Inderdaad, het verbieden van o.a. het begraven van je dochter en het beperken van vrouwenbesnijdenis is een behoorlijke achteruitgang niet?quote:Op zondag 5 december 2004 22:00 schreef deedeetee het volgende:
ik geloof niet dat ze erop vooruit zijn gegaan met Mohammed
het zal in die tijd bepaalde doelen bereikt hebben. tegenwoordig is het geheel verouderd en zijn we toe aan nieuwe openbaringen.quote:Op maandag 6 december 2004 23:01 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Inderdaad, het verbieden van o.a. het begraven van je dochter en het beperken van vrouwenbesnijdenis is een behoorlijke achteruitgang niet?
Of ze vinden de vertaling van Allah naar het respectievelijke woord voor God in een andere taal minderwaardig, of ze zien Allah gewoon als naam.quote:Op dinsdag 7 december 2004 02:13 schreef Sokrates het volgende:
Om maar meteen antwoord te geven op de vraag opdat dit onderwerp ook meteen een enkeltje richting de vergetenheid kan krijgen: Allah betekent 'God' in het Arabisch. De enige reden waarom islamieten in niet-Arabische landen het woord 'Allah' gebruiken is omdat zij menen dat de Qur'an, inclusief bepaalde termen, onmogelijk te vertalen is, naar analogie van het joodse woord J*H*V.
Zoals de ontdekking dat Lilith de vrouwelijke kant is van Jahweh = God = Allah.quote:Op maandag 6 december 2004 23:18 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het zal in die tijd bepaalde doelen bereikt hebben. tegenwoordig is het geheel verouderd en zijn we toe aan nieuwe openbaringen.
Abdelghafiet bedoelt waarschijnlijk dat voor de "profeet" Mohammed de arabieren vrouwelijke babys levend begroeven. Dat zelfde zeiden ze in de middeleeuwen ook over de joden. Toevalligquote:
Het gaat er mij of dat niet-islamieten God ook Allah moeten noemen in moslim-landen.quote:Op dinsdag 7 december 2004 02:13 schreef Sokrates het volgende:
De enige reden waarom islamieten in niet-Arabische landen het woord 'Allah' gebruiken is omdat zij menen dat de Qur'an, inclusief bepaalde termen, onmogelijk te vertalen is
Dat zou dat in elk geval er op moeten duiden dat in een Arabische Thora voor het woord "God" geen "Allah" maar "Jahweh" staat.quote:naar analogie van het joodse woord J*H*V.
Het antwoord is ja, echter niet uit verplichting van de moslims in moslim-landen, maar vanwege de taal, omdat er domweg geen ander Arabisch woord is om 'God' aan te duiden. Laat ik je wel zeggen dat christenen in die landen het dan ook andere woorden in de mond nemen: Rabbinna (Onze Heer), I-lahoenna (Onze Meester), Malikoena (Onze Koning) etc.quote:Op woensdag 8 december 2004 06:14 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het gaat er mij of dat niet-islamieten God ook Allah moeten noemen in moslim-landen.
Dit omdat ook joden menen dat JHV niet te vertalen is, met als gevolg dat JHV onvertaald (of omgezet is naar Jahwe of Jehova) in Thora-vertalingen.quote:Dat zou dat in elk geval er op moeten duiden dat in een Arabische Thora voor het woord "God" geen "Allah" maar "Jahweh" staat.
Wel of niet te danken aan de "profeet" Mohammed ?quote:Op zaterdag 11 december 2004 10:11 schreef Sokrates het volgende:
Het antwoord is ja, echter niet uit verplichting van de moslims in moslim-landen, maar vanwege de taal, omdat er domweg geen ander Arabisch woord is om 'God' aan te duiden.
Jammer. Maar die woorden slaan dan ook niet op "God" maar op Jezus.quote:Laat ik je wel zeggen dat christenen in die landen het dan ook andere woorden in de mond nemen: Rabbinna (Onze Heer), I-lahoenna (Onze Meester), Malikoena (Onze Koning) etc.
Ook in de Arabische vertaling die ongestraft in moslimlanden mag circuleren ?quote:Dit omdat ook joden menen dat JHV niet te vertalen is, met als gevolg dat JHV onvertaald (of omgezet is naar Jahwe of Jehova) in Thora-vertalingen.
-Het Arabisch is ouder dan de profeet van de Islamietenquote:Op zaterdag 11 december 2004 19:38 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Wel of niet te danken aan de "profeet" Mohammed ?
[..]
Jammer. Maar die woorden slaan dan ook niet op "God" maar op Jezus.
[..]
Ook in de Arabische vertaling die ongestraft in moslimlanden mag circuleren ?
Niet lullen. Het gaat er om ofdat christenen (en joden) in moslimlanden God ook Allah móeten noemen.quote:Op woensdag 22 december 2004 19:59 schreef Bluesdude het volgende:
Schande hoor ..ik hoorde ook dat in Rusland, Italië en Spanje men het woord god niet gebruikt.
Dat moet men anders noemen daar.....
Lullen is jouw specialiteit...quote:Op woensdag 22 december 2004 20:22 schreef Akkersloot het volgende:
Niet lullen. Het gaat er om ofdat christenen (en joden) in moslimlanden God ook Allah móeten noemen.
Niemand die in Rusland, Italie of Spanje vervolgt wordt als hij God Jahweh zou noemen. In moslim landen is dat voor mij nog de vraag.
Het is echt te moeilijk voor jou is het nietquote:Op woensdag 22 december 2004 20:49 schreef Bluesdude het volgende:
Lullen is jouw specialiteit...
In een andere taal is het normaal een ander woord voor 'god ' te hebben.
Ik stel de vraag ofdat christenen en joden in moslimlanden hun God ook Allah moeten noemen. Lezen: Ik stel de vraagquote:Kom dan met bronnen voor dat verbod of kap die roddel, meneer de evangelist.
WFL Feedback deel 3quote:Op woensdag 22 december 2004 22:17 schreef Akkersloot het volgende:
Maar nu vat je het dus wel. Ik heb het immers over een verbod God anders te noemen dan Allah. Troll troll troll.
Dat de gemoederen door dit topic blijkbaar zo hoog oploopt dat mod Iteejer een IP-ban overweegt is helemaal geen off-topic post. Dat een simpele vraag ofdat christenen in moslimlanden God ook Allah móeten noemen niet gesteld mag worden.quote:Op donderdag 23 december 2004 13:20 schreef Alicey het volgende:
Off-topic posts verwijderd. Verder een mooi moment om de discussie voort te zetten in GC, mits daar behoefte aan is.
quote:Op donderdag 23 december 2004 14:07 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat de gemoederen door dit topic blijkbaar zo hoog oploopt dat mod Iteejer een IP-ban overweegt is helemaal geen off-topic post. Dat een simpele vraag ofdat christenen in moslimlanden God ook Allah móeten noemen niet gesteld mag worden.![]()
En dit topic hoort gewoon thuis bij levensbeschouwing en filosofie. Waarom moet jij nu ook Akkerslootje pesten ?
Het valt mij op dat niemand stil staat bij de vraag ofdat al vóór Mohammed God Allah werd genoemd. Is het dus niet aan de islamitische overheersing te danken dat God in het Arabisch Allah betekent?quote:Op donderdag 23 december 2004 18:18 schreef DrWolffenstein het volgende:
Allah is de naam van God in het Midden-Oosten
Je kent de islamitische regelgeving. Belediging van de "profeet" ( ha ha) is er verboden. Als ook belediging van "Allah". Een Pakistaanse professor werd er in 2001 nog voor ter dood veroordeeld. Als je als christen in een moslimland weigerd God Allah te noemen (omdat je bijvoorbeeld simpelweg wel in het bestaan van God gelooft, maar niet in het bestaan van Allah) wordt dat toch zeer zeker opgevat als een belediging van Allah.quote:De moslims hebben maar te accepteren dat christenen hun Heer God noemen.
Dus dit topic is dus toch geen vraag, maar een mededeling? Dat Christenen niet Allah gebruiken is geen belediging. Als het dezelfde God zou zijn, is het Christendom slechts een andere stroming binnen de Islam oid.quote:Op donderdag 23 december 2004 18:52 schreef Akkersloot het volgende:
[...]
Je kent de islamitische regelgeving. Belediging van de "profeet" ( ha ha) is er verboden. Als ook belediging van "Allah". Een Pakistaanse professor werd er in 2001 nog voor ter dood veroordeeld. Als je als christen in een moslimland weigerd God Allah te noemen (omdat je bijvoorbeeld simpelweg wel in het bestaan van God gelooft, maar niet in het bestaan van Allah) wordt dat toch zeer zeker opgevat als een belediging van Allah.
[...]
Ik geef alleen een sterk vermoeden. Ofdat christenen in moslimlanden daadwerkelijk God uitdrukkelijk geen Allah mogen noemen weet ik niet om de simpele redend dat ik niet verantwoordelijk ben voor de regelgeving in die landen. Maar misschien iemand het wel kan bevestigen. Fok is immers een vrij groot forum.quote:Op donderdag 23 december 2004 19:57 schreef gr8w8 het volgende:
Dus dit topic is dus toch geen vraag, maar een mededeling? Dat Christenen niet Allah gebruiken is geen belediging. Als het dezelfde God zou zijn, is het Christendom slechts een andere stroming binnen de Islam oid.
En wat vind je van het punt dat christenen in moslimlanden waarschijnlijk het wijselijk achterwegen laten om te verklaren dat hun God niet de God van Mohammed "Allah" is.quote:Op donderdag 23 december 2004 20:38 schreef gr8w8 het volgende:
't Is nu 3 weken later en die bevestiging is nog steeds niet gekomen. Maar de wens is de vader van de gedachte he. Je vermoedens heb je nog niet erg hard kunnen maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |