*proest*quote:op zondag 26 december 2004 01:07 schreef alper het volgende:
de profeet mohammed: perfectste mens op aarde!
mohammed was de eerste die voor allah buigt in de islamquote:op zondag 26 december 2004 03:12 schreef het_fokschaap het volgende:
nou, nog een tegenstelling. ben benieuwd hoe je deze aanpakt !
the first muslim was muhammad? abraham? jacob? moses?
"and i [muhammad] am commanded to be the first of those who bow to allah in islam," (39:12).
"when moses came to the place appointed by us, and his lord addressed him, he said: "o my lord! show (thyself) to me, that i may look upon thee." allah said: "by no means canst thou see me (direct); but look upon the mount; if it abide in its place, then shalt thou see me." when his lord manifested his glory on the mount, he made it as dust. and moses fell down in a swoon. when he recovered his senses he said: "glory be to thee! to thee i turn in repentance, and i am the first to believe." (7:143).
"and this was the legacy that abraham left to his sons, and so did jacob; "oh my sons! allah hath chosen the faith for you; then die not except in the faith of islam," (2:132).
voor de moslims is de islam niet een nieuwe godsdienst die door mohammed werd gepropageerd; het is voor hen dezelfde religie als die die aan adam, mozes, jezus en vele andere eerdere profeten werd geopenbaard. de naam wordt geacht afkomstig te zijn van allah zelf:quote:op zondag 26 december 2004 03:32 schreef het_fokschaap het volgende:
kun je me de verschillen uitleggen ? wat deed mohammed anders in zijn geloof dan mozes en abraham ? bedoel jij hier letterlijk buigen of onderwerpen, gehoorzaam zijn ? waren mozes en abraham niet gehoorzaam ?
en voor mij is dat dus de religie die opgebouwd is uit allerlei oudere religies en mythen met daarbij toevoegingen van regionale gebruiken. de islam is hier weer uit voortgekomen met toevoegingen van regionale geloven en gebruiken. de hadith verzorgen nog een extra regionaal tintje door bv. vrouwenbesnijdenis te noemen.quote:op zondag 26 december 2004 03:37 schreef triggershot het volgende:
[..]
voor de moslims is de islam niet een nieuwe godsdienst die door mohammed werd gepropageerd; het is voor hen dezelfde religie als die die aan adam, mozes, jezus en vele andere eerdere profeten werd geopenbaard.
dat ontken ik nietquote:op zondag 26 december 2004 03:46 schreef triggershot het volgende:
[quote]op zondag 26 december 2004 03:40 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en voor mij is dat dus de religie die opgebouwd is uit allerlei oudere religies en mythen met daarbij toevoegingen van regionale gebruiken. de islam is hier weer uit voortgekomen met toevoegingen van regionale geloven en gebruiken. de hadith verzorgen nog een extra regionaal tintje door bv. vrouwenbesnijdenis te noemen.
[/quote
dat is jouw mening..
dat durf ik te betwijfelen. jij zult het altijd zo uitleggen dat het wel klopt. dit gebeurt ook met de bijbel. probeer jij maar eens een jehova-getuige te overtuigen van je gelijkquote:ik wou alleen maar duidelijk maken dat de koran in geen enkel manier tegenstrijdig is
behalve die van de hindoes en nog wat andere geloven die geen mensen van het boek zijn.quote:er zullem misschien wel wat toevoegingen zijn geweest met toestemming van allah maar in de islam telt het voor heel de mensheid maar om een ding
in soera 29 vers 46 duidelijk: "onze god en uw god is eén."
met de bijbel is het zo dat er echt grote blunders in staan, de koran meld dat de bijbel is gewijzigd door de hand van de mens.. mozes waarschuwt er zelfs in de oude testament voor. ik heb wel eens een discussie gehad met een jehova.. was een dame, maar ja schoot er geen centimeter over op ( zal ze ook wel over mij gedacht hebbenquote:op zondag 26 december 2004 03:51 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat ontken ik niet
[..]
dat durf ik te betwijfelen. jij zult het altijd zo uitleggen dat het wel klopt. dit gebeurt ook met de bijbel. probeer jij maar eens een jehova-getuige te overtuigen van je gelijkik zou het leuk vinden eens een discussie te volgen tussen een moslim en een jehova-getuige.
[..]
behalve die van de hindoes en nog wat andere geloven die geen mensen van het boek zijn.
ja, een grote weegschaal met aan de éne kant je goede daden en aan de andere kant je slechte daden...was dat niet het idee ?quote:op zondag 26 december 2004 03:57 schreef triggershot het volgende:
moslims geloven dat iedereen van allah is gekomen, en terug naar hem zal keren dus alle mensen zouden terechtstaan.. inclusief de hindoes en the rest
klopt.. dat weetje allemaal goed.. maarre ik ga pitte.. alvast een fijne n8rust gewenst.. en wie weet misschien casten ze jou we er inquote:op zondag 26 december 2004 03:59 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, een grote weegschaal met aan de éne kant je goede daden en aan de andere kant je slechte daden...was dat niet het idee ?
het zou een leuk rekwisiet zijn voor een film over dit gebeuren.
welterusten triggershot ! misschien tot een volgende keer.quote:op zondag 26 december 2004 04:04 schreef triggershot het volgende:
[..]
klopt.. dat weetje allemaal goed.. maarre ik ga pitte.. alvast een fijne n8rust gewenst.. en wie weet misschien casten ze jou we er in
welterusten fokschaap! till nex time, take care.quote:op zondag 26 december 2004 04:05 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
welterusten triggershot ! misschien tot een volgende keer.
quote:one who claims to be a messenger of god is expected to live a saintly life. he must not be given to lust, he must not be a sexual pervert, and he must not be a rapist, a highway robber, a war criminal, a mass murderer or an assassin. one who claims to be a messenger of god must have a superior character. he must stand above the vices of the people of his time. yet muhammad’s life is that of a gangster godfather. he raided merchant caravans, looted innocent people, massacred entire male populations and enslaved the women and children. he raped the women captured in war after killing their husbands and told his followers that it is okay to have sex with their captives and their “right hand possessions” (quran 33:50) he assassinated those who criticized him and executed them when he came to power and became de facto despot of arabia. muhammad was bereft of human compassion. he was an obsessed man with his dreams of grandiosity and could not forgive those who stood in his way. muhammad was a narcissist like hitler, saddam or stalin. he was astute and knew how to manipulate people, but his emotional intelligence was less evolved than that of a 6-year-old child. he simply could not feel the pain of others. he brutally massacred thousands of innocent people and pillaged their wealth. his ambitions were big and as a narcissist he honestly believed he is entitled to do as he pleased and commit all sorts of crimes and his evil deeds are justified.
ik had je dus gevraagd of dat de islam tolerant is. je draait nu om de zaak heen. stel ik ben christen en ik geloof in de god van de bijbel maar ik stel dat god totaal niet het hersenspinsel van mohammed is. daar is niets onlogisch aan. dus ben je tolerant voor dat geloof ?quote:op zondag 26 december 2004 00:05 schreef triggershot het volgende:
goed laten we zeggen je bent een christen. je gelooft in god. ook al beweer je en zweer je en probeer je te berekenen dat god niet allah is, ben je onlogisch bezig. christendom vraagt naar geloof in de god. allah is arabisch voor de god. het gaat er niet om in welke taal je gelooft. maar wat je aanbidt.
en dan wordt jij kwaad als ik zeg dat de koran mensenwerk is. dan a.u.b. ook een beetje respect voor de christelijke bijbel, lijkt mij.quote:op zondag 26 december 2004 00:51 schreef alper het volgende:
als je de koran hebt gelezen hoef je die bijbel niet te lezen. er zijn dingen die wel overeenkomen maar de meeste in de bijbel is gewijzigd en daardoor ongeldig.
er staan in de bijbel&koran verzen en teksten die je zo kunt opvatten, dat je er iets wetenschappelijks uit kunt halen. de bijbel zou voorspellen dat de wereld rond is, ze zou ( zoals ik al eerder zei) de 2e hoofdwet van de thermodynamica voorspellen, etc. ik noem dat creatief lezen. er zullen vast wel dingen in staan, die kloppen. maar dat komt, omdat het volgens mij door mensen is geschreven, en die mensen hadden natuurlijk ook een bepaalde kennis. jij denkt waarschijnlijk dat het boek regelrecht van allah komt. ik heb mijn redenen om dat als onzin te bestempelen.quote:op zondag 26 december 2004 00:38 schreef triggershot het volgende:
[..]
wetenschap is niet alleen maar wiskundige formules en feiten waar de zon opgaat etc... je zal in de koran verzen zien, die wetenschappelijk een feit zijn. je zal geen vers in de koran vinden die niet waar is qua wetenschap. werd hier eerder gezegd dat het al bekend was voor de qoran door vertalingen van grieken etc... klopt dat moslims veel van de griekse astrologie , en medicatie hebben overgenomen.. maar ook veel verbeterd en dieper gegaan. en ik kan je garanderen dat de verzen in de koran zeker niet door grieken zijn overgenomen.
mohammed een crimineel, haha die is een goeie.. bestudeer eerst de hele biografie van mohammed kom dan met beschuldigingen.quote:op zondag 26 december 2004 04:30 schreef concac het volgende:
mohammed is niet door god gekozen als profeet hij heeft zichzelf tot profeet benoemd om meer macht te krijgen.
iedereen kan beweren dat hij in een grot een engel heeft gesproken,
iedereen kan beweren dat hij op een vliegend paard naar jeruzalem vloog.
mohammed heeft geen zuivere geweten.
- uitmoorden van stammen en dorpen van beduins,joden etc.
- beroven van karavanen.
- slaven drijven.
- vrouwen en kinderen slaven maken.
- pedofiel.
- gold-digger: hij trouwde op jonge leeftijd een veel oudere rijke vrouw voor haar geld.
waarom heeft allah een crimineel gekozen,terwijl er vele andere mensen waren die geen moorden,diefstal op hun geweten hebben.
[..]![]()
excuse moi ..quote:op zondag 26 december 2004 10:09 schreef akkersloot het volgende:
[..]
ik had je dus gevraagd of dat de islam tolerant is. je draait nu om de zaak heen. stel ik ben christen en ik geloof in de god van de bijbel maar ik stel dat god totaal niet het hersenspinsel van mohammed is. daar is niets onlogisch aan. dus ben je tolerant voor dat geloof ?
overigens geloof ik in een god en heb totaal geen boodschap aan epilepsie patienten als mozes, paulus en mohammed. wat zij "god" of allah noemen zijn hersenspinsels van geesteszieke personen.
vraag ben jij tolerant ?
mogen x-en in moslimlanden god ook jhwh noemen ?
is ten alle jouw recht, daarom reageer ik ook op jou, omdat je een andere mening hebtquote:op zondag 26 december 2004 12:02 schreef haushofer het volgende:
[..]
. jij denkt waarschijnlijk dat het boek regelrecht van allah komt. ik heb mijn redenen om dat als onzin te bestempelen.
mooie stukje... en moslims geloven ook alleen in allah als de enige rechter. zoals bijvoorbeeld iemand die je salaam geeft ( een begroeting) mag je niet ongelovig noemen.quote:op zondag 26 december 2004 13:03 schreef haushofer het volgende:
ik geloof in ieder geval dat ik het mijn medemens niet te moeilijk moet maken, en niet teveel moet oordelen over anderen. .
je weet er echt niets van, he? dat staat niet in de bijbel, of je moet op het comma johanneum doelen.quote:op zondag 26 december 2004 00:51 schreef alper het volgende:
in de koran staat ook duidelijk waar die wijzigingen gemaakt zijn! zoals de drie-eenheid etc.
christendom, jodendom en de islam zijn monotheïstisch, hindoeïme is polytheïstisch en het boeddisme is een levensbeschouwing, geen godsdienst/religie/geloof.quote:op donderdag 23 december 2004 21:14 schreef akkersloot het volgende:
christenen, joden, moslims, hindoes, boedhisten en welke andere zogenaamde "openbarings"godsdiensten hebben niet het monopolie op het geloof in een god.
god lijkt mij niet een entiteit, zoals christenen en andere religies die een personificatie van hun "god" hebben dat zien; een "hij" of zo iets. als er überhaupt een hoger wezen zou bestaan dan is dat er niet eentje die onderscheid maakt tussen de manieren van "aanbidding", dat wezen zou daar letterlijk en figuurlijk boven moeten staan.quote:een christen hoeft niet in de god van mohammed te geloven.
een niet-christen hoeft niet in de god van paulus te geloven.
(en niemand hoeft in mijn god(sbeeld) te geloven ).
maar de redenering van alper loopt dus mank. waarom komen volgens hem wel christenen in de hemel ("omdat zij in een god geloven") en akkersloot niet. ook ik geloof namelijk in een god.
is het een wedstrijd? bovendien zijn mensen niet perfect, geloof ik, dus dat riekt naar afgoderij.quote:op zondag 26 december 2004 01:07 schreef alper het volgende:
de profeet mohammed: perfectste mens op aarde!
ho ho, dat is hoogst tendentieus. de goede vertaling van het eerste citaat is ´´wie vader of moeder liefheeft boven mij, is mij niet waardig.´´quote:op zondag 26 december 2004 01:22 schreef triggershot het volgende:
"if anyone comes to me and does not hate his father and mother, his wife and children, his brothers and sisters- yes, even his own life- he cannot be my disciple. (luke 14:26)"
"do not suppose that i [jesus] have come to bring peace to the earth. i did not come to bring peace, but a sword. (matthew 10:34)"
wat een onzin, dit is een eeuwenoude belijdenis die waarschijnlijk voor de meeste christenen nog als waar geldt. het is geen ´´stroming.´´quote:op zondag 26 december 2004 00:42 schreef triggershot het volgende:
[..]
welke vorm van een christelijke stroming beofen jij als ik vragen mag? volgens veel christenen is god al machtig en heeft het dus ook geen behoefte aan een zoon, die toegang geeft tot hem..?
jou hele leven is onzin!quote:op zondag 26 december 2004 13:41 schreef johan_de_with het volgende:
[..]
wat een onzin, dit is een eeuwenoude belijdenis die waarschijnlijk voor de meeste christenen nog als waar geldt. het is geen ´´stroming.´´
is je geloof nu nog iets wat je "slechts" gelooft ?quote:
quote:op zondag 26 december 2004 13:14 schreef triggershot het volgende:
[..]
mohammed een crimineel, haha die is een goeie.. bestudeer eerst de hele biografie van mohammed kom dan met beschuldigingen.
-uitmoorden van stammen en dorpen van beduins,joden etc.
zeker niet, mohammed heeft nooit zomaar onschuldige mensen vermoord en was er 100% op tegen. en joden hadden de moslims verradden en de akte verbroken terwijl ze in vrede waren. de joden werkten met de afgod-dienaren terwijl de moslims hen zagen als de mensen van de boek.. ga aub die verhalen eerst goed lezen voor je een oordeel velt.
-beroven van karavanen.
toen mensen mekka moesten verlaten om hun geloof lieten ze al hun waardevolle spullen en geld achter, de mensen in mekka wouden die in damascus verkopen .. ik verjaag jou uit je huis en stad.. en dan pak ik ook nog je spullen om vervolgens in luxemburg te verkopen. jij laat me ongestraft en vrij door belgie heen gaan met jouw spullen zeker?
slaven houden was toegestaan, maar ze moesten goed behandeld worden. het vrijlaten en vrijkopen van slaven was een belangrijke vorm van aalmoezen geven, een plicht voor de moslim. kijk maar naar alle metgezellen die werden vrij gekocht.
volgens de islam moet de man voor de vrouw zorgen. het is de verantwoordelijkheid van de man dat alles goed reilt en zeilt in huis en dat er brood op de plank komt. eigenlijk is de man dus de slaaf van de vrouw.
pedofiel = weer zo een oppervlakkig antwoord, zeker nooit een term opgelopen als "standplaatsgebondenheid"? alles beoordelen met je normen en waarden van vandaag.. triest. destijds waren er totaal andere omstandigheden meiden reikten eerder de puberteit dan mensen in nederland.-
gold-digger:
de profeet, allah’s zegen en vrede zij met hem, stond bekend in zijn
transacties als zeer betrouwbaar, eerlijk en tevreden. dit was de leidraad in zijn leven zodat hij ‘de betrouwbare’ als bijnaam kreeg, al’amien.
een rijke weduwe die handel dreef khadija genaamd, de dochter van khuwailid en één van de meest rechtschapen vrouwen van quraish, voor mohammed (vzmh) voor haar te werken. zij had gehoord over hem, en stelde hem voor om met haar geld een handelsreis naar het shaam-gebied te maken. khadija had veel personen in dienst, die voor haar werkten en wilde graag dat mohammed (vzmh) opzichter werd over haar handelskaravanen die naar syrië gingen voor handel. mohammed ( vzmh) nam dit aanbod aan en begon op 25- jarige leeftijd voor deze rechtschapen vrouw te werken. samen met haar dienaar maysarah ging mohammed (vzmh) op reis, kocht en verkocht goederen en maakte heel veel winst. haar geld werd gezegend en verrijkt, hetgeen op deze manier nooit eerder had plaatsgevonden. hij keerde daarop terug naar mekka en gaf het aan hem toevertrouwde geld en goederen terug. khadija was verbijsterd en vol bewondering over deze rechtschapen persoonlijkheid. ze was zeer tevreden over mohammed en bood zichzelf aan als huwelijkspartner voor mohammed..
mohammed kwam ook met wonderen (de koran) en een christelijke monnik in damascus die zelfs profeets kenmerken zag bij mohammed vzmh.. en ja mohammed was analfabeet dus de krijgen zou hij niet kunnen schrijven.. en is pas een jaar of 15 na zijn dood verzameld als een bundel
zet eens een w achter ´´jou´´ en gedraag je eens beleefd.quote:
wat een vlijmscherp argument. zo mooi onderbouwd ook.quote:
dat zal allah beoordelen aan de hand van zijn weegschaal ! dit oordeel is niet aan alper gegevenquote:
betrek een ander niet bij je "godsdienst".quote:
wat maakt het uit. allah is nu eenmaal het hersenspinsel van alper en andere volgelingen van de "profeet" mohammed.quote:op zondag 26 december 2004 14:04 schreef het_fokschaap het volgende:
dat zal allah beoordelen aan de hand van zijn weegschaal ! dit oordeel is niet aan alper gegeven
kijk, daar heb je me goed te pakken! inderdaad, allah zal alles beoordelen!quote:op zondag 26 december 2004 14:04 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat zal allah beoordelen aan de hand van zijn weegschaal ! dit oordeel is niet aan alper gegeven
zet profeet maar gerust zonder haakjes, doet je goed!quote:op zondag 26 december 2004 14:06 schreef akkersloot het volgende:
[..]
wat maakt het uit. allah is nu eenmaal het hersenspinsel van alper en andere volgelingen van de "profeet" mohammed.
waarom ontneem je 'm dan z'n werk door andere mensen te veroordelen voor het niet delen in jouw waarneming van de wereld om je heenquote:op zondag 26 december 2004 14:09 schreef alper het volgende:
[..]
kijk, daar heb je me goed te pakken! inderdaad, allah zal alles beoordelen!
jammer dat het mijn godsdienst is en niet de joune.... je zal er veel spijt van krijgen denk ik zo..quote:op zondag 26 december 2004 14:05 schreef akkersloot het volgende:
[..]
betrek een ander niet bij je "godsdienst".
omdat ik gewoon echt ''zie'' dat hij fout bezig is! maar misschien is zijn hart anders, dat kan ik dus niet weten.quote:op zondag 26 december 2004 14:10 schreef fibberish het volgende:
[..]
waarom ontneem je 'm dan z'n werk door andere mensen te veroordelen voor het niet delen in jouw waarneming van de wereld om je heen
ga je nog antwoord geven, of verlaat de ´´wetenschappelijke´´ geest je als je niet meer anderen mang nabouwen en is het daarna bon ton om anderen maar te vernederen en te minachten?quote:op zondag 26 december 2004 14:10 schreef alper het volgende:
[..]
zet profeet maar gerust zonder haakjes, doet je goed!
ja, dat schreef ik. begon ik toch bijna te denken dat ik transparante tekst aan het typen was en dat dit een "selectief lezen" topic was in plaats van een discussie over geloof.quote:op zondag 26 december 2004 14:11 citeerde alper wat ik schreef
wat verwacht je anders? ik geloof toch niet dat die sekteleider een boodschapper van god was. leer dat eens respecteren. ik dacht dat de islam tolerant wasquote:op zondag 26 december 2004 14:10 schreef alper het volgende:
zet profeet maar gerust zonder haakjes, doet je goed!
dat ze jou dat als kleuter hebben wijs gemaaktquote:op zondag 26 december 2004 14:11 schreef alper het volgende:
jammer dat het mijn godsdienst is en niet de joune.... je zal er veel spijt van krijgen denk ik zo..
ik begin dus dankzij dit topic steeds intoleranter te worden! dit wil niet zeggen dat de islam niet tolerant is, want het is echter het tolerantse geloof wat er is.quote:op zondag 26 december 2004 14:19 schreef akkersloot het volgende:
[..]
wat verwacht je anders? ik geloof toch niet dat die sekteleider een boodschapper van god was. leer dat eens respecteren. ik dacht dat de islam tolerant was![]()
wat is er dan fout aan mijn gedrag? aan die opmerking waarop je reageerde?quote:op zondag 26 december 2004 14:11 schreef alper het volgende:
[..]
omdat ik gewoon echt ''zie'' dat hij fout bezig is! maar misschien is zijn hart anders, dat kan ik dus niet weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |