abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:35:51 #151
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_24208955
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:29 schreef drwolffenstein het volgende:
akje heeft gelijk. en allah is een zwijn die, als hij bestaat, morgen op mijn menukaart terecht komt.
ik zou hem op youssef laten scheiten.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_24208980
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:33 schreef youssef het volgende:
deze bewaren we even voor het nageslacht. (en je dag des oordeels )
[..]
rustig maar, hij zal lekker smaken.
pi_24208997
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:35 schreef triggershot het volgende:

[..]

niet alleen getolereerd, ottomaanse sultans gingen zelfs oorlogen voeren met spanje door dat vers.
wanneer? dat de sultan de joden gastvrij had opgenomen nadat de benauwend xenofobe spanjaarden hen hadden vervolgd, is een feit, maar dat ze oorlog waren gaan voeren door dat vers was mij niet bekend.
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:38:06 #154
60090 Akkersloot
pi_24209006
quote:
niet alleen getolereerd, ottomaanse sultans gingen zelfs oorlogen voeren met spanje door dat vers.
je schijnt als jood of christen immers nog extra belasting te moeten betalen.

en er zijn zelfs islamofielen die dat bewuste vers als bewijs zien voor de tollerantie van de islam. die zijn dan eventjes vergeten dat er nog meer mensen zijn dan moslims, joden en christenen zeker.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:41:15 #155
60090 Akkersloot
pi_24209091
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:37 schreef johan_de_with het volgende:
wanneer? dat de sultan de joden gastvrij had opgenomen nadat de benauwend xenofobe spanjaarden hen hadden vervolgd, is een feit, maar dat ze oorlog waren gaan voeren door dat vers was mij niet bekend.
mij ook niet. maar hij had het overigens over ottomanen en niet over marokkanen.

verder was het niet niet xenofobie wat de spaanse inquisitie dreef, maar pure religie.
pi_24209125
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:38 schreef akkersloot het volgende:

[..]

je schijnt als jood of christen immers nog extra belasting te moeten betalen.

en er zijn zelfs islamofielen die dat bewuste vers als bewijs zien voor de tollerantie van de islam. die zijn dan eventjes vergeten dat er nog meer mensen zijn dan moslims, joden en christenen zeker.
had je twijfels over de tolerantie van islam dan?
pi_24209132
mensen vh boek staan volgens de koran inderdaad op gelijke hoogte met moslims. echter, de koran geeft hiermee zijn eigen hypocrysie toe omdat ook in de koran staat dat je nooit een christen als vriend moet nemen omdat christenen de dienaren van de joden zouden zijn. om maar te zwijgen over wat er met de joden moet gebeuren volgens de "heilige" boeken van de moslims.

kortom; wel 'tolerantie', maar geen acceptatie van het feit dat er andere gelovigen zijn dan moslims.
pi_24209160
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:41 schreef akkersloot het volgende:

[..]

mij ook niet. maar hij had het overigens over ottomanen en niet over marokkanen.
hoe bedoel je?
quote:
verder was het niet niet xenofobie wat de spaanse inquisitie dreef, maar pure religie.
religie kan ook tot xenofobie leiden. bovendien ging het ook om de limpieza de sangre, de zuiverheid van het bloed, want bekeerde moslims en joden konden nooit werkelijk christen worden. dat is puur racisme.
pi_24209172
ehmmmmm..zullen we het topic maar niet omdopen tot "wie wil een moslim provoceren?"
ik denk dat alper wel doorheeft dat hier normaal en kritisch worden nagedacht. ik wens hem veel goeds en een hoop tolerantie toe.
pi_24209214
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:41 schreef akkersloot het volgende:

[..]

terwijl de spaanse troepen joden aan het vervolgen, assimileren en aan het uitroeien waren, gaven de geleerden van ottomaanse rijk fatwa's (oordelen) aan de sultan. dat joden bescherm hoorden te worden tegen zulke acties. in documenten in istanbul kan je terug vinden dat er in die fatwas als basispunt ook die vers werd gebruikt.
pi_24209231
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:42 schreef triggershot het volgende:

[..]

niet wat betreft de volkeren van het boek, doorgaans. in het verre oosten echter lopen de ervaringen met islamitische legers niet zo ver uiteen met die van het midden-oosten wat betreft kruisvaarders.
pi_24209314
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:45 schreef triggershot het volgende:

[..]

terwijl de spaanse troepen joden aan het vervolgen, assimileren en aan het uitroeien waren, gaven de geleerden van ottomaanse rijk fatwa's (oordelen) aan de sultan. dat joden bescherm hoorden te worden tegen zulke acties. in documenten in istanbul kan je terug vinden dat er in die fatwas als basispunt ook die vers werd gebruikt.
in het ottomaanse rijk woonachtige joden spoorden europese joden ook aan te emigreren, omdat ze daar hun leven meer dan zeker zouden zijn. toen de ottomanen naar wenen optrokken, genoten ze ook de steun van joden en protestanten die reden hadden te verwachten dat ze door hen veel toleranter zouden worden behandeld dan door de habsburgers.
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:49:34 #163
60090 Akkersloot
pi_24209332
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:43 schreef johan_de_with het volgende:
hoe bedoel je?
ottomanen waren de turken, geen marokanen.
quote:
bovendien ging het ook om de limpieza de sangre, de zuiverheid van het bloed,
wist ik niet.
pi_24209335
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:42 schreef drwolffenstein het volgende:
mensen vh boek staan volgens de koran inderdaad op gelijke hoogte met moslims. echter, de koran geeft hiermee zijn eigen hypocrysie toe omdat ook in de koran staat dat je nooit een christen als vriend moet nemen omdat christenen de dienaren van de joden zouden zijn. om maar te zwijgen over wat er met de joden moet gebeuren volgens de "heilige" boeken van de moslims.

kortom; wel 'tolerantie', maar geen acceptatie van het feit dat er andere gelovigen zijn dan moslims.
jij bent bevriend met iedereen die je tolereert en accepteerd? of kies jij je vrienden zelf.. wanner je iets beweert over de koran, wat ik niet tegenspreek voor dat ik weet waar je het precies over hebt.. kom aub rechtstreeks met verzen of andere bronnen
pi_24209349
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:14 schreef akkersloot het volgende:

[..]

ha dat zegt een christen ook. als alper in de "biblebelt" (de veluwe) was geboren was alper nu dus christen.
ja, want dat boek komt ook van de enige god! alleen zou ik me dan afvragen waarom ik christen ben. meeste christenen houden zich niet aan de voorgeschreven regels van de bijbel.

alleen zou ik zeker afvallen van mijn geloof (als ik christen was) en me bekeren tot de islam. de koran is het laatste boek en géén boek zal er komen na dit boek.
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:52:32 #166
60090 Akkersloot
pi_24209399
quote:
ha. wij lazen dat als dat door dat vers juist oorlog tegen spanje gevoerd werd. maar het betreft dus ten tijde van de inquisitie om moslims én joden te beschermen.
pi_24209401
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:27 schreef drwolffenstein het volgende:

[..]

de dag des oordeels komt nooit. erin geloven getuigt van een kwalijke fatalistische levensovertuiging die je nooit ten goede komt.
[..]

nee hoor, dingen als "god bestaat" kun je nooit bewijzen. net zoals je verhalen van geestelijk verwarde mensen nooit kunt ontkrachten. je kunt namelijk nooit bewijzen dat hun verhalen wel of niet kloppen, ze zullen tot het uiterste tegenargumenten verzinnen en uiteindelijk agressief worden.

maar als je zegt te kunnen bewijzen dat er een allah bestaat aan de hand van enkel een paar teksten uit een boek raad ik je aan een keer lang een psyg te gaan.
dan moet dus ongeveer 80% van de wereldbevolking naar een psyg?
pi_24209407
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:49 schreef akkersloot het volgende:

[..]

ottomanen waren de turken, geen marokanen.
uiteraard. maar die hebben schepen ter beschikking gesteld aan de joden die wilden vertrekken (een deel is ook in polen-litouwen en de republiek terecht gekomen), en hoewel er veel naar turkije verhuisden is er ook een aantal naar noord-afrika gegaan.
de joden die in marokko woonden (dat niet onder het ottomaanse rijk viel) woonden daar doorgaans al eeuwen.
pi_24209441
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:50 schreef alper het volgende:

[..]

ja, want dat boek komt ook van de enige god! alleen zou ik me dan afvragen waarom ik christen ben. meeste christenen houden zich niet aan de voorgeschreven regels van de bijbel.
is het percentage moslims dat zich aan de regels, zoveel groter? ik vind dit nogal een bewering.
pi_24209451
quote:

[..]

alleen zou ik zeker afvallen van mijn geloof (als ik christen was) en me bekeren tot de islam. de koran is het laatste boek en géén boek zal er komen na dit boek.
mja. zoals ik zei. ik wens je veel tolerantie toe. nu mag je ophouden met je bekeerpogingen.
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:55:14 #171
60090 Akkersloot
pi_24209466
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:52 schreef alper het volgende:
nee dat hoeft niet. zolang ze een ander niet bij hun religie betrekken. ik een "onrechtdoener" ? ga naar de psyg
pi_24209486
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:54 schreef haushofer het volgende:

[..]

mja. zoals ik zei. ik wens je veel tolerantie toe. nu mag je ophouden met je bekeerpogingen.
bekeerpogingen? dus als jij je mening geeft of reageert probeer je iemand te bekeren?
pi_24209500
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:52 schreef alper het volgende:

[..]

dat vind ik nogal veel, 80%. maar ja, dat 80% gelooft, zie jij als een reden dat het waar is?
je mag ook voor jezelf denken, hoor.
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:57:04 #174
60090 Akkersloot
pi_24209505
quote:
. de koran is het laatste boek en géén boek zal er komen na dit boek.
dat zou je niet geloven als je op de veluwe geboren was.
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:59:37 #175
60090 Akkersloot
pi_24209567
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:42 schreef triggershot het volgende:
ok stel ik ben christen. ik geloof in god en ik zeg er uitdrukkelijk bij dat god niet allah is. stel dat ik zeg god van de bijbel bestaat maar allah is een hersenspinsel van een geesteszieke "profeet".
pi_24209601
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:56 schreef triggershot het volgende:

[..]

bekeerpogingen? dus als jij je mening geeft of reageert probeer je iemand te bekeren?
ja. wel als je tegen een meisje hier zegt dat ze met dat mooie breintje ( uitgaande van haar fotoboek) toch wel tot de conclusie moet komen dat ze verkeerd zit. of constant met drogredenatie op de proppen komen. oordeel vellen over mensen over wat ze geloven, ipv hoe ze handelen. constant met koranverzen op komen draven. maar jij mag dat wel "een mening geven" noemen,hoor.
pi_24209636
quote:

[..]

bewijs nou eens zonder dat gebrabbel dat allah bestaat. en nee, kom niet met koranteksten. die ken ik ook wel uit mijn hoofd.

b.t.w. als christen hoef je jezelf enkel maar te houden aan bepaalde aspecten van het christendom zoals "behandel de ander zoals jij zelf ook behandeld wil worden", de islam is een totalitair geloof wat alleen stricte volgers als moslims ziet.

dat zie je ook terug aan de moderne christelijke maatschappijen. ze zijn open, itt zekere andere plekken op deze aardbol.
quote:
er zijn anders een hoop boeken waar mensen anderen iets mee willen opdringen buiten de heilige geschiften om. onder andere: das kapital, mein kampf, 1984, verschillende manifesten voor politieke stromingen, etc, etc, etc. verbreed je horizon eens.
pi_24209710
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:59 schreef akkersloot het volgende:

[..]

ok stel ik ben christen. ik geloof in god en ik zeg er uitdrukkelijk bij dat god niet allah is. stel dat ik zeg god van de bijbel bestaat maar allah is een hersenspinsel van een geesteszieke "profeet".
goed laten we zeggen je bent een christen. je gelooft in god. ook al beweer je en zweer je en probeer je te berekenen dat god niet allah is, ben je onlogisch bezig. christendom vraagt naar geloof in de god. allah is arabisch voor de god. het gaat er niet om in welke taal je gelooft. maar wat je aanbidt. en dat de profeet "geestesziek" zou zijn.. geen geweld, geen commentaar geen tegenargumenten zouden mijn reactie zijn . de profeet heeft in zijn tijd ergere dingen moeten mee maken waar hij werd geadviseerd om geduld te hebben.
pi_24209759
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:54 schreef johan_de_with het volgende:

[..]

is het percentage moslims dat zich aan de regels, zoveel groter? ik vind dit nogal een bewering.
hij bedoelt hier denk ik voornamelijk het idee dat je als christen (tenminste de kneuzen eronder) alleen maar hoeft te zeggen 'ik geloof in god' waarna je als kennelijk als christen gekruisigt en gedoopt mag worden met de daarbij behorende misbruiken.

in de islam bestaat die optie niet, er zijn 5 zuilen en 6 dingen waar je tenminste in moet geloven en welke je ten uitvoer moet brengen. daardoor is het kunnen beweren van 'ik ben moslim' al veel kleiner geworden. een beetje het idee van "ik ben christen maar ga niet naar de kerk" verhaal..
pi_24209797
quote:
op zondag 26 december 2004 00:07 schreef youssef het volgende:

[..]

hij bedoelt hier denk ik voornamelijk het idee dat je als christen (tenminste de kneuzen eronder) alleen maar hoeft te zeggen 'ik geloof in god' waarna je als kennelijk als christen gekruisigt en gedoopt mag worden met de daarbij behorende misbruiken.

in de islam bestaat die optie niet, er zijn 5 zuilen en 6 dingen waar je tenminste in moet geloven en welke je ten uitvoer moet brengen. daardoor is het kunnen beweren van 'ik ben moslim' al veel kleiner geworden. een beetje het idee van "ik ben christen maar ga niet naar de kerk" verhaal..
ach ja, in het christendom verval je aan het vuur als je iemand een idioot noemt. of dat nou zoveel makkelijker is dan vijf maal per dag bidden.
pi_24209826
quote:
op zondag 26 december 2004 00:00 schreef haushofer het volgende:

[..]

ja. wel als je tegen een meisje hier zegt dat ze met dat mooie breintje ( uitgaande van haar fotoboek) toch wel tot de conclusie moet komen dat ze verkeerd zit. of constant met drogredenatie op de proppen komen. oordeel vellen over mensen over wat ze geloven, ipv hoe ze handelen. constant met koranverzen op komen draven. maar jij mag dat wel "een mening geven" noemen,hoor.
cool van je dat ik dat mag .

ontopic.. je bent zo vrij als je wil als je het nix vind gewoon niet luisteren toch ?t , moslims zullen tot de einde der tijden met koran verzen komen wanneer de je iets vertellen of uitleggen in welke mate dan ook... soo good luck with it
pi_24209835
quote:
op zondag 26 december 2004 00:05 schreef triggershot het volgende:

[..]

goed laten we zeggen je bent een christen. je gelooft in god. ook al beweer je en zweer je en probeer je te berekenen dat god niet allah is, ben je onlogisch bezig. christendom vraagt naar geloof in de god.
de onlogica ontgaat mij even. als god niet allah is, dan kan de christelijke god toch ook de enige zijn? dat al die moslims er lichtelijk naast zitten? of is dat onmogelijk?
pi_24209844
quote:
op zondag 26 december 2004 00:08 schreef johan_de_with het volgende:

[..]

ach ja, in het christendom verval je aan het vuur als je iemand een idioot noemt. of dat nou zoveel makkelijker is dan vijf maal per dag bidden.
daarvoor was jezus toch 'aan het kruis gestorven'? maar je begrijpt wel wat ik bedoel natuurlijk. diezelfde jongeren die na het uitgaan lallend door de straten gaan, in hegjes springen, verkeersborden meenemen en spiegeltje aftrappen op de zondagochtend, ja die beweren ook christen te zijn. díe christenen die nog nooit een gebed hebben verricht of de bijbel hebben gelezen, ja die ja.
pi_24209877
quote:
op zaterdag 25 december 2004 23:45 schreef triggershot het volgende:

[..]

prachtig! ik had dit ook gelezen!!

triggershot, klasse !!
pi_24209907
quote:
op zondag 26 december 2004 00:05 schreef triggershot het volgende:

[..]

goed laten we zeggen je bent een christen. je gelooft in god. ook al beweer je en zweer je en probeer je te berekenen dat god niet allah is, ben je onlogisch bezig. christendom vraagt naar geloof in de god. allah is arabisch voor de god. het gaat er niet om in welke taal je gelooft. maar wat je aanbidt. en dat de profeet "geestesziek" zou zijn.. geen geweld, geen commentaar geen tegenargumenten zouden mijn reactie zijn . de profeet heeft in zijn tijd ergere dingen moeten mee maken waar hij werd geadviseerd om geduld te hebben.
allah is niet mijn god maar een afgod.
je kunt het wel een naam geven maar daarom is hij nog niet dezelfde god
pi_24209936
[quote]op zondag 26 december 2004 00:10 schreef haushofer het volgende:

[..]

de onlogica ontgaat mij even. als god niet allah is, dan kan de christelijke god toch ook de enige zijn? dat al die moslims er lichtelijk naast zitten? of is dat onmogelijk?
[/quote

vanuit islamitsche punt is jehova.. god allah ---> een wezen.. de machtige ---> de schepper
moslims mogen niet zeggen de god van de christenen ofzo.. bijvoorbeeld de arabische christenen ik noem maar in syrie noemen god gewoon allah.
pi_24209976
quote:
op zondag 26 december 2004 00:12 schreef ikkemem het volgende:

[..]

ik denk eigenlijk dat christenen wel verplicht zijn de moslims als goeden te zien. het zijn immers monotheïsten en mensen die meer moeite doen om hun god te bedanken, om vergiffenis te vragen en te aanbidden. ikkenem, zeg eens, wat is volgens jou de definitie van een christen?
pi_24210024
quote:
op zondag 26 december 2004 00:09 schreef triggershot het volgende:

[..]

cool van je dat ik dat mag .

ontopic.. je bent zo vrij als je wil als je het nix vind gewoon niet luisteren toch ?t , moslims zullen tot de einde der tijden met koran verzen komen wanneer de je iets vertellen of uitleggen in welke mate dan ook... soo good luck with it
mja, neemt nog niet weg dat de eerder genoemde site van alper gewoonweg wetenschap misbruikt voor de rechtvaardiging van zijn geloof. dat zeg ik niet alspersoon met een bepaald geloof, maar als wetenschapper. de uitspraken daar zijn wetenschappelijk erg krom. en dat is hoe dat deel van de site de kijk op alper zijn geloof bekijkt: wetenschappelijk. erg jammer. dat vind ik zelf erg dom over komen, dat gelovigen op zo'n manier de wetenschap verkrachten. maar ej, alles in dienst van allah
pi_24210052
quote:
op zondag 26 december 2004 00:12 schreef ikkemem het volgende:

[..]

voor moslims is allah de god die de wereld heeft geschapen, die adam heeft geschapen.. profeten en boeken heeft gezonden.. in de meeste vormen zouden we dus in dezelfde god moeten geloven buiten het feit dat jij de arabische benaming en de islamitische beschriijving van god/allah accepteerd
pi_24210128
ik mag door jezus christus mijn god vader noemen.
pi_24210153
quote:
op zondag 26 december 2004 00:16 schreef haushofer het volgende:

[..]

mja, neemt nog niet weg dat de eerder genoemde site van alper gewoonweg wetenschap misbruikt voor de rechtvaardiging van zijn geloof. dat zeg ik niet alspersoon met een bepaald geloof, maar als wetenschapper. de uitspraken daar zijn wetenschappelijk erg krom. en dat is hoe dat deel van de site de kijk op alper zijn geloof bekijkt: wetenschappelijk. erg jammer. dat vind ik zelf erg dom over komen, dat gelovigen op zo'n manier de wetenschap verkrachten. maar ej, alles in dienst van allah
wetenschap en islam zullen altijd samen gaan, wanneer de gegeven argumenten onderbouwd kunnen worden toch?
pi_24210207
quote:
op zondag 26 december 2004 00:19 schreef ikkemem het volgende:
ik mag door jezus christus mijn god vader noemen.
volgend dezelfde theory heeft "jouw god" zijn zoon laten kruisigen?
pi_24210291
quote:
op zondag 26 december 2004 00:22 schreef triggershot het volgende:

[..]

volgend dezelfde theory heeft "jouw god" zijn zoon laten kruisigen?
maar god is toch ook jezus en de heilig geest in een ofzo? god heeft zichzelf laten kruizigen?
pi_24210359
[quote]op zondag 26 december 2004 00:25 schreef youssef het volgende:

[..]

maar god is toch ook jezus en de heilig geest in een ofzo? god heeft zichzelf laten kruizigen?
[/quote

neem afstand van zo een stelling voor in welke mate dan ook. heel veel chriistenen zullen het dan ook ontkennen. en zien dan ook jezus als de zoon van god. het gene wat moslims dus niet accepteren..
pi_24210461
quote:
op zondag 26 december 2004 00:20 schreef triggershot het volgende:

[..]

wetenschap en islam zullen altijd samen gaan, wanneer de gegeven argumenten onderbouwd kunnen worden toch?
nee. die onderbouwing is er nooit. als je dat echt gelooft, snap je niet waar wetenschap om draait. wetenschap doet geen uitspraken over de islam, of over welk geloof dan ook. de argumenten op die site slaan nergens op.
dat bv de afstand aarde-zon net goed genoeg is voor levensvorming, dat het geen toeval kan zijn, is volstrekte onzin. op die manier kan ik net zoveel "wetenschappelijke" redenen bedenken waarom god niet zou bestaan. lees mijn stukje over het antropisch principe bijvoorbeeld. in mijn ogen wel een interessant idee, wat echter alleen uitsluit, en niet echt een bevredigent antwoord geeft. ook kan ik met een drogreden komen over het minimalisatie-principe wat in de natuur geldt, wat god zou uitsluiten. die reden is net zo geldig, en slaat ook nergens op

wetenschap sluit god niet uit. maar bevestigt haar evenmin.
pi_24210559
quote:
op zondag 26 december 2004 00:16 schreef haushofer het volgende:

[..]

eén van de eigenschappen van de zeeën welke pas onlangs ontdekt is, wordt in een qoer'aanvers als volgt omschreven:

hij heeft de twee zeeën losgelaten om elkaar te ontmoeten. tussen hen is een scheiding die geen van beiden voorbij kan gaan. (qoer'aan 55:19-20)

de eigenschap van zeeën, n.l. dat ze bij elkaar komen, zonder dat er vermenging met elkaar plaatsvindt, is pas onlangs door oceanografen ontdekt. door de fysieke kracht, die "oppervlaktespanning" genoemd wordt, vermengen de wateren van naast elkaar liggende zeeën zich niet met elkaar. dit wordt veroorzaakt door een verschil in dichtheid van hun wateren, de oppervlaktespanning voorkomt de menging met elkaar, net alsof er een dunne muur tussen hen is.8

het is interessant, dat in een tijd dat de mensen geen kennis van natuurkunde, van oppervlaktespanning of van oceanografie hadden, dit in de qoer'aan is geopenbaard.

er zijn grote golven, sterke stroming en getijden in de middellandse zee en de atlantische oceaan. het water van de middellandse zee, komt bij gibraltar, de atlantische oceaan in. maar de temperatuur, het zoutgehalte en de dichtheid veranderen niet vanwege de grens die hen scheidt.

en dit is wetenschap verkrachten en misbruiken volgens jou?
pi_24210581
al zo lief had god de wereld dat hij zijn enig geboren zoon gezonden heeft .
door jezus hebben we toegang tot de vader.
pi_24210613
quote:
op zondag 26 december 2004 00:36 schreef ikkemem het volgende:
ben jij de christelijke vorm van meki?
pi_24210629
quote:
op zondag 26 december 2004 00:32 schreef haushofer het volgende:

[..]

nee. die onderbouwing is er nooit. als je dat echt gelooft, snap je niet waar wetenschap om draait. wetenschap doet geen uitspraken over de islam, of over welk geloof dan ook. de argumenten op die site slaan nergens op.
dat bv de afstand aarde-zon net goed genoeg is voor levensvorming, dat het geen toeval kan zijn, is volstrekte onzin. op die manier kan ik net zoveel "wetenschappelijke" redenen bedenken waarom god niet zou bestaan. lees mijn stukje over het antropisch principe bijvoorbeeld. in mijn ogen wel een interessant idee, wat echter alleen uitsluit, en niet echt een bevredigent antwoord geeft. ook kan ik met een drogreden komen over het minimalisatie-principe wat in de natuur geldt, wat god zou uitsluiten. die reden is net zo geldig, en slaat ook nergens op

wetenschap sluit god niet uit. maar bevestigt haar evenmin.
wetenschap is niet alleen maar wiskundige formules en feiten waar de zon opgaat etc... je zal in de koran verzen zien, die wetenschappelijk een feit zijn. je zal geen vers in de koran vinden die niet waar is qua wetenschap. werd hier eerder gezegd dat het al bekend was voor de qoran door vertalingen van grieken etc... klopt dat moslims veel van de griekse astrologie , en medicatie hebben overgenomen.. maar ook veel verbeterd en dieper gegaan. en ik kan je garanderen dat de verzen in de koran zeker niet door grieken zijn overgenomen.
pi_24210649
quote:
op zondag 26 december 2004 00:36 schreef ikkemem het volgende:
god kan geen zoon hebben!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')