quote:Op woensdag 1 december 2004 15:23 schreef Anitra het volgende:
Ennuh Snoopy dat zijn strafpunten
quote:Op donderdag 2 december 2004 09:59 schreef Little-Angel het volgende:
Morgen, 3 december, is het een jaar geleden dat ik een positieve zwangerschapstest had en nu is ze al 16 weken oud. Even emo momemt![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:03 schreef phluphy het volgende:
oh ja, hij had gisteren bezoek gekregen van een cliniclown (waar is de emosmiley?)
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:03 schreef phluphy het volgende:
oh ja, hij had gisteren bezoek gekregen van een cliniclown (waar is de emosmiley?)
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:42 schreef Sugar het volgende:
Oei, zie nu pas dat ik schreef dat ze gisteren maar 5 voedingen had gehad. Maar het waren er juist maar 4! Vijf is standaard, soms komt ze 's nachts en dan zijn het er zes, maar gisteren dus juist maar 4! Dat bedoelde ik.
Maar jullie hebben sowieso gelijk; als ze honger heeft, laat ze zich zeker horen!
Ik weet nu alleen niet wat slim is, zorgen dat ze de laatste voeidng wat eerder krijgt, zodat ze daarna een lange ruk maakt, of toch zo laat mogelijk... Ach, dit puzzelen we ook wel weer uit!![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:41 schreef poemojn het volgende:
Amber, wat goed!
Danyel, fijn dat je weer bijna naar huis mag!
Anitra, komt dat huilen nog door zijn koemelkallergie denk je?
Gisteren was ik wat aan het surfen en om info over allergie te zoeken en kwam toen iets tegen over producten die verwerkt worden in luiers en babydoekjes etc die ook allergie kunnen veroorzaken. Als hij zoveel huilt kun je misschien een paar dagen katoenen luiers gebruiken en water met een washandje ipv doekjes om te proberen of dat werkt? Is wel een hoop werk..
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:50 schreef Rottdog het volgende:
Anitra meid jij doet het hartstikke goed als moeder niet aan twijvelen hoor.
Amber meissie wat goed van je![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:46 schreef phluphy het volgende:
Veel plezier bij het Sinterklaasfeest Rottdog![]()
Amber gefeliciteerd !
Anitra, wisten we maar waarom ze huilden hé?. Konden ze het maar zeggen
Die onzekerheid is moordend, maar het enige wat je kunt doen is afwachten op betere tijden. Succes
Kozakken![]()
![]()
wat lief
![]()
![]()
![]()
voor Jonne
Anitra, Lucas lacht en babbelt ook niet als hij wakker wordt. Meestal gaat hij gewoon huilen of soms meer een beetje een klaagroepje, misschien dat dat je een beetje geruststeld?quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:34 schreef Anitra het volgende:
Djulian heeft nog nooit gelachen als hij wakker werd of liggen babbelen. Dat slapen nu zou misschien idd iets van een regeldag/sprongetje kunnen zijn. Maar de rest weet ik niet.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:42 schreef Knorretje het volgende:
Hier ook hoor anitra. Ik mag dan wel 'mooi weer' spelen op foto's maar das maar een fractie van hoe hij op de dag is. Voor de rest is het hier ook gewoon gillen, krijsen en huilen. geemmer met de frequentie van voeden en het omgaan met hoe hij nu eenmaal is en wat wel en niet kan.
Maar ik denk telkens, mijn tijd komt nog wel. hij zal niet eeuwig zo blijven. En zo wel dan zie ik dat dan wel weer. Eerst deze dag weer doorkomen en morgen weer een dag.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:54 schreef Sugar het volgende:
Ik vroeg me laatst al in dit topic af hoe het met Jayden was! Blijft nog lastig dus. Klote!
Sterkte ermee!
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:06 schreef Knorretje het volgende:
Ik heb me voorgenomen en doe dat ook zoveel mogelijk door er niet bij stil te staan en gewoon door te gaan en we zien wel waar het schip strand. Mijn Dikkertje Dap doet gewoon lekker eigenwijs alles op zijn tempo en heeft gewoon wat moeite met wat dingen nu maar kan gewoon wel onwijs lekker eigenwijs lachen (als hij zin heb) en maffe pruillipjes trekken (en die kunnen andere babietjes misschien wel niet).
Verder sta ik er gewoon zo min mogelijk bij stil dus en heb er dus ook zo min mogelijk over. (niet omdat ik anderen er niet mee wil vermoeien, maar meer uit bescherming van mezelf dat ik er teveel mee bezig ga en het teveel een leven ga laten lijden)
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:43 schreef phluphy het volgende:
Anitra, niet alleen voor Danyel, maar voor alle kindjes geldt: ieder op zijn eigen tempo. Dat werd ons gisteren op het hart gedrukt door de orthopedagoog: er zijn kindjes van 8 maanden die mamma roepen maar er zijn ook kindjes van 1,5 die het nog steeds niet doen, en dat wil allemaal niks zeggen, met die kindjes is het echt goed gekomen.
Je zorgen zijn begrijpelijk, maar probeer niet in paniek te raken, gun Djulian zijn tijd, zorg goed voor 'm, verwen 'm lekker, en je zal zien: alles sal reg kom !
Dat zijn goed berichten Phluphquote:Op zaterdag 4 december 2004 18:11 schreef phluphy het volgende:
Het enige waar ik nog een tikje bezorgd over ben is de ontlasting. Die blijft erg dun, erg geel en vooral erg zuur. Dit leggen we morgen voor aan de kinderarts (zijn "eigen" arts heeft weekenddienst, een supermens is het !).
Iets meer dan alleen een foto hebben we wel nodig hoorquote:
weet ik allemaal niet hoor...ik had gegoogled op kleine babyquote:Op zaterdag 4 december 2004 19:06 schreef Lois het volgende:
[..]
Iets meer dan alleen een foto hebben we wel nodig hoorDit is je dochter? Dit ben je zelf? Dit is je zoon? Wat wat wat?
![]()
Pleurt gauw op dan.quote:Op zondag 5 december 2004 15:47 schreef Marcel1984 het volgende:
[..]
weet ik allemaal niet hoor...ik had gegoogled op kleine baby
![]()
Voor op de fiets kan je even een stukje schilderstape om het wantje-polsje draaien.quote:Op zaterdag 4 december 2004 23:53 schreef E.T. het volgende:
Ik heb voor Saskia gewoon wantjesAlleen ze weet ze altijd uit te krijgen
En op de fiets is het niet altijd mogelijk om ze dan weer snel aan te doen..
Op de fiets gebruiken we als het koud is sokken van mij als wanten, die komen tot z'n oksels en het duurt wel even voor hij die uitgeprutst heeft. Anders zet hij het na een kwartier op een brullen omdat zijn handen zo koud worden (allicht, ze vriezen dan ook zowat af). En met sokken zit hij alleen een poosje te miepen omdat hij sokken om zijn handen heeftquote:Op zaterdag 4 december 2004 23:53 schreef E.T. het volgende:
Ik heb voor Saskia gewoon wantjesAlleen ze weet ze altijd uit te krijgen
En op de fiets is het niet altijd mogelijk om ze dan weer snel aan te doen..
What's thatquote:Op maandag 6 december 2004 14:48 schreef beefcake het volgende:Dylan is draag-Maxi-Cosi-afHij heeft nu een Maxi-Cosi Priori met kroontjes.
quote:Op maandag 6 december 2004 20:02 schreef phluphy het volgende:
Voor diegenen die nog wilden weten wat die gele, zure, dunne poep kon zijn: een buikgriepje, of een ander ronddwalend (onschuldig) virusje of zo.
Het gaat ook echt al beterquote:Op maandag 6 december 2004 20:15 schreef kozakken het volgende:
Ik hoop echt voor jullie dat het allemaal lekker gaat. Maar je hebt in ieder geval bij kunnen tanken!
Enne fotootje mag best van jullie knappe mannetje hoor![]()
Moet je nog even geduld hebben. Ben momenteel druk bezig met foto's van mijn neefjes te editten. Moet voor volg. week vrijdag klaar zijn.quote:Op dinsdag 7 december 2004 08:02 schreef phluphy het volgende:
Dutchie, wat heerlijk dat Léon het babyzwemmen leuk vindt !! Ge moogt wel eens wat fotokes plaatsen !
Anitra, iets zegt me dat Djulian zwemmen ook leuk zal vindenWanner gaan jullie?
BeefcakeSorry, je schreef maxi-cosi, ik wist niet dat die term ook gebruikt werd voor autostoeltjes, daarom snapte ik het niet. Ook schreef je "kroontjes erop" ... maar je bedoelde de opdruk
![]()
We gaan 20 december. Ik moet nu al dingen in gaan pakken want na de 17e zou er niet veel van komen denk ik. Dus vandaag maar eens beginnen met lijstjes maken voor Djulian en Djen wat er mee moet.quote:Op dinsdag 7 december 2004 08:02 schreef phluphy het volgende:
Dutchie, wat heerlijk dat Léon het babyzwemmen leuk vindt !! Ge moogt wel eens wat fotokes plaatsen !
Anitra, iets zegt me dat Djulian zwemmen ook leuk zal vindenWanner gaan jullie?
BeefcakeSorry, je schreef maxi-cosi, ik wist niet dat die term ook gebruikt werd voor autostoeltjes, daarom snapte ik het niet. Ook schreef je "kroontjes erop" ... maar je bedoelde de opdruk
![]()
Jaquote:Op dinsdag 7 december 2004 10:27 schreef Luchtbel het volgende:
Reminder voor je mama: Niet meteen in paniek raken als ie weer gaat huilen thuis, wennen enzo weet je nog?!
Nee hequote:Op dinsdag 7 december 2004 21:32 schreef phluphy het volgende:
Weer een fout in het ziekenhuis....en weer ten koste van Danyel![]()
![]()
Hij heeft nu natuurlijk ook krampjes gekregen van dat deel wat in zijn darmpjes is gekomen
![]()
Als ze echt als een zeehond klonk heeft ze misschien een pseudokroep-aanval gehad, dat is ook vaak 's avonds/ 's nachts het ergst.quote:Op woensdag 8 december 2004 09:03 schreef E.T. het volgende:
Saskia heeft tot een uur of half 12 geblaft als een zeehondjeDaarna werd het gelukkig minder. Na de nachtfles was 't weer de 'gewone' 10 minuten.
Ow, okee, ik ben zelf uit de allerkleinsten, dus ik ben niet meer zo heel erg op de hoogte van wat er speelt, maar dan heb ik het tenminste maar gezegd.quote:Op donderdag 9 december 2004 08:40 schreef Luchtbel het volgende:
Shmoopy, dat gerucht hoor je wel vaker. Voor mij in ieder geval een reden om het niet te gebruiken, lief dat je het komt melden!
Ik weet niet eens zeker of ik het hier gelezen heb of ergens anders hoor. Maar dat spul proppen ze in 1 van die babydozen, dus ik denk dat wel veel mensen het in huis hebben.quote:Op donderdag 9 december 2004 09:21 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ow, okee, ik ben zelf uit de allerkleinsten, dus ik ben niet meer zo heel erg op de hoogte van wat er speelt, maar dan heb ik het tenminste maar gezegd.
Iedereen sterkte met de zieke kindjes, die van mij (en ikzelf) liggen ook ziek op de bank, maar dan zijn ze eerlijk gezegd wel op hun liefst.
zou dat niet te koud zijn?quote:Op donderdag 9 december 2004 10:07 schreef snoopy het volgende:
Kan je niet goed ventileren door een raampje open te zetten LadyS?
'quote:Op donderdag 9 december 2004 09:11 schreef Anitra het volgende:
Djulian heeft gisteravond echt gebrabbeld met zijn stemEn hij wou lachen, maar dat ging nog niet zo goed. Maar wat is het leuk om dat stemmetje te horen
Ik was helemaal blij, stond gewoon met tranen in mijn ogen.quote:Op donderdag 9 december 2004 11:57 schreef phluphy het volgende:
[..]
'Goed zo
Maak je je nu al een beetje minder zorgen?
![]()
ET succes bij de huisarts !
Hoe gaat het met de andere zieken ?
Fijn om te weten dat het niet zo'n raar virus isquote:Op donderdag 9 december 2004 14:30 schreef E.T. het volgende:
de HA was okSchone longetjes, geen rare dingen in d'r keeltje en schone oortjes. Gewoon verkouden dus en uitzieken. NIks aan doen verder.
ow wat herkenbaar ET!!! wat gaat het hard dan ineens he!!! Maar wat maakt het je ook trots he! Ze ziet er lekker uit! Ik hoop dat de verkoudheid snel over gaat. Hier heeft het bij ons allemaal 4 weken geduurd...quote:Op donderdag 9 december 2004 14:30 schreef E.T. het volgende:
de HA was okSchone longetjes, geen rare dingen in d'r keeltje en schone oortjes. Gewoon verkouden dus en uitzieken. NIks aan doen verder.
We hebben hier een meisje dat ontdekt heeft hoe je zelf kan gaan staan. Blijven staan deed ze al een tijdje, maar nu kan ze ook zelf gaan staan.
En passant wil ze tijdens d'r rondje door de box stappen ook regelmatig nog maar 1 handje gebruiken en dan de hoeken afsnijden om sneller te kunnen zijn waar je bent..
Vier weken geleden kon ze nog maar net tijgeren, nu kruipt ze, ze gaat staan, ze stapt de box in de rondte (met steeds een handje los).. Waar is mijn baby gebleven??
Wat gaat 't de laatste weken hard!
Klopt. Het gaat om kamfer, menthol, eucalyptus en andere 'irriterende' stoffen die zware benauwdheid (en nog een aantal andere klachten) bij jonge kinderen en babies kunnen veroorzaken. Frisse lucht en eventueel een zoutoplossing in het neusje zijn de beste hulpmiddelen !!!! In de badkamer gaan zitten met de douche aan wil ook nog weleens werken.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:18 schreef bixister het volgende:
he bah wat zielig he al die hoestende & snotterige kindjes. Piet hoestte vannacht ook weer vreselijk, zo erg dat ie er zelfs van moest overgeven. Vicks balsem of Luuf durf ik ook niet meer te geven; Tinkepink heeft hier al herhaaldelijk op de gevaren ervan gewezen (het zou met name om de stof kamfer gaan als ik het me goed herinner). Piet is dan wel geen baby meer, maar tot welke leeftijd kunnen ze die RS eigenlijk krijgen Lois? nou ja, als dit gehoest nog lang aanhoudt ga ik toch de huisarts maar es bellen (of laten bellen, want zelf zit ik momenteel zonder stem)
In principe kun je RS je hele leven krijgen. Alleen als je jonger bent dan 4 jaar verloopt het wat heftiger. Helemaal bij kinderen onder de 1 of kinderen met astma of een andere longaandoening.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:18 schreef bixister het volgende:
Piet is dan wel geen baby meer, maar tot welke leeftijd kunnen ze die RS eigenlijk krijgen Lois?
yesquote:Op donderdag 9 december 2004 17:01 schreef phluphy het volgende:
Met Danyel gaat het goed!Ik weet nu eindelijk wat "genietmomenten" nu eigenlijk zijn
Jaaaaaaa!!!!! Er zijn "genietmomenten" gesignaleerd in huize Phluphy!quote:Op donderdag 9 december 2004 17:01 schreef phluphy het volgende:
Met Danyel gaat het goed!Ik weet nu eindelijk wat "genietmomenten" nu eigenlijk zijn
Sugar hier slaapt Thijs overdag ook bijna niet meer, en als hij slaapt is het idd na de bv op mijn arm en ow mijn gebeente ik hem na 20 min in de box of in zijn bedje leg...dat wilt meneertje al helemaal niet, wat ik tegenwoordig vaak doe is Thijs dan maar lekker in zijn wipstoeltje zetten waar ik me ook bevind,en dan valt hij meestal vanzelf wel in slaap, want dat is toch best wel vermoeiend om te kijken wat mama alllemaal uitspookt in bv de keukenquote:Op donderdag 9 december 2004 16:51 schreef Sugar het volgende:
Beterschap voor alle kindjes!
Maria slaapt zo lastig... Ze is ook verkouden, maar volgens mij ligt het daar niet echt aan. Ze wil overdag ineens echt niet meer slapen (in bed) en valt wel in slaap in draagzak en op de arm...
foto!quote:Op zaterdag 11 december 2004 18:21 schreef Anitra het volgende:
Hij gedroeg zich zo netjes dat hij nieuwe kleertjes van mij heeft gekregen
Het wordt ook weer een hoog tijd voor een Danielle foto andersquote:Op zondag 12 december 2004 10:56 schreef Catootje het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaa fotooooo!! *jubelt mee* Gezellig hoor al die positieve verhalen (bouncen telt niet mee![]()
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |