abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23849520
ik heb het gisteren nog gebruikt bij Amber.. voorlopig zet ik het maar even weg

Misschien een stomme en overdreven vraag:
Amber is snotverkouden, en de mechanische ventilatie hier in huis is kapot Nu is het behoorlijk vochtig hier (zeiknatte ramen enzo) Sinds vanmmorgen heeft ze er een kuchje bij..
Zou zo een vochtig huis kwaad kunnen en kan ik beter ergens anders met Amber gaan bivakkeren? of valt dat wel mee?
  donderdag 9 december 2004 @ 10:01:28 #202
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23849623
quote:
Op donderdag 9 december 2004 09:21 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ow, okee, ik ben zelf uit de allerkleinsten, dus ik ben niet meer zo heel erg op de hoogte van wat er speelt, maar dan heb ik het tenminste maar gezegd.

Iedereen sterkte met de zieke kindjes, die van mij (en ikzelf) liggen ook ziek op de bank, maar dan zijn ze eerlijk gezegd wel op hun liefst.
Ik weet niet eens zeker of ik het hier gelezen heb of ergens anders hoor. Maar dat spul proppen ze in 1 van die babydozen, dus ik denk dat wel veel mensen het in huis hebben.
pi_23849728
Kan je niet goed ventileren door een raampje open te zetten LadyS?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_23850267
quote:
Op donderdag 9 december 2004 10:07 schreef snoopy het volgende:
Kan je niet goed ventileren door een raampje open te zetten LadyS?
zou dat niet te koud zijn?
  donderdag 9 december 2004 @ 11:02:09 #205
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23850566
LadyS, Saskia slaapt al sinds ze 1 week oud is bij een open raam. (iets meer open dan een klein kiertje)
Nu heeft ze een goede winterslaapzak aan en ligt onder een lakentje en dun dekentje en heeft 't niet koud. Zo lang 't niet tocht is frisse lucht juist wel goed voor die kleintjes!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 9 december 2004 @ 11:05:44 #206
3011 E.T.
pi_23850625
Om 12.10 kijkt de HA trouwens even naar Saskia met d'r gekuch en gereutel.

Vanmorgen toen ik Saskia uit bed haalde was ik toch maar ff blij dat ze tegenwoordig kan staan! Mevrouw zat van d'r nek tot d'r knieeen onder de poep! Ik heb haar staand uitgekleed, met een washand het ergste schoongemaakt en toen ff onder de douche gezet.. Die mexicaanse bonenschotel van gisteravond had dus wel behoorlijk effect.. maar ff niet meer geven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_23850684
De frisse lucht is juist goed voor kinderenvoor volwassenen ook hoor En met een goeie slaapzak hebben ze het niet snel koud hoor. Vocht daarin tegen kan voor sommige kinderen heel slecht zijn. Mijn broertje kon daar echt niet tegen en was ook regelmatig ziek door het vocht in huis. Dus je kan beter goed ventileren lijkt mij

Dan is het zeker lekker als ze kunnen staan E.T.
pi_23850875
Vocht is slecht, frisse lucht is goed. Ik begreep dat een kinderkamer tussen de 15 en 17 graden mag zijn. Te warm is ook niet goed.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 9 december 2004 @ 11:23:53 #209
3011 E.T.
pi_23850973
Ik heb ook zo'n klein thermometertje in Saskia d'r kamertje staan, ondanks dat 's nachts het raam open staat en overdag op een klein kiertje heb ik 't nog niet kouder gezien dan 17 graden.
In onze slaapkamer staat het raam gewoon altijd wagenwijd open, je slaapt er ook zo lekker van
.
  Jubileum moderator donderdag 9 december 2004 @ 11:43:21 #210
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23851390
RS, zeker in deze tijd van het jaar actueel, is echt iets waarmee je uit moet kijken. Eva heeft het 2 jaar achter elkaar gehad, elke keer rond 9 december. Kenmerken: geen of lage koorts en verschrikkelijk hoesten en snotteren. Zo hoesten dat drinken onmogelijk is en wat je drinkt er weer uit komt. Eva kon niet meer eten en drinken, vandaar dat ze opgenomen werd.
Bij de meeste kinderen verloopt RS echter heel wat milder, een nare hoest is eigenlijk alles.
Aan RS is niks te doen, behalve uitzieken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 9 december 2004 @ 11:46:18 #211
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23851446
Hier staan overdag boven ook (bijna) altijd de ramen open hoor om te ventileren. In ieder geval als ik thuis ben. Ook als ik mechanische ventilatie zou hebben zou ik dat doen. Gaat om het idee denk ik.
Léon ligt ook op een redelijk fris kamertje, ook zo rond die 17 graden. Wel koude handjes, maar met een goede slaapzak en bij vorst een extra dekentje, heeft hij nergens last van.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 9 december 2004 @ 11:57:59 #212
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23851643
quote:
Op donderdag 9 december 2004 09:11 schreef Anitra het volgende:
Djulian heeft gisteravond echt gebrabbeld met zijn stem En hij wou lachen, maar dat ging nog niet zo goed. Maar wat is het leuk om dat stemmetje te horen
'
Goed zo Maak je je nu al een beetje minder zorgen?

ET succes bij de huisarts !

Hoe gaat het met de andere zieken ?
... ♥ ik mis je ♥
pi_23852028
he bah wat zielig he al die hoestende & snotterige kindjes. Piet hoestte vannacht ook weer vreselijk, zo erg dat ie er zelfs van moest overgeven. Vicks balsem of Luuf durf ik ook niet meer te geven; Tinkepink heeft hier al herhaaldelijk op de gevaren ervan gewezen (het zou met name om de stof kamfer gaan als ik het me goed herinner). Piet is dan wel geen baby meer, maar tot welke leeftijd kunnen ze die RS eigenlijk krijgen Lois? nou ja, als dit gehoest nog lang aanhoudt ga ik toch de huisarts maar es bellen (of laten bellen, want zelf zit ik momenteel zonder stem )
pi_23852229
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:57 schreef phluphy het volgende:

[..]

'
Goed zo Maak je je nu al een beetje minder zorgen?

ET succes bij de huisarts !

Hoe gaat het met de andere zieken ?
Ik was helemaal blij, stond gewoon met tranen in mijn ogen.
Gisteravond met in bad doen merkte ik trouwens dat hij zijn vader miste, hij vond het maar eventjes leuk en normaal zit hij toch ruim 20 minuten in bad.

Oh bah bix, zonder stem zitten is knap vervelend, hoop dat je hem snel weer terug hebt
pi_23852565
op het kamertje van Amber hebben we alleen maar 2 grote ramen... maar ik bedacht me opeens dat er van die ventilatieroosterjes boven zaten dus die staan nu open.. Op haar badthermometertje die in de vensterbank ligt, stond dat het 15 graden was.. (en dan stonden die roostertjes nog maar net een paar minuten open )
Iedereen bedankt voor de reacties
pi_23852772
ladyS, lijkt me sowieso beter als die roosters openstaan, dus fijn dat ze er zijn! hopelijk helpt het. beterschap voor ambertje . wat is dat overigens verder voor 'mechanische ventilatie'? bedoel je airco?
pi_23852919
Aan de ene kant lijkt het met ook wel lekker als ie roosters openstaan.. maar eerst was het het computerkamertje en toen voelde ik regelmatig koude vlagen langs me nek gaan, dus vandaar dat ik ze dicht gedaan had en niet meer aan gedacht heb.

ik weet niet een goede beschrijving van de mechanische ventilatie

Wat is mechanische ventilatie?
Eigenlijk is dit de kunstmatige luchtregeling in de ruimte. Op gecontroleerde wijze wordt verontreinigde binnenlucht naar buiten afgevoerd. Via de aanwezige ventilatieroosters in de gevels komt dan op natuurlijke wijze weer schone buitenlucht de woning in. bron
  donderdag 9 december 2004 @ 13:09:59 #218
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23853004
Bix, mechanische ventilatie is echt iets Polders volgens mij

LadyS wij hebben die mechanische ventilatie nooit aan. Ik vind het zo'n raar iets. Daarnaast loopt ie dwars door de badkamer. Als 'hij van beneden' kookt, moet Jolie dan in de spruitjes lucht badderen Die roostertjes heb ik wel altijd open staan! Is alleen maar gezond Jij moet je es even wat minder zorgen gaan maken
pi_23853731
maar het is echt te merken dat hij hier uit staat De ramen zeiknat enzo
hier merk je gelukkig niks van de kookluchten enzo, dus ik vind het ideaal..
maar we gaan offtopic geloof ik

Ik zal proberen me minder zorgen te maken, Luchtbel
  donderdag 9 december 2004 @ 14:30:40 #220
3011 E.T.
pi_23854664
de HA was ok Schone longetjes, geen rare dingen in d'r keeltje en schone oortjes. Gewoon verkouden dus en uitzieken. NIks aan doen verder.

We hebben hier een meisje dat ontdekt heeft hoe je zelf kan gaan staan. Blijven staan deed ze al een tijdje, maar nu kan ze ook zelf gaan staan.
En passant wil ze tijdens d'r rondje door de box stappen ook regelmatig nog maar 1 handje gebruiken en dan de hoeken afsnijden om sneller te kunnen zijn waar je bent..
Vier weken geleden kon ze nog maar net tijgeren, nu kruipt ze, ze gaat staan, ze stapt de box in de rondte (met steeds een handje los).. Waar is mijn baby gebleven??
Wat gaat 't de laatste weken hard!
  donderdag 9 december 2004 @ 14:37:16 #221
3011 E.T.
pi_23854803
ow, en brood eten met een vork is cool!
  donderdag 9 december 2004 @ 14:53:59 #222
3011 E.T.
pi_23855136
nog klein vraagje. vanaf wanneer mogen die kleintjes 'gewone' kaas hebben?
Dus gewoon een plakje. En maakt 't dan nog uit of 't jonge of oude kaas is?
pi_23855314
Kaas is erg zout, dus wij hebben gewacht tot ergens rond de eerste verjaardag (met smeerkaas ook trouwens). En ze krijgen het nu ook maar mondjesmaat (wat lastig is want ik ben zelf een ontzettend kaasmonster als ik mijn kans krijg)
pi_23855315
Gelukkig dat het "maar" een verkoudheid is E.T.
Leuk die foto van Saskia
  donderdag 9 december 2004 @ 15:10:41 #225
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23855461
Jeetje wat is Saskia vreselijk stoer zeg!
Fijn dat alles goed was bij de dokter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')