abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 december 2004 @ 22:26:50 #201
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23842953
quote:
Op woensdag 8 december 2004 10:22 schreef yootje het volgende:
Voor een project van me wil ik graag van lucht, zee, soldaten en landmacht weten wat de 3 beste en 3 slechtste dingen zijn die actueel zijn. Zo is voor land bijvoorbeeld Leopard 2 een van de beste en voor lucht de Migs de slechtste (?). Iemand zin om lijstjes te maken? Alvast bedankt
Ik kan je alleen de luchtmacht zaken voorschotelen. Voor Marine en Landmacht schiet mijn kennis te kort, tenzij er een overlap in zit naar de luchtvaart.

Puur luchtmacht:
1 Tankvliegtuigen. Liefst widebodies, zoals de KC/KDC-10, KC-767 of omgebouwde MD-11s/Airbussen
2 Airborne Command&Control, zoals voor de luchtstrijd de AWACS. Aangezien de Boeing 707 uit productie is zullen dat B767 toestellen worden, zoals de Japanse luchtmacht die heeft. Daarnaast voor het vechten op de grond JSTARS achtige toestellen, alweer op basis van de B-767/Airbussen. En natuurlijk de Global Hawk.
3 Gevechtstoestellen. De F-22 Raptor van de USAF is met afstand het beste gevechtstoestel dat op dit moment in productie is. Ze zijn alleen wel rete-duur, en moeten dus voor de lichtere karweien aangevuld worden door een goedkoper toestel. Aangezien de JSF nog in ontwikkeling is gaat mijn voorkeur uit naar de F-16 block-60 zoals die thans geleverd wordt aan de UAE. Alternatieven zijn verkrijgbaar in de vorm van de F-15 Strike Eagle (in diverse versies op de markt, is per toestel duurder), F/A-18 Hornet (zie F-15, geprijsd tussen F-16 en F-15 in de C/D versies, even duur in de E/F versies), Eurofighter (Europees, en ook duurder) en JAS-39 Gripen (lichter, en dus goedkoper). De Flanker (Sukhoi) en Fulcrum (MAPO-MiG) varianten zijn gevaarlijke outsiders.
4 Bommenwerpers. Er is geen enkele bommenwerper meer in productie, al kan de B-2 productielijn zo weer worden opgestart. De B-2A Spirit is veruit de meest geavanceerde bommenwerper ter wereld. De B-1B Lancer is al 15 jaar uit productie, maar is een goede tweede. Op de gedeelde 3e plaats de B-52 Stratofortress (wapenlading en bereik) en de Blackjack (Rusland, moet de B-1 en B-2 voor zich laten qua prestaties).
5 Nabij luchtsteun Nothing beats firepower. Hier zijn de keuzes wat lastiger, alhoewel ik persoonlijk wel een Sqn A-10A toestellen en AH-64 apaches (bij vookeur de D) aan mijn zijde zou willen. Russische Frogfoots doen het ook aardig, samen met de Mi-24 Hind.
6 Transport C-5 Galaxies (niet meer in productie), C-17 Globemaster, C-130J Hercules (evt aangevuld met de C-27J Spartan voor lichte opdrachten). Op helicopter gebied de CH-47D/F of CH-53 (niet meer in productie) voor de heavy lift, aangevuld met de V-22 Osprey of H-60 series voor het middenbereik (Europese kandidaten: NH-90 en EH-101, evt Cougar-II).

Marine (ik probeer het toch)
Het absolute summum op gebied van wapensystemen is natuurlijk een Supercarrier, en als je daaraan begint moet je het gelijk goed doen: Nimitz-klasse nucleair aangedreven. Alternatief kun je een oudere conventionele carrier overnemen uit de mottenballen van de VS: Forestal-klasse ligt vrijwel geheel opgelegd. Met een beetje goede wil kun je de conventionele "class of it's own" USS Kennedy overnemen. Supercarriers slepen maximaal meer dan 100 toestellen mee, een uitrusting van rond de 80 is normaler. De carriers van de Fransen (Charles de Gaulle) en Russen (Kuznetsov) zijn daarmee vergeleken om te lachen, er staan max 24 toestellen op. De Britse vliegdekkruisers zal ik het maar niet over hebben, alhoewel ze serieuze plannen aan het maken zijn voor twee normale carriers, die in de klasse van de De Gaulle gaan passen. Alle andere carriers in de wereld zijn veredelde helicopter carriers, waarmee je alleen Harriers kunt "afvuren".
Een CBG kan niet zonder kruisers en/of fregatten. AEGIS-kruisers van de US Navy zijn waarschijnlijk het meest effectief. Daar staat tegenover dat Nederland het beste is op het gebied van fregatten. We verkopen ze nieuw aan landen die ze kunnen betalen, en Nederland heeft nog nooit een fregat ontwikkeld dat geen gretige afnemers vond op de 2e hands markt.
Silent but deadly Duikboten. Het meest gevaarlijk zijn de "boomers": Nuclaire onderzeeboten met ICBMs aan boord. Ze zijn stil, en kunnen maanden ergens liggen zonder te worden opgemerkt. Het gerucht gaat echter dat er geen duikboot zo stil is als de Nederlandse Walrus "hunters". Belangrijkste nadeel van de conventioneel aangedreven Walrus: hij MOET regelmatig naar boven om de batterijen bij te laden met zijn diesel genratoren. Belangrijkste voordeel: omdat ze onder water alleen op batterijen varen zijn ze stiller dan een nucleaire sub, een nucleaire reactor maakt namelijk altijd lawaai. Na de VS en de Nederlanders maken de Britten de beste duikboten.

Het slechtse is vrij simpel: Als het de afgelopen 15 jaar geen belangrijke modificaties en/of moderniseringen heeft gehad mag je het op je lijstje zetten. Ze zijn dan nog steeds dodelijk, maar op het moderne slagveld geen partij meer.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 8 december 2004 @ 22:30:38 #202
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23843080
Kamp heeft gelijk over de fregatten, maar de Kamer ook over de korvetten. Persoonlijk zou ik het een slechte zaak vinden als de marine nog verder wordt gekort. Met hat afvoeren van de Orions zijn we al een groot gedeelte van onze "power projection" kwijt geraakt, er is niets sneller op zee dan een vliegtuig. Dat moet op de één of andere wijze gecompenseerd worden. die twee fregatten kunnen m.i. niet gemist worden, maar 4 korvetten zou ze wel vrijmaken voor werk op volle zee waar we vroeger de Orions voor inzetten.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_23843156
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:26 schreef RonaldV het volgende:

[..]
-lap tekst-
Bedankt, hier heb ik echt veel aan
pi_23844671
Ronald, mijn complimenten

Ronald voor minister van defensie
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  woensdag 8 december 2004 @ 23:32:24 #205
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23844815
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:26 schreef SHERMAN het volgende:
Ronald, mijn complimenten

Ronald voor minister van defensie
Dat gaat je serieus geld kosten
- Privacy Matters
  donderdag 9 december 2004 @ 06:31:00 #206
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23848231
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:57 schreef Strijder het volgende:

[..]

Wat denk je hier van:
[..]

Ik heb ergens anders gelezen dat Kamp compleet werd afgeserveerd door de kamer.
Geeft toch wel aan dat er 'iets' niet goed gaat...
Over die bootjes heb ik niet echt een mening, weet er simpelweg te weinig van.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  Moderator donderdag 9 december 2004 @ 16:29:29 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23857042
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:23 schreef -calimero- het volgende:

[..]

Deze uitvoering moet je zien als de MB of LSV met TOW / GILL.
Je parkeerd m ergens in de struiken, en wacht tot er een tank binnen berijk voorbij komt. Beng, tank stuk, herladen en weg wezen!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
goed punt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 9 december 2004 @ 16:34:28 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23857146
quote:
Op woensdag 8 december 2004 16:33 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Wat vinden we hier eigenlijk van?
goed plan

ik kan me echter de laatste keer dat er raketten die je ermee uit kan schakelen op Nederlandse troepen zijn afgeschoten niet meer herinneren.
Als Kamp veiligheid wil voor zijn troepen in het buitenland, laat hem gevechtstanks meesturen

maar als Nederland mee wil gaan doen met operaties zoals Iraqi Freedom (vanaf het begin) dan zijn zulke raketten idd goed bruikbaar maar laat hem dat dan ook gewoon zeggen en niet doen alsof hij er vredesmissies mee wil ondersteunen of dat Nederlandse troepen in het buitenland erom staan te springen.
  Moderator donderdag 9 december 2004 @ 16:41:44 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23857342
quote:
Op woensdag 8 december 2004 20:57 schreef Strijder het volgende:

[..]

Wat denk je hier van:
ik ben voor korvetten, zolang er maar geen fregatten voor moeten worden ingeruild
quote:
[..]

Ik heb ergens anders gelezen dat Kamp compleet werd afgeserveerd door de kamer.
Geeft toch wel aan dat er 'iets' niet goed gaat...
ja het geeft vooral aan dat politiek en krijgsmacht niet lekker liggen

Kamp heeft zijn eigen (groots, ambitieus) mening, en in de tweede kamer heben ze een hekel aan defensieministers met een eigen mening, zeker als die eigen mening centjes kost ... de minister van defensie moet ten alle tijden eens zijn met de rest en vooral niet teveel vragen stellen en zeker geen aandacht naar zich toe trekken want oorlog is niet altijd iedereen het mee eens en er vallen doden, gewonden en (en dit is het belangrijkst) kabinetten als ze uitgevochten worden

dus moeten we ons er vooral niet te openlijk op voorbereiden
  donderdag 9 december 2004 @ 21:49:53 #210
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23864559
Die kabinetten vallen ook als er een invasie plaatsvindt. Ik vraag me af wat de logica van het doorlopende bezuinigen is in een wereld die steeds onveiliger is geworden sinds het omdonderen van de Muur. Is onze politieke elite nou echt zo naief dat we ons kunnen verstoppen acher de Polen en Duitsers in het oosten, en de Spanjaarden en Fransen in het zuiden? Hebben ze nou echt niet gemerkt dat de wereld kleiner is geworden?

Elke lul met een beetje kennis van vliegprocedures kan een Airbus of Boeing hijacken en ermee waar dan ook ter wereld een CFIT (Controlled Flight Into Terrain) uitvoeren, WAAR hij maar wil? Zeker in onze regio (NW Europa) heb je de doelen voor het uitzoeken, we wonen hier zo dicht op elkaar... En als je het een tandje erger wilt maken dan jat je niet alleen een vliegtuig (en dat gebeurt vaker dan je denkt), maar pleur je er ook nog eens een berg radio-actieve zooi in (AIVD, als jullie meelezen, ik kan nog veeeeeel meer scenarios bedenken ), om er een kruisraket met ontzettend grote smerige bom van te maken. De 2 F-16s van de QRA maken echt het verschil niet. Sterker nog: Ik weet zeker dat ze niet op tijd zijn, en als ze er op tijd zijn dan kijken ze alleen maar, want het bevel tot neerschieten moet van onze grote vriend de Min. v. Justitie komen, en we weten allemaal wat voor een twijfelkont hij is.
Lees de nieuwspagina's er nog maar eens op na: de inzet van een : "live" QRA intercept tot nu toe leverde steeds hetzelfde op: de QRA moest in een supersonische "tail-chase" en haalde de betreffende vlucht pas in als hij al minstens 3/4 van zijn route door het NL FIR had afgelegd. Op dat moment bevind je je nog maximaal 5 minuten in het Nederlandse luchtruim. Als het een Oost-West route (of omgekeerd) is dan zit je zelfs al in het buitenland of boven open zee (en dus buiten de territoriale wateren, waar je niet meer mag schieten).

Enige oplossing: een 24 uurs CAP met 2 F-16s en een KDC-10. Maar da's te duur. Iets goedkopere oplossing: 2 F-16s aan de kop van de baan met draaiende motoren en de piloten in de cockpit. Daarmee breng je de reactietijd met minstens de helft terug.
- Privacy Matters
pi_23865834
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:49 schreef RonaldV het volgende:
Die kabinetten vallen ook als er een invasie plaatsvindt. Ik vraag me af wat de logica van het doorlopende bezuinigen is in een wereld die steeds onveiliger is geworden sinds het omdonderen van de Muur. Is onze politieke elite nou echt zo naief dat we ons kunnen verstoppen acher de Polen en Duitsers in het oosten, en de Spanjaarden en Fransen in het zuiden? Hebben ze nou echt niet gemerkt dat de wereld kleiner is geworden?

Elke lul met een beetje kennis van vliegprocedures kan een Airbus of Boeing hijacken en ermee waar dan ook ter wereld een CFIT (Controlled Flight Into Terrain) uitvoeren, WAAR hij maar wil? Zeker in onze regio (NW Europa) heb je de doelen voor het uitzoeken, we wonen hier zo dicht op elkaar... En als je het een tandje erger wilt maken dan jat je niet alleen een vliegtuig (en dat gebeurt vaker dan je denkt), maar pleur je er ook nog eens een berg radio-actieve zooi in (AIVD, als jullie meelezen, ik kan nog veeeeeel meer scenarios bedenken ), om er een kruisraket met ontzettend grote smerige bom van te maken. De 2 F-16s van de QRA maken echt het verschil niet. Sterker nog: Ik weet zeker dat ze niet op tijd zijn, en als ze er op tijd zijn dan kijken ze alleen maar, want het bevel tot neerschieten moet van onze grote vriend de Min. v. Justitie komen, en we weten allemaal wat voor een twijfelkont hij is.
Lees de nieuwspagina's er nog maar eens op na: de inzet van een : "live" QRA intercept tot nu toe leverde steeds hetzelfde op: de QRA moest in een supersonische "tail-chase" en haalde de betreffende vlucht pas in als hij al minstens 3/4 van zijn route door het NL FIR had afgelegd. Op dat moment bevind je je nog maximaal 5 minuten in het Nederlandse luchtruim. Als het een Oost-West route (of omgekeerd) is dan zit je zelfs al in het buitenland of boven open zee (en dus buiten de territoriale wateren, waar je niet meer mag schieten).

Enige oplossing: een 24 uurs CAP met 2 F-16s en een KDC-10. Maar da's te duur. Iets goedkopere oplossing: 2 F-16s aan de kop van de baan met draaiende motoren en de piloten in de cockpit. Daarmee breng je de reactietijd met minstens de helft terug.
Of....we zorgen dat er standard gewoon 2 F-16s in de lucht zijn
  donderdag 9 december 2004 @ 23:01:41 #212
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23866775
quote:
Op donderdag 9 december 2004 22:31 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Of....we zorgen dat er standard gewoon 2 F-16s in de lucht zijn
Zeg ik: 24-uurs CAP met een KDC-10 erbij.

CAP=Combat Air Patrol
- Privacy Matters
pi_23867302
quote:
Op donderdag 9 december 2004 23:01 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Zeg ik: 24-uurs CAP met een KDC-10 erbij.

CAP=Combat Air Patrol
Ik ken al die termen toch niet
  donderdag 9 december 2004 @ 23:24:44 #214
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23867465
quote:
Op donderdag 9 december 2004 23:20 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Ik ken al die termen toch niet
CAP
- Privacy Matters
  Moderator vrijdag 10 december 2004 @ 11:04:21 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23873738
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:49 schreef RonaldV het volgende:

true

maar ik denk dat die figuren hopen dat die invasie in het volgende kabinet plaats vind ofzo, zelf emigreren ze als het er op aankomt toch naar canada oid, ik krijg niet het gevoel dat de dames en heren politici ook maar 2 cent om Nederland zouden geven als het er op aan komt

mjah pim fortuyn misschien maar die is dood, verder kan ik helemaal niemand bedenken die daadwerkelijk het beste met Nederland voorheeft ... of minister Kamp wil een helm op zetten en met afstandbesturing in de hand 'zijn' tomahawks op Berlijn afsturen
  vrijdag 10 december 2004 @ 12:06:37 #216
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23874934
NL vreemdelingen legioen, jullie ideeën graag (in dat topic plaatsen).
- Privacy Matters
  Moderator vrijdag 10 december 2004 @ 12:42:32 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23875698
done
pi_23880368
Ik heb "wat" foto's van de Bundesheer in Afghanistan...intresse?
pi_23880444
Ja, laat maar zien.
The gum you like, is coming back in style.
pi_23880452
Ik leech al jullie topics.
The gum you like, is coming back in style.
pi_23880463
Het zijn er wel 200 zeg maar
MAar niet zo erg groot
325*217
  Moderator vrijdag 10 december 2004 @ 17:10:55 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23882005
tis officieel
quote:
Nieuw infanterie gevechtsvoertuig voor de Koninklijke Landmacht
10-12-2004 11:23:00

In het Legermuseum in Delft wordt maandag (13 december) het contract ondertekend voor de levering van het nieuwe infanteriegevechtsvoertuig CV-90 van de firma Hلgglunds aan de Koninklijke Landmacht. De firma H ل gglunds zal voertuigen leveren ter vervanging van de oude YPR 755 voertuigen. De eerste levering is in 2007.

Het gevechtsvoertuig heeft zich internationaal bewezen en wordt al in vier andere landen gebruikt. Inmiddels zijn meer dan 1100 voertuigen in bestelling bij de firma. Namens het ministerie van Defensie ondertekent generaal-majoor H.J.G.J. Teussink het contract, in aanwezigheid van de Scandinavische ambassadeur T.A. Ekman en vertegenwoordigers van de firma H لgglunds.
http://www.mindef.nl:3028(...)en/20041210_igv.html
pi_23882082
Ben benieuwd hoeveel we er ook daadwerkelijk krijgen
pi_23882112
quote:
Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 44 zijn:
* Herinneringen van prins Bernhard
* Leven prins vol met dienstbetoon
* SFOR heet vanaf nu EUFOR
* Gouverneur KMA krijgt nieuwe taak
Download
  Moderator vrijdag 10 december 2004 @ 17:18:08 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23882139
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:14 schreef SHERMAN het volgende:
Ben benieuwd hoeveel we er ook daadwerkelijk krijgen
180 voor 4 gemechaniseerde bataljons in eerste instantie
pi_23882277
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

180 voor 4 gemechaniseerde bataljons in eerste instantie
Het zou niet de eerste deal niet afloopt zoals gepland zeg maar
  Moderator vrijdag 10 december 2004 @ 17:27:18 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23882357
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:24 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Het zou niet de eerste deal niet afloopt zoals gepland zeg maar
noem er nog is een?

naast pzh2000
pi_23884709
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 12:06 schreef RonaldV het volgende:
NL vreemdelingen legioen, jullie ideeën graag (in dat topic plaatsen).
In aanvulling daarop:
Ik voel er eigenlijk wel wat voor om Nederlandse historie te herstellen (maar dan wel met onze moderne uitgangspunten wat betreft mensenrechten en humaniteit).
Dus terug met de huurlingenlegers, groot-admiraals en prinsen bij de luchtmacht, en dan gaan we de wereld weer eens eventjes wat laten zien.
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_23885008
Er zijn trouwens al plannen om Suriname weer bij Nederland te voegen he
quote:
PARAMARIBO, woensdag
De Surinaamse regeringscoalitie Nieuw Front laat 150 Nederlandse mariniers naar het land komen voor een training begin volgend jaar, in een poging om de Surinaamse ex-legerleider Desi Bouterse klein te krijgen voor de parlementsverkiezingen van mei volgend jaar.
Dat meent althans Bouterse zelf, die als parlementariër en voorzitter van de Nationale Democratische Partij (NDP) in de race is om president van Suriname te worden. Het Surinaamse staatshoofd wordt na de verkiezingen van 25 mei 2005 door het nieuwe parlement gekozen.
Minister Ronald Assen van Defensie vroeg zich gisteren in Paramaribo af waarom Bouterse zo bang is voor Nederlandse mariniers. „Ze zijn niet geïnteresseerd in Bouterse, ze komen eind februari slechts voor een jungletraining, er is niets aan de hand”, aldus Assen.

Volgens Bouterse vormt zijn partij een gevaar voor de regeringscoalitie Nieuw Front, omdat de NDP meer dan zestien van de 51 zetels zal halen. Als dat zo is, zal de NDP regeermacht krijgen, meent de voorzitter, want „onderhandelen is mijn vak”.
Een woordvoerder van de NDP zei vorige week dat het absoluut zeker is dat Bouterse de volgende president van Suriname wordt. „Er zal heel veel water door de Surinamerivier moeten stromen, wil dat niet het geval zijn.”

Bron: de Telegraaf van 081204
pi_23885451
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

noem er nog is een?

naast pzh2000
Het kan zijn dat ik dingen door elkaar ga halen hoor, maar zijn er niet minder CV-90s besteld dan dan eerst gepland was omdat het te duur zou worden?

Of wat denk je van de rel over korvetten en tomahawks? De politiek weet niet ze wil ja zo min mogelijk kwijt zijn aan defensie.
pi_23885634
De Amerikanen hebben een nieuw wapen in Irak ingezet.

pi_23885655
WTF is dat
  vrijdag 10 december 2004 @ 22:09:56 #233
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_23887844
Das toch zo'n ding waar George W. Bush mee op zijn bek gegaan was?
"Go Ahead, Make My Day !!"
  vrijdag 10 december 2004 @ 22:12:12 #234
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23887900
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 22:09 schreef Lone_Gunman het volgende:
Das toch zo'n ding waar George W. Bush mee op zijn bek gegaan was?
(tenminste... Bush Sr... ik weet niet of Jr er ook mee op zijn plaat is gegaan)
- Privacy Matters
pi_23891274
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 22:12 schreef RonaldV het volgende:

[..]

(tenminste... Bush Sr... ik weet niet of Jr er ook mee op zijn plaat is gegaan)
Die dingen zijn ook niet zo simpel om op te rijden

pi_23892601
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

noem er nog is een?

naast pzh2000
Fennek
Save a mouse, eat a pussy.
  zaterdag 11 december 2004 @ 11:35:41 #237
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23895506
Cool zo'n Segway
Daar hoor je niet zoveel meer van

Had zelf ook wel zo'n ding willen hebben, zijn ze in NL legaal?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  Moderator zaterdag 11 december 2004 @ 15:18:23 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23898982
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 01:50 schreef -calimero- het volgende:

[..]

Fennek
nadat het contract getekend was?

what happened?
  Moderator zaterdag 11 december 2004 @ 15:20:35 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23899021
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 20:03 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ik dingen door elkaar ga halen hoor, maar zijn er niet minder CV-90s besteld dan dan eerst gepland was omdat het te duur zou worden?
nee er zouden eerst naast de gevechtsvoertuigen ook cv90 bergingsvoertuigen (dacht ik) komen maar die komen niet.

bovendien doelde ik meer op dat het contract nu is getekend en dat de kans dat het er nu nog steeds minder gaan worden wel kleiner wordt
quote:
Of wat denk je van de rel over korvetten en tomahawks? De politiek weet niet ze wil ja zo min mogelijk kwijt zijn aan defensie.
daar staat dan ook nog nix voor op papier
  Moderator zaterdag 11 december 2004 @ 15:22:25 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23899050
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 19:12 schreef Strijder het volgende:

[..]

In aanvulling daarop:
Ik voel er eigenlijk wel wat voor om Nederlandse historie te herstellen (maar dan wel met onze moderne uitgangspunten wat betreft mensenrechten en humaniteit).
Dus terug met de huurlingenlegers, groot-admiraals en prinsen bij de luchtmacht, en dan gaan we de wereld weer eens eventjes wat laten zien.
je maakt hoop ik een grapje?
  zaterdag 11 december 2004 @ 15:34:00 #241
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23899230
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 19:12 schreef Strijder het volgende:

[..]

In aanvulling daarop:
Als je bedoelt dat we de koloniën weer terug gaan halen, count me out.
Als je bedoelt dat Nederland weer een strijdmacht van betekenis moet hebben, die de economische en strategische belangen van ons land moet beveiligen, dan geef ik je gelijk. Probleem is echter dat we onze koloniale geschiedenis hebben, en die is besmet verklaard. Alle handelingen van de Nederlandse staat die er ook maar een klein beetje naar rieken zullen direct worden afgeschoten, nationaal en internationaal. Misschien kunnen we het nog eens proberen als we de twee andere ex-koloniale machten (Engeland en Frankrijk), en in mindere mate ook België, Duitsland, Spanje en Portugal voor de volle 100% aan onze zijde krijgen. Ik vrees echter dat die hun eigen agenda's zullen volgen.
- Privacy Matters
  Moderator zaterdag 11 december 2004 @ 15:49:23 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23899511
huurlingen zijn kut
  zaterdag 11 december 2004 @ 16:07:18 #243
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23899805
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:49 schreef sp3c het volgende:
huurlingen zijn kut
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Privacy Matters
pi_23899848
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:49 schreef sp3c het volgende:
huurlingen zijn kut
klopt te onbetrouwbaar
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator zaterdag 11 december 2004 @ 16:11:18 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23899875
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 16:07 schreef RonaldV het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sure, maar als het puntje bij het paaltje komt heb ik toch liever een stel kloten naast me in de loopgraaf
  Moderator zaterdag 11 december 2004 @ 16:11:52 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23899886
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 16:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

klopt te onbetrouwbaar
en lui
  zaterdag 11 december 2004 @ 16:17:05 #247
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23899974
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 16:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

sure, maar als het puntje bij het paaltje komt heb ik toch liever een stel kloten naast me in de loopgraaf
SPOILER
- Privacy Matters
  Moderator zaterdag 11 december 2004 @ 16:23:01 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23900088
SPOILER
pi_23902725
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

je maakt hoop ik een grapje?
Nee.
pi_23902791
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:34 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Als je bedoelt dat we de koloniën weer terug gaan halen, count me out.
Als je bedoelt dat Nederland weer een strijdmacht van betekenis moet hebben, die de economische en strategische belangen van ons land moet beveiligen, dan geef ik je gelijk. Probleem is echter dat we onze koloniale geschiedenis hebben, en die is besmet verklaard. Alle handelingen van de Nederlandse staat die er ook maar een klein beetje naar rieken zullen direct worden afgeschoten, nationaal en internationaal. Misschien kunnen we het nog eens proberen als we de twee andere ex-koloniale machten (Engeland en Frankrijk), en in mindere mate ook België, Duitsland, Spanje en Portugal voor de volle 100% aan onze zijde krijgen. Ik vrees echter dat die hun eigen agenda's zullen volgen.
Er staat toch duidelijk met de moderne inzichten, dus humaniteit en mensenrechten enzo. Kolonialisme valt daar geloof ik niet onder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')