Ik zei express "de" Russische carrier. Er is er maar één "operationeel", de pas uit de revisie teruggekeerde Admiral Kuznetsov, die voorzien is van 24 Su-33 (genavaliseerde Su-27 Flanker). De Su-33 is de meest geavanceerde Russische jager. De Russen hebben er 52 van, plus een 20-tal Su-33UB tweezitters. Daarnaast beschikt de Marine ook nog over MiG-29 Fulcrums (47stuks) en Su-24 Frogfoots(127stuks), die echter niet routinematig van een carrier opereren.quote:Op zondag 5 december 2004 19:36 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Beriev A-50 Mainstay
[afbeelding]
Air wing zal wel uit een aantal Flankers of Fulcrums bestaan, en is er bekend welke carrier?
Ik denk dat hij bedoelt, de meest geavanceerde versie die operationeel is. Het is onwaarschijnlijk dat de Su-37 de productie-lijn haalt. Het is ook maar een testbed.quote:Op zondag 5 december 2004 20:05 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ze hebben nog wat heli-carrier achtig spul. Maar zijn die al uit de vloot gehaald? Ik las ergens dat Rusland alle carriers uit de vloot haalt.
Maar de SU-33 de meest geavanceerde Russische jager? Ik dacht toch echt de SU-37, al weet ik niet of dat ding al in productie is.
Inderdaad.quote:Op zondag 5 december 2004 20:06 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt, de meest geavanceerde versie die operationeel is. Het is onwaarschijnlijk dat de Su-37 de productie-lijn haalt. Het is ook maar een testbed.
De Yak-141 Freestyle was bedoeld als opvolger van de Yak-38 Forger, de Russische "tegenhanger" van de Harrier, echter met een belangrijk mindere "combat efficiency". Het toestel kon twee IR geleide raketten meenemen, om zo een beperkte mate van vlootverdediging te kunnen uitvoeren. Qua bereik en nuttige wapenlast kwam het echter aan alle kanten te kort.quote:Op zondag 5 december 2004 19:53 schreef sp3c het volgende:
ja ik meen me daar wat van te herinneren.
en volgens mij vlogen ze toen vooral met yak stovl 141 vliegtuigen maar erg veel weet ik er ook niet van
[afbeelding]
hoeveel operationele navy Flankers zijn er eigenlijk inmiddels?
3eneenhalf?
Nederlands Trotsquote:Op zondag 5 december 2004 16:11 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik vrees dat zelfs de ex-Van Speijk elke chinese boot nog aan kan.
[afbeelding]
Eerlijk is eerlijk: het is een modificatie van een Engels ontwerp.quote:
Misschien hebben ze er iets aan in Faluja. Kunnen ze door muren lopen en zoquote:Op zondag 5 december 2004 23:19 schreef SHERMAN het volgende:
Die spleet ogen hebben trouwens een harde kop
[afbeelding]
Of low-quality bakstenenquote:Op zondag 5 december 2004 23:19 schreef SHERMAN het volgende:
Die spleet ogen hebben trouwens een harde kop
[afbeelding]
quote:
Gewoon met een tank naar binnen rijden?quote:Op zondag 5 december 2004 23:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Misschien hebben ze er iets aan in Faluja. Kunnen ze door muren lopen en zo
quote:Op zondag 5 december 2004 23:33 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Gewoon met een tank naar binnen rijden?![]()
Ik denk niet dat een muur van klei een Leo kan houdenquote:
Een Merkava tank iniedergeval niet, dat heb ik zelf gezienquote:Op maandag 6 december 2004 12:13 schreef SHERMAN het volgende:
Ik denk niet dat een muur van klei een Leo kan houden
Vertelquote:Op maandag 6 december 2004 12:17 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Een Merkava tank iniedergeval niet, dat heb ik zelf gezien![]()
![]()
En ik mocht hem nietquote:Op maandag 6 december 2004 21:31 schreef SHERMAN het volgende:
Dat filmpje heb ik een paar topics terug ook gepost
Van Speijk zuigt..quote:Op zondag 5 december 2004 16:11 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik vrees dat zelfs de ex-Van Speijk elke chinese boot nog aan kan.
[afbeelding]
Ik snap nu eindelijk wat ze bedoelen met "geleide wapens"quote:Op maandag 6 december 2004 22:22 schreef Wuder het volgende:
[..]
Van Speijk zuigt..
Voor het echte werk heb je natuurlijk uber goed bewapende en getrainde boot commando's nodig
[afbeelding]
Aah, wat lief, een Nekaf (M38A1C) met TLV.quote:
In de hele wereld graagquote:Op woensdag 8 december 2004 10:31 schreef RonaldV het volgende:
je wilt de 3 beste/slechtste van de luchtmacht? en dan ook nog voor de landmacht? En voor de Marine?
En dan alleen in Nederland/Europa, of de hele wereld? En dan natuurlijk gebaseerd op objectieve criteria, met links?
Tering... daar moet ik vanaaf ff voor gaan zitten hoor
Deze uitvoering moet je zien als de MB of LSV met TOW / GILL.quote:Op dinsdag 7 december 2004 19:35 schreef sp3c het volgende:
het is een terugstootloze vuurmond neem ik aan, dus moet wel lukken.
alleen vraag ik me het nut af van zo'n ding op een jeep monteren. ok je hoeft niet te sjouwen maar je bent een veel groter doelwit dan 4 man met een kanon en je moet toch uitstappen om te herladen
Wat vinden we hier eigenlijk van?quote:Kamp wil raketschilden op fregatten
De vier nieuwe fregatten van de marine krijgen mogelijk een antiraketschild.
Radar
Nederland ontwikkelt samen met Duitsland een radar die daar geschikt voor is, heeft het ministerie van Defensie gemeld.
Antiraketsysteem
In 2006 wordt bekeken of met de radar en met raketten die worden ontwikkeld door de Verenigde Staten, een antiraketsysteem gevormd kan worden. Dat is volgens Defensie nodig omdat steeds meer landen beschikken over langeafstandsraketten.
Kamer
De Tweede Kamer staat kritisch tegenover de plannen van Kamp. In een debat over zijn begroting is gebleken dat een meerderheid liever twee van de nieuwe fregatten wil omruilen voor vier nieuwe kustwachtschepen.
©RTLNieuws.nl
Ach zoquote:Op woensdag 8 december 2004 16:10 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Aah, wat lief, een Nekaf (M38A1C) met TLV.
De Nekaf TLV is een aangepaste Nekaf voor het vervoer en gebruik van een 106 mm M40a1 TerugstootLoze Vuurmond (TLV). De TLV is een raketwerper waarmee tanks uitgeschakeld kunnen worden. Het wapen is pantserdoorborend (op 1130m door 40 cm staal).
Doordat de vuurmond dus geen terugslag geeft zal dit ook geen effect geven voor de auto. Net als een AT4 of RPG enzo.
[afbeelding]
Die poppetjes hebben idd een H&K G3.
* SHERMAN is het met je eensquote:Op woensdag 8 december 2004 16:42 schreef -calimero- het volgende:
kamp is gek. Lekker zonde van het geld, net als kruisraketten, want er is totaal geen serieuse drijging voor raket aanvallen! Koop dan leuk ander materieel, of hou personeel in dienst
maar vind dat kamp wijzer is dan de kamer die willen 2 nieuwe hypermoderne fregatten ver onder de kostprijs verkopen om van dat geld 4 minderwaardige korvetten te kopenquote:Op woensdag 8 december 2004 16:33 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Wat vinden we hier eigenlijk van?![]()
beste vliegtuigen zal zoiets zijnquote:Op woensdag 8 december 2004 10:22 schreef yootje het volgende:
Voor een project van me wil ik graag van lucht, zee, soldaten en landmacht weten wat de 3 beste en 3 slechtste dingen zijn die actueel zijn. Zo is voor land bijvoorbeeld Leopard 2 een van de beste en voor lucht de Migs de slechtste (?). Iemand zin om lijstjes te maken? Alvast bedankt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
tss je vergeet de merkavaquote:Op woensdag 8 december 2004 19:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
beste vliegtuigen zal zoiets zijn
1 f22
2 eurofighter
3 de nieuwe van saab of rafale (weet niet hoe dat ding heet)
landmacht (tanks) kunnen in redelijk willekeurige volgorde
leo 2
m1a2
challenger 2
( leclerc )
maar dit is allemaal relatief want je kunt de land/lucht/zee kracht ook allemaal opdelen in aparte groepen met aparte takendus het is allemaal relatief
eops wist dat ik er 1 vergatquote:
Wat denk je hier van:quote:Op woensdag 8 december 2004 16:33 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Wat vinden we hier eigenlijk van?![]()
Ik heb ergens anders gelezen dat Kamp compleet werd afgeserveerd door de kamer.quote:8-12-2004 | 09:59
Kamer wil onderzoek naar bouw korvetten
Redactie politiek
DEN HAAG - Vrijwel de gehele Tweede Kamer heeft dinsdag bij de stemmingen ingestemd met een motie van de VVD om de Algemene Rekenkamer opdracht te geven na te gaan of het financieel mogelijk is twee fregatten in te ruilen tegen vier nieuw te bouwen korvetten voor kustwachttaken. Deze uitkomst van de stemmingen is een teleurstelling voor minister Kamp van Defensie. Hij had de motie van zijn partijgenoot Van Baalen eerder sterk afgeraden, omdat hij niets ziet in de bouw van korvetten. Kamp gaat de wens van de Kamer overigens niet blindelings uitvoeren. Hij wil er eerst met het kabinet over praten en daarna krijgt de Kamer een brief wat hij met de motie gaat doen. Verder had Kamp al van de Kamer te horen gekregen dat hij voorlopig nog maar even af moet zien van de aanschaf van kruisraketten voor de vier hypermoderne luchtverdedigings- en commandofregatten van de marine. Op dit punt kreeg de bewindsman trouwens wel de eenzame steun van VVD’er Van Baalen. Kamp is overigens niet van plan zijn ambities voor de vier commandofregatten op te geven. Hij wil de Kamer in de loop van dit jaar duidelijker informeren over zijn plannen. Het gaat dan niet alleen om de aankoop van kruisraketten, maar ook om het idee om de hypermoderne schepen uit te rusten met een raketschild tegen ballistische raketten met massavernietigingswapens. Raketafweer op de fregatten is nodig omdat steeds meer landen beschikken over langeafstandsraketten. Samen met Duitsland ontwikkelt Nederland een radar die daarvoor geschikt is. De minister kreeg dinsdag ook opdracht de Poolse generaal Sosabowski postuum te onderscheiden met een Militaire Willemsorde. Hoewel Poolse eenheden een belangrijke rol hebben gespeeld bij de bevrijding van Nederland, zijn de troepen van Sosabowski nooit voor hun inzet onderscheiden. De Kamer nam unaniem een motie aan om dit recht te zetten. Daarnaast is de minister gevraagd om in mei tijdens de 60e herdenking van de bevrijding van Nederland ook andere geallieerde soldaten die een rol hebben gespeeld bij de bevrijding van Nederland een blijk van waardering te geven.
© Reformatorisch Dagblad
quote:wo 8 dec 2004, 17:36
Defensie wil aankoop kanonnen annuleren
DEN HAAG - Defensie gaat met de Duitse fabrikant Krauss-Maffei-Wegman praten over het annuleren van de aankoop van 18 van de 57 bestelde gemechaniseerde houwitsers van het type Pantserhoubitze 2000. Staassecretaris Van der Knaap ziet geen kans de superkanonnen die bijna 40 kilometer ver kunnen schieten op korte termijn elders te slijten. Het ministerie zal dan echter wel moeten opdraaien voor een stevige boete.
Dat kreeg de Tweede Kamer woensdag van de bewindsman te horen tijdens een overleg over de vervanging van pantservoertuigen. Van der Knaap moet een deel van de houwitsers afstoten als onderdeel van de forse bezuinigingen. Aanvankelijk zou de Noorse krijgsmacht de achttien kanonnen overnemen in ruil voor de levering van precisiemunitie. In september zegde de Noorse regering de ruil echter onverwachts op. Met de aankoop van de 57 houwitsers is een bedrag gemoeid van circa 450 miljoen euro.
De staatssecretaris kreeg het groene licht voor de aankoop van 184 pantserrupsvoertuigen als onderdeel van de vervanging van de stokoude YPR's. Met de aankoop van de Zweedse voertuigen is een bedrag gemoeid van tenminste 891 miljoen euro. Levering vindt plaats tussen 2007 en 2012.
Van de aanwezige Kamerfracties stemde alleen de SP op principiële gronden tegen. Volgens Van der Knaap is het voertuig geschikt om in de eerste, vaak meest gewelddadige fase van een conflict te worden ingezet. De SP is falikant tegen de inzet van Nederlandse troepen bij crisisoperaties in het hoogste geweldsspectrum.
de Telegrof
Kortom hij staat voor lulquote:Op woensdag 8 december 2004 20:57 schreef Strijder het volgende:
[..]
Wat denk je hier van:
[..]
Ik heb ergens anders gelezen dat Kamp compleet werd afgeserveerd door de kamer.
Geeft toch wel aan dat er 'iets' niet goed gaat...
Alsof het niks kostquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |