abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23736639
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 13:34:22 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23736650
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:07 schreef RonaldV het volgende:
[afbeelding]
Vlieger Polly Grey, RNLAF, 322Sqn, Leeuwarden AB
Frisian Aviation Photo

vliegende rat

wij hebben dat ding een keer in vrijheid proberen te stellen maar dat wordt niet geaccepteerd door die boeren daar in friesland
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:38:22 #103
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23736733
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

SAY WHAT!

als die dingen om te lezen zijn ... wat gebruik je dan voor je kampvuur?

De krant van wakker Nederland natuurlijk
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 13:41:56 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23736821
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:38 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De krant van wakker Nederland natuurlijk

ja en je @ss afvegen met boombladeren zeker?

WE LEVEN IN 2004 MAN, NIET IN 1995 VILLAFRANCA MAN!!!
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:45:17 #105
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23736905
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

vliegende rat

wij hebben dat ding een keer in vrijheid proberen te stellen maar dat wordt niet geaccepteerd door die boeren daar in friesland

323 probeert het zo ongeveer elke maand. En hij leeft nog. Dat het niet gewaardeerd wordt komt doordat Polly (als mascotte) net zo met de luchtmacht verweven is als met 322 zelf. 322 is het begin van de moderne na-oorlogse luchtmacht. Polly maakt daar onlosmakelijk deel van uit. Afgezien daarvan: hoe zou het in de krant staan als het beestje overlijdt door een "vriendschappelijk" plagerijtje tussen squadrons? Mensen begrijpen toch al niets van de symboliek van mascottes bij defensie, en zeker niet van levende. In Ermelo hebben ze een bok als mascotte, en het commentaar (dierenmishandeling) is niet van de lucht, terwijl het beestje één keer per jaar bij een parade moet aantreden met een dekje op zijn rug. De rest van het jaar leeft hij als God in Frankrijk.

Maar ik heb wel een andere uitdaging voor je: probeer de vogelspin van 710Sqn eens. Ik ben zijn verzorger geweest, en kan je vertellen dat maar weinigen op het squadron hem durven voeren, laat staan vangen. Als hij bijt doet dat heel erg zeer, en kun je je hand een paar dagen niet gebruiken. Veel plezier!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:47:32 #106
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23736959
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja en je @ss afvegen met boombladeren zeker?

WE LEVEN IN 2004 MAN, NIET IN 1995 VILLAFRANCA MAN!!!

Ik ben nooit in Villa geweest. Ik vierde in 1995 mijn "vakantie" op een bergtop naast Amendola. Ik woonde destijds aan de andere kant van die berg, in een plaatsje genaamd Vieste, op 50 meter van het strand. Zelfs binnen de luchtmacht hebben sommigen het beter dan anderen.
- Privacy Matters
  Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 13:52:11 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23737072
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:45 schreef RonaldV het volgende:

[..]

323 probeert het zo ongeveer elke maand. En hij leeft nog. Dat het niet gewaardeerd wordt komt doordat Polly (als mascotte) net zo met de luchtmacht verweven is als met 322 zelf. 322 is het begin van de moderne na-oorlogse luchtmacht. Polly maakt daar onlosmakelijk deel van uit. Afgezien daarvan: hoe zou het in de krant staan als het beestje overlijdt door een "vriendschappelijk" plagerijtje tussen squadrons? Mensen begrijpen toch al niets van de symboliek van mascottes bij defensie, en zeker niet van levende. In Ermelo hebben ze een bok als mascotte, en het commentaar (dierenmishandeling) is niet van de lucht, terwijl het beestje één keer per jaar bij een parade moet aantreden met een dekje op zijn rug. De rest van het jaar leeft hij als God in Frankrijk.

ja I know I know ... maar we vonden het wel een leuk idee, ze hadden een grote mond en we dachten 'kijken hoe groot die mond is als hun vliegende marmot hem met rang en vliegbrevet en al deserteert'

jammer dat het ding beter bewaakt wordt dan ayaan hirshi ali
quote:

Maar ik heb wel een andere uitdaging voor je: probeer de vogelspin van 710Sqn eens. Ik ben zijn verzorger geweest, en kan je vertellen dat maar weinigen op het squadron hem durven voeren, laat staan vangen. Als hij bijt doet dat heel erg zeer, en kun je je hand een paar dagen niet gebruiken. Veel plezier!

ik zal is info vergaren, waar bewaren jullie je rotzooi ... de Peel?

als iedereen er zo bang voor is dan is dat ongetwijfeld makkelijker te regelen ... misschien kunnen we hem laten daten met die vliegende aap van 322
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:52:42 #108
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23737085
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:16 schreef Ronald1903 het volgende:
tvp

En welkom
- Privacy Matters
  Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 13:54:28 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23737133
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:47 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik ben nooit in Villa geweest. Ik vierde in 1995 mijn "vakantie" op een bergtop naast Amendola. Ik woonde destijds aan de andere kant van die berg, in een plaatsje genaamd Vieste, op 50 meter van het strand. Zelfs binnen de luchtmacht hebben sommigen het beter dan anderen.

sweeeeeeeeeeeeeet

op Banja Luka hadden wij iig stukgeschoten servische tanks, een werkende (volgens de tolk/ex-bsa ggw'er maar eigenlijk geloofde niemand die idioot) SA-6 gainfull en veel blubber ... nu jij weer
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:01:19 #110
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23737296
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja I know I know ... maar we vonden het wel een leuk idee, ze hadden een grote mond en we dachten 'kijken hoe groot die mond is als hun vliegende marmot hem met rang en vliegbrevet en al deserteert'

Ik ken het probleem, wij hebben het in 94 ook eens overwogen. Zodra men er lucht van kreeg haddden we hoog bezoek van de basisleiding die ons vriendelijk kwamen meedelen dat we heel voorzichtig moesten doen met de gunsten tijdens ons verblijf op het veld.
quote:

jammer dat het ding beter bewaakt wordt dan ayaan hirshi ali

quote:

[..]

ik zal is info vergaren, waar bewaren jullie je rotzooi ... de Peel?

als iedereen er zo bang voor is dan is dat ongetwijfeld makkelijker te regelen ... misschien kunnen we hem laten daten met die vliegende aap van 322

Die babbelkous van 322 bijt ook, en bovendien scheldt hij je de oren van de kop. Ik kan me herinneren dat hij ooit een rapport en vliegverbod heeft gehad wegens het beledigen van een zeker zeer recent overleden lid van het Koninklijk Huis. Het ter verdediging aangevoerde excuus (hij zou kAttekop hebben gezegd ) werd niet geaccepteerd.
En als je bij de luchtmacht werkt is het niet moeilijk om uit te vinden waar 710Sqn zit. Kpl D. Link (als ze niet bevorderd is) woont "ergens" op het squadron
- Privacy Matters
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:14:30 #111
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23737605
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 13:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

sweeeeeeeeeeeeeet

op Banja Luka hadden wij iig stukgeschoten servische tanks, een werkende (volgens de tolk/ex-bsa ggw'er maar eigenlijk geloofde niemand die idioot) SA-6 gainfull en veel blubber ... nu jij weer

Wij hadden lekkere wijven op het strand, de leiding bestond uit een luitenant die een groter feestbeest was dan ik, en we werkten samen met veel Amerikaanse dames die ook al lang van huis waren

We hadden RTL4, 5 en Veronica per satelliet, en een berg Italiaanse commerciele stations met veel blote wij... euh... natuurfilms

We mochten vluchten maken met tankvliegtuigen (courtesy USAF/ANG) en zelfs naar de USN carrier "George Washington" (maar de één of andere eikel stuurde de carrier twee dagen van te voren op weg naar Israel )

We mochten zelf ons eten inkopen en klaarmaken, ipv te vertrouwen op een mislukte kok van de landmacht

De kroeg zat om de hoek, lekkere restaurants om de andere hoek, en als we een paar dagen niets te doen hadden mochten we op kosten van de US Government op tripjes naar Napels, Pompeii, Rome of zelfs Venetië. We mochten onze partners over laten komen voor zo lang als we wilden, en alleen de reiskosten hoefden we zelf te betalen.

En dan zou ik nog bijna de vrijwel nonstop stroom aan belastingvrije alcohol, tabak en andere genotsmiddelen vergeten.
Jajaja... uitzendingen zijn kut!
- Privacy Matters
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:19:10 #112
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23737720
Ow, en bijna vergeten: Omdat ik deel uitmaakte van een USAFE squadron kreeg ik een telegram van Ome Bill C. waarin hij me een Prettige Kerst en een Gelukkig 1996 toewenste.
- Privacy Matters
  Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 15:51:10 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23739764
grrdvrrrr baas boven baas hmmm?

nou ik werkte met Amerikanen die vloeiend Hollands (ietwat haags) 'koffiepauze' konden zeggen en we reden rond in een hummer.

en er was blubber, dat vind ik toch wel ietwat uniek voor een vliegbasis

en we mochten rondvliegen in een mi24 hind uit bulgarije oid maar dat deden we liever niet (te weinig gevarengeld).
  vrijdag 3 december 2004 @ 16:07:33 #114
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_23740126

Leuke camo
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 16:10:42 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23740191
ja ... denk alleen dat defensie dat als vrouwonvriendelijk zal ervaren
  vrijdag 3 december 2004 @ 16:25:04 #116
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23740493
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:10 schreef sp3c het volgende:
ja ... denk alleen dat defensie dat als vrouwonvriendelijk zal ervaren

Ik zie alleen maar vrouwvriendlijke handelingen
- Privacy Matters
  Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 16:33:54 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23740685
ja maar jij bent dan ook geen vrouw ... staatssecretaris van der Knaap wel (althans in het weekend dan toch gok ik).
pi_23746050
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:14 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wij hadden lekkere wijven op het strand, de leiding bestond uit een luitenant die een groter feestbeest was dan ik, en we werkten samen met veel Amerikaanse dames die ook al lang van huis waren

We hadden RTL4, 5 en Veronica per satelliet, en een berg Italiaanse commerciele stations met veel blote wij... euh... natuurfilms

We mochten vluchten maken met tankvliegtuigen (courtesy USAF/ANG) en zelfs naar de USN carrier "George Washington" (maar de één of andere eikel stuurde de carrier twee dagen van te voren op weg naar Israel )

We mochten zelf ons eten inkopen en klaarmaken, ipv te vertrouwen op een mislukte kok van de landmacht

De kroeg zat om de hoek, lekkere restaurants om de andere hoek, en als we een paar dagen niets te doen hadden mochten we op kosten van de US Government op tripjes naar Napels, Pompeii, Rome of zelfs Venetië. We mochten onze partners over laten komen voor zo lang als we wilden, en alleen de reiskosten hoefden we zelf te betalen.

En dan zou ik nog bijna de vrijwel nonstop stroom aan belastingvrije alcohol, tabak en andere genotsmiddelen vergeten.
Jajaja... uitzendingen zijn kut!

ik hoor het al wel hier

maar zat jij bij het VS leger

of leende NL je uit
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 3 december 2004 @ 21:52:54 #119
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23747802
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 20:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik hoor het al wel hier

maar zat jij bij het VS leger

of leende NL je uit

Ik was als Nederlander samen met 4 anderen en 2 Canadezen uitgeleend aan de USAF omdat die het anders niet trokken. Wij zorgden met zijn 7en (en 2 amerikanen) voor de opleidingen en de continuiteit, en de USAF bracht elke maand een nieuwe lichting van de ANG in. Die maakten we in de eerste drie dagen operationeel (soms iets langer) voor de dagdienst, en in de volgende drie beoordeelden we ze voor de nachtdienst, die ze daarna draaiden zodat wij weer eens normaal konden slapen. Na 14 dagen kwam de andere helft van een ANG squadron, en dan begon het liedje weer opnieuw. Als nachtdienster was ik doorgaans de hoogst in rang aanwezige, en had ik (als niet Amerikaan) het operationele deel van het squadron als plaatsvervangend commandant onder mijn bevel Door het squadron werden we als 100% Amerikaan ingezet, wat tot gevolg had dat ik bijvoorbeeld inlichtingen rapporten in mocht zien die US Eyes Only waren, tenminste: zolang er geen mensen van buiten het squadron bij waren.

Kerstavond heb ik met een zeer prettig uitziende ANG jongedame gedraaid
Dat was overigens heel knus: alle eenheden in, boven en aan de Adriatische Zee maakten gedichten voor elkaar op het gemeenschappelijke coordinatie kanaal, daarbij de verschillende eenheden en nationaliteiten vrolijk op de hak nemend.
- Privacy Matters
  vrijdag 3 december 2004 @ 23:06:50 #120
50671 Strijder
In Extremis
pi_23749497
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:57 schreef RonaldV het volgende:

[..]
1) Een boek is te vergelijken met een stapel internet pagina's op papier, allemaal met één zijde aan elkaar geniet. Er zijn speciale winkels voor. Kijk maar eens als je weer eens in de stad bent naar zaken als bijvoorbeeld Bruna.Tijdschriften zijn ook een soort boeken, alleen is de kwaliteit minder, en zijn ze doorgaans een stuk minder dik.
Dan heb je zeker nog nooit de luxe edities gezien, die zij zelfs gelijmd, of nog beter gebonden !

PS: ik denk, ik plaats maar weer een tvp'tje...
Untill I awake - / - Elu Elensar
  zaterdag 4 december 2004 @ 01:19:41 #121
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23752136
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 4 december 2004 @ 07:37:21 #122
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23753338
Dit stond in een Sig op een ander forum:

quote:
Dutch fighters competition results:
F-35 : 697/850
Rafale : 695/850
Eurofighter : 585/850

Weet iemand hier meer van?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23755166
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 07:37 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]

waar staan die cijfers voor death/kill ratio

maar over die piet piraat de kamer vind dat de marine zer maar moet beschermen
en daar ben ik het mee eens want een kern taak van de marine nis toch de overzeese belangen van NL beschermen en dus ook de handelsvloot.

en die piraten houden denk snel op als daar een hypermoderne fregat tegenover hun staat die ze met hun 120mm snelvuur kanon aan het bestoken is (of met harpoons )
of een onderzeeer
wat ik mijn afvraag is waarom doet de indonesische marine niks die hebben dacht ik oude NL schepen die toch erg goed in staat zouden moeten zijn om die piraten uit de zee te schieten

je was me trouwens net voor ik las het gisteren ook en wou het ook plaatsen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_23757272
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:07 schreef Wuder het volgende:
[afbeelding]

Leuke camo

Onhandig hoor, om een muur te camofleren, dan loopt iedereen er toch tegen aan
Save a mouse, eat a pussy.
pi_23757506
quote:
Op donderdag 2 december 2004 22:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
maar goed toen haden we ook nog zo`n 1200 leo`s

1200 Leopard's? helaas, nooit gehad

De KL heeft tot begin jaren '80 420 Leopard 1V gevecht tanks gehad en 445 Leopard 2A4 gevecht tanks. Met de oude Centurion tanks haalden we misschien net de 1200...
Save a mouse, eat a pussy.
  zaterdag 4 december 2004 @ 15:13:31 #126
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_23758104
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar over die piet piraat de kamer vind dat de marine zer maar moet beschermen
en daar ben ik het mee eens want een kern taak van de marine nis toch de overzeese belangen van NL beschermen en dus ook de handelsvloot.

en die piraten houden denk snel op als daar een hypermoderne fregat tegenover hun staat die ze met hun 120mm snelvuur kanon aan het bestoken is (of met harpoons )
of een onderzeeer
wat ik mijn afvraag is waarom doet de indonesische marine niks die hebben dacht ik oude NL schepen die toch erg goed in staat zouden moeten zijn om die piraten uit de zee te schieten

je was me trouwens net voor ik las het gisteren ook en wou het ook plaatsen
Kan je nagaan dat momenteel, maar zeker enkele maanden geleden er hevige activiteit was van diverse marine-schepen van diverse landen, die in de buurt van Malacca, een beruchte plaats voor piraten, rond dobberden en nog steeds dobberen. De Indonesische en Maleise en Singaporese Marine patrouilleren daar samen sinds Juli 2004 en hebben andere landen op geroepen om mee te doen.
Momenteel onderhandelen de betrokken ASEAN-landen met India omdat die interesse hebben getoond. na 9-11 heeft India ook met de VS daar gepatrouilleerd. Bovendien zit India daar al in de buurt, ze patrouilleren daar samen met Indonesie bij het gebied tussen de Nicobaren en het Indonesische eiland Sabang.

In die regio is er sowieso mega veel acitiviteit afgezien van piraten. Chinezen bespioneren India vanaf die regio, een stuk naar het zuid-westen hebben de Tamil-tijgers ook 'zee-benen' gekregen en weet ik veel wat nog meer.

Oude link, maar wel vol informatie Asian Times

Niet helemaal on-topic maar wel leuke pics:

Deze plaatjes zijn van de "Combined Task Force One Five Zero " die de wateren rond de Golfstaten tijdens Operatie Iraqi Freedom moest beveiligen. Deelnemers: Australia, Canada, France, Germany, Italy, Pakistan, New Zealand, Spain, United Kingdom and the United States.

Als deze gasten nou ipv plaatjes schieten op piraten gaan schieten dan komen we ergens

[ Bericht 1% gewijzigd door Lone_Gunman op 04-12-2004 19:32:39 ]
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:31:27 #127
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23759484
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 07:37 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]

Lijkt op het aantal punten dat gescoord werd met daarachter het maximaal haalbare.
- Privacy Matters
pi_23762458
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:41 schreef -calimero- het volgende:

[..]

1200 Leopard's? helaas, nooit gehad

De KL heeft tot begin jaren '80 420 Leopard 1V gevecht tanks gehad en 445 Leopard 2A4 gevecht tanks. Met de oude Centurion tanks haalden we misschien net de 1200...
1000 dan ik heb het hier ergens gelezen op het forum en daar stond een link bij zal wel weer eens gaan zoeken

als daar zoveel marine schepen ronddobberen waarom zijn die piraten er dan nog steeds
  zaterdag 4 december 2004 @ 18:57:04 #129
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23762549
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 18:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

als daar zoveel marine schepen ronddobberen waarom zijn die piraten er dan nog steeds
Omdat die schepen daar (in de Golf dus) ronddoberen, en die piraten bij Malakka (Singapore) rondhobbyen
- Privacy Matters
pi_23762943
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 18:57 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Omdat die schepen daar (in de Golf dus) ronddoberen, en die piraten bij Malakka (Singapore) rondhobbyen
oh ik dacht dat die bij malakka rond dobberden
  zaterdag 4 december 2004 @ 19:29:48 #131
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_23763329
Indonesie en Maleisie hebben liever dat de veiligheid door de landen in directe omgeving wordt geregeld. Alleen Singapore wilt het liefst dat de VS een handje komt helpen.
  zaterdag 4 december 2004 @ 20:50:06 #132
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23764887
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 19:29 schreef Lone_Gunman het volgende:
Indonesie en Maleisie hebben liever dat de veiligheid door de landen in directe omgeving wordt geregeld. Alleen Singapore wilt het liefst dat de VS een handje komt helpen.
Indonesië en Maleisië hebben liever geen pottenkijkers in de buurt als hun bevolking uit stelen gaat. Het zijn voornamelijk Indonesiërs, Maleisiers, en wat verdwaalde Thai die zich hieraan schuldig maken. Singapore vreest (terecht) voor zijn positie als overslaghaven als het geen halt wordt toegeroepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RonaldV op 04-12-2004 20:58:47 ]
- Privacy Matters
  Moderator zondag 5 december 2004 @ 15:53:44 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23779467
Indonesie vind het gewoon niet al te geweldig als blijkt dat veel van die piraten een bijbaan hebben in hun eigen leger.

dat is al sinds jaar en dag zo, daarom hebben ze liever niet al te veel westerse schepen daar in de buurt.
  zondag 5 december 2004 @ 15:55:35 #134
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_23779490
quote:
Op zondag 5 december 2004 15:53 schreef sp3c het volgende:
Indonesie vind het gewoon niet al te geweldig als blijkt dat veel van die piraten een bijbaan hebben in hun eigen leger.

dat is al sinds jaar en dag zo, daarom hebben ze liever niet al te veel westerse schepen daar in de buurt.
Misschien dan hulp uit het Oosten? Wat oude Chinese marine-schepen daar Die schepen zijn wel oud, maar zijn nog steeds goed genoeg om piraten tot zinken te brengen
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  zondag 5 december 2004 @ 16:11:52 #135
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23779810
quote:
Op zondag 5 december 2004 15:55 schreef Wuder het volgende:

[..]

Misschien dan hulp uit het Oosten? Wat oude Chinese marine-schepen daar Die schepen zijn wel oud, maar zijn nog steeds goed genoeg om piraten tot zinken te brengen
Ik vrees dat zelfs de ex-Van Speijk elke chinese boot nog aan kan.

[ Bericht 9% gewijzigd door RonaldV op 05-12-2004 16:18:23 ]
- Privacy Matters
  Moderator zondag 5 december 2004 @ 16:48:31 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23780553
quote:
Op zondag 5 december 2004 15:55 schreef Wuder het volgende:

[..]

ze willen gewoon geen hulp ... ze roepen van wel om een goed woordje te maken maar als het er echt op neer komt dan doen ze helemaal geen fuck en laten ze de 'bevriende' piraten zich gewoon in Indonesische wateren verstoppen.

het Indonesische leger is te groot en krijgt te weinig betaald, maar er is ieder half jaar wel een nieuwe oorlog in 1 van de gebiedsdelen ... het leger compenseert dit door aan allerhande criminele activiteiten mee te doen en oogjes dicht te knijpen.

de beroemdste speciale eenheid van Indonesie (Kopassus oid) runned al sinds jaar en dag een gigantisch winkelcentrum, compleet met (winkeliers betalen voor beveiliging) en drugsdealen zijn ze ook niet vies van. Het zou me dus ook niet verbazen dat ze gewoon wat mariniers op een prauw zetten en er westerse schepen mee aanvallen.

althans dit was altijd zo ik weet niet of dit inmiddels veranderd is

Nederland moet iig heel erg uit kijken voor ze daar met snelvuurkanonnen (of Harpoons) op scheepjes gaat staan schieten
pi_23781031
Zien jullie 't ooit nog eens gebeuren dat de Russen gezamelijk met NAVO landen op missie gaan?

Ik wil wel eens een combinatie zien van Russisch materieel en Westers spul.
The gum you like, is coming back in style.
  Moderator zondag 5 december 2004 @ 17:17:23 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23781097
de Russen hebben onder Amerikaans bevel in Bosnie geopereerd.
pi_23781226
Hoe groot was die Russische inbreng.
  Moderator zondag 5 december 2004 @ 18:23:21 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23782299
ruim 3000 in Bosnie en een kleine 700 in Kosovo (Pristina) maar ze zijn nu allemaal weg geloof ik.

echt een goed plan was het eigenlijk ook niet want het had nog bijna tot ww3 kunnen leiden, na Allied Force stuurden de russen een gemechaniseerd bataljon vanuit Bosnie naar de luchthaven in Pristina die daar moesten wachten op para's vanuit moskou. De Russen wilden namelijk een eigen sector (een de facto safe area voor Serven en Servische oorlogsmisdadigers, in Bosnie waarschuwden ze de Serven ook regelmatig als er acties op poten werden gezet) en dat wilde de Supreme Allied Commander Europe niet dus beval hij de Britten (die op dit moment het verst gevorderd waren in Kosovo, vanuit Albanie) om pantservoertuigen op de landingsbanen te zetten.
De Britten weigerden omdat ze liever gewoon entreekosten betaalden voor dat vliegveld dan er een oorlog om te vechten.

toen de Para's niet door Bulgarije oid mochten vliegen (net nieuw navo land) probeerde de saceur nog is om Task Force Hawk zijn (Amerikaanse) apache's op die landingsbaan te zetten maar ook dit werd geweigerd door de Britse force commander en dus ging het niet door.

Uiteindelijk zijn de para's nooit gekomen is het Russische bataljon daar geisoleerd op een klein stukje vliegveld en heeft daar een mooie vakantie gehad
  Moderator zondag 5 december 2004 @ 18:26:43 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23782344
quote:
Convoy of Russian peacekeepers greeted it with loud cheers
June 12, 1999

Arrival of Russian convoys

Pristina, Serbia, June 12 (Tanjug) - A convoy of Russian troops participating in a U.N. peacekeeping force arrived in central Pristina, chief city of Serbia's Kosovo and Metohija province, at around 1.30 a.m. local time on Saturday.

The convoy, including a dozen armoured personnel carriers, some thirty trucks with troops and equipment and a number of Jeeps, headed on to Kosovo Polje and Slatina airport where it should be stationed.

Thousands of Pristina residents, who had been waiting for the convoy at the city's central square since Friday evening, greeted it with loud cheers, shots fired in the air and shouts 'Russia, Russia' and 'Serbia, Russia.'

Passing through the city, the convoy slowed down, after which a number of residents climbed the vehicles and started waving Yugoslav flags.

The convoy headed on to Slatina airport accompanied by scores of cars with city residents and the sound of car horns.
  zondag 5 december 2004 @ 19:21:03 #142
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23783296
quote:
Op zondag 5 december 2004 17:13 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Zien jullie 't ooit nog eens gebeuren dat de Russen gezamelijk met NAVO landen op missie gaan?

Ik wil wel eens een combinatie zien van Russisch materieel en Westers spul.
Eind 1995- begin1996 was het de bedoeling om de Russische carrier (+ air wing) en een Mainstay mee te laten doen aan IFOR boven Bosnië. De Russen kregen hun zaakjes niet op tijd op orde, en het ging niet door.
- Privacy Matters
pi_23783495
quote:
Op zondag 5 december 2004 19:21 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Eind 1995- begin1996 was het de bedoeling om de Russische carrier (+ air wing) en een Mainstay mee te laten doen aan IFOR boven Bosnië. De Russen kregen hun zaakjes niet op tijd op orde, en het ging niet door.
Beriev A-50 Mainstay

Air wing zal wel uit een aantal Flankers of Fulcrums bestaan, en is er bekend welke carrier?
  Moderator zondag 5 december 2004 @ 19:44:00 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23783596
Kuznetzov?
  Moderator zondag 5 december 2004 @ 19:45:53 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23783621
pi_23783661
quote:
Op zondag 5 december 2004 19:44 schreef sp3c het volgende:
Kuznetzov?
Wellicht.

Met wat voor toestellen vliegen ze eigenlijk, die SU-33 toch? De naval versie van de Flanker.
  Moderator zondag 5 december 2004 @ 19:53:46 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23783757
ja ik meen me daar wat van te herinneren.

en volgens mij vlogen ze toen vooral met yak stovl 141 vliegtuigen maar erg veel weet ik er ook niet van

hoeveel operationele navy Flankers zijn er eigenlijk inmiddels?

3eneenhalf?
pi_23783793
Ik weet wel dat 't tussen de naval versie van de Fulcrum ging, en de SU-33. Sukhoi kreeg uiteindelijk die order.

Er zijn 24 stuks actief, alleen vanaf de Kuznetzov.
pi_23783811

Zie hier, het is wel een prachtig toestel.
  zondag 5 december 2004 @ 19:59:45 #150
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_23783869
quote:
Op zondag 5 december 2004 19:48 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Wellicht.

Met wat voor toestellen vliegen ze eigenlijk, die SU-33 toch? De naval versie van de Flanker.
In principe wel. Maar het schijnt dat de Kuznetsov niet operationeel genoeg is om echt in een conflict te gebruiken. Daarom wordt hij voornamelijk als test-basis gebruikt om diverse carrier-toestellen erop te testen.

Volgens mij kwam het beste uit de tests de MiG-29K. De russen kozen echter dit model niet te produceren en bestond alleen maar verder als prototype. Sterk genoeg heeft India dit type weer wel gekozen om op de ex Admrl Gorshkov te laten vliegen.

Overigens lees ik hier net: "The Kuznetsov does not have a takeoff catapult, and its Su-33 fighters cannot take off with any heavy payload or at full fuel capacity. The Kuznetsov fighters cannot bomb land targets or attack enemy ships: They carry only light air-to-air missiles to intercept enemy planes."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')