quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:07 schreef RonaldV het volgende:
[afbeelding]
Vlieger Polly Grey, RNLAF, 322Sqn, Leeuwarden AB
Frisian Aviation Photo
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
SAY WHAT!
als die dingen om te lezen zijn ... wat gebruik je dan voor je kampvuur?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De krant van wakker Nederland natuurlijk
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
vliegende rat
wij hebben dat ding een keer in vrijheid proberen te stellen maar dat wordt niet geaccepteerd door die boeren daar in friesland
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en je @ss afvegen met boombladeren zeker?
WE LEVEN IN 2004 MAN, NIET IN 1995 VILLAFRANCA MAN!!!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:45 schreef RonaldV het volgende:
[..]
323 probeert het zo ongeveer elke maand. En hij leeft nog. Dat het niet gewaardeerd wordt komt doordat Polly (als mascotte) net zo met de luchtmacht verweven is als met 322 zelf. 322 is het begin van de moderne na-oorlogse luchtmacht. Polly maakt daar onlosmakelijk deel van uit. Afgezien daarvan: hoe zou het in de krant staan als het beestje overlijdt door een "vriendschappelijk" plagerijtje tussen squadrons? Mensen begrijpen toch al niets van de symboliek van mascottes bij defensie, en zeker niet van levende. In Ermelo hebben ze een bok als mascotte, en het commentaar (dierenmishandeling) is niet van de lucht, terwijl het beestje één keer per jaar bij een parade moet aantreden met een dekje op zijn rug. De rest van het jaar leeft hij als God in Frankrijk.
quote:
Maar ik heb wel een andere uitdaging voor je: probeer de vogelspin van 710Sqn eens. Ik ben zijn verzorger geweest, en kan je vertellen dat maar weinigen op het squadron hem durven voeren, laat staan vangen. Als hij bijt doet dat heel erg zeer, en kun je je hand een paar dagen niet gebruiken. Veel plezier!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:47 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ben nooit in Villa geweest. Ik vierde in 1995 mijn "vakantie" op een bergtop naast Amendola. Ik woonde destijds aan de andere kant van die berg, in een plaatsje genaamd Vieste, op 50 meter van het strand. Zelfs binnen de luchtmacht hebben sommigen het beter dan anderen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja I know I know ... maar we vonden het wel een leuk idee, ze hadden een grote mond en we dachten 'kijken hoe groot die mond is als hun vliegende marmot hem met rang en vliegbrevet en al deserteert'
quote:
jammer dat het ding beter bewaakt wordt dan ayaan hirshi ali
quote:
[..]
ik zal is info vergaren, waar bewaren jullie je rotzooi ... de Peel?
als iedereen er zo bang voor is dan is dat ongetwijfeld makkelijker te regelen ... misschien kunnen we hem laten daten met die vliegende aap van 322
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
sweeeeeeeeeeeeeet
op Banja Luka hadden wij iig stukgeschoten servische tanks, een werkende (volgens de tolk/ex-bsa ggw'er maar eigenlijk geloofde niemand die idioot) SA-6 gainfull en veel blubber ... nu jij weer
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:10 schreef sp3c het volgende:
ja ... denk alleen dat defensie dat als vrouwonvriendelijk zal ervaren
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:14 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wij hadden lekkere wijven op het strand, de leiding bestond uit een luitenant die een groter feestbeest was dan ik, en we werkten samen met veel Amerikaanse dames die ook al lang van huis waren
We hadden RTL4, 5 en Veronica per satelliet, en een berg Italiaanse commerciele stations met veel blote wij... euh... natuurfilms
We mochten vluchten maken met tankvliegtuigen (courtesy USAF/ANG) en zelfs naar de USN carrier "George Washington" (maar de één of andere eikel stuurde de carrier twee dagen van te voren op weg naar Israel)
We mochten zelf ons eten inkopen en klaarmaken, ipv te vertrouwen op een mislukte kok van de landmacht
De kroeg zat om de hoek, lekkere restaurants om de andere hoek, en als we een paar dagen niets te doen hadden mochten we op kosten van de US Government op tripjes naar Napels, Pompeii, Rome of zelfs Venetië. We mochten onze partners over laten komen voor zo lang als we wilden, en alleen de reiskosten hoefden we zelf te betalen.
En dan zou ik nog bijna de vrijwel nonstop stroom aan belastingvrije alcohol, tabak en andere genotsmiddelen vergeten.
Jajaja... uitzendingen zijn kut!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 20:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik hoor het al wel hier
maar zat jij bij het VS leger
of leende NL je uit
Dan heb je zeker nog nooit de luxe edities gezien, die zij zelfs gelijmd, of nog beter gebonden !quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
1) Een boek is te vergelijken met een stapel internet pagina's op papier, allemaal met één zijde aan elkaar geniet. Er zijn speciale winkels voor. Kijk maar eens als je weer eens in de stad bent naar zaken als bijvoorbeeld Bruna.Tijdschriften zijn ook een soort boeken, alleen is de kwaliteit minder, en zijn ze doorgaans een stuk minder dik.![]()
quote:Dutch fighters competition results:
F-35 : 697/850
Rafale : 695/850
Eurofighter : 585/850
quote:Op zaterdag 4 december 2004 07:37 schreef HarigeKerel het volgende:
Dit stond in een Sig op een ander forum:
[..]
Weet iemand hier meer van?
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
maar goed toen haden we ook nog zo`n 1200 leo`s
Kan je nagaan dat momenteel, maar zeker enkele maanden geleden er hevige activiteit was van diverse marine-schepen van diverse landen, die in de buurt van Malacca, een beruchte plaats voor piraten, rond dobberden en nog steeds dobberen. De Indonesische en Maleise en Singaporese Marine patrouilleren daar samen sinds Juli 2004 en hebben andere landen op geroepen om mee te doen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 12:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar over die piet piraat de kamer vind dat de marine zer maar moet beschermen
en daar ben ik het mee eens want een kern taak van de marine nis toch de overzeese belangen van NL beschermen en dus ook de handelsvloot.
en die piraten houden denk snel op als daar een hypermoderne fregat tegenover hun staat die ze met hun 120mm snelvuur kanon aan het bestoken is (of met harpoons)
of een onderzeeer
wat ik mijn afvraag is waarom doet de indonesische marine niks die hebben dacht ik oude NL schepen die toch erg goed in staat zouden moeten zijn om die piraten uit de zee te schieten
je was me trouwens net voor ik las het gisteren ook en wou het ook plaatsen
Lijkt op het aantal punten dat gescoord werd met daarachter het maximaal haalbare.quote:Op zaterdag 4 december 2004 07:37 schreef HarigeKerel het volgende:
Dit stond in een Sig op een ander forum:
[..]
Weet iemand hier meer van?
1000 dan ik heb het hier ergens gelezen op het forum en daar stond een link bij zal wel weer eens gaan zoekenquote:Op zaterdag 4 december 2004 14:41 schreef -calimero- het volgende:
[..]
1200 Leopard's? helaas, nooit gehad![]()
De KL heeft tot begin jaren '80 420 Leopard 1V gevecht tanks gehad en 445 Leopard 2A4 gevecht tanks. Met de oude Centurion tanks haalden we misschien net de 1200...
Omdat die schepen daar (in de Golf dus) ronddoberen, en die piraten bij Malakka (Singapore) rondhobbyenquote:Op zaterdag 4 december 2004 18:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
als daar zoveel marine schepen ronddobberen waarom zijn die piraten er dan nog steeds
oh ik dacht dat die bij malakka rond dobberdenquote:Op zaterdag 4 december 2004 18:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Omdat die schepen daar (in de Golf dus) ronddoberen, en die piraten bij Malakka (Singapore) rondhobbyen![]()
Indonesië en Maleisië hebben liever geen pottenkijkers in de buurt als hun bevolking uit stelen gaat. Het zijn voornamelijk Indonesiërs, Maleisiers, en wat verdwaalde Thai die zich hieraan schuldig maken. Singapore vreest (terecht) voor zijn positie als overslaghaven als het geen halt wordt toegeroepen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 19:29 schreef Lone_Gunman het volgende:
Indonesie en Maleisie hebben liever dat de veiligheid door de landen in directe omgeving wordt geregeld. Alleen Singapore wilt het liefst dat de VS een handje komt helpen.
Misschien dan hulp uit het Oosten? Wat oude Chinese marine-schepen daarquote:Op zondag 5 december 2004 15:53 schreef sp3c het volgende:
Indonesie vind het gewoon niet al te geweldig als blijkt dat veel van die piraten een bijbaan hebben in hun eigen leger.
dat is al sinds jaar en dag zo, daarom hebben ze liever niet al te veel westerse schepen daar in de buurt.
Ik vrees dat zelfs de ex-Van Speijk elke chinese boot nog aan kan.quote:Op zondag 5 december 2004 15:55 schreef Wuder het volgende:
[..]
Misschien dan hulp uit het Oosten? Wat oude Chinese marine-schepen daarDie schepen zijn wel oud, maar zijn nog steeds goed genoeg om piraten tot zinken te brengen
ze willen gewoon geen hulp ... ze roepen van wel om een goed woordje te maken maar als het er echt op neer komt dan doen ze helemaal geen fuck en laten ze de 'bevriende' piraten zich gewoon in Indonesische wateren verstoppen.quote:Op zondag 5 december 2004 15:55 schreef Wuder het volgende:
[..]
Misschien dan hulp uit het Oosten? Wat oude Chinese marine-schepen daarDie schepen zijn wel oud, maar zijn nog steeds goed genoeg om piraten tot zinken te brengen
quote:Convoy of Russian peacekeepers greeted it with loud cheers
June 12, 1999
Arrival of Russian convoys
Pristina, Serbia, June 12 (Tanjug) - A convoy of Russian troops participating in a U.N. peacekeeping force arrived in central Pristina, chief city of Serbia's Kosovo and Metohija province, at around 1.30 a.m. local time on Saturday.
The convoy, including a dozen armoured personnel carriers, some thirty trucks with troops and equipment and a number of Jeeps, headed on to Kosovo Polje and Slatina airport where it should be stationed.
Thousands of Pristina residents, who had been waiting for the convoy at the city's central square since Friday evening, greeted it with loud cheers, shots fired in the air and shouts 'Russia, Russia' and 'Serbia, Russia.'
Passing through the city, the convoy slowed down, after which a number of residents climbed the vehicles and started waving Yugoslav flags.
The convoy headed on to Slatina airport accompanied by scores of cars with city residents and the sound of car horns.
Eind 1995- begin1996 was het de bedoeling om de Russische carrier (+ air wing) en een Mainstay mee te laten doen aan IFOR boven Bosnië. De Russen kregen hun zaakjes niet op tijd op orde, en het ging niet door.quote:Op zondag 5 december 2004 17:13 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Zien jullie 't ooit nog eens gebeuren dat de Russen gezamelijk met NAVO landen op missie gaan?
Ik wil wel eens een combinatie zien van Russisch materieel en Westers spul.
Beriev A-50 Mainstayquote:Op zondag 5 december 2004 19:21 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Eind 1995- begin1996 was het de bedoeling om de Russische carrier (+ air wing) en een Mainstay mee te laten doen aan IFOR boven Bosnië. De Russen kregen hun zaakjes niet op tijd op orde, en het ging niet door.
Wellicht.quote:Op zondag 5 december 2004 19:44 schreef sp3c het volgende:
Kuznetzov?
In principe wel. Maar het schijnt dat de Kuznetsov niet operationeel genoeg is om echt in een conflict te gebruiken. Daarom wordt hij voornamelijk als test-basis gebruikt om diverse carrier-toestellen erop te testen.quote:Op zondag 5 december 2004 19:48 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Wellicht.
Met wat voor toestellen vliegen ze eigenlijk, die SU-33 toch? De naval versie van de Flanker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |