quote:Op woensdag 1 december 2004 22:28 schreef Piro het volgende:
Nice stuff.
Sea King tweede pic lijkt iets Arabisch op te staan. Confirm/Deny?
quote:Op woensdag 1 december 2004 22:32 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
De Ami's sturen nu ook bewapende robots naar Irak![]()
quote:Op woensdag 1 december 2004 15:24 schreef Piro het volgende:
[..]
Dat voormalige Oostblokspul wat we er net bij hebben gekregen wil ik niet meetellen. Die komen net om de hoek kijken. Voor de rest zijn ze wel degelijk incomatible. NATO electronica kan er niet in, nato munitie past niet. Niks past.
quote:Op woensdag 1 december 2004 15:24 schreef Piro het volgende:
[..]
Dat voormalige Oostblokspul wat we er net bij hebben gekregen wil ik niet meetellen. Die komen net om de hoek kijken. Voor de rest zijn ze wel degelijk incomatible. NATO electronica kan er niet in, nato munitie past niet. Niks past.
quote:Op woensdag 1 december 2004 15:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Polen is een startup ... momenteel kopen die alles, over 10 jaar kopen ze alleen Pools, over 20 jaar is het 1 van de krachtigste legers van Europa.
maar voorlopig is het vooral heel veel nix
quote:Op woensdag 1 december 2004 19:48 schreef Wuder het volgende:
Ik zat laats Star Trek: Enterprise te kijken (Ja ik ben een zielige nerd) en opeens bedacht ik me een paar dingen:
Hoe zouden we een verenigde aarde noemen?
Hoe zouden we een aardse leger noemen?
En een aardse ruimteleger?
Brandende vragen die aan mij knagen
Klopt, ik heb nix te doen tijdens de colleges
quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:13 schreef Piro het volgende:
(...)
Russen zien die dingen nog steeds als vliegende tanks. Dat heerst hier wat minder.
quote:
Je hebt wel een gigantisch zwaar bepantserde heli die kleinkaliber vuur opvreet en nog een man of zes neer kan zetten.
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De USAr gebruikt de Apaches op exact dezelfde manier. Zelfs de organisatie structuur van de Apache eenheden is niet anders als die van een willekeurige Abrams eenheid. Dit heb ik van een NL Apache piloot.
quote:
[..]
Hinds zijn OK
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Kul. Soviet doctrine was je tegenstander overlopen, en ze vervolgens met hun eigen spullen bestoken. Russisch materieel kan standaard alle NATO munitie verschieten, mits van het niet-slimme type. Als de juiste electronica wordt ingebouwd kun je er alles mee. Voorbeelden van "ge-NATO-iseerd" materieel zijn de MiG-21 Lancer, en de Ex-Luftwaffe MiG-29s die nu in Polen vliegen. De Poolse MiG-29s worden op dezelfde wijze aangepast. Daarnaast hebben alle kisten NATO-IFF gekregen, en een groot deel is voorzien van NATO radio's en navigatie apparatuur. Alles is in te bouwen, mits je de centen maar wilt uitgeven.
quote:Op donderdag 2 december 2004 00:04 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
De onlangs geupgrade MiG-21 Lancers van Roemenie zijn NATO compatible, dit was een van de doelstellingen. Hij kan bijvoorbeeld zowel russich als westers vuurwerk droppen. Maar Roemenie zit nog niet in de EU. Verder weet ik niet of die andere landen boeiend spul hebben, volgens mij niet.
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:19 schreef Piro het volgende:
[..]
Roemenië heeft wel aspiraties om erin te komen toch?
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Polen is een van de grootste gebruikers van de MiG-29, in de westerse (ex-luftwaffe) variant. Die zou ik niet als "nix" willen omschrijven. Daarnaast hebben ze orders uitstaan voor o.a. F-16s. Van alle ex-WarPac NATO leden zijn zij het machtigst, militair gesproken. De Polen zullen naar verwachting samen met de britten een krachtig tegenwicht gaan vormen voor de franco-germaanse aspiraties in Europa. En da's maar goed ook.
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:23 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Het is een van de kandidaten ja, samen met Bulgarije en Turkije.
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:29 schreef Piro het volgende:
[..]
Welke Franco Germaanse aspiraties refereer je naar?
quote:
Either way, Polen en GB zijn wat meer Pro VS dan Frankrijk und Deutschland. Hopen dat ze elkaar lang genoeg dwarszitten zodat de rest van de EU iets gedaan kan krijgen. Met de toevoeging van de newbies schuiven de machtsverhoudingen een stuk op geloof ik. Eer we ons druk maken over de koers die we gaan varen tov de VS kunnen we beter de interne problemen adresseren.
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:23 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Het is een van de kandidaten ja, samen met Bulgarije en Turkije.
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:30 schreef Piro het volgende:
[..]
Duurt nog wel even dus. Ik neem aan dat hun vliegtuigen NATO compatible zijn gemaakt als onderdeel van het hele toelatingsprogramma? (al dan niet eigen initiatief)
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:51 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Europa, das sind wir.
L'Europe, c'est nous.
Die aspiraties.
quote:
[..]
Europa zal nooit één worden zoals de VS één zijn. Te veel culturele verschillen en lokale belangen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:05 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De spullen compatible maken is geen onderdeel van het NATO toelatingsprogramma. Opwerken naar NATO procedures wel. En die zijn oneindig veel belangrijker.
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:05 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De spullen compatible maken is geen onderdeel van het NATO toelatingsprogramma. Opwerken naar NATO procedures wel. En die zijn oneindig veel belangrijker.
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en als je bij de navo komt is het toch ook de bedoeling dat je alle oude zooi er in een jaar of 10 uit hebt liggen
is het trouwens in de navo verplicht om navo wapens te kopen
Ja dat weet ik wel, ik bedoelde eigenlijk EU-kandidaatschapquote:Op donderdag 2 december 2004 13:00 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Turkije is al sinds jaar en dag NATO-lid. In die hoedanigheid kregen ze o.a. overtollige straaljagers van Nederland (F-84G, Starfighter, NF-5)
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:17 schreef Piro het volgende:
[..]
Hell no. Je bent vrij te halen wat jij wil en wat voldoet aan jouw eisen. Alleen moet het het geloof ik wel doen met de NATO stuff.
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:27 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Ja dat weet ik wel, ik bedoelde eigenlijk EU-kandidaatschap
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het komt er dus op neer dat je nova stuff moet kopen want het is volgensmij duurder een mig om te bouwen naar navo standaarden dan gewoon een 2de hands f16 tje te kopen
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee die vraag heb ik ook al een keer gesteld je hoeft geen lid van de navo te zijn om bij de EU te horen
oostenrijk is bv geen lid van de navo maar wel EU lid
ik denk als er straks een EU leger is dat je wel verplicht moet meedoen eraan
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee die vraag heb ik ook al een keer gesteld je hoeft geen lid van de navo te zijn om bij de EU te horen
oostenrijk is bv geen lid van de navo maar wel EU lid
ik denk als er straks een EU leger is dat je wel verplicht moet meedoen eraan
quote:Op woensdag 1 december 2004 22:00 schreef RonaldV het volgende:
Die kogel die uit de loop komt! Pracht foto!
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het komt er dus op neer dat je nova stuff moet kopen want het is volgensmij duurder een mig om te bouwen naar navo standaarden dan gewoon een 2de hands f16 tje te kopen
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:31 schreef RonaldV het volgende:
Polen is een van de grootste gebruikers van de MiG-29, in de westerse (ex-luftwaffe) variant. Die zou ik niet als "nix" willen omschrijven. Daarnaast hebben ze orders uitstaan voor o.a. F-16s. Van alle ex-WarPac NATO leden zijn zij het machtigst, militair gesproken. De Polen zullen naar verwachting samen met de britten een krachtig tegenwicht gaan vormen voor de franco-germaanse aspiraties in Europa. En da's maar goed ook.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:07 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Polen
![]()
Mijn favoriete land in Europa![]()
Maar gelukkig krijgen de Fransen een andere president die het iets beter gaan doen dan de huidige misdadiger![]()
quote:Op woensdag 1 december 2004 19:54 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Kijk ik ook hoor, en ik ben geen nerd maar gewoon Harig
quote:
[..]
Gewoon de NAVO inc Chinees kanonnenvoer
Ik denk dat de NAVO in zo'n geval gewoon de leiding opzich zal nemen omdat ze het meeste ervaring hebben met ook met het aansturen van andere eenheden en de beste middelen hebben.
Net als in Independence Day![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:14 schreef Piro het volgende:
[..]
Ze zetten ze echter niet in zoals ze tanks inzetten. NATO heeft geen Mi24 equivalent. De Apache legt veel vuurwerk neer maar is nog geen HIND. Dat bedoel ik. Ze bouwen ze ook op dezelfde manier. De Apache is wat dat betreft wat 'fijner' gebouwd.
[..]
quote:
Ik wil wel eens zien wat dat ding kan als je er 'export' spul invorkt..
quote:Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 43 zijn:
* Woningbeurs in Seedorf voor Nederlandgangers
* Marechaussees op missie in Marcedonië
* Leopard scherpt zijn klauwen
* Allied Warrior: manoeuvreren via beelscherm
* Nationale titel voor Defensie judo-vrouwen
quote:
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Maar wel 6 fregatten. En daar hadden we er al niet zo veel meer van... kijk eens naar midden jaren 80, toen was het nog wat.
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
we hebben er toch 12(volgens global defence in ieder geval)
in de jaren 80 ik schat 20
maar goed toen haden we ook nog zo`n 1200 leo`s
quote:
Een hedendaags fregat is een oorlogsschip met een lengte van 100 à 150 meter, een bemanning van ongeveer 150-300 mensen en een waterverplaatsing van ongeveer 2000 à 6000 ton. De taken van een fregat zijn divers en liggen onder andere op het gebied van onderzeeboot-bestrijding (onder water), het beschermen van konvooien (op het water) en het creëren van een luchtverdedigingschild (boven water). Met andere woorden: het fregat is het werkpaard van de vloot!
Door gebruik van veelal dezelfde typen electronische systemen en bewapening is er in de praktijk geen verschil meer met jagers (zie: torpedojager), hoewel marines van de V.S. en het V.K. nog wel onderscheid maken. De grotere typen worden daar 'destroyer' genoemd.
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
en nu voor eens en altijd
[..]
want daar is steeds verwarring over lees en memoriseer dit stukje
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
1) Een boek is te vergelijken met een stapel internet pagina's op papier, allemaal met één zijde aan elkaar geniet. Er zijn speciale winkels voor. Kijk maar eens als je weer eens in de stad bent naar zaken als bijvoorbeeld Bruna.Tijdschriften zijn ook een soort boeken, alleen is de kwaliteit minder, en zijn ze doorgaans een stuk minder dik.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |