abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23703058
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  woensdag 1 december 2004 @ 22:28:10 #52
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23703208
Nice stuff.
Sea King tweede pic lijkt iets Arabisch op te staan. Confirm/Deny?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  woensdag 1 december 2004 @ 22:32:43 #53
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23703242

De Ami's sturen nu ook bewapende robots naar Irak
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_23703502
quote:
Op woensdag 1 december 2004 22:28 schreef Piro het volgende:
Nice stuff.
Sea King tweede pic lijkt iets Arabisch op te staan. Confirm/Deny?

Iets Arabisch op een Italiaanse heli
  woensdag 1 december 2004 @ 22:51:42 #55
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23703585
Is het eigenlijk al bekend wanneer Irak die schepen die nog altijd in Italie liggen krijgt?
  woensdag 1 december 2004 @ 23:14:24 #56
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23703685
quote:
Op woensdag 1 december 2004 22:32 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]

De Ami's sturen nu ook bewapende robots naar Irak

Fuck robot wars. This is the new shit.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  donderdag 2 december 2004 @ 00:04:34 #57
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_23704203
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:24 schreef Piro het volgende:

[..]

Dat voormalige Oostblokspul wat we er net bij hebben gekregen wil ik niet meetellen. Die komen net om de hoek kijken. Voor de rest zijn ze wel degelijk incomatible. NATO electronica kan er niet in, nato munitie past niet. Niks past.

De onlangs geupgrade MiG-21 Lancers van Roemenie zijn NATO compatible, dit was een van de doelstellingen. Hij kan bijvoorbeeld zowel russich als westers vuurwerk droppen. Maar Roemenie zit nog niet in de EU. Verder weet ik niet of die andere landen boeiend spul hebben, volgens mij niet.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  donderdag 2 december 2004 @ 11:27:58 #58
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23709948
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:24 schreef Piro het volgende:

[..]

Dat voormalige Oostblokspul wat we er net bij hebben gekregen wil ik niet meetellen. Die komen net om de hoek kijken. Voor de rest zijn ze wel degelijk incomatible. NATO electronica kan er niet in, nato munitie past niet. Niks past.

Kul. Soviet doctrine was je tegenstander overlopen, en ze vervolgens met hun eigen spullen bestoken. Russisch materieel kan standaard alle NATO munitie verschieten, mits van het niet-slimme type. Als de juiste electronica wordt ingebouwd kun je er alles mee. Voorbeelden van "ge-NATO-iseerd" materieel zijn de MiG-21 Lancer, en de Ex-Luftwaffe MiG-29s die nu in Polen vliegen. De Poolse MiG-29s worden op dezelfde wijze aangepast. Daarnaast hebben alle kisten NATO-IFF gekregen, en een groot deel is voorzien van NATO radio's en navigatie apparatuur. Alles is in te bouwen, mits je de centen maar wilt uitgeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door RonaldV op 02-12-2004 11:55:09 (typo's) ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 2 december 2004 @ 11:31:49 #59
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23710007
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

Polen is een startup ... momenteel kopen die alles, over 10 jaar kopen ze alleen Pools, over 20 jaar is het 1 van de krachtigste legers van Europa.

maar voorlopig is het vooral heel veel nix

Polen is een van de grootste gebruikers van de MiG-29, in de westerse (ex-luftwaffe) variant. Die zou ik niet als "nix" willen omschrijven. Daarnaast hebben ze orders uitstaan voor o.a. F-16s. Van alle ex-WarPac NATO leden zijn zij het machtigst, militair gesproken. De Polen zullen naar verwachting samen met de britten een krachtig tegenwicht gaan vormen voor de franco-germaanse aspiraties in Europa. En da's maar goed ook.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 2 december 2004 @ 11:35:29 #60
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23710077
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:48 schreef Wuder het volgende:
Ik zat laats Star Trek: Enterprise te kijken (Ja ik ben een zielige nerd ) en opeens bedacht ik me een paar dingen:

Hoe zouden we een verenigde aarde noemen?
Hoe zouden we een aardse leger noemen?
En een aardse ruimteleger?

Brandende vragen die aan mij knagen

Klopt, ik heb nix te doen tijdens de colleges

Aardse confederatie (Confederate Earth)
Confederate terrestial forces
Confederate celestial forces
- Privacy Matters
  donderdag 2 december 2004 @ 11:58:39 #61
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23710662
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:13 schreef Piro het volgende:
(...)
Russen zien die dingen nog steeds als vliegende tanks. Dat heerst hier wat minder.

De USAr gebruikt de Apaches op exact dezelfde manier. Zelfs de organisatie structuur van de Apache eenheden is niet anders als die van een willekeurige Abrams eenheid. Dit heb ik van een NL Apache piloot.
quote:

Je hebt wel een gigantisch zwaar bepantserde heli die kleinkaliber vuur opvreet en nog een man of zes neer kan zetten.

Hinds zijn OK
- Privacy Matters
  donderdag 2 december 2004 @ 12:14:36 #62
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23711002
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De USAr gebruikt de Apaches op exact dezelfde manier. Zelfs de organisatie structuur van de Apache eenheden is niet anders als die van een willekeurige Abrams eenheid. Dit heb ik van een NL Apache piloot.

Ze zetten ze echter niet in zoals ze tanks inzetten. NATO heeft geen Mi24 equivalent. De Apache legt veel vuurwerk neer maar is nog geen HIND. Dat bedoel ik. Ze bouwen ze ook op dezelfde manier. De Apache is wat dat betreft wat 'fijner' gebouwd.
quote:

[..]

Hinds zijn OK

Ik wil wel eens zien wat dat ding kan als je er 'export' spul invorkt. .
  donderdag 2 december 2004 @ 12:18:32 #63
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23711089
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:27 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Kul. Soviet doctrine was je tegenstander overlopen, en ze vervolgens met hun eigen spullen bestoken. Russisch materieel kan standaard alle NATO munitie verschieten, mits van het niet-slimme type. Als de juiste electronica wordt ingebouwd kun je er alles mee. Voorbeelden van "ge-NATO-iseerd" materieel zijn de MiG-21 Lancer, en de Ex-Luftwaffe MiG-29s die nu in Polen vliegen. De Poolse MiG-29s worden op dezelfde wijze aangepast. Daarnaast hebben alle kisten NATO-IFF gekregen, en een groot deel is voorzien van NATO radio's en navigatie apparatuur. Alles is in te bouwen, mits je de centen maar wilt uitgeven.

Dat was in de sixties een groot goed, maar tegenwoordig schuiven we steeds meer op naar slim spul. Een verwaarloosbare hoeveelheid is nog dom.
En je kijkt alleen naar het luchtmacht plaatje. Ook wapens op persoonlijk niveau zijn anders, munitie voor de tanks (er draait geen nato 125mm munitie van de band), en dan het belangerijkste natuurlijk, de slimme munitie. Alles is wel in te bouwen, maar dat raakt in je portemonnee.

Misschien zien we binnen afzienbare tijd dan toch nog NATO formatie met Russisch spul. .
Ik vrees echter voor de piloten en chauffeurs die onder elkaar een wedstrijdje houden wiens spul het beste is. .
  donderdag 2 december 2004 @ 12:19:01 #64
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23711099
quote:
Op donderdag 2 december 2004 00:04 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

De onlangs geupgrade MiG-21 Lancers van Roemenie zijn NATO compatible, dit was een van de doelstellingen. Hij kan bijvoorbeeld zowel russich als westers vuurwerk droppen. Maar Roemenie zit nog niet in de EU. Verder weet ik niet of die andere landen boeiend spul hebben, volgens mij niet.

Roemenië heeft wel aspiraties om erin te komen toch?
  donderdag 2 december 2004 @ 12:23:52 #65
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_23711216
quote:
Op donderdag 2 december 2004 12:19 schreef Piro het volgende:

[..]

Roemenië heeft wel aspiraties om erin te komen toch?

Het is een van de kandidaten ja, samen met Bulgarije en Turkije.
  donderdag 2 december 2004 @ 12:29:43 #66
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23711357
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:31 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Polen is een van de grootste gebruikers van de MiG-29, in de westerse (ex-luftwaffe) variant. Die zou ik niet als "nix" willen omschrijven. Daarnaast hebben ze orders uitstaan voor o.a. F-16s. Van alle ex-WarPac NATO leden zijn zij het machtigst, militair gesproken. De Polen zullen naar verwachting samen met de britten een krachtig tegenwicht gaan vormen voor de franco-germaanse aspiraties in Europa. En da's maar goed ook.

Welke Franco Germaanse aspiraties refereer je naar?
Either way, Polen en GB zijn wat meer Pro VS dan Frankrijk und Deutschland. Hopen dat ze elkaar lang genoeg dwarszitten zodat de rest van de EU iets gedaan kan krijgen. Met de toevoeging van de newbies schuiven de machtsverhoudingen een stuk op geloof ik. Eer we ons druk maken over de koers die we gaan varen tov de VS kunnen we beter de interne problemen adresseren.
  donderdag 2 december 2004 @ 12:30:34 #67
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23711375
quote:
Op donderdag 2 december 2004 12:23 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Duurt nog wel even dus. Ik neem aan dat hun vliegtuigen NATO compatible zijn gemaakt als onderdeel van het hele toelatingsprogramma? (al dan niet eigen initiatief)
  donderdag 2 december 2004 @ 12:51:50 #68
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23711871
quote:
Op donderdag 2 december 2004 12:29 schreef Piro het volgende:

[..]

Welke Franco Germaanse aspiraties refereer je naar?

Europa, das sind wir.
L'Europe, c'est nous.

Die aspiraties.
quote:

Either way, Polen en GB zijn wat meer Pro VS dan Frankrijk und Deutschland. Hopen dat ze elkaar lang genoeg dwarszitten zodat de rest van de EU iets gedaan kan krijgen. Met de toevoeging van de newbies schuiven de machtsverhoudingen een stuk op geloof ik. Eer we ons druk maken over de koers die we gaan varen tov de VS kunnen we beter de interne problemen adresseren.

Europa zal nooit één worden zoals de VS één zijn. Te veel culturele verschillen en lokale belangen.
- Privacy Matters
  donderdag 2 december 2004 @ 13:00:33 #69
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23711970
quote:
Op donderdag 2 december 2004 12:23 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Turkije is al sinds jaar en dag NATO-lid. In die hoedanigheid kregen ze o.a. overtollige straaljagers van Nederland (F-84G, Starfighter, NF-5)
- Privacy Matters
  donderdag 2 december 2004 @ 13:05:54 #70
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23712071
quote:
Op donderdag 2 december 2004 12:30 schreef Piro het volgende:

[..]

Duurt nog wel even dus. Ik neem aan dat hun vliegtuigen NATO compatible zijn gemaakt als onderdeel van het hele toelatingsprogramma? (al dan niet eigen initiatief)

De spullen compatible maken is geen onderdeel van het NATO toelatingsprogramma. Opwerken naar NATO procedures wel. En die zijn oneindig veel belangrijker.
- Privacy Matters
  donderdag 2 december 2004 @ 13:12:31 #71
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23712219
quote:
Op donderdag 2 december 2004 12:51 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Europa, das sind wir.
L'Europe, c'est nous.

Die aspiraties.

They wish. .
quote:

[..]

Europa zal nooit één worden zoals de VS één zijn. Te veel culturele verschillen en lokale belangen.

Could have told you that. Ging me ook meer om de bureaucratische rompslomp verminderen, de brain drain waar iedereen het over heeft dichtsmijten, het landbouw beleid en de gigantische hoeveelheid subsidies aanpakken, you know, the usual. . Om vervolgens dat geld in Defensie te steken .
pi_23712281
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:05 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De spullen compatible maken is geen onderdeel van het NATO toelatingsprogramma. Opwerken naar NATO procedures wel. En die zijn oneindig veel belangrijker.

en als je bij de navo komt is het toch ook de bedoeling dat je alle oude zooi er in een jaar of 10 uit hebt liggen

is het trouwens in de navo verplicht om navo wapens te kopen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 2 december 2004 @ 13:17:12 #73
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23712328
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:05 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Lijkt me dat een zekere mate van interoperabiliteit daarvoor nodig is? Dus ookal is het niet vereist, het is wel een plus. .
  donderdag 2 december 2004 @ 13:17:51 #74
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23712349
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en als je bij de navo komt is het toch ook de bedoeling dat je alle oude zooi er in een jaar of 10 uit hebt liggen

is het trouwens in de navo verplicht om navo wapens te kopen

Hell no. Je bent vrij te halen wat jij wil en wat voldoet aan jouw eisen. Alleen moet het het geloof ik wel doen met de NATO stuff.
  donderdag 2 december 2004 @ 13:27:11 #75
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_23712571
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:00 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Turkije is al sinds jaar en dag NATO-lid. In die hoedanigheid kregen ze o.a. overtollige straaljagers van Nederland (F-84G, Starfighter, NF-5)
Ja dat weet ik wel, ik bedoelde eigenlijk EU-kandidaatschap
pi_23712589
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:17 schreef Piro het volgende:

[..]

Hell no. Je bent vrij te halen wat jij wil en wat voldoet aan jouw eisen. Alleen moet het het geloof ik wel doen met de NATO stuff.

het komt er dus op neer dat je nova stuff moet kopen want het is volgensmij duurder een mig om te bouwen naar navo standaarden dan gewoon een 2de hands f16 tje te kopen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_23712627
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:27 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Ja dat weet ik wel, ik bedoelde eigenlijk EU-kandidaatschap

nee die vraag heb ik ook al een keer gesteld je hoeft geen lid van de navo te zijn om bij de EU te horen
oostenrijk is bv geen lid van de navo maar wel EU lid

ik denk als er straks een EU leger is dat je wel verplicht moet meedoen eraan
  donderdag 2 december 2004 @ 13:30:37 #78
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_23712645
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het komt er dus op neer dat je nova stuff moet kopen want het is volgensmij duurder een mig om te bouwen naar navo standaarden dan gewoon een 2de hands f16 tje te kopen

Ik denk van niet want een F-16 kopen is meer dan alleen het toestel zelf. Je hebt de nodige infrastructuur nodig. Bovendien moet je technici omscholen die met NATO speelgoed om kan gaan etc etc.
  donderdag 2 december 2004 @ 13:31:35 #79
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_23712672
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee die vraag heb ik ook al een keer gesteld je hoeft geen lid van de navo te zijn om bij de EU te horen

Oh ja stom stom stom, ben niet helemaal wakker, thanx voor het wakker schudden.
  donderdag 2 december 2004 @ 13:42:30 #80
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_23712898
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De wat pacifistischere landen als Oostenrijk dragen waarschijnlijk alleen infrastructuur of supportpersoneel bij. De bevolking slikt het waarschijnlijk niet als ze troepen sturen (ervaring: ik heb er familie zitten en ze moeten niks hebben van de strijdkrachten)
Ironisch: de dienstplicht bestaat nog. De helft van m'n kenissen daar zit nu voor 10 maanden tegen een hongerloontje te militairen. .
pi_23712983
quote:
Op woensdag 1 december 2004 22:00 schreef RonaldV het volgende:
Die kogel die uit de loop komt! Pracht foto!

Leopard 2A6 met MZüb munitie in Duitsland.
Save a mouse, eat a pussy.
  donderdag 2 december 2004 @ 14:25:57 #82
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23713876
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Er is afgesproken dat de NATO zo veel mogelijk standaard werkt. Standaard munitie in de geweren is zo'n eis, maar de keus voor het geweer is weer vrij. Zo veel mogelijk je voertuigen laten rijden op jetfuel is een andere, het type voertuig is je eigen keus (en ingeval van sommige voertuigen mag er van worden afgeweken). Als je je oude spullen kunt ombouwen dan mag dat altijd.
- Privacy Matters
pi_23716490
  donderdag 2 december 2004 @ 18:07:00 #84
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23719127
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:31 schreef RonaldV het volgende:

Polen
Mijn favoriete land in Europa

Maar gelukkig krijgen de Fransen een andere president die het iets beter gaan doen dan de huidige misdadiger
pi_23719881
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:07 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Polen
Mijn favoriete land in Europa

Maar gelukkig krijgen de Fransen een andere president die het iets beter gaan doen dan de huidige misdadiger

Poolse gevleugelde huzaren, stoerste troepen ooit.

Even een Turkse janitsaar spiesen ca. 1675.
  donderdag 2 december 2004 @ 18:50:17 #86
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23720096
Ja de Polen hebben Oostenrijk toen toch maar mooi gered van de Turken en dat gaan ze vast ook doen als de Turken lid willen worden van de EU want als het Poolse volk ergens bang voor is dan zijn het wel hordes barbaarse Turken
  donderdag 2 december 2004 @ 19:12:24 #87
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_23720517
quote:
Op woensdag 1 december 2004 19:54 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Kijk ik ook hoor, en ik ben geen nerd maar gewoon Harig

Ja nieuwe seizoen is leuk heh

quote:

[..]

Gewoon de NAVO inc Chinees kanonnenvoer

Ik denk dat de NAVO in zo'n geval gewoon de leiding opzich zal nemen omdat ze het meeste ervaring hebben met ook met het aansturen van andere eenheden en de beste middelen hebben.

Net als in Independence Day

Ja indepence Day Prachtig.. alles is uitgeschakeld.. alle satelieten en alle menselijke codes zijn gebroken.. maar de telegram werkt nog!
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  donderdag 2 december 2004 @ 20:45:03 #88
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23722626
quote:
Op donderdag 2 december 2004 12:14 schreef Piro het volgende:

[..]

Ze zetten ze echter niet in zoals ze tanks inzetten. NATO heeft geen Mi24 equivalent. De Apache legt veel vuurwerk neer maar is nog geen HIND. Dat bedoel ik. Ze bouwen ze ook op dezelfde manier. De Apache is wat dat betreft wat 'fijner' gebouwd.
[..]

De Soviets geloofden niet in het bouwen van een vliegtuig voor maar één doel. Alle vliegtuigtypen van de Soviets kregen meerdere taken, ze hadden bijvoorbeeld geen pure luchtoverwichtsjagers, maar zorgden altijd dat er een secundaire taak voor een vliegtuig was, via een sub-type. Meestal was dat verkenning. Uit de luchtverdedigings MiG-23 werd de jachtbommenwerper MiG-27 ontwikkeld. De Hind was een afgeleide van een ander Mil heli. Fondsen voor een pure gevechtshelicopter werden pas beschikbaar gemaakt toen de Hind zijn nut had bewezen, midden jaren '80 ongeveer. De Hind is ook geen vliegende tank, maar meer een vliegend pantserinfanterie toestel met zeer zware bewapening, een vliegende Bradley als het ware. De Apache daarentegen is een vliegende tank. Puur gericht op het uitschakelen van (vooral) andere tanks. En zo ligt het concept of operations bij de USAr ook, terwijl wij hem meer gebruiken als een jachtbommenwerper die stil kan hangen in de lucht. Wij gebruiken Apaches minder offensief dan de USAr, bij ons is het en ondersteunend platform.
quote:

Ik wil wel eens zien wat dat ding kan als je er 'export' spul invorkt. .

Hetzelfde, maar dan beter
- Privacy Matters
pi_23724418

quote:
Enkele onderwerpen uit Defensiekrant 43 zijn:
* Woningbeurs in Seedorf voor Nederlandgangers
* Marechaussees op missie in Marcedonië
* Leopard scherpt zijn klauwen
* Allied Warrior: manoeuvreren via beelscherm
* Nationale titel voor Defensie judo-vrouwen

Download
pi_23724499
Geen helipad
En geen Korvetten
  donderdag 2 december 2004 @ 21:57:56 #91
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23724707
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:50 schreef SHERMAN het volgende:
Geen helipad
En geen Korvetten

Maar wel 6 fregatten. En daar hadden we er al niet zo veel meer van... kijk eens naar midden jaren 80, toen was het nog wat.
- Privacy Matters
pi_23724791
Weet ik niks van
  donderdag 2 december 2004 @ 22:07:38 #93
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23724930
quote:
Op donderdag 2 december 2004 22:01 schreef SHERMAN het volgende:
Weet ik niks van

Neem dan je geboortejaar maar
- Privacy Matters
pi_23725059
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:57 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Maar wel 6 fregatten. En daar hadden we er al niet zo veel meer van... kijk eens naar midden jaren 80, toen was het nog wat.

we hebben er toch 12 (volgens global defence in ieder geval)

in de jaren 80 ik schat 20

maar goed toen haden we ook nog zo`n 1200 leo`s
  donderdag 2 december 2004 @ 22:23:03 #95
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23725368
quote:
Op donderdag 2 december 2004 22:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

we hebben er toch 12 (volgens global defence in ieder geval)

in de jaren 80 ik schat 20

maar goed toen haden we ook nog zo`n 1200 leo`s

Ik dacht ook zoiets. Maar ik lees steeds over 6 fregatten. Wat mij betreft kunnen we er in deze wereld niet genoeg hebben. Voor een land dat voor het grootste deel van de handel op de één of andere wijze afhankelijk is van de zee (transito voor Duitsland om maar iets te noemen) zijn we toch al zwaar te klein.

Edit: Ik zie het al. het gaat om de M-fregatten. Twee ervan gaan volgend jaar naar Chili. Wikipedia

[ Bericht 11% gewijzigd door RonaldV op 02-12-2004 22:28:38 ]
- Privacy Matters
pi_23726111
en nu voor eens en altijd

quote:

Een hedendaags fregat is een oorlogsschip met een lengte van 100 à 150 meter, een bemanning van ongeveer 150-300 mensen en een waterverplaatsing van ongeveer 2000 à 6000 ton. De taken van een fregat zijn divers en liggen onder andere op het gebied van onderzeeboot-bestrijding (onder water), het beschermen van konvooien (op het water) en het creëren van een luchtverdedigingschild (boven water). Met andere woorden: het fregat is het werkpaard van de vloot!

Door gebruik van veelal dezelfde typen electronische systemen en bewapening is er in de praktijk geen verschil meer met jagers (zie: torpedojager), hoewel marines van de V.S. en het V.K. nog wel onderscheid maken. De grotere typen worden daar 'destroyer' genoemd.

want daar is steeds verwarring over lees en memoriseer dit stukje
  vrijdag 3 december 2004 @ 12:57:31 #97
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23735797
quote:
Op donderdag 2 december 2004 22:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
en nu voor eens en altijd
[..]

want daar is steeds verwarring over lees en memoriseer dit stukje

Met dank

Ik heb nog even een verzoekje aan allen: ik probeer zo veel mogelijk met llinks te werken, zodat je zelf na kunt lezen wat ik beweer. Soms is dat wat lastiger, omdat ik nog van voor de internetdagen (pre-historie ) dateer, en kennis uit boeken1) heb. In gevallen waar ik niet kan voorzien in een link zul je dus maar even moeten aannemen dat wat ik zeg juist is (of het tegendeel moeten bewijzen).

Mijn verzoek aan jullie: probeer zo veel mogelijk je beweringen met links en foto's te onderbouwen. Dat voorkomt discussies, en bovendien kom ik via die links vaak weer andere leuke dingen tegen.

1) Een boek is te vergelijken met een stapel internet pagina's op papier, allemaal met één zijde aan elkaar geniet. Er zijn speciale winkels voor. Kijk maar eens als je weer eens in de stad bent naar zaken als bijvoorbeeld Bruna.Tijdschriften zijn ook een soort boeken, alleen is de kwaliteit minder, en zijn ze doorgaans een stuk minder dik.
- Privacy Matters
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:07:18 #98
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23736053

Vlieger Polly Grey, RNLAF, 322Sqn, Leeuwarden AB
Frisian Aviation Photo
- Privacy Matters
pi_23736259
tvp
Geluk zit in grote dingen
  Moderator vrijdag 3 december 2004 @ 13:33:22 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_23736627
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:57 schreef RonaldV het volgende:

[..]

1) Een boek is te vergelijken met een stapel internet pagina's op papier, allemaal met één zijde aan elkaar geniet. Er zijn speciale winkels voor. Kijk maar eens als je weer eens in de stad bent naar zaken als bijvoorbeeld Bruna.Tijdschriften zijn ook een soort boeken, alleen is de kwaliteit minder, en zijn ze doorgaans een stuk minder dik.

SAY WHAT!

als die dingen om te lezen zijn ... wat gebruik je dan voor je kampvuur?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')