Daar vrees ik ook voor. Desondanks is het een leuk discussie-onderwerp natuurlijk, aangezien ik zo te zien niet de enige ben die hier voorstander van is.quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:52 schreef nikk het volgende:
Uitstekend plan. Ik vrees alleen dat Nederland een te 'laf' land is dergelijke zaken in te voeren.
Of die niet uitgevoert kunnen worden omdat dat leidt tot diplomatieke schade.quote:Je bedoelt al die klussen die wel gedaan moeten worden, maar waar je geen Nederlandse levens aan wil verspillen?
Als het NVL die had gedaan was dat nooit op de voorpagina terecht gekomenquote:Voor zover ik me kan herinneren rondom de zaak van Eric O. voert het NL leger al regelmatig klussen uit die de voorpagina van de krant niet halen.
Voor de meeste klussen hebben we a dergelijke eenheden (Korps Mariniers om er maar eens een te noemen) Voor de rest gaat het om zaken die het daglicht niet kunnen verdragen. Kan je ook ex-KGB-ers inhuren. Die zijn getraint en doen alles voor geld.quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:57 schreef DJRoberto1978 het volgende:
op zich is dat een goed idee, maar ik denk dat het opzetten van zo'n eenheid zorgvuldig gepland en georganiseerd moet worden, anders krijg je straks een losgeslagen bende die denkt boven de wet te staan (ze hoeven alleen verantwoording af te leggen aan de ministerraad, maar die zit ver weg in nederland)
het zou dus eigenlijk een soort snelle reactie macht (voor bepaalde taken) moeten worden voor in het buitenland. frankrijk heeft volgens mij meer overzee's grondgebied dan nederland, en ook heeft frankrijk in voormalige kolonie-en nogsteeds militairen. hoe wil nederland het voor elkaar krijgen om op strategische punten wereldwijd diverse bases op te richten voor dit nederlandse vreemdelingen legioen? denk niet dat veel landen daar om staan te springen en dat we hooguit op de antillen terecht kunnen.
Suriname ook.quote:het zou dus eigenlijk een soort snelle reactie macht (voor bepaalde taken) moeten worden voor in het buitenland. frankrijk heeft volgens mij meer overzee's grondgebied dan nederland, en ook heeft frankrijk in voormalige kolonie-en nogsteeds militairen. hoe wil nederland het voor elkaar krijgen om op strategische punten wereldwijd diverse bases op te richten voor dit nederlandse vreemdelingen legioen? denk niet dat veel landen daar om staan te springen en dat we hooguit op de antillen terecht kunnen.
Dat is met alles zo maar het Franse VL functioneert ook primaquote:op zich is dat een goed idee, maar ik denk dat het opzetten van zo'n eenheid zorgvuldig gepland en georganiseerd moet worden, anders krijg je straks een losgeslagen bende die denkt boven de wet te staan (ze hoeven alleen verantwoording af te leggen aan de ministerraad, maar die zit ver weg in nederland)
Prima mogelijkheid om die eenheden te recruteren dusquote:Kan je ook ex-KGB-ers inhuren. Die zijn getraint en doen alles voor geld.
In principe hoeft zo'n Vreemdelingenlegioen ook aan weinig mensen verantwoording af te leggen natuurlijk. Het kan niet de bedoeling zijn dat de geitenwollensokken van de SP en Groen Links domme kamervragen gaan stellen over operaties waar ze geen snars vanaf weten.quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:57 schreef DJRoberto1978 het volgende:
op zich is dat een goed idee, maar ik denk dat het opzetten van zo'n eenheid zorgvuldig gepland en georganiseerd moet worden, anders krijg je straks een losgeslagen bende die denkt boven de wet te staan (ze hoeven alleen verantwoording af te leggen aan de ministerraad, maar die zit ver weg in nederland)
het zou dus eigenlijk een soort snelle reactie macht (voor bepaalde taken) moeten worden voor in het buitenland. frankrijk heeft volgens mij meer overzee's grondgebied dan nederland, en ook heeft frankrijk in voormalige kolonie-en nogsteeds militairen. hoe wil nederland het voor elkaar krijgen om op strategische punten wereldwijd diverse bases op te richten voor dit nederlandse vreemdelingen legioen? denk niet dat veel landen daar om staan te springen en dat we hooguit op de antillen terecht kunnen.
Nederland erkent het NVL nog geen eens dus hoe denken zij in Nederland te kunnen blijven hangen.quote:Een vreemdelingenlegioen heeft namelijk ook veel nadelen, je moet bejaardentehuizen bouwen voor die ex strijders en veel er van zullen blijven hangen in NL na hun diensttijd met hun trauma's, dat lijkt mij ook onwenselijk.
Zo'n oud strijders verzorgingshuis kan prima worden gebouwd in gebieden waar we door het VL wat vingers in de pap hebben gekregen en anders bijvoorbeeld op de Antillen. Dat is altijd goedkoper als hier.quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nederland erkent het NVL nog geen eens dus hoe denken zij in Nederland te kunnen blijven hangen.
Ik vind overigens wel dat Nederland de plicht heeft ze te helpen.
Nou gewoon met hun Nederlandse paspoort, een Westers paspoort is ook voor veel mensen in het Franse legioen een motief om te joinen zeg maar.quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nederland erkent het NVL nog geen eens dus hoe denken zij in Nederland te kunnen blijven hangen.
neequote:Op vrijdag 10 december 2004 11:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind dat Nederland net als Frankrijk een vreemdelingenlegioen moet oprichten net als Frankrijk dat heeft. Dat legioen moet niet erkend worden door Nederland, moet alleen verantwoording afleggen aan de Nederlanse ministerraad en leden kunnen niet in het openbaar aangeklaagd worden.
Het zijn voornamelijk garde infanterie eenheden met tanks, pantservoertuigen en guns ... geen john F. Rambo Lone Wolf commando types
1. beter aan commando's e.d. uitbesteden (gebeurt al)quote:Mogelijke taken:
1: Bescherming van Nederlandse staatsburgers waar ook ter wereld
2: Beeindigen van gijzelingsacties in bijvoorbeeld Colombia, Irak of Afghanistan
3: Opsporen van criminelen die hun straf in Nederland denken te ontlopen(bijvoorbeeld een man die zijn oplegger heeft laten bestelen en van dat geld naar Isla Magarita is gevlucht of bijvoorbeeld de Nederlander die Saddam van Chemische wapens voorzag of terroristen die in opleiding zijn in Irak of Afghanistan)
4: Opsporen van oorlogsmisdadigers zoals Karazic
5: Taken die eerst door o.a. Eric O. werden gedaan waarvoor geweld gebruikt mag worden
6: Beschermen van de belangen van Shell in Nigeria.
7: Terughalen van ontvoerde kinderen(zoals dat kind in Libie)
geen criminelen in mijn krijgsmachtquote:Dit zijn slechts enkelen voorbeelden maar het vreemdenlingenlegioen zou meer dan voldoende goede taken kunnen verrichten voor Nederland.
Het vreemdelingenlegioen zal goed bewapend moet zijn hoeft uit maar een paar duizend man te bestaan en zal voor het grootste gedeelte bestaan uit buitenlanders die geld willen verdienen(huurlingen) en eventueel in Nederland veroordeelden crimineel die in ruil voor strafvermindering het vreemdelingenlegioen in mogen.
leven op de Antillen is duurder als hierquote:Op vrijdag 10 december 2004 12:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Zo'n oud strijders verzorgingshuis kan prima worden gebouwd in gebieden waar we door het VL wat vingers in de pap hebben gekregen en anders bijvoorbeeld op de Antillen. Dat is altijd goedkoper als hier.
Klinkt niet gek. Maar dan zouden in deze eenheid de eisen ook wat zwaarder moeten liggen, niet alleen qua operationele druk, maar ook op de persoon die er voor kiest. Dus een ijzeren (niet verrroest) discipline en conditie, of iig de bereidheid om daaraan te werken zonder Defensie gelijk advocaten op het dak te sturen als de sergeant ff lullig tegen je doet.quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zoals jij het stelt ben ik tegen.
Maar ik heb wel een iets ander voorstel.
Waarom niet een een bataljon (650 man) opstellen vergelijkbaar met het vreemdelingenlegioen.
Wel enkel uit Nederlanders selecteren maar wat minder nauw op kleine misdrijven kijken, hogere uitzendingsdruk, minder geld bij uitzendingen maar goede kans om op te klimmen binnen de krijgsmacht en hulp met het leven als het contract is afgelopen etc.
maken we het rapid air deployable (LAV gevechtsvoertuigen, howitzers op trucks etc.) en noemen we het Chasse (de man van de republiek) en stationeren op de Antillen (kun je daar ook gelijk recruteren).
Dat is beter dan het vreemdelingenlegioen want je blijft een bepaalde loyaliteit aan de vlag houden en je verkrijgt een snel (en vaak) inzetbare eenheid met een bepaald doel voor ogen (leven op poten zetten, avontuur, strafblad of schulden weggewerkt) dat is toch een andere mentaliteit als de reguliere krijgsmacht (soldaat zijn is fijn) en misschien bruikbaar
ja precies, kun je gewoon in het contract op laten nemen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:49 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Klinkt niet gek. Maar dan zouden in deze eenheid de eisen ook wat zwaarder moeten liggen, niet alleen qua operationele druk, maar ook op de persoon die er voor kiest. Dus een ijzeren (niet verrroest) discipline en conditie, of iig de bereidheid om daaraan te werken zonder Defensie gelijk advocaten op het dak te sturen als de sergeant ff lullig tegen je doet.
Het lijkt me heel erg sterk dat het daar duurder is om mensen te charteren voor een soort van thuiszorg.quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
leven op de Antillen is duurder als hier
vanwege monopolieposities van de rijke antilleraars oid, ik heb me er verder niet in verdiept maar het is echt stervensduur
ik zeg dan ook duidelijk 'LEVEN' op de Antillen, daarmee bedoel ik dus niet de thuiszorg maar eten en drinken en zo wat (zolang zuurstof nog gratis is) toch de grootste kostenpot is van het leven.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het lijkt me heel erg sterk dat het daar duurder is om mensen te charteren voor een soort van thuiszorg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |