daar ga je nou de fout inquote:Op zondag 28 november 2004 21:05 schreef nlboy het volgende:
Ja idd.
Ik weet het nog niet, maar ik sta nu nog aan de kant van PSP.
Omdat die een hele nieuwe game concept heeft en Nintendo DS is zo standaard met hun Mario, Zelda, etc.
En de Nintendo Gameboy heeft voor het grote deel RPG's/Roleplaying games en dat spreekt mij niet zoveel aan. Nu nog even afwachten welke games er komen voor de PSP.
Was bij de GBA SP wel zo.quote:Op zondag 28 november 2004 21:16 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
daar ga je nou de fout in
ehm de GBA heeft vrij weinig met de DS te maken hoorquote:Op maandag 29 november 2004 17:32 schreef nlboy het volgende:
[..]
Was bij de GBA SP wel zo.![]()
Ach ja ik weet nog niet of ik de PSP ga kopen of de DS.
Ik weet alleen dat ik even ga wachten todat de prijs lekker laag is.![]()
De ds is toch niet veel minder duur?quote:Op maandag 29 november 2004 17:43 schreef jimjim1983 het volgende:
doe mij maar een PSP, is alleen zo belachelijk duur
jawel toch? zou een paar honderd euro schelen.quote:Op maandag 29 november 2004 17:44 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
De ds is toch niet veel minder duur?
Dat weten we pas zodra ze beide in Europa verkrijgbaar zijn. Maar reken er maar op dat "een paar honderd euro verschil" de grootste onzin is!quote:Op maandag 29 november 2004 17:48 schreef jimjim1983 het volgende:
jawel toch? zou een paar honderd euro schelen.
Eigenlijk zou ik alleen een DS willen vanwege de nieuwe mario bros. De rest spreekt mij (nog) niet aan.quote:Op maandag 29 november 2004 17:55 schreef King_of_cubes het volgende:
Nintendo DS natuurijkmet nieuwe mario bros. en met nog veeeeeeeeeeel meer Nintendo games
![]()
Dan zou ik opeens meer interesse tonen in importeren van hardware. Iemand hier die daarmee ervaring heeft? Want volgens mij ben ik hier echt (te) duur uit.quote:Op maandag 29 november 2004 17:57 schreef wart het volgende:
Als de PSP in het gunstigste geval 250 dollar in Amerika gaat kosten kun je er op rekenen dat je er hier minstens 300 euro voor neer mag leggen. Dat scheelt al gauw 100 euro met de DS.
Gefixt.quote:Op maandag 29 november 2004 17:42 schreef Xrenity het volgende:
Waarom staat het oude design van de DS in de startpost
[afbeelding]
Ziet er een stuk beter uit
Hmmz .. En toch ga ik voor de pspquote:Op maandag 29 november 2004 17:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
jawel toch? zou een paar honderd euro schelen.
DS is lelijk!quote:Op maandag 29 november 2004 20:58 schreef knater het volgende:
DS doet het goed!
Alleen Metroid Prime spreekt me aan. Maar van de PSP alleen een mogelijke Final Fantasy. Qua spellen kan ik er nu nog niet zoveel over zeggen.quote:Op maandag 29 november 2004 17:57 schreef Sharkdoggie het volgende:
Eigenlijk zou ik alleen een DS willen vanwege de nieuwe mario bros. De rest spreekt mij (nog) niet aan.
een paar maarquote:Op maandag 29 november 2004 23:23 schreef Frankeinstein het volgende:
welke spellen zijn er aangekondigd voor de PSP dan?
wat is er dan zo vernieuwend aan? dat het een touchscreen heeft? de spellen zijn gewoon hetzelfde als altijd voor zover ik kan zien.quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:21 schreef koekiemonster het volgende:
duidelijk de nds, psp is een draagbare ps2. PS2 games speel ik wel thuis; mooier en goekoper.
NDS biedt net evne dat nieuwe, hetgeen ik zoek in een nieuw speeltje.
Liever een draagbare PS2 dan een draagbare N64!quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:21 schreef koekiemonster het volgende:
duidelijk de nds, psp is een draagbare ps2. PS2 games speel ik wel thuis; mooier en goekoper.
NDS biedt net evne dat nieuwe, hetgeen ik zoek in een nieuw speeltje.
touchscreen, wifi, microfoon.....quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wat is er dan zo vernieuwend aan? dat het een touchscreen heeft? de spellen zijn gewoon hetzelfde als altijd voor zover ik kan zien.
Ik moet toegeven dat de touchscreen en microfoon interessante opties bieden!quote:Op dinsdag 30 november 2004 13:38 schreef koekiemonster het volgende:
touchscreen, wifi, microfoon.....
2 schermen biedt mogelijkheden. Op andere fora (amerikaans) is men lyrisch over de mini-games in mario64 Ds. Games die nergens anders mogelijk op zijn. Dat is in mijn ogen best wel vernieuwend. Ook feel the magic schijnt geweldig te zijn. Een game als Yoshi's Toch & go kan gewoon niet op andere hardware en dat geeft mij toch wel de kriebels (positief).
check vids:http://media.ds.ign.com/media/682/682834/vids_1.html
Daarnaast de mogelijkheden zijn best wel enorm. Wat dacht je bijvoorbeeld van een command & conquer online op de DS (is 'nog' niet aangekondigd, maar valt wle in de mogelijkheden). RTS, point & click en FPS zullen zich erg thuis voelen op de NDS.
Daarnaast de mogelijkheid dat het apparaat online kan (Xlink + warppipe) + het feit dat je de DS nu al kan hebben hebben voor mij de doorslag gegeven.
Al met al echt meer dan een PSP. Ik bedoel MP3 zit al op mijn telefoon, dus daar hoef ik geen PSP voor. Movies ga ik niet kopen, door het aparte formaat UMD, waardoor ik al mijn DVDs dus weer opnieuw zou moeten kopen als ik ze onderweg wil kijken. De games zijn signifikant ge-downgrade ten opzichte van de PS2 (MGS is niet eens een actie/stealth game, maar een kaartspelletje) en graphics alleen overtuigen mij niet. Als ik Sony games wil, kan ik dus beter kiezen voor de goedkopere PS2.
Dat was het
Er zullen denk ik veel Final Fantasys komen voor de DS. FF3 komt er sowieso aan.quote:Op maandag 29 november 2004 23:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Alleen Metroid Prime spreekt me aan. Maar van de PSP alleen een mogelijke Final Fantasy. Qua spellen kan ik er nu nog niet zoveel over zeggen.
Toch denk ik dat ik voor de DS ga. De prijs is wat schappelijker (ik zie het meer als gadget dan serieus tijdverdrijf) en ik vind die touchscreen teh kinky.
Joepie... Pokémon.quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:18 schreef IndoGuyver het volgende:
DS
Nintendo hè![]()
En naast alle aangekondigde spellen die gewoon super zijn, wacht ik op 1 ultiem ultiem super ultiem bericht: Pokémon multi player wifi! Need I say more?![]()
Heb je het ooit gespeeld? Ooit open gestaan ervoor? Zo ja, ok, smaken verschillen, zo nee, dan mis je toch *heel* wat.quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:50 schreef P-Style het volgende:
[..]
Joepie... Pokémon.
Als je het zo stelt is het misschien wel cool ja...quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:55 schreef IndoGuyver het volgende:
Heb je het ooit gespeeld? Ooit open gestaan ervoor? Zo ja, ok, smaken verschillen, zo nee, dan mis je toch *heel* wat.
Btw. het is niet officiëel ofzo, het is iets wat ik zou willen zien, Pokémon MMORPG en volgens mij leent de DS zich er *perfect* voor. Voice command voor de Pokémon, in een giga wereld waar iedere speler als een trainer rondloopt.![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2004 15:29 schreef Markster het volgende:
Krijgen we cker een mario golf ultra, donkey kong country mega world en pikachu's super adventures op de DS?
Dat is toch in principe hetzelfde als een nieuwe Ridge Racer , Gt 4 , Ape Escape 3 en nog een paar vervolg games op de PSP ?quote:Op dinsdag 30 november 2004 15:29 schreef Markster het volgende:
Krijgen we cker een mario golf ultra, donkey kong country mega world en pikachu's super adventures op de DS?
Typisch dat je het hier hebt over "Sony-games", terwijl alle Playstation consoles juist zo groot zijn geworden door een enorm sterke third-party-support.quote:Op dinsdag 30 november 2004 16:02 schreef Herr.Flick het volgende:
Verders kan Sony-games me eigenlijk ook niet zo boeien,ik ben nog van de "ouwe stempel"
Zo klopt het...quote:Op dinsdag 30 november 2004 16:19 schreef P-Style het volgende:
[..]
Typisch dat je het hier hebt over "Sony-games", terwijl alle Playstation consoles juist zo groot zijn geworden door modchips en ander illegaal third-party-support.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 30 november 2004 16:27 schreef Herr.Flick het volgende:
Zo klopt het...
Klopt, ik heb altijd die modchips onzin gevonden.quote:Op dinsdag 30 november 2004 16:33 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Heb je cijfers?quote:Op dinsdag 30 november 2004 16:37 schreef Herr.Flick het volgende:
Klopt, ik heb altijd die modchips onzin gevonden.
Denk jij nou echt dat Sony en M$ zoveel verkochten als die dingen nooit gehackt waren?
De meeste kopen juist daarom een PS of X-box omdat ze dan kunnen copy's kunnen draaien.
(niet dat dat me wat uit maakt overigens)
Jepquote:Op dinsdag 30 november 2004 16:38 schreef P-Style het volgende:
[..]
Heb je cijfers?
troe zo denk ik er ook overquote:Op dinsdag 30 november 2004 16:37 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Klopt, ik heb altijd die modchips onzin gevonden.
Denk jij nou echt dat Sony en M$ zoveel verkochten als die dingen nooit gehackt waren?
De meeste kopen juist daarom een PS of X-box omdat ze dan kunnen copy's kunnen draaien.
(niet dat dat me wat uit maakt overigens)
Dat zijn geen cijfers!quote:Op dinsdag 30 november 2004 16:39 schreef Herr.Flick het volgende:
Jep
www.brein.nl
Ga ze daar maar vragen
Ach kom op, iedereen weet dat dat gewoon zo is, net als kazaa,emule,ect.ect.quote:Op dinsdag 30 november 2004 16:40 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat zijn geen cijfers!
Toevallig dat het van een Nintendo Fansite komt .quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:30 schreef gamecube_master het volgende:
Artikel over wat er mis is met de PSP, zitten wel een paar goeie argumenten tussen
zitten wel een paar goeie argumenten tussen maar het is wel een heel erg triest artikel, geschreven door iemand die anti Sony lijkt.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:30 schreef gamecube_master het volgende:
Artikel over wat er mis is met de PSP, zitten wel een paar goeie argumenten tussen
Dat is hetzelfde als een artikel over wat er allemaal slecht is aan windows, op een linux site. Zegt helemaal nix dusquote:Op dinsdag 30 november 2004 17:30 schreef gamecube_master het volgende:
Dude, volgens mij heb je het niet eens gelezen. Gelijk maar "quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:50 schreef Markster het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als een artikel over wat er allemaal slecht is aan windows, op een linux site. Zegt helemaal nix dus
Pff, wat een pretentieus artikel met bijbehorende zielige pruilliptoon. Dat ga ik niet eens lezen, aangezien je het voor geen cent kan vertrouwen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:30 schreef gamecube_master het volgende:
er staat echt veel flauwekul in hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:51 schreef Ruzbeh het volgende:
Ja, triest. Ja, fanboy.
Maar het zijn verder gewoon sterke argumenten.
Als jullie allemaal het even goed doorlezen...
Weet je wat het is? Nintendo verkoopt de DS tegen de onderdelenprijs of mogelijk zelfs met winst. Sony kan die PSP echt *NOOIT* voor 150 dollar in elkaar schroeven.quote:Op maandag 29 november 2004 03:18 schreef knater het volgende:
Ik vindt het zoiezo knap van Nintendo dat ze met een 67/33Mhz proc dual screen en daarbij een NIET opvolger van de GBA (SP) in strijd kan gaan met de PSP, voor PSP zullen er meer games uitkomen, maar voor de DS komen er originelere games uit, ik vind een psp echt een handheld voor mensen die geen console thuis hebben staan.
http://www.google.nl/sear(...)+disc+read+error&lr=quote:Op dinsdag 30 november 2004 17:57 schreef jimjim1983 het volgende:
het begint al met die disc read errors die ik nog nooit heb gehad en vrienden van mij met een ps2 ook niet.
En die nintendo cartidges kun je natuurlijk wel in een dvd-speler proppen...quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:15 schreef IndoGuyver het volgende:
Ow, dan heb ik het nog niet eens over die vreemde IMD discs die je niet eens in je dvdspeler kunt pleuren (bij een film bijvoorbeeld).
http://www.google.nl/sear(...)rror&btnG=Zoeken&lr=quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:27 schreef RetepV het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)+disc+read+error&lr=
No further comment.
Wat had je dan verwacht van een "Nintendo DS vs. Sony PSP"-topic?!quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:06 schreef Markster het volgende:
Fanboys vs fanboys
jij bent dus nep?quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:09 schreef Metroid het volgende:
Ik ben in ieder geval een fanboy voor Nintendo
Het gaat erom dat die extra features vaak als argument gebruikt worden om hem de hemel in te prijzen terwijl de boel eigenlijk helemaal niet zo goed in elkaar zit.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
En die nintendo cartidges kun je natuurlijk wel in een dvd-speler proppen...
Wat een onzin argument zeg!
Resultaten 1 - 10 van circa 11.800 voor nintendo gamecube disc read error (0,12 seconden)quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
http://www.google.nl/sear(...)rror&btnG=Zoeken&lr=
Neequote:Op dinsdag 30 november 2004 19:12 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
jij bent dus nep?
D'r zijn ook minimaal 5x zoveel ps2's verkocht.quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:38 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Resultaten 1 - 10 van circa 11.800 voor nintendo gamecube disc read error (0,12 seconden)
Resultaten 1 - 10 van circa 56.300 voor sony playstation disc read error (0,07 seconden)
En daarboven op krijg je nog eens netjes als eerste resultaat (bij GameCube) de Nintendo customer service website!!!![]()
Whoops.quote:Op dinsdag 30 november 2004 20:15 schreef NutKees het volgende:
[..]
D'r zijn ook minimaal 5x zoveel ps2's verkocht.
nadeel is dat er nauwelijks spellen voor zijn?quote:Op dinsdag 30 november 2004 20:54 schreef err het volgende:
vergeet deze niet, een outsider die al een jaar op de markt is.
[afbeelding]
![]()
qua gfx is de psp beter, maar de Zodiac doet zeker niet onder aan de DS
voordeel is da het loopt op palm os dus zeer veel homebrew.
nee hoor, meer dan voor de ds en psp samenquote:Op dinsdag 30 november 2004 20:56 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nadeel is dat er nauwelijks spellen voor zijn?
hmm oke. wel een leuk dingetje.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:08 schreef err het volgende:
[..]
nee hoor, meer dan voor de ds en psp samen![]()
lijstje
En dacht je dat de ds niet stuk gaat als je hem laat vallen. Je moet geen van beide laten vallen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 16:02 schreef Herr.Flick het volgende:
DS.
Ik zie het niet zitten een loopwerkje in een handheld,een paar keer stuiteren en stuk is ie.
(en je kunt erop wachten dat zoiets gebeurt)
Verders kan Sony-games me eigenlijk ook niet zo boeien,ik ben nog van de "ouwe stempel"
quote:Overnight I charged my DS and today my ds games will not work. The DS is not reading the stylus. I can't even calibrate it. One problem could be is I dropped it and did no external damage. Please e-mail me your idea on what happened.
LS
You're screwed. While charging the DS is most obviously routine and beneficial, dropping it is not. There are precisely 2 million things that could go wrong in a game system when maimed, accidentally or otherwise, and there's a good chance your DS unit is suffering from one or more of them. First, head over here: http://www.nintendo.com/consumer. Then, try returning that sucker. Good luck.
-- Juan
--------------------------------------------------------------------------------
I DROPPED MY DS LESS THAN 2 FEET ONTO A RUG AND THE TOP SCREEN CRACKED FROM THE INSIDE. THERES NO SIGNS OF DENTS ANYWHERE AND THE SCREEN ISNT EVEN SCRATCHED do you think i could pass it off as a power surge and get it fixed from best buy?
Manuel
My sympathies. See above.
-- Juan
lijkt me sterk dat ze allemaal dead pixels hebben. Een enkeling kan een of meerdere dead pixles hebben vanwege een fabrieksfoutje.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:15 schreef nlboy het volgende:
En DS'ers jullie hebben het nu wel steeds over die Disc Error, maar laatst bleek dat de DS dode pixels heeft.
Dat is zeker irritant op z'n klein display.![]()
Alsof elke ds dode pixels heeft. Als je er toevallig eentje hebt met dode pixels heb je altijd nog garantie.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:15 schreef nlboy het volgende:
En DS'ers jullie hebben het nu wel steeds over die Disc Error, maar laatst bleek dat de DS dode pixels heeft.
Maar ja ik moet eerst kijken welke games er voor de PSP & DS uitkomen, daarna weet ik pas welke ik ga kopen.![]()
Het is ook nog helemaal niet zeker of de PSP er geen heeftquote:Op dinsdag 30 november 2004 21:15 schreef nlboy het volgende:
Maar ja ik moet eerst kijken welke games er voor de PSP & DS uitkomen, daarna weet ik pas welke ik ga kopen.![]()
nu welquote:Op dinsdag 30 november 2004 21:15 schreef err het volgende:
ik wil een ook een DS. Mag ik nu blijven?
hopsakeequote:Op dinsdag 30 november 2004 17:30 schreef gamecube_master het volgende:
Het gaat er niet over uit dat de DS niet stuk kan,integendeel.quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:17 schreef Biggs. het volgende:
[..]
En dacht je dat de ds niet stuk gaat als je hem laat vallen. Je moet geen van beide laten vallen.
Zie berichten van ign:
[..]
Ik, als Sony-fanboy, vind je argumenten eigenlijk best wel goed...quote:Op woensdag 1 december 2004 14:13 schreef Cerbie het volgende:
Zelf ga ik waarschijnlijk voor een DS trouwens (gaat mijn post nou neergesabeld worden als fanboypraat, zonder er even over na te denken?). Simpelweg omdat het originele concept met twee schermen en een touchscreen veel meer mogelijkheden biedt. Dat sommige mensen dat niet willen inzien maakt me niet veel uit, maar ga dan niet roepen dat het niet origineel is. Er zijn talloze nieuwe mogelijkheden ontstaan door dit concept.
Graphics tellen voor mij ook wel mee, maar de gameplay veel zwaarder. Dan kan een spel er nog zo mooi uitzien, als het niet fijn speelt is het troep.
Dit vind ik dan weer een onzinnige uitspraak. Ik koop waarschijnlijk geen van beide aangezien ik helemaal geen handheldgamer ben!quote:Op woensdag 1 december 2004 14:35 schreef Ruzbeh het volgende:
P-Style, mark my words, aan het eind van 2005 heb jij een DS.
Nou ik ga zoiets zeker niet laten vallen. Beiden kunnen daar gemakkelijk door stuk gaan.quote:Op dinsdag 30 november 2004 23:22 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Het gaat er niet over uit dat de DS niet stuk kan,integendeel.
Maar het is algemeen bekend dat mechanische delen veel gevoeliger zijn dan electronische,en je kunt er donder op zeggen dat ie een keertje valt.
quote:Op woensdag 1 december 2004 14:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dit vind ik dan weer een onzinnige uitspraak. Ik koop waarschijnlijk geen van beide aangezien ik helemaal geen handheldgamer ben!Maar àls ik er een koop... dan is het de PSP natuurlijk.
Kijk, ik vindt dat bijvoorbeeld een ontwerpfout van de 1e orde van Sony. Nintendo brengt de DS uit voor relatief weinig geld, want ze willen de middelbare school jongeren aanspreken. Sony legt de prijs van de PSP ongeveer hetzelfde, ze willen dus diezelfde jongeren aanspreken. Die jongeren *krijgen* die dingen vaak van hun ouders (kerstmis, verjaardag, rapport, whatever). Ze gaan er dus net zo slordig mee om als de andere dingen die ze krijgen (mobiele foon). Die handhelds gaan dus zo in de tas, broek- of jaszak. Samen met sleutels, paperclips, elastiekjes, dropjes, mobiele telefoon en de nodige zandkorrels (ik spreek uit ervaring, ik ben ook jong geweestquote:Op woensdag 1 december 2004 14:39 schreef Biggs. het volgende:
Nou ik ga zoiets zeker niet laten vallen. Beiden kunnen daar gemakkelijk door stuk gaan.
Volgens mij ontstaan er wel vrij snel krassen in die psp, maar ja dat ligt er ook maar weer net aan hoe je ermee omgaat.
Wat ik ga doen zullen waarschijnlijk veel meer mensen doen. Ze zullen eerst een DS kopen, vanwege de prijs en de prijs van de spelletjes. Veel van deze mensen zullen dan al geen PSP meer kopen. Degene die er nog wel een PSP bij gaan kopen zullen wachten tot de prijs omlaag gaat. Als het te lang duurt totdat de prijs omlaag gaat (zoals bij de PS2) zullen ze een 2ehandse kopen.quote:Op woensdag 1 december 2004 15:12 schreef Erwtensoep het volgende:
Vraag me af hoeveel mensen beide kopen
Inderdaadquote:Op woensdag 1 december 2004 17:28 schreef RetepV het volgende:
Je zal in je hoofd wel een beeld op kunnen roepen van hoe de buitenkant van zo'n DS er na een paar maandjes uit ziet. Transponeer dat beeld nu eens naar het onbeschermde display van de PSP.....
Denk niet dat een psp in je broekzak past.quote:Op woensdag 1 december 2004 17:50 schreef Cerbie het volgende:
[..]
InderdaadKijk maar eens naar het scherm van een regelmatig gebruikte Gameboy Color/Advance. Het scherm van mijn Color ziet er niet echt mooi meer uit.
Met zo'n groot scherm vraag ik me trouwens ook af of je niet het gevaar loopt het scherm te kraken in je broekzak. Net zoals met pda's/mobieltjes, zo'n groot scherm blijft toch het zwakste punt, als hij in je broekzak net tegen je heupbeen aanzit, en je maakt een plotselinge beweging is hetmet je display
quote:Op woensdag 1 december 2004 20:11 schreef BMH het volgende:
Nintendo heeft in de eerste week van de launch al 500.000 Nintendo DSjes verkocht. Sony wil voor het eind van het jaar 300.000 units verkopen. Hoeveel haalt nintendo dan wel niet voor het eind van dit jaar? 2 miljoen pre-orders alleen al in japan
quote:Need for Speed Underground Rivals and Mahjong Taikai won't be making it on time for the PSP's Japanese launch.
TOKYO—Sony Computer Entertainment has announced that two more PSP games scheduled for simultaneous release with the handheld’s Japanese launch on December 12 will be delayed.
quote:Op woensdag 1 december 2004 22:00 schreef Metroid het volgende:
Ach allemaal Nintendo fans hier. Net als mij
De DS ownt!
quote:Op woensdag 1 december 2004 23:53 schreef Jebus het volgende:
2 beeldschermen zijn dan misschien wel leuk, maar 333mhz ipv 67mhz ofzo schept OOK andere gameplay mogelijkheden. Ik weet nog steeds niet welke ik ga halen, ik flip wel een muntje als ze allebei uitzijn![]()
quote:Op woensdag 1 december 2004 23:53 schreef Jebus het volgende:
2 beeldschermen zijn dan misschien wel leuk, maar 333mhz ipv 67mhz ofzo schept OOK andere gameplay mogelijkheden. Ik weet nog steeds niet welke ik ga halen, ik flip wel een muntje als ze allebei uitzijn![]()
quote:Op woensdag 1 december 2004 22:00 schreef Metroid het volgende:
Ach allemaal Nintendo fans hier. Net als ik
De DS ownt!
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:20 schreef Ruzbeh het volgende:
Nintendo DS fanboys:
Sony PSP fanboys:
*1 jaar later*
Nintendo DS fanboys:
Sony PSP fanboys:
Nintendo DS fanboys:
Sony PSP fanboys:
*1 jaar later*
Nintendo RSI fanboys:
Sony PSP fanboys:
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:26 schreef Tain het volgende:
Nintendo DS fanboys:
Sony PSP fanboys:
*1 jaar later*
Nintendo RSI DS fanboys:
Sony PSP-met-gebroken/bekrast-scherm fanboys:
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:26 schreef Tain het volgende:
Nintendo DS fanboys:
Sony PSP fanboys:
*1 jaar later*
Nintendo RSI fanboys:
Sony PSP-met-gebroken/bekrast-scherm fanboys:
Nintendo DS fanboys:
Sony PSP fanboys:
*1 jaar later*
Nintendo DS fanboys:
Sony PSP fanboys:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:40 schreef jap85 het volgende:
NDS:
Racen en dan met 1 hand je ds vasthouden, met de andere hand het pennetje om daarmee over het 2e schermpje te bewegen om te sturen, gasgeven moet krampachtig met de shoulderbutton waardoor je het appaat zo krampachtig moet vasthouden dat ie bijna valt![]()
Hoe kunnen er nu fanboys zijn als er nog helemaal geen concurrentie is?quote:
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:59 schreef leejow het volgende:
Ik verwacht dat PSP iets beter scoort dan bijv. Ngage...
quote:Ridge Racers (PSP, Namco): 8 / 10 / 10 / 9 - (37/40)
Minna no Golf Portable (PSP, Sony): 8 / 8 / 10 / 9 - (35/40)
Dokodemo Issho (PSP, Sony): 8 / 8 / 7 / 7 - (30/40)
Kotoba no Puzzle Mojipittan Daijiten (PSP, Namco): 8 / 7 / 6 / 7 - (28/40)
idd erg hoog.. Alleen zien we maar 1 spel daarvan in het westen (ridge racer).quote:Op woensdag 8 december 2004 12:38 schreef Biggs. het volgende:
Eerste cijfers voor psp spellen erg hoog:
[..]
Een high tech stukje desing onder een Fischer Price speelgoedje. Zo onduidelijk is het plaatje toch niet?quote:Op woensdag 8 december 2004 14:53 schreef Ruzbeh het volgende:
Deze post snap ik niet.
Je bedoelt dat ze je beide niet interesseren? Dat kan. Maar "kansloos" zijn ze zeker niet!quote:Op woensdag 8 december 2004 15:04 schreef Rodie83 het volgende:
Ik vind het alletwee kansloze apparaten, mag ik?
Hoe bedoel je, een FANBOY.quote:Op woensdag 8 december 2004 15:00 schreef P-Style het volgende:
[..]
Een high tech stukje desing onder een Fischer Price speelgoedje. Zo onduidelijk is het plaatje toch niet?
quote:
Midway to Support DS Next Year
This morning, at Credit Suisse First Boston's 2004 Media and Telecom Week event, David Zucker, Midway Games' Chief Executive Officer, spoke to investors about Midway.
During his address, he remarked:
“We expect to have a number of handheld titles next year for both the DS and PSP.”
Hoe stereotype.quote:Op woensdag 8 december 2004 15:00 schreef P-Style het volgende:
[..]
Een high tech stukje desing onder een Fischer Price speelgoedje. Zo onduidelijk is het plaatje toch niet?
PS2 is eigelijk best goed.quote:Op woensdag 8 december 2004 15:13 schreef BMH het volgende:
[..]
Hoe stereotype.
Wat naamsbekendheid allemaal wel niet kan doen![]()
Ik ben blij dat ik geen intresse heb ik de PSP/ps2 (is er een verschil?). Scheelt me heeeel wat geld dat ik nu aan games kan spenderen :p
Nintendo Gamecube heeft goeie spellen hoor.quote:Op woensdag 8 december 2004 15:28 schreef Rodie83 het volgende:
BMH is sowieso Nintendo-fanboy, dus als ie kan kraakt ie andere systemen af om te bewijzen dat zijn geliefde Nintendo het beste product op de gamesmarkt is.
Daarbij vergetend dat 80% van alle gamers, die geen Nintendo hoeven, het daar niet mee eens zijn![]()
Zijn wij blij dat we bij de meerderheid horen! Kom we gaan breezer drinken en idols kijkenquote:Op woensdag 8 december 2004 15:28 schreef Rodie83 het volgende:
BMH is sowieso Nintendo-fanboy, dus als ie kan kraakt ie andere systemen af om te bewijzen dat zijn geliefde Nintendo het beste product op de gamesmarkt is.
Daarbij vergetend dat 80% van alle gamers, die geen Nintendo hoeven, het daar niet mee eens zijn![]()
Mja volgens mij praat jij nu ook poep. Mensen die de DS hebben geimport vertellen keer op keer dat anderen het ook zo'n geweldig ding vonden. Mond op mond reclame werkt volgens mij nog steeds goed...quote:Op woensdag 8 december 2004 15:28 schreef Rodie83 het volgende:
ik snap m ook niet maar het klopt welquote:
De laadtijden van de releasegames schijnen vrij lang te zijn ja.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:09 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik weet trouwens niet of het waar is maar ik heb gehoord dat de laadtijden van de PSP best lang zijn (nogmaals correct me if i'm wrong)
quote:Op woensdag 8 december 2004 15:00 schreef P-Style het volgende:
[..]
Weet hoe lang de laadtijden zijn van de Nintendo DS? Minder dan 1 seconde.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
De laadtijden van de releasegames schijnen vrij lang te zijn ja.
Daar staat tegenover dat PSP-games een stuk groter zijn.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:24 schreef Ruzbeh het volgende:
Weet hoe lang de laadtijden zijn van de Nintendo DS? Minder dan 1 seconde.
Dat geld makkelijk voor alle games.
Ik vind de DS gewoon een stuk lelijker dan de PSP, net als dat ik de xbox een gruwelijk lelijke console vind. De Gamecube vind ik bijv. dan weer wèl een cool design hebben. Maar waar maak jij je eigenlijk druk om? Dit is immers een Nintendo DS vs. Sony PSP-topic.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:19 schreef Cerbie het volgende:Fanboys zijn zielig en hebben een chronisch gebrek aan argumenten.
Waarom zeiken mensen nou weer om het uiterlijk van de DS, is dat een nieuwe sport, het uiterlijk van Nintendo consoles afzeiken![]()
Denk eens even na, al is dat blijkbaar voor een hoop posters hier niet mogelijk. Als je het ding in het echt ziet besef je meteen dat het geen 'Fisher Price' ding is![]()
en een stuk minder leuk!quote:Op woensdag 8 december 2004 17:30 schreef P-Style het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat PSP-games een stuk groter zijn.
Je kunt echt veel over de DS zeggen (bijv. mindere graphics) maar dat ie lelijk is vind ik echt een onzin argumentquote:Op woensdag 8 december 2004 17:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik vind de DS gewoon een stuk lelijker dan de PSP, net als dat ik de xbox een gruwelijk lelijke console vind. De Gamecube vind ik bijv. dan weer wèl een cool design hebben. Maar waar maak jij je eigenlijk druk om? Dit is immers een Nintendo DS vs. Sony PSP-topic.Dat hier fanboys "rondlopen" is meer dan logisch en hier maakt het niet uit wàt voor argumenten je gebruikt om de andere console af te kraken. (in princiepe kraak ik de DS niet eens af. Het is best een geinig ding met aardig wat potentie, hij is gewoon... lelijk!
)
De transferrate van game card -> DS is sowieso veeeeel sneller dan UMD -> PSP.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:30 schreef P-Style het volgende:
[..]
Gamecube gebruikt ook mini-dvd's en haar games hebben ook haast geen laadtijden. Best jammer.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:30 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat lelijk-argument snap ik ook niet, maar als de DS hier in de winkels ligt horen we dat argument niet meer, in het echt ziet hij er mooi uitquote:Op woensdag 8 december 2004 17:39 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Je kunt echt veel over de DS zeggen (bijv. mindere graphics) maar dat ie lelijk is vind ik echt een onzin argumentNu kan het natuurlijk wel zijn dat jij het niet mooi vind. Maar kijk nou is goed.
Qua design verschilt ie nog niet eens ontzettend veel van de PSP. De DS is ook strak en meer een gadget dan een toy.
Maar goed, waarschijnlijk doet dit je toch niks
quote:Op woensdag 8 december 2004 17:53 schreef jimjim1983 het volgende:
hoe lang zijn die laadtijden dan ongeveer? als je 10 seconden moet wachten ipv 1 dan maakt het ook geen reet uit.
quote:Minna no Golf:
• From power off to PSP logo and title: 24 seconds
• From character selection to start: 19 seconds
• Waiting between courses: few seconds only
dat is aardig lang, zeker voor een simpel golf spelletje. maar ik mag toch wel hopen dat dit beter wordt bij de nieuwe gamesquote:Op woensdag 8 december 2004 17:54 schreef BMH het volgende:
[..]
[..]
[afbeelding]
Gigantisch helder scherm.
Geduldige gamer. Bij Time Splitters 2 op de GC (één van de weinige spellen op de GC met merkbare/lange laadtijden) vond ik tien seconden heel irritant. Na een tijdje erger je je er echt wel aan.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:53 schreef jimjim1983 het volgende:
hoe lang zijn die laadtijden dan ongeveer? als je 10 seconden moet wachten ipv 1 dan maakt het ook geen reet uit.
Nee, dat is het punt. De games spreken jou niet aan, omdat je feitelijk een soort van Nintendo-tunnel-visie hebt. Opzich heeft de PSP meer in zijn mars dan de DS qua mogelijkheden.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:42 schreef BMH het volgende:
[..]
Zijn wij blij dat we bij de meerderheid horen! Kom we gaan breezer drinken en idols kijken![]()
.
Ik ben gewoon nog erg skeptisch over de PSP. De aangekondigde games spreken mij niet zo erg aan als die van de NDS. En ik heb natuurlijk ook het geld niet onder mijn matras liggen
Wat past er qua ruimte op zo'n kaartje?quote:Op woensdag 8 december 2004 17:42 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
De transferrate van game card -> DS is sowieso veeeeel sneller dan UMD -> PSP.
Tja, dat heb je met optische media.
Zoveel als je wilt. Standaard is 128 mbyte.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:25 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Wat past er qua ruimte op zo'n kaartje?
Opzich zijn die dvdtjes van Sony qua opslag dus wel wat bruter. Qua spellen geeft dat natuurlijk wel meer speelruimtequote:Op woensdag 8 december 2004 18:32 schreef BMH het volgende:
[..]
Zoveel als je wilt. Standaard is 128 mbyte.
want... Geef is argumentenquote:Op woensdag 8 december 2004 18:23 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Nee, dat is het punt. De games spreken jou niet aan, omdat je feitelijk een soort van Nintendo-tunnel-visie hebt. Opzich heeft de PSP meer in zijn mars dan de DS qua mogelijkheden.
Wel, de PSP lijkt wat meer te zijn dan een gming device only. Het feit dat je films kan draaien (ok, arelaxt om films te kopen voor de PSP, maar toch) bijvoorbeeld is een feature die de DS mist. Het dual screen van de DS is uniek, maar alleen functioneel bij spellen.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:36 schreef Xrenity het volgende:
[..]
want... Geef is argumenten
Alle PSP games kunnen worden geport naar de DS (al dan niet met graphisch verlies)
Niet alle DS games kunnen naar de PSP worden geport.
Ook verschillende developers zeggen dat het voor de DS makkelijker ontwikkelen is.
Zelfs de man achter Metal Gear: Acid (toch wel dé PSP game) vertelde liever voor de DS Acid ontwikkeld te hebben. Sony gaf het team namelijk telkens opdrachten om de batterij duur maar wat uit te rekken...
Eens, veel te veel mensen willen niet inzien dat Nintendo ook goed is, alsof ze zelf vroeger nooit op een (S)NES hebben gespeeld, of nooit de allereerste Gameboy aangeraakt omdat het van Nintendo is. Mensen die stoer zijn omdat ze een product van Sony hebben en 1) niet in willen zien dat er meer goede producten zijn dan die van Sony en 2) de minpunten van hun console/merk niet willen erkennen. De meeste PS2 bezitters weten verdomd goed dat het ding genoeg gebreken heeft, bijvoorbeeld een slechte DVDspeler, of een erg trage en slechte laadmodule. Maar dat hoor je ze nooit zeggen.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:23 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Nee, dat is het punt. De games spreken jou niet aan, omdat je feitelijk een soort van Nintendo-tunnel-visie hebt. Opzich heeft de PSP meer in zijn mars dan de DS qua mogelijkheden.
Tja. Movieplayer op de DS en je kunt ook films zienquote:Op woensdag 8 december 2004 18:41 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Wel, de PSP lijkt wat meer te zijn dan een gming device only. Het feit dat je films kan draaien (ok, arelaxt om films te kopen voor de PSP, maar toch) bijvoorbeeld is een feature die de DS mist. Het dual screen van de DS is uniek, maar alleen functioneel bij spellen.
Het mooie van de PSP is dat deze meer allround is, terwijl de DS enkel gericht is op spellen. EN het leuke van de PSP is, hoewel deze meer allround is, dat dat niks hoeft te betekenen voor de kwaliteit van de spellen.
Klopt, al moet ik nog zien dat ze echt functioneel worden benut. Het is leuk als je onder speelt en boven de map ziet, of de stats, maar dat voegt weinig toe. Het is enkel handig. Ik ben bang dat alleen 1st party spellen van Nintendo écht goed gebruik gaan maken van het 2e scherm. Maarja, eerst spellen zien, dan kijken of het scherm nut heeft of nietquote:Op woensdag 8 december 2004 18:41 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Oh, het is trouwens technische mogelijkheden, qua gameplaymogelijkheden heeft de DS meer mogelijkheden.
En welke opslagruimte wil jij gaan meenemen om op de DS lekker film te kijken? Een kaartje van 2 gig kost nogal watquote:Op woensdag 8 december 2004 18:44 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Tja. Movieplayer op de DS en je kunt ook films zien
Maar een GAMING device is er (voor mij iig) niet om ook films op te kijken en MP3 naar te luisteren. Voor MP3 heb ik een MP3 speler en film heb ik geen behoefte aan. Kijk liever gewoon thuis een film.
Daarbij zijn films op UMD's zeker irritant, en de vraag is of deze wel allemaal hier in de schappen komen te liggen.
Nooit van de GBA movie player gehoord?quote:Op woensdag 8 december 2004 18:48 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
En welke opslagruimte wil jij gaan meenemen om op de DS lekker film te kijken? Een kaartje van 2 gig kost nogal wat
Werkt op Compact Flash card. Nog steeds best duur, die kaartjes van een gigabyte.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:50 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Nooit van de GBA movie player gehoord?
Deze kun je gewoon op de DS aansluiten.
Wat een onzin. Denk je dat een multinationaal bedrijf als Nintendo, dat al zoveel innovaties op game-gebied op haar naam heeft staan, een nieuw product op de markt zet zonder eerst grondig marktonderzoek te doen en developers te raadplegen? Ik denk het niet.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:46 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Klopt, al moet ik nog zien dat ze echt functioneel worden benut. Het is leuk als je onder speelt en boven de map ziet, of de stats, maar dat voegt weinig toe. Het is enkel handig. Ik ben bang dat alleen 1st party spellen van Nintendo écht goed gebruik gaan maken van het 2e scherm. Maarja, eerst spellen zien, dan kijken of het scherm nut heeft of niet
Compact Flash is toch echt iets van 2 keer zo goedkoper dan de memory sticks.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:53 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Werkt op Compact Flash card. Nog steeds best duur, die kaartjes van een gigabyte.
Verder durf ik te wedden dat het formaat van de schijfjes van Sony binnenkort ook als brandbaar spul op de markt komt. Doen ze dat zelf niet, dan doet iemand anders het wel
Hoe wil de dan de data van een UMD afhalen en dan op een kaartje zetten? (Als het past)quote:Op donderdag 9 december 2004 15:24 schreef BMH het volgende:
Ik verwacht dat de PSP binnen enkele maanden "gekraakt" gaat worden. Helemaal als er grotere mem duo's voor komen. Gewoon een spel via USB op zo'n kaartje zetten en spelen maar.
Dit word voor veel mensen een reden om een PSP te kopen. Zelfde als met de PS2.
Grapjasquote:Op donderdag 9 december 2004 15:24 schreef BMH het volgende:
Ik verwacht dat de PSP binnen enkele maanden "gekraakt" gaat worden. Helemaal als er grotere mem duo's voor komen. Gewoon een spel via USB op zo'n kaartje zetten en spelen maar.
En dan nog, wat een gedoe zou dat worden!! Nee hoor wat dat betreft zitten ze wel veilig denkquote:Op donderdag 9 december 2004 15:33 schreef P-Style het volgende:
[..]
GrapjasNatuurlijk wordt de PSP niet "gekraakt".
het is waarschijnlijk goedkoper om een GBA movie player met genoeg ruimte aan Compact Flash te kopen dan genoeg ruimte aan Memory Stick.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:53 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Werkt op Compact Flash card. Nog steeds best duur, die kaartjes van een gigabyte.
Verder durf ik te wedden dat het formaat van de schijfjes van Sony binnenkort ook als brandbaar spul op de markt komt. Doen ze dat zelf niet, dan doet iemand anders het wel
...en een aantal films op UMD kopen is nòg goedkoper!quote:Op donderdag 9 december 2004 15:37 schreef rockstah het volgende:
het is waarschijnlijk goedkoper om een GBA movie player met genoeg ruimte aan Compact Flash te kopen dan genoeg ruimte aan Memory Stick.
ff serieus, kan dat echt of heb je het gedroomd?quote:Op donderdag 9 december 2004 15:21 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
MP3s luisteren op een DS is natuurlijk relaxter. Je doet play, onderaan krijg je onwijze interface enzo en bovenaan krijg je die balkjes op en neer gaan enzo. Je doet um dicht, schermen gaan uit, in je zak en het blijft gewoon muziek doorspelen.
Tuurlijk niet. Als je een UMD film heb kan je toch niet de film eraf halen en dan een ander op zetten.quote:Op donderdag 9 december 2004 15:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
...en een aantal films op UMD kopen is nòg goedkoper!
Ik denk het toch nietquote:Op donderdag 9 december 2004 15:24 schreef BMH het volgende:
Dat kan makkelijk, aangezien de sleep mode softwarematig is. Dus als je het dicht doet, weet de DS wat er aan de hand is, de software doet alle twee schermen uit (bespaart batterij), maar dan wordt het geluid niet uitgezet, en dan kan je gewoon met die hoofdtelefoon aansluiting luisteren met oordoppies.quote:Op donderdag 9 december 2004 15:42 schreef Internationalist het volgende:
[..]
ff serieus, kan dat echt of heb je het gedroomd?
okay hierin kan ik gedeeltelijk meegaan. De psp gaat echter niet alleen UMD ondersteunen maar ook die memory sticks die zijn veel gangbaarder en ook te beschrijven dus wanneer het je lukt om een psp aan een pc te koppelen zou je theoretisch het spel van de umd af kunnen halen en op een memory stick zetten.quote:Op donderdag 9 december 2004 15:43 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik denk het toch niet
UMD is een ander formaat, iets dat je niet zomaar in je DVDspeler doet en zo kan rippen. De GC heeft ook een ander formaat (mini-DVD) en het heeft heel lang geduurd voordat die gekraakt is, en zelfs nu is het niet de moeite om een gekraakte game te spelen, omdat je alles moet streamen via een breedbandadapter.
Nee, door het afwijkende medium denk ik niet dat dit zomaar gekraakt gaat worden
Nee.quote:Op donderdag 9 december 2004 15:43 schreef rockstah het volgende:
Serieus, zie jij jezelf al films op UMD kopen?
Het is niet alleen theoretisch mogelijk om een PSP aan een PC te koppen. Het is zelfs een ondersteunde functie! Gewoon via USB. Maar het enige wat je dan kunt doen is vanaf de PC de Memory Stick beschrijven (plaatjes, muziek filmpjes) en lezen. Je kunt op geen enkele manier de UMD lezen vanaf de PC.quote:Op donderdag 9 december 2004 15:50 schreef pmponer het volgende:
okay hierin kan ik gedeeltelijk meegaan. De psp gaat echter niet alleen UMD ondersteunen maar ook die memory sticks die zijn veel gangbaarder en ook te beschrijven dus wanneer het je lukt om een psp aan een pc te koppelen zou je theoretisch het spel van de umd af kunnen halen en op een memory stick zetten.
Of zie ik dit verkeerd?
Ik denk dat ze beide zowel als revolutie en evolutie beschouwd kunnen worden.quote:Op donderdag 9 december 2004 15:53 schreef Cerbie het volgende:
De DS is een revolutie, de PSP een evolutie
Jawel dat gaat iemand die slimmer is wel uitvinden en een progsel of chip voor schrijven.quote:Op donderdag 9 december 2004 15:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je kunt op geen enkele manier de UMD lezen vanaf de PC.
Heb ik iets gemistquote:Op donderdag 9 december 2004 15:48 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat kan makkelijk, aangezien de sleep mode softwarematig is. Dus als je het dicht doet, weet de DS wat er aan de hand is, de software doet alle twee schermen uit (bespaart batterij), maar dan wordt het geluid niet uitgezet, en dan kan je gewoon met die hoofdtelefoon aansluiting luisteren met oordoppies.
Alleen dan vraag ik me af hoe lang de batterij zou meegaan in dat MP3 modus zeg maar. Want de DS kan minimaal 6 uur met schermen voluit, speakers, WiFi, alles derop en deraan. En 10 uur met schermen aan. Dus hoeveel uur met schermen uit?![]()
Met een Nintendo DS option pack.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:01 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Heb ik iets gemistHoe krijg je uberhaupt mp3's op een DS?
http://www.google.nl/sear(...)nG=Google+zoeken&lr=quote:Op donderdag 9 december 2004 16:08 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Met een Nintendo DS option pack.![]()
Zie de GBA movie player... alleen dies oud en verot IMO.
*zucht*quote:Op donderdag 9 december 2004 16:12 schreef Internationalist het volgende:
[..]
http://www.google.nl/sear(...)nG=Google+zoeken&lr=
misschien toch maar van de wiet afblijven kerel.
http://ds.ign.com/articles/565/565920p1.html?fromint=1quote:The slot isn't just for Game Boy Advance games, though. Nintendo plans on using it as an expansion slot of sorts, building new functions into the handheld. If Nintendo, for example, releases a camera for the system in the future, it will most likely plug into the GBA slot.
Communicatie komt van twee kanten. Wil je dat je PSP met een PC communiceert, dan moet je voor beide software schrijven die het ondersteunt. Hoe wil deze "slimmerik" deze software op de PSP krijgen?quote:Op donderdag 9 december 2004 16:01 schreef pmponer het volgende:
Jawel dat gaat iemand die slimmer is wel uitvinden en een progsel of chip voor schrijven.
En dan is ie dus "gekraakt"![]()
![]()
Grapjas. Iedere console word gekraakt waarom de PSP niet?quote:Op donderdag 9 december 2004 15:33 schreef P-Style het volgende:
[..]
GrapjasNatuurlijk wordt de PSP niet "gekraakt".
"...een stuk krachtiger en heeft wat nieuwe functies", lijkt me al genoeg redenen om de PSP een revolutie te noemen. Het is Sony's eerste handheldconsole... ook een revolutie opzich. En de nieuwe gameplay mogelijkheden van 2 schermen, kun je in principe (denk niet dat het gaat gebeuren hoor...) ook op het veel grotere breedbeeldscherm van de PSP in split-screen doen!quote:Op donderdag 9 december 2004 15:59 schreef Cerbie het volgende:
Wat is er dan zo revolutionair aan de PSP? Hij is een stuk krachtiger dan de vorige handhelds en heeft wat nieuwe functies, meer niet.
De DS heeft dankzij twee schermen vele nieuwe gameplaymogelijkheden en concepten werkelijkheid gemaakt.
ehm met die memstick of desnoods een modchip?quote:Op donderdag 9 december 2004 16:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
Communicatie komt van twee kanten. Wil je dat je PSP met een PC communiceert, dan moet je voor beide software schrijven die het ondersteunt. Hoe wil deze "slimmerik" deze software op de PSP krijgen?
Split-screen...quote:Op donderdag 9 december 2004 16:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
"...een stuk krachtiger en heeft wat nieuwe functies", lijkt me al genoeg redenen om de PSP een revolutie te noemen. Het is Sony's eerste handheldconsole... ook een revolutie opzich. En de nieuwe gameplay mogelijkheden van 2 schermen, kun je in principe (denk niet dat het gaat gebeuren hoor...) ook op het veel grotere breedbeeldscherm van de PSP in split-screen doen!
Omdat niemand de moeite gaat nemen om dat überhaupt te proberen. Het is het enige apparaat ter wereld dat gebruikt maakt van UMD's. Als het ze uiteindelijk lukt om op via de PC toegang te krijgen tot UMD's (en ik zie dat nog niet zo snel gebeuren), de inhoud te kopiëren en het vervolgens op een (hele grote) Memory Stick Duo te proppen, dan moeten ze het ook nog voor elkaar zien te krijgen om de PSP zover te krijgen om spellen vanaf Memory Stick te laten spelen. En een UMD-spel op Memory Stick zetten slaat sowieso nergens op, aangezien Memory Sticks van fatsoenlijk formaat voorlopig véél duurder zullen zijn dan de Spellen op UMD.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:29 schreef BMH het volgende:
Grapjas. Iedere console word gekraakt waarom de PSP niet?
Gewoon niet meer proberen. Hij zit achter een muur met daarop geschreven: "Hoe beter de graphics, hoe beter het is".quote:Op donderdag 9 december 2004 16:36 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Split-screen...
Het gaat natuurlijk om de 2 schermen waarvan 1 een touchscreen is. Dat werkt heel goed samen.
En nu wordt een touchscreen gebruikt bij het spelen van een spel. Dat is een revolutie IMO.
De gamecube was ook niet te kraken, en dat is ook gelukt.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
Omdat niemand de moeite gaat nemen om dat überhaupt te proberen. Het is het enige apparaat ter wereld dat gebruikt maakt van UMD's. Als het ze uiteindelijk lukt om op via de PC toegang te krijgen tot UMD's (en ik zie dat nog niet zo snel gebeuren), de inhoud te kopiëren en het vervolgens op een (hele grote) Memory Stick Duo te proppen, dan moeten ze het ook nog voor elkaar zien te krijgen om de PSP zover te krijgen om spellen vanaf Memory Stick te laten spelen. En een UMD-spel op Memory Stick zetten slaat sowieso nergens op, aangezien Memory Sticks van fatsoenlijk formaat voorlopig véél duurder zullen zijn dan de Spellen op UMD.
Ik wens ze succes.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:34 schreef pmponer het volgende:
ehm met die memstick of desnoods een modchip?
Hmmm... onbekende muur. Voor zover ik weet heb ik zoiets dergelijks nog nóóit beweerd.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:39 schreef BMH het volgende:
Gewoon niet meer proberen. Hij zit achter een muur met daarop geschreven: "Hoe beter de graphics, hoe beter het is".
quote:Op donderdag 9 december 2004 16:41 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hmmm... onbekende muur. Voor zover ik weet heb ik zoiets dergelijks nog nóóit beweerd.
quote:"...een stuk krachtiger en heeft wat nieuwe functies", lijkt me al genoeg redenen om de PSP een revolutie te noemen.
Ten eerste is dat niet hetzelfde en ten tweede zijn dat niet eens mijn woorden!quote:Op donderdag 9 december 2004 16:43 schreef BMH het volgende:
[Onzinnige quotes]
De PSP gaat het absoluut redden. Komt door de naam. Playstation is zelfs bekend bij meiden uit mijn klas. Lijkt wel of helft van de meisen in mijn klas een PS2 heeft.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ach ja revolutie , zo zijn de game gear , lynx , neo geo pocket en N-Gage ook aangekondigd , waren allen qua specs beter dan de op dat moment geldende gameboy standaard en hebben het allemaal afgelegd tegen de gameboy standaard van dat moment , en ook allemaal allemaal eerste handhelds van gerenomeerde arcade/console merken (op nokia na dan) , toch zijn ze allemaal geflopt ondanks hun betere specs op grafisch , gameplay en/of marketingtechnisch gebied.
ik weet niet of de PSP het wel gaat redden , dat moet ik eerst nog zien. En Tsja de DS , ik denk dat ik hem wel ga kopen , een tabletop console heb ik nog niet
Hier heb je een goed punt, maar voor sommige mensen is het meer de uitdaging om het werkend te krijgen dan om er financieel gewin uit te krijgen.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
. En een UMD-spel op Memory Stick zetten slaat sowieso nergens op, aangezien Memory Sticks van fatsoenlijk formaat voorlopig véél duurder zullen zijn dan de Spellen op UMD.
Wellicht... maar je gaat niet in op mijn andere argumenten.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:39 schreef BMH het volgende:
Het lijkt mij een kwestie van tijd voor iemand een kleine tool heeft ontwikkeld om de data van een UMD disc te laden en het te streamen in het ram van een PSP. Just wait and see.
Inderdaad... de informatie die het spel verzendt tijdens het spelen via WiFi, maar NIET het spel zelf vanaf de cartidge.quote:De NDS is vrijwel al gekraakt. Er zijn al mensen die de informatie van een spel kunnen lezen via een wifi router.
Nu heb je het dus over een evolutie. Krachtiger != revolutie. Krachtiger = evolutiequote:Op donderdag 9 december 2004 16:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ach ja revolutie , zo zijn de game gear , lynx , neo geo pocket en N-Gage ook aangekondigd , waren allen qua specs beter dan de op dat moment geldende gameboy standaard en hebben het allemaal afgelegd tegen de gameboy standaard van dat moment , en ook allemaal allemaal eerste handhelds van gerenomeerde arcade/console merken (op nokia na dan) , toch zijn ze allemaal geflopt ondanks hun betere specs op grafisch , gameplay en/of marketingtechnisch gebied.
ik weet niet of de PSP het wel gaat redden , dat moet ik eerst nog zien. En Tsja de DS , ik denk dat ik hem wel ga kopen , een tabletop console heb ik nog niet
quote:Op donderdag 9 december 2004 16:47 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ten eerste is dat niet hetzelfde en ten tweede zijn dat niet eens mijn woorden!
Een stuk krachtiger betekend natuurlijk dat de PSP nog steviger plastic heeft! Aah ik snap et.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
"...een stuk krachtiger en heeft wat nieuwe functies", lijkt me al genoeg redenen om de PSP een revolutie te noemen.
Ja, gelukkig zijn we allemaal niet zo dom. Denkje nou echt dat de PSP een succes wordt, alleen maar door de naam PlayStation? Dit is gewoon een ding waar echt vraag naar moet zijn om verkocht te worden.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:48 schreef BMH het volgende:
[..]
De PSP gaat het absoluut redden. Komt door de naam. Playstation is zelfs bekend bij meiden uit mijn klas. Lijkt wel of helft van de meisen in mijn klas een PS2 heeft.
Kocht iemand uit me klas laatst james bond: nightfire omdat ze Pierce Bors.. zo mooi vond. Ik vraag of ze goed is in schietspellen, reactie: "is dit een schietspel? Dat wist ik niet eens".
De gamesindustrie moest zich schamen.
quote:HUH? WAT IS DIT? PLAYSTATION? OH DAN KOOP IK HET WEL HOOR VOOR 300 EURO
Dat stuk staat tussen aanhalingstekens. Nogmaals... niet mijn woorden, komt uit een stuk dat ikzelf gequote had.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:50 schreef BMH het volgende:
Een stuk krachtiger betekend natuurlijk dat de PSP nog steviger plastic heeft! Aah ik snap et.
Reken er maar op dat spellen voor de PSP te groot zijn om op een rendabele manier te kopiëren op memory stick.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:54 schreef BMH het volgende:
Een UMD disc kan wel 1.7 (?) gig bevatten, maar dat wil niet zeggen dat elk spel dit ook gaat gebruiken. Spellen van de PC zijn toch ook vaak maar 1 (a 2) CD('s), en die hebben een veel hogere texture kwaliteit etc.
Dus jij stemt wel toe met die quote, maar meent het niet?quote:Op donderdag 9 december 2004 16:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat stuk staat tussen aanhalingstekens. Nogmaals... niet mijn woorden, komt uit een stuk dat ikzelf gequote had... van een Nintendo fanboy nota bene!
Inderdaad. Zoals ik al eerder zei, met OOT. Gigantisch spel. IMO echt 10x uitgebreider als Max Payne. Terwijl OOT maar 32MB is (!!) en Max Payne ongeveer 600-700MB is.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:54 schreef BMH het volgende:
Een UMD disc kan wel 1.7 (?) gig bevatten, maar dat wil niet zeggen dat elk spel dit ook gaat gebruiken. Spellen van de PC zijn toch ook vaak maar 1 (a 2) CD('s), en die hebben een veel hogere texture kwaliteit etc.
Ik denk dat jij het woord revolutie niet helemaal begrijpt.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
"...een stuk krachtiger en heeft wat nieuwe functies", lijkt me al genoeg redenen om de PSP een revolutie te noemen. Het is Sony's eerste handheldconsole... ook een revolutie opzich. En de nieuwe gameplay mogelijkheden van 2 schermen, kun je in principe (denk niet dat het gaat gebeuren hoor...) ook op het veel grotere breedbeeldscherm van de PSP in split-screen doen!
GBA ed is de enige met cartridges, toch ook gekraakt. De roms vliegen je om de orenquote:Omdat niemand de moeite gaat nemen om dat überhaupt te proberen. Het is het enige apparaat ter wereld dat gebruikt maakt van UMD's.
Hoe kom je in godsnaam aan die informatie?quote:Op donderdag 9 december 2004 16:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Reken er maar op dat spellen voor de PSP te groot zijn om op een rendabele manier te kopiëren op memory stick.
Inderdaad... dit gaat helemaal nèrgens over! Ik heb de DS sowieso nog nooit afgekraakt! (behalve dan dat 'ie lelijk is!quote:Op donderdag 9 december 2004 16:57 schreef BMH het volgende:
Laat maar zitten.
Ik denk dat iedereen het woord "revolutie" op z'n eigen manier definiëert... in z'n eigen voordeel.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:58 schreef Xrenity het volgende:
Ik denk dat jij het woord revolutie niet helemaal begrijpt.
PSP is duidelijk evolutie, een soort Gameboy als basis, maar dan met nieuwe snufjes, 'de volgende logische stap'.
DS introduceert nieuwe gameplay. Ze hadden toch net zo goed gewoon 1 scherm kunnen doen met supergraphics oid? Nee, Ninty koos voor revo ipv evolutie
Het gaat hier niet om afkraken of fanboy gedrag, dit is gewoon een discussie.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Inderdaad... dit gaat helemaal nèrgens over! Ik heb de DS sowieso nog nooit afgekraakt! (behalve dan dat 'ie lelijk is!)
ach 13 jaar geleden was sega ook bekend en maakten ze ook spellen voor een ouder publiek als wel blockbuster titels , toch heeft de gamegear ondanks z'n betere specs (kleur t.o.v. monochroom) het niet gered tegen de gameboy vanwege de batterijduur , ik weet niet hoe dat met de PSP zal gaan , maar ik denk dat Sony zijn huiswerk wel heel goed gedaan moet hebben willen ze een plek op de Handheld markt veroveren , daar hebben betere graphs en een video/mp3 functie nou weinig mee te maken.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:48 schreef BMH het volgende:
[..]
De PSP gaat het absoluut redden. Komt door de naam. Playstation is zelfs bekend bij meiden uit mijn klas. Lijkt wel of helft van de meisen in mijn klas een PS2 heeft.
Kocht iemand uit me klas laatst james bond: nightfire omdat ze Pierce Bors.. zo mooi vond. Ik vraag of ze goed is in schietspellen, reactie: "is dit een schietspel? Dat wist ik niet eens".
De gamesindustrie moest zich schamen.
Toen Sony voor het eerst een TV produceerde was het toch ook geen revolutie.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:01 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het woord "revolutie" op z'n eigen manier definiëert... in z'n eigen voordeel.
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op donderdag 9 december 2004 16:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Inderdaad... dit gaat helemaal nèrgens over! Ik heb de DS sowieso nog nooit afgekraakt! (behalve dan dat 'ie lelijk is!)
Logisch nadenken... Als de mogelijkheid zich voordoet, dan zullen gamedeveloppers hier gebruik van maken. De PS2 kan ook spellen op CD-ROM aan. Van alle PS2 spellen die ik heb staat er maar 1 op CD-ROM. De rest staat allemaal op DVD-ROM. Waarom? Omdat het kan! Je denkt toch serieus niet dat een developper een spel gaat maken voor PSP van 100MB, terwijl je er veel meer in kan stoppen en de mogelijkheid om 1,8GB te benutten wordt aangeboden?quote:Op donderdag 9 december 2004 16:59 schreef BMH het volgende:
Hoe kom je in godsnaam aan die informatie?
Klopt, die zijn er zelfs nu al... maar ook die zijn duur als je er eentje van 2 GB wilt.quote:En wie zegt dat er geen 3rd party memory sticks komen? Die zijn er namelijk altijd.
En dat is precies wat er wel gaat gebeuren. Mensen gaan de PSP zien als een concurrent van de GBA. Ze zien veeeel betere graphics, en concluderen dat de PSP de toekomst is. Terwijl er kwa games nog niets interresants is aangekondigd voor europa.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:02 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ach 13 jaar geleden was sega ook bekend en maakten ze ook spellen voor een ouder publiek als wel blockbuster titels , toch heeft de gamegear ondanks z'n betere specs (kleur t.o.v. monochroom) het niet gered tegen de gameboy vanwege de batterijduur , ik weet niet hoe dat met de PSP zal gaan , maar ik denk dat Sony zijn huiswerk wel heel goed gedaan moet hebben willen ze een plek op de Handheld markt veroveren , daar hebben betere graphs en een video/mp3 functie nou weinig mee te maken.
Je ziet het toch ook bij de PS2 & Xbox. Spellen zijn daar vaak ook gewoon 1.2 gig terwijl er 4.7 op een disc past. Ik zie geen developer een disc vol maken met wat er ook maar oppast.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:05 schreef P-Style het volgende:
[..]
Logisch nadenken... Als de mogelijkheid zich voordoet, dan zullen gamedeveloppers hier gebruik van maken. De PS2 kan ook spellen op CD-ROM aan. Van alle PS2 spellen die ik heb staat er maar 1 op CD-ROM. De rest staat allemaal op DVD-ROM. Waarom? Omdat het kan! Je denkt toch serieus niet dat een developper een spel gaat maken voor PSP van 100MB, terwijl je er veel meer in kan stoppen en de mogelijkheid om 1,8GB te benutten wordt aangeboden?
[..]
Klopt, die zijn er zelfs nu al... maar ook die zijn duur als je er eentje van 2 GB wilt.
De spellen worden waarschijnlijk ook veel duurder. Een spel voor de Nintendo DS koop je voor 23!!!! euro inclusief verzendkosten van lik-sang of welke site dan ook.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:09 schreef Ruzbeh het volgende:
De prijs wordt de dood van de PSP. Iedereen doet alsof de PSP onwijs goedkoop is, maar de technologie achter de PSP is peperduur. Dus nu lijkt het alsof Nintendo gewoon met opzet niet voor betere graphics heeft gekozen. Nintendo wil gewoon goedkoop blijven. En terecht, je moet kunnen gamen voor iets betaalbaars, niet iets dat de richting 300-400 dollar gaat.
Niet vol nee, maar al wel snel een gig of 1, aangezien de PSP bijna net zo krachtig is als de PS2, zie ik niet waarom ze spellen veel kleiner zouden maken dan op de PS2.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:08 schreef BMH het volgende:
Je ziet het toch ook bij de PS2 & Xbox. Spellen zijn daar vaak ook gewoon 1.2 gig terwijl er 4.7 op een disc past. Ik zie geen developer een disc vol maken met wat er ook maar oppast.
Ik had gelezen ergens dat normale spellen voor de PSP rond 40 dollar worden, en van die sterke titels (GT4, MGA) rond 60 dollar. Ik zal straks even de bron opzoeken.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:11 schreef BMH het volgende:
[..]
De spellen worden waarschijnlijk ook veel duurder. Een spel voor de Nintendo DS koop je voor 23!!!! euro inclusief verzendkosten van lik-sang of welke site dan ook.
quote:Op donderdag 9 december 2004 17:09 schreef Ruzbeh het volgende:
De prijs wordt de dood van de PSP. Iedereen doet alsof de PSP onwijs goedkoop is, maar de technologie achter de PSP is peperduur. Dus nu lijkt het alsof Nintendo gewoon met opzet niet voor betere graphics heeft gekozen. Nintendo wil gewoon goedkoop blijven. En terecht, je moet kunnen gamen voor iets betaalbaars, niet iets dat de richting 300-400 dollar gaat.
Gebruik eens feiten inplaats van (je eigen) speculaties.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:11 schreef BMH het volgende:
De spellen worden waarschijnlijk ook veel duurder. Een spel voor de Nintendo DS koop je voor 23!!!! euro inclusief verzendkosten van lik-sang of welke site dan ook.
Dus jij verwacht ook dat er het zelfde soort spellen als de PS2 op de PSP komt.....quote:Op donderdag 9 december 2004 17:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niet vol nee, maar al wel snel een gig of 1, aangezien de PSP bijna net zo krachtig is als de PS2, zie ik niet waarom ze spellen veel kleiner zouden maken dan op de PS2.
*cough* Battery life *cough*quote:Op donderdag 9 december 2004 17:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niet vol nee, maar al wel snel een gig of 1, aangezien de PSP bijna net zo krachtig is als de PS2, zie ik niet waarom ze spellen veel kleiner zouden maken dan op de PS2.
De gamecube is ook een stuk goedkoper dan de PS2 en Xbox. De PS2 was ook achterlijk duur toen 'ie nieuw was. Ik kan de PS2 nou niet echt "dood" noemen.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:09 schreef Ruzbeh het volgende:
Ja nou? De PS2 had niet eens concurrentie en had momentum. De hele situatie met de PSP is anders.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
De gamecube is ook een stuk goedkoper dan de PS2 en Xbox. De PS2 was ook achterlijk duur toen 'ie nieuw was. Ik kan de PS2 nou niet echt "dood" noemen.
Gran Turismo 4 (dat overigens op een 9GB dual layer DVD komt te staan!) komt uit op de PS2 èn de PSP. De PSP versie doet niet veel onder voor de PS2 versie. De PSP-versie zal dus ook aardig wat data bevatten.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:16 schreef BMH het volgende:
Dus jij verwacht ook dat er het zelfde soort spellen als de PS2 op de PSP komt.....
Dat is alleen een probleem als data veel gestreamd moet worden. Maar er zijn genoeg voorbeelden van spellen met veel data (bovengenoemde GT4) die helemaal niet vaak/veel data hoeven te laden of streamen. Zolang de data maar beschikbaar is (in de vorm van vele auto's bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 9 december 2004 17:17 schreef Ruzbeh het volgende:
*cough* Battery life *cough*
Waarom is de situatie anders?quote:Op donderdag 9 december 2004 17:19 schreef Ruzbeh het volgende:
Ja nou? De PS2 had niet eens concurrentie en had momentum. De hele situatie met de PSP is anders.
Dat zal wel meevallen denk ik...quote:Op donderdag 9 december 2004 17:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Gran Turismo 4 (dat overigens op een 9GB dual layer DVD komt te staan!) komt uit op de PS2 èn de PSP. De PSP versie doet niet veel onder voor de PS2 versie.
Denk je, jaquote:Op donderdag 9 december 2004 17:23 schreef Xrenity het volgende:
Dat zal wel meevallen denk ik...
Klopt, maar het komt wel heel dicht in de buurt.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:25 schreef Xrenity het volgende:
Wat denk je nou zelf man
Zo mooi als PS2 wordt het iig niet
Als je denkt dat de situatie niet anders is, ga ik er geen commentaar op geven hoor. Echt niet.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:23 schreef P-Style het volgende:
[..]
Waarom is de situatie anders?Toen de PS2 werd gelanceerd had je toch een een N64 en een Dreamcast?
Is dat jouw manier van toegeven? Of je gaat pas discussiëren als ik het met je eens ben?!quote:Op donderdag 9 december 2004 17:28 schreef Ruzbeh het volgende:
Als je denkt dat de situatie niet anders is, ga ik er geen commentaar op geven hoor. Echt niet.
*zucht*quote:
Helemaal mee eens. Als je kijkt welke toptiels op de Dreamcast zijn uitgekomen in 1 jaar, daar kan geen console aan tippen. Compleet nieuwe genres & oude classics waren tot leven gebracht op die bak.quote:Op donderdag 9 december 2004 18:58 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
*zucht*
Je vraagt erom.
De PS2 had geen concurrentie van N64. Dat is gewoon een grap. De PS1 was de populairste console en de PS2 kon deze spellen afspelen. Dat geeft het een voordeel. Maar eigelijk weet ik totaal niet waarom de PS2 een succes is. Ik snap niet eens waarom de Dreamcast was geflopt.
Maar als je kijkt naar de PSP launch en PS2 launch zie je grote verschillen. PS2 was backwards compatible met PS1, en kon DVDs spelen (toen nog in 2000 waren DVDs on the rise zeg maar. PSP heeft helemaal niks. Het is juist de Nintendo DS die de al bestaande 500 games van de GBA kan afspelen. Daarboven op, de handheldmarkt is helemaal 0wned door Nintendo de laatste 13 jaar. Toen de PS2 kwam, was de consolemarkt helemaal niet 0wned door een bepaald bedrijf/console. Sony had al een fair share in de consolemarkt toen ze met de PS2 kwamen.
Genoeg verschillen dus. Als je dan zegt "Is de situatie anders dan?" benje gewoon dom.
Als de DS populairder wordt is nintendo mainstreamquote:Op donderdag 9 december 2004 19:33 schreef BMH het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Als je kijkt welke toptiels op de Dreamcast zijn uitgekomen in 1 jaar, daar kan geen console aan tippen. Compleet nieuwe genres & oude classics waren tot leven gebracht op die bak.
En dan komt de PS2 met fifa als launch titel en die walst even lekker over de dreamcast met een prijskaartje van 1200 gulden.![]()
Steeds meer worden publishers van uber mainstream spellen geloont voor hun slordige werkjes, en worden orginele spellen compleet links gelaten. De hele industrie gaat naar de kloten door die mainstreamers en hun PS2. De zoganaamde "gamers" die van dag tot dag overhoppen van hype naar hype. [Kotssmiley]
Ik ben blij dat Nintendo probeert iets nieuws te doen met de Nintendo DS. Het kan me eigenlijk geen ene reet meer schelen welke populairder word. Nintendo probeert de industrie tenminste te veranderen.
Niet nodig? Tot hoeveel fifa's wil jij doorgaang?quote:Op donderdag 9 december 2004 19:50 schreef peristilius het volgende:
[..]
Als de DS populairder wordt is nintendo mainstream![]()
Overigens komt die mainstream bagger net zo veel uit op nintendo consoles, dus waarom gingen veel mensen dan toch voor de PS2?
En waarom zou je iets revolutionairs doen als dat helemaal niet nodig is? Als je een goed spel wil prima, maar ik zie niet hoe je daar 2 schermen en touch-screen voor nodig hebt.
Inderdaad, beetje het Fifa idee: Fifa XXX1 heeft heeft een uber trainingsmode, Fifa xxx2 heeft dit niet. Fifa XXX3 heeft de zelfde trainingsmode als XXX1, maar word helemaal gehyped als een nieuwe feature, en iedereen koopt fifa.quote:Op donderdag 9 december 2004 20:00 schreef kulandra het volgende:
Goed gesproken,
Het is toch wel duidelijk dat Sony de hele hype rond de launch van de PS2 ff dunnetjes overdoet. Toen werd de Dreamcast (eindelijk weer een topconsole van Sega, na een aantal mindere avonturen met de Saturn, 32X, megaCD enzo) gewoon gekleineerd door de hypemachine van Sony. Geheel ten onrechte, want de DC had zeker in die tijd veel betere games, Soul Calibur, JSR, MSR allemaal games die nu nog makkelijk meekunnen.
Nu is er Nintendo, heeft toch ook niet de makkelijkste tijden momenteel, al hebben zij natuurlijk een aantal franchises zoals Pokemon en de alleenheerschappij in de handheldmarkt. Maar Sony doet het weer. GT4 op de PSP word net zo mooi als GT4 op de PS2, blablabla.
Ten eerste had GT4 voor de PS2 al lang uit moeten zijn, incl online play.
Ten tweede zijn de screens (maar dit geld voor alle games van alle developers) van GT4 nauwelijks representatief voor de game te noemen.
Maar ja, iedereen word weer nat in zn broekje, want oeioeioei, de screens zien er ubervet uit. De batterylife: Ach, dat lost Sony wel op. Want zo zijn ze, van Sony. Dat het je weer 100 euro extra gaat kosten voor een batterij van een halve kilo maakt niet uit joh... [ook kotssmiley]
Nee die PSP zal best erg cool worden hoor, maar ik zie ook liever wat Nintendo doet. Creatief, vernieuwend en toch betaalbaar.
Maar helaas gaat de massa liever voor portable GT4, portable Fifa en portable Eyetoy (kan toch)
Of misschien niet helaas, zolang bedrijven als nintendo het hoofd maar boven water weten te houden vind ik t best om bij de minderheid te horen.![]()
Zonder 2 schermen en touch-screen kan je best wat anders maken dan FIFA, ik zeg dat al die functies niet nodig zijn om een goed spel te maken.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:59 schreef BMH het volgende:
[..]
Niet nodig? Tot hoeveel fifa's wil jij doorgaang?
Dit jaar is het jaar van de vervolgen. Allemaal leuk en aardig, maar niets nieuws! Echt NIETS. Steeds meer kleine developers & publishers moeten hun deuren sluiten omdat de gamemarkt zo enorm verzadigd is door de giga bedrijven die elk jaar het zelfde spel uitbrengen.
Vanaf de n64 is er niets, maar dan ook niets echt nieuws uitgekomen. Ieder jaar krijgen we het zelfde rijtje aan games voor onze kiezen geschoteld. Het moet een afgelopen zijn.
vind ik een raar argument, een 2e scherm en touchscreen zijn niet nodig voor een goed spel. je krijgt er wel meer mogelijkheden door (die nog niet benut worden).quote:Op donderdag 9 december 2004 19:59 schreef BMH het volgende:
[..]
Niet nodig? Tot hoeveel fifa's wil jij doorgaang?
de PSP is ook iets anders.quote:Op donderdag 9 december 2004 20:28 schreef BMH het volgende:
Ik zeg niet dat de NDS DE redder is van de industrie. Ik zeg dat het eindelijk eens iets anders is.
De PSP is een PS2 maar dan zonder snoertje & een schermpje.quote:
de DS is een gamecube (of erger nog: een N64) met een extra schermpje voor de mapquote:Op donderdag 9 december 2004 20:34 schreef BMH het volgende:
[..]
De PSP is een PS2 maar dan zonder snoertje & een schermpje.
Niet naar bedoeld.
De GameCube heeft geen scherm. Dat is de TV beste jongen.quote:Op donderdag 9 december 2004 20:38 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
de DS is een gamecube (of erger nog: een N64) met een extra schermpje voor de map![]()
als men echt vernieuwend wilt zijn dan moet dat van de spellen komen, en voor beide apparaten zijn die er nog niet.
een tv heeft ook een schermquote:Op donderdag 9 december 2004 20:41 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
De GameCube heeft geen scherm. Dat is de TV beste jongen.![]()
quote:Nintendo reports that 1.2 million DS systems have been sold worldwide.
De opvolger van de GBA komt uit in 2006.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Nintendo wil de DS niet zien als de opvolger van de GBA? Waarom dat dan? - het is toch wel degelijk gewoon de volgende handheld console van Nintendo?
als er niks mee gedaan wordt wel.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:00 schreef Cerbie het volgende:
Lachwekkend topic.
Mensen die een tweede scherm niets bijzonders noemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |