abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23685696
ik heb nu een poosje met de DS gespeeld en het valt me op dat het me met handhelds echt niet om de te koele grapics gaat, maar om de speelbaarheid, en dat je snel een game kan spelen, mario is zeker een mooie game grapic wise, en alles ziet er heel mooi uit, maar de simpele mini games boeien me het meest, en ik denk dat nintendo daar op gebied van handheld erg goed mee bezig is.

just my 2 cents
  woensdag 1 december 2004 @ 13:51:38 #102
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_23693066
Het leukst op de GBA vond ik:
-Mario (alle delen)
-Mario Kart
-Bomberman Tournament (multiplayer)
-The Sims Bustin Out

De rest vond ik niet zo intressant, denk dat hetzelfde verhaal is bij de DS.
Want ze maken veel RPG's & Roleplaying games en volgens mij komt er voor de PSP meer race & actie spellen. (als ik het goed heb)
pi_23693592
Als ik me ergens aan erger als ik dit topic lees zijn het wel de vooroordelen. Mensen blaten maar wat zonder de moeite te nemen ook maar even na te denken en erachter te komen dat zoiets helemaal niet kan, of dat dat niets met de handheld zelf te maken heeft.
Maar dat zul je met dit soort discussies toch wel houden, mensen die stoer willen zijn en daarom maar Nintendo afkraken met argumenten die antiek zijn. Kiddy bijvoorbeeld, iedereen die even de moeite neemt om even verder te kijken zal zien dat dat niet meer klopt.
Nu zal iemand wel quoten en een nutteloze reactie met MARIO!! erin plaatsen, maar als die dan even nadenkt zal ie tot de conclusie komen dat er ook games als Resident Evil voor de Cube zijn.
Voor de DS zullen er ook wel 'stoere' spellen (wat een kutbegrip) uitkomen, waardoor ze zich weer kunnen vertonen met een DS

Zelf ga ik waarschijnlijk voor een DS trouwens (gaat mijn post nou neergesabeld worden als fanboypraat, zonder er even over na te denken?). Simpelweg omdat het originele concept met twee schermen en een touchscreen veel meer mogelijkheden biedt. Dat sommige mensen dat niet willen inzien maakt me niet veel uit, maar ga dan niet roepen dat het niet origineel is. Er zijn talloze nieuwe mogelijkheden ontstaan door dit concept.
Graphics tellen voor mij ook wel mee, maar de gameplay veel zwaarder. Dan kan een spel er nog zo mooi uitzien, als het niet fijn speelt is het troep.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_23693820
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:13 schreef Cerbie het volgende:
Zelf ga ik waarschijnlijk voor een DS trouwens (gaat mijn post nou neergesabeld worden als fanboypraat, zonder er even over na te denken?). Simpelweg omdat het originele concept met twee schermen en een touchscreen veel meer mogelijkheden biedt. Dat sommige mensen dat niet willen inzien maakt me niet veel uit, maar ga dan niet roepen dat het niet origineel is. Er zijn talloze nieuwe mogelijkheden ontstaan door dit concept.
Graphics tellen voor mij ook wel mee, maar de gameplay veel zwaarder. Dan kan een spel er nog zo mooi uitzien, als het niet fijn speelt is het troep.
Ik, als Sony-fanboy, vind je argumenten eigenlijk best wel goed...
  woensdag 1 december 2004 @ 14:35:34 #105
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23694129
P-Style, mark my words, aan het eind van 2005 heb jij een DS.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23694165
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:35 schreef Ruzbeh het volgende:
P-Style, mark my words, aan het eind van 2005 heb jij een DS.
Dit vind ik dan weer een onzinnige uitspraak. Ik koop waarschijnlijk geen van beide aangezien ik helemaal geen handheldgamer ben! Maar àls ik er een koop... dan is het de PSP natuurlijk.
pi_23694226
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 23:22 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Het gaat er niet over uit dat de DS niet stuk kan,integendeel.
Maar het is algemeen bekend dat mechanische delen veel gevoeliger zijn dan electronische,en je kunt er donder op zeggen dat ie een keertje valt.

Nou ik ga zoiets zeker niet laten vallen. Beiden kunnen daar gemakkelijk door stuk gaan.
Volgens mij ontstaan er wel vrij snel krassen in die psp, maar ja dat ligt er ook maar weer net aan hoe je ermee omgaat.
pi_23694848
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:36 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer een onzinnige uitspraak. Ik koop waarschijnlijk geen van beide aangezien ik helemaal geen handheldgamer ben! Maar àls ik er een koop... dan is het de PSP natuurlijk.

Dat zou idd vrij nutteloos zijn

Vraag me af hoeveel mensen beide kopen
Houd van een lijntje.
pi_23697919
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:39 schreef Biggs. het volgende:
Nou ik ga zoiets zeker niet laten vallen. Beiden kunnen daar gemakkelijk door stuk gaan.
Volgens mij ontstaan er wel vrij snel krassen in die psp, maar ja dat ligt er ook maar weer net aan hoe je ermee omgaat.
Kijk, ik vindt dat bijvoorbeeld een ontwerpfout van de 1e orde van Sony. Nintendo brengt de DS uit voor relatief weinig geld, want ze willen de middelbare school jongeren aanspreken. Sony legt de prijs van de PSP ongeveer hetzelfde, ze willen dus diezelfde jongeren aanspreken. Die jongeren *krijgen* die dingen vaak van hun ouders (kerstmis, verjaardag, rapport, whatever). Ze gaan er dus net zo slordig mee om als de andere dingen die ze krijgen (mobiele foon). Die handhelds gaan dus zo in de tas, broek- of jaszak. Samen met sleutels, paperclips, elastiekjes, dropjes, mobiele telefoon en de nodige zandkorrels (ik spreek uit ervaring, ik ben ook jong geweest ).

Je zal in je hoofd wel een beeld op kunnen roepen van hoe de buitenkant van zo'n DS er na een paar maandjes uit ziet . Transponeer dat beeld nu eens naar het onbeschermde display van de PSP.....

Na een jaar kun je nog steeds de displays van je DS zien, terwijl er bij je PSP een permanente dikke mist voor hangt .

Zelfde argument als wat voor de Nokia N-Gage geldt.
pi_23697986
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:12 schreef Erwtensoep het volgende:
Vraag me af hoeveel mensen beide kopen
Wat ik ga doen zullen waarschijnlijk veel meer mensen doen. Ze zullen eerst een DS kopen, vanwege de prijs en de prijs van de spelletjes. Veel van deze mensen zullen dan al geen PSP meer kopen. Degene die er nog wel een PSP bij gaan kopen zullen wachten tot de prijs omlaag gaat. Als het te lang duurt totdat de prijs omlaag gaat (zoals bij de PS2) zullen ze een 2ehandse kopen.

En gezien het kras-onbestendige scherm van de PSP zullen 2ehandse PSP's niet veel geld opleveren...
pi_23698387
quote:
Op woensdag 1 december 2004 17:28 schreef RetepV het volgende:
Je zal in je hoofd wel een beeld op kunnen roepen van hoe de buitenkant van zo'n DS er na een paar maandjes uit ziet . Transponeer dat beeld nu eens naar het onbeschermde display van de PSP.....
Inderdaad Kijk maar eens naar het scherm van een regelmatig gebruikte Gameboy Color/Advance. Het scherm van mijn Color ziet er niet echt mooi meer uit.
Met zo'n groot scherm vraag ik me trouwens ook af of je niet het gevaar loopt het scherm te kraken in je broekzak. Net zoals met pda's/mobieltjes, zo'n groot scherm blijft toch het zwakste punt, als hij in je broekzak net tegen je heupbeen aanzit, en je maakt een plotselinge beweging is het met je display
pi_23698995
quote:
Op woensdag 1 december 2004 17:50 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Inderdaad Kijk maar eens naar het scherm van een regelmatig gebruikte Gameboy Color/Advance. Het scherm van mijn Color ziet er niet echt mooi meer uit.
Met zo'n groot scherm vraag ik me trouwens ook af of je niet het gevaar loopt het scherm te kraken in je broekzak. Net zoals met pda's/mobieltjes, zo'n groot scherm blijft toch het zwakste punt, als hij in je broekzak net tegen je heupbeen aanzit, en je maakt een plotselinge beweging is het met je display
Denk niet dat een psp in je broekzak past.

Toen ik in het begin heel zuinig was op mijn nieuwe mobiele telefoon kwamen er op onverklaarbare manieren toch krassen in het scherm. Ik denk dat zoiets ook nogal snel bij de psp gebeurt. En persoonlijk zou ik het erg klote vinden als dat bij mijn net nieuwe psp zou gebeuren.
pi_23699026
ik heb mn telefoon ook altijd in mijn broekzak en daar zitten geen krasjes op, nooit gehad ook.
pi_23700053
Ik had het met krasjes op me GBA SP, ik had hem 1 keer in de hand tas van me moeder gedaan en toen hij er uit kwam zat de hele bovenkant vol met krassen, erg zonde
  woensdag 1 december 2004 @ 20:11:18 #117
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23701403
Nintendo heeft in de eerste week van de launch al 500.000 Nintendo DSjes verkocht. Sony wil voor het eind van het jaar 300.000 units verkopen. Hoeveel haalt nintendo dan wel niet voor het eind van dit jaar? 2 miljoen pre-orders alleen al in japan
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  woensdag 1 december 2004 @ 20:50:37 #118
65330 Ruzbeh
pi_23702197
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:11 schreef BMH het volgende:
Nintendo heeft in de eerste week van de launch al 500.000 Nintendo DSjes verkocht. Sony wil voor het eind van het jaar 300.000 units verkopen. Hoeveel haalt nintendo dan wel niet voor het eind van dit jaar? 2 miljoen pre-orders alleen al in japan

Meer goed nieuws voor de PSP.
quote:
Need for Speed Underground Rivals and Mahjong Taikai won't be making it on time for the PSP's Japanese launch.

TOKYO—Sony Computer Entertainment has announced that two more PSP games scheduled for simultaneous release with the handheld’s Japanese launch on December 12 will be delayed.
pi_23702728
Ach allemaal Nintendo fans hier. Net als mij
De DS ownt!
Gamemail, wekelijkse gameupdates in je mailbox!
  woensdag 1 december 2004 @ 22:20:24 #120
65330 Ruzbeh
pi_23703158
Nintendo moet gewoon sneller produceren! Anders hadden ze nu al 10 miljoen verkocht!

Stelletje kuthoeren!
pi_23703313
quote:
Op woensdag 1 december 2004 22:00 schreef Metroid het volgende:
Ach allemaal Nintendo fans hier. Net als mij
De DS ownt!

pi_23703942
2 beeldschermen zijn dan misschien wel leuk, maar 333mhz ipv 67mhz ofzo schept OOK andere gameplay mogelijkheden. Ik weet nog steeds niet welke ik ga halen, ik flip wel een muntje als ze allebei uitzijn
Sold my Soul to Sony
pi_23707778
Ik wacht even een jaartje af en kijk dan voor welke de leukste spellen uitkomen. Ik neig meer naar sony omdat mijn psx-ps2 collectie 10 keer mijn nintendo-collectie is.
pi_23709139
quote:
Op woensdag 1 december 2004 23:53 schreef Jebus het volgende:
2 beeldschermen zijn dan misschien wel leuk, maar 333mhz ipv 67mhz ofzo schept OOK andere gameplay mogelijkheden. Ik weet nog steeds niet welke ik ga halen, ik flip wel een muntje als ze allebei uitzijn

Je hebt wel meer dan 1 muntje nodig wil je een van beiden kopen!
Houd van een lijntje.
pi_23711140
quote:
Op woensdag 1 december 2004 23:53 schreef Jebus het volgende:

Zoals? Mooiere graphics != betere gameplay. En al zullen er nieuwe gameplaymogelijkheden zijn, twee schermen bied véél meer mogelijkheden dan wat extra rekenkracht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')