Dat vraag ik toch niet?quote:Ja en ,mag je het dan niet meer lekker vinden of zo?
Hoezo, 3 PvdA-ministers op rij lagen toch ook te slapen?quote:Op zaterdag 27 november 2004 19:01 schreef Drugshond het volgende:
Daar gaat de VVD nog behoorlijk veel stemmen mee verliezen mat dat verhuurders probleem conflict.
Aaargh.... de volgende aanslag zou wel eens gedaan kunnen worden door een Nederlander.
Of we starten een autonoom ruimtevaart-programma ter stimulering van onze kenniseconomie.quote:Op zaterdag 27 november 2004 19:12 schreef pberends het volgende:
Als ze nou 10 miljard van de 13 miljard besteden zal de economische groei zo boven de 2% uitkomen met extra werkgelegenheid.
* markt words van Drugshond *quote:Op zaterdag 27 november 2004 19:10 schreef Drugshond het volgende:
Maar Dekkers komt met een plan aanzetten die kant nog wal raakt (VVD minister).Meer geld voor de woningbouwverenigingen (ze hebben al 13 miljard), om meer woningen te bouwen.
Ze moeten moeten gewoon de handen uit de mouwen steken. That's all.... dit zal veel weerstand kweken in de samenleving.... daar zijn extremistische moslims straks nog zoete kindjes bij.
Let maar op mijn woorden : Als volgend jaar en de jaren hierop de woonkosten zullen stijgen door verhoogde belastingen, energie rekening, zorg kosten, en een huur die je niet kunt betalen. Dan zullen vele mensen door het lint gaan...... (mark my words).
Ik besef nu pas weer dat D66 ook in de regering zit.quote:Op zaterdag 27 november 2004 19:13 schreef Drugshond het volgende:
Hebben D66, CDA en de VVD de plannen al goedgekeurd..... of is dit een proefballon. ?
Juist, stoppen met die huursubsidie!quote:Op zaterdag 27 november 2004 19:19 schreef Monidique het volgende:
Als je de huur niet meer kan betalen, leef je dan niet gewoon boven je stand?
Ergens klopt dit wel..... maar mensen die nu gewoon netjes de huur betalen (zonder overheids toevoeging) zullen straks een verhoging van 25 % (2005-2010)op de deurmat vinden (per jaar 3% + inflatiepercentage).quote:Op zaterdag 27 november 2004 19:19 schreef Monidique het volgende:
Als je de huur niet meer kan betalen, leef je dan niet gewoon boven je stand?
Kijken hoe Cohen dat verder gaat verkopen.quote:Op zaterdag 27 november 2004 19:24 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb niet veel verstand van politiek.... Maar dit is maatregel die je aan het grote publiek niet kunt verkopen. Het betreft hier (denk ik) 30 % van de bevolking. Dat kan nog lachen worden.
In Amsterdam is de wachttijd voor een huurwoning al gestegen tot 10 jr.
Dat worden nog leuke sociale conflict situaties..... met mogelijk een volkswoede tot gevolg.
Dit is niet een paar tientjes meer voor de zorg.... maar iets fundamenteels van enkele honderden pleuros voor geen toegevoegde extra meerwaarde. Mensen die blijven zitten betalen meer voor hetzelfde.. En mensen die gaan verhuizen die moeten maar zien waar ze terecht komen (en dat is veelal in een B-buurtje).
Ach ja... ik zit in een koopwoning... en ik denk dat de huizenprijzen weer een vette boost zullen krijgen.
- Hetzelfde voor meer geld = inflatie. (en reken maar dat die zal stijgen) -
quote:Op zaterdag 27 november 2004 19:14 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Of we starten een autonoom ruimtevaart-programma ter stimulering van onze kenniseconomie.
En meer beroepen via huurcommissies, want men gaat dan zeiken over de geleverde waar. En terecht. Dit wordt feest en men zal het snel weer terugdraaien.quote:Op zaterdag 27 november 2004 19:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ergens klopt dit wel..... maar mensen die nu gewoon netjes de huur betalen (zonder overheids toevoeging) zullen straks een verhoging van 25 % (2005-2010)op de deurmat vinden (per jaar 3% + inflatiepercentage).
M.a.w. ook de trouwe huurders worden omgekeerd opgezadeld met het huursubsidie probleem (waar ze zelf geen beroep op deden).
Ook zoiets.... idd.quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
huursubsidie mag van mij worden afgeschaft mits er genoeg goedkope woningen zijn, maar met het idiote beleid van dekker (huurprijzen vrijgeven en alleen dure woningen bouwen) gebeurt dat natuurlijk nooit, er moeten juist goedkope woningen worden gebouwd. Want hoezo doorstroom, wie wil er nou doorstromen als je veel meer huur moet betalen... Hypotheekrente is een gedrocht waar we zo snel moeten vanaf komen. Ook dit is één van de redenen van de excessief hoge huur en huizenprijzen.
Maar er is helemaal geen probleem...... er is geld ... veel geld.... maar probeer dat maar eens los te krijgen van de woningcoorperaties.....quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:16 schreef PJORourke het volgende:
Eerst wordt de markt verkloot door de woningbouw helemaal in handen van grote corporaties te leggen, en het particulier initiatief op dit gebied de nek om te draaien. Vervolgens voeren ze een subsidie in omdat te verhelpen. Terwijl je toch echt het marktfalen in deze sector zou moeten aanpakken: het afbreken van de praktische monopoliepositie van deze maffia-achtige corporaties.
Nu zit Dekker met de gebakken peren van dit waardeloze beleid, en zijn pijnlijke maatregelen onvermijdelijk.
De Belgen hebben helemaal geen beleid gemaakt en geen corporaties opgericht na WO2 en daar is geen woningnood. Maar wel een vrije markt met veel particulier initiatief.quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:22 schreef Drugshond het volgende:
Maar er is helemaal geen probleem...... er is geld ... veel geld.... maar probeer dat maar eens los te krijgen van de woningcoorperaties.....gewoon meer goedkope woningen bouwen (en een paar greenpeace eikels wegjagen). Die substantiele verhoging is nergens goed voor....
Gewoon de huursubsidie afbouwen per ratio van de gebouwde nieuwbouwwoningen en het geografisch profiel in Nederland. Niet meer en niets minder.... en niet alle huurders opzadelen met een verhoging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |