Dat vind ik wel voor elke verfilming van een boek van Stephen King gelden. Alhoewel bij The Green Mile weet ik niet of dat opgaat; die film was briljant en het boek vond ik maar zo zo.quote:Op vrijdag 26 november 2004 23:29 schreef Disher het volgende:
ben nu bezig met the shining van stephen king, boek is een heel stuk beter dan de film imho..
En wat vind je van het boek? Had het vorig jaar moeten lezen voor school en ik vond um wel goed.. Ook hebben we daarna de film gekeken, was ook goed!quote:Op vrijdag 26 november 2004 22:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik lees dus one flew over the cuckoo's nest en ik zit er nu na 150 pagina's eindelijk een beetje in. En ik moet nu ook concluderen dat het boek idd beter is dan de film![]()
Dat moet ik toch aanvechten: The Shawshank redemption is een van de beste flms die ik ken, en die het boek ook recht doetquote:Op zaterdag 27 november 2004 01:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat vind ik wel voor elke verfilming van een boek van Stephen King gelden. Alhoewel bij The Green Mile weet ik niet of dat opgaat; die film was briljant en het boek vond ik maar zo zo.
erm welke 2 ? Ik vind ze alle 3 wel klassiekers namelijkquote:Op zondag 28 november 2004 17:26 schreef Mark het volgende:
Toch 2 klassiekers te pakken![]()
Ik vind Elementaire deeltjes nog niet aan het predikaat "Klassieker" voldoenquote:Op zondag 28 november 2004 17:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
erm welke 2 ? Ik vind ze alle 3 wel klassiekers namelijk
Oooh ok ... maar die heb ik dan ook preventief gekochtquote:Op zondag 28 november 2004 23:52 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik vind Elementaire deeltjes nog niet aan het predikaat "Klassieker" voldoen
quote:Op maandag 29 november 2004 16:45 schreef JaWi het volgende:
De spits.
Ben hem ook aan het lezen, heb eerst het Bernini mysterie gelezen. Niet echt mijn stijl, te Amerikaans, te overdreven, te James Bond achtig.quote:Op zondag 28 november 2004 17:31 schreef T1andonly het volgende:De Da-Vinci Code,
ik ben geen echte lezer, maar vind het wel een vermakelijkboek
Bernini gisteren gekocht, ga ik dus straks/vanavond lezen.quote:Op maandag 29 november 2004 21:00 schreef Showtime het volgende:
[..]
Ben hem ook aan het lezen, heb eerst het Bernini mysterie gelezen. Niet echt mijn stijl, te Amerikaans, te overdreven, te James Bond achtig.
Windows 200? Da's een oud boekquote:Op dinsdag 30 november 2004 09:07 schreef philipnorth het volgende:
Nu aan het lezen: Managing a windows 200 network
quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:27 schreef buzzer het volgende:
Ik heb ongeveer 120 pagina's met werk over en werk van Ingmar Heytze uitgeprint, dat ben ik nu aan het lezen. Ik ben onvoorwaardelijk fan van deze dichter.
k zag de klasgenootjes
beneden op de grond
en zwaaide minzaam
met mijn hand
dat moet je niet doen
als je in een touw hangt
Onvoorwaardelijk? Een belediging voor de dichter. En dan nog uitprinten ook?quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:27 schreef buzzer het volgende:
Ik heb ongeveer 120 pagina's met werk over en werk van Ingmar Heytze uitgeprint, dat ben ik nu aan het lezen. Ik ben onvoorwaardelijk fan van deze dichter.
Daar ga ik vanavond in beginnen. De originele titel Les Particules elementaires is alvast mooi.quote:Op zondag 28 november 2004 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Oeh gisteren opgehaald elementaire deeltjes
Heb je de originele versiequote:Op dinsdag 30 november 2004 20:09 schreef MightyV het volgende:
[..]
Daar ga ik vanavond in beginnen. De originele titel Les Particules elementaires is alvast mooi.
De bundels die ik van hem heb zijn tijdens de verhuizing ergens onderi\n een doos achter het schot op zolder geraaktquote:Op dinsdag 30 november 2004 15:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijk? Een belediging voor de dichter. En dan nog uitprinten ook?
Ik heb Het ging over rozen in bezit, een aardig bundeltje. Voor de liefste onbekende was het eerste gedicht dat ik van hem tegenkwam, in de Rails. Uitgescheurd en meegenomen. Veel later heb ik hem mogen zien en horen voordragen tijdens de Nacht van de poëzie, en toen bleek dat hij meer een performer is dan een indrukwekkende dichter. Zijn poëzie is me uiteindelijk toch te licht, waardoor die niet beklijft.
Momenteel lees ik een boek over een neger, nee, de neger zelfs, van Westerman.
Haha nee mijn Frans is ook lang niet goed genoeg hoor dus voor mij ook de vertaling, maar ik vind Les Particules elementaire gewoon beter klinken dan Elementaire deeltjes.quote:Op dinsdag 30 november 2004 20:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb je de originele versie![]()
Ik kan geen frans![]()
Dat betekent dat je geen voorwaarden stelt aan het fan-zijn. Met andere woorden; het maakt niet meer uit wat hij schrijft, je bent toch wel fan.quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:33 schreef buzzer het volgende:
Mag is vragen wat er beledigend is aan onvoorwaardelijk fan zijn ???
Nou nee hoor...quote:Op woensdag 1 december 2004 00:13 schreef Dalai_Lama het volgende:
[..]
Dat betekent dat je geen voorwaarden stelt aan het fan-zijn. Met andere woorden; het maakt niet meer uit wat hij schrijft, je bent toch wel fan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met het lezen van dit boek, wat overigens beklemmender voor me was dan 1984 en Brave New World bij elkaar, ben ik me bewuster geworden van de te koesteren vrijheid die we hier hebben om onszelf te kunnen ontwikkelen, en de rechten die daarbij horen.
Voetbal International.quote:Op zondag 5 december 2004 18:38 schreef Dalai_Lama het volgende:
wat is de V.i.?
Die heb ik pas gelezen, krijg je echt rillingen van, supergoed, heel knap geschreven door Sabine.quote:Op zondag 5 december 2004 19:28 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ik ga vanavond beginnen in: "Ik was 12 en ik fietste naar school". Het boek van de door Dutroux ontvoerde Sabine Dardenne.
Je gelooft het vast nooit maar die heb ik vorig jaar ook moeten lezen. Je studeert zeker Nederlands in Utrecht.....quote:Op woensdag 8 december 2004 12:11 schreef CosmoKramer het volgende:
Aarnout Drost - Hermingard van den Eikenterpen.
Een vreselijk beklemmend boek inderdaad, maar heel leerzaam (niet alleen op ideologisch, maar ook historisch vlak) en ontroerend. Ik heb vreselijk gehuild bij het einde.quote:Op zondag 5 december 2004 01:21 schreef Bombie het volgende:
Hiervoor was het "We the Living" van Ayn Rand.
(...)
Met het lezen van dit boek, wat overigens beklemmender voor me was dan 1984 en Brave New World bij elkaar, ben ik me bewuster geworden van de te koesteren vrijheid die we hier hebben om onszelf te kunnen ontwikkelen, en de rechten die daarbij horen.
quote:Op woensdag 1 december 2004 13:34 schreef philipnorth het volgende:
gisteren in bernini mysterie begonnen, nog niet echt ver, maar is wel ok tot nu toe.
<knip>
Vlak voor de hype heb ik de Da Vinchi Code gelezen. Waarschijnlijk was ik net op tijdquote:Op zondag 5 december 2004 01:21 schreef Bombie het volgende:
Ook ik moet eraan geloven: Ben op de helft van The Da Vinci Code.
En tot nu toe is het heel erg boeiend. Maar je moet de hype wel even uit je hoofd bannen voor objectief leesplezier.
<knip>
geschaafd ookquote:Op maandag 13 december 2004 21:38 schreef zodiakk het volgende:
Ik lees uit eigen werk. Er moet nog aan geschaaft worden.
Hebben we net het nationaal dictee gehad...quote:Op maandag 13 december 2004 23:44 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ik dacht nou net een leuke grap gemaakt te hebben.
Grappig, we lezen alle boeken in dezelfde volgordequote:Op maandag 13 december 2004 22:34 schreef Serinde het volgende:
[..]
[..]
Vlak voor de hype heb ik de Da Vinchi Code gelezen. Waarschijnlijk was ik net op tijd![]()
Ik heb mezelf wel aan moeten zetten tot doorlezen in het begin. Al dat 'gezeur' over schilderijen, tekens, geloof, ik verwachtte er niet zoveel van. Maar dat was eigenlijk alleen de inleiding. De rest van het boek heb ik in bijna één adem uitgelezen.
Het Bernini Mysterie meteen daarna aangeschaft en uitgelezen. Misschien vind ik die wel beter dan de Da Vinchi Code. Maar dat kan ook komen door die hele hype.
Op dit moment bezig met het Juvenalis Dilemma, ook van Dan Brown. Ik ben benieuwd, ik ben pas bij hoofdstuk 4 ofzo.
Ik heb het boek net uit en moet zeggen dat het vooral op het eind erg spannend is. Het is wel even doorbijten dat wel.quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:53 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Grappig, we lezen alle boeken in dezelfde volgordeBen nu dus ook in Digital Fortress bezig (lees ze zelf in het Engels, lees altijd het liefst in de originele taal indien mogelijk...) ben bij bladzijde 125. Waar ben jij? Het is jammer genoeg minder spannend dan the Da Vinci Code en Angels and Demons maar het blijft prettig leesvoer :p
Toeval ?quote:Op dinsdag 14 december 2004 21:53 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Grappig, we lezen alle boeken in dezelfde volgordeBen nu dus ook in Digital Fortress bezig (lees ze zelf in het Engels, lees altijd het liefst in de originele taal indien mogelijk...) ben bij bladzijde 125. Waar ben jij? Het is jammer genoeg minder spannend dan the Da Vinci Code en Angels and Demons maar het blijft prettig leesvoer :p
Ik ben dus iets over de helft en het begint inderdaad spannend te worden nu !quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:39 schreef rainmaker2k het volgende:
[..]
Ik heb het boek net uit en moet zeggen dat het vooral op het eind erg spannend is. Het is wel even doorbijten dat wel.
Ik ben maar vandaag begonnen aan een nieuw boek. Namelijk The Art Of War van Sun Tzu. Het was weer eens tijd voor iets anders.
Grappigquote:Op woensdag 15 december 2004 07:51 schreef Serinde het volgende:
[..]
Toeval ?![]()
Ik ben net voorbij pagina 200 en gisteren snapte ik er eventjes helemaal niks meer van. Zo rustig als het verhaal eerst voortkabbelt, zo vliegt alle informatie je nu opeens om je oren.
[..]
Ik ben dus iets over de helft en het begint inderdaad spannend te worden nu !
Doorbijten viel wel mee vond ik, het weekend heeft m'n vriend weer geen last van me als ik het boek tot zaterdag kan laten liggen![]()
Deception Point is (nog) niet in de Nederlandse vertaling verkrijgbaar volgens mij. Omdat ik de andere drie ook in het Nederlands heb, koop ik liever de Engelse niet. Ik zoek nog wel evenquote:Op woensdag 15 december 2004 13:47 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
GrappigHierna ga ik zijn vierde boek ook maar eens lezen, heb ik ze allemaal gehad. Will you join me?
Ben zelf nu op bladzijde 250, wordt inderdaad behoorlijk spannend nu! De eerste 150 bladzijdes vond ik inderdaad een beetje doorbijten maar wel interessant. En nu kan ik niet stoppen met lezen! Af en toe wel veel technische uitleg maar daar kan ik wel mee leven
Ik verwacht dat ik hem vanavond wel uit zal hebben
![]()
Ben inmiddels bij bladzijde 310. Gaat vanavond denk ik toch niet lukken, werd net gebeld of ik naar de kroeg wil. Komt op zich wel goed uit, heb ik morgen in het vliegtuig wat te lezen! Snap wel dat je er niet een in het engels wilt, ik heb ze allemaal in het Engels en wil ze niet in het Nederlandsquote:Op woensdag 15 december 2004 18:07 schreef Serinde het volgende:
[..]
Deception Point is (nog) niet in de Nederlandse vertaling verkrijgbaar volgens mij. Omdat ik de andere drie ook in het Nederlands heb, koop ik liever de Engelse niet. Ik zoek nog wel even![]()
Ik wil het boek vanavond ook wel uitlezen maar ik wil ook wat 'bewaren' voor het weekend![]()
Het Serinde Dilemma
Als het een spannend boek isquote:Op woensdag 15 december 2004 18:08 schreef Echo99 het volgende:
Een boek voor een opleiding die ik volg. Telt dat ook?
Vandaag maar weer beginnen aan de deel 2: Het geheim van Eberwein - Boudewijn Büchquote:Op woensdag 15 december 2004 09:03 schreef PeRi het volgende:
De kleine blonde dood maar weer eens uit de kast gepakt.
Mijn favoriete boek.quote:Op vrijdag 17 december 2004 15:48 schreef magicalnight het volgende:
Ik ben voor het moment De ontdekking van de hemel van Harry Mulisch aan het lezen. Het leek me zo'n klassieker dat ik hem wel moest gelezen hebben. Vanavond ga ik beginnen aan het vierde deel.
Jah, ik vind hem ook zalig. Ik zal zeker nog meer van Mulisch lezen. Die man is gewoon geniaal. Vooral het idee van historioscoop. En natuurlijk de kleine gedachtengangetjes. Ik vind het wel verschrikkelijk jammer dat Max dood ging juist op het punt dat hij die ontdekking had gedaan (bijna de ontdekking van de hemel)quote:
Als je van de ontdekking van de hemel houdt raad ik je zeker aan ook Siegfried te lezen, die bevat ook veel van die kleine gedachtengangetjes.quote:Op vrijdag 17 december 2004 16:57 schreef magicalnight het volgende:
Jah, ik vind hem ook zalig. Ik zal zeker nog meer van Mulisch lezen. Die man is gewoon geniaal. Vooral het idee van historioscoop. En natuurlijk de kleine gedachtengangetjes. Ik vind het wel verschrikkelijk jammer dat Max dood ging juist op het punt dat hij die ontdekking had gedaan (bijna de ontdekking van de hemel)
Het is De Tweeling gewordenquote:Op donderdag 16 december 2004 23:53 schreef Vava het volgende:
Ik ga zo in een nieuw boek beginnen, twijfel nog tussen De Tweeling van Tessa de Loo en Het meisje met de parel van Tracy Chevalier.
Dat gevoel had ik ook, nog steeds een beetje. Dit is het eerste boek dat ik van hem lees, maar ik wil het zeker uitlezen alvorens ik me acht een eigen oordeel over zijn schrijfstijl te vellen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:42 schreef Bosbeetle het volgende:
grunberg ik kan me er niet toe zetten om een boek van hem te gaan lezen
Even een verbetering: Nicci French is een echtpaar, Nicci Gerard en Sean French: samen Nicci French. Ben het overigens wel met je eens, the Secret Smile vond ik ook niet echt goed. Sowieso hun laatste paar boeken zijn veel slechter dan de eerste paar!quote:Op vrijdag 17 december 2004 23:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik ben nu bezig in Secret Smile van Nicci French, die andere boeken van haar vond ik altijd wel leuke ontspanning, maar aan deze erger ik me rot !! Maar ik wil nu wel weten hoe het afloopt, dus tanden op elkaar en doorploeteren naar het einde.![]()
Slip of the tongue, ik wist dat natuurlijk. (anders had ik waarschijnlijk de laatste paar jaar op de noordpool geleefd) Het boek werd gelukkig nog ietsje beter naar het einde toe, maar de eerdere boeken vond ik toch een stuk leuker.quote:Op zaterdag 18 december 2004 13:33 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Even een verbetering: Nicci French is een echtpaar, Nicci Gerard en Sean French: samen Nicci French. Ben het overigens wel met je eens, the Secret Smile vond ik ook niet echt goed. Sowieso hun laatste paar boeken zijn veel slechter dan de eerste paar!
Heb nu Digital Fortress uit, toch nog woensdagnacht uitgekregenUiteindelijk was het toch een erg spannend boek! Eerste 200 pagina's niet maar daarna tot het einde spannend. Ben nu begonnen aan Deception Point, maar ben nog op het begin. En dan heb ik alle boeken van Dan Brown gehad
Veel plezier met Digital Fortress! Stomme sticker inderdaad... Heb je the Da Vinci Code en Angels and Demons ook gelezen? Zijn nog een stuk beter dan Digital Fortress naar mijn mening!quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:15 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Slip of the tongue, ik wist dat natuurlijk. (anders had ik waarschijnlijk de laatste paar jaar op de noordpool geleefd) Het boek werd gelukkig nog ietsje beter naar het einde toe, maar de eerdere boeken vond ik toch een stuk leuker.
Ik ga ook beginnen aan Digital fortress, die móet ik nu lezen van m'n vriend omdat ik het boek van hem gekregen heb. (van de kruidvat, met stupide sticker: "de engelse versie van het Juvenalis dillema")
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Robin Hobb/Megan Lindholm: misschien wel mijn favoriete fantasy schrijfster.quote:Op zondag 19 december 2004 10:01 schreef Mokkapuntje het volgende:
Ik ben voor de 3e keer de serie van Robin Hobb aan t lezen; de boeken der zieners...
helemaal verslaafd aan t verhaal, geweldige karakters...aanrader voor fantasy-liefhebbers...
Ulysses valt wel mee totdat je bij hoofdstuk 15 (Het Bordeel) geloof ik aankomt. Daar valt echt helemaal niets van te makenquote:Op zaterdag 18 december 2004 01:49 schreef Dalai_Lama het volgende:
Ik ga zo beginnen in Ulysses (eerst een beetje meer moed verzamelen). Ben benieuwd of het me gaat lukken dat boek te tackelen...
quote:Op zondag 19 december 2004 12:03 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Robin Hobb/Megan Lindholm: misschien wel mijn favoriete fantasy schrijfster.Ik had het nog niet vaak meegemaakt dat ik zo een verhaal in werd gezogen als met de Farseer (Ziener) trilogy. Ik heb net de Liveship trilogy uit, ik wacht tot Fool's fate goedkoop te krijgen is dan kan ik de derde trilogy gaan lezen. In de tussentijd moet ik nog de Windsingers serie lezen die ze onder haar andere naam geschreven heeft.
Ik wil hem in het Engels lezen, maar bedankt voor de tip, ik weet nog wel iemand die hem wil hebben. De nederlandse vertaling is trouwens de eerste versie die wereldwijd is uitgebracht, de amerikaanse editie is pas dit jaar uitgekomen.quote:Op maandag 20 december 2004 19:41 schreef Mokkapuntje het volgende:
Het lot van de nar ligt al afgeprijsd bij de Slegte als je m graag wil lezen....het blijft geweldig...ook in dit deel
Onder welk pseudoniem heeft ze "windsingers" geschreven dan?????
[..]
Ik vond het een kutboek! Ik heb het na een paar uur de hoek ingesmeten en heb twee andere boeken uit de kast gehaald: Neal Stephenson's Snow Crash en The Crimson Petal And The White van Michel Faber. Dát is pas een mooi geschreven boek!quote:Op maandag 20 december 2004 10:40 schreef aldostuta het volgende:
Ulysses valt wel mee totdat je bij hoofdstuk 15 (Het Bordeel) geloof ik aankomt. Daar valt echt helemaal niets van te maken
Ik moet het ook nog steeds (voor de derde keer) proberen. Toen ik eerstejaars was volgde ik Literatuurwetenschap en die man vroeg: wie is er hier weleens aan "Ulysses" begonnen ? De helft van de zaal steekt z'n hand op. Wie heeft hem uitgelezen ? De handjes gingen bijna allemaal omlaag.quote:Op maandag 27 december 2004 11:07 schreef Dalai_Lama het volgende:
[..]
Ik vond het een kutboek! Ik heb het na een paar uur de hoek ingesmeten en heb twee andere boeken uit de kast gehaald: Neal Stephenson's Snow Crash en The Crimson Petal And The White van Michel Faber. Dát is pas een mooi geschreven boek!
Tsja... Misschien ben ik er gewoon nog te jong voorquote:Op maandag 27 december 2004 11:44 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik moet het ook nog steeds (voor de derde keer) proberen. Toen ik eerstejaars was volgde ik Literatuurwetenschap en die man vroeg: wie is er hier weleens aan "Ulysses" begonnen ? De helft van de zaal steekt z'n hand op. Wie heeft hem uitgelezen ? De handjes gingen bijna allemaal omlaag.![]()
Ik ben nog 750 bladzijden van het eind verwijderdquote:Op maandag 27 december 2004 17:24 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb The Crimson Petal and The White in Juli gelezen (op Rock Werchter) en ik vind het ook een leuk boek. Tussen het muzikale geweld door trok het me zo die tijd in. Maar wat vond je van het einde ? Om gek van te worden !!
ja, ik ga natuurlijk niet spoilen !! Ik blijf expres een beetje vaag, maar als je zelf op het einde bent zul je het denk ik wel begrijpen.quote:Op maandag 27 december 2004 17:55 schreef Dalai_Lama het volgende:
[..]
Ik ben nog 750 bladzijden van het eind verwijderdWat is er zo erg aan het eind dan?
Gatverdamme, viespeuk! Die heb ik ook gelezen!quote:Op zaterdag 1 januari 2005 21:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik lees mijn gedachtes. Ook goed?
Ben benieuwd! Ga er nu aan beginnen.quote:La regenta is de jonge, naieve en beeldschone vrouw van een gepensioneerde rechter. Door haar onbevredigende huwelijk, haar onverwerkte jeugdtrauma's en de romantische en mystieke literatuur die zij leest, ontwikkelt zij een rijke, maar gevaarlijke fantasiewereld.
La regenta wordt aanschouwd als één van de beste negentiende-eeuwse romans uit Spanje
Is het wat? Ik heb 'm al friggin' lang in mijn verzameling, maar ben er nog nooit aan toegekomen.quote:
gister begonnen. Tis een boekje van niks. Het eerste stuk is een beschrijving van personages enzo. Niet echt boeiend, wel aardig geschreven. Ik denk dat het tweede stuk wel wat beter wordt (hoop ik)quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:19 schreef Bombie het volgende:
[..]
Is het wat? Ik heb 'm al friggin' lang in mijn verzameling, maar ben er nog nooit aan toegekomen.
ik heb gehoord dat de schrijfstijl irritant is. Klopt dat?quote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Lees nu "The Plot Against America" van Philip Roth en het bevalt me zeer goed.
Irritant zal ik het niet willen noemen. Maar zeker het eerste hoofdstuk was het wel erg wennen. Hij gebruikt namelijk ellenlange zinnen met verschrikkelijke veel bijzinnen erin, waardoor je de draad soms kwijt raakt. Maar als je daar doorheen bent wordt het boek steeds beter en makkelijker leesbaar.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 12:48 schreef boskov het volgende:
[..]
ik heb gehoord dat de schrijfstijl irritant is. Klopt dat?
Die jongen zat bij mij op de school voor journalistiek en volgens mij is het een nare arrogante klootzak. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben. Of hij kwam alleen zo over op mensen, dat kan ook. Feit is dat hij wel verschrikkelijk wijs doet met zijn gereis. Bah. Stomme backpackers. Blijf toch lekker thuis!quote:Op vrijdag 7 januari 2005 01:12 schreef Mikkie het volgende:
Let me stay for a day, van Ramon Stoppelenburg.
Gaat over een jongen die twee jaar lang de wereld rondgereisd heeft door te overnachten bij mensen die hem via internet uitgenodigd hadden. Best geinig.
Okay dan, is het een leuk boek? Ik heb hem gekregen voor kerst van mijn vriendin maar ben er nog niet aan toegekomen, ben nog bezig met De Trip, the electric kool-aid acid test van Tom Wolfe ... Het is wel de nederlandse vertaling maar ik zag hem liggen bij de boekhandel voor 2,50 dus ik kon t niet laten.quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:00 schreef Bombie het volgende:
Are You Experienced ~ William Suthcliffe
Qua schrijfstijl deed hij me wel een beetje denken aan Youth in Revolt van C.D. Payne, alleen is laatstgenoemde memorabeler en veel komischer (scherper). Are You Experienced ben ik zo weer vergeten. Het is dan ook echt kortstondig vermaak, desalniettemin de moeite waard.quote:
De is een heel psychologisch ontzettend interessant onderwerp, vooral omdat het gewoon hartstikke waar is. Misschien is het alleen niet waar dat ze nergens komen, want je onderwerpen aan anderen kan wel wat deuren openen, uiteraard. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dit boek, ook al hoop ik van harte dat het niet een overdreven uiting van grrrl-power is; Per se lief willen zijn is onaantrekkelijk, maar bitcherigheid is aartslelijk.quote:Op maandag 10 januari 2005 16:12 schreef Squad het volgende:
Ik lees nu:
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal
- Waarom lief zijn vrouwen geen stap verder brengt-
Ute Ehrhardt
quote:Veel vrouwen willen zó aardig gevonden worden dat hun persoonlijke ontplooiing eronder lijdt. Dit ‘lieve meisjessyndroom’ dwarsboomt hen zowel in het dagelijks leven als in hun carrière. Psychologe Ute Ehrhardt stelt dat meisjes niet braaf worden geboren, maar braaf worden gemaakt. Zij vindt dat ook de hedendaagse vrouw zich nog regelmatig onderdanig en al te aardig opstelt. Door middel van vele voorbeelden legt zij uit hoe dat komt, en vooral wat er tegen gedaan kan worden.
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 19:38 schreef boskov het volgende:
curious incident of the dog in the night time. Weer gelezen, deze keer in een paar uur.
Geweldig boek
Revu had kort geleden nog een interview met die man. Hij woont nu dan wel weer veilig als vrij man in Nederland, maar voelt zich alweer net zo ellendig als voordat hij gepakt werd. Straatarm en niet in staat een baan te vinden. Heerlijk!quote:Op zondag 23 januari 2005 14:24 schreef Mikkie het volgende:
Levenslang in Thailand, van Pedro Ruijzing. Over een kerel die eenmalig, vanwege geldnood, probeerde drugs te smokkelen. Hij werd gepakt, veroordeeld tot levenslang, maar keeg na 9 jaar gratie. Hij schrijft over het leven in de gevangenis. Gisteravond aan begonnen, nu al over de helft... die gaat vanavond of morgen uit
Maar is het ook echt een GOED boek?quote:Op zondag 23 januari 2005 14:47 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Verschrikkelijk om te lezen hoe het leven van zo'n man geruïneerd wordt door één beslissing. Sowieso was het niet helemaal mijn type zeg maar... hij had een Nigeriaanse getrouwd zodat zij een verblijfsvergunning kreeg, dat was de voornaamste reden had ik het idee. Ze konden het verder goed met elkaar vinden enzo, maar echte diepgaande liefde was het niet. Hij nam echter toch risico voor hun samen... zodat zij een bedrijfje kon beginnen en hij ook minder problemen had. Hij draait daarna op voor de gevolgen, zij is 'm met alle spullen naar Nigeria getschüsst. Auto's, tv, stereo, meubels, álles heeft ze meegenomen óf verkocht. Inclusief het huis lijkt me. Dan neem je dus een risico, okay... maar dan beflikkert degene voor wie je het risico mede hebt genomen je ook nog eens zo... dan stort je leven echt in. En 9 jaar Thaise cel tast ook je persoonlijkheid aan... En uiteraard helpt een strafblad wegens drugssmokkel niet echt bij het vinden van een baan enzo... Op een bepaalde manier is het toch zielig, de gevolgen van zijn daad zijn vér buiten proportie.
De Dirk Gently boeken zijn erg leuk!quote:Op woensdag 26 januari 2005 20:31 schreef Aisha het volgende:
"Dirk Gently's Holistic Detective Agency" van Douglas Adams. Een van zijn minder bekende boeken, maar minstens even goed als The Hitch Hiker's Guide.
Inderdaad, zeer grappig boek. Ik heb hier ook nog Long Dark Tea Time of the Soul liggen, maar ik ben nu eerst even iets zwaarder aan het lezen: To Kill a Mockingbird.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
De Dirk Gently boeken zijn erg leuk!
Makkie! Cryptonomicon van Neal Stephenson. Spannend, intellectueel en gewoon waanzinnig goed geschreven.quote:Op zondag 30 januari 2005 04:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik ben nu op zoek naar engelstalige boeken die voldoen aan de volgende voorwaarden:
- Er moet spanning in zitten. Ik zit niet te wachten op romantische praatjes.
- Het moet enige intellectuele waarde hebben.
Wie kan mijn leeskoorts bevredigen met een mooi boek?
Hmm de engelstalige vertaling van het franse boek elementaire deeltjes ?quote:Op zondag 30 januari 2005 04:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het lijstje is nogal beknopt vanwege mijn drukke baan en studie. Ik ben nu op zoek naar engelstalige boeken die voldoen aan de volgende voorwaarden:
Foucault's Pendulum van Umberto Eco! Geweldig vertaald door William Weaver, spannend, grappig, speels.. En ik denk dat iedereen het over eens is dat een boek van Eco "enige" intellectuele waarde heeftquote:Op zondag 30 januari 2005 04:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig met engelstalige boeken. De volgende heb ik ondermeer al gelezen:
- The lord of the rings.
- 1984.
- The illuminatus!
- Diverse boeken van P.J. O'Rourke.
Het lijstje is nogal beknopt vanwege mijn drukke baan en studie. Ik ben nu op zoek naar engelstalige boeken die voldoen aan de volgende voorwaarden:
Hou je van thrillers? Vond zelf the boys from Brazil van Ira Levin echt super. Het einde is vergelijkbaar met 1984, niet letterlijk hoor, maar zijn beide meesterlijke eindes! Andere boeken van Ira Levin zijn ook goed, zoals 'Rosemary's baby' en 'A kiss before dying'. Verder zijn Angels and Demons en The Da Vinci Code van Dan Brown ook aanraders, spannend en hebben intellectuele waarde. Ben zelf momenteel bezig in 'Fatherland' van Robert Harris. Vind het nog niet echt spannend maar interessant is het wel (het gaat over de jaren '60 die nog steeds onder invloed zijn van Hitler, oftewel hoe het geweest zou zijn). Andere goede Engelse boeken: The Collector van John Fowles (erg spannend en freaky!), The Bell Jarr van Sylvia Plath en The Cement Garden van Ian McEwan.quote:Op zondag 30 januari 2005 04:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig met engelstalige boeken. De volgende heb ik ondermeer al gelezen:
- The lord of the rings.
- 1984.
- The illuminatus!
- Diverse boeken van P.J. O'Rourke.
Vind het grappig dat mensen the Da Vinci Code niet intellectueel vinden. Is toch behoorlijk wat research aan vooraf gegaan en er staan behoorlijk wat interessante feiten in! Bovendien kan het je opvattingen ook in twijfel trekken, bijvoorbeeld betreffende het christendom!quote:Op zondag 30 januari 2005 17:01 schreef Aisha het volgende:
De intellectuele waarde van The Da Vinci Code is nou niet meteen zo groot. Maar iemand die graag PJ O'Rourke e.d. leest kan zich misschien eens aan "A Theory of Justice" van John Rawls kunnen wagen. Dat heeft meer intellectuele waarde en zou je opvattingen wel eens in vraag kunnen trekken.
Och, d'r staat weinig nieuws in. En het zou mij niet veel verbazen als die research zich beperkt tot het lezen van een aantal boeken (Holy Blood, Holy Grail, The Golden Ratio etc.). Bovendien is veel van wat in De Da Vinci Code staat een beetje té suggestief. Erg intellectueel zou ik het boek niet willen noemen. Het is wél een leuk boek, dat erg lekker wegleestquote:Op zondag 30 januari 2005 19:39 schreef Nokia3310 het volgende:Vind het grappig dat mensen the Da Vinci Code niet intellectueel vinden. Is toch behoorlijk wat research aan vooraf gegaan en er staan behoorlijk wat interessante feiten in!
Da's waar natuurlijkquote:Bovendien, je hoeft niet altijd boeken van hetzelfde niveau te lezen. Hou over het algemeen ook van intellectuelere boeken maar Grisham of Nicci French op zijn tijd vind ik ook heerlijk!
Ben nu bezig in de Lynley detective 'Mij is de wrake' van Elisabeth George:quote:The thoughts and feelings that motivate people to do what they do are often confusing. But what if you simply could not comprehend the range of human emotions surrounding you? Welcome to the world of Christopher John Francis Boone, an autistic 15-year-old who has memorized all the world's countries and their capital cities as well as every prime number up to 7057.
When a neighborhood dog is found dead, Christopher is blamed and he undertakes the puzzle of solving the mystery of who really killed the dog. But this brings him into contact with Strangers and Other People who behave unpredictably. And he tries to cling to logic and order (just like his hero Sherlock Holmes) even as he uncovers deceit, murderous anger, and abandonment.
Maar daar moet ik nog even inkomen.quote:Het moest een feestelijk weekeinde ter ere van inspecteur Thomas Lynley's verloving worden. Maar wanneer hij en zijn verloofde, Deborah Cotter, bij zijn ouderlijk huis arriveren, blijkt daar een bijna ondraaglijke spanning te hangen.
Voor Lynley, die vervreemd is van zijn moeder en geconfronteerd wordt met het feit dat zijn jongere broer aan drugs verslaafd is, roept het huis kwellende herinneringen op, die hij het liefst zou vergeten.
Als in het nabijgelegen dorp Nanrunnel een journalist op gruwelijke wijze vermoord wordt, is er van een feeststemming al helemaal geen sprake meer. Alhoewel het onderzoek buiten Lynley's bevoegdheid als inspecteur van Scotland Yard valt, raakt hij er toch bij betrokken. De bewijzen leiden niet alleen naar de man die zijn landgoed beheert, maar ook naar Lynleys eigen familie…
die is zo mooiquote:Op maandag 31 januari 2005 10:23 schreef Copycat het volgende:
Heb net in een paar zuchten 'The Curious Incident of the Dog in the Nighttime' van Mark Haddon uitgelezen. Een vermakelijke en bij vlagen ontroerende novelle over een autistische jongen van 15.
Summary:
[..]
opzich, ludlum is leuk met je gedachte op nulquote:Op maandag 31 januari 2005 02:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik voel me net een standaard lul die alleen standaard thrillers leest van John Grisham en Robert Ludlum.
Net een boek van Ludlum uit en de nieuwste van Grisham(de deal) inmiddels gekocht, maar ik weet nog niet waneer ik die ga lezen. Ik neem hem volgende week in ieder geval mee op wintersport denk ik.
Iemand die De deal gelezen heeft?
Beste (kinder)boek ooit!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:54 schreef PeRi het volgende:
Terug naar de kindertijd
Winnie the pooh omnibus: Winnie the Pooh en The house at Pooh corner - A. A. Milne
Les Miserables is een van mijn favoriete boeken! Lees je het complete boek of de ingekorte versie? En wat vind je ervan?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:48 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Les Miserables van Victor Hugo én
Diarios de Motocicleta: notas de viaje por América Latina van Ernesto Guevara (boek waar The Motorcycle Diaries op is gebaseerd is)
Ik vermoed het complete werkquote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:34 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Les Miserables is een van mijn favoriete boeken! Lees je het complete boek of de ingekorte versie? En wat vind je ervan?
Ook niet zo'n sterk boek van Hermans.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dit weekend De Grote Onthaler van Toonder (ja, dat is een Tom Poes) gelezen, en verder ben ik bezig in de Heilige van de Horlogerie van Hermans en in Eilanden van Boudewijn Buch.
Mja, ik moet Onder Professoren nog eens teruglenen en uitlezen, want destijds had ik door tentamens geen tijd daarvoor.quote:Op woensdag 2 februari 2005 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ook niet zo'n sterk boek van Hermans.
Prima boek voor muziekliefhebbers!quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nick Hornby - High Fidelity
Van Grisham heb ik ze allemaal(op een na wat een soort roman is)quote:opzich, ludlum is leuk met je gedachte op nul
De grisham heb ik ook nog hier liggen, maar moet nog beginnen.
Maar als je iets anders wilt proberen, loop eens gewoon een boekwinkel binnen, en laat ze je wat aanraden..
Uit, en het deed me bij vlagen (zeker in het begin) zelfs denken aan Grunberg.quote:Op woensdag 2 februari 2005 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ook niet zo'n sterk boek van Hermans.
Hawking, no doubtquote:Op zondag 6 februari 2005 14:48 schreef Litso het volgende:
Ik heb net Giph van Ronald Giphart uit, en ik twijfel of ik eers A Brave New World (van Aldous Huxley voor de cultuurbarbaren) of Stephen Hawking's A Brief History Of Time zal lezen
Dat is inderdaad niet zo'n gekke link, en het is geloof ik ook precies wat ik tegen het boek had. Hermans is doorgaans wel in staat met een plot op de proppen te komen.quote:Op zondag 6 februari 2005 15:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
Uit, en het deed me bij vlagen (zeker in het begin) zelfs denken aan Grunberg.
Iemand??quote:Op donderdag 10 februari 2005 20:59 schreef PAA-053 het volgende:
Daan en Hajar van Robert Anker.......iemand hiermee bekend? En wat vinden jullie hier dan van??
Ik vond het begin iig veelbelovend!
Dat vond ik zo'n mooi boek. Zo goed geschreven en zo meeslepend.quote:Op donderdag 10 februari 2005 20:59 schreef PAA-053 het volgende:
Daan en Hajar van Robert Anker.......iemand hiermee bekend? En wat vinden jullie hier dan van??
Ik vond het begin iig veelbelovend!
dat vond ik nou ook ja!quote:Op zondag 13 februari 2005 22:28 schreef Queen_Em het volgende:
[..]
Dat vond ik zo'n mooi boek. Zo goed geschreven en zo meeslepend.
...
Een mooi boek hoor! Echt!quote:Op maandag 14 februari 2005 13:03 schreef Kolkus het volgende:
Ik ben, hoe origineel, gisteren aan de Da Vinci Code begonnen.
The Rule Of Four van Ian Caldwell en Dustin Thomasson. Wordt ten onrechte heel vaak in één adem genoemd met The Da Vinci Code. Vind ik zelf een beetje jammer, want het lijkt echt veel meer op The Secret History. Ook een clubje van vrienden, vier deze keer, en het speelt zich ook af op en rond een universiteit, met ook een paar verdachte sterfgevallen. Dezelfde opbouw en stijl. Ook hier wordt het 'mysterie' - in dit geval het geheim achter een eeuwenoud manuscript - niet op de voorgrond geplaatst, maar wordt de nadruk meer op de karakters gelegd, wat een veel mooier boek oplevert dan je verwacht van een 'literaire thriller'.quote:Op maandag 14 februari 2005 23:32 schreef MightyV het volgende:
The Secret History is uit.prachtboek
. Iemand nog aanraders qua soortgelijke boeken?
ik heb de Lionel Giles versie gelezen.quote:Op maandag 14 februari 2005 19:20 schreef rainmaker2k het volgende:
Eindelijk The Art Of War uit. Ik heb de versie van Thomas Cleary gelezen met de complete teksten. Erg goed boek met een zeer breed toepassingsgebied. Ik ga het denk ik vooral gebruiken om projecten te beheren.
Maar goed. Ik ga morgen beginnen in het boek The Art Of The Steal van Frank Abagnale.
Zo heb ik het boek ook gelezen, eerst in het Nederlands en toen in het Engels. Vond hem zelf in het Engels ook een stuk beter!quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:18 schreef kapitein-X het volgende:
''the secret history'' van Tartt, eerst in het Nederlands nu in het Engels(veel beter)
Die versie heb ik nog niet gelezen. Maar volgens mij is er geen wezenlijk verschil. Hoogstens een aantal passages die anders geinterpreteerd zijn. Misschien moet ik die Lional Giles versie ook maar eens lezen. Maar sowieso vind ik The Art Of War wel een zeer goed boek. Ik ben ook meer geinteresseerd geraakt in de Tao filosofie.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:14 schreef boskov het volgende:
[..]
ik heb de Lionel Giles versie gelezen.
Weet jij toevallig of er een verschil is?
Bij nader inzien hou ik het toch maar bij de Thomas Cleary vertaling. 150 euro voor een boek vind ik een beetje veel.quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:29 schreef rainmaker2k het volgende:
[..]
Die versie heb ik nog niet gelezen. Maar volgens mij is er geen wezenlijk verschil. Hoogstens een aantal passages die anders geinterpreteerd zijn. Misschien moet ik die Lional Giles versie ook maar eens lezen. Maar sowieso vind ik The Art Of War wel een zeer goed boek. Ik ben ook meer geinteresseerd geraakt in de Tao filosofie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |