quote:hier vanochtend grote hilariteit: ohhhhhh mama, sinterklaas heeft het echt opgegeten!!!!!!
en als klap op de vuurpijl waren de rommelpieten op school geweest. t was een beestenbende in de klas. en ik heb me rot lopen zoeken naar een slof van luca . bleek het ding in de klas te staan met een kadootje erin. wist ik veel, ik moet normaal altijd al naar die dingen zoeken. maar goed, luca helemaal blij vanochtend: thuis een pakje in zijn schoen en op school nog een keer
moeilijk he, tellen ?quote:Op donderdag 25 november 2004 09:43 schreef lady-wrb het volgende:
[edit van BE} Ja, dat wel, maar het is 22
Ach... het is nog vroeg he!quote:Op donderdag 25 november 2004 09:45 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
moeilijk he, tellen ?
Nee, maar als ik niet slaap en wel op bed lig, dan wel. Zo ook Elise als ze een uurtje of zo tegen haar popje heeft liggen babbelenquote:Op donderdag 25 november 2004 09:45 schreef moussy het volgende:
ah, daar zijn we weer
Bright, verveel jij je altijd in je slaap of zo
[...]
quote:Op donderdag 25 november 2004 10:02 schreef Jonnetje het volgende:
[...]woudden[...]
Ach ja, mij kun je af en toe ook op rare taalvauten betrappen....quote:Op donderdag 25 november 2004 11:45 schreef Bright het volgende:
[..]
Hee! Eerst ztondt hier ieds anderz! et leikt wel alsof de daalvouden er zanvelf inzluepenquote:Op donderdag 25 november 2004 11:49 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Ach ja, mij kun je af en toe ook op rare taalvauten betrappen....
Wie niet?
lol - ik heb hier al wel eerder gekijkt, dus hebte het ook al geziendquote:Op donderdag 25 november 2004 14:32 schreef Jonnetje het volgende:
Vond het eerst een beetje negatief klinken, terwijl ik het niet op die manier bedoelde..
Vandaar even ge-edit (voordat er weer een rel start)...
![]()
Cas gaat niet naar bed omdat ik hem ff kwijt moet hoorquote:Op donderdag 25 november 2004 11:45 schreef Bright het volgende:
[..]
Nee, maar als ik niet slaap en wel op bed lig, dan wel. Zo ook Elise als ze een uurtje of zo tegen haar popje heeft liggen babbelen
[..]
Nee, dat begrijp ik - dan kunnen ze beter lekker spelen i.p.v. in bed te blijven. Maar Elise wil gewoon niet altijd slapen, zelfs niet als ze toch wel moe is. Soms halen we haar er dan toch maar uit, zodat ze 's avonds om 10 uur alsnog snel in slaap valt, maar eigenlijk willen we dat niet als gewoonte aanhouden, daarom maar liever bedtijd wat uitstellen, dan wel 's middags gewoon niet meer naar bed.quote:Op donderdag 25 november 2004 14:57 schreef moussy het volgende:
[..]
Cas gaat niet naar bed omdat ik hem ff kwijt moet hoor![]()
Christan vertelde dat hij nog een keertje moet slapen en dat er dan wat in zit. Ik neem aan dat gisteren niet iedereen zijn schoen bij zich had en dat ze nog een dagje gewacht hebben.quote:Op donderdag 25 november 2004 18:03 schreef miss_dynastie het volgende:
En rewimo, wat zat er in de schoen??
Hoe oud is Daan? Christan deed dat ook ineens, van de ene op de andere dag geen warm eten meer. D.w.z. geen groente. Vlees en (gebakken) aardappeltjes gingen er nog wel in. Pas de laatste tijd (!) gaat het wat beter. Het begon volgens mij toen hij 2,5 was of zo.quote:Op donderdag 25 november 2004 19:03 schreef Quinny het volgende:
Ik weet dat ik te weinig hier kom. Maar ik zit een beetje met mijn handen in het haar
.
Daan wilt al een dikke week geen warme hap meer. Eerst wilde hij helemaal niets eten. Oke kiesjes kunnen daarvan de oorzaak zijn. Maar nu eet hij wel zijn fruit, boterham en een lekker koekje/soepstengel. Maar een warme hap homaar. Geen potje of eigen gemaakt warm eten. Hij wilt alleen maar een banaan en een danoontje eten 's avonds.
We hebben hem ook al proberen te foppen, maar helaas had hij ons door. Nou is mijn vraag eigenlijk is dit normaal en hoe hebben jullie dat opgelost? Daan is overigens nooit een probleem eter geweest.
groetjes Quinny
Zo deden wij het met Storm net zo, wachten tot zijn interesse kwam en hij zelf met zijn schoen kwam om te zetten. En Sverre en Lune genieten nu al mee als er eens iets in de schoen zit, da's een gelukje voor hun, ook al begrijpen ze er verder nog niets van. Storm staat bovendien altijd al zeer ongeduldig te springen en alles te regelen. Hier wordt de schoen ook maar een keer in de week gezet hoor. De eerste twee keer zat er een een cadeautje in en zaterdag komen er muntjes in. Oja, woensdagochtend was piet stiekum langsgeweest want de schoenen stonden ineens op zulke gekke plaatsen en er zat ook nog een chocoladekikker in....quote:Op donderdag 25 november 2004 10:02 schreef Jonnetje het volgende:
Wilyan zet thuis zijn schoen nog niet.
Maar het blijkt dat hij het hele Sinterklaas-gebeuren allemaal heel erg interressant vind. Hij kijkt zelfs graag naar het SinterklaasJournaal.(wat ik al vanaf het begin kijk, nu zo'n jaar of drie vier?)
Oooh, wat klinkt dat bekend! Het lijkt wel alsof we met Elise bezig zijn!!quote:Op donderdag 25 november 2004 22:18 schreef danosa het volgende:
Quinny hier net zo hoor. Alles gaat erin behalve de warme hap. Net als Christan eet Jadey wel stukjes aardappel, slierten bami, en alles wat je zo op het tafeltje van de kinderstoel kan leggen. Ze wil zelf eten, we hebben dus een apart lepeltje voor haar die we aangeven (alsjeblieft...dankjewel, zo leert ze er ook nog wat van) Weet je wat handig is, neem een hele trucendoos erbij. Probeer Daan af te leiden met allerlei dingetjes die hij mag onderzoeken en schuif zo af en toe een lepel warm eten naar binnen. Hier werkt dat erg goed, Jadey heeft dan haar aandacht niet bij het eten maar bij de trucendoos.
Hahahaquote:Op donderdag 25 november 2004 20:39 schreef Rewimo het volgende:
Rewina
Ja hequote:Op vrijdag 26 november 2004 20:16 schreef Rewimo het volgende:
't Is aandacht, easy. Positief of negatief, maakt niet uit. Je reageert en daar gaat het om
Dat is in elk geval goed, dat ze het gelijk aanpakkenquote:Op vrijdag 26 november 2004 22:17 schreef Angel22 het volgende:
Hij krijgt een extra hulp plan om hem te leren zijn concentratie wat beter vast te houden met dingen die hij niet leuk vind om te doen en om hem wat rustiger te krijgen in de klas. Hij is te snel afgeleid met al die kindjes om hem heen.
quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:18 schreef Karin het volgende:
Bram was het er absoluut niet mee eens, hij moest en zou die vanilleversie in zijn karretje krijgen![]()
*rillingen over de rug heeft* Hou je hem wel in de gaten dat kleine ventje? Ik herken veel dingen die mensen uit dit topic ook zullen herkennen...quote:Op vrijdag 26 november 2004 22:17 schreef Angel22 het volgende:
Lang verhaal met veel steekhoudende argumenten en herkenningspunten
Joh doe ff normaal hee.quote:Op zondag 28 november 2004 16:21 schreef bastardhost het volgende:
[..]
*rillingen over de rug heeft* Hou je hem wel in de gaten dat kleine ventje? Ik herken veel dingen die mensen uit dit topic ook zullen herkennen...
Hoeft niet hoor..... waar jij herkenning ziet in al de verhalen zie ik dat dus absoluut niet. Ja het enige is dat ie druk is.quote:Op zondag 28 november 2004 16:21 schreef bastardhost het volgende:
[..]
*rillingen over de rug heeft* Hou je hem wel in de gaten dat kleine ventje? Ik herken veel dingen die mensen uit dit topic ook zullen herkennen...
Dat wist ik niet. Christan kreeg steeds Otalgan, ik had er geen idee van dat het eventueel kwaad zou kunnenquote:Op maandag 29 november 2004 09:35 schreef moussy het volgende:
Otalgan mag niet gebruikt worden bij een oorontsteking die kan knappen, want als het knapt, kan de otalgan het binnenoor beschadigen. Staat ook in de bijsluiter.
Ik wist het ook nietquote:Op maandag 29 november 2004 09:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Christan kreeg steeds Otalgan, ik had er geen idee van dat het eventueel kwaad zou kunnen
hoi dicequote:Op maandag 29 november 2004 10:30 schreef dice het volgende:
*loert ook weer eens binnen*
toppie van kay hoorquote:Op maandag 29 november 2004 10:40 schreef dice het volgende:
Wel goedKay is naar de peuterspeelzaal met frisse tegenzin en Demi neem het waar door alle aandacht de krijgen
Bron: www.kring-apotheek.nlquote:Zesde ziekte
De zesde ziekte (Exanthema subitum) wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een virus en komt voor bij kinderen van zes maanden tot ongeveer drie jaar.
Incubatietijd: Ongeveer tien dagen.
Verschijnselen
Plotseling hoog oplopende koorts die drie tot vijf dagen aanhoudt. De temperatuur daalt even plotseling als hij gestegen is. Vervolgens lijkt het kind genezen maar dan verschijnt de eerste uitslag. Deze uitslag lijkt op de mazelen en de vlekjes bevinden zich vooral op romp en gezicht. Overigens jeukt de uitslag niet. De ziekte gaat vaak gepaard met gezwollen klieren in de hals en op het achterhoofd.
Besmettelijkheid
Niet groot. Wijze van besmetting onbekend.
Verzorging
Er is geen speciale verzorging nodig. Als het kind beter is, mag het weer naar buiten.
Complicaties
Er komen geen complicaties voor.
Huisarts raadplegen
Bij koortsstuipen (bij plotselinge temperatuurstijging).
Vooral de "Eerste verschijnselen" en het "Vervolg" zijn precies hetzelfde als bij Wilyan.quote:ZESDE ZIEKTE
Incubatietijd
10 tot 15 dagen.
Inenting
Geen.
Eerste verschijnselen
Hoge koorts die drie of vier dagen aanhoudt. Soms zetten de klieren in de hals en achter de oren op. Gewoonlijk komt de zesde ziekte alleen voor bij kinderen onder de drie jaar.
Vervolg
Na een paar dagen zakt de koorts en krijgt het kind uitslag van roze vlekjes. De vlekjes beginnen op het lichaam en breiden zich dan uit naar de ledematen, gezicht en nek.
Duur van de ziekte
5 á 6 dagen.
Behandeling
Roep de dokter als het kind hoge koorts krijgt zonder andere duidelijke verschijnselen en vooral als de koorts na 48 uur niet zakt. Laat het kind veel drinken en ‘koel’ het een beetje af met een lauw washandje.
Als je kind flink ziek is, houd je het natuurlijk thuis. Maar een kind dat zich goed voelt, kàn naar het dagverblijf of naar school. Klasgenootjes hebben elkaar vaak al besmet voor de ziekte zichtbaar is. Andere ouders of personeel maken echter soms wel bezwaar, het is daarom verstandig om vantevoren te overleggen.
Vertel bezoek voordat ze komen dat je kind een besmettelijke ziekte heeft.
Complicaties
Slechts zelden kan het kind een koortsstuip krijgen door de plotselinge temperatuurstijging in het begin van de ziekte.
Soms een lichte, goedaardige, prikkeling van de hersenvliezen.
Dan heeft hij de koortsfase tenminste achter de rug, dat scheelt weer. Nu maar hopen dat de rest ook snel verdwijnt.quote:Op maandag 29 november 2004 16:14 schreef Jonnetje het volgende:
[update] We zijn net bij de HA geweest en idd de zesde ziekte..
Wat fijn dat jullie eerder terecht kunnen! Wel vreemd dat hij nu ineens slechter lijkt te zien met de bril... Ik ben benieuwd wat ze erover zeggen bij de oogarts.quote:Op maandag 29 november 2004 22:46 schreef babyfeet het volgende:
beterschap voor damien en wilyan ..
Ik mag 3 weken eerder naar de oogarts
joepie elke keer in gesprek vanaf die tijd en nu kreeg ik ze eindelijk aan de telefoon.
krijg je eerst ja mevrouw het zit helemaal vol.
Ja sorry maar mijn kind klaagt over hoofdpijn en ziet vrij weinig met die bril.
gisteren bij sinterklaas ook ik zeg kijk kyllian sinterklaas.
haald hij zijn schouders op en zegt waar?
doe zijn bril af en zeg kijk kyllian sinterklaas.
en hij zegt mama sinterklaas !!
dus zo goed is die bril niet..
maar ik durf hem nog niet af te laten omdat ik bang ben dat ik het weer verpest ..
als er iets dichtbij gebeurt gaat het redelijk goed maar net als een stoeprand nou dan ligt hij weer op zijn kont want dat ziet hij ook niet..
ben nu gewoon weer terug bij af eigenlijk..
het is gelukkig wel een goed teken maar dan nog..
Thijmsiroop is in use, maar lijkt niet veel te helpen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:10 schreef bixister het volgende:
Tom wat ben je toch superhandig man, dat je nu al zelf kunt schommelen, wow!
Elise, jij ook beterschap. er zijn wel wat hoestdrankjes/druppels voor dreumessen Bright, misschien kun je daar wat verlichting mee geven?
eigenlijk schiet ik er geen ruk mee opquote:Op woensdag 1 december 2004 10:40 schreef Rewimo het volgende:
Dat lijkt me inderdaad wel lastig, Mous, als je hem de hele tijd moet vermaken. Maar hoe je dat moet doorbreken weet ik ook niet. Ben gezegend met een kind dat zich met een paar maanden al een uur kon bezighouden met zijn babygym. Ik ken het echter wel van het zoontje van mijn vriendin, Julian moest ook altijd vermaakt worden. Zij werd er ook gestoord vanHij is nu 4 en vraagt nog altijd veel aandacht.
Hm, daar schiet je weinig mee op dus...
quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:56 schreef Jonnetje het volgende in het verjaardagstopic:
[..]
Volgens mij is dat zon rare pop bij de Blokker weg. Ik heb er laatst eentje in de handen gehad, ze zijn gemaakt van een soort duik/surfpak-stof en gevuld met korreltjes.
Ik vond ze heel raar voelen, wel heel zacht en kneedbaar, maar erg vreemd..
Volgens mij zijn ze qua vorm een beetje gebasseerd op de poppetjes van Keith Haring.
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:59 schreef Rewimo het volgende:
O, dank je voor de waarschuwing! Ik zal hem goed controleren van tijd tot tijd.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 07:55 schreef Bright het volgende:
Ik verbaas me toch steeds weer waar jullie die lieve, leuke, mooie, lollige tekeningetjes vandaan halen als er iemand jarig is! Top hoor! Ik vind dat echt erg leuk!!!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:53 schreef Rewimo het volgende:
In de sneeuw is erg leuk, allemaal diertjes ook. Wij hebben ook nog Dansen en Lievelingsdingen. De andere ken ik niet (gelukkig)
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:11 schreef Rewimo het volgende:
't Is toch knap dat ze zoveel afleveringen kunnen maken van een programma waar niks in gebeurt. Ik vind het ook altijd hoogst irritant dat ze die filmpjes met kinderen twee keer vertonen
quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:58 schreef moussy het volgende:
[..]
Dus jij hebt niet vandaag naar de homofiele paarse tubbie zitten kijken? das toch tinky winky?
Hij had een rokje aanen ging dansen
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:05 schreef bixister het volgende:
oja en Tom jakkes, wil je soms moddereter worden?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:59 schreef coolbabe het volgende:
Niet per se, gisteren had hij een rauwe ui te pakken en die smaakte hem ook heerlijk
quote:die adhd-bollen
quote:
Ja grappig is dat hequote:cas, wildebras!(sorry ben nog in rijm-mood)piet begint nu ook klimmerig te worden trouwens, vind 't altijd leuk om te zien wat cas allemaal al doet omdat ze zovaak gelijk op gaan. we moeten maar snel traphekjes gaan maken onderaan de trappen (nu zit er alleen 1 bovenaan)
quote:Op dinsdag 7 december 2004 09:49 schreef Jonnetje het volgende:
Wauw Elise!
Helemaal zelf eten, goed hoor!
Enne Rewimo, je bent niet de enige die dat een beetje raar vind...
ik denk dat dat dan hetzelfde is.quote:Op dinsdag 7 december 2004 11:58 schreef jessie het volgende:
Het heet voorschool.
Dat is dan wel heel leuk, dan kent ze alvast wat mensen!quote:Op dinsdag 7 december 2004 23:27 schreef jessie het volgende:
Deze peuterspeelzaal werkt samen met een basisschool waar ze waarschijnlijk ook heen gaat (en de meeste kindjes dus) We hadden op 10 jan ook een rondleiding op de school, maar die gaan we nu maar even verzetten
Voor je het weet krijg je in het weekend de vraag "mama, ga ik straks naar de kindjes", en bij een ontkennend antwoord een onbedaarlijk huilend kind....quote:Op woensdag 8 december 2004 14:01 schreef melonovy het volgende:
(...) Chiara hoorde de kindjes en wilde er naar toe, maar helaas moet ze nog even wachten. (...)
Snapt ze 'belonen'? Ik had op 3 jarige leeftijd ook een bril en wilde die petinent niet opzetten. Ik was veeeel te star om een bril te willen. Het deed ook ontzettend pijn aan mijn neus en oren (de drukpunten). Toen hebben mijn ouders een kaart gemaakt en met mij afgesproken dat ik bij het kijken van tik-tak en sesamstraat de bril op moest doen. Elke keer dat ik dat deed (eerst 10 min, en dan de hele aflevering) dan kreeg ik een sticker van een letter (ik helemaal flippen van blijdschapquote:Op donderdag 9 december 2004 20:28 schreef Lois het volgende:Ow, en als er iemand toevallig een tip heeft hoe ik Eva zover kan krijgen dat ze haar bril langer dan 3 seconden laat zitten dan hou ik me aanbevolen.Het is werkelijk hopeloos....
Ja, inderdaad. Het is een apart groepje voor de (late) instromers. De huidige groep 1 is al behoorlijk groot en aan het eind van het schooljaar heb je zonder aparte instroomgroep in feite 2 groepen (namelijk de toekomstige groep 2 en de toekomstige groep 1) in 1 groep.quote:Op donderdag 9 december 2004 08:27 schreef Rewimo het volgende:
Hoe werkt dat, zo'n groep 0, is dat dan tot de grote vakantie? Want als hij 4 wordt gaat hij in principe toch naar groep 1?
Oei! Elise is al rond de 11 kilo (net iets meer) en 80,5cm de laatste keer bij het CB. Dat was toen ze zo ongeveer 13,5 maanden was...quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:28 schreef coolbabe het volgende:
Piet, hoe is het nu met je? Al beter hoop ik
Tom weegt bijna10
kilo en is 80,5 cm lang euh kort
De arts van het cb was erg tevreden over hem en vond hem een ondernemend kereltje (joh)
Over 9 maanden mogen we weer eens terug komen
Knorretje, ik herken hier wel iets in in zoverre dat ik ook een poos niet durfde te gaan slapen als kind. Ik vond het eng dat je dan ophield met denken en ik was bang dat alles opeens op zou houden of dat ik dood zou gaan en daar dan dus niets van zou merken. Als ik nu terugkijk was ik heel erg bang om de controle op te geven. Dat gevoel van controle heb je veel meer als je wakker bent. Ik was wel een stuk ouder dan Alicia toen dit speelde, ik denk dat ik een jaar of 8 was. Zou het komen omdat ze in een nat bed lag en dat heel naar vond? Dat ze nu de controle probeert te houden dat dat niet meer gaat gebeuren door maar niet meer te gaan slapen? Kun je het misschien oplossen door haar 's nachts extra te verschonen en haar dat ook uit te leggen? Misschien dat ze zich dan weer zekerder voelt en het weer aandurft? Of veel laten bewegen, zodat ze moe is, af en toe toch in slaap valt, al is het maar een uurtje op de bank en daar dan uitgebreid het positieve van benadrukken?quote:Op woensdag 15 december 2004 11:56 schreef Knorretje het volgende:
Nu is het zo dat zodra de schemer begint zij begint te krijsen dat ze niet wil slapen en al helemaalniet naar boven wil. Ze wil graag beneden blijven, maar niet slapen. (dus ook niet bij ons in bed). En het is mij een raadsel waarom en evengoed een raadsel hoe ze het in godsnaam volhoudt maar ze blijft dus echt extreem lang wakker (als ze op een nacht 4 uurtjes slaap haalt is het veel), valt van uitputting dan uiteindelijk wel een paar uurtjes in slaap maar das veeel te weinig slaap voor zo'n hummeltje.
HELP! iemand tips, ervaring etc etc
Of de rits op de rug, kan ook wel eens helpen. Succes ermee.quote:Op woensdag 15 december 2004 13:07 schreef Karin het volgende:
En het trucje van de week is hier slaapzak uittrekkenHelaas ligt hij altijd helemaal bovenin zijn bedje dus een dekentje is ook niet echt een optie. We gaan vanavond maar de slaapzak binnenste buiten aantrekken, heb wel eens gelezen dat ze dan moeilijker bij de rits kunnen.
Ik ken ook zo'n akelig verhaal, maar dan van iemand die ik ken (en dan was het iets met een koortsstuip)quote:Op woensdag 15 december 2004 21:31 schreef Icaä het volgende:
akelig verhaal
gesnaptquote:Op woensdag 15 december 2004 22:04 schreef easy-going het volgende:
Hoi Belana, ben je al een beetje aan het inburgeren hier
Sjees dat ik daar zelf weer niet aan gedacht heb he, deurkruk omhoogquote:Op woensdag 15 december 2004 21:57 schreef Belana het volgende:
*komt langzamerhand al een beetje deze kant op schuiven*
Bram! Je bed uitklimmen! Karin, heb je de haak van de deur al omhoog gezet?
En wat een zieke kindjes ook allemaal hier! Beterschapjes allemaal!
En Piet!! Wat knap man!!! Het begin is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |