abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23979045
sterkte ermee easy. het is echt niet leuk als je kind ziek is.
pi_23979414
Tom een groeispurt !!!

Easy beterschap met Sven. Voor je gaat slapen even aan zijn nekkie voelen. Meestal voel je wel of de koorst wat gezakt is. Zielig zijn ze dan he als ze zo ziek zijn (wel lekker kroelerig meestal) Kus voor Sven en jou voor de schrik

en dan in t blauw voor Piet. Goed joh! En dat drama met eten is hier met Janneke ook. Alles wil ze zelf doen en telkens is het 1 kliederzooi. Verder jammert ze om een scheet heel vermoeiend. Tis echt een drein de laatste tijd. Maar ja hopelijk is het een fase

Bo word denk ik ook ziek Ze is de hele dag al; ik wil niks, ik wil alles en ik hang de hele dag maar wat rond. K3 kwam zelfs niet eens langs Ze hoest en ze kroelt veel en ze voelt warm. Maar ze is niet ziehieeeeeeeeeeeeeeeeeek. Zegt ze
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23980192
You Go Piet
Nog even en hij heeft voldoende zelfvertrouwen, krijgt het onder de knie en rent je de hele kamer door Bix. Jah, die eigen willetjes hè. Ik moet daar soms wel aan wennen hoor. En de peuterpubertijd is nog niet eens begonnen

Aha ik lees dat Janneke ook al van die heerlijke kuren heeft onder het eten. Hier gaat het inmiddels weer iets beter afklopt dus het is idd vanst een fase

Easy, ik heb het er altijd moeilijk mee als ik het idee heb dat Jadey niet lekker is. Dat wil je gewoon niet voor je kind en ik kan me dus voorstellen dat je van die hoge koorts schrikt. Slaap doet meestal wonderen en een virtuele vanaf hier vaak ook wel Beterschap mannetje!
pi_23985718
Nou, de nacht is , ondanks dat hij wel heel de nacht flink koorts heeft gehad, redelijk verlopen. Hij is een paar keer huilend wakker geworden, maar sliep na een knuffelsessie (elk nadeel heeft zijn voordeel ) steeds weer goed in. Om een uur of 4 vond ik hem toch wel erg warm worden en heb ik geprobeerd hem rectaal te tempen, maar dat werd zo'n drama dat ik het ding maar weer opgeborgen heb. Hem in bed gelegd, een half uurtje later even wezen gluren maar hij lag heerlijk te slapen. Zelf ook nog wel lekker in slaap gevallen en om half 8 wakker geworden, waarna de ongerustheid natuurlijk toeslaat omdat Sven nog stil is Die lag nog heerlijk te slapen
Nu vanmorgen is de koorts wel een stukje lager, hij schommelt tussen 37,5 en 38,5. met de oorthermometer dus, maar dat is iig een inschatting) Verder is er niet veel aan hem te merken. We wachten dus maar af.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_23986021
Dit wordt nu wel het grote dreumes- peuter- en kleuter ziekjes-topic zeg ... Wat vervelend, laten we hopen dat alle kleintjes rond kerst weer lekker op de been zijn (en rondlopen enzo)
En ik denk dat het wel normaal is als ze na een ziekte nog enige tijd wat hangeriger zijn - aan de ene kant doordat ze snel wennen aan de verhoogde aandacht, aan de andere kant doordat ze vaak na zo'n ziekte plotseling weer een spurt maken en meer kunnen, dan wel willen maar nog niet kunnen (*zucht*). Maar dat duurt maar een tijdje en het heeft ook z'n voordelen (meer knuffelen - yeah)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 december 2004 @ 11:54:35 #281
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23986190
Hier is ook al een hele poos een knuffelperiode aan de gang Ik geniet ervan zolang het duurt

Christan komt dan naar me toe en zegt: Het is knuffeltijd, en dan krijg ik een lekker warm lijfje tegen me aan dat me stevig vasthoudt en meestal een paar dikke klapzoenen.

En als ik iets tegen hem zeg dat hem goed bevalt zegt hij meestal: Dan krijg jij een heeeeeeeeeele dikke zoen van me! En die krijg ik dan ook
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23986242
alicia durft niet meer te slapen, tenminste daar lijkt het op. Vanaf vorige week vrijdag is het foute boel. Ze is toen midden in de nacht wakker geworden in een nat bed (dwars door de luier heen) Ze heb de rest van de nacht bij ons geslapen (vond papa handiger dan het bed verschonen) Die nacht erop leek er niets aan de hand, behalve dat ze tegen 5-en paniekte (haar vlecht was losgeraakt). Verder geen aandacht aan besteed, gesust weer geslapen. En toen wou ze opeens niet meer naar bed, met veel pijn en moeite kregen we haar nog naar boven in bed en sliep ze in, werd meerdere keren in paniek wakker, etc etc. Zondag op maandag ging redelijk ze heb extreem lang wakker gelegen, aantal keren gepaniekt. Maandagnacht was het zo erg dat we haar om half 1 naar beneden hebben gehaald (ze lag al een hele tijd wakker) en heeft ze bij ons de rest van de nacht gelegen. Ze heb tot 4 uur met de ogen open gelegen en wilde niet slapen, waarom kon ze niet onder woorden brengen.

Nu is het zo dat zodra de schemer begint zij begint te krijsen dat ze niet wil slapen en al helemaalniet naar boven wil. Ze wil graag beneden blijven, maar niet slapen. (dus ook niet bij ons in bed). En het is mij een raadsel waarom en evengoed een raadsel hoe ze het in godsnaam volhoudt maar ze blijft dus echt extreem lang wakker (als ze op een nacht 4 uurtjes slaap haalt is het veel), valt van uitputting dan uiteindelijk wel een paar uurtjes in slaap maar das veeel te weinig slaap voor zo'n hummeltje.

HELP! iemand tips, ervaring etc etc
pi_23986363
pfff knor, wat lastig. heeft ze al een nachtlampje ofzoiets?
pi_23987109
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:56 schreef Knorretje het volgende:
Nu is het zo dat zodra de schemer begint zij begint te krijsen dat ze niet wil slapen en al helemaalniet naar boven wil. Ze wil graag beneden blijven, maar niet slapen. (dus ook niet bij ons in bed). En het is mij een raadsel waarom en evengoed een raadsel hoe ze het in godsnaam volhoudt maar ze blijft dus echt extreem lang wakker (als ze op een nacht 4 uurtjes slaap haalt is het veel), valt van uitputting dan uiteindelijk wel een paar uurtjes in slaap maar das veeel te weinig slaap voor zo'n hummeltje.

HELP! iemand tips, ervaring etc etc
Knorretje, ik herken hier wel iets in in zoverre dat ik ook een poos niet durfde te gaan slapen als kind. Ik vond het eng dat je dan ophield met denken en ik was bang dat alles opeens op zou houden of dat ik dood zou gaan en daar dan dus niets van zou merken. Als ik nu terugkijk was ik heel erg bang om de controle op te geven. Dat gevoel van controle heb je veel meer als je wakker bent. Ik was wel een stuk ouder dan Alicia toen dit speelde, ik denk dat ik een jaar of 8 was. Zou het komen omdat ze in een nat bed lag en dat heel naar vond? Dat ze nu de controle probeert te houden dat dat niet meer gaat gebeuren door maar niet meer te gaan slapen? Kun je het misschien oplossen door haar 's nachts extra te verschonen en haar dat ook uit te leggen? Misschien dat ze zich dan weer zekerder voelt en het weer aandurft? Of veel laten bewegen, zodat ze moe is, af en toe toch in slaap valt, al is het maar een uurtje op de bank en daar dan uitgebreid het positieve van benadrukken?
Sterkte.
pi_23987405
Oh jee Knor. Ik heb geen tips of ervaringen voor je. Ze is duidelijk ergens bang van, maar hoe je zoiets aan pakt, geen idee. Ik heb er wel eens iets over gelezen in dé bladen maar in die verhalen ging het overduidelijk om angst in eigen slaapkamertje, maar Alicia wil dus ook bij jullie niet slapen. Ik hoop dat het een snel voorbijgaand iets is.
  FOK!fossiel woensdag 15 december 2004 @ 13:07:56 #286
2628 Karin
pi_23987856
Achjee allemaal zieken Heel veel beterschap allemaal

Knor ik heb helaas ook geen tips voor je.

Ik vind het zo leuk om alle maniertjes van de kinderen te lezen en te herkennen. Zo grappig om van de week Chiara op haar kop te zien staan en Bram deed dat gisteren ook opeens.
En het trucje van de week is hier slaapzak uittrekken Helaas ligt hij altijd helemaal bovenin zijn bedje dus een dekentje is ook niet echt een optie. We gaan vanavond maar de slaapzak binnenste buiten aantrekken, heb wel eens gelezen dat ze dan moeilijker bij de rits kunnen.
pi_23987875
Wat goed van Piet, wat leuk dat hij stapjes maakt!!!

Ja, Babyfeet, kleine jongentjes worden groter, leuk hoor om te zien dat ze zo wijs worden en leuk uit de hoek kunnen komen!

Sven nu aan de beurt met de koort, het lijkt hier wel een estafette... Sterkte ermee.

Hoe gaat hetnu met Bo? Ze wordt hopelijk toch niet ziek he zo rond dr verjaardag...

Knor, wat vervelend, zeker omdat je zelf ook erg moe bent... Ik heb hier geen ervaringen mee, misschien moet je het eens voorleggen op het CB of bij de huisarts, want dit lijkt me niet goed!

Lekker hoor Rewimo zo'n knuffelkind, Chiara vindt het ook zo lekker om even te knuffelen. Vanochtend kreeg ik spontaan een kusje van dr, meestal moet ik er even om vragen, maar nu uit het niets...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_23987932
quote:
Op woensdag 15 december 2004 13:07 schreef Karin het volgende:

En het trucje van de week is hier slaapzak uittrekken Helaas ligt hij altijd helemaal bovenin zijn bedje dus een dekentje is ook niet echt een optie. We gaan vanavond maar de slaapzak binnenste buiten aantrekken, heb wel eens gelezen dat ze dan moeilijker bij de rits kunnen.
Of de rits op de rug, kan ook wel eens helpen. Succes ermee.
Chiara gaat tussen de middag meestal zonder slaapzakje slapen, ik laat haar ook zelf wel eens het dekentje over zich heen trekken. Dan heeft ze dat ook maar weer geleerd en kan ze het 's nachts ook zelf gaan doen...

Tot hoe lang gebruik je eigenlijk slaapzakjes??
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel woensdag 15 december 2004 @ 13:15:41 #289
2628 Karin
pi_23988018
Vergeet ik helemaal Piet

Wat goehoed!! Maar we willen natuurlijk wel foto's als bewijs zien he

Melonovy ik laat Bram tussen de middag ook altijd onder een dekentje slapen om alvast te oefenen. En de rits op de rug is ook een goed idee! (al ben ik wel een beetje bang dat de achterkant te hoog is zeg maar voor de voorkant, dat ie dan een beetje gestrot wordt).
pi_23988601
bixister: ze heb een nachtlampje, we hebben zelfs het grote licht al laten branden.

CNF: Wat je schrijft klinkt heel logisch maar tegelijkertijd ook weer veel te ingewikkeld voor een kind van 2,5 (maar ja wie zal het zeggen, ze is zelf niet bij machte om aan te geven waarom ze het niet wil, dus wie weet). Het snachts nog een keer verschonen zouden we kunnen proberen (al vraag ik me af of ze daarna weer inslaapt, maar daar komen we alleen achter door het te doen). Bewegen doet ze volgens mij genoeg op een dag, niet minder dan normaal in elk geval. Maar misschien heb ze opeens meer energie ofzo. Ga ik ook proberen (nadat ik zelf bijgeslapen ben, want mijn energie was al ver beneden nul)

melonovy: ik moet zodadelijk voor Jayden naar het cb en zal het eens ter sprake brengen, misschien dat hij tips heeft.

tot dusver tnx voor de reacties. Wordt vervolgd.
  † In Memoriam † woensdag 15 december 2004 @ 17:06:26 #291
7074 moussy
kuttekop
pi_23992960
Cas volgt Piet op hij is niet lekker misschiend an ook de losse stapjes als het straks weer over is
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_23996079
Knor hoe was het bij het CB, hadden ze nog tips mbt Alicia dr slaapproblemen? En heb jij een mannelijke CBarts? Wat leuk, nog nooit eerder gehoord...
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel woensdag 15 december 2004 @ 20:52:20 #293
2628 Karin
pi_23997802
Ik hoorde net wat gerommel boven dus ik dacht ga even kijken of hij nog wel zijn schapie en speen heeft, anders wordt het toch niet slapen. Kom ik zijn kamertje in, heeft hij zijn slaapzakje uit en hing aan de verkeerde kant van het bedje Jahoor meneer klimt zijn bed uit Ben wel boos geworden maarja dat maakt toch geen enkele indruk.
Moet nu goed opletten dus dat ik boven het traphekje ook dichtdoe, dat vergeet ik nog wel eens 's avonds. Hij kan namelijk ook zijn deur openmaken.
pi_23997865
oeps karin! tijd voor een groot bed...!?

Cas, jij ook beterschap. en Piet heeft vandaag niet (althans niet uit zichzelf) los gelopen hoor dus hij blijft 't ook rustig aan doen.

easy, hoe is 't vandaag met sven gegaan?
  woensdag 15 december 2004 @ 21:31:40 #295
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_23998838
Akelig briefje vandaag meegekregen van het kdv.
Uitdrukkelijk verzoek om kinderen 's ochtends geen zetpil paracetamol te geven, en vervolgens met gezakte koorts naar het kdv te laten gaan.
Twee leidsters hadden namelijk (weliswaar op een ander kdv) meegemaakt dat een meisje zo was gekomen, 's middags haar eetlust verloor en heel hangerig werd, daarna door de ouders werd opgehaald, en 's avonds aan hersenvliesontsteking overleed.

Helemaal koud krijg ik het ervan.

Het kdv doet dus nu het terechte verzoek om dus geen paracetamolletje te geven, omdat zij dan niet meer kunnen beoordelen hoe het met het kind gaat. Brrr. Het voorval van het briefje spookt de hele dag al in mijn hoofd. Wat verschrikkelijk, voor iedereen.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_23999005
quote:
Op woensdag 15 december 2004 21:31 schreef Icaä het volgende:
akelig verhaal
Ik ken ook zo'n akelig verhaal, maar dan van iemand die ik ken (en dan was het iets met een koortsstuip) vandaar mijn onzekerheid van gisteren oa.

Vandaag is het overigens redelijk gegaan. Hij had een beetje verhoging maar was verder fris en fruitig. Gisteravond liep de koorts op toen hij een poosje in bed lag, dus we wachten hier af hoe het vanacht gaat.
  FOK!fossiel woensdag 15 december 2004 @ 21:42:45 #297
2628 Karin
pi_23999148
Wat een vreselijk verhaal inderdaad Voor die leidsters ook heel erg lijkt mij.

Maar aan de andere kant vind ik het ook heel erg om je kind met kunstmatig gezakte koorts naar het kdv te laten gaan en dat gewoon niet vertellen. Dan ben je ook niet echt lekker bezig hoor! Want als je het verteld kan je je kind weer meenemen en dat zal dan wel niet uitkomen ofzo. Ik laat Bram nooit met koorts naar het kdv gaan. En als hij al een paracetamolletje nodig heeft al helemaal niet.
Mijn vriendin is kinderdagverblijfleidster en als ik dan wel eens hoor hoe sommige ouders zijn, echt vreselijk Hoeveel moeite zij soms moet doen om die kinderen opgehaald te laten worden, hele dag bellen met ouders die dan zeggen dat ze zo komen naar hun doodzieke kind maar gewoon niet komen, tis echt heel triest. Als ik gebeld word dat Bram ziek is laat ik acuut alles vallen en ga hem halen (nu heb ik gelukkig een baas die dan ook meteen zegt dat ik moet gaan). Maar als het niet uit zo komen zo ik zsm wat anders proberen te regelen en al helemaal niet liegen dat ik kom en dan gewoon niet komen.
pi_23999271
vind 't ook belachelijk dat mensen zoiets überhaupt overwegen. maar vreselijk naar verhaal inderdaad zeg, icaä.
  woensdag 15 december 2004 @ 21:57:12 #299
24188 Belana
kloon van belana
pi_23999459
*komt langzamerhand al een beetje deze kant op schuiven*

Bram! Je bed uitklimmen! Karin, heb je de haak van de deur al omhoog gezet?
En wat een zieke kindjes ook allemaal hier! Beterschapjes allemaal!

En Piet!! Wat knap man!!! Het begin is
stormy waters...
sailin'
pi_23999562
Hoi Belana, ben je al een beetje aan het inburgeren hier

Bram
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')