Heej, hoe herkenbaar!
Wilyan zegt nu ook steeds "AUW", vaak tikt hij daarbij met zijn hand eerst nog even zijn hoofd aan..
![]()
Hier in het dorp kunnen we voor de psz helaas pas inschrijven vanaf twee jaar, en als Wilyan dan twee-en-een-half is kan hij heen. Terwijl je een dorp verderop wel vanaf anderhalf kunt inschrijven, en ze dan als ze twee zijn heen kunnen.. Maar het heeft (net als bij Jessie) met de scholen in het dorp te maken..
Ik vind het wel jammer, want ik merk gewoon dat Wilyan graag met andere kindjes speelt.
Gelukkig hebben we eerst het zwemmen nog, daar drinken we vantevoren eerst een half uurtje koffie en kunnen de kinderen even met elkaar met de blokken spelen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wilyan is een paar dagen uit logeren geweest.
Donderdag waren we wezen zwemmen en daarna rijden we altijd meteen naar Oma om een broodje te eten en dan doet Wilyan daar even zijn middagslaapje. Normaal moeten we om half vier weer op weg om pappa van zijn werk te halen..
Nu dus niet..
Wilyan heeft heerlijk liggen uitslapen en werd dus pas om een uur of drie wakker. Daardoor had hij nog geen zin om om half vier mee te gaan in de auto..
Ik stond al startklaar en riep Wilyan..
"Wilyan ga je mee? ... Wííííílyááán? ... Ga je meehee? ... Gaan we in de auto, pappa op halen..." Geen enkele reactie.. Dus ik zeg voor de grap..
"Nou, blijft Wilyan dan bij Oma?" Oma veerde meteen op:
"Jahaaa? Écht? Ja, ik durfde het zelf niet te vragen, ik hoopte er al een beetje op.. Ooooh, wat leuk!"Nou ja, alles zat in de tas dus het wás mogelijk...
Dus Pappa op gebeld en het hem voor gelegd. Pappa had het er wat moeilijk mee, maar ach, hij moest toch weer eens een keertje logeren. Waarom dan ook niet nu? Zaterdag zouden we er weer zijn om daar Sinterklaas te vieren.
Dus daar ging mamma, helemaal alleen pappa op halen van zijn werk. 's Avonds zijn we bij vrienden van ons geweest en zijn daar blijven slapen. Daar viel het nog wel mee, je praat wat en denkt er verder niet aan..
De volgende dag rond een uur of één weer terug naar huis... Maar wat is je huis dán stil zeg... Én je hoeft 's avonds niet even om het hoekje gluren als je op bed gaat..
De volgende ochtend hadden we een afspraak met iemand die hier zou kijken of hij het e.e.a. boven voor ons kan verbouwen en daarna... weer op weg naar ons grote kleine mannetje!