abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 december 2004 @ 13:14:51 #151
34891 melonovy
La Kutschie
pi_23736217
Iris, wat ga je lekker meid! Heerlijk voor je Lois!

De teletubbies zijn hier ook zwaar favoriet, Chiara kijkt er het liefst dagelijks naar en is helemaal fan van Lala. Als ze roepen "nog een keer, nog, nog" om het filmpje een 2e keer te laten zien, roept Chiara altijd "Neeeee!" tegen de TV, zij vindt dat ook niets. Ik zelf vind het ook zwaar iritant. Samen kijken vindt Chiara ook het leukst, gelukkig heeft ze niet door dat ik dan mijn ogen wel eens dicht doe als ze op schoot zit.
Ik heb geen DVD's van de teltubbies, ze krijgt iedere dag een verse op TV
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_23736293
Zijn er eigenlijk wel kinderen die die filmpjes leuk vinden
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2004 @ 17:14:58 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_23741714
René

Tis hier net een kinderdagverblijf Voor in de kamer zit er 1 tv te kijken en achter in de kamer staat er 1 mee te gillen met Ernst & bobbie bij Sinterklaas
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Jubileum moderator vrijdag 3 december 2004 @ 19:23:52 #154
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23744312
Eva en Iris zijn ook helemaal weg van die filmpjes. Ze vinden ze vaak nog leuker dan de tubbies zelf. Jammer alleen dat die kinderen van die nagesynchroniseerde rotstemmetjes hebben.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 3 december 2004 @ 20:25:00 #155
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_23745780
goed zeg dat eva weer APK gekeurt is
en de teletubbie's die komen hier niet eens op daar heb ik echt een hekel aan aan dat geooo
ik heb het een keertje opgezet maar Kyllian kijkkt er ook niet naar ..
doe hem maar bob de bouwer

nog even iets kyllian wil graag sinterklaas bedanken voor de hele mooie kaart hij was er helemaal onderste boven van en kreeg er gewoon rode wangen van

pi_23746259
Huh Kylian ook al een sinterklaaskaart gehad. Is die van iemand van hier? Ik weet dus nog steeds niet van wie Bo en Janneke die sinterklaaskaarten hebben gekregen.

Heerlijk hoor Lois dat het zo goed gaat met Iris. 80cm is toch geen achterblijven in groei? Ik geloof dat Janneke er 81.5 was en die zit dan weer bij de lange dames
Heb je al wat over het niertje van Eva gehoord?

Janneke is ook helemaal weg van de tubbies. Bo schaterde altijd mee met het zonnetje. En Janneke nu ook weer. Bo begint nu de filmpjes leuk te vinden. En Janneke gaat tijdens de filmpjes ook altijd wat anders doen. Janneke krijgt de tubbies in de sneeuw van sinterklaas. En een pooh

Verder is Janneke snotverkouden. Heel dr neusje ligt weer open. Zal wel komen door de rottige hoektandjes die zitten te mutsen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 3 december 2004 @ 21:32:31 #157
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_23747258
ja ik weet wie kyllian die kaart heeft gestuurt maar ik zeg lekker niks ik moest eerst heel goed denken en toen zag ik het aan het handschrift
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2004 @ 21:53:23 #158
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23747879
En hebben Bo en Janneke daar ook die kaart van gehad? Shit nu word ik wel heel nieuwsgierig. En nu moet ik ook wel een beetje lachen dat ik dan juist in t speeltuinbankje kwam zeggen dat ik me irriteer omdat ik niet wist van wie ze hem hadden. Diegene zit nu waarschijnlijk flink in zijn vuistje te lachen. En ik iedereen in de familie maar verdenken.

Joehoe wil de enige echte sinterklaas NU opstaan.

O en als Bo en Janneke geen kaart van dezelfde als kyllian hebben dan weet ik het ook niet meer en wil ik het niet meer weten
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 3 december 2004 @ 22:00:40 #160
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_23747991
Ik vond het ook geweldig dat je daar aan heb gedacht Lady-wrb zelf was ik er niet opgekomen.
ik dacht eerst dat het mijn schoonmoeder was omdat jullie ongeveer het zelfde schrijven..
en toen ineens dacht ik aan je.
pakte het kaartje erbij van Luca en toen wist ik het ...
vind het heel lief van je echt waar Kyllian was er echt heel blij mee moest hem gelijk op de tv zetten
en zijn vader kwam binnen en hij zei heel trots
papa kijk eens kaart van sinterklaas ..

En ik heb hier voor luca een hoop stuntwheels vind hij het nog leuk?
dan doe ik ze volgende week ff op de post of anders morgen als ik een brievenbus tegenkom
pi_23748033
Hmmm niet van hier dus. Want lady wrb heeft mijn adres niet.
Dit is toch erger als valentijn
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 3 december 2004 @ 22:06:24 #162
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_23748106
ik was er gisteren ook niet lekker van hoor mag je eerlijk weten maar echt vanmorgen moest ik ineens aan lady-wrb ddenken .
Ja jessie misschien toch iemand van familie ofzo?
  zaterdag 4 december 2004 @ 09:16:22 #163
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_23753602
arme jessie... ben benieuwd wie die kaart dan gestuurd heeft... het moet toch een bekende van jullie zijn...
patat ftw :)
  † In Memoriam † zaterdag 4 december 2004 @ 20:42:09 #164
37843 lady-wrb
kortaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 december 2004 @ 21:01:05 #165
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23765125
Ik ook niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!fossiel zaterdag 4 december 2004 @ 21:43:12 #166
2628 Karin
pi_23765918
Ow wat vreselijk Jessie, ik zou helemaal gek worden van nieuwsgierigheid

Zow, hehe, deel 1 van het Sinterklaasgebeuren dit weekend zit erop. Sinterklaasfeest bij mijn schoonfamilie. Bram is ongelovelijk verwend en was superblij met alles. foto's volgen, peet zit achter zijn computer en daar moet ik ze inlezen
De kadootjes voor morgen liggen klaar. Morgen deel 2 bij mijn Lois

We hadden donderdag een verjaardag. Er was een kindje van 4 weken die ik even vastgehad heb Mijn eierstokken lopen weer heftig te klapperen zoals Peet dat altijd zegt. Door omstandigheden bleven er wat extra kindertjes slapen en zodoende ging Bram bij een van die kinderen op de kamer slapen. Die hebben toch liggen keten met zijn tweetjes tot 9 uur 's avonds! Wat een lol! En toen gisteren een dagje bij mijn ouders waar Bram helaas maar een half uurtje heeft geslapen. Ik nam hem gistermiddag helemaal mee naar huis. Daar aangekomen gaf ik hem lekker zijn speentje en schapie en de Tubbies aan (Bram heeft ook een hekel aan die filmpjes, behalve eentje, daar doet zo'n Engels kindje zijn broertje in bad en die moet lachen en dan ligt Bram ook in een deuk) doen we altijd even voor etenstijd, even lekker kroelen. Nou Bram begon al te knikkebollen. Ik nog maar even snel een broodje voor hem gemaakt voordat hij te moe was om te gaan slapen, maar ik was al te laat hij was op de bank in slaap gevallen. Helaas had Peet het fototoestel mee. Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt met hem. Had het zo met hem te doen. Ik heb hem maar naar boven gebracht in de hoop dat hij 's avonds nog wakker zou worden voor wat te eten anders ben ik bang dat hij zo vroeg wakker is. Maar hij heeft van half 6 's avonds tot half 7 's ochtends geslapen
  † In Memoriam † zaterdag 4 december 2004 @ 21:55:29 #167
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23766167
wow bram, had je wat in te halen?

* lady-wrb wacht in spanning op de foto's
  zaterdag 4 december 2004 @ 21:56:51 #168
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_23766189
ik wilde vandaag ook foto's maken met sinterklaas bij mijn ouders maar helaas was hem vergeten .
maar hij vond het wel heel leuk..
maar hij heeft leuke cadeautjes gekregen.
zal er morgen eens foto's van maken
  † In Memoriam † zaterdag 4 december 2004 @ 22:07:35 #169
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23766378
owwww kyllian heeft de buit al binnen

hier heeft luca de hele dag gestuiterd en moet hij morgenochtend nog even doorstuiteren

morgenmiddag is het bij ons zover

ik ben benieuwd of de kadootjes bij iedereen in de smaak vallen
pi_23774374
Wij hebben gisteravond sinterklaas gevierd hier Zwaar verwend zijn de koters hier!!!

Er stond een stapel kadootjes echt niet normaal gewoon.
Maar wel een succes!!! Ze hebben van alles en nog wat gehad, auto's, herriemaakdingen, kleding, sloffen, een racebaan echt van alles wat zeg maar.
Ook de opa's en oma's en de vrienden waren niet vergeten door sinterklaas. LEkkere chocolade letters en voor mij zelf een nieuwe bordenset Al met al een geslaagde avond

Damien ging pas om 12 uur naar bed en duncan lag er om 10 uur in. Dunc was gesloopt ondanks dat ie smiddags tot 5 uur had geslapen. Ik had em maar lekker door laten slapen want ik wist dat het wat later ging worden dan normaal.

Vanmorgen waren ze alleen wel weer op de gewone tijd wakker dus ik ben zelf een beetje gebroken zeg maar.... maar goed dat maakt niet uit
  † In Memoriam † maandag 6 december 2004 @ 12:29:47 #171
7074 moussy
kuttekop
pi_23796612
quote:
cas, wildebras!(sorry ben nog in rijm-mood) piet begint nu ook klimmerig te worden trouwens, vind 't altijd leuk om te zien wat cas allemaal al doet omdat ze zovaak gelijk op gaan. we moeten maar snel traphekjes gaan maken onderaan de trappen (nu zit er alleen 1 bovenaan)
Ja grappig is dat he wij hebben boven ook een traphekje, maar beneden nog niet, dus daar staat de salontafel nu voor (op zn kant, poten door de trap)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 december 2004 @ 08:29:26 #172
13151 crew  Rewimo
pi_23815204
Ik zie nu al twee dagen 's morgens als ik Christan bij mijn moeder heb gebracht een paar jochies (zeker niet ouder dan Christan) al voor half 8 in het donker op straat spelen... Ben ik de enige die dat een beetje raar vindt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23815323
Geen sinterklaas gevierd maar wel met familie gegeten (gourmetten) en dat was heel gezellig.
Uiteraard heeft Elise nog wel wat gehad: een blokkenloopwagen (loopblokkenwagen/wagenblokkenloop/of-wat-dan-ook) en ze ging er direct mee aan de haal! Ze kan er al aardig snel mee lopen en schuiven (Als ze de andere kant op wilt, dan schuift ze'm gewoon even die kant op).

Gisteravond hebben we het bewijs van 'Ikke zelluf doen!' mogen zien; avondeten was huilen en brullen! Echt niet normaal meer, terwijl ze zuurkool best lekker vindt. Dus, bakje weggezet en wij verder eten. Mevrouw wijst ernaar en wil toch het bakje wel hebben. Ok, bij haar neergezet en ze pakt de lepel, begint even in het bakje te roeren en stopt de lepel in haar mond! Afijn, wij klappen, zodat ze ons trots aankijkt.
Ik pak haar handje met de lepel om weer een hapje op te scheppen en dan begint ze weer te huilen! Gevulde lepel neergelegd en mevrouw pakt'm en stopt't zo weer in haar mond.
Pas na 4 of 5 keer begreep ze dat ik alleen de lepel vul en niet direct in haar mond stop. Dus dat was dan wel goed en dan elke keer in het bakje blijven roeren totdat we zeggen dat ze het in haar mondje moet stoppen.
Ze snapt ook echt wat 'mond' betekent (mag ook wel, na zo lang te eten geven en 'mond open' aan te moeten horen )
Afijn, mevrouw groeit op en wil alles zelf doen! Echt, dat wordt me d'r eentje!
pi_23815953
Wauw Elise!
Helemaal zelf eten, goed hoor!

Enne Rewimo, je bent niet de enige die dat een beetje raar vind...
W ~ H ~ T
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 december 2004 @ 11:06:53 #175
13151 crew  Rewimo
pi_23817081
Gelukkig Ik zou het niet in mijn hoofd halen om mijn kind 's morgens al in het donker op straat te laten. Maar ja, niet iedereen is hetzelfde...

Karin, nog bedankt voor de tip over de badletters Christan is er erg blij mee (al wilde hij ze niet hebben toen ik ze kocht ).
  † In Memoriam † dinsdag 7 december 2004 @ 11:21:41 #176
7074 moussy
kuttekop
pi_23817311
ik ook niet hoor zo breng ik René ook nog altijd braaf zelf naar school, ook al is het hier achter en ben ik met de fiets in 2 min. uit en thuis.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 december 2004 @ 11:26:19 #177
13151 crew  Rewimo
pi_23817393
Als het nou licht was... maar dan vind ik het nog vroeg hoor
pi_23817417
De peuterspeelzaal heeft gebeld
Op 10 januari mag Bo komen .
Ze gaat dan maandagochtend, dinsdagmiddag, woensdagochtend en donderdagmiddag. Ik ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden. Ik hoop echt dat het afscheid nemen nu wat beter gaat verlopen. Spannend dus!
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 december 2004 @ 11:30:12 #179
13151 crew  Rewimo
pi_23817473
Wat goed Jessie, ik hoop dat Bo het daar wèl leuk vindt Gaat ze meteen vier keer of ga je dat een beetje opbouwen?
pi_23817527
fijn jessie! da's best vaak zeg! ik hoop ook dat Bo het daar wel naar haar zin zal hebben.

rewimo lijkt mij ook erg vroeg om al buiten te spelen, zeker voor van die kleine jochies.
pi_23817538
Nee het is direct 4 keer. Ik denk voor haar wel goed. Bij Bo is het nogal zwart wit. Dus als het de ene keer maar 1 keer is snapt ze er geen hol van om de volgende keer 2 keer te gaan. En inmiddels slaapt ze al een hele poos niet meer smiddags enzo. Dus dat moet lukken. Als het te veel voor haar is, zien we het snel genoeg.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 december 2004 @ 11:41:34 #182
13151 crew  Rewimo
pi_23817684
Ja, je kunt het gewoon uitproberen natuurlijk
  † In Memoriam † dinsdag 7 december 2004 @ 11:57:08 #183
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23817906
Het heet voorschool.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23818365
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 09:49 schreef Jonnetje het volgende:
Wauw Elise!
Helemaal zelf eten, goed hoor!

Enne Rewimo, je bent niet de enige die dat een beetje raar vind...
En ze heeft bijna alles opgegeten, trots en wel! Alleen maar wat hulp gekregen on de lepel te vullen

En kindertjes in het donker al buiten spelen? Nee, dat is niet normaal!!
  † In Memoriam † dinsdag 7 december 2004 @ 12:25:50 #186
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23818454
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 11:58 schreef jessie het volgende:
Het heet voorschool.
ik denk dat dat dan hetzelfde is.
luca heeft hier op peuterplus gezeten. een soort van voorbereiding op de basisschool.
  FOK!fossiel dinsdag 7 december 2004 @ 13:09:29 #187
2628 Karin
pi_23819224
Bo naar school Ik hoop dat het wennen makkelijk gaat. Lijkt me best veel al 4 dagdelen maar wel goed voor haar inderdaad, zit er tenminste een ritme in.
  † In Memoriam † dinsdag 7 december 2004 @ 13:35:35 #188
43556 miss_dynastie
pi_23819281
Wat leuk Bo
Zitten op de peuterspeelzaal de kindjes die straks ook naar groep 1 gaan met haar, of zit het niet aan de basisschool vast?
pi_23823760
Deze peuterspeelzaal werkt samen met een basisschool waar ze waarschijnlijk ook heen gaat (en de meeste kindjes dus) We hadden op 10 jan ook een rondleiding op de school, maar die gaan we nu maar even verzetten

Ja aan de ene kant vind ik 4 dagdelen wel veel. Aan de andere kant een jaar later gaat ze 5 dagen. En voor Janneke en mezelf vind ik het best even lekker hoor.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23824300
Hoe reageerde Bo zelf op het nieuws Jessie? En hoe ben je tot 4 dagdelen gekomen, is zoiets verplicht of heb je daar zelf ook iets over te zeggen en krijg je gewoon advies? sprak de peuterleek
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 december 2004 @ 08:55:24 #191
13151 crew  Rewimo
pi_23827074
Ik heb een jongetje dat mij 's morgens vroeg al meedeelt: Het is vandaag 8 december mama.

Hij heeft een adventkalender gekregen met chocolaatjes erin, en blijkt ineens prima te kunnen tellen en daar de datum aan vastkoppelen lukt ook perfect
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 08:57:11 #192
43556 miss_dynastie
pi_23827084
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 23:27 schreef jessie het volgende:
Deze peuterspeelzaal werkt samen met een basisschool waar ze waarschijnlijk ook heen gaat (en de meeste kindjes dus) We hadden op 10 jan ook een rondleiding op de school, maar die gaan we nu maar even verzetten
Dat is dan wel heel leuk, dan kent ze alvast wat mensen!
Ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden!
pi_23831909
Ik hoop dat Bo het hier wel naar dr zin zal krijgen! Succes ermee!

Ik ben vandaag ook even langs de peuter speelzaal geweest, hier mag je je inschrijven als het kind anderhalf is, nu is Chiara 19 maanden en moest mama maar eens op pad. Het is allemaal wel goed, maar toch vind ik het wel weer een beetje moeilijk om dr straks los te laten. Ik denk dat ik er meer moeite mee zou hebben dan Chiara, die is zo nuchter... Maar goed, het is wel oke, en we komen er wel doorheen.
Ik word binnenkort opgebeld voor een afspraak met rondleiding en daarna kunnen we wel of niet gaan inschrijven. Chiara hoorde de kindjes en wilde er naar toe, maar helaas moet ze nog even wachten. Met een beetje mazzel kan ze in mei of juni al terecht, das dan vlak na de geboorte van dr brusje en dat lijkt me wel lekker om ook even alleen met de baby te kunnen zijn.

Verder gaat het weer hartstikke lekker met Chiara, ze is al de hele week zoet aan het spelen met dr sinterklaascadeaus, het is erg leuk om te zien hoe tevreden ze is met dr nieuwe spullen!
Ze heeft een nieuw woordje geleerd en dat wordt te pas en te onpas gebruik: "AUW" als iets niet lukt zegt ze het, als iets niet prettig is, als ze even mijn aandacht wenst, of als ze echt pijn heeft na vallen of stoten zegt ze "AUW" en geloof me dat komt erg vaak voor op een dag (en zelfs een enkele keer 's nachts)!

Ik vind dit ook wel weer erg leuk, die fase waarin ze leert te praten, steeds meer woordjes en praatjes heeft ze. Echt genieten! Soms een beetje onduidelijk, omdat bepaalde termen meerdere betekenissen hebben, maar meestal begrijpen we elkaar goed!
En dan die slappe lach van dr, die is echt zo leuk, ze vindt het erg lekker en lachwekkend om gekieteld te worden, of lachen om een scheet of boertje, echt heerlijk!

[ Bericht 10% gewijzigd door melonovy op 08-12-2004 14:08:16 ]
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 8 december 2004 @ 15:18:46 #194
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_23833387
quote:
Op woensdag 8 december 2004 14:01 schreef melonovy het volgende:
(...) Chiara hoorde de kindjes en wilde er naar toe, maar helaas moet ze nog even wachten. (...)
Voor je het weet krijg je in het weekend de vraag "mama, ga ik straks naar de kindjes", en bij een ontkennend antwoord een onbedaarlijk huilend kind....
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_23833482
Heej, hoe herkenbaar!
Wilyan zegt nu ook steeds "AUW", vaak tikt hij daarbij met zijn hand eerst nog even zijn hoofd aan..

Hier in het dorp kunnen we voor de psz helaas pas inschrijven vanaf twee jaar, en als Wilyan dan twee-en-een-half is kan hij heen. Terwijl je een dorp verderop wel vanaf anderhalf kunt inschrijven, en ze dan als ze twee zijn heen kunnen.. Maar het heeft (net als bij Jessie) met de scholen in het dorp te maken..
Ik vind het wel jammer, want ik merk gewoon dat Wilyan graag met andere kindjes speelt.

Gelukkig hebben we eerst het zwemmen nog, daar drinken we vantevoren eerst een half uurtje koffie en kunnen de kinderen even met elkaar met de blokken spelen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wilyan is een paar dagen uit logeren geweest.
Donderdag waren we wezen zwemmen en daarna rijden we altijd meteen naar Oma om een broodje te eten en dan doet Wilyan daar even zijn middagslaapje. Normaal moeten we om half vier weer op weg om pappa van zijn werk te halen..
Nu dus niet..

Wilyan heeft heerlijk liggen uitslapen en werd dus pas om een uur of drie wakker. Daardoor had hij nog geen zin om om half vier mee te gaan in de auto..
Ik stond al startklaar en riep Wilyan.. "Wilyan ga je mee? ... Wííííílyááán? ... Ga je meehee? ... Gaan we in de auto, pappa op halen..." Geen enkele reactie.. Dus ik zeg voor de grap.. "Nou, blijft Wilyan dan bij Oma?"
Oma veerde meteen op: "Jahaaa? Écht? Ja, ik durfde het zelf niet te vragen, ik hoopte er al een beetje op.. Ooooh, wat leuk!"

Nou ja, alles zat in de tas dus het wás mogelijk...
Dus Pappa op gebeld en het hem voor gelegd. Pappa had het er wat moeilijk mee, maar ach, hij moest toch weer eens een keertje logeren. Waarom dan ook niet nu? Zaterdag zouden we er weer zijn om daar Sinterklaas te vieren.

Dus daar ging mamma, helemaal alleen pappa op halen van zijn werk. 's Avonds zijn we bij vrienden van ons geweest en zijn daar blijven slapen. Daar viel het nog wel mee, je praat wat en denkt er verder niet aan..
De volgende dag rond een uur of één weer terug naar huis... Maar wat is je huis dán stil zeg... Én je hoeft 's avonds niet even om het hoekje gluren als je op bed gaat..
De volgende ochtend hadden we een afspraak met iemand die hier zou kijken of hij het e.e.a. boven voor ons kan verbouwen en daarna... weer op weg naar ons grote kleine mannetje!
W ~ H ~ T
pi_23839949
Icaä, als mijn vermoedens kloppen, leuk dat je weer post meid!

Leuk hoor Jonnetje, ik vond het ook wel gek hoor toen Chiara voor het eerst uit logeren ging, ze had er totaal geen moeite mee. Ze vond het toen wel heel erg leuk om me weer te zien en beetje gek toen ik er 's ochtends niet was, maar het was haar verer goed bevallen, ze had overigens bij mijn zus gelogeerd waar wel wel vaker samen logeren...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_23843421
Wilyan is wel vaker uit logeren geweest hoor, maar dan was het meestal één nacht en dan moesten wij ook ergens heen..
Maar dit was vooral erg onverwacht.

En morgen moet Wilyan proefzwemmen (volgende week afzwemmen) voor Guppy2 en misschien (hopelijk) Guppy3.. Dus dan moeten we weer die kant op..

.
.
.
.
.
.

En nee, oma... Wilyan blijft nu niet wéér logeren...
Een volgende keer misschien....
W ~ H ~ T
  woensdag 8 december 2004 @ 23:57:07 #198
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_23845449
Wat leuk dat Bo eindelijk weer naar de psz kan! Hopelijk heeft ze het hier beter naar d'r zin.
En ik vind Chiara ook al zo'n grote stoere meid. Wat gaat dat toch allemaal snel, hè?
Heeft Christan het ook nog steeds naar z'n zin op school?
Wilyan, succes morgen!

Vandaag hebben we bericht gekregen van de basisschool waar Daan naartoe gaat. Ze beginnen in februari met een instroomgroep ("groep 0" maar ze noemen het anders) en daar kan Daan dus (ongeveer?) vanaf het begin meedoen (hij wordt 15 februari 4 jaar). Voorgaande jaren hadden ze 4e jaars pabo-studenten die voor zo'n groep stonden (3 dagen per week), maar dit jaar was dat niet gelukt.
Gelukkig was een juf bereid om 2 dagen per week voor deze groep te staan, dus gaat Daan straks 2 dagen per week naar school (maandag en dinsdag). Misschien wel lekker om zo te wennen...

Daan begint trouwens te lezen. Korte woordjes (2 of 3 letters) heeft hij geen moeite meer mee. Hij wijst telkens woordjes aan en vraagt wat er staat. Of hij probeert zelf te lezen wat er staat (hij had wat moeite met "Elsevier" ).
Nu nog leren fietsen . Hij wil echt niet op z'n fietsje met zijwieltjes. Hij kan nauwelijks 100 meter fietsen. Op een driewieler (op de psz) gaat het trouwens wel goed. Nou ja, dat zal ook wel goedkomen (ooit...)

Judith heeft het lopen nu echt ontdekt. Kruipen is voor baby's, of voor als je toch wel snel ergens naartoe wil . Ze slaapt de laatste tijd veel meer, maar misschien verbruikt ze met lopen meer energie dan met kruipen? Ik vind het wel prettig iig, heb ik weer wat meer rust in huis .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 december 2004 @ 08:27:33 #199
13151 crew  Rewimo
pi_23848596
Hoe werkt dat, zo'n groep 0, is dat dan tot de grote vakantie? Want als hij 4 wordt gaat hij in principe toch naar groep 1? Wat knap dat hij al een beetje kan lezen Christan herkent zijn naam, en bepaalde letters (hee mama, dat is de letter van opa Wim! - op een toon alsof hij een nieuw werelddeel heeft ontdekt).

Christan fietst wel, maar hij durft nog niet zonder zijwieltjes. Hij kan het wel, maar zijn hoofd zegt van niet

Van lopen word je moe hoor, dus het kan best dat Judith daardoor meer slaapt. Meestal als ze net kunnen lopen doen ze ook niks anders meer da's best vermoeiend.
  † In Memoriam † donderdag 9 december 2004 @ 09:58:21 #200
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23849574
luca is heel strak met gewoontes. gisteren vroeg ik of ik eierkoeken moest kopen voor hem. vond ie goed. toen zei ik: dan kan je eens een eierkoek als ontbijt nemen.
nee, zei hij, dan eet ik altijd een banaan.
nou, zeg ik, dan heb je eens wat anders.
nee, zei hij, ik wil altijd een banaan als ontbijt

vervolgens wilde hij hem ook niet mee naar school, want dan eet hij altijd liga

en ook niet als lunch, want dan wil hij alleen een chocoladecroissantje

dus toen vroeg ik me dus vertwijfeld af wanneer hij nou eens tijd had voor een eierkoek.

maar wat ik nou eigenlijk wil vragen, wie herkent dit en is dit normaal gedrag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')