Dan mag je mee naar het bureau en kun je effe iemand bellen die met je ID naar het politie-bureau komt.quote:Op vrijdag 31 december 2004 03:46 schreef kultivate het volgende:
En een valse naam opgeven is nog heel makkelijk dan hoor. Gewoon zeggen dat je geen id bij je hebt dan komt er 50 euro bij maar ja dan geef je een vals adres op.
Dat bestaat al langer, stap maar eens op het verkeerde metro station in Rotterdam uit (Coolhaven bijv.) en je komt ineens twee dozijn agenten tegen die je papieren willen zien en je fouilleren.quote:Op donderdag 30 december 2004 23:01 schreef Tobbes het volgende:
Ik heb geen trek in gestapo taferelen als "Ausweiss Bitte!!!"
Het is gewoon een stap in de verkeerde richting.
En trouwens...Hebben wij zo'n zuigende inlichtingen dienst dat die niet zonder een LEGITIMATIE-plicht zijn zaakjes kan regelen?![]()
Je schets een situatie, is geen feit of wat dan ook. Dit jaar hadden ze ook een verplichting tot x boetes. Heb jij extra boetes gehad einde van het jaar? Ben jij opgepakt omdat jouw kop hun niet aanstond?quote:Op donderdag 30 december 2004 23:19 schreef Tobbes het volgende:
Ik schets een situatie.
Oke, laat mij raden....quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:06 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Oke, laat me raden.
Je bent of een: Helderziende...of een agentje...of een VVD/LPF stemmer.
Het spreekt me allemaal niet aan. Dus hou op met je promotie voor de staat![]()
Een andere reden zou kunnen zijn: de verdenking van het niet bij je dragen van je ausweissquote:Op vrijdag 31 december 2004 12:04 schreef PS het volgende:
[..]
Ze controleren alleen als daar rede toe is. Openbaar dronkenschap, niet hebben van kaartjes voor metro. Herrieschopperij. Vandalisme etc. Niet als je simpelweg over straat loopt.
Gelul. Er wordt in Rotterdam al 2 jaar lang op die manier gewerkt namelijk, straten worden afgesloten en een ieder die zich daar bevind wordt gecontroleerd en gefouilleerd.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:04 schreef PS het volgende:
Ze controleren alleen als daar rede toe is. Openbaar dronkenschap, niet hebben van kaartjes voor metro. Herrieschopperij. Vandalisme etc. Niet als je simpelweg over straat loopt.
Dat is preventief fouilleren, dat staat weer los van de ID-plicht.quote:Op vrijdag 31 december 2004 13:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gelul. Er wordt in Rotterdam al 2 jaar lang op die manier gewerkt namelijk, straten worden afgesloten en een ieder die zich daar bevind wordt gecontroleerd en gefouilleerd.
dat kunnen ze nu ook, dus waaraan draagt die IDplicht iets bij?quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan mag je mee naar het bureau en kun je effe iemand bellen die met je ID naar het politie-bureau komt.
Of oom agent begeleid je even naar huis, alwaar je alsnog je ID kunt tonen.
Kom op, denk je nou echt dat ze blont zijn?
Ja of vanwege het feit dat je je haar naar links gekamt hebt en meneer de agent denkt laten we ff kijken of dat overeenkomt met zn ID. Zijn we bang om gecontroleerd te worden ofzo dat we de meest vreemde redenen gaan bedenken?quote:Een andere reden zou kunnen zijn: de verdenking van het niet bij je dragen van je ausweiss
Zoals nikk zegt: preventief fouilleren op zoek naar wapens. Naar mijn weten eigenlijk nooit midden op de lijnbaan gebeurt?quote:Gelul. Er wordt in Rotterdam al 2 jaar lang op die manier gewerkt namelijk, straten worden afgesloten en een ieder die zich daar bevind wordt gecontroleerd en gefouilleerd.
Dat ze je kont niet naar het bureau hoeven te slepen en iemand moeten bellen om je ID te brengen. En als ze dat wel moeten omdat jij je ID niet bij je hebt, kunnen ze die extra moeite die ze aan jouw besteden meteen kunnen doorrekenen. Tijd = geld. Jij verpest oom agent zijn tijd dus dokken.quote:dat kunnen ze nu ook, dus waaraan draagt die IDplicht iets bij?
nope, net als een kopie van je rijbewijs ook niet goed genoeg is als je auto rijdt. Je moet een officieel document bij je dragenquote:Op vrijdag 31 december 2004 17:25 schreef pberends het volgende:
Is een kopie van je paspoort ook genoeg?
Donner kon zelf ook geen duidelijke en verantwoorde motivatie voor deze wet geven, dus ik betwijfel of er hier dan iemand is die dat wel kan.quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:38 schreef DionysuZ het volgende:
heb nog steeds geen goede reden gehoord waardoor de invoering van de identificatieplicht bijdraagt aan de samenleving door bijv. het land veiliger te maken ofzo.. tot nu toe vind ik die wet buitenproportioneel, met vage redenen en privacyinperkingen
Haha, flikker toch op man. (de overheid dan he)quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:39 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
nope, net als een kopie van je rijbewijs ook niet goed genoeg is als je auto rijdt. Je moet een officieel document bij je dragen
En een ID plicht zorgt dat de politie effiecenter kan werken? Laat me niet lachen. Als je nu tegen een muur pist en je hebt geen ID bij je dan gaan die agenten echt niet met je mee naar huis, en ze nemen je ook echt niet mee naar het bureau.quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:16 schreef PS het volgende:
[..]
Dat ze je kont niet naar het bureau hoeven te slepen en iemand moeten bellen om je ID te brengen. En als ze dat wel moeten omdat jij je ID niet bij je hebt, kunnen ze die extra moeite die ze aan jouw besteden meteen kunnen doorrekenen. Tijd = geld. Jij verpest oom agent zijn tijd dus dokken.
Waarom zou een beslissing van de overheid niet ter discussie gesteld mogen worden?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:18 schreef Amando het volgende:
Waarom discussieren jullie over iets waar jullie niets over te zeggen hebben en dat toch word ingevoerd? (Sterker nog: HET IS AL INGEVOERD)
Dat vraag ik me ook af. Juist omdat ik het een rare beslissing vind, wil ik er best een discussie over volgen en af en toe meedoen.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zou een beslissing van de overheid niet ter discussie gesteld mogen worden?
zo is dat.. GEEN Turkije in de EUquote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zou een beslissing van de overheid niet ter discussie gesteld mogen worden?
Da's een andere topic geloof ik.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:47 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
zo is dat.. GEEN Turkije in de EU![]()
Heb ik het nu verkeerd, of lopen daar al 20 topics over?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:47 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
zo is dat.. GEEN Turkije in de EU![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |