abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 december 2004 @ 10:47:44 #176
3542 Gia
User under construction
pi_24315026
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 03:46 schreef kultivate het volgende:

En een valse naam opgeven is nog heel makkelijk dan hoor. Gewoon zeggen dat je geen id bij je hebt dan komt er 50 euro bij maar ja dan geef je een vals adres op.
Dan mag je mee naar het bureau en kun je effe iemand bellen die met je ID naar het politie-bureau komt.
Of oom agent begeleid je even naar huis, alwaar je alsnog je ID kunt tonen.

Kom op, denk je nou echt dat ze blont zijn?
pi_24315329
quote:
Op donderdag 30 december 2004 23:01 schreef Tobbes het volgende:

Ik heb geen trek in gestapo taferelen als "Ausweiss Bitte!!!"

Het is gewoon een stap in de verkeerde richting.

En trouwens...Hebben wij zo'n zuigende inlichtingen dienst dat die niet zonder een LEGITIMATIE-plicht zijn zaakjes kan regelen?
Dat bestaat al langer, stap maar eens op het verkeerde metro station in Rotterdam uit (Coolhaven bijv.) en je komt ineens twee dozijn agenten tegen die je papieren willen zien en je fouilleren.
Ok, alleen de niet-blanken werden gecontroleerd dus ik had nergens last van maar dan vraag ik mij wel af waar we deze wet voor nodig hebben.
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:04:04 #178
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24315379
het komt bij mij over als de sliced salami techniek, ik vraag me af wat de volgende stap is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 31 december 2004 @ 12:04:34 #179
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_24316938
quote:
Op donderdag 30 december 2004 23:19 schreef Tobbes het volgende:
Ik schets een situatie.
Je schets een situatie, is geen feit of wat dan ook. Dit jaar hadden ze ook een verplichting tot x boetes. Heb jij extra boetes gehad einde van het jaar? Ben jij opgepakt omdat jouw kop hun niet aanstond?
Ik heb niks gemerkt hoor, misschien ben ik wel jan modaal ofzo.

Maar ben je nou echt zo bang dat jij precies je ID moet laten zien. Gewoon zonder reden. Ik zie het al helemaal voor me.

Ik schets een situatie:

Ik loop midden in de winkelstraat opeens komen er twee busjes aan, deuren zwaaien open, agenten rennen de straat op. Heel de winkelstraat afgezet. Achter me nog geen minuut later zelfde gebeuren. Ingesloten door de politie.
"Houd u papieren gereed aub, controle."

Ze controleren alleen als daar rede toe is. Openbaar dronkenschap, niet hebben van kaartjes voor metro. Herrieschopperij. Vandalisme etc. Niet als je simpelweg over straat loopt.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_24317077
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 10:06 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Oke, laat me raden.

Je bent of een: Helderziende...of een agentje...of een VVD/LPF stemmer.

Het spreekt me allemaal niet aan. Dus hou op met je promotie voor de staat
Oke, laat mij raden....
Zeker een groenlinks/sp stemmer :p

Je moet niet gaan zeggen dat ik een helderziende ben, jij zegt dat het vanaf 1 januari alle zo drastisch gaat veranderen...... Stop nou eens met je anti-promotie voor de staat, neem gewoon lekker vanaf morgen je id-bewijs je mee, en mocht het inderdaad zo zijn dat je vanaf morgen om de haverklap gecontroleerd wordt, dan ben ik de eerste die jou gaat vertellen dat jij gelijk had.
  vrijdag 31 december 2004 @ 12:34:43 #181
18599 Lord_Corani
Uw Aller Admin
pi_24317714
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:04 schreef PS het volgende:

[..]

Ze controleren alleen als daar rede toe is. Openbaar dronkenschap, niet hebben van kaartjes voor metro. Herrieschopperij. Vandalisme etc. Niet als je simpelweg over straat loopt.
Een andere reden zou kunnen zijn: de verdenking van het niet bij je dragen van je ausweiss
Laat me nou toch eens met rust man![br]Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
pi_24318415
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:04 schreef PS het volgende:

Gelul. Er wordt in Rotterdam al 2 jaar lang op die manier gewerkt namelijk, straten worden afgesloten en een ieder die zich daar bevind wordt gecontroleerd en gefouilleerd.
pi_24318970
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gelul. Er wordt in Rotterdam al 2 jaar lang op die manier gewerkt namelijk, straten worden afgesloten en een ieder die zich daar bevind wordt gecontroleerd en gefouilleerd.
Dat is preventief fouilleren, dat staat weer los van de ID-plicht.
  vrijdag 31 december 2004 @ 15:08:31 #184
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24320808
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 10:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan mag je mee naar het bureau en kun je effe iemand bellen die met je ID naar het politie-bureau komt.
Of oom agent begeleid je even naar huis, alwaar je alsnog je ID kunt tonen.

Kom op, denk je nou echt dat ze blont zijn?
dat kunnen ze nu ook, dus waaraan draagt die IDplicht iets bij?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  vrijdag 31 december 2004 @ 17:16:33 #185
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_24323497
quote:
Een andere reden zou kunnen zijn: de verdenking van het niet bij je dragen van je ausweiss
Ja of vanwege het feit dat je je haar naar links gekamt hebt en meneer de agent denkt laten we ff kijken of dat overeenkomt met zn ID. Zijn we bang om gecontroleerd te worden ofzo dat we de meest vreemde redenen gaan bedenken?
quote:
Zoals nikk zegt: preventief fouilleren op zoek naar wapens. Naar mijn weten eigenlijk nooit midden op de lijnbaan gebeurt?
quote:
dat kunnen ze nu ook, dus waaraan draagt die IDplicht iets bij?
Dat ze je kont niet naar het bureau hoeven te slepen en iemand moeten bellen om je ID te brengen. En als ze dat wel moeten omdat jij je ID niet bij je hebt, kunnen ze die extra moeite die ze aan jouw besteden meteen kunnen doorrekenen. Tijd = geld. Jij verpest oom agent zijn tijd dus dokken.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_24323702
Is een kopie van je paspoort ook genoeg?
  vrijdag 31 december 2004 @ 18:38:55 #187
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24325094
heb nog steeds geen goede reden gehoord waardoor de invoering van de identificatieplicht bijdraagt aan de samenleving door bijv. het land veiliger te maken ofzo.. tot nu toe vind ik die wet buitenproportioneel, met vage redenen en privacyinperkingen
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  vrijdag 31 december 2004 @ 18:39:42 #188
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24325111
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 17:25 schreef pberends het volgende:
Is een kopie van je paspoort ook genoeg?
nope, net als een kopie van je rijbewijs ook niet goed genoeg is als je auto rijdt. Je moet een officieel document bij je dragen
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:19:57 #189
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_24327116
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 18:38 schreef DionysuZ het volgende:
heb nog steeds geen goede reden gehoord waardoor de invoering van de identificatieplicht bijdraagt aan de samenleving door bijv. het land veiliger te maken ofzo.. tot nu toe vind ik die wet buitenproportioneel, met vage redenen en privacyinperkingen
Donner kon zelf ook geen duidelijke en verantwoorde motivatie voor deze wet geven, dus ik betwijfel of er hier dan iemand is die dat wel kan.
pi_24327139
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 18:39 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

nope, net als een kopie van je rijbewijs ook niet goed genoeg is als je auto rijdt. Je moet een officieel document bij je dragen
Haha, flikker toch op man. (de overheid dan he)
pi_24337669
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 17:16 schreef PS het volgende:

[..]

Dat ze je kont niet naar het bureau hoeven te slepen en iemand moeten bellen om je ID te brengen. En als ze dat wel moeten omdat jij je ID niet bij je hebt, kunnen ze die extra moeite die ze aan jouw besteden meteen kunnen doorrekenen. Tijd = geld. Jij verpest oom agent zijn tijd dus dokken.
En een ID plicht zorgt dat de politie effiecenter kan werken? Laat me niet lachen. Als je nu tegen een muur pist en je hebt geen ID bij je dan gaan die agenten echt niet met je mee naar huis, en ze nemen je ook echt niet mee naar het bureau.
Ze hopen dat jij je goede naam en adres opgeeft, en anders krijg je geen boete. Simpel. Zonder ID gaat het precies hetzelfde.
Dus verplicht ID doet helemaal niets. Stomme wet, overbodig, nodeloos op kosten jagen van de burger en vooral: compleet nutteloos.
The uproar of one hand clapping.
pi_24341609
en al iemand aangehouden?
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:13:51 #193
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_24344940
als ze al denken dat ze geld uit me kunnen slaan als ik aangehouden (zonder reden) word en geen id bij me heb (duh , ik leef niet voor hun) dan hebben ze het mis.

want dat geld heb ik door de bezuinigingen zowieso al niet,
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:18:27 #194
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_24345038
Waarom discussieren jullie over iets waar jullie niets over te zeggen hebben en dat toch word ingevoerd? (Sterker nog: HET IS AL INGEVOERD)
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:28:11 #195
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_24345238
we weten dat we er niks over te zeggen hebben , we hebben over niks wat te zeggen , democratie bestaat niet , dat is een feit en wie dit niet wil geloven moet maar eens de komkommers van de ogen trekken.

maar discuseren is niet gebonden of wel soms?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:36:51 #196
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24345412
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:18 schreef Amando het volgende:
Waarom discussieren jullie over iets waar jullie niets over te zeggen hebben en dat toch word ingevoerd? (Sterker nog: HET IS AL INGEVOERD)
Waarom zou een beslissing van de overheid niet ter discussie gesteld mogen worden?
pi_24345633
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom zou een beslissing van de overheid niet ter discussie gesteld mogen worden?
Dat vraag ik me ook af. Juist omdat ik het een rare beslissing vind, wil ik er best een discussie over volgen en af en toe meedoen.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_24345652
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

zo is dat.. GEEN Turkije in de EU
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:52:48 #199
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24345777
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:47 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Da's een andere topic geloof ik.
pi_24345831
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:47 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Heb ik het nu verkeerd, of lopen daar al 20 topics over?

En ik wacht nog steeds op de goede redenen. Dit kan prima leiden tot verdere problemen. Stel nu dat, in een willekeurige groep van 100 mensen, 20/80 verdeeld. (20 allochtonen, 80 autochtonen.) alleen de allochtonen worden gecontroleerd? Olie op het integratiedebat-vuur, geloof me.

Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen, hoewel ik hoop dat ze dan óf alles óf niets doen.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')