abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24297911
quote:
Op donderdag 30 december 2004 14:11 schreef Puschkin het volgende:

....als je niets te verbergen hebt, hoef je je ook geen zorgen te maken!
Ik wil hier graag nog even herhalen wat ik daarover in dit topic al zei:
quote:
Die eeuwige dooddoener van 'te verbergen hebben' bij privacy-issues komen me de neus uit. Ik heb gewoon geen zin om me te moeten verantwoorden voor iets dat ik niet gedaan heb, terwijl de echte misdadiger met zijn valse paspoort vrijuit gaat. En oom agent die mijn paspoort staat te controleren en de paspoorten van honderden andere onschuldige burgers heeft vast ook wel wat beters te doen.

Bovendien maak ik bezwaar tegen de vloedgolf aan symboolbeleid die over NL uitgebraakt wordt. Die hele ID-plicht en vele andere stoere maatregelen geven je alleen maar het idee dat er wat aan veiligheid gedaan wordt. Denk je nou echt dat een crimineel of terrorist zich daardoor laat tegenhouden?
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 30 december 2004 @ 15:08:44 #142
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_24298618
edit: offtopic

[ Bericht 98% gewijzigd door sizzler op 30-12-2004 15:14:50 ]
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
pi_24298705
quote:
Op donderdag 30 december 2004 14:27 schreef Alicey het volgende:

Dat laatste is ook een drogredenering. Het gaat niet om het ergens zorgen over maken, het gaat om aantasting van privacy. Misschien dat bij jou de grens ergens anders ligt, dan nog mag men eerst eens aantonen dat het nut heeft.
Aantasting van privacy Wat worden er weer zware termen gebruikt..... Er wordt door jou gesproken alsof iedereen dagelijks gecontroleerd gaat worden. In de praktijk zal je waarschijnlijk nooit om je ID gevraagd worden als je je normaal gedraagd. Er worden alleen mensen om id gevraagd wanneer dat nodig is....en er worden niet zomaar willekeurige controles gehouden.
quote:
Er is mij nog niet duidelijk geworden op welke manier het criminelen belemmert, een drogredenering dus.
Er zijn al genoeg redenen in dit topic genoemd wat voor voordelen het oplevert, maar je kan ook eigenwijs zijn en daar over heen kijken. Feit is dat het in ieder geval het ze niet makkelijker maakt, dus het heeft op dat gebied in ieder geval geen negatieve invloed en als je nog eens goed alles doorleest zal jij toch ook moeten toegeven dat het wel degelijk zorgt voor betere mogelijkheden voor de politie.
  donderdag 30 december 2004 @ 15:21:34 #144
3542 Gia
User under construction
pi_24298844
quote:
Op donderdag 30 december 2004 14:30 schreef OreO het volgende:
ja ik heb al een pasport maar je denkt toch niet dat ik de hele dag ermee ga rondlopen! dat ding past niet eens in me portomenee... gebruik je verstand is
waarom kunnen andere landen wel een gratis ID verschaffen?
Past je mobieltje wel in je portemonnee?

Nee hè?

En daar kun je wel de hele dag mee rondlopen?
  donderdag 30 december 2004 @ 16:04:13 #145
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_24299652
quote:
Op donderdag 30 december 2004 14:30 schreef OreO het volgende:
ja ik heb al een pasport maar je denkt toch niet dat ik de hele dag ermee ga rondlopen! dat ding past niet eens in me portomenee... gebruik je verstand is
Zie reactie van Gia
quote:
waarom kunnen andere landen wel een gratis ID verschaffen?
Het gras is altijd groener bij de buurman.

[ Bericht 9% gewijzigd door PS op 30-12-2004 16:10:44 ]
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_24302170
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:08 schreef gigatech het volgende:
edit: offtopic
Wat wil je daarmee zeggen? Als ik jou op straat tegen kom (b.w.v.) is de kans klein dat jij weet wie ik ben.

Voor de rest kan iedereen whoissen. Als ik dat niet had gewild, had ik wel gezorgd voor een postbus-firma.
pi_24302217
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:12 schreef Puschkin het volgende:

[..]

Er worden alleen mensen om id gevraagd wanneer dat nodig is....en er worden niet zomaar willekeurige controles gehouden.
Wanneer is dat nodig?
quote:
[..]

Er zijn al genoeg redenen in dit topic genoemd wat voor voordelen het oplevert, maar je kan ook eigenwijs zijn en daar over heen kijken. Feit is dat het in ieder geval het ze niet makkelijker maakt, dus het heeft op dat gebied in ieder geval geen negatieve invloed en als je nog eens goed alles doorleest zal jij toch ook moeten toegeven dat het wel degelijk zorgt voor betere mogelijkheden voor de politie.
Je maakt het ze niet makkelijker, maar moeilijker ook niet echt, terwijl eerlijke burgers wel een deel van hun vrijheid in moeten leveren.
pi_24302379
Ik heb met je te doen Baaij, jij als paranoide persoon zal het met deze maatregel natuurlijk heel erg moeilijk hebben. Ik zie liever de voordelen, een valse naam opgeven aan de politie wordt zo goed als onmogelijk.
  donderdag 30 december 2004 @ 19:01:26 #149
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24302887
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Past je mobieltje wel in je portemonnee?

Nee hè?

En daar kun je wel de hele dag mee rondlopen?
Ik heb geen mobieltje. Heb je voor mij een ander gelegenheidsargument om deze ineffectieve symbool-maatregel te rechtvaardigen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 30 december 2004 @ 19:07:27 #150
3542 Gia
User under construction
pi_24303009
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:01 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik heb geen mobieltje. Heb je voor mij een ander gelegenheidsargument om deze ineffectieve symbool-maatregel te rechtvaardigen?
Nee, maar volgens mij had ik het ook niet tegen jou.
Had straks trouwens mijn rijbewijs bij me, in een leuk mapje, speciaal voor een rijbewijs en weet je wat? Ik voelde er niks van. Deed niet pijn, was niet zwaar, niks. Totaal geen probleem.

Maar ach, wie het teveel moeite vind doet het toch lekker niet.

Houd er wel allemaal rekening mee dat het morgenavond om 12 uur al 1 januari is en de politie waarschijnlijk flink controleert in geval van heibel. En heibel komt er geheid als kroegen open zijn van 12 tot 7 's morgens.

Nieuwjaar begint dan dus al lekker als je zo eigenwijs wil zijn en je ID niet meeneemt.

Gelukkig nieuwjaar, dus alvast.
pi_24303709
quote:
Op donderdag 30 december 2004 18:34 schreef Steijn het volgende:
Ik zie liever de voordelen, een valse naam opgeven aan de politie wordt zo goed als onmogelijk.
Het "nadeel" van een valse naam op kunnen geven, heeft mij anders wel geld bespaard.
pi_24303980
quote:
Op donderdag 30 december 2004 18:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wanneer is dat nodig?
Sjonge sjonge....serieus hee, als je dat nog niet weet....ga nou eerst eens even lezen wat er allemaal gezegd is anders voordat je dit soort opmerkingen maakt!
quote:
Je maakt het ze niet makkelijker, maar moeilijker ook niet echt, terwijl eerlijke burgers wel een deel van hun vrijheid in moeten leveren.
zucht........ je kan niet totale vrijheid hebben en ook nog orde. Anders schaffen we gewoon de overheid, politie e.d af....heb jij je totale vrijheid! Maar dan moet je niet gaan piepen als er dan volop gemoord en geplunderd wordt....

Maar hoe vaak denk je dan gecontroleerd te worden het komende jaar? Denk je nou echt dat je de komende jaren dan zovaak gecontroleerd gaat worden
  donderdag 30 december 2004 @ 21:40:02 #153
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_24306064
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:56 schreef Puschkin het volgende:
zucht........ je kan niet totale vrijheid hebben en ook nog orde.
Waarom kan dat niet? Is er perse staatscontrole nodig om de orde te handhaven? Een politieagent kan nu zijn werk niet (goed) doen?
quote:
Anders schaffen we gewoon de overheid, politie e.d af....heb jij je totale vrijheid! Maar dan moet je niet gaan piepen als er dan volop gemoord en geplunderd wordt....
Het is reeds aangetoond in andere landen, waar al wel een identificatieplicht geldt, dat deze maatregel niet heeft geleid tot minder criminaliteit. Op grond waarvan is het dan aannemelijk dat het juist in Nederland wel zal leiden tot een verlaging van de criminaliteitscijfers?
pi_24306189
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:56 schreef Puschkin het volgende:

zucht........ je kan niet totale vrijheid hebben en ook nog orde. Anders schaffen we gewoon de overheid, politie e.d af....heb jij je totale vrijheid! Maar dan moet je niet gaan piepen als er dan volop gemoord en geplunderd wordt....
Wanneer maatregelen functioneel zijn heb ik er niet zo snel problemen mee. Deze maatregel lijkt dat echter niet te zijn, en sowieso doet het niet wat de wetgever zegt dat het doet. Dat op zichzelf vind ik al vrij dubieus.
quote:
Maar hoe vaak denk je dan gecontroleerd te worden het komende jaar? Denk je nou echt dat je de komende jaren dan zovaak gecontroleerd gaat worden
Dat kan ik nu niet overzien. Elke keer is mij er echter een te veel.
  donderdag 30 december 2004 @ 21:51:20 #155
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24306338
ik heb mijn identiteitskaart altijd bij me, dus dat is geen probleem voor me...

waar ik wel bezwaar tegen heb is dat iedere agent me op ieder moment van de dag kan vragen om mijn ID, zonder wettelijke reden .. dit is namelijk niet vastgelegd in de wet.

waar ik ook bezwaar tegen heb is dat ik in mijn vrijheid word beperkt voor een schijnveiligheid. Het wordt niet veiliger in Nederland.. jah, bekeuringen uitdelen wordt makkelijker, maar wordt het daar veiliger door? Mijn vrijheid wordt zo ingeperkt omdat ik op ieder moment van de dag beschouwt kan worden als een verdachte, ook al doe ik niets fout.. verdacht van een strafbaar feit.. het niet bij hebben van identificatie.

Waar ik bezwaar tegen heb is dat deze regelgeving rechtstreeks indruist tegen de europese verklaring van de rechten van de mens.. en wel artikel 8.

Waar ik bezwaar tegen heb is dat ik niet meer ergens anoniem kan zijn. Ieder moment zou ik om een ID gevraagd kunnen worden.

Waar ik bezwaar tegen heb is dat als ik mijn ID vergeten ben, erachter kom als ik bij de bushalte sta en naar huis loop om hem te halen.. en ik dan word aangehouden.. dat ik een boete aan mijn pens heb hangen omdat ik een draag- en toonplicht heb, geen bewijsplicht.. en dat terwijl mijn huis 10 meter verderop ligt. Ik ben gelijk schuldig aan een strafbaar feit.

En waarvoor????? Waarom??? omdat nederland zogenaamd veiliger zou worden? Give me a break
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_24306682
Ok...... we gaan het nog één keer proberen uit te leggen......

Je wordt door deze identificatiewet niet vaker gecontroleerd als in de jaren hiervoor. De politie kon alleen weinig doen als iemand zich kon (of wilde) legitimeren. Nu hebben ze wel meer mogelijkheden en wordt hun werk makkelijker. Je wordt dus NIET op willekeurige momenten gevraagd om je ID te tonen! Dus denk daar eerst eens een keertje aan voordat je begint te schreeuwen over privacy en vrijheid. Je zal er in de praktijk gewoon niets van merken!

Anders moeten alle mensen die zo panisch zijn om gecontroleerd te worden vanaf 1 januari maar een topic aanmaken, waarin iedereen een berichtje moet posten als je "zomaar" gecontroleerd bent door "big brother". Je zal zien dat het een erg rustig topic zal bijven
pi_24307233
Ook makkelijk voor illegalen en mensensmokkelaars die een paspoort nodig hebben.
Gewoon een willekeurig iemand (het liefst een look-a-like) beroven, altijd prijs!
  donderdag 30 december 2004 @ 22:27:28 #158
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24307348
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:05 schreef Puschkin het volgende:
Ok...... we gaan het nog één keer proberen uit te leggen......

Je wordt door deze identificatiewet niet vaker gecontroleerd als in de jaren hiervoor. De politie kon alleen weinig doen als iemand zich kon (of wilde) legitimeren. Nu hebben ze wel meer mogelijkheden en wordt hun werk makkelijker. Je wordt dus NIET op willekeurige momenten gevraagd om je ID te tonen! Dus denk daar eerst eens een keertje aan voordat je begint te schreeuwen over privacy en vrijheid. Je zal er in de praktijk gewoon niets van merken!
dude je weet niet waarover je praat. JA het is de bedoeling dat je niet vaker wordt gecontroleerd. JA het is de bedoeling dat als je gecontroleerd wordt, dat het een reden heeft. NEE dat staat niet zo in de wet en dus NEE een politieagent hoeft niet een reden te hebben om je te controleren en kan dat zo vaak doen als hij zelf nodig acht. Er worden nergens beperkingen opgelegd en zo zie ik in de toekomst ook nog wel eens een algehele identificatiecontrole in het uitgaansgebied.. geen ID? 50 euro boete.
quote:
Anders moeten alle mensen die zo panisch zijn om gecontroleerd te worden vanaf 1 januari maar een topic aanmaken, waarin iedereen een berichtje moet posten als je "zomaar" gecontroleerd bent door "big brother". Je zal zien dat het een erg rustig topic zal bijven
Jah het is inderdaad niet de bedoeling dat de agenten maar lukraak gaan controleren .. en inderdaad zouden ze er een reden voor moeten hebben.. dan vraag ik jou: waarom is dat niet zo in de wet opgenomen?
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  donderdag 30 december 2004 @ 22:30:40 #159
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24307446
ik vind het niet normaal dat ik als verdachte word behandeld terwijl ik helemaal niets verkeerd doe! Als het nou nog enigszins NUT had, okee.. dan kon ik er wat neutraler tegenover staan.. maar dit is gewoon een extra regel waarmee je burgertjes kunt pesten
pi_24307657
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:27 schreef DionysuZ het volgende:

Jah het is inderdaad niet de bedoeling dat de agenten maar lukraak gaan controleren .. en inderdaad zouden ze er een reden voor moeten hebben.. dan vraag ik jou: waarom is dat niet zo in de wet opgenomen?
Omdat het geen zin heeft om hier ook nog eens allemaal artikelen de wet op te nemen die precies uitleggen wanneer je wel en wanneer je niet iemand mag controleren. We hebben al genoeg van dat soort regeltjes! Het komt al veel te vaak voor dat iemand vrij komt door vormfouten of ontoelaatbaar bewijs, wees dus blij dat hier niet van dat soort domme beperkingen bij zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')