Inderdaadquote:Op vrijdag 19 november 2004 23:41 schreef IdlersDream het volgende:
Ik kan mij het spel Championship Manager 97/98 herrineren, waar hij altijd een uitstekende koop was. Een groot talent, Als je dan 5 jaar verder was met dat spel, dan speelde hij geregeld bij Real Madrid ofzo en was de duurste speler op aarde.
TYPT OOK ERG FIJN HE MET ZON CAPSLOCK OP JE TOETSENBORDquote:Op vrijdag 19 november 2004 22:53 schreef One_conundrum het volgende:
hahaha skitterend, maar SC HEERENVEEN RULES en KLAAS JAN is BETER
ik was even aan het stoken maar iedereen hier behalve ik is volwassen dus reageert er niet op...quote:Op vrijdag 19 november 2004 22:53 schreef One_conundrum het volgende:
hahaha skitterend, maar SC HEERENVEEN RULES en KLAAS JAN is BETER
ja alleen jij bent volwassen, neem je jezelf nou serieus?quote:Op zondag 21 november 2004 15:47 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
ik was even aan het stoken maar iedereen hier behalve ik is volwassen dus reageert er niet op...
Ik hoop datie nog een rooie kaart pakt en geschorst is tegen SCH want hij kan het wel!
Iedereen behalve hij zegt ie.quote:Op zondag 21 november 2004 15:51 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
ja alleen jij bent volwassen, neem je jezelf nou serieus?
haha ik zie t nu ja, las t verkeerdquote:Op zondag 21 november 2004 15:52 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Iedereen behalve hij zegt ie.
dankjequote:Op zondag 21 november 2004 15:52 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Iedereen behalve hij zegt ie.
quote:Gábor Babos kreeg een inzet van Sander van Gessel niet vast, waarna de rebound via het kruis van Erik Nevland over de doellijn hobbelde, 0-1.
quote:Op zondag 21 november 2004 16:30 schreef One_conundrum het volgende:
Die gast heeft meer talent in zijn pik dan Sonck in zijn hele lichaam
Whahahahahahahaha wat een super opmerkingquote:Op zondag 21 november 2004 16:30 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Ajax heeft ondertussen de hele wereld op zn lijstje staanquote:Op zondag 21 november 2004 16:38 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Whahahahahahahaha wat een super opmerking!!!!!!!!
Nevland zal ondertussen wel op de lijst van Ajax en de andere clubs staan.
NEVLAND.
lolquote:Op zondag 21 november 2004 16:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ajax heeft ondertussen de hele wereld op zn lijstje staan
quote:Op zondag 21 november 2004 16:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ajax heeft ondertussen de hele wereld op zn lijstje staan
quote:Op zondag 21 november 2004 16:30 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Reactie Sonck: "Ja, ik krijg hier ook helemaal geen kans. En als ik me eindelijk mag bewijzen heb ik geen goede ballen en gebruikt ze me op de verkeerde positie. Geen wonder dat ik het niet goed genoeg doe..."quote:Op zondag 21 november 2004 16:33 schreef methodmich het volgende:
Naar verluidt heeft mevrouw Sonck zich al gemeld bij de zaakwaarnemer van Erik, One_conundrum.
God is natuurlijk ook Ajaciedquote:Op zondag 21 november 2004 22:44 schreef Cruoninga het volgende:
Waarschijnlijk was het dus één of andere goddelijke kracht ofzo.
Een soort van goddelijke kracht is nog niet God zelf. Ajacieden scoren niet voor Groningen.quote:Op zondag 21 november 2004 22:52 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
God is natuurlijk ook Ajacied
Maar goddelijke krachten wel tegen Feyenoordquote:Op zondag 21 november 2004 23:11 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Ajacieden scoren niet voor Groningen.
subtiel....quote:Op zondag 21 november 2004 23:29 schreef One_conundrum het volgende:
... morgenochtend maar even meepikken.
Hehe die laatste zinquote:Op vrijdag 26 november 2004 17:30 schreef Cruoninga het volgende:
Erik Nevland schijnt op de training geblesseerd te zijn geraakt. Misschien wel langdurig.
Kon je opzich op wachten. Voorlopig zal het dus wel weer even uit zijn met de pret.
Gelukkig is het maar een spelletje. Bovendien wordt winnen ook niet leuk meer als je het tevaak doet.
alstie der maar niet bij is tegen h'veen...quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:30 schreef Cruoninga het volgende:
Erik Nevland schijnt op de training geblesseerd te zijn geraakt. Misschien wel langdurig.
Kon je opzich op wachten. Voorlopig zal het dus wel weer even uit zijn met de pret.
Gelukkig is het maar een spelletje. Bovendien wordt winnen ook niet leuk meer als je het tevaak doet.
www.fcgroningen.nlquote:Erik Nevland, de nieuwe spits van FC Groningen wordt vrijdagavond uitvoerig belicht door Studio Sport. Donderdag was op het stadion een cameraploeg aanwezig voor het maken van de nodige beelden. Het item met Nevland is morgenavond tussen 22.45 uur en 23.15 uur te zien op TV 2.
Zaterdag staat opnieuw een FC’er in de landelijke schijnwerpers. Want Hans Nijland, algemeen directeur van FC Groningen is hoofdgast in Langs de Lijn. Tussen 16.00 en 17.00 spreekt hij uitvoerig over het succes van de laatste weken en de toekomst van FC Groningen.
Jullie lijken Feijenoord wel.quote:Op zaterdag 27 november 2004 16:25 schreef FritsVanEgters het volgende:
Studio Heerenveen.
Die had er zeker ingemogen, maar 5 uit 5 is echt geweldig!quote:Op zondag 30 januari 2005 22:08 schreef Cruoninga het volgende:
5 uit 5, niet slecht...
Al had die 2-0 er vandaag ook wel even ingemogen zeg. Maar dat zal die wel geen uitdaging hebben gevonden, van zo dichtbij
quote:Op maandag 31 januari 2005 14:13 schreef gras het volgende:
Gorgi Hristov van NEC had paar jaar geleden ook zo'n veelbelovende start in de HCE en loopt nu ergens contractloos rond.
Qua mentaliteit wellicht niet, maar we zullen zien wat de toekomst brengt.quote:Op maandag 31 januari 2005 14:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Niet met Nevland te vergelijken qua mentaliteit.
quote:Op maandag 31 januari 2005 17:25 schreef methodmich het volgende:
5 goals maken nog geen Gouden Schoen, maar het lijkt me wel iemand die voor Groningen jaarlijks kan uitmaken of je in degradatiegevaarde middenmoot komt of in de middenmoot subtop.
Klopt mm, zijn gemiddelde is een stuk hoger bij de FC:quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:37 schreef methodmich het volgende:
Nevland heeft wel zijn schuttersschoenen uit Stavanger meegenomen, want dit deed ie bij Viking gemiddeld toch ook niet, dacht ik.
Deja vu... kijk eens een 20-tal posts hierboven...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 18:55 schreef methodmich het volgende:
Mwah, zijn Noorse gemiddelde valt me dan alleszins mee, op dat laatste seizoen na.
Neuuhh dankjequote:Op zondag 20 maart 2005 17:06 schreef popolon het volgende:
Ruilen voor een Griek?
quote:Op zondag 20 maart 2005 17:06 schreef popolon het volgende:
Ruilen voor een Griek?
27 dacht ik, kan nog even mee.quote:Op zondag 20 maart 2005 19:47 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ja die Nevland is lekker bezig hier in nederland, hoe oud is tie eigenlijk?
Als je in een half seizoen er al 16 weet te maken had die makkelijk de 30 doelpunten grens kunnen passeren. Fantastische aankoop van Ron Jans dusquote:Op zondag 8 mei 2005 17:41 schreef Grunner het volgende:
En daar was ie weer. Zijn eerste (Engelse) hattrick voor Groningen. Hoe lang zal ie nog blijven? Die vraag wordt steeds luider... Konden we hem maar verplichten een contract voor het leven te tekenen in het hoge Noorden...![]()
Neh.quote:Op zondag 8 mei 2005 17:51 schreef Ludacriss het volgende:
Allleen hij zal nu wel verkassen denk ik.
Nee men, laten we dat maar niet doen!!quote:Op zondag 8 mei 2005 17:51 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Allleen hij zal nu wel verkassen denk ik.
quote:1 Kuijt Feyenoord 24 32 75%
2 Kalou Feyenoord 19 29 65%
3 Vennegoor of Hesselink PSV 18 26 69%
4 Nevland FC Groningen 15 18 83%
5 Huntelaar SC Heerenveen 15 29 51%
6 N'Kufo FC Twente 14 30 46%
7 Koné Roda JC 14 31 45%
8 Perez AZ 13 28 46%
9 Boussaboun NAC Breda 13 28 46%
10 Van Bommel PSV 13 29 44%
Weet iemand wat voor contract hij heeft bij Groningen, voor hoelang?quote:Op zondag 8 mei 2005 21:47 schreef -Vaduz- het volgende:
Leuk voor Erik en leuk voor Groningen dat hij het zo goed doet! Je ziet hem genieten, hopelijk speelt hij volgend seizoen ook nog bij Grunnen.
Tot juli 2007 dacht ik.quote:Op zondag 8 mei 2005 21:49 schreef ExCibular het volgende:
[..]
Weet iemand wat voor contract hij heeft bij Groningen, voor hoelang?
Inderdaadquote:Op zondag 8 mei 2005 22:03 schreef bruut het volgende:
Hopelijk blijft-ie komend seizoen voor de FC spelen.
Tot 2008.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:31 schreef DutchGooner het volgende:
Hoe zit het met zijn contract?
Heb ik ook niet maar dat is toch positief voor jullie?quote:Op zondag 22 mei 2005 21:37 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij het niet zo op Groningen had.![]()
Niet dus, gelukkig als je het mij vraagt. Iemand die met z'n hand heeft gescoord in het Oosterpark verdient het niet om het groen-wit van de FC te dragen.quote:Op maandag 9 mei 2005 07:34 schreef csar het volgende:
NELISSE NAAR FC GRONINGEN
Ja, 't was maar een geintje.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:38 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Heb ik ook niet maar dat is toch positief voor jullie?
Tja, dat weet ik nog niet echt eigenlijk. Volgens mij zit hij bij Groningen wel goed en zou hij het in de top 3 moeilijker hebben. Is een gevoel. Sowieso omdat hij daar nauwelijks status mee zou brengen en dus minder krediet heeft. Bij Groningen mag ie best een duel niet scoren.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:52 schreef -Vaduz- het volgende:
Zou een goeie zijn voor de topclubs, hopelijk blijft ie.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:22 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij zit hij bij Groningen wel goed
Bij Feyenoord zou hij volgens mij best passen. Maar niet zo goed als bij Groningen natuurlijk.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:52 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Geen Ajax, PSV of Feijenoord-materiaal maar bij Groningen kan hij uitgroeien tot de overtreffende trap van Djurovski.
Heeft ie al caps dan?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:24 schreef The_Verve het volgende:
Benieuwd wanneer ie weer eens voor de Noorse ploeg wordt opgeroepen...
Dat denk ik niet.quote:
Transfervrij.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:25 schreef Suijk het volgende:
Voor hoeveel is 'ie aangetrokken eigenlijk?
Het salaris wordt betaald door Henkie ten Hoor & zoon, kleermoakers.quote:
Ik zal zo het topic over Drent wel even uppen...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 09:53 schreef clauwheee het volgende:
Het nieuwe seizoen is weer begonnen, laten we dit Nevvie-topic dan ff niet weg laten zakken!!
Als ik jou was zou je glazen bol maar eens laten reparerenquote:Op zondag 29 mei 2005 14:32 schreef Noca het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
Daarnaast heeft Nevland nog geen enkele behoefte om weg te gaan. Hij wou naar een club waar hij toegevoegde waarde zou hebben en hij voelt zich opperbest hier in het noorden. Als Stuntelaar al 6 miljoen ofzo moet kosten dan is Nevland helemaal niet te betalen
@suijk: ik geloof dat hij transfervrij was.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:49 schreef FritsVanEgters het volgende:
Op TV Noord vertelde hij dat hij het niet ziet zitten om binnen Nederland te verhuizen op de vraag of hij naar Ajax zou gaan. Nevland is voor een Viking behoorlijk honkvast.
Ja maar met hem zouden ze ons in kunnen halen..quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:08 schreef The_Verve het volgende:
Hij zou ook wel gek zijn wanneer hij zo een stap terug zou doen...
Nevland heeft nog steeds niet de behoefte om weg te gaan hoorquote:Op maandag 9 januari 2006 16:30 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Als ik jou was zou je glazen bol maar eens laten repareren![]()
Doe maar nietquote:Op woensdag 12 april 2006 17:54 schreef venomsnake het volgende:
zou mooi zijn als ie er vanavond een paar inschiet.![]()
Nevland
mwah, misschien toch maar wel...quote:
Laten we maar niet het hele topic volspammen met wel/nietquote:Op woensdag 12 april 2006 17:56 schreef venomsnake het volgende:
[..]
mwah, misschien toch maar wel...![]()
nee idd, laten we daar maar mee ophouden..quote:Op woensdag 12 april 2006 17:57 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Laten we maar niet het hele topic volspammen met wel/niet
.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:58 schreef venomsnake het volgende:
[..]
nee idd, laten we daar maar mee ophouden..
wel doen hoor Nevland
En hij is al ontbetaalbaarquote:Op zondag 20 augustus 2006 20:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die is weer 500k meer waard
mooie uitspraken.quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:04 schreef clauwheee het volgende:
"Ik heb het hier écht heel erg naar mijn zin"
"Kijk naar deze wedstrijd, de sfeer in de Euroborg, kan bijna niet beter"
Blijf inderdaad maar gewoon Erik, topper
quote:FC Groningen doet alles om Nevland te behouden
20/3/2007 15:22
FC Groningen heeft Erik Nevland een aanbieding gedaan zijn contract met twee jaar te verlengen. De Noorderlingen willen het nog tot medio 2008 lopende contract van de 29-jarige spits openbreken en verlengen tot de zomer van 2010.
'Het mag duidelijk zijn dat wij een spits van het kaliber Nevland graag langer aan ons binden', laat algemeen directeur Hans Nijland weten op de website van de club. 'Wij zullen er dan ook alles aan doen om hem voor FC Groningen te behouden. De bal ligt nu bij hem en wij hebben met elkaar afgesproken binnenkort weer om de tafel te gaan zitten.'
Nevland is bij FC Groningen bezig aan zijn derde seizoen. De Noor speelde 75 duels in de Eredivisie en scoorde daarin 35 keer. De tweevoudig international speelde eerder bij Viking FK, Manchester United en IFK Göteborg.
Wat een held... !quote:
Uniek. 100% sportman en een geweldig persoon. Hoef er verder weinig over te typen want het interview zegt alles over Nevland.quote:Op zondag 4 november 2007 22:42 schreef The_Verve het volgende:
Mooi interview op Radio Noord vandaag na FCG-Vitesse. HELD!
ha haquote:Op zondag 4 november 2007 23:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op hoeveel staat hij voor de Coen Dillen index?
Zelfs ik zou het jammer vinden als hij zou vertrekken. Het is toch een enorm sympathieke vent en past gewoon goed bij FC Groningen. FC Groningen zal wat kleurlozer zijn zonder Erik.quote:Nevland wil weg voor 'kans van zijn leven'
21/01/2008 08:05
Fulham wil Erik Nevland per direct overnemen van FC Groningen. De Noorse spits kan niet wachten. 'Het is nu of nooit.'
Voor Nevland ligt er op Craven Cottage een contract tot medio 2010 klaar. 'Het is altijd mijn droom geweest in de Premier League te spelen. Dit is de kans van mijn leven', aldus de Noor in het Dagblad van het Noorden.
FC Groningen lijkt echter niet te willen meewerken aan een transfer van Nevland. Directeur Hans Nijland heeft al vaker gezegd dat er in de winterstop geen speler zal vertrekken uit Euroborg.
Nevland heeft de hoop niet opgegeven. 'Ik begrijp goed dat het voor FC Groningen een moeilijke beslissing is mij te laten vertrekken, maar ik word dit kalenderjaar 31. Het liefst zou ik het seizoen afmaken bij FC Groningen, maar dat kan niet. Het is nu of nooit. Ik hoop dat ze mij laten vertrekken en ik vind ook dat ik dat verdien.'
Maandag weet Nevland meer. 'Wij begrijpen dat dit voor Erik een enorme kans is en hij begrijpt ook dat wij hem eigenlijk niet kunnen missen. We steken de koppen opnieuw bij elkaar om deze situatie te bespreken.'
Van een officieel bod is nog geen sprake. Fulham heeft zich nog niet gemeld in Groningen. 'En zolang wij nog niks hebben gehoord weten wij ook niet waar we ja of nee tegen kunnen zeggen', aldus Nijland.
Dat zeggen wel meer voorzitters. iedereen is natuurlijk te koop. Is gewoon om de prijs op te voeren.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:18 schreef Damzkieee het volgende:
Niemand ging toch weg bij Groningen? Lekker betrouwbare woorden van de voorzitter
Dan moet je dat niet naar je supporters verkopen. Het is gewoon een manier geworden om de prijzen op te drijven.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:19 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat zeggen wel meer voorzitters. iedereen is natuurlijk te koop. Is gewoon om de prijs op te voeren.
Bovendien heeft Nevland een apparte status wat mij betreft..
Daar is toch niks mis mee? Zo is het ook altijd verteld door Nijland, niemand gaat weg in de winterstop tenzij er gigantische bedragen worden neergelegd.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:24 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dan moet je dat niet naar je supporters verkopen. Het is gewoon een manier geworden om de prijzen op te drijven.
quote:Op maandag 21 januari 2008 10:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar is toch niks mis mee? Zo is het ook altijd verteld door Nijland, niemand gaat weg in de winterstop tenzij er gigantische bedragen worden neergelegd.
Wel vreemd dat Fulham nog geen contact met Groningen heeft opgenomen.
?quote:Op maandag 21 januari 2008 10:36 schreef Strooper het volgende:
2 a 3 miljoen en Nevland is weg denk ik.
Ik denk dat Nevland met FC Groningen een herenakkoordje heeft dat mocht er een interessante, buitenlandse club zich melden dat hij voor een goed bedrag weg mag. Aangezien Nevland al 30 is, lijkt 2 a 3 miljoen mij een reeel bedrag.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:53 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
[..]
?
Ik heb trouwens nergens gezegd dat Nijland geen goede voorzitter is.
Klopt. Ik snap niet wat Nevland in Fulham ziet overigens. Wil je een klote tweede helft van het seizoen met een degradatie erbij dan moet hij wel gaan. Ik zou voor een leukere, rustigere laatste uitdaging gaan.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:36 schreef Strooper het volgende:
2 a 3 miljoen en Nevland is weg denk ik.
Hij staart zich imo iets te veel blind op de Premier League. Leuk dat je daar naar toe wilt, maar dit kan wel eens voor slechts een half jaar zijn... En dan?quote:Op maandag 21 januari 2008 13:29 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Klopt. Ik snap niet wat Nevland in Fulham ziet overigens. Wil je een klote tweede helft van het seizoen met een degradatie erbij dan moet hij wel gaan. Ik zou voor een leukere, rustigere laatste uitdaging gaan.
Heeft hij het in ieder geval weer geprobeerd. En kan hij altijd weer terug naar NL.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij staart zich imo iets te veel blind op de Premier League. Leuk dat je daar naar toe wilt, maar dit kan wel eens voor slechts een half jaar zijn... En dan?
Nieuwsbrief FC Groningen.quote:“De logische vraag die nu onder de supporters zal leven is: ‘Wat is de status rond Erik Nevland?’ Bekend is geworden dat Fulham interesse heeft in Erik en de Londense club heeft zich vandaag voor het eerst officieel bij ons gemeld. Wij kunnen echter niet akkoord gaan met het bod dat Fulham heeft uitgebracht en moeten nu afwachten wat hun reactie zal zijn. Dit alles bespreken we ook steeds persoonlijk met Erik zelf en wij zitten tot nu toe op dezelfde golflengte. Ook Erik kon begrijpen dat wij het door Fulham geboden bedrag veel te laag vinden.”
Netjes van Groningen, leuk voor Nevland.quote:Groningen en Fulham praten uit respect voor Nevland
25/01/2008 16:14
FC Groningen en Fulham zijn de onderhandelingen begonnen om te komen tot een transfer van Erik Nevland. Een eerste bod van de Engelsen werd afgelopen week nog afgewezen.
FC Groningen meldt op zijn website in gesprek te gaan met Fulham ‘uit respect voor de speler’. Volgens de Groningers ligt voor Nevland een contract voor tweeënhalf jaar klaar in Londen.
Nevland is in Groningen bezig aan zijn vierde seizoen. De dertigjarige Noor speelde in die periode 94 competitiewedstrijden voor de club en scoorde 43 keer.
quote:GRONINGEN - De transfer van FC Groningen-speler Erik Nevland naar Fulham gaat niet door.
Vrijdagavond hebben Groningen en Fulham met elkaar gesproken. De clubs zijn niet tot een akkooord gekomen.
De Engelse club verkeert in degradatiegevaar en is op zoek naar versterking.
Fulham bood echter te weinig voor Nevland.
De hoogte van het bod van de Engelsen is niet bekend.
Nevland is zeer teleurgesteld dat de transfer niet doorgaat.
Hij vindt dat het bod van Fulham hoog genoeg is..
quote:Fulham kan niet aan Groningse eisen voldoen
De gesprekken tussen FC Groningen en Fulham over een mogelijke overgang van Erik Nevland naar de Londense club zijn vanavond op niets uitgelopen.
Tijdens de onderhandelingen op Schiphol kon Fulham niet substantieel meer bieden dan het bod dat de Engelse club eerder had uitgebracht op de aanvoerder van FC Groningen. “Het eerste bod van Fulham bedroeg 1,2 miljoen euro”, vertelt algemeen directeur Hans Nijland. “Dat hebben wij met elkaar als ontoereikend betiteld. Uiteindelijk wilde Fulham vanavond niet verder gaan dan 1,5 miljoen euro. Dat vinden wij onvoldoende. Voor dat bedrag kunnen wij op deze korte termijn geen goede vervanger vinden én wij kunnen dat ook niet verantwoorden naar onze achterban. Fulham heeft hierop aangegeven dat het wat hen betreft over en sluiten is.”
FC Groningen heeft altijd aangegeven niets te voelen voor een transfer van welke speler dan ook, maar op aandringen van Nevland en uit respect voor de voetballer had FC Groningen besloten met Fulham om de tafel te gaan zitten. Tot dusver met als resultaat dat Nevland bij FC Groningen blijft.
Bron: FC Groningen
quote:Nevland: "Bod van Fulham is hoog genoeg"
26 januari 2008
Erik Nevland is niet te spreken over de mislukte onderhandelingen tussen FC Groningen en Fulham. De Noor wil graag overstappen naar de Engelse club, maar zijn huidige werkgever verwees vrijdagavond een bod van 1,5 miljoen euro naar de prullenbak.
Fulham lijkt door de laatste ontwikkelingen af te zien van de komst van Nevland, tot onvrede van de aanvaller zelf. "Het bod van Fullham is absoluut hoog genoeg. Of ik boos ben op FC Groningen? Daar wil ik niet op reageren", laat Nevland weten aan het Dagblad van het Noorden.
Voor de Noor is de mislukte deal een bittere pil. Eerder deze maand forceerde Bruno Silva met een werkweigering een overgang naar Ajax. Nevland stelt zich daarentegen netjes op en ziet een transfer aan zijn neus voorbij gaan.
"Hoe ik mij nu ten opzichte van FC Groningen zal opstellen? Ik ga niet reageren zoals Bruno Silva, maar dat is kennelijk wel de beste manier om weg te komen", beseft Nevland.
quote:Nevland naar Fulham
Na Bruno Silva en Rasmus Lindgen vertrekt ook Erik Nevland bij FC Groningen. Het Engelse Fulham betaalt 2,5 miljoen euro voor de Noorse spits en FC Groningen ontvangt nog eens 500.000 euro als de Londense club zich dit seizoen weet te handhaven in het Premiership.
Direct nadat de interesse van Fulham voor Nevland concreet werd, liet de 30-jarige aanvaller weten de overgang naar Engeland te zien als de kans van zijn leven. Hoewel het bod dat Fulham aanvankelijk uitbracht voor FC Groningen onbespreekbaar was, stemde de clubleiding in met het verzoek van Nevland om met de Londense club te gaan praten. Dat was afgelopen vrijdag en leidde toen tot niets. Afgelopen weekeinde nam Fulham opnieuw contact op en werd het bod verhoogd om alsnog een opening te vinden.
Zondagavond laat werd het finale voorstel van FC Groningen geaccepteerd en vandaag vloog Nevland naar Londen om daar een medische keuring te ondergaan en tot een persoonlijk akkoord te komen met Fulham. Algemeen directeur Hans Nijland licht de transfer toe. “Iedereen gunt Erik deze stap in de herfst van zijn carrière. Hij wordt dit kalenderjaar immers 31 jaar, kreeg een financieel zéér aantrekkelijk voorstel en hij gaat minimaal een half jaar voetballen in één van de grootste competities van Europa. Erik heeft grote verdienste gehad voor FC Groningen en was een boegbeeld voor de club. Hij heeft zich altijd zeer correct en representatief opgesteld, hij was als voetballer én als mens een groot voorbeeld voor anderen. Toen hij ons heel nadrukkelijk vroeg hem deze kans van zijn leven niet te ontnemen, hebben we uit respect voor hem met Fulham onderhandeld. Aanvankelijk lag het verschil tussen vraag en aanbod veel te ver uit elkaar en leek de zaak gesloten. Afgelopen weekeinde nam Fulham opnieuw contact op en dat leidde alsnog tot een akkoord.”
Bron: FC Groningen
Zou ie ook een clausule in zijn contract hebben opgenomen dat hij bij degradatie mag verkassen?quote:Op maandag 28 januari 2008 16:31 schreef Da_Sandman het volgende:
Na een half jaar gewoon weer terug natuurlijk.
Bovendien en een seizoenskaart voor Nevland en er nog voor betaald krijgen ookquote:Op maandag 28 januari 2008 16:36 schreef Prosac het volgende:![]()
The end of an era.
Toch nog 2,5 miljoen, want Fulham gaat zich echt niet handhaven.
Oja dit wilde ik nog citeren.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 01:19 schreef Grulez het volgende:
Al heb ik wel het gevoel dat hij alsnog voor 2,5 weggaat![]()
Mag ik die glazen bol ook eens lenen?quote:
Zou Hans nog meelezen denk je?quote:Op maandag 28 januari 2008 23:05 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mag ik die glazen bol ook eens lenen?
quote:Erik Nevland maakt debuut tegen Villa
’FC Groningen is een toptijd geweest’
Erik Nevland maakt zondag zijn debuut bij Fulham. Op Craven Cottage, zijn nieuwe thuishaven, is Aston Villa de tegenstander. "Jammer genoeg ben ik morgen (vandaag, red.) tegen Bolton Wanderers nog niet speelgerechtigd.
Zondagavond laat kreeg zijn overgang van FC Groningen naar de Premier League-club dan toch nog zijn beslag. "En daar ben ik heel blij om", laat de Noor telefonisch weten vanuit een hotelkamer in Londen. Hij wilde dolgraag de overstap maken naar de grootste competitie in Europa, waarin hij zich de komende jaren financieel onafhankelijk kan spelen.
FC Groningen en Fulham slaagden er aanvankelijk niet in overeenstemming te bereiken over de hoogte van de vergoedingssom, die uiteindelijk op 2,5 miljoen euro werd bepaald. Handhaven de Cottagers zich in de hoogste Engelse divisie, dan ontvangt FC Groningen nog eens 500.000 euro. Fulham staat op de negentiende en voorlaatste plaats.
"Ik heb", zegt Nevland, "een geweldige periode gehad. Het is een toptijd geweest. Alleen de laatste anderhalve week is moeilijk geweest." Doordat de transfer dreigde af te ketsen kwamen FC Groningen en de spits toen tegenover elkaar te staan. "Maar ik heb geen moment overwogen geen wedstrijden meer te spelen. Ik zal mijn ploeggenoten en mijn trainers nooit in de steek laten," zegt hij, verwijzend naar Bruno Silva die niet meer voor FC Groningen wilde uitkomen toen de club niet wilde meewerken aan een transfer naar Ajax.
Vandaag vliegt Nevland terug naar Nederland. "Dan ga ik mijn spullen halen. Woensdag ga ik naar FC Groningen, vaarwel zeggen. Ik hoop dat er nog gelegenheid komt afscheid te nemen van het publiek. Dat zou ik heel mooi vinden, want dat heeft mij altijd enorm gesteund. Donderdag train ik voor de eerste keer bij Fulham."
Manager Roy Hodgson van Fulham prijst Nevland. Zij kennen elkaar van de tijd waarin de 60-jarige Engelsman trainer was van Viking Stavanger, de eerste voetballiefde van Nevland. "Erik", zegt Hodgson, "is een geweldige speler, een typische goalscorer. Hij is een jongen met een groot hart. Het is niet toevallig dat Sir Alex Ferguson hem ooit naar Manchester United heeft gehaald. Ik volg Erik al jaren, hij is precies het type speler dat we nodig hebben."
Sir Alex Ferguson haalde Nevland in 1997 naar Manchester United. Hij was toen nog maar negentien. Verder dan één duel in de hoofdmacht van de Engelse grootmacht kwam Nevland destijds niet. Bij Fulham krijgt hij een herkansing zijn grote droom, spelen in de Premier League, te realiseren. "Ik hoop veel speeltijd te krijgen en in de wedstrijden die ik speel zal ik alles geven wat ik te bieden heb." Voor FC Groningen kwam Erik Nevland in 114 officiële wedstrijden in actie. Hij scoorde daarin 48 keer. (bron: DvhN, Jan Mennega)
quote:Transfer is Erik gegund
Erik Nevland is weg bij FC Groningen. Hij heeft een contract getekend bij Fulham. FC Groningen ontvangt 2,5 miljoen euro voor de Noor en nog eens 500.000 euro als de Londense club zich handhaaft in de Premier League.
De toeschouwers in de Euroborg geven Erik Nevland een staande ovatie als Ron Jans hem afgelopen woensdagavond in de competitiewedstrijd tegen NEC in de 73ste minuut naar de kant haalt. De Noor beantwoordt het eerbetoon met applaus richting de fans en stapt geëmotioneerd van het veld. Het is zijn afscheid geweest van de eigen aanhang in het shirt van FC Groningen, dat Nevland met zo veel plezier met zo veel plezier heeft gedragen. Hij heeft zich thuis gevoeld bij de Trots van het Noorden. Niet in de laatste plaats omdat de supporters hem in hun armen supporters hem in hun armen hebben gesloten. Hoe gewaardeerd hij was bleek vorig jaar december toen hij werd gekozen als Groninger van het Jaar. Nevland heeft FC Groningen veel goeds gebracht.
Toen hij in november 2004 zijn opwachting maakte stond de club in de onderste regionen, op de veertiende plaats. Maar Erik de Noorman kwam, zag en overwon. Hij maakte in zijn eerste twintig wedstrijden zestien doelpunten, scoorde in totaal 48 keer en is er mede verantwoordelijk voor geweest dat FC Groningen is opgerukt naar de subtop in de eredivisie. En nu is hij weg, naar Fulham, waar hij zich financieel onafhankelijk kan spelen. Hoezeer Groningen hem ook zal missen, het is hem gegund. (bron: DvhN, Jan Mennega)
Held.quote:"Maar ik heb geen moment overwogen geen wedstrijden meer te spelen. Ik zal mijn ploeggenoten en mijn trainers nooit in de steek laten," zegt hij, verwijzend naar Bruno Silva die niet meer voor FC Groningen wilde uitkomen toen de club niet wilde meewerken aan een transfer naar Ajax.
Zo krijgt hij voor elke speler de hoofdprijs. Doet ie wel goed hoor.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:39 schreef Damzkieee het volgende:
Die Nijland moet persvoorlichter van Irak worden:
"Er gaan spelers weg in de winterstop"
"There are no Americans in Iraq"
slotjequote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:35 schreef jorienvdherik het volgende:
Ach groningen gaat er alleen maar op vooruit
Bruno Silva was wel op te vangen. Lindgren en Nevland zijn toch echt sleutelspeler voor FCG in mijn ogen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:35 schreef jorienvdherik het volgende:
Ach groningen gaat er alleen maar op vooruit
Helaas voor hem maakte zijn vervanger de 1-1...quote:Op zondag 3 februari 2008 18:57 schreef Fizd het volgende:
Nev maakte een mooi debuut vandaag. Hij is toch wel een mooi aanspeelpunt voor Fulham.
quote:Let's Do It
Fulham striker Erik Nevland is beginning to prove just why Roy Hodgson snapped him up during the January transfer window. The Norwegian striker has made vital contributions as a late substitute in recent weeks.
A late strike against Reading sealed the points for Fulham to secure their first away win since September 2006 and last weekend Nevland earned the penalty for Danny Murphy to pull the game level.
Nevland was well aware of the competition for places at Fulham before putting pen to paper with the Whites but the opportunity to compete for a starting place at Craven Cottage was too tempting an offer to refuse.
“I haven’t been frustrated because I knew when I came here there were a lot of good players in the Fulham squad." Nevland explained. "I knew I wouldn’t just walk into the team the size of Fulham.
“I’ve always been realistic and I knew I would have to fight for my place in the team. That’s what I’m doing – this is a dream come true and I just hope I can contribute to us staying up.
“I really wanted to try this challenge. I think I speak for every Norwegian player - if you get the chance to play in the Premier League you take that chance.
“It’s everything about the Premier League that tempts you. The atmosphere, the League itself, everything about it is great.”
NevlandNevland's clinical strike against Reading highlighted his finishing prowess and the striker admits that putting the stamp on a Fulham away win was a memorable way to open is account for the Whites.
“When you come on from the bench and score it’s a great feeling. It was a dream come true to score in the Premier League and earn our first away win in many months. That was a great plus for everyone.
“I was quite confident and I knew what I was going to do long before I got the ball. I knew that I wanted to strike it hard into the far corner and I was quite confident at that point. You still need a bit of luck, and the keeper can always make a save, but luckily it went in.”
Nevland's recent performances have certainly put him in contention for a starting berth but the striker remains focused on Fulham's collective goal - retaining their future in the Premier League.
“I’m hoping that Fulham stay up – it’s so important that we stay in the Premier League. Whether I play the full 90 minutes, 10 minutes, or don’t play at all – that’s not the most important thing. The most important thing is that we stay up.
“I hope I can do something to contribute and I’m ready for it if the Manager wants to use me. If I score and it means we win the game and gives us a chance of staying up it would be the biggest moment in my career.
“If we do our work and win our last two games then I definitely think we’ll stay up. In the situation we are in we are always going to be relying on what other teams are doing, so we don’t have everything in our own hands.
“All we can do is win our own games and if we do that I think it’ll be enough. I’m up for the challenge and I’ll do my best.”
bron: Fulham
En komend seizoen nog minder minuten... Als Andy al 13 mln waard is, hadden ze voor Erik ook wel 4 kunnen neerleggenquote:Fulham weekt Johnson definitief los bij Everton
07/08/2008 11:12
Na weken van speculatie verlaat Andy Jonhson na twee jaar Goodison Park voor een nieuw hoofdstuk op Craven Cottage.
'Ik heb er nooit een geheim van gemaakt Johnson graag aan mijn selectie toe te willen voegen', zegt Fulham-manager Roy Hodgson. 'Hij heeft alle kwaliteiten die we nodig hebben komend seizoen.'
Johnson moet met zijn productie voorkomen dat Fulham in dezelfde degradatiezorgen komt als afgelopen seizoen. De 27-jarige aanvaller, die voor vier jaar tekende op Craven Cottage, maakte met name met Crystal Palace naam als goalgetter.
Met de transfer is naar verluidt ruim dertien miljoen euro gemoeid. Twee jaar geleden haalde Everton de aanvaller voor bijna elf miljoen naar Goodison Park. Voor The Toffees scoorde hij in competitieverband zeventien keer.
quote:Hodgson wil transfer Nevland naar Viking blokkeren
Door Sander Berends
Maandag, 27 april 2009, 10:15
Viking Stavanger wil graag Erik Nevland terughalen. Volgens manager Roy Hodgson van Fulham heeft de Noorse club zich officieel gemeld om de aanvaller komende zomer over te nemen. "Hij heeft daar eerder gespeeld en het daar uitstekend gedaan. Maar ik wil hem uiteraard niet zomaar laten gaan."
Hodgson en Nevland werkten juist zes maanden uitstekend samen bij Viking. "Erik kwam destijds van Manchester United, waar hij niet was doorgebroken. We stonden op dat moment voorlaatste en het liep niet. Maar vanaf zijn komst gingen we uitstekend presteren en eindigden we in de middenmoot. Hetgeen Erik in die zes maanden voor ons heeft gedaan, ben ik nooit vergeten. Toen ik manager van Fulham werd, dacht ik onmiddellijk aan hem. We moesten hem absoluut weghalen bij FC Groningen."
Sinds de komst van Andrew Johnson zit Nevland echter op de bank. Hodgson verklaart in The Daily Mail: "We hebben veel dezelfde types spelers in het team. Erik is niet bijzonder groot of breed. Maar hij gedraagt zich zeer professioneel. Maar ik begrijp zijn ontevredenheid. De komende weken gaan we praten over zijn toekomst. Ik wil hem echter graag behouden. Deze insteek neem ik aan bij onze gesprekken."
En ook een mooi doelpuntquote:Op maandag 27 april 2009 17:23 schreef Prosac het volgende:
Wel weer gescoord afgelopen weekend. Laat Erik maar naar Viking gaan, kan ik daar ook eens naar een potje voetbal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |