Ik vind de eerste te licht en de tweede te donker....als je tussen in zit komt het zeker goed. Wat voor licht heb je gebruikt? En geen witte blouse aantrekken...quote:Op vrijdag 26 november 2004 01:02 schreef American_Nightmare het volgende:
Welke is beter? Of moet ik er ergens tussenin gaan zitten (qua belichting)?
[afbeelding]
1
[afbeelding]
2
Ok, daar heb ik wat aan.quote:Op donderdag 25 november 2004 22:17 schreef Robertje het volgende:
1) Geen inhoud en niet scherp
2) Bovenstuk kan eraf en jammer dat hij er niet helemaal op staat met zijn hoofd
3) Dit object beweegt niet...en toch staat ie er niet helemaal op. Volgende keer graag helemaal.
4) Wazig en scheef. Volgende een statief gebruiken.
5) Tja, waarschijnlijk had je er bij moeten zijn
6) Vaas met halve bloemen...bovenkant kan er ook af.
die tekening op de ramen doet met denken aan het stadhuis van Alphen aan de Rijn (volgens mij)quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:17 schreef Sealight het volgende:
Universiteitsbibliotheek in Utrecht:
[afbeelding]
offtopic:quote:Op zaterdag 27 november 2004 23:40 schreef Xilantof het volgende:
[..]
die tekening op de ramen doet met denken aan het stadhuis van Alphen aan de Rijn (volgens mij)
ik vind de herhaling wel gaaf, maar gaver vind ik dat het zo in de mist weg trekt.
ik ken het jaquote:Op zondag 28 november 2004 15:58 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
offtopic:
Jij kent dat? Ik heb daar gewerktVreselijk gebouw
wat een heerlijke foto, ik zou nog een klein stukje van de onderkant wegcroppen en een mooi kadertje er omheen doen. Maar wat een geweldige foto, lekkerre herhaaling en die mist vind ik goed erbij passen.quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:17 schreef Sealight het volgende:
Universiteitsbibliotheek in Utrecht:
[afbeelding]
Grappige foto...Hoe heb je dat gedaan? Die bewogen lampen en de bowler zo scherp.quote:Op zondag 28 november 2004 15:54 schreef American_Nightmare het volgende:
[afbeelding]
volgens mij een iets langere sluitertijd, en dan snel inzoomen tijdens de foto...quote:Op zondag 28 november 2004 20:07 schreef Robertje het volgende:
[..]
Grappige foto...Hoe heb je dat gedaan? Die bewogen lampen en de bowler zo scherp.
Juist, flitsen, sluitertijd van .4 of zoiets en uitzoomen tijdens afdrukken (inzoomen kan ook wel denk ik).quote:Op zondag 28 november 2004 20:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
volgens mij een iets langere sluitertijd, en dan snel inzoomen tijdens de foto...
Ik vind hem helemaal wauwquote:Op maandag 29 november 2004 14:41 schreef Ymke het volgende:
Pea ,ik ben nog verder gegaan met de opdracht :Abstract . Vindt je dit wat of niet?
[afbeelding]
Mooie plaatquote:Op maandag 29 november 2004 14:41 schreef Ymke het volgende:
Pea ,ik ben nog verder gegaan met de opdracht :Abstract . Vindt je dit wat of niet?
[afbeelding]
Hey! Hier deed ik het voor! Commentaar is okquote:Op maandag 29 november 2004 14:07 schreef Oceanonix het volgende:
@Fraubitch
1. Mooie foto
2. Jammer dat een deel van de neus mist
3. Jammer dat het paard nu kont-loos door het leven moet
4. Ik herken hier geen boom in, het had ook een struik kunnen zijn. Dus met de stam erbij was die leuker geworden.
5. Alles is onscherp door de beweging van de camera. Zet de volgende keer de camera op een vlakke ondergrond of een statief. Een andere mogelijkheid is om te slepen, je volgt het onderwerp met je cam. en ondertussen (dus in de beweging) druk je af. Het gevolg is een scherp onderwerp en een bewogen achtergrond.
6. Vanaf een ander standpunt was het misschien interessanter geweest. Nu is het gewoon een auto op blokken...
7. Ik krijg zin in vakantie![]()
8. Volgens mij is deze foto scheef. De lucht rechts is uitgebeten. (misschien is zelfs de hele foto iets overbelicht)
Ik hoop dat je wat met mijn commentaar kunt![]()
mooie plaat hoor, volgende keer zou ik wel haar gezicht masken (als hij digitaal is), nu stoort het en beetjequote:Op maandag 29 november 2004 19:35 schreef Ellard het volgende:
[afbeelding]
ook mooie plaat, als esthetisch puntje had ik hem net 2 cm hoger genomenquote:
Op zich een mooie plaat, ik vind wel het uitvloeien van de witte betonnen balk waar ze op staat bovenin de foto erg storend.quote:
masken als je de foto in photoshop bewerkt (verstoppen van het hoofd zodat deze niet meegenomen wordt in het opkrikken van de briliance bijvoorbeeld)quote:Op maandag 29 november 2004 20:12 schreef Ellard het volgende:
masken?
Hij is gemaakt met een traditionele spiegelreflex,
maar wat houdt masken in?
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:42 schreef zenonimous het volgende:
1 jammer dat hij een beetje schuin is, beetje onscherp hier en daar
2 strakke foto, jammer dat er uit zn hoofd van die -niet beklimmen dingetjes- steken
3 leuke foto, de schaduwen zijn ook wel koel
4 leuk detail dat spinnenweb
5 niet gecentreerd... jammer
6 beetje standaard toeristen foto (no offence)
7 die schaduw maakt het er niet fraaier op
8 wel gaaf, toch heb ik het gevoel dat hij een beetje scheef is
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:35 schreef Puckzzz het volgende:
* zenonimous geeft een klein schopje
ik vind ze nou niet echt bijzonder ... beetje flets allemaalquote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 23:02 schreef Xilantof het volgende:
om even op Pea in te haken: als je minder foto's plaatst, is de drempel tot reageren lager.
@Ker_Plunk
leuk lensje!
lekkere scherpte, ik mis alleen wat. belichting is net iets te vel, en de zonnestralen komen ook niet ec ht lekker uit...
misschien als ie iets hoger genomen was...
Thnxquote:Op zondag 5 december 2004 17:03 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik vind ze een beetje een rommeltje, vooral door de achtergrond die je aandacht weghaalt.
De eerste is beter dan de 2de omdat je daar nog een overbelichting krijgt waar het licht invalt.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat dit de beste foto's zijn die je in 2004 hebt genomen, als je ze echt wil inzenden probeer ze dan opnieuw te schieten met een betere belichting en een mooiere achtergrond. Er zit iig potentie in om er iets moois van te maken.
Echt overbelicht is ie niet, maar ditquote:Op zondag 5 december 2004 17:09 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Thnx![]()
maar ik had nog niks met de achtergrond gedaan, klopt. Ga nog een keer een leuk opstellinkje maken, die ik toevallig ergens gelezen heb.
Ik heb mijn camera pas sinds 2 wekendus ben nog een beetje aan het rommelen met alles. Maar die 2e is dus voor jou gevoel overbelicht.... dat is wat ik niet zo snel zie. Maar zal eraan werken
quote:
1: niet echt veel bijzonderder dan een toeristenfoto.. vind ik dan hequote:Op donderdag 2 december 2004 20:34 schreef SuPerTje het volgende:
Oke .. ik heb ff het een en ander bekeken .. en hier komen de mijne ...
Ze zijn ingescanned dus het kan zijn dat ze een beetje smerig/schuin zijn ...
Hopelijk vinden jullie ze mooi ..
ze zijn klikbaar trouwens .. dan heb je een wat grotere versie
ik heb de foto juist expres zo scheeft gehouden om de tekst recht te krijgenquote:Op maandag 6 december 2004 18:00 schreef petre86 het volgende:
[..]die is echt stoer
ook een beetje speels omdat hij schuin genomen is.. maar 1tje recht van voren inclusief noodrem lijkt me ook wel wat..
of anders de andere kant scheef.. dat je de andere diagonaal van de poster pakt.. gelijk die streep weerkaatsing ven de lamp weg en je kan mooit de noodrem bovenaan plaatsen
Oke danquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:09 schreef Ymke het volgende:
Ja nu wel
Toch heeft het wel wat....quote:
Oow??quote:
Als je nou ook eens de text lasquote:Op zondag 12 december 2004 01:35 schreef Robertje het volgende:
Behoorlijk onscherp
Dat zal dan niet eerder worden dan volgend jaarquote:Op zondag 12 december 2004 02:58 schreef petre86 het volgende:
hij staat nu scherp op de blaadjes.. wellicht een nieuwe foto wanneer het niet zo hard waait
Dan kan goed kloppenquote:Op zondag 12 december 2004 08:28 schreef Xilantof het volgende:
pssstSpeedyGJ, hij doet het weer niet...
Speedy, ik denk dat ik niet de enige luie ben hier die dit maar lastig vind zoquote:Op zondag 12 december 2004 17:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vandaag even weer aan de slag geweest
Heb de serie online staan vanaf mijn pc
De foto's kunnen jullie tot rond 1:00 uur zien (kan later maar kan ook eerder zijn)
S' morgen's rond 7 uur zijn ze weer online
Klik hier voor de foto's
Inhoud:Mist Zonsondergangen 1 van mij zelf
Oke zal het nu even voor jou doenquote:Op zondag 12 december 2004 18:34 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Speedy, ik denk dat ik niet de enige luie ben hier die dit maar lastig vind zoKan je ze niet resizen en hier meteen zichtbaar plaatsen? Van welke ik wel geopend heb ziet het er wel heel mooi uit. Maar het duurt me zo te lang om alles te openen (zeg ik...ik ben lui)
Dat vind ik nou liefquote:Op zondag 12 december 2004 18:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Oke zal het nu even voor jou doen
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3:
[afbeelding]
4:
[afbeelding]
5:
[afbeelding]
6:
[afbeelding]
7:
[afbeelding]
8:
[afbeelding]
9:
[afbeelding]
10:
[afbeelding]
11:
[afbeelding]
12:
[afbeelding]
13:
[afbeelding]
Mooi dat uitzicht over de witte wereld. De boom is ook heel mooi, maar vind ik niet zo mooi op de foto gezet.quote:Op zondag 12 december 2004 19:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
[[url=http://img110.exs.cx/img110/5281/beetjewinter2ml.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://img110.exs.cx/img110/9711/boomt7fz.jpg]afbeelding][/url]
klikbaar voor grotere versies
comments please...
Thnxquote:Op zondag 12 december 2004 19:13 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat vind ik nou liefIk geloof dat ik uit deze serie nr 4 de mooiste vind, maar ook die met jou in de mist vind ik wel wat hebben.
ik vind ze t/m 6 mooier, doordat er meer licht in zitquote:Op zondag 12 december 2004 19:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Thnx
Ik zag die voetbal veld in de mist staan
Alleen jammer dat het niet helemaal mistig was, anders kreeg je zo'n spook effect
Volgende maand wedstrijd thema "VAge Eikels"quote:Op zondag 12 december 2004 01:35 schreef Robertje het volgende:
Behoorlijk onscherp
Thnx!quote:Op zondag 12 december 2004 20:20 schreef petre86 het volgende:
[..]
ik vind ze t/m 6 mooier, doordat er meer licht in zit
en dawnbreaker: allebei mooi, vooral rond de horizon
Iddquote:Op maandag 13 december 2004 10:08 schreef buzzer het volgende:
[..]
Volgende maand wedstrijd thema "VAge Eikels"
En het probleem is opgelost.
De poster geeft zelf al aan dat de foto niet scherp is door teveel wind, maar persoonlijk vind ik dat een beetje de charme van die foto
Charmequote:Op maandag 13 december 2004 16:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
......
Wat bedoel je eigelijk met charme?
Dank Uquote:
goed geluktquote:Op dinsdag 14 december 2004 00:59 schreef Dawnbreaker het volgende:
net even wat nachtfoto's gemaakt
nikon coolpix900serie. 8 sec sluitertijd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mooie foto, maar een beetje klein voor een wallpaper, vind je niet?quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:16 schreef SnuggLe het volgende:
[afbeelding]
Concert van Faithless, met een Sony DSCv1
http://home.student.utwen(...)p/sng-wallpaper1.jpg
Rightclick save as.....als wallpaper!
Hij reed ook weg hèquote:Op dinsdag 14 december 2004 19:48 schreef Xilantof het volgende:
Sop:
geinige foto, de rook maakt het sfeervol . maar toch mis ik iets. volgens mij vind ik de hoek waaruit de foto genomen is niet echt fijn.
ah!quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:12 schreef sop het volgende:
[..]
Hij reed ook weg hèik moest al rennen
Dan heb je een aardige steady shot gemaakt tijdens het rennenquote:Op dinsdag 14 december 2004 22:12 schreef sop het volgende:
[..]
Hij reed ook weg hèik moest al rennen
Wel een leuk contrast met de bewegende achtergrondquote:Op vrijdag 17 december 2004 21:27 schreef fr.oosje het volgende:
gisteren bij de rondvaart van de Boeing 747 in de Amsterdamse grachten wezen kijken. Helaas was de 747 zelf nogal onhandig uitgelicht dus daar heb ik geen foto's van die het laten zien waar zijn. Echter wel dit plaatje geschoten. Zoals je ziet was er nog aardig wat volk komen kijken. Die 747 moest trouwens door dit bruggetje
[afbeelding]
Het bloempje ziet eruit als een handreiking, mooie kerstgedachte eigenlijk...quote:Op zaterdag 18 december 2004 09:53 schreef Impry het volgende:
[..]
Wel een leuk contrast met de bewegende achtergrondHoe laat is hij precies gemaakt?
Hier nog een probeerseltje:
[afbeelding]
Exif-data:
Model : Canon EOS 10D
DateTime : 2004:09:29 10:38:55
ExposureTime : 1/20Sec
FNumber : F4,5
ISOSpeedRatings : 800
Flash : Not fired
FocalLength : 105,00(mm)
Met een kleine nabewerking in PS vind ik hem zelf wel mooi geworden, hoe denken jullie er over?![]()
dat is idd het probleem, hij brandt er doorheen, storende flare, verder staat hij wat saai in het midden, wel mooie kleuren hoorquote:
Plannen om een rouw kaart te maken?quote:Op zaterdag 18 december 2004 09:53 schreef Impry het volgende:
[..]
Wel een leuk contrast met de bewegende achtergrondHoe laat is hij precies gemaakt?
Hier nog een probeerseltje:
[afbeelding]
Exif-data:
Model : Canon EOS 10D
DateTime : 2004:09:29 10:38:55
ExposureTime : 1/20Sec
FNumber : F4,5
ISOSpeedRatings : 800
Flash : Not fired
FocalLength : 105,00(mm)
Met een kleine nabewerking in PS vind ik hem zelf wel mooi geworden, hoe denken jullie er over?![]()
Die zon in het midden is niet erg. Ik vind het een beetje te gemakkelijk om elke foto die niet aan de 'regeltjes' voldoet daar direct op af te rekenen. Ik vind het bijv op deze foto totaal niet erg dat de zon in het midden staat. De kleuren en de sfeer maken deze foto, die ik overigens bovengemiddeld goed vind! Een minpuntje is inderdaad die flare. Maar dat valt weg te halen als je daar een voorstander van bent.quote:Op maandag 20 december 2004 10:17 schreef Re het volgende:
[..]
dat is idd het probleem, hij brandt er doorheen, storende flare, verder staat hij wat saai in het midden, wel mooie kleuren hoor
Die is gaafquote:
Heb je een programmaatje die de Exif-info zo mooi weergeeft in een tabelletje en opslaat als IMG? Of maak je die zelf?quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:19 schreef sop het volgende:
[afbeelding]
Foto info:
[afbeelding]
Ik heb wat gespeeld met kleurbalans, contrast en saturation.
Het betreft een kroonluchter in het kasteel in Helmond, die spotte ik tijdens een bruiloft.
Ik had hem op een ander forum gebruikt voor een fotowedstrijd met het thema "Decay"quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:48 schreef koffiejunk het volgende:
[..]
Plannen om een rouw kaart te maken?![]()
Weet je hoe hard het waaide gekquote:Op dinsdag 21 december 2004 15:58 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Die zon in het midden is niet erg. Ik vind het een beetje te gemakkelijk om elke foto die niet aan de 'regeltjes' voldoet daar direct op af te rekenen. Ik vind het bijv op deze foto totaal niet erg dat de zon in het midden staat. De kleuren en de sfeer maken deze foto, die ik overigens bovengemiddeld goed vind! Een minpuntje is inderdaad die flare. Maar dat valt weg te halen als je daar een voorstander van bent.
Onvergeeflijk is natuurlijk wel de licht scheve horizon.
Ik vind het echt een superfoto. Op een of andere manier zit er dynamiek in....quote:Op woensdag 22 december 2004 15:24 schreef Impry het volgende:
[..]
Ik had hem op een ander forum gebruikt voor een fotowedstrijd met het thema "Decay"Dus heeft wel een beetje een relatie
Dat is toch in Limburg? Vaals ofzo, de Cauberg? Komt me namelijk erg bekend voorquote:Op dinsdag 14 december 2004 00:59 schreef Dawnbreaker het volgende:
net even wat nachtfoto's gemaakt
nikon coolpix900serie. 8 sec sluitertijd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto één vind ik mooier, om de simpele reden dat ik niet zo gecharmeerd ben van die reflectoren van de achterlampen en de reflecties van de nummerborden, die terugflitsen.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:36 schreef JPM01 het volgende:
[afbeelding]
is zonder flits
[afbeelding]
is met flits.
welke is mooier en wat kan er eventueel verbetert aan worden??? (niet bewerkt)
fotos zijn gemaakt met de Sony DSC P41 4.1 mp
dit zijn proeffotos
dit waren gewoon wat proef dingen, ik heb net van de week een nieuwe digitale cam gekocht. In de toekomst wil ik meer van dit soort fotos maken, landschap en later ook (auto)sport fotos. volgende keer komt die op 550quote:Op vrijdag 24 december 2004 14:18 schreef Hayk het volgende:
[..]
Foto één vind ik mooier, om de simpele reden dat ik niet zo gecharmeerd ben van die reflectoren van de achterlampen en de reflecties van de nummerborden, die terugflitsen.
je hebt de foto's recht tegen de zon ingenomen, waardoor je van die flares krijgt. (die sterretjes en die rode bolletjes et cetera: al die dingen die er in het echt niet bij waren) Die vind ik zelf storend. Wanneer je de zon niet meer recht in de lens hebt schijnen, ben je daar vanaf (op een later moment terugkomen bijvoorbeeld, of uit een andere hoek fotograferen). Voor de flits in de reflectoren (of andere spiegelende zaken: raam, spiegel, glimmend aluminium, vul maar in) geldt eigenlijk precies hetzelfde: wanneer je naar zo'n object flitst, wil je (meestal) dat er licht op het object valt, maar niet dat 'ie terugschijnt. Daarmee is het net Snooker en de band van het biljart: als je recht op de band mikt, komt de bal recht terug, maar doe je het onder een hoek....
De gebouwen en auto's zijn een beetje onderbelicht, maar misschien is dat je bedoeling? Wat wil je precies met deze plaat? (voordat we daarover gaan zemelen?)
Kun je er zo wat mee?
edit: En kun je de foto's resizen naar 550 pixels breed?
Frame helaas gejat van Ron Meijerquote:
quote:Op zondag 26 december 2004 16:46 schreef Ymke het volgende:
De middelste is mooi speedy , omgedraaid is die leuk als een abstracte![]()
't zal misschien mijn ranzige brein zijn, maar ik zie dit meer als een behaarde vaginaquote:Op zondag 26 december 2004 15:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
En als ik deze foto nou eens omdraai dan krijg je het volgende, 3X de V![]()
[afbeelding]
Jullie commetaar graag
quote:Op maandag 27 december 2004 19:57 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
't zal misschien mijn ranzige brein zijn, maar ik zie dit meer als een behaarde vagina![]()
Die klapper is wel gaaf. Hoe heb je die uitgelicht?quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:17 schreef _maniax_ het volgende:
Tunnel door papier:
[afbeelding]
Een lamp van boven af:
[afbeelding]
4 , 6 of 7 vind ik leukquote:Op maandag 27 december 2004 17:58 schreef Xilantof het volgende:
robbedoeseos300d:
4 of 7
Rique:
leuke serie! heerlijke heldere kleuren
hm..quote:Op woensdag 29 december 2004 17:09 schreef JoranVW het volgende:
Ik heb al lang niets gepost dus ik doe maar weer eens een foto'tje!
Ik weet nog niet echt wat ik er zelf van vind, maar die lijnen spreken me wel aan.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |