Wat is er met je fotos aan de hand? Ze zijn niet scherp , en is je scanner vies? Ik zie vlekken en vegenquote:Op donderdag 25 november 2004 17:18 schreef super-muffin het volgende:
Ok, mijn foto'sJammer van die vlek op m'n scanner. Dit zijn mijn favorieten.
1. Een bruggetje naar de brandweer. Was rond 6 uur, en toen al helemaal donker. f/16 en 1sec.
[afbeelding]
2. Ik vond het achter af echt een foto voor een Center Parks-achtig park.f/2.8 en 1/15
[afbeelding]
3. M'n wekker, wat ik heb ik daar een hekel aan, jammerdat het er niet helemaal op staat. f/11 en +/- 4 sec
[afbeelding]
4.Auto'sf/16 en 1 sec
[afbeelding]
5. Klasgenoot tijdens een saaie ICT les. f/3 en 1/125
[afbeelding]
6. Bloemen
[afbeelding]
Ik vind de eerste te licht en de tweede te donker....als je tussen in zit komt het zeker goed. Wat voor licht heb je gebruikt? En geen witte blouse aantrekken...quote:Op vrijdag 26 november 2004 01:02 schreef American_Nightmare het volgende:
Welke is beter? Of moet ik er ergens tussenin gaan zitten (qua belichting)?
[afbeelding]
1
[afbeelding]
2
Ok, daar heb ik wat aan.quote:Op donderdag 25 november 2004 22:17 schreef Robertje het volgende:
1) Geen inhoud en niet scherp
2) Bovenstuk kan eraf en jammer dat hij er niet helemaal op staat met zijn hoofd
3) Dit object beweegt niet...en toch staat ie er niet helemaal op. Volgende keer graag helemaal.
4) Wazig en scheef. Volgende een statief gebruiken.
5) Tja, waarschijnlijk had je er bij moeten zijn
6) Vaas met halve bloemen...bovenkant kan er ook af.
die tekening op de ramen doet met denken aan het stadhuis van Alphen aan de Rijn (volgens mij)quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:17 schreef Sealight het volgende:
Universiteitsbibliotheek in Utrecht:
[afbeelding]
offtopic:quote:Op zaterdag 27 november 2004 23:40 schreef Xilantof het volgende:
[..]
die tekening op de ramen doet met denken aan het stadhuis van Alphen aan de Rijn (volgens mij)
ik vind de herhaling wel gaaf, maar gaver vind ik dat het zo in de mist weg trekt.
ik ken het jaquote:Op zondag 28 november 2004 15:58 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
offtopic:
Jij kent dat? Ik heb daar gewerktVreselijk gebouw
wat een heerlijke foto, ik zou nog een klein stukje van de onderkant wegcroppen en een mooi kadertje er omheen doen. Maar wat een geweldige foto, lekkerre herhaaling en die mist vind ik goed erbij passen.quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:17 schreef Sealight het volgende:
Universiteitsbibliotheek in Utrecht:
[afbeelding]
Grappige foto...Hoe heb je dat gedaan? Die bewogen lampen en de bowler zo scherp.quote:Op zondag 28 november 2004 15:54 schreef American_Nightmare het volgende:
[afbeelding]
volgens mij een iets langere sluitertijd, en dan snel inzoomen tijdens de foto...quote:Op zondag 28 november 2004 20:07 schreef Robertje het volgende:
[..]
Grappige foto...Hoe heb je dat gedaan? Die bewogen lampen en de bowler zo scherp.
Juist, flitsen, sluitertijd van .4 of zoiets en uitzoomen tijdens afdrukken (inzoomen kan ook wel denk ik).quote:Op zondag 28 november 2004 20:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
volgens mij een iets langere sluitertijd, en dan snel inzoomen tijdens de foto...
Ik vind hem helemaal wauwquote:Op maandag 29 november 2004 14:41 schreef Ymke het volgende:
Pea ,ik ben nog verder gegaan met de opdracht :Abstract . Vindt je dit wat of niet?
[afbeelding]
Mooie plaatquote:Op maandag 29 november 2004 14:41 schreef Ymke het volgende:
Pea ,ik ben nog verder gegaan met de opdracht :Abstract . Vindt je dit wat of niet?
[afbeelding]
Hey! Hier deed ik het voor! Commentaar is okquote:Op maandag 29 november 2004 14:07 schreef Oceanonix het volgende:
@Fraubitch
1. Mooie foto
2. Jammer dat een deel van de neus mist
3. Jammer dat het paard nu kont-loos door het leven moet
4. Ik herken hier geen boom in, het had ook een struik kunnen zijn. Dus met de stam erbij was die leuker geworden.
5. Alles is onscherp door de beweging van de camera. Zet de volgende keer de camera op een vlakke ondergrond of een statief. Een andere mogelijkheid is om te slepen, je volgt het onderwerp met je cam. en ondertussen (dus in de beweging) druk je af. Het gevolg is een scherp onderwerp en een bewogen achtergrond.
6. Vanaf een ander standpunt was het misschien interessanter geweest. Nu is het gewoon een auto op blokken...
7. Ik krijg zin in vakantie![]()
8. Volgens mij is deze foto scheef. De lucht rechts is uitgebeten. (misschien is zelfs de hele foto iets overbelicht)
Ik hoop dat je wat met mijn commentaar kunt![]()
mooie plaat hoor, volgende keer zou ik wel haar gezicht masken (als hij digitaal is), nu stoort het en beetjequote:Op maandag 29 november 2004 19:35 schreef Ellard het volgende:
[afbeelding]
ook mooie plaat, als esthetisch puntje had ik hem net 2 cm hoger genomenquote:
Op zich een mooie plaat, ik vind wel het uitvloeien van de witte betonnen balk waar ze op staat bovenin de foto erg storend.quote:
masken als je de foto in photoshop bewerkt (verstoppen van het hoofd zodat deze niet meegenomen wordt in het opkrikken van de briliance bijvoorbeeld)quote:Op maandag 29 november 2004 20:12 schreef Ellard het volgende:
masken?
Hij is gemaakt met een traditionele spiegelreflex,
maar wat houdt masken in?
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:42 schreef zenonimous het volgende:
1 jammer dat hij een beetje schuin is, beetje onscherp hier en daar
2 strakke foto, jammer dat er uit zn hoofd van die -niet beklimmen dingetjes- steken
3 leuke foto, de schaduwen zijn ook wel koel
4 leuk detail dat spinnenweb
5 niet gecentreerd... jammer
6 beetje standaard toeristen foto (no offence)
7 die schaduw maakt het er niet fraaier op
8 wel gaaf, toch heb ik het gevoel dat hij een beetje scheef is
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:35 schreef Puckzzz het volgende:
* zenonimous geeft een klein schopje
ik vind ze nou niet echt bijzonder ... beetje flets allemaalquote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 23:02 schreef Xilantof het volgende:
om even op Pea in te haken: als je minder foto's plaatst, is de drempel tot reageren lager.
@Ker_Plunk
leuk lensje!
lekkere scherpte, ik mis alleen wat. belichting is net iets te vel, en de zonnestralen komen ook niet ec ht lekker uit...
misschien als ie iets hoger genomen was...
Thnxquote:Op zondag 5 december 2004 17:03 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik vind ze een beetje een rommeltje, vooral door de achtergrond die je aandacht weghaalt.
De eerste is beter dan de 2de omdat je daar nog een overbelichting krijgt waar het licht invalt.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat dit de beste foto's zijn die je in 2004 hebt genomen, als je ze echt wil inzenden probeer ze dan opnieuw te schieten met een betere belichting en een mooiere achtergrond. Er zit iig potentie in om er iets moois van te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |