mooie foto, maar een beetje klein voor een wallpaper, vind je niet?quote:Op dinsdag 14 december 2004 18:16 schreef SnuggLe het volgende:
[afbeelding]
Concert van Faithless, met een Sony DSCv1
http://home.student.utwen(...)p/sng-wallpaper1.jpg
Rightclick save as.....als wallpaper!
Hij reed ook weg hèquote:Op dinsdag 14 december 2004 19:48 schreef Xilantof het volgende:
Sop:
geinige foto, de rook maakt het sfeervol . maar toch mis ik iets. volgens mij vind ik de hoek waaruit de foto genomen is niet echt fijn.
ah!quote:Op dinsdag 14 december 2004 22:12 schreef sop het volgende:
[..]
Hij reed ook weg hèik moest al rennen
Dan heb je een aardige steady shot gemaakt tijdens het rennenquote:Op dinsdag 14 december 2004 22:12 schreef sop het volgende:
[..]
Hij reed ook weg hèik moest al rennen
Wel een leuk contrast met de bewegende achtergrondquote:Op vrijdag 17 december 2004 21:27 schreef fr.oosje het volgende:
gisteren bij de rondvaart van de Boeing 747 in de Amsterdamse grachten wezen kijken. Helaas was de 747 zelf nogal onhandig uitgelicht dus daar heb ik geen foto's van die het laten zien waar zijn. Echter wel dit plaatje geschoten. Zoals je ziet was er nog aardig wat volk komen kijken. Die 747 moest trouwens door dit bruggetje
[afbeelding]
Het bloempje ziet eruit als een handreiking, mooie kerstgedachte eigenlijk...quote:Op zaterdag 18 december 2004 09:53 schreef Impry het volgende:
[..]
Wel een leuk contrast met de bewegende achtergrondHoe laat is hij precies gemaakt?
Hier nog een probeerseltje:
[afbeelding]
Exif-data:
Model : Canon EOS 10D
DateTime : 2004:09:29 10:38:55
ExposureTime : 1/20Sec
FNumber : F4,5
ISOSpeedRatings : 800
Flash : Not fired
FocalLength : 105,00(mm)
Met een kleine nabewerking in PS vind ik hem zelf wel mooi geworden, hoe denken jullie er over?![]()
dat is idd het probleem, hij brandt er doorheen, storende flare, verder staat hij wat saai in het midden, wel mooie kleuren hoorquote:
Plannen om een rouw kaart te maken?quote:Op zaterdag 18 december 2004 09:53 schreef Impry het volgende:
[..]
Wel een leuk contrast met de bewegende achtergrondHoe laat is hij precies gemaakt?
Hier nog een probeerseltje:
[afbeelding]
Exif-data:
Model : Canon EOS 10D
DateTime : 2004:09:29 10:38:55
ExposureTime : 1/20Sec
FNumber : F4,5
ISOSpeedRatings : 800
Flash : Not fired
FocalLength : 105,00(mm)
Met een kleine nabewerking in PS vind ik hem zelf wel mooi geworden, hoe denken jullie er over?![]()
Die zon in het midden is niet erg. Ik vind het een beetje te gemakkelijk om elke foto die niet aan de 'regeltjes' voldoet daar direct op af te rekenen. Ik vind het bijv op deze foto totaal niet erg dat de zon in het midden staat. De kleuren en de sfeer maken deze foto, die ik overigens bovengemiddeld goed vind! Een minpuntje is inderdaad die flare. Maar dat valt weg te halen als je daar een voorstander van bent.quote:Op maandag 20 december 2004 10:17 schreef Re het volgende:
[..]
dat is idd het probleem, hij brandt er doorheen, storende flare, verder staat hij wat saai in het midden, wel mooie kleuren hoor
Die is gaafquote:
Heb je een programmaatje die de Exif-info zo mooi weergeeft in een tabelletje en opslaat als IMG? Of maak je die zelf?quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:19 schreef sop het volgende:
[afbeelding]
Foto info:
[afbeelding]
Ik heb wat gespeeld met kleurbalans, contrast en saturation.
Het betreft een kroonluchter in het kasteel in Helmond, die spotte ik tijdens een bruiloft.
Ik had hem op een ander forum gebruikt voor een fotowedstrijd met het thema "Decay"quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:48 schreef koffiejunk het volgende:
[..]
Plannen om een rouw kaart te maken?![]()
Weet je hoe hard het waaide gekquote:Op dinsdag 21 december 2004 15:58 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Die zon in het midden is niet erg. Ik vind het een beetje te gemakkelijk om elke foto die niet aan de 'regeltjes' voldoet daar direct op af te rekenen. Ik vind het bijv op deze foto totaal niet erg dat de zon in het midden staat. De kleuren en de sfeer maken deze foto, die ik overigens bovengemiddeld goed vind! Een minpuntje is inderdaad die flare. Maar dat valt weg te halen als je daar een voorstander van bent.
Onvergeeflijk is natuurlijk wel de licht scheve horizon.
Ik vind het echt een superfoto. Op een of andere manier zit er dynamiek in....quote:Op woensdag 22 december 2004 15:24 schreef Impry het volgende:
[..]
Ik had hem op een ander forum gebruikt voor een fotowedstrijd met het thema "Decay"Dus heeft wel een beetje een relatie
Dat is toch in Limburg? Vaals ofzo, de Cauberg? Komt me namelijk erg bekend voorquote:Op dinsdag 14 december 2004 00:59 schreef Dawnbreaker het volgende:
net even wat nachtfoto's gemaakt
nikon coolpix900serie. 8 sec sluitertijd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto één vind ik mooier, om de simpele reden dat ik niet zo gecharmeerd ben van die reflectoren van de achterlampen en de reflecties van de nummerborden, die terugflitsen.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:36 schreef JPM01 het volgende:
[afbeelding]
is zonder flits
[afbeelding]
is met flits.
welke is mooier en wat kan er eventueel verbetert aan worden??? (niet bewerkt)
fotos zijn gemaakt met de Sony DSC P41 4.1 mp
dit zijn proeffotos
dit waren gewoon wat proef dingen, ik heb net van de week een nieuwe digitale cam gekocht. In de toekomst wil ik meer van dit soort fotos maken, landschap en later ook (auto)sport fotos. volgende keer komt die op 550quote:Op vrijdag 24 december 2004 14:18 schreef Hayk het volgende:
[..]
Foto één vind ik mooier, om de simpele reden dat ik niet zo gecharmeerd ben van die reflectoren van de achterlampen en de reflecties van de nummerborden, die terugflitsen.
je hebt de foto's recht tegen de zon ingenomen, waardoor je van die flares krijgt. (die sterretjes en die rode bolletjes et cetera: al die dingen die er in het echt niet bij waren) Die vind ik zelf storend. Wanneer je de zon niet meer recht in de lens hebt schijnen, ben je daar vanaf (op een later moment terugkomen bijvoorbeeld, of uit een andere hoek fotograferen). Voor de flits in de reflectoren (of andere spiegelende zaken: raam, spiegel, glimmend aluminium, vul maar in) geldt eigenlijk precies hetzelfde: wanneer je naar zo'n object flitst, wil je (meestal) dat er licht op het object valt, maar niet dat 'ie terugschijnt. Daarmee is het net Snooker en de band van het biljart: als je recht op de band mikt, komt de bal recht terug, maar doe je het onder een hoek....
De gebouwen en auto's zijn een beetje onderbelicht, maar misschien is dat je bedoeling? Wat wil je precies met deze plaat? (voordat we daarover gaan zemelen?)
Kun je er zo wat mee?
edit: En kun je de foto's resizen naar 550 pixels breed?
Frame helaas gejat van Ron Meijerquote:
quote:Op zondag 26 december 2004 16:46 schreef Ymke het volgende:
De middelste is mooi speedy , omgedraaid is die leuk als een abstracte![]()
't zal misschien mijn ranzige brein zijn, maar ik zie dit meer als een behaarde vaginaquote:Op zondag 26 december 2004 15:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
En als ik deze foto nou eens omdraai dan krijg je het volgende, 3X de V![]()
[afbeelding]
Jullie commetaar graag
quote:Op maandag 27 december 2004 19:57 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
't zal misschien mijn ranzige brein zijn, maar ik zie dit meer als een behaarde vagina![]()
Die klapper is wel gaaf. Hoe heb je die uitgelicht?quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:17 schreef _maniax_ het volgende:
Tunnel door papier:
[afbeelding]
Een lamp van boven af:
[afbeelding]
4 , 6 of 7 vind ik leukquote:Op maandag 27 december 2004 17:58 schreef Xilantof het volgende:
robbedoeseos300d:
4 of 7
Rique:
leuke serie! heerlijke heldere kleuren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |