Dat klinkt goed!quote:Op maandag 8 november 2004 20:50 schreef Oblivion het volgende:
Prei-brie soep.
Lijkt het je wat, dan zie ik het wel..![]()
Oki.quote:Op maandag 8 november 2004 20:51 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dat klinkt goed!![]()
Doe daar eens een recept van posten?
Zelfs mijn hond eet het...quote:Op maandag 8 november 2004 21:03 schreef tuut84 het volgende:
en geen hond wil het eten behalve jij brrrrrrr
Er is helemaal niets mis met een goede groentesoep! Het gaat om een man/vrouw of 20-25, is onderdeel van een lunch dus het hoeft geen maaltijdsoep te zijn.quote:Op maandag 8 november 2004 20:44 schreef karper het volgende:
mag ik vragen wat er mis is met een groentesoep met een lekker garnituur?
of een lekkere wildsoep
hoeveel personen zijn het ongeveer
Dit soort soepen vind ik zélf wel lekker, maar het is een beetje een gok om zoiets te maken voor een relatief grote groep mensen. Ben een beetje bang voor het 'lussiknie' effect.quote:Op donderdag 11 november 2004 12:54 schreef pirke64 het volgende:
Courgettesoep of broccolisoep met zalfmsnippers en room... snel gemaakt en erg lekker!
Interesse... ik hoor het wel.
Alhoewel het water me bijkans in de mond loopt is 'presentatie' in dit verband geen criterium.quote:Op donderdag 11 november 2004 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Een van de lekkerste en beste soepen die er is een dubbel getrokken boullion met vlees.
[...]
Het centrale hoe maak je iets langzaam klaar topicquote:Op donderdag 11 november 2004 21:27 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Alhoewel het water me bijkans in de mond loopt is 'presentatie' in dit verband geen criterium.
Ik ga nog maar even wat oude [CUL] topic snuipen, daar moet ergens meer uitleg staan over bovenstaande bouillon, als ik het me goed herinner iets van eerst de botten bruin bakken in de oven ofzo?
Heb ik al eens gemaakt voor deze gelegeheid, was inderdaad een groot succes!quote:Op zaterdag 13 november 2004 02:23 schreef Axioma het volgende:
ik opteer wel voor een maissoep. altijd een succes![]()
Beetje overbodig, dat is namelijk geen soep. Probeer het eens in [CUL] meets [ONZ] Fantaisie Morbide du Chefquote:Op zaterdag 13 november 2004 15:08 schreef JoPiDo het volgende:
wie linkt hier naart het placenta-topic?
Dat is wel een aardig idee. Wie heeft er een geheim familierecept voor de ultieme linzensoep?, een recept dat teruggaat tot de tijd van Jacob en Esau?quote:Op zaterdag 13 november 2004 14:59 schreef QTPi het volgende:
Linzensoep!!
Lekker, maar verkeerde tijd van het jaar!quote:Op zondag 14 november 2004 16:28 schreef ivetje het volgende:
aspergesoep
Zou je geen Indiaase kippensoep willen proberen, is zoooooooooo lekker.quote:Op zondag 14 november 2004 16:42 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Dat is wel een aardig idee. Wie heeft er een geheim familierecept voor de ultieme linzensoep?
Voor mijn gemak even hierheen gequoted:quote:Op zondag 14 november 2004 16:45 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Zou je geen Indiaase kippensoep willen proberen, is zoooooooooo lekker.
En in plaats van rijst doe je er linzen in...![]()
[..]
Het plaatje in dat er onder staat doet mijquote:Op maandag 6 september 2004 19:05 schreef Oblivion het volgende:
Is alweer veel te lang geleden.![]()
Indiaase Kippensoep!![]()
1 Ui.
1a 2 wortels.
1 knoflook. (teentje)
1 rode peper. (met de pitjes erbij...)
Dit hele verhaal in de maalmachine...Lekker makkelijk.
Dan:
50 gram boter.
50 gram bloem. (ik doe meer, maar goed)
3 theelepels garam masala.
Handje koriander, peterselie
Prutje in de boter smoren, bloem erbij, even verder laten smoren.![]()
1 liter kippenboullion. (neem die van struik...)
Langzaam erbij gieten.
En doe dan niet hetzelfde als ik: Ik vergeet de rijst...![]()
Rijst alvast koken!!! Voordat je aan dit hele verhaal begint!!
1 of 2 kipfilets, in repen geknipt, en aanbakken, kan eventueel in de masala.
Niet te bruin laten worden.
Dan neem je de prut na 15 minuten zachtjes koken, van het vuur, even zeven.
Rijst erin, kip erin. Afmaken met zeezout, misschien wat chillipoeder, als je van pittig houdt.
Nog een paar takjes koriander.
Voila.... Een heerlijke kippensoep. Indiaas...
quote:Op zondag 14 november 2004 21:29 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Het plaatje in dat er onder staat doet mij, bovendien lijkt de smaak me wel geschikt voor 'het publiek'.
quote:
Nog even een vraagje (ik ben (nog) niet thuis in Indiaas koken) Garam Massala, is dat poeder of pasta (ik neem aan dat het curry is??) Waar koop is een goede versie? Kan je een merk noemen?
quote:
Overigens: de linzensoepvraag staat ook nog open, wie-o-wie? Ik ga komende donderdag of vrijdag koken (Als het Piet's langzaam-kokende-botten-bouillon wordt dan gaat de pan donderdag op het vuur, als het uit een potje komt vrijdag. Zaterdag is de lunch-dag)
quote:Als U ook eens wil proberen, ziehier het Middeleeuws recept:
1.Soep (voor 10 personen) (eten van de gewone man, vroege middeleeuwen)
Nodig:
-500 gr rode linzen
-4 tl olijfolie
-2 fijngehakte uien
-4 tenen knoflook
-200 gr spinazie
-2 tl gemalen komijn
-10 dl groentebouillon
-4 el fijngehakte koriander
Recept:
-linzen 20 min koken, afgieten en laten lekken
-in pan olie verhitten, ui en knoflook toevoegen en goudgeel fruiten, spinazie toevoegen en 2 min. Bakken
-linzen, komijn, bouillon, en water 15 min maten sudderen, koriander erdoor roeren en onmiddellijk serveren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |