jij bepaalt wat de beste platen uit de geschiedenis zijn!, laat me niet lachenquote:Het is zover; vanaf 20 december kun je zeven dagen lang de Veronica Top 1000 Allertijden horen en jij bepaalt wat de beste platen uit de geschiedenis zijn!. De 100 beste plaatsen kun je nog een keer horen op Oudejaarsdag tussen 9.00 en 19.00 uur.
Vorig jaar was het November Rain van Guns 'n Roses. Weten de Gunners deze nummer 1-positie vast te houden? Of wordt het dit jaar misschien One van U2 of toch Bohemian Rhapsody van Queen.? Dat is aan jou! Breng je stem uit op jouw tien favoriete platen allertijden en bepaal zo welke duizend popklassiekers in de lijst komen. Met jouw stem maak je tevens kans op een Superprijs!
Je mag dus eignelijk een sellectie maken uit de keus van Veronica!!quote:Op woensdag 3 november 2004 20:38 schreef Berkery het volgende:
Veronica heeft een shortlist van ongeveer 2200 nummers en daar moet dus iets meer dan de helft afvallen. Maar je mag ook zelf één nummer nomineren.!
Het zal wel weer een verrassende lijst worden.
worden nirvana en metallica ook nog een plaatsje vergund in jouw top 3??quote:Op woensdag 3 november 2004 20:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Queen, Led Zeppelin en Guns n'Roses zullen in willekeurige volgorde in de top-3 staan, gok ik.
Nirvana is voor de Top90 van de jaren 90quote:Op woensdag 3 november 2004 20:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
worden nirvana en metallica ook nog een plaatsje vergund in jouw top 3??
Je hebt gelijk, maar Veronica maakt al een selectie voor je om uit te kiezen, waardoor de meeste mensen uit armoe gaan voor, Bohemian Rhapsody, Child in time, One, One, Stairway to heaven, November rainquote:Op donderdag 4 november 2004 16:15 schreef kriele het volgende:
Ik hoop dat de mensen eens wat creatiever worden met het insturen van de lijstjes. Bedenk eens wat anders dan Bohemian rapsody, Child in time en november rain.
Er is nog veel meer goede muziek!
Een keer in de duizend jaar is inderdaad niet gek.quote:Op woensdag 3 november 2004 21:12 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Wat is het nut om zoiets elk jaar te doen?
quote:Op donderdag 4 november 2004 09:24 schreef Djaser het volgende:
De vorige keer dat ik maar meedeed hadden ze geloof ik maar 200 nummers om uit te kiezen, nu valt dat nog wel mee.
quote:Op woensdag 3 november 2004 20:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Queen, Led Zeppelin en Guns n'Roses zullen in willekeurige volgorde in de top-3 staan, gok ik.
Maar met een beetje geluk is naast Kayleigh ook Lavender nog wel in de uiteindelijke lijst te krijgen en met de rest van hun oevre kun je dat helaas wel vergeten. Bij radio 2 kon je dan ook alleen uit die twee kiezen als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:11 schreef Karzeuler het volgende:
7. Script for a jester's tear - Marillion (wie Kayleigh of Lavender noemt kent het oevre van hun niet)
Eenschquote:1. Butterflies & Huricanes - Muse (namens alle ander geweldige songs van Muse)
quote:Op zaterdag 27 november 2004 21:25 schreef Forno het volgende:
Dit is dezelfde lijst als het jaar ervoor, door elkaar gehusseld, zodat elke sufkut de nummertjes weer kan ordenen zoals het jaar ervoor. .
Dat album waar ze op stonden, Misplaced childhood, was toendertijd hun meest commercieele plaat. Voor de hardcore progresieve symphorockfans iets te slap, voor het top 40 liefhebber juist weer heel toegankelijk. Het schijnt dat de toenmalige zanger, Fish, niet zo blij was met dat album.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:08 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Maar met een beetje geluk is naast Kayleigh ook Lavender nog wel in de uiteindelijke lijst te krijgen en met de rest van hun oevre kun je dat helaas wel vergeten. Bij radio 2 kon je dan ook alleen uit die twee kiezen als ik me niet vergis.
Overigens zijn het ook twee hele mooie nummers, vind ik.
quote:Op donderdag 4 november 2004 10:28 schreef Dos37 het volgende:
Heb hem ook al ingestuurd
2pac - Changes op 1
Zo'n slecht nummer is dat toch niet? OK, ik houd niet (meer) van dat soort muziek, maar daarom is het nog niet slecht.quote:
Maar bij lange na niet het beste wat popmuziek heeft voortgebrachtquote:
Ik vind het een kutnummer.quote:Op zondag 5 december 2004 20:32 schreef m021 het volgende:
Zo'n slecht nummer is dat toch niet? OK, ik houd niet (meer) van dat soort muziek, maar daarom is het nog niet slecht.
Overschat en langdradig zeiknummer.quote:Op woensdag 15 december 2004 17:11 schreef Berkery het volgende:
35 Mark & Clark Band - Worn Down Piano
Idd bijna net zo erg als die van John Miles. Wat voor mensen stemmen in hemelsnaam op die nummers?quote:Op woensdag 15 december 2004 17:20 schreef dwerg het volgende:
[..]
Overschat en langdradig zeiknummer.
Ik heb niet voor deze top1000 gestemd, maar ik vind beide nummers erg goed.quote:Op woensdag 15 december 2004 17:26 schreef Berkery het volgende:
[..]
Idd bijna net zo erg als die van John Miles. Wat voor mensen stemmen in hemelsnaam op die nummers?
Toch nog drie nummers uit mijn top 10.quote:Op woensdag 15 december 2004 17:11 schreef Berkery het volgende:
*Kick*
De lijst is bekend, verrassende uitslag![]()
Klik
5 Led Zeppelin - Stairway To Heaven
7 Metallica - Nothing Else Matters
8 Pink Floyd - Another Brick In The Wall
etc....
Je kunt al die onzin beluisteren van 20 t/m 28 december
Reclame?quote:Op woensdag 15 december 2004 19:05 schreef Flyga het volgende:
Is dat van die ene reclame?
Ja, die belachelijke reclame met die playbackende DJ's en die vrouw met die mannenstem.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:05 schreef Flyga het volgende:
Is dat van die ene reclame?
Jij daarentegen bent oud en reddeloos verloren.quote:Op woensdag 15 december 2004 17:41 schreef dwerg het volgende:
Ach, je bent nog jong. Dat gaat wel over.
Laag? Ik vind One sowieso al een sterk overschat nummer.quote:Op woensdag 15 december 2004 18:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
zo laag.
de drie U2-noteringen daarboven maken wel wat goed![]()
En als je dat dan gewoon het allerbeste nummer ooit vindquote:Op donderdag 4 november 2004 16:15 schreef kriele het volgende:
Bedenk eens wat anders dan Bohemian rapsody
Ze zijn toch een keer in de top 10 v/d beste nummer aller tijden gekomen. BoRhap staat daar volgensmij al zo'n beetje vanaf de eind jaren 70 (in de veronica lijst), vrij snel nadat het nummer uitkwamquote:Op zaterdag 18 december 2004 11:24 schreef methodmich het volgende:
Dat kan toch niet? Dat is gewoon omdat het de laatste jaren door al dit soort hitlijstjes verplicht is gesteld om Bohemian Rhapsody, Stairway To Heaven, November Rain, One van Metallica, Nothing Else Matters, Paradise By The Dashboard Light en Alive van Pearl Jam goed te vinden.
Je mag dan wel balen dat de nummers die jij bovenaan wilt niet bovenaan staan, maar vooral BoRhap hoort toch echt wel op 1...quote:Op zaterdag 18 december 2004 11:24 schreef methodmich het volgende:
Dat kan toch niet? Dat is gewoon omdat het de laatste jaren door al dit soort hitlijstjes verplicht is gesteld om Bohemian Rhapsody, Stairway To Heaven, November Rain, One van Metallica, Nothing Else Matters, Paradise By The Dashboard Light en Alive van Pearl Jam goed te vinden.
lekker objectiefquote:Op zondag 19 december 2004 17:54 schreef vdo28 het volgende:
Welk nummer is nou zo complex, met zo'n timing, zo'n scherpe stem, gewoon zo supermooi geschreven.
Dan vind ik je nog redelijk mildquote:Op zondag 19 december 2004 18:40 schreef kamagurka het volgende:
Heb er net toch even naar gekeken (meestal vermijd ik dat soort lijsten), maar de helft van de top10 vind ik al verschrikkelijke KUTnummers!
Het probleem is juist dat die lijsten zo stinnkend veel op elkaar lijken allemaal, dat verbaast me altijd.quote:Op maandag 20 december 2004 10:35 schreef ranja het volgende:
Het is echt moeilijk voor sommigen om het begrip 'doelgroep' te snappen he?
Voor iedereen die graag Radiohead hoort is er radio 3, wie de Beatles beter vindt is er radio 2 en wie de 80's graag hoort is veronica meer geschikt.
Als iedere omroep z'n lijst openstelt voor alles dan krijg je op elke zender de zelfde lijst, terwijl die lijsten juist bedoelt zijn voor de mensen die normaal ook al naar die zender luisteren. Waarom klagen over Veronica's lijst als je normaal gesproken daar nooit naar luistert?
Dancing Queen of Eagle wint het bij mij absoluut van al die semi-hardrock ballads.quote:Op maandag 20 december 2004 11:23 schreef ranja het volgende:
geen idee![]()
Abba is meer iets voor radio 2, daar staan ze wel hoog ook.
Restmateriaal aan elkaar geplakt bedoel je.quote:Op zondag 19 december 2004 17:54 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Je mag dan wel balen dat de nummers die jij bovenaan wilt niet bovenaan staan, maar vooral BoRhap hoort toch echt wel op 1...
Welk nummer is nou zo complex, met zo'n timing, zo'n scherpe stem, gewoon zo supermooi geschreven.
http://forum.fok.nl/user/active/68627quote:Op maandag 20 december 2004 12:14 schreef Karzeuler het volgende:
mischien een leuk idee als Fok eens een echte top 100 aller tijden gaat samenstellen? Of is dat al eens gedaan?
Doe mee met de Fok! top100 allertijden 2004 - Deel 3 dus. Uitslag volgt deze week nogquote:Op maandag 20 december 2004 12:14 schreef Karzeuler het volgende:
mischien een leuk idee als Fok eens een echte top 100 aller tijden gaat samenstellen? Of is dat al eens gedaan?
Op moment zing ik beter dan Freddie, kan je niet ontkennen.quote:
donna ligt tussen R2 en R3 in.quote:Op woensdag 22 december 2004 15:27 schreef ranja het volgende:
Stubru lijkt me een kink-achtig station, Donna meer Veronica. Hoewel er tussen Donna en Radio 2 ook niet veel verschil zit.
Het ging me niet om hoe het gezongen was, alhoewel daar ook niets tegen op kan, het ging me meer om hoe het geschreven en samengesteld was.quote:Op maandag 20 december 2004 18:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
Op moment zing ik beter dan Freddie, kan je niet ontkennen.
Dat is het juist. Ik vind er niets briljants aan. Ik vind het een overschatte draak, eigenlijk.quote:Op woensdag 22 december 2004 16:51 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Het ging me niet om hoe het gezongen was, alhoewel daar ook niets tegen op kan, het ging me meer om hoe het geschreven en samengesteld was.
Bizar goed!!
Maar iedereen zijn eigen hoor, al is soms iets ontzettend mooi gezongen en samengesteldt, als het je smaak niet is vind je het niet mooi. Maar wees dan wel zo eerlijk over hoe briljant het is.
Luisteraars kunnen dan mooi kijken welke nummers eraan komen en of ze thuis/wakker moeten blijven. Het is denk ik niet negatief voor de luistercijfers. Ook al weet je de nummers al, er wordt toch wel geluisterd.quote:Op donderdag 23 december 2004 00:36 schreef BramK het volgende:
wel dom overigens dat de NL zenders hun top al openbaar maken nog voor ie gedraaid moet worden.
Meen je dat nou?quote:Op maandag 20 december 2004 10:35 schreef ranja het volgende:
Het is echt moeilijk voor sommigen om het begrip 'doelgroep' te snappen he?
Voor iedereen die graag Radiohead hoort is er radio 3 [..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |