er hoort een bronvermelding in de OPquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:17 schreef JohnDDD het volgende:
In Amsterdam is Theo van Gogh vermoord
Politici worden al zwaar bewaakt sinds pim.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:13 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Is Hirsi Ali de volgende?
Bron: http://www.nos.nl/nieuws/(...)ntneergeschoten.htmlquote:'Theo van Gogh vermoord'
Filmmaker Theo van Gogh (47) is in Amsterdam doodgeschoten. Dat meldt zijn productiemaatschappij. AT5 meldde eerder dat hij zou zijn neergestoken op de Linnaeusstraat in Amsterdam. Hij zou zijn gevonden met een brief op zijn buik.
Bij de schietpartijen die plaatsvonden in het Oosterpark en op de Mauritskade raakte ook een motoragent gewond. Er zouden rond 8.45 uur vijf schoten zijn gevallen.
De dader zou zijn gearresteerd. Er zijn ook berichten dat een persoon werd neergeschoten toen hij het Stadsdeelkantoor Oost verliet.
De politie heeft de directe omgeving, waaronder het naastgelegen Oosterpark, afgesloten.
Hier hetzelfde. Heel onwerkelijk, vreemd en vooral onthutsend nieuws.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap er echt helemaal niets van...
Theo heeft een week of drie geleden bescherming aangeboden gekregen hetgeen hij heeft geweigerd.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:19 schreef Space-Chinees het volgende:
Normale burgers niet.
Lange Fransquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:19 schreef woeeiiii het volgende:
Welke plaat dan>?
daar zat ik dus ook aan te denken... maar helaas...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:19 schreef Isabeau het volgende:
Duidelijke openingspost. Ik hoop eigenlijk nog steeds dat het een bizarre grap/stunt is voor zijn film of zo. Weet voor 99% dat dat nonsens is, maar ik hoop het nog steeds een beetjeDan kunnen we kwaad op hem zijn, maar dan leeft hij tenminste nog wel.
t moet toch niet zo zijn in een land als nederland dat iemand met een uitgesproken mening BESCHERMING moet aanvragen, halloooooquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:20 schreef Eightball het volgende:
[..]
Theo heeft een week of drie geleden bescherming aangeboden gekregen hetgeen hij heeft geweigerd.
quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:21 schreef Ambrosius het volgende:
Er is al een condoléanceregister geopend:
http://www.condoleance.nl/registers/register_3395.html
Nope, lees de topics,quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:20 schreef stukovich het volgende:
Hij is doodgestoken in Amsterdam in z'n woning. De politie rende achter de dader aan en heeft hem waarschijnlijk in z'n been geschoten.
wat een KUTGODSDIENST, je weet wel welkequote:Op dinsdag 2 november 2004 10:20 schreef Spideyman het volgende:
godverdomme wat een KUTLAND
Een ooggetuige op Radio 1 zei daarnet toch echt dat ie had gezien dat Theo van zijn fiets geschoten werd en dat de dader nog even bij hem is wezen kijken.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:20 schreef stukovich het volgende:
Hij is doodgestoken in Amsterdam in z'n woning. De politie rende achter de dader aan en heeft hem waarschijnlijk in z'n been geschoten.
Lijkt me verstandig. Alhoewel. Linkse meningen zijn wel toegestaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:17 schreef Robertje het volgende:
Ik zal nooit meer mijn mening geven in dit land.
Ze brengen het dus wel in verband met de film Submission.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:21 schreef schatje het volgende:
Hirsi Ali is in veiligheid gebracht (RTL5).
Wat voor actie zou je tegen dit soort dingen kunnen ondernemen?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:21 schreef Skeffie het volgende:
Ben benieuwd wanneer er een keer actie ondernomen wordt.
Net zoals toen Frans Fredinand werd neergeschoten? Mwa, van Gogh is toch wel ieeets onbelangrijker.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:20 schreef kulandra het volgende:
Nu is het oorlog...?
flikker toch opquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:22 schreef Xebrozius het volgende:
Als hij is neergestoken vind ik dat knap trouwens, lang mes moet dat dan zijn geweest.
Tenzij hij in z'n rug is gestoken...
Maar goed Theo moet altijd wel geweten hebben dat het provoceren om het provoceren hem uiteindelijk duur zou komen te staan.
Ik gun hem dit trouwens meer dan sterven aan longkanker, niet dat ik iets tegen hem heb ( integendeel, ik vond zijn manier van discussieren geweldig) maar gewoon omdat dat bij zal dragen aan z'n imago na z'n dood.
Als Theo gestorven was als een reutelende, dikke bejaarde dan was het jammer geweest, juist omdat hij altijd net even iets verder moest gaan met alles. Met roken, met zijn woorden, met zijn mening, met zijn flims.
De prijs die hij heeft betaald is alleen erg hoog.
hey sukkel, ga eens fietsen...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:22 schreef Cheese het volgende:
[..]
wat een KUTGODSDIENST, je weet wel welke
LE-ZEN!quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:21 schreef SuperFruitig het volgende:
t moet toch niet zo zijn in een land als nederland dat iemand met een uitgesproken mening BESCHERMING moet aanvragen, hallooooo![]()
dat is op zich nog afwachten natuurlijk of het daar om gaat....quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:22 schreef Cheese het volgende:
[..]
wat een KUTGODSDIENST, je weet wel welke
Denk je dat nou echt? Zijn we veel te laf en nuchter voor in dit land...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:21 schreef Skeffie het volgende:
Dit klinkt dus als een publiciteitsstunt. Ik kan het gewoon niet gelovenquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:20 schreef HuHu het volgende:
Om half 11 komt er op radio 538 een speciaal bulletin over de moord op Theo van Gogh.
Wat jij zegt hoor je via de meeste nieuwsbronnen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een ooggetuige op Radio 1 zei daarnet toch echt dat ie had gezien dat Theo van zijn fiets geschoten werd en dat de dader nog even bij hem is wezen kijken.
Geweldig hoe er in korte tijd veel verschillende waarheden de wereld in geholpen worden. Even afwachten; we zullen het wel horen!
Ja... je kon er natuurlijk op wachten dat rechtse types er op smakeloze wijze een politiek slaatje uit zouden proberen te slaan.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:23 schreef more het volgende:
Mensen met rechtse opvattingen vogelvrij? *
Begrijpend lezen is moeilijk of niet dan?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:23 schreef Cheese het volgende:
[..]
flikker toch op
jij gunt hem dit meer dan longkanker?
quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:22 schreef Pinda het volgende:
Als iedereen nou het singeltje van Baas B koopt, wordt er een duidelijk statement gemaakt.
daar knallen ze presidenten neerquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:24 schreef HarigeKerel het volgende:
Afschuwelijk, zelfs in de VS gebeuren dit soort dingen niet.
Iraakse toestanden![]()
Donderstraal jij even heel snel op.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:22 schreef Sniper het volgende:
[..]
Lijkt me verstandig. Alhoewel. Linkse meningen zijn wel toegestaan natuurlijk.
"Hij heeft er zelf om gevraagd".
Toch?
Wat een verliezer ben jijquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:23 schreef Piemol het volgende:
Vieren de Medelanders daar in dat kutland Nederland waar jullie in wonen ( nee ik woon GELUKKIG niet in Nederland) al feest?
Vlaggetjes uit de auto en dergelijke?
Nederland is echt een baggerput...waar iedereen steeds verder in wegzinkt...
Ben blij dat ik er niet woon
die is al ondergedoken ja...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als ik Hirshi Ali was, zou ik helaas erg bang worden.
mauritskade...?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:24 schreef NiNi het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe de plaatsen er nou inpassen.
Theo woont namelijk in Oost en daar is hij neergeschoten, toen vluchtte de dader door het Oosterpark, maar wat heeft de Marnixkade ermee van doen dan?
De reden waarom het KUT is, is omdat iemand die een provocerende mening vermoord wordt. Als je in dit land vermoord wordt wegens je mening is dit land niet beter dan een een dictatuur.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:22 schreef MarMar het volgende:
waarom nou opeens kutLAND??
lekker overtrokken opeens.. kolere zeg.. er worden wel vaker mensen neergeknald, maar nu gaat het om een bekende nederlander en is het all over the news en is nederland opeens en kutland?
mensen get real... in elk land lopen klootzakken en foute persoontjes rond, soms komt dat naar buiten.. maakt dat het meteen een kutland??
relativeren is ook een gave
Typisch, je snapt niet eens wat je zelf zegt, en denkt dat anderen je verkeerd opvatten.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:24 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is moeilijk of niet dan?
wat denk je van Geert?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als ik Hirshi Ali was, zou ik helaas erg bang worden.
mja ik kan in je 1e berichtje niet lezen dat politie info had daarover, maardan nog, ik vind t bizar...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:23 schreef Eightball het volgende:
[..]
LE-ZEN!
De Politie had informatie dat zijn leven gevaar liep en bood hem bescherming aan.Theo vond dit niet nodig. LE-ZEN!
Gelukkig zijn er nog verstandige mensen.... kut links/rechts discussiequote:Op dinsdag 2 november 2004 10:23 schreef bloempjuh het volgende:
DE linkse activisten? Ho even, het kunnen ook anderen zijn die het niet eens waren met zijn anti-Islam-uitspraken.
Theo van Gogh dood.. de t*fus.. Niet eerlijk..
Van Gogh had dan wel in mijn ogen 'foute meningen', maar hij was heel open en eerlijk en maakte goede films. Ik zat echt te wachten op zijn Pim-film!
hier (nog) nietquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:25 schreef BobRooney het volgende:
[..]
daar knallen ze presidenten neer
Niet dat ik hem mocht trouwens, alles behalve dat.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:26 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Ik hoop dat het niet waar is. Het kan net zo goed een stunt zijn maar het zal wel niet.
Inderdaad, wat een trieste zooi!quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:20 schreef Spideyman het volgende:
godverdomme wat een KUTLAND
Wat is in GODsnaam een 'islamitisch uiterlijk'?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:26 schreef Ambrosius het volgende:
Getuigen: "Het gaat om een man met islamitisch uiterlijk", dit zijn wel geruchten natuurlijk, nog geen bevestiging (Ned.2).
zieke grap als het wel zo is ..quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:26 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Ik hoop dat het niet waar is. Het kan net zo goed een stunt zijn maar het zal wel niet.
Second that!quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:26 schreef Xebrozius het volgende:
Ik vind het dan wel weer van een niveau om meteen dit topic aan te grijpen om Moslims te gaan bashen over de dode rug van Theo v Gogh.
Er is nog niets bekend, dus waarom al een mening hebben over een dader die niet bekend is...
je mist het sarcasme in mijn postquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:25 schreef giMoz het volgende:
[..]
Donderstraal jij even heel snel op.
Iedereen recht op z'n eigen mening, en theo zei allen maar wat heel veel mensen ook wel dachten.
Hij zij het beetje schokken, maar iedere stroming heeft recht op z'n extremisten, zolang ze maar niemand doden, en Theo heeft nog nooit iemand kwaad gedaan....
quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:27 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat het niets te maken heeft met z'n opvattingen, anders krijgen we dat weer.
Dit is idd ook de reactie die ik heb. 'Ik wil dit niet!'quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:23 schreef Verbal het volgende:
GODVERDEGODVERDEGODVERDEGODVER!!!!
Ik vind het niet meer leuk.
V.
Nee, ik post altijd onzin.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:26 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Typisch, je snapt niet eens wat je zelf zegt, en denkt dat anderen je verkeerd opvatten.
Clubhuis.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:26 schreef Karzeuler het volgende:
Als het uit de moslimhoek komt ben ik benieuwd hoe Job Cohen nu de boel bij elkaar wil gaan houden.
Kan jij niet gewoon opzouten?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:27 schreef Brammetje het volgende:
Het zal mij niet verbazen als links hierachter zit, die houden zich namelijk niet aan wetten!!
bronquote:Hij zou zijn gevonden met een brief op zijn buik.
Was het niet de Mauritskade?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:24 schreef NiNi het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe de plaatsen er nou inpassen.
Theo woont namelijk in Oost en daar is hij neergeschoten, toen vluchtte de dader door het Oosterpark, maar wat heeft de Marnixkade ermee van doen dan?
Ik doel meer op journalisten en celebs, in de VS zie je dat alleen bij zwarte gangsters/rappersquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:25 schreef BobRooney het volgende:
daar knallen ze presidenten neer
Zeker een mogelijkheid, maar voorlopig nog slechts speculatie. Ergens heeft hij natuurlijk wel een punt. Waarom zou het erger zijn te sterven omdat je uitkomt voor je mening, dan wanneer je gewoon vrolijk over straat huppelt?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:26 schreef Spideyman het volgende:
[..]
SNAP DAN GODVERDOMME DAT HET OM VRIJHEID VAN MENINGSUITING GAAT KUTHIPPIE
Erg achterlijk maar dit is de tendens tegenwoordig in Nederlandquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:26 schreef Xebrozius het volgende:
Ik vind het dan wel weer van een niveau om meteen dit topic aan te grijpen om Moslims te gaan bashen over de dode rug van Theo v Gogh.
Er is nog niets bekend, dus waarom al een mening hebben over een dader die niet bekend is...
Criminelen mogen afgeschoten worden, maar gewone mensen niet...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:22 schreef MarMar het volgende:
waarom nou opeens kutLAND??
lekker overtrokken opeens.. kolere zeg.. er worden wel vaker mensen neergeknald, maar nu gaat het om een bekende nederlander en is het all over the news en is nederland opeens en kutland?
mensen get real... in elk land lopen klootzakken en foute persoontjes rond, soms komt dat naar buiten.. maakt dat het meteen een kutland??
relativeren is ook een gave
Hè ja!quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:29 schreef Absinth het volgende:
-
Die ooggetuige zag van Gogh over straat fietsen waarop hij ineens van z'n fiets geschoten werd...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:27 schreef Marsepein het volgende:
Dus het eerdere gerucht over bloedend een politiekantoor binnenlopen lijkt toch meer waarheid te bevatten dan eerst gedacht.
Zou er dan toch in de woning al iets gebeurd zijn?
Dit heb ik ook meegekregen ja...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:26 schreef wise het volgende:
een briefje met islamitische teksten zegt ned2![]()
Jij weet tenminste wanneer je kunt kutten en wanneer je serieus moet zijn en na moet denken voor je iets post.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:26 schreef Xebrozius het volgende:
Maar wel een verliezer die gelukkig niet hoeft te zien hoe Nederland naar de godverredomme gaatquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:25 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat een verliezer ben jij
Ja, ik denk dat Moslims dan massaal normaal gaan doen...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:29 schreef Absinth het volgende:
-
daar is over nagedacht. Daarom is het niet onlogisch dat de daders de islam fanatiek aanhangen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:29 schreef Qarinx het volgende:
Wel bizar dat hij een film maakt over Fortuyn en zelf op dezelfde manier aan z'n eind koopt..
Ja.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:29 schreef Qarinx het volgende:
Wel bizar dat hij een film maakt over Fortuyn en zelf op dezelfde manier aan z'n eind komt..
Ja, want dat lost een hoop op.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:29 schreef Absinth het volgende:
-
Amen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:27 schreef Strolie75 het volgende:
Het is een incident, bla bla bla, het is maar een kleine meerderheid, bla bla bla, de islam is een tolerante godsdienst, bla bla bla, Amerikaanse toestanden, bla bla bla.
Links Nederland gaat straks weer krokodillentranen huilen en de burgermeester van Amsterdam zal in een moskee wel weer de boel bij elkaar gaan houden.
Fortuyn en van Gogh vermoord, Ali en Wilders zo ernstig bedreigd dat ze 24/7 bewaking nodig hebben, van Aartsen aangereden, die gast van Nieuw Rechts een wijk in Rotterdam uitgeslagen.
Als je een rechtse mening hebt ben je gewoon vogelvrij in dit land!
Oei, scherp!! Dat ik daar niet opkwam..quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:30 schreef Ripley het volgende:
[..]
Jij weet tenminste wanneer je kunt kutten en wanneer je serieus moet zijn en na moet denken voor je iets post.
extremisten houden zich niet aan wetten, da's wat andersquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:27 schreef Brammetje het volgende:
Het zal mij niet verbazen als links hierachter zit, die houden zich namelijk niet aan wetten!!
quote:Maar de loop van de zon, wordt door niemand bepaald
Noch de loop van het getij, dat rijst en dat daalt
Maar de loop van een leven, brak men af keer op keer
Door de loop van een geweer
Hoezo?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:26 schreef Xebrozius het volgende:
Had 'ie een baard waar je over kon struikelen en een lange jurk aan dan?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:26 schreef Ambrosius het volgende:
Getuigen: "Het gaat om een man met islamitisch uiterlijk", dit zijn wel geruchten natuurlijk, nog geen bevestiging (Ned.2).
quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:30 schreef kulandra het volgende:
+10 zetels wilders vandaag?
Het was de mauritskade, anders had ik hier wrs wel wat meer gehoord.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:28 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Was het niet de Mauritskade?
quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk je dat nou echt? Zijn we veel te laf en nuchter voor in dit land...
Daarom: Four more years!
of iemand waar gewoon een goed steekje bij los zit....quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:31 schreef Cheese het volgende:
[..]
Hoezo?
Je hebt maar twee opties: de linkse mafia of de moslim-wereld.
Mondje dicht dus voortaan.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:27 schreef Strolie75 het volgende:
Het is een incident, bla bla bla, het is maar een kleine meerderheid, bla bla bla, de islam is een tolerante godsdienst, bla bla bla, Amerikaanse toestanden, bla bla bla.
Links Nederland gaat straks weer krokodillentranen huilen en de burgermeester van Amsterdam zal in een moskee wel weer de boel bij elkaar gaan houden.
Fortuyn en van Gogh vermoord, Ali en Wilders zo ernstig bedreigd dat ze 24/7 bewaking nodig hebben, van Aartsen aangereden, die gast van Nieuw Rechts een wijk in Rotterdam uitgeslagen.
Denk dat we hier juist heel bang voor moeten zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, want dat lost een hoop op.
Namelijk uhm.... En uhm....Ow en uhm...
Retard!!!!!!!!!!!!
vervang het woord islmatisch met arabisch oidquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat is in GODsnaam een 'islamitisch uiterlijk'?
V.
Nou, van Gogh kennende zal ie ook wel iets tegen Wilders gehad hebben.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:32 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]Laten we het hopen. Zo zou theo het gewild hebben.
Hou eens op. Alsjeblieft?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:27 schreef Strolie75 het volgende:
Links Nederland gaat straks weer krokodillentranen huilen
RTL Z doet het (zoals bijna altijd bij acute zaken) veel beter.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:34 schreef shmoopy het volgende:
Redactie van de NOS zit wel lekker te kutten, zeg.
Wat een dikke bullshit...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:30 schreef BobRooney het volgende:
Heb nu echt een onwijs onveilig gevoel, ik had dit eerst niet...je wordt neergeschoten als je voor je mening uitkomt, doodgetrapt als je iemand op zijn gedrag aanspreekt...
Zou je het erg vinden als er een paar aso moslim gastjes de kogel krijgen dan?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, want dat lost een hoop op.
Namelijk uhm.... En uhm....Ow en uhm...
Retard!!!!!!!!!!!!
Ja, bij voorbaat ontoerekeningsvatbaar. Lekker veilig. Slaap verder.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:33 schreef cptmarco het volgende:
of iemand waar gewoon een goed steekje bij los zit....
Als dit zo is, lijkt me een moslim toch ook wat minder logisch.... Ik bedoel man en vrouw...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:32 schreef Ambrosius het volgende:
Ooggetuigen: 'vermoord door een man én een vrouw' (538), dat spreekt het feit dat de verdachte is opgepakt tegen, want dan zou er nog 1 vrij rondlopen..
Ja, natuurlijk kan dat. En het kan natuurlijk ook een AIVD-spion zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:34 schreef bloempjuh het volgende:
En wie zegt trouwens dat een briefje met islamitische teksten van een moslim afkomt? Het kan ook gewoon een hele fanatieke Van Gogh-hater zijn die 'De Islamitische Bevolking' voor zijn (haar?) karretje wil spannen.
Niet alles is politieke moord..
Ik ben het zowaar met je eens.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:33 schreef NiNi het volgende:
[..]
Denk dat we hier juist heel bang voor moeten zijn.
Dat mensen het nu zat zijn en dat er straks echt prominente moslims doodgeschoten worden..
bron:http://www.nos.nl/nieuws/(...)ntneergeschoten.htmlquote:Theo van Gogh vermoord' 2-11-'04
Plek van schietpartijen in Amsterdam
Filmmaker Theo van Gogh (47) is in Amsterdam doodgeschoten. Dat meldt zijn productiemaatschappij. AT5 meldde eerder dat hij zou zijn neergestoken op de Linnaeusstraat in Amsterdam.
Hij zou zijn gevonden met een brief op zijn lichaam. Deze is volgens geruchten met een mes in zijn borst vastgestoken. Het zou gaan om een brief met islamitische teksten.
Ook ooggetuigen van het misdrijf bevestigen dat het om Van Gogh gaat. De moord vond plaats voor het Stadsdeelkantoor Oost, toen het slachtoffer het gebouw verliet. Hij zou de overkant van de straat nog hebben bereikt.
De verdachte rende weg richting het Oosterpark, aan de andere kant van het park werd hij gepakt door de politie die al naar hem op zoek was.
Hierbij ontstond een schietpartij, waarbij een motoragent gewond raakte. De vermoedelijke dader zou in zijn been zijn geschoten en gearresteerd. De politie heeft de directe omgeving, waaronder het naastgelegen Oosterpark, afgesloten.
Een woordvoerster van de politie in Amsterdam erkent dat een persoon is doodgeschoten, maar wil nog niet zeggen om wie het gaat. Volgens de politie moet de familie van het slachtoffer nog worden ingelicht.
En of. Maar de hele wereld is kut. Mensen worden met de dag krankzinniger, en je doet er helemaal niks aan. Er zijn geen grenzen meer (....)quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:34 schreef DrXLTrouble het volgende:
Wat een kutland zeg.
quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:35 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Wat een dikke bullshit...
Ik ben onlangs in Rotterdam geweest en wist niet waar ik wezen moest.
Toen hebben we gewoonweg mensen aangesproken, van Antilianen met met bling bling tot Turken en Chinezen.
Het enige was dat mensen niet wisten waar ik wezen moest.
Als je vriendelijk naar hen bent, zijn ze dat naar jou.
Ik moest zelfs naar de Mc Donalds in Rotterdam naar de wc, maar had geen ¤ , 50 eurocent en die betaalde de meest Marokkaanse Marokkaan even voor me.
GEWOON ZOMAAR!
Het gevoel van onveiligheid wordt gecreerd in je hoofd, mensen die op tv extreme dingen zeggen behoren nou eenmaal tot een risicofactor omdat er ook mensen zijn die niet helemaal goed in hun harses zijn.
En dat kunnen ook Nederlanders zijn, of Chinezen, of Marokkanen, of Duitsers etc etc
wat voor aktie had je in gedachten ?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:21 schreef Skeffie het volgende:
Ik heb het niet over marokanen, en arabieren...antilianen die dat onveilige gevoel geven...dat maak jij ervan...zegt meer wat over jou dan over mij.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:35 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Toen hebben we gewoonweg mensen aangesproken, van Antilianen met met bling bling tot Turken en Chinezen.
Ik moest zelfs naar de Mc Donalds in Rotterdam naar de wc, maar had geen ¤ , 50 eurocent en die betaalde de meest Marokkaanse Marokkaan even voor me.
GEWOON ZOMAAR!
Het gevoel van onveiligheid wordt gecreerd in je hoofd, mensen die op tv extreme dingen zeggen behoren nou eenmaal tot een risicofactor omdat er ook mensen zijn die niet helemaal goed in hun harses zijn.
En dat kunnen ook Nederlanders zijn, of Chinezen, of Marokkanen, of Duitsers etc etc
die is gebannedquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:31 schreef MikeyMo het volgende:
Kijk, nu zien we kimiribeyaz niet
De dader heeft al een valide excuus: "Theo was een gevaar voor de samenleving". Ik zie de rechter al instemmend knikken...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:35 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ja, bij voorbaat ontoerekeningsvatbaar. Lekker veilig. Slaap verder.
Waarom is dat nou weer onlogisch?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:35 schreef Libris het volgende:
[..]
Als dit zo is, lijkt me een moslim toch ook wat minder logisch.... Ik bedoel man en vrouw...
Het is gewoon shit
Yup, en die zijn altijd als eerste ter plekke.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
RTL Z doet het (zoals bijna altijd bij acute zaken) veel beter.
quote:Theo van Gogh doodgeschoten
Uitgegeven op 02 november 2004 om 10:29 uur
Filmmaker Theo van Gogh is dinsdagochtend in Amsterdam-Oost doodgeschoten. Twee andere mannen, onder wie een politieagent, raakten gewond bij de schietpartij. De politie heeft de vermoedelijke dader na een schotenwisseling aangehouden.
Van Gogh werd neergeschoten toen hij het stadsdeelkantoor aan de Linneausstraat uitkwam. Hij wist naar de overkant van de straat te komen, waar de schutter nogmaals op hem vuurde. Ook een omstander werd daarbij getroffen door een kogel. Over zijn toestand is niets bekend.
De dader vluchtte vervolgens het Oosterpark in, waar hij door de politie werd omsingeld. Toen hij het park aan de kant van de Mauritskade probeerde te verlaten, ontstond een schotenwisseling met de politie. Een agent werd daarbij in de borst getroffen, maar omdat hij een kogelwerend vest droeg, lijken zijn verwondingen mee te vallen. De verdachte werd door de politie in zijn been geschoten, waarna hij werd gearresteerd.
De dood van Van Gogh wordt bevestigd door zijn productiemaatschappij. Enkele getuigen van de schietpartij hebben de cineast als het slachtoffer herkend. De politie wil formeel niet bevestigen dat het om Van Gogh gaat zolang de familie van het slachtoffer nog niet is ingelicht. Over de identiteit van de verdachte of over het motief is nog niets bekend.
Wegens de grote drukte door het overlijden van Theo van Gogh is de site tijdelijk onbereikbaar.
Ow, je kent de dader al?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:27 schreef Strolie75 het volgende:
Ik geef je gelijk, alleen zijn Nederlanders schijtbakken zonder ballen, we laten gewoon over ons heen lopen door die stinkerds.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:35 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Zou je het erg vinden als er een paar aso moslim gastjes de kogel krijgen dan?
Op momenten als dit zou je toch bijna overwegen een feestje te vieren.
Een lynch-feestje.
generalisatie -1quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:37 schreef BAC het volgende:
alles is down????
Teletext 109:
http://teletekst.nos.nl/gif/109-01.html?navi=109&submit=gaan
Waar gaan we heen met nederland!
Laten we thee gaan drinken met de imam, dan komt het wel weer goed. >:(
Duidelijk verschil weer het het linkse amsterdam met geklooi en het rechtse rotterdam waar alles ok is.
COHEN en LINKS bedankt!
zwartquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:38 schreef Mutant01 het volgende:
De een zegt muts, de ander zegt pet, de een zegt jong, de ander zegt oud.
En wat de neuk is een "islamitsch uiterlijk"?
Ah, ik dacht eventjes dat al die doden door zinloos geweld toch aanduidden dat er iets mis was in onze samenleving. Gelukkig ben jij het levende bewijs dat dit toch niet het geval is..quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:35 schreef Xebrozius het volgende:
GEWOON ZOMAAR!
en vriend Theo treft uiteraard geen enkele blaam?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:37 schreef BAC het volgende:
COHEN en LINKS bedankt!
quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:36 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik ben het zowaar met je eens.
Ik hoop echt dat het geen moslim was dan krijg je zo gezeik met rechts weldenkend nederland en islamitisch nederland.
Het is of zo'n hoerenzoon van Allah of zo'n linkse mongool.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ow, je kent de dader al?.
.
Ben je er net zo zeker van als toen Pim werd doodgeschoten.. Toen wist iedereen ook zoooo zeker dat het een buitenlander was..
Ik noem elke bevolkingsgroep en jij licht er maar eentje uit, en kijkt niet naar "als je aardig bent voor hen ,zijn zij dat ook"quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:37 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Ik heb het niet over marokanen, en arabieren...antilianen die dat onveilige gevoel geven...dat maak jij ervan...zegt meer wat over jou dan over mij.
Hij nodigt ook gewoon provocerende mensen uit.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:37 schreef Ole het volgende:
Erg...:X
alweer een gast van Harry Mens ook...
Een getint persoon...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:38 schreef Mutant01 het volgende:
Doe eens even normaal zeg. Er is nog niets bekend over de dader en jij begint al met vingers te wijzen?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:37 schreef BAC het volgende:
alles is down????
Teletext 109:
http://teletekst.nos.nl/gif/109-01.html?navi=109&submit=gaan
Waar gaan we heen met nederland!
Laten we thee gaan drinken met de imam, dan komt het wel weer goed. >:(
Duidelijk verschil weer het het linkse amsterdam met geklooi en het rechtse rotterdam waar alles ok is.
COHEN en LINKS bedankt!
je kan aan bepaalde kleding en evt andere uiterlijke kenmerken wel types herkennen natuurlijkquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:38 schreef Mutant01 het volgende:
Wil je alsjeblieft mijn quotes niet verneuken tot iets waar ik het absoluut niet mee eens ben,quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:39 schreef Sniper het volgende:
[..]
dit was een executie, welke roofmoordenaar steekt een pamflet in zijn slachtofferquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zelfs al is het een buitenlander, dan nog is het niet zeker dat het een politieke achtergrond heeft..
Roofmoord gebeurt ook vaak genoeg..
Ga ergens anders op X lopen kankeren. Jouw haat jegens hem komt me de strot uit.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:38 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ah, ik dacht eventjes dat al die doden door zinloos geweld toch aanduidden dat er iets mis was in onze samenleving. Gelukkig ben jij het levende bewijs dat dit toch niet het geval is..
:')
Idd erg jammer is dat.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ow, je kent de dader al?.
.
Ben je er net zo zeker van als toen Pim werd doodgeschoten.. Toen wist iedereen ook zoooo zeker dat het een buitenlander was..
Daar gaat het niet om manquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:35 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
GEWOON ZOMAAR!
Of zo'n kneuzerige kutkaaskop die verlegen zat om geld.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:39 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Het is of zo'n hoerenzoon van Allah of zo'n linkse mongool.
Volgens ooggetuigen lag er een briefje bij met Islamitische tekens.....quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zelfs al is het een buitenlander, dan nog is het niet zeker dat het een politieke achtergrond heeft..
roofmoord....met een briefje??quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nooit. Nooit. Nooit. Omdat je in dit land eigenlijk zou moeten kunnen zeggen wat je vind.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:39 schreef cptmarco het volgende:
[..]
en vriend Theo treft uiteraard geen enkele blaam?
Omdat als je neergeknald wordt om niets het gewoon vette pech is en als je neergeknald wordt om je mening het als voorbeeld dient voor mensen die hun mening uiten, namelijk dat ze op moeten passen, en da's niet minder naargeestig dan in een dictatuur te leven.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:29 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zeker een mogelijkheid, maar voorlopig nog slechts speculatie. Ergens heeft hij natuurlijk wel een punt. Waarom zou het erger zijn te sterven omdat je uitkomt voor je mening, dan wanneer je gewoon vrolijk over straat huppelt?
Een roofmoord door een buitenlander is nog steeds niet echt bevoordelijk.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
En dan krijg je een briefje met islamitische teksten met een mest bevestigd op je borst?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mja...het lijkt me wel duidelijk dat dat niet zo is.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Omdat moslims de vrouw achter de man stellen, belangrijke zaken worden door de man gedaan. Een moslim man en vrouw die samen een moord plegen..quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:38 schreef Absinth het volgende:
[..]
Waarom is dat nou weer onlogisch?
quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:39 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik noem elke bevolkingsgroep en jij licht er maar eentje uit, en kijkt niet naar "als je aardig bent voor hen ,zijn zij dat ook"
Typisch... Alsof ik tegen een muur lul.
Ach, kom op man. Alsjeblieft zeg, je probeert het toch niet te verdoezelen hoop ik.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Afleidingsmanoeuvre?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:40 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Volgens ooggetuigen lag er een briefje bij met Islamitische tekens.....
Ja daarom wordt je omgelegd met 7 kogels.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of zo'n kneuzerige kutkaaskop die verlegen zat om geld.,
Wat dat betreft lijkt het me heel aannemelijk dat het een Islamiet was natuurlijk...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:40 schreef Gelderland het volgende:
waarschijnlijk is het een moslim/buitenlander hoorde ik net![]()
![]()
nogal logisch, omdat hij zo tegen de Islam was en voor Fortuyn
Ja, maar daarna was het uiteraard links.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
Bij een roofmoord schiet je niet iemand voor een school van z'n fiets af als het licht is. Laat staan dat je een pamflet achterlaat.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Roofmoord komt nauwelijks voor in Nederland.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
ja..dan is het wel nodig om iemand 7 kogels in zn lijf te jagen..quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of zo'n kneuzerige kutkaaskop die verlegen zat om geld.,
Ja hoor, schieten en steken, Theo van Gogh.....quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Is dat briefje al bevestigd dan?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
roofmoord....met een briefje??
Bron?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:41 schreef Tikorev het volgende:
[..]
En dan krijg je een briefje met islamitische teksten met een mest bevestigd op je borst?
een voetballerquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:41 schreef boebiedoe het volgende:
Misschien was het wel zo'n kutgriek..
Ja, bij elke roofmoord schiet de dader 7 keer en steekt zn slachtoffer nog ff een briefje op zn buik waarop hij zn spijt betuigtquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
prima, maar dan ook niet zeiken over demoniseren.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:41 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nooit. Nooit. Nooit. Omdat je in dit land eigenlijk zou moeten kunnen zeggen wat je vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |