Programma komend weekend:quote:
Standard mag zijn titeldromen opbergen. Het verloor van Club Brugge met 1-4. De Luikenaars zullen dus hun ambities voor dit seizoen moeten herzien. "Een derde plaats blijft de doelstelling", laat Michel Preud'homme echter weten.
"Je mag niet vergeten dat we met heel wat geblesseerden zitten. Sergio Conceiçao was er vrijdag terug bij, maar Wamberto was er bijvoorbeeld niet bij. Dat is iemand die toch wel belangrijk is voor onze ploeg. De doelstelling blijft om aan het einde van dit seizoen in de top drie te staan."
Dus Standard focust zich niet meer op Club Brugge en Anderlecht. "We weten ook wel dat die twee ploegen buiten categorie zijn. Laat ons gewoon kijken naar de rest en proberen om net zoals vorig jaar de derde plaats te pakken."
Je moet eens wat vaker het Groundhopping-topic meelezen!quote:Op maandag 1 november 2004 21:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan is KV Turnhout wel een aanrader voor je. Niet al te ver, maar wel een verrot en bouwvallig stadion.
Daar kom ik nooit eigenlijk.quote:Op maandag 1 november 2004 21:07 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Je moet eens wat vaker het Groundhopping-topic meelezen!
Juistquote:Op maandag 1 november 2004 21:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar kom ik nooit eigenlijk.Maar je bent dus al in het Villapark geweest...
Zoveel bijzonders is die hoofdtribune ook niet.quote:Op maandag 1 november 2004 21:17 schreef Yeahinho het volgende:
Hier het bewijs van mijn bezoek, één van de weinige foto's die ik nog heb kunnen maken. Hoofdtribune kreeg ik er dus niet eens meer op dankzij die kut-batterij
.
[afbeelding]
Het complete reisverslag van mijn België-tour (compleet met fotootje van elk bezocht stadion) lees je hier: Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 2
Vervallen stadions zijn gaafquote:Op maandag 1 november 2004 21:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het blijft toch wel wat hebben die vervallen stadions!
Geweldig!!quote:Op maandag 1 november 2004 22:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
In Meulebeke (gemeentje in West-Vlaanderen zowat tussen Roeselare , Harelbeke en Waregem) heb je overigens ook een schitterend stadion , zo'n 30 jaar geleden kreeg een of andere burgemeester het daar in zijn hoofd om daar een multifunctioneel sportpark neer te zetten. Sindsdien hebben ze daar in dat klein gemeentje een Olympisch zwembad , 3 grote indoor-sportzalen en een voetbalstadion met aanvankelijk 8000 plaatsen (nu zijn er ondertussen al 2 van de grote staantribunes afgebroken) en een volledig aan alle IAAF normen voldoende atletiekpiste.
Ze hebben er ooit nog de finale van een WK -21 jarigen op afgewerkt zelfs.
Maar KFC Meulebeke ? Dat speelt ergens in provenciale ... [afbeelding]
[afbeelding]
En ze hadden er echt aan alles gedacht , hier een kijkje op het veld vanuit de "business-seats" (de tribune die aanvankelijk achter het doel stond is op deze foto al afgebroken , maar je ziet er nog wat resten van eigenlijk)
[afbeelding]
Tegenwoordig ja, maar ik zweer je, 30 jaar terug stond daar een van de grootste stadions in de provincie , maar de 3 grote staantribunes (in die tijd bouwde men nog staantribunes) hebben ze ondertussen afgebroken , enkel de originele zittribune en de cantine (oorspronkelijk bedoeld als VIP-seats met zicht op het veld) blijven nu nog over , samen met de atletiekpiste en achter die tribune het Olympische zwembad en de grote sporthallenquote:Op maandag 1 november 2004 23:04 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Geweldig!!![]()
Ik wil echt geen afbreuk aan je schitterende verhaal doen, maar naast de mooie hoofdtribune en kantine is het verder gewoon niet meer dan een standaard voetbalveldje.
[afbeelding]
[afbeelding]
Die hoofdtribune is best ok hoor!quote:Op maandag 1 november 2004 23:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het kan nog altijd ook erger , 2 jaar terug scheelde het maar 1 puntje of KSV Ingelmunster was met dit stadion gepromoveerd naar 1ste klasse ...
[afbeelding]
Ik geloof je graag, maar ben errug benieuwd naar foto's van dat stadion (met staantribunes dus)!!quote:Op maandag 1 november 2004 23:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tegenwoordig ja, maar ik zweer je, 30 jaar terug stond daar een van de grootste stadions in de provincie , maar de 3 grote staantribunes (in die tijd bouwde men nog staantribunes) hebben ze ondertussen afgebroken , enkel de originele zittribune en de cantine (oorspronkelijk bedoeld als VIP-seats met zicht op het veld) blijven nu nog over , samen met de atletiekpiste en achter die tribune het Olympische zwembad en de grote sporthallen
Inderdaad, ik woon daar tamelijk vlakbij zelfs ...quote:Op maandag 1 november 2004 23:16 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Die hoofdtribune is best ok hoor!
De rest is (was, ze zijn inmiddels gefuseerd) echt dramatisch!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Racing Brussel speelde ooit in 1ste klasse, maar is een van de 4 Brusselse clubs die tientallen jaren geleden fuseerden tot de "grote" Brusselse fusieploeg RWDM (Racing White Daring Molenbeek)quote:Op maandag 1 november 2004 23:26 schreef Yeahinho het volgende:
Wat ik een echt ubergeil stadion vind is "Gemeentelijk Stadion Drie Linden" van Racing Brussel.
[afbeelding]
http://www.ggn-online.nl/data/belgium/racingbrussel.htm
In welke divisie speelt die club, en hebben ze ooit hoger gespeeld(moet haast wel met zo'n stadion).
Wordt er nu nog iets met het stadion gedaan naast wat atletiekwedstrijden? Zo te zien (alle banken/stoeltjes zijn van de hoofdtribune gehaald en hekken hebben er zo te zien nooit gestaan) niet echt helaas.... van deze betonnen bak krijg ik echt een harde!!quote:Op maandag 1 november 2004 23:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Racing Brussel speelde ooit in 1ste klasse, maar is een van de 4 Brusselse clubs die tientallen jaren geleden fuseerden tot de "grote" Brusselse fusieploeg RWDM (Racing White Daring Molenbeek)
Racing Brussel was de allereerste echte Belgische "topclub" met 6 landstitels in de eerste jaren van de Belgische officiele competitie (1897 , 1900 , 01 , 02 , 03 , 08 )
Volgens mij wordt er met dit stadion niks meer gedaan , net als met nog vele kleinere maar waarvan sommige hele mooie voetbalstadionnetjes rond Brussel van verloren gegane clubs.quote:Op maandag 1 november 2004 23:34 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Wordt er nu nog iets met het stadion gedaan naast wat atletiekwedstrijden? Zo te zien (alle banken/stoeltjes zijn van de hoofdtribune gehaald en hekken hebben er zo te zien nooit gestaan) niet echt helaas.... van deze betonnen bak krijg ik echt een harde!!![]()
Mooi om die historie te lezen! Ik wist dat RWDM een fusieclub is, maar dat het uit 4 clubs is ontstaan was mij onbekend. Nu ik er over nadenk zeggen Racing, Daring en Molenbeek me wel iets, maar White?
Bedankt voor deze wijze les aan een n00b uit 1984quote:Op maandag 1 november 2004 23:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[RWDM-historie]
Neen , ik heb hier de bijbel van het Belgische voetbal in het boekenrek naast mij staan , de "Gouden Voetbalgids" van Francois Collinquote:Op maandag 1 november 2004 23:57 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Bedankt voor deze wijze les aan een n00b uit 1984.
Doe je dit allemaal uit je hoofd, of heb je een aantal goede opzoeksites tot je beschikking?
Gaaf!quote:Op dinsdag 2 november 2004 00:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Neen , ik heb hier de bijbel van het Belgische voetbal in het boekenrek naast mij staan , de "Gouden Voetbalgids" van Francois Collin(al wist ik in dit geval het meeste wel uit mijn hoofd hoor, op de exacte namen en data na dan)
Een oude bal ben ik nu ook weer niet , maar toch nog iemand die net nog het einde van heel wat van die legendarische ploegen "actief" heeft meegemaakt (de jaren '80 dus waar ze stuk voor stuk aan hun einde kwamen)quote:Op dinsdag 2 november 2004 00:07 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Gaaf!Ben je al een ouwe bal, of een fanatiekeling die geïntesseerd is in de historie van het Belgische voetbal?
Oja, CT had nog geen antwoord op zijn vraag 'naar welke club ga jij wel eens kijken?' gekregen (en stiekem ben ik ook wel benieuwd).
Vanwaar die smilie achter Boom?quote:Utd tegenwoordig), Union, Kortrijk, Waregem, Seraing, FC Luik, Berchem Sport, Boom ( ),
Eigenlijk is die lachsmiley niet gepast. Van alle vergonie glorie is Boom wel het verst weggezakt eigenlijk....quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:25 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Vanwaar die smilie achter Boom?![]()
Nee geen idee over wie je het hebt... maar stuur em maar door naar mij als je em kentquote:Op zaterdag 6 november 2004 15:22 schreef BramK het volgende:
Yeahinho ken jij een gerrit ? das iemand die fan is van kv oostende die ook aan groundhopping doet, heeft al talloze stadions bezocht en is ook zo zot vh stadion van union ...
ps : KVO-Cercle 3-2
tis wel e freak hoorquote:Op zaterdag 6 november 2004 15:40 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Nee geen idee over wie je het hebt... maar stuur em maar door naar mij als je em kent.
Alles was al geregeld, maar vanavond nu toch niet naar Geel - Antwerp.
Wtf?!quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tijdens de wedstrijd van Anderlecht tegen La Louvière (2-1 voor Anderlecht) gebeurde iets heel vreemds. De 1-1 van Anderlecht (goal Baseggio) was eigenlijk onreglementair. Baseggio schoot naar het doel, maar halverwege "ontplofte" de bal in de lucht, waardoor hij lichtjes afweek en in doel belandde.
Volgens de reglementen moet er dan een scheidsrechtersbal gegeven worden op de plaats waar de bal ontplofte, terwijl hier gewoon de goal werd goedgekeurd. La Louvière zou klacht kunnen indienen.
Ik ook, dus stuur maar door!quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:53 schreef BramK het volgende:
[..]
tis wel e freak hoor![]()
Moet je eens overschakelen op 't eerste net van de VRT dan , 't journaal is daar momenteel bezig , en op het einde zitten altijd nog de korte voetbalverslagen.quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:05 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Wtf?!Iemand beelden hiervan??
Danku, ik ben benieuwdquote:Op zaterdag 6 november 2004 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Moet je eens overschakelen op 't eerste net van de VRT dan , 't journaal is daar momenteel bezig , en op het einde zitten altijd nog de korte voetbalverslagen.
Idd, ik had toch op z'n minst verwacht dat ze een korte samenvatting zouden laten zien van dé topper in de 2e klasse. Of dan misschien de uitslag noemen ofzo, maar nee dusquote:Op zaterdag 6 november 2004 23:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En pech voor Yeahinho want zelfs in Goal geen aandacht voor de topper van 2de klasse vandaag ... (echt dramatisch hoe ze daar de 2de klasse weer behandelen ... )
2de klasse bestaat gewoon niet voor vtm, behalve dan de eindrondequote:Op zaterdag 6 november 2004 23:47 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Idd, ik had toch op z'n minst verwacht dat ze een korte samenvatting zouden laten zien van dé topper in de 2e klasse. Of dan misschien de uitslag noemen ofzo, maar nee dus.
Ik krijg inmiddels foto's van Geel - Antwerp binnen nu. Kheb gelukkig niet veel gemist (qua sfeer) zie ik!
En dat is dan nog enkel omdat de gewone competitie dan al voorbij is , en ze toch iets moeten uitzenden ...quote:Op zondag 7 november 2004 01:14 schreef BramK het volgende:
[..]
2de klasse bestaat gewoon niet voor vtm, behalve dan de eindronde
KVOquote:Op zaterdag 6 november 2004 15:22 schreef BramK het volgende:
Yeahinho ken jij een gerrit ? das iemand die fan is van kv oostende die ook aan groundhopping doet, heeft al talloze stadions bezocht en is ook zo zot vh stadion van union ...
ps : KVO-Cercle 3-2
tja als je niet kan scoren ...quote:Op zondag 7 november 2004 18:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
KVO
hele goeie speler, maar geen spits hé, en al zeker geen afwerker.quote:Op maandag 8 november 2004 14:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Djambo-Shango voetbalt daar toch?
Feit is natuurlijk dat als de tegenstander weet dat je heel moeilijk kunt scoren ze je toch wat meer gaan laten begaan ook hé , kwestie van dan toe te slaan op het moment dat je al door je beste krachten heen zit ... (zie ook bv Heusden-Zolder vorig jaar dat ook zoveel "lof" oogde met hun spel maar roemloos degradeerde)quote:Op maandag 8 november 2004 13:57 schreef placebeau het volgende:
Ben voor het eerst sinds lang geweest naar een wedstrijd van KVOostende. Ze waren de betere ploeg, maar konden niet scoren. Er is niemand die voldoende uitstraling of durf heeft in de aanval om initiatief te nemen.
Maar waarschijnlijk wel een leukere wedstrijdquote:Op woensdag 10 november 2004 23:37 schreef Yeahinho het volgende:
Zoja Standard. DutchGooner heeft net zoveel (weinig) doelpunten gezien als wij
.
Het is héél opvallend dat 3 van de namen die het meeste genoemd werden als degradatiekandidaten , daar toch mooi op 5 (gelijk met de 3de plek) , 8 en 10 staan, ondertussen zelfs al respectievelijk met 17 , 14 en 12 punten voorsprong op een degradatieplaats. ( ik heb het dan over Charleroi , Cercle Brugge en Lierse )quote:Op donderdag 11 november 2004 18:57 schreef DoctorDemento het volgende:
Eeuwige degradatiekandidaat Charleroi staat toch maar mooi op 5. Dat vind ik zowaar nog een grotere verrassing dan lalou op 3.
Beide spelers zijn vandaag op staande voet ontslagen. Opmerkelijk , want het zijn basisspelers bij AA Gent.quote:Op vrijdag 19 november 2004 06:47 schreef superjoden het volgende:
Een ruzie op de training bij AA Gent is uitgelopen op een ware knokpartij, waaraan zelfs een honkbalknuppel aan te pas kwam. Twee spelers, Abdelmalek Cherrad en Mustapha Oussalah kregen van de clubleiding te horen dat ze zich voorlopig niet meer bij het Ottenstadion hoeven te vertonen.
Oussalah en Cherrad kregen het tijdens een partijspel met elkaar aan de stok. De vechtpartij ontaardde volledig, waarbij met name Oussalah enkele rake klappen uitdeelde. Cherrad moest het trainingsveld daarop bebloed verlaten, maar keerde enige tijd later terug, in het bezit van een honkbalknuppel.
Georges Leekens , de coach , kende Cherrad van zijn periode als bondscoach van Algerije , maar blijkbaar was het toch een moeilijkere jongen dan hij dacht ...quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:48 schreef methodmich het volgende:
Cherrad stond al bekend als moeilijke jongen, maar de coach had zich toch hard gemaakt voor zijn komst?
Sint-Truiden,het zwarte beest voor Standardquote:Op maandag 29 november 2004 21:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Standard kreeg een stevige pandoering te slikken op Staaien. De kanaries buitten de zwakke Luikse defensie prima uit.
Volgens mij kun je met de zwarte beesten van Standard ondertussen al een halve competitie vullen ...quote:Op dinsdag 30 november 2004 03:29 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Sint-Truiden,het zwarte beest voor Standard
OK,Cercle is er ook zo 1 trouwens maar ik heb het idee dat Standard nooit met een overwinning van Staaien afkomt,al voetballen ze er 100 jaarquote:Op dinsdag 30 november 2004 13:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens mij kun je met de zwarte beesten van Standard ondertussen al een halve competitie vullen ...
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:39 schreef Yeahinho het volgende:
Hoe kun je nou teveel punten pakken.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:13 schreef placebeau het volgende:
zullen de suporters blij mee zijn.
Tja, zo werk je dus verrassingen in het voetbal tegen, langs beide kanten. Jammer. ls ze beter spelen, moeten ze maar meer inkom vragen.
Vind je dat er meer betaald moet worden?quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De ticketprijzen in eerste klasse swingen nu al de pan uit hé , en meer inkom = minder volk , want bij La Louviere staan ze ook niet te dringen om een ticketje hé
Ik vind dat er minder moet betaald worden ,quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:56 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Vind je dat er meer betaald moet worden?
Ik betaalde in het verleden (eind jaren 90) al af en toe 800 Frank voor een ticket.
Ik heb het idee dat de prijzen niet echt hard omhoog zijn gegaan
Klopt maar Belgie is altijd al duurder geweest met toegangsprijzen itt zijn buurlandenquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vind dat er minder moet betaald worden ,
om het maar even te schetsen , als ik ergens naar eerste klasse wil gaan kijken betaal ik al snel 20 ¤ voor een tribune-ticketje.
Als ik net over de grens naar Lille of Lens ga kijken betaal ik hoogstens 10 a 15 Euro voor een tribuneticketje.
Al dan niet toevallig merk je dan ook dat men bij Moeskroen (dat eigenlijk dicht bij Rijsel ligt) ook maar zo'n prijzen betaald.
En dan maar klagen dat er geen volk komt ...quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:16 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Klopt maar Belgie is altijd al duurder geweest met toegangsprijzen itt zijn buurlanden
voorbeeldje.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En dan maar klagen dat er geen volk komt ...
Hier in West-Vlaanderen trekken elk weekend duizenden "fans" naar Rijsel of Lens , in de provincie Luxemburg is er zelfs geen voetbalploeg op niveau omdat daar toch iedere voetbalfan de grens oversteekt naar Sedan of Metz ...
Met Luxemburg bedoelde ik eigenlijk "Belgisch Luxemburg" , de provincie die tegen de Luxemburg (land) grens ligt.quote:Op zaterdag 4 december 2004 16:31 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
voorbeeldje.
Eind jaren 80 bezocht ik een wedstrijd van FC Den Bosch op het hoogste niveau voor 3,50 gulden. (kinderticket).
Ik ben in die tijd ook eens met mijn vader naar een Belgische wedstrijd geweest,weet niet meer welke,maar ik weet nog wel dat daar een kinderticket 250 Frank kostte.
En effe over de Luxemburgers.
Ik weet dat het een toch nog een eindje rijden is maar er staan elke thuiswedstrijd toch best veel auto's met een Luxemburgs kenteken rondom Sclessin.
Ondertussen is al de topschutter in de competitie (Balaban) van het veld geschopt ...quote:Op zaterdag 11 december 2004 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Beiden ploegen lijken voorlopig met het schuim op de bek op het veld te staan. Dat belooft.
ik had meer verwacht van Anderlecht in de CL, ondanks de zware poule.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Veel stelt de Belgische competitie niet voor, dat doet het al jaren niet. Het waren altijd de Rode Duivels die het Belgische voetbal nog wat aanzien gaven maar dat lijken ook vervlogen tijden. Ook weer niet zo raar als er teams spelen met 11 Ivorianen en dan nog het lachertje van de UEFA Cup zijn.
Anderzijds, zet Ajax in de plaats van Anderlecht en ze hebben ook 0 punten hoor. Zet Anderlecht in de plaats van PSV en ik ga niet beweren dat ze verder gaan, maar ze halen wel punten.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:13 schreef mitt het volgende:
[..]
ik had meer verwacht van Anderlecht in de CL, ondanks de zware poule.
Bovendien deden ze het de afgelopen best leuk, nu lijkt het wel definitief over.
In het verleden deed Anderlecht het wel aardig in de CL inderdaad. Ze hadden de loting niet mee natuurlijk, maar 'n keer een puntje halen is altijd wel te doen en ze waren eigenlijk vrijwel elke wedstrijd kansloos nu.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:13 schreef mitt het volgende:
[..]
ik had meer verwacht van Anderlecht in de CL, ondanks de zware poule.
Bovendien deden ze het de afgelopen best leuk, nu lijkt het wel definitief over.
Er zit wat in. Rosenborg en Panathinaikos zitten dichter bij het niveau van Anderlecht dat Inter, Valencia en Werder Bremen....quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Anderzijds, zet Ajax in de plaats van Anderlecht en ze hebben ook 0 punten hoor. Zet Anderlecht in de plaats van PSV en ik ga niet beweren dat ze verder gaan, maar ze halen wel punten.
Precies, gewoon kans-loos..quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is wel zo dat Anderlecht vrijwel elke CL-wedstrijd echt kansloos was. Dat viel me toch tegen. Ook Inter, Valencia en Bremen hebben weleens een mindere dag en met veel strijd moet je het ze toch lastig kunnen maken.
Tegen Bremen zeker, tegen Inter waren het vooral individuele acties die het verschil maakten, maar Valencia vond ik in beide wedstrijden zeker niet beter. Dan ook terecht dat die naar de Uefacup moesten.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is wel zo dat Anderlecht vrijwel elke CL-wedstrijd echt kansloos was. Dat viel me toch tegen. Ook Inter, Valencia en Bremen hebben weleens een mindere dag en met veel strijd moet je het ze toch lastig kunnen maken.
en Kompany zal er volgend seizoen op deze manier ook niet meer spelen denk ik zo.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat zou ik ook doen als ik Aruna was of Wilhelmsson. Met Anderlecht valt er heel weinig eer te behalen in de Champions League. Verder kan je je in de Belgische competitie ook niet nog meer in de kijker spelen omdat die competitie nauwelijks serieus te nemen valt.
Kompany zal ook wel weg zijn. Als hij zich wilt ontwikkelen dan zal hij toch wat meer tegenstand moeten krijgen als dat de aanvallers van Oostende en Bergen hem nu geven.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:26 schreef mitt het volgende:
[..]
en Kompany zal er volgend seizoen op deze manier ook niet meer spelen denk ik zo.
Ik heb hem nog niet vaak zien spelen maar ik ben nog niet overtuigd.
Tegen Bremen vond ik ze tweemaal kansloos. Tegen Inter kwam dat wat minder tot uitdrukking, maar dat is altijd tegen Italiaanse ploegen. Die laten de tegenstander wat aanmodderen en loeren dan op een foutje van de tegenstander. Een foutje wat altijd wel komt, zeker als Anderlecht de tegenstander is. Valencia draait een matig seizoen, maar won toch eenvoudig van Anderlecht.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tegen Bremen zeker, tegen Inter waren het vooral individuele acties die het verschil maakten, maar Valencia vond ik in beide wedstrijden zeker niet beter. Dan ook terecht dat die naar de Uefacup moesten.
Vreemd dat dit dezelfde ploeg was die Benfica (geen superploeg, maar toch zeker niet slecht) helemaal wegspeelde in de voorronde. En vorig seizoen even goed, zoniet beter was dan Lyon en Bayern. En dat zijn wel toppers.
Het is toch een beetje de hoop in bange dagen, hij is nog jong en in de Belgische competitie doet hij het goed....quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef mitt het volgende:
oke, dan ben ik niet de enige die (nog) weinig in hem ziet op hoger niveau.
nou zijn de Belgen natuurlijk chauvinistisch overKompany
Peter van der Heyden vind ik ook een matige back die komend seizoen in een buitenlandse competitie gruwelijk door de mand gaat vallen als hij echt moet verdedigen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tijdens Anderlecht - Club Brugge vond ik trouwens de in mijn ogen enorm overschatte Peter Van Der Heyden weer serieus tegenvallen. Werd langs alle kanten voorbij gelopen door Wilhemsson.
Ja, dat was bij Sonck ook zo. Dat is nu wel wat minder.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef mitt het volgende:
oke, dan ben ik niet de enige die (nog) weinig in hem ziet op hoger niveau.
nou zijn de Belgen natuurlijk chauvinistisch overKompany
Sonck vind ik vooral een verhaal van verkeerd begrepen , verkeerd gekocht en verkeerd gebruikt.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Sonck vind ik een verhaal apart. Van hem had ik wel verwacht dat hij zou slagen bij Ajax. Als je er bij Genk 30 inschiet, dan moet je dat bij Ajax ook kunnen normaalgesproken. Onverklaarbaar eigenlijk. Faalangst lijkt hij me het figuur niet voor en de mentaliteit zal hem ook niet genekt hebben want Sonck is zelf niet echt op zijn mondje gevallen.
Speel met Sonck zoals PSV vorig jaar met Kezman deed en hij scoort er geen 5 minder op een seizoen ...quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Sonck vind ik meer een spits voor PSV of Feyenoord dan voor Ajax eigenlijk.
Dat denk ik dus ook. Sonck is namelijk wel gewoon een goalgetter en Kezman is echt niet heel veel beter. Kezman bakt er nu bij Chelsea niks van. Als je Sonck op de juiste manier gebruikt dan schopt hij er bij elke (sub)topper in Nederland en België minimaal 20 in.quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Speel met Sonck zoals PSV vorig jaar met Kezman deed en hij scoort er geen 5 minder op een seizoen ...
Bron: VIquote:De topper in de Belgische Eerste Klasse is een prooi geworden voor Anderlecht dat met een 2-1 zege de achterstand op koploper Club Brugge verkleinde tot vier punten.
Club Brugge had misschien niet het beste van het spel, maar de ploeg van Trond Sollied bleek voldoende te hebben aan een half kansje om een voorsprong te nemen. Nastja Ceh profiteerde van een verkeerde terugspeelbal.
De ommekeer kreeg voor Anderlecht na ruim een uur gestalte toen Yves Vanderhaeghe de gelijkmaker op het scorebord bracht. Dat de topper in het Astrid Park alsnog een winnaar kreeg was te danken aan Nenad Jestrovic, die Anderlecht vier minuten voor het einde aan de 2-1 zege hielp.
Najah , in dit geval ging Milan toch echt voluit hoor , ze speelden met hun volledige A-team en zelfs in de terugmatch wonnen ze maar héél nipt.quote:Op zondag 12 december 2004 00:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Roda JC won ook eens van Milan. Het is bekend dat dat soort teams in bepaalde wedstrijden nog weleens met de handrem erop spelen. Niettemin een leuke prestatie natuurlijk om te winnen van Milan.
roda won omdat Milan de heenmatch al comfortabel gewonnen hadquote:Op zondag 12 december 2004 00:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Roda JC won ook eens van Milan. Het is bekend dat dat soort teams in bepaalde wedstrijden nog weleens met de handrem erop spelen. Niettemin een leuke prestatie natuurlijk om te winnen van Milan.
1 doelpunt verschil is comfortabel? Milan moest nog verlengingen spelen tegen Roda JC en als ik me niet vergis kwam het zelfs aan op pingels.quote:Op zondag 12 december 2004 01:15 schreef BramK het volgende:
[..]
roda won omdat Milan de heenmatch al comfortabel gewonnen had
Aan de andere kant , het Milan van nu is niet meer het Milan van midden jaren '90 tot begin deze eeuw toen ze toch maar een schim meer waren van de ploeg die ze ervoor waren (of nu zijn) hé ...quote:Op zondag 12 december 2004 01:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
1 doelpunt verschil is comfortabel? Milan moest nog verlengingen spelen tegen Roda JC en als ik me niet vergis kwam het zelfs aan op pingels.
Mee eens. Al vind ik het Milan van nu wel beter als het Milan in de tijd dat Roda er tegen speelde. Toen zat Milan echt even in 'n dip. Het is nu weer een van de toonaangevende ploegen van Europa geworden of aan het worden....quote:Op zondag 12 december 2004 01:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Aan de andere kant , het Milan van nu is niet meer het Milan van midden jaren '90 tot begin deze eeuw toen ze toch maar een schim meer waren van de ploeg die ze ervoor waren (of nu zijn) hé ...
en ik dacht dat vd Luer de beslissende mistequote:Op zondag 12 december 2004 01:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
1 doelpunt verschil is comfortabel? Milan moest nog verlengingen spelen tegen Roda JC en als ik me niet vergis kwam het zelfs aan op pingels.
quote:Op zondag 12 december 2004 02:14 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
en ik dacht dat vd Luer de beslissende miste
die 2e ja,niet onaardigquote:Op zondag 12 december 2004 02:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat een blunder van Moons (RC Genk) trouwens.
Standard moet vandaag eigenlijk ook winnen hé, anders verliezen ze de voeling met de 2 toppers en loopt de 3de in de stand ook uit.quote:Op zondag 12 december 2004 10:03 schreef superjoden het volgende:
competitie dus weer enigszins spannend na de overwinning van Anderlecht. Vanmiddag ook een aardige wedstrijd met Gent - Standard. Zou Standard deze wedstrijd een beetje laten lopen en alles gooien op de Uefa cup tegen Athletic de Bilbao of verwachten jullie vanmiddag een gemotiveerd Standard ?
oei sorry daar zat ik even mis dan, zou nie mogen als Milan-fan, maarja kheb die paar jaren van midden jaren 90 uit me geheugen verbannenquote:Op zondag 12 december 2004 01:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hihi, wat een vergelijking. Milan moest tegen Roda helemaal niets meer doen. Die waren na de 0-1 al zo goed als zeker van kwalificatie. Uiteindelijk werden ze verrast door een fris Roda. Onderschat ook niet de waarde van het toernooi: voor een Italiaans team stelt een UEFA-Beker niets voor, terwijl ze in de Champions League er wel 100% voor zullen gaan. En zoals gezegd: het Milan van toen met dat van nu vergelijken...quote:Roda JC won ook eens van Milan. Het is bekend dat dat soort teams in bepaalde wedstrijden nog weleens met de handrem erop spelen. Niettemin een leuke prestatie natuurlijk om te winnen van Milan.
Nogal logisch dat in een dergelijk lijstje de 'grote' clubs onderin staanquote:Op dinsdag 14 december 2004 16:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
12. Club Brugge 15 2,7
15. KRC Genk 15 1,8
16. Standard 16 1,6
18. Anderlecht 27,5 1,2
Zelfs met een perfecte score zouden de grote ploegen onderaan staan.quote:Op dinsdag 14 december 2004 17:14 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Nogal logisch dat in een dergelijk lijstje de 'grote' clubs onderin staan.
Precies! Beetje krom lijstje dus, maar desondanks nog wel leukquote:Op dinsdag 14 december 2004 18:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zelfs met een perfecte score zouden de grote ploegen onderaan staan.
maar nu ziet het er veel minder uit met het vertrek van algemeen directeur / geldschieter Sleuyter ...quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:21 schreef placebeau het volgende:
[..]
insgelijks!
eindelijk
Met portier als aanvaller.
Om eerlijk te zijn, ik denk dat Vergeylen daar nu net nog degene is die met de voetjes op de grond blijft staan.quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:12 schreef BramK het volgende:
[..]
maar nu ziet het er veel minder uit met het vertrek van algemeen directeur / geldschieter Sleuyter ...Vergeylen je hebt je verdiensten gehad ih verleden maar een man als sleuyter die er geld in pompt laat je niet zomaar weggaan alsof er niks is gebeurd!!!
![]()
En oostende!quote:Op zondag 2 januari 2005 13:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Voor de geinteresseerden , vanmiddag zenden ze vanaf 15h30 op Canvas live de halve en finales uit van de "Flanders Soccer Cup" , een indoor-voetbaltoernooi op kunstgras tussen enkele eersteklassers. (oa Cercle Brugge, GBA , Beveren , ... )
www.belgiumsoccer.bequote:Beveren verdedigt vandaag zijn titel in het Tarkett Flanders Soccer Cup in de Gentse Topsporthal. Beveren-trainer Herman Helleputte belooft ook vandaag opnieuw spektakel. "We willen het publiek laten genieten", zegt hij.
Voor de Ivorianen is dit indoortornooi uiteraard ideaal. "Een klein veld, dat is ideaal voor hen. En vooral: er wordt binnen gevoetbald, dus het is niet te koud ook", zegt Helleputte in HNB.
De trainer zakt met twaalf spelers naar Gent af. Daarbij zit mogelijk ook Secreto, de vervanger van Eboué, die naar Arsenal verhuisde. "Ik zal toch blij zijn als het 31 januari is en de transfermarkt sluit", zegt Helleputte.
"Als er nog een paar zouden vertrekken, moet ik toch weer helemaal opnieuw beginnen. Vorig jaar liep het ook minder goed in de terugronde, maar iedereen vergat wel dat we met Yapi Yapo, Touré en Arsène Né drie sterkhouders verloren waren."
vond ik eigenlijk ook , die bal ging zelfs maar over die boarding op een moment dat de scheids allang had moeten affluiten en na een duw van een beverenspeler tegen die keeper ,dacht ik.quote:Op zondag 2 januari 2005 16:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een goedkope shoot-out voor Beveren of is dat mijn verbeelding?
0-1 voor Beveren nu. Leuke wedstrijd net tussen Cercle en Beveren.
Da's ook een stukje beleid bij Zulte-Waregem. Langzaam doorgroeien met talentvolle spelers uit de eigen regio, aangevuld met Belgische routiniers. Stukken leuker om naar te kijken, dan naar een ploeg die onderaan bungelt en met 5 Afrikanen en 6 derderangs Joegoslaven speelt.quote:Op zondag 2 januari 2005 18:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens ook wel opvallend, bij Zulte-Waregem kwam er volgens mij maar 1 buitenlander in actie. zowat alle andere spelers waren eigen Belgische jeugdspelers of Belgische ex-eersteklasse spelers.
Club Brugge moet zich aan een strak afbetalingsplan voor schulden uit het verleden (vooral nog uit einde jaren '70 toen ze eigenlijk bijna failliet waren (en in de huidige tijd gewoon failliet verklaard zouden worden)) houden. Dat heeft daar ook wellicht nogal wat mee te maken.quote:Op zondag 2 januari 2005 18:17 schreef superjoden het volgende:
heeft Brugge maar een begroting van 15 mln ?? vind het eigenlijk niet zoveel dan. Charleroi en La Louviere vind ik wel verassend hoog staan en Moeskroen valt me wel een beetje tegen.
6 , geloof ik.quote:Op zondag 16 januari 2005 16:25 schreef methodmich het volgende:
Sérgio in vorm. Hoeveel goals heeft hij al gemaakt?
Het lijkt me sowieso over, nu die mafketel van een Vergeylen, Franklin Sleuyter eruit heeft gewerkt. Zijn eerste actie was ook weer geweldig: Bodart ontslaan. Eigenlijk alleen maar omdat hij een vriend van Sleuyter was. Nee, KVO eindigt als laatste. Ik hoop dat Vergeylen dan opflikkert, want dit is al de tweede keer dat hij dit flikt. Wie herrinnert zich nog zijn legendarische actie om Pfaff als trainer aan te stellen ipv vakman Dennis van Wijk.quote:Op maandag 17 januari 2005 14:50 schreef BramK het volgende:
indien er bij kvo niet snel versterking komt is het over en out denk ik ...![]()
Aan de andere kant is Vergeylen natuurlijk wel degene die KVO in leven kan houden hé ,quote:Op maandag 17 januari 2005 20:44 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso over, nu die mafketel van een Vergeylen, Franklin Sleuyter eruit heeft gewerkt. Zijn eerste actie was ook weer geweldig: Bodart ontslaan. Eigenlijk alleen maar omdat hij een vriend van Sleuyter was. Nee, KVO eindigt als laatste. Ik hoop dat Vergeylen dan opflikkert, want dit is al de tweede keer dat hij dit flikt. Wie herrinnert zich nog zijn legendarische actie om Pfaff als trainer aan te stellen ipv vakman Dennis van Wijk.
Hehe, das mooi. Twee (halve) Nederlanders verslaan Anderlechtquote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:14 schreef DutchGooner het volgende:
En een uitslag uit de beker
Genk v Anderlecht,2-1
Soetaers en Engelaar
Ik snap niet dat er niets tegen wordt gedaan.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Niet toevallig is Elio Di Rupo dan ook erevoorzitter in Bergen (Di Rupo is de voorzitter van de Waalse PS, de politieke partij die in Wallonie 40 % haalt , en de feitelijke touwtjes in Belgie stevig in handen heeft)
Zoals gezegd, Elio Di Rupo heeft de touwtjes in Belgie en zeker in Wallonie stevig in handen , wat kun je daartegen doen ???quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:59 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er niets tegen wordt gedaan.
De Profliga kan er toch wel iets tegen doen of staan die ook machteloos?quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zoals gezegd, Elio Di Rupo heeft de touwtjes in Belgie en zeker in Wallonie stevig in handen , wat kun je daartegen doen ???
Voorafgaand aan het doelpunt van Engelaar was er trouwens een prachtige actie van Chatel, zoals je ze maar weinig ziet in België. Het was even erg genieten.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:14 schreef DutchGooner het volgende:
En een uitslag uit de beker
Genk v Anderlecht,2-1
Soetaers en Engelaar
Wat kan de profliga er nu aan doen dat de stad Mons een nieuwe tribune cadeau doet aan Bergen ? Dat de stad alle onderhoud voor zich neemt , ... zodat Bergen zijn budget enkel maar aan spelersmateriaal ed kan besteden ? Bitter weinig hé ...quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:13 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
De Profliga kan er toch wel iets tegen doen of staan die ook machteloos?
Hier te zien trouwens ( verslag op minuut 20 , goal anderhalve minuut verder )quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:21 schreef placebeau het volgende:
[..]
Voorafgaand aan het doelpunt van Engelaar was er trouwens een prachtige actie van Chatel, zoals je ze maar weinig ziet in België. Het was even erg genieten.
Puur op kwaliteit gezien komen enkel Brussels en Oostende in aanmerking. Bergen heeft te fel ingekocht , Sint-Truiden had vooral een rampzalige start en pakte daarna wel regelmatig punten , en Cercle en GBA hadden een goede start , maar die hebben nu een serieuse dip. Puur op kwaliteit kunnen die laatste 2 ook nooit degraderen , maar je weet natuurlijk nooit hoe erg het vertrouwen dat in een groep komt te ontbreken na een reeks nederlagen blijft verderwerken hé.quote:Op zondag 23 januari 2005 12:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Dank voor de info. Sint Truiden komt in je verhaal niet voor, zijn zij te goed om te degraderen?
En niet alleen in de sport, vorige week stond deze cartoon nog in de krant :quote:Op zondag 23 januari 2005 22:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tja...de Waalse overheidssteun. Het is toch al langer bekend dat Wallonië parasiteert op Vlaamse belastingcenten?
Het is ook niet gemakkelijk voor die mensen. Ze worden constant vergeleken met de Vlamingen en er bestaat gewoon geen ander volk dat begrippen als integriteit, efficientie, correctheid en tolerantie beter symboliseert.quote:Op maandag 24 januari 2005 12:15 schreef placebeau het volgende:
Tja, en zo kunnen de Walen niets goed doen in Vlaamse ogen, blijkbaar.
Het gaat erom dat hij zelf aangaf gewisseld te willen worden. Die jongen was een paar maanden terug nog international. Ok, de blunder was niet heel erg schokkend. Casillas maakte een grotere flater dit weekend en Babos ook.quote:Op maandag 24 januari 2005 19:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat wordt dat gedoe over Peersman en zijn blunder weer ongelooflijk uit proportie geblazen. Was er nu echt geen interessanter nieuws?
Ik denk dat we dik worden ingemaaktquote:Op donderdag 27 januari 2005 23:14 schreef BramK het volgende:
oh wat hoop ik dat ik zaterdagavond hoor , het werd id 90ste minuut 0-1, doelpunt gescoord door bjorn de wilde![]()
kom kom nie overdrijven, hoe kun je nu tevreden zijn met 'maar 3-0'quote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:00 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik denk dat we dik worden ingemaakt
als het maar 4-0 is zal ik tevreden zijn.
Wie bedoel je? Clement of Verheyen?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 20:52 schreef placebeau het volgende:
6-2 na een helft
twee keer gescoord in een wedstrijd, puik.
zeg, mensen, stop eens met je pejoratief uit te drukken over het Belgisch voetbal. 8-3 kan zelfs in de CL, dus waarom zou het alleen in België kunnen?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:02 schreef Falco het volgende:
6-2 bij rust! Dat kan ook alleen maar in België! Maar wel erg tof natuurlijk. Zou ook tof zijn als er in de tweede helft acht doelpunten kwamen.
Alleen nummer 3 dacht ik.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:10 schreef superjoden het volgende:
oe Charleroi achter... ze zullen eigenlijk niet mogen verliezen nadat er vorige week gelijk werd gespeeld. Standard op voorsprong. Achter Brugge en Anderlecht is het wel spannend in Belgie voor die 3de plek met Charleroi,Standard,Genk,Gent,La Louviere en evt. Lierse. Nummers 3 en 4 (+ bekerwinnaar) gaan toch Uefa Cup voetbal spelen?
quote:Doelpuntenkermis 29-01-2005
Doelpuntenkermis op zaterdag, met maar liefst 34 goals. Club Brugge, Anderlecht en Standard boekten ruime zeges. Een fabelachtige score aan de rust bij Club Brugge - Oostende. De rode lantaarn stond toen al met 6-2 in het krijt. Twee goals in de tweede helft bepaalde de eindstand op een duidelijke 7-3.
Achtervolger Anderlecht moest niet onderdoen voor Club, het won met afgetekende 5-2-cijfers van Beveren. De druk op trainer Broos zwakt weer wat af. Ook Standard was vlot bij schot, Cercle kreeg in Luik vier goals om de oren. Bergen boekte tegen AA Gent zijn derde overwinning op rij en laat de voorlaatste plaats aan Brussels.
Lokeren-Genk sluit zondagavond de speeldag af. Sinds Willy Reynders sportieve baas is op Daknam, verloor de club nog niet. Tegen de Limburgers volgt de eerste echte test.
quote:Speeldag 20 (28/01/2005 - 31/01/2005)
29-01-2005 20:00 Anderlecht - Beveren 5 - 2
29-01-2005 20:00 Bergen - AA Gent 1 - 0
29-01-2005 20:00 Club Brugge - Oostende 7 - 3
29-01-2005 20:00 G. Beerschot - Lierse 2 - 2
29-01-2005 20:00 Standard - Cercle Brugge 4 - 0
29-01-2005 20:00 Sint-Truiden - Moeskroen 3 - 2
29-01-2005 20:00 Westerlo - Charleroi 2 - 1
30-01-2005 15:00 La Louviere - Brussels ... - ...
30-01-2005 20:00 Lokeren - Racing Genk ... - ...
Wel, die mogen dan weg.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 22:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Oostende, Cercle Brugge, La Louviere?
Volgens Sporza.be :quote:Op zaterdag 29 januari 2005 22:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Oostende, Cercle Brugge, La Louviere?
op Cercle na dan , die hebben weliswaar een reputatie van weinig toeschouwers, maar dat komt gewoon omdat die in het grote Jan Breydelstadion spelen , maar in feite halen die een normaal gemiddelde qua toeschouwers.quote:Op zondag 30 januari 2005 01:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat heb ik dan niet verkeerd ingeschat.
Tja, zoals vergeylen al zei, we kunnen de haringen niet naar het stadium halen hé.quote:Op zondag 30 januari 2005 01:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Oostende heeft de ligging ook niet echt mee. Brugge is vlakbij en Noord-Frankrijk ook.
Eigenlijk vind ik dat nogal veel Belgische eersteklassers nauwelijks uitstraling hebben. Ik denk dat, wanneer de helft van de huidige eersteklassers van de ene dag op de andere zou verdwijnen door faillisementen, niemand hen zou missen (met uitzondering van de eigen aanhang).quote:Op zondag 30 januari 2005 01:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
La Louviere heeft echt nauwelijks uitstraling. Echt een grote stad is het ook niet. Mons is gewoon een grotere stad, maar verder zitten er daar veel ploegen in een dunbevolkt gebied. Oostende heeft de ligging ook niet echt mee. Brugge is vlakbij en Noord-Frankrijk ook.
Je hebt toch een x-aantal ploegen nodig om een competitie te spelen. Maar je hebt gelijk. Ploegen als Oostende, Bergen, Brussels, La Louviere hebben echt nauwelijks uitstraling. De meeste 2e klasse ploegen ook totaal niet.quote:Op zondag 30 januari 2005 10:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dat nogal veel Belgische eersteklassers nauwelijks uitstraling hebben. Ik denk dat, wanneer de helft van de huidige eersteklassers van de ene dag op de andere zou verdwijnen door faillisementen, niemand hen zou missen (met uitzondering van de eigen aanhang).
Het probleem van de Belgische competitie is n beetje dat héél héél veel ploegen met een serieuse traditie en historie ofwel failliet zijn gegaan, ofwel enkele reeksen gezakt zijn, ofwel gefusioneerd zijn.quote:Op zondag 30 januari 2005 16:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Je hebt toch een x-aantal ploegen nodig om een competitie te spelen. Maar je hebt gelijk. Ploegen als Oostende, Bergen, Brussels, La Louviere hebben echt nauwelijks uitstraling. De meeste 2e klasse ploegen ook totaal niet.
In de Nederlandse eredivisie zijn sinds 1960 alleen Ajax, PSV en Feyenoord (en per ongeluk een keer AZ '67) landskampioen geweest, dus wat is je punt precies? Ook zonder landstitels kun je als club een roemruchte historie hebbenquote:Op zondag 30 januari 2005 21:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het probleem van de Belgische competitie is n beetje dat héél héél veel ploegen met een serieuse traditie en historie ofwel failliet zijn gegaan, ofwel enkele reeksen gezakt zijn, ofwel gefusioneerd zijn.
Neem nu de huidige eerste klasse , daarvan hebben enkel Cercle Brugge, Beerschot (nu deel van GBA) , Lierse, Anderlecht, Standard, Club Brugge, SK Beveren en RC Genk ooit een of meerdere titels gewonnen.
Voor deze KVO-supporter zonder icoontje kon ik niet anders dan iets in elkaar knutselen:quote:Op zondag 30 januari 2005 18:56 schreef BramK het volgende:
[..]
Najah , in Belgie is dat dus altijd anders geweest, om maar eens hetzelfde cijfer te gebruiken , sinds 1960 heb je in Belgie 9 verschillende landskampioenen gehad , en net geen twintigtal verschillende ploegen na WO2 die de beker hebben gewonnen (geloof ik) , maar daarvan zitten er nu dus nog héél weinig ploegen in 1ste klasse en is de top sinds de laatste jaren enkel Club Brugge , Anderlecht en heel soms nog eens een ploeg als Standard of RC Genk geworden. Iets wat we in Belgie nooit gewoon geweest zijn. Roemruchte namen als Union St Gillis , Racing Waregem, KV Mechelen , Berchem Sport, Antwerp FC , Beerschot VAC , Club de Liege , Racing Brussel , ... (bijna allemaal ploegen die niet alleen aan de Belgische maar ook aan de Europese top hebben gestaan) zijn allemaal uit de eerste klasse verloren gegaan of opgegaan in een fusieclubje.quote:Op zondag 30 januari 2005 22:59 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
In de Nederlandse eredivisie zijn sinds 1960 alleen Ajax, PSV en Feyenoord (en per ongeluk een keer AZ '67) landskampioen geweest, dus wat is je punt precies? Ook zonder landstitels kun je als club een roemruchte historie hebben.
superquote:Op zondag 30 januari 2005 23:49 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Voor deze KVO-supporter zonder icoontje kon ik niet anders dan iets in elkaar knutselen:
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #41.
nou Oostende is nu niet bepaald in 1ste geraakt door een mecenas, vergeet niet dat Oostende id laatste 11 seizoenen toch 4 seiz in 1ste speelde. Het is een beetje een jojoclub tss 1ste en 2de (en zelfs 3de).quote:Op maandag 31 januari 2005 00:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
ofwel provincieclubjes die door een plaatselijke mecenas de weg naar 1ste klasse gevonden hebben , Oostende)
boom staat nu ad leiding in 4de klasse olv Oostends monument Raoul Peetersquote:Op maandag 31 januari 2005 13:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Boom is ook zo'n club die het ooit goed deed, maar nu in de 1e provinciale speelt.
grapjasquote:Op zondag 30 januari 2005 23:49 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Voor deze KVO-supporter zonder icoontje kon ik niet anders dan iets in elkaar knutselen:
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #41.
Zaterdag ga ik misschien nog eens kijken, dan zijn mijn examens net voorbijquote:Op maandag 31 januari 2005 22:46 schreef BramK het volgende:
[..]
boom staat nu ad leiding in 4de klasse olv Oostends monument Raoul Peeters![]()
En placebeau, ondanks de zware nederlaag echt nog ambiance op club, de 2de helft hoorde je niks meer van die clubzottenMaar desondanks denk ik dat we aan een afscheidstournee van 1ste klasse bezig zijn ...
![]()
ah bedoelde je toch het volledige logootje van kv oostende? Ik dacht dat je enkel die bal bedoelde, zijnde id vorm van een 0 ...quote:
Kan ik er wat aan doen dat jullie zo'n achterlijk langwerpig logo hebbenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:48 schreef BramK het volgende:
[..]
ah bedoelde je toch het volledige logootje van kv oostende? Ik dacht dat je enkel die bal bedoelde, zijnde id vorm van een 0 ...![]()
niet tegen ons logo héquote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:25 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Kan ik er wat aan doen dat jullie zo'n achterlijk langwerpig logo hebben.
Heb je daar soms een plaatje van?quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:11 schreef BramK het volgende:
[..]
niet tegen ons logo hémaar vroeger werd er meestal een ander logo gebruikt eigenlijk, een mooi logootje met de sleutels vd stad oostende in ook ...
bij google bij afbeeldingen kun je het vinden alleszins.quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:53 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Heb je daar soms een plaatje van?
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 00:13 schreef BramK het volgende:
[..]
bij google bij afbeeldingen kun je het vinden alleszins.
Zo ja, check dit > [Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #41quote:Op vrijdag 4 februari 2005 00:27 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
[afbeelding] [afbeelding]
Deze bedoel je?
inderdaad, mooi logo datquote:Op vrijdag 4 februari 2005 00:27 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
[afbeelding] [afbeelding]
Deze bedoel je?
Is dat nieuwe logo er destijds trouwens niet gekomen omdat de club in vereffening moest gaan , en er dus in theorie een "nieuwe club" kwam ?quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:11 schreef BramK het volgende:
[..]
niet tegen ons logo hémaar vroeger werd er meestal een ander logo gebruikt eigenlijk, een mooi logootje met de sleutels vd stad oostende in ook ...
kvo is nooit in vereffening gegaan hoorquote:Op vrijdag 4 februari 2005 19:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Is dat nieuwe logo er destijds trouwens niet gekomen omdat de club in vereffening moest gaan , en er dus in theorie een "nieuwe club" kwam ?
Bron: VIquote:Lierse SK is boos. Heel boos. De club verloor woensdag het heenduel in de kwartfinales van het Belgische bekertoernooi door toedoen van Charleroi (3-1), maar de spelers wijzen vooral naar scheidsrechter Bréda als schuldige.
De wedstrijd begon tumultueus en ontaardde na het eindsignaal in een flinke chaos. Voor de aftrap beval scheidsrechter Bréda de bezoekers uit Lier om reservehirts aan te trekken, omdat de mouwen van hun shirts teveel op die van Charleroi leken. Omdat Lierse geen reservetenue bij had, speelde de ploeg van coach Paul Put in dat van Charleroi.
Aan het einde liep de partij helemaal uit de hand. Bij een 2-1 achterstand kreeg Charleroi een omstreden strafschop, tot woede van Lierse. Doelman Yves Van der Straeten kreeg geel en dat deed zijn medespelers ontploffen, waardoor Laurent Fassotte kreeg rood. Laurent Delorge uitte zijn frustratie door zijn shirt uit te trekken en er woest op te springen.
Nadat Dante Brogno de strafschop had benut, blies Bréda direct voor het eindsignaal. En ook dat leidde weer tot onbegrip bij Lierse, waardoor ook Jimmy Smet en Delorge alsnog rood kregen.
Daarmee was het nog niet gedaan. In de kleedkamer reageerden de Lierse-spelers zich af op de reserveshirts van Charleroi, meldde Charleroi-manager Mogi Bayat. 'Ze scheurden heel wat truitjes stuk, op sommige truitjes hebben ze zelfs geplast.'
Dat laatste ontkent Lierse's voorzitter Gaston Vets. 'Het valt niet goed te praten dat ze de truitjes hebben gescheurd, al wil ik wel ontkennen dat ze erop geplast hebben', mopperde de preses in hHet Nieuwsblad. 'Wat er ook gebeurt, ze moeten zich altijd professioneel gedragen.'
Doelman Van der Straeten haalde in diezelfde krant flink uit naar scheidsrechter Bréda. 'We zijn bestolen, dit is schandalig, echt broodroof. Ik vind dat het bestuur moet reageren. Charleroi belaagt de ref tijdens de rust en wij betalen de rekening. Intriest.'
Van der Straeten beweerde dat hij tijdens de rust zag dat enkele spelers van Charleroi-spelers Jacky Mathijssen en Brogno en manager Bayat 'als razenden tekeer gingen tegen de ref'. Bovendien zou de scheidsrechter na afloop champagne hebben gedronken in zijn kleedkamer. 'Ik hoop dat Lierse alles in het werk stelt dat wij deze scheidsrechter nooit meer toegewezen krijgen bij een wedstrijd.'
Op 2 maart staan Lierse en Charleroi weer tegenover elkaar, dan voor de terugwedstrijd.
quote:Woensdagavond bleek AA Gent de mindere van Lokeren. De kwartfinale van de beker van België eindigde op 2-1 zodat alles nog mogelijk is tijdens de terugwedstrijd in Gent. Ondertussen spreekt Gent-voorzitter De Witte dreigende taal.
Bij Gent was men allerminst tevreden over de spelleiding. "We voelen ons bestolen. Het is schandalig", aldus Ivan De Witte. De strafschop die scheidsrechter Ver Eecke floot in het voordeel van Lokeren is de aanleiding van de woede van de Gent-voorzitter.
"Dit moet stoppen, misschien moeten we ook eens alles op zijn kop zetten, zoals Standard dat vorig seizoen gedaan heeft. Ik vraag alleen dat ze niet meer consequent tegen ons fluiten."
Dat zou ik persoonlijk héél spijtig vinden want dan zou de eerste klasse wéér 2 van de clubs met een grote traditie verliezenquote:Op zondag 6 februari 2005 10:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik hoop dat Cercle Brugge en Sint Truiden degraderen.
Van mij mogen Bergen en Brussels er wel uit. Die clubs vind ik helemaal niets. Het allerliefst zou ik La Louvriere eruit zien gaan, samen met de oplichters van Charleroi, maar dat zit er, gezien de stand, niet in.quote:Op zondag 6 februari 2005 10:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik had ook gedacht dat Bergen een 12 op 4 zou halen. Oostende leeft zowaar weer en ik geef ze eigenlijk nog best wel kansen. Brussels wint ook niets en Sint Truiden en Cercle Brugge zakken ook nog wel, aangezien die ploegen ook totaal niet draaien.
Ik hoop dat Cercle Brugge en Sint Truiden degraderen.
La Louviere wordt minder gesteund dan Charleroi en Bergen. La Louviere moet de beste spelers verkopen en haalt dan derderangs spelers uit de Franse competitie terug.quote:Op zondag 6 februari 2005 14:45 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Van mij mogen Bergen en Brussels er wel uit. Die clubs vind ik helemaal niets. Het allerliefst zou ik La Louvriere eruit zien gaan, samen met de oplichters van Charleroi, maar dat zit er, gezien de stand, niet in.
Hun grootste fans zijn de Standard supportersquote:Op zondag 6 februari 2005 17:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Toni en Dante. Dat zijn daar culthelden toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |