Hier sluit ik mij volledig bij aan! Ik vond TDVC een fantastisch boek, een goed geschreven, spannende thriller, vol met fascinerende weetjes over Da Vici, de tempeliers, de Priory of Sion etc. Ik had 'm in twee dagen uit. Angels and Demons is inmiddels ook al in huis gehaald.quote:Als ik het goed heb schreef meneerTim op 25 augustus:
De twee elementen die de twee boeken interessant maken zijn de kunstgeschiedenis uiteenzettingen en het thrillerelement. Ik wist gelukkig nog echt nauwelijks wat van Bernini, Galilei en Da Vinci dus een heleboel feiten, die voor anderen misschien al lang bekend waren, waren voor mij nieuw en heel interessant om over te lezen. De complottheoriën zijn misschien vergezocht maar maken het wel weer een spannende thriller. Ik ben nooit benieuwd geweest naar het einde en de aktiescenes kunnen me ook gestolen worden maar het is de combinatie van de twee elementen die dit boek ook als thriller interessant maken.
[...]
Ik snap de critici overigens wel. Het is soms echt een geschreven film en hij zal vast wel met feiten hebben moeten spelen om het verhaal een beetje interessant te maken. Maar het neemt niet weg dat het lekker leest en zeker voor mensen die nog niet echt iets gelezen hebben over de tempeliers, of Da Vinci is het echt leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar er is nergens in de Bijbel iets terug te vinden over een appel! Eva eet FRUIT, maar welk fruit wordt nergens genoemd. Gezien de bladeren waarmee Adam & Eva vervolgens “hun schaamte bedekken”, en de locatie van de bijbelverhalen, lijkt het aannemelijker dat het hier om een vijg gaat.
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
ik bedoel maarquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:18 schreef Dalai_Lama het volgende:
Dat ze fruit eet, staat ook niet in de BijbelZe at van de verboden vrucht
Er wordt helemaal geen melding gemaakt van geheime schuilplekken in het Louvre. Maar nu ik het boek gelezen heb, heb ik wel degelijk zin om naar Parijs te gaan en al die kunstwerken in het echt te bekijken. Dat lijkt me toch wel een positief effectquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 01:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Half Amerika denkt dat de Da Vinci code echt is en ze gaan dan ook zoeken naar geheime schuilplekken in het Louvre, zoals schijnbaar in het boek vermeld staat![]()
![]()
Nee, maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Op basis van welke documenten zou Brown (of de samenzweringsdeskundige op wie Brown zich baseert) gedacht hebben dat Plantard een directe afstammeling was? Juist.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 17:14 schreef Kwark het volgende:
Overigens is Plantard één van de twee familienamen die in Brown’s boek genoemd worden als laatste overgebleven directe afstammelingen van Jezus’ bloedlijn. Interessant genoeg werd dit niet gemeld.
Ach, zo geloofde half nederland dat de celestijnse belofte echt was...quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 01:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Half Amerika denkt dat de Da Vinci code echt is en ze gaan dan ook zoeken naar geheime schuilplekken in het Louvre, zoals schijnbaar in het boek vermeld staat![]()
![]()
Kijk ook eens naar het laatste avondmaal van Bassano, uit 1542. Dat zijn ook wel erg vrouwelijke trekjes. En dan nog iets: hadden ze in dat programma ook uitgelegd waarom de favoriete decipel van Jezus'wel vaker een vrouwelijk karakter kreeg'?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 17:14 schreef Kwark het volgende:
Kunsthistoricus dr. F Grasman gelooft niet dat Da Vinci als grootmeester v/d priorij van Sion in zijn kunst verwijst naar Maria Magdalena. Het schilderij van het laatste avondmaal wordt getoond, en Grasman beweert dat traditioneel Johannus a/d rechterkant van Jezus wordt afgebeeld, die wel vaker een “vrouwelijk karakter” meekrijgt als Jezus’ favoriete disciplel.
intussen ziet “Johannes” er toch wel héél erg vrouwelijk uit, wordt er niet ingegaan op het feit dat er nergens een graal te bekennen is en alle andere argumenten die Brown aandraagt. Alweer erg magertjes dus: Johannes ziet er gewoon een beetje verwijfd uit, en dat is dat.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 17:10 schreef Kwark het volgende:
Wat mij zelf trouwens het hele boek lang opviel waren referenties aan de appel die Eva gegeten zou hebben.Het gaat om het feit dat fruit voor het grootste gedeelte uit snelle koolhydraten bestaat (fructose) dit zorgt voor een afgifte van hormonen en is lustopwekkend, zeker in een tijd waar mensen nog voornamelijk op een dieet van (dierlijk) eiwit en vet leefden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar er is nergens in de Bijbel iets terug te vinden over een appel! Eva eet FRUIT, maar welk fruit wordt nergens genoemd. Gezien de bladeren waarmee Adam & Eva vervolgens “hun schaamte bedekken”, en de locatie van de bijbelverhalen, lijkt het aannemelijker dat het hier om een vijg gaat.
Dus Eva at fruit, werd hitsig em verleide Adam.
Waar die appel verder vandaan komt mag Joost weten, maar het had dus net zo goed een glas appelsientje kunnen zijn, of een zak M&M's for that matter.
Ow, en dat boek ga ik trouwens niet lezen, ik heb wel iets beters te doen.![]()
At men vroeger geen fruit? Hmmm, dacht juist dat men de voedsel kreeg uit jagen en verzamelen.quote:Op zondag 31 oktober 2004 23:41 schreef Nuoro het volgende:
zeker in een tijd waar mensen nog voornamelijk op een dieet van (dierlijk) eiwit en vet leefden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jongen, leer nou alsjeblieft eens schrijven als je in een literatuurforum post: het is discipel. Het wordt er alleen maar onaannemelijker van als je teksten er zo slecht verzorgd uitzien.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 14:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kijk ook eens naar het laatste avondmaal van Bassano, uit 1542. Dat zijn ook wel erg vrouwelijke trekjes. En dan nog iets: hadden ze in dat programma ook uitgelegd waarom de favoriete decipel van Jezus'wel vaker een vrouwelijk karakter kreeg'?
De boeken top-3 van bol.com:quote:Op maandag 1 november 2004 21:21 schreef dmace het volgende:
Ongeacht of je het boek nou wel of niet goed vindt, of je je ergert aan de blindheid van anderen over de vele fouten in het boek (zoals ik doe), of dat je het verafgod, erger ik me nog veel meer aan 1 ding:
AL DIE PUBLICITEIT IN DE MEDIA.
Het boek is inmiddels al flink gedaald in de ranglijsten; de halve wereld heeft het al gelezen en dan komt het ineens allemaal op TV.
Je zou het natuurlijk ook kunnen lezen omdat het gewoon een leuk boek is. De vraag of het de hype waard is, doet er in dit geval niet toe. De Da Vinci code is een leuk boek, dat vreselijk lekker wegleest, een aantal leuke wetenswaardigheidjes bevat en een handjevol interessante theoriën naar voren brengt. Misschien geen nieuwe theoriën, maar wél voor de 90% van de mensen die Holy Blood, Holy Grail niet hebben gelezen... Het bevat alle ingrediënten voor een bestseller en is dat dus, naar mijn mening terecht, ook geworden. En de hype. Tsja... Typisch gevalletje van right place, right time, net als Grisham.quote:Lekker achterhaald een "oud" boek aanprijzen, en dan vooral door die nichten van RTL Boulevard.
Heb toch eens ook interesse voor wat er net nieuw uitkomt als je dan toch nieuws wilt vertellen met een eigen mening. TDVC is al zo lang uit dat je echt niet wil lezen of nog steeds onder je rots tv zit te kijken dat je de hype gemist hebt.
Ik denk dat jij een beetje teveel zit te muggenziften. Verder meen ik me te herinneren dat pas over de GPS-zender gesproken werd (en signaal gaf) toen Langdon naar de WC was. Over het bereik van de zender in de grote zaal (waar zijn mobieltje het niet deed), werd niets gezegd. Het is heel goed mogelijk dat datzelfde mobieltje het in de wc, waar de GPS-zender het wel ook deed, wél werkte. Ik heb het zelfs in het rijtjeshuis van m'n moeder dat ik in de huiskamer geen bereik heb, maar in bv. de badkamer wel. Waarom zou dit in een immens gebouw als het Louvre dan niet het geval kunnen zijn..?quote:Ook het overdreven journalistieke gedoe over de "Da Vinci"-reizen naar het buitenland.
Besteedt er dan wat aandacht aan over de aankomende film. Ik ben benieuwd hoe de fouten in de verhaallijn en de vele onmogelijkheden (zoals bijv. de GPS-zender in het begin) worden opgelost.
Veronderstellende dat de bijbel, welke bij wel-christenen gezien wordt als pure waarheid geen fictie betreft.quote:Op dinsdag 2 november 2004 14:06 schreef Quazzy het volgende:
Ik heb het boek voor de zomer gelezen, vond het een spannend boek, maar ergerde me aan het presenteren van fictie als feit. Het vervelende is ook dat de groep weinig ontwikkelde niet-christenen na het lezen van dit boek de algemene kennis verontreinigd met fictie en dit houdt als feit.
GPS werkt nou eenmaal niet zo, en verplaatsingen registreren van een halve meter is al helemaal niet mogelijk. Als je al een read-out krijgt van iemand binnen een gebouw, dan zal dat nog over een afstand van 20-50 meter nauwkeurig zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2004 00:26 schreef Dalai_Lama het volgende:
Ik denk dat jij een beetje teveel zit te muggenziften. Verder meen ik me te herinneren dat pas over de GPS-zender gesproken werd (en signaal gaf) toen Langdon naar de WC was. Over het bereik van de zender in de grote zaal (waar zijn mobieltje het niet deed), werd niets gezegd. Het is heel goed mogelijk dat datzelfde mobieltje het in de wc, waar de GPS-zender het wel ook deed, wél werkte. Ik heb het zelfs in het rijtjeshuis van m'n moeder dat ik in de huiskamer geen bereik heb, maar in bv. de badkamer wel. Waarom zou dit in een immens gebouw als het Louvre dan niet het geval kunnen zijn..?
Het Louvre is hier groot genoeg voor, dunkt me. Bovendien hadden we het over de signaalsterkte, en die kan wel degelijk verstoord worden binnen het Louvre. ZEKER in de zalen waar ook daadwerkelijk iets waardevols hangt. Ik neem aan dat de plee minder zwaar bewaakt is én wat meer aan de buitenkant van het gebouw zit...quote:Op woensdag 3 november 2004 12:42 schreef dmace het volgende:
GPS werkt nou eenmaal niet zo, en verplaatsingen registreren van een halve meter is al helemaal niet mogelijk. Als je al een read-out krijgt van iemand binnen een gebouw, dan zal dat nog over een afstand van 20-50 meter nauwkeurig zijn.
Waarom maakte jij die vergelijking dan wel in het vorige topic...? Overigens werkt de GPS van mijn telefoon ook wel/niet, afhangend van waar ik me in het huis van m'n moeder bevind.quote:Daarnaast gaat je vergelijking van GPS en Mobiel niet op, omdat GPS satelliet-afhankelijk is, en GSM terrestriaal. Een raam met uitzicht op een antenne is genoeg om te bellen met vol bereik.
Waarom moet het überhaupt in hokjes gestopt worden?quote:Als we het gaan hebben over elektronische interferentie is e.e.a. in het louvre al helemaal onmogelijk.
Dat is dus slechts 1 van de vele fouten die niet kloppen. Vaak wordt daarom ook onterecht TDVC aangemerkt als Techno-thriller.
Welke belofte? Mij werd een leuk, leesbaar boek met leuke wetenswaardigheden beloofd. Deze belofte wordt volledig ingelost door TDVC.quote:Gelukkig is het merendeel van de wereld nogal dom aangelegd. Daarom wordt Bush herkozen en raken mensen in paniek als MSN uitvalt. Niks aan te doen.
Al dit neemt niet weg dat het boek z'n belofte niet nakomt,
Dat VIND jij.quote:en dat alle aandacht nogal onterecht is.
Alsof ie zich daar druk om zal maken. De centen blijven toch wel binnenstromen. Dan Brown's boeken leveren volgens mij veel meer op dan die va bv. een Neal Stephenson.quote:Gelukkig snijdt het mes aan 2 kanten, en zijn er zat mensen die zich na het lezen van dit boek voor de materie erachter gaan interesseren. Het gevolg is dat je deze schrijver dan nooit meer serieus zal kunnen nemen, wat jammer is voor hem.
Beetje overdreven. Ik denk eerder dat je met de verkeerde verwachtingen aan het boek begonnen bent. Natuurlijk, het is geen Slinger van Foucault. Het is een Tom Glancy met religie.quote:Een beetje beter huiswerk doen en wat minder duimgezuig had het boek een stuk beter gemaakt.
Nu wordt er helaas gedaan alsof je met de vlam van een aansteker een glas water kan laten bevriezen, en daar trapt geen weldenkend mens in.
Da's nog steeds in de top-10, toch?quote:BTW, je laatste quote is weggevallen. Jammer, want ik hou wel van discussie.
Overigens staat hier bij de AKO het boek op plek 9.
Je snapt het niet, en ik heb geen zin meer om iets uit te leggen dat je kennelijk nooit zult snappen.quote:Op woensdag 3 november 2004 15:52 schreef Dalai_Lama het volgende:
Waarom maakte jij die vergelijking dan wel in het vorige topic...? Overigens werkt de GPS van mijn telefoon ook wel/niet, afhangend van waar ik me in het huis van m'n moeder bevind.
Misschien omdat je dan makkelijker een keuze kunt maken?quote:Waarom moet het überhaupt in hokjes gestopt worden?
Mij werd een bestsellende thriller met een goed verhaal beloofd. Ik kreeg niet kloppende feiten, onmogelijkheden die het verhaal geen goed doen, en een verhaal dat meer lijkt op een slechte docu van Discovery Channel dan op een spannend verhaal.[/quote]quote:Welke belofte? Mij werd een leuk, leesbaar boek met leuke wetenswaardigheden beloofd. Deze belofte wordt volledig ingelost door TDVC.
Nee, dat is een conclusie naar een vaststelling van meerdere feiten. Geen mening.quote:Dat VIND jij.
Domme opmerking. Centen blijven niet binnenstromen. Succes is maar tijdelijk, en 1 fout stukje in je volgende boek, en niemand wil je nog hebben.quote:Alsof ie zich daar druk om zal maken. De centen blijven toch wel binnenstromen. Dan Brown's boeken leveren volgens mij veel meer op dan die va bv. een Neal Stephenson.
Ik ben begonnen met de verwachting zoals boven beschreven, en die volgens mij ieder ander er ook van had. Tom Clancy is trouwens ook niet mijn schrijver. Ik hou meer van Preston & Child of Terry Goodkind. Niks mis met fantasie, maar hou het verhaal goed.quote:Beetje overdreven. Ik denk eerder dat je met de verkeerde verwachtingen aan het boek begonnen bent. Natuurlijk, het is geen Slinger van Foucault. Het is een Tom Glancy met religie.
Yep, en maar een heel kleine stap om er uit te verdwijnen.quote:Da's nog steeds in de top-10, toch?
Jij bent echt dom... Da's gewoon niet grappig meer.quote:Op woensdag 3 november 2004 16:35 schreef dmace het volgende:Je snapt het niet, en ik heb geen zin meer om iets uit te leggen dat je kennelijk nooit zult snappen.
Wees blij me je ignoratie van techniek, en probeer de rij niet te lang te maken voor het pinapparaat.
[/quote]quote:Misschien omdat je dan makkelijker een keuze kunt maken?
Kennelijk wil jij een spraakmakende titel, en boeit het je niet wat voor boek het is.
[/quote]quote:Mij werd een bestsellende thriller met een goed verhaal beloofd. Ik kreeg niet kloppende feiten, onmogelijkheden die het verhaal geen goed doen, en een verhaal dat meer lijkt op een slechte docu van Discovery Channel dan op een spannend verhaal.
Het is wel een mening. En eentje die miljoenen mensen NIET met je delen.quote:Nee, dat is een conclusie naar een vaststelling van meerdere feiten. Geen mening.
95% van de mensheid is oppervlakkig. Brown's boeken hebben voor hen precies genoeg diepgang. De Da Vinci Code alleen heeft al meer opgeleverd dan sommige schrijvers bij elkaar pennen, Angels & Demons doet het bijna net zo goed en ook Digital Fortress is een bestseller. Als Brown's volgende boek (weer met Langdon) niet teveel afwijkt van zijn laatste twee, zal ook dit weer een bestseller worden. Hij hoeft niet de geschiedenis in te gaan als groot schrijver. Hij kan immers zijn geld verdienen met zijn hobby. Ik denk niet dat hij zich aan kommaneukers als jou zal storenquote:Domme opmerking. Centen blijven niet binnenstromen. Succes is maar tijdelijk, en 1 fout stukje in je volgende boek, en niemand wil je nog hebben.
Je doet net alsof het blijvend is. Het verhaal is binnen een paar jaar zo outdated als een stuiverromannetje. Het heeft geen tijdgeest, en mist diepgang.
TDVC dankt, ondanks de vele reclame, nog steeds het meest aan mond-tot-mond reclame. Er zijn dus meer dan genoeg mensen die NIET teleurgesteld zijn. Sterker nog, die zijn veruit in de meerderheid.quote:Ik ben begonnen met de verwachting zoals boven beschreven, en die volgens mij ieder ander er ook van had.
Lees dan voortaan dit soort boeken gewoon niet meer. Is toch alleen maar zonde van je tijd.quote:Tom Clancy is trouwens ook niet mijn schrijver. Ik hou meer van Preston & Child of Terry Goodkind. Niks mis met fantasie, maar hou het verhaal goed.
quote:Yep, en maar een heel kleine stap om er uit te verdwijnen.
Hoog tijd!
Ik vond The DaVinci Code beter, ten eerste omdat ik het onderwerp interessanter vond en ten tweede omdat de opzet van beide verhalen hetzelfde is en ik DVC eerder heb gelezen dan Het BM. Qua verhaallijn was Bernini geen mysterie meer zeg maar. DVC heb ik in één ruk uitgelezen, ik zou het zeker doen.quote:Op woensdag 17 november 2004 13:07 schreef Isabeau het volgende:
Even hier aan jullie vragen: welk boek vond je beter "The DaVinci Code" of "Het Bernini Mysterie" (als je ze beiden hebt gelezen). Ik wil één van de twee gaan lezen, maar weet niet goed welke te kiezen.
Lees ze gewoon allebeiquote:Op woensdag 17 november 2004 13:07 schreef Isabeau het volgende:
Even hier aan jullie vragen: welk boek vond je beter "The DaVinci Code" of "Het Bernini Mysterie" (als je ze beiden hebt gelezen). Ik wil één van de twee gaan lezen, maar weet niet goed welke te kiezen.
Angels & Demons (de Engelse versie van Bernini): als je kunt lees dan de oorsponkelijke taal, de talloze woordspelingen en taalgrapjes zijn onvertaalbaar had iets menselijks. Het einde helemaal.quote:Op woensdag 17 november 2004 13:07 schreef Isabeau het volgende:
Nogmaals, DB schrijft fictie. Waarom neem jij het als een feit aan dat het figuur in Het Laatste Avondmaal daadwerkelijk een vrouw is? Dat hoeft namelijk niet per se zo te zijn. Met mijn opmerking dat het ook gewoon een apostel kan zijn bedoelde ik natuurlijk dat he misschien gewoon de apostel Johannes is.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:33 schreef Yososmite het volgende:
Willekeurig wat Dan Brown zegt / schrijft.
Die persoon naast Jezus is een vrouw.
Dus er zijn maar 11 mannelijke apostelen aanwezig en 1 vrouwelijke?
Maar ik heb nog nooit van de vrouwelijke apostel gehoord of gelezen.
Of moest de 12e even een kleine boodschap doen? En nam een vrouw tijdelijk zijn plaats in?
Idem, eerste boek is beter.quote:Op zaterdag 20 november 2004 00:51 schreef Yosomite het volgende:
Angels & Demons (de Engelse versie van Bernini): als je kunt lees dan de oorsponkelijke taal, de talloze woordspelingen en taalgrapjes zijn onvertaalbaar had iets menselijks. Het einde helemaal.
Onverwacht.
DVC, ik had liever een ander einde gehad. Zwakker vergeleken met A&D.
Goed gedacht!quote:Op zaterdag 20 november 2004 11:39 schreef Isabeau het volgende:
Angels and demons klinkt uitstekendIk denk dat ik daar mee begin en misschien later nog de Da Vinci Code.
Deze mooie slanke ranke den, enigszins wegbuigend van Jezus is een man? .En nog wel Johannes? Volgens het NT (Matteus) een visser.quote:Op zaterdag 20 november 2004 02:36 schreef MightyV het volgende:
[..]
Nogmaals, DB schrijft fictie. Waarom neem jij het als een feit aan dat het figuur in Het Laatste Avondmaal daadwerkelijk een vrouw is? Dat hoeft namelijk niet per se zo te zijn. Met mijn opmerking dat het ook gewoon een apostel kan zijn bedoelde ik natuurlijk dat he misschien gewoon de apostel Johannes is.
De man die rechts van Maria zit. Heeft zijn onderarm op tafel liggen. En in zijn gebalde vuist houdt hij die dolk vast. Het is idd niet super duidelijk maar hij lijkt er wel op.quote:Op zondag 21 november 2004 01:35 schreef Nokia3310 het volgende:
Waar zit die dolk dan? Kan hem niet vinden op het schilderij...
'Tom Hanks in Da Vinci Code'quote:Op zondag 21 november 2004 14:41 schreef Xilantof het volgende:
ik las hierboven al iets over "2 films in de aantocht"
nu hoor ik op de radio dat er van de DVC een film gaat komen, opnames beginnen voorjaar 2005...
kan iemand dit bevestigen?
Ik heb het gisteren in de krant (het parool) gelezen. Het zal worden geregisseerd door Ron Howard en hij wil Tom Hanks als Langdon hebben. Zal wel een goede film worden, ze hoeven niet veel aan het boek te wijzigen. Ik vond persoonlijk het Berninimysterie beter dan de DaVinci code. Heb net het Juvenalis mysterie gekregen en zal daar binnenkort aan gaan beginnen en ik hoor dat er alweer een nieuw boek in aantocht is, ben benieuwd.quote:Op zondag 21 november 2004 14:41 schreef Xilantof het volgende:
ik las hierboven al iets over "2 films in de aantocht"
nu hoor ik op de radio dat er van de DVC een film gaat komen, opnames beginnen voorjaar 2005...
kan iemand dit bevestigen?
quote:Op zondag 21 november 2004 01:35 schreef Nokia3310 het volgende:
Waar zit die dolk dan? Kan hem niet vinden op het schilderij...
Nope, niet de man die (voor de kijkers) links van Maria zit, de dolk is:quote:Op zondag 21 november 2004 14:45 schreef NoXxa het volgende:
[..]
De man die rechts van Maria zit. Heeft zijn onderarm op tafel liggen. En in zijn gebalde vuist houdt hij die dolk vast. Het is idd niet super duidelijk maar hij lijkt er wel op.
Je moet toch watquote:Op zondag 21 november 2004 15:11 schreef Yosomite het volgende:
Wat we niet allemaal doen om de conspiracy theorie nieuw leven in te blazen Dagonet![]()
Er is nogal wat kritiek op Brambilla's restauratie. Er hebben de nodige veranderingen bij het "overschilderen" plaats gevonden. Alle lagen die na de voltooiing zijn toegevoegd zijn weggehaald: bronquote:Op zondag 21 november 2004 15:24 schreef Dagonet het volgende:
Wat hebben ze trouwens met de deur gedaan?
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:58 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, de film. Maar waarom eerst de Da Vinci Code verfilmen en niet eerst Angels & Demons.
quote:
En waarom Tom Hanks als Langdon?? Ik zie Langdon nog niet als Tom HanksDavid Duchovny vind ik een veel leukere keuze
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:01 schreef Isabeau het volgende:
Dus als ik de Da Vinci Code ga lezen dan ga ik me waarschijnlijk irriteren aan de opbouw?
(ik heb Angels & Demons trouwens binnen 24 uur uitgelezen en een deel van die 24 uur was m'n verjaardag)
Dus als ik de Da Vinci Code ga lezen dan ga ik me waarschijnlijk irriteren aan de opbouw?
(ik heb Angels & Demons trouwens binnen 24 uur uitgelezen en een deel van die 24 uur was m'n verjaardag)
Exquise me? Baking powder?quote:Op donderdag 2 december 2004 19:58 schreef Isabeau het volgende:
David Duchovny vind ik een veel leukere keuze
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:34 schreef Verbal het volgende:
Isabootje, Isabootje, ik zou je bijna niet meer leuk vinden
V.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:00 schreef Leshy het volgende:
De mensen die ik in gedachten heb als ik de Sophie Neveu en Robert Langdon uit het boek visualiseer:
[afbeelding]
Johnny Depp heerscht nou net weer grote tijd.quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iteejer was al zo teleurgesteld dat ik Johnny Depp helemaal te gek vindEn nu jij...
Wat is er mis met mijn smaak voor acteurs.
Dat is trouwens wel een partij ladenlichterij van de uitgever. Op het moment dat ik dit typ komt net de reclame voor Het Juvenalis Dilemma op de radio langs: "De nieuwe thriller van Dan Brown, schrijver van De Da Vinci Code"quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:16 schreef engessa het volgende:
Op aanraden van mijn vader ook maar eens begonnen in de boeken van Dan Brown. De DaVinci Code in 4 dagen uit gelezen, Bernini Mysterie in 3 en ik ga straks beginnen in het Juvenalis dilemma.
Ik ookquote:Op donderdag 2 december 2004 19:58 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, de film. Maar waarom eerst de Da Vinci Code verfilmen en niet eerst Angels & Demons. En waarom Tom Hanks als Langdon?? Ik zie Langdon nog niet als Tom HanksDavid Duchovny vind ik een veel leukere keuze
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:16 schreef engessa het volgende:
Op aanraden van mijn vader ook maar eens begonnen in de boeken van Dan Brown. De DaVinci Code in 4 dagen uit gelezen, Bernini Mysterie in 3 en ik ga straks beginnen in het Juvenalis dilemma. Geen idee hoe ze in het Engels precies heten maar in het Nederlands lezen is voor de verandering best leuk.
Heel veel dingen die in DVC voorkomen heb ik al eens eerder wat over gelezen/gezien dus ik ben nog steeds benieuwd in hoeverre alle feiten kloppen. Is daar nog niet een mooie overzichtelijke site van gemaakt? Dat Sion gebeuren was mij wel bekend, de opgravingen in Jerazulem waarbij ze de 'heilige graal' gevonden hebben en dat dan iets met de geliefde van Jezus te maken zou hebben en het gesleep daarmee in Frankrijk... vaag heb ik dit wel eens eerder gelezen. Alleen geen idee waar.
Verder is het best een leuk boek maar om nu te zeggen dat dit het beste is wat ik ooit gelezen heb? Geen idee. Wat mij trouwens wel grappig toe zou lijken is dat de Priorij van Sion echt zou bestaan en de heer Dan Brown als leermeester het hoog tijd vond dat de waarheid naar boven zou komen. Eerst in de vorm van een boek wat over de hele wereld gelezen zou worden en wat iedereen als fictie af zou kunnen doen en dan komt over een jaar of drie het echte bewijs naar voren.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:48 schreef Dalai_Lama het volgende:
[..]
Lees alsjeblieft z.s.m. De Slinger van Foucault
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:58 schreef Isabeau het volgende:
De Slinger van Foucault was briljant, maar een beetje off-topic misschien
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:01 schreef EvilCole het volgende:
maar je hebt dus 10 en 11 december nachtdienst maar is het de nacht van vrijdag of zaterdag en zaterdag op zondag?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:01 schreef EvilCole het volgende:
[..]
you got it![]()
maar je hebt dus 10 en 11 december nachtdienst maar is het de nacht van vrijdag of zaterdag en zaterdag op zondag?
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:00 schreef Leshy het volgende:
En ja, Tom Hanks als Robert Langdon... ik vind hem er gewoonweg het type niet voor, maar dat zal van persoon tot persoon verschillen. De mensen die ik in gedachten heb als ik de Sophie Neveu en Robert Langdon uit het boek visualiseer:
quote:Op zaterdag 4 december 2004 01:21 schreef bolivian het volgende:
[..]
Spijker, kop! [afbeelding]
Echter, kan Petersen wel zo hard door het Louvre rennen met die kromme poten?
Is die van Umberto Eco?quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb dat kreng meerdere malen geprobeerd (Nederlands en Engels), maar ik ben niet voorbij pagina 60 gekomen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Ja, de Slinger van Foucault was van Umberto Eco. Je moet je wel even door de eerste pagina's worstelen (ik althans). Ik begreep er in het begin weinig van
Gewoon de laatste pagina lezen, ook een planquote:Op zaterdag 4 december 2004 11:47 schreef Isabeau het volgende:
Yvonne adviseert in zo'n geval het hele begin over te slaan![]()
quote:Op zaterdag 4 december 2004 11:45 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik heb dat kreng meerdere malen geprobeerd (Nederlands en Engels), maar ik ben niet voorbij pagina 60 gekomen.
Het is nog een van die uitdagingen in mijn boekenkast...
V.
Daar ben ik op dit moment in bezigquote:Op zaterdag 4 december 2004 13:05 schreef Dalai_Lama het volgende:
Heb je Cryptonomicon wel al gelezen? Die leest wat makkelijker weg.
quote:
quote:
Al moet ik wel wennen aan de schrijfstijl van die Stephenson.
Nog betrekkelijk in het begin... waar Lawrence Waterhouse wordt ingewijd in de cryptografie.quote:
Ik heb hier Snow Crash ook nog liggen. Ook nog zo'n uitdaging.quote:Die schrijfstijl verschilt per boekIk heb zelf pasgeleden Quicksilver gelezen en heb toen even een pauze genomen voor ik aan The Confusion (deel 2 uit de trilogie) ga beginnen.
Bedankt voor de link. Loopt inderdaad storm daarquote:Op zaterdag 4 december 2004 15:56 schreef Isabeau het volgende:
En dan is er uiteraard nog: De slinger van Foucault, Geniaal toch? en het nieuwere topic over de overeenkomsten tussen de da vinci code en de slinger van foucault: Umberto Eco - De Slinger van Foucault
En heel misschien nog te koop: [TK] Boek Umberto Eco: De slinger van Foucault
Haha inderdaad verkeerde gequotequote:Op zaterdag 4 december 2004 16:12 schreef Isabeau het volgende:
ps: dat zijn de Slinger van Foucault topics
Maar ik neem aan dat je de andere link bedoelt. Ik babbel er wel lekker mee, want ik vond dat boek schitterend!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-theorie nieuw voor me was. Heb erna dan ook maar 'De Geheimen van de DVC' van Simon Cox gelezen. Bekijkt alle beweringen kritisch etc..
Vond het alleen jammer dat het Sangreal-stukje er niet wordt besprokenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft iemand daar een weerlegging van?I don't really come from outer space || Last.fm
Werkt idd wel. Maar vond ik eigenlijk wel een erg makkelijk truukje. Dat begon me vrij snel te irriteren.quote:Op woensdag 22 december 2004 23:51 schreef Tokay het volgende:
Spannend geschreven (het trucje om op elk spannend moment nét weer over te schakelen naar een andere verhaallijn, werkt wel!)
Ik herken dat wel.quote:Op woensdag 22 december 2004 23:54 schreef LostFormat het volgende:
Werkt idd wel. Maar vond ik eigenlijk wel een erg makkelijk truukje. Dat begon me vrij snel te irriteren.
Er is toch meestal wel wat goeds aan boeken, waar wereldwijd een hype omheen is. Het is dan geen literatuur, maar zeker goed voor een (ont)spannende film. Het valt inderdaad op dat Brown een snaar heeft geraakt die wereldwijd veel lezers trekt. Ik heb het ook met plezier gelezen, evenals andere boeken van hem. Zelfde, vergelijkbare stijl, maar ook vergelijkbare spanning.quote:Op woensdag 22 december 2004 23:51 schreef Tokay het volgende:
Meestal lees ik geen boeken waar een enorme hype omheen is ontstaan, maar toen ik het kon lenen van een kennis, ben ik toch maar overstag gegaan
En toegegeven: het is gewoon een heerlijk boek!
Spannend geschreven (het trucje om op elk spannend moment nét weer over te schakelen naar een andere verhaallijn, werkt wel!), en interessante materie.
Ben er alweer een paar weken in bezig (ja ja, ik lees boeken nooit in één ruk uit), en ik geniet ervan.
Ik denk dat ik nu op 3/4 de van het boek ben.
Probeer dan eens Angels and Demons. Daar vond ik het einde niet voorspelbaar, en dacht "hè?!"quote:Op donderdag 30 december 2004 22:53 schreef Modus het volgende:
Ik heb hem net uit. Erg onderhoudend, alleen af en toe wordt de vaart nogal uit het verhaal gehaald doordat allerlei symboliek en historische gebeurtenissen uitgebreid uitgelegd worden. Verder vond ik de ontknoping nogal een anticlimax eerlijk gezegd..
[me=Tup pinkt een traantje weg..quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet] is het een keertje met Tup eens.[/me]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wasserwunderland
Shit, gaat de hel nu ook bevriezen?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet is het een keertje met Tup eens.
Zeker het nieuws niet gezien?quote:Op zondag 23 januari 2005 09:54 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Shit, gaat de hel nu ook bevriezen?
Ik loop wat achter.quote:Op zondag 23 januari 2005 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeker het nieuws niet gezien?
[afbeelding]
En naast Hanks inmiddels ook Audrey Tautou (Sophie) en Jean Reno (Fache)..quote:Op zondag 23 januari 2005 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Tom Hanks....
Het wordt verfilmd met Tom Hanks....
Ik HAAT Tom Hanks, ik kan Tom Hanks niet meer zien
Tsja, ik kan haar toch moeilijk anders dan als Amelie zien, ik vraag me af of ze ook een geloofwaardige Sophie wordt. Wel leuk dat ze een franse actrice nemen overigens.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:16 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
En naast Hanks inmiddels ook Audrey Tautou (Sophie) en Jean Reno (Fache)..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Sure, en wat te denken van dat andere sprookjes boek vol vage verhalen, wat al veel langer gehyped wordt?quote:Op maandag 31 januari 2005 11:31 schreef buzzer het volgende:
Ik las trouwens van het weekend dat dit boek het best verkochte boek voor volwassenen ooit is....
(Harry Potter buiten beschouwing gelaten)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Idd, de Bijbel is volgens mij nog steeds het bestverkochte boek ooit. En ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje moeilijk te geloven dat er van DDVC meer exemplaren zijn verkocht dan van The Lord Of The Rings....quote:Op maandag 31 januari 2005 11:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sure, en wat te denken van dat andere sprookjes boek vol vage verhalen, wat al veel langer gehyped wordt?
Nee, het is het best verkochte boek van het afgelopen jaar.
Dat hou ik trouwens ook voor een gerucht, hoewel, DDVC is natuurlijk wel een "toegankelijker" boek voor een "breed publiek"quote:Op maandag 31 januari 2005 13:21 schreef Dalai_Lama het volgende:
[..]
Idd, de Bijbel is volgens mij nog steeds het bestverkochte boek ooit. En ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje moeilijk te geloven dat er van DDVC meer exemplaren zijn verkocht dan van The Lord Of The Rings....
Da's waar. Maar ik schat dat zo'n 75% van de mensen die de film gezien hebben, ook het boek gekocht hebben (of ze het gelezen hebben, is een tweede...). De Da Vinci Code zal ook wel weer extra goed verkopen als de film er eenmaal is. Zoveel heisa om een boek dat niet eens zo geweldig is... Ik kan er nog steeds niet bij met m'n verstand.quote:Op maandag 31 januari 2005 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:Dat hou ik trouwens ook voor een gerucht, hoewel, DDVC is natuurlijk wel een "toegankelijker" boek voor een "breed publiek"
No way. Wordt van Fache niet gezegd dat hij de bijnaam "De Stier" heeft, of iets dergelijks? Dan heb je een kleine gezette Fransman nodig met een stevige nek die uit zijn neus kan briesenquote:
Ja, klassieker. De eerste die opperde dat Jezus een relatie had met Maria Magdalena en niet is is gestorven aan het kruis. Als ik me goed kan herinneren vertelden ze daarin dat hij was uitgeweken naar Frankrijk?quote:Op zondag 6 februari 2005 18:55 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Heilge Bloed en de Heilige Graal
Iemand dit boek al gelezen?
Als je het er niet mee eens bent moet je denk ik even langs gaan bij Ron Howard; Jean Reno is namelijk al gecast.quote:Op maandag 31 januari 2005 14:34 schreef Leshy het volgende:
[..]
No way. Wordt van Fache niet gezegd dat hij de bijnaam "De Stier" heeft, of iets dergelijks? Dan heb je een kleine gezette Fransman nodig met een stevige nek die uit zijn neus kan briesen
In het boek vroeg ik me de hele tijd af wat dan dat "weerzinwekkende" was. Minstens copulatie met een kip, geit of iets dergelijks. Of een kind!quote:Op zondag 6 februari 2005 21:21 schreef brambor het volgende:
Ik denk het feit dat iemand 10 jaar lang niet meer met opa wil praten, alleen vanwege opa's plezierige bezigheden (om het eufemistisch uit te drukken), zal in de film nog belachelijker overkomen volgens mij![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Haha, inderdaad. Ik vond de reactie van Sophie ook zwaar overdreven. Voor zoiets laat je toch geen geweldige opa schieten, eentje die je hartstikke leuke jeugd gegeven heeft! En ze was al in de twintig toe ze dat ritueel zag, dus zo onschuldig was ze zelf ook niet meer, lijkt me.quote:Op maandag 7 februari 2005 00:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In het boek vroeg ik me de hele tijd af wat dan dat "weerzinwekkende" was. Minstens copulatie met een kip, geit of iets dergelijks. Of een kind!
Misschien heb ik het fout hoor, maar hieruit lijkt het alsof je denkt dat die acteur zo heet, maar zo heet zijn personage, het is nl. Jean Reno.......quote:Op maandag 7 februari 2005 00:18 schreef Killer_Mom het volgende:
Bezu Fache!, hij is echt goed, misschien, zeker weten tegenover Tom Hanks,
Misschien kun je dit even tussen spoilertags voor de mensen die het boek nog niet gelezen hebben? Ja, die moeten er ook nog ergens zijn. Schijnt.quote:Op zondag 6 februari 2005 21:21 schreef brambor het volgende:
Ik denk het feit dat [..] zal in de film nog belachelijker overkomen volgens mij![]()
Net zoals [..]
gewoon doorlezen, mijn schoonzus is ook halverwegen t boek, en ze vindt t ook spannend.quote:Op maandag 14 februari 2005 00:16 schreef Faxie het volgende:
Ik ben zelf nu bij bladzijde 150, en het bevalt heel goed. Alleen nu k dit topic gelezen heb ga ik me toch wel afvragen wat nu eigenlijk de feiten en wat nu eigenlijk de fictie is in het verhaal. Dat word dus dat feiten/fictie-boek kopenWant ik stoor me er nu al een beetje aan dat ik misschien fictie als feiten aanneem
Je moet het boek ook lezen als mooie ficie, en niet als een geschiedenisboek (want daar is het ook niet voor bedoeld)quote:Op maandag 14 februari 2005 00:16 schreef Faxie het volgende:
Ik ben zelf nu bij bladzijde 150, en het bevalt heel goed. Alleen nu k dit topic gelezen heb ga ik me toch wel afvragen wat nu eigenlijk de feiten en wat nu eigenlijk de fictie is in het verhaal. Dat word dus dat feiten/fictie-boek kopenWant ik stoor me er nu al een beetje aan dat ik misschien fictie als feiten aanneem
Dat vind ik nu juist een van de weinige sterke punten aan 't verhaal. Dat je niet weet wat er nu wel en niet op feiten gebaseerd is.quote:Op maandag 14 februari 2005 00:16 schreef Faxie het volgende:
Rare keuze voor die acteur als Bezu Fache, deze had mss beter Opa kunnen spelen???quote:Op zondag 6 februari 2005 20:18 schreef Tokay het volgende:
De hoofdrolspelers.
[afbeelding]
Robert Langdon
[afbeelding]
Sophie Neveu
[afbeelding]
Bezu Fache
Da tweet ik, maar ik bedoelde qua lengte en breedtequote:Op dinsdag 15 februari 2005 17:11 schreef Dalai_Lama het volgende:
Jean Reno ís een groot acteur!
Ik dacht dat hij ongeveer 1.90m. is.quote:Op woensdag 16 februari 2005 15:01 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Da tweet ik, maar ik bedoelde qua lengte en breedte
Maar hij lijkt niet op een stier toch, zoals Fache zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 10:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij ongeveer 1.90m. is.
Hij dus:quote:Op dinsdag 22 februari 2005 14:42 schreef Smots het volgende:
Ik stelde me bij Fache eerder deze man voor:
[afbeelding]
Jean-Claude Dreyfus
Voor Teabing lijkt Jim Broadbent me uiterst geschiktquote:Op donderdag 17 februari 2005 10:34 schreef MadGuy het volgende:
Ik vraag me overigens af wie ze gaan casten voor Teabing en Silas!
Alle genoemde organisaties zijn echt, maar bij de rest moet je vraagtekens zetten. Leuk feitje: voormalig premier Aznar van Spanje is lid van Opus Dei.quote:Op maandag 14 februari 2005 00:16 schreef Faxie het volgende:
Ja idd.....ik moest heel erg aan dat spel denken in die tempelierskerk met die stenen beetlenissen van die ridders. In Broken Sword komt zo'n stuk bijna precies ook voorquote:Op woensdag 23 februari 2005 20:25 schreef MadGuy het volgende:
Btw, kennen jullie het PC spelletje Broken Sword: Shadow of the Templars?
Ik heb hem jaren geleden gespeeld en ik vind het nog steeds één van de beste adventure games ooit, vanwege het goed opgebouwde verhaal. Ik kreeg bij het lezen van de Da Vinci Code echt een positief deja vu gevoel door alle opvallende overeenkomsten. De Templars, Monsieur Plantard, een mysterieuze moordenaar, belangrijke mensen die worden gedood, een mysterieus ritueel....
Ga het spelen!
Ja, en dat niet alleen? Hier worden ook belangrijke mensen vermoord. Ook de naam Plantard die hier weer voorkomt... dat moet geen toeval zijn. Een Amerikaan en een Frans meisje die de boel oplossen, een ritueel van de Tempeliers, dat mausoleum in Spanje... Het lijtk ZO erg op elkaar!quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:07 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ja idd.....ik moest heel erg aan dat spel denken in die tempelierskerk met die stenen beetlenissen van die ridders. In Broken Sword komt zo'n stuk bijna precies ook voor![]()
Ja hallo, is 5 jaar geleden dat ik dat spel gespeeld heb, ik weet het allemaal niet meer hoorquote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:09 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ja, en dat niet alleen? Hier worden ook belangrijke mensen vermoord. Ook de naam Plantard die hier weer voorkomt... dat moet geen toeval zijn. Een Amerikaan en een Frans meisje die de boel oplossen, een ritueel van de Tempeliers, dat mausoleum in Spanje... Het lijtk ZO erg op elkaar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar ik lees een boek puur voor ontspanning en dus maakt het me weinig uit dat dat soort dingen als waar worden aangenomen. Een beetje vrijheid mag een schrijver zich wel permiteren wat mij betreft.
Conclusie: Ik vind het een geweldig boek, want het heeft me een week flink bezig gehouden en ik had er moeite mee het weg te leggen
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
Ik.quote:Op maandag 7 maart 2005 16:49 schreef Marty het volgende:
Ook al is het fictie (?!? wie zal het zeggen..)
domper he?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 00:47 schreef search64 het volgende:
[..]
Ik.
Maar dat is op zich niet zo'n probleem. De manier waarop het geschreven is, is vele malen erger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:18 schreef sleepflower het volgende:
Ik heb het boek net uit, vond het geweldig! Maar had nog wel een vraagje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I used to be SCHIZOFRENIC but we're okay now.
Zie dit topic Bernini Mysterie na Da Vinci Codequote:Op maandag 7 maart 2005 12:03 schreef Snoepey het volgende:
Ga nu Juvenalis en Bernini lezen, ben benieuwd!
Waarom zijn jullie figuren nooit in staat om gewoon een normaal verhaal te schrijven, maar gooien jullie allerlei vage beweringen achter elkaar aan, doend alsof je een soort verlicht wezen van een hogere dimensie bent, terwijl je ook maar gewoon een boerenlul achter een computer bent die over 80 jaar dood is, net als de rest van ons?quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:38 schreef dodeca het volgende:
Voor diegene die echt de diepte in wil ,volg mijn beknopte cursus: -edit-
"Leuke thriller" moet "pretentieus kutboek" zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:17 schreef Stpan het volgende:
Waarom moet gewoon een leuke thriller met wat leuke complottheorietjes worden uitgekauwd tot topics over allerlei rondjes (wiskunde A, les 1), theorien dat mensen op zoek zijn naar spritualisme (B&W afgelopen maandag) en resulteert het in mensen die voor het gemak ook aannemen dat er nu opeens allerlei achterliggende geheime informatie van de bijbel is onthuld...........?
...die allemaal gejat zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:03 schreef Stpan het volgende:
Om nog maar weer de clichés uit de kast te halen: het matige schrijftalent van Dan Brown en het gebrek aan karakterontwikkeling wordt gecompenseerd door knap gevonden complottheorien....
Maar DSVF maakt zijn pretenties ook waar...quote:Op vrijdag 1 april 2005 19:12 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Puur vermaak, vlot geschreven, meer niet. Pretentieus? Absoluut niet. Het hier geprezen Eco-boek Slinger van Foucault... als je het over pretenties hebt..
Waarom staat er dan leuke thriller?quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:26 schreef search64 het volgende:
[..]
"Leuke thriller" moet "pretentieus kutboek" zijn.
OK, daar ben ik het dan niet mee eens (hoewel ik de Slinger niet slecht vind hoor). Maar ik beschouw de Da Vinci Code als pretentieloos, in tegenstelling tot anderen hier dus. Maargoed, ik denk dat de hype daar veel invloed op heeft gehad.quote:Op vrijdag 1 april 2005 22:17 schreef Dalai_Lama het volgende:
[..]
Maar DSVF maakt zijn pretenties ook waar...
Gebrek aan literaire kennis, denk ik.quote:Op vrijdag 1 april 2005 22:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarom staat er dan leuke thriller?
En dan moet je keer op keer op keer op keer herhalen wanneer er iemand het lef heef om dit boek wel OK te vinden?quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:11 schreef search64 het volgende:
[..]
Gebrek aan literaire kennis, denk ik.
OK. Triest, maar OK.quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:17 schreef search64 het volgende:
Jep.
You beat me!quote:Op maandag 4 april 2005 23:41 schreef Aether het volgende:
Woensdag 6 april
Conspiracies on trial: Da Vinci Code: Cracked!
ik ben hem nu aan het lezen, en tot nu toe vind ik het echt een geweldig boek....quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:13 schreef Isabeau het volgende:
...maar wel knap in 1 boek samengepropt(en door de populariteit ineens bij een groot publiek bekend en voorheen maar bij een vrij kleine groep)
quote:Op woensdag 6 april 2005 19:30 schreef djmurcielago het volgende:
nou ik heb em uit, het einde is minder sterk, maar het boek vermaakt primaah de omgekeerde pyramide in het Louvre...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mischien al genoemd hier, sorry dan"Atb is lief, groetjes Peri."
ja dat idee had ik ook, eigenlijk een betje jammer, er had zoveel meer in het einde gezeten....quote:Op zaterdag 23 april 2005 17:31 schreef Isabeau het volgende:
Het kwam op mij over alsof Dan Brown met zijn uitgever had afgesproken een x aantal pagina´s te schrijven en een paar pagina´s voor het einde dacht hij: shit, het moet zo af zijn!
nee nog niet, maar ik ga nu eerst aan het Bernini Mysterie beginnenquote:Op zaterdag 23 april 2005 18:39 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Iemand al Een Venetiaans Geheim/The Rule of Four van Caldwell en Thomason gelezen? Vergelijkbaar met Brown's Langdon-boeken, maar wel beter geschreven. Net pas in begonnen overigens.
Ik heb 'm inmiddels ook uit. En moet me hier toch wel bij aansluiten. Mooi boekquote:Op zaterdag 23 april 2005 23:46 schreef Dalai_Lama het volgende:
The Rule of Four vond ik echt vele malen beter dan DDVC! Veel meer in de stijl van Donna Tartt's The Secret History. Echt een prachtig boek!
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:26 schreef komrad het volgende:
wat dacht je van ff achterin te kijken bij het laatste hoofdstuk
1. Ik zou wat Brown in DVC presenteerd nauwelijks een theorie willen noemen. Het is een hoop geinige weetjes (ik zeg expres niet 'feiten') dat als los zand aan elkaar plakt en word gepresenteerd als 'de waarheid'. Leuk onderpinsel voor het verhaal, dat wel.quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:14 schreef Viking84 het volgende:
Nog een opmerking over DVC. Wat ik wel heel erg kan waarderen aan het boek is dat het (vermeend) feit en fictie mengt en zo alternatieve opvattingen introduceert bij een groot publiek dat de boeken waar DVC door geïnspireerd is (holy blood, templar revelations etc) niet leest. Dit is wel dé manier om het grote publiek bekend te maken met alternatieve theorieën.
QUa thematiek ligt De Slinger van Foucault veel dichertbij.quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:14 schreef Viking84 het volgende:
Momenteel lees ik De naam van de Roos van Umberto Eco. Heb intussen wel gemerkt dat het wel vaak een meer sophisticated versie van de Da Vinci Code wordt genoemd. Of dat terecht is weet ik nog niet; wel dat het een stuk ingewikkelder te lezen is dan DVC (maar dat is ook niet erg)
Die ga ik ook nog lezen. Die heb ik m'n broer cadeau gedaan, dus nog eventjes geduld tot hij er mee klaar isquote:Op woensdag 20 juli 2005 01:06 schreef Killer_Mom het volgende:
er is nog een uitgave, waar of nietwaar, de achtergond over dit boek.
dit maakt je wakker, met een droog feitenverhaal, geschiedenis ...... niemand leest dit.
nu wel.
en die heb ik dus gemist, afgelopen zondag op discovery. ....... * baalt*quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:07 schreef MightyV het volgende:
[..]
1. Ik zou wat Brown in DVC presenteerd nauwelijks een theorie willen noemen. Het is een hoop geinige weetjes (ik zeg expres niet 'feiten') dat als los zand aan elkaar plakt en word gepresenteerd als 'de waarheid'. Leuk onderpinsel voor het verhaal, dat wel.
2. Holy Blood, Holy Grail was destijds een enorme bestseller onder "het grote publiek".
3. De echte reden dat deze alternatieve theorieen niet eerder zijn 'doorgesijpeld' naar "het grote publiek" is omdat het grotendeels lariekoek is dat al lang is afgeschoten in academische kringen.
En nee dit is geen samenzwering van professoren (of kortzichtigheid) maar gewoon omdat de bewijslast niet voldoet aan wetenschappelijke criteria.
Als je een leuke 2-uur durende docu wil zien waarin DVC word nergehaald, betreffende 'feit en fictie', check "The real DaVinci Code" (met als bonus Blackadder's Baldrick Ttony Robinson).
Ja, was heel interessant. Alleen heb ik de DVC niet gelezen want zodra iets een hype isquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:43 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
en die heb ik dus gemist, afgelopen zondag op discovery. ....... * baalt*
iemand?
Yep: Bernini Mysterie na Da Vinci Codequote:Op donderdag 11 augustus 2005 13:51 schreef SSID het volgende:
Is er hier ook ergens zo'n leuk topic over Angels & Demons (Berninin mysteri)???
Ik denk dat Patrick Stewart wel een goede Teabing zou kunnen zijn:quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:14 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ik vraag me af of McKellen wel een goede Teabing is...
En ze moeten een hoop doen om van Eccleston een geloofwaardige grote albino te maken, lijkt me..
Mensen zoals jij snap ik nooit. Okee, niet mee gaan met de massa, vooruit. Maar een boek zoals dit lees je toch gewoon voor je eigen plezier? Het is allemaal fictie, geschreven om een mens te vermaken. En oohw, het is een hype geworden, tsja..dat had Dan Brown ook vast niet bedoeld, en niemand zal je minder aardig vinden omdat je het boek heb gelezen hoor, je imago zal er niet slechter van worden..quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 01:29 schreef welck het volgende:
[..]
Ja, was heel interessant. Alleen heb ik de DVC niet gelezen want zodra iets een hype is![]()
Mischien stom maar het werkt voor mij en goed ook ( zie onder )
Ik vond Ian McKellen al vanaf het begin geweldig, zelfs nog voordat ik zelfs wist dat het boek verfilmd werd, ik had bij het lezen al een soort Magneto in mijn hoofd. (Ian McKellen in X-Men dus, en dan vooral in zijn 'zielige fase' in die plastic gevangenis)quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:40 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Ik denk dat Patrick Stewart wel een goede Teabing zou kunnen zijn:
[afbeelding]
Audrey vind ik te kinds en goofy uitzien voor zo'n rol, maar Hollywood kennende nemen ze toch wel lekker wijf voor de rol van Sophie... Misschien Ashley Judd?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:03 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ik vond Ian McKellen al vanaf het begin geweldig, zelfs nog voordat ik zelfs wist dat het boek verfilmd werd, ik had bij het lezen al een soort Magneto in mijn hoofd. (Ian McKellen in X-Men dus, en dan vooral in zijn 'zielige fase' in die plastic gevangenis)
Ik vind vooral Tom Hanks een verschrikkelijke miscasting en ik kan die Audrey Tautou niet aanzien, maar dat is persoonlijk
quote:Cast (in credits order)
Tom Hanks .... Robert Langdon
Audrey Tautou .... Sophie Neveu
Ian McKellen .... Sir Leigh Teabing
Alfred Molina .... Bishop Aringarosa
Jean Reno .... Bezu Fache
Paul Bettany .... Silas
Etienne Chicot .... Opus Dei Member
Seth Gabel
Jean-Pierre Marielle .... Jacques Sauniere
Jürgen Prochnow
quote:'Russell Crowe' was considered for the role of Robert Langdon.
Julie Delpy and Kate Beckinsale were two of the original people thought of for the role of Sophie.
Sophie Marceau, Audrey Tautou, Virginie Ledoyen, Judith Godrèche, and Linda Hardy were auditioned for the role of Sophie Neveu. Against the odds, Audrey Tautou was offered the part
Wederom gehijacked door Yvonne...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:40 schreef Dos37 het volgende:
Dit is NIET Robert - Da Vinci Code- Langdon
een topic over de casting van de film in KLB
Oh, nu ben ik erg benieuwd wie je liever had gezien in de rol van Silas?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:07 schreef Isabeau het volgende:
Paul Bettany is een geweldig acteur, maar ik vond hem desalnietemin niet de juiste man voor de rol
Als je verder over de film wilt praten kan je ook in dt topic terecht: Da Vinci Code - SPOILER topic
Daar heb je dan wel weer gelijk in inderdaad.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb eigenlijk geen bestaande acteur voor ogen voor de rol van Silas, maar ik had me hem veel ruiger, veel primitiever voorgesteld. Paul Bettany komt te beschaafd over![]()
En Jean Reno was inderdaad meesterlijk. Zoals altijd eigenlijk.
dat mag altijd.quote:Op woensdag 22 juli 2009 01:20 schreef Drumpie het volgende:
Ik zit nu toch met een paar vragen omdat ik de film net heb gezien.
- Is er echt een graf van Maria Magdalena en waar is die
-
- Hoe kon Leonardo Da Vinci zoveel weten over Jezus en die dingen.
p.s sorry voor het omhoog schoppen.
Bedankt!quote:Op woensdag 22 juli 2009 01:40 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
dat mag altijd.
er is geen graf van Maria Magdalena , zover als bekend...
..
Hoe kon Leonardo Da Vinci zoveel weten over Jezus en die dingen.
---
het boek is fictie , met een bedroevend einde, knap in elkaaar gezet, maar slaat nergens op.
wil je alles weten over Leonardo Da Vinci , kijk dan op Internet.
een bijzonder kunstenaar die spotte met het geloof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |