1. Ik zou wat Brown in DVC presenteerd nauwelijks een theorie willen noemen. Het is een hoop geinige weetjes (ik zeg expres niet 'feiten') dat als los zand aan elkaar plakt en word gepresenteerd als 'de waarheid'. Leuk onderpinsel voor het verhaal, dat wel.quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:14 schreef Viking84 het volgende:
Nog een opmerking over DVC. Wat ik wel heel erg kan waarderen aan het boek is dat het (vermeend) feit en fictie mengt en zo alternatieve opvattingen introduceert bij een groot publiek dat de boeken waar DVC door geïnspireerd is (holy blood, templar revelations etc) niet leest. Dit is wel dé manier om het grote publiek bekend te maken met alternatieve theorieën.
QUa thematiek ligt De Slinger van Foucault veel dichertbij.quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:14 schreef Viking84 het volgende:
Momenteel lees ik De naam van de Roos van Umberto Eco. Heb intussen wel gemerkt dat het wel vaak een meer sophisticated versie van de Da Vinci Code wordt genoemd. Of dat terecht is weet ik nog niet; wel dat het een stuk ingewikkelder te lezen is dan DVC (maar dat is ook niet erg)
Die ga ik ook nog lezen. Die heb ik m'n broer cadeau gedaan, dus nog eventjes geduld tot hij er mee klaar isquote:Op woensdag 20 juli 2005 01:06 schreef Killer_Mom het volgende:
er is nog een uitgave, waar of nietwaar, de achtergond over dit boek.
dit maakt je wakker, met een droog feitenverhaal, geschiedenis ...... niemand leest dit.
nu wel.
en die heb ik dus gemist, afgelopen zondag op discovery. ....... * baalt*quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:07 schreef MightyV het volgende:
[..]
1. Ik zou wat Brown in DVC presenteerd nauwelijks een theorie willen noemen. Het is een hoop geinige weetjes (ik zeg expres niet 'feiten') dat als los zand aan elkaar plakt en word gepresenteerd als 'de waarheid'. Leuk onderpinsel voor het verhaal, dat wel.
2. Holy Blood, Holy Grail was destijds een enorme bestseller onder "het grote publiek".
3. De echte reden dat deze alternatieve theorieen niet eerder zijn 'doorgesijpeld' naar "het grote publiek" is omdat het grotendeels lariekoek is dat al lang is afgeschoten in academische kringen.
En nee dit is geen samenzwering van professoren (of kortzichtigheid) maar gewoon omdat de bewijslast niet voldoet aan wetenschappelijke criteria.
Als je een leuke 2-uur durende docu wil zien waarin DVC word nergehaald, betreffende 'feit en fictie', check "The real DaVinci Code" (met als bonus Blackadder's Baldrick Ttony Robinson).
Ja, was heel interessant. Alleen heb ik de DVC niet gelezen want zodra iets een hype isquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:43 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
en die heb ik dus gemist, afgelopen zondag op discovery. ....... * baalt*
iemand?
Yep: Bernini Mysterie na Da Vinci Codequote:Op donderdag 11 augustus 2005 13:51 schreef SSID het volgende:
Is er hier ook ergens zo'n leuk topic over Angels & Demons (Berninin mysteri)???
Ik denk dat Patrick Stewart wel een goede Teabing zou kunnen zijn:quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:14 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ik vraag me af of McKellen wel een goede Teabing is...
En ze moeten een hoop doen om van Eccleston een geloofwaardige grote albino te maken, lijkt me..
Mensen zoals jij snap ik nooit. Okee, niet mee gaan met de massa, vooruit. Maar een boek zoals dit lees je toch gewoon voor je eigen plezier? Het is allemaal fictie, geschreven om een mens te vermaken. En oohw, het is een hype geworden, tsja..dat had Dan Brown ook vast niet bedoeld, en niemand zal je minder aardig vinden omdat je het boek heb gelezen hoor, je imago zal er niet slechter van worden..quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 01:29 schreef welck het volgende:
[..]
Ja, was heel interessant. Alleen heb ik de DVC niet gelezen want zodra iets een hype is![]()
Mischien stom maar het werkt voor mij en goed ook ( zie onder )
Ik vond Ian McKellen al vanaf het begin geweldig, zelfs nog voordat ik zelfs wist dat het boek verfilmd werd, ik had bij het lezen al een soort Magneto in mijn hoofd. (Ian McKellen in X-Men dus, en dan vooral in zijn 'zielige fase' in die plastic gevangenis)quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:40 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Ik denk dat Patrick Stewart wel een goede Teabing zou kunnen zijn:
[afbeelding]
Audrey vind ik te kinds en goofy uitzien voor zo'n rol, maar Hollywood kennende nemen ze toch wel lekker wijf voor de rol van Sophie... Misschien Ashley Judd?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 23:03 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ik vond Ian McKellen al vanaf het begin geweldig, zelfs nog voordat ik zelfs wist dat het boek verfilmd werd, ik had bij het lezen al een soort Magneto in mijn hoofd. (Ian McKellen in X-Men dus, en dan vooral in zijn 'zielige fase' in die plastic gevangenis)
Ik vind vooral Tom Hanks een verschrikkelijke miscasting en ik kan die Audrey Tautou niet aanzien, maar dat is persoonlijk
quote:Cast (in credits order)
Tom Hanks .... Robert Langdon
Audrey Tautou .... Sophie Neveu
Ian McKellen .... Sir Leigh Teabing
Alfred Molina .... Bishop Aringarosa
Jean Reno .... Bezu Fache
Paul Bettany .... Silas
Etienne Chicot .... Opus Dei Member
Seth Gabel
Jean-Pierre Marielle .... Jacques Sauniere
Jürgen Prochnow
quote:'Russell Crowe' was considered for the role of Robert Langdon.
Julie Delpy and Kate Beckinsale were two of the original people thought of for the role of Sophie.
Sophie Marceau, Audrey Tautou, Virginie Ledoyen, Judith Godrèche, and Linda Hardy were auditioned for the role of Sophie Neveu. Against the odds, Audrey Tautou was offered the part
Wederom gehijacked door Yvonne...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:40 schreef Dos37 het volgende:
Dit is NIET Robert - Da Vinci Code- Langdon
een topic over de casting van de film in KLB
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |