abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 december 2004 @ 16:10:44 #101
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23759073
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:56 schreef Isabeau het volgende:
En dan is er uiteraard nog: De slinger van Foucault, Geniaal toch? en het nieuwere topic over de overeenkomsten tussen de da vinci code en de slinger van foucault: Umberto Eco - De Slinger van Foucault

En heel misschien nog te koop: [TK] Boek Umberto Eco: De slinger van Foucault
Bedankt voor de link. Loopt inderdaad storm daar Zal mijn verdere reacties over Angels and Demons daar plaatsen, en hopen dat het dan wel storm gaat lopen!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_23759106
ps: dat zijn de Slinger van Foucault topics

Maar ik neem aan dat je de andere link bedoelt. Ik babbel er wel lekker mee, want ik vond dat boek schitterend!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 4 december 2004 @ 19:08:22 #103
13857 Nokia3310
pi_23762832
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 16:12 schreef Isabeau het volgende:
ps: dat zijn de Slinger van Foucault topics

Maar ik neem aan dat je de andere link bedoelt. Ik babbel er wel lekker mee, want ik vond dat boek schitterend!
Haha inderdaad verkeerde gequote Ben nu bij bladzijde 540, werd alleen gestoord door een vriendin die zo uit wil gaan. Ben dus bang dat ik het boek toch niet vandaag uitkrijg. Hoewel, vannacht na het uitgaan...
  zondag 5 december 2004 @ 01:10:13 #104
13857 Nokia3310
pi_23770511
Heb hem uit! Geweldig boek! Voor wat meer inhoudelijk geneuzel heb ik gereageerd in: Bernini Mysterie na Da Vinci Code Zou wel een mod kunnen worden
pi_23796682
iemand toevallig deze puzzle gedaan?
http://www.randomhouse.com/doubleday/davinci/main.html

er is wel een topic al over maar die is gesloten omdat deze ook open was (hier werd er echter niet over gesproken?)

ben nu in die Depository Bank of Zurich.. maar gaat het nog verder?.. er staat dan leuk dat het ding is teruggestuurd....en een tel nr wat je zou moeten bellen
pi_23818284
lamaar..heb het al 'gesolved' ..leuke puzzle moet ik zeggen!
pi_23867720
Een erg spannend boek, maar ik vind Langdon wel een beetje een flat character. Dit wordt dan wel weer ruim gecompenseerd met Teabing.

Het is wat het is... een spannend boek, interessante weetjes en mystieke elementen erin verwerkt; Niets meer, niets minder. Als je er eenmaal aan begonnen bent, lees je hem zo uit.
pi_24124672
DVC ook gelezen, heb me erg vermaakt. Ik moet eerlijk bekennen dat die hele
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-theorie nieuw voor me was. Heb erna dan ook maar 'De Geheimen van de DVC' van Simon Cox gelezen. Bekijkt alle beweringen kritisch etc..

Vond het alleen jammer dat het Sangreal-stukje er niet wordt besproken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft iemand daar een weerlegging van?
I don't really come from outer space || Last.fm
  woensdag 22 december 2004 @ 23:51:56 #109
71048 Tokay
makes your day!
pi_24149732
Meestal lees ik geen boeken waar een enorme hype omheen is ontstaan, maar toen ik het kon lenen van een kennis, ben ik toch maar overstag gegaan
En toegegeven: het is gewoon een heerlijk boek!

Spannend geschreven (het trucje om op elk spannend moment nét weer over te schakelen naar een andere verhaallijn, werkt wel!), en interessante materie.
Ben er alweer een paar weken in bezig (ja ja, ik lees boeken nooit in één ruk uit), en ik geniet ervan.
Ik denk dat ik nu op 3/4 de van het boek ben.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_24149822
quote:
Op woensdag 22 december 2004 23:51 schreef Tokay het volgende:
Spannend geschreven (het trucje om op elk spannend moment nét weer over te schakelen naar een andere verhaallijn, werkt wel!)
Werkt idd wel. Maar vond ik eigenlijk wel een erg makkelijk truukje. Dat begon me vrij snel te irriteren.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  donderdag 23 december 2004 @ 00:07:07 #111
71048 Tokay
makes your day!
pi_24150137
quote:
Op woensdag 22 december 2004 23:54 schreef LostFormat het volgende:
Werkt idd wel. Maar vond ik eigenlijk wel een erg makkelijk truukje. Dat begon me vrij snel te irriteren.
Ik herken dat wel.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
pi_24308075
Ik heb hem net uit. Erg onderhoudend, alleen af en toe wordt de vaart nogal uit het verhaal gehaald doordat allerlei symboliek en historische gebeurtenissen uitgebreid uitgelegd worden. Verder vond ik de ontknoping nogal een anticlimax eerlijk gezegd. .
pi_24310590
quote:
Op woensdag 22 december 2004 23:51 schreef Tokay het volgende:
Meestal lees ik geen boeken waar een enorme hype omheen is ontstaan, maar toen ik het kon lenen van een kennis, ben ik toch maar overstag gegaan
En toegegeven: het is gewoon een heerlijk boek!

Spannend geschreven (het trucje om op elk spannend moment nét weer over te schakelen naar een andere verhaallijn, werkt wel!), en interessante materie.
Ben er alweer een paar weken in bezig (ja ja, ik lees boeken nooit in één ruk uit), en ik geniet ervan.
Ik denk dat ik nu op 3/4 de van het boek ben.
Er is toch meestal wel wat goeds aan boeken, waar wereldwijd een hype omheen is. Het is dan geen literatuur, maar zeker goed voor een (ont)spannende film. Het valt inderdaad op dat Brown een snaar heeft geraakt die wereldwijd veel lezers trekt. Ik heb het ook met plezier gelezen, evenals andere boeken van hem. Zelfde, vergelijkbare stijl, maar ook vergelijkbare spanning.
Off-topic: Von Däniken was ook zo'n verhalenverteller.
pi_24310666
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:53 schreef Modus het volgende:
Ik heb hem net uit. Erg onderhoudend, alleen af en toe wordt de vaart nogal uit het verhaal gehaald doordat allerlei symboliek en historische gebeurtenissen uitgebreid uitgelegd worden. Verder vond ik de ontknoping nogal een anticlimax eerlijk gezegd. .
Probeer dan eens Angels and Demons. Daar vond ik het einde niet voorspelbaar, en dacht "hè?!"
pi_24319626
Ben nu op de helft. Goed boek!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 13:22:21 #116
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_24335675
Ik heb hem net uit. Ik hoorde veel positieve en negatieve verhalen erover. Maar ik moet zeggen dat ik het een heerlijk boek vond en zelfs na het samenvatten van alle tentamen stof ik nog gemotiveerd was voor mijn plezier lekker verder te lezen. Het is een echte page turner, al hoewel ik sommige dingen niet echt ingewikkeld vond. Ik ben benieuwd naar de verfilming!
pi_24338788
klas net dat Tom Hanks Robert Langdon gaat spelen ?
Wel jammer want kd8 zelf eigenlijk aan Indy (harison ford )
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
  zondag 2 januari 2005 @ 01:41:16 #118
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24349006
Goed boek, ik heb hem nu bijna uit. Wat me in het boek aanspreekt is dat je er ook echt wat wijzer van wordt. (kunst)geschiedenis in een populair jasje. Daar is niks mis mee. Wat me ook wel aanspreekt is dat de vrouw er in het verhaal zo goed van afkomt. Zoveel positiefs vind je helaas tot op heden nog steeds niet over het fenomeen 'vrouw', ik vond het wel leuk dat er in een nutshell een boekje open werd gedaan over de positie van de vrouw in de oorsprong en hoe dat in de loop van de tijd helemaal is omgeslagen, grotendeels door toedoen van het Christendom, en dat 'het zwakke geslacht'daar tot op heden nog steeds minder of meer onder lijdt. als er echt zoveel mensen dit boek hebben gelezen dan lijkt het me positief als men daar eens bij stilstaat...
pi_24385028
Kent iemand "daughter of god"?
Er schijnen gelijkenissen in te zitten.
(via)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_24385066
Ik heb het boek hier ook het huis binnen zien komen. Mijn moeder praat over niets anders, ik lees liever gewoon de krant.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 02:39:58 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24385118
was laatst bij een vriend van mij die het een goed boek vond. Let wel, dit is iemand die doorgaans als je hem over een boek (Heart of darkness) vertelde niet de film kende, maar het computerspelletje...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24397783
Ik heb hem vanmiddag maar gekocht, verder lenen is ook niet echt een optie meer. Ik ben er nu al ongeveer 2 maanden in bezig Terwijl ik het wel een goed boek vind, maar elke keer gewoon druk met andere dingen en echt stil zitten om een boek te lezen, doe ik niet zo snel.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  donderdag 6 januari 2005 @ 00:05:34 #123
111621 Ursa
wijst de weg
pi_24422803
Heb The Da Vinci Code eerst geleend en toen in één dag uitgelezen (zat toch in het vliegtuig en had dus niets beters te doen). Leuk boek, vooral omdat het je kennis laat maken met ideeën omtrent interessante onderwerpen zoals beroemde kunst, bekende mensen uit het verleden en de katholieke kerk, ideeën die je zelf niet zo snel opgezocht zou hebben. En natuurlijk is het lekker snel geschreven, het boek grijpt je aandacht en houdt je betrokken. De plot vind ik vrij clichématig, maar werkt wel. Van "character building" is in dit boek geen sprake, maar dat ervaar ik niet als storend. De plichtmatige cliff hangers op den duur wel!

Het Bernini Mysterie maakt gebruik van dezelfde trucs als The Da Vinci Code. En de trucs vallen in dit boek meer op, omdat de ten tonele gevoerde ideeën, naar mijn mening, minder interessant zijn. Nu studeer ik ook zelf natuurkunde, waardoor de praatjes over antimaterie ietwat storend waren, maar een ander punt waarom het Bernini Mysterie voor mijn gevoel minder goed is, heeft te maken met het einde van het boek. Een bijna James Bondachtig einde, en dus zeer ongeloofwaardig. The Da Vinci Code had hier eveneens last van, maar bij het Bernini Mysterie wordt het echt vervelend.

Al met al raad ik The Da Vinci Code aan, om bovengenoemde redenen. Ik heb zelf de Engelse versie met foto's erbij gekocht. Erg leuk, omdat je dan alle beschreven schilderijen en gebouwen ook afgebeeld ziet.

Als je The Da Vinci Code eenmaal gelezen hebt, kun je wat mij betreft het Bernini Mysterie wel overslaan.

Tot slot nog: lees de boeken, als dat lukt, in het Engels! Ik heb The Da Vinci Code in het Engels gelezen en het Bernini Mysterie in het Nederlands; Engels beviel hierbij een stuk beter.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 03:13:29 #124
71048 Tokay
makes your day!
pi_24459364
En uit!
Ja, het duurde even.
Lekker boek, spannend geschreven, sommige personages zijn echter wat vlak, maar het einde is fraai.
Hou ik wel van.
Ben nu toch wel benieuwd naar De Slinger van Foucault van Eco.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 14:15:28 #125
99433 Tup
Tupperwaar
pi_24463713
Goed, maar had wat meer uitwerking mogen hebben. over phi bijvoorbeeld. SvF vind ik véél beter.
Wasserwunderland
  zaterdag 8 januari 2005 @ 16:09:34 #126
45206 Pietverdriet
pi_24465511
* Pietverdriet is het een keertje met Tup eens.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:55:32 #127
99433 Tup
Tupperwaar
pi_24468642
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet] is het een keertje met Tup eens.[/me]
[me=Tup pinkt een traantje weg..
Wasserwunderland
pi_24546278
wat een geweldig boek
ik had hem in 2 dagen uit (de geillustreerde versie ), en kan niet wachten totdat ik in een andere Dan Brown boek kan beginnen

[ Bericht 3% gewijzigd door keijz op 13-01-2005 13:49:08 ]
pi_24601450
Ik had hem uitgelezen gisteren.
Leuk boek.
Het hele grappige gisteren was dat ik Weekend Miljonairs zat te kijken.
Op het eind zat er zo´n meisje met 2 vragen (van 32000 naaar 64000) werden 2 vragen gesteld.

De ene vraag was: "Wie schreef zijn notities altijd in spiegelschrift?".
Keuzes waren ABCD, Leonardo Da Vinci stond er ook tussen.

Andere vraag was "Welke woord was voorgeleidt uit de vroegere betekenis dienaar, helper, ondergeschikte?" (of zo iets) ... Minister stond ertussen.

Het grappige was dat deze 2 vragen precies achter elkaar aankwamen.
Normaal zou ik de antwoorden op deze vragen niet weten, maar nadat ik het boek had gelezen en het kwam op TV, wist ik het meteen n.a.v. dat boek!
Misschien hadden de vragenmakers ook DVC gelezen bij het maken van de vragen
pi_24601652
De Da Vinci Code heb ik in 2 dagen uitgelezen, ik had meer te doen leest makkelijk, alleen t einde vond ik wel vlug afgeraffeld., en... boek uit.
nu heb ik t boekje, 175 blz.
De geheimen van De Davinci Code,
Wat zijn de feiten en wat is fictie?
by Simon Cox, 12 Euro, of zo

kort en bondig legt hij allerlei tekens en en symbolen uit , en meer. leuk om te lezen,
hij wilde t kort houden, om er geen studie boek van te maken. van mij had dat wel gemogen, maar dit volstaat ook wel, de rest kun je ook via dit boek op internet vinden.
voor als je meer wil weten over geloof en oorlog.
De Puta Madre
  zondag 16 januari 2005 @ 22:06:25 #131
99433 Tup
Tupperwaar
pi_24603224
Trouwens, "The Templar Revelation" is een aardig boek met
SPOILER
Wasserwunderland
  zondag 23 januari 2005 @ 09:49:59 #132
45206 Pietverdriet
pi_24702267
Tom Hanks....
Het wordt verfilmd met Tom Hanks....
Ik HAAT Tom Hanks, ik kan Tom Hanks niet meer zien
pi_24702286
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet is het een keertje met Tup eens.
Shit, gaat de hel nu ook bevriezen?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  zondag 23 januari 2005 @ 10:09:41 #134
45206 Pietverdriet
pi_24702391
quote:
Op zondag 23 januari 2005 09:54 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Shit, gaat de hel nu ook bevriezen?
Zeker het nieuws niet gezien?

pi_24702412
quote:
Op zondag 23 januari 2005 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zeker het nieuws niet gezien?

[afbeelding]
Ik loop wat achter.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:16:43 #136
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_24750675
quote:
Op zondag 23 januari 2005 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Tom Hanks....
Het wordt verfilmd met Tom Hanks....
Ik HAAT Tom Hanks, ik kan Tom Hanks niet meer zien
En naast Hanks inmiddels ook Audrey Tautou (Sophie) en Jean Reno (Fache)..
I don't really come from outer space || Last.fm
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:33:58 #137
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_24751108
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:16 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

[..]

En naast Hanks inmiddels ook Audrey Tautou (Sophie) en Jean Reno (Fache)..
Tsja, ik kan haar toch moeilijk anders dan als Amelie zien, ik vraag me af of ze ook een geloofwaardige Sophie wordt. Wel leuk dat ze een franse actrice nemen overigens.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_24751345
door al die bekendheid van t boek, en wat t heeft losgemaakt bij de papen, zal t best wel iets worden, maar ik denk t niet,
Waarschijnlijk gooien ze t verhaal meer op het vreselijk rammelend " detective verhaal"
inplaats waar t boek echt over gaat.
film is bijna altijd minder als t boek, niks aan te doen, " de " mensen willen anderhalf uur vermaak, en dan krijgen ze wat ze willen .
De Puta Madre
pi_24774773
kheb alle reacties van deze topic (nog) niet gelezen.
Maareh, ik had de engelse versies van de 2 andere boeken gekocht

deception point en digital fortress, je moet wat op vakantie hé
In hte begin vond ik deception point maar niks, het begon veel te traag naar mijn mening en het voelde niet zo goed aan.
Maar gaanderweg vond ik het beter en beter

EN toen ik laatst het Juvenalis dilemma zag,d acht ik, yes, een nieuwe boek
dus niet

vraag me af hoe ze deception point gaan noemen in het Nederlands
pi_24847686
Ik wil graag twee voor mij opvallende en irritante dingen aanhalen uit de Da Vinci Code. Het eerste haalt volgens mij de hele basis onder het boek vandaan en het tweede gaat over het neerzetten van het kwaad.
SPOILER
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 31 januari 2005 @ 11:31:43 #141
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24847753
Ik las trouwens van het weekend dat dit boek het best verkochte boek voor volwassenen ooit is....
(Harry Potter buiten beschouwing gelaten)

bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=475089&c=10
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 31 januari 2005 @ 11:33:16 #142
45206 Pietverdriet
pi_24847775
In het NRC stond een stukje over "wat ligt er op het nachtkastje van..." Deze week was het Mat Herben. En het boek was DDVC.
Hij gaat daarin tekeer tegen Thomas Ross, das allemaal slechte bagger, en Dan Brown, Dat is pas een thrillerschrijver! Hij voegt eraan toe dat hij het in het Engels gelezen heeft enne, al voor de hype!
  maandag 31 januari 2005 @ 11:35:04 #143
45206 Pietverdriet
pi_24847809
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:31 schreef buzzer het volgende:
Ik las trouwens van het weekend dat dit boek het best verkochte boek voor volwassenen ooit is....
(Harry Potter buiten beschouwing gelaten)
Sure, en wat te denken van dat andere sprookjes boek vol vage verhalen, wat al veel langer gehyped wordt?
Nee, het is het best verkochte boek van het afgelopen jaar.
  maandag 31 januari 2005 @ 11:35:58 #144
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24847831
SPOILER
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_24849323
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure, en wat te denken van dat andere sprookjes boek vol vage verhalen, wat al veel langer gehyped wordt?
Nee, het is het best verkochte boek van het afgelopen jaar.
Idd, de Bijbel is volgens mij nog steeds het bestverkochte boek ooit. En ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje moeilijk te geloven dat er van DDVC meer exemplaren zijn verkocht dan van The Lord Of The Rings....
  maandag 31 januari 2005 @ 13:24:36 #146
45206 Pietverdriet
pi_24849365
quote:
Op maandag 31 januari 2005 13:21 schreef Dalai_Lama het volgende:

[..]

Idd, de Bijbel is volgens mij nog steeds het bestverkochte boek ooit. En ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje moeilijk te geloven dat er van DDVC meer exemplaren zijn verkocht dan van The Lord Of The Rings....
Dat hou ik trouwens ook voor een gerucht, hoewel, DDVC is natuurlijk wel een "toegankelijker" boek voor een "breed publiek"
pi_24849387
Jean Reno als Besu Fache! Tijdens het lezen zag ik hem ook constant voor me. Leigh Teabing moet door Ian Holm (Bilbo) worden gespeeld.
pi_24850068
quote:
Op maandag 31 januari 2005 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:Dat hou ik trouwens ook voor een gerucht, hoewel, DDVC is natuurlijk wel een "toegankelijker" boek voor een "breed publiek"
Da's waar. Maar ik schat dat zo'n 75% van de mensen die de film gezien hebben, ook het boek gekocht hebben (of ze het gelezen hebben, is een tweede...). De Da Vinci Code zal ook wel weer extra goed verkopen als de film er eenmaal is. Zoveel heisa om een boek dat niet eens zo geweldig is... Ik kan er nog steeds niet bij met m'n verstand.
  maandag 31 januari 2005 @ 14:22:49 #149
45206 Pietverdriet
pi_24850404
Juist omdat het boek niet geweldig is, maar spannend en toegankelijk, is er een breed publiek voor.
Een vriend van mij die sinds de middelbare school geen boek meer gelezen heeft, is door dit boek weer gaan lezen.
pi_24850456
Ik ken ook mensen die nooit meer boeken lazen die dit boek wèl hebben gelezen. Wat dat betreft is het wel een goed boek: het zet mensen aan tot lezen. Maar vervolgens nemen ze de fictie die erin staat aan voor feit en dat is weer erg jammer.
  maandag 31 januari 2005 @ 14:34:21 #151
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_24850631
quote:
Op maandag 31 januari 2005 13:25 schreef fratsman het volgende:
Jean Reno als Besu Fache!
No way. Wordt van Fache niet gezegd dat hij de bijnaam "De Stier" heeft, of iets dergelijks? Dan heb je een kleine gezette Fransman nodig met een stevige nek die uit zijn neus kan briesen
pi_24850808
Het begon als een heerlijk wegleesvakantie-boek, met af en toe een 'jammer' omdat ik wel wat meer uitdieping van de onderwerpen had willen lezen, en het eindigde in een onvervalste Bouquetreeks-plot, zodat ik het boek uiteindelijk wel wat teleurgesteld weer in de kast heb gezet.

SvF moet ik iig gaan lezen, blijkt.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_24957472
Heilge Bloed en de Heilige Graal

Iemand dit boek al gelezen?
Billie Holiday is Lady Day!
pi_24957553
quote:
Op zondag 6 februari 2005 18:55 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Heilge Bloed en de Heilige Graal

Iemand dit boek al gelezen?
Ja, klassieker. De eerste die opperde dat Jezus een relatie had met Maria Magdalena en niet is is gestorven aan het kruis. Als ik me goed kan herinneren vertelden ze daarin dat hij was uitgeweken naar Frankrijk?
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_24957631
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:34 schreef Leshy het volgende:

[..]

No way. Wordt van Fache niet gezegd dat hij de bijnaam "De Stier" heeft, of iets dergelijks? Dan heb je een kleine gezette Fransman nodig met een stevige nek die uit zijn neus kan briesen
Als je het er niet mee eens bent moet je denk ik even langs gaan bij Ron Howard; Jean Reno is namelijk al gecast.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  zondag 6 februari 2005 @ 20:18:14 #156
71048 Tokay
makes your day!
pi_24958868
De hoofdrolspelers.

Robert Langdon

Sophie Neveu

Bezu Fache

[ Bericht 8% gewijzigd door Tokay op 06-02-2005 22:28:06 ]
pi_24959713
Ik denk het feit dat iemand 10 jaar lang niet meer met opa wil praten, alleen vanwege opa's plezierige bezigheden (om het eufemistisch uit te drukken), zal in de film nog belachelijker overkomen volgens mij
Net zoals sophie en opa opeens van Jezus afstammen (wat natuurlijk wel weer een smet op opa's hobby's legt )
pi_24960447
Oh geweldig! Jean Reno als Fache gecast! Dat ter compensatie voor Tom hanks als Langdon. Wat een miscast, jammer! Ik zelf zou hebben gekozen voor Dennis Quaid als Langdon.
pi_24963017
quote:
Op zondag 6 februari 2005 21:21 schreef brambor het volgende:
Ik denk het feit dat iemand 10 jaar lang niet meer met opa wil praten, alleen vanwege opa's plezierige bezigheden (om het eufemistisch uit te drukken), zal in de film nog belachelijker overkomen volgens mij
In het boek vroeg ik me de hele tijd af wat dan dat "weerzinwekkende" was. Minstens copulatie met een kip, geit of iets dergelijks. Of een kind!
SPOILER
pi_24963060
Bezu Fache!, hij is echt goed, misschien, zeker weten tegenover Tom Hanks,
mja, t boek kennende komt Tom Hanks heel de tijd in beeld, en daar sta ik niet op te wachten, ook als vrouw zijnde zie ik liever zijn tegenspeelster in beeld....Sophie Neveu
ik ben benieuwd wat er van t boek overblijft, niet veel denk ik, achteraf is t ook net als Shmoopy
t postte., en ik ook al eerder,
je legt t beschaamd weg,

overdreven aandacht, voor een gammel verhaal, vooral op t end, dat maakt alles ongeloofwaardig.
De Puta Madre
pi_24972078
quote:
Op maandag 7 februari 2005 00:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

In het boek vroeg ik me de hele tijd af wat dan dat "weerzinwekkende" was. Minstens copulatie met een kip, geit of iets dergelijks. Of een kind!
Haha, inderdaad. Ik vond de reactie van Sophie ook zwaar overdreven. Voor zoiets laat je toch geen geweldige opa schieten, eentje die je hartstikke leuke jeugd gegeven heeft! En ze was al in de twintig toe ze dat ritueel zag, dus zo onschuldig was ze zelf ook niet meer, lijkt me.

Ik vond het een leuk boek voor op het strand, maar het hoort zeker niet bij mijn favorieten.
  maandag 7 februari 2005 @ 18:10:03 #162
24054 search64
Avec le grande
pi_24974179
quote:
Op maandag 7 februari 2005 00:18 schreef Killer_Mom het volgende:
Bezu Fache!, hij is echt goed, misschien, zeker weten tegenover Tom Hanks,
Misschien heb ik het fout hoor, maar hieruit lijkt het alsof je denkt dat die acteur zo heet, maar zo heet zijn personage, het is nl. Jean Reno.......
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  maandag 7 februari 2005 @ 18:12:11 #163
24054 search64
Avec le grande
pi_24974208
Leuk dat zoveel mensen weer gaan lezen hierdoor, maar eigenlijk is het gewoon een kutboek. Tis zeg maar de Pim Fortuyn van de literatuur.
pi_24996386
lezen doe ik toch al, alles wat los en vast zit.
de verkoop van dit boek is de achtergrond van t geloof. iedereen is zoekende, vooral in deze tijd.
je weet dat er iets niet klopt, in ieder geloof, en dit wordt je aangeschreeuwd, letterlijk, dus lees je t, en t is tereurstellend, op internet heb ik veel gevonden over geloof , zus en zo.
best wel leuk om te lezen, zo weet je t weer...
geloof is onderdrukking en voor de domme
en dit boek draagt er ergens weer aan mee dat je niks bent zonder geloof, dat stoort me . je moet je schuldig gaan voelen, ergens om.
heel die zooi heb je niet nodig ,
De Puta Madre
  woensdag 9 februari 2005 @ 11:13:06 #165
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_25003680
quote:
Op zondag 6 februari 2005 21:21 schreef brambor het volgende:
Ik denk het feit dat [..] zal in de film nog belachelijker overkomen volgens mij
Net zoals [..]
Misschien kun je dit even tussen spoilertags voor de mensen die het boek nog niet gelezen hebben? Ja, die moeten er ook nog ergens zijn. Schijnt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_25079013
Ik ben zelf nu bij bladzijde 150, en het bevalt heel goed. Alleen nu k dit topic gelezen heb ga ik me toch wel afvragen wat nu eigenlijk de feiten en wat nu eigenlijk de fictie is in het verhaal. Dat word dus dat feiten/fictie-boek kopen Want ik stoor me er nu al een beetje aan dat ik misschien fictie als feiten aanneem
pi_25079888
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:16 schreef Faxie het volgende:
Ik ben zelf nu bij bladzijde 150, en het bevalt heel goed. Alleen nu k dit topic gelezen heb ga ik me toch wel afvragen wat nu eigenlijk de feiten en wat nu eigenlijk de fictie is in het verhaal. Dat word dus dat feiten/fictie-boek kopen Want ik stoor me er nu al een beetje aan dat ik misschien fictie als feiten aanneem
gewoon doorlezen, mijn schoonzus is ook halverwegen t boek, en ze vindt t ook spannend.
ik maak haar ook niks wijzer.

over feiten , of fictie,
zie mijn eerdere post, en duik de bib in,
De Puta Madre
pi_25080229
quote:
Je moet het boek ook lezen als mooie ficie, en niet als een geschiedenisboek (want daar is het ook niet voor bedoeld)
I'm just a poor wayfarin' stranger
travelin' through a world of woe
ain't no sickness, toil, nor danger
in that bright land to which I go
  maandag 14 februari 2005 @ 08:11:12 #169
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_25082068
Ach, iedereen mag voor zichzelf beslissen wat zij als feiten danwel als fictie willen aannemen. Immers, doen de gristenen niet exact hetzelfde met dat boekie van hun?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_25083580
quote:
Dat vind ik nu juist een van de weinige sterke punten aan 't verhaal. Dat je niet weet wat er nu wel en niet op feiten gebaseerd is.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_25100916
quote:
Op zondag 6 februari 2005 20:18 schreef Tokay het volgende:
De hoofdrolspelers.

[afbeelding]
Robert Langdon

[afbeelding]
Sophie Neveu

[afbeelding]
Bezu Fache
Rare keuze voor die acteur als Bezu Fache, deze had mss beter Opa kunnen spelen???
Een grote acteur had me beter geleken....
pi_25101965
Jean Reno ís een groot acteur!
  dinsdag 15 februari 2005 @ 23:32:38 #173
13857 Nokia3310
pi_25104257
Ik kan me eigenlijk wel vinden in de casting...
pi_25113372
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 17:11 schreef Dalai_Lama het volgende:
Jean Reno ís een groot acteur!
Da tweet ik, maar ik bedoelde qua lengte en breedte
pi_25116905
Volgens mij is Jean Reno geen ukkie hoor.
Nee, ik kan me niet vinden in de casting van Tom Hanks. Totaal misplaatst wat mij betreft. Hopelijk valt zijn prestatie mee als ik de film gezien heb.
pi_25123558
Ik heb het ook uitgelezen en hoewel het plot redelijk voorspelbaar ging had ik de ontknoping toch niet zó verwacht. De Maria Magdalene theorieën heb ik wel eens gehoord tijdens colleges over symboliek en religie. Ik moet zeggen dat Brown zich er aardig in verdiept heeft.

Ik vond alleen zijn schrijfstijl soms wat irritant. Brown wil naar mijn mening teveel beschrijven. Voorbeeld, je zit lekker in het verhaal en dan krijg je een witregel en daarna een tekstje van twee regels: "Ergens op de wereld komt onder een vractwagen een zender met een piepje tot leven". Of zo... En steeds weer. Behoorlijk vervelend. Laat dat lekker in het ongewisse.

Overigens is het een geweldig boek om te verfilmen. Ik zie de openingsscene al voor me. Ze kunnen met de proloog openen. Eerst een zwart scherm, je hoort voetstappen rennen op marmer, gehijg alsof iemand rent voor zijn leven, en dan de camera die langzaam de Galerie inglijdt en langzaam inzoomt op Saunière die rent voor zijn leven...

Ik vraag me overigens af wie ze gaan casten voor Teabing en Silas!
  donderdag 17 februari 2005 @ 11:29:37 #177
24054 search64
Avec le grande
pi_25124548
Das dus nog iets wat me mateloos irriteerde aan dit waardeloze kutboek; het is geschreven alsof het een film is. Op elke bladzijde was er bijna een cliffhanger, die dan rustig al op de volgende pagina was opgelost;

"En ze konden niet geloven wat er in de koker zat..." einde hoofdstuk, volgende bladzijde; "In de koker zat....."

Sjeezus wat een basisschool literatuur.
pi_25157694
Inderdaad, maar ik als boeken-leek heb me daar niet echt aan gestoord. Het las wel lekker weg En ik ga die Slinger ook zeker eens halen
  zaterdag 19 februari 2005 @ 10:22:23 #179
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25158280
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:01 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Da tweet ik, maar ik bedoelde qua lengte en breedte
Ik dacht dat hij ongeveer 1.90m. is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25178231
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:22 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik dacht dat hij ongeveer 1.90m. is.
Maar hij lijkt niet op een stier toch, zoals Fache zou moeten zijn.
pi_25180822
Moet je eens opletten wat een acteur kan doen. Dat van die stier is ook maar een typering natuurlijk...
  dinsdag 22 februari 2005 @ 14:42:11 #182
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_25204827
Ik stelde me bij Fache eerder deze man voor:

Jean-Claude Dreyfus
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_25219946
Btw, kennen jullie het PC spelletje Broken Sword: Shadow of the Templars?

Ik heb hem jaren geleden gespeeld en ik vind het nog steeds één van de beste adventure games ooit, vanwege het goed opgebouwde verhaal. Ik kreeg bij het lezen van de Da Vinci Code echt een positief deja vu gevoel door alle opvallende overeenkomsten. De Templars, Monsieur Plantard, een mysterieuze moordenaar, belangrijke mensen die worden gedood, een mysterieus ritueel....

Ga het spelen!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 17:11:44 #184
10785 Smots
pi_25252538
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 14:42 schreef Smots het volgende:
Ik stelde me bij Fache eerder deze man voor:
[afbeelding]
Jean-Claude Dreyfus
Hij dus:

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 17:48:58 #185
10785 Smots
pi_25253075
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 10:34 schreef MadGuy het volgende:
Ik vraag me overigens af wie ze gaan casten voor Teabing en Silas!
Voor Teabing lijkt Jim Broadbent me uiterst geschikt
pi_25253965
Moet hij wel wat gezetter worden... Silas ben ik ook benieuwd naar!
pi_25260869
quote:
Alle genoemde organisaties zijn echt, maar bij de rest moet je vraagtekens zetten. Leuk feitje: voormalig premier Aznar van Spanje is lid van Opus Dei.
pi_25263179
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 20:25 schreef MadGuy het volgende:
Btw, kennen jullie het PC spelletje Broken Sword: Shadow of the Templars?

Ik heb hem jaren geleden gespeeld en ik vind het nog steeds één van de beste adventure games ooit, vanwege het goed opgebouwde verhaal. Ik kreeg bij het lezen van de Da Vinci Code echt een positief deja vu gevoel door alle opvallende overeenkomsten. De Templars, Monsieur Plantard, een mysterieuze moordenaar, belangrijke mensen die worden gedood, een mysterieus ritueel....

Ga het spelen!
Ja idd.....ik moest heel erg aan dat spel denken in die tempelierskerk met die stenen beetlenissen van die ridders. In Broken Sword komt zo'n stuk bijna precies ook voor
pi_25263544
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:11 schreef Smots het volgende:

[..]

Hij dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
Die lijkt mij ook beter ja!
pi_25270040
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 11:07 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ja idd.....ik moest heel erg aan dat spel denken in die tempelierskerk met die stenen beetlenissen van die ridders. In Broken Sword komt zo'n stuk bijna precies ook voor
Ja, en dat niet alleen? Hier worden ook belangrijke mensen vermoord. Ook de naam Plantard die hier weer voorkomt... dat moet geen toeval zijn. Een Amerikaan en een Frans meisje die de boel oplossen, een ritueel van de Tempeliers, dat mausoleum in Spanje... Het lijtk ZO erg op elkaar!
pi_25410410
Afgelopen zondag heb ik TDVC uitgelezen en vond het een super boek! Paar minpuntjes:

- het einde (djeez dat had ik ook nog wel kunnen bedenken en ik ben geen auteur)
- de afstamming van Sophie en haar Opa (wel heel erg vergezocht)
- het "onduidelijke" personage van Bezu Fache in 3/4 van het boek

Ga nu Juvenalis en Bernini lezen, ben benieuwd!
Ik betwijfel veel maar wil graag alles geloven....
pi_25412455
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:09 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Ja, en dat niet alleen? Hier worden ook belangrijke mensen vermoord. Ook de naam Plantard die hier weer voorkomt... dat moet geen toeval zijn. Een Amerikaan en een Frans meisje die de boel oplossen, een ritueel van de Tempeliers, dat mausoleum in Spanje... Het lijtk ZO erg op elkaar!
Ja hallo, is 5 jaar geleden dat ik dat spel gespeeld heb, ik weet het allemaal niet meer hoor
  maandag 7 maart 2005 @ 16:49:00 #193
4593 Marty
Digi-babe
pi_25413519
Afgelopen week heb ik het boek uitgelezen. En ik vond het een leuk boek.
Ik heb idd ook verschillende dingen opgezocht op internet, zoals de twee versies van 'de madonna in de grot'.
Ook het stuk over het 'laaste avondmaal' vond ik erg interessant om te lezen. Nu moet ik bekennen dat ik al vier jaar in Milaan woon, maar dat ik eigenlijk alweer vergeten was dat het laatste avondmaal dus hier is
Twee weken geleden heeft mijn vriend dus meteen gebeld om te reserveren (je kunt het alleen bekijken indien je gereserveerd hebt) en we konden twee plaatsen bemachtigen voor afgelopen zaterdag. (Ze zullen wel meer bezoekers hebben sinds dit boek uit is denk ik).

Ik moet zeggen dat het wel een indruk op me maakte. Je moet door verschillende luchtsluizen vordat je in de zaal komt waar het geschilderd is. Dit om verwering tegen te gaan.
Er staat ook een groot apparaat onder het schilderij om de temperatuur in de zaal constant te houden.
Het schilderij zelf is erg indrukwekkend. Maar wat me toch opvalt, fictie of niet, is dat er niet over die hand met de dolk wordt gesproken. Je ziet toch duidelijk dat die niet bij èèn van de personen op het schilderij hoort. We hadden zo'n audiogids, maar daarop werd hierover ook niets verteld.

Het was wel grappig dat er vrij veel Amerikanen in ons groepje zaten (je mag steeds maar met zo'n 15 man tegelijkertijd naar binnen, ook ivm de temperatuur denk ik) en ik hoorde iedereen over bepaalde dingen in het boek praten.

Helaas mochten er geen foto's gemaakt worden, en aangezien er een camera recht op je gericht staat kun je het ook niet stiekem zonder flits proberen, want ze zitten met z'n vieren bij de balie achter dat videoscherm, dus dat zien ze meteen.

We zijn al in het louvre geweest, maar dat was helaas een snel bezoek, dus bepaalde dingen heb ik niet kunnen zien. Binnenkort maar weer eens naar Parijs dus.
Ook al is het fictie (?!? wie zal het zeggen..), het is toch altijd leuk om dingen terug te zien die in het boek voorkomen.

Nu maar eens kijken of ik aan èèn van de andere boeken kan komen die ik hier langs heb zien komen.
Forza Juve!
pi_25416110
Heb het een tijdje terug gelezen, omdat m'n broer het gekocht had en ik natuurlijk over de hype gehoord had.

Ik vond het een erg leuk boek, spannend geschreven en onduidelijk wat nu fictie en werkelijkheid was. En bij nader inzien was het inderdaad wel geschreven als een film en is het belachelijk amerikaans waarom Sophie haar opa niet meer wilde zien, maar het heeft me tijdens het lezen totaal niet gestoord. Alle verwijzingen die er in zitten vond ik erg leuk en ook al klopt er geen reet van, dan maakt me dat nog weinig uit want het is een thriller, geen geschiedenisboek.

Heb na het lezen bijna meteen Digital Fortress gekocht (Juvinalis dilemma), omdat de schrijfstijl van de schrijver lekker weg leest en dat onderwerp wat dichter bij mijn interesses ligt (NSA, crypto, enz) en die heb ik in 2 dagen uitgelezen. Ook een erg leuk boek. De dingen die er over cryptographie in staan liggen ook weer erg tegen de werkelijkheid aan ook al
SPOILER
maar ik lees een boek puur voor ontspanning en dus maakt het me weinig uit dat dat soort dingen als waar worden aangenomen. Een beetje vrijheid mag een schrijver zich wel permiteren wat mij betreft.

Conclusie: Ik vind het een geweldig boek, want het heeft me een week flink bezig gehouden en ik had er moeite mee het weg te leggen
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 00:47:19 #195
24054 search64
Avec le grande
pi_25420098
quote:
Op maandag 7 maart 2005 16:49 schreef Marty het volgende:
Ook al is het fictie (?!? wie zal het zeggen..)
Ik.

Maar dat is op zich niet zo'n probleem. De manier waarop het geschreven is, is vele malen erger.
pi_25420374
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 00:47 schreef search64 het volgende:

[..]

Ik.

Maar dat is op zich niet zo'n probleem. De manier waarop het geschreven is, is vele malen erger.
domper he?
in mijn ogen zijn t 2 verhalen, t een is goed verteld, en t meeste klopt ook, leugens van t vatikaan ,die ze allemaal uitgevonden hebben.
t 2e een heel slecht detective , loopt af op niks.
De Puta Madre
  zaterdag 19 maart 2005 @ 22:18:18 #197
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_25597840
Ik heb het boek net uit, vond het geweldig! Maar had nog wel een vraagje.
SPOILER
pi_25754803
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 22:18 schreef sleepflower het volgende:
Ik heb het boek net uit, vond het geweldig! Maar had nog wel een vraagje.
SPOILER
SPOILER
I used to be SCHIZOFRENIC but we're okay now.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 14:17:54 #199
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_25829944
quote:
Op maandag 7 maart 2005 12:03 schreef Snoepey het volgende:
Ga nu Juvenalis en Bernini lezen, ben benieuwd!
Zie dit topic Bernini Mysterie na Da Vinci Code
Berni: BM is en blijft leuk. Juvenalis is een afrader als je de andere 2 boeken al hebt gelezen. De puzzels, het plot, niets zal meer een verrassing zijn.
pi_25830030
Ik heb 'm net uit en ik vond het maar een matig geschreven boek. Natuurlijk zijn er slechtere werken, maar ook vele betere. Ik begrijp nu ik dat boekje uit heb niet waarom de kerk er zo'n punt van maakte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')