ja dat heb ik ook wel gehad...maar vaak ben ik dan blij omdat ik niet naar die andere straat hoef te rijdenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:36 schreef Chillbeer het volgende:
Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad bij TPG
Wel een paar keer dat er mensen waren die zonodig 4 straten eerder een pakje of post moesten hebben ...
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:59 schreef Fearlezz het volgende:
of is dit topic alleen om te klagen over de klanten die boos worden als de zending verkeerd wordt afgeleverd?
quote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:21 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ben vrij principieel tegen fooien. Je krijgt toch zeker al betaald? Als dat onder het minimumloon is zorgt je baas maar voor extra centen.
Waarom een serveerder, ober of pizzakoerier wel fooi geven en een postbode of vakkenvuller niet? Ook een postbode moet door weer en wind voor jouw brieven. (....)
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:54 schreef Bierie het volgende:
Ik geef zelf altijd fooi. Die jongens doen hun werk door weer en wind (en ja ze kiezen er wel voor en ja een postpode doet het ook, maar die postbode krijgt ws beter betaalt) (...)
Met pakketjes bezorgen krijg ik per zaterdag gemidden 5 euro fooi...gelukkig heb ik veel oude mensen in m'n wijk! die doen dat vaak nog wel...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:01 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Deze quote kwam ik nog tegen bij dit topicHoeveel fooi geef jij aan de pizzabezorger?
[..]
Serieus?? Blijf je dan ook staan van: waar blijft mijn fooi? Terwijl je met je rechtervoet begint te tikkenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:04 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Met pakketjes bezorgen krijg ik per zaterdag gemidden 5 euro fooi...gelukkig heb ik veel oude mensen in m'n wijk! die doen dat vaak nog wel...
Voet tussen de deurquote:Op donderdag 21 oktober 2004 11:05 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Serieus?? Blijf je dan ook staan van: waar blijft mijn fooi? Terwijl je met je rechtervoet begint te tikken![]()
Gratis voor de ontvanger, niet voor de verzenderquote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:39 schreef Rodie83 het volgende:
Leuk topic, heb net heel 3 gelezen
Muchos respect voor de postbode hoor, tis een pracht van een (gratis) dienst!
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:41 schreef Metal_Mart het volgende:
--Zebrapad verhaal--
Bedoel je brieven waar een hele uitreikinginstructie van de tpg is opgeplakt?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:50 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Wat ik ook veel merk is dat ik van die "dagzendingen:" of zo krijg. Tis een legitimatie zending maar dan gewoon van de TPG Weet iemand wat het is.Tis een brief , die wat dikker is door vulling ofzo...
't is niet gratis, hoor...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:39 schreef Rodie83 het volgende:
Leuk topic, heb net heel 3 gelezen
Muchos respect voor de postbode hoor, tis een pracht van een (gratis) dienst!
Ik geloof dat ik hier een markt zie. 'Beschermgeld' zodat je post niet verscheurd aankomt of verregend aankomt... leuke bijverdienste voor de mensen die minder uren krijgen.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:09 schreef Jordy-B het volgende:
't is niet gratis, hoor...
Zijn gewoon brieven met het tpg logo erop. Geen andere afzender. En ze zijn wat dikker....quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:03 schreef Carport het volgende:
[..]
Bedoel je brieven waar een hele uitreikinginstructie van de tpg is opgeplakt?
Volgens mij zijn dat gewoon brieven van bedrijven, want als je goed kijkt, kan je bv Rabobank zien staan... of bedoel je hele andere brieven?
Morgen ga ik ook weer werken.
Haha!quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:00 schreef mark_03 het volgende:
En ben vandaag gefotografeerd door een stel Japanners![]()
.
Nou jah ik heb ze allemaal in mijn wijk wonen dus ik ben niet meer zo bijzonderquote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:00 schreef mark_03 het volgende:
En ben vandaag gefotografeerd door een stel Japanners![]()
.
Ik zat op de fiets en zij liep op de stoep. Ik zeg op mijn bekende wijze; GOEIEMIDDAG... en ze draait zich om, ze lult wat en klikquote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:28 schreef Scuba_81 het volgende:
[..]
Nou jah ik heb ze allemaal in mijn wijk wonen dus ik ben niet meer zo bijzonderen ze zijn erg aardig, werken ook allemaal bij die fototoestelfabrikant dus wie weet ooit eens voordeeltje uit slaan
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:23 schreef SilentChaos het volgende:
TS begint natuurlijk...dus goed:
ik:Ik zit op de TU-Delft hoor (ok goed ik loop er stage, zit op de TH-Rijswijk, maar het gaat om het idee
)
hij: daar heb ik nix mee te maken, jullie zijn alemaal dom blablabla
Als ie vol zit en het hangt er uit, smijt ik die folders/kranten of wat ook op de grond en stop m'n eigen post erin ... en fiets dan gewoon door. Heb wel s zo'n kereltje aangesproken met die folders, krijg je nog een grote bek ookquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:11 schreef K-Man het volgende:
Ook een grote ergernis: Van die tering-folderbezorgers die net voor jou de wijk zijn ingeweest, en die niet de moeite nemen die folders behoorlijk door de bus te duwen. Vooral bij bussenfrontjes hangt het er meestal half uit. Meestal trek ik dan bij zo'n flat al die zooi eruit en flikker het op de grond, of ik prop het allemaal in de bus van een flatbewoner met NEE/NEE-sticker. En dan hopen dat die folderbezorger op z'n lazer krijgt.
Hetzelfde geld ook voor die SelektMail gasten, alle SelectMail post die ik in mijn wijk tegenkom half uit bussen hangend of op de grond (!!) gaat gelijk in de afvalbak!
Soms heb je je hand vol met post en krijg je er echt niks meer bij in. Dan moet je dus van je fiets af, is er geen hekje, moet ie op de stander, flikkert -ie om... bah wat een ellende... gewoon terug naar postkantoor, stickertje brievenbus volquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Vind het soms wel fijn , scheelt weer de brievenbus open te doen , tis gewoon doordouwen
Ik heb een brievenbus gehad, waarbij je echt denkt dat ie bomvol is , waarbij ik nog ff een postbankbrief ff door prop. Heb er echt schijt aan. Ik ga echt niet terug naar de vestiging. Proppuh ! moeten die mensen maar de brievenbus leeg halen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:54 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Soms heb je je hand vol met post en krijg je er echt niks meer bij in. Dan moet je dus van je fiets af, is er geen hekje, moet ie op de stander, flikkert -ie om... bah wat een ellende... gewoon terug naar postkantoor, stickertje brievenbus vol
Net toen men weer een positief beeld had van de postbezorger, kom jij om de hoek zetten... Valt het niet op als je al je pakjes steeds weer mee terug neemt?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:03 schreef Jaeder het volgende:
Gewoon je kennisgevingen van te voren uitschrijven. Kun je snel in de bus stoppen en weglopen.
nou volgens mij heeft die meneer wel gelijk over het feit dat je geen opvoeding heb gehadquote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:41 schreef Metal_Mart het volgende:
verhaaltje
[offtopic]quote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:55 schreef renkie het volgende:
Even een vraag :
Stel er wordt een pakje verstuurd met verzekering.... mag een postbode dit pakje zomaar bij de buren afgeven ?
Zo heb ik dus een x gehad dat iets twv 500 eur bij de buren gedropt was, nu kan ik mijn buren vertrouwen en dat zit wel goed. Maar voor hetzelfde geld zie ik er niets meer van.
Hetzelfde is ook eens gebeurd ZONDER dat er een briefje in mn bus zat...
Wat blijkt de kluns van de TPG heeft het vrachtbriefje gisteren bij iemand anders in de brievenbus gegooid.. en ook aangebeld, want ik was wel thuis..quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 11:01 schreef dp81 het volgende:
Bezorgen jullie ook rembours op Zaterdag ?
*verslikt zich in kaasstok*quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:09 schreef zjroentje het volgende:
Hier heeft een klant een rechtszaak (!!!!) tegen ons aangespannen, omdat zijn post vaker bij de buren kwam.
Dat gebeurt bij mij ook te vaak, heb gisteren nog een pakketje moeten missen doordat ze bij de buren aanbelden en die waren dus niet thuis.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:09 schreef zjroentje het volgende:
Hier heeft een klant een rechtszaak (!!!!) tegen ons aangespannen, omdat zijn post vaker bij de buren kwam.
Echt zo'n verhaal waar op het einde kan komen: En hij leefde nog lang en gelukkig Bij de tpgquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 16:10 schreef Jordy-B het volgende:
Spookjes verhaal
dus... dat was weer een groot avontuur bij de TPG...(en thank god for fietsenmakers)
1.Wat lekker dat ik een vrouw ben en dan alleen maar lief en verleidelijk een collega hoef aan te kijken, die dan vervolgens mijn fiets repareert...quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 16:10 schreef Jordy-B het volgende:
1."Jordy-B die fiets repareert"
2.Maar gelukkig was de fietsenmaker om de hoek.
'k liet het einde open... 's intrigerend, ofzoquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 16:23 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Echt zo'n verhaal waar op het einde kan komen: En hij leefde nog lang en gelukkig Bij de tpg
OOoooooh een vrouw, mag ik je band plakken??quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 17:53 schreef Rebbedebje het volgende:
1.Wat lekker dat ik een vrouw ben en dan alleen maar lief en verleidelijk een collega hoef aan te kijken, die dan vervolgens mijn fiets repareert...![]()
2. Bij ons (postkantoor) zijn de buren letterlijk de fietsenmakers
Hehheh.quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:32 schreef nixxx het volgende:
OOoooooh een vrouw, mag ik je band plakken??![]()
Toch niet toevallig bij Gorinchem in de buurt, anders moet ik het misschien echt nog eens doen![]()
Is dat zo? Ik heb er niet aan gerokenquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:20 schreef Jordy-B het volgende:
wat meurt die groene, plastic wikkel van de univé...
Wat een zeikwijf.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:02 schreef Foxxy het volgende:
Ik moet altijd voor een postbestelster een wijk ingooien+zetten en ze heeft altijd wat te zeiken op me. Ik maak een fout/ben te laat klaar/maak de bundels te groot, er is altijd wat fout. Vandaag belde ze boos op: ze was twee bundels kwijt.
Wat bleek nou: ik had 1 bundel opgedeeld in drie kleine omdat het anders een te grote bundel was, maar mevrouw had dat niet door en dacht dat ik twee bundels was vergeten. Eerst kijken en dan pas bellen, stomme muts.
Ja idd.. naar azijn ofzo... stinkdingquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:20 schreef Jordy-B het volgende:
wat meurt die groene, plastic wikkel van de univé...
Die agrarische weekbladen kunnen er ook wat vanquote:Op zondag 31 oktober 2004 14:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja idd.. naar azijn ofzo... stinkding
Die heb ik opvallend weinig, hier in m'n buitenwijk van Assen...quote:Op zondag 31 oktober 2004 18:22 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Die agrarische weekbladen kunnen er ook wat van
1.) Hoi meneer kankerleierquote:Op maandag 1 november 2004 15:27 schreef Nerdmans het volgende:
KUT TPG
[blaat]
Kankerleiers
1) hoi kut TPG erquote:Op maandag 1 november 2004 15:30 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
1.) Hoi meneer kankerleier.
2.) Je zit in het verkeerde topic.
3.) Zit niet zo te mauwen.
4.) Gewoon niks terugsturen dan hoor je er na 2 aanmaningen nooit meer iets over.
2.) Jawel hoorquote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:18 schreef SilentChaos het volgende:
De zin van dit topic is dat TPG medewerkers (bestelling, chauffeurs etc...) hier kunnen klagen over hun werk, met name over zeikerige klanten
Dus niet andersom, dan opent je maar een topic klanten vs kutTPG
quote:Op maandag 1 november 2004 15:53 schreef Yeahinho het volgende:
* Nerdmans kwoot even de OP:
[..]
2.) Jawel hoor
---------------------------------quote:Op maandag 1 november 2004 15:27 schreef Nerdmans het volgende:
KUT TPG
ik stuur een brief schijnbaar onvoldoende gefrankeerd de deur uit.
Krijg een kaart met de mededeling dat ik 50 cent moet vanwege dat feit.
Ik stuur die kaart terug met 2 ostzegels van 39 cnt erop klaar....
2 Weken later krig ik herinnering van TPG
ik denk voor die 78 cent ga ik niet lopen bellen schrijven en moeilijk allemaal
ik stuur weer die kaart terug met 78 cent erop.
Nou krijg potdomme vandaag weer die kaart met een maning.
Dat ze kapot vallen ik betaal dus echt niet nog een keer 78 cent.
Kankerleiers
Hé, werk jij soms op mijn kantoor??quote:Op maandag 1 november 2004 20:12 schreef acorn het volgende:
[verhaal over leidinggevenden]
Uiteraard, goeie afleiding van het postbestellenquote:Op maandag 1 november 2004 21:01 schreef Nerdmans het volgende:
ik heb, om t goed te maken met jullie vandaag de postbode een kopje koffie aangeboden!
Tot mijn grote verbazing ging hij er nog serieus op in en heb ik dus een half uur met de postbode zitten koffie drinken......
Hear hear.quote:Op maandag 1 november 2004 20:12 schreef acorn het volgende:
Leidinggevenden
Volgens mij snappen ze het woord niet.
Ze weten zelf niet hoe de planning werkt.
1 van de 2 leidinggevenden is, ze snappen er allebij geen drol van.
Als ik alles wil opnoemen ist meteen vol, dus daar begin ik niet aan
Is dat zo verbazend? Altijd als mij koffie aangeboden word ga ik er op in. Heb op zaterdag zelf 't winkelcentrum... soms bij 2 winkels achterelkaar koffie lopen drinken... moet natuurlijk niet te gek worden, maar 't gaat er altijd wel inquote:Op maandag 1 november 2004 21:01 schreef Nerdmans het volgende:
ik heb, om t goed te maken met jullie vandaag de postbode een kopje koffie aangeboden!
Tot mijn grote verbazing ging hij er nog serieus op in en heb ik dus een half uur met de postbode zitten koffie drinken......
Ja die kregen wij ook, van die waterschapsverkiezing brieven. 6 ofzo, waarvan 3 voor mijn vader. Meteen bij oud papier gegooit (sorry postbode).quote:Op zaterdag 6 november 2004 16:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Gelukkig niet hoeven werken vandaag, er zijn binnenkort waterschapsverkiezingen bij ons (ik wist niet eens dat die bestonden), en daar brachten ze gisteren even 2 pallets met stembiljetten voor, wat dus nog boven op de gewone post komt.
3 mensen extra opgeroepen om mee te komen, en daar zat ik dus eens een keer niet bij. Dus toen mijn collega's om 06.00 uit hun bed konden kruipen draaide ik me nog eens om met mijn dronken hoofd en bleef lekker liggen tot een uur of 12.
Mooi is dat, hè?quote:Op zaterdag 6 november 2004 15:53 schreef Cart_man het volgende:
Vandaag een abnormale dag gehad. Niet te geloven.
Kom rustig aankachelen om 6.20 en zie me toch een zooi containers staan. Blijkt dat de Etos een mailing heeft gestuurd, omdat ze tegenwoordig ook als apotheek aan de slag gaan of zo. 53 (!)containers post plus 8 karren met dagverwerking. Hebben tot 8.45 staan vossen.![]()
De Etos is mij als klant verloren vandaag.
Tja, die groepsleiders bij ons stonden niet vooraan bij het uitdelen van intelligentie.quote:Op zaterdag 6 november 2004 16:17 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Mooi is dat, hè?
Dat de groepsleider dan niet even op vrijdagmiddag een paar extra mensen belt voor de vos... Ze weten dan wel al dat die mailing eraan komt, namelijk.
Mwehequote:Op zaterdag 6 november 2004 16:11 schreef Morgil het volgende:
[..]
Ja die kregen wij ook, van die waterschapsverkiezing brieven. 6 ofzo, waarvan 3 voor mijn vader. Meteen bij oud papier gegooit (sorry postbode).
Hoe is het hier eigenlijk mee afgelopen. Nog wat van gehoord? ben eigenlijk best benieuwdquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:09 schreef zjroentje het volgende:
waar kon je hem neerzetten? Op de standaard?quote:Op zaterdag 6 november 2004 21:11 schreef Mrs_Bush het volgende:
Gelukkig... was ik vandaag vrij.Scheelt weer een dag ergernis. "Wil je je fiets daar niet neerzetten!?" Vertelt u mij dan maar eens waar wel!
quote:Op zaterdag 6 november 2004 22:02 schreef Jordy-B het volgende:
waar kon je hem neerzetten? Op de standaard?
Ik zie in je profiel dat je een vrouw bent, als je een beetje knap was.. dan zou het vast anders zijnquote:Op zaterdag 6 november 2004 23:07 schreef Mrs_Bush het volgende:
Ik erger me de laatste weken ook steeds meer aan mensen die het niet eens over hun lippen kunnen krijgen goedemorgen/middag tegen je te zeggen. Probeer jij klantvriendelijk te zijn, en krijg je zo'n blik van 'hoepel lekker op'. Zeg je dan de volgende keer niks, dan is het ook weer niet goed.![]()
Ummm, ik ben geen pot. En laten het nu net vaak vrouwen zijn die het te moeilijk vinden gedag te zeggen.quote:Op zondag 7 november 2004 07:29 schreef dp81 het volgende:
Ik zie in je profiel dat je een vrouw bent, als je een beetje knap was.. dan zou het vast anders zijn
Ook maar ff in je fotoboek kijkenquote:Op zondag 7 november 2004 11:28 schreef Mrs_Bush het volgende:
[..]
Ummm, ik ben geen pot. En laten het nu net vaak vrouwen zijn die het te moeilijk vinden gedag te zeggen.![]()
Helaas hé, ik had ook al gekekenquote:Op zondag 7 november 2004 12:11 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Ook maar ff in je fotoboek kijken
Geef je het toch aan mensen die dat wel leuk vinden. Althans als je uitgeloot wordtquote:Op donderdag 11 november 2004 21:56 schreef MrX1982 het volgende:
Oh ja ik kreeg ook een brief daarover. maar niets besteld. Ik hou niet van het circus
Daar zit ik ook over te denken jaquote:Op donderdag 11 november 2004 22:26 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Geef je het toch aan mensen die dat wel leuk vinden. Althans als je uitgeloot wordt
Wij bezorgen al jaren lang de Donald Duck en andere MediaExpresse blaadjes. Waarschijnlijk is de TPG betrouwbaarder dan hun eigen personeelquote:Op zaterdag 13 november 2004 18:09 schreef K-Man het volgende:
Is de MediaExpresse failliet ofzo? Ik was er al aan gewend dat we de Libelle meekrijgen op zaterdag, maar sinds vorige week kennelijk ook oa de Margriet, de Donald Duck, de Fancy en nog meer....
Idd, wij zijn ook gestart aan een pilot. Leuke praatjes met dat wij het moeten uitproberen en testen, commentaar mogen leveren en blabla. Onze VM aan het einde van de presentatie: "Er is nog geen enkele pilot binnen TPG is mislukt."quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
Wij hadden HAH vandaag. Volgens mij gaat dat iets nieuws worden voor zaterdag. Tijdje terug hadden we HAH op zaterdag als proef maar als iets op proef is weet je genoeg. Ik iig wel. Ken de post al langer dan vandaag
Ze doen niets voor niets
Nee he, niet met al die kerstdrukte. Je hebt al minstens twee keer zoveel post en dan nog eens HAH erbij. Lekker geplandquote:Op zaterdag 13 november 2004 19:14 schreef K-Man het volgende:
En in ergens in december krijgen we nog een keer Appie op zaterdag!
Met kerst en Oud en nieuw zijn we vrij, want die vallen beiden op zaterdag... En de zaterdag voor kerst valt 't meestal nog redelijk mee met de post.quote:Op zondag 14 november 2004 15:43 schreef Carport het volgende:
Nee he, niet met al die kerstdrukte. Je hebt al minstens twee keer zoveel post en dan nog eens HAH erbij. Lekker gepland![]()
Oja, je hebt gelijk. Scheelt voor ons weer op de zaterdagquote:Op zondag 14 november 2004 17:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Met kerst en Oud en nieuw zijn we vrij, want die vallen beiden op zaterdag... En de zaterdag voor kerst valt 't meestal nog redelijk mee met de post.
En door de week zullen ze ook nog wel gewoon HAH hebben... Zo'n fijne gamma special enzo...
De titel is toch niet voor niks TPG vs kutklantenquote:Op zondag 14 november 2004 17:43 schreef Steijn het volgende:
Lekker krantvriendelijke opstelling in dit topic.Zonder klanten geen TPG-Post.
quote:Op zondag 14 november 2004 17:43 schreef Steijn het volgende:
Lekker krantvriendelijke opstelling in dit topic.
Je gaat toch niet vossen als er een heel uur tijd zit tussen het eindigen van de vos en het binnenkomen van jouw wijkquote:Op zondag 14 november 2004 19:54 schreef nixxx het volgende:
GRRRRRrrrrrrrrrrrrrrr ligt niet aan de klanten, maar die $%#$^#^HSM bij ons moest een batch overdraaien... had alles dus een uur vertraging... dat kwam dan nog eens bovenop het uur dat normaal al tussen het vossen en het beginnen van mijn wijk zit....aaaaaaaaaaaaarghhhhhhh ... en dan ook nog eens die huis aan huis van de appie erbij... en ook nog eens hagel op mijn kop gehad....
Echt... als er niet van die blondjes bij ons rondliepen, dan was ik er al mee gekapt
Tsja.. die zijn er dus niet... dankzij de genieuze planning we vossen voor onze groep met 3 man/vrouw.. eentje kan na het vossen meteen beginnen, eentje gaat een ritje rijden en eentje heeft pech. doordeweeks gaan er geloof ik twee een ritje rijden dus dan komt het wel uit.quote:Op zondag 14 november 2004 20:24 schreef Jordy-B het volgende:
Je gaat toch niet vossen als er een heel uur tijd zit tussen het eindigen van de vos en het binnenkomen van jouw wijk
Dan had ik allang gevraagd of er niet iemand die eerder met z'n wijk kan beginnen voor mij in de plaats zou kunnen vossen... of dat ik met de groepsleider afspreek dat hij van dat uur een dienst maakt en dat ik als ondersteuning werk totdat mijn wijk binnenkomt.
Nja... dan zou ik toch dat tweede dingetje voorstellen bij de groepsleider...quote:Op zondag 14 november 2004 20:52 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tsja.. die zijn er dus niet... dankzij de genieuze planning we vossen voor onze groep met 3 man/vrouw.. eentje kan na het vossen meteen beginnen, eentje gaat een ritje rijden en eentje heeft pech. doordeweeks gaan er geloof ik twee een ritje rijden dus dan komt het wel uit.
Ja, bij ons zijn er ook mensen die dat hebben. Er zijn er zelfs bij die in hun pauze dan even naar huis toe gaan.quote:Op zondag 14 november 2004 22:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nja... dan zou ik toch dat tweede dingetje voorstellen bij de groepsleider...
Want het kan toch niet zo zijn dat je een uur onbetaald op de vestiging zit?
Wat heeft de krant er nou weer mee te maken?quote:Op zondag 14 november 2004 17:43 schreef Steijn het volgende:
Lekker krantvriendelijke opstelling in dit topic.Zonder klanten geen TPG-Post.
*eens is*quote:in de zomer met korte broek en blousje is juist relaxt
Ja toen bij ons die HSM's kwamen mocht ik dus om half 10 beginnen...Alleen wij waren het eerste Rayon met die rampendingen (Chroomstraat - Den Haag)...dus toen ging het nog kutquote:Op vrijdag 19 november 2004 14:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sinds bij ons de HSM's zijn ingevoerd hoef ik bijna nooit meer vroeg mijn bed uit, meestal niet voor half negen, vaak later. Zwaar relaxed!
Ik begin liever om 6 uur, ben je tenminste nog een beetje vroeg klaar ook...quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sinds bij ons de HSM's zijn ingevoerd hoef ik bijna nooit meer vroeg mijn bed uit, meestal niet voor half negen, vaak later. Zwaar relaxed!
Wees gerust, nu is het nog steeds kut hoor......quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:33 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ja toen bij ons die HSM's kwamen mocht ik dus om half 10 beginnen...Alleen wij waren het eerste Rayon met die rampendingen (Chroomstraat - Den Haag)...dus toen ging het nog kut
Wat hij zei.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:55 schreef Yeahinho het volgende:
-knip-
Kortom: TERING-WEER!!!!!
quote:Op vrijdag 19 november 2004 15:52 schreef nixxx het volgende:
-knip-
Ik denk dat ik dat maar eens voor ga leggen aan het OC-lid bij ons... hehehehehe![]()
Dus als jullie even kunnen reageren hoe het bij jullie op de vestiging zit?
fantastisch idee.. dat ga ik ook doenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:11 schreef K-Man het volgende:
....of ik prop het allemaal in de bus van een flatbewoner met NEE/NEE-sticker. En dan hopen dat die folderbezorger op z'n lazer krijgt.
Hetzelfde geld ook voor die SelektMail gasten, alle SelectMail post die ik in mijn wijk tegenkom half uit bussen hangend of op de grond (!!) gaat gelijk in de afvalbak!
6 uur 's ochtends op de zaterdag begon mij op ten duur een beetje op te brekenquote:Op vrijdag 19 november 2004 14:36 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik begin liever om 6 uur, ben je tenminste nog een beetje vroeg klaar ook...
whahaquote:Op zaterdag 20 november 2004 16:55 schreef MrX1982 het volgende:
Bovendien toen ik in mijn 2de middagwijk was moest ik zo nodig plassen dat ik naar huis ben gegaan en vervolgens de laatste 3 flats met de auto heb bezorgd. Dat dan weer wel
Dat is altijd makkelijkquote:Op zaterdag 20 november 2004 16:58 schreef 9christensen het volgende:
[..]
whaha
ik moest maar 1 wijk, waar ik ook in woon.. steeds als het ging regenen ben ik naar huis gegaan.![]()
Ja ik doe zo'n 2,5 uur over m'n wijk als ik alles achter elkaar doe. nu zo'n 4 uur met tussenpauzes. Maar wel mooi droge klerenquote:Op zaterdag 20 november 2004 17:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is altijd makkelijk
Maar als je telkens naar huis ging als het regende zat je zeker wel lang thuis, is de post al bezorgd?
Neuh... Ik zweet als een zieke hond... en helemáál als ik m'n regenpak aan heb.quote:Op zaterdag 20 november 2004 17:47 schreef nexcro het volgende:
Hier was het redenlijk droog, toen ik de straat op ging was het droog aangekomen in me wijk 1 straat gedaan. Voelde wat drupjes regenpak aan gedaan. Toen viel het aardig mee. De rest van de wijk 2 keer een lekkere dikke hagelbui op me dak gehad en af en toen wat spetters.
Als jullie je regenpak eenmaal aanhebben doen jullie hem ook weer uit als het weer droog is? Ik niet op een gegeven moment scheen de zon dan zie je sommige lui zo kijken die is ook niet wijs in een regenpak te fietsen
Meestal laat ik mijn broek wel aan, want het schiet niet op als je die iedere uit moet doen. Gisteren heb ik ook heel de tijd mijn regenjas aangehouden, maar dat was meer omdat ik het koud hadquote:Op zaterdag 20 november 2004 17:47 schreef nexcro het volgende:
...
Als jullie je regenpak eenmaal aanhebben doen jullie hem ook weer uit als het weer droog is? Ik niet op een gegeven moment scheen de zon dan zie je sommige lui zo kijken die is ook niet wijs in een regenpak te fietsen
Nope, wel rabobank zooiquote:Op zaterdag 27 november 2004 16:29 schreef Jordy-B het volgende:
Chocolaatjes van Essent, anyone?
't was al zo druk... heb je er 100 van die rotpakjes bij.
quote:Op zaterdag 27 november 2004 17:02 schreef mark_03 het volgende:
Shit, vandaag 4 diensten voorbereid en weggebracht ...
Idd, want als ik mijn wijk vier keer moest doen was ik nu nog niet hierquote:Op zaterdag 27 november 2004 19:00 schreef Rebbedebje het volgende:
[..]![]()
4 kleine wijken mag ik hopen...
Idd, ... 2 diensten dus 4 wijkenquote:Op zaterdag 27 november 2004 19:00 schreef Rebbedebje het volgende:
[..]![]()
4 kleine wijken mag ik hopen...
Meeste keer ketting eraf op een dag: 2 keerquote:Op zaterdag 27 november 2004 23:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nu we het toch over records hebben. Grootse aantal wijken op 1 middag: 4 middagwijken.
Langste dag: van 6.00 uur tot 17.00 uur. Dit was toen die fijne HSM net een weekje draaide.
Kortste dag: Van 16.30 tot 16.40. Ik had toen afsluitdienst en men was zo vriendelijk geweest om alvast wat vooruit te doen. Leuk, maar ik heb ze toch gezegd dat ik op die manier dan net zo lief niet kwam. Dertig minuten fietsen voor 10 minuutjes werk schiet niet echt op.
Ik heb op die manier eens een goedkope brievenbus (zo'n soort als zo'n groene bak, maar dan "design") naar de mallemoer geslagenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:57 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ik heb een brievenbus gehad, waarbij je echt denkt dat ie bomvol is , waarbij ik nog ff een postbankbrief ff door prop. Heb er echt schijt aan. Ik ga echt niet terug naar de vestiging. Proppuh ! moeten die mensen maar de brievenbus leeg halen.
Soms heb je ook van die metalen brievenbussen met een deurtje. Als je daar een pakje of zo in propt en wat kracht zet kun je het deurtje openwippen (zover voor beveiliging).quote:Op zondag 28 november 2004 10:34 schreef searchy het volgende:
Ik heb op die manier eens een goedkope brievenbus (zo'n soort als zo'n groene bak, maar dan "design") naar de mallemoer geslagen![]()
Ik heb ik mijn "geweldige-tpg-loopbaan" genoeg werkdagen gehad van 07:00 (of 06:45) tot 17:00, 17:30 of 18:00.quote:Op zaterdag 27 november 2004 21:33 schreef sannydude het volgende:
Mijn record van werken staat van 9:00 tot 19:30![]()
Ik had van de zomer mijn achterband vervangen omdat die nogal versleten was. Schijnbaar had ik hem niet helemaal goed erom heen gelegd, want net toen ik aan het fietsen was (ik reed voor de vestiging) een keiharde knal. Dus ik loop terug, komt de vestigingsmanager naar me toequote:Op zondag 28 november 2004 10:09 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Meeste keer ketting eraf op een dag: 2 keer
Niet tegen op zien johquote:Op zondag 28 november 2004 19:17 schreef Foxxy het volgende:
Gister was best een prima werkdag! Ik zie best wel op tegen de kerst. Word mijn eerste kerst bij TPG.
Zal mij benieuwen hoe die HSM het houdtquote:Op zondag 28 november 2004 19:51 schreef Carport het volgende:
Niet tegen op zien johHet is wel ontzettend druk dat wel, maar je hoeft echt niet alles zelf te doen. Alles en iedereen komt extra werken en iedereen helpt elkaar, want je krijgt gewoon alles betaald. De zaterdag voor kerst hebben we een kerstonbijt bij ons, voor de verandering moet ik een keer vroeg op
Ga wel veel werken tijdens kerst, lekker uurtjes maken
Vooral 's avonds voorsorteren is best wel relaxt om te doen.
Haha, ja, daar kan ik nog iets moois over vertellen.quote:Op zondag 28 november 2004 20:10 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Zal mij benieuwen hoe die HSM het houdt
quote:Op zondag 28 november 2004 13:35 schreef nixxx het volgende:
hoorde gister nog een leuk verhaal van een collega over een paar weken terug. Hadden ze een wijk voorbereid en in een depot in de binnenstad gebracht. Die collega van me had een andere wijk in de stad en toen ie terug kwam om zijn karretje te dumpen stond de post voor die wijk er nog. Hij dacht, ik zeg wel niks, anders mag ik hem zelf nog wegbrengendat was op een zaterdag, maandag word het depot niet gebruikt dus dinsdag kwamen ze er pas achter mwahahhaaaaha dat was een berg gezeik toen
![]()
Dat heb ik dus elke zaterdag standaard. Een nieuwbouw wijk waar allemaal hoge heren wonen. Met een paar huisen die hun eigen bundel hebben, daaronder huisartsen, schooldirecteuren die de post van de school thuis willen hebben en dan ook nog appart in 2 bussenquote:Op zondag 28 november 2004 12:03 schreef Jaeder het volgende:
Had gister weer een lekker wijkje. Zo een met dure huizen. Kun je ongeveer 4 huizen per bundel kwijt. Bah.
Dat hoef je niet te sorteren. Dat moet alleen als ze ook voor iedere bus een apart adres hebben aangevraagd, dunkt me. Wij doen het iig niet bij het straatje kantoorpanden waar meerdere bedrijven in één pand gevestigd zijn. (Tenzij ze dus ook verschillende adressen hebben aangevraagd, dus met a,b,c-achtervoegsels.)quote:Op zondag 28 november 2004 23:40 schreef nexcro het volgende:
Dat verhaal van die HSM en met de hand ingooien met kerst heb ik ook gehoord hier. De hark mogen we nu ook niet meer gebruiken is ook niet meer aanwezig op de kast. Maar die schijnt er met de kerst wel weer te zijn.
[..]
Dat heb ik dus elke zaterdag standaard. Een nieuwbouw wijk waar allemaal hoge heren wonen. Met een paar huisen die hun eigen bundel hebben, daaronder huisartsen, schooldirecteuren die de post van de school thuis willen hebben en dan ook nog appart in 2 bussen.
Ik weet niet hoe dit op andere vestigingen is geregeld maar bij ons gaat de HSM de kerstpost wel sorteren. Het is wel zo dat de HSM een maximale capaciteit heeft. Meer dan 4(?) rode bakken post per wijk kan íe niet aan. Wat ze nu gaan doen is dat ze deze post gaan sorteren alsof het meerdere dagen betreft. Je hebt dan dus alle bakken dubbel. Dus twee bakken met elk een vakje Rodenburgerstraat 2-20. etc. Die moet je dus dan ook weer zelf samenvoegen, en dan nog het dik (en huis-aan-huis!) ertussen. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Het zal wel weer erg laat worden, maar dat is altijd zo met de kerst.quote:Op zondag 28 november 2004 20:21 schreef Carport het volgende:
[..]
Haha, ja, daar kan ik nog iets moois over vertellen.
Het schijnt dat de HSM de kersthoeveelheden niet aankanDie dingen kunnen natuurlijk maar een bepaalde hoeveelheid post verwerken. De batches kunnen niet groter, want dan past het niet meer in de machine. Moeten we waarschijnlijk de kerstpost met de hand gaan ingooien
Ik weet niet in hoeverre dit verhaal klopt, of dat het een verzonnen verhaal is, maar het zou heel goed kunnen natuurlijk. Ben benieuwd
quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 16:10 schreef Jordy-B het volgende:
wel 'n vrouwenframe (dus opletten dat 'ie niet tussen je benen vandaan sodemietert),
Wat moet jij dan een hekel aan mij hebben, ik ben én part-timer én vrouw.quote:Op dinsdag 30 november 2004 09:49 schreef Jaeder het volgende:
Vroeger draaide alles soepel met alleen voltijdswerker en zaterdagwerkers, sinds de deeltijdwerkers en nog later de postbezorgers werd het steeds minder financieel aantrekkelijk.
Een groep voltijdwerkers bij ons stelt het nog iets gechargeerder, vrouwen zijn de ondergang voor het bedrijf. Het is natuurlijk discriminatie, maar het is wel dat sinds er meer vrouwen werken dat er ook fanatieker gereorganiseerd wordt.
Ik ben zaterdagwerker, met voltijdsopleiding en deeltijdwerkend. Ik heb al het goede (en slechte) in een persoon verenigd. (ben overigens geen vrouw)quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:44 schreef Rebbedebje het volgende:
Wat moet jij dan een hekel aan mij hebben, ik ben én part-timer én vrouw.![]()
en jij bent zaterdagwerker???
Pardon? Huilie. Ik heb tijden meegemaakt dat we standaard om 6.30 begonnen en in de kerstperiode om 5.30. Waren altijd de gezelligste dagen en je bent nog een beetje op tijd in huis ook. De laatste twee jaar dat ik bij de post werkte (ben per 1 september gestopt na 7 jaar) begon ik om de week om 6.45 en om 7.30. Dat heb ik veel liever dan een tweede tranche wijk waarmee je pas laat in de middag thuis bent.quote:Op vrijdag 19 november 2004 13:30 schreef SilentChaos het volgende:
TERINGZOOI...hoor ik net dat we de komende tijd half 8 moeten beginnen! wat zijn dat voor tijden? zelfs de soldaten in Irak hebben nog betere werktijden!...
KUTKERST!
Wat een zeikerd inderdaad. Voordat de HSM's er waren begon ik om 06.00 uur, nu om 06.30 uur. Ik vind het wel fijn.quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:37 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Pardon? Huilie. Ik heb tijden meegemaakt dat we standaard om 6.30 begonnen en in de kerstperiode om 5.30.
Hehehe mijn vorige kerst periode... dat was bijna een hele week van 0600 tot 1800 als ik klaar was met mijn wijk nog gezellig kerstkaartjes sorteren. dus een beetje op tijd.... nou was dat wel mijn eigen keuze, dus het hoeft niet, maar het kan wel.quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:37 schreef DrMarten het volgende:
Pardon? Huilie. Ik heb tijden meegemaakt dat we standaard om 6.30 begonnen en in de kerstperiode om 5.30. Waren altijd de gezelligste dagen en je bent nog een beetje op tijd in huis ook. <knip>
Ben nu wel blij dat ik er weg ben trouwens. De sfeer onder de vast medewerkers was niet heel goed meer (door alle veranderingen met werken in teams e.d) en dat had z'n weerslag op kantoor. Die sfeer wordt vanaf het nieuwe jaar alleen maar slechter als in Enschede de huisummersortering wordt ingevoerd. Ben blij dat ik dat niet mee hoef te maken.
Dit zijn inderdaad legitimatie-zendingen. Als je op de achterkant kijkt zie je het adres van de afzender. Dit is meestal uit leeuwarden wat betekent dat het giropassen van de Postbank zijn.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:53 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Wat ik ook veel merk is dat ik van die "dagzendingen:" of zo krijg. Tis een legitimatie zending maar dan gewoon van de TPGWeet iemand wat het is. Tis een brief , die wat dikker is door vulling ofzo....
Wees blij dat banken als Postbank en Rabobank deze service hebben. Dit levert voor de TPG heeel veel geld op. En dus voor jou...quote:Op woensdag 1 december 2004 09:51 schreef sannydude het volgende:
Ik haat die passenKunnen die mensen dat niet gewoon zelf bij de bank ophalen ofzo. Kracht van de postbank
![]()
![]()
Flikker op met die rommel en laat die mensen iets doen voor hun pasje.
Naam zegt 't al...quote:Op woensdag 1 december 2004 09:51 schreef sannydude het volgende:
Ik haat die passenKunnen die mensen dat niet gewoon zelf bij de bank ophalen ofzo. Kracht van de postbank
![]()
![]()
Flikker op met die rommel en laat die mensen iets doen voor hun pasje.
quote:Op dinsdag 30 november 2004 18:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Werken In Teams! Breek me de bek niet open. Afschuiven in teams is het. De teamcoach laat alles waarvoor hij geen oplossing heeft "aan het team over"....
Stemde je tegen dan werd er op je ingepraat, zodat je bij de 2e stemming voor zou zijn. Na een tweede negatieve draagvlakmeting werd WIT alsnog doorgevoerd.
Het is net de Oekraine, er wordt gedaan alsof alles heel democratisch verloopt,
maar ondertussen weet iedereen wel beter. Zeg dan gewoon "We gaan WIT invoeren", maar doe dan niet net alsof de medewerkers nog iets in te brengen hebben. Dat is zo schijnheilig.
quote:Op woensdag 1 december 2004 15:44 schreef Rebbedebje het volgende:
[..]
Het is net de Oekraine, er wordt gedaan alsof alles heel democratisch verloopt.
[..]
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag weer een mooie stunt. Komt er een man naar buiten die zich bij mij beklaagd dat ik niet netjes over z'n tuinpad ben gelopen. Op zich een begrijpelijke klacht als ik bijv. door planten of struiken was heengestampt. Maar die waren in deze tuin niet te bekennen. De hele tuin lag vol met grind en het pad was een soort zebra van langwerpige stenen. En net zoals je bij een zebra niet alleen op het wit loopt (tenzij je een dwangneurose hebt) zo had ik kennelijk het grind in zijn tuin beroerd. En nu stond er dus een voetafdruk in zijn grind, en dat vond meneer heel erg, want nu moest hij het grind gaan harken. Om eventuele vooroordelen bij voorbaat weg te nemen, dit was geen gepensioneerde bejaarde met teveel vrije tijd, maar een jonge knul van ongeveer 30.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:53 schreef Carport het volgende:
En dan nog een leuke mededeling:
Zaterdag 18 december komt er een mailing van AH, juist ja, op de drukste zaterdag van het jaar!
hoezo "achter de post moet zetten"quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:30 schreef MrX1982 het volgende:
Lekker dan wij zullen dan ook wel die HAH krijgen. Ik vrees trouwens dat in het nieuwe jaar nog vaker HAH op zaterdag gaat komen. Ik heb zo'n hekel aan HAH zeker als je het achter de post moet zetten. Hoewel het kost meer tijd dus krijg je ook weer meer betaald
Als we 2 HAH hebben zetten we het achter de post of als het een dikke HAH is. Ik bedoel met achter de post zetten dat je het na de gewone post zet van een adres. Snappie?quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
hoezo "achter de post moet zetten"HAH achter de hand is geen slechte methode, ofzo... Hier in Assen is het de standaard... al jaren.
Ik geloof trouwens dat we daar slechts een extra verlofuur per wijk voor krijgen... voor de HAH op zaterdag.
Hmm je zal wel gelijk hebben dacht dat het altijd achter de post zetten is. Maar ja al die post termen haal ze weleens door elkaarquote:Op zaterdag 4 december 2004 17:05 schreef Jordy-B het volgende:
Tussen de post zetten, heet dat.
het moet niet maar is gewoon gewoonte bij ons. 2x HAH is sws tussen de post zetten en 1x HAH ligt het eraan hoe groot/dik/zwaar de HAH is en soms alsnog tussen de post gezet.quote:Maar dat dat moet is belachelijk... En helemaal als je een HSM hebt staan...
Meestal wordt de HAH tussen de post gezet en heel soms neem je hem achter de hand mee. Aangezien we meestal 2 HAH hebben is het tussen de post zetten veel makkelijker.quote:Het kost meer tijd in de voorbereiding, wat gewoon lastig is (ik neem aan dat je niet de luxe hebt dat er slechts één wijk op de kast zit) en in de wijk gaat de postbode altijd de HAH als soort van bladlegger gebruiken om snel de juiste post voor een adres in handen te krijgen... De post zelf wordt dan dus niet meer doorgekeken en zo kunnen fouten van de HSM niet worden opgevangen.
Nooit geweten en ook nog van gehoord. Verschilt zeker per rayon ofzo. Een grote organisatorische chaos bij de postquote:Niet voor niets dat er ook vestigingen zijn waar het tussen de post zetten van de HAH gewoonweg verboden is.
Ik gebruik de schoudertas altijd voor straten waarbij ik de bundels niet in een keer kan meenemen het mag niet maar ach zoveel mag niet en uiteindelijk heb je alleen je eigen rug ermee, maar ik vind die schoudertas wel makkelijk stop er ook altijd mijn aangetekenden in.quote:Meerdere soorten kan je prima achter de hand meenemen... vooral als de soorten verschillende formaten hebben. Voor extreem dikke HAH (boekjes, enzo) zou ik een schoudertas meenemen (mag ook niet, maar je moet toch wat) Da's handiger dan tigtig bundeltjes van drie adressen...
Bij ons ook, behalve 4 wijken.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:51 schreef MrX1982 het volgende:
Wij hebben geen pakjes meer. Dat heeft pakketservice overgenomen. Oh wat ben ik daar blij om
Ik haat pakjes
Hier ook hetzelfde alleen af en toe nog es groot uitgevallen stukken. Maar pakketjes met handtekening enzo gaan nu mee met TNT, en voor de buitendorpen nemen de mensen die autoroute rijden het mee.quote:Op zaterdag 4 december 2004 18:09 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Bij ons ook, behalve 4 wijken.
Waaronder die van mij natuurlijk.
retour: geweigerd.quote:Op zaterdag 4 december 2004 21:59 schreef Spleed het volgende:
Vandaag was ik lekker aan het bezorgen. Merelweg 34. Ik wil de post door de brievenbus doen, maar het lukt niet. Nog eens duwen, nog eens... Zie ik opeens zo'n hoofd voor het raamje. Staat die lul het terug te duwen...![]()
En... wat zei ie? Twee jaar terug had ik ook eens geklaagd daarover en kreeg ik te horen dat ik dan maar sneller moet lopen. Later is hij er op terug gekomen, want tijdens m'n functioneringsgesprek vertelde hij me dat ik sneller dan gemiddeld buiten loop. De laatste tijd gaat het wel goed met uitbetalen, ik schrijf iedere keer mijn eindtijd op een briefje en leg dat op het bureau.quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:13 schreef sannydude het volgende:
Dan wordt het maar eens tijd voor een nieuwe baan. K wordt het ondertussen wel een beetje zat. HaH op zaterdagVerder hoop gezeur om geld wat ik de hele tijd maar niet uitbetaald krijg
Kerstpakket halen en meteen daarna ontslag indienen
![]()
Naja je krijgt niet slecht betaald, tenzij je dus niet alles krijgt
Morgen vast weer gesprek daarover met groepsleider.
Zegt de hele tijd dat we zo goed zijn omdat wij als enige van het kantoor in teams werken en verder zijn we een voorbeeld, toch jammer dat we er dan niet beter voor betaald krijgen
Eerst maar gewoon normaal salaris, dit mag gewoon niet hoor
![]()
Ja, dat zit er dik in, jammer genoeg.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:21 schreef Cart_man het volgende:
HaH op zaterdag gaat standaard worden op zaterdag, let maar op.
Ja, bij ons mogen we de HAH ook niet meer bij het samenvoegen erachter doen. We hebben nu wel schoudertassen gekregen waar we de HAH in kunnen doen. Op straat moet je het dan achter je hand of in die tas meenemen. Zolang het geen flut-HAH is, is het best te doen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:05 schreef Jordy-B het volgende:
Tussen de post zetten, heet dat.
Maar dat dat moet is belachelijk... En helemaal als je een HSM hebt staan...
Het kost meer tijd in de voorbereiding, wat gewoon lastig is (ik neem aan dat je niet de luxe hebt dat er slechts één wijk op de kast zit) en in de wijk gaat de postbode altijd de HAH als soort van bladlegger gebruiken om snel de juiste post voor een adres in handen te krijgen... De post zelf wordt dan dus niet meer doorgekeken en zo kunnen fouten van de HSM niet worden opgevangen.
Niet voor niets dat er ook vestigingen zijn waar het tussen de post zetten van de HAH gewoonweg verboden is.
Meerdere soorten kan je prima achter de hand meenemen... vooral als de soorten verschillende formaten hebben. Voor extreem dikke HAH (boekjes, enzo) zou ik een schoudertas meenemen (mag ook niet, maar je moet toch wat) Da's handiger dan tigtig bundeltjes van drie adressen...
Bij ons heeft de pakketservice het ook overgenomen. Op zich is het wel relaxt, zeker als je altijd veel pakjes had. Maar ik vind het nu ook wel jammer dat we bijna niet meer hoeven aan te bellen bij mensen. Alleen als ze een te kleine brievenbus hebben en na drie keer vouwen past een dikke envelop nog niet.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:51 schreef MrX1982 het volgende:
Wij hebben geen pakjes meer. Dat heeft pakketservice overgenomen. Oh wat ben ik daar blij om
Ik haat pakjes
Vossen = Vroege Ochtend Sorteringquote:Op zaterdag 4 december 2004 19:05 schreef feekless het volgende:
Even voor de outsiders onder ons (incl. mezelf):
Wat is HMS?
Wat is HAH?
En wat is ''vossen''?
Trouwens wel een leuk topic![]()
Als het zo'n pakje van de Bol of ECI is ofzo; een keiharde duw aan gevenquote:Op zaterdag 4 december 2004 21:59 schreef Spleed het volgende:
Vandaag was ik lekker aan het bezorgen. Merelweg 34. Ik wil de post door de brievenbus doen, maar het lukt niet. Nog eens duwen, nog eens... Zie ik opeens zo'n hoofd voor het raamje. Staat die lul het terug te duwen...![]()
Herkenbaarquote:Op zaterdag 4 december 2004 22:09 schreef Jordy-B het volgende:
...
'k heb wel eens gehad dat ik de post niet in de bus kreeg... Hadden de mensen een kastje voor de bus gezet.. 'nja... WTF, enzo... Gewoon doordouwen tot de post naar binnen viel...
En toen zag ik op de oprit de witte beer... met het tonnetje... met de gleuf erin...
Hey, dat heb ik ook, kerstdiner van de vakgroep waar ik afstudeer.. maar dan moet ik nog wel die avond uit delft terug naar gorinchem.. dus dat word maar tot een uur of 11 feestjequote:Op zaterdag 4 december 2004 14:47 schreef Foxxy het volgende:
Ik heb vrijdag 17 december een feest, maar de volgende dag ga ik gewoon werken.
Brak werken op de drukste dag van het jaar.
Een aangetekende op zaterdag? wrf?quote:Op zondag 5 december 2004 12:23 schreef Carport het volgende:
Voor de rest was het gister bij ons wel een normale dag, niet al te veel post en ik kon lekker doorlopen. Wel had ik een aangetekende (no.13 voor de insiders) voor een man en die begon helemaal te keer te gaan dat ik zijn gegevens begon op te schrijvenNeem hem dan gewoon niet aan.
Zo, dat was het wel. Komende weken extra werken met kerst. Uiteraard met bijpassende kerstmuts![]()
Ja, hier hebben we ook aangetekenden op zaterdag. Alleen aangetekende brieven van de rechtbank mogen niet op zaterdag gedaan worden, alle anderen wel. Ook mogen postbezorgers geen aangetekenden meenemen, dus meestal loop ik op zaterdag ook aangetekenden van die bestellers uit mijn team.quote:Op zondag 5 december 2004 15:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Een aangetekende op zaterdag? wrf?
Nummer 13 is een aangetekende zending die enkel de geadresseerde (en niemand anders dan de geadresseerde) mag aanneemen en waarvoor diegene legitimatie moet tonen...
Maar je moet toch alleen even het nummer van z'n legitimatie opschrijven?
Neem 'm dan niet aan, zou je denkenquote:Op zondag 5 december 2004 16:09 schreef Carport het volgende:
[..]
Ja, hier hebben we ook aangetekenden op zaterdag. Alleen aangetekende brieven van de rechtbank mogen niet op zaterdag gedaan worden, alle anderen wel. Ook mogen postbezorgers geen aangetekenden meenemen, dus meestal loop ik op zaterdag ook aangetekenden van die bestellers uit mijn team.
Die brief mocht inderdaad alleen aan de geadresseerde worden uitgereikt en hij indentificeerde zich ook wel, maar toen ik zijn nummer opschreef begon ie helemaal te flippen. Ik heb wel al vaker meegemaakt dat mensen kwaad worden en zelfs gaan bedreigen als ze zich moeten legitimeren.Ik snap niet waar je dan mee bezig bent hoor.
Heb het een keer gehad dat mensen een nieuwe spiegel voor in het toilet even voor de brievenbus hadden gezet terwijl ze bezig waren een haakje waar ie aan moest in de muur te schroeven. Afijn, ik druk de Neckermanngids (zo'n dikke) door de brievenbus, en je raad het al, spiegel valt om in een flink aantal stukken. Gelukkig konden de mensen er wel om lachen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 22:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
retour: geweigerd.
Op weg naar huis in de rode brievenbus mikken.
'k heb wel eens gehad dat ik de post niet in de bus kreeg... Hadden de mensen een kastje voor de bus gezet.. 'nja... WTF, enzo... Gewoon doordouwen tot de post naar binnen viel...
En toen zag ik op de oprit de witte beer... met het tonnetje... met de gleuf erin...
belachelijk...quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:10 schreef nixxx het volgende:
Hmmmm lekker aanstaande zaterdag vrij.....
Wat vind jij zo leuk aan het werken bij de post dan? Ik wil er eigenlijk juist weg.quote:Op zaterdag 11 december 2004 16:26 schreef Elusive het volgende:
Werk nu sinds een paar weken weer bij de post, heb het wel gemist zeg, heb hier veeeel meer plecier in dan dat bagger kantoor baantje dat ik had.![]()
tvp
Leuk, de kerstborrel! Maar ik ga mij dit jaar toch een beetje matigen, denk ik. Vorig jaar was ik zo bezopen dat ik nauwelijks nog naar huis kon fietsen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:44 schreef MrX1982 het volgende:
De kerstdrukte is begonnen
Op naar de kerstborrel
Tsja... was even "onder de wapenen" om het zo te zeggen... afzetting langs de route van de stoet in Delftquote:
Fantastisch, met een hele stoet dronken lui, waarvan iedereen die mooi rode fietstassen heeft en een gedeelte nog bedrijfskleding aan... goed voor het imago!quote:Op zaterdag 11 december 2004 19:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Leuk, de kerstborrel! Maar ik ga mij dit jaar toch een beetje matigen, denk ik. Vorig jaar was ik zo bezopen dat ik nauwelijks nog naar huis kon fietsen.
Hier was es een kroeg die met kerst na 5 uur altijd vol zat met postbodes allemaalfietsen voor de deur met rode fietstassen. Zie je iedereen echt zo kijkenquote:Op zondag 12 december 2004 00:48 schreef Jaeder het volgende:
[..]
Fantastisch, met een hele stoet dronken lui, waarvan iedereen die mooi rode fietstassen heeft en een gedeelte nog bedrijfskleding aan... goed voor het imago!
Ja dat hoor je altijd maar als ze buiten zijn is het altijd de postbode waar die als eerste heen loopt.quote:Op maandag 13 december 2004 13:35 schreef Showtime het volgende:
* Showtime meldt
ja maar hij doet niks hoor
'k ben niet bang voor honden... Ook niet als ze blaffend in de tuin staan... Dan zeg ik: "Stel je niet zo aan, schreeuwlelijk"... en dat helpt.quote:Op maandag 13 december 2004 13:35 schreef Showtime het volgende:
* Showtime meldt
sinds ik bij de TPG op zaterdagen werk heb ik een gruwelijke hekel gekregen aan hondenbezitters, altijd hetzelfde gezeik met dat gegrom en geblaf van zo een rottweiler, ja maar hij doet niks hoor
Dat denk jij alleen het mee terug nemen is meer werk. De rest van de afhandeling doet me collega. Het is eerder voor jou meer werk jij mag namelijk de volgende dag naar het postkantoor hem afhelenquote:Op maandag 13 december 2004 15:57 schreef existenz het volgende:
Anders had je het weer mee terug moeten nemen naar het postkantoor, nog meer werk voor je
Dat mag ik toch al, omdat ze voor 70% vd pakketjes meteen een briefje in de brievenbus duwen, zonder ook maar aangebeld te hebben. Dus zoveel extra werk is dat nietquote:Op maandag 13 december 2004 16:25 schreef nexcro het volgende:
[..]
Dat denk jij alleen het mee terug nemen is meer werk. De rest van de afhandeling doet me collega. Het is eerder voor jou meer werk jij mag namelijk de volgende dag naar het postkantoor hem afhelen.
En hoe kom je aan die cijfers?quote:Op maandag 13 december 2004 16:48 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat mag ik toch al, omdat ze voor 70% vd pakketjes meteen een briefje in de brievenbus duwen, zonder ook maar aangebeld te hebben. Dus zoveel extra werk is dat niet![]()
Ik heb goede herinneringen aan de kerstborrelquote:Op zaterdag 11 december 2004 19:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Leuk, de kerstborrel! Maar ik ga mij dit jaar toch een beetje matigen, denk ik. Vorig jaar was ik zo bezopen dat ik nauwelijks nog naar huis kon fietsen.
Da's niet zo moeilijk als ik gewoon in de woonkamer op de bank zit en iemand iets in de brievenbus zie douwen en vervolgens een briefje aantref dat er geen gehoor was. Tja dat is er idd niet, als er niet wordt aangebeld!quote:
Shit he ben jij 70% van de bevolking. Blij dat ik dan niet bij jou post loop! Dan red ik het met 20 nabrengzakjes nog nietquote:Op maandag 13 december 2004 18:32 schreef existenz het volgende:
[..]
Da's niet zo moeilijk als ik gewoon in de woonkamer op de bank zit en iemand iets in de brievenbus zie douwen en vervolgens een briefje aantref dat er geen gehoor was. Tja dat is er idd niet, als er niet wordt aangebeld!
Ik bestel redelijk veel dvds en via internet, daardoor komen er nog al veel pakketjes binnen. Daarnaast is ons huisadres ook het postadres van een aantal stichtingen. Wij ontvangen dus idd redelijk veel pakketten.quote:Op maandag 13 december 2004 22:39 schreef Muis_84 het volgende:
[..]
Shit he ben jij 70% van de bevolking. Blij dat ik dan niet bij jou post loop! Dan red ik het met 20 nabrengzakjes nog niet
Jeej...quote:Op maandag 13 december 2004 18:32 schreef existenz het volgende:
[..]
Da's niet zo moeilijk als ik gewoon in de woonkamer op de bank zit en iemand iets in de brievenbus zie douwen en vervolgens een briefje aantref dat er geen gehoor was. Tja dat is er idd niet, als er niet wordt aangebeld!
Ik kijk al uit naar zaterdag met het HAH. Mafkezenquote:Op dinsdag 14 december 2004 00:02 schreef Yeahinho het volgende:
Vandaag is officieel de KNJ-periode begonnen. Morgen zal de eerste 'echte' zware dag zijn.
Het zal ongetwijfeld weer een chaotisch zooitje worden met een hoop stress (bij de leidinggevenden), maar ik vind het ook altijd wel gezellig die weken voor kerst.
Kom je van wintersportvakantie? Zeggen dat je je been gebroken hebtquote:Op woensdag 15 december 2004 12:48 schreef Cart_man het volgende:
Vandaag eventjes gewerkt vanaf 6.30 tot 12.00. Vond het nog vrij rustig. Vrees dat de echte drukte volgende week gaat komen.
Zaterdag wordt inderdaad de dag van de dood. Vrijdagavond vertyft uit Zwitserland komen en zaterdag weer gewoon werken.
Breng nou geen mensen op ideeën.quote:Op woensdag 15 december 2004 13:06 schreef mark_03 het volgende:
Gelukkig stroomt er een kanaal langs m'n dienst dus van m'n huis aan huis kom ik wel af
Nee, fussball. De tyfus geslagen door het tuig moet ik dus zeggen.quote:Op woensdag 15 december 2004 13:57 schreef Carport het volgende:
[..]
Kom je van wintersportvakantie? Zeggen dat je je been gebroken hebt
[..]
Breng nou geen mensen op ideeën.
Komende tijd mag ik ook in de winkel helpen ivm de kerstdrukte. Mensen kunnen daar komen als ze hun pakje willen ophalen, (zakelijke) post afgeven en postzegels kopen. Op zich wel relaxt. Iedereen op de werkvloer aan het stressen en klagen over de kou![]()
Komende zaterdag hebben we hier om 7 uur kerstontbijt met het kantoor en daarna gaat iedereen helpen ingooien en samenvoegen. Dus op zich moet het wel te doen zijn denk ik. Aan het einde van de dag zal ik wel behoorlijk moe zijn, maar gewoon doorgaan zaterdagavond!![]()
Vragen of ze flink willen inhakken op je enkelquote:Op woensdag 15 december 2004 13:59 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Nee, fussball. De tyfus geslagen door het tuig moet ik dus zeggen.![]()
Wij hebben geen kerstontbijt...bezuinigingen.![]()
Ik denk dat kerstontbijt hier aanzienlijk goedkoper is dan een kerstborrel...quote:Op woensdag 15 december 2004 15:08 schreef MrX1982 het volgende:
Wij hebben nooit een kerstontbijt
Maar wel een kerstborrel
Ik moet toch wat te zeuren hebbenquote:Op woensdag 15 december 2004 15:56 schreef Yeahinho het volgende:
Carport > hoe kun je in hemelsnaam ontevreden zijn met 6 graden. Tis al twee weken lang elke dag tegen het vriespunt..... en dat heb ik trouwens liever dan 6 graden en regen
.
Ik kan me nog goed de opmerking van de VM herinneren bij een avondje uit met de post:quote:Op woensdag 15 december 2004 16:04 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik denk dat kerstontbijt hier aanzienlijk goedkoper is dan een kerstborrel...
Wij vrijdag!quote:Op woensdag 15 december 2004 23:26 schreef sannydude het volgende:
krijgen we eigenlijk nog een kerstpakket?
Hier staan die dingen al bijna 2 weken weg te rotten in het kantoor van de leidingquote:Op woensdag 15 december 2004 23:29 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Wij vrijdag!
Maar zal wel weer niet veel soeps zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |