abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 oktober 2004 @ 09:18:34 #1
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_22766163
Zo hier weer deel vier.....ik heb zo ook een verhaal!

vorige deeltje:
TPG vs Kutklanten deel 3!

De zin van dit topic is dat TPG medewerkers (bestelling, chauffeurs etc...) hier kunnen klagen over hun werk, met name over zeikerige klanten
Dus niet andersom, dan opent je maar een topic klanten vs kutTPG

[ Bericht 51% gewijzigd door SilentChaos op 21-10-2004 10:58:44 ]
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  donderdag 21 oktober 2004 @ 09:23:57 #2
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_22766208
TS begint natuurlijk...dus goed:

Ik zaterdag weer heerlijk pakketjes rijden in mijn favoriete wijk Moerwijk!...
Kom ik bij een huis, bel aan, mensen niet thuis...
Dan maar bij de buren bellen ... Ik bel aan...komt er een vent naar buiten: je hebt m'n bel gesloopt!
dus ik luisteren, ja hoor, bel bleef hangen, door het hele huis inggggggggggggggggggggg dat geluid, je kent't wel...Nou die man vond dat natuurlijk niet leuk, maar ja, ik kan daar nix aan doen, moet je bij de woningbouw wezen!...
Dus goed ik bied m'n excuses aan...hij nog steeds boos, zegt hij: waarom bel je eigenlijk ook bij mij?
ik: ik heb een pakketje voor uw buren die zijn niet thuis, dus ik wou vragen of u die wou aannemen
vent: nee dat doe ik niet! dus dan had je ook niet hoeven bellen!
ik: ik moet toch eerst bellen om te weten of u het pakketje wel of niet aanneemt
vent: wat ben je nou voor dom laag opgeleid postbodetje
ik: Ik zit op de TU-Delft hoor (ok goed ik loop er stage, zit op de TH-Rijswijk, maar het gaat om het idee )
hij: daar heb ik nix mee te maken, jullie zijn alemaal dom blablabla
ik: u moet een klacht bij de woningbouw indienen als die bel blijft hangen, niet bij mij
hij: ja ik ga nog wel een klacht over je indienen op je hoofdkantoor
ik: weet je wat meneer, doet u dat maar, onrealistische pleurusvent
toen ging hij hlemaal uit z'n dak, dus ben ik weggereden

Sommige mensen snappen ook werkelijk nix

[ Bericht 0% gewijzigd door SilentChaos op 21-10-2004 09:29:29 ]
pi_22766337
Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad bij TPG
Wel een paar keer dat er mensen waren die zonodig 4 straten eerder een pakje of post moesten hebben ...
  donderdag 21 oktober 2004 @ 09:38:35 #4
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_22766370
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 09:36 schreef Chillbeer het volgende:
Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad bij TPG
Wel een paar keer dat er mensen waren die zonodig 4 straten eerder een pakje of post moesten hebben ...
ja dat heb ik ook wel gehad...maar vaak ben ik dan blij omdat ik niet naar die andere straat hoef te rijden ze moeten zich dan wel van mij kunnen legitimeren (stel dat't niet de rechtmatige eigenaar is )...
Maar ja, vaak weten ze wel heel exact alles uit hun hoofd...wat voor pakketje, welk nummer, welke naam (logisch als ze het zelf zijn )
pi_22766587
Even een vraag :

Stel er wordt een pakje verstuurd met verzekering.... mag een postbode dit pakje zomaar bij de buren afgeven ?

Zo heb ik dus een x gehad dat iets twv 500 eur bij de buren gedropt was, nu kan ik mijn buren vertrouwen en dat zit wel goed. Maar voor hetzelfde geld zie ik er niets meer van.

Hetzelfde is ook eens gebeurd ZONDER dat er een briefje in mn bus zat...
  donderdag 21 oktober 2004 @ 09:59:22 #6
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_22766642
Mag ik in dit topic ook klagen over die pleuris-postbode die het flikt om een zending van 5 grote dozen om 8:50 bij mij af te leveren, terwijl de voorwaarden toch duidelijk 9:00 - 17:00 stellen? Natuurlijk ben ik voor 9:00 niet op kantoor, en kan ik vervolgens die grote dozen op het postkantoor gaan ophalen...

of is dit topic alleen om te klagen over de klanten die boos worden als de zending verkeerd wordt afgeleverd?
pi_22766812
@ SilentChaos: Misschien een idee om de OP wat uit te breiden, even duidelijk maken voor wie dit topic bedoeld is en voor wie niet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22766827
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 09:59 schreef Fearlezz het volgende:
of is dit topic alleen om te klagen over de klanten die boos worden als de zending verkeerd wordt afgeleverd?
Als je wilt zeiken over de post open je maar een eigen topic.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22767102
Hoe zit het met als je een onderdeel per post hebt ontvangen en binnen 8 dagen retour kan zenden als het je niet bevalt (staat ergens in de wet) Heeft TPG daar speciale verzendwijzes voor?
pi_22767236
Vqan de week laatste pakketje uit mijn wijk, mensen zijn niet thuis bel aan bij de buren, kerel doet open met norse stem zegt : NEEEH voor hun neem ik niks aan
Bel aan bij andere buren: Nee ik wil het niet aan nemen ze zijn er nooit
Moet ik gvd helemaal terug naar steunpunt terwijl mijn vriendin net beld dat ze al bij de metro halte is, dus ik daar naar toe fietsen kom ik onderweg collega in busje tegen die gelukkig mijn niet te bezorgen pakketje en sleutelk van steunpunt mee wil nemen
  donderdag 21 oktober 2004 @ 10:39:55 #11
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_22767245
Leuk topic, heb net heel 3 gelezen

Muchos respect voor de postbode hoor, tis een pracht van een (gratis) dienst!
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_22767459
Wat ik vorige week tegenkwam is dat mensen die bel ofzo niet horen. Ik bel 2 keer aan. Loop weg. Kijk nog ff naar binnen. En ja hoor, de persoon (ouwe man) zit gewoon binnen. Dus ik op het raam kloppen. En dat hoorde die wel. Hij loopt naar de deur. Ik vertel dat ik al 2 keer gebeld had. Hij knikt vriendelijk en zegt dag en knalt die deur dicht Volgens mij is die ouwe een heel klein beetje doof

En altijd als je 2 keer belt dat ze niet open doen en je dan netjes aan zo'n briefje begint (aangezien het een aangetekende is) En dat ze dan er in 1 keer aankomen lopen van de supermarkt of weet ik veel waar. Heb je net dat briefje af

Wat ik ook veel merk is dat ik van die "dagzendingen:" of zo krijg. Tis een legitimatie zending maar dan gewoon van de TPG Weet iemand wat het is. Tis een brief , die wat dikker is door vulling ofzo....
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 11:01:12 #13
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_22767604
OP aangepast begin nog is een vervolgtopic, krijg ik allemaal verantwoordelijkheden
geintje

Maar @ renkie: je post hoort hier niet thuis, maar ik zal je vraag beantwoorden. Voor verzekerde zendingen moet doorgaans getekend worden. Als er niet voor getekend hoeft te worden mogen wij het gewoon bij de buren afgeven. Krijg je het dan niet of beschadigd..dan is het maar goed dat't verzekerd is!

Ik had is een keer The X-Files besteld...via Amazon. Dat wordt geleverd door Selekt Vracht...ik 80 euro betaald...hopen dat'ie aankomt, nou dat kwam hij ook, maar hij lag bij de buren dat vind ik dus niet kunnen. Voor zulke bedragen moet getekend worden vind ik! En aangezien ik al betaald heb zeker!
pi_22767621
Deze quote kwam ik nog tegen bij dit topic Hoeveel fooi geef jij aan de pizzabezorger?
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 20:21 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ben vrij principieel tegen fooien. Je krijgt toch zeker al betaald? Als dat onder het minimumloon is zorgt je baas maar voor extra centen.

Waarom een serveerder, ober of pizzakoerier wel fooi geven en een postbode of vakkenvuller niet? Ook een postbode moet door weer en wind voor jouw brieven. (....)
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 09:54 schreef Bierie het volgende:
Ik geef zelf altijd fooi. Die jongens doen hun werk door weer en wind (en ja ze kiezen er wel voor en ja een postpode doet het ook, maar die postbode krijgt ws beter betaalt) (...)
  donderdag 21 oktober 2004 @ 11:04:08 #15
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_22767664
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 11:01 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Deze quote kwam ik nog tegen bij dit topic Hoeveel fooi geef jij aan de pizzabezorger?
[..]
Met pakketjes bezorgen krijg ik per zaterdag gemidden 5 euro fooi...gelukkig heb ik veel oude mensen in m'n wijk! die doen dat vaak nog wel...
pi_22767687
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 11:04 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Met pakketjes bezorgen krijg ik per zaterdag gemidden 5 euro fooi...gelukkig heb ik veel oude mensen in m'n wijk! die doen dat vaak nog wel...
Serieus?? Blijf je dan ook staan van: waar blijft mijn fooi? Terwijl je met je rechtervoet begint te tikken
  donderdag 21 oktober 2004 @ 13:03:50 #17
101188 Jaeder
Int. wl. zt. int. disc.pr.
pi_22769954
Gewoon je kennisgevingen van te voren uitschrijven. Kun je snel in de bus stoppen en weglopen.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 14:28:35 #18
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_22771698
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 11:05 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Serieus?? Blijf je dan ook staan van: waar blijft mijn fooi? Terwijl je met je rechtervoet begint te tikken
Voet tussen de deur

Nee hoor ik ga ook niet staan van "waar blijft m'n fooi". Ik loop veel flats dus ze weten al dat ik eraan kom en dan hebben ze nog tijd om geld te pakken. Vaak wil ik meteen weglopen en zeggen ze: dit is voor jou!
ik krijg salaris hoor

maar fooi is altijd welkom
pi_22771716
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:39 schreef Rodie83 het volgende:

Gratis voor de ontvanger, niet voor de verzender .
pi_22771979
Ik had een x dat ik buslichting aan t doen was. Dus ik kom bij die bus aan, en zet mn busje stil. Blijkt dat ik een half stukje op een zebrapad sta. (Een bus lichten duurt ongeveer een halve minuut, dan rij je weer verder).
Komt er een oude vent aanlopen met zn hondje. "Je staat op het zebrapad" Dus ik dacht, die vent maakt een grapje.
Ik(vriendelijk lachend):ik ben zo weer weg meneer.
Vent: nee je moet niet op dat zebrapad staan, t is ook altijd hetzelfde met jullie van de post.
Ik: nou u kunt er toch langs lopen, mn bus is geen 40 meter breed.
Vent: Nee je moet er gewoon niet opstaan, wegwezen met die bus
Ik: nou dat dacht ik niet, ik licht even dat busje en ik ben zo weer weg
Vent: Heb je geen opvoeding gehad?
Ik: Nou moet je even je muil dicht houden en maar gauw doorlopen, je kent me niet.
Vent: Ik ga je baas bellen als je nu die bus niet weghaalt
Ik: Je doet maar lekker, nou stoppen met zeuren vent.
Vent: goed zo, ik bel je baas, je hoort hier morgen van.
Ik: je doet maar, en als je nu oppleurt kan ik tenminste mijn werk doen.

Nooit meer wat gehoord
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_22772114
*tvp*

Leve de postbodes!
pi_22772154
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 14:41 schreef Metal_Mart het volgende:

--Zebrapad verhaal--

Wat ik ook veel merk is dat ik van die "dagzendingen:" of zo krijg. Tis een legitimatie zending maar dan gewoon van de TPG Weet iemand wat het is. Tis een brief , die wat dikker is door vulling ofzo...
pi_22772419
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 14:50 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Wat ik ook veel merk is dat ik van die "dagzendingen:" of zo krijg. Tis een legitimatie zending maar dan gewoon van de TPG Weet iemand wat het is. Tis een brief , die wat dikker is door vulling ofzo...
Bedoel je brieven waar een hele uitreikinginstructie van de tpg is opgeplakt?
Volgens mij zijn dat gewoon brieven van bedrijven, want als je goed kijkt, kan je bv Rabobank zien staan... of bedoel je hele andere brieven?

Morgen ga ik ook weer werken.
pi_22772553
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:39 schreef Rodie83 het volgende:

't is niet gratis, hoor...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 15:14:07 #25
101188 Jaeder
pi_22772635
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 15:09 schreef Jordy-B het volgende:
't is niet gratis, hoor...
Ik geloof dat ik hier een markt zie. 'Beschermgeld' zodat je post niet verscheurd aankomt of verregend aankomt... leuke bijverdienste voor de mensen die minder uren krijgen.
pi_22772714
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 15:03 schreef Carport het volgende:

[..]

Bedoel je brieven waar een hele uitreikinginstructie van de tpg is opgeplakt?
Volgens mij zijn dat gewoon brieven van bedrijven, want als je goed kijkt, kan je bv Rabobank zien staan... of bedoel je hele andere brieven?

Morgen ga ik ook weer werken.
Zijn gewoon brieven met het tpg logo erop. Geen andere afzender. En ze zijn wat dikker....

En die uitleg staat op al die aangetekende...
pi_22773370
Mijn werkdag was echt goed!

Vier enveloppen die pakjes voor moesten stellen. Dunne gamma hah en weinig post!
pi_22773653
Was ik vandaag zo lekker op tijd (weinig post, lekker weer)... flikkert m'n fiets om ... ketting eraf. Bah
En ben vandaag gefotografeerd door een stel Japanners .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_22773697
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 16:00 schreef mark_03 het volgende:

Haha!
pi_22775379
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 16:00 schreef mark_03 het volgende:
Nou jah ik heb ze allemaal in mijn wijk wonen dus ik ben niet meer zo bijzonder en ze zijn erg aardig, werken ook allemaal bij die fototoestelfabrikant dus wie weet ooit eens voordeeltje uit slaan
pi_22775485
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 17:28 schreef Scuba_81 het volgende:

[..]

Nou jah ik heb ze allemaal in mijn wijk wonen dus ik ben niet meer zo bijzonder en ze zijn erg aardig, werken ook allemaal bij die fototoestelfabrikant dus wie weet ooit eens voordeeltje uit slaan
Ik zat op de fiets en zij liep op de stoep. Ik zeg op mijn bekende wijze; GOEIEMIDDAG... en ze draait zich om, ze lult wat en klik . Wel grappig
  donderdag 21 oktober 2004 @ 19:06:23 #32
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_22777250
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 09:23 schreef SilentChaos het volgende:
TS begint natuurlijk...dus goed:
ik: Ik zit op de TU-Delft hoor (ok goed ik loop er stage, zit op de TH-Rijswijk, maar het gaat om het idee )
hij: daar heb ik nix mee te maken, jullie zijn alemaal dom blablabla
TUDelft!!! ....

tpg eeuh tvp tje
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_22799268
Ook een grote ergernis: Van die tering-folderbezorgers die net voor jou de wijk zijn ingeweest, en die niet de moeite nemen die folders behoorlijk door de bus te duwen. Vooral bij bussenfrontjes hangt het er meestal half uit. Meestal trek ik dan bij zo'n flat al die zooi eruit en flikker het op de grond, of ik prop het allemaal in de bus van een flatbewoner met NEE/NEE-sticker. En dan hopen dat die folderbezorger op z'n lazer krijgt.
Hetzelfde geld ook voor die SelektMail gasten, alle SelectMail post die ik in mijn wijk tegenkom half uit bussen hangend of op de grond (!!) gaat gelijk in de afvalbak!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_22801846
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 17:11 schreef K-Man het volgende:
Ook een grote ergernis: Van die tering-folderbezorgers die net voor jou de wijk zijn ingeweest, en die niet de moeite nemen die folders behoorlijk door de bus te duwen. Vooral bij bussenfrontjes hangt het er meestal half uit. Meestal trek ik dan bij zo'n flat al die zooi eruit en flikker het op de grond, of ik prop het allemaal in de bus van een flatbewoner met NEE/NEE-sticker. En dan hopen dat die folderbezorger op z'n lazer krijgt.
Hetzelfde geld ook voor die SelektMail gasten, alle SelectMail post die ik in mijn wijk tegenkom half uit bussen hangend of op de grond (!!) gaat gelijk in de afvalbak!
Als ie vol zit en het hangt er uit, smijt ik die folders/kranten of wat ook op de grond en stop m'n eigen post erin ... en fiets dan gewoon door. Heb wel s zo'n kereltje aangesproken met die folders, krijg je nog een grote bek ook
pi_22802142
Vind het soms wel fijn , scheelt weer de brievenbus open te doen , tis gewoon doordouwen
pi_22802432
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 19:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Vind het soms wel fijn , scheelt weer de brievenbus open te doen , tis gewoon doordouwen
Soms heb je je hand vol met post en krijg je er echt niks meer bij in. Dan moet je dus van je fiets af, is er geen hekje, moet ie op de stander, flikkert -ie om... bah wat een ellende... gewoon terug naar postkantoor, stickertje brievenbus vol
pi_22802492
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 19:54 schreef mark_03 het volgende:

[..]

Soms heb je je hand vol met post en krijg je er echt niks meer bij in. Dan moet je dus van je fiets af, is er geen hekje, moet ie op de stander, flikkert -ie om... bah wat een ellende... gewoon terug naar postkantoor, stickertje brievenbus vol
Ik heb een brievenbus gehad, waarbij je echt denkt dat ie bomvol is , waarbij ik nog ff een postbankbrief ff door prop. Heb er echt schijt aan. Ik ga echt niet terug naar de vestiging. Proppuh ! moeten die mensen maar de brievenbus leeg halen.
pi_22805657
meestal prop ik ook, ja... 'k ga echt niet op zaterdagmiddag terug naar het postkantoor... ('k werk meestal zaterdags)

'k gooi niet de reclame en/of krant op straat als de bus vol is... dan haal ik die er even uit, gooi de post in de bus en prop de reclame/krant weer terug. Of ik schuif de post gewoon over de reclame/krant heen naar binnen... Maar het tuig wat de reclame/krant rondbrengt, krijgt wel op z'n flikker als ik 'm later tegenkom in de wijk.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_22806836
Bij kranten en reclame probeer ik meestal nog wel de post er netjes overheen te duwen, of soms haal ik die folders er ff uit en stop ze er weer in. Als ik merk dat zo'n brievenbus dan nog steeds vol zit, dan wordt het proppen of gewoon simpel retour sturen.
De laatste tijd vond ik ook steeds post van de concurrenten in de tuintjes van mensen. Die post ging dus mee naar kantoor en werd beport . De regels daarover zijn nu veranderd en nu let ik niet meer op bij mijn post of het van de concurrent is. Als ik het mee terug neem krijg ik te horen dat het gewoon bezorgd moet worden
pi_22807385
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 13:03 schreef Jaeder het volgende:
Gewoon je kennisgevingen van te voren uitschrijven. Kun je snel in de bus stoppen en weglopen.
Net toen men weer een positief beeld had van de postbezorger, kom jij om de hoek zetten... Valt het niet op als je al je pakjes steeds weer mee terug neemt?
Trust me, I know what I'm doing.
pi_22810397
quote:
verhaaltje
nou volgens mij heeft die meneer wel gelijk over het feit dat je geen opvoeding heb gehad
pi_22810855
ff over 1 ding klagen

Waarom zijn mensen NOOIT thuis als je een pakje heb. Heb je 5 a 10 van die ruimte in neemende en oer zware dingen bij je. Iedereen is thuis, behalve de mensen voor een pakje
pi_22812943
quote:
Zebrapad-verhaal
. Tvp .
pi_22814224
*Kijkt buiten*

Regen....wish me luck
pi_22814502
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 09:55 schreef renkie het volgende:
Even een vraag :

Stel er wordt een pakje verstuurd met verzekering.... mag een postbode dit pakje zomaar bij de buren afgeven ?

Zo heb ik dus een x gehad dat iets twv 500 eur bij de buren gedropt was, nu kan ik mijn buren vertrouwen en dat zit wel goed. Maar voor hetzelfde geld zie ik er niets meer van.

Hetzelfde is ook eens gebeurd ZONDER dat er een briefje in mn bus zat...
[offtopic]
ik heb wel eens gehad dat ik en pakketje van 1500euro kreeg toegezonden (wel verzekerd) maar het werd gewoon bij de buren afgeleverd... ik had geen briefje in de bus gehad... gelukkig heb ik aardige buren maar echt goed vindt ik et niet... [/offtopic]
leuk topic tvp
Bram! Boterham!
pi_22814548
Bezorgen jullie ook rembours op Zaterdag ?
pi_22815920
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 11:01 schreef dp81 het volgende:
Bezorgen jullie ook rembours op Zaterdag ?
Wat blijkt de kluns van de TPG heeft het vrachtbriefje gisteren bij iemand anders in de brievenbus gegooid.. en ook aangebeld, want ik was wel thuis..
pi_22818459
Lekker dagje vandaag, ondanks de regen ... niet veel post, mensen waren allemaal zo vriendelijk (ze leken wel blij me te zien )
pi_22818640
Het regende vandaag, maar op het moment dat ik werkte was het droog

Wel sjaggo mensen vandaag zeg...

1: Ik bel aan voor een pakje:
Oude Vrouw: ja?!
Ik: Ik heb een pakje voor u
vrouw: Geef maar *rukt uit hand en slaat deur dicht*
ik: Sterf

2:Daarna doe ik post in een flat, komt er een oude vrouw
Oude Vrouw: Heeft u post voor nr 27
ik: *zoekt* jep, 1 brief
Oude vrouw: Is er ook iets van de bank
ik: Nee, sorry
Oude Vrouw: Laat dan maar *loopt geirriteerd weg*
ik: Sterf

Was wel apart. Was wel lekker vroeg klaar
pi_22818690
Hier heeft een klant een rechtszaak (!!!!) tegen ons aangespannen, omdat zijn post vaker bij de buren kwam.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_22818799
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 15:09 schreef zjroentje het volgende:
Hier heeft een klant een rechtszaak (!!!!) tegen ons aangespannen, omdat zijn post vaker bij de buren kwam.
*verslikt zich in kaasstok*
PROEST....Mwoeahahahahahaha KANSLOOS!
pi_22818850
Vandaag een lekker dagje. Had hulp van een jongen die het anderde deel van het dorp deed. Hij blijkt nou het deel over te gaan nemen als ik ik voglende week weg ga.
Vorige week had ik een jongen die totaal nog niks wist. Maar die moest een andere wijk leren. Dus had een meer ervaren jongen
Dus was lekker optijd klaar.

Opleiding geven is toch wel relax
pi_22818885
quote:
Dat gebeurt bij mij ook te vaak, heb gisteren nog een pakketje moeten missen doordat ze bij de buren aanbelden en die waren dus niet thuis.
Inmiddels maak ik de brievenbus waar regelmatig mijn post in komt geforceerd open (zonder schade )
pi_22819966
Er was idd weinig post vandaag...

Dus zal je net zien dat in met m'n achterband in 'n schroef (een schroef? jaaha... een schroef) rijd...

Stukje met lege band, maar met volle tas, moeten lopen, omdat ik tien meter verderop wèl droog stond... Band geplakt (fijne extra knijplek door het wandelen met lege band )
Band opgepompt... Ventiel naar de tering geholpen, geprobeerd te repareren met zo'n buisje (die er trouwens voor geen meter overheen wil schuiven), hielp niks... Maar gelukkig was de fietsenmaker om de hoek

Fietsenmaker wandelde even mee, met een nieuw gebruikt ventieltje en een echte pomp ('s toch makkelijker dan dat rukdingetje wat bij mijn fiets zit) en toen bleek de band nog zo lek als 'n mandje...
De buitenband was ook af, èn de fietsenmaker was toevallig het officiële kronan servicestation van Assen , dus hij kon het wiel zo van een nieuw bandje voorzien...

En ik kreeg een leenfiets mee ... Zelfs nadat ik zei dat hij dan sowieso schade zou oplopen door de fietstassen! Was een stevig fietsje, wel 'n vrouwenframe (dus opletten dat 'ie niet tussen je benen vandaan sodemietert), maar verder prima voor elkaar Dus heel voorzichtig (want verder hoeft die fiets natuurlijk niet kapot, en het is toch al 'n fiets van een ander) en terug voor de middagwijk

De middagwijk was er echter eentje waarbij het grootste deel van de straten maar aan één kant een stoep heeft en aan de andere kant verhoogde opritten... Van vrijstaande huizen
En ik wilde het die fiets (of welke fiets dan ook, buiten die van mezelf) niet aandoen om twee uur lang stoeprandjes op, stoeprandjes af te moeten gaan (en het netjes doen duurt me véél te lang, net zoals rondlopen), dus ik heb toen m'n groepsleider gevraagd of hij de wijk misschien door een ander kon laten wegbrengen... en dat kon
Waarna ik mijn fiets, met nieuwe bandjes, kon gaan ophalen en thuis weer de nodige verstevigingen (remmantel, bijvoorbeeld) kon aanbrengen, zodat hij nu weer helemaal klaar is voor volgende week zaterdag.

dus... dat was weer een groot avontuur bij de TPG... (en thank god for fietsenmakers)
pi_22820275
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:10 schreef Jordy-B het volgende:

Spookjes verhaal

dus... dat was weer een groot avontuur bij de TPG... (en thank god for fietsenmakers)
Echt zo'n verhaal waar op het einde kan komen: En hij leefde nog lang en gelukkig Bij de tpg
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 17:53:53 #56
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_22822652
quote:
1."Jordy-B die fiets repareert"
2.Maar gelukkig was de fietsenmaker om de hoek.
1.Wat lekker dat ik een vrouw ben en dan alleen maar lief en verleidelijk een collega hoef aan te kijken, die dan vervolgens mijn fiets repareert...
2. Bij ons (postkantoor) zijn de buren letterlijk de fietsenmakers
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_22822688
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 16:23 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Echt zo'n verhaal waar op het einde kan komen: En hij leefde nog lang en gelukkig Bij de tpg
'k liet het einde open... 's intrigerend, ofzo
  maandag 25 oktober 2004 @ 20:32:02 #58
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_22870061
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 17:53 schreef Rebbedebje het volgende:
1.Wat lekker dat ik een vrouw ben en dan alleen maar lief en verleidelijk een collega hoef aan te kijken, die dan vervolgens mijn fiets repareert...
2. Bij ons (postkantoor) zijn de buren letterlijk de fietsenmakers
OOoooooh een vrouw, mag ik je band plakken??

Toch niet toevallig bij Gorinchem in de buurt, anders moet ik het misschien echt nog eens doen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  maandag 25 oktober 2004 @ 20:39:01 #59
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_22870294
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 20:32 schreef nixxx het volgende:
OOoooooh een vrouw, mag ik je band plakken??
Toch niet toevallig bij Gorinchem in de buurt, anders moet ik het misschien echt nog eens doen
Hehheh.
Nee, meer riching het westen, buiten Amsterdam...
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
  maandag 25 oktober 2004 @ 21:42:23 #60
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_22872344
Gelukkig, dat is ver weg genoeg...
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 15:04:48 #61
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_22885642
Heb zaterdag eerst iemand moeten opleiden voor een wijk bij ons in het dorp en zou daarna mijn "eigen" wijk lopen. Ik die jongen dus opgeleid, wil ik mijn eigen wijk lopen. blijken de tassen in een keer pleite. Ik mijn wijk doorgefietst. Wat blijkt, had iemand zich verkeken op het planbord (omdat ons dorp een depot is werken we met bezorgers. En staan de diensten op een rooster op het prikbord). hij dacht dat hij deze wijk moest lopen i.p.v een andere. Heb zijn tassen op mijn fiets geladen. en hem naar het depot gestuurd, zodat hij zijn eigen wijk kon lopen.
Net efkes anges
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:09:01 #62
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_22933272
Morgen weer, hopelijk een beetje goed weer, zoals het nu is bijvoorbeeld... heerlijk hoor!

Vorige week ook weer iets leuks meegemaakt, er zit een chinees restaurant in de wijk waar ik liep en de eigenaren daarvan zijn ouders van iemand die bij mij op het vwo zat. Dus ik kom daar, komt net die moeder naar buiten en ze vraagt of ik nog post heb, ik geef die post en zeg doe maar de groeten aan je dochter, daar heb ik nog bij in de klas gezeten. Nou toen had je het moeten horen, o wat leuk enzo.. eindigde er dus maar mee dat ik mijn naam en telefoonnummer heb opgeschreven en dat ik maar eens koffie moest komen drinken, heel verhaal over wat die dochter nu doet, en dat er nog een andere dochte ook op de TUD studeert.. echt supervriendelijk... en zo goed kende ik die dochter nou ook weer niet
pi_22946203
Mensen, dit is een klaagbaak. Dus laten we alsjeblieft lekker blijven schelden op al die kloteklanten, en dus geen lieve/grappige/ontroerende verhalen. Ik wil woede en frustratie!!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 11:24:48 #64
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_22950959
Word er vandaag nog bezorgd eigenlijk?
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_22954042
Ben net weer terug ... niks meegemaakt... wel veel mensen die niks terug zeggen als je netjes Goeiemorgen zegt ... vind ik altijd erg vervelend...
pi_22956477
Vorige week begaf mijn bagagedrager het . Mijn opa maar roepen: "Das een prima fiets om post mee te bezorgen."
Ik rij een stoepje af, knalt zo mijn bagagedrager naar achteren, met twee tassen vol post. Gelukkig woont er een vriend van me in die wijk, die mijn fiets even gemaakt had.

Vandaag niet zoveel boeiends. Ik moet altijd voor een postbestelster een wijk ingooien+zetten en ze heeft altijd wat te zeiken op me. Ik maak een fout/ben te laat klaar/maak de bundels te groot, er is altijd wat fout. Vandaag belde ze boos op: ze was twee bundels kwijt.
Wat bleek nou: ik had 1 bundel opgedeeld in drie kleine omdat het anders een te grote bundel was, maar mevrouw had dat niet door en dacht dat ik twee bundels was vergeten . Eerst kijken en dan pas bellen, stomme muts.
pi_22958261
wat meurt die groene, plastic wikkel van de univé...
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 18:39:21 #68
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_22958597
tvptje lachen dit
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_22958949
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 18:20 schreef Jordy-B het volgende:
Is dat zo? Ik heb er niet aan geroken .
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 19:16:52 #70
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_22959356
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 17:02 schreef Foxxy het volgende:
Ik moet altijd voor een postbestelster een wijk ingooien+zetten en ze heeft altijd wat te zeiken op me. Ik maak een fout/ben te laat klaar/maak de bundels te groot, er is altijd wat fout. Vandaag belde ze boos op: ze was twee bundels kwijt.
Wat bleek nou: ik had 1 bundel opgedeeld in drie kleine omdat het anders een te grote bundel was, maar mevrouw had dat niet door en dacht dat ik twee bundels was vergeten . Eerst kijken en dan pas bellen, stomme muts.
Wat een zeikwijf.
Als je te laat klaar bent, is zij gewoon te vroeg. De zomerperiode is al lang voorbij. Wij hebben dan ook gezegd dat ze bij ons niet te vroeg meer hoeven te komen.
En ik snap uberhaupt niet dat iemand voor dat scharrelige loontje postbezorger wordt.
(wij hebben er dan ook maar 3 )
  zondag 31 oktober 2004 @ 14:30:05 #71
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_22974972
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 18:20 schreef Jordy-B het volgende:
Ja idd.. naar azijn ofzo... stinkding
pi_22979813
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 14:30 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ja idd.. naar azijn ofzo... stinkding
Die agrarische weekbladen kunnen er ook wat van
pi_22979929
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 18:22 schreef mark_03 het volgende:

[..]

Die agrarische weekbladen kunnen er ook wat van
Die heb ik opvallend weinig, hier in m'n buitenwijk van Assen...

Maar het grootste agrarische weekblad hier in de buurt heeft een papieren wikkel.
pi_22987721
Zo , gister mijn laatste dag gehad bij de tpg , naar 8 maanden dienst (is niet veel , i know)

Maar wel het befaamde zinnetje. "kom je de 100.000 brengen?" En hoe die kerel het ook zei , alsof ie het al jaren doet. Het was echt totaal niet spontaan

En diegene die mij gaat opvolgen moest ik opleidinge geven voor de 2e keer. Dus was lekker op tijd klaar. Verder niks bijzonders of vervelends meer.

Vaarwel tpg

* Boy_Snakeye blijft natuurlijk wel in dit topic neuzen
pi_22996818
Had zaterdag pakketje, mensen niet thuis dus ik ga dat bij de buren aanbieden, norse 50+ doet open en zegt ik neem geen pakketjes voor ze aan tot zover oke, dus ik zeg nou dan probeer ik de andere buren. Hij op norse toon die zijn niet thuis.
Next time als ik pakketje voor hem heb en hij is niet thuis, kan die het ophalen bij post kantoor
pi_22997006
De kerstperiode komt er weer aan, altijd leuke tijd

Koud en druk maar toch die ouderweste leuke kerstsfeer

Dit gaat mijn 6de kerstperiode worden. Volgend jaar maart werk ik alweer 6 jaar bij de post. Wat gaat de tijd toch snel
pi_22999048
KUT TPG

ik stuur een brief schijnbaar onvoldoende gefrankeerd de deur uit.
Krijg een kaart met de mededeling dat ik 50 cent moet vanwege dat feit.

Ik stuur die kaart terug met 2 ostzegels van 39 cnt erop klaar....
2 Weken later krig ik herinnering van TPG
ik denk voor die 78 cent ga ik niet lopen bellen schrijven en moeilijk allemaal
ik stuur weer die kaart terug met 78 cent erop.

Nou krijg potdomme vandaag weer die kaart met een maning.
Dat ze kapot vallen ik betaal dus echt niet nog een keer 78 cent.

Kankerleiers
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_22999114
quote:
Op maandag 1 november 2004 15:27 schreef Nerdmans het volgende:
KUT TPG

[blaat]

Kankerleiers
1.) Hoi meneer kankerleier .
2.) Je zit in het verkeerde topic .
3.) Zit niet zo te mauwen .
4.) Gewoon niks terugsturen dan hoor je er na 2 aanmaningen nooit meer iets over .
pi_22999291
quote:
Op maandag 1 november 2004 15:30 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

1.) Hoi meneer kankerleier .
2.) Je zit in het verkeerde topic .
3.) Zit niet zo te mauwen .
4.) Gewoon niks terugsturen dan hoor je er na 2 aanmaningen nooit meer iets over .
1) hoi kut TPG er
2) nee hoor
3) maak ik zelf wel uit
4) zal ik zeker doen. ja niet dan he snappie

en bedankt voor de snelle en servicegerichte feedback
pi_22999542
* Yeahinho kwoot even de OP:
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 09:18 schreef SilentChaos het volgende:

De zin van dit topic is dat TPG medewerkers (bestelling, chauffeurs etc...) hier kunnen klagen over hun werk, met name over zeikerige klanten
Dus niet andersom, dan opent je maar een topic klanten vs kutTPG
2.) Jawel hoor
pi_23000439
quote:
Op maandag 1 november 2004 15:53 schreef Yeahinho het volgende:
* Nerdmans kwoot even de OP:
[..]

2.) Jawel hoor
dat bedoel ik nou
pi_23001471
quote:
Op maandag 1 november 2004 15:27 schreef Nerdmans het volgende:
KUT TPG

ik stuur een brief schijnbaar onvoldoende gefrankeerd de deur uit.
Krijg een kaart met de mededeling dat ik 50 cent moet vanwege dat feit.

Ik stuur die kaart terug met 2 ostzegels van 39 cnt erop klaar....
2 Weken later krig ik herinnering van TPG
ik denk voor die 78 cent ga ik niet lopen bellen schrijven en moeilijk allemaal
ik stuur weer die kaart terug met 78 cent erop.

Nou krijg potdomme vandaag weer die kaart met een maning.
Dat ze kapot vallen ik betaal dus echt niet nog een keer 78 cent.

Kankerleiers
---------------------------------
Hoi Nerdmans. Het is mogelijk dat de TPG een fout heeft gemaakt. Er staat dan ook op de portkaart dat als u het bedrag inmiddels voldaan heeft u deze aanmaning als niet verzonden kunt beschouwen. Maar u hoeft zich niet zo druk te maken hoor! De TPG stuurt echt geen incassoburea voor dat geld. Gooi die kaart lekker weg, en er zal niets gebeuren verder. U kunt ook de Klantenservice bellen, maar dan moet u wel uw taalgebruik aanpassen. Kankerlijer is trouwens met een lange ei.
pi_23001605
En vandaag weer een zo'n ouderwetse KUTKLANT tegen het lijf gelopen. Z'n voordeur staat open, dus ik mik z'n post op de mat. Begint íe gelijk te mekkeren of ik dat normaal vind, want er zit toch een bus in de deur. Dus ik reageer met: Als u de enige klant bij de bakker bent, dan trekt u toch ook geen nummertje? Maar deze analogie ontging hem kennelijk.
pi_23001683
Je zit trouwens ook nog s in 't verkeerde topic. Hier mogen TPG'ers gaan kankeren op mensen als jij
  maandag 1 november 2004 @ 20:12:06 #85
68373 acorn
Wees nog even stil...
pi_23005138
Leidinggevenden

Volgens mij snappen ze het woord niet.
Ze weten zelf niet hoe de planning werkt.
Ik moet zaterdags om 8 uur beginnen, een vriend van me om half 11.
Ik kom binnen lopen, de leidinggevende komt op me af "Waar is je vriend"
ik: "Die moet om half 11 beginnin"
"Oh waarom dat dan!"

Daar kan ik met mn verstand nou niet bijkomen, jij bent tog de leidinggevende. Wat een Hans worst (laat ie ook nog Hans heten..)

Btw: vergeten erbij tezetten dat dit 1 van de 2 leidinggevenden is, ze snappen er allebij geen drol van.
Als ik alles wil opnoemen ist meteen vol, dus daar begin ik niet aan

Nerdmans = drol. Mafkaas ga je moeder uitschelden voor kankerlijer joh generaliserende aap

[ Bericht 13% gewijzigd door acorn op 01-11-2004 20:21:19 ]
Voor de rest heb ik zo'n beetje lak aan alles...
pi_23006541
quote:
Op maandag 1 november 2004 20:12 schreef acorn het volgende:
[verhaal over leidinggevenden]
Hé, werk jij soms op mijn kantoor??
pi_23006635
ik heb, om t goed te maken met jullie vandaag de postbode een kopje koffie aangeboden!
Tot mijn grote verbazing ging hij er nog serieus op in en heb ik dus een half uur met de postbode zitten koffie drinken......
pi_23006968
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:01 schreef Nerdmans het volgende:
ik heb, om t goed te maken met jullie vandaag de postbode een kopje koffie aangeboden!
Tot mijn grote verbazing ging hij er nog serieus op in en heb ik dus een half uur met de postbode zitten koffie drinken......
Uiteraard, goeie afleiding van het postbestellen .
  dinsdag 2 november 2004 @ 10:37:10 #89
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_23017610
quote:
Op maandag 1 november 2004 20:12 schreef acorn het volgende:
Leidinggevenden

Volgens mij snappen ze het woord niet.
Ze weten zelf niet hoe de planning werkt.
1 van de 2 leidinggevenden is, ze snappen er allebij geen drol van.
Als ik alles wil opnoemen ist meteen vol, dus daar begin ik niet aan
Hear hear.
pi_23021233
quote:
Op maandag 1 november 2004 21:01 schreef Nerdmans het volgende:
Is dat zo verbazend? Altijd als mij koffie aangeboden word ga ik er op in. Heb op zaterdag zelf 't winkelcentrum... soms bij 2 winkels achterelkaar koffie lopen drinken... moet natuurlijk niet te gek worden, maar 't gaat er altijd wel in .
pi_23081622
Nee ónze leidinggevenden (die van Silent Chaos en mij) zijn snugger... ik heb een zaterdagcontract bij TPG Pakketservice. Maar door de weeks word er ook van me verwacht dat ik werk (en het verdient aardig, dus waarom niet?). Dus ik had afgesproken met die mensen dat ik vrijdagmiddag zou komen werken. Eerste week gaat goed, tweede week ook, derde week 'joh kwam jij werken op vrijdag?' Hadden ze gewoon geen werk voor me

Wat betreft klanten: ik bel bij buren aan in een portiek om een pakketje te bezorgen. Ik meld dat door de intercom, en zeg erbij welk nummer het is. 'jaja, dat is goed, kom maar boven'. Ik naar de bovenste etage (3 verdiepingen met een pak van 5 kilo!) 'oh zijn het dié buren, nee daar neem ik niets voor aan'....
Zeg dan godverdomme niks!
  zaterdag 6 november 2004 @ 15:53:37 #92
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23121503
Vandaag een abnormale dag gehad. Niet te geloven.

Kom rustig aankachelen om 6.20 en zie me toch een zooi containers staan. Blijkt dat de Etos een mailing heeft gestuurd, omdat ze tegenwoordig ook als apotheek aan de slag gaan of zo. 53 (!)containers post plus 8 karren met dagverwerking. Hebben tot 8.45 staan vossen.

De Etos is mij als klant verloren vandaag.
A.M.A.B
pi_23121734
Gelukkig niet hoeven werken vandaag, er zijn binnenkort waterschapsverkiezingen bij ons (ik wist niet eens dat die bestonden), en daar brachten ze gisteren even 2 pallets met stembiljetten voor, wat dus nog boven op de gewone post komt.

3 mensen extra opgeroepen om mee te komen, en daar zat ik dus eens een keer niet bij . Dus toen mijn collega's om 06.00 uit hun bed konden kruipen draaide ik me nog eens om met mijn dronken hoofd en bleef lekker liggen tot een uur of 12.
pi_23121878
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 16:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Gelukkig niet hoeven werken vandaag, er zijn binnenkort waterschapsverkiezingen bij ons (ik wist niet eens dat die bestonden), en daar brachten ze gisteren even 2 pallets met stembiljetten voor, wat dus nog boven op de gewone post komt.

3 mensen extra opgeroepen om mee te komen, en daar zat ik dus eens een keer niet bij . Dus toen mijn collega's om 06.00 uit hun bed konden kruipen draaide ik me nog eens om met mijn dronken hoofd en bleef lekker liggen tot een uur of 12.
Ja die kregen wij ook, van die waterschapsverkiezing brieven. 6 ofzo, waarvan 3 voor mijn vader. Meteen bij oud papier gegooit (sorry postbode).
pi_23122025
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 15:53 schreef Cart_man het volgende:
Vandaag een abnormale dag gehad. Niet te geloven.

Kom rustig aankachelen om 6.20 en zie me toch een zooi containers staan. Blijkt dat de Etos een mailing heeft gestuurd, omdat ze tegenwoordig ook als apotheek aan de slag gaan of zo. 53 (!)containers post plus 8 karren met dagverwerking. Hebben tot 8.45 staan vossen.

De Etos is mij als klant verloren vandaag.
Mooi is dat, hè?

Dat de groepsleider dan niet even op vrijdagmiddag een paar extra mensen belt voor de vos... Ze weten dan wel al dat die mailing eraan komt, namelijk.
  zaterdag 6 november 2004 @ 16:22:21 #96
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23122107
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 16:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Mooi is dat, hè?

Dat de groepsleider dan niet even op vrijdagmiddag een paar extra mensen belt voor de vos... Ze weten dan wel al dat die mailing eraan komt, namelijk.
Tja, die groepsleiders bij ons stonden niet vooraan bij het uitdelen van intelligentie.

Ach ja, het is een teringzooi hier. Benieuwd of dat ooit nog eens goedkomt.
A.M.A.B
pi_23122401
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 16:11 schreef Morgil het volgende:

[..]

Ja die kregen wij ook, van die waterschapsverkiezing brieven. 6 ofzo, waarvan 3 voor mijn vader. Meteen bij oud papier gegooit (sorry postbode).
Mwehe ! Dat zullen de meeste mensen wel doen.
pi_23125477
Tsja, hier ook veel post... ruim na 8en klaar met voorsorteren . Veel post, vooral bij de bedrijven, en laat ik nu net 't winkelcentrum als wijk hebben... dus een beste bult post ... en is m'n ketting er ook nog 2 x afgegaan ... moet die tas weer leeg, fiets over de kop, winkel binnenstappen om je handen te wassen, weer verder, gaat ie er WEER af, weer alles eruit ...

Dikke bende,... maargoed.
pi_23125970
Moest vandaag een collega opleiden. Ik dus met mijn collega afgesproken dat hij een kant van de straat zou lopen en ik de andere kant. Hoor ik op een gegeven moment aan de kant van mijn collega een deur open gaan. Ik denk ja hoor daar gaan we. Ging de bewoner klagen of de postbode in het vervolg niet meer tegen het boompje (1,5 meter hoog en 2a 3 vingers dik) in zijn voortuin(tje) (ongeveer 3 bij 2 meter en daar kris kras een pad tussendoor) wou lopen want daar gaat de boom kapot van . Sorry hoor Leg dan ook een fatsoenlijk pad aan in je tuin . Daarna in mijn eigen wijk 10!!! pakjes normaal een stuk of drie op zaterdag. Kom ik bij een huis aan. duw ik het pakje in de bus. Komt de bewoner even later aangelopen blijken de mensen waarvoor het pakje bestemd is er al een tijdje niet meer te wonen. Eerder op hetzelfde adres brieven met dezelfde naam als op het pakje gewoon in de bus geduwd en nooit wat van gehoord. Kwam er ook nog bij dat het ram druk was op de weg. De hoofdstraat/rijksweg in ons dorp is afgesloten en daardoor zijn er allerlei omleidingen. Stond gewoon in een woonwijk een file En daar dan met je volle tassen door heen slalommen
Net efkes anges
  zaterdag 6 november 2004 @ 19:10:47 #100
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_23126091
quote:
Hoe is het hier eigenlijk mee afgelopen. Nog wat van gehoord? ben eigenlijk best benieuwd
Net efkes anges
pi_23127286
Bij ons was het vandaag een hele rustige dag, zo leek het.
Ik kwam aan en mensen waren al bezig met het voorbereiden van mijn wijk. Snel de straat op en ik kon de post met een fietsaanhangertje bezorgen. Om drie uur was ik weer terug bij de vestiging (dat is erg vroeg voor mij) maar toen bleek dat er een paa dingen niet helemaal goed waren gegaan. Gevolg was dat ik zo rond 18 uur klaar was, maar dat vond ik niet erg. Heb weer lekker verdiend
pi_23128761
Het leek vandaag wel of het kerst was. Niet normaal meer. De Brabanste Delta moest zo nodig vandaag zijn stembiljetten versturen voor een of andere verkiezing. Dat betekende ongeveer bij elk huis 2 of 3 best wel dikke enveloppen. We hebben hier nog geen HSM's dus je was nog wel even bezig met ingooien en zetten. Gelukkig was ik maar een uurtje later klaar als normaal.
"It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious"
pi_23128890
Gelukkig... was ik vandaag vrij. Scheelt weer een dag ergernis. "Wil je je fiets daar niet neerzetten!?" Vertelt u mij dan maar eens waar wel!
pi_23130179
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 21:11 schreef Mrs_Bush het volgende:
Gelukkig... was ik vandaag vrij. Scheelt weer een dag ergernis. "Wil je je fiets daar niet neerzetten!?" Vertelt u mij dan maar eens waar wel!
waar kon je hem neerzetten? Op de standaard?
pi_23130338
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 22:02 schreef Jordy-B het volgende:

waar kon je hem neerzetten? Op de standaard?
Ja, en dan begrijpen die mensen nog niet dat zo'n fiets dan omvalt. "Of zet 'm maar aan de overkant tegen een lantaarnpaal!" Ja daaaaaag, da's lekker praktisch.
pi_23131306
vragen of 'ie dan de bus op tien meter afstand van de lantaarnpaal aan de overkant van de straat plaatst...
pi_23131722
Ik erger me de laatste weken ook steeds meer aan mensen die het niet eens over hun lippen kunnen krijgen goedemorgen/middag tegen je te zeggen. Probeer jij klantvriendelijk te zijn, en krijg je zo'n blik van 'hoepel lekker op'. Zeg je dan de volgende keer niks, dan is het ook weer niet goed.
pi_23132775
Big thumbs up naar de TPG aangezien ze alweer binnen 30 uur mijn pakketje bezorgen
pi_23136305
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 23:07 schreef Mrs_Bush het volgende:
Ik erger me de laatste weken ook steeds meer aan mensen die het niet eens over hun lippen kunnen krijgen goedemorgen/middag tegen je te zeggen. Probeer jij klantvriendelijk te zijn, en krijg je zo'n blik van 'hoepel lekker op'. Zeg je dan de volgende keer niks, dan is het ook weer niet goed.
Ik zie in je profiel dat je een vrouw bent, als je een beetje knap was.. dan zou het vast anders zijn
pi_23137564
quote:
Op zondag 7 november 2004 07:29 schreef dp81 het volgende:

Ik zie in je profiel dat je een vrouw bent, als je een beetje knap was.. dan zou het vast anders zijn
Ummm, ik ben geen pot. En laten het nu net vaak vrouwen zijn die het te moeilijk vinden gedag te zeggen.
pi_23138230
quote:
Op zondag 7 november 2004 11:28 schreef Mrs_Bush het volgende:

[..]

Ummm, ik ben geen pot. En laten het nu net vaak vrouwen zijn die het te moeilijk vinden gedag te zeggen.
Ook maar ff in je fotoboek kijken
pi_23138398
quote:
Op zondag 7 november 2004 12:11 schreef mark_03 het volgende:

[..]

Ook maar ff in je fotoboek kijken
Helaas hé, ik had ook al gekeken

Maar zo te horen ben ik net optijd weggegaan bij de TPG, aangezien iedereen het toch zwaar had gister
  donderdag 11 november 2004 @ 21:45:24 #113
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_23252302
Zaterdag weer werken... Afgelopen weekend hebben 9 andere collega's en ik het voor elkaar gekregen vrij te krijgen. Met z'n allen in een huisje gezeten op Vinkeloord. Weekend van mijn leven! Tien postbodes bij elkaar, resultaat: humor van een zeer laag niveau . Van het weekendje maken we in ieder geval een traditie, dat je het zo gezellig kunt hebben met collega's had ik nooit gedacht. Ligt waarschijnlijk aan mijn vorige bijbaantje: de Hema.

Om het toch nog even te hebben over kutklanten: In mijn wijk woont een lul die al z'n post gekopieerd wil hebben! Zo ben ik een kwartier langer bezig met sorteren !
lief, saai & lui
pi_23252411
Dat de klantenservice daarmee akkoord is gegaan... Kan je er geen dienst van laten maken bij de groepsleider?
pi_23252462
Iedereen al kaartjes besteld van Carré?
pi_23252642
Oh ja ik kreeg ook een brief daarover. maar niets besteld. Ik hou niet van het circus
pi_23253763
quote:
Op donderdag 11 november 2004 21:56 schreef MrX1982 het volgende:
Oh ja ik kreeg ook een brief daarover. maar niets besteld. Ik hou niet van het circus
Geef je het toch aan mensen die dat wel leuk vinden. Althans als je uitgeloot wordt
pi_23254555
quote:
Op donderdag 11 november 2004 22:26 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Geef je het toch aan mensen die dat wel leuk vinden. Althans als je uitgeloot wordt
Daar zit ik ook over te denken ja . Wellicht toch maar opsturen dat ding....

Vandaag trouwens naar een bijeenkomst over het rugzak-gedoe geweest trouwens. Ze willen de vaste mensen weghebben, maar ze brengen het heel mooi met woorden als 'vrijblijvend, een grote kans voor u, blabla'.... Komt er dus op neer dat je een bepaald aantal maandsalarissen meekrijgt als je oprot .
pi_23292343
Is de MediaExpresse failliet ofzo? Ik was er al aan gewend dat we de Libelle meekrijgen op zaterdag, maar sinds vorige week kennelijk ook oa de Margriet, de Donald Duck, de Fancy en nog meer. Daaroverheen kwam vandaag nog eens een appiefoldertje, niet dat kleine boekje, maar groter. En dat mochten wij er dan niet tussenzetten, want dan ben je binnen zo een half uur langer bezig. Dat ik met die rommel los achter de hand (2 dikke bundels post op m'n arm, en nog een stapel hah) nu op straat een half uur langer bezig ben (want, werkt onpraktisch, zeker als het regent en al die rommel aan elkaar blijft plakken) dus dat het per saldo geen ene reet uitmaakt of dat hah me nu binnen of buiten extra tijd kost, gaat er bij onze teamkoots niet in. En meestal gaat die man op zaterdag om 11.00 uur naar huis (had ik het bij m'n middagwijk er dus wel tussen kunnen zitten), maar vandaag bleef die man maar plakken en mij en m'n collega's bespioneren en op de vingers kijken. Gelukkig moet hij nu vanwege de bezuinigingen niet alleen onze maar ook nog een andere vestiging coachen zodat íe er wat minder is. Het is best een aardige man hoor, maar ik heb er gewoon een hekel aan om de hele tijd in de gaten gehouden te worden!
pi_23292441
Wij hadden HAH vandaag. Volgens mij gaat dat iets nieuws worden voor zaterdag. Tijdje terug hadden we HAH op zaterdag als proef maar als iets op proef is weet je genoeg. Ik iig wel. Ken de post al langer dan vandaag

Ze doen niets voor niets
pi_23293779
En in ergens in december krijgen we nog een keer Appie op zaterdag!
pi_23307792
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:09 schreef K-Man het volgende:
Is de MediaExpresse failliet ofzo? Ik was er al aan gewend dat we de Libelle meekrijgen op zaterdag, maar sinds vorige week kennelijk ook oa de Margriet, de Donald Duck, de Fancy en nog meer....
Wij bezorgen al jaren lang de Donald Duck en andere MediaExpresse blaadjes. Waarschijnlijk is de TPG betrouwbaarder dan hun eigen personeel
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:15 schreef MrX1982 het volgende:
Wij hadden HAH vandaag. Volgens mij gaat dat iets nieuws worden voor zaterdag. Tijdje terug hadden we HAH op zaterdag als proef maar als iets op proef is weet je genoeg. Ik iig wel. Ken de post al langer dan vandaag

Ze doen niets voor niets
Idd, wij zijn ook gestart aan een pilot. Leuke praatjes met dat wij het moeten uitproberen en testen, commentaar mogen leveren en blabla. Onze VM aan het einde van de presentatie: "Er is nog geen enkele pilot binnen TPG is mislukt."
Ik weet dus genoeg, we kunnen nog zoveel zeuren, maar uiteindelijk zal het toch overal doorgevoerd worden.
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 19:14 schreef K-Man het volgende:
En in ergens in december krijgen we nog een keer Appie op zaterdag!
Nee he, niet met al die kerstdrukte. Je hebt al minstens twee keer zoveel post en dan nog eens HAH erbij. Lekker gepland

[ Bericht 2% gewijzigd door Carport op 14-11-2004 15:57:00 ]
  zondag 14 november 2004 @ 17:15:33 #123
101188 Jaeder
pi_23309880
Ach, KNJ is wel relaxed. Je hebt hulpjes. Soms wel wat domme, waar je meer werk met controleren hebt, dan zelf lopen. Ik hoop dat ik dit jaar weer aangetekenden mag doen voor diverse wijken, zo goed als lege fiets en toch geld verdienen.
pi_23310211
quote:
Op zondag 14 november 2004 15:43 schreef Carport het volgende:
Nee he, niet met al die kerstdrukte. Je hebt al minstens twee keer zoveel post en dan nog eens HAH erbij. Lekker gepland
Met kerst en Oud en nieuw zijn we vrij, want die vallen beiden op zaterdag... En de zaterdag voor kerst valt 't meestal nog redelijk mee met de post.

En door de week zullen ze ook nog wel gewoon HAH hebben... Zo'n fijne gamma special enzo...
pi_23310565
Lekker krantvriendelijke opstelling in dit topic. Zonder klanten geen TPG-Post.
pi_23310708
quote:
Op zondag 14 november 2004 17:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Met kerst en Oud en nieuw zijn we vrij, want die vallen beiden op zaterdag... En de zaterdag voor kerst valt 't meestal nog redelijk mee met de post.

En door de week zullen ze ook nog wel gewoon HAH hebben... Zo'n fijne gamma special enzo...
Oja, je hebt gelijk. Scheelt voor ons weer op de zaterdag
quote:
Op zondag 14 november 2004 17:43 schreef Steijn het volgende:
De titel is toch niet voor niks TPG vs kutklanten Ik snap wel wat je bedoeld, alleen heb ik het idee dat de TPG op dit moment alles maar aanneemt zoals de klant het wil en niet naar de eigen beste manier kijkt. Ook worden er de meest vreemde beslissingen genomen. En dat alleen maar om het hoofd boven water te houden. Er zijn een dingen beslist waar ik van denk dat ze niet echt goed uit zullen pakken, maar dat zullen we zien over een paar jaar.
  zondag 14 november 2004 @ 19:09:08 #127
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_23312644
quote:
Lekker krantvriendelijke opstelling in dit topic.
  zondag 14 november 2004 @ 19:54:22 #128
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_23313723
GRRRRRrrrrrrrrrrrrrrr ligt niet aan de klanten, maar die $%#$^#^HSM bij ons moest een batch overdraaien... had alles dus een uur vertraging... dat kwam dan nog eens bovenop het uur dat normaal al tussen het vossen en het beginnen van mijn wijk zit....aaaaaaaaaaaaarghhhhhhh ... en dan ook nog eens die huis aan huis van de appie erbij... en ook nog eens hagel op mijn kop gehad....

Echt... als er niet van die blondjes bij ons rondliepen, dan was ik er al mee gekapt
pi_23314512
quote:
Op zondag 14 november 2004 19:54 schreef nixxx het volgende:
GRRRRRrrrrrrrrrrrrrrr ligt niet aan de klanten, maar die $%#$^#^HSM bij ons moest een batch overdraaien... had alles dus een uur vertraging... dat kwam dan nog eens bovenop het uur dat normaal al tussen het vossen en het beginnen van mijn wijk zit....aaaaaaaaaaaaarghhhhhhh ... en dan ook nog eens die huis aan huis van de appie erbij... en ook nog eens hagel op mijn kop gehad....

Echt... als er niet van die blondjes bij ons rondliepen, dan was ik er al mee gekapt
Je gaat toch niet vossen als er een heel uur tijd zit tussen het eindigen van de vos en het binnenkomen van jouw wijk

Dan had ik allang gevraagd of er niet iemand die eerder met z'n wijk kan beginnen voor mij in de plaats zou kunnen vossen... of dat ik met de groepsleider afspreek dat hij van dat uur een dienst maakt en dat ik als ondersteuning werk totdat mijn wijk binnenkomt.
  zondag 14 november 2004 @ 20:52:28 #130
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_23315234
quote:
Op zondag 14 november 2004 20:24 schreef Jordy-B het volgende:
Je gaat toch niet vossen als er een heel uur tijd zit tussen het eindigen van de vos en het binnenkomen van jouw wijk

Dan had ik allang gevraagd of er niet iemand die eerder met z'n wijk kan beginnen voor mij in de plaats zou kunnen vossen... of dat ik met de groepsleider afspreek dat hij van dat uur een dienst maakt en dat ik als ondersteuning werk totdat mijn wijk binnenkomt.
Tsja.. die zijn er dus niet... dankzij de genieuze planning we vossen voor onze groep met 3 man/vrouw.. eentje kan na het vossen meteen beginnen, eentje gaat een ritje rijden en eentje heeft pech. doordeweeks gaan er geloof ik twee een ritje rijden dus dan komt het wel uit.
pi_23317746
quote:
Op zondag 14 november 2004 20:52 schreef nixxx het volgende:

[..]

Tsja.. die zijn er dus niet... dankzij de genieuze planning we vossen voor onze groep met 3 man/vrouw.. eentje kan na het vossen meteen beginnen, eentje gaat een ritje rijden en eentje heeft pech. doordeweeks gaan er geloof ik twee een ritje rijden dus dan komt het wel uit.
Nja... dan zou ik toch dat tweede dingetje voorstellen bij de groepsleider...

Want het kan toch niet zo zijn dat je een uur onbetaald op de vestiging zit?
pi_23317933
quote:
Op zondag 14 november 2004 22:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nja... dan zou ik toch dat tweede dingetje voorstellen bij de groepsleider...

Want het kan toch niet zo zijn dat je een uur onbetaald op de vestiging zit?
Ja, bij ons zijn er ook mensen die dat hebben. Er zijn er zelfs bij die in hun pauze dan even naar huis toe gaan.
Hebben jullie niet die posters hangen van de HSM? Bij ons zijn ze inmiddels al weer weg, maar toen de HSM kwam hingen er allemaal posters over de nieuwe werktijden (lange pauzes, later opstaan, langer doorwerken enz.).

[ Bericht 4% gewijzigd door Carport op 14-11-2004 23:12:16 ]
pi_23318234
quote:
Wat heeft de krant er nou weer mee te maken?
pi_23423108
Ga ik een kleine 3 uur geleden naar buiten voor m'n postronde, is het droog!

Sta ik na 5 minuten fietsen bij het eerste adres, begint het gvd als een gek te hagelen . Ik dus als een dolle m'n regenpak aantrekken, alles alsnog zeiknat . Daarna gewoon continu regen/sneeuw/hagel op m'n bek gehad, en het ergste: waar ik ook heen fietste, ik had áltijd die verrekte kut-Noordwester-wind tegen!!

Tot overmaat van ramp hielden m'n schoenen 2,5 uur lang dat water dat van m'n regenpak af liep tegen, tot het laatste stukje. Conclusie: sokken alsnog zeiknat (en als er iets is dat een klotegevoel geeft.... ).

Kortom: TERING-WEER!!!!!

maar nu is het weekend!
  vrijdag 19 november 2004 @ 13:01:20 #135
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23423237
Whahaha, lekker man. Liever tyfusweer, dan met 35 graden buiten post lopen.
A.M.A.B
pi_23423301
Ik heb liever hitte. Van kou en regen word ik altijd zo chagerijnig

Hopelijk blijft het morgen droog maar vrees het ergste
pi_23423368
Wtf, liever storm en regen dan hitte??

Bij mij dus echt niet he, in de zomer met korte broek en blousje is juist relaxt!
  vrijdag 19 november 2004 @ 13:30:53 #138
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_23423852
TERINGZOOI...hoor ik net dat we de komende tijd half 8 moeten beginnen! wat zijn dat voor tijden? zelfs de soldaten in Irak hebben nog betere werktijden!...
KUTKERST!
  vrijdag 19 november 2004 @ 13:33:32 #139
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23423908
Wat klaag je nou, ik begin altijd om 6.30
A.M.A.B
  Moderator / Redactie FP vrijdag 19 november 2004 @ 13:36:29 #140
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_23423972
quote:
in de zomer met korte broek en blousje is juist relaxt
*eens is*
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_23424001
Toen ik begon bij de post, moest ik om zes uur beginnen...

Mensen willen hun post graag voor het avondeten ontvangen, geloof ik...

(en als je vroeg begint, ben je als-het-goed-is ook eerder klaar.)
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:24:23 #142
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_23425018
Maar ik ben pakketchauffeur van de TPG...dus dat is wat anders...ik begon vroeger als postbode altijd om 8 uur ook later werd het zelfs half 10!
maar 8 uur is relaxed, eerder is kut!
pi_23425077
Sinds bij ons de HSM's zijn ingevoerd hoef ik bijna nooit meer vroeg mijn bed uit, meestal niet voor half negen, vaak later. Zwaar relaxed!
pi_23425127
Ik begin altijd gewoon om 07:00 op zaterdag. Maar dat komt omdat ik snel en goed ben
De zwakkere schakels bij ons moeten om 08:00 beginnen ipv 07:00

En de aller zwakste schakels beginnen pas tegen de middag
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:33:33 #145
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_23425235
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sinds bij ons de HSM's zijn ingevoerd hoef ik bijna nooit meer vroeg mijn bed uit, meestal niet voor half negen, vaak later. Zwaar relaxed!
Ja toen bij ons die HSM's kwamen mocht ik dus om half 10 beginnen...Alleen wij waren het eerste Rayon met die rampendingen (Chroomstraat - Den Haag)...dus toen ging het nog kut
  vrijdag 19 november 2004 @ 14:36:32 #146
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_23425306
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik begin liever om 6 uur, ben je tenminste nog een beetje vroeg klaar ook...
pi_23425560
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:33 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Ja toen bij ons die HSM's kwamen mocht ik dus om half 10 beginnen...Alleen wij waren het eerste Rayon met die rampendingen (Chroomstraat - Den Haag)...dus toen ging het nog kut
Wees gerust, nu is het nog steeds kut hoor......
  vrijdag 19 november 2004 @ 15:52:54 #148
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_23426976
Nog iets over die HSM's, ruiken jullie in die ruimte waar ze staan ook altijd zo'n kopieerapparaat/printer lucht? En is er ventilatie bij de machines?

Ik heb namelijk net met een promovendus hier op de uni het er even over gehad en hij is van plan een opstelling met ozon te gebruiken. Vandaar dat ie dus de veiligheids en arbo regeltjes omtrent dat onderwerp heeft onderzocht. Als je ozon ruikt, dat is dus dat kopieermachine luchtje, dan zit je boven de MAC-waarde. Dat is de maximaal aanvaardbare concentratie die je mag hebben voor een werkdag van 8 uur. Nu staan de operators niet 8 uur achter dat ding, maar het kan ook zijn dat de concentratie dusdanig hoog is dat er maatregelen genomen zouden moeten worden, zoals afzuiging of zoiets. Ik denk dat ik dat maar eens voor ga leggen aan het OC-lid bij ons... hehehehehe

Dus als jullie even kunnen reageren hoe het bij jullie op de vestiging zit?
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:42:15 #149
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_23431895
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:55 schreef Yeahinho het volgende:
-knip-
Kortom: TERING-WEER!!!!!
Wat hij zei.
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 15:52 schreef nixxx het volgende:
-knip-
Ik denk dat ik dat maar eens voor ga leggen aan het OC-lid bij ons... hehehehehe
Dus als jullie even kunnen reageren hoe het bij jullie op de vestiging zit?

Wij hebben die teringdingen gelukkig nog niet.
Maar you go man!
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:17:45 #150
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_23432750
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 17:11 schreef K-Man het volgende:
....of ik prop het allemaal in de bus van een flatbewoner met NEE/NEE-sticker. En dan hopen dat die folderbezorger op z'n lazer krijgt.
fantastisch idee.. dat ga ik ook doen
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_23433458
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:36 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik begin liever om 6 uur, ben je tenminste nog een beetje vroeg klaar ook...
6 uur 's ochtends op de zaterdag begon mij op ten duur een beetje op te breken Ik werk al bijna een jaar niet meer bij de TPG maar ga als alles meezit Mei 2005 weer terug. Ik mis het toch wel
pi_23434197
Morgen mag ik om 9 uur beginnen, ben wel ingepland maar wat ik normaal loopt staat iemand anders op ingeroosterd en ik sta er niet eens op kom ma om 9 uur dan zien we wel
pi_23448795
Zo ik heb et erop zitten hoor. Vandaag es ff lekker plat op me muil gegaan . Broek stuk, knie open en zere schouder en knie. Gelukkig was het toen ik op weg naar het kantoor was, Want anders had de post over straat gelegen.
pi_23448897
Het was een kut dag vandaag. Koud en slecht weer

Bovendien toen ik in mijn 2de middagwijk was moest ik zo nodig plassen dat ik naar huis ben gegaan en vervolgens de laatste 3 flats met de auto heb bezorgd. Dat dan weer wel

[ Bericht 0% gewijzigd door MrX1982 op 20-11-2004 17:01:39 ]
  zaterdag 20 november 2004 @ 16:58:36 #155
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_23448946
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 16:55 schreef MrX1982 het volgende:

Bovendien toen ik in mijn 2de middagwijk was moest ik zo nodig plassen dat ik naar huis ben gegaan en vervolgens de laatste 3 flats met de auto heb bezorgd. Dat dan weer wel
whaha

ik moest maar 1 wijk, waar ik ook in woon.. steeds als het ging regenen ben ik naar huis gegaan.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_23449002
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 16:58 schreef 9christensen het volgende:

[..]

whaha

ik moest maar 1 wijk, waar ik ook in woon.. steeds als het ging regenen ben ik naar huis gegaan.
Dat is altijd makkelijk

Maar als je telkens naar huis ging als het regende zat je zeker wel lang thuis, is de post al bezorgd?
  zaterdag 20 november 2004 @ 17:29:25 #157
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_23449681
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 17:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is altijd makkelijk

Maar als je telkens naar huis ging als het regende zat je zeker wel lang thuis, is de post al bezorgd?
Ja ik doe zo'n 2,5 uur over m'n wijk als ik alles achter elkaar doe. nu zo'n 4 uur met tussenpauzes. Maar wel mooi droge kleren
[b]Enschede![/b]
pi_23450078
Hier was het redenlijk droog, toen ik de straat op ging was het droog aangekomen in me wijk 1 straat gedaan. Voelde wat drupjes regenpak aan gedaan. Toen viel het aardig mee. De rest van de wijk 2 keer een lekkere dikke hagelbui op me dak gehad en af en toen wat spetters.

Als jullie je regenpak eenmaal aanhebben doen jullie hem ook weer uit als het weer droog is? Ik niet op een gegeven moment scheen de zon dan zie je sommige lui zo kijken die is ook niet wijs in een regenpak te fietsen
  zaterdag 20 november 2004 @ 18:01:35 #159
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_23450339
Vandaag Met een collega een wijk gelopen. die ik nooit eerder heb gelopen. Deze wijk is naast lopen heel veel fietsen Een straat van ongeveer 3 kilometer. eerst aan een kant heen en dan via de andere kant terug. Daarnaast nog verschillende straten gelopen van deze wijk. We waren met 2 man om 12.15 begonnen en om 14.00 klaar. Daarna mijn eigen wijk nog gelopen waar ik normaal om 12.30 mee begin, maarja vandaag dus om 14.00. Gelukkig niet al teveel mensen die gingen zeiken dat de post laat was. Helaas wel weer over een landweg met mijn fiets. De landweg is nu in ons dorp doorgaande weg door een omleiding. Ziet allemaal die mensen kwaad kijken dat je niet met je fiets met volle tassen aan de kant gaat. maarja moet ook mijn geld verdienen he. Ook nog een man die met een brief naar met toe kwam gelopen. Midden op straat begint de man te vertellen: Deze is eigenlijk voor mijn dochter, maar die woont niet meer thuis. Het is een folder van de PABO maar mijn dochter wil die niet meer ontvangen. Ik dacht echt, ja dat ga je dus ook echt midden op straat vertellen

[ Bericht 17% gewijzigd door Sjoerd102 op 20-11-2004 18:25:30 ]
Net efkes anges
  zaterdag 20 november 2004 @ 19:58:04 #160
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_23453096
Ik was vandaag even in Maarssen en toen zag ik het postkantoor die tegenover het station staat. Toen kon ik even naar binnen gluren. Ik zag ook zaterdagwerkers en/of weglopers in de vertrekhal, ingepakt in regenpakken klaar om te vertrekken. Wat was ik blij dat ik vrij was.

Dus even een zwaaitje naar de Maarssense postbodes,
  zaterdag 20 november 2004 @ 20:49:20 #161
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_23454214
bleh, wat een kutweer zeg.... en voor 2 weken op rij dankzij ons fantastische sorteercentrum dat de post aanlevert 1 uur vertraging op de HSM. Vorige week hadden ze een batch niet volledig aangeleverd, deze week kwam alle post pas om 6 uur ipv om 5 uur... gggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_23460449
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 17:47 schreef nexcro het volgende:
Hier was het redenlijk droog, toen ik de straat op ging was het droog aangekomen in me wijk 1 straat gedaan. Voelde wat drupjes regenpak aan gedaan. Toen viel het aardig mee. De rest van de wijk 2 keer een lekkere dikke hagelbui op me dak gehad en af en toen wat spetters.

Als jullie je regenpak eenmaal aanhebben doen jullie hem ook weer uit als het weer droog is? Ik niet op een gegeven moment scheen de zon dan zie je sommige lui zo kijken die is ook niet wijs in een regenpak te fietsen
Neuh... Ik zweet als een zieke hond... en helemáál als ik m'n regenpak aan heb.

Maar dat betekent dus ook dat ik een flinke verkoudheid kan forceren door m'n regenpak weer uit te doen...

Dus die hou ik lekker aan... 'k zag de mensen al kijken die hun hond gingen uitlaten... Een sportieve trui aan etc... En zij zagen mij kijken toen de 2e hagelbui vrolijk naar beneden kwam zeilen en ik wèl voorzien was van regenkleding.

'k had wel last van m'n knieën door dat kouwe weer... Maar dat krijg je met een fietswijk met stoepjes.
pi_23463967
Gisteren was het bij ons best wel druk. Veel grote post, dus je moest veel ingooien en samenvoegen. Op een gegeven moment staan er ineens 20 zwarte pieten voor ons gebouw. Ze hadden zakken nodig omdat ze niks hadden waar ze uit konden strooien. Wij allemaal pepernoten vragen natuurlijk Een paar minuten later begon het keihard te hagelen en regenen, ben benieuwd hoe snel die sinterklaas heeft gerend .
Na het lopen van mn wijk nog samen met een collega wat oliebollen gaan halen en staan praten met bekenden in het winkelcentrum.
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 17:47 schreef nexcro het volgende:
...
Meestal laat ik mijn broek wel aan, want het schiet niet op als je die iedere uit moet doen. Gisteren heb ik ook heel de tijd mijn regenjas aangehouden, maar dat was meer omdat ik het koud had Maar vaak kijken de mensen je wel vreemd aan idd als je met je regenpak fietst terwijl de zon schijnt.
pi_23596151
En vandaag, altijd leuk, de legitimatiezending. Ik bel aan, bij een bussenfrontje. Geen reactie via de intercom, maar de deur werd wel gelijk open gezoemd. Behalve dat ik het zeer onbeleefd vind dat men mij niet eens te woord wil staan, heb ik er ook geen zin in om helemaal naar boven te gaan met die legitimatiezending, boven aangekomen te merken dat de heer L. de Behanger er even niet is (ik ben z'n vrouw, ik mag 'm toch wel aannemen?) en dus een hoop tijd kwijt te zijn geweest voor niets. Dus ik heb maar een kennisgeving laten zakken.
Ik heb ook vaak genoeg bij flats dat de deur wordt opengezoemd door een willekeurige bewoner die denkt mij daar een plezier mee te doen, en dat ik aabgekomen op de 8e verdieping van de flat merk dat de geadrssseerde kennelijk toch niet thuis is. Daarom hanteer ik nu de regel, als bij flats de bewoner mij niet via de intercom te woord staat, geldt dit ook als geen gehoor!
pi_23609038
Chocolaatjes van Essent, anyone?

't was al zo druk... heb je er 100 van die rotpakjes bij.
pi_23609382
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 16:29 schreef Jordy-B het volgende:
Chocolaatjes van Essent, anyone?

't was al zo druk... heb je er 100 van die rotpakjes bij.
Nope, wel rabobank zooi Nog net niet huis aan huis op enkele woningen na
pi_23609492
Ja... die zat er ook bij... Maar dat vond ik niet half zo erg als die chocoladebende van essent.

Die pakjes moest ik los van de bundel houden, want ze waren te dik... De helft van de pakjes was niet goed afgesloten en de pakjes waren zo groot dat er wel drie van die stukjes chocolade in hadden gekund (met als gevolg dat ze totaal ineengedrukt werden)...
pi_23609740
Shit, vandaag 4 diensten voorbereid en weggebracht ... maarja, we zijn weer terug
Best veel post vandaag ...
  zaterdag 27 november 2004 @ 17:41:38 #169
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_23610573
Vandaag ergens een pakje voor de 2e keer aangeboden. Ik bellen zie beweging in de gang duidelijk van een persoon, maar gaat gewoon door waar hij mee bezig is. Zag eruit of hij een kastje in de gang aan het opruimen was. Ik even wachten. Nog eens bellen en bewoner maakt nog niet open. . Ik dus terug naar mijn fiets gelopen. Kennisgeving ingevuld en weer terug gelopen naar het betreffende huis. Ligt meneer daar in zijn LUIE REET OP DE BANK . Ja DOEI. Was dat de bewoner een beetje schorriemorrie is anders was het pakje door de ruit gevlogen. G*TVERDOMME ZEG.
Net efkes anges
  zaterdag 27 november 2004 @ 19:00:52 #170
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_23612327
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:02 schreef mark_03 het volgende:
Shit, vandaag 4 diensten voorbereid en weggebracht ...

4 kleine wijken mag ik hopen...
pi_23616139
Eerste keer dat ik dit topic gezien heb. Mijn record van werken staat van 9:00 tot 19:30 Was tijdens die klote rijnland rommel. Het was al veel, krijg je die zooi nog eens. Wel pizza op de zaak gegeten. Meteen lekker duur ook Vandaag weer ruzie met leidinggevenden. Krijgen veel te weinig uitbetaald. Na het kerstpakket zeg ik gedag Gna gna
pi_23616254
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 19:00 schreef Rebbedebje het volgende:

[..]

Idd, want als ik mijn wijk vier keer moest doen was ik nu nog niet hier
pi_23618408
Nu we het toch over records hebben. Grootse aantal wijken op 1 middag: 4 middagwijken.
Langste dag: van 6.00 uur tot 17.00 uur. Dit was toen die fijne HSM net een weekje draaide.
Kortste dag: Van 16.30 tot 16.40. Ik had toen afsluitdienst en men was zo vriendelijk geweest om alvast wat vooruit te doen. Leuk, maar ik heb ze toch gezegd dat ik op die manier dan net zo lief niet kwam. Dertig minuten fietsen voor 10 minuutjes werk schiet niet echt op.
pi_23624357
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 19:00 schreef Rebbedebje het volgende:

[..]

Idd, ... 2 diensten dus 4 wijken
2 ochtenddiensten en 2 (kleine) middagdienstjes
pi_23624371
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 23:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nu we het toch over records hebben. Grootse aantal wijken op 1 middag: 4 middagwijken.
Langste dag: van 6.00 uur tot 17.00 uur. Dit was toen die fijne HSM net een weekje draaide.
Kortste dag: Van 16.30 tot 16.40. Ik had toen afsluitdienst en men was zo vriendelijk geweest om alvast wat vooruit te doen. Leuk, maar ik heb ze toch gezegd dat ik op die manier dan net zo lief niet kwam. Dertig minuten fietsen voor 10 minuutjes werk schiet niet echt op.
Meeste keer ketting eraf op een dag: 2 keer
pi_23624527
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 19:57 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ik heb een brievenbus gehad, waarbij je echt denkt dat ie bomvol is , waarbij ik nog ff een postbankbrief ff door prop. Heb er echt schijt aan. Ik ga echt niet terug naar de vestiging. Proppuh ! moeten die mensen maar de brievenbus leeg halen.
Ik heb op die manier eens een goedkope brievenbus (zo'n soort als zo'n groene bak, maar dan "design") naar de mallemoer geslagen
  zondag 28 november 2004 @ 10:58:45 #177
101188 Jaeder
pi_23624740
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:34 schreef searchy het volgende:
Ik heb op die manier eens een goedkope brievenbus (zo'n soort als zo'n groene bak, maar dan "design") naar de mallemoer geslagen
Soms heb je ook van die metalen brievenbussen met een deurtje. Als je daar een pakje of zo in propt en wat kracht zet kun je het deurtje openwippen (zover voor beveiliging).
  zondag 28 november 2004 @ 11:53:20 #178
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_23625374
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 21:33 schreef sannydude het volgende:
Mijn record van werken staat van 9:00 tot 19:30
Ik heb ik mijn "geweldige-tpg-loopbaan" genoeg werkdagen gehad van 07:00 (of 06:45) tot 17:00, 17:30 of 18:00.
De welbekende "kutdagen".
Ik ben dan wel niet de snelste van ons kantoor, maar wij hebben met z'n allen heel wat kutdagen gehad en heel wat afgezeikt en geklaagd. De diensten zijn nu gelukkig iets schappelijker geworden door de weglopers.
Even nog verder klagen. Wij vallen samen met een ander kantoor, waar vergeleken met ons echt veel minder post in valt. Hoe dat komt weten wij ook niet. Sjieker dorp bij ons misschien. Als wij bv om 4 uur klaar zijn, zitten zij al met z'n allen om 2 uur thuis. En nou moeten beide kantoren een wijk oplossen omdat er zogenaamd weinig post is. Wij lossen dus op voor hun! Zoals laatst (donderdag geloof ik) Van die waardeloze dikke, kleine boekjes hah, waardoor je zowat maar 7 huizen kon bundelen. Waren we met z'n allen tussen 16:15 en 17:30 klaar én moesten we oplossen. (gelukkig geen grote wijk, maar toch...) Terwijl dat andere kantoor al 2 of 3 uur thuis zat. (mét oplossen)
  zondag 28 november 2004 @ 12:03:04 #179
101188 Jaeder
pi_23625519
Had gister weer een lekker wijkje. Zo een met dure huizen. Kun je ongeveer 4 huizen per bundel kwijt. Bah.
  zondag 28 november 2004 @ 13:35:48 #180
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_23627059
hoorde gister nog een leuk verhaal van een collega over een paar weken terug. Hadden ze een wijk voorbereid en in een depot in de binnenstad gebracht. Die collega van me had een andere wijk in de stad en toen ie terug kwam om zijn karretje te dumpen stond de post voor die wijk er nog. Hij dacht, ik zeg wel niks, anders mag ik hem zelf nog wegbrengen dat was op een zaterdag, maandag word het depot niet gebruikt dus dinsdag kwamen ze er pas achter mwahahhaaaaha dat was een berg gezeik toen
pi_23631229
Gister was best een prima werkdag! Ik zie best wel op tegen de kerst. Word mijn eerste kerst bij TPG.
pi_23632013
Gisteren was het bij ons een relaxte dag. Niet al te veel post en genoeg personeel aanwezig. En weer oliebollen gaan halen nadat ik m'n wijken had weggebracht. Wat wil je als je wijken bijna naast het winkelcentrum liggen
quote:
Op zondag 28 november 2004 10:09 schreef mark_03 het volgende:

[..]

Meeste keer ketting eraf op een dag: 2 keer
Ik had van de zomer mijn achterband vervangen omdat die nogal versleten was. Schijnbaar had ik hem niet helemaal goed erom heen gelegd, want net toen ik aan het fietsen was (ik reed voor de vestiging) een keiharde knal. Dus ik loop terug, komt de vestigingsmanager naar me toe
-Zo, lekke band?
Hmm, ja!
-Ja, dat dacht ik al, ik hoorde de knal in mn kamer Hier ga maar met de bakfiets. *sleutels geeft
quote:
Op zondag 28 november 2004 19:17 schreef Foxxy het volgende:
Gister was best een prima werkdag! Ik zie best wel op tegen de kerst. Word mijn eerste kerst bij TPG.
Niet tegen op zien joh Het is wel ontzettend druk dat wel, maar je hoeft echt niet alles zelf te doen. Alles en iedereen komt extra werken en iedereen helpt elkaar, want je krijgt gewoon alles betaald. De zaterdag voor kerst hebben we een kerstonbijt bij ons, voor de verandering moet ik een keer vroeg op Ga wel veel werken tijdens kerst, lekker uurtjes maken Vooral 's avonds voorsorteren is best wel relaxt om te doen.
pi_23632560
quote:
Op zondag 28 november 2004 19:51 schreef Carport het volgende:

Niet tegen op zien joh Het is wel ontzettend druk dat wel, maar je hoeft echt niet alles zelf te doen. Alles en iedereen komt extra werken en iedereen helpt elkaar, want je krijgt gewoon alles betaald. De zaterdag voor kerst hebben we een kerstonbijt bij ons, voor de verandering moet ik een keer vroeg op Ga wel veel werken tijdens kerst, lekker uurtjes maken Vooral 's avonds voorsorteren is best wel relaxt om te doen.
Zal mij benieuwen hoe die HSM het houdt
pi_23632647
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:10 schreef mark_03 het volgende:

[..]

Zal mij benieuwen hoe die HSM het houdt
Haha, ja, daar kan ik nog iets moois over vertellen.
Het schijnt dat de HSM de kersthoeveelheden niet aankan Die dingen kunnen natuurlijk maar een bepaalde hoeveelheid post verwerken. De batches kunnen niet groter, want dan past het niet meer in de machine. Moeten we waarschijnlijk de kerstpost met de hand gaan ingooien Ik weet niet in hoeverre dit verhaal klopt, of dat het een verzonnen verhaal is, maar het zou heel goed kunnen natuurlijk. Ben benieuwd
pi_23632861
Hmmm... Ik hoorde dat ze hier in Assen de HSM's willen gaan inzetten om de fijne post op wijk te sorteren, om zo het sorteercentrum te ontzien...
Zal wat worden, als ze nog niet eens in staat zijn om normale batches te sorteren, maar misschien is het sneller dan wanneer ze de post op het sorteercentrum op wijk sorteren.
pi_23634683
quote:
Op zondag 28 november 2004 13:35 schreef nixxx het volgende:
hoorde gister nog een leuk verhaal van een collega over een paar weken terug. Hadden ze een wijk voorbereid en in een depot in de binnenstad gebracht. Die collega van me had een andere wijk in de stad en toen ie terug kwam om zijn karretje te dumpen stond de post voor die wijk er nog. Hij dacht, ik zeg wel niks, anders mag ik hem zelf nog wegbrengen dat was op een zaterdag, maandag word het depot niet gebruikt dus dinsdag kwamen ze er pas achter mwahahhaaaaha dat was een berg gezeik toen
pi_23635039
Dat verhaal van die HSM en met de hand ingooien met kerst heb ik ook gehoord hier. De hark mogen we nu ook niet meer gebruiken is ook niet meer aanwezig op de kast. Maar die schijnt er met de kerst wel weer te zijn.
quote:
Op zondag 28 november 2004 12:03 schreef Jaeder het volgende:
Had gister weer een lekker wijkje. Zo een met dure huizen. Kun je ongeveer 4 huizen per bundel kwijt. Bah.
Dat heb ik dus elke zaterdag standaard. Een nieuwbouw wijk waar allemaal hoge heren wonen. Met een paar huisen die hun eigen bundel hebben, daaronder huisartsen, schooldirecteuren die de post van de school thuis willen hebben en dan ook nog appart in 2 bussen .
pi_23635913
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:40 schreef nexcro het volgende:
Dat verhaal van die HSM en met de hand ingooien met kerst heb ik ook gehoord hier. De hark mogen we nu ook niet meer gebruiken is ook niet meer aanwezig op de kast. Maar die schijnt er met de kerst wel weer te zijn.
[..]

Dat heb ik dus elke zaterdag standaard. Een nieuwbouw wijk waar allemaal hoge heren wonen. Met een paar huisen die hun eigen bundel hebben, daaronder huisartsen, schooldirecteuren die de post van de school thuis willen hebben en dan ook nog appart in 2 bussen .
Dat hoef je niet te sorteren. Dat moet alleen als ze ook voor iedere bus een apart adres hebben aangevraagd, dunkt me. Wij doen het iig niet bij het straatje kantoorpanden waar meerdere bedrijven in één pand gevestigd zijn. (Tenzij ze dus ook verschillende adressen hebben aangevraagd, dus met a,b,c-achtervoegsels.)

Ze hebben wel gebeld of we dat wilden doen... wij zeiden nee. En dat was't
pi_23637838
Zaterdag was een klote dag voormij.. Ten eerste kwam de post pas heel laat in m'n woonplaats (half 12). Dus heb ik van te voren de laatste restjes telefoonboeken rondgebracht. Daarna wat gegeten, en om half 12 ben ik gaan lopen.. Was het in het winkelcentrum waar ik loop, klotedruk, met een asociale familie die er 12 man breed doorheen liep, waardoor ik er nauwelijks langskon.. Na dat overleefd te heben ging ik verder, en kwam ik om 1 uur huis, ff wat drinken. En daarna weer verder met m'n 2e dienst. Ik ben nog maar nauwelijks bezig of ik krijg een lekke band. gelukkig was ik dicht bij een plek met een reserve fiets, dus tassen overzetten, en doorwerken.. uiteindelijk was ik om 4 uur klaar (waar ik normaal om 2 uur, half drie klaar ben...
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_23638268
quote:
Op zondag 28 november 2004 20:21 schreef Carport het volgende:

[..]

Haha, ja, daar kan ik nog iets moois over vertellen.
Het schijnt dat de HSM de kersthoeveelheden niet aankan Die dingen kunnen natuurlijk maar een bepaalde hoeveelheid post verwerken. De batches kunnen niet groter, want dan past het niet meer in de machine. Moeten we waarschijnlijk de kerstpost met de hand gaan ingooien Ik weet niet in hoeverre dit verhaal klopt, of dat het een verzonnen verhaal is, maar het zou heel goed kunnen natuurlijk. Ben benieuwd
Ik weet niet hoe dit op andere vestigingen is geregeld maar bij ons gaat de HSM de kerstpost wel sorteren. Het is wel zo dat de HSM een maximale capaciteit heeft. Meer dan 4(?) rode bakken post per wijk kan íe niet aan. Wat ze nu gaan doen is dat ze deze post gaan sorteren alsof het meerdere dagen betreft. Je hebt dan dus alle bakken dubbel. Dus twee bakken met elk een vakje Rodenburgerstraat 2-20. etc. Die moet je dus dan ook weer zelf samenvoegen, en dan nog het dik (en huis-aan-huis!) ertussen. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Het zal wel weer erg laat worden, maar dat is altijd zo met de kerst.
pi_23638824
quote:
wel 'n vrouwenframe (dus opletten dat 'ie niet tussen je benen vandaan sodemietert),
. Dat is een fragment ja, en dan het liefst op een nat geregende half met mos dichtgegreide stoep, zodat je er geen houden meer aan hebt en dus gigantisch alles over de stoep vliegt .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_23659678
Het kantoor bij ons gaat "tussen nu en twee jaar" dicht.
Daar gaat m'n zaterdagbaantje.
En meer werken zit er ook niet in door die huisvrouwtjes
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 30 november 2004 @ 09:20:52 #193
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_23662848
Kut voor je Beach.... Dat wordt dan binnen nu en twee jaar afstuderen en een echte baan vinden. Ik zou over een half jaar afgestudeerd moeten zijn, maarja.... Tis goed geld voor een relaxed baantje..
  dinsdag 30 november 2004 @ 09:49:56 #194
101188 Jaeder
pi_23663173
Huisvrouwen zijn de ondergang voor de zaterdagwerkers. Vroeger draaide alles soepel met alleen voltijdswerker en zaterdagwerkers, sinds de deeltijdwerkers en nog later de postbezorgers werd het steeds minder financieel aantrekkelijk.

Een groep voltijdwerkers bij ons stelt het nog iets gechargeerder, vrouwen zijn de ondergang voor het bedrijf. Het is natuurlijk discriminatie, maar het is wel dat sinds er meer vrouwen werken dat er ook fanatieker gereorganiseerd wordt.
  dinsdag 30 november 2004 @ 10:44:39 #195
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_23663969
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 09:49 schreef Jaeder het volgende:
Vroeger draaide alles soepel met alleen voltijdswerker en zaterdagwerkers, sinds de deeltijdwerkers en nog later de postbezorgers werd het steeds minder financieel aantrekkelijk.

Een groep voltijdwerkers bij ons stelt het nog iets gechargeerder, vrouwen zijn de ondergang voor het bedrijf. Het is natuurlijk discriminatie, maar het is wel dat sinds er meer vrouwen werken dat er ook fanatieker gereorganiseerd wordt.
Wat moet jij dan een hekel aan mij hebben, ik ben én part-timer én vrouw.
en jij bent zaterdagwerker???
  dinsdag 30 november 2004 @ 12:01:09 #196
101188 Jaeder
pi_23665398
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 10:44 schreef Rebbedebje het volgende:
Wat moet jij dan een hekel aan mij hebben, ik ben én part-timer én vrouw.
en jij bent zaterdagwerker???
Ik ben zaterdagwerker, met voltijdsopleiding en deeltijdwerkend. Ik heb al het goede (en slechte) in een persoon verenigd. (ben overigens geen vrouw)

De werkelijke reden voor de verslechtering van arbeidsuren is natuurlijk de beursgang en de vrije markt. Maar het is altijd wel grote keet als de oudere mensen de deeltijdwerksters weer eens op de kast hebben.
pi_23668881
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 13:30 schreef SilentChaos het volgende:
TERINGZOOI...hoor ik net dat we de komende tijd half 8 moeten beginnen! wat zijn dat voor tijden? zelfs de soldaten in Irak hebben nog betere werktijden!...
KUTKERST!
Pardon? Huilie. Ik heb tijden meegemaakt dat we standaard om 6.30 begonnen en in de kerstperiode om 5.30. Waren altijd de gezelligste dagen en je bent nog een beetje op tijd in huis ook. De laatste twee jaar dat ik bij de post werkte (ben per 1 september gestopt na 7 jaar) begon ik om de week om 6.45 en om 7.30. Dat heb ik veel liever dan een tweede tranche wijk waarmee je pas laat in de middag thuis bent.

Ben nu wel blij dat ik er weg ben trouwens. De sfeer onder de vast medewerkers was niet heel goed meer (door alle veranderingen met werken in teams e.d) en dat had z'n weerslag op kantoor. Die sfeer wordt vanaf het nieuwe jaar alleen maar slechter als in Enschede de huisummersortering wordt ingevoerd. Ben blij dat ik dat niet mee hoef te maken.
A mind with a heart of it's own
pi_23671506
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:37 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Pardon? Huilie. Ik heb tijden meegemaakt dat we standaard om 6.30 begonnen en in de kerstperiode om 5.30.
Wat een zeikerd inderdaad. Voordat de HSM's er waren begon ik om 06.00 uur, nu om 06.30 uur. Ik vind het wel fijn.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 30 november 2004 @ 16:26:34 #199
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_23671613
ach het is maar wat je gewend ben.....ik werk dus nu vanaf half 8, eigenlijk wel relaxed....MAAAAAR ik heb een andere functie aangeboden gekregen. i.p.v. pakketten rijden de administratie doen...tegen meer betaling, alleen moet ik dan tot 18:00 werken.....maar begin pas om 12:00.....dat ga ik dus denk ik wel doen op de zaterdag
  dinsdag 30 november 2004 @ 17:09:53 #200
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_23672688
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:37 schreef DrMarten het volgende:
Pardon? Huilie. Ik heb tijden meegemaakt dat we standaard om 6.30 begonnen en in de kerstperiode om 5.30. Waren altijd de gezelligste dagen en je bent nog een beetje op tijd in huis ook. <knip>

Ben nu wel blij dat ik er weg ben trouwens. De sfeer onder de vast medewerkers was niet heel goed meer (door alle veranderingen met werken in teams e.d) en dat had z'n weerslag op kantoor. Die sfeer wordt vanaf het nieuwe jaar alleen maar slechter als in Enschede de huisummersortering wordt ingevoerd. Ben blij dat ik dat niet mee hoef te maken.
Hehehe mijn vorige kerst periode... dat was bijna een hele week van 0600 tot 1800 als ik klaar was met mijn wijk nog gezellig kerstkaartjes sorteren. dus een beetje op tijd.... nou was dat wel mijn eigen keuze, dus het hoeft niet, maar het kan wel.

Dat de sfeer steeds slechter wordt merk ik ook wel, het begon idd met het werken in teams en nu met de hsm is het er niet beter op geworden... en dan hebben wij nog niet eens veel postbezorgers, als die meer ingevoerd gaan worden dan zal het helemaal wel bergafwaarts gaan.. om maar optimistisch te blijven
pi_23673436
Het werken in teams hebben wij eigenlijk zelf al uitgevonden voor dat het er was. Werken in een ploeg met leeftijdsgenoten is toch wel fijn maar dwangmatig met die oude doordeweekse krachten is niet leuk nee.
pi_23675270
Werken In Teams! Breek me de bek niet open. Afschuiven in teams is het. De teamcoach laat alles waarvoor hij geen oplossing heeft "aan het team over" en ook de teamleden onderling verschuilen zich achter "dat is niet mijn regeltaak." En dan de invoering van WIT, met die idiote draagvlakmeting. Je kon voor of tegen stemmen. Stemde je tegen dan werd er op je ingepraat, zodat je bij de 2e stemming voor zou zijn. Na een tweede negatieve draagvlakmeting werd WIT alsnog doorgevoerd. Het is net de Oekraine, er wordt gedaan alsof alles heel democratisch verloopt, maar ondertussen weet iedereen wel beter. Zeg dan gewoon "We gaan WIT invoeren", maar doe dan niet net alsof de medewerkers nog iets in te brengen hebben. Dat is zo schijnheilig.
pi_23676216
Mochten jullie stemmen?
Bij ons was het zo "Vanaf die en die datum gaan we werken in teams" Er werd verteld wat de gevolgen waren en wat er anders ging, maar stemmen mochten we niet.

Overigens ben ik van mening dat werken per vestiging of kantoor veel beter werkt dan werken in teams. Maargoed, om daar nou over in discussie te gaan met mijn leidinggevenden.... het antwoord wat er uit komt weet ik toch al.
pi_23687892
Het ene team werkt ook beter dan het andere team. Met de zaterdagwerkers in mijn team was het prima. Nooit gezeik of gezeur, alleen met de meeste vaste medewerkers in het team was het drama, constant gedram over niks en gescheld op alles en dan nog als eerste de straat op gaan en weer vroeg in huis. En allemaal te beroerd om eens een keer iemand te helpen (Een collega uitgezonderd, met wie ik uitstekend overweg kon). Ik heb regelmatig jaloers om de hoek gekeken naar een ander team waar ze wel collegiaal konden werken en waar wel een goede sfeer hing.
pi_23688158
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:53 schreef Boy_Snakeye het volgende:

Wat ik ook veel merk is dat ik van die "dagzendingen:" of zo krijg. Tis een legitimatie zending maar dan gewoon van de TPG Weet iemand wat het is. Tis een brief , die wat dikker is door vulling ofzo....
Dit zijn inderdaad legitimatie-zendingen. Als je op de achterkant kijkt zie je het adres van de afzender. Dit is meestal uit leeuwarden wat betekent dat het giropassen van de Postbank zijn.
pi_23688302
Ik haat die passen Kunnen die mensen dat niet gewoon zelf bij de bank ophalen ofzo. Kracht van de postbank Flikker op met die rommel en laat die mensen iets doen voor hun pasje.
pi_23688412
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik in een TPG-busje reed op een vroege zaterdagmorgen en daar rustig mee 50 km/uur langs het kanaal reed. Komt er op een gegeven moment iemand van de parkeerplaats van de Praxis afrijden, zo de weg op! Hij snijdt me dus af en ik moet VOL op de rem. Ik was me helemaal lam geschrokken en ik keek die man in die auto aan of ie helemaal gek is geworden! ( bekende blik )

Kom ik 2 uurtjes later weer terug op kantoor, komt mijn leidinggevende naar me toe. Ja Henkie, we hebben net een klacht gehad dat jij met je auto kei hard langs het kanaal reed en dat je daar iemand hebt afgesneden en dat je daarna nog eens je middelvinger naar hem op stak!

Nou ik werd me toen een partij kwaad! Ik stond erop om die man terug te bellen en hem eens goed de waarheid te vertellen! Dat was helaas niet mogelijk omdat die man via klantenservice had gebeld, maar gelukkig geloofde mijn baas mij, dus het had verder ook geen gevolgen.

Maar je vraagt je toch af waarom iemand in staat is om helemaal naar de TPG te bellen en dan zo'n onzin-verhaal af te steken... BAHBAH
pi_23688461
quote:
Op woensdag 1 december 2004 09:51 schreef sannydude het volgende:
Ik haat die passen Kunnen die mensen dat niet gewoon zelf bij de bank ophalen ofzo. Kracht van de postbank Flikker op met die rommel en laat die mensen iets doen voor hun pasje.
Wees blij dat banken als Postbank en Rabobank deze service hebben. Dit levert voor de TPG heeel veel geld op. En dus voor jou...
  woensdag 1 december 2004 @ 10:12:55 #209
101188 Jaeder
pi_23688596
quote:
Op woensdag 1 december 2004 09:51 schreef sannydude het volgende:
Naam zegt 't al...
  woensdag 1 december 2004 @ 15:44:39 #210
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_23695531
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 18:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Werken In Teams! Breek me de bek niet open. Afschuiven in teams is het. De teamcoach laat alles waarvoor hij geen oplossing heeft "aan het team over"....
Stemde je tegen dan werd er op je ingepraat, zodat je bij de 2e stemming voor zou zijn. Na een tweede negatieve draagvlakmeting werd WIT alsnog doorgevoerd.
Het is net de Oekraine, er wordt gedaan alsof alles heel democratisch verloopt,
maar ondertussen weet iedereen wel beter. Zeg dan gewoon "We gaan WIT invoeren", maar doe dan niet net alsof de medewerkers nog iets in te brengen hebben. Dat is zo schijnheilig.
pi_23695656
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:44 schreef Rebbedebje het volgende:

[..]
Het is net de Oekraine, er wordt gedaan alsof alles heel democratisch verloopt.
[..]
pi_23741198
Vandaag weer een mooie stunt. Komt er een man naar buiten die zich bij mij beklaagd dat ik niet netjes over z'n tuinpad ben gelopen. Op zich een begrijpelijke klacht als ik bijv. door planten of struiken was heengestampt. Maar die waren in deze tuin niet te bekennen. De hele tuin lag vol met grind en het pad was een soort zebra van langwerpige stenen. En net zoals je bij een zebra niet alleen op het wit loopt (tenzij je een dwangneurose hebt) zo had ik kennelijk het grind in zijn tuin beroerd. En nu stond er dus een voetafdruk in zijn grind, en dat vond meneer heel erg, want nu moest hij het grind gaan harken. Om eventuele vooroordelen bij voorbaat weg te nemen, dit was geen gepensioneerde bejaarde met teveel vrije tijd, maar een jonge knul van ongeveer 30.
pi_23742591
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag weer een mooie stunt. Komt er een man naar buiten die zich bij mij beklaagd dat ik niet netjes over z'n tuinpad ben gelopen. Op zich een begrijpelijke klacht als ik bijv. door planten of struiken was heengestampt. Maar die waren in deze tuin niet te bekennen. De hele tuin lag vol met grind en het pad was een soort zebra van langwerpige stenen. En net zoals je bij een zebra niet alleen op het wit loopt (tenzij je een dwangneurose hebt) zo had ik kennelijk het grind in zijn tuin beroerd. En nu stond er dus een voetafdruk in zijn grind, en dat vond meneer heel erg, want nu moest hij het grind gaan harken. Om eventuele vooroordelen bij voorbaat weg te nemen, dit was geen gepensioneerde bejaarde met teveel vrije tijd, maar een jonge knul van ongeveer 30.

Grasvelden en Grindpaden werden mij in de opleiding al als verkorte weg aangewezen. Me collega die met me mee liep ging me zelfs voor
pi_23742802
Was vandaag erg druk hier bij ons. Hadden iets van de rabobank en dat was zowat HAH verder postcodeloterij ofzo ook zowat HAH. En verder best veel grote stukken dus veel tijd om ertussen te zetten met Sammy V.
pi_23743865
We hadden voor het eerst sinds weken eens geen HaH, maar wat denk je? Juist, ook hier die gvdse Postcodeloterij-zooi waardoor we elke huis langs moesten....
pi_23744404
Hoop dat het morgen dan rustig is
  vrijdag 3 december 2004 @ 19:43:38 #217
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23744741
Zaterdag is de drukste dag van de week, hoorde ik onze afdelingshoofd vorige week, zeggen. Dus denk niet dat het morgen rustig is.
A.M.A.B
pi_23744977
Vandaag ook gewerkt. Ik ben wat eerder er naar toe gegaan, omdat ik toch vrij was. Gelukkig maar, want toen ik onderweg was naar kantoor belde mn teamcoach al op, of ik gelijk door kon naar een bepaalde straat. Daar was een collega die ik kon helpen en dat hij mij belde scheelde ongeveer een kwartier fietsen. Bij haar aangekomen geholpen en samen naar kantoor gefietst. Daar aangekomen moesten we nog 3 wijken wegbrengen. Beetje haasten was het wel, want het was inmiddels twee uur. Ook hier hadden we 2-3 stuks HAH (afhankelijk van welke wijk ik liep) en ook de mailing van de PostcodeLoterij. Lekker druk dagje dus. Aan het einde van de wijken nog gebeld door een collega die in tijdnood kwam met de haalrit. Daar nog even snel naar toegegaan en daarna wat nagedronken op kantoor. Vandaag vijf verschillende grote wijken in vijf uur gelopen. Toch netjes...

En dan nog een leuke mededeling:
Zaterdag 18 december komt er een mailing van AH, juist ja, op de drukste zaterdag van het jaar!
pi_23746995
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 19:53 schreef Carport het volgende:
En dan nog een leuke mededeling:
Zaterdag 18 december komt er een mailing van AH, juist ja, op de drukste zaterdag van het jaar!

Gelukkig hebben wij die hier niet. Omdat er geen AH is hier .
Maar ik hoop dat et morgen idd rustig is. Heb al een wijk met heel veel post en dus heel veel binnen werk. Gelukkig wel hulp maar goed. Zoals elke keer lijkt het of er nooit een einde aan komt
pi_23747211
Lekker dan wij zullen dan ook wel die HAH krijgen. Ik vrees trouwens dat in het nieuwe jaar nog vaker HAH op zaterdag gaat komen. Ik heb zo'n hekel aan HAH zeker als je het achter de post moet zetten. Hoewel het kost meer tijd dus krijg je ook weer meer betaald
pi_23747746
Ja, je krijgt er wel meer voor betaald inderdaad. Ik hoop wel dat de HAH die we meekrijgen een beetje van die stevige dingen zijn. Van die flutblaadjes van de Domino wordt je helemaal gek. Die moet je drie keer door een bus proppen en dan nog is het gevouwen. Nee, geef mij maar een wat dikkere HAH die je gewoon normaal kan bestellen.
pi_23750820
Dan wordt het maar eens tijd voor een nieuwe baan. K wordt het ondertussen wel een beetje zat. HaH op zaterdag Verder hoop gezeur om geld wat ik de hele tijd maar niet uitbetaald krijg Kerstpakket halen en meteen daarna ontslag indienen Naja je krijgt niet slecht betaald, tenzij je dus niet alles krijgt Morgen vast weer gesprek daarover met groepsleider. Zegt de hele tijd dat we zo goed zijn omdat wij als enige van het kantoor in teams werken en verder zijn we een voorbeeld, toch jammer dat we er dan niet beter voor betaald krijgen Eerst maar gewoon normaal salaris, dit mag gewoon niet hoor
  zaterdag 4 december 2004 @ 14:21:41 #223
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23757159
HaH op zaterdag gaat standaard worden op zaterdag, let maar op.
A.M.A.B
pi_23757593
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 21:30 schreef MrX1982 het volgende:
Lekker dan wij zullen dan ook wel die HAH krijgen. Ik vrees trouwens dat in het nieuwe jaar nog vaker HAH op zaterdag gaat komen. Ik heb zo'n hekel aan HAH zeker als je het achter de post moet zetten. Hoewel het kost meer tijd dus krijg je ook weer meer betaald
hoezo "achter de post moet zetten" HAH achter de hand is geen slechte methode, ofzo... Hier in Assen is het de standaard... al jaren.

Ik geloof trouwens dat we daar slechts een extra verlofuur per wijk voor krijgen... voor de HAH op zaterdag.
pi_23757620
Ik heb vrijdag 17 december een feest, maar de volgende dag ga ik gewoon werken.

Brak werken op de drukste dag van het jaar .
pi_23758852
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

hoezo "achter de post moet zetten" HAH achter de hand is geen slechte methode, ofzo... Hier in Assen is het de standaard... al jaren.

Ik geloof trouwens dat we daar slechts een extra verlofuur per wijk voor krijgen... voor de HAH op zaterdag.
Als we 2 HAH hebben zetten we het achter de post of als het een dikke HAH is. Ik bedoel met achter de post zetten dat je het na de gewone post zet van een adres. Snappie?
Maar achter de hand meenemen kan wel met die AH bonusfolders. Wij krijgen er ook verlofuren voor maar ach ik heb er al 195 dus ik zit niet zo te springen om verlofuren
pi_23760115
Tussen de post zetten, heet dat.

Maar dat dat moet is belachelijk... En helemaal als je een HSM hebt staan...

Het kost meer tijd in de voorbereiding, wat gewoon lastig is (ik neem aan dat je niet de luxe hebt dat er slechts één wijk op de kast zit) en in de wijk gaat de postbode altijd de HAH als soort van bladlegger gebruiken om snel de juiste post voor een adres in handen te krijgen... De post zelf wordt dan dus niet meer doorgekeken en zo kunnen fouten van de HSM niet worden opgevangen.

Niet voor niets dat er ook vestigingen zijn waar het tussen de post zetten van de HAH gewoonweg verboden is.

Meerdere soorten kan je prima achter de hand meenemen... vooral als de soorten verschillende formaten hebben. Voor extreem dikke HAH (boekjes, enzo) zou ik een schoudertas meenemen (mag ook niet, maar je moet toch wat) Da's handiger dan tigtig bundeltjes van drie adressen...
  zaterdag 4 december 2004 @ 17:19:21 #228
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_23760430
Vandaag bij een huis een pakketje wat niet door de brievenbus kon. Ik aanbellen en wachten. Maakte niemand open, dus nog eens bellen weer niemand. Ik loop verder en kijk zo de woonkamer in. Zitten er G*TVERDOMME 10 Mensen in de woonkamer die gewoon niet open doen . vorige week had ik op een ander adres ook al dat probleem en toen heb ik fijn een briefje ingevuld. Vandaag heb ik er gewoon opgezet dat ze wel aanwezig waren maar de deur niet open maakte, En heb er op vermeld dat ik het pakje voor de deur heb gezet. Dan liever een klacht dan dat ik die troep weer mee terug kan nemen. Ik blijf niet bezig
Net efkes anges
pi_23760755
Op de ruit tikken en duidelijk maken dat je een pakje voor ze hebt... Zou ik iig doen... Als de mensen door, bijvoorbeeld, de herrie van het geklep de bel niet kunnen horen, kan je natuurlijk bellen tot je een ons weegt.

Ik controleer het altijd als ik op zaterdag het pakje niet kwijt kan, of de mensen niet toevallig toch thuis zijn. Achterom lopen, met de bus klepperen, op ramen tikken, etc.
En anders biedt ik het bij de buren aan. (wat ik dan wel vermeld op de kennisgeving... flinke streep zetten door het stuk dat ze de post kunnen afhalen en dan in de ruimte linksonder iets zetten als "Ik heb het pakje afgegeven bij uw buren op nr zoveel" )
Ik zou hem nooit buiten achterlaten. Ik heb wel eens wel zoiets gedaan, maar dat was een rouwkaartje en de crematie was op korte termijn... De bewoners hadden door toeval die dag geen bus staan (dus kon ik ook m'n kennsigeving niet kwijt), dus ik heb toen de kaart onder een steen onder de carport gelegd en meerdere briefjes geschreven en rond het huis achtergelaten waarop ze konden lezen dat die kaart daar lag. Die mensen hebben toen nog een bedankje doorgebeld aan de klantenservice...

Een enkele keer kan je hem bij de buren niet kwijt, en moet 'ie mee terug... Maar dan wordt 'ie ook niet meer aangeboden. Als op zaterdag een pakje niet in de bus past, is dit vrijwel altijd omdat de bus niet voldoet. Vaak is dit door de diepte van de bus (hoeveel ruimte je hebt achter de opening)... Bij die bussen waarin de post de hoek om moet buigen (zo'n hoge bus met de klep aan de voorkant), wat nog best een probleem is bij een pakje, is de diepte gewoonweg te weinig en voldoet de bus dus niet aan de voorgeschreven eisen.
pi_23761081
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 17:05 schreef Jordy-B het volgende:
Hmm je zal wel gelijk hebben dacht dat het altijd achter de post zetten is. Maar ja al die post termen haal ze weleens door elkaar
quote:
het moet niet maar is gewoon gewoonte bij ons. 2x HAH is sws tussen de post zetten en 1x HAH ligt het eraan hoe groot/dik/zwaar de HAH is en soms alsnog tussen de post gezet.
quote:
Het kost meer tijd in de voorbereiding, wat gewoon lastig is (ik neem aan dat je niet de luxe hebt dat er slechts één wijk op de kast zit) en in de wijk gaat de postbode altijd de HAH als soort van bladlegger gebruiken om snel de juiste post voor een adres in handen te krijgen... De post zelf wordt dan dus niet meer doorgekeken en zo kunnen fouten van de HSM niet worden opgevangen.
Meestal wordt de HAH tussen de post gezet en heel soms neem je hem achter de hand mee. Aangezien we meestal 2 HAH hebben is het tussen de post zetten veel makkelijker.
Dat over meerdere wijken in een kast speelt bij ons niet echt. We hebben 2 transen een ochtend en middag. Elke kast heeft dus een ochtendwijk en een middagwijk. Dat loopt elkaar nooit in de weg.
quote:
Niet voor niets dat er ook vestigingen zijn waar het tussen de post zetten van de HAH gewoonweg verboden is.
Nooit geweten en ook nog van gehoord. Verschilt zeker per rayon ofzo. Een grote organisatorische chaos bij de post
quote:
Meerdere soorten kan je prima achter de hand meenemen... vooral als de soorten verschillende formaten hebben. Voor extreem dikke HAH (boekjes, enzo) zou ik een schoudertas meenemen (mag ook niet, maar je moet toch wat) Da's handiger dan tigtig bundeltjes van drie adressen...
Ik gebruik de schoudertas altijd voor straten waarbij ik de bundels niet in een keer kan meenemen het mag niet maar ach zoveel mag niet en uiteindelijk heb je alleen je eigen rug ermee, maar ik vind die schoudertas wel makkelijk stop er ook altijd mijn aangetekenden in.
pi_23761137
Wij hebben geen pakjes meer. Dat heeft pakketservice overgenomen. Oh wat ben ik daar blij om

Ik haat pakjes
pi_23761505
Ik heb wel bij Fok!kers in deze topicsreeks gezien dat ze geen HAH tussen de post mogen zetten.

Hier in Assen zijn we er vrij in... Ik doe zelf wel iets soortgelijks... Mijn zettechniek is dat ik eerst de grove post en hersortering op volgorde zet en die vervolgens tussen de fijne HSM-post zet. (Hier is het de standaard dat men de ongesorteerde grove post tussen de HSM-post zet, maar bij mij is het véél sneller om dat dus in twee stappen te doen.) Als je dan door de HSM-post bladert om steeds de laatste brief voor een adres te vinden (zodat je daar de grove post achter kan zetten) kan je de laatste brief (voor een adres waar ze géén grove post hebben) op z'n kant zetten.

Ook bladwijzer-effect, dus... Al heb je wel in de voorbereiding een betere kijk op de HSM-post, zodat je wel eventuele fouten kan opvangen.

Dat kost je dan wel iets meer tijd, maar je kijkt toch al de HSM-post door, dus waarom zou ik daar dan geen gebruik van maken. Ik heb zelf twee wijken waarin veel op de fiets wordt rondgebracht en je dus niet tijdens het fietsen de post voor één adres snel kan pakken. Door de brieven die op hun kant liggen, kan je dat dus wel.

Het is trouwens wèl sneller dan het tussen de post zetten van HAH, want dat is een hele extra stap die je neemt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 04-12-2004 21:57:21 ]
pi_23761546
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 17:51 schreef MrX1982 het volgende:
Wij hebben geen pakjes meer. Dat heeft pakketservice overgenomen. Oh wat ben ik daar blij om

Ik haat pakjes
Bij ons ook, behalve 4 wijken.

Waaronder die van mij natuurlijk.
pi_23762746
Even voor de outsiders onder ons (incl. mezelf):
Wat is HMS?
Wat is HAH?
En wat is ''vossen''?
Trouwens wel een leuk topic
  zaterdag 4 december 2004 @ 20:17:32 #235
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23764357
HSM = Huis Sorteer Machine
HAH = Huis aan Huis, zeg maar de folder.
Vossen betekent eigenlijk voorsortering. In de ochtend komt er vaak dagverwerking (tijdschriften en andersoortige troep) binnen, deze moet allemaal op wijk worden gegooid.

A.M.A.B
pi_23765295
Vandaag voor Sinterklaas gespeeld, stomme pakketjes van bol.com ed.
Ik laad mijn schoudertas altijd helemaal vol met bundels omdat ik anders geen mooie rondjes kan lopen, soms is het best zwaar aan het begin tho :x. Die HAH op de 18e is ook gekken werk volgens mij
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_23765730
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 18:09 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Bij ons ook, behalve 4 wijken.

Waaronder die van mij natuurlijk.
Hier ook hetzelfde alleen af en toe nog es groot uitgevallen stukken. Maar pakketjes met handtekening enzo gaan nu mee met TNT, en voor de buitendorpen nemen de mensen die autoroute rijden het mee.
  zaterdag 4 december 2004 @ 21:59:50 #238
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_23766250
Vandaag was ik lekker aan het bezorgen. Merelweg 34. Ik wil de post door de brievenbus doen, maar het lukt niet. Nog eens duwen, nog eens... Zie ik opeens zo'n hoofd voor het raamje. Staat die lul het terug te duwen...
lief, saai & lui
pi_23766306
Wat een nerd
pi_23766412
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 21:59 schreef Spleed het volgende:
Vandaag was ik lekker aan het bezorgen. Merelweg 34. Ik wil de post door de brievenbus doen, maar het lukt niet. Nog eens duwen, nog eens... Zie ik opeens zo'n hoofd voor het raamje. Staat die lul het terug te duwen...
retour: geweigerd.

Op weg naar huis in de rode brievenbus mikken.

'k heb wel eens gehad dat ik de post niet in de bus kreeg... Hadden de mensen een kastje voor de bus gezet.. 'nja... WTF, enzo... Gewoon doordouwen tot de post naar binnen viel...
En toen zag ik op de oprit de witte beer... met het tonnetje... met de gleuf erin...
pi_23775660
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 00:13 schreef sannydude het volgende:
Dan wordt het maar eens tijd voor een nieuwe baan. K wordt het ondertussen wel een beetje zat. HaH op zaterdag Verder hoop gezeur om geld wat ik de hele tijd maar niet uitbetaald krijg Kerstpakket halen en meteen daarna ontslag indienen Naja je krijgt niet slecht betaald, tenzij je dus niet alles krijgt Morgen vast weer gesprek daarover met groepsleider. Zegt de hele tijd dat we zo goed zijn omdat wij als enige van het kantoor in teams werken en verder zijn we een voorbeeld, toch jammer dat we er dan niet beter voor betaald krijgen Eerst maar gewoon normaal salaris, dit mag gewoon niet hoor
En... wat zei ie? Twee jaar terug had ik ook eens geklaagd daarover en kreeg ik te horen dat ik dan maar sneller moet lopen. Later is hij er op terug gekomen, want tijdens m'n functioneringsgesprek vertelde hij me dat ik sneller dan gemiddeld buiten loop. De laatste tijd gaat het wel goed met uitbetalen, ik schrijf iedere keer mijn eindtijd op een briefje en leg dat op het bureau.
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:21 schreef Cart_man het volgende:
HaH op zaterdag gaat standaard worden op zaterdag, let maar op.
Ja, dat zit er dik in, jammer genoeg.
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 17:05 schreef Jordy-B het volgende:

Ja, bij ons mogen we de HAH ook niet meer bij het samenvoegen erachter doen. We hebben nu wel schoudertassen gekregen waar we de HAH in kunnen doen. Op straat moet je het dan achter je hand of in die tas meenemen. Zolang het geen flut-HAH is, is het best te doen.
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 17:51 schreef MrX1982 het volgende:

Ik haat pakjes
Bij ons heeft de pakketservice het ook overgenomen. Op zich is het wel relaxt, zeker als je altijd veel pakjes had. Maar ik vind het nu ook wel jammer dat we bijna niet meer hoeven aan te bellen bij mensen. Alleen als ze een te kleine brievenbus hebben en na drie keer vouwen past een dikke envelop nog niet.
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 19:05 schreef feekless het volgende:
Even voor de outsiders onder ons (incl. mezelf):
Wat is HMS?
Wat is HAH?
En wat is ''vossen''?
Trouwens wel een leuk topic
Vossen = Vroege Ochtend Sortering
's Ochtends vroeg de binnenkomende tijdschriften enzo sorteren inderdaad
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 21:59 schreef Spleed het volgende:
Als het zo'n pakje van de Bol of ECI is ofzo; een keiharde duw aan geven
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 22:09 schreef Jordy-B het volgende:

...

'k heb wel eens gehad dat ik de post niet in de bus kreeg... Hadden de mensen een kastje voor de bus gezet.. 'nja... WTF, enzo... Gewoon doordouwen tot de post naar binnen viel...
En toen zag ik op de oprit de witte beer... met het tonnetje... met de gleuf erin...
Herkenbaar Doe je hartstikke veel moeite om een brief door zo'n brievenbus te krijgen (vaak zijn de brievenbussen aan huis te klein), loop je terug, zie je tussen twee bomen de buitenbus staan.

Voor de rest was het gister bij ons wel een normale dag, niet al te veel post en ik kon lekker doorlopen. Wel had ik een aangetekende (no.13 voor de insiders) voor een man en die begon helemaal te keer te gaan dat ik zijn gegevens begon op te schrijven Neem hem dan gewoon niet aan.

Zo, dat was het wel. Komende weken extra werken met kerst. Uiteraard met bijpassende kerstmuts
  zondag 5 december 2004 @ 13:30:34 #242
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_23776810
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 14:47 schreef Foxxy het volgende:
Ik heb vrijdag 17 december een feest, maar de volgende dag ga ik gewoon werken.

Brak werken op de drukste dag van het jaar .
Hey, dat heb ik ook, kerstdiner van de vakgroep waar ik afstudeer.. maar dan moet ik nog wel die avond uit delft terug naar gorinchem.. dus dat word maar tot een uur of 11 feestje
pi_23779208
quote:
Op zondag 5 december 2004 12:23 schreef Carport het volgende:
Voor de rest was het gister bij ons wel een normale dag, niet al te veel post en ik kon lekker doorlopen. Wel had ik een aangetekende (no.13 voor de insiders) voor een man en die begon helemaal te keer te gaan dat ik zijn gegevens begon op te schrijven Neem hem dan gewoon niet aan.

Zo, dat was het wel. Komende weken extra werken met kerst. Uiteraard met bijpassende kerstmuts
Een aangetekende op zaterdag? wrf?

Nummer 13 is een aangetekende zending die enkel de geadresseerde (en niemand anders dan de geadresseerde) mag aanneemen en waarvoor diegene legitimatie moet tonen...

Maar je moet toch alleen even het nummer van z'n legitimatie opschrijven?
pi_23779758
quote:
Op zondag 5 december 2004 15:40 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Een aangetekende op zaterdag? wrf?

Nummer 13 is een aangetekende zending die enkel de geadresseerde (en niemand anders dan de geadresseerde) mag aanneemen en waarvoor diegene legitimatie moet tonen...

Maar je moet toch alleen even het nummer van z'n legitimatie opschrijven?
Ja, hier hebben we ook aangetekenden op zaterdag. Alleen aangetekende brieven van de rechtbank mogen niet op zaterdag gedaan worden, alle anderen wel. Ook mogen postbezorgers geen aangetekenden meenemen, dus meestal loop ik op zaterdag ook aangetekenden van die bestellers uit mijn team.

Die brief mocht inderdaad alleen aan de geadresseerde worden uitgereikt en hij indentificeerde zich ook wel, maar toen ik zijn nummer opschreef begon ie helemaal te flippen. Ik heb wel al vaker meegemaakt dat mensen kwaad worden en zelfs gaan bedreigen als ze zich moeten legitimeren. Ik snap niet waar je dan mee bezig bent hoor.
pi_23784150
quote:
Op zondag 5 december 2004 16:09 schreef Carport het volgende:

[..]

Ja, hier hebben we ook aangetekenden op zaterdag. Alleen aangetekende brieven van de rechtbank mogen niet op zaterdag gedaan worden, alle anderen wel. Ook mogen postbezorgers geen aangetekenden meenemen, dus meestal loop ik op zaterdag ook aangetekenden van die bestellers uit mijn team.

Die brief mocht inderdaad alleen aan de geadresseerde worden uitgereikt en hij indentificeerde zich ook wel, maar toen ik zijn nummer opschreef begon ie helemaal te flippen. Ik heb wel al vaker meegemaakt dat mensen kwaad worden en zelfs gaan bedreigen als ze zich moeten legitimeren. Ik snap niet waar je dan mee bezig bent hoor.
Neem 'm dan niet aan, zou je denken
pi_23784685
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 22:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

retour: geweigerd.

Op weg naar huis in de rode brievenbus mikken.

Heb het een keer gehad dat mensen een nieuwe spiegel voor in het toilet even voor de brievenbus hadden gezet terwijl ze bezig waren een haakje waar ie aan moest in de muur te schroeven. Afijn, ik druk de Neckermanngids (zo'n dikke) door de brievenbus, en je raad het al, spiegel valt om in een flink aantal stukken. Gelukkig konden de mensen er wel om lachen.
  dinsdag 7 december 2004 @ 14:10:32 #247
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_23820000
Hmmmm lekker aanstaande zaterdag vrij..... of wel ik ga de telefoon niet opnemen als er met een privenummer gebeld wordt
pi_23898817
De Eneco vond het blijkbaar nodig om een mailing te doen (even als een ander bedrijf dat het afval op haalt).. en precies mijn wijk was weer eens de pineut. Nu is dat op zich ook weer niet zo'n probleem aangezien ik de wijk alleen hoef voor te bereiden. Ik vond (en vind het nog steeds) een fijne wijk om te lopen, maar om één of andere rede moest en zou er een bezorger op zaterdag die wijk gaan bezorgen. Nou ja, aangezien die HSM er aan komt maakt het me toch niet zo veel meer uit. Het enige wat ik al in tijden niet gedaan heb is naar buiten gaan om een bestelling weg te brengen. Alleen maar binnendiensten of soms een tweede kantje om aan m'n contract uren te komen (3,5 uur contract, met het voorbereiden van die wijk zou ik 15 minuten missen en dat wordt tegenwoordig gecompenseerd met of mensen de straat op helpen of een tweede kantje (Ik vos ook standaard op zaterdag, maar dat wordt weer niet meegerekend)).

Maar goed, vandaag was al vrij druk en ik heb toch niet zo heel veel kaarten voorbij zien komen.
Toch zaten de meeste vakjes (van de in totaal zo'n 29) toch vrijwel helemaal gevuld. Leuk.
Twee nabrengzakken helemaal volgestouwd voor de jongen die de bestelling moest doen en nog ging de rest bijna niet mee in 2 tassen.

Volgende week kan helemaal leuk worden aangezien die jokers ook nog eens HAH op zaterdag erbij hebben gedaan.

Maandag en dinsdag mag ik weer hulp spelen en mensen de deur uit helpen. Op zich best relaxed.. jammer alleen dat ik daarna, 's middags, weer naar school moet .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_23899453
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 14:10 schreef nixxx het volgende:
Hmmmm lekker aanstaande zaterdag vrij.....
belachelijk...
pi_23899701
Was een druk dagje hier vandaag, Had allemaal zooi van Verzekeraar "De Friesland" was gewoon HAH. Ook had de HSM die voor ons de post moet regelen het druk en viel steeds in storing met als gevolg dat de eerste trance een uur eerder kwam en de 2e ook op zijn beurt weer een uur later en de derder trance was ook heel veel later. Maar goed door al dit gekloot was ik dus 2 uur later de deur uit en bijna drie uur later thuis dan normaal. Ik vrees, nee ik weet wel zeker de komende 2 weken word het lopen met een zaklampje
  zaterdag 11 december 2004 @ 16:26:13 #251
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_23900142
Werk nu sinds een paar weken weer bij de post, heb het wel gemist zeg, heb hier veeeel meer plecier in dan dat bagger kantoor baantje dat ik had.
tvp
pi_23900379
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 16:26 schreef Elusive het volgende:
Werk nu sinds een paar weken weer bij de post, heb het wel gemist zeg, heb hier veeeel meer plecier in dan dat bagger kantoor baantje dat ik had.
tvp
Wat vind jij zo leuk aan het werken bij de post dan? Ik wil er eigenlijk juist weg.
  zaterdag 11 december 2004 @ 16:40:37 #253
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23900389
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:46 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

belachelijk...
Hoezo?

Ik ben volgende week vrij.
A.M.A.B
pi_23901665
De kerstdrukte is begonnen

Op naar de kerstborrel
pi_23903465
Ook bij ons was het vandaag al lekker druk. De kerstkaartjes vielen nog wel mee, maar er was wel een hoop dik en dun. Totaal voor mijn twee middagwijkjes: Zes blauwe en 4 rode bakken. Maar volgende week de echte klapper op zaterdag: Naast alle kerstpost ook nog HAH. Mag er nu wel tussengezet gelukkig. Vandaag was ik omstreeks 16.00 uur klaar, maar ik vrees dat het volgende week toch wel weer richting 5-en gaat.
pi_23903557
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 17:44 schreef MrX1982 het volgende:
De kerstdrukte is begonnen

Op naar de kerstborrel
Leuk, de kerstborrel! Maar ik ga mij dit jaar toch een beetje matigen, denk ik. Vorig jaar was ik zo bezopen dat ik nauwelijks nog naar huis kon fietsen.
  zaterdag 11 december 2004 @ 20:10:53 #257
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_23905075
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:46 schreef Jordy-B het volgende:
belachelijk...
Tsja... was even "onder de wapenen" om het zo te zeggen... afzetting langs de route van de stoet in Delft
pi_23908542
Zijn vandaag om 7 uur begonnen.. ware om 1 uur op de plaats van bestemming, en toe nog 2 wijken lopen.. hoezo latertje
Twitch.tv/bensel15
  zondag 12 december 2004 @ 00:48:10 #259
101188 Jaeder
pi_23911095
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 19:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Leuk, de kerstborrel! Maar ik ga mij dit jaar toch een beetje matigen, denk ik. Vorig jaar was ik zo bezopen dat ik nauwelijks nog naar huis kon fietsen.
Fantastisch, met een hele stoet dronken lui, waarvan iedereen die mooi rode fietstassen heeft en een gedeelte nog bedrijfskleding aan... goed voor het imago!
pi_23913000
Fuck em all, kutklanten!!
Would you fuck me?... I'd fuck me... I'd fuck me hard...
pi_23917261
quote:
Op zondag 12 december 2004 00:48 schreef Jaeder het volgende:

[..]

Fantastisch, met een hele stoet dronken lui, waarvan iedereen die mooi rode fietstassen heeft en een gedeelte nog bedrijfskleding aan... goed voor het imago!
Hier was es een kroeg die met kerst na 5 uur altijd vol zat met postbodes allemaalfietsen voor de deur met rode fietstassen. Zie je iedereen echt zo kijken .
pi_23940341
* Showtime meldt

sinds ik bij de TPG op zaterdagen werk heb ik een gruwelijke hekel gekregen aan hondenbezitters, altijd hetzelfde gezeik met dat gegrom en geblaf van zo een rottweiler, ja maar hij doet niks hoor
Viper 4 life
pi_23941954
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:35 schreef Showtime het volgende:
* Showtime meldt
ja maar hij doet niks hoor
Ja dat hoor je altijd maar als ze buiten zijn is het altijd de postbode waar die als eerste heen loopt.
pi_23942971
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:35 schreef Showtime het volgende:
* Showtime meldt

sinds ik bij de TPG op zaterdagen werk heb ik een gruwelijke hekel gekregen aan hondenbezitters, altijd hetzelfde gezeik met dat gegrom en geblaf van zo een rottweiler, ja maar hij doet niks hoor
'k ben niet bang voor honden... Ook niet als ze blaffend in de tuin staan... Dan zeg ik: "Stel je niet zo aan, schreeuwlelijk"... en dat helpt.

Maar oh wee als het baasje "Hij doet niets hoor!" zegt... Dan moet ik maken dat ik weg kom, omdat het beest me anders in no-time in m'n broek hangt.

Kleine kuthondjes zijn trouwens enger dan grote honden... Kleine kuthondjes zijn namelijk bang voor je... En bange hondjes bijten...
pi_23943593
Volgens mij werken er bij de TPG alleen maar mensen met ADHD. Onze postbodes als ze aanbellen om een pakketje af te geven, lukt ze het nooit om iets langer dan 10 seconde te wachten, na 5 seconde zijn ze alweer weg.....Hoe moeilijk is dat voor jullie?? 10 seconde wachten, als het nu keihard zou regenen geef ik ze wel gelijk, maar wij hebben een afdakje en daar sta je dus gewoon droog...

En het ergste, als ik dan na 15 seconde aan kom, lopen ze tegen mij te zeiken, wees blij dat ik de bel gehoord had als ik boven bezig ben. Anders had je het weer mee terug moeten nemen naar het postkantoor, nog meer werk voor je
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 13 december 2004 @ 16:19:04 #266
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_23944087
zeg.... jij klinkt niet als een klagende postbode... ga jij eens snel naar het klaagbaak topic waar je mag klagen over de post... kutklant
pi_23944258
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:57 schreef existenz het volgende:
Anders had je het weer mee terug moeten nemen naar het postkantoor, nog meer werk voor je
Dat denk jij alleen het mee terug nemen is meer werk. De rest van de afhandeling doet me collega. Het is eerder voor jou meer werk jij mag namelijk de volgende dag naar het postkantoor hem afhelen .
pi_23944772
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:25 schreef nexcro het volgende:

[..]

Dat denk jij alleen het mee terug nemen is meer werk. De rest van de afhandeling doet me collega. Het is eerder voor jou meer werk jij mag namelijk de volgende dag naar het postkantoor hem afhelen .
Dat mag ik toch al, omdat ze voor 70% vd pakketjes meteen een briefje in de brievenbus duwen, zonder ook maar aangebeld te hebben. Dus zoveel extra werk is dat niet
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 13 december 2004 @ 16:53:46 #269
66485 Muis_84
Niet voor 1 gat te vangen...
pi_23944878
Heerlijke, volgende week mijn ontslagbrief afgeven! vanaf 1 februari postbode af!
Wat ik nu ga doen op zaterdag weet ik nog niet maar ik zal blij zijn als ik er eindelijk weg ben. Volgende week lekker drukste zaterdag van het jaar, lekker HAH van de AH erbij. Geen kerstontbijt en het kerstpakket zal gezien de steeds kleiner wordende formaten dit jaar wel in je binnenzak passen. TPG-Post ADIEU! En vooral kutklanten : krijg allemaal de scheit maar! :>
Vind ik dan...
pi_23945903
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:48 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat mag ik toch al, omdat ze voor 70% vd pakketjes meteen een briefje in de brievenbus duwen, zonder ook maar aangebeld te hebben. Dus zoveel extra werk is dat niet
En hoe kom je aan die cijfers?
pi_23946665
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 19:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb goede herinneringen aan de kerstborrel

Vorig jaar was er ook een collega van me die iets te diep in het glaasje had gekeken. Hij is 1x op zijn bek gegaan toen hij naar huis fietste en een posttas kwijtgeraakt. En dat alles in zijn postkleding. Goede reclame voor de post
pi_23947124
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:38 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En hoe kom je aan die cijfers?
Da's niet zo moeilijk als ik gewoon in de woonkamer op de bank zit en iemand iets in de brievenbus zie douwen en vervolgens een briefje aantref dat er geen gehoor was. Tja dat is er idd niet, als er niet wordt aangebeld!
  maandag 13 december 2004 @ 22:39:00 #273
66485 Muis_84
pi_23954853
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:32 schreef existenz het volgende:

[..]

Da's niet zo moeilijk als ik gewoon in de woonkamer op de bank zit en iemand iets in de brievenbus zie douwen en vervolgens een briefje aantref dat er geen gehoor was. Tja dat is er idd niet, als er niet wordt aangebeld!
Shit he ben jij 70% van de bevolking. Blij dat ik dan niet bij jou post loop! Dan red ik het met 20 nabrengzakjes nog niet
Vind ik dan...
pi_23956709
quote:
Op maandag 13 december 2004 22:39 schreef Muis_84 het volgende:

[..]

Shit he ben jij 70% van de bevolking. Blij dat ik dan niet bij jou post loop! Dan red ik het met 20 nabrengzakjes nog niet
Ik bestel redelijk veel dvds en via internet, daardoor komen er nog al veel pakketjes binnen. Daarnaast is ons huisadres ook het postadres van een aantal stichtingen. Wij ontvangen dus idd redelijk veel pakketten.
pi_23956763
quote:
Op maandag 13 december 2004 18:32 schreef existenz het volgende:

[..]

Jeej...

wat een boel tekst om te zeggen dat je uit je nek lult...
pi_23957004
Vandaag is officieel de KNJ-periode begonnen. Morgen zal de eerste 'echte' zware dag zijn.

Het zal ongetwijfeld weer een chaotisch zooitje worden met een hoop stress (bij de leidinggevenden), maar ik vind het ook altijd wel gezellig die weken voor kerst .
  dinsdag 14 december 2004 @ 18:01:26 #277
66485 Muis_84
pi_23971598
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 00:02 schreef Yeahinho het volgende:
Vandaag is officieel de KNJ-periode begonnen. Morgen zal de eerste 'echte' zware dag zijn.

Het zal ongetwijfeld weer een chaotisch zooitje worden met een hoop stress (bij de leidinggevenden), maar ik vind het ook altijd wel gezellig die weken voor kerst .
Ik kijk al uit naar zaterdag met het HAH. Mafkezen
Vind ik dan...
pi_23971822
ik werk sinds kort ook bij de TPG, gelukkig niks te klagen.. mijn baan is.... postcodes intypen!! bij VCP op sorteercentrum amsterdam, beetje postcodes intypen van briefen die de sorteermachine niet goed kon lezen. ongelooflijk saai, maar verdient wel lekker
pi_23977721
Zaterdag wordt een dag van de dood. 6 uur beginnen, dan hopelijk een beetje op tijd klaar, want daarna ook nog eens naar innercity de hele nacht doorhalen. Heb daar best wel zin in trouwens
  woensdag 15 december 2004 @ 12:48:03 #280
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23987375
Vandaag eventjes gewerkt vanaf 6.30 tot 12.00. Vond het nog vrij rustig. Vrees dat de echte drukte volgende week gaat komen.

Zaterdag wordt inderdaad de dag van de dood. Vrijdagavond vertyft uit Zwitserland komen en zaterdag weer gewoon werken.
A.M.A.B
pi_23987826
Gelukkig stroomt er een kanaal langs m'n dienst dus van m'n huis aan huis kom ik wel af
pi_23988991
quote:
Op woensdag 15 december 2004 12:48 schreef Cart_man het volgende:
Vandaag eventjes gewerkt vanaf 6.30 tot 12.00. Vond het nog vrij rustig. Vrees dat de echte drukte volgende week gaat komen.

Zaterdag wordt inderdaad de dag van de dood. Vrijdagavond vertyft uit Zwitserland komen en zaterdag weer gewoon werken.
Kom je van wintersportvakantie? Zeggen dat je je been gebroken hebt
quote:
Op woensdag 15 december 2004 13:06 schreef mark_03 het volgende:
Gelukkig stroomt er een kanaal langs m'n dienst dus van m'n huis aan huis kom ik wel af
Breng nou geen mensen op ideeën.

Komende tijd mag ik ook in de winkel helpen ivm de kerstdrukte. Mensen kunnen daar komen als ze hun pakje willen ophalen, (zakelijke) post afgeven en postzegels willen kopen. Op zich wel relaxt. Iedereen op de werkvloer aan het stressen en klagen over de kou

Komende zaterdag hebben we hier om 7 uur kerstontbijt met het kantoor en daarna gaat iedereen helpen ingooien en samenvoegen. Dus op zich moet het wel te doen zijn denk ik. Aan het einde van de dag zal ik wel behoorlijk moe zijn, maar gewoon doorgaan zaterdagavond!
  woensdag 15 december 2004 @ 13:59:57 #283
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23989046
quote:
Op woensdag 15 december 2004 13:57 schreef Carport het volgende:

[..]

Kom je van wintersportvakantie? Zeggen dat je je been gebroken hebt
[..]

Breng nou geen mensen op ideeën.
Komende tijd mag ik ook in de winkel helpen ivm de kerstdrukte. Mensen kunnen daar komen als ze hun pakje willen ophalen, (zakelijke) post afgeven en postzegels kopen. Op zich wel relaxt. Iedereen op de werkvloer aan het stressen en klagen over de kou

Komende zaterdag hebben we hier om 7 uur kerstontbijt met het kantoor en daarna gaat iedereen helpen ingooien en samenvoegen. Dus op zich moet het wel te doen zijn denk ik. Aan het einde van de dag zal ik wel behoorlijk moe zijn, maar gewoon doorgaan zaterdagavond!
Nee, fussball. De tyfus geslagen door het tuig moet ik dus zeggen.

Wij hebben geen kerstontbijt...bezuinigingen.
A.M.A.B
pi_23989078
quote:
Op woensdag 15 december 2004 13:59 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Nee, fussball. De tyfus geslagen door het tuig moet ik dus zeggen.

Wij hebben geen kerstontbijt...bezuinigingen.
Vragen of ze flink willen inhakken op je enkel
pi_23989203
Is er komende zaterdag HAH?

Zijn ze gek geworden bij de post ofzo.

Mijn rug wat doe je
pi_23989346
Ja, Albert Heijn.
Ik ga zo ff naar de post en als het goed is, is de HAH voor zaterdag vandaag aangekomen. Ik hoop dat het wat stevige dingen zijn, niet van die flutblaadjes die scheuren als je het alleen al beetpakt
pi_23989374
Ik twijfel nog of ik ff tijdelijk ga helpen bij de tpg. Maak bij mijn nieuwe baan te weinig uren. En mijn oude baas zei tegen mij dat ik zo kan beginnen.... maar ik denk er nog over na :p
pi_23989434

brrr, max 6 graden..
pi_23989531
Dat gaat zaterdag the hell worden. HAH, veel post en kut weer

Oh wat ik hou van de post

Ik moet straks nog werken bij post dus ga ook ff kijken of de HAH er al is.
pi_23990329
In Almere hebben we afgelopen zaterdag al het kerstonbijtje gehad, lading crossaints, verse broodjes, eieren, fruit en beleg. Oude tijden herleefde toen de kantine nog op zaterdag open was.

Huis aan huis aanstaande zaterdag, altijd leuk om de reacties van sommige collega's te zien die zich vergeten waren ziek te melden.
Viper 4 life
pi_23990514
Oh ja... kerstontbijt...

Da's dus HAH, veel post, kutweer en allemaal vrolijke (ahum) gezichtjes aan de ontbijttafel
pi_23990550
Wij hebben nooit een kerstontbijt

Maar wel een kerstborrel
pi_23991603
Carport > hoe kun je in hemelsnaam ontevreden zijn met 6 graden . Tis al twee weken lang elke dag tegen het vriespunt..... en dat heb ik trouwens liever dan 6 graden en regen .

Zaterdag inderdaad HaH van de Albert Heijn, maar je hoort mij niet klagen. Vandaag namelijk 358 van die 'Op Niveau'-dingen gehad in mijn wijk . Hopelijk weten jullie wat ik bedoel want beter dan 'van die doosjes' kan ik het niet uitleggen .

Was trouwens al voor de 3e week op rij dat ik die had . Eerst in code 41 (daar zat ik twee weken terug toevallig in), toen in 43 (vorige week), en nu was ik weer de klos in code 47 .
pi_23991663
Bij mij zit lekker geen AH dus geen HAH , maar wel f*cking veel post
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_23991749
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:08 schreef MrX1982 het volgende:
Wij hebben nooit een kerstontbijt

Maar wel een kerstborrel
Ik denk dat kerstontbijt hier aanzienlijk goedkoper is dan een kerstborrel...
  woensdag 15 december 2004 @ 17:11:50 #296
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_23993090
wij hebben altijd een kerstontbijt... maar weet niet of dat al geweest is.. heb vrijdagavond dus kerstdiner van vakgroep op uni, gelukkig kan ik met iemand meerijden terug naar huis.. dan kan ik toch zaterdag moe en met een houten kop aan komen kakken.
pi_23995552
Zaterdag idd een hel.. ik hoop dat ik niet weer 2 wijken heb...
Twitch.tv/bensel15
pi_23996966
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:56 schreef Yeahinho het volgende:
Carport > hoe kun je in hemelsnaam ontevreden zijn met 6 graden . Tis al twee weken lang elke dag tegen het vriespunt..... en dat heb ik trouwens liever dan 6 graden en regen .
Ik moet toch wat te zeuren hebben
Maar je hebt gelijk, 6 graden is op zich best te doen. Storm en regen zijn veel irritanter.
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:04 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik denk dat kerstontbijt hier aanzienlijk goedkoper is dan een kerstborrel...
Ik kan me nog goed de opmerking van de VM herinneren bij een avondje uit met de post:
"Jongens, we moeten nog beginnen met het diner, maar ik ben nu al door m'n budget heen."
We gingen daarvoor bowlen en we hadden al behoorlijk doorgedronken

HAH van zaterdag heb ik nog niet zien liggen, even wachten tot morgen dan maar.
pi_24001807
krijgen we eigenlijk nog een kerstpakket?
pi_24001884
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:26 schreef sannydude het volgende:
krijgen we eigenlijk nog een kerstpakket?
Wij vrijdag!

Maar zal wel weer niet veel soeps zijn .
pi_24015339
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:29 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Wij vrijdag!

Maar zal wel weer niet veel soeps zijn .
Hier staan die dingen al bijna 2 weken weg te rotten in het kantoor van de leiding
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')