Als we 2 HAH hebben zetten we het achter de post of als het een dikke HAH is. Ik bedoel met achter de post zetten dat je het na de gewone post zet van een adres. Snappie?quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:46 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
hoezo "achter de post moet zetten"HAH achter de hand is geen slechte methode, ofzo... Hier in Assen is het de standaard... al jaren.
Ik geloof trouwens dat we daar slechts een extra verlofuur per wijk voor krijgen... voor de HAH op zaterdag.
Hmm je zal wel gelijk hebben dacht dat het altijd achter de post zetten is. Maar ja al die post termen haal ze weleens door elkaarquote:Op zaterdag 4 december 2004 17:05 schreef Jordy-B het volgende:
Tussen de post zetten, heet dat.
het moet niet maar is gewoon gewoonte bij ons. 2x HAH is sws tussen de post zetten en 1x HAH ligt het eraan hoe groot/dik/zwaar de HAH is en soms alsnog tussen de post gezet.quote:Maar dat dat moet is belachelijk... En helemaal als je een HSM hebt staan...
Meestal wordt de HAH tussen de post gezet en heel soms neem je hem achter de hand mee. Aangezien we meestal 2 HAH hebben is het tussen de post zetten veel makkelijker.quote:Het kost meer tijd in de voorbereiding, wat gewoon lastig is (ik neem aan dat je niet de luxe hebt dat er slechts één wijk op de kast zit) en in de wijk gaat de postbode altijd de HAH als soort van bladlegger gebruiken om snel de juiste post voor een adres in handen te krijgen... De post zelf wordt dan dus niet meer doorgekeken en zo kunnen fouten van de HSM niet worden opgevangen.
Nooit geweten en ook nog van gehoord. Verschilt zeker per rayon ofzo. Een grote organisatorische chaos bij de postquote:Niet voor niets dat er ook vestigingen zijn waar het tussen de post zetten van de HAH gewoonweg verboden is.
Ik gebruik de schoudertas altijd voor straten waarbij ik de bundels niet in een keer kan meenemen het mag niet maar ach zoveel mag niet en uiteindelijk heb je alleen je eigen rug ermee, maar ik vind die schoudertas wel makkelijk stop er ook altijd mijn aangetekenden in.quote:Meerdere soorten kan je prima achter de hand meenemen... vooral als de soorten verschillende formaten hebben. Voor extreem dikke HAH (boekjes, enzo) zou ik een schoudertas meenemen (mag ook niet, maar je moet toch wat) Da's handiger dan tigtig bundeltjes van drie adressen...
Bij ons ook, behalve 4 wijken.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:51 schreef MrX1982 het volgende:
Wij hebben geen pakjes meer. Dat heeft pakketservice overgenomen. Oh wat ben ik daar blij om
Ik haat pakjes
Hier ook hetzelfde alleen af en toe nog es groot uitgevallen stukken. Maar pakketjes met handtekening enzo gaan nu mee met TNT, en voor de buitendorpen nemen de mensen die autoroute rijden het mee.quote:Op zaterdag 4 december 2004 18:09 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Bij ons ook, behalve 4 wijken.
Waaronder die van mij natuurlijk.
retour: geweigerd.quote:Op zaterdag 4 december 2004 21:59 schreef Spleed het volgende:
Vandaag was ik lekker aan het bezorgen. Merelweg 34. Ik wil de post door de brievenbus doen, maar het lukt niet. Nog eens duwen, nog eens... Zie ik opeens zo'n hoofd voor het raamje. Staat die lul het terug te duwen...![]()
En... wat zei ie? Twee jaar terug had ik ook eens geklaagd daarover en kreeg ik te horen dat ik dan maar sneller moet lopen. Later is hij er op terug gekomen, want tijdens m'n functioneringsgesprek vertelde hij me dat ik sneller dan gemiddeld buiten loop. De laatste tijd gaat het wel goed met uitbetalen, ik schrijf iedere keer mijn eindtijd op een briefje en leg dat op het bureau.quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:13 schreef sannydude het volgende:
Dan wordt het maar eens tijd voor een nieuwe baan. K wordt het ondertussen wel een beetje zat. HaH op zaterdagVerder hoop gezeur om geld wat ik de hele tijd maar niet uitbetaald krijg
Kerstpakket halen en meteen daarna ontslag indienen
![]()
Naja je krijgt niet slecht betaald, tenzij je dus niet alles krijgt
Morgen vast weer gesprek daarover met groepsleider.
Zegt de hele tijd dat we zo goed zijn omdat wij als enige van het kantoor in teams werken en verder zijn we een voorbeeld, toch jammer dat we er dan niet beter voor betaald krijgen
Eerst maar gewoon normaal salaris, dit mag gewoon niet hoor
![]()
Ja, dat zit er dik in, jammer genoeg.quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:21 schreef Cart_man het volgende:
HaH op zaterdag gaat standaard worden op zaterdag, let maar op.
Ja, bij ons mogen we de HAH ook niet meer bij het samenvoegen erachter doen. We hebben nu wel schoudertassen gekregen waar we de HAH in kunnen doen. Op straat moet je het dan achter je hand of in die tas meenemen. Zolang het geen flut-HAH is, is het best te doen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:05 schreef Jordy-B het volgende:
Tussen de post zetten, heet dat.
Maar dat dat moet is belachelijk... En helemaal als je een HSM hebt staan...
Het kost meer tijd in de voorbereiding, wat gewoon lastig is (ik neem aan dat je niet de luxe hebt dat er slechts één wijk op de kast zit) en in de wijk gaat de postbode altijd de HAH als soort van bladlegger gebruiken om snel de juiste post voor een adres in handen te krijgen... De post zelf wordt dan dus niet meer doorgekeken en zo kunnen fouten van de HSM niet worden opgevangen.
Niet voor niets dat er ook vestigingen zijn waar het tussen de post zetten van de HAH gewoonweg verboden is.
Meerdere soorten kan je prima achter de hand meenemen... vooral als de soorten verschillende formaten hebben. Voor extreem dikke HAH (boekjes, enzo) zou ik een schoudertas meenemen (mag ook niet, maar je moet toch wat) Da's handiger dan tigtig bundeltjes van drie adressen...
Bij ons heeft de pakketservice het ook overgenomen. Op zich is het wel relaxt, zeker als je altijd veel pakjes had. Maar ik vind het nu ook wel jammer dat we bijna niet meer hoeven aan te bellen bij mensen. Alleen als ze een te kleine brievenbus hebben en na drie keer vouwen past een dikke envelop nog niet.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:51 schreef MrX1982 het volgende:
Wij hebben geen pakjes meer. Dat heeft pakketservice overgenomen. Oh wat ben ik daar blij om
Ik haat pakjes
Vossen = Vroege Ochtend Sorteringquote:Op zaterdag 4 december 2004 19:05 schreef feekless het volgende:
Even voor de outsiders onder ons (incl. mezelf):
Wat is HMS?
Wat is HAH?
En wat is ''vossen''?
Trouwens wel een leuk topic![]()
Als het zo'n pakje van de Bol of ECI is ofzo; een keiharde duw aan gevenquote:Op zaterdag 4 december 2004 21:59 schreef Spleed het volgende:
Vandaag was ik lekker aan het bezorgen. Merelweg 34. Ik wil de post door de brievenbus doen, maar het lukt niet. Nog eens duwen, nog eens... Zie ik opeens zo'n hoofd voor het raamje. Staat die lul het terug te duwen...![]()
Herkenbaarquote:Op zaterdag 4 december 2004 22:09 schreef Jordy-B het volgende:
...
'k heb wel eens gehad dat ik de post niet in de bus kreeg... Hadden de mensen een kastje voor de bus gezet.. 'nja... WTF, enzo... Gewoon doordouwen tot de post naar binnen viel...
En toen zag ik op de oprit de witte beer... met het tonnetje... met de gleuf erin...
Hey, dat heb ik ook, kerstdiner van de vakgroep waar ik afstudeer.. maar dan moet ik nog wel die avond uit delft terug naar gorinchem.. dus dat word maar tot een uur of 11 feestjequote:Op zaterdag 4 december 2004 14:47 schreef Foxxy het volgende:
Ik heb vrijdag 17 december een feest, maar de volgende dag ga ik gewoon werken.
Brak werken op de drukste dag van het jaar.
Een aangetekende op zaterdag? wrf?quote:Op zondag 5 december 2004 12:23 schreef Carport het volgende:
Voor de rest was het gister bij ons wel een normale dag, niet al te veel post en ik kon lekker doorlopen. Wel had ik een aangetekende (no.13 voor de insiders) voor een man en die begon helemaal te keer te gaan dat ik zijn gegevens begon op te schrijvenNeem hem dan gewoon niet aan.
Zo, dat was het wel. Komende weken extra werken met kerst. Uiteraard met bijpassende kerstmuts![]()
Ja, hier hebben we ook aangetekenden op zaterdag. Alleen aangetekende brieven van de rechtbank mogen niet op zaterdag gedaan worden, alle anderen wel. Ook mogen postbezorgers geen aangetekenden meenemen, dus meestal loop ik op zaterdag ook aangetekenden van die bestellers uit mijn team.quote:Op zondag 5 december 2004 15:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Een aangetekende op zaterdag? wrf?
Nummer 13 is een aangetekende zending die enkel de geadresseerde (en niemand anders dan de geadresseerde) mag aanneemen en waarvoor diegene legitimatie moet tonen...
Maar je moet toch alleen even het nummer van z'n legitimatie opschrijven?
Neem 'm dan niet aan, zou je denkenquote:Op zondag 5 december 2004 16:09 schreef Carport het volgende:
[..]
Ja, hier hebben we ook aangetekenden op zaterdag. Alleen aangetekende brieven van de rechtbank mogen niet op zaterdag gedaan worden, alle anderen wel. Ook mogen postbezorgers geen aangetekenden meenemen, dus meestal loop ik op zaterdag ook aangetekenden van die bestellers uit mijn team.
Die brief mocht inderdaad alleen aan de geadresseerde worden uitgereikt en hij indentificeerde zich ook wel, maar toen ik zijn nummer opschreef begon ie helemaal te flippen. Ik heb wel al vaker meegemaakt dat mensen kwaad worden en zelfs gaan bedreigen als ze zich moeten legitimeren.Ik snap niet waar je dan mee bezig bent hoor.
Heb het een keer gehad dat mensen een nieuwe spiegel voor in het toilet even voor de brievenbus hadden gezet terwijl ze bezig waren een haakje waar ie aan moest in de muur te schroeven. Afijn, ik druk de Neckermanngids (zo'n dikke) door de brievenbus, en je raad het al, spiegel valt om in een flink aantal stukken. Gelukkig konden de mensen er wel om lachen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 22:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
retour: geweigerd.
Op weg naar huis in de rode brievenbus mikken.
'k heb wel eens gehad dat ik de post niet in de bus kreeg... Hadden de mensen een kastje voor de bus gezet.. 'nja... WTF, enzo... Gewoon doordouwen tot de post naar binnen viel...
En toen zag ik op de oprit de witte beer... met het tonnetje... met de gleuf erin...
belachelijk...quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:10 schreef nixxx het volgende:
Hmmmm lekker aanstaande zaterdag vrij.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |