abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22628815
Oja, wat een kut-dag vandaag!!

Twee HaH, Kampioenen op de even adressen, Postcodeloterij- (zie Postcode loterij: Hoe komen ze aan mijn adres? ) en andere reclame-troep in grote onhandelbare formaten en hoeveelheden, en alsof dat nog niet genoeg was ook nog eens Intermediair en meer van zulke bladen . Oja, vergeet ik nog bijna de 25 pakjes die natuurlijk allemaal niet door de bus pasten .

En ik heb nu alweer zin in morgen: HaH met een halve cm dikte per blad... (speelgoedboek)
pi_22629969
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 19:39 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

maar ik maar 30% van

Ben vaak de pakjes kwijt. Ook door het aan de buren te geven
Ik rijd vaak pakketdienst en ik raak bijna alles kwijt. Soms een paar pakjes niet, omdat er een aanvullende dienst is, maar verder ligt het percentage best hoog hoor. Het gebeurt bij ons op kantoor dat er de volgende dag NUL pakketten meegaan voor de tweede aanbieding!! Maar ja, landelijke omgeving he, buren nog te vertrouwen, tuinen met tuinhuisjes, deuren die niet afgesloten zijn etc
  donderdag 14 oktober 2004 @ 22:47:27 #273
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_22631077
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:16 schreef Yeahinho het volgende:
Hoe kom je er trouwens bij om post op je arm leggen?
Hoe kom jij erbij om dat niet te doen Heb je zulke grote handen?
Ik leg de bundel op mijn onderarm (klemmend) en kan dan eventueel met mijn linkerhand de bussen openen. Ik heb nog niks gezien van die "honkbalhandschoen", maar mijn hele kantoor vind het een belachelijk idee om 2 grote HAH achter het handje te moeten houden.
Idee van mensen die in een pak achter hun dure gewaxte bureau zitten en nog nooit een bundel in hun klauwen hebben gehouden.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_22632025
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:47 schreef Rebbedebje het volgende:

[..]

Hoe kom jij erbij om dat niet te doen Heb je zulke grote handen?
Op ons kantoor wordt het zo geleerd aan nieuwelingen (en dus ook aan de postbezorgers, maar die zijn eigenwijs). In het begin had ik er ook wel moeite mee, maar het wendt snel, en ik weet nu niet beter meer.
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:47 schreef Rebbedebje het volgende:

[..]

maar mijn hele kantoor vind het een belachelijk idee om 2 grote HAH achter het handje te moeten houden. Idee van mensen die in een pak achter hun dure gewaxte bureau zitten en nog nooit een bundel in hun klauwen hebben gehouden.
Helemaal met je eens. Ik zet de HaH (zeker als het er 2 zijn) er dan ook liever tussen, maar dat is sinds een tijdje (sinds de sorteermachines in Maart zijn gekomen) verboden, omdat ze er al snel achterkwamen dat het toch wel erg veel tijd in beslag neemt.....
pi_22632181
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:16 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Hoe kom je er trouwens bij om post op je arm leggen?
Zoals eerder gezegd. De bundels in de 2 wijken die ik om de tijd doe , zijn soms enorm Als ik het op mijn rechteronderarm leg en met mijn hand vastklem kan ik echt wel een grote bundel vasthouden. Meer dan als je alles in de hand houdt. Een collega keek mij ook verbaast aan naar mijn methode. Maar ik ben het gewoon gewend.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 05:32:37 #276
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_22635013
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 23:25 schreef Yeahinho het volgende:
Helemaal met je eens. Ik zet de HaH (zeker als het er 2 zijn) er dan ook liever tussen, maar dat is sinds een tijdje (sinds de sorteermachines in Maart zijn gekomen) verboden, omdat ze er al snel achterkwamen dat het toch wel erg veel tijd in beslag neemt.....
ja en nu kost het je bergen tijd op straat, maar ach dat zien de hoge heren niet, dus dat kan ze geen klap schelen. Dr wordt nu gewoon veelsteveel gefocust op de voorbereidingstijd, die over het algemeen veel te krap staat
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_22637908
Ik zag die handschoen ook in de mail....Lijkt me niet zo handig
pi_22638518
he ik sta in de OP

Het blijft een briljant topic trouwens, maar ff offtopic:
werkt iemand van jullie toevallig bij de post in Baarn? Gewoon pure nieuwsgierigheid of ik hier collega's ken
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:32:22 #279
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_22638770
Heeft dat gehucht een postkantoor dan.
A.M.A.B
pi_22638798
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:32 schreef Cart_man het volgende:
Heeft dat gehucht een postkantoor dan.
pi_22640860
Nee ik werk in Elst (GLD)
pi_22641434
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 05:32 schreef nixxx het volgende:

[..]

ja en nu kost het je bergen tijd op straat, maar ach dat zien de hoge heren niet, dus dat kan ze geen klap schelen. Dr wordt nu gewoon veelsteveel gefocust op de voorbereidingstijd, die over het algemeen veel te krap staat
Net onze nieuwe voorbereidingstijden gezien.... Daar word je niet echt vrolijk van...

Plus een vestigingsmanager die denkt dat het onmogelijk is dat je met de uitvoering een uur over je tijd gaat, nou dan had ie vandaag eens moeten komen kijken. Ik moest 3 keer laden voor 1 wijk en vertrok elke keer met loeizware tassen. Dan ga je er echt wel een uur overheen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 18:01:37 #283
101147 K-Man
"Giddyup"
pi_22643945
[quote]Op donderdag 14 oktober 2004 20:16 schreef Yeahinho het volgende:

Hoe kom je er trouwens bij om post op je arm leggen? Das echt iets voor die nieuwe postbestellers die sinds kort ons dorp terrorisseren (en ons werk afnemen ). De échte methode is even wennen, maar wel een stuk beter: alles tussen duim en andere vingers (soort honkbalhandschoen maken van je hand dus),

Yeahinho klinkt als een van mijn collega''s. De meesten denken dat hun werkmethode de enige echte juiste is, en wie het anders wenst te doen is eigenwijs.

En ik ben geen postbesteller, maar ongeveer 7 jaar deeltijdwerker. Ik draag de bundel ook op m'n arm en niet in m'n hand, en wel hierom: Als je de bundel in je hand houdt rust een groot deel van het gewicht op je pols, die op den duur pijnlijk kan worden. Op je arm zelf kan je veel meer gewicht hebben, en als je ervoor zorgt dat alle post rechts is uitgelijnd (waar íe tegen je handpalm rust) heb je ook nog betere grip. Nadeel is wel bij dat hah los achter de hand moeilijk werkt, maar ARBO-technisch is de armmethode superieur. Gelukkig moet de hah alleen los mee op onze vestiging als het 1 soort is, bij twee of drie (hebben wij regelmatig, met de IKEA gids meegeteld hadden we zelfs 1x 4 hah) mag het er wel tussengezet.

Die honkbalhandschoen uit MAIL! kunnen ze aan mij ook niet kwijt. Maar mijn ervaring is dat de verspreiding van die handige hulpmiddelen na de testfase toch wat tegen valt, vanwege beperkt budget. Wij hebben nu twee roodrunners (waarvan 1 opgebouwd uit twee oude kapotte), en die nieuwe ergonomische schoudertas die vorig jaar is geintroduceerd heb ik hier ook nog niet gezien.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_22644511
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 18:01 schreef K-Man het volgende:
[quote]Op donderdag 14 oktober 2004 20:16 schreef Yeahinho het volgende:

Die honkbalhandschoen uit MAIL! kunnen ze aan mij ook niet kwijt. Maar mijn ervaring is dat de verspreiding van die handige hulpmiddelen na de testfase toch wat tegen valt, vanwege beperkt budget. Wij hebben nu twee roodrunners (waarvan 1 opgebouwd uit twee oude kapotte), en die nieuwe ergonomische schoudertas die vorig jaar is geintroduceerd heb ik hier ook nog niet gezien.
Ik las 't ook... lijkt me ook niks. Veel te zwaar.
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_22644629
Gvd, had ik net een reply getypt, blijft m'n pc hangen....
  woensdag 20 oktober 2004 @ 21:09:48 #286
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_22757206
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
pi_22757560
Niemand die deze vakantie wat bijklust? Ben de hele week ingepland... op zich wel fijn . Nieuw dienstje gedaan vandaag, zonder ook maar een opleiding gehad te hebben... wat een doolhof. Heb best wat ervaring, maar dit sloeg (net niet, heb wel s erger gehad in m'n beginperiode) alles.
Was gewoon complete straten kwijt . Bende... maarja, morgen de herkansing
pi_22757976
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 21:24 schreef mark_03 het volgende:
Niemand die deze vakantie wat bijklust? Ben de hele week ingepland... op zich wel fijn . Nieuw dienstje gedaan vandaag, zonder ook maar een opleiding gehad te hebben... wat een doolhof. Heb best wat ervaring, maar dit sloeg (net niet, heb wel s erger gehad in m'n beginperiode) alles.
Was gewoon complete straten kwijt . Bende... maarja, morgen de herkansing
Koop een stratenboekje. Ontzettend handig, ook voor buiten je werk
  woensdag 20 oktober 2004 @ 21:41:31 #289
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_22758070
Ik heb deze hele week de dijk. Ben ik wel zo'n 3 uur mee bezig (collega's 2 1/2 uur), maar wat relaxed en een mooi uitzicht (op bos en dergelijke). En een klein middagwijkje.
Maar ik ben wel kapot nu.
Maar het ergste is de terugreis naar huis. In de algemene omgeving zijn 3 wegopbrekingen, waardoor ik gisteren een half uur voor een stoplicht, file heb gereden bij een kruispunt. Ook nog tijdens spits natuurlijk. Ik heb zo'n 4 "nood-routes", geheel of gedeeltelijk anders, maar bij 3 daarvan sta je nog vast. Doen ze ook altijd ná de zomervakantie en allemaal tegelijk...
pi_22758191
Volgende week heb ik vakantie , dus dan ga ik de hele week werken. Deze week ff rustig ivm tentamens
pi_22758350
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 21:38 schreef Youssef het volgende:

[..]

Bedoel meer dat de dienst anders uit de machine kwam dan dat ik 'm zelf gezet had... dacht dat 't makkelijker zou zijn. Niet dus ...
En m'n dynamo viel ineens van m'n fiets vanochtend... zo op de grond, bedrading stuk ... Dus net ff een nieuwe gehaald
pi_22758517
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 21:38 schreef Youssef het volgende:

[..]

'k heb zelf een kaartje (A4-formaat) van de stad en enkele kleinere kaartjes van de verschillende codegebieden... Geweldig als je 'ns moet invallen in een vreemde wijk
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 22:39:03 #293
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_22759866
Wat een KUT-dag vandaag zeg.... Nieuwe wijkindeling, 1 straat eraf , 4 straten erbij .
Veel zetfouten en me blind lopen zoeken in het nieuwe gedeelte van mijn wijk. Stomme lui die niet thuis waren om pakjes in ontvangst te nemen, kan ik ze morgen weer meesjouwen . En het heeft ook continue gemiezerd....

En ik wil die fietsaanhanger! Mijn fiets begint zwaar te protesteren tegen de zware belasting .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_22760598
Dan moet je 'ns minder in je tassen proppen en 'n nabrengzak klaarmaken...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_22761099
Ik wil niet, ik wil niet, ik wil niet!

Als het morgenochtend maar niet regent .
pi_22761256
'k heb morgen binnendienst (en misschien een wijkje wegbrengen, dus ik zal wel een wijkje moeten wegbrengen...)
pi_22762007
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 23:05 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb daar geen problemen mee. Ik heb altijd 4 nabrengzakken. En de 2 tassen op de fiets kunnen netjes dicht. Steekt ook geen enkele brief uit
pi_22762717
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 23:05 schreef Jordy-B het volgende:
Bij ons hebben we welgeteld 1 wijk waar je nabrengzakken mag maken .... Voor de rest mag je mooi op en neer fietsen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22762924
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 00:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bij ons hebben we welgeteld 1 wijk waar je nabrengzakken mag maken .... Voor de rest mag je mooi op en neer fietsen.
Serieus?? Dan heb ik het nog relax als ik soms dingen hoor van jullie. Damn
pi_22763114
hmmm... En ik vond 't al bespottelijk dat de postbezorgers (die alleen bezorgen) geen gebruik mochten maken van de nabrengadressen in de wijken, maar vastzitten aan postdepots...

In de wijk Peelo, hier in Assen, zit het postdepot compleet aan de rand van de wijk... Als je net je loop aan de andere kant van de wijk hebt, ben je zo een kwartier kwijt om alleen al van en naar het depot te fietsen... En wanneer heb je nabrengzakken? Als het druk is... Dus dan heb je geeneens 'n kwartier als je niet in je eigen tijd wil lopen...

naja... 't scheelt natuurlijk in de tijd die de chauffeur nodig heeft... En dat de mensen in hun eigen tijd lopen, kan het hogere kader natuurlijk aan hun aars corroderen. (mompelt iets over sleuteltjes, maar denkt tegelijk dat je die dingen natuurlijk gewoon kan dupliceren, zonder er problemen mee te krijgen.)

In de nieuwbouwwijk Kloosterveen zijn trouwens helemaal geen nabrengadressen meer... alleen nog het depot. Dat de depot moet sowieso, want het is 'n kwartier fietsen om van Kloosterveen terug op het postkantoor te komen.

'k mag hopen dat de wijken dicht rond het postkantoor van jou liggen, anders zou er toch behoorlijk reden tot klagen zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')