abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 september 2004 @ 14:59:29 #101
103145 DrRepublican
4 more years!!!
pi_21747005
Als die bezorger aan de deur komt zeg ik altijd dat ik niks besteld hem en gooi de deur weer dicht.
Our great leader, George W. Bush, will win the 2004 election!!!
And if he doesn't, he will buy it!!!
  zaterdag 4 september 2004 @ 15:03:39 #102
23571 Shivan
Rotzooi op me buro
pi_21747075
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 01:57 schreef Lamon het volgende:
"We moeten het van de fooien hebben", hoor je mensen telkens zeggen als ze minder dan 10% krijgen. Ik doel dan vooral op het volk dat in een restaurant werkt.
Als ik even heel bescheiden uitga van 2 tafels per uur en een gemiddelde besteding van 40,- per tafel, dan komt dat neer op 8 euro per uur. Ik hoop dat ik helemaal fout zit met deze schatting, want dan zouden ze ivm heel veel andere baantjes al een fatsoenlijk loon hebben, zonder dat ze uberhaupt betaald krijgen. En ze krijgen wel betaald.

Kan iemand die een part-time baantje in deze sector heeft mij alsjeblieft van deze illusie afhelpen, omdat ik ernstig geneigd ben om nooit meer fooi te geven als ik hier over nadenk.

Ik hoop echt dat ik dit heel erg verkeerd inschat, want zo niet dan zijn het de grootste ontevreden verwende idioten die ik ooit meegemaakt heb.
Maar ik hou dat oordeel even voor me, tot ik het zeker weet.

En on-topic. Ik geef meestal zo rond de 80 eurocent, afronden doe ik niet aan..
Bij ons is het zo, ik werk in een restaurant en 2 tafels in het uur is denk ik wel een goede schatting ja.

Maar iedereen deelt bij ons mee met de fooi dus alles in de keuken en alles achter de bar. En ga zo maar door.

Bij het uitdelen van het fooi (het is gewoon een camping restaurant) zit je ongeveer per persoon op 1 euro per uur wat je bij je loon krijgt. Zo gaat het bij ons

[ Bericht 0% gewijzigd door Shivan op 04-09-2004 15:04:17 (Foutje :)) ]
Judoka
pi_21750443
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 14:59 schreef DrRepublican het volgende:
Als die bezorger aan de deur komt zeg ik altijd dat ik niks besteld hem en gooi de deur weer dicht.
hahaha.. *not*, en je telefoonnummer dan?
pi_21750471
Meestal niks,laatst een keer 1 cent
  zaterdag 4 september 2004 @ 19:27:42 #105
103145 DrRepublican
4 more years!!!
pi_21751451
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 18:22 schreef heinl het volgende:

[..]

hahaha.. *not*, en je telefoonnummer dan?
Geen nummerweergave natuurlijk
Our great leader, George W. Bush, will win the 2004 election!!!
And if he doesn't, he will buy it!!!
pi_21752910
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 19:27 schreef DrRepublican het volgende:

[..]

Geen nummerweergave natuurlijk
zonder telefoonnummer bezorgen wij niet.. je kan natuurlijk 'vals' nummer geven, maar dan word dat belletje gewoon doorgegeven aan politie, en die kunnen dat nummer wél 'onderscheppen'..
pi_21755397
Bij ons krijg je 1 euro korting als de pizza niet binnen een half uur wordt bezorgd. Als hij dus op tijd is krijgt hij van mij de fooi dat hij die euro mag houden!
pi_21756631
een fooi is voor iemand die extreem goed zijn werk gedaan heeft.
die persoon wordt namelijk al goed betaald door zijn/haar werkgever.

Voor een pizzabezorger die een pizza binnen de vooropgestelde tijd brengt lijkt het me niet dat die extreem goed zijn werk doet, die doet gewoon z'n werk.

Geen fooi dus. Ik geeft dat normaal nooit. Lijkt mij zelfs onbeschoft om een tip te geven. Zo van, "ochgarme ik vind dat jij te weinig verdient, en mij een paar luttele geldstukjes zal je armzalig leven beter zijn."
pi_21756649
Meestal 2¤
  zondag 5 september 2004 @ 08:50:10 #110
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_21760663
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 13:23 schreef Bananenman het volgende:
Koop die pizza's van Dr. Oetker. Van die kutreclame op die brug. Die zijn heerlijk én zo goedkoop
die zijn LEKKER
pi_21767412
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 23:42 schreef Hivey het volgende:

Geen fooi dus. Ik geeft dat normaal nooit. Lijkt mij zelfs onbeschoft om een tip te geven. Zo van, "ochgarme ik vind dat jij te weinig verdient, en mij een paar luttele geldstukjes zal je armzalig leven beter zijn."
wat een onzin ben altijd blij als ik fooi krijg.

(geef zelf altijd 50 cent trouwens, blijf wel een student he. als ik wat meer geld heb krijgen ze wel 1, 2 euro ofzo (heb 't echt niet )
pi_22755032
Ja hoor, daar is die pizza. Eindelijk na 1,5 uur. Die kerel krijgt geen fooi en moet ook even wachten tot ik deze post af heb.
...drop it like it's hot...
pi_22755401
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 19:52 schreef Nyluzzz het volgende:
Ja hoor, daar is die pizza. Eindelijk na 1,5 uur. Die kerel krijgt geen fooi en moet ook even wachten tot ik deze post af heb.
alsof de bezorger er wat aan kan doen
pi_22755478
Laatst moest ik 14 euro betalen, en ik had 15, 1 euro fooi dus.

Dat doe ik meestal, afronden
pi_22755792
Ik ben vrij principieel tegen fooien. Je krijgt toch zeker al betaald? Als dat onder het minimumloon is zorgt je baas maar voor extra centen.

Waarom een serveerder, ober of pizzakoerier wel fooi geven en een postbode of vakkenvuller niet? Ook een postbode moet door weer en wind voor jouw brieven. Ook een vakkenvuller of andere winkelbediende kan jou als klant goed te woord te staan en wel zodanig dat je met zijn hulp eeeeeeindelijk het product hebt dat je wilde, oftewel: een goede service verlenen. Maar op het moment dat een vakkenvuller dat doet, kan hij niet doen waar hij primair voor is aangenomen: vakkenvullen. En sommige bazen vallen daar erg snel over...

Het ergste vind ik soms nog de vanzelfsprekendheid waarmee mensen fooien verwachten. Ik ging eens tussen de middag naar een Italiaans restaurant om een soepje te eten. De ober was onbeleefd, keek ons niet aan terwijl hij sprak, het personeel at midden in de zaak en het liet allemaal nogal lang op zich wachten. En dan bij betaling extra lang in je portemonnee rommelen in de hoop dat ik zou zeggen: maak er maar zoveel van. Ja dahag

Ontopic: ik bestel geen pizza's Maar als ik het zou doen, zou ik nog geen fooi geven.
pi_22758444
Laatst bestelde ik twee medium pizza's (new york of domino's, weet ik al niet eens meer) en moest 20 euro afrekenen.. Vond ik echt meer dan genoeg, heb die gozer nog een fijne avond gewenst, verder niet..
Mon 'en!
  woensdag 20 oktober 2004 @ 22:30:18 #117
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_22759586
Ik ben vaak diegene die haar date een schop tegen zijn schenen geeft als hij centen gaat uittellen om de bediening te betalen, maar ik vind 2,50 bezorgkosten al meer dan genoeg ..... helemaal als je weet dat ze nog geen 300 meter hoeven te brommen om de pizza af te leveren.

En eigenlijk vind ik de pizza's nog niet te vreten ook
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:55:26 #118
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_22761978
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 20:33 schreef heinl het volgende:

zonder telefoonnummer bezorgen wij niet.. je kan natuurlijk 'vals' nummer geven, maar dan word dat belletje gewoon doorgegeven aan politie, en die kunnen dat nummer wél 'onderscheppen'..
En de politie gaat daar serieus iets mee doen ?

Ze komen al bijna niet meer voor auto- en huis-inbraken, laat staan dat ze dan een "vals opgegeven pizzabestelling" gaan onderzoeken.
En wat hebben julie voor bewijzen ? ik neem niet aan dat julie gesprekken worden opgenomen.

ontopic

Fooi hangt helemaal af van de bezorging, issie mooi op tijd en is de bezorger 'n beetje vriendelijk dan krijgt ie iets van 10 % ofzo, maar isie te laat of duwt ie je de pizza met een chagarijnige kop in je handen dan kan ie fooi vergeten.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_22762586
Als ik al pizza eet dan haal ik het zelf wel bij de pizzaria. Of ik ga naar de supermarkt (die zit naast de pizzaria) voor een diepvriespizza en gooi die zelf in de oven.
pi_22765609
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 21:53 schreef bloempjuh het volgende:
Laatst bestelde ik twee medium pizza's (new york of domino's, weet ik al niet eens meer) en moest 20 euro afrekenen.. Vond ik echt meer dan genoeg, heb die gozer nog een fijne avond gewenst, verder niet..
Voor 20 euro heb ik 10 pizza's
pi_22766479
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 07:59 schreef YottaBrain het volgende:

[..]

Voor 20 euro heb ik 10 pizza's
Dat bedoel ik. Bij ons in Berlicum (mijn dorp waar mijn gezin/familie woont) betaal je 7,50 voor je pizza en dan komen ze 'm nog brengen ook. In een aftanse Opel Kadett
En zij hebben de lekkerste pizza's van Nederland
Mon 'en!
pi_22766573
Ik geef zelf altijd fooi. Die jongens doen hun werk door weer en wind (en ja ze kiezen er wel voor en ja een postpode doet het ook, maar die postbode krijgt ws beter betaalt)
Vind het niet meer dan normaal eigenlijk om fooi te geven, probeer me altijd voor te stellen dat ik in zijn positie een extraatje wel prettig zou vinden voor de moeite.
Ik ben altijd vrij royaal, maar ben wel geneigd het af te ronden.

Voor de niet fooi-gevers, stelletje krenten
Profiel opgeheven.
pi_22767553
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 09:54 schreef Bierie het volgende:
Voor de niet fooi-gevers, stelletje krenten
Misschien hebben wij niet-fooigevers gewoon zelf fooi nodig om van te leven? Ik vind twintig euro gewoon erg veel geld voor twee pizza's. Een paar weken voor dit incident had ik bij een andere pizzaria pizza en salade voor tien euro. En een hele lieve bezorgmeneer. Die heeft het kleingeld gekregen dat ik nog had, twintig cent ofzo..
Mon 'en!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 05:30:06 #124
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_22789077
ligt aan de bezorgen

als er een halve mongool komt krijgtie echt niets
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_22790915
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 09:54 schreef Bierie het volgende:
Vind het niet meer dan normaal eigenlijk om fooi te geven, probeer me altijd voor te stellen dat ik in zijn positie een extraatje wel prettig zou vinden voor de moeite.
Ik werk in een supermarkt en krijg geen cent extra als ik een klant goed help. Krijg ik dan ook een fooi voor de moeite als ik speciaal naar achter loop, alle nieuwe containers moet doorspitten, maar na tien minuten toch met het benodigde pakje op de proppen kom zodat meneer ein-de-lijk zijn taart kan bakken?

Niet?

Hoe bedoel je, dat is mijn werk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')