Bij ons is het zo, ik werk in een restaurant en 2 tafels in het uur is denk ik wel een goede schatting ja.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:57 schreef Lamon het volgende:
"We moeten het van de fooien hebben", hoor je mensen telkens zeggen als ze minder dan 10% krijgen. Ik doel dan vooral op het volk dat in een restaurant werkt.
Als ik even heel bescheiden uitga van 2 tafels per uur en een gemiddelde besteding van 40,- per tafel, dan komt dat neer op 8 euro per uur. Ik hoop dat ik helemaal fout zit met deze schatting, want dan zouden ze ivm heel veel andere baantjes al een fatsoenlijk loon hebben, zonder dat ze uberhaupt betaald krijgen.En ze krijgen wel betaald.
Kan iemand die een part-time baantje in deze sector heeft mij alsjeblieft van deze illusie afhelpen, omdat ik ernstig geneigd ben om nooit meer fooi te geven als ik hier over nadenk.
Ik hoop echt dat ik dit heel erg verkeerd inschat, want zo niet dan zijn het de grootste ontevreden verwende idioten die ik ooit meegemaakt heb.
Maar ik hou dat oordeel even voor me, tot ik het zeker weet.
En on-topic. Ik geef meestal zo rond de 80 eurocent, afronden doe ik niet aan..
hahaha.. *not*, en je telefoonnummer dan?quote:Op zaterdag 4 september 2004 14:59 schreef DrRepublican het volgende:
Als die bezorger aan de deur komt zeg ik altijd dat ik niks besteld hem en gooi de deur weer dicht.![]()
Geen nummerweergave natuurlijkquote:Op zaterdag 4 september 2004 18:22 schreef heinl het volgende:
[..]
hahaha.. *not*, en je telefoonnummer dan?![]()
zonder telefoonnummer bezorgen wij niet.. je kan natuurlijk 'vals' nummer geven, maar dan word dat belletje gewoon doorgegeven aan politie, en die kunnen dat nummer wél 'onderscheppen'..quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:27 schreef DrRepublican het volgende:
[..]
Geen nummerweergave natuurlijk![]()
quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:23 schreef Bananenman het volgende:
Koop die pizza's van Dr. Oetker. Van die kutreclame op die brug. Die zijn heerlijk én zo goedkoop
wat een onzinquote:Op zaterdag 4 september 2004 23:42 schreef Hivey het volgende:
Geen fooi dus. Ik geeft dat normaal nooit. Lijkt mij zelfs onbeschoft om een tip te geven. Zo van, "ochgarme ik vind dat jij te weinig verdient, en mij een paar luttele geldstukjes zal je armzalig leven beter zijn."
alsof de bezorger er wat aan kan doenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 19:52 schreef Nyluzzz het volgende:
Ja hoor, daar is die pizza. Eindelijk na 1,5 uur. Die kerel krijgt geen fooi en moet ook even wachten tot ik deze post af heb.
En de politie gaat daar serieus iets mee doen ?quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:33 schreef heinl het volgende:
zonder telefoonnummer bezorgen wij niet.. je kan natuurlijk 'vals' nummer geven, maar dan word dat belletje gewoon doorgegeven aan politie, en die kunnen dat nummer wél 'onderscheppen'..
Voor 20 euro heb ik 10 pizza'squote:Op woensdag 20 oktober 2004 21:53 schreef bloempjuh het volgende:
Laatst bestelde ik twee medium pizza's (new york of domino's, weet ik al niet eens meer) en moest 20 euro afrekenen.. Vond ik echt meer dan genoeg, heb die gozer nog een fijne avond gewenst, verder niet..
Dat bedoel ik. Bij ons in Berlicum (mijn dorp waar mijn gezin/familie woont) betaal je 7,50 voor je pizza en dan komen ze 'm nog brengen ook. In een aftanse Opel Kadettquote:Op donderdag 21 oktober 2004 07:59 schreef YottaBrain het volgende:
[..]
Voor 20 euro heb ik 10 pizza's
Misschien hebben wij niet-fooigevers gewoon zelf fooi nodig om van te leven? Ik vind twintig euro gewoon erg veel geld voor twee pizza's. Een paar weken voor dit incident had ik bij een andere pizzaria pizza en salade voor tien euro. En een hele lieve bezorgmeneer. Die heeft het kleingeld gekregen dat ik nog had, twintig cent ofzo..quote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:54 schreef Bierie het volgende:
Voor de niet fooi-gevers, stelletje krenten
Ik werk in een supermarkt en krijg geen cent extra als ik een klant goed help. Krijg ik dan ook een fooi voor de moeite als ik speciaal naar achter loop, alle nieuwe containers moet doorspitten, maar na tien minuten toch met het benodigde pakje op de proppen kom zodat meneer ein-de-lijk zijn taart kan bakken?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 09:54 schreef Bierie het volgende:
Vind het niet meer dan normaal eigenlijk om fooi te geven, probeer me altijd voor te stellen dat ik in zijn positie een extraatje wel prettig zou vinden voor de moeite.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |