abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 oktober 2004 @ 02:49:31 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 02:50:18 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22613438
Beetje vroeg Drugshond. Eerst nog 50 reacties in die andere
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_22613444
Is het ergens online te bekijken ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_22613844
Hij weet niet dat hij uitgelachen wordt. (Bush)
  donderdag 14 oktober 2004 @ 04:27:32 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_22613962
het is al over
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 05:04:48 #7
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_22613978
Zzz...

*

Huh?
The Internets, I needs it..
  donderdag 14 oktober 2004 @ 05:08:12 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22613985
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 04:54 schreef Vampier het volgende:
het is al over
Vampier! Vertel! Wat vond jij! En wat zeggen de stations?

Of moeten we wachten tot je het op de FP hebt
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_22613996
wacht maar tot de FP, ik vond dat Kerry weer eens beter uit de lak kwam.
pi_22614002
Hehe, wat ben ik toch weer lekker tegendraads nu ik zeg dat ik Bush de winnaar van dit debat vond, tot tweemaal toe is Kerry op leugens gewezen, als dat niet meer werkt weet ik het ook niet meer.

Ik denk en ben bang dat George W. zijn vaders termijn gaat verdubbelen.
Atje zeggen is adje doen!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 05:27:47 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22614004
Kerry wees anders ook regelmatig op punten waar Bush het verkeerd had

Leugens vind ik wel een érg zwaar woord.
pi_22614008
Het verkeerd hebben is idd anders dan een leugen, dan hebben we het over een getalletje, maar op het moment dat Kerry zegt dat Bush niet met zwarte belangenorganisaties heeft gesproken en Bush zegt dat dat niet waar is (uit de cnn-facts blijkt zelfs twee keer gesproken(!)), dan is dat op zich verkeerd gezegd, maar Kerry bracht het als hoofdpunt, en dan komt het akelig dicht bij een leugen.

En bij mij wordt het dan heel moeilijk om een debat te winnen
pi_22614031
CBS News: Onbesliste kiezers vinden dat John Kerry het 3e debat heeft gewonnen.
quote:
"A CBS News poll of uncommitted voters who watched the debate named Kerry the winner by 39-25 percent over Mr. Bush, with 36 percent calling it a tie. Sixty percent said Kerry has clear positions on the issues. Before the third debate, only 29 percent of the same voters said Kerry had clear positions."

Bron: http://www.cbsnews.com/st(...)ics/main641817.shtml .
pi_22614069
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 05:25 schreef At_Fundum het volgende:
Hehe, wat ben ik toch weer lekker tegendraads nu ik zeg dat ik Bush de winnaar van dit debat vond, tot tweemaal toe is Kerry op leugens gewezen, als dat niet meer werkt weet ik het ook niet meer.

Ik denk en ben bang dat George W. zijn vaders termijn gaat verdubbelen.
heeft ie al gedaan, paps zat er maar 4 jaar
pi_22614074
Kerry beschuldigde Bush er wel van geen plannen te hebben om gaten op te vullen... echter heeft Kerry deze ook niet.

-Pepe- deze Bush zit er ook nog maar 4 jaar.
pi_22614093
dan heeft ie het toch verdubbeld?
pi_22614100
Kerry heeft wel een plan gemaakt hoor, heeft er ook een boek van geschreven. Heb het laatste debat nog niet gezien, maar in het 2e had ie het er ook over dat hij zelfs plannen heeft moeten schrappen om toch de staatsschuld enigzins te kunnen aflossen
pi_22614169
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 04:26 schreef Finchy het volgende:
Hij weet niet dat hij uitgelachen wordt. (Bush)
Kennelijk toch niet
pi_22614307
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 07:15 schreef -Pepe- het volgende:
dan heeft ie het toch verdubbeld?
Nee, geevenaard.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_22614329
quote:
Early poll: Kerry clear winner in debate
Thursday, October 14, 2004 Posted: 1:12 AM EDT (0512 GMT)

TEMPE, Arizona (CNN) -- Sen. John Kerry appeared to gain more momentum heading toward November 2, easily beating President Bush in the third and final debate, a poll taken late Wednesday night suggests.

A CNN/USA Today/Gallup snap poll taken immediately after the presidential debate found that respondents gave a significant edge to Kerry over Bush, 52 percent to 39 percent.

The poll had a margin of error of plus or minus 5 percentage points.

The numbers were similar to the results of a poll taken the night of the first debate September 30 in Miami, Florida. That night Kerry was favored by a 53 percent to 37 percent margin.

Kerry and Bush were almost even in the second debate on October 5, with the numbers falling with the margin of error.

The respondents Wednesday were 511 registered voters who watched the debate. Their political affiliations broke down as 36 percent Republican, 36 percent Democratic and 28 percent independent.

The poll is a reflection of immediate impressions of only those voters who saw the debate on television, and cannot be applied to all registered voters. Views of all Americans can change in the days after a debate.

Kerry scored big gains, as 42 percent of respondents said they had a more favorable opinion of him after the debate. Bush only increased with 27 percent of those polled.

When asked who would handle domestic issues better, Kerry scored higher in health care (55-41). There was no clear leader on the economy (Kerry 51, Bush 46), education (Kerry 48, Bush 47) or taxes (Bush 50, Kerry 47).

Kerry's biggest win came on the question of who expressed himself better, where 61 percent of respondents chose him over Bush (29 percent).

The president was viewed as more likeable, but Kerry appeared to respondents as having the better understanding of issues (49-37).

As expected, both campaigns declared their candidate the clear victor.

"I think tonight that Americans saw someone who's ready to be commander-in-chief," said Mary Beth Cahill, Kerry's campaign manager. "Someone who has plans for where he wants to lead this country. I think that he did extraordinarily well and he delivered a faithful and optimistic vision of where the country can go in the future."

Karl Rove, a senior adviser to Bush, disputed the accuracy of such instant polls, noting that a similar snap poll in 1984 showed Walter Mondale won the second debate with President Reagan.

"The president was the clear, commanding victor tonight," Rove said. "It's going to give us a great momentum rolling out on the trail here for the last 19 days."
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 09:40:26 #21
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_22615049
Kerry gaat gewoon winnen
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_22634061
Zojuist in de mooie docu op ned.3; Bush drinkt Buckler wat zou Youp hier nou over moeten zeggen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 15 oktober 2004 @ 00:56:36 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_22634110
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:53 schreef At_Fundum het volgende:
Zojuist in de mooie docu op ned.3; Bush drinkt Buckler wat zou Youp hier nou over moeten zeggen?
inderdaad, wat valt die prutser weer door de mand

best leuke docu, je ziet Bush groeien. In het begin zie je hem alleen maar eten onderweg
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 01:37:57 #24
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_22634455
nou genoten van de docu ?
klik eens op die link hieronder en claim dan nog maar eens dat ie zijn hele leven alleen alcohol vrij gedronken heeft
nee hoor kerry wil ik ook best bashen
quote:
dan blijft de optie bush ophemel-docu toch best open
en wat ik al zei

bush aan de alcoholvrije drank ... dat is zeker ingevoerd nadat ie een keer knetterdronken een interview gaf ... (wegloopt ... *SLOOOOOK* )
http://www.thesmokinggun.(...)rt/bush/tsg_bush.avi
bush en ad-rem .. tja dat wordt men vanzelf wel na een kleine 4000 bushisms en talloze bushbashfoto's ... hij is zelfs zo adrem dat ie zichzelf onderbreekt in het eerste debat
( let me finish )
bush en koppelaar wil ik niet weten
bush en zelfspot ... ik zoek de link (morgen)
mail mag
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_22634878
quote:
Bush rijdt Ford, Kerry BMW 14-10-'04

Als de Amerikaanse kiezer aan Bush denkt, dan denkt ie aan Ford, Dunkin’Donuts en IBM. Kerry associeert ie meer met Starbucks koffie, BMW en Subway broodjes. Het Amerikaanse reclame bedrijf Landor vroeg in een enquête welke merknamen de Amerikanen met beide kandidaten associeerden.

Bush associeren de meeste Amerikanen met dezelfde merken, of ze nu voor of tegen hem, of onbeslist zijn. Maar dezelfde merken worden wel anders beoordeeld door de voor- of tegenstanders. Als Bush-supporters de president vergelijken met Ford, Bud Light en IBM, vinden ze die merken "betrouwbaar", "bescheiden" en vol van "geschiedenis".

Als Kerry-aanhangers Bush met dezelfde merken vergelijken, denken ze meer aan "goedkoop" en "ouderwets". Kerry staat voor hun voor "hoge kwaliteit" en "hip", net als bijvoorbeeld Heineken, Apple en BMW. Bush-aanhangers denken bij Kerry ook aan BMW en Starbucks, maar dan vooral als "dure" of "elitaire" merken.

Landor denkt dat hun informatie de kandidaten kan helpen. De kandidaten zouden hun campganes moeten voeren als reclamecampagnes. En met deze informatie weten Bush en Kerry precies wat hun kopers, eh kiezers aanspreekt. De Bush-naam is ouderwets, maar betrouwbaar. Het Kerry-merk is blits, maar moet zich nog bewijzen. Nu ze hun sterke en zwakke punten kennen, valt er effectiever campagne te voeren.
Life sucks
  † In Memoriam † vrijdag 15 oktober 2004 @ 04:23:01 #26
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_22634989
quote:
Michael Moore Says 'We Are Doomed' Unless Kerry Wins

Phoenix (CNSNews.com) - Filmmaker Michael Moore told an enthusiastic audience here on Wednesday that "we are doomed" if President George W. Bush is re-elected.

"I fear, really, that we are doomed on some level here. We are so close to not being able to pull it back, to turn it around -- to get control of our country back in our hands," Moore told a packed auditorium just hours before the third and final presidential debate. Moore's "Slacker Uprising Tour" was held at the Celebrity Theatre.

"We have allowed the wealthy to take control now of all our democratic process. It may be too late -- I don't know, I hope it isn't," the left-wing filmmaker said.

hele artikel
Ben benieuwd.

Moore over de Republikeinse conventie, waar hij aanwezig was:
quote:
Moore also mentioned his disruptive visit to the Republican National Convention in New York as a guest of USA Today.

"Everybody in here, at some point in your life you gotta have ten thousand angry Republicans screaming at you, 'Four more years, four more years."

"Some of them (Republicans) had their eyes closed and their lips were turned like they were speaking in tongues, like they were trying to cast the devil out of the house," Moore said to laughter.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:33:12 #27
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22635812
Die documantaire met Bush was leuk!
Hij blijkt best een leuke man te zijn.

Bush kwam vier jaar geleden in de debatten ook beter over, volgens mij hebben de laatste vier jaar hem geen goed gedaan, waarom hij weer vier jaar die hondenbaan wil snap ik ook niet, 't zal wel van zijn paps moeten
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 10:34:33 #28
90061 coz
pi_22636334
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 15 oktober 2004 @ 10:37:29 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_22636382
wat mij wel opzviel was dat Bush over McCainn destijds precies hetzelfde zei als over Kerry, namelijk dat hij een draaikont is. En destijds werkte het ook
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:03:26 #30
90061 coz
pi_22637542
ja hij zei maar 3 keer dat kerry
" He's been a Senator for 20 years. He voted to increase taxes 98 times. When they tried to reduce taxes he voted against that 127 times. He talks about being a fiscal conservative, or fiscally sound, but he voted over -- he voted 277 times to waive the budget caps"
[US2004] Bush vs Kerry -part 9-
pi_22638685
Waarom valt Cheney zo uit over die opmerking van Kerry? Tijdens het Edwards-Cheney debat zei hij er niets over, Edwards maakte nog een hardere opmerking.
pi_22638705
Cheney zegt dat Kerry alles doet om president te worden... nee, zakensnol Cheney doet dat zeker niet
pi_22638891
quote:
Amerikaans begrotingstekort naar 413 miljard

Het tekort op de begroting in de Verenigde Staten is opgelopen tot een recordhoogte van 413 miljard dollar. En dat is nog een meevaller, want begin dit jaar werd door deskundigen nog voorspeld dat het tekort tot boven de 500 miljard zou oplopen. Belastingmeevallers zorgden ervoor dat het bedrag minder snel opliep.

Vorig jaar was het tekort 377 miljard dollar. In percentage van het Bruto Nationaal Produkt liep het tekort op van 3,5 naar 3,6 procent. Minister Snow (Financiën) concludeerde uit het minder hoog uitgevallen bedrag dat Bush' belastinghervormingen werken en dat hij binnen vijf jaar het begrotingstekort kan halveren. Democraten spreken dit tegen. Senator John Spratt: "Republikeinen hebben de macht in het parlement, de senaat en het Witte Huis, en dit nieuws is het bewijs dat ze jaar na jaar niet in staat blijken het budget binnen de perken te houden."
Het grappige is dat RTLZ meldt dat de staatsschuld 1000 miljard hoger is dan vorig jaar, terwijl ze maar een tekort hebben van 413 miljard. Creatief boekhouden weer dus
pi_22639540
quote:
Aanklager Spitzer: "Verzekeringssector VS door en door corrupt"

De integriteit van de verzekeringsbranche in de VS staat ter discussie. De bekende officier van justitie Eliot Spitzer heeft 's werelds grootste makelaarskantoor in verzekeringen, Marsh & McLennan, aangeklaagd. “Deze sector is door en door corrupt.”

Klanten overgehaald
Het kantoor zou zijn klanten hebben overgehaald verzekeringen af te sluiten waar het zelf lucratieve vergoedingen voor ontving.

Bovendien zijn in dit verband twee medewerkers van AIG, American International Group, 's werelds grootste verzekeraar, gearresteerd.

De aandelen in Marsh & McLennan daalden tientallen procenten, AIG daalde meteen 10 procent.

Aanklager
Het is de eerste maal dat de openbaar aanklager van New York zich keert tegen de verzekeringsbranche. Aandelen in deze sector kelderden donderdag. AIG, opgenomen in de Dow-Jonesindex, raakte ruim 10 procent van zijn beurswaarde kwijt. Marsh & McLennan verloor 17 procent.

Lucratieve premies
Volgens Spitzer heeft Marsh & McLennan ,,lucratieve premies'' gekregen voor het overhalen van klanten om bepaalde verzekeringen af te sluiten. De openbaar aanklager zei dat een aantal grote verzekeringsmaatschappijen, waaronder AIG en Münich met onderlinge afspraken daaraan heeft meegedaan.

Sector door en door corrupt
Spitzer zegt schoon schip te willen maken bij financiële dienstverleners. Volgens hem is deze sector door en door corrupt. Hij hekelde de praktijk waarin tussenpersonen provisie krijgen van verzekeringsmaatschappijen. Die vergoeding is gebaseerd op wat ze de maatschappijen aan klanten leveren. Zo verdiende, volgens Spitzer, Marsh & McLennan vorig jaar 800 miljoen dollar met dergelijke vergoedingen van de verzekeringsmaatschappijen. Dat is de helft van zijn totale winst. ,,De klanten zijn de verliezers van deze praktijken van Marsh & McLennan en ook de gehele verzekeringsmarkt ondervindt hier schade van'', aldus Spitzer.

Eerder deze maand raakte AIG ook al in opspraak. Toen werd bekend dat de SEC, de Amerikaanse beurswaakhond, het bedrijf verdenkt regels voor de effectenhandel te hebben overtreden. De SEC bekijkt nog of het actie zal ondernemen.
pi_22641848
Waarom zijn er deze topics en die debattopics
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 16:36:07 #37
90061 coz
pi_22642334
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 16:12 schreef pberends het volgende:
dit is het verkiezingstopic
en dat is het debatstopic

dat het beide hetzelfde is boeit niet... net als ...
pi_22642708
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 16:36 schreef coz het volgende:

[..]

dit is het verkiezingstopic
en dat is het debatstopic

dat het beide hetzelfde is boeit niet... net als ...
Gewoon dubbel dus

Verder: de enige reden waarom ik Bush graag herkozen zie worden:

Onvergetelijke beelden
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 17:06:17 #39
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22642886
Letterlijk genomen klopt dat toch
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 17:29:23 #40
90061 coz
pi_22643307
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 16:55 schreef pberends het volgende:
jup ..
of =
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 17:33:16 #41
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22643390
Bush voor in peilingen, volgenn NOS-ttekst.

You can run but you can't hide.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 17:34:56 #42
90061 coz
pi_22643426
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 17:41:05 #43
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22643565
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 17:33 schreef PJORourke het volgende:
Bush voor in peilingen, volgenn NOS-ttekst.

You can run but you can't hide.

En nog leuker is de reden die zij geven voor het feit dat Bush een stuk beter scoort bij 'zwevende kiezers': het laatste debat. Hebben al die mensen hier en in de media, die Bush zo afgrijselijk zagen falen, toch een ander debat gezien.

Nu nog even de trend doortrekken naar november. Zal nog lastig worden hoor.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 17:50:20 #44
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22643760
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 16:12 schreef pberends het volgende:
Nou, dit is een algemeen topic over de verkiezingen met wat kleine onderwerpen en algemene beschouwingen over Bush en Kerry.

Maar voor aparte onderwerpen zoals de debatten of het eventuele toefluisteren bij Bush is een nieuw topic zeer gewenst.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_22643879
Wing TV, Feb 16, 2004

From: http://www.aljazeerah.info

Following the 2000 presidential race, with memories of Votescam, hanging chads, the debacle in Florida and a possible “stolen” election still fresh in our minds, many people are wondering if this fall’s contest will likewise be marred by some form of vote tampering or electronic ballot rigging. But in all honesty, the New World Order power brokers aren’t even concerned with such notions this year.

Why? Because if John Kerry gets the Democratic nomination and runs against George Bush, both candidates will already by bought, sold, and controlled. It won’t matter to the ruling elite who ultimately wins because both of these men have already surrendered their souls to the evil cabal years ago.

What makes me arrive at this conclusion? Well, for starters, George Bush and John Kerry are both graduates of Yale University – that long-heralded bastion of the Eastern establishment. In addition, each of these men were members of Skull & Bones, the most exclusive secret society/fraternity in America, and prime breeding ground for the CIA and Council on Foreign Relations (CFR).

But wait; there’s more. John Kerry’s wife, Teresa, was formerly married to Pennsylvania Senator John Heinz. Guess what college he attended. Answer: Yale. And guess what notorious fraternity he pledged to. Skull & Bones! Now ask yourself: what are the odds that both presidential candidates went to the same school, belonged to the same secret society, and that one of their wives was married to TWO different Skull & Bonesmen? It’s infinitesimal … off the charts.

To make matters even stranger, Teresa Kerry’s widowed husband also had direct ties to the Bush family. According to researcher Rodney Stich in Defrauding America, when George Bush Sr. and CIA Director William Casey engineered the October Surprise to bribe Iranian officials into retaining U.S. hostages until after the 1980 elections, two of the passengers on Bush’s BAC 111 flight to Paris were Senator John Heinz, along with Senator John Tower from Texas.

Even more intriguing is the fact that John Heinz chaired a three-man presidential review board that probed the Iran-Contra affair and had in his possession all the damning documents from that sordid affair, while John Tower led the infamous Tower Commission that investigated a variety of different CIA criminal activities and dirty dealings. Coincidentally, both John Heinz and John Tower died in plane wrecks on successive days in 1991 – Tower in Georgia, and Heinz in Montgomery County, Pa. Once again I must ask: what are the odds of such an occurrence, especially when both men had close ties to George Bush Sr., who was a former CIA director in the mid-1970s? Did both of these men uncover information that they refused to keep silent about any longer?

Before you answer, consider that after Senator John Heinz died, his wife married Senator John Kerry, who was chairman of the 1988 Kerry Commission, described in the Senate Committee Report on Drugs, Law Enforcement and Foreign Policy as “focusing on allegations of illegal gun-running and narcotics trafficking associated with the Contra war against Nicaragua” in relation to the CIA, Department of Justice, the U.S. State Department, and the office of the President and Vice President. The testimony that took place during these trials (both in open and closed door sessions) was quite possibly the most damning ever against our federal government, yet mysteriously, nearly all of it was suppressed and not widely reported in the mainstream media. Why? Senator Kerry as a Democrat, had every opportunity to blast a Republican administration out of the water, yet he inexplicably remained silent and the status quo prevailed. Could it be that someone tapped him on the shoulder and told him that if he played his cards right and kept these sordid matters hush-hush, he would be rewarded sometime in the future?

Well, here we are sixteen years later, and guess what. John Kerry, a Yale Skull & Bonesman (class of 1966) who kept his mouth shut about Yale Skull & Bonesman George Bush Sr. (class of 1948) is now running for the presidency against Yale Skull & Bonesman George W. Bush (class of 1968). Peculiar? You tell me.

So, when people start mentioning Votescam and rigged elections in the November election, all I can say is: why should the Controllers bother? Both of their candidates are already in the bag and will carry out the aims of those who are pulling their strings from behind the scenes. It’s good to have friends in all the right places, don’t you think?

Meer kun je hier vinden..
http://www.funtrunk.com/XL/?ID=1506
http://www.funtrunk.com/XL/?ID=1510
http://www.funtrunk.com/XL/?ID=1512
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 18:01:46 #46
90061 coz
pi_22643951
topic over hun s&k zijn , niet vergeten
pi_22644566
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 17:50 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nou, dit is een algemeen topic over de verkiezingen met wat kleine onderwerpen en algemene beschouwingen over Bush en Kerry.

Maar voor aparte onderwerpen zoals de debatten of het eventuele toefluisteren bij Bush is een nieuw topic zeer gewenst.
Zeer onduidelijk.
pi_22644581
Volgende week zal Bin Laden wel uit de vriezer worden gehaald en dan komt het allemaal toch nog goed met Bush en dus de wereld...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_22644631
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 18:45 schreef Tikorev het volgende:
Volgende week zal Bin Laden wel uit de vriezer worden gehaald en dan komt het allemaal toch nog goed met Bush en dus de wereld...
Uit de vriezer!

[ Bericht 2% gewijzigd door andromeda1968 op 15-10-2004 19:07:09 ]
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_22644694
quote:
Zou kunnen.
pi_22644913
quote:
Dit denk ik ook al tijden. Maargoed of Bush nou wel of niet met Binnie komt aanschijten, Bush moet gewoon blijven zitten, die vent heeft tenminste lef en humor. Dat kan die saaie balkenende niet zeggen.

Ik denk dat Bush wel blijft zitten en ik heb hem de laatste dagen een beetje gevolgd en ze tegenstanders zeiden dat hij dom was, dus ik kneep hem wel een beetje tijdens het debat, maar ik kwam tot de conclusie dat Bush best slim is. Die bekken die die vent soms trekt echt humor Moet je is op dat scheve mondhoekje van hem letten, net een cowboy
En hoe hij het steeds over god heeft en over geloof en over bidden, prachtig.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_22645056
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 19:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit denk ik ook al tijden. Maargoed of Bush nou wel of niet met Binnie komt aanschijten, Bush moet gewoon blijven zitten, die vent heeft tenminste lef en humor. Dat kan die saaie balkenende niet zeggen.

Ik denk dat Bush wel blijft zitten en ik heb hem de laatste dagen een beetje gevolgd en ze tegenstanders zeiden dat hij dom was, dus ik kneep hem wel een beetje tijdens het debat, maar ik kwam tot de conclusie dat Bush best slim is. Die bekken die die vent soms trekt echt humor Moet je is op dat scheve mondhoekje van hem letten, net een cowboy
Life sucks
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 23:10:19 #53
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_22650428
quote:
BUSH RE-ELECTION WOULD LEAVE PATH OPEN TO IMPERIAL DREAMS

WASHINGTON -- The most repeated observation about the outcome of the election is that the policy on the Iraq (news - web sites) war will turn out essentially the same, no matter which candidate wins.

Either George W. Bush or John Kerry (news - web sites), the reasoning goes, will be forced to work through Iraqi elections, the continued use of military force and a gradual withdrawal of American troops, probably over a period of years. The corollary argument is that because neither can afford a precipitous change in the pattern already in place, Americans can expect much of the same post-elections.

From the traditional, non-neocon conservative right, this "behavioral equivalence" presumes that the president will be forced, by events and his own realization of the disaster that Iraq has become, to return to a less radical stature. Farewell, dreams of empire!

From the left and moderate Democratic and Republican centers, the senator is seen as a man who, despite his opposition to the Iraq war and his severe differences with the neocons, will find himself obliged not to lose another American war. Farewell, dreams of peace!

The only problem is that these suppositions are simply inaccurate -- and we Americans should start thinking now about what will really happen in the crucial days after Nov. 2...
Hele artikel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 15 oktober 2004 @ 23:10:26 #54
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_22650434
als Bin Laden nu tevoorschijn komt zou dat totaal ongeloofwaardig zijn
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 23:12:25 #55
136 V.
pi_22650498
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 19:05 schreef JohnDope het volgende:

maar ik kwam tot de conclusie dat Bush best slim is. Die bekken die die vent soms trekt echt humor Moet je is op dat scheve mondhoekje van hem letten, net een cowboy
Maar nog afgezien van het feit dat Bush praktisch geen steekhoudend argument naar voren heeft gebracht, leid jij zijn slimheid dus af uit zijn geforceerde grijns en zijn tactische reborn-christianship?

Zo zo.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 23:17:32 #56
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22650613
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 23:12 schreef Verbal het volgende:
Maar nog afgezien van het feit dat Bush praktisch geen steekhoudend argument naar voren heeft gebracht, leid jij zijn slimheid dus af uit zijn geforceerde grijns en zijn tactische reborn-christianship?

Zo zo.

V.
Kiezers in de VS (en hier waarschijnlijk ook) kiezen niet op basis van jou "steekhoudende argumenten". of "dossierkennis" Bush is dus zo verstandig daar niet aan te beginnen en probeert mensen op sentiment aan te spreken. Mensen kiezen nou eenmaal vaak de persoon die hun het plezierigst overkomt, en daar mikken de Republikeinen op, die een campagne hebben opgezet die puur gericht is op het winnen van kiesmannen.
pi_22653836
nog steeds too close to call, en dan krijg je dit :
quote:
Verkiezingscampagne Bush en Kerry kost minstens miljard dollar - 15/10/2004
Nek aan nek naar de meet

Nek aan nek gaan George W. Bush en John Kerry de laatste twee weken in voor de presidentsverkiezingen op 2 november. Ook het ultieme, bij wijlen bitsige tv-debat bracht geen afscheiding. De kandidaten zijn trouwens niet alleen in percenten aan elkaar gewaagd, in een verkiezingscampagne die minstens een miljard dollar kost, zijn ze ook in centen elkaars gelijke.
Kerry lanceerde bijtende aanvallen, woensdagnacht in het derde tv-debat in Arizona. Bush had de economie geruïneerd, zei Kerry. Hij had vijf miljoen Amerikanen zonder gezondheidsverzekering gezet. Kortom: hij gaf alleen maar om de rijken.

Bush vocht terug met zijn beproefde strategie van de jongste weken, en schilderde Kerry af als een verkwister die alleen maar de belastingen zou verhogen en de overheidsuitgaven weer drastisch de hoogte in zou jagen.

Een echte winnaar leverde deze laatste kans om voor een miljoenenpubliek te spreken niet op. Beide kandidaten hebben nu nog dik twee weken om het verschil te maken. Het worden razend drukke campagnedagen in vooral het tiental staten waar het nog beide kanten uit kan, de zogenaamde swing states als Nevada, Oregon of Florida.

De duurste ooit

Het worden ook extra dure weken, waarin de onbesliste kiezer zal worden bewerkt met krantenadvertenties, tv-spotjes en mailings. Nu al is duidelijk dat deze verkiezingscampagne niet alleen de spannendste in vele jaren, maar ook veruit de duurste wordt. Meer dan waarschijnlijk zelfs duurder dan een miljard dollar.

De twee kandidaten alleen al hebben samen over de 500 miljoen dollar bijeengegaard, dubbel zoveel als het recordbedrag dat Bush en Al Gore in 2000 hadden geboekt. Allerlei bevriende organisaties gooien er nog eens 330 miljoen dollar tegenaan, hoofdzakelijk voor advertenties. Bush en Kerry krijgen van de overheid samen nog eens 150 miljoen dollar, en dan kunnen ze ook nog eens rekenen op partijfondsen.

Verrassend is vooral dat Kerry nauwelijks moet onderdoen voor Bush. Vier jaar geleden kon Bush nog tweemaal zoveel geld in de strijd gooien als Gore. Maar ditmaal zijn de twee kandidaten aan elkaar gewaagd: Kerry zit met zijn budget van 236,5 miljoen dollar dicht bij de 263,7 miljoen dollar van Bush. Als Kerry verliest zal het dus niet aan de centen liggen.

Dikke portefeuilles

Bovendien kunnen de Democraten deze keer ook rekenen op gulle donoren. Vier jaar Bush-beleid, en dan vooral zijn oorlog in Irak en het torenhoge overheidstekort, hebben zoveel ongenoegen gekweekt dat vette portefeuilles vlotter opengaan. Die van miljardair Georges Soros bijvoorbeeld, de invloedrijke zakenman die miljoenen veil heeft voor een nederlaag van Bush.

De toevloed van geld is mee het gevolg van de McCain-Feingold-wet, die twee jaar geleden de rem zette op grote giften aan partijen. De wet liet daarentegen wel haast onbeperkt giften toe aan ,,onafhankelijke organisaties'', zolang die niet formeel met de partijen verbonden zijn. Door dit achterpoortje stromen nu volop giften naar allerhande ,,bevriende'' organisaties.

De Democraten zagen het eerst de enorme mogelijkheden, en al snel zetten leidende figuren anti-Bush-groepen op die uitpakten met vernietigende advertenties en spotjes. Zo produceert Media Fund tv-advertenties, en bewerkt America Coming Together de onbesliste kiezer.

De Republikeinen probeerden alsnog de schade in te halen. Dat leidde onder meer tot de advertenties van de Swift Boat Veterans for Truth, die Kerry's heldhaftige Vietnamverleden in twijfel trokken.

door Wim DEPOORTERE
http://www.hetvolk.be/Nie(...)Q&cat=BUITENLANDVOLK

er zijn wel betere doelen voor al dat geld te vinden vind ik, bijvoorbeeld voor het begrotingstekort
pi_22654070
Ik denk overigens niet dat Kerry zo ontzettend veel slimmer is dan Bush, hij is alleen beter in het laten zien. Ze hebben allebei Yale gedaan, dus dom zijn ze sowieso niet, en wat ze tijdens debatten afsteken is toch 90% spin en 10% improvisatie. Kerry onthoudt en brengt het gewoon beter, en heeft een ander team achter zich staan dat zijn speeches voorbereidt. Dat wil niet per se zeggen dat Bush niet goed over zijn beleid nadenkt.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 01:43:35 #59
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22654280
Ik zie de causaliteit tussen "slecht uit je woorden komen" en "domheid" ook niet. Ik ken wel meer mensen die slecht kunnen speechen, maar beslist niet dom zijn.
pi_22655302
http://edition.cnn.com/20(...)cheney.ap/index.html

Was ook best smerig gespeeld...

"I deeply respect him and his G-A-Y D-A-U-G-H-T-E-R!!!!"
quote:
Edwards' wife, Elizabeth, was harsher, suggesting that while Mrs. Cheney has been "a wonderful advocate" for her daughter, she also might be ashamed of her.

"She's overreacted to this and treated it as if it's shameful to have this discussion. I think that's a very sad state of affairs," she told ABC radio
Dit is natuurlijk ook onzin... Je gaat niet in het openbaar zeggen dat iemand lesbisch is, dat doen ze zelf, het is een beladen onderwerp, en dat hoor je niet op die manier te brengen. Ik denk echter dat het gedaan is met de bedoeling om de Cheneys uit de tent te lokken, om vervolgens te reageren in de trend van "Schamen jullie je ervoor ofzo?"
pi_22656380
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 23:17 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Kiezers in de VS (en hier waarschijnlijk ook) kiezen niet op basis van jou "steekhoudende argumenten". of "dossierkennis" Bush is dus zo verstandig daar niet aan te beginnen en probeert mensen op sentiment aan te spreken. Mensen kiezen nou eenmaal vaak de persoon die hun het plezierigst overkomt, en daar mikken de Republikeinen op, die een campagne hebben opgezet die puur gericht is op het winnen van kiesmannen.
Waarom je de ene generalisatie probeert te pareren met een andere generalisatie ontgaat me een beetje.
Je onderschat de Amerikanen als je zegt dat de Amerikanen niet op basis van steekhoudende argumenten kiezen.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_22656396
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 01:34 schreef Speth het volgende:
Ik denk overigens niet dat Kerry zo ontzettend veel slimmer is dan Bush, hij is alleen beter in het laten zien. Ze hebben allebei Yale gedaan, dus dom zijn ze sowieso niet, en wat ze tijdens debatten afsteken is toch 90% spin en 10% improvisatie. Kerry onthoudt en brengt het gewoon beter, en heeft een ander team achter zich staan dat zijn speeches voorbereidt. Dat wil niet per se zeggen dat Bush niet goed over zijn beleid nadenkt.
Daar komt dat Yale-argument weer. Bush kwam op Yale terecht omdat zijn vader een alumnus is. Hij was met een beetje goede wil een C-student te noemen en haalde er alleen zijn Bachelor's degree (vergelijk mer onze propedeuse). Het is het verkeerde argument om aan te tonen dat Bush best wel slim is (ik bewer niet dat Bush dom is, want h ij is in ieder geval zo slim om zich met goede adviseurs te omgeven en zijn sociale intelligentie is hoog).
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_22656417
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 02:49 schreef Speth het volgende:
http://edition.cnn.com/20(...)cheney.ap/index.html

Was ook best smerig gespeeld...

"I deeply respect him and his G-A-Y D-A-U-G-H-T-E-R!!!!"
[..]

Dit is natuurlijk ook onzin... Je gaat niet in het openbaar zeggen dat iemand lesbisch is, dat doen ze zelf, het is een beladen onderwerp, en dat hoor je niet op die manier te brengen. Ik denk echter dat het gedaan is met de bedoeling om de Cheneys uit de tent te lokken, om vervolgens te reageren in de trend van "Schamen jullie je ervoor ofzo?"
Waarom dan de dubbele standaard? In het VP-debat noemt Edwards de lesbische dochter en wordt bedankt door Cheney voor zijn aardige woorden over zijn familie en zijn dochter en nu is opeend het huis te klein. Ja, Kerry gebruikte het voorbeeld van de dochter van Cheney om een punt te maken, maar een legitiem punt (want natuurlijk weet Bush of homoseksualiteit een keuze is, hij durft het antwoord alleen niet te geven om zijn fundamentalistische achterban niet voor het hoofd te stoten). De reactie van Lynne Cheney is net zo politiek als die van Kerry.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 13:55:50 #64
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22659441
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:35 schreef Potus het volgende:
Waarom je de ene generalisatie probeert te pareren met een andere generalisatie ontgaat me een beetje.
Je onderschat de Amerikanen als je zegt dat de Amerikanen niet op basis van steekhoudende argumenten kiezen.
Ik onderschat de Amerikanen niet, ik zie alleen dat de inhoud van verkiezingscampagnes steeds minder invloed heeft op de keuze van de kiezers. Dat gaat in dit land ook op. Hier heeft een achterwerk 42 zetels opgeleverd.

En vreemd is het niet. Wat is er nou inhoudelijk zo belangrijk aan die hele Swift Boat/I am a war hero geschiedenis, of vage belastingplannetjes die toch niet realistisch zijn? Kan je nog beter diegene kiezen die het aardigst overkomt.
pi_22659557
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 13:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik onderschat de Amerikanen niet, ik zie alleen dat de inhoud van verkiezingscampagnes steeds minder invloed heeft op de keuze van de kiezers. Dat gaat in dit land ook op. Hier heeft een achterwerk 42 zetels opgeleverd.

En vreemd is het niet. Wat is er nou inhoudelijk zo belangrijk aan die hele Swift Boat/I am a war hero geschiedenis, of vage belastingplannetjes die toch niet realistisch zijn? Kan je nog beter diegene kiezen die het aardigst overkomt.
Misschien moet je de campagne scheiden van de zaken waar de kiezers zijn beslissing echt op neemt. Die worden wel aangestipt in de campagne, maar volgens mij speelt er zich in de hoofden van de meeste mensen wel degelijk een rationele afweging plaats, waar de campagne maar op zeer beperkte mate invloed heeft.

Geldt ook voor de stemmers op Wouter Bos. Als je echt denkt dat de media-aandacht voor zijn achterste de uitslag heeft beïnvloed, dan onderschat je ook rationaliteit van de meeste kiezers in Nederland.
pi_22659580
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 13:55 schreef PJORourke het volgende:
Hier heeft een achterwerk 42 zetels opgeleverd.
Geen zin om serieus te discussiëren?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 14:07:52 #67
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22659619
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 14:05 schreef pyl het volgende:
Geen zin om serieus te discussiëren?
Pijnlijk kennelijk, de waarheid.
pi_22659647
Tja...
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_22661045
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 23:17 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zit een kern van waarheid in, maar daar ging het niet over.

Het punt was dat iemand hier op basis van de "steekhoudende argumenten" die Bush niet heeft gegeven de conclusie trekt dat "Bush best slim is".

Vervolgens draaien jullie het argument om (als ware Republikeinen ) en vragen jullie je af hoe je de conclusie kunt trekken op basis van het debat dat Bush dom is nog even los daarvan of we daar überhaupt het debat nog voor nodig hadden.

"Nee, Bush heeft ook universiteit gedaan dus hij is slim zat."

Mijn inschatting is dat de maatstaven voor de intelligentie van de President van de VS wel wat hoger mogen liggen. Of de maatstaven van retoriek for that matter.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 15:49:47 #70
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22661231
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 15:38 schreef FritsVanEgters het volgende:
Zit een kern van waarheid in, maar daar ging het niet over.

Het punt was dat iemand hier op basis van de "steekhoudende argumenten" die Bush niet heeft gegeven de conclusie trekt dat "Bush best slim is".

Vervolgens draaien jullie het argument om (als ware Republikeinen ) en vragen jullie je af hoe je de conclusie kunt trekken op basis van het debat dat Bush dom is nog even los daarvan of we daar überhaupt het debat nog voor nodig hadden.

"Nee, Bush heeft ook universiteit gedaan dus hij is slim zat."

Mijn inschatting is dat de maatstaven voor de intelligentie van de President van de VS wel wat hoger mogen liggen. Of de maatstaven van retoriek for that matter.
Ik vraag me alleen af hoe iemand die de president niet persoonlijk kent en alleen wat speeches en debatten gezien heeft de conclusie kan trekken dat Bush dom is. Ik ben zelf toch wat voorzichtiger in het beoordelen van de intelligentie van mensen die ik niet ken.

Er moet overigens worden opgemerkt dat Bush tot nu toe slim genoeg is geweest om het zo ver te schoppen, maakt niet uit hoe hij er gekomen is.
pi_22661401
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 15:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen af hoe iemand die de president niet persoonlijk kent en alleen wat speeches en debatten gezien heeft de conclusie kan trekken dat Bush dom is. Ik ben zelf toch wat voorzichtiger in het beoordelen van de intelligentie van mensen die ik niet ken.
"Dom" is een krachtig woord, maar waarschijnlijk niet terecht. "Onderontwikkeld voor een Amerikaanse president" is waarheidsgetrouwer, maar dat bekt niet lekker.
quote:
Ik ben zelf toch wat voorzichtiger in het beoordelen van de intelligentie van mensen die ik niet ken.
Ook in positieve zin? Ben je nooit onder de indruk geraakt van iemand's intelligentie zonder hem/haar te kennen?
quote:
Er moet overigens worden opgemerkt dat Bush tot nu toe slim genoeg is geweest om het zo ver te schoppen, maakt niet uit hoe hij er gekomen is.
Dat maakt hem nog niet slimmer dan Al Gore, om maar eens iemand te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door FritsVanEgters op 16-10-2004 16:08:18 (/haar O-)) ]
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 16:08:05 #72
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22661557
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 15:59 schreef FritsVanEgters het volgende:
"Dom" is een krachtig woord, maar waarschijnlijk niet terecht. "Onderontwikkeld voor een Amerikaanse president" is waarheidsgetrouwer, maar dat bekt niet lekker.
Met mensen als Powell, Rumsfeld en Condi Rice om je heen plus een staatsbezoekje aan Frankrijk (brrr) haal je heel veel schade snel in.
quote:
Ook in positieve zin? Ben je nooit onder de indruk geraakt van iemand's intelligentie zonder hem te kennen?
Zelden. In het geval van (beta)wetenschappers vaak omdat ik niet in staat ben hun bijdrage op waarde te schatten. Van de deeltjesphysica weet ik bijvoorbeeld weinig af, maar ik denk wel dat de meest mensen op dat vakgebeid bepaald niet stom zijn.
quote:
Dat maakt hem nog niet slimmer dan Al Gore, om maar eens iemand te noemen.
Al Gore, de man die veel praat over het tegengaan van overbevolking maar zelf vier kinderen op deze planeet heeft gezet?

Al Gore, de man die het broeikaseffect als morele kwestie beschouwd en niet als puur rationeel probleem dat om een oplossing vraagt?

Komt allemaal weinig consistent en doordacht over. Ik ken de heer Gore alleen niet goed genoeg om zijn intelligentie goed te beoordelen.
pi_22661714
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:08 schreef PJORourke het volgende:

Met mensen als Powell, Rumsfeld en Condi Rice om je heen plus een staatsbezoekje aan Frankrijk (brrr) haal je heel veel schade snel in.
Die mensen zijn inderdaad intelligent genoeg (als je dat bedoelt, want als je consistent bent kun je dat niet beoordelen toch? ), maar hun poltieke geloofwaardigheid is aangetast onder Bush. Met name die van Powell door z'n presentatie bij de VN.
quote:
Zelden. In het geval van (beta)wetenschappers vaak omdat ik niet in staat ben hun bijdrage op waarde te schatten. Van de deeltjesphysica weet ik bijvoorbeeld weinig af, maar ik denk wel dat de meest mensen op dat vakgebeid bepaald niet stom zijn.
Ik bedoel eigenlijk mensen van wie je een interview, essay of boek leest bijvoorbeeld.
quote:
Al Gore, de man die veel praat over het tegengaan van overbevolking maar zelf vier kinderen op deze planeet heeft gezet?
Wist je dat de wereldbevolking niet zou groeien als mondiaal de geboorte beperkt wordt na het vierde kind?
pi_22661728
quote:
Vervolgens draaien jullie het argument om (als ware Republikeinen )
Ik ben niet per se een republikein, veel dingen ben ik het ook totaal niet mee eens, zoals homohuwelijk, wapenbezit, doodstraf etc... Maar ik ben ook een globalist, en ik zie het liefst de wereld zo snel mogelijk verlost van allerlei primitieve toestanden zoals ze in het midden oosten voorkomen.
pi_22661804
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:17 schreef Speth het volgende:
Ik ben niet per se een republikein, veel dingen ben ik het ook totaal niet mee eens, zoals homohuwelijk, wapenbezit, doodstraf etc...
Maar je draaide het argument wel om als een ware Republikein...
quote:
Maar ik ben ook een globalist, en ik zie het liefst de wereld zo snel mogelijk verlost van allerlei primitieve toestanden zoals ze in het midden oosten voorkomen.
Tragisch dat je denkt dat Bush de beste keus is om vooruitgang in het MO te boeken.
pi_22662024
quote:
Tragisch dat je denkt dat Bush de beste keus is om vooruitgang in het MO te boeken.
Want? Als je het aan de VN overlaat gebeurt er niets. Die willen hun cultuur intact houden, en dat is nou juist waar het probleem ligt.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 16:36:09 #77
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22662092
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:16 schreef FritsVanEgters het volgende:
Die mensen zijn inderdaad intelligent genoeg (als je dat bedoelt, want als je consistent bent kun je dat niet beoordelen toch? ), maar hun poltieke geloofwaardigheid is aangetast onder Bush. Met name die van Powell door z'n presentatie bij de VN.
Ik kan wel inschatten dat het ervaren mensen zijn met veel kennis van zaken. Dat wordt ook door zowat niemand betwist.
quote:
Ik bedoel eigenlijk mensen van wie je een interview, essay of boek leest bijvoorbeeld.
Ooit een essay van Bush gelezen dan? Ik niet. De man is waarschijnlijk met belangrijkere zaken bezig.
quote:
Wist je dat de wereldbevolking niet zou groeien als mondiaal de geboorte beperkt wordt na het vierde kind?
Ik dacht dat Gore's voorbeeldland China 1 kind als norm hanteerde.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 16:38:20 #78
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22662142
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:21 schreef FritsVanEgters het volgende:
Wat mij betreft van de twee serieuze kandidaten wel.
pi_22662250
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:32 schreef Speth het volgende:

[..]

Want? Als je het aan de VN overlaat gebeurt er niets. Die willen hun cultuur intact houden, en dat is nou juist waar het probleem ligt.
Ik zeg niet dat de VN zonder impulsen van buitenaf kan zorgen voor wereldvrede, of vrede in het MO. De vraag is echter of Bush dat wel kan. Ik denk van niet.

Volgens mij is het in Iraq nu onveiliger dan twee jaar geleden. Als er onder impuls van de Bush administration was samengewerkt met de VN was het denk ik wel beter geweest, mits er op die wijze meer landen hadden meegewerkt en de voorbereiding beter was geweest.

Ondertussen zit de VS nu met Iraq in z'n maag terwijl de rest van de wereld onveiliger wordt, met name het Midden Oosten.

Veiligheid, vrijheid en democratie in het MO is geen utopie, maar het valt zeker niet af te dwingen met een blitzkrieg. John Kerry (met vele andere staatsmannen) benadert internationale problemen veel genuanceerder en dat is hard nodig.
pi_22662323
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:36 schreef PJORourke het volgende:
Ooit een essay van Bush gelezen dan? Ik niet. De man is waarschijnlijk met belangrijkere zaken bezig.
Ik heb wel eens toepraken van hem gezien/gelezen; valt wat mij betreft in dezelfde categorie. En hij krijgt er nog hulp bij ook.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 16:49:07 #81
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22662342
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:44 schreef FritsVanEgters het volgende:
Veiligheid, vrijheid en democratie in het MO is geen utopie, maar het valt zeker niet af te dwingen met een blitzkrieg. John Kerry (met vele andere staatsmannen) benadert internationale problemen veel genuanceerder en dat is hard nodig.
Zo vreselijk genuanceerd dat hij gewoon met de regering meestemde
pi_22662384
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zo vreselijk genuanceerd dat hij gewoon met de regering meestemde
Onder valse voorwendselen..
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 16:52:06 #83
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22662415
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:50 schreef FritsVanEgters het volgende:
Onder valse voorwendselen..
Dan heeft hij zich aardig laten bedriegen. Misschien reden om aan zijn intelligentie te twijfelen...
pi_22662434
quote:
of vrede in het MO
Ik wil ook nog geen vrede, eerst behoorlijke regeringen en kapitalisme, daarna pas vrede. In mijn ogen is dat in Afghanistan gelukt. In Irak moeten we nog afwachten. Houd er wel rekening mee dat het niet zo'n groot deel van de Irakezen is dat de aanslagen pleegt, en dat diegenen die wel democratie willen bang zijn. Dat dingen niet zijn gelopen zoals had gemoeten onderken ik wel, maar het is nog te voorbarig om van een mislukkig te spreken, de verkiezingen zijn nog niet geweest.
pi_22662539
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:53 schreef Speth het volgende:
In Irak moeten we nog afwachten.
Dat kunnen we wel zonder Bush.
pi_22662605
quote:
Vanavond in NOVA New York

Tucker Eskew en Drew Limsky

In de vierde NOVA New York een gesprek met Tucker Eskew, woordvoerder van George Bush, en Drew Limsky, homo-activist en aanhanger van John Kerry.

Verder reportages uit het conservatieve zuiden van Amerika. Ondermeer over een piepkleine christelijke universiteit die hofleverancier is van stagiaires voor het Witte Huis van George W. Bush.

En: humor in de politiek. Reagan gebruikte het als wapen en Clinton ook. Maar het kan ook als een boomerang werken. Daarover zijn te gast Brad Stine, een christelijke komiek, en Lewis Black van de zeer populaire Daily Show.

Presentatie: Twan Huys
Humor vanavond dus
pi_22662612
UBERLOL @ "en Lewis Black van de zeer populaire Daily Show. "
pi_22662614
Waarom zou je dat willen? Als Kerry zijn plan doorzet krijgen we daar bemoeienis van allerlei irritante landen, zoals Frankrijk, of van de VN, die met lede ogen zal aanzien hoe een of andere klotefundamentalist gekozen wordt en dingen weer worden als weleer. Bush zal dat tenminste proberen te voorkomen.
pi_22662677
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 01:25 schreef zakjapannertje het volgende:
nog steeds too close to call, en dan krijg je dit :
[..]

http://www.hetvolk.be/Nie(...)Q&cat=BUITENLANDVOLK

er zijn wel betere doelen voor al dat geld te vinden vind ik, bijvoorbeeld voor het begrotingstekort
quote:
Verrassend is vooral dat Kerry nauwelijks moet onderdoen voor Bush. Vier jaar geleden kon Bush nog tweemaal zoveel geld in de strijd gooien als Gore.
Kerry gaat dus winnen
pi_22662750
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 01:34 schreef Speth het volgende:
Bush zijn opleiding is totaal gefraudeerd door Bush sr. zijn connecties.
pi_22662758
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Denk jij
pi_22662761
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:01 schreef Speth het volgende:
Waarom zou je dat willen? Als Kerry zijn plan doorzet krijgen we daar bemoeienis van allerlei irritante landen, zoals Frankrijk, of van de VN,
Hulp heet dat. En Kerry helpt heus geen "klotefundamentalist" aan de macht.
pi_22662781
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:07 schreef Speth het volgende:

[..]

Denk jij
Dat is zo klaar als een klontje.
pi_22662836
Dat gaat wel gebeuren als dat tuig, want dat is het, niet wordt uitgesloten van de verkiezingen, dat gebeurt niet zonder slag of stoot. Dan krijgen we straks Al Sadr als president, of Al Sistani, die ook gegarandeerd de saria zal invoeren.
pi_22662859
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat is zo klaar als een klontje.
Toon het eens aan dan? Ik zie geen enkele aanwijzing daarvoor. Hij was niet de beste leerling en de zoon van een alumnus, maar dat betekent toch niet dat hij het eigenlijk helemaal niet kon?
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 17:12:09 #96
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22662868
Ligt het aan mij of is het moddergooien erg beperkt gebleven tot nu toe?
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 17:13:33 #97
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22662910
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:03 schreef pberends het volgende:
Kerry gaat dus winnen
Nee hoor. Supreme court is in goede handen:

1 Nixon-nominatie
1 van Ford
3 van Reagan
2 van Bush-41

tegen
2 van Clinton

Deze "verkiezing" is in de knip.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 17:14:22 #98
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22662941
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:06 schreef pberends het volgende:
Hij is gewoon geslaagd hoor, zei het met een C-average.
pi_22662978
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:10 schreef Speth het volgende:
Dat gaat wel gebeuren als dat tuig, want dat is het, niet wordt uitgesloten van de verkiezingen, dat gebeurt niet zonder slag of stoot. Dan krijgen we straks Al Sadr als president, of Al Sistani, die ook gegarandeerd de saria zal invoeren.
En wat is Bush zijn plan ertegen? Beter dan die van Kerry? Ze zullen allebei moeten vechten tegen die groepen. Bush heeft bewezen geen oorlog te kunnen leiden, Kerry kan het vast beter.
pi_22663008
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:12 schreef Lithion het volgende:
Ligt het aan mij of is het moddergooien erg beperkt gebleven tot nu toe?
Dat ligt aan jou.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 17:18:57 #101
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22663048
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
Dat ligt aan jou.
Nou ja, er zijn natuurlijk flink wat aanvallen geweest op elkaars geloofwaardigheid, maar ik kan me niet echt iets herinneren wat écht té zielig voor woorden was... maar het kan goed zijn dat ik wat gemist heb ja, ik heb het vanuit hier niet echt gevolgd.
pi_22663097
Ik vond het gay daughter debacle toch vrij zwak....
pi_22663137
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:18 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn natuurlijk flink wat aanvallen geweest op elkaars geloofwaardigheid, maar ik kan me niet echt iets herinneren wat écht té zielig voor woorden was... maar het kan goed zijn dat ik wat gemist heb ja, ik heb het vanuit hier niet echt gevolgd.
Ze moeten voorzichtig zijn. De zielige aanvallen laten ze over aan derden.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 17:23:40 #104
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22663162
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:21 schreef Speth het volgende:
Ahja, die was me ontschoten.
pi_22663196
Storm in een glas water. Basically is het een zielige aanval van de Cheney's.
pi_22664432
http://dir.salon.com/poli(...)02/cheney/index.html

Tja... Erg laag bij de gronds deze keer (weer), meneer & mevrouw Cheney.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 19:22:10 #108
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22665546
41ste president van de VS, George Bush sr.
pi_22665555
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 19:22 schreef Sidekick het volgende:
41ste president van de VS, George Bush sr.
Ik dacht al welke Bush is nou in '41 geboren.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 23:26:17 #110
136 V.
pi_22670949
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 17:21 schreef Speth het volgende:
Tsja, sterk was het niet.

Nóg zwakker natuurlijk was de compleet overtrokken hysterische reactie van de Cheneys

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22671443
quote:
Nóg zwakker natuurlijk was de compleet overtrokken hysterische reactie van de Cheneys
Je ziet toch zelf ook wel in dat dit een zieke politieke move is ten koste van hun dochter's privacy, dan zou ik ook best pissed zijn eigenlijk...
pi_22671645
quote:
Scowcroft: "Bush tracht mislukking in Irak en Afghanistan te redden"
Uitgegeven op 16 oktober 2004 om 22:07 uur

Brent Scowcroft, de voormalige Amerikaanse adviseur voor nationale veiligheid, heeft zaterdag in een interview in het Britse dagblad The Financial Times forse kritiek geleverd op het beleid van president George Bush.

Scowcroft, die onder Bush' vader adviseur voor nationale veiligheid was, zegt in het interview dat de president na de aanslag van 11 september de NAVO en de Europeanen "met minachting" heeft behandeld. Volgens Scowcroft probeert Bush nu "uit wanhoop" weer met de Europeanen samen te werken om "een dreigende mislukking" in Irak en Afghanistan te redden.

De kritiek van Scowcroft is des te opmerkelijker omdat hij de leermeester is van de huidige adviseur voor nationale veiligheid, Condoleezza Rice.

Scowcroft zegt in het interview ook dat Bush zich sterk laat beïnvloeden door de Israëlische premier Ariel Sharon. "Sharon windt Bush om zijn vinger", aldus Scowcroft. De president is volgens hem "gebiologeerd" door Sharon. Sharon paait Bush na elke vergeldingsactie tegen de Palestijnen met een telefoontje waarin hij verklaart dat hij "in de frontlinie tegen het terrorisme staat", meent Scowcroft.

De voormalige veiligheidsadviseur vindt dat de kilte in de Amerikaans-Europese betrekkingen deels is veroorzaakt door de unilaterale koers die de Amerikaanse regering vóór 11 september onder Bush ging varen.

[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
http://www.nieuws.nl/bericht/5/48362
  zondag 17 oktober 2004 @ 00:09:16 #113
136 V.
pi_22672061
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 23:45 schreef Speth het volgende:

[..]

Je ziet toch zelf ook wel in dat dit een zieke politieke move is ten koste van hun dochter's privacy, dan zou ik ook best pissed zijn eigenlijk...
...en hoe politiek maken ze het zelf, door er zo overdreven 'boos' over te doen, denk je?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 17 oktober 2004 @ 00:11:25 #114
95608 Speth
Rorschach
pi_22672110
Waar doen ze dat dan in overdreven mate? Mevrouw Cheney noemde het een smerige politieke stunt, wat het ook gewoon was. Verder is er toch geen heibel om gemaakt? Het was alleen een rotstreek.
  zondag 17 oktober 2004 @ 00:17:01 #115
136 V.
pi_22672229
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 00:11 schreef Speth het volgende:
Waar doen ze dat dan in overdreven mate? Mevrouw Cheney noemde het een smerige politieke stunt, wat het ook gewoon was. Verder is er toch geen heibel om gemaakt? Het was alleen een rotstreek.
Volgens mij maken ze het zelf ernstig politiek door hevig verontwaardigd te doen over Kerry's opmerking -die niet onvriendelijk was over hun dochter, integendeel- maar een Republikein die hun dochter meermaals een 'selfish hedonist' en een 'sinner' noemt -en de Cheneys impliciet slechte ouders, krijgt hooguit via een woordvoerder te horen dat zijn opmerkingen 'inappropriate' waren. Maar beide ouders en plein public zich erover zien opwinden heb ik niet.

De reden lijkt mij meer dan duidelijk: opgeklopte gepolitiseerde verontwaardiging.

En wat was er precies een 'rotstreek' aan Kerry's opmerking? DIT vond ik nou juist hooguit een voorbeeld van 'inappropriate'.

V.

[ Bericht 2% gewijzigd door V. op 17-10-2004 00:26:38 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 17 oktober 2004 @ 00:33:54 #116
95608 Speth
Rorschach
pi_22672548
Het was totaal irrelevant voor die hele toespraak, waar het hele land + nog een groot deel van de wereldbevolking naar zit te kijken. Ik weet niet welke republikein dat gezegd heeft over hun dochter, maar het was vast niet in zo'n publieke aangelegenheid als dit. Het was duidelijk erin gezet om de Cheneys uit de tent te lokken, om vervolgens mooi weer te kunnen spelen. Erg vriendelijk vond ik het ook niet, eerder schijnheilig en gemaakt. Ik begrijp goed dat ze dan boos zijn. Bovendien, nogmaals... Ik zie niet in wat er zo overdreven is aan hun reactie.
pi_22675928
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 00:33 schreef Speth het volgende:
Het was totaal irrelevant voor die hele toespraak, waar het hele land + nog een groot deel van de wereldbevolking naar zit te kijken. Ik weet niet welke republikein dat gezegd heeft over hun dochter, maar het was vast niet in zo'n publieke aangelegenheid als dit. Het was duidelijk erin gezet om de Cheneys uit de tent te lokken, om vervolgens mooi weer te kunnen spelen. Erg vriendelijk vond ik het ook niet, eerder schijnheilig en gemaakt. Ik begrijp goed dat ze dan boos zijn. Bovendien, nogmaals... Ik zie niet in wat er zo overdreven is aan hun reactie.
Zoals ik hier al eerder schreef: waarom de dubbele standaard bij de Cheneys? john Edwards noemt Mary in het debat tussen hem en de vice-president en Cheney bedankt hem voor de aaridge woorden, Kerry noemt Mary en het huis is te klein. Context was hetzelfde. Reactie van Lynne Cheney was net zo politiek als die van Kerry. Want natuurlijk heeft Bush wel een antwoord op de vraag of homoseksualiteit een keus is, maar dat is een antwoord dat zijn Christelijke achterban niet wil horen.
Ik vermoed dat we de komende weken nog stoten onder de gordel kunnen verwachten die deze heel zaak doen verbleken.
pi_22675929
quote:
Misschien moet je een keer de link die ik hierboven gepost heb bekijken. Daarin staat o.a. dit:
quote:
The issue got dicier Sunday, when Mary Cheney's mother Lynne scolded ABC's Cokie Roberts for raising the question of her daughter's sexuality, and denied that Mary -- an open lesbian who worked as the gay relations manager for Coors Brewing -- had ever declared she was openly gay. Many friends have stepped forward to confirm that Cheney is in fact openly gay.
Dit was tijdens de vorige verkiezingen. Hoewel er geen reden was voor Kerry om Mary Cheney met naam te noemen, is de reactie van Lynn en Dick Cheney een verkiezingsstunt van het laagste soort.
  zondag 17 oktober 2004 @ 10:56:21 #119
136 V.
pi_22676417
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 00:33 schreef Speth het volgende:
Het was totaal irrelevant voor die hele toespraak, waar het hele land + nog een groot deel van de wereldbevolking naar zit te kijken.
In hoeverre vind jij het irrelevant als er wordt gevraagd naar het standpunt omtrent homoseksualiteit en of homoseksualiteit een keuze is of dat je zo geboren wordt? Het enige dat Kerry deed was een voor de republikeinen gevoelig punt aanhalen, namelijk de dochter van de vice-president die openlijk -ik herhaal OPENLIJK- homoseksueel is en waarmee ze eigenlijk in hun maag zitten, omdat het niet strookt met de gevoelens van meneer Bush.
quote:
Ik weet niet welke republikein dat gezegd heeft over hun dochter, maar het was vast niet in zo'n publieke aangelegenheid als dit.
Het was Alan Keyes, en zo publiek als dit soort debatten is vrijwel niets ter aarde, natuurlijk. Maar het was publiekelijk, radio en tv.
quote:
Het was duidelijk erin gezet om de Cheneys uit de tent te lokken, om vervolgens mooi weer te kunnen spelen.
Wat was het nou, politiek of om de Cheneys een hak te zetten
quote:
Erg vriendelijk vond ik het ook niet, eerder schijnheilig en gemaakt.
Het was niet onvriendelijk. Het was niet 'zondaar' of 'egoïstische hedonist'. Het was een punt waarop Kerry de hypoicrisie van een presidentieel standpunt wilde aantonen. Niet heel erg chic, nee. Maar de stampij is overdreven en politieker dan Kerry's opmerking.
quote:
Ik begrijp goed dat ze dan boos zijn.
Waarom dan, maak dat nou eens duidelijk? Cheneys dochter is openlijk homoseksueel. al jaren. Iedereen die niet op een onbewoond eiland heeft gezeten en een beetje geïnteresseerd is in de Amerikaanse verkiezingen weet dat allang.
quote:
Bovendien, nogmaals... Ik zie niet in wat er zo overdreven is aan hun reactie.
Dat heb ik al aangegeven: een vent die hun dochter openlijk en publiekelijk verkettert en beledigt krijgt viavia 'inappropriate' omdat hij Republikein is, Kerry krijgt een shitstorm.

De reden dat de Cheneys boos zijn is dat hun dochters homoseksualiteit ze politiek slecht uitkomt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 18 oktober 2004 @ 18:03:21 #121
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22705256
Linkse Britten sturen briefjes aan Amerikanen om vooral op Kerry te stemmen en Ami's schrijven terug

http://www.guardian.co.uk(...)3918,1329858,00.html
pi_22705276
quote:
Ruim helft Amerikanen kan al stemmen

De Amerikaanse presidentsverkiezingen laten nog twee weken op zich wachten, maar miljoenen Amerikanen kunnen nu al hun stem uitbrengen.

31 staten
In 31 staten, die 54% vertegenwoordigen van de Amerikaanse bevolking, is er de mogelijkheid om ruim voor 2 november al te stemmen, in persoon of per post.

Tegenstanders
Tegenstanders vinden dat het systeem fraude in de hand kan werken en bovendien zouden veel Amerikanen stemmen zonder de laatste stand van zaken te weten in de campagne. Belangrijke gebeurtenissen in de VS of in de wereld kunnen zo geen invloed meer hebben op het stemgedrag.

Geen voorwaarden
Verreweg de meeste staten die vervroegd stemmen mogelijk maken, stellen daaraan geen voorwaarde. Je hoeft bijvoorbeeld niet gehandicapt, ziek of in het buitenland te zijn als je vervroegd wilt stemmen. In de staat Iowa kan al 40 dagen voor de verkiezingsdag worden gestemd.
  maandag 18 oktober 2004 @ 18:21:08 #123
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_22705616
Hoe zit het ook alweer?

Als een kandidaat een staat wint, dan krijgt hij de kiesmannen van die staat achter zich. Maar ik meende me te herinneren dat dit bij enkele staten net wat aders gaat? Hoe dan?

En kunnen kiesmannen ook zelf iets anders doen, of niet? Dus moeten ze perse stemmen op de kandidaat die hun staat won, of niet? Ik meende dat hier ook nog iets mee was .....

Iemand die deze beide kwesties kan beantwoorden?> Alvast bedankt
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  maandag 18 oktober 2004 @ 18:58:01 #124
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22706358
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 18:21 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hoe zit het ook alweer?

Als een kandidaat een staat wint, dan krijgt hij de kiesmannen van die staat achter zich. Maar ik meende me te herinneren dat dit bij enkele staten net wat aders gaat? Hoe dan?
Ik geloof dat alle staten met het 'winner takes it all'-systeem werkt.
quote:
En kunnen kiesmannen ook zelf iets anders doen, of niet? Dus moeten ze perse stemmen op de kandidaat die hun staat won, of niet? Ik meende dat hier ook nog iets mee was .....
Kiesmannen mogen zelf beslissen op wie ze stemmen, maar gebruikelijk is het om wel te stemmen voor de winnaar van de staat. Ik geloof dat er wel eentje is die al heeft aangekondigd om zelf een keuze te maken.
pi_22706361
quote:
Hoe zit het ook alweer?

http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._Electoral_College

Met lijstje kiesmannen die tegen de uitslag in hun staat in stemden.
pi_22707399
quote:
Hoe zit het ook alweer?

Er zijn twee staten waar niet via het winner-takes-all systeem wordt gewerkt: Maine en Nebraska.

"Only two states, Nebraska and Maine, do not follow the winner-takes-all rule. In those states, there could be a split of electoral votes among candidates through the state's system for proportional allocation of votes. For example, Maine has four electoral votes and two congressional districts. It awards one electoral vote per congressional district and two by the state-wide, "at-large" vote. It is possible for Candidate A to win the first district and receive one electoral vote, Candidate B to win the second district and receive one electoral vote, and Candidate C, who finished a close second in both the first and second districts, to win the two at-large electoral votes. Although this is a possible scenario, it has not actually occurred in recent elections. " (komt van een of andere site van een Amerikaanse ambassade)

Kiesmannen mogen in principe stemmen op wie zij willen:

"There is no Constitutional provision or federal law that requires Electors to vote according to the results of the popular vote in their states. Some states (24 plus D.C. at last count) require Electors to cast their votes according to the popular vote. These pledges fall into two categories -- Electors bound by state law and those bound by pledges to political parties.

The Supreme Court has held that the Constitution does not require that Electors be completely free to act as they choose and therefore, political parties may extract pledges from Electors to vote for the parties' nominees. Some state laws provide that so-called "faithless electors" may be subject to fines or may be disqualified for casting an invalid vote and be replaced by a substitute Elector. The Supreme Court has not specifically ruled on the question of whether pledges and penalties for failure to vote as pledged may be enforced under the Constitution. No Elector has ever been prosecuted for failing to vote as pledged.

Today, it is rare for Electors to disregard the popular vote by casting their electoral vote for someone other than their party's candidate. Electors generally hold a leadership position in their party or were chosen to recognize years of loyal service to the party. Throughout our history as a nation, more than 99 percent of Electors have voted as pledged. "
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:08:41 #127
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_22711161
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:17 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik ben niet per se een republikein, veel dingen ben ik het ook totaal niet mee eens, zoals homohuwelijk, wapenbezit, doodstraf etc... Maar ik ben ook een globalist, en ik zie het liefst de wereld zo snel mogelijk verlost van allerlei primitieve toestanden zoals ze in het midden oosten voorkomen.
En je steunt Bush? FYI, Bush heeft geen enkele keer met Arafat gesproken en geen enkele keer Arafat uitgenodigt voor talks of wat dan ook. Bill Clinton ging juist onwijs veel praten en alles.

Persoonlijk vind ik Bush's capaciteiten qua diplomatiek zwak. Of nouja, zwak, hijs gewoon inappropriate bezig.

Voorbeeld:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3050855.stm
http://www.wsws.org/articles/2003/jul2003/gmf-j02.shtml
http://www.commondreams.org/views03/0602-02.htm

En dan zijn sommige amerikanen verbaasd dat europeanen Bush niet mogen.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_22714094
quote:
18/10 Islamitische studenten willen VS-verkiezingen "superviseren"

De Iraanse islamitische studenten, de bassidji, hebben in een brief aan VN-secretaris-generaal Kofi Annan gevraagd waarnemers te mogen sturen voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2 november. Ze willen naar eigen zeggen op die manier de zogenaamde 'democratische' slogans van de Amerikaanse gezagsdragers over de hekel halen.

"We willen aan de hele wereld zeggen dat de aanwezigheid van waarnemers uit Iran, het meest democratische regime ter wereld, nodig is om het goede verloop van de Amerikaanse verkiezingen te garanderen", luidt het. Officieel tellen de bassidji in Iran zo'n 10 miljoen leden. De militanten hangen rechtstreeks af van de Wachters van de Revolutie, het ideologische leger van het Iraanse regime.

Iran en de VS onderhouden sinds 1980 geen diplomatieke relaties meer. Teheran maakt deel uit van de zogenaamde 'As van het Kwade' van VS-president George W. Bush.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)7-A646-C74546C1E79E}

:')

nog wat nuttigs in deze post:
quote:
Waarom worden de Amerikaanse verkiezingen altijd gehouden op een dinsdag in november? - 18/10/2004

In vroeger tijden moesten de kiezers op het Amerikaanse platteland vaak erg lang reizen naar het stemhokje. De zondagsmis was echter heilig, dus werd gekozen voor een dinsdag, zodat de kiezers na de mis nog voldoende tijd kregen voor de reis.
De verkiezingen vallen in november omdat de boeren dan hun dieren en velden het makkelijkst enkele dagen in de steek konden laten.
http://www.nieuwsblad.be/(...)9INQ9&cat=BUITENLAND

[ Bericht 23% gewijzigd door zakjapannertje op 19-10-2004 00:10:56 ]
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 02:06:34 #129
95608 Speth
Rorschach
pi_22716331
quote:
En je steunt Bush? FYI, Bush heeft geen enkele keer met Arafat gesproken en geen enkele keer Arafat uitgenodigt voor talks of wat dan ook. Bill Clinton ging juist onwijs veel praten en alles.
Dat is juist de thing, Bush verspilt geen tijd met praten met tuig, dat toch niet luisteren wil. Die gesprekken met Clinton leverden niets op.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 13:51:26 #131
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22723097
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 19:46 schreef Potus het volgende:

[..]

Er zijn twee staten waar niet via het winner-takes-all systeem wordt gewerkt: Maine en Nebraska.

"Only two states, Nebraska and Maine, do not follow the winner-takes-all rule. In those states, there could be a split of electoral votes among candidates through the state's system for proportional allocation of votes. Although this is a possible scenario, it has not actually occurred in recent elections. "
Misschien dat het bij deze verkiezingen in Maine gebeurt. In peilingen lijkt 1 kiesdistrict de voorkeur aan Bush te geven en de ander aan Kerry, en Kerry maakt de grootste kans de staat als geheel te winnen. In Nebraska gebeurt het zeker niet, Bush wint zeer ruim.

Tegelijk met deze presidentsverkiezingen is er ook een referendum in Colorado, waar beslist wordt of kiesmannen met onmiddellijke ingang proportioneel verkozen moeten worden. Het referendum lijkt er door te komen, dus dan worden de 9 kiesmannen van Colorado 5-4 verdeeld , ip.v. 9-0. Maar er zitten wel wat haken en ogen aan. Zo is er de vraag of dit wel wettelijk per referendum geregeld kan worden. Ook is het onzeker of het wel met onmiddellijke ingang in kan gaan.

http://www.cbsnews.com/st(...)tch/main647763.shtml
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 13:55:04 #132
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22723160
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 18:58 schreef Sidekick het volgende:

Ik geloof dat er wel eentje is die al heeft aangekondigd om zelf een keuze te maken.
Een Republikein uit West-Virginia heeft dat wel gezegd. Hij ging iig niet op Kerry stemmen.
pi_22723701
quote:
IMF: ondanks enorme groei zijn leningen aan Irak riskant

Irak staat een stormachtige economische groei te wachten, maar leningen verstrekken aan Bagdad heeft een groot risico.

Gevechten en schuldenberg
Het gevaar schuilt niet alleen in de aanhoudende gevechten in het land, maar ook in de enorme schuldenberg die op Irak drukt.

Dat heeft het Internationaal Monetair Fonds (IMF) laten weten. De totale schuld van Irak bedraagt bijna 125 miljard dollar. Dat komt neer op zes keer het bruto binnenlands product (bbp), de totale waarde van alle geproduceerde goederen en diensten. Vorig jaar, toen het Amerikaanse militaire troepen het land binnenvielen, is de economie met ruim eenderde afgenomen.

Vanaf dit relatief lage niveau veert de economie van Irak dit jaar op met 52 procent, aldus het IMF. Volgend jaar dijt de economie uit met 17 procent, waarna de bedrijvigheid tot 2009 jaarlijks met 9 procent groeit. De olieproductie, die driekwart van de Iraakse economie omvat, trekt aan van 2,1 miljoen vaten per dag naar 3,5 miljoen vaten in 2009.
Toch netjes.
quote:
De olieproductie, die driekwart van de Iraakse economie omvat, trekt aan van 2,1 miljoen vaten per dag naar 3,5 miljoen vaten in 2009.
Was het Bush daar om te doen ?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:29:48 #134
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22723960

Het zal wel uitdraaien op een four more years.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_22724144
die grijns
Life sucks
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:41:35 #136
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22724182
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 14:17 schreef pberends het volgende:

Was het Bush daar om te doen ?
Hij krijgt ze toch niet gratis?
pi_22724363
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 14:41 schreef freako het volgende:

[..]

Hij krijgt ze toch niet gratis?
nee, maar extra aanbod op de oliemarkt helpt wel voor een lagere verkoopprijs
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:51:36 #138
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22724429
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 14:49 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

nee, maar extra aanbod op de oliemarkt helpt wel voor een lagere verkoopprijs
De prijs is nou niet bepaald gedaald dit jaar. .
pi_22724536
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 14:51 schreef freako het volgende:

[..]

De prijs is nou niet bepaald gedaald dit jaar. .
we hebben het dan ook niet over dit jaar denk ik, met het gedoe in Venezuela, Nigeria, Saudi-Arabie, Irak natuurlijk en met Yukos, dat zou dan minder moeten zijn ook later, maar ja dat is speculatie ook weer
pi_22725148

The next president of the United States of America

Hij heeft wel de presidential look. Beter dan Bush.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:28:38 #141
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_22725282
Hehe,

ik heb zijn handje nog geschud van het weekend en hem succes gewenst met zijn campagne. Nou maar hopen dat Kerry wint anders is mijn verhaal naar de klote
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
pi_22725326
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 15:28 schreef Frenkyboy het volgende:
Hehe,

ik heb zijn handje nog geschud van het weekend en hem succes gewenst met zijn campagne. Nou maar hopen dat Kerry wint anders is mijn verhaal naar de klote
Was je op vakantie in de VS dan?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:32:49 #143
90061 coz
pi_22725359
ik hoop idd dat ie minder kerryisms gaat maken dan dat er bushisms zijn
en over gezichtsuitdrukkingen van bush .. nee dat gaat hem gewoon idd niet lukken om daar overheen te komen
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:38:50 #144
13036 Frenkyboy
pi_22725476
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 15:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Was je op vakantie in de VS dan?
Ja, werk plus een paar dagen vakantie + shoppen. Liep hem tegen het lijf tijdens een rally in Milwaukee, nou ja tegen het lijf... Als je daaronder verstaat anderhalf uur in de kou staan wachten op een senator 'who'll be out in ten minutes', besnuffeld worden door bom honden en met een metaal detector gecontroleerd te worden door de secret service. Flinke poppenkast maar wel lachen...
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:39:18 #145
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_22725484
Even ter tussenstand, ze kunnen dus al stemmen in Florida .....

..... en Bush speelt NU AL vals

http://home.student.utwente.nl/a.i.j.bosselaar/Humor.wmv
pi_22725520
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 15:38 schreef Frenkyboy het volgende:

[..]

Ja, werk plus een paar dagen vakantie + shoppen. Liep hem tegen het lijf tijdens een rally in Milwaukee, nou ja tegen het lijf... Als je daaronder verstaat anderhalf uur in de kou staan wachten op een senator 'who'll be out in ten minutes', besnuffeld worden door bom honden en met een metaal detector gecontroleerd te worden door de secret service. Flinke poppenkast maar wel lachen...

Maar goed misschien wordt het de machtigste man van de wereld.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 16:16:11 #147
13036 Frenkyboy
pi_22726233
Cool, ik heb nog een foto ook.

vlnr, grietje in leren lasje, grietje in blauwe fleece, mijn vriendin die Kerry een hand geeft, MIJN HAND (ik zweer het). Lache man het internet....
pi_22726771
The Guardian heeft een artikeltje opgedoken uit het archief over de verkiezingen in 1960.
http://www.guardian.co.uk/usa/story/0,12271,1330845,00.html
quote:
Police Powerless Against Crowd

Alistair Cooke
Wednesday October 21, 1964
The Guardian

New York, October 20
Senator John Kennedy sat in an open car from Bowling Green to Rockefeller Center yesterday through blizzards of ticker-tape and such a booming wave of cheers that people uptown, the path of a warm southern wind, put their heads out of windows and thought the Russians had landed.

The New York police, who can keep the peasants a safe 100 paces away from Castro or Mr Khrushchev, were powerless to prevent the bulging crowds from breaking the police cordons and rocking against the Kennedy car so that its plastic sides buckled and its aerial snapped.
Dat 1964 in de kop zal wel een foutje zijn, anders zal Kennedy flink gestonken hebben, 11 maanden na zijn dood in een open wagen.
quote:
"Landslide" forecast

But even the Republicans suspect that no such baying mobs have been heard in New York since General MacArthur returned in triumph after Mr Truman dismissed him "from all his United Nations commands." And Mr Nixon stiffly warned Mayor Wagner last night that he would expect "equal treatment" when he returns here next week as a campaigner. Mayor Wagner, a convinced Democrat since he was weaned, has gallantly promised to do his best, in the certain knowledge that not all the Republicans registered in this city could outnumber or out-shout the vast mob which yesterday lined the streets along the five-mile route and howled at a slim figure who seems to combine the appeal of Roosevelt, Elvis and Sinatra. "I may be screwy," said Mr James Farley, Roosevelt's kingmaker, "but I predict a Kennedy landslide just about like 1932. If he wasn't a Catholic he'd take every State but two."
Ook toen zal de pers er wel eens naast, uiteindelijk pakte Kennedy het presidentschap met 49,72 % tegen de 49,55% van Richard Nixon, niet echt een landslide. Recenter was er ook de Australische klinkende overwinning voor John Howard waarbij de pers een nek-aan-nek race voorspelde. Je zou toch bijna gaan denken dat de pers de linkse kandidaten in een beter licht stelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door CeeJee op 19-10-2004 16:45:30 ]
pi_22730598
quote:
Tweede Kamer gaat voor John Kerry

Uitgegeven: 19 oktober 2004 17:27
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2004 17:42

DEN HAAG - Als de Tweede Kamer het voor het zeggen had, zou de race om het Amerikaanse presidentschap een overduidelijke uitslag kennen: John Kerry. In de ogen van 77 van de 137 ondervraagde parlementariërs moet de Democratische uitdager de volgende Amerikaanse president worden. Vijftien Kamerleden houden het bij de zittende Republikeinse president George Bush.

Dat blijkt uit een peiling van het weekblad Vrij Nederland dat deze week de resultaten publiceert. Een deel van de ondervraagde Kamerleden twijfelt nog, stemde blanco of wilde zijn mening niet geven.

De steun voor Kerry is het grootst onder parlementariërs van de PvdA (unaniem), D66 (unaniem) en VVD. CDA'ers waren het minst geneigd hun mening te geven. Van de twaalf die dat wel deden, zouden er zeven op Kerry stemmen.

Nader

De onafhankelijke kandidaat Ralph Nader kan ook rekenen op steun in het Nederlandse parlement. Vijf van de acht SP-Kamerleden zouden op hem stemmen. In totaal zouden zeven Kamerleden Nader kiezen.
Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=428599&c=11
De SP ik ben er zelf lid van maar ik raad het ze toch echt af om Nader te kiezen. als hij veel stemmen haalt wordt bush namenlijk president (zo is het ook in 2000 gegaan)
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:43:18 #150
65330 Ruzbeh
pi_22730676
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 16:16 schreef Frenkyboy het volgende:
Cool, ik heb nog een foto ook.

[afbeelding]

vlnr, grietje in leren lasje, grietje in blauwe fleece, mijn vriendin die Kerry een hand geeft, MIJN HAND (ik zweer het). Lache man het internet....
!!!!!!

Iemand nog CNN Connects American Agenda gezien?

Former Pentagon vrouw (republikein):
quote:
First of all, we have no ally problem.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:06:44 #151
136 V.
pi_22731186
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 19:40 schreef lenin het volgende:

ik raad het ze toch echt af om Nader te kiezen. als hij veel stemmen haalt wordt bush namenlijk president
Hé, pssst. Tisnietvooruteggie.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:19:18 #152
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22731518
Vergeef me, maar wanneer zijn nu precies de Amerikaanse presidentsverkiezingen?

.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:22:25 #153
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_22731596
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 20:19 schreef Lithion het volgende:

.
De 2e des novembers is officiele stemdag, dus als laatste dag van stemmen, want er kan op plekken al vanaf vandaag gestemd worden.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:24:52 #154
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22731652
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 20:22 schreef The_BoezelaaR het volgende:
De 2e des novembers is officiele stemdag, dus als laatste dag van stemmen
Oke, bedankt.
quote:
want er kan op plekken al vanaf vandaag gestemd worden.
Dat had ik gelezen ja. Een Amerikaan hier heeft ook al per post gestemd.

2 November. Dan gaat dat hele circus mooi aan mij voorbij. Heerlijk.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:29:23 #155
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22731770
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 20:19 schreef Lithion het volgende:

.
Wegwijs bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004

[/spam]
pi_22731841
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 20:06 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hé, pssst. Tisnietvooruteggie.

V.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:35:46 #157
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22731959
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 20:29 schreef Sidekick het volgende:
Wegwijs bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen 2004
Oke. Al die sites gaan in de block-list. .

Goed werk zeg.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:39:33 #158
136 V.
pi_22732069
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 20:31 schreef lenin het volgende:

[..]

De Nederlandse Tweede Kamer heeft geen stem bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:45:33 #159
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22732238
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 20:39 schreef Verbal het volgende:
De Nederlandse Tweede Kamer heeft geen stem bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
T'is toch wat he. Eerst die peiling onder de Nederlandse bevolking die compleet genegeerd wordt en nu dit weer.

Arrogante Amerikanen. .
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 22:09:54 #160
136 V.
pi_22734600
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 20:45 schreef Lithion het volgende:

Arrogante Amerikanen. .
Eikels zijn het.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 22:13:52 #161
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22734698
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 20:45 schreef Lithion het volgende:

[..]

T'is toch wat he. Eerst die peiling onder de Nederlandse bevolking die compleet genegeerd wordt en nu dit weer.

Arrogante Amerikanen. .
Met Kerry gaat dit allemaal anders worden.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 22:21:49 #162
136 V.
pi_22734939
quote:
No more years
Favorite moments from Bush's one-term presidency

Seems like every group and its hamster has put out some kind of dossier on the last four years. Top Bush Lies. One Hundred Mistakes Bush could admit to. Best scandals. Biggest Bush flip-flops. Iraq. The economy. The environment. Corporate pork and payoffs galore. Homeland insecurity. The deficit. On and on it goes.

But I like to remember the little things, those itty-bitty things that really made it special. Those touches of style. The je ne sais quoi of it all. Like choosing Martin Luther King Jr.'s birthday to announce his administration would oppose affirmative action in the University of Michigan case, calling it "divisive," "unfair" and "unconstitutional." Classy timing. Of course, Bush (Andover, Yale, Delta Kappa Epsilon, Harvard Business, three failed oil companies rescued by Daddy's friends, set up by Daddy's friends in baseball and given a huge cut for a tiny investment) never experienced affirmative action in his life. Made it all on his own, pulled himself up by his bootstraps -- black people can do it, too...
Gehele column

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 22:39:55 #163
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22735521
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 22:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Met Kerry gaat dit allemaal anders worden.
Ik geloof er weinig van. We zullen zien wat er over blijft van de verkiezingsretoriek mocht Kerry gaan winnen. Als er daadwerkelijk veranderd moet gaan worden dan lijkt me Ralph Nader het enige consequente alternatief. Amerikanen lijken in meerderheid weinig in hem te zien. Ik vermoed daarom dat er four more years Bush aan zitten te komen. Halverwege een oorlog van leiding wisselen zie ik zo gauw niet gebeuren omdat dit doorgaans duidt op een nederlaag.

Ik ben echter geen helderziende en wordt ook al niet betaald als Amerika-kenner
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_22737124
Nou ja, het enige waar wij als Europeanen mee te maken krijgen is de foreign policy. En die zal onder Kerry niet gek veel verschillen dan Bush.
pi_22737183
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 23:39 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nou ja, het enige waar wij als Europeanen mee te maken krijgen is de foreign policy. En die zal onder Kerry niet gek veel verschillen dan Bush.
Niet met economie?
pi_22737290
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 23:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Niet met economie?
Ook, maar het buitenlands beleid spreekt de meeste mensen meer aan. En deze zal dus nauwelijks verschillen. Engelstalige taalfouten uitgezonderd.
pi_22737425
quote:
19/10 Amerikaans journalist ontslagen wegens protest tegen anti-Kerryfilm

De Amerikaanse journalist Jon Leiberman is, nadat hij had geprotesteerd tegen de uitzending van een kritische film over de Democratische presidentskandidaat John Kerry, door zijn werkgever, het mediabedrijf Sinclair, ontslagen.

De Amerikaanse zender had haar 62 televisiestations opgedragen om tijdens de dagen voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2 november de documentaire 'Stolen Honour: Wounds That Never Heal', een film van journalist Carlton Sherwood, uit te zenden. In de film stellen enkele Vietnamoorlogsveteranen de rol van John Kerry in de anti-oorlogsbeweging aan de kaak.
Kerry nam immers zelf deel aan de oorlog in Vietnam, maar werd na zijn terugkeer één van de meest prominente oorlogstegenstanders.

Het Amerikaanse mediabedrijf, dat de huidige Amerikaanse president George W. Bush tijdens zijn kiescampagne met giften steunde, beroept zich voor zijn beslissing op het recht van vrije meningsuiting.

Leiberman, die aan het hoofd staat van de bedrijfsafdeling in Washington, zei in een interview met de Baltimore Sun dat hij de 45 minuten durende documentaire "eenzijdige politieke propaganda" vindt.
http://www.hbvl.be/nieuws/media_cultuur/default.asp
pi_22739571
Hoe zit het eigenlijk met het drugsbeleid van deze 2 gasten?
of zullen ze daar wel op dezelfde golflengte zitten (jaren de bak indraaien voor jointje, en hier in Nederland mensen oppakken en laten uitleveren wegens evt. XTC smokkel )
Life sucks
  woensdag 20 oktober 2004 @ 09:30:42 #169
136 V.
pi_22742041
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 23:51 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.hbvl.be/nieuws/media_cultuur/default.asp
Ja, dat hele Sinclair-verhaal speelt al een paar weken, en is op het enge af voorbij

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22745049
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 01:15 schreef mr.marcus het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het drugsbeleid van deze 2 gasten?
of zullen ze daar wel op dezelfde golflengte zitten (jaren de bak indraaien voor jointje, en hier in Nederland mensen oppakken en laten uitleveren wegens evt. XTC smokkel )
Kerry zal daar wat minder conservatief op zijn dan Bush (die nota bene zelf drugs heeft gebruikt), maar ik denk dat het beleid bijna hetzelfde blijft
  woensdag 20 oktober 2004 @ 13:09:14 #171
136 V.
pi_22746023
quote:
Feeling the Draft

Those who are worrying about a revived draft are in the same position as those who worried about a return to budget deficits four years ago, when President Bush began pushing through his program of tax cuts. Back then he insisted that he wouldn't drive the budget into deficit - but those who looked at the facts strongly suspected otherwise. Now he insists that he won't revive the draft. But the facts suggest that he will.

There were two reasons some of us never believed Mr. Bush's budget promises. First, his claims that his tax cuts were affordable rested on patently unrealistic budget projections. Second, his broader policy goals, including the partial privatization of Social Security - which is clearly on his agenda for a second term - would involve large costs that were not included even in those unrealistic projections. This led to the justified suspicion that his election-year promises notwithstanding, Mr. Bush would preside over a return to budget deficits.

It's exactly the same when it comes to the draft. Mr. Bush's claim that we don't need any expansion in our military is patently unrealistic; it ignores the severe stress our Army is already under. And the experience in Iraq shows that pursuing his broader foreign policy doctrine - the "Bush doctrine" of pre-emptive war - would require much larger military forces than we now have.
Gehele artikel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22748161
Laatste peilingen van Reuters (Reuters zat er in 1996 en 2000 het dichtst bij de werkelijke uitslag)

pi_22748413
dat schommelt nog best
Life sucks
pi_22750188
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 14:58 schreef mr.marcus het volgende:
dat schommelt nog best
Valt wel mee toch, ze lopen al 3 dagen precies gelijk
  woensdag 20 oktober 2004 @ 16:20:28 #175
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22750253
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 16:17 schreef Chewie het volgende:

[..]

Valt wel mee toch, ze lopen al 3 dagen precies gelijk
wel met een foutmarge van +/- 2,9%, zoals erboven staat. .
pi_22750505
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 16:20 schreef freako het volgende:

[..]

wel met een foutmarge van +/- 2,9%, zoals erboven staat. .
Elke peiling heeft een foutmarge.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 16:35:28 #177
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22750588
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 16:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Elke peiling heeft een foutmarge.
Klopt. Maar dan heeft zeggen dat ze al drie dagen gelijk staan ook niet zoveel nut. . In werkelijkheid zouden ze ook elke dag 3% (of 6%, gelden die foutenmarges voor het verschil of voor de afzonderlijke resultaten?) uit elkaar kunnen hebben gelegen.
pi_22750655
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 16:35 schreef freako het volgende:

[..]

Klopt. Maar dan heeft zeggen dat ze al drie dagen gelijk staan ook niet zoveel nut. . In werkelijkheid zouden ze ook elke dag 3% (of 6%, gelden die foutenmarges voor het verschil of voor de afzonderlijke resultaten?) uit elkaar kunnen hebben gelegen.
Dat zou kunnen, maar de kans erop is zeer gering.
pi_22750681
Heeft iemand een werkende link naar het 'sinclair' verhaal? Over de anti-democratische film die niet/wel vertoond gaat worden?

En weet iemand of Fahrenheit 9/11 nog op de Amerikaanse Nationale TV gaat komen, voor de verkiezingen? Ik las in de Metro dat die vertoning misschien geschrapt zou worden, maar zonder verdere info.
" there is nothing to not be amazed at "
pi_22750760
quote:

[..]

Aangezien stemmers met alleen een mobiele telefoon (of zonder telefoon) niet geteld kunnen worden moet nog maar blijken of de peilingen nog wel zin hebben.
pi_22750783
quote:

[..]

Die foutmarge heeft toch niks te maken met de peiling maar is toch meer een foutmarge op de 'werkelijke' aantal kiezers ten opzichte van het aantal ondervraagden voor een peiling? Zo heeft Maurice de Hond dit een keer uitgelegd.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 16:46:52 #182
136 V.
pi_22750820
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 16:41 schreef corc het volgende:
Heeft iemand een werkende link naar het 'sinclair' verhaal? Over de anti-democratische film die niet/wel vertoond gaat worden?
Nou, antidemocratische film... het schijnt meer een soort verlengde swiftboatvet-ad te zijn.

Hier is een geopinieerde synopsis van wat er aan de hand schijnt te zijn.

En hier nog een.

En nog een

En hier kom ik er een tegen met een smoes van Sinclair
quote:
En weet iemand of Fahrenheit 9/11 nog op de Amerikaanse Nationale TV gaat komen, voor de verkiezingen? Ik las in de Metro dat die vertoning misschien geschrapt zou worden, maar zonder verdere info.
Fahrenheit 9-11 zou op betaal-tv komen, maar 'om juridische redenen' heeft de zender besloten af te zien van uitzending.

V.

[ Bericht 8% gewijzigd door V. op 20-10-2004 16:56:07 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22751708
als Micheal Moore nou cool is, (en dat is ie soms best) geeft ie de rechten van die film gewoon gratis aan een paar zenders zodat ze hem voor de verkiezingen kunnen broadcasten
Life sucks
  woensdag 20 oktober 2004 @ 17:36:23 #184
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22751891
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 17:27 schreef mr.marcus het volgende:
als Micheal Moore nou cool is, (en dat is ie soms best) geeft ie de rechten van die film gewoon gratis aan een paar zenders zodat ze hem voor de verkiezingen kunnen broadcasten
Dat wil ie vast wel. De vraag is welke zenders die film daadwerkelijk WILLEN uitzenden vlak voor de verkiezingen.
pi_22751925
er zijn toch wel zenders die kerry steunen?
Life sucks
pi_22752091
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 17:37 schreef mr.marcus het volgende:
Vast wel maar ik denk dat die zenders het ook niet uit willen zenden.

iemand de trailer van Team America al gezien, let vooral op de dansende Michael Moore
  woensdag 20 oktober 2004 @ 18:29:53 #187
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22753007
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 17:37 schreef mr.marcus het volgende:
Al Jazeera?

De Iraanse Ayatollah heeft vandaag duidelijk gemaakt dat hij Bush steunt.

Zie oo: http://story.news.yahoo.c(...)ap/iran_us_elections
pi_22753441
quote:
Ik weet wel dat timewarner (CNN) geld heeft gestoken in de Kerry campagne. Een endorsement hebben ze niet gegeven.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 22:14:33 #190
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22759026
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 22:04 schreef Disorder het volgende:
Een leuk spel: Laat Bush zo recht mogelijk lopen na een flink aantal borrels.
Oud spel, nieuw jasje.

75 meter.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 22:31:52 #191
65330 Ruzbeh
pi_22759633
Ohhhhohohohoh! Eminem!
quote:
Artist: Eminem
Song: Mosh
Album: Encore

Lyrics :

[I pledge allegiance to the flag of the United States of America
And to the Republic for which it stands
One nation under God
Indivisible・
It feels so good to be back..]

Scrutinize every word, memorize every line
I spit it once, refuel, reenergize, and rewind
I give sight to the blind, mind sight through the mind
I ostracize my right to express when I feel it's time
It's just all in your mind, what you interpret it as
I say to fight you take it as I知 gonna whip someone's ass
If you don't understand don't even bother to ask
A father who has grown up with a fatherless past
Who has blown up now to rap phenomenon that has
Or at least shows no difficulty multi task
And juggling both, perhaps mastered his craft slash
Entrepreneur who has held long too few more rap acts
Who has had a few obstacles thrown his way through the last half
Of his career typical manure moving past that
Mister kiss his ass crack, he's a class act
Rubber band man, yea he just snaps back

Come along, follow me as I lead through the darkness
As I provide just enough spark, that we need to proceed
Carry on, give me hope, give me strength,
Come with me, and I won't stear you wrong
Put your faith and your trust as I guide us through the fog
Till the light, at the end, of the tunnel, we gonna fight,
We gonna charge, we gonna stomp, we gonna march through the swamp
We gonna mosh through the marsh, take us right through the doors

To the people up top, on the side and the middle,
Come together, let's all bomb and swamp just a little
Just let it gradually build, from the front to the back
All you can see is a sea of people, some white and some black
Don't matter what color, all that matters is we gathered together
To celebrate for the same cause, no matter the weather
If it rains let it rain, yea the wetter the better
They ain't gonna stop us, they can't, we're stronger now more then ever,
They tell us no we say yea, they tell us stop we say go,
Rebel with a rebel yell, raise hell we gonna let em know
Stomp, push up, mush, fuck Bush, until they bring our troops home come on just . . .

Come along, follow me as I lead through the darkness
We gonna mosh through the marsh, take us right through the doors, come on

Imagine it pouring, it's raining down on us,
Mosh pits outside the oval office
Someone's trying to tell us something, maybe this is God just saying
we're responsible for this monster, this coward, that we have empowered
This is Bin Laden, look at his head nodding,
How could we allow something like this, Without pumping our fist
Now this is our, final hour
Let me be the voice, and your strength, and your choice
Let me simplify the rhyme, just to amplify the noise
Try to amplify the times it, and multiply it by six
Teen million people are equal of this high pitch
Maybe we can reach Al Quaida through my speech
Let the President answer on high anarchy
Strap him with AK-47, let him go
Fight his own war, let him impress daddy that way
No more blood for oil, we got our own battles to fight on our soil
No more psychological warfare to trick us to think that we ain't loyal
If we don't serve our own country we're patronizing a hero
Look in his eyes, it's all lies, the stars and stripes
They've been swiped, washed out and wiped,
And Replaced with his own face, mosh now or die
If I get sniped tonight you'll know why, because I told you to fight

So come along, follow me as I lead through the darkness
We gonna mosh through the marsh, take us right through the doors

[Eminem speaking angrily]
And as we proceed, to mosh through this desert storm, in these closing statements, if they should argue, let us beg to differ, as we set aside our differences, and assemble our own army, to disarm this weapon of mass destruction that we call our president, for the present, and mosh for the future of our next generation, to speak and be heard, Mr. President, Mr. Senator
Sterk tekst!
pi_22759958
Alles wat in rapvorm wordt uitgedragen is sowieso hysterische nonsens

Consider the source...
  woensdag 20 oktober 2004 @ 22:44:12 #193
65330 Ruzbeh
pi_22760016
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 22:42 schreef Speth het volgende:
Alles wat in rapvorm wordt uitgedragen is sowieso hysterische nonsens

Consider the source...
Ja hallo, heb je het wel gelezen. Dat klinkt dus totaal niet als hysterische nonsens.
Rap of geen rap, het is poezie in z'n sterkste vorm.
pi_22760086
Poezie in z'n sterkste vorm is Vondel.

Dit is gewoon een vorm van plat, jeugdig schopgedrag.
pi_22760958
tegenslag voor Bush:
quote:
20/10 Moslimraad VS onthoudt zich van stemadvies

De overkoepelende Amerikaanse Moslim Taakgroep, waarin tal van grote islamitische organisaties in de Verenigde Staten zijn vertegenwoordigd, geeft zijn achterban dit jaar vermoedelijk geen stemadvies.

Later deze week neemt de organisatie een definitief besluit. Zowel de Democraat John Kerry als de Republikein George Bush aast op de stemmen van de moslims, die een aanzienlijke bevolkingsgroep vormen. Vier jaar geleden adviseerde de raad zijn achterban om op Bush te stemmen.

Toen die na de terreuraanslagen van 11 september 2001 antiterreurmaatregelen invoerde die volgens moslims hun grondwettelijke rechten schonden, liet de raad weten spijt te hebben van dat advies.

Over Kerry is de raad ook niet positief. Die zou tot nu toe te weinig hebben laten zien dat hij de rechten van Amerikaanse moslims wel zal bewaken in de strijd tegen het terrorisme. Toch ziet volgens analisten 75 tot 80 procent van de moslimbevolking meer in Kerry dan in Bush.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)E-9312-F7B4C15673BD}
pi_22761800
Ik vond op een ander forum een lijstje van het volgende. Het geeft naar mijn mening een iets (gerechtvaardigder) genuanceerder beeld van de amerikaanse kiezer waarhet sommige mensen op dit forum nog wel eens aan wil ontbreken.
quote:
As Campaign 2004 entered its home stretch, we asked a variety of policy wonks, journalists, thinkers, and other public figures in the reason universe to reveal for whom they are voting this fall, for whom they pulled the lever last time around, their most embarrassing presidential vote, and their favorite president of all time.
Wat me opviel is dat het overgrote deel van de ondervraagden op de libertarische partij wilde stemmen, Bush en Kerry er ongeveer gelijk uit kwamen en Nader zo goed als niet genoemd werd. Ook de kritiek op het politieke stelsel waarbij volgens de ondervraagden altijd maar op de minder erge van de twee gestemd dient te worden, vond ik opmerkelijk. (hoewel dat natuurlijk gerelateerd is aan libertair stemmen). Een willekeurige selectie van de ondervraagden:
quote:
James Bovard

Bovard is author of The Bush Betrayal (Palgrave Macmillan) and seven other books.

2004 vote: I will probably vote for Badnarik, the Libertarian Party candidate. Both of the major-party candidates brazenly flaunt their contempt for the U.S. Constitution. Regardless of who wins in November, the U.S. likely will have a lousy president for the next four years.
quote:
Drew Carey

Carey stars in Drew Carey?s Green Screen Show, beginning October 7 on the WB.

2004 vote: Quit pretending that it matters, would you? Can you vote for all the nefarious cabals that really run the world? No. So fuck it.
quote:
Steve Chapman

Chapman is a columnist and editorial writer for the Chicago Tribune.

2004 vote: I haven?t decided between John Kerry and Michael Badnarik. I have only the dimmest hopes for a Kerry presidency, but I think Bush has to be held accountable for Iraq, the worst foreign policy blunder since Vietnam, and the accelerated growth of the federal government.
quote:
Glenn Garvin

Contributing Editor Garvin, author of Everybody Had His Own Gringo: The CIA and the Contras (Brassey?s), writes about television for The Miami Herald.

2004 vote: I live in Florida. My votes are randomly assigned based on the interaction of our voting machines, the Miami-Dade Election Commission, and passing UFOs.
quote:
Robert A. George

George is a New York Post columnist, West Indian Catholic stand-up comic, and recovering Republican flunky.

2004 vote: Living in a maximum blue state allows me to vote my conscience. Rather than vote for an entitlement-expanding, tariff-imposing, deficit-increasing, big-government Johnson Republican or an entitlement-expanding, tariff-imposing, tax-increasing, big-government Nixon Democrat, I will vote for Libertarian Party candidate Michael Badnarik.
quote:
Robert Higgs

Higgs is a senior fellow in political economy at the Independent Institute and author, most recently, of Against Leviathan (Independent Institute).

2004 vote: I never vote. I don?t wish to soil my hands.
quote:
Penn Jillette

Jillette is the larger, louder half of the comedy/magic team Penn & Teller and star of Showtime?s Penn & Teller: Bullshit!

2004 vote: I?m undecided (always the stupidest position). I might do the moral thing and not vote at all, or do the sensible thing and vote Libertarian (Badnarik, right?), or I might make 100 bucks from my buddy Tony and vote for Bush. (I told Tony that Bush and Kerry were exactly the same, and he bet me 100 bucks that I didn?t believe that enough to really truly vote for Bush.) But if you want to be pragmatic, I?m in Nevada, so who cares?
En speciaal voor z'n fan:
quote:
P.J. O?Rourke

O?Rourke is H.L. Mencken Research Fellow at the Cato Institute and author, most recently, of Peace Kills (Atlantic Monthly Press).

2004 vote: George W. Bush, because I don?t want Johnnie Cochran on the Supreme Court.

2000 vote: George W. Bush. (I always vote Republican because Republicans have fewer ideas. Although, in the case of George W., not fewer enough.)

Most embarrassing vote: A 1968 write-in for "Chairman Meow," my girlfriend?s cat. It seemed very funny at the time. As I mentioned, this was 1968.

Favorite president: Calvin Coolidge -- why say more?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:57:23 #197
136 V.
pi_22762038
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 17:27 schreef mr.marcus het volgende:
Hij heeft een deal met een aantal videotheek-ketens die het ding gratis uitlenen, geloof ik.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 00:05:08 #198
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22762302
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 23:57 schreef Verbal het volgende:
Hij heeft een deal met een aantal videotheek-ketens die het ding gratis uitlenen, geloof ik.

V.
Michael Moore zou best wel eens meer stemmen voor Bush kunnen opleveren. Als je niet in slaap flikkert tijdens die wanvertoning.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 00:06:49 #199
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22762350
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 23:49 schreef Monolith het volgende:
En speciaal voor z'n fan:
Dank, hoewel ik niks anders verwacht had. Penn Jillette is ook wel leuk om er bij te hebben.

Chairman Meow
  donderdag 21 oktober 2004 @ 00:15:54 #200
136 V.
pi_22762616
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 00:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Michael Moore zou best wel eens meer stemmen voor Bush kunnen opleveren.
Niet in de mate waarin Bush terroristen ronselt voor Al Qaida.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 00:17:32 #201
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22762663
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 00:15 schreef Verbal het volgende:

V.
Geloof je dat soort onzin zelf? De redenering: "oh, ik heb een hekel aan Bush dus ga ik mezelf opblazen"?

Echt weer de troetelfantasie van de linkse kerk dit.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 00:18:58 #202
136 V.
pi_22762704
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 00:17 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Geloof je dat soort onzin zelf? De redenering: "oh, ik heb een hekel aan Bush dus ga ik mezelf opblazen"?

Echt weer de troetelfantasie van de linkse kerk dit.
Touchy.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 00:29:39 #203
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22763003
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 00:18 schreef Verbal het volgende:
Touchy.

V.
"Als je niet lief bent voor het monster, krijg je meer monsters." Dat is de essentie van jouw redenering. En het is onzin.
pi_22763604
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 00:15 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Dit is idd gelul
  donderdag 21 oktober 2004 @ 01:07:35 #205
136 V.
pi_22763843
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 00:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

"Als je niet lief bent voor het monster, krijg je meer monsters." Dat is de essentie van jouw redenering.
Nope. Da's JOUW essentie van mijn redenering. En dàt is inderdaad onzin.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 01:09:52 #206
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22763889
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 01:07 schreef Verbal het volgende:
Nope. Da's JOUW essentie van mijn redenering. En dàt is inderdaad onzin.

V.
En wat is JOUW essentie dan? Of ontdek je nu voor het eerst de stupiditeit van die gedachtegang van je?

Want jij denkt kennelijk dat de zachte hand ingezet moet worden tegen terrorisme, anders krijg je kennelijk meer terrorisme.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 01:23:15 #207
136 V.
pi_22764117
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 01:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En wat is JOUW essentie dan? Of ontdek je nu voor het eerst de stupiditeit van die gedachtegang van je?
Whoa, kun je nog nèt even iets opgefokter doen?
quote:
Want jij denkt kennelijk dat de zachte hand ingezet moet worden tegen terrorisme, anders krijg je kennelijk meer terrorisme.
Ik leg het je wel even uit als de rode waas voor je ogen een beetje is opgetrokken.

Welterusten.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22764152
quote:
Ik leg het je wel even uit als de rode waas voor je ogen een beetje is opgetrokken.
Hopelijk doe je dat ook daadwerkelijk dan, want ik ben wel benieuwd welke redenering aan deze bizarre stelling ten grondslag ligt...
  donderdag 21 oktober 2004 @ 01:26:55 #209
136 V.
pi_22764172
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 01:25 schreef Speth het volgende:

[..]

Hopelijk doe je dat ook daadwerkelijk dan, want ik ben wel benieuwd welke redenering aan deze bizarre stelling ten grondslag ligt...
Zo bizar is die niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 oktober 2004 @ 01:29:34 #210
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_22764214
dat jongetje vandaag bij NOVA die zn spaarpot aan Kerry komt geven en dan verteld dat ie daarvoor oa geld van zn pa heeft gestolen, echt prachtig.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_22764229
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 01:26 schreef Verbal het volgende:

[..]

Zo bizar is die niet.

V.
Je laat iedereen hier wel in spanning.
Ik lees je ongetwijfeld briljante redenering morgenvroeg wel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 21 oktober 2004 @ 01:32:18 #212
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22764262
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 01:23 schreef Verbal het volgende:
Whoa, kun je nog nèt even iets opgefokter doen?
Ik ben niet opgefokt. Ik wordt alleen geconfronteerd met adembenemende domheid.
quote:
Ik geef je wel wat denk-tijd.
quote:
Welterusten.

V.
Gegroet.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 01:34:30 #213
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22764291
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 01:26 schreef Verbal het volgende:
Zo bizar is die niet.

V.
Reptillians zijn net iets verder gezocht, maar het scheelt niet veel.

P.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 08:15:05 #214
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22765668
Ik zag gister op CNN weer leuke beelden over de campagnes. Zo haalde Kerry weer uit naar het Irak-beleid van Bush, en het enige wat het Bushteam wist te zeegen was dat Kerry een "pre 9/11 politician" was met "pre 9/11 politics". Over een zwaktebod gesproken zeg.

Ook nog een interessante uitspraak in een speech van Bush; hij had het over het bezighouden van Zarqawi zodat die elders niet kon toeslaan. Bush heeft zelf niet eens door dat Zarqawi de VS bezighoudt met zijn aanslagen.

Het geeft ook blijk van een minderwaardig kijk op Irak, "ach, er vinden terroristische aanslagen plaats in Irak, gelukkig niet in de VS".

Ook vergeet Bush en conclusie in het rapport van enkele weken geleden waarin stond dat het terrorisme in Irak dankzij het handelen van Bush is opgelaaid.

Ik kijk uit naar 2 november, maar ik vrees met grote vrezen dat we nog 4 desastreuze jaren moeten meemaken met Bush.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 10:20:49 #215
136 V.
pi_22766945
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 01:32 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik ben niet opgefokt. Ik wordt alleen geconfronteerd met adembenemende domheid.
ZO. Die zit.
quote:
Ik geef je wel wat denk-tijd.
Breng die knipoogsmiley maar dwars rectaal bij jezelf in, na dat hysterische gedoe van je
quote:
Gegroet.
Ja. De tering voor je.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22767011
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 08:15 schreef Sidekick het volgende:

Ik kijk uit naar 2 november, maar ik vrees met grote vrezen dat we nog 4 desastreuze jaren moeten meemaken met Bush.
Met Kerry wordt het net zo'n puinhoop, wellicht nog erger. Hij heeft de indruk dat de strijd tegen terrorisme heel makkelijk is, als er maar niet zo'n idioot als Bush aan de macht is. Dat er landen staan te popelen hem in Irak te hulp te schieten met legers capabele troepen die Irak in een handomdraai rustig hebben.

Als het applaus van de VN en Europa voor de speeches is verstomd zal blijken dat er niemand die nog geen troepen in Irak heeft een nuttige bijdrage kan leveren die niet bij de eerste aanval of onthoofding weer vertrekt.
pi_22767132
CNN zendt vanavond om 18.00-19.00 een live programma uit over Amerikanen die in Europa wonen.
pi_22767337
quote:
Schwarzenegger ondersteunt stamcelonderzoek

De Californische Republikeinse gouverneur Arnold Schwarzenegger brak afgelopen maandag met zijn conservatieve achterban door een wetsvoorstel waarbij 3 miljard dollar zal worden vrijgemaakt voor onderzoek naar stamcellen te ondersteunen. Mocht het wetsvoorstel worden aangenomen, dan zou dat betekenen dat er voor de komende tien jaar per jaar 300 miljoen extra beschikbaar is.

Saillant detail is dat Schwarzenegger hiermee direct tegenover zijn eigen partij komt te staan, die in meerderheid tegen dit soort onderzoek is. Steen des aanstoots is het experimenteren met stamcellen, die ontstaan kort na de bevruchting van de eicel. Volgens tegenstanders zijn dit embryo's en dus levende wezens.

Voorstanders menen dat in de nabije toekomst dwarslaesie, Alzheimer en een een aantal andere ziektes genezen kunnen worden. Bekende voorstanders van onderzoek zijn en waren Michael J. Fox, wijlen Christopher Reeve en de familie van de overleden ex-president Ronald Reagan. Ook de schoonvader van Arnold Schwarzenegger, Sargent Shriver, lijdt aan Alzheimer.

Wtf doet Arnie nou bij de Republikeinen
pi_22767470
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Wtf doet Arnie nou bij de Republikeinen
Arnie vind dat de Democraten voor teveel overheidsbemoeienis staan en Republikeinen voor meer eigen verantwoordelijkheid. Dat was toen hij naar de VS kwam mischien zo maar het lijkt nu door de wetgeving onder Bush bijhoorlijk omgedraaid.
pi_22767513
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

Arnie vind dat de Democraten voor teveel overheidsbemoeienis staan en Republikeinen voor meer eigen verantwoordelijkheid. Dat was toen hij naar de VS kwam mischien zo maar het lijkt nu door de wetgeving onder Bush bijhoorlijk omgedraaid.
Ik denk dat de Democraten deze verkiezingen voor minder overheidsbemoeienis staan. Zie mijn sig. Bovendien willen de Republikeinen allerlei beperkingen leggen aan persoonlijke vrijheid. Republikeinen staan helemaal niet voor minder overheid.
pi_22767851
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:55 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk dat de Democraten deze verkiezingen voor minder overheidsbemoeienis staan. Zie mijn sig. Bovendien willen de Republikeinen allerlei beperkingen leggen aan persoonlijke vrijheid. Republikeinen staan helemaal niet voor minder overheid.
Oorspronkelijk wel maar ik vind de Democraten nu ook een betere keus wat betreft persoonlijke vrijheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2004 11:17:07 ]
  donderdag 21 oktober 2004 @ 11:54:23 #222
13036 Frenkyboy
pi_22768545
Republicans are the people who believe that gouvernment is essentially a bad thing and then get elected and prove it..
pi_22768921
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 11:54 schreef Frenkyboy het volgende:
Republicans are the people who believe that gouvernment is essentially a bad thing and then get elected and prove it..
Je bedoelt : Right wing politicians say:" The system doesn't work", then they get elected and prove it.

En PJORourke zal zo wel met de helemaal correcte quote komen. Die is immers afkomstig van P.J. O'Rourke.
pi_22769148
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 11:54 schreef Frenkyboy het volgende:

Helemaal waar.
pi_22769166
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 12:11 schreef Potus het volgende:

[..]

Je bedoelt : Right wing politicians say:" The system doesn't work", then they get elected and prove it.

En PJORourke zal zo wel met de helemaal correcte quote komen. Die is immers afkomstig van P.J. O'Rourke.
Wat is PJORourke? een Republikeinse politicus?
  donderdag 21 oktober 2004 @ 12:31:45 #226
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22769300
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 12:11 schreef Potus het volgende:

"Democrats are the party of government activism...Republicans are the party that says government doesn't work, then they get elected and prove it."
  donderdag 21 oktober 2004 @ 12:33:01 #227
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22769326
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:20 schreef Verbal het volgende:
Breng die knipoogsmiley maar dwars rectaal bij jezelf in, na dat hysterische gedoe van je

Ja. De tering voor je.

V.
Wie is er hier nou opgefokt en hysterisch? En nog onfatsoenlijk ook?

En waar blijft je Bush-terreur theorie nou? Ik zit nog steeds met spanning te wachten.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 12:50:03 #228
13036 Frenkyboy
pi_22769690
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 12:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

"Democrats are the party of government activism...Republicans are the party that says government doesn't work, then they get elected and prove it."
van P.J. O'Rourke dus. Ik had em ergens gehoord maar niet meer helemaal goed onthouden. Dank.
pi_22769785
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 12:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat is PJORourke? een Republikeinse politicus?
quote:
Patrick Jake O'Rourke (born November 14, 1947) is an American political satirist, journalist, and writer. Born in Toledo, Ohio, he was educated at Miami University (Ohio) and Johns Hopkins University.

He confesses that during his student days he was left-leaning hippie, who in the 1970s underwent a damascene conversion. He emerged as a political observer and humorist with definite libertarian, sometimes conservative, and decidedly anti-liberal viewpoints.

O'Rourke wrote articles for several publications before joining National Lampoon in 1973, where he served as managing editor among other roles. Going freelance in 1981, O'Rourke's pieces appeared in magazines such as Playboy, Vanity Fair, Car and Driver, and Rolling Stone. He later became the foreign-affairs desk chief at Rolling Stone, where he remained until 2001.

An early proponent of gonzo journalism, O'Rourke's nascent master-work in the genre was a National Lampoon article, appearing in March of 1979, "How to Drive Fast on Drugs While Getting Your Wing-Wang Squeezed and Not Spill Your Drink." The article later appeared in his first book, Republican Party Reptile (1987), which became a bestseller. As the book's title implies, O'Rourke espoused economic and geopolitical views that were notably right-wing (rare among comedic writers of the day), yet his views on sex and drugs remained uncomfortably liberal for many of his conservative fellows.

O'Rourke can best be described as a libertarian (and has, in fact, sarcastically proposed two other American political parties: one to cater those with his peculiar mixture of views, and another for those who hold the opposite mixture).

His other books are The Bachelor Home Companion (1987), Holidays in Hell (1988), Modern Manners (1990), Parliament of Whores (1991), Give War a Chance (1992), All the Trouble in the World (1994), Age and Guile Beat Youth, Innocence, and a Bad Haircut (1995), The American Spectator's Enemies List (1996), Eat the Rich (1999), The CEO of the Sofa (2001), and Peace Kills: America's Fun New Imperialism (2004) ISBN 0871139197.

Currently O'Rourke is the H. L. Mencken Research Fellow of the Cato Institute and is a regular correspondent for The Atlantic Monthly, and occasionally appears on National Public Radio's radio game show Wait Wait... Don't Tell Me!.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 13:07:44 #230
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22770031
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 12:54 schreef pberends het volgende:
Mooi toch?
pi_22770261
Ik las ergens "Bush is the poster boy for Al Qaeda." En daar zit best wat in. Bush is in de ogen van Moslimfundamentalisten het ultieme uithangbord van het kwaad. hij is Afghanistan en Irak binnengevallen en heeft de oorlog verklaard aan het terrorisme. die oorlog kan hij krijgen. Kerry interesseert ze volgens mij geen bal, maar de haat voor het wilde imperialistische Westen, met Bush als meest openlijke woordvoerder zal ze meer aanhang opleveren. Ik denk niet dat nog vier jaar Bush een afname van het aantal terroristen zal opleveren. Integendeel.
Rationeel denken is er in die contreien niet bij, sterven voor Allah des te meer. Kijk naar de zelfmoordaanslagen in Palestina, Tjetsjenië, Irak.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 13:30:13 #232
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22770459
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 13:20 schreef Potus het volgende:
Ik las ergens "Bush is the poster boy for Al Qaeda." En daar zit best wat in. Bush is in de ogen van Moslimfundamentalisten het ultieme uithangbord van het kwaad. hij is Afghanistan en Irak binnengevallen en heeft de oorlog verklaard aan het terrorisme. die oorlog kan hij krijgen. Kerry interesseert ze volgens mij geen bal, maar de haat voor het wilde imperialistische Westen, met Bush als meest openlijke woordvoerder zal ze meer aanhang opleveren. Ik denk niet dat nog vier jaar Bush een afname van het aantal terroristen zal opleveren. Integendeel.
Rationeel denken is er in die contreien niet bij, sterven voor Allah des te meer. Kijk naar de zelfmoordaanslagen in Palestina, Tjetsjenië, Irak.
Klopt, maar die lui grijpen elke anti-westerse smoes aan. Hoofddoekjes in Frankrijk, kruistochten, de verdrijving van de moren uit Spanje etc. Zonder Bush vinden ze wel weer wat anders om tegen Kerry te gebruiken, Israel of joden of zoiets, en gaan ze gewoon op dezelfde voet verder. Ik maak me daar geen illusies over; het gaat niet om Bush, maar ze gebruiken hem wel als argument. En er zijn altijd andere argumenten. Clinton was ook niet populair onder fundamentalisten.

Dit argument wordt vaak gebruikt om tegen de "war on terrorism" te oreren. En in die zin is het onzin. Clinton deed heel weinig en kreeg ook aanslagen op zijn bordje.
pi_22770853
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 13:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Mooi toch?

Dat hoofd
  donderdag 21 oktober 2004 @ 13:52:06 #234
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22770911
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 13:49 schreef pberends het volgende:
Dat hoofd
Mijn ouwe avatar....
pi_22771449
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 13:30 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Klopt, maar die lui grijpen elke anti-westerse smoes aan. Hoofddoekjes in Frankrijk, kruistochten, de verdrijving van de moren uit Spanje etc. Zonder Bush vinden ze wel weer wat anders om tegen Kerry te gebruiken, Israel of joden of zoiets, en gaan ze gewoon op dezelfde voet verder. Ik maak me daar geen illusies over; het gaat niet om Bush, maar ze gebruiken hem wel als argument. En er zijn altijd andere argumenten. Clinton was ook niet populair onder fundamentalisten.

Dit argument wordt vaak gebruikt om tegen de "war on terrorism" te oreren. En in die zin is het onzin. Clinton deed heel weinig en kreeg ook aanslagen op zijn bordje.
Ik denk stiekem toch dat Bush zijn vijanden iets meer motiveert dan veel van zijn voorgangers. Ik kan me ook hee lgoed voorstellen dat Moslimterreurgroepen liever Bush hebben dan iemand die ze nog moeten leren haten. Bush is ongetwijfeld goed voor de aanmelding van nieuwe terroristen. Hij is een "sterk merk" (in dit geval een twijfelachtige eer): hij is goed bekend in fundamentalistenland.

Cheney heeft meerdere malen geroepen dat de terroristen het liefst Kerry als president zouden hebben. Dat vond ik persoonlijk een van zijn dommere uitspraken.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 14:30:15 #236
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_22771735
Bush had weer een geniale verspreking:

I made myself very clear in and after the debates, and I repeat it here for you; WE WILL NOT HAVE AN ALL VOLUNTARY ARMY!!!

Zie je iedereen om em heen vaag kijken, en uit het publiek hoor je ineens: YES WE WILL!!

Bush kijkt wat rond en ineens: We will have an all voluntary army. Let me re-state that; we will not have a draft!

Geniaal, Bush zegt het fout, maar de plaatselijke loodgieter (bij wijze van spreken) verbetert hem
  donderdag 21 oktober 2004 @ 14:36:12 #237
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22771862
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 14:16 schreef Potus het volgende:
Ik denk stiekem toch dat Bush zijn vijanden iets meer motiveert dan veel van zijn voorgangers. Ik kan me ook hee lgoed voorstellen dat Moslimterreurgroepen liever Bush hebben dan iemand die ze nog moeten leren haten. Bush is ongetwijfeld goed voor de aanmelding van nieuwe terroristen. Hij is een "sterk merk" (in dit geval een twijfelachtige eer): hij is goed bekend in fundamentalistenland.
Elke nieuwe president zouden ze moeten leren kennen. Dat gebeurt nu of in 2008. Zullen ze moeten accepteren. En Iran houdt al "Death to America" dagen sinds begin jaren 80, juist om dit evangelie te verspreiden.
quote:
Cheney heeft meerdere malen geroepen dat de terroristen het liefst Kerry als president zouden hebben. Dat vond ik persoonlijk een van zijn dommere uitspraken.
Niet mee eens. Al Qaida had van Clinton niks te vrezen. Wie zegt dat Kerry steviger dan Clinton zal optreden? Hij komt nog uit New England, home of the softies, ook. Clinton was tenminste nog een zuiderling.
pi_22772149
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 14:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Elke nieuwe president zouden ze moeten leren kennen. Dat gebeurt nu of in 2008. Zullen ze moeten accepteren. En Iran houdt al "Death to America" dagen sinds begin jaren 80, juist om dit evangelie te verspreiden.
Las ik niet ergens dat Iran liever Bush herkozen zag? Zou ik eens moeten nakijken.
quote:
[..]

Niet mee eens. Al Qaida had van Clinton niks te vrezen. Wie zegt dat Kerry steviger dan Clinton zal optreden? Hij komt nog uit New England, home of the softies, ook. Clinton was tenminste nog een zuiderling.
Afgezien van de beetje sneue generalisatie (Massachusetts als home of the softies. Moet je daar eens gaan rondroepen), zal Al Qaeda met alle plezier harder terugslaan tegen Bush als hij harder optreedt tegen terroristen. Je gelooft toch hopelijk niet dat het terrorisme nu minder is geworden dankzij Bush?
pi_22772172
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 14:30 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Bush had weer een geniale verspreking:

I made myself very clear in and after the debates, and I repeat it here for you; WE WILL NOT HAVE AN ALL VOLUNTARY ARMY!!!

Zie je iedereen om em heen vaag kijken, en uit het publiek hoor je ineens: YES WE WILL!!

Bush kijkt wat rond en ineens: We will have an all voluntary army. Let me re-state that; we will not have a draft!

Geniaal, Bush zegt het fout, maar de plaatselijke loodgieter (bij wijze van spreken) verbetert hem
Alleen vanwege die versprekingen mag die van mij nog wel even blijven

Kerry lijkt me wat dat betreft een stuk saaier
pi_22773343
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 14:36 schreef PJORourke het volgende:
Tjonge, ongelofelijk dat jij jezelf serieus neemt.

Van Bush had Al-Qaida pas weinig te vrezen, vanuit z'n ranch (aka home of the softy ).
  donderdag 21 oktober 2004 @ 16:07:35 #241
136 V.
pi_22773808
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 12:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wie is er hier nou opgefokt en hysterisch? En nog onfatsoenlijk ook?
Agossie, was ik eventjes 'niet lief voor het monster'?
quote:
En waar blijft je Bush-terreur theorie nou? Ik zit nog steeds met spanning te wachten.
Dat je met spanning zit te wachten zal me werkelijk aan mijn ongebleekte rectum oxideren, maar beloofd is beloofd.

Het is zoo simpel (en mij dan adembenemend dom noemen): de aanpak van de regering Bush, en dan dus voornamelijk de oorlog in Irak, heeft geleid tot een versterking van terreurbewegingen, waaronder Al Qaeda. Afgelopen weekend nog heeft de groep van al-Zarqawi zich nog publiekelijk gemeld om onder de paraplu van Al Qaeda verder te gaan. De aanpak van de 'chickenhawks' is niet zo erg goed gevallen, ook niet bij gematigde moslims.

Nu kun je wel voor jezelf proberen te redeneren dat het is: óf je bent voor de aanpak van Bush, óf je bent een watje met fluwelen handschoentjes, maar dat is natuurlijk argumentatie van de koude grond, en ik mag hopen niet die van iemand die anderen op arrogante toon 'adembenemend dom' noemt, want dat zou wel heel sip zijn.

V.

[ Bericht 3% gewijzigd door V. op 21-10-2004 16:34:24 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 16:09:16 #242
136 V.
pi_22773850
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 14:49 schreef Potus het volgende:

Je gelooft toch hopelijk niet dat het terrorisme nu minder is geworden dankzij Bush?
Volgens mij wel. Hij werd namelijk nogal hysterisch toen ik het tegendeel meldde.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 17:33:53 #243
65330 Ruzbeh
pi_22775495

Jawel... jawel...

BOOOOOOOM! Schopt bijna de hoofdjes van de kinderen af!
quote:
Senator John Kerry, a lean athlete who is the picture of health as he skis, skates, cycles and windsurfs, is in robust condition, he and his doctors said in their first extended interviews discussing his medical history.
http://www.nytimes.com/20(...)01159e8ed7de&ei=5070
pi_22775545
pi_22776457
Feel free to ignore my comments.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 18:54:52 #246
65330 Ruzbeh
pi_22776990
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 18:28 schreef Michael_Moore het volgende:
[afbeelding]
Oh dies goed!!
pi_22777166
Leuk, heb nog wel een stuk of honderd cartoons hier liggen, maar ik ga het niveau maar niet omhoog schoppen.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 19:14:58 #248
65330 Ruzbeh
pi_22777432
Ja daaaag nu kan ik niet meer stoppen.

pi_22777555
Hahahahaha

Wat origineel! Of is dat soms ook politieke humor op zijn sterkst?
pi_22777907
Nog wat over sport en de kandidaten: http://www.iht.com/articles/2004/10/21/news/arena.html.
pi_22778053
Op de een of andere manier kunnen Bush-haters niet zonder leuke tekeningetjes en plaatjes. Zie Harry Winter bij Buitenhof.
pi_22778263
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 19:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Op de een of andere manier kunnen Bush-haters niet zonder leuke tekeningetjes en plaatjes.
Ik wel hoor.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 20:55:36 #253
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22779993
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 16:07 schreef Verbal het volgende:
Het is zoo simpel (en mij dan adembenemend dom noemen): de aanpak van de regering Bush, en dan dus voornamelijk de oorlog in Irak, heeft geleid tot een versterking van terreurbewegingen, waaronder Al Qaeda. Afgelopen weekend nog heeft de groep van al-Zarqawi zich nog publiekelijk gemeld om onder de paraplu van Al Qaeda verder te gaan. De aanpak van de 'chickenhawks' is niet zo erg goed gevallen, ook niet bij gematigde moslims.
Bullshit dus. Kan je dit bewijzen? Of is dit een gevalletje van adembenemend dom wensdenken?
  donderdag 21 oktober 2004 @ 20:56:42 #254
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22780020
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 16:09 schreef Verbal het volgende:
Volgens mij wel. Hij werd namelijk nogal hysterisch toen ik het tegendeel meldde.

V.
De enige hier die hysterisch en onfatsoenlijk is ben jij. Jij bent zeker geen weerwoord gewend.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 21:11:32 #255
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22780383
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 20:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Bullshit dus. Kan je dit bewijzen? Of is dit een gevalletje van adembenemend dom wensdenken?
Zet je tv eens aan, en bekijk hoe we elke dag worden overspoeld door berichtgeving over terrorisme/onthoofdingen/aanslagen van Zarqawi en co.
pi_22780433
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 20:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Kan jij het falsifiëren? Kortom: het is een mening, die net zoveel of zo weinig waard is als die van jou over dit onderwerp. De redenering van Verbal is in ieder geval niet strijdig met common sense. Dus niet direct bullshit, zoals je toch impliceert.
pi_22780502
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 21:11 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zet je tv eens aan, en bekijk hoe we elke dag worden overspoeld door berichtgeving over terrorisme/onthoofdingen/aanslagen van Zarqawi en co.
Lol, vind je het raar dat het aantal slachtoffers omhoog schiet nu Bush juist het conflict met die groeperingen opzoekt in Iraq. Bush heeft de post-war situatie compleet verkeerd aangepakt, maar daar is het hele Pentagon ook over eens.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 21:16:51 #258
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22780519
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 21:16 schreef NightH4wk het volgende:

Bush heeft de post-war situatie compleet verkeerd aangepakt, maar daar is het hele Pentagon ook over eens.
Oh? Wat voor kritiek uit het Pentagon dan?
pi_22780536
quote:
Je zegt dus gewoon wat Michael Moore e.a zeggen, namelijk dat de strenge aanpak van Bush de neiging van moslimextremisten om terroristische aanvallen te plegen alleen maar doet toenemen. Dit is natuurlijk een beetje krom... Maar die discussie is volgens mij al vaker gevoerd. In mijn ogen moet je in geen geval zwichten voor een vijand, maar moet je hem bestrijden.
quote:
Nu kun je wel voor jezelf proberen te redeneren dat het is: óf je bent voor de aanpak van Bush, óf je bent een watje met fluwelen handschoentjes, maar dat is natuurlijk argumentatie van de koude grond, en ik mag hopen niet die van iemand die anderen op arrogante toon 'adembenemend dom' noemt, want dat zou wel heel sip zijn.
Dat zegt niemand, maar ik denk zelf dat het terrorisme voortvloeit uit de natuurlijke neiging van bepaalde mensen om zich te verzetten tegen alles wat sterker en machtiger is dan zij. Bush straalt macht uit, dat is waar zij niet van houden. Dat is echter niet iets waarop Bush bekritiseerd moet worden. Als terroristen je haten, moet je wel iets goed doen..
pi_22780625
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 21:16 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Oh? Wat voor kritiek uit het Pentagon dan?
Adviseurs, generaals, enz enz. En ook allemaal in dezelfde media die jij aanhaalde in je post dus ik weet niet er niet naar het nieuws kijkt. Vandaag nog een bericht hierover in de NYT: klik en in verschillende weblogs is ook al vanaf het begin kritiek.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 21:42:09 #261
136 V.
pi_22781147
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 21:17 schreef Speth het volgende:

[..]

Je zegt dus gewoon wat Michael Moore e.a zeggen, namelijk dat de strenge aanpak van Bush de neiging van moslimextremisten om terroristische aanvallen te plegen alleen maar doet toenemen. Dit is natuurlijk een beetje krom... Maar die discussie is volgens mij al vaker gevoerd. In mijn ogen moet je in geen geval zwichten voor een vijand, maar moet je hem bestrijden.
Leuk dat je Michael Moore erbij wilt halen (heel apart, als er iets wordt gezegd waar men het niet mee eens is, komt voodoopop MM weer om de hoek zeilen, en huuuuu, je mening is bevlekt), maar ik zeg iets dat terrorisme-experts ook zeggen.
Maar misschien weet jij er meer vanaf dan die experts, dat kan natuurlijk altijd.
quote:
Dat zegt niemand
O nee? Jij gaat niet door voor de koelkast:
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 01:09 schreef PJORourke het volgende:
quote:
maar ik denk zelf dat het terrorisme voortvloeit uit de natuurlijke neiging van bepaalde mensen om zich te verzetten tegen alles wat sterker en machtiger is dan zij.
Dat zal best.
quote:
Bush straalt macht uit, dat is waar zij niet van houden.
My god, dit argument kun je niet menen
quote:
Dat is echter niet iets waarop Bush bekritiseerd moet worden. Als terroristen je haten, moet je wel iets goed doen.
En dit ook niet...

Kom alsjeblieft even met wat betere argumenten.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22781323
Ik vind dat Bush macht uitstraalt, ja. Hij is immers een machtige man en heeft een autoritaire manier van regeren. Daar houden terroristen niet van, dus reageren ze er sterker op. Is dat zo'n vreemde gedachte?
quote:
O nee? Jij gaat niet door voor de koelkast:
Ok, die post had ik niet gelezen. Ik had het iig zelf niet gezegd.
pi_22781352
Terrorisme kan alleen bestreden worden door die landen (Afrika, deel MO) te betrekken in de globalisatie zodat ze niet meer gekidnapt kunnen worden door vage groeperingen die ze terug willen sturen naar de 7e eeuw.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 21:52:51 #264
136 V.
pi_22781454
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 21:48 schreef Speth het volgende:
Ik vind dat Bush macht uitstraalt, ja. Hij is immers een machtige man en heeft een autoritaire manier van regeren. Daar houden terroristen niet van, dus reageren ze er sterker op. Is dat zo'n vreemde gedachte?
Allereerst wordt door een medestander van jou in dit topic mijn hoofd er bijna afgebeten omdat hij mijn stelling uit zijn verband trekt en daar dan pissed over wordt en het ridiculiseert met de tekst
quote:
De redenering: "oh, ik heb een hekel aan Bush dus ga ik mezelf opblazen"?
...en jij gaat het vervolgens serieus menen.

Ik denk dat je een heel erg simpel beeld hebt van de oorzaken van terrorisme als dit is hoe je serieus denkt, ja.
quote:
Ok, die post had ik niet gelezen. Ik had het iig zelf niet gezegd.
Mijn post waar jij op reageerde was dan ook mede gericht aan de schrijver van dat stukje tekst

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 21:53:50 #265
136 V.
pi_22781491
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 21:49 schreef NightH4wk het volgende:
Terrorisme kan alleen bestreden worden door die landen (Afrika, deel MO) te betrekken in de globalisatie zodat ze niet meer gekidnapt kunnen worden door vage groeperingen die ze terug willen sturen naar de 7e eeuw.
O?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22781612
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 21:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

O?

V.
Denk het, dat de Security Council iets minder problemen heeft met Brazilie dan met Noord-Korea mbt opwerkingsfabrieken op dit moment zou je denk ik op een hoop kunnen gooien omdat de eerste verder in de globalisatie zit.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 21:59:45 #267
136 V.
pi_22781664
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 21:57 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Denk het, dat de Security Council iets minder problemen heeft met Brazilie dan met Noord-Korea mbt opwerkingsfabrieken op dit moment zou je denk ik op een hoop kunnen gooien omdat de eerste verder in de globalisatie zit.
Globalisatie als de grote one-size-fits-all-oplossing, dus?

Halleluja, weg zijn de problemen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22781724
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 21:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Globalisatie als de grote one-size-fits-all-oplossing, dus?

Halleluja, weg zijn de problemen?

V.
Je zou het globalisatie kunnen noemen idd. Europa lijkt me ook iets veiliger op dit moment nu we wat internationaler bezig zijn met een EU binnen Europa enzo.
pi_22781760
quote:
Ik denk dat je een heel erg simpel beeld hebt van de oorzaken van terrorisme als dit is hoe je serieus denkt, ja.
Natuurlijk liggen er veel meer oorzaken aan ten grondslag, maar de kern van de oorzaak ligt in de cultuur van de islam die, onder bepaalde omstandigheden, terroristen kan voortbrengen. Ik denk dat een van de belangrijkste omstandigheden waaraan nu voldaan wordt de mate van autoriteit van datgene waartegen gestreden gaat worden is.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 22:06:11 #270
136 V.
pi_22781859
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 22:02 schreef Speth het volgende:

[..]

Natuurlijk liggen er veel meer oorzaken aan ten grondslag, maar de kern van de oorzaak ligt in de cultuur van de islam die, onder bepaalde omstandigheden, terroristen kan voortbrengen. Ik denk dat een van de belangrijkste omstandigheden waaraan nu voldaan wordt de mate van autoriteit van datgene waartegen gestreden gaat worden is.
Ik denk meer dat o.a. het beeld van een dominant, hegemonisch en rücksichtlos Amerika het land parten speelt.

Maar dat ben ik.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 22:15:58 #271
136 V.
pi_22782141
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 14:49 schreef Potus het volgende:

[..]

Las ik niet ergens dat Iran liever Bush herkozen zag? Zou ik eens moeten nakijken.
http://www.theglobeandmail.com/servlet/story/RTGAM.20041019.wiran1019/BNStory/Front

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22783097
LOL @ Nova New York promo denet... Kerry begroet Holland
pi_22788220
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 19:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Op de een of andere manier kunnen Bush-haters niet zonder leuke tekeningetjes en plaatjes. Zie Harry Winter bij Buitenhof.
lul niet joh, als 1 persoon hiervoor uitermate geschikt is dan is het Bush wel...
Feel free to ignore my comments.
pi_22794155
De New York Times over de inmiddels beruchte documantaire Stolen Honor over Kerry:
quote:
Stolen Honor: Wounds That Never Heal," the highly contested anti-Kerry documentary, should not be shown by the Sinclair Broadcast Group. It should be shown in its entirety on all the networks, cable stations and on public television.

This histrionic, often specious and deeply sad film does not do much more damage to Senator John Kerry's reputation than have the Swift Boat Veterans for Truth's negative ads, which have flooded television markets in almost every swing state. But it does help viewers better understand the rage fueling the unhappy band of brothers who oppose Mr. Kerry's candidacy and his claim to heroism.
http://www.nytimes.com/20(...)&partner=rssuserland
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:43:39 #275
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_22794545
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:26 schreef CeeJee het volgende:
De New York Times over de inmiddels beruchte documantaire Stolen Honor over Kerry:
[..]

http://www.nytimes.com/20(...)&partner=rssuserland
Freedom of speech . Tenzij je te veel beelden wilt tonen van doodskisten en uitvaartplechtigheden van Amerikaanse soldaten, want dat is ongepast.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 19:54:51 #276
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22802441
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 21:13 schreef Potus het volgende:
Kan jij het falsifiëren? Kortom: het is een mening, die net zoveel of zo weinig waard is als die van jou over dit onderwerp. De redenering van Verbal is in ieder geval niet strijdig met common sense. Dus niet direct bullshit, zoals je toch impliceert.
Oh, nu is het opeens een mening ? Eerder was het nog een stelling. En als je een stelling poneert dien je die te bewijzen of te onderbouwen. Wat mij betreft valt dit in de categorie drogredenen of complottheorieen zoals Marcel van Dam die graag gebruikt.

Als ik bewijs zie ben ik graag bereid mijn visie te herzien, maar met bewijs bedoel ik harde feiten en geen column van Ronald Plasterk.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 19:58:37 #277
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22802520
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 21:11 schreef Sidekick het volgende:
Dus alles wat op TV komt is opeens een waarheidsgetrouw beeld van de werkelijkheid?

Zarqawi is een ordinaire terrorist die echt geen Bush nodig heeft om mensen op te blazen. Hij komt uit Jordanie, dus niet uit Irak. Hij onthoofd immers ook zogenaamde moslimbroeders. Of is Egypte opeens ook een vazal van de VS?
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 20:01:11 #278
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22802588
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 21:52 schreef Verbal het volgende:
Allereerst wordt door een medestander van jou in dit topic mijn hoofd er bijna afgebeten omdat hij mijn stelling uit zijn verband trekt en daar dan pissed over wordt en het ridiculiseert met de tekst
Doe eens normaal zeg.
pi_22802720
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 19:54 schreef PJORourke het volgende:
Als ik bewijs zie ben ik graag bereid mijn visie te herzien, maar met bewijs bedoel ik harde feiten en geen column van Ronald Plasterk.
Of een presentatie van Colin Powell.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 20:18:04 #280
136 V.
pi_22802941
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 20:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Doe eens normaal zeg.
splinter / balk

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 20:22:04 #281
136 V.
pi_22803011
Ik weet niet hoe hoog het Ronald Plassterk-gehalte is van het International Institute for Strategic Studies of het Center for the Study of Terrorism and Political Violence, magoed:
quote:
Iraq War Helped Boost Al Qaeda
Allowed Network to Recruit: Experts

LONDON - The U.S.-led war on Iraq gave Al Qaeda the opportunity to reinvigorate its weakened terrorist network with new recruits and more funding, say experts on terrorism.

The Iraq war "clearly increased the terrorist impulse," said Jonathan Stevenson, senior fellow for counter-terrorism at London's International Institute for Strategic Studies.
Hele artikel.

Maar het zullen stiekem wel extreem-linkse splintergroeperingen zijn

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 20:24:18 #282
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22803052
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 19:58 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dus alles wat op TV komt is opeens een waarheidsgetrouw beeld van de werkelijkheid?
Nee hoor, die onthoofdingen en aanslagen zijn linkse praatjes. Slaap zacht.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 20:24:57 #283
67640 SaintOfKillers
pi_22803070
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 19:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Oh, nu is het opeens een mening ? Eerder was het nog een stelling. En als je een stelling poneert dien je die te bewijzen of te onderbouwen.
Dus om een stelling te poneren, moet je met bewijzen en onderbouwing komen, maar als je ze wil ontkrachten, volstaat een simpel "bullshit"?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 20:27:16 #284
136 V.
pi_22803110
Nog meer linkse praat:
quote:
More than a Few Campaign Stops
How Rice Has Changed the Role of National Security Adviser

by Ivo Daalder and Mac Destler

In making the rounds to give speeches in support of President Bush's foreign policy, Condoleezza Rice continues, in disturbing ways, to redefine the role of the national security adviser. Contrary to the advice of her mentor, former national security adviser Brent Scowcroft, who in 2001 admonished that the adviser should be "seen occasionally and heard even less," she has become the most publicly visible holder of this office since Henry Kissinger.

Rice spent much of September and October on the road, with talks made or scheduled in the battleground states of Florida, Ohio, Pennsylvania, Oregon, Washington, and Michigan. None of her predecessors, Kissinger included, was involved this way in presidential campaign politics. Of those who filled her job in the past quarter century, none gave more than two foreign policy speeches during the two months prior to a presidential election. And those talks were given in traditional venues in New York and Washington.
Gehele artikel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 20:36:08 #286
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_22803279
Het is vrij simpel imo. Als de voedingsbodem vergroot wordt zal het ook meer aanhang vinden.

Oorlog en geweld, armoede, onrechtvaardigheid, corruptie, etc. Eigenlijk alles wat de basisbehoeften zoals veiligheid, zorg en toekomstperspectief ondermijnt.

Wat het buitenlands beleid van Bush tot gevolg heeft en heeft gehad mag iedereen zelf beoordelen.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:04:45 #287
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22803853
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 20:24 schreef Sidekick het volgende:
Nee hoor, die onthoofdingen en aanslagen zijn linkse praatjes. Slaap zacht.
Over drie-kwart van Irak hoor je nooit wat. Weet jij dan wat daar gebeurt? Ik niet. Misschien gaat het daar wel heel goed, en past dat niet in het plaatje van de media.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:05:49 #288
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22803870
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 20:22 schreef Verbal het volgende:
Ik weet niet hoe hoog het Ronald Plassterk-gehalte is van het International Institute for Strategic Studies of het Center for the Study of Terrorism and Political Violence, magoed:

Maar het zullen stiekem wel extreem-linkse splintergroeperingen zijn

V.
Iemand die iets zegt is geen bewijs.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:06:23 #289
65330 Ruzbeh
pi_22803883
http://maddox.xmission.com/limits_to_freedom.html

Waarom geven de republikeinen het gewoon niet toe. Bush is gehaat, meer dan welke president dan ooit. Dat is al genoeg om op Kerry te stemmen!

Anyone But Bush 2004!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:06:47 #290
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22803893
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 20:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dus om een stelling te poneren, moet je met bewijzen en onderbouwing komen, maar als je ze wil ontkrachten, volstaat een simpel "bullshit"?
Ik impliceer dat er geen bewijs is, zei het op wat ongenuanceerde manier.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:07:22 #291
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22803906
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 21:06 schreef Ruzbeh het volgende:
http://maddox.xmission.com/limits_to_freedom.html

Waarom geven de republikeinen het gewoon niet toe. Bush is gehaat, meer dan welke president dan ooit. Dat is al genoeg om op Kerry te stemmen!

Anyone But Bush 2004!
Hij is gehaat in Europa. Niet in de VS.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:08:23 #292
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22803929
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 20:27 schreef Verbal het volgende:
Nog meer linkse praat:
V.
Ivo Daalder, altijd objectief
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:09:14 #293
67640 SaintOfKillers
pi_22803951
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 21:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik impliceer dat er geen bewijs is, zei het op wat ongenuanceerde manier.
Ah. Dan impliceer ik dat jij er een dubbele standaard op na houdt. Ongenuanceerd.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:14:42 #294
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22804081
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 20:36 schreef NorthernStar het volgende:
Het is vrij simpel imo. Als de voedingsbodem vergroot wordt zal het ook meer aanhang vinden.

Oorlog en geweld, armoede, onrechtvaardigheid, corruptie, etc. Eigenlijk alles wat de basisbehoeften zoals veiligheid, zorg en toekomstperspectief ondermijnt.

Wat het buitenlands beleid van Bush tot gevolg heeft en heeft gehad mag iedereen zelf beoordelen.
De armoede in de Arabische wereld is louter aan hun eigen regeringen te danken. Die ook het antisemitisme en het anti-amerikanisme aanwakkeren om af te leiden van de binnenlandse problemen en het gebrek aan vrijheid en democratie. Religieus extremisme komt sommige machthebbers dan goed uit. Dan hoef je geen liberale westerse democratie op te bouwen. Zo publiceert de Cairo Times meer artikelen over Israel dan over de rest van de wereld buiten Egypte.

In Egypte is er geen buitenlands excuus voor de armoede. Die hebben ze zelf gecreeerd. Net na WO 2 was Egypte rijker dan Griekenland, en klaar om aan te sluiten met het westen.

En ze haten Amerika al sinds de jaren tachtig, in het geval van Iran zelfs langer. En nu krijgt Bush opeens de schuld? Flikker toch op zeg.

Over voedingsbodems gesproken, dan mag je Al Jazeera en klonen ook wel aanwijzen. Objectiviteit is daar ver te zoeken.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:16:21 #295
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22804123
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 21:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ah. Dan impliceer ik dat jij er een dubbele standaard op na houdt. Ongenuanceerd.
Nee hoor. Volgens de conventies der logica hoef je niet te bewijzen dat een stelling onjuist is. Een tegenvoorbeeld voldoet.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:17:09 #296
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22804148
Via oa www.suprnova.org is een filmpje met de titel "Something About W" te downloaden, erg aardig

Vooral als je dan zijn speech uit 2000 ziet en dan ziet dat hij precies het tegenover gestelde heeft gedaan de laatste jaren

http://www.somethingaboutw.org/watch/index.html en hier staat ie deels online
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:23:04 #297
65330 Ruzbeh
pi_22804297
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 21:07 schreef PJORourke het volgende:
Niet in de VS.
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 21:06 schreef Ruzbeh het volgende:
Waarom geven de republikeinen het gewoon niet toe.
Nou Ruzbeh, daar zeg je me wat.
pi_22804818
quote:
Hij is gehaat in Europa. Niet in de VS.
Hij is overal gehaat, zelfs in de VS. Hij wordt het meest gehaat in het Midden-Oosten en Centraal Azië, en gôh, laten daar nou net de meeste terroristen vandaan komen. Wat een toeval.

Hij wordt ook op handen gedragen, door een minderheid in de VS maar dat was de vraag niet.
pi_22805093
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 21:41 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Hij is overal gehaat, zelfs in de VS.

Hij wordt ook op handen gedragen, door een minderheid in de VS maar dat was de vraag niet.
Ik denk dat ie sowieso de geschiedenisboekjes in gaat als één van de allerslechtste presidenten ooit, of hij nou herkozen wordt of niet.
pi_22805160
pi_22805176
Vol = vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')