Cerbie | zondag 10 oktober 2004 @ 22:50 |
![]() ![]() ![]() Het grote [Simcity 4] topic Het grote [SimCity 4] topic deeltje II Het grote [SimCity 4] topic deeltje III Het [SimCity 4] topic deeltje IV Het [SimCity 4] topic deeltje V Het [SimCity 4] topic deeltje VI Het Grote [SimCity IV] topic, deeltje 7 Het Grote [SimCity IV] topic, deeltje 8 Het Grote [SimCity IV] topic, deeltje 9 Deel 10 alweer ![]() | |
Brasco125 | zondag 10 oktober 2004 @ 23:02 |
Om ff verder te gaan, over het opbouwen van je steden: Ik hou altijd van een beetje organische steden, dus begin ik uit historisch oogpunt. Hoe zouden setllers zo'n stad stichten met welke uitgangsputen(toegang tot zee en makkelijk te verdedigen tegen vijanden en bandieten, hoe breid het zich uit. Dus begin ik steden meestal bij een monding van een rivier of boven op een berg. Het centrum laat ik nooit groter dan medium bouwen en in Chicago 1890 stijl (daarna wat je wil behouden historisch verklaren en wat landmarks er tussen) Bij het water uiteraard canals. | |
Sjaak-Banaan | zondag 10 oktober 2004 @ 23:06 |
*tvp | |
TimmyAsd | zondag 10 oktober 2004 @ 23:15 |
tvp | |
Fred | zondag 10 oktober 2004 @ 23:26 |
Over het bouwen: Ik bouw meestal groots opgezette steden. Het idee van een Vinex locatie, maar dan op een Amerikaanse stijl: lange rechte wegen. Grote woonwijken en kantoorgebieden. Een blok is nooit groter dan 6x6 en is minstens voorzien van een blok van 1x3 met bus, metro en een parkje. Tussen de blokken ligt van oost naar west een straat en van noord naar zuid een weg. Om de drie blokken ligt er in alle richtingen een hoofdstraat. om de 4 van die grote blokken ligt er dan een snelweg. Beloningen, Stadhuis, Ambtswoning, Rechtbank e.d. liggen vaak in het centrum van de stad. | |
blieblie | zondag 10 oktober 2004 @ 23:33 |
wat screenshots van mijn chaostown: (Overkill van Albert Heijns, hoezo jezelf beconcureren ![]() Snachts. Overdag. | |
Rag | zondag 10 oktober 2004 @ 23:41 |
gooi deze url dinges even in je op: http://simcity.ea.com/update/index_update.php ![]() | |
operator82 | zondag 10 oktober 2004 @ 23:43 |
quote:WTF, hoe kon ik je reactie over hoofd zien??! Argh, i'm blind. Als ik schizofreen was, had ik mezelf in de rolstoel getrapt. Topic had ik al 2x doorgelezen, toch je reachtie niet gelezen. ![]() quote:De spul is legaal, ik heb gekeken op websteks van nVidia en Simcity, en allerlei 'patches' binnengehaald, toch draait het spel nog steeds niet. Je bedoelde wellicht deze?: http://simcity.ea.com/update/index_update.php. Dat treft, daar heb ik ook gekeken, de patch versie was exact als die door mij aangeschafte Simcity 4 (in EA Classics verpakte ceedee). Ik zit hier erg met dit probleem, in mijn jeugd heb ik vaak Simcity (niet de 2000/3000/4 versie, maar, ja, de 1ste versie!) gespeeld. ![]() ![]() ![]() | |
Black-Hole | maandag 11 oktober 2004 @ 12:04 |
tvp ![]() | |
Brasco125 | maandag 11 oktober 2004 @ 12:09 |
Ik heb een nVidia GForce4 kaart.. ik had ook problemen. Bij mij werkte Simcity4 goed, tot ik detinonator of zo iets had geupgrade. Ging het dus niet meer werken.. Ik heb nu de oudste versie van mijn drivers draaien, die nog wel werkte en de simcity update ook niet geinstalleerd. | |
Cerbie | maandag 11 oktober 2004 @ 15:38 |
De eerste versie heb ik hier ook nog liggen, maar die wil maar niet onder XP ![]() Ik heb nu ook een radical mod in gebruik ![]() | |
DaMascot | maandag 11 oktober 2004 @ 18:59 |
Ik heb alleen Simcity 3000, mag ik daar hier ook een paar vragen over stellen? Want kan geen SimCity 3000 topics meer vinden | |
Rag | maandag 11 oktober 2004 @ 20:08 |
@operator82: Al eens geprobeert om SC4 onder software te laten renderen? 'T kan wel iets langzamer gaan, en de graphix zijn wat waziger, maar 't kan helpen.. @ Cerbie: ![]() Véél effectiever, gewoon even over de rand storten en klaar ![]() (is jammergenoeg niet meer te verkrijgen (PEG enzo) :'() Anyway, deze wilt ook wel eens helpen om 't te verminderen: Black Hole Waste Management Corp quote: ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Rag op 11-10-2004 20:16:55 ((:) ] | |
blieblie | maandag 11 oktober 2004 @ 20:12 |
quote:haha ![]() Die is echt heel goed ![]() | |
Refragmental | maandag 11 oktober 2004 @ 20:20 |
quote:WOW ![]() Dat wil ik ook!! | |
operator82 | maandag 11 oktober 2004 @ 21:16 |
quote:Waar kan ik dan de oudere versies van de drivers vinden? | |
Cerbie | maandag 11 oktober 2004 @ 21:29 |
LOL, kun je die plugin niet uploaden? Ik gebruik de blackhole nu ja, hij had wel wat vakjes groter mogen zijn, dit is nogal heel onrealistisch ![]() | |
operator82 | maandag 11 oktober 2004 @ 21:35 |
quote:Stofware renderen? Hoebedoeltu? ![]() ![]() | |
Cerbie | maandag 11 oktober 2004 @ 21:42 |
quote:Staat ergens in de opties van het spel ![]() | |
DaMascot | maandag 11 oktober 2004 @ 21:54 |
Ik heb een paar vragen over Simcity 3000... speel het pas net dus kom niet met je lompe rekaties ![]() * Wanneer kan ik snelwegen bouwen, dit kan niet vanaf het begin ? * Hetzelfde probleem hierboven maar dan voor vliegvelden? * Waarom kan je geen spoorwegovergangen maken, dus dat je rails de weg over kan laten steken? * Waarom groeit mij haven niet, ook al maak ik m heel groot en ligt die zo dicht mogelijk tegen de kust aan? Ik hoop dat iemand mij kan helpen ![]() | |
Brasco125 | maandag 11 oktober 2004 @ 21:55 |
Dude, ik zal eens even kijken of ik hier nog een oude versie heb liggen (zit nu op mijn iBook, driver moet ergens op mijn servers staan maar daar kan ik nu niet bij.. als je me op een of andere manier je email geeft dan mail ik hem naar je.. doen ze hier ook aan PM's? ![]() | |
DaMascot | maandag 11 oktober 2004 @ 22:00 |
quote:Had je het tegen mij... ?? ![]() Edit: mn mail is damascot[apenstaaaaaaaaart]gmail[puntt].com [ Bericht 5% gewijzigd door DaMascot op 11-10-2004 22:17:20 ] | |
Atreidez | maandag 11 oktober 2004 @ 22:14 |
![]() | |
Brasco125 | maandag 11 oktober 2004 @ 22:51 |
quote:Als jij een oude-nvidia-driver nodig hebt voor je SC3000 ![]() Ik doelde uiteraard op Operator82 | |
Black-Hole | dinsdag 12 oktober 2004 @ 12:43 |
Ik zit net op simtropolis te kijken naar wat leuke bat- en lot-files. Alleen wat is nou het verschil tussen deze 2? Zal vanavond wel weer een screen plaatsen van waar ik nu mee bezig ben. | |
operator82 | dinsdag 12 oktober 2004 @ 15:21 |
quote:Jongen.... bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!! M'n mailadres is w32.netsky.qmmi.48[apenstaartje]home.nl. ![]() Binnenkort kom ik jullie stalken in dit topic als het lukt met de spel. ![]() | |
Black-Hole | dinsdag 12 oktober 2004 @ 19:22 |
Hier ben ik nu mee bezig: Beetje crappy screens met paint ![]() | |
blablasjit | woensdag 13 oktober 2004 @ 11:08 |
tvp.. damn ik ben een n00b met simcity 4 haha. Na meerdere screenshots te hebben bekeken! | |
Brasco125 | woensdag 13 oktober 2004 @ 11:22 |
operator82, you've got mail..;) | |
Cerbie | woensdag 13 oktober 2004 @ 16:02 |
Black-Hole, je weg naar de haven is niet aangesloten ![]() Ik ga ook weer eens met een stad beginnen, al vind ik het altijd lastig om namen te verzinnen voor al die steden ![]() | |
blablasjit | woensdag 13 oktober 2004 @ 16:04 |
Stad 1, Stad 2, Stad 3... van links naar rechts en van boven naar benee ![]() | |
Cerbie | woensdag 13 oktober 2004 @ 16:16 |
![]() | |
blablasjit | woensdag 13 oktober 2004 @ 16:33 |
quote:hehe het was meer een flauw grapje haha ![]() | |
Deviant1nl | woensdag 13 oktober 2004 @ 17:12 |
quote: ![]() ![]() ik ga hem ook maar weer eens een keer spelen. Volgende week vakantie, dan maar even kijken ![]() | |
Cerbie | woensdag 13 oktober 2004 @ 17:13 |
quote:Dan neem ik je grapje maar serieus ![]() ![]() | |
Deviant1nl | woensdag 13 oktober 2004 @ 17:16 |
quote:als je nou je plaatselijke buurt neemt?? | |
Black-Hole | woensdag 13 oktober 2004 @ 18:45 |
quote:Jawel hoor, alle 2 de havens werken en de snelweg is ook goed aangesloten. Morgen de hele dag vrij, lekkerverder bouwen ![]() | |
Cerbie | woensdag 13 oktober 2004 @ 19:20 |
quote:Ik bedoelde dat ding onderin ![]() * Cerbie gaat een nieuwe regio met een zee en een rivier opzoeken | |
Black-Hole | woensdag 13 oktober 2004 @ 19:27 |
quote:Deze is meer voor de sier, het is de pont naar het nog onbewoonde eiland aan de overkant ![]() De ferry's werken wel al is de capaciteit beperkt. Werking hangt ook af van de soort; alleen voetgangers of voetgangers/auto. Oh en de ferry is wel aangesloten, de helling is alleen nogal steil ![]() | |
blablasjit | donderdag 14 oktober 2004 @ 09:28 |
Aargh. Ik wil ook herfst vakantie ** blablasjit verlangt terug naar de schooltijd* Ik ben gister begonnen met een klein buurtje. Maar ik had weinig tijd. (Heb SC4+RH pas 3 dagen in huis) Tis wel ff wennen na SC3000 zeg! Maar begin meteen goed op het land van NY ![]() | |
blieblie | donderdag 14 oktober 2004 @ 09:49 |
quote:Pontjes tuffen ook van stad naar stad he ![]() Dus als jij in de ene stad een pontje bouwt, en 2 steden verderop nog 1. Dan vaartie gewoon naar de volgende map. | |
blablasjit | donderdag 14 oktober 2004 @ 16:16 |
quote:kijk ik lees allemaal leuke dingen ![]() | |
Cerbie | donderdag 14 oktober 2004 @ 17:28 |
quote: ![]() | |
Black-Hole | donderdag 14 oktober 2004 @ 19:56 |
Kleine update van mijn regio: Mijn nieuwe commerciele disctrict met groot vliegveld: Een voorstad waarmee ik bezig ben: ![]() | |
operator82 | donderdag 14 oktober 2004 @ 22:33 |
quote:Er zit niks in. ![]() | |
Rag | donderdag 14 oktober 2004 @ 22:53 |
Ziet er goed uit black hole! Tweede pic heeft een soort van 'dowtown' lijkt 't :p | |
Black-Hole | vrijdag 15 oktober 2004 @ 08:19 |
quote:Thanks, ben nu wat mooie lots/bats aan het uitzoeken op Simtropolis om die een mooi plekje in mijn steden te geven. | |
Arjan | vrijdag 15 oktober 2004 @ 11:13 |
Waar ik een beetje van baal met die BAT's en LOT's is dat mijn SimCity er nu weer om de haverklap uitvliegt. Dat probleem had ik vroeger ook, maar na een aantal patches van EA was dat verholpen. Nu ik die custom dingen erin heb zitten, gebeurt het me gewoon weer opnieuw ![]() | |
Brasco125 | vrijdag 15 oktober 2004 @ 11:44 |
quote:was te groot.. ik zet op mijn ftp-server.. ik geef wel een linkje als het zover is.. Edit: ga er wel ff van uit dat XP hebt : drivertje hier [ Bericht 16% gewijzigd door Brasco125 op 15-10-2004 11:51:26 ] | |
operator82 | vrijdag 15 oktober 2004 @ 19:17 |
quote:It works!!! ![]() ![]() Binnenkort screenshotjes dus. ![]() | |
blieblie | vrijdag 15 oktober 2004 @ 21:44 |
Die snelweg "goten" lukken me nog steeds niet ![]() Hoe diep moeten ze zijn om een tunnel te kunnen bouwen, want bij mij gaan de snelwegen gewoon over het heuveltje heen. En hoe krijg je die rechtopstaande randen ipv. schuine wanden? | |
Sjaak-Banaan | vrijdag 15 oktober 2004 @ 22:39 |
Vraag ik me eigenlijk ook af ![]() | |
Cerbie | vrijdag 15 oktober 2004 @ 23:00 |
Die goten recht omlaag lukt mij ook niet, msischien een speciale zelfgemaakte tool of een manier om te egaliseren zonder dat de snelweg verwijderd wordt ![]() Die diepte, gewoon een eindje gaan, met egaliseren een leuke geul maken, snelweg erin en kijken of je er een weg overheen kan trekken. Tunnel heeft met de steilheid te maken geloof ik, ik heb al een paar keer een tunnel gehad voor een stuk dat helemaal niet hoog was, maar wel steil. | |
Black-Hole | zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:02 |
Net wat lots en bats gedownload van simtropolis maar ze werken niet allemaal even goed: en Deze mod is dan wel weer heel erg mooi: | |
operator82 | zaterdag 16 oktober 2004 @ 13:34 |
quote:Ik zie niks door al die donker, maar op die afbeelding, die snelweg uit de tunnel sluit niet goed aan op je weggetje. ![]() | |
Black-Hole | zaterdag 16 oktober 2004 @ 13:48 |
Dat rood omcirkelde zwarte en paars met rasters gedeelte is ook het probleem. die wegen zijn prima, ook al sluiten ze niet aan. Ik snap niet waarom dat zwarte en paarse stuk niet goed gevuld is terwijl als je ze plaatst wel goed zijn. Zodra je wegscrollt en weer naar de lot teruggaat onbreekt er een stuk ![]() | |
De_Ananas | zaterdag 16 oktober 2004 @ 14:14 |
Wat houd in ''Works as a Landmark'' ![]() | |
Black-Hole | zaterdag 16 oktober 2004 @ 14:25 |
quote:Dat je de bat of lot download als een landmark en niet als een normaal gebouw waarin mensen kunnen wonen/werken. | |
Rag | zaterdag 16 oktober 2004 @ 15:26 |
quote:Ik denk dat je niet de enige ben, maar bij veel mensen zijn 'bats' donker 's nachts. Dit valt te verhelpen door een (alweer) nieuwe patch te downloaden ![]() In order to see night lighting, you need to have the EP1 Update 1 for Rush Hour/Deluxe installed, and then afterwards install the patch specifically for the BAT nightlighting, available on the "Cool Stuff" > "Tools" > "Building Architect Tool" page on the official Maxis website (http://simcity.ea.com/). This is separate because it is optional and would add 19 MB to the other update. . ![]() ![]() Tunneltje geeft licht ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Rag op 16-10-2004 15:28:29 (plaatje erbij (:) ] | |
Black-Hole | zaterdag 16 oktober 2004 @ 16:01 |
Thanks Rag, ik neem aan dat je die Simcity 4 update bedoelt in de BAT-section ![]() Edit: jammer dat het downen zo langzaam gaat: 6,5 kb/s ![]() Edit: op Simtropolis zeggen ze er dit over: quote:Ik heb dus een 9800xt ![]() [ Bericht 48% gewijzigd door Black-Hole op 16-10-2004 16:11:17 ] | |
blablasjit | zaterdag 16 oktober 2004 @ 16:46 |
Kben eindelijk begonnen met een wat grotere stad. Het gaat opzich wel maar ik ben alleen een soort Balkenende... Ik haal veel geld uit de sociale voorzienigen anders loopt de schuld erg snel op... Ik moet nog ff doorkrijgen hoe ik het goed moet doen geloof ik ![]() | |
Rag | zaterdag 16 oktober 2004 @ 16:52 |
quote:Eigenlijk... bezuinigen is best leuk ![]() | |
blablasjit | zaterdag 16 oktober 2004 @ 19:06 |
quote:jah als je de burgemeester bent wel jah ![]() ![]() | |
Cerbie | zaterdag 16 oktober 2004 @ 20:16 |
In het begin heb ik altijd wel verlies, maar als er wat meer mensen komen trekt dat snel weg. Ook laat ik de belastingen voor de industrie op 9,0% vaak en als er dan flink wat vervuilende industrie is zet ik die naar 10,5%, ze vertrekken toch niet ![]() | |
blieblie | zaterdag 16 oktober 2004 @ 22:09 |
Ik ruim mijn kamer op, wat kom tegen... de andere simcity ![]() ![]() Nu heb ik em dubbel ![]() Naja, kan ik morgen mijn broertje blij maken ![]() | |
blablasjit | zaterdag 16 oktober 2004 @ 22:44 |
ik heb probleempje... elke keer als ik ff aan het spelen ben gaat er iets fout met simcity 4... hij sluit zichzelf in 1x compleet af. soms gebeurd dat ook heel vaak achter elkaar. als ik dan net wat heb gebouwd moet ik dus weer opniwuw beginnen... kent iemand dit probleem? ik krijg geen foutmelding ik ga in 1x naar windows... | |
Black-Hole | zaterdag 16 oktober 2004 @ 23:24 |
quote:Alles al geupdate naar de nieuwste versies? Driver, patch enz? Heb je nog andere programma's open staan als je Simcity speelt? Heb je mods, lots of BAT's geïnstalleerd? | |
blablasjit | zaterdag 16 oktober 2004 @ 23:26 |
ben nu de updates aan het draaien... kwam ook al op dat idee ![]() nee geen mods enzo... gewoon clean nog... | |
operator82 | zaterdag 16 oktober 2004 @ 23:26 |
quote:Kijk eens bij het vorige Simcitytopic, bij mijn posts. ![]() Op het eerste pagina van dit topic heb je het antwoord. ![]() | |
De_Ananas | zaterdag 16 oktober 2004 @ 23:51 |
Kan je aan een haven een rails leggen? Er zit namelijk wel rails op de haven.... | |
blablasjit | zaterdag 16 oktober 2004 @ 23:56 |
quote:je doelt op het laten renderen op software? | |
operator82 | zondag 17 oktober 2004 @ 00:09 |
quote:Ook, doch ook de aangeboden nVidia-driver. | |
Cerbie | zondag 17 oktober 2004 @ 00:35 |
quote:Nee, dat gaat niet zoals bij een aanlegplaats voor veerboten. Vind ik ook raar, ik leg er altijd een hoofdweg naartoe, soms een spoor maar je kan hem er niet netjes op aansluiten | |
blablasjit | zondag 17 oktober 2004 @ 00:59 |
quote:kheb geen nvidia videokaart dus die gaat ik ook nietd e drivers ervoor installen. maar hij stond al op software rendering... de patch deed hem het ![]() | |
Cerbie | zondag 17 oktober 2004 @ 01:11 |
De grootste niet te vermijden ramp heeft zojuist mijn stad getroffen.. Randen egaliseren. Wat een achterlijke optie is dat zeg, mijn randen waren voordat ik savede nog egaal, maar toen ik toennet mijn save startte niet meer. En dan kun je natuurlijk annuleren, maar dan blijft die melding maar komen ![]() Ik wist trouwens niet dat er ook in Simcity plastic badeendjes aan konden komen drijven ![]() ![]() Dit is trouwens het stadje waar ik nu mee bezig ben, ik heb net een vulkaan neergegooid om het eiland groter te maken, zodat er een tweede energiecentrale op kan ![]() Er zjin nogal wat onbebouwde zones, dat komt door dat randen egaliseren ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Cerbie op 17-10-2004 01:27:58 (stad) ] | |
Brasco125 | zondag 17 oktober 2004 @ 13:43 |
quote:Tis dat je zo een fantastische avatar hebt anders...:7 hihi just kiddin. ![]() | |
blablasjit | zondag 17 oktober 2004 @ 13:43 |
quote:gvd khebn u weer hetzelfde probleem... software renderen... en patch.. maar helpt niet ![]() | |
De_Ananas | zondag 17 oktober 2004 @ 15:29 |
Waarom kan je niet van een verhoogde rails/snel naar een gewone rails/snelweg ![]() | |
ElmarO | zondag 17 oktober 2004 @ 15:52 |
Ik heb Simcity ook weer eens uit de kast gehaald. Dit is mijn regio tot nu toe:![]() ![]() In onderstaande stad ben ik nu bezig om ze het OV in te dwingen. Dit doe ik door de stad in de 2 helften te verdelen. Eén als woongebied en de ander voor het werk. Op de wegen die er naar toe gaan hef ik tol. En ze kunnen er ook naar toe door middel van bus, metro en monorail. Sommige stations hebben zelfs een gebruik van meer dan 500% ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Cerbie | zondag 17 oktober 2004 @ 17:33 |
quote:Verhoogde snelweg <--> snelweg kan wel gewoon, over elkaar trekken met het aanleggen. Verhoogde rails/metro <--> gewone trein kan niet, dat vind ik ook erg irritant, er is wel een verbindingsstuk mod ergens te downloaden op Simtropolis. @ElmarO: Mooie regio, ben je zeker wel een tijd mee bezig geweest ![]() Dat met het OV doe ik ook, als je een grote stad hebt raken je toegangswegen zelfs met een verkeersmod totaal verstopt en het verdient ook nog eens goed | |
ElmarO | zondag 17 oktober 2004 @ 17:39 |
quote:Ja daar ben ik een behoorlijke tijd mee zoet geweest maar dan heb je ook wat. | |
De_Ananas | zondag 17 oktober 2004 @ 17:39 |
Hoe leg je routes aan met van die ponden? | |
ElmarO | zondag 17 oktober 2004 @ 18:11 |
quote:De routes maken ze zelf. Je hoeft alleen maar zo'n vertrek-aankomstpunt neer te zetten. | |
De_Ananas | zondag 17 oktober 2004 @ 19:34 |
Iets raars. Ik heb op de andere computer een regio staan. Nu heb ik die gekopieerd en in mijn Sim City map gezet. Maar als ik hem opstart zit er in die regio maar 1 stad terwijl het er 5 zouden meoten zijn. Help aub | |
ElmarO | zondag 17 oktober 2004 @ 19:58 |
quote:Heb ik ook weleens gehad. Je kan ook een stad importeren. Je moet dan op dat icoon klikken en dan krijg je een lijst te zien. Als het goed is zie je daar wel de 4 overige steden tussen staan. | |
blieblie | zondag 17 oktober 2004 @ 20:38 |
quote:Ik weet de truuk ![]() Als je naas de snelweg parkjes bouwt op de helling, maakt SimCity er zelf rechte muren onder ![]() Nu nog uitvinden waarom ik geen tunnels mag. | |
Cerbie | zondag 17 oktober 2004 @ 22:03 |
quote: ![]() Tunnels hebben te maken met de steilheid van de plaats waar je de weg wil maken, ik zal eens wat screenshots maken van tunnels in mijn stad | |
Cerbie | zondag 17 oktober 2004 @ 22:18 |
![]() Deze tunnel bijvoorbeeld. Het heeft iets te maken vanaf welke plek je hem neerlegt en hoe stijl de heuvel was. Door het bruggetje over de snelweg en de heuvel kon het spoor er niet overheen, dat zou te stijl worden. Daarom heeft het spel hem er doorheen getrokken. Als dat bruggetje er niet lag of het was een autoweg was het waarschijnlijk geen tunnel geworden. Maak eens een steile heuvel en probeer daar weg overheen te trekken, het zal waarschijnlijk een tunnel worden (groene vlakken bij het trekken van de weg). En dit is dan de volledige stad, ik ga er niets meer aan doen, de stad maakt een kleine winst en ziet er mooi uit, zeker in de regio met die wolkenkrabbers op het eiland rechtsboven ![]() ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door Cerbie op 17-10-2004 22:51:57 ] | |
blablasjit | maandag 18 oktober 2004 @ 10:06 |
@Cerbie: WOW geweldig mooi! Okay ik heb nog een probleem. Ik heb de patch gedownload en geinstallt..Hij rendert op software maar nog steeds word ik telkens uit het spel gegooid en kom ik weer op me bureaublad terecht. Iemand een idee hoe ik dat probleem kan oplossen??? | |
VeerMans | maandag 18 oktober 2004 @ 10:39 |
quote:Blijft het spel wel draaien? Of quit ie gewoon helemaal? | |
Troel | maandag 18 oktober 2004 @ 10:50 |
Tol heffen? Hoe doe je dat? | |
ElmarO | maandag 18 oktober 2004 @ 11:02 |
quote:Je moet dan Rush Hour hebben. Dan zijn er pas tolpoortjes beschikbaar. | |
ElmarO | maandag 18 oktober 2004 @ 11:18 |
quote:Heb je al geprobeerd om sommige grafische opties omlaag te zetten? Ik had er ooit ook eens last van iets soortgelijks en bij mij hielp het om het detail van het verkeer omlaag te zetten. Misschien dat het bij jou ook werkt. | |
Dezz | maandag 18 oktober 2004 @ 11:37 |
Oké zet je schrap ik ga even wat plaatjes van mijn regio schieten ![]() | |
blablasjit | maandag 18 oktober 2004 @ 11:43 |
quote:en het lager zetten van details en opties maakt niks uit. al geprobeerd... maar thnq voor de tip! hij knalt er helemaal uit... spel sluit gewoon helemaal compleet... Blijft niet draaien op de achtergrond ofzo... Oew tolpoortjes. ga ze vanaaf plaatsen... Kheb geld nodig! Hmmz alleen kan ik me niet herinneren dat ik die in mijn bouwmenu opties heb zien staan... Mar kan zijn omdat ik er niet naar zocht! | |
Dezz | maandag 18 oktober 2004 @ 13:07 |
Pics ![]() ![]() Het vernieuwde centrum van Larcesdale, met veel meer hoogbouw ![]() Een wijk in Larcesdale ![]() ![]() Alburque, een buitenwijk van Larcesdale ![]() Glastonbury, ook een rustige buitenwijk van Larcesdale ![]() Hilley, een wijk van Larcesdale (goh ![]() | |
ElmarO | maandag 18 oktober 2004 @ 13:17 |
quote:Ziet er mooi uit. Ik zal aan het eind van de middag/vanavond ook nog wel wat pics van een aantal andere steden van mij posten. | |
blablasjit | maandag 18 oktober 2004 @ 13:47 |
Vraagke. behalve van 2 posts hierboven dat ik steeds uir mijn spel word gegooid... Hoe creeer je High Tech banen? | |
Rag | maandag 18 oktober 2004 @ 14:00 |
quote:Leest niemand dan posts terug, vermoeiend ![]() | |
Cerbie | maandag 18 oktober 2004 @ 14:14 |
![]() Ik ben met mijn nieuwe stad eens compleet anders begonnen, ik heb een heel grid aangelegd met vakken van 6x6, met steeds metro/busstations op vast plaatsen en nog een aantal dingen, ben benieuwd of het wat wordt. ![]() Die Jurjen Tiersma van de PU heeft trouwens het spel vertaald, ik heb nu al een Tiersma gebouw en de PU redactie gezien in het spel ![]() En welke bouwstijlen nemen jullie eigenlijk, ik heb hem steeds op dezelfde bouwstijl, en wissel hem na een tijdje zelf om. Deze stad staat nu op Houston 1990 *edit: Hm, dit snap ik niet maar het is wel heel mooi. In bovenstaande stad is iedereen rijk, ik zie bijna geen povere woningen. Er is totaal geen vervuilende industrie, maar er is meteen alleen maar high-tech gebouwd, dat snap ik niet. Bij mijn andere steden komt er altijd eerst vervuilende industrie voordat er hightech komt ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Cerbie op 18-10-2004 14:40:43 ] | |
De_Ananas | maandag 18 oktober 2004 @ 15:33 |
quote:Als je steden ernaast hebt ofzo krijg je vaak high tech banen en het ligt natuurlijk ook aan de belasting ![]() | |
Cerbie | maandag 18 oktober 2004 @ 15:38 |
In mijn stad ernaast was een tekort een industrie en waren ze allemaal hoog-opgeleid, dan zal dat het wel zijn ![]() | |
De_Ananas | maandag 18 oktober 2004 @ 15:52 |
ECHT VAGE ZOOI ![]() Ik wil Sim City spelen op de andere computer. Zijn er opeens een hoop regio's weg en de regio's die er nog bijstaan kloppen niet meer. ![]() ![]() | |
ElmarO | maandag 18 oktober 2004 @ 16:06 |
quote:Zorgen dat je inwoners hoog zijn opgeleid en het industriegebied in een gedeelte met geen tot lage vervuiling zetten. Een park in het gebied zetten wil ook wel helpen. | |
Cerbie | maandag 18 oktober 2004 @ 16:48 |
Als er wat mis is met de regio's kun je de standaardregio's in mijn documenten/simcity 4/ bla bla vervangen door de regio's in Program Files/Maxis/Simcity 4/Regions, dat heb ik een keer gedaan nadat ik San Francisco nogal vernield had ![]() | |
De_Ananas | maandag 18 oktober 2004 @ 18:33 |
quote:Gaan dan je steden weg? | |
Cerbie | maandag 18 oktober 2004 @ 19:12 |
Als ik in de regio New York wat heb gebouwd, en ik overschrijf die regio met het origineel van de installatie in Program Files, ben ik alle steden kwijt ja. Is ook logisch, je overschrijft de complete regio met de versie zoals ie bij de installatie is. | |
ElmarO | maandag 18 oktober 2004 @ 19:32 |
Pics ![]() Dit is de stad Chealsea bij nacht. ![]() De stad Lhasa. ![]() De enagrootste stad van mijn regio Brooklyn: ![]() En de grootste stad in mijn regio Manhattan: ![]() De 2 bovenstaande steden vind mijn pc iets minder. Af en toe staat de datum een tijdje stil. En welke engergiecentrales bouwen jullie eigenlijk vaak? Ik begin meestal met gas en later meestal zonne-energie. Bij de echt grote steden bouw ik kernenergie of hydrogen (geen idee hoe die in het Nederlands heet, ik speel het spel in het Engels). | |
Cerbie | maandag 18 oktober 2004 @ 19:40 |
Klinkt bekend, met grote steden een langzaam verloop ![]() Er zitten een hoop leuke details in het spel, ben er nu een beetje naar op zoek. Zoals de gnomes die in de landmarks te zien zijn, of de zombies die op het kerkhof rondlopen tegen de avond. | |
ElmarO | maandag 18 oktober 2004 @ 19:48 |
quote:Je ziet ook weleens mensen in een rolstoel. En als je je heel erg verveelt kan je zelf de misdaad helpen bestrijden. | |
De_Ananas | maandag 18 oktober 2004 @ 20:00 |
quote:Welk icoontje? Ik heb alles geprobeerd maar zie ze echt niet. | |
ElmarO | maandag 18 oktober 2004 @ 20:11 |
quote:Als je een stad selecteert krijg je een vakje te zien waarin onder andere je inwoneraantal, je aantal commerciële banen, je te besteden budget staat en een pijl als je met die stad wilt spelen. Daar links van staat als het goed is een computer met een pijltje. Daar moet je opklikken en dan kan je een stad importeren. En voor diegene die het nog niet wisten. Als je SimCity 4.exe" -intro:off doet dan hoef je die intro's niet meer te zien als het spel opstart. Ander voordeel is dat het spel wat sneller opstart. | |
De_Ananas | maandag 18 oktober 2004 @ 21:49 |
Ik ben nu begonnen met een nieuwe stad. Heb 7000 inwoners met 4000 $$$ ![]() ![]() | |
blieblie | maandag 18 oktober 2004 @ 22:05 |
en waar kan je dat intro op off zetten? Ik had in een uurtje werk net een stad met 70.000 inwoners, super veel commercial dingen, en helemaal nix aan parkjes, fatsoenlijke infrastructuur, goeie scholen, of wat dan ook ![]() Gewoon, hoppa velden toewijzen, snelweg er doorheen jassen en klaar. Ze begonnen alleen nu te klagen ![]() ![]() | |
blablasjit | dinsdag 19 oktober 2004 @ 09:57 |
quote:vind ik niet zo heel gek eerlijk gezegd ![]() Ik heb nu wat high tech banen ![]() ![]() | |
Frollo | dinsdag 19 oktober 2004 @ 09:59 |
quote:De snelkoppeling in je Startmenu en/of op het bureaublad aanpassen. Tevens tvp | |
ElmarO | dinsdag 19 oktober 2004 @ 10:57 |
@De_Ananas Is het trouwens nog gelukt met het importeren van steden? | |
Cerbie | dinsdag 19 oktober 2004 @ 13:41 |
Twee vragen: Als je in de regio op een stad klikt, staan er sterren bij de burgemeesternaam, kun je er meer hiervan krijgen, want mijn sims zijn heel tevreden maar er staat maar één ster (misschien door het slechte milieu). En hoe kun je zien hoeveel hightech banen je hebt, je kan wel het totaal aantal industriële banen zien maar niet per groep volgens mij, en ik wil weten hoeveel ik er nog moet totdat ik de Space Shuttle krijg | |
Black-Hole | dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:17 |
quote:Dat heeft volgens mij te maken met de moeilijkheidsgraad waarop je het spel speelt, easy is 1 ster, al weet ik dit niet helemaal zeker. Ik heb iig nog nooit meer dan 1 ster gehad en speel alles op easy ![]() | |
ElmarO | dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:52 |
quote:Ja die sterren geven inderdaad de moeilijkheidsgraad aan. In Simcity 4 zonder Rush Hour kon je nog geen moeilijkheidsgraad kiezen en de steden die ik daarin heb gemaakt zijn 3 sterren. | |
Cerbie | dinsdag 19 oktober 2004 @ 16:52 |
Ik heb de moeilijkheidsgraad steeds op Makkelijk, maar dat is toch wel erg simpel, in een klein dagje heb ik wel een mooie stad later verrijzen zoals ik hierboven heb gepost, ben net aan mijn derde in de regio begonnen | |
ElmarO | dinsdag 19 oktober 2004 @ 17:00 |
@Cerbie Ik heb even gekeken hoe je kunt zien hoeveel hightechbanen je hebt. Je kan het vinden bij de grafieken onder Jobs&Pop en dan alles wegklikken behalve I-HT. | |
Refragmental | dinsdag 19 oktober 2004 @ 17:29 |
Misschien een stomme vraag.... maar zijn er al dingen bekend over SimCity 5? | |
ElmarO | dinsdag 19 oktober 2004 @ 18:37 |
quote:Er gaan wel geruchten dat ze bezig zijn met Simcity 5, maar er is nog niks officieel. | |
TimmyAsd | dinsdag 19 oktober 2004 @ 18:39 |
Wanneer komen er nou die wolkenkrabbers, ik wacht me een ongeluk! | |
De_Ananas | dinsdag 19 oktober 2004 @ 18:43 |
quote:Nope ik zie echt niet zo'n tekentje ![]() | |
ElmarO | dinsdag 19 oktober 2004 @ 18:49 |
Ik heb hem even voor je aangewezen.![]() quote:Als je stad redelijk groot is horen die vanzelf te komen. Maar hoe groot is je stad? | |
Cerbie | dinsdag 19 oktober 2004 @ 18:59 |
![]() ![]() Mijn nieuwste aanwinst ![]() @ElmarO: Bedankt, ik zie ze staan. Veel inwoners trouwens in je stad, is het een groot gebied? Die speel ik liever niet, mijn pc begint nu bij bovenstaande stad al een beetje tegen te werken, maar ik heb geen zin om mijn GF2MX te vervangen. Als iemand daarentegen een GF2Ti / GF3 heeft liggen die ik gratis op kan komen halen.. ![]() | |
TimmyAsd | dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:01 |
quote:ahh nog geen 7000 inwoners.. | |
TimmyAsd | dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:05 |
Spelen jullie trouwens met of zonder die cheats? | |
ElmarO | dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:06 |
quote:Waarom bouw je eigenlijk geen zonne-energiecentrales?(Ja ik heb een zonne-energietic ![]() ![]() Voor de rest een heel mooie stad. Waar heb je eigenlijk die grote gebouwen vandaan?(staat er 1 vlak in de buurt van je industrie.) quote:Ik dacht even snel uit m'n hoofd dat er rond de 20.000 wel wat hoogbouw begint te komen. quote:Ja is een groot gebied. En dit is nog geeneens m'n grootste stad ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door ElmarO op 19-10-2004 19:11:15 ] | |
Cerbie | dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:23 |
Die stonden op Simtropolis, de Mitshubishi Mall Center ofzoiets, ik zal hem even opzoeken. Ik weet alleen niet of ik ze zal laten staan, ze zijn nogal anders dan de rest van de gebouwen. en zonneenergie, mja er is toch al vrijwel geen vervuiling, een hele lichtgele vlek linksbovenin de map, maar ze klagen er niet over, de industrie is bijna volledig hightech ![]() *edit: Deze ![]() Trouwens, als ik zonne-energie zou nemen, die dingen geven 1000? Dan heb ik er een kleine 20 nodig, dat neemt nogal veel ruimte in ![]() | |
ElmarO | dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:27 |
quote:Nee ze leveren 5000. Ze kosten wel $1000 voor een volle funding. Op zulke mappen heb je er meestal niet meer dan 3 van nodig dus het valt nog wel mee. En bedankt voor het gebouw ![]() | |
Cerbie | dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:30 |
Oh, dan is het wel te doen. Maar ik ga niet meer bouwen in die stad denk ik, de randen egaliseren ramp is er weer ![]() | |
ElmarO | dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:31 |
quote:Ja dat heb ik ook eens ervaren ![]() | |
Cerbie | dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:33 |
Dat niemand ooit een mod heeft gemaakt om dat uit te schakelen / minder ingrijpend te maken ![]() Ik zou het best zelf willen maken, als ik de kennis ervoor had. | |
ElmarO | dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:37 |
Ja inderdaad. Gelukkig is de regio die ik heb vrij vlak dus ik heb het niet echt nodig. En de steden waarbij het gebeurde waren toch slechte steden dus dat scheelde ![]() Trouwens groot vliegveld voor zo'n stad. Meestal heb ik aan dat middelste vliegveld (weet niet zo gauw de naam) wel genoeg. [ Bericht 10% gewijzigd door ElmarO op 19-10-2004 19:44:43 ] | |
De_Ananas | dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:11 |
quote:Het knopje gevonden....Ik zat steeds in de stad zelf te zoeken ![]() Het is alleen minder dat de steden er daar ook niet bij staan ![]() | |
Cerbie | dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:43 |
Dat middelste vliegveld was niet meer genoeg, die kan maar ~54000 aan, en die stad gebruikt nu ruim 120000 van dat grote vliegveld. | |
ElmarO | dinsdag 19 oktober 2004 @ 21:43 |
quote:Als je Rush Hour hebt krijg je ook een melding dat je je vliegveld kan upgraden. Ze kunnen van Small naar Large. Dus als het goed is kan je gewoon nog dat middelgrote vliegveld gebruiken. Heb je tenminste weer wat ruimte beschikbaar. | |
Cerbie | dinsdag 19 oktober 2004 @ 21:47 |
Hm dat wist ik niet, ik had meteen de grote neergelegd. Dat ga ik in een volgende stad eens proberen ![]() Ik heb ook voor de vliegtuigen een aantal skins, dat ziet er een stuk leuker uit dan de standaardvliegtuigen. Ik heb ook de gele Nederlandse bussen erin, maar het valt me op dat er nog steeds veel blauwe tussen rijden | |
blieblie | dinsdag 19 oktober 2004 @ 22:57 |
quote:Klopt, sommige voertuigen worden in hun geheel overschreven anderen weer niet. De passagierstrein kan je bijv. maar 1 type in hebben. Bij de goederentreinen rijdt er naast 2 typen Nederlandse treinen, nog steeds die lelijke kiddy stoomtrein en dat Amerikaanse ding rond ![]() Welke skins heb je voor de vliegtuigen gebruikt? | |
Cerbie | dinsdag 19 oktober 2004 @ 23:03 |
Moet ik ze even op Simtropolis opzoeken, een blauwe Boeing skin en een bruingrijze. editje http://www.simtropolis.com/lots/details.cfm?id=4031 http://www.simtropolis.com/lots/details.cfm?id=4088 [ Bericht 64% gewijzigd door Cerbie op 19-10-2004 23:11:10 ] | |
The_Emotion | woensdag 20 oktober 2004 @ 00:40 |
quote:KLM zit er ook tussen ![]() http://www.simtropolis.com/lots/details.cfm?id=4082 | |
Dezz | woensdag 20 oktober 2004 @ 11:46 |
Simcity vliegt er nu om de haverklap uit ![]() Dit heb ik eerst nooit gehad, zou het komen door een plug-in die ik heb gedownload?? Ik word er iig compleet gestoord van.... Iemand een oplossing?? | |
ElmarO | woensdag 20 oktober 2004 @ 11:54 |
quote:Ik zou eerst proberen die plug-in weg te halen en dan kijken of ie het nog doet. Anders zou je eventueel met de grafische opties kunnen spelen. Soms wil dat ook wel helpen. | |
Dezz | woensdag 20 oktober 2004 @ 11:58 |
quote:Het probleem is ik heb een paar honderd plug-ins en die gebruik ik nogal veel in m'n steden en om die nou allemaal weg te halen....... | |
ElmarO | woensdag 20 oktober 2004 @ 12:01 |
Dan zou ik eerst kijken of je sommige grafische opties omlaag kan halen. Vooral het verkeersdetail omlaag halen hielp bij mij toen. Misschien dat het bij jou ook werkt. | |
blablasjit | woensdag 20 oktober 2004 @ 12:02 |
quote:ik heb er ook last van... geen plugin alle mogelijke opties van de grafische instellingen veranderd maar helpt allemaal niks! | |
ElmarO | woensdag 20 oktober 2004 @ 12:10 |
Wat bij mij echt hielp om er definitief vanaf te zijn was Windows opnieuw installeren. Maar er is natuurlijk geen garantie dat Simcity het dan wel goed doet en het is wel erg drastisch. | |
blablasjit | woensdag 20 oktober 2004 @ 12:14 |
quote:is twee weken gelee gebeurd... ![]() ![]() | |
Cerbie | woensdag 20 oktober 2004 @ 13:18 |
quote:*download ![]() Hebben ze trouwens de kleuren van links naar lichtblauw veranderd of heb alleen ik dat? Ik zet maar een kerncentrale naar ipv 5 zonne-energiecentrales, is de kans dat zo'n ding ontploft erg groot? Ik heb ze wel eens expres opgeblazen met brand maar nog nooit per ongeluk. De spoorwegen waren trouwens niet blij met me ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door Cerbie op 20-10-2004 13:48:27 ] | |
blieblie | woensdag 20 oktober 2004 @ 15:24 |
Ik kwam laatst een plugin om je plugins te beheren tegen ![]() Zodat je een mappen hierarchie kan bouwen in je plugin map en toch nog alle plugins blijven werken. Zou wel een uitkomst wezen met al die halve gare plugins ![]() | |
ElmarO | woensdag 20 oktober 2004 @ 15:57 |
quote:Ik heb in een stad een kerncentrale staan en er is nog niets misgegaan. Dus die kan je zonder problemen neerzetten. Maar volgens mij levert een kerncentrale maar 16.000. Is dus maar 1000 meer dan 3 zonne-energie. | |
Cerbie | woensdag 20 oktober 2004 @ 17:17 |
Ik heb er nu twee neergezet, ik had ook best zonne-energiecentrales neer willen zetten, maar daar was gewoon geen ruimte meer voor.. Ik was toennet op de FP en had ineens een leuk idee voor een mod ![]() | |
Cerbie | donderdag 21 oktober 2004 @ 14:01 |
![]() | |
Dezz | donderdag 21 oktober 2004 @ 15:20 |
quote:Springen maar met die trein ![]() | |
Cerbie | donderdag 21 oktober 2004 @ 15:30 |
quote:Geprobeerd, maar hij viel het level uit ![]() | |
Stressbal | donderdag 21 oktober 2004 @ 15:44 |
quote:In SimCity 3000 explodeerde de kerncentrale alleen als je teveel stroom vraagt, dus als je boven de 100% komt. Misschien dat dat bij SimCity 4 ook zo werkt. | |
blieblie | donderdag 21 oktober 2004 @ 15:56 |
Die missies met die treinen werken nooit. Moet je naar een station die achter je ligt maar omdraaien gaat niet op rails ![]() Of je moet overal omdraaistukken maken OF een rondje om heel de stad. | |
Dezz | donderdag 21 oktober 2004 @ 15:59 |
quote:Idd, net of er irl overal omdraaistukken liggen, dit zouden ze echt moeten veranderen in het spel | |
Brasco125 | donderdag 21 oktober 2004 @ 16:15 |
Bij mij is er al een kerncentrale geklapt. Nou vrolijk word je er niet van.. ongeveer 1/6 van een grote map is gelijk radioactief. Enige wat je er nog mee kan doen dan is er een hele grote afvalverwerkingcentrale bouwen..Bij mij is het 150 een no go area. | |
Cerbie | donderdag 21 oktober 2004 @ 16:25 |
Ik vind de klap eigenlijk nogal tegenvallen, er verdwijnt maar een heel klein gebied. Als zo'n ding toch klapt moet je gewoon naar je regio teruggaan zonder te saven, waar herladen en snel iets aan de oorzaak van de ontploffing doen. Bij de kernfusiecentrale staat trouwens niet dat je een risico op een kernramp hebt ![]() Ben nu aan het proberen de Space Shuttle te krijgen | |
De_Ananas | donderdag 21 oktober 2004 @ 20:35 |
Je kan met een hoofdstraat ook een aanleg aan de snelweg maken? | |
De_Ananas | donderdag 21 oktober 2004 @ 21:57 |
Mijn stad heeft nu 70000 inwoners (bouw het gestaag op) maak iets van 8000 winst en heb een luchtvervuiling van 60 ![]() ![]() ![]() PS:Als je screenshots maakt waar komen die dan te staan? | |
Cerbie | donderdag 21 oktober 2004 @ 22:41 |
Ik gebruik altijd de printscrn toets en paint voor de screenshots ![]() Het lukt me alleen niet om 30000 hightech banen te krijgen voor die Space Shuttle ![]() Hoofdstraat <--> snelweg kan ja, gewoon over elkaar heentrekken ![]() | |
De_Ananas | donderdag 21 oktober 2004 @ 23:15 |
quote:Ik ook maar ik weet niet waar ze dan staan ![]() Eroverheen weet ik wel maar volgens mij staat op je screenie dat er ook zo'n op en afrit is. | |
Black-Hole | vrijdag 22 oktober 2004 @ 08:13 |
quote:Ik plak ze altijd in paint direct nadit ik op printscreen heb gedrukt. Simcity 4 kan je prima onderbreken ![]() | |
blieblie | vrijdag 22 oktober 2004 @ 08:45 |
quote:Als je een hoofdstraat onder een verhoogde snelweg trekt vraagtie zelf of je een op en afrit wil. Ik geloof dat de op/afrit van een hoofdstraat OVER een gewone snelweg een onderdeel van een mod is. | |
ElmarO | vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:14 |
quote:Een hoofdstraat kan je ook laten overgaan in snelweg. En als je hem er onderdoor legt vraagt het spel inderdaad of je een op-afrit wilt als er tenminste genoeg ruimte is. | |
Brasco125 | vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:47 |
quote:Ach, het is ook wel leuk om het de problemen te dealen die je tegen komt. Anders wordt het gewoon bouwen en meer bouwen. Af en toe een rampie, kan je je stad weer zonder excuus opnieuw herindelen. Maaruh die region waar die kerncentrale is geploft is onbruikbaar ( 800.000 inw.) door een plugin die niet goed werkte. | |
blieblie | vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:50 |
Dat is zuur ![]() Ik ben al supertrots op mijn stadje met 100.000 inwoners ![]() | |
ElmarO | vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:59 |
quote:Dan hoop ik dat je het inwoneraantal van mijn stad Brooklyn niet hebt gezien ![]() @Brasco125 Is inderdaad zeer zuur dat je kerncentrale ontplofte. Wat was dat dan voor soort plug-in? [ Bericht 2% gewijzigd door ElmarO op 22-10-2004 11:07:54 ] | |
Cerbie | vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:31 |
Space Shuttle ![]() Ik heb 100% high-tech industrie, door de belasting naar 4% te zetten en de anderen naar 20% ![]() ![]() Maar een stad verliezen door een plug-in, dat is lullig ![]() Ik ga nu maar eens de ergste ramp in een van mijn steden doen, 'randen egaliseren' ![]() | |
ElmarO | vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:34 |
quote:Ik heb geen een treinmissie gedaan om de spaceshuttle te krijgen, maar volgens mij kan je hem maar 1× krijgen. Want ik heb 2 steden met meer dan 25.000 hightechbanen maar ik kreeg hem maar in 1 stad ![]() | |
Cerbie | vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:41 |
Ik moest wel twee missies doen, eentje met het stoomtreintje en eentje met een goederentrein, terwijl ik ruim voldeed aan de eisen. Maar het lijkt me dat je hem gewoon meerdere keren kan krijgen, anders zou je dingen als het stadion ook maar één keer moeten krijgen. Elke stad een stadion is nogal onrealistisch ![]() ![]() Ik vind het trouwens erg onrealistisch dat ik meer dan 5 ziekenhuizen per stad nodig heb [ Bericht 32% gewijzigd door Cerbie op 22-10-2004 14:03:39 ] | |
valek | vrijdag 22 oktober 2004 @ 14:54 |
Mensen, ik heb simcity 4 met rushour. Heeft altijd goed gewerkt, maar nu flikkert het beeld de hele tijd tijdens het spelen. Heeft voorheen altijd goed gewerkt op mijn computer. Ook na herinstallatie van mijn computer geeft het nog problemen. Ik heb windows 2000 met service pack 4 en alles geupdate via windows update. Mijn videokaart is een nvidea geforce 4 ti 4800 se van het merk asus. Ook heb ik de nieuwste nvidia driver van de website van nvidia afgehaald. Ook dit werkt niet. HELP | |
blablasjit | vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:12 |
quote:kun je zodra je dat heb gedaan ook ff een screenshotje maken ![]() | |
De_Ananas | vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:23 |
Wat heb je precies aan een Space Shuttle? En btw.....Waarvoor dient een vliegveld precies. Wie gebruikt het? Commercie industrie en huizen? Heeft het zin om er 1tje in een industriestad te bouwen? | |
ElmarO | vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:25 |
quote:Het is vooral voor de commercie. Als ze er 1 nodig hebben beginnen ze meestal vanzelf wel te zeuren. Het heeft dus weinig zin om er 1 in een industriestad te bouwen. Die hebben meer aan een haven of andere transportverbindingen. | |
blieblie | vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:59 |
Wel irritant dat de eerste 2 steden gruwelijk lang duren voordat ze een beetje groeien. Als je 2 vakken redelijk vol hebt en je begint aan het derde roepen ze constant dat ze groter en hoger willen. Maar die eerste 2 is echt zwoegen om daar iets leuks uit te krijgen wat redelijk loopt. | |
De_Ananas | vrijdag 22 oktober 2004 @ 16:03 |
[img] http://img.photobucket.com/albums/v482/Ritsel/simcityregio.bmp [/img] Mijn begin van de regio. Rechts en Links komen nog 2 grotendeels industrie/commercie steden omdat anders de pendeltijd te groot wordt. Grrrrrr plaatjes posten is lastig | |
Frollo | vrijdag 22 oktober 2004 @ 16:13 |
quote:Welnee. ![]() | |
blablasjit | vrijdag 22 oktober 2004 @ 16:35 |
quote:je moet ff de spatie voor http:// en na .bmp weghalen... dat kan wel eens helpen ![]() | |
valek | vrijdag 22 oktober 2004 @ 18:01 |
quote:HELPHELP | |
De_Ananas | vrijdag 22 oktober 2004 @ 18:34 |
quote:Ik zou het niet weten. Ik weet alleen dat het spel soms heel raar kan doen of zelfs helemaal niet ![]() | |
De_Ananas | vrijdag 22 oktober 2004 @ 18:36 |
![]() | |
De_Ananas | vrijdag 22 oktober 2004 @ 18:36 |
gvd waarom zijn ze zo ver genomen ![]() | |
Atreidez | vrijdag 22 oktober 2004 @ 19:21 |
quote:Alleen in SC4 ![]() | |
Cerbie | vrijdag 22 oktober 2004 @ 19:21 |
quote:Volgens mij moet jij ook nog iets egaliseren ![]() | |
Cerbie | vrijdag 22 oktober 2004 @ 19:24 |
quote:Kun je via het menu (OSD) op je monitor zien wat de refreshrate is, ik heb dat ook wel eens gehad bij spellen, dat de refreshrate heel raar werd gezet. Bij mij schakelt de monitor dan zichzelf uit, maar dat gebeurt niet bij elke monitor. Ow en hier is een stad na egaliseren, het complete vervoersnetwerk is verwoest, een aantal flats staat nog waardoor het wel mee lijkt te vallen. Ik heb toch maar niet op 'opslaan' gedrukt ![]() Hm imageshack wil niet ![]() ![]() Voor ![]() Na En als we dan toch met regio's bezigzijn: ![]() ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Cerbie op 22-10-2004 19:47:19 ] | |
Pistol_Pete | zaterdag 23 oktober 2004 @ 18:35 |
tvp ![]() ik heb sim city 4 weer eens uit de kast gehaald. Ga hem zo eens instaleren. Es kijken of ik ook een mooie regio kan bouwen ![]() | |
blieblie | zaterdag 23 oktober 2004 @ 21:19 |
mijn stadje: ![]() (heb geen zin om te resizen, en op die downsizede plaatjes zie je helemaal nix ![]() Iemand trouwens enig idee om de vervuiling op te krikken? Langs mijn wegen is het 1 grote ellende wat smog betreft ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door blieblie op 23-10-2004 21:31:02 ] | |
ElmarO | zaterdag 23 oktober 2004 @ 22:10 |
quote:Schonere energiecentrales, bomen planten, meer mensen in het openbaar vervoer krijgen., vervuilende industrie wegpesten. Dat zijn de dingen die je eventueel zou kunnen doen. En voor die opvulling kan je een soort van Central Park doen. | |
blieblie | zaterdag 23 oktober 2004 @ 22:22 |
Mjaah centrales pleur ik mijn afval in ![]() + wat ik voor de rest nodig heb maak ik dmv. zonne energie. Bomen planten doe ik non stop. Vervuilende industrie heb ik niet Alleen openbaar vervoer is nog niet 100%. Maar dat stond op de agenda ivm. dichtslibbende wegen overal ![]() | |
Cerbie | zaterdag 23 oktober 2004 @ 22:32 |
Bomen planten, voordat je begint met godmode het hele gebied vol met bomen zetten ![]() door ctrl+alt+shift en dan op de godknop te klikken kom je in de godmode terecht met alle opties Ben ik trouwens de enige die maar één spoorlijn legt ipv twee. Bij metro's doe ik dat wel, maar bij verhoogde spoorlijnen/rails niet | |
Black-Hole | zaterdag 23 oktober 2004 @ 23:03 |
quote:Doe ik ook maar zorg ervoor dat ie geen energie opwekt, gratis verwerking van je afval en geen vervuiling ![]() | |
Cerbie | zaterdag 23 oktober 2004 @ 23:57 |
quote:Serieus? Dat moet ik ook eens proberen ![]() | |
ElmarO | zondag 24 oktober 2004 @ 18:43 |
Je kan trouwens ook enorm besparen op je gevangenis. Die 1000 cellen krijg je toch nooit vol en als het budget voor de gevangenis op bijvoorbeeld $50 zet kunnen er nog meer dan genoeg criminelen in. Wat je ook kan doen is de zwaarbewaakte gevangenis krijgen. Dan hoef je geen stadsgevangenis neer te zetten en krijg je nog $250 toe ook. | |
valek | dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:38 |
quote:Ik heb de oplossing gevonden. Een oude videodriver van nvidia geinstalleerd en nu werkt het wel. Belachelijk dat het zo moet, maar tis nie anders. | |
Klonk | dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:57 |
hmm, word helemaal geinspireerd door dit topic, toch SC4 maar weer eens uit de kast halen. Ik zat te denken dat het me toch wel erg leukt lijkt als ze net als voor SC2000 destijds hebben gedaan een spel maken waarbij je je stad in 3d kunt zien, ze hadden toen een helicoptervliegspel en volgens mij ook een racespel. | |
Frollo | dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:52 |
quote:Zou idd zeer mooi zijn, maar ik vrees dat we een paar generaties videokaarten verder zijn voordat dat er een beetje uit gaat zien én vlot draait... ![]() | |
blieblie | donderdag 28 oktober 2004 @ 20:00 |
*kick* Iemand enig idee hoe ik de "ploppable" functie uit gebouwen sloop? Het zit gruwelijk in de weg, maar toch zijn er veel gebouwen die ik wel tot growable wil hebben omdat ze zo mooi zijn. Alleen dat ploppable is zo doodirritant. | |
Cerbie | donderdag 28 oktober 2004 @ 20:20 |
Als je een gebouw download moet je alleen de growable file in je plugin map gooien, niet de ploppable file. Als er geen growable bijzit kan het niet | |
blieblie | donderdag 28 oktober 2004 @ 20:29 |
Owwww.... dus als je 1 mapje krijgt met 1 type file is het alleen ploppable ![]() Waarom maken ze niet alleen maar Growable flats ![]() Die ploppable zooi heb je toch niets aan ![]() | |
De_Ananas | zondag 31 oktober 2004 @ 17:07 |
Er klopt echt geen fuck van het spel. Ik creeer steeds meer luxe banen enzo maar ik krijg steeds meer werkelozen. Ze werken ook allemaal aan de andere kant van de stad terwijl iedereen gewoon dichtbij kan werken. Heb een reistijd van 25 maar toch kei veel mensen die werkeloos zijn omdat de wachttijd te lang is. 1 Huisje waarvan de inwoners aan de OVERKANT VAN DE STRAAT werken staat reistijd lang !?!?!? | |
Cerbie | zondag 31 oktober 2004 @ 17:22 |
Je hebt een pathfinding mod gebruikt? Dat helpt erg veel, ze gaan ineens een stuk logischer reizen en niet meer door je straatjes heen maar over de hoofdwegen ![]() En als je meer luxe banen creëert en er daardoor meer werkeloosheid komt, lijkt het me dat hun opleidingsniveau niet hoog genoeg is, dat duurt even voordat dat hoger wordt als je een school neerzet, ze moeten immers leren ![]() Ik heb ongeveer hetzelfde probleem in een stadje, alleen hightech industrie en luxe commercie, ik heb vrijwel alle woongebieden gedelete en nu werken mensen uit de omringende steden er, waardoor er weer meer mensen in die omringende steden kunnen wonen ![]() | |
blablasjit | maandag 1 november 2004 @ 14:36 |
hoe kun je het intro skippen bij het opstarten? | |
ElmarO | maandag 1 november 2004 @ 14:46 |
quote:Bij de snelkoppeling van Simcity 4 moet je er -intro:off achterzetten. Op onderstaande manier: quote: | |
blablasjit | maandag 1 november 2004 @ 14:53 |
quote:okidoki danku! | |
blieblie | maandag 1 november 2004 @ 15:21 |
Weten jullie een oplossing om Monorail OVER een hoge snelweg heen te krijgen? ![]() Monorails zijn wel handig en snel enzo. Maar ze kunnen niet eens over de snelweg ![]() | |
ElmarO | maandag 1 november 2004 @ 15:27 |
quote:Kan helaas ook niet. Je moet dan een stuk lage snelweg maken om de monorail erover heen te krijgen. | |
blieblie | maandag 1 november 2004 @ 15:30 |
quote:Wat dus niet werkt in een stad omdat je dan minimaal 4 straten weer over die snelweg moet leggen ![]() Wat waardeloos zeg.... | |
ElmarO | maandag 1 november 2004 @ 15:43 |
quote:Is inderdaad vrij waardeloos. Maar ik maak meestal maar een heel kort stukje snelweg laag zoals op onderstaand plaatje. Op deze manier hoef je waarschijnlijk niet 4 straten aan te passen. Zo kan je ook avenue direct in snelweg laten overgaan. ![]() | |
blieblie | maandag 1 november 2004 @ 15:45 |
Mjaah als ik nu monorail in mijn stad bouw moet ik mijn halve stad slopen ![]() Ik dacht alleen van.. misschien is er een oplossing voor, is het nog wel eens interessant om wat stukken monorail aan te leggen ![]() Ik zie trouwens dat jij gewone bushaltes gebruikt. Waarom geen haltes en metrostations op de wegen zelf? Die mod is echt geniaal. T enige vervelende is, dat je in de u drive it mode er niet door heen kan rijden ![]() | |
ElmarO | maandag 1 november 2004 @ 16:04 |
quote:Ja die mod heb ik ook weleens gezien. Maar ik zet er meestal kleine stukjes plaza tussen. Op deze manier: ![]() Maar dan meestal zonder de bloementuintjes ertussen. Het geeft je wijken ook gelijk een luxeuzere uitstraling en je kan er zo makkelijk bushaltes en metrostations tussen zetten. Daarom heb ik eigenlijk nooit die mod geïnstalleerd. | |
blieblie | maandag 1 november 2004 @ 16:09 |
Aahja... Ik vind de mod vooral fijn om achteraf nog OV in een wijk te bouwen. Als je dat niet tijdens het opzetten van een wijk doet kan je met een beetje pech erg mooie hoge gebouwen gaan slopen voor iets doms als een bushalte. | |
NFSUndergroundII | maandag 1 november 2004 @ 16:21 |
quote:Naäpert ![]() | |
The_stranger | maandag 1 november 2004 @ 17:00 |
wat zijn nu de mods die je eigenlijk wel moet hebben.. (om problemen zoals commutetijden etc. op te lossen???) | |
blieblie | maandag 1 november 2004 @ 17:02 |
quote:op www.simtropolis.com hebben ze een lijstje met "essentials" . Daar staan alle musthaves op een rijtje. | |
Cerbie | maandag 1 november 2004 @ 17:50 |
quote:Jij gebruikt de godmode om bomen te planten als je stad al bestaat ![]() boompjes door wegen enzo heen ![]() | |
The_stranger | maandag 1 november 2004 @ 18:06 |
quote:zijn die 5 dingen werkelijk alles?? NetworkAddon_Beta Transit Bugfix Supplement V1.2.1 Plugin Landmark Props Transit Supermod v2.0 (RH Patch1) Transit BugFix v1.1.3 | |
ElmarO | maandag 1 november 2004 @ 18:38 |
quote:Ja klopt. Was zo'n groot stuk waar ik bomen wou dat ik geen zin had om dat op de normale manier te doen. Dus toen heb ik het zo maar gedaan. En ja het is een echte stad. | |
Cerbie | maandag 1 november 2004 @ 18:52 |
Doe ik ook, werkt veel beter ![]() | |
ElmarO | maandag 1 november 2004 @ 18:54 |
quote:Op dat bomen door de wegpunt na dan ![]() | |
Nailz | dinsdag 2 november 2004 @ 10:50 |
Hoe maak je nou van die afritten zoals hier:![]() Ik heb NetworkAddon mod & Peg's CDK Leveler. | |
blieblie | dinsdag 2 november 2004 @ 11:42 |
Peg's CDK Leveler, zou je die asjeblieeeft ergens kunnen hosten?? ![]() | |
Cerbie | dinsdag 2 november 2004 @ 14:45 |
een gat in de grond maken, stuk egalizeren, snelweg erin. Dan de afritpuzzelstuken neerleggen ![]() | |
Nailz | woensdag 3 november 2004 @ 03:46 |
quote:Vooruit dan, omdat je het zo lief vraagt! http://bdn.asobrain.com/peg-cdk-leveler.rar quote:Ik was er al achter gekomen hoe het moest, ik had die NetworkAddon niet goed geinstalleerd. (Kon dus die puzzelstukjes niet vinden, doh!) [ Bericht 36% gewijzigd door Nailz op 03-11-2004 03:52:18 ] | |
blieblie | woensdag 3 november 2004 @ 08:47 |
Als je op TAB drukt kom je soms heel wat nieuwe dingen tegen ja ![]() En bedankt voor de leveler!! | |
Cerbie | woensdag 3 november 2004 @ 18:54 |
Al die pegdingen komen in één map te staan als je niets wijzigt tijdens het installeren. Kan iemand die ze al heeft ze niet inpakken en uploaden, of tenminste de belangrijkste en mooiste. Op http://www.sc4pegasus.com staan ze ook allemaal maar kun je ze niet downloaden ![]() | |
Falco | dinsdag 9 november 2004 @ 19:38 |
He ik ben sinds kort ook lekker aan het simcity'en, maar ik heb een paar dingetjes waarvan ik denk hoe kan dit? - Allereerst is mijn OV-systeem best geniaal opgezet vind ik, maar wordt er zeer weinig gebruik van gemaakt. Maandelijks pomp ik 1000 euro's erin, maar de inkomsten zijn maandelijks ongeveer 20 euro's. Ligt nogal scheef vind ik. Hoe kan ik dit verbeteren? Meer (bus)stations of juist minder. Ook zie ik geen treintjes dr tussendoor lopen, maar goed dat terzijde. - Door een grote fik is mijn hoekje met 'vervelende dingen' zoals de toxic waste dump, militaire basis en raketbasis vernaggeld. Die komen niet meer terug? Dat is wel jammer, want het waren welkome inkomstenbronnen. - Verder is mijn stad wel gaaf met ongeveer 19.000 inwoners, alleen de vraag naar boerderijen en akkers blijft superhoog! Hoe kan ik dat veranderen? Zodat ik naast weelderige akkers ook vette wolkenkrabbers krijg enzo ![]() | |
ElmarO | dinsdag 9 november 2004 @ 19:42 |
quote:Je moet ze op drukke punten neerzetten. Dan gaan er de meeste sims in. Ik weet niet hoe je het nu hebt neergezet maar je moet er ook rekening mee houden dat je Sims vrij lui zijn. Die komen dan niet meer terug. Helaas. De vraag naar boerderijen is altijd hoog. Dus die balk kan je beter negeren. De wolkenkrabbers komen vanzelf bij een bepaald aantal inwoners. Als je meerdere steden in je gebied hebt komen er ook sneller wolkenkrabbers. | |
blieblie | dinsdag 9 november 2004 @ 19:46 |
Wat ik altijd doe is de belasting van de agrarische industrie omhoog schroeven naar 15% ofzo. Dan willen die boeren echt niet meer komen ![]() Daarnaast moet je er vanuit gaan dat sims max 8 straatdelen willen lopen. Ligt er in een straal van 8 straatdelen weinig bijzonders als gebouw kan je naast je bushalte, metrohalte of treinstation een parkeerplaats bouwen. Mijn ervaring is dat ECHT investeren in OV niet nodig is tot je een inwonertal hebt van 50.000. Op een gegeven moment lopen je straten vol en dan wordt het tijd om aan OV te denken. Wel leg ik altijd van te voren spoorrails + stations aan door mijn stad. Overigens gaan er pas treintjes overheen lopen wanneer er echt veel mensen via dat medium reizen. Ik heb stations met een capaciteit van 20.000. Als daar op een gegeven moment 6000 sims via reizen zie je non-stop treinen komen en vertrekken. | |
Refragmental | dinsdag 9 november 2004 @ 20:08 |
Jammer dat er geen rekening wordt gehouden met fietsers ![]() Dat zou nog beter zijn. Nu is de afstand tussen "met de voet" en "met de auto/OV" nog veel te groot. | |
Falco | dinsdag 9 november 2004 @ 20:25 |
Wat ook stoer is dan om eerst dat hele OV te negeren. Scheelt je veel geld in het begin en wanneer je stad echt flink groot is (60.000 inwoners ofzo) een metronetwerk neerleggen. | |
ElmarO | dinsdag 9 november 2004 @ 20:26 |
quote:Zolang je geen agrarische grond aanlegt komen ze toch niet. En ik bouw ze eigenlijk nooit. Het zijn gigantische watervervuilers. Ik maak in het begin altijd gelijk bushaltes. Kunnen je Sims daar gelijk gebruik van maken. Scheelt toch wel in verkeersdrukte als je stad zo'n 10.000 inwoners heeft. En je kan zo voorkomen dat je gebouwen moet gaan slopen als het daar te druk word. Metro is pas nuttig vanaf 50.000+ inwoners. En je moet inderdaad in je stedenplannig al rekening houden met trein/monorail. Hoe leg jij dan de trein aan, want ik krijg amper Sims in. Ook niet als ik er een parkeergarage neerzet. Nog een tip. Pas rond de 10.000 inwoners moet je een politiebureau maken. En nooit een kliniek maken. Een ziekenhuis is veel goedkoper in de maandelijkse kosten. quote:Valt wel mee. Ik draai meestal al redelijk snel break-even. | |
Falco | dinsdag 9 november 2004 @ 21:47 |
Ik heb altijd best veel moeite om een beetje normale begroting er op na te houden, terwijl ik op education en health flink bezuinig bijvoorbeeld. Telkens leen ik dan bij als het even krap wordt, maar dat is uiteraard een hele slechte tactiek eigenlijk, maar ja ![]() | |
blieblie | dinsdag 9 november 2004 @ 22:21 |
quote:Ik vind die Agrarische vraag irritant in dat tabelletje, kan je niet snel zien of er vraag is naar industrie. Ik trek daarom de belasting omhoog tot de vraag iets onder het nulpunt zit. Spoorwegen leg ik bij de bouw van de stad gelijk aan. En dan gewoon er dwars doorheen. Bij mij nemen ze al vrij snel de trein. Al helemaal als je op de mainstreets een tollbooth neerzet. De trafficmod die je sims de snelste weg laten nemen helpt ook een hoop trouwens. Het enige waar ik niet mee werk zijn monorails, omdat ik meestal dwars door de stad een verhoogde snelweg leg kan elke keer dat verrekte ding er niet overheen waardoor ik een monorail elke keer maar een minimale afstand af kan laten leggen. Voor bus en subway gebruik ik de roadtop lots, zodat ik geen ruimte kwijt raak aan die onzinnige dingen. 1 nadeel, de U Drive It missies op de straat gaan nog maar amper omdat je niet door die haltes heen kan rijden ![]() | |
blieblie | dinsdag 9 november 2004 @ 22:23 |
Ik bezuinig niet op educatie en health, want juist als die 2 goed zijn trek je $$$ sims en jobs aan. En na een tijdje begint dat te groeien. Maar als je 2 redelijk grote buurtsteden hebt en je begint aan de derde gaat alles in een noodtempo. Willen die lui zo graag in die stad wonen/werken, dat je in no time huge gebouwen hebt. | |
ElmarO | dinsdag 9 november 2004 @ 22:37 |
quote:Ik bezuinig ook nooit op educatie en health. Ik bouw in het begin altijd gelijk een bibliotheek. Kost toch haast niks en ze houden een bepaald kennisniveau. Ja, dan heb je soms in no-time meer dan 60.000 inwoners. Soms is het dan weleens lastig om de groei bij te houden. Daarom zet ik er meestal wel wat medium residental zones tussen om het nog enigzins binnen de perken te houden. quote:Ik leg mijn snelweg meestal in het midden van de stad zodat je een klaverblad in het midden hebt. Voor de monorail leg ik er een stukje verlaagde snelweg tussen. Dan kan je er makkelijk overheen. Dan moet het lukken om lange stukken monorail te krijgen. | |
blieblie | dinsdag 9 november 2004 @ 22:49 |
Ik vind dat zo lelijk ![]() Een snelweg die opeens omlaag gaat, | |
De_Ananas | woensdag 10 november 2004 @ 15:08 |
Bij mij werkt die traffic mod niet goed volgens mij ![]() Ik merk geen verschil maar ik kan wel van die nieuwe bushokjes enzo maken (wat vreselijk irritant is omdat dat bouwrijtje dan verschrikkelijk lang is) | |
De_Ananas | zaterdag 13 november 2004 @ 13:18 |
Kan iemand mij helpen? Ik heb in plugins gezet: plugin_dm_transit hicapacity plugin_dm_transit crime70 (wat doet die btw?) plugin_dm_transit pathfinding bettter high cap | |
Falco | zaterdag 13 november 2004 @ 13:57 |
Zo mijn stad is nu gegroeid tot 50.000 inwoners en kan weinig groter (omdat ik hem niet opgezet in dat grootste vlak, maar in dat vlak van middelste grootte). Alleen verkeer is wel een serieus probleem. Ook al zet je veel busstations neer en twee metrolijnen, ze blijven maar rijden die auto's! Maar verder ziet het er flex uit met een paar miniwolkenkrabbertjes waar 1000 man inpassen enzo en is iedereen tevreden over mijn burgemeesterscapaciteiten. | |
Cerbie | zaterdag 13 november 2004 @ 23:06 |
@De_Ananas: Die plugins zorgen dat het verkeer wél slimme wegen kiest, dus ook echt voor de hoofd- en snelwegen gaat en de straatjes ontziet ![]() @Falco: Ik heb honderdduizenden mensen in een middelgrote stad wonen ![]() ![]() Voor je verkeersproblemen moet je: 1- Een pathfindingmod gebruiken, dat is gewoon een essentieel onderdeel; 2- Een uitgebreid en goed gepland OVnetwerk hebben. Zelf heb ik om de 3 vlakken huizen een bus/metro/parkeerstation (alles-in-één-lot) en dat werkt erg goed. | |
Falco | zaterdag 13 november 2004 @ 23:15 |
Wat is een pathfindingmod? Ik heb iig wel wat ordinances zo ingesteld dat sims aangemoedigd worden om met het OV te gaan en de auto niet te gebruiken. Ik heb ook nog wat extra metrolijnen getrokken, maar het verkeersprobleem wordt niet echt opgelost. Het aantal inwoners gaat echter wel richting 80.000, das wel weer tof. | |
The_stranger | zondag 14 november 2004 @ 08:27 |
quote:pathfinding mod is een "fix" waardoor je sims logisch nadenken qua vervoer... De korste route, etc... | |
Falco | zondag 14 november 2004 @ 10:07 |
Ahzo! Waar kan ik die pathfindingmod vinden of moet je dan Rush hour hebben ofzo? | |
Cerbie | zondag 14 november 2004 @ 13:39 |
http://www.simtropolis.com/modding/index.cfm?mode=files Onder Essentials ![]() Ik weet alleen niet zeker of ze ook zonder Rush Hour werken | |
De_Ananas | maandag 15 november 2004 @ 21:13 |
Hoe kan het trouwens dat er soms geen mensen werken in de industrie? Dan staat er alleen ''1 vrachtwagen'' ofzo maar geen auto/bus etc. Soms is het wel | |
Cerbie | vrijdag 19 november 2004 @ 16:48 |
*schopje* Heb mijn GF2MX door een GF4MX480 vervangen (ja nog steeds kut ![]() ![]() Als niemand een oplossing weet, probeer ik het opnieuw installeren wel. Instellingen hoger/lager zetten helpt trouwens niet editje ![]() Hier is het niet zo erg, als je het spel speelt stoort het echt heel erg. [ Bericht 11% gewijzigd door Cerbie op 19-11-2004 16:55:00 ] | |
Orcaman1984 | donderdag 9 december 2004 @ 12:18 |
tvp ![]() | |
Cerbie | donderdag 9 december 2004 @ 12:30 |
quote:Beetje laat ![]() Ben nu opnieuw aan het installeren, in de hoop dat het probleem een paar posts omhoog weg is (wel mijn stad bewaard) http://home.zonnet.nl/luukwel/opsc4.txt - Nieuwe OP, iemand aanvullingen? [ Bericht 15% gewijzigd door Cerbie op 09-12-2004 12:52:17 ] | |
Rag | donderdag 9 december 2004 @ 15:00 |
quote:Mijn CJ, mijn CJ! http://www.simtropolis.com/idealbb/view.asp?topicID=55099 ![]() | |
Georges | maandag 20 december 2004 @ 17:13 |
Zo, ben sinds gister ook weer druk met een regio. Heb nu de hoofdstad op 70.000 inwoners, de rek is er wel wat uit en de map is al voor de helft gevuld. Ik bouw geen nieuwe residential zones meer, er is nog genoeg ruimte in de woontorens. Is dat een goede strategie of zou ik toch meer residential zones moeten maken? | |
ElmarO | maandag 20 december 2004 @ 18:43 |
quote:Ligt er maar net aan of er veel vraag naar is. Je zou eventueel met light of medium residental kunnen werken. Met medium krijg je wat kleinere woontorens en met light krijg je alleen maar huizen. Zo krijg je ook wat meer variatie in je stad. | |
Georges | dinsdag 21 december 2004 @ 01:02 |
Ik heb er voor gekozen niks bij te bouwen. Krijg veel torens erbij. ![]() Zit nu op 90.000 maar het wordt wel steeds lastiger. Soms dan worden sommige gebouwen donker omdat de omstandigheden minder worden. Ik ga er dan met de bulldozer overheen. Is dat goed om te doen, of kun je ze beter laten staan? | |
Atreidez | dinsdag 21 december 2004 @ 09:31 |
Zwarte gebouwen kun je beter laten staan, en iets aan de omgeving gaan doen. Vaak zet je er een metro of bus naast, of een park ervoor en t gebouw wordt meteen weer bewoont. Verder dacht ik dat het in SC4 op percentages werkt wb de residental en commercial zones. M.a.w. je hebt een bepaald percentage aan laagbouw nodig om hoogbouw te krijgen, en je zal nooit alles als hoogbouw kunnen krijgen zonder laagbouw... Echt heel zeker weet ik dit niet meer, en t kan best dat ze t er met een patch uitgehaald hebben ![]() | |
Frollo | dinsdag 21 december 2004 @ 09:36 |
Is het geen leuk idee om, in plaats van ieder voor zich een stadje bouwen en dan om de zoveel tijd hier komen melden hoeveel inwoners je nu hebt, eens iets interactiefs te doen? Ik dacht aan een toernooitje, bijvoorbeeld: één iemand maakt een terrein/regio en post die hier. En dan wint degene die als eerste b.v. 25000 inwoners heeft. Of als eerste een x bedrag winst maakt. Of binnen 10 speeljaren het meeste geld heeft. Of als eerste commerciële hoogbouw heeft. Of het hoogste opleidingsniveau. Of... [vul maar in]. Ik heb geen SC4 meer en kan dus zelf niet meedoen. Maar ik volg dit topic nog wel, en ik snak naar een beetje spanning ![]() | |
Cerbie | dinsdag 21 december 2004 @ 14:12 |
De meeste dingen zijn volgens mij wel met trainers of cheats te beïnvloeden, maar het idee is wel leuk. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen doen wie het snelste 2 miljoen inwoners heeft, 250.000 heb je zo. Ik ben trouwens nog steeds niet uit mijn probleem met de videokaart, hier. Opnieuw installeren van de drivers en het spel heeft niet geholpen ![]() Dit gebeurt bij de wolken/mist, de golven en bij doorschijnende delen zoals het scherm dat je krijgt tijdens het aanleggen van metrotunnels [ Bericht 13% gewijzigd door Cerbie op 21-12-2004 14:21:11 ] | |
Georges | dinsdag 21 december 2004 @ 14:27 |
Na 2 dagen spelen viel het me opeens op dat het altijd dag is. Is er een optie dat het ook nacht wordt zodat je de lichten van de stad mooi ziet? Kon het niet vinden onder video-opties. Heb Sim City 4 Deluxe. | |
ElmarO | dinsdag 21 december 2004 @ 14:31 |
quote:Staat dacht ik bij de Godopties. Daar kan je dan aanklikken of het altijd dag/nacht is of dat je een dag-nachtcyclus wil. | |
Cerbie | dinsdag 21 december 2004 @ 14:32 |
Staat onder de Godopties geloof ik. Waarschijnlijk een plossing voor mijn probleem gevonden, waren er niet meer mensen met hetzelfde probleem ![]() Na wat zoeken kwam ik hier terecht. Daar hebben mensen hetzelfde probleem, en die verwijzen weer hiernaartoe: klik quote:Vind het alleen raar dat het met mijn GF2MX wel goed ging, ik zal zo laten weten of dit het probleem oplost. EDIT: Gelukt ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Cerbie op 21-12-2004 14:46:10 ] | |
Georges | dinsdag 21 december 2004 @ 14:58 |
God mode inderdaad. Bedankt. Ik heb dat trouwens ook met dat scrollen. Gebouwen zijn dan even niet zichtbaar. Heb een ati9600pro. Het is niet echt storend. Is het trouwens nodig om zowel een minor als major league stadion in je ze stad te hebben? Ze nemen nogal wat ruimte in beslag. Net zoals die Universiteit en die Country club, allebei erg groot. Uni kun je toch vervangen door een city college lijkt me. | |
ElmarO | dinsdag 21 december 2004 @ 15:04 |
quote:Hoeft niet, maar het kan wel een positieve invloed hebben op bepaalde gebieden. Zo hebben de stadions een positieve invloed op commeriële zones. Maar ik zet soms ook niet alles neer. Anders heeft bijna elke stad wel een Major League Stadion. En een City College is inderdaad een goede vervanger van de universiteit. | |
LePenseur | dinsdag 21 december 2004 @ 15:49 |
Wat leuk, een SC4topic op FOK! (ik ben een beetje nieuw hier..) ![]() Hier zijn wat screenshots van oude steden van mij: ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb nu sinds 2 weken gelukkig een computerupgrade (van 1200mhz Duron -> 3000+ 64) en wat een verschil! Ik was eigenlijk een beetje mijn interesse verloren in SC omdat (vooral bij grote steden) ik soms niet eens 1 FPS haalde. Erg tergend. De foto's hierboven zijn uit een CJ dat vooral bestaat uit mediumcities, omdat ik toen de speelbaarheid normaal wilde houden. Voor de geïnteresseerden: http://www.simcitycentral.net/forums/viewtopic.php?t=8297&postdays=0&postorder=asc&start=0 Ik ben nu begonnen met 2 nieuwe projecten, maar dat stelt nog weinig voor. Ik houd erg van de Europese stijl van planning (gedecentraliseerde centra) en ben niet echt van het klassieke wolkenkrabber downtown wat SC4 eigenlijk wel propageert ![]() Ik wilde daarom met de de nodige downloads van simtroplis een typisch Europese binnenstad maken, met eventueel zakelijke clusters aan de randen. Zover ben ik echter nog niet. Ik zal snel wel wat screens posten. BTW dat gebouwen weggaan bij het scrollen had ik ook last van (radeon 9600pro). Ik had toen in eerste instantie ook die graphics.sgr bewerkt. Echter toen ik van de week een nieuwe instal van simcity deed (sc+rushhour) en eerst alle updates van simcity.com deed voordat ik ging spelen was dit probleem ook weg. | |
ElmarO | dinsdag 21 december 2004 @ 16:22 |
quote:Ziet er mooi uit. Welke plugins heb je nog meer gebruikt dan de Canal Set? quote:Lijkt me een leuk idee. Je kan bijvoorbeeld ook doen dat je alles met light zones moet doen. Wel jammer dat je zelf geen SC4 meer hebt. | |
LePenseur | dinsdag 21 december 2004 @ 16:38 |
Echt onnoemlijk veel..![]() [ Bericht 33% gewijzigd door LePenseur op 21-12-2004 16:43:39 ] | |
Atreidez | dinsdag 21 december 2004 @ 17:06 |
Ik heb t ook al eens geopperd er iets interactiefs mee te doen. Zo zou je met ze allen een regio kunnen bouwen, maar wat Frollo voorsteld is ook leuk, om een soort contest te maken. Ik denk dat het werken met simjaren dan wel het beste is, aangezien de een meer vrije tijd heeft als de ander.. maarrrrr.. Wat wordt het meetbare verschil waarin we ons moeten bewijzen? Allemaal een default stadje maken en achteraf een soort van miss verkiezing daarmee houden is misschien ook nog wel een optie ![]() | |
Frollo | dinsdag 21 december 2004 @ 17:13 |
quote:Missverkiezing, in de zin van wie heeft de mooiste stad? Da's heel subjectief natuurlijk en dus niet goed te meten. Op zich zijn de dingen die ik net opnoemde vrij goed meetbaar: meeste geld na 10 speeljaren, hoogste opleidingsniveau na pakweg 30 jaar, zo snel mogelijk 25000 inwoners, zo snel mogelijk winst draaien, dat soort dingen. Desnoods in de vorm van een SC4 Olympics: je kunt aan alle onderdelen meedoen maar ook aan slechts een paar. Nadeel is inderdaad de hoge cheatfactor. Ik bedoel, iedereen kent de money cheat wel. Ook zijn de verschillen tussen de installaties te groot door al die plug-ins die er te krijgen zijn. We zouden dus kunnen afspreken óf allemaal met een kale install, óf beslissen welke plug-ins toegestaan zijn. En voor de rest is het maar hopen op de eerlijkheid van de deelnemers... | |
ElmarO | dinsdag 21 december 2004 @ 17:38 |
quote:Waar we ook nog rekening mee moeten houden is de moeilijkheidsgraad. Daarvan hangt je beginbudget en je belastinginkomsten onder andere vanaf. Op Easy krijg je van 1 Sim meer belasting dan op Hard. | |
LePenseur | dinsdag 21 december 2004 @ 17:54 |
Ik denk dat de cheats, plops en plugins wel een probleem kunnen worden ja. Iedereen zou dan van te voren even z'n plugins moeten legen (wel backuppen natuurlijk). Als je iets interadtiefs wil doen, door bijvoorbeeld op 1 map met z'm allen te gaan bouwen, zal dit ook moeten. Wat betreft de Miss-verkiezing; moeilijk maar wel te doen. Je zou er een soort poll van kunnen maken waarbij iedere deelnemer bijvoorbeeld 1 medium stad moet aanprijzen aan de hand van 5 screenshots. Cheats/mods/plops hoef je dan niet uit te sluiten, als het alleen om uiterlijk gaat. | |
Cerbie | dinsdag 21 december 2004 @ 18:32 |
Geld is zo te cheaten, een bepaald inwoneraantal is wel te doen. Dan moet het wel in een nieuwe regio gebeuren, want met forenzensteden kun je in een paar uur stad van honderdduizenden inwoners maken | |
Georges | dinsdag 21 december 2004 @ 23:42 |
Ik krijg het niet voor mekaar om veel customers te krijgen. Bij alle commercial gebouwen blijft het aantal customers low, iemand tips? ![]() | |
Cerbie | dinsdag 21 december 2004 @ 23:54 |
Woningen in de buurt, goede doorstroming naar de commerciële gebieden. Heb er ook wel eens last van, vooral in de gebieden die wat verder van de woonwijken afliggen. Het probleem met dat gare beeld heb ik trouwens nog steeds, die oplossing hielp toch niet, het is iets anders. Als ik software-rendering uitzet is het echter wel weg, maar dat gaat veel te langzaam. | |
ElmarO | dinsdag 21 december 2004 @ 23:55 |
quote:Misschien te weinig verbindingen naar de commerciële zones. Het zou ook kunnen dat er wat meer mensen in je stad moeten gaan wonen. Ik weet niet of je al een vliegveld hebt en ze er al om zeuren? Mocht je er nog geen hebben, maar ze zeuren er wel om dan zou je die eventueel kunnen aanleggen. Ik weet niet of het helpt, maar ik hoop dat er wat aan hebt. | |
Georges | woensdag 22 december 2004 @ 00:22 |
DIt is mijn stad, voor zover je er wat wijs uit kunt. ZIjn er dingen die ik beter of anders zou kunnen doen? ![]() ![]() | |
ElmarO | woensdag 22 december 2004 @ 00:35 |
quote:Ik kan het op deze plaatjes niet zien, maar ik weet niet hoe het met je OV zit. Misschien dat dat iets scheelt. En misschien kan je de avenues van de residental en de commercial op elkaar laten aansluiten. Zo heb je een wat snellere verbinding dan normale roads. Maar als ik het goed zie vereist dat ook enig sloopwerk en dat is dan misschien ook weer zonde. Nog even een vraag over je vliegveld. Heb je echt al zo'n Small International Airport nodig? Ik heb meestal met zulk soort steden meesal wel genoeg aan een Medium/Large Munincipal Airport. Scheelt toch weer wat in ruimte en budget. | |
Dezz | woensdag 22 december 2004 @ 08:08 |
Ik zou een realistischere stad bouwen. Ik vind dit niet echt mooi eigenlijk, maar ja dat is ieder z'n eigen mening ![]() | |
Georges | woensdag 22 december 2004 @ 08:50 |
Ach het is me niet te doen om een mooie stad, wil gewoon veel inwoners. ![]() Het OV is slecht geregeld, ik heb heel veel bussen, bijna op elke hoek van de straat wel een bushalte. Verder alleen een spoorverbinding die een rondje maakt in het residential gedeelte. Ik zit er aan te denken om een metro lijn te leggen aangezien ik dan niks hoef te slopen. Kan je die metro lijn dan het beste evenwijdig leggen aan de drukste wegen? | |
LePenseur | woensdag 22 december 2004 @ 12:28 |
Persoonlijk vind ik het ook te rechtlijnig, te Amerikaans. Maar dit is wel de meest effectieve manier van bouwen om idd zoveel mogelijk inwoners te krijgen. Verder zou de kwaliteit van je stad groter worden als je de industrie zou verplaatsen buiten het woongebied, in satelietsteden. Grondprijzen zullen dan een boost krijgen. Metrolijnen moeten complementair zijn; gebieden verbinden die elkaar aanvullen. Werk-Wonen, Openbare voorzieningen-Wonen etc. Meestal zijn dit ook wel de meest drukke routes die die kant opgaan. | |
Dezz | woensdag 22 december 2004 @ 13:59 |
quote:Amerikaanse steden zijn ook niet zo opgebouwd. Het principe van die rechte blokken is al in de 18e eeuw in de VS ontstaan, daarom ziet vrijwel ieder centrum van een Amerikaanse stad er zo uit. Maar als je naar de buitenwijken kijkt, dan zien die er helemaal niet zo uit. Alleen de hoofdwegen lopen recht voor een goede doorstroming van het verkeer ![]() | |
Dezz | woensdag 22 december 2004 @ 16:43 |
LET OP: VEEL PLAATJES! Ik ben al een tijdje bezig om een goede Amerikaanse stad te bouwen. Het is geen bestaande stad (alhoewel ik de map wel Alberta heb genoemd), maar de stad is gewoon zo opgebouwd als een Amerikaanse stad ![]() Ik wil hier dus een perfecte stad, of beter gezegd, metropool van maken. Daarom duurt het ook zo lang om deze stad te maken, alles moet kloppen ![]() Laten we maar eens een kijkje gaan nemen! ![]() Dit is de regio zoals die nu is, de map heb ik ook zelf gemaakt ![]() ![]() Op dit plaatje zie je hoe het wegen- en railsnetwerk van de stad in elkaar steekt. Je ziet goed dat de wegen hoofdzakelijk in 'grid-patern' gelegd zijn. Als ik ga beginnen aan de buitenwijken stap ik hiervan af. ![]() Hier is het zaken- en winkelcentrum van de stad te zien. Op dit plaatje zie je het Centraal Station en een park daaromheen. ![]() Dit is het Central Park, met woontorens en kantoorgebouwen eromheen. ![]() Hier zie je goed dat de spoorlijn in het centrum van de stad verhoogd is. ![]() Dit is Whetterford, in deze wijk ligt een belangrijk snelwegknooppunt. ![]() Hier zie je een wijkje aan de rand van de stad. Al diezelfde huizen heb ik er niet zelf neergezet, die zijn er echt vanzelf gekomen ![]() ![]() Een winkelcentrum aan de rand van de stad. Op dit plaatje zie je ook het welkomsbord van de stad! Verder zie je nog wat woontorens. ![]() Het Nick Drake Park in Vinewood is het grootste park in de stad. Hier zie je er nog maar een deel van. ![]() Dit is Wellington, een plaats een paar kilometers van de stad verwijdert. ![]() In de gemeente Wellington zijn ook een hoop boeren. Hoelang zullen ze nog tegen de stad op kunnen boxen? ![]() TO BE CONTINUED!!! | |
Atreidez | woensdag 22 december 2004 @ 16:57 |
Mooie prestatie Dezz, hele nette stad, leuk gebruik van plugins en mods ![]() | |
Cerbie | woensdag 22 december 2004 @ 18:38 |
Mooi, heel mooi gedaan ![]() Die foto van de regio ook, met die boerderijen is mooi ![]() | |
NFSUndergroundII | woensdag 22 december 2004 @ 18:59 |
Super stad ![]() | |
Sjaak-Banaan | woensdag 22 december 2004 @ 19:30 |
quote: ![]() ![]() ![]() Vooral dit met die heuvels, maar hoe krijg je dat voor elkaar met een speciale mod ofzo? [ Bericht 11% gewijzigd door Sjaak-Banaan op 23-12-2004 09:33:15 ] | |
Cerbie | donderdag 23 december 2004 @ 20:29 |
Ik kreeg een melding van een verkeerschaos, en zie dat iedereen massaal met de veerboot richting de commerciële stad wil (terwijl er twee snelwegen naartoe liggen ![]() Dus ik leg maar een hoofdstraat en een tweede haven neer, komt die melding weer ![]() Gaan ze met zijn allen via één aanlegplaats ![]() ![]() | |
Cerbie | donderdag 23 december 2004 @ 20:49 |
Ok, even een belangrijke tip voor iedereen die forenzensteden wil gaan gebruiken: Zorg voor een enorm goede infrastructuur en een geweldig OVsysteem. Mijn stad is een complete chaos, er willen 40000 mensen met de trein via vier station en ruim 20000 mensen via de boot (opgelost met tolpoortje ![]() Editje: Tolpoortjes, verdien ik er tenminste nog wat aan ![]() Dit gedoe met forenzensteden is echt geweldig ![]() ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door Cerbie op 23-12-2004 21:40:29 ] | |
Brasco125 | donderdag 23 december 2004 @ 21:40 |
Mooie stad Dezz. tof, die infastructure mods zijn goed gebruikt. Helaas kan ik de meeste niet gebruiken omdat die algemene update bij mij niet goed functioneerd. Vind alleen in Simcity de hoogbouw te makkelijk komen. De hoogbouw wel heel prominent aanwezig, In Dezz geval bijvoorbeeld: voor een stad van 700.000 inwoners. denk als je over 700.000 in een echte stad praat, dan heb je het over Baltimore of Indianapolis hebt. Uitgestrekte wijken met 5 a 6 echte wolkenkrabbers. met er omheen wat medium hoogbouw. Balltimore: ![]() ![]() | |
ElmarO | donderdag 23 december 2004 @ 22:03 |
quote:Kan je ook in één stad doen. Je commercial en residental een aparte helft geven en over de wegen er naar toe tol heffen en ze zo te dwingen via het OV te gaan ![]() | |
Dezz | donderdag 23 december 2004 @ 22:22 |
quote:Hier wil ik wel even op reageren, deze stad is dus nog niet klaar he! Het is de bedoeling om hier een metropool van te maken. Ik ga nu namelijk beginnen aan de uitgestrekte laagbouw wijken (die je zoveel vind in de VS). Het is de bedoeling dat het een soort van New York wordt namelijk ![]() | |
Cerbie | donderdag 23 december 2004 @ 22:44 |
quote:Heb ik ook in een stad gedaan, maar dit verdient veel beter ![]() ![]() | |
ElmarO | donderdag 23 december 2004 @ 22:46 |
quote:Nog beter? Ik vond dat mijn stad het met zo'n $40.000 winst al goed deed. | |
Atreidez | donderdag 23 december 2004 @ 22:47 |
quote:Ik begrijp wel wat ie bedoelt. Er staan teveel wolkenkrabbers voor t aantal inwoners, iets wat niet realistisch overkomt. Maar over realisme gesproken, de hoogste torens nemen evenveel ruimte in als een flinke villa ![]() | |
Georges | donderdag 23 december 2004 @ 23:21 |
Hoogste torens versus villa's is wel realistisch. Wat niet realistisch is, is dat sommige torens maar een paar honderd man huizen. Wat ik trouwens erg raar vind is dat je commercial towers krijgt ook als het aantal customers low is, dat slaat echt nergens op. Ik heb een heel zakendistrict met torens terwijl er weinig tot geen klanten zijn. ![]() | |
ElmarO | donderdag 23 december 2004 @ 23:26 |
quote:Of soms de is de vraag naar C$$$ vrij laag en zijn er bij andere torens nog banen beschikbaar en dan bouwt het spel gerust zo'n toren er bij ![]() ![]() | |
Brasco125 | vrijdag 24 december 2004 @ 00:14 |
Zelfs bij deel 4 is het realisme nog ver te zoeken, maar met de BAT's en mods kan er een hoop goedgemaakt worden. | |
Georges | vrijdag 24 december 2004 @ 20:58 |
Ik heb het even gehad met SimCity, het is een mooi spel, maar niet erg toegankelijk. Ik ben niet echt een pro of zo en zelfs op easy blijft het lastig. Daar hadden ze wel wat aan kunnen doen. Ik kan wel een stad van 100k krijgen maar een echt grote stad is niet te doen. ![]() | |
LePenseur | vrijdag 24 december 2004 @ 21:06 |
wat dat betreft is SC4 wel een stukje meer realistisch geworden, maar vergeleken met SC3000 is dit wel even heel wat anders ja. Zelfs een tijd nadat ik SC4 had bleef ik SC3000 spelen omdat de steden met deeltje 4 niet echt wilden vlotten. Maarja op een gegeven moment valt dat dubbeltje en wil je niet anders meer ![]() |