Yuk dat ben ikquote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:29 schreef SP het volgende:
Ben jij die nieuwe superheld, Brommerman?
Notendop terug)quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:07 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
notendop:
1) toen kreeg ik het verzoek van de agent dat ik weg moest
2) ze zei als ik nu niet weg ga dat ik naar het bureau moest ,
3) toen mocht ik mee naar bureau
4) omschrijving strafbaar feit: niet voldaan aan ambtelijk bevel
5) dat is mijn roeping
6) hoe kan ik dit het beste klaar spelen
7) ik deed toch niks fout, ik ben toch niet verplicht om zonder rede van opgaaf mijzelf te verplaatsen?
8) ze gaf niet eens een verweerwoord wat ik fout deed ofzo?
9) mocht ik dit winnen kan ik dan schade vergoeding vragen voor alle tijd die ik verloren heb?
10) mvg Rene
jawelquote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:43 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
trouwens een agent heeft nooit het recht om te zeggen wat ik moet doen als ik haar werk niet belemmer of de controle of als ik de verdachte ben
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:43 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
trouwens een agent heeft nooit het recht om te zeggen wat ik moet doen als ik haar werk niet belemmer of de controle of als ik de verdachte ben
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:53 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
maar laat ik het zo zeggen zonder uit te weiden, er zijn al 2 agenten vertrokken bij de politie wegens die overtreding dankzij mij
ik neem gewoon altijd de gesprekken op en ze is zo de lul, zij gaat ook ontslagen hiervoor worden . mark my words.
quote:Vrij baan voor opgevoerde brommer
11 jan 1997
Weinigen weten het nog en onze overheid wíl het liever niet weten, maar: sinds 1 augustus is het vermogen van bromfietsen en -scooters niet langer beperkt. Waren tot voor kort bromfietsen in Nederland wettelijk beperkt met een maximum vermogen van anderhalf kilowatt (ruim twee pk), thans kunnen zij over 4,5 kW (plusminus 6 pk) beschikken. Een gevolg van nieuwe Europese wetgeving. De Nederlandse overheid moet tandenknarsend brommers en scooters, met één, twee of zelfs drie maal groter vermogen, toelaten. Alleen de maximum snelheid blijft van kracht. Buiten de bebouwde kom mogen brommers vijfenveertig kilometer per uur, daarbinnen dertig km/u. Maar wie moet de nieuwe generatie snelle brommers gaan controleren? De politie kwam in het verleden al nauwelijks toe aan gericht toezicht. Kortom, de beer is los in brommerland!
door BERRY ZAND SCHOLTEN - ZOETERMEER, zaterdag
Ook al geeft de rollentestbank straks zes pk aan, de bromfiets is toch volledig legaal. Slechts bij daadwerkelijk vaststellen van een snelheidsovertreding kan de politie nog iets doen.
Maar op fietspaden wordt zelden gecontroleerd. De brommer, door de jaren heen een groot zorgenkind van de overheid en ooit met dwaze bepalingen als trapperplicht en vele andere voorschriften aan banden gelegd, is weer zo vrij als een vogeltje...
De nieuwe Europese regels die bepalen dat brommers met een 'on-Nederlands' groot vermogen hier nu volledig legaal zijn, werden aanvankelijk angstvallig geheim gehouden. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat en met name de Rijksdienst voor het Wegverkeer probeerden op de valreep nog allerlei beperkende voorschriften op te stellen, maar toen Peugeot-importeur Vanderhulst uit Veenendaal met een kort geding dreigde, ging de overheid overstag.
Twee weken geleden is er, in onderling overleg tussen importeurs en rijksdienst, alleen een gentleman's agreement gesloten. Daarin werd besloten "dat het de consument moeilijk gemaakt moet worden om dat grotere brommervermogen om te zetten in een veel hogere snelheid, door bijvoorbeeld aan de versnellingsbak te sleutelen".
Muisstil
Iedereen houdt zich muisstil over deze nieuwe ontwikkelingen. De Rijksdienst voor het Wegverkeer, omdat de ambtenaren nauwelijks weten waar ze aan toe zijn. De meeste importeurs, onder aanvoering van de RAI eveneens, omdat zij als de dood zijn voor bemoeienis van de politici, die in het verleden al nooit uitblonken door enig technisch inzicht op brommergebied. De importeurs gaan echter de brommers met groter vermogen wel degelijk leveren, al zou het maar zijn uit angst voor de concurrentie.
Politie en justitie weten in de meeste gevallen nog van niets. Er zijn nog geen richtlijnen uitgegaan naar de controlerende en corrigerende instanties. Eén organisatie is openlijk blij met de nieuwe ontwikkeling: de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV). "Dit is een enorme kans om jongeren te laten kennismaken met gemotoriseerde terreinsporten als enduro", zegt KNMV-voorlichter Jaap van Steenbergen, "met de nieuwe brommers en scooters kunnen zestienjarigen feilloos een echte endurowedstrijd rijden, met zware terreinproeven en al. Daar moet onze nieuwe aanwas vandaan komen!"
"In Europees verband wordt er nog aan nadere regelgeving gesleuteld", zegt Raymond Grollé, secretaris van de RAI, afdeling gemotoriseerde tweewielers, "zolang die regels er echter niet zijn, moeten de sterkere brommers uit Italië, Spanje, Frankrijk, of waar dan ook vandaan, gewoon in Nederland worden toegelaten. Dit kan beter niet in de publiciteit komen, want dan stort de nationale politiek er zich weer op en dan kan de chaos alleen maar groter worden. We proberen het in goed onderling overleg tussen importeurs en rijksoverheid te regelen! De nieuwe bepalingen hebben namelijk ook grote voordelen: door het grotere vermogen van de brommers is er straks beter mee te rijden; je kunt er bijvoorbeeld gemakkelijker met twee man op. Met dat kleine motorvermogen kwam je vroeger bijna niet weg."
Voordelen
"Er zijn nog meer voordelen", zegt Mang Yuan, de technische man van Yamaha-Nederland, "doordat de 49cc-tweetaktmotoren en dat zijn de meeste straks niet meer gesmoord en geknepen worden, draaien die motoren beter en vooral schoner. Er komt minder vervuiling, omdat verbranding beter wordt. Het rendement van de motoren wordt gewoon hoger en daardoor worden ze zuiniger en minder milieuvervuilend!"
VanderHulst, de Peugeot-tweewielerimporteur, rust zijn bromfietsen en scooters nu al met een groter vermogen uit. Directeur Henk van der Geijn van Peugeot: "Zo komen onze brommers en scooters gewoon uit de fabriek. De Nederlandse overheid wilde weer allerlei regeltjes toevoegen als "de mogelijkheden tot het verhogen van de snelheid beperken", maar toen hebben wij gezegd: "Niet moeilijk doen; zo en zo zijn thans de Europese richtlijnen en als jullie weer allerlei extra regeltjes gaan invoeren, dan spannen wij een geding aan. Per 1 augustus gelden de nieuwe Europese normen en vorige maand heeft de Nederlandse overheid zich er noodgedwongen bij neergelegd!"
Bij Honda-Nederland had men zich nog nauwelijks in de materie verdiept. "Ik denk dat wij gewoon brommers en scooters met twee pk vermogen blijven leveren", zegt Alex van 't Hoff van Honda. "Ze mogen in Nederland immers toch niet harder dan vijfenveertig kilometer per uur?" "Dat is niet waarschijnlijk", zeggen de collega's. "Honda bouwt z'n meeste scooters voor de Europese markt namelijk ook in Italië!"
Bart Roobol van importeur Brimex in Alkmaar wil de zaak liever niet aan de grote klok hangen. "We hebben net onze Siamoto Scross bij de KNMV geïntroduceerd", zegt hij, "we hebben twee proef-enduro's gereden met de oude, geknepen scooters en met de nieuwe, sterkere machines. Het bleek dat er met zes pk vermogen prima terrein-wedstrijdsport te bedrijven is. Het gaat heel eenvoudig: de uitlaat-restrictor eruit en hoofdsproeier 58 vervangen door 85/90. Dat resulteert in een vermogentoeneming van twee naar plusminus zes pk. En daarmee beantwoordt onze brommer exact aan de Italiaanse, en nu dus óók de Nederlandse, specificaties." Op 1 maart start de KNMV met deze nieuwe klasse in het endurokampioenschap van Nederland, tijdens de wedstrijd in het Overijsselse Holten.
"Het heeft allemaal te maken met enerzijds de wil tot Europese eenwording en anderzijds het onvermogen daartoe", zegt KNMV-man Jaap van Steenbergen. "De motorsport in Nederland staat nog altijd op achterstand. In vele landen mogen jongeren van zestien tot achttien jaar op lichtere motorfietsen rijden, om ervaring op te doen. Die kunnen dus ook wedstrijden rijden. In Nederland mag dat niet. Thans, met de sterkere brommers en scooters, kan het plotseling allemaal wel."
"Het is belachelijk", vindt Bart Roobol van Brimex, "sinds 1 juni moet je hier een soort rijbewijs voor je brommer hebben en dan nóg zou je qua vermogen aan banden worden gelegd. De situatie is thans net zo als met auto's en motoren: je mag dan een Mercedes Sport, een Ferrari of een Porsche hebben, harder rijden dan 120 km/u is verboden. Dat geldt eveneens voor motorfietsen die wel driehonderd halen. Voor brommers nu dus ook. Je kúnt nu weliswaar harder, maar het mág niet!"
Wie controleert dat allemaal? De politie heeft de handen al vol aan de 'grote' snelheidsovertreders, er is weinig apparatuur en mankracht om ook de fietspaden er nog eens bij te pakken. De vermogensmeetapparatuur voor brommers kan bovendien de schroothoop op, nu elk hoger vermogen in Nederland legaal is.
"Er wordt in Europees verband wel degelijk gewerkt aan anti-temperingsrichtlijnen", zegt Raymond Grollé van de RAI, "aan wettelijke regelingen die opvoermethoden moeten tegengaan, maar ja, die zijn er nog lang niet!"
Inconsequent
"De Nederlandse overheid is altijd zo hopeloos ouderwets in de regelgeving", vinden de importeurs. "Zij loopt meestal achter de feiten aan of hanteert belachelijke richtlijnen, zoals destijds de 'trapperplicht'. (Elke brommer was in Nederland, nog maar enkele jaren geleden, een 'rijwiel-met-hulpmotor' en diende daarom trappers te hebben. Toen die trapperplicht werd afgeschaft konden de brom-, en snor-scooters pas worden toegelaten). De overheid is bovendien ook zo inconsequent. Opvoersets mogen hier overal vrij worden verkocht, maar zij mogen niet worden toegepast. Dat is toch waanzin? Dan is het in België allemaal veel duidelijker, daar zijn opvoersets gewoon verboden. Klaar uit!"
In feite is het opvoeren zo oud als de brommer zelf. Vroeger was het echter aanzienlijk meer werk: het motorvermogen moest omhoog en de gearing (overbrengingsverhouding van de motor naar het achterwiel, BZS) moest worden aangepast. Nu is die sterkere motor standaard aan boord.
"Het wordt nog veel gekker", zegt Jaap van Steenbergen van de KNMV, "brommobielen, voertuigjes die lijken op kleine auto's, maar die door een 49cc-bromfietsmotortje worden aangedreven, zoals bijvoorbeeld invalidenwagentjes, moeten per 1 januari 1997 als motorvoertuig worden aangemerkt. Dit houdt in dat ze niet langer op de rijwielpaden mogen, dat ze van gordels moeten zijn voorzien, niet meer op het trottoir geparkeerd mogen worden, maar en dat is echt een revolutie in het Nederlandse verkeer auto's en motorfietsen dienen deze brommobielen nu voorrang te verlenen als ze van rechts komen. Om te voorkomen dat de brommobielen ook op de autosnelwegen terecht komen, heeft de overheid de toelatingssnelheid voor autowegen per 1 januari '97 verhoogd van vijfenveertig tot vijftig kilometer per uur. Dit werd in de Staatscourant van dinsdag 24 december gepubliceerd. Bestuurders van brommobielen mogen voorlopig echter nog wel met een eenvoudig bromfietscertificaat blijven rijden."
De gewone brommer en de bromscooter hebben qua vermogen het pleit dus gewonnen. "In feite is dat ook goed", zegt de RAI, "de meeste berijders kunnen zich nu, ook met z'n tweeën, comfortabeler verplaatsen. De trekkracht van de brommer is namelijk ontzettend toegenomen. Maar ja, de kans is zo groot dat de 'disco-scooteraars' en de pizzabezorgers het gaan verzieken door het toegenomen vermogen om te zetten in hogere snelheden. Met alle nadelige consequenties van dien, want dan is de beer pas echt los. Als echter dat niet, of slechts in geringe mate gebeurt, dan heeft het grotere vermogen in feite alleen maar voordelen!"
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden. e-mail: redactie@telegraaf.nl
-1ben niet van nederlandse afkomst, dit is mijn derde taal (zucht)quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:49 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Tip 1: Voor je iets post eerst leren schrijven
Tip 2: Luisteren naar wat die agent zegt en gewoon doen wat hij je opdraagt
Tip 3: De verklaring die ze je voorleggen moet je ondertekenen. Ben je van mening dat de verklaring niet overeenkomstig is met wat jij tegen die agent hebt gezegd, teken hem dan simpelweg niet. Dan is de verklaring niet rechtsgeldig.
jij hebt een hekel aan brommer rijders en dat mag, laat dat je maar verteren &^%$@quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Notendop terug)
1) had je moeten zorgen dat je weg was
2) had je helemaal moeten zorgen dat je weg was
3) ga niet zeggen dat je verbaasd bent
4) en daar hadden ze gelijk in
5) dure roeping
6) berouw komt na de zonde, gedane zaken nemen geen keer
7) jawel, jawel
8) je bemoeide je met andermans zaken en daar was ze flauw van
9) vast wel
10) groeten terug![]()
![]()
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 18:00 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
jij hebt een hekel aan brommer rijders en dat mag, laat dat je maar verteren &^%$@
jij hebt als hobby - forum.fok.nlquote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]goede bezig Herman
Oftewel: man, zoek een hobby, krijg een leven, ga in therapie, doe iets nuttigs, grow up...
ik ben ook bezig met een verbouwing, je kunt hier zo aan de slagquote:Op woensdag 6 oktober 2004 18:04 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ga je schamen, ik zou als je op mijn grond zou staan helemaal verbouwen![]()
Wederomquote:Op woensdag 6 oktober 2004 18:00 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
-2ik hoef niet te luisterren wat een agent zegt of roept
Ahum! Kuch… kuch…quote:Wederom
Dat moet je dus wel...
Verdiep je eerst eens in de theorie voordat je allemaal moeilijk gaat lopen doen en jezelf voor lul zet op een openbaar forum, sukkel!
je hoeft idd niet ELK bevel op te volgen, maar wanneer een agent je verzoekt ergens weg te gaan, dien je dit wel degelijk op te volgen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:32 schreef Sovereign het volgende:
Dat men elk bevel van een ambtenaar zou moeten opvolgen is idd lariekoek
Neen. Stel je eens voor, ik sta bij de frietboer en oom agent komt binnen en geeft me het 'bevel' dat ik maar buiten moet gaan staan te wachten, want oom agent heeft haast met zijn frikandel speciaal. Volgens jou is zo'n bevel 'bevoegd' gegeven? Lijkt me van niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:36 schreef Double_B het volgende:
je hoeft idd niet ELK bevel op te volgen, maar wanneer een agent je verzoekt ergens weg te gaan, dien je dit wel degelijk op te volgen.
Zou je denkenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 18:04 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
jij hebt als hobby - forum.fok.nl
Gedraag je een beetje mallootquote:ga je schamen, ik zou als je op mijn grond zou staan helemaal verbouwen![]()
Had ik je al verteld over mijn nieuwe brommer? Ow ja, een paar posts naar bovenquote:btw als mod hoop ik dat je gewoon hieruit kan blijven heb geen zin in jouw anti brommer verhalen
quote:jij kan je niet aan de kern van de zaak houden en daardoor ben je of word je een slechte jurist (is maar dat je het weet)
Naja hier bne ik dan, de zogenaamde verre familielid van topicstarter.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:41 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Neen. Stel je eens voor, ik sta bij de frietboer en oom agent komt binnen en geeft me het 'bevel' dat ik maar buiten moet gaan staan te wachten, want oom agent heeft haast met zijn frikandel speciaal. Volgens jou is zo'n bevel 'bevoegd' gegeven? Lijkt me van niet.
Als een bevel niet gegrond is op een wettelijk voorschrift hoef je ook niet weg te gaan. Period. Dat is immers een vereiste wat direct voortvloeit uit de strafbepaling van 184 Sr. Ik wil je best een casuspositie van de Hoge Raad, waarbij ook iemand gesommeerd werd om te vertrekken op basis van een APV bepaling, voorleggen om dit te illustreren. Ik kan je verklappen dat de beste man werd vrijgesproken omdat het bevel onbevoegd was gegeven; de wettelijke grondslag voor het bevel was er niet.
Neem nu maar aan van deze (bijna) meester in de rechten dat dit zo in elkaar zit. Het is ook heel logisch, want beperkingen van grondrechten zijn nu eenmaal niet mogelijk zonder wettelijke grondslag.
En daar registreer jij je helemaal voorquote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:10 schreef Black_Phantom het volgende:
Naja hier bne ik dan, de zogenaamde verre familielid van topicstarter.
In werkelijkheid gewoon een juridisch adviseur op internet.
Denk je dat ik een zaak heb ivm bedreigingquote:ga je schamen, ik zou als je op mijn grond zou staan helemaal verbouwen
sorry dat ik dat zo zei, maar jij als jurist in opleiding maakt je hier compleet belachelijk,quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En daar registreer jij je helemaal voor![]()
[..]
Denk je dat ik een zaak heb ivm bedreiging![]()
Natuurlijk heb ik gelijk, ik ben niet voor niets strafjurist.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:10 schreef Black_Phantom het volgende:
\iig Sovereign ik geef je gelijk in wat je zegt
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:15 schreef ElisaB het volgende:
Denk je dat ik een zaak heb ivm bedreiging![]()
Pffttt... moet ik het spellen? Ik bén geen jurist in opleiding. Ik heb ooit - zeg zo'n 8 tot 10 jaar geleden - 2 jaar Rechten gestudeerd. Niet meer, niet minder. Ik ben geen ambities om jurist te worden en heb niet de illusie dat ik van de wet of van rechten meer afweet dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:20 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
sorry dat ik dat zo zei, maar jij als jurist in opleiding maakt je hier compleet belachelijk,
Heb ik net mn onderschrift veranderd; heb jij weer (en dat stond los van dit topic, is dat niet grappigquote:ik weet blijkbaar nog meer dan jij , ik snap niet ook dat jij als mod hier zo provoceert , vind dat niet tof, je bent denk ik gewoon wat er in je onderschrift staat
Weet je wat jij moet doen? Weer eens 100 keer met je scooter langs een flitspaal rijden. Joker.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:20 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ik weet blijkbaar nog meer dan jij
het heeft helemaal niks met mekaar te makenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 11:47 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Je hebt ook niks geleerd van de vorige keer he?
Boete geen helm (heb de overheid terug gepakt)
Haha, waar heeft die advocaat zijn bul gehaald. Bij twee pakken melk?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:53 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
mijn advocaat zei nog letterlijk tegen me (verre familie)
en burgers hoeven niet als een stel slaafse honden de commando's op te voeren
uit redelijkheid en billikheid zou moeten voortstromen dat jij mag vragen wat je fout deed
:')quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:04 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Haha, waar heeft die advocaat zijn bul gehaald. Bij twee pakken melk?
thx voor je steun betuiging (ja dat andere was dom misschien maar toch leuk en die agen was zo vervelendquote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:06 schreef xFriendx het volgende:
Ik zou er persoonlijk ook iets van zeggen als die meting niet volgens de regels gaat. Meeste hier boeit het gewoon niets of het fout gaat of niet. Tot ze bij de APK dingen verkeerd gaan doen waardoor jij of dingen (onnodig) moet vervangen. In ieder geval iets waarbij automobilisten het idee krijgen dat er iets niet in de haak is, want dan is het opeens een zaak van belang.
Er zijn gewoon regels voor die rollerbank, en als dat niet volgens de regels gaat mag je er iets van zeggen lijkt me. Je hindert niemand, je attendeert een scooterbestuurder op de regels, en je bent niet bezig om de meting zelf te hinderen. Net als dat je volgens sommige agenten geen foto´s mag maken van de foute meting (bijv geen wielklem) zelfs als je het hoofd van de agent weglaat, of de agent zelf er helemaal niet op hebt staan.
ik zorg wel dat ze luisteren, ik zal als ik bij de rechter kom en mijn gelijk haal + schade vergoeding (gewoon verloren uren((niks anders)) zal ik hem uitnodigen om een keer te gaan kijken bij een controle want ik zal de rechter ook nog showen , gebackupt met tape dat agenten moedwillig de boel saboteren, hun ambtseed collectief overtreden , hopelijk is de rechter dan een keer geinteresseerd in dit soort zakenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:20 schreef Mikkel het volgende:
Prachtig, zo'n Ché Guevara in de dop. Jongen, je hebt geen idee hoe dom je over komt met je uitspraken.
Denk je nou werkelijk dat de politie of justitie zich maar één ruk aantrekt van zo'n scooterjochie als jij? Die hebben wel andere dingen aan hun hoofd.
Power to the people!
hoe kan een mod als jij nou zo zielig en offtopic reageren, ik begin gewoon een gruwelijke hekel aan je topic verziekende geblaat. Hou er gewoon mee op als je niks nuttigs te vertellen hebtquote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:33 schreef ElisaB het volgende:
[....het heeft helemaal niks met mekaar te maken ....]
En toch zie ik een overeenkomst. Knap he!
En toch zie ik een overeenkomst. Knap he!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:28 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
het heeft helemaal niks met mekaar te maken![]()
Ondanks het feit dat TS niet al te snugger overkomt heeft hij wel een punt.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Notendop terug)
1) had je moeten zorgen dat je weg was
2) had je helemaal moeten zorgen dat je weg was
3) ga niet zeggen dat je verbaasd bent
4) en daar hadden ze gelijk in
5) dure roeping
6) berouw komt na de zonde, gedane zaken nemen geen keer
7) jawel, jawel
8) je bemoeide je met andermans zaken en daar was ze flauw van
9) vast wel
10) groeten terug![]()
![]()
sorry dat JIJ zo een hekel aan scooter rijders hebt maar dat is jou probleemquote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:28 schreef DoctorB het volgende:
los daarvan, brommerrijders helpen hun terechte boete te ontlopen.
Wat ben jij een kanslose kerel....
brommervolk, ik word er zooooooo misselijk van...
(nepviking)
Ik denk dat 'm daarin de kneep zit.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:39 schreef qizl het volgende:
Zolang je niks strafbaars doet of ze niet stoort in het uitvoeren van hun ambt is er niks aan de hand.
ach je hebt een punt zoals ik me hier uit, maar ik zei alleen maar dat ik je wou verbouwen omdat je gewoon irritant staat te stoken en dat voor iemand met forum bevoegdheden (hoe sneu imho)quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik denk dat 'm daarin de kneep zit.
TS zegt wel dat ie de onschuld zelve is, maar als je ziet hoe hij zich hier (en in zijn andere topic) uit, dan krijg ik toch een heel onaangenaam beeld van hem. Mij wil ie verbouwen, en de agent die hem een bon gaf voor rijden zonder helm, wil ie straffen door dat wat de agent lief is onder de wielen van zijn brommertje te wensen.
Het staat allemaal in geen verhouding en komt erg eenzijdig en agressief over. Volgens mij heeft TS een reality-check nodig.
Het is ook typisch Nederlands om zo tegen de politie tekeer te gaan. Op het moment zelf moet je je gewoon rustig houden. Is er iets niet in de haak, ga dan achteraf in bezwaar. Hoe meer je tegenwerkt, hoe erger het wordt. In dit land is dat een extra boete, in andere landen een flink aantal stokslagen. Wees maar blij dat je hier woont.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik denk dat 'm daarin de kneep zit.
TS zegt wel dat ie de onschuld zelve is, maar als je ziet hoe hij zich hier (en in zijn andere topic) uit, dan krijg ik toch een heel onaangenaam beeld van hem. Mij wil ie verbouwen, en de agent die hem een bon gaf voor rijden zonder helm, wil ie straffen door dat wat de agent lief is onder de wielen van zijn brommertje te wensen.
Het staat allemaal in geen verhouding en komt erg eenzijdig en agressief over. Volgens mij heeft TS een reality-check nodig.
Loop niet zo op Elisa te zeuren. Ze houdt gewoon in de gaten dat alles hier goed verloopt en discussieert ondertussen lekker mee. No problem.Laat je niet zo opfokken en speel niet zo op de man/vrouw.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:14 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
ja elisa-b ik word kwaad en zeg schrijf domme dingen op als mensen zoals jij gewoon hun plaats niet weten
Kind van deze tijd... Overal recht op en verdomd fanatiek in het halen van dat recht. ("Ik haal de rechter erbij. " "Ik ga een modje vertellen wat je hier zegt." "Ik hoef niet te doen wat jij zegt, want ik sta in mijn recht.") Ach, wat doe je eraan?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:30 schreef rickywilliams het volgende:
oh man hier gaaaaaaaaaaan we weerwat een loser die TS zeg
ik heb niet overal gelijk in, ik heb ook niks tegen de politie, maar wel altijd die foute rollenbank controles waar wij de dupe van zijn, en ik heb genoeg tijd, middellen om er tegen in te gaanquote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:35 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Kind van deze tijd... Overal recht op en verdomd fanatiek in het halen van dat recht. ("Ik haal de rechter erbij. " "Ik ga een modje vertellen wat je hier zegt." "Ik hoef niet te doen wat jij zegt, want ik sta in mijn recht.") Ach, wat doe je eraan?
Of niet natuurlijkquote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:42 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
ik heb niet overal gelijk in, ik heb ook niks tegen de politie, maar wel altijd die foute rollenbank controles waar wij de dupe van zijn, en ik heb genoeg tijd, middellen om er tegen in te gaan
en ik vind het ook goed dat de politie controleert op verzekering certifcaat etc.
geef mij maar een reden waarom als het fout gaat dat ik het moet pikken, ik ben nu degene die het stukje extra doet om mijn gelijk te halen en daar is niks mis mee
kind van deze tijd? .. ugh ben net zo oud als gij
trouwens al die kritieken waar ik voor sta! waarom eigenlijk, ik zal mijn voldoening halen dat ik gelijk zal halen in de rechtbank
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:14 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ja elisa-b ik word kwaad en zeg schrijf domme dingen op als mensen zoals jij gewoon hun plaats niet weten
Leeftijd en volwassenheid zijn twee verschillende dingen. We zijn misschien wel even oud, maar we leven heel verschillende levens (neem ik aan). Met "kind van deze tijd" bedoel ik dat jouw gedrag heel erg past in de moderne tijd, waarin het vaak draait om je eigen rechten en je eigen gelijk. Respect voor jezelf en persoonlijke vrijheid worden vaak verward met het halen van je gelijk en het met het met hand en tand verdedigen van je 'personal space'.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:42 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
kind van deze tijd? .. ugh ben net zo oud als gij
trouwens al die kritieken waar ik voor sta! waarom eigenlijk, ik zal mijn voldoening halen dat ik gelijk zal halen in de rechtbank
Ja je hebt volledig gelijk maar je hebt ook een verkeerd beeld van mij, ik ga alleen tegen dit ontzettend fel tekeer, ik heb nu 6 jaar op een scooter gereden en is het is nu gewoon welletjes , met het scootertje pesten (jij denkt dat ik het erg zwart wit zie , maar ik heb gewoon 6 jaar ervaring, en in de auto of op een motor zal ik nooit zo behandeld worden zoals op een brommer)quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:48 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Leeftijd en volwassenheid zijn twee verschillende dingen. We zijn misschien wel even oud, maar we leven heel verschillende levens (neem ik aan). Met "kind van deze tijd" bedoel ik dat jouw gedrag heel erg past in de moderne tijd, waarin het vaak draait om je eigen rechten en je eigen gelijk. Respect voor jezelf en persoonlijke vrijheid worden vaak verward met het halen van je gelijk en het met het met hand en tand verdedigen van je 'personal space'.
Jij heb blijkbaar een erg groot rechtvaardigheidsgevoel, dat je hier en daar nogal heftig uit. Wat me vooral niet aanspreekt is dat je je zo ontzettend focust op het halen van je gelijk/recht. Als jou ook maar iets wordt gedaan, ben je helemaal op je tenen getrapt en moet er iets aan gebeuren. Anderen worden daar de dupe van. Laat ook eens iets lekker gaan, dan leef je veel relaxter.
Komt beide op het zelfde neer:quote:Op donderdag 7 oktober 2004 13:28 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
het heeft helemaal niks met mekaar te maken![]()
Nee joh. Dit is toch leuk?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:49 schreef Guidoweb5 het volgende:
zullen we die kerel gewoon voorgoed negeren?
dank U voor UW steunquote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:42 schreef dvr het volgende:
Hulde aan TS. Juist de politie moet zich aan de regels houden. Een van de redenen waarom ze steeds minder respect en gezag genieten is omdat sommige slecht opgeleide en slecht begeleide agentjes daar met de pet naar gooien en maar wat aanklooien in hun contacten met burgers. Als ze zo'n scootercontrole naar eigen inzicht uitvoeren zonder zich aan de voorschriften te houden, heeft het voor burgers geen enkele zin meer zich nog aan de wet te houden - je bent dan immers toch de lul, of je je nou aan de wet houdt of niet.
zeg nou eerlijk!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:14 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Komt beide op het zelfde neer:
"Ik ben een huillie, de politie is tegen mij, en heeft mij ten onrechte bekeurd" :')
OMGquote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:14 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
Ja!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:43 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
zeg nou eerlijk!
jij gaat ervan uit dat ze de rollenbankcontrole goed uitvoeren?
Dat klinkt gayquote:ohw boy
Samen met 90% van de automobilisten ja.quote:btw de politie is niet tegen mij maar tegen iedere scooter rijder
want iedereen die er eentje heeft kan dit beamen
In jouw ogen misschien wel ja.quote:dachten jullie dat ik zin had om politie van hun werk af te houden of dat ik op het bureau moet komen en dat ik een rechtszaak aan me broek krijg (dit kost justitie waardeloos veel geld omdat mevrouw de agent zich niet aan de regels hield en onterecht een van mijn grondrechten afpakte)
Jij generaliseerd ook niet een klein beetje? (gelukkig houd jij van mensen in een hokje stoppen, ben je ook soms een racist?) wees er maar trots opquote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:43 schreef Pokkehontas het volgende:
Zou het misschien ook een ietsje pietsje door het gedrag van een zekere groep brommerrijders kunnen komen dat de politie bovenmatig geÏnteresseerd is in tweewielers die geacht worden niet harder dan 40 km per uur te kunnen?
Als ik zie hoe achterlijk er vaak door brom- en scootervolk gereden wordt (de goeien - zoals ElisaB- daargelaten, kan ik me helemaal niet zo druk maken over rollerbankcontroles. Als je het hebt over rechten, het is mijn recht beschermd te worden tegen idioten die de openbare weg aanzien voor een circuit. En het gehuil over de uitgevoerde controles doen mij net zoveel als het gejammer van een crimineel wiens advocaat een vormfout in zijn zaak ontdekt.
de fabeltjes krantquote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:50 schreef _Flash_ het volgende:
Wie weet was het wel een nepcontrole om een arrestatiemoment voor bepaalde terroristen te creeren weet jij veel. Als een agent je sommeert weg te gaan heb je dat te doen. Punt. Later kan je natuurlijk op het bureau verhaal gaan halen of een klacht indienen. Maar op dat moment heb je te gehoorzamen.
Lees nu nog eens wat ik op pagina een geschreven heb. Niet aan elk bevel hoef je te gehoorzamen. Belachelijk hoeveel mensen hier een mening op nahouden zonder ook maar enig verstand te hebben van het strafrecht.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:50 schreef _Flash_ het volgende:
Wie weet was het wel een nepcontrole om een arrestatiemoment voor bepaalde terroristen te creeren weet jij veel. Als een agent je sommeert weg te gaan heb je dat te doen. Punt. Later kan je natuurlijk op het bureau verhaal gaan halen of een klacht indienen. Maar op dat moment heb je te gehoorzamen.
Je moet echt een beetje je gemak gaan houden.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:02 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
Jij generaliseerd ook niet een klein beetje? (gelukkig houd jij van mensen in een hokje stoppen, ben je ook soms een racist?) wees er maar trots op
Ik heb goed nieuws voor je: mijn brommer is 100% origineel en ik heb zelfs de politie om een oordeel gevraagd vóór ik hem kocht. Elders op dit forum is hier nog iets over terug te vinden. Ik ben niet heiliger dan de Paus, maar ik zou het een absolute blamage vinden om op m'n 35ste van de weg geplukt te worden en een bekeuring te krijgen voor het rijden op een opgevoerde brommer.quote:btw elisa-b- ik zal lekker lachen als jij een rollenbank controle aan je broek krijgt want zoals er gecontroleerd word in alkmaar maakt het niet uit of je opgevoerd rijd of niet je krijgt altijd een bon omdat je 75 km mist + andere zaken die ongeveer voor 20% uitmaken )
ja elisa-b wacht maar, ik hoor je nog wel
mijn gemak houden ? sorry hoor maar ik analiseer en die persoon generaliseerdquote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je moet echt een beetje je gemak gaan houden.
[..]
Ik heb goed nieuws voor je: mijn brommer is 100% origineel en ik heb zelfs de politie om een oordeel gevraagd vóór ik hem kocht. Elders op dit forum is hier nog iets over terug te vinden. Ik ben niet heiliger dan de Paus, maar ik zou het een absolute blamage vinden om op m'n 35ste van de weg geplukt te worden en een bekeuring te krijgen voor het rijden op een opgevoerde brommer.
Ik generaliseer niet, ik kijk gewoon goed om me heen. Dat van dat racist zal ik maar beschouwen als een poging om me te zieken. Als je je net zo in de buurt van politie gedraagt snap ik best dat ze het er een keer mee gehad hebben.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:02 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
Jij generaliseerd ook niet een klein beetje? (gelukkig houd jij van mensen in een hokje stoppen, ben je ook soms een racist?) wees er maar trots op
tuurlijk zijn er ook genoeg slechte scooterrijders tussen maar echt niet minder verhoudings gewijs dan automobilisten in de leeftijd 18 / 22 jaar
tuurlijk ziek ik terug omdat jou post ook niks anders was, jij generaliseerd ons, jij hebt geen recht trouwens op een veilig verkeers situatie als ik daar onrechtmatig zal moeten onder lijdenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:30 schreef Pokkehontas het volgende:
[..]
Ik generaliseer niet, ik kijk gewoon goed om me heen. Dat van dat racist zal ik maar beschouwen als een poging om me te zieken. Als je je net zo in de buurt van politie gedraagt snap ik best dat ze het er een keer mee gehad hebben.
Wat betreft de automobilisten, daar heb je een punt en dat is men zodanig met je eens dat we nu voor jonge automobilisten het puntenrijbewijs hebben.
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:19 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
trouwens elisaB, ik zou ook maar oppassen wat jij hier beweert, jij bent al 2 keer door een jurist tegengesproken ... en nu krijg je ook praktijkervaring waar ik me zo over erger [/b]
Ik heb alleen beweerd dat ik me van alles kan voorstellen bij de irritatie van de agent en dat ik me dús kan voorstellen dat dat best eens een grond kan zijn om te vinden dat je moet ophoepelen.
[q]maak je zelf dan maar alvast van kant want je zal die boete snel genoeg krijgen (want jij snapt gewoon niet waar ik over praat en veel succes met een niet opgevoerde brommer op de autoweg )
Wat is de plaats van ElisaB? Dit vraagstuk knaagt al de hele tijd aan me, dus verlicht me alsjeblieft.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:14 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
Okee, we gaan het anders aanpakken. Dit is dus je roeping, je wilt dit onrecht aan de wereld tonen en zorgen dat het stopt. Je hoeft je dus niet genaaid te voelen dat je een boete hebt gekregen cq. voor moet komen. Je moet dit juist zien als een geniale zet van jóuw kant. Zonder zelf over de schreef te gaan hebben de agenten je een podium gegeven, een kans om je verhaal, foto's en geluidsbanden aan de wereld te openbaren.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:07 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ok ik zal waarschijnlijk 10 tot 12 jongeren helpen hun boete te seponeren (1.200 euro) en ik blijf hiermee ook doorgaan in alkmaar , dat is mijn roeping
hoe kan ik dit het beste klaar spelen
dit zal mijn eerste rechtszaak worden!)
dus aub help me (wat voel ik me genaaid)
als ik voor ga komen, waar kan de rechter van mij beschuldigen, vervolgen etc. ?
Ow, owkeequote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:10 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
jouw plaats is elisa-b is dat je niet met juridische zaken moet bemoeien en dat je gewoon niet moet proberen de boel of mij op te hitsten
ik heb liever dat je gewoon uit dit topic blijft, jij kan niks concreet toevoegen als mod & persoon of iemand met juridische achtergrond
En de plaats van ElisaB is ook dat ze zich niet met de huishouding moet bemoeien. Ga ik ook eens een keer werken, verneukt die kut mijn hele was!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:10 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
jouw plaats is elisa-b is dat je niet met juridische zaken moet bemoeien en dat je gewoon niet moet proberen de boel of mij op te hitsten
Kunnen we een béétje ontopic blijven jaquote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:43 schreef Pokkehontas het volgende:
En de plaats van ElisaB is ook dat ze zich niet met de huishouding moet bemoeien. Ga ik ook eens een keer werken, verneukt die kut mijn hele was!
![]()
Hoho mijnheertje de beterweter.. (Laat me raden, student rechten met frustraties?)quote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:08 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Lees nu nog eens wat ik op pagina een geschreven heb. Niet aan elk bevel hoef je te gehoorzamen. Belachelijk hoeveel mensen hier een mening op nahouden zonder ook maar enig verstand te hebben van het strafrecht.![]()
En jij bent zeker de internet nerd die zich op zijn teentjes getrapt voelt omdat iemand met verstand van zaken hem corrigeert?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:13 schreef _Flash_ het volgende:
Hoho mijnheertje de beterweter.. (Laat me raden, student rechten met frustraties?)
Mijn 'point being' is dat je geen bal hebt gesnapt van wat ik daar heb geschreven!quote:Bij mijn weten is een agent op straat nog altijd een ambtenaar wettelijk belast met uitoefening van ondermeer toezicht. Punt. Your point being?
Pff.. Al deed ik de RAIO opleiding tot officier van justitie dan nog had je het bovenstaande geneuzel gepost. Leken die geen verstand hebben van strafrecht dienen zich van commentaar te onthouden. Ja daar bedoel ik jou mee.quote:(_FlasH_ die vind dat in dit soort situaties de agent de neuzelende betweter mag voorzien van een intieme kennismaking met de gummieknuppel.)
principe, ach wat was er aan de hand, wat had je gedaan en waar was je niet mee eens,quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:51 schreef Wytze het volgende:
Ik heb onlangs ook een boete niet betaald, uit principe en omdat ik ze een brief gestuurd had. hij is uiteindelijk bij de rechter gekomen en ik moet gewoon betalen
Huh? leert mij wat?, ja ik zal zeker van deze ervaring veel opdoen, in iedergeval niet van jou opmerkingquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:52 schreef Rambaldi het volgende:
leert je
Rechters zijn niet te imponeren. Zij passen de wet toe, je kunt je dus slechts beroepen op relevante wetten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 01:04 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
principe, ach wat was er aan de hand, wat had je gedaan en waar was je niet mee eens,
ik zal me gedegen voorbereiden en hopelijk de rechter imponeren, (heb vandaag op sbs de volgende zaak gekeken niet veel wijzer eruit geworden?
Google.quote:waar kan ik op het internet lezen hoe het in ze werking gaat (bv bij aanvang)
Je eigen verklaring moet je volgens mij altijd bij de politie kunnen opvragen. Aan de andere kant, als ze het voor de rechter brengen ontvang je een dagvaarding, en het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat je verklaring een van de bewijsstukken is, en ook als dusdanig aan de dagvaarding zal worden aangehecht.quote:waar kan ik mijn eigen verklaring inlezen waar ik geen KOPIE van kreeg (mag ik een kopie eisen of alleen inzien? en waar kan ik inzien? bureau of rechtsgebouw?)
Behoudens enkele uitzonderingen mag je elke rechtszaak bijwonen.quote:mag ik een rechtzaak bijwonen enzo?
Rechters zijn wel degelijk te beinvloeden door hoe je je opstelt en hoe je aanwezig bent. In mijn rechtzaak. In mijn rechtzaak werd er zelfs gezegd. Mede vanwege de eerlijke en integere indruk die de verdachte maakt............quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Rechters zijn niet te imponeren. Zij passen de wet toe, je kunt je dus slechts beroepen op relevante wetten.
[..]
Google.
[..]
Je eigen verklaring moet je volgens mij altijd bij de politie kunnen opvragen. Aan de andere kant, als ze het voor de rechter brengen ontvang je een dagvaarding, en het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat je verklaring een van de bewijsstukken is, en ook als dusdanig aan de dagvaarding zal worden aangehecht.
[..]
Behoudens enkele uitzonderingen mag je elke rechtszaak bijwonen.
Dat is iets anders dan imponeren. Kan me namelijk niet voorstellen dat een rechter heel erg geimponeerd zal raken van TS; hooguit geirriteerdquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:42 schreef qizl het volgende:
Rechters zijn wel degelijk te beinvloeden
wat ben jij een kneus, en alweer zo domme niks toevoegende opmerkingquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:02 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan imponeren. Kan me namelijk niet voorstellen dat een rechter heel erg geimponeerd zal raken van TS; hooguit geirriteerd
het zal mij niks nieuws leren alleen de agent in kwestie ??quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 12:45 schreef Space-Chinees het volgende:
150 eurie?
Volgens mij mocht hij je niet.
Ik kreeg voor het negeren van ambtelijk bevel maar 90
(hoewel, dat vond ik ook al belachelijk veel. Maar het leert wel af)
gezien het niveau van je posts acht ik het zeer onwaarschijnlijk dat jij je professioneel weet op te stellenquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 12:43 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
wat ben jij een kneus, en alweer zo domme niks toevoegende opmerking
tuurlijk kan ik de rechter wel degelijk beinvloeden door mijn profesioneel op te stellen en hem de ernst in te laten zien van de werkelijke ernst van de zaak
Volgens mij ben jij hier het gefrustreerde worstje, jongen. Ik ben niet begonnen met het typeren van iemand als 'beterweter'. Dat jij de nodige reflectie mist om je eigen stupide gedrag aan de kaak te stellen is helaas niet iets wat ik voor jou kan corrigeren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:12 schreef _Flash_ het volgende:
Sovereign, het zit je wel hoog heh, of niet? Dat je je verlaagt tot zulk taalgebruik en schelden.. of doe je dat tegen je docent ook als je het ergens niet mee eens bent?
Dom antwoord. Ten eerste 'moet' je niets, een niet legitiem gegeven bevel hoef je niet op te volgen, immers volgt er vrijspraak bij de rechter als niet aan de voorwaarden van 184 Sr is voldaan. Dat de agent meent terecht een boete te kunnen opleggen doet daar niets aan af. Ten tweede betekent het gehoorzamen van een niet bevoegd gegeven bevel dat je de gang naar de rechter afsnijdt, er is immers geen proces verbaal en de interne klachtenprocedure van de politie is totaal niet vergelijkbaar. Je mag blij zijn als de agent wordt gecorrigeerd, maar in werkelijkheid is het maar afwachten of er iets met je 'klacht' ("meneer agent deed gemeen tegen me") wordt gedaan.quote:Ook al denk je dat op een bepaald moment het bevel van een agent wettelijk gezien niet juist is, dan nog moet je daar pas *na afloop* over klagen. Op dat moment weet jij niet alle inns en outs van het verhaal en van de redenen van de agent om jou dit bevel te geven.
Wat ben je toch een sufferd. Klagen over mijn zogenaamd taalgebruik maar wel zelf volop eerst ermee beginnen. Vuile hypocriet.quote:Poe, nu ik jouw post nog eens overlees voel ik mij alleen maar gesterkt in mijn eerdere beeld van jou als gefrustreerde student.
Ga me aub niet vertellen hoe de rechter met deze materie omgaat, dat gebeurt namelijk net zo 'theoretisch' als ik dat hier voorleg.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:25 schreef Bosco het volgende:
En dan ook nog die paar naiefe reacties, die denken dat de politie inderdaad zo krom heeft gehandeld zoals de TS het hier neerzet..ongelovelijk. Oh en Sovereign, je denkt er te theoretisch over na man. Het 'wettelijke voorschrift' verhaal klopt zeker, maar dat is behoorlijk buigzaam hoor...
Bite me for itquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 12:43 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
wat ben jij een kneus, en alweer zo domme niks toevoegende opmerking
Tsja, naast dit geval steekt al het andere wereldleed wel wat magertjes afquote:tuurlijk kan ik de rechter wel degelijk beinvloeden door mijn profesioneel op te stellen en hem de ernst in te laten zien van de werkelijke ernst van de zaak
Hier kan ik niet op reageren, want dit snap ik nietquote:het zal mij niks nieuws leren alleen de agent in kwestie ??
lees het verhaal even door
Je hebt helemaal gelijk hoor. Je vergeet de kneuzen nog; daarvan zijn er ook veel hoor, op FOK! Wat mij betreft zouden ze verboden moeten worden, maar ja; wie ben ik.quote:ach op het forum posten vaak toch alleen maar mensen met een extreme linkse of rechtse mening, dus van veel mensen is er toch al een verkeerd beeld
Mijn inmiddels voltooide opleiding heeft mij voorbereidt op de banketbakker die ik nu ben....quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:31 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Ga me aub niet vertellen hoe de rechter met deze materie omgaat, dat gebeurt namelijk net zo 'theoretisch' als ik dat hier voorleg.Zeker nog nooit een arrest gelezen of zittingen bijgewoond? Laat staan dat je een pleidooi hebt moeten geven voor een rechterlijk college. Waarop denk je dat mijn opleiding me voorbereidt? Koekjesbakker?
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:41 schreef ElisaB het volgende:
Tsja, naast dit geval steekt al het andere wereldleed wel wat magertjes af
Als je goed gelezen had, dan had je in het begin van deze draad kunnen zien dat ik me onthoud van een inhoudelijk oordeel voor wat betreft het verhaal van de TS. Maar kennelijk gaan dat soort details voorbij aan de ongenuanceerde 'denkers'.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:42 schreef Bosco het volgende:
Ik vertel je niet hoe de rechter met de materie omgaat, ik vertel je hoe buigzaam de wet kan zijn en dat hij geen schijn van kans maakt tegen een agent of 5, 6? (minimale schatting bij zon bromfietscontrole)
Jij weet niet hoe buigzaam de wet is, alleen een jurist heeft daar enig inzicht in. Aangezien het duidelijk is dat jij dat niet bent, moeten we toch constateren dat jij hier gefrustreerd reageert gezien dat jij anderen zo stellig van je onkundig gelijk wilt overtuigen.quote:Jammer dat je zo prat gaat op je 'prestraties'. Ik hoop dat je trots bent dat je een pleidooi hebt moeten geven!
Ik kots op achterlijke uitspraken die niet stroken met de werkelijkheid. Is dat wat je bedoelt wellicht?quote:Het is idd een beetje frustratie waarvan je posts doordrenkt zijn...![]()
Prima, denk wat je wilt denkenquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:47 schreef Sovereign het volgende:
Jij weet niet hoe buigzaam de wet is, alleen een jurist heeft daar enig inzicht in. Aangezien het duidelijk is dat jij dat niet bent, moeten we toch constateren dat jij hier gefrustreerd reageert gezien dat jij anderen zo stellig van je onkundig gelijk wilt overtuigen.
Want? Cryptische zinnen zijn nutteloos Wil je zeggen dat de gemiddelde student geen goed beeld heeft van de rechtspraktijk?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:52 schreef Bosco het volgende:
Prima, denk wat je wilt denkenZodra je afgestuurd bent...zul je merken dat niet alleen juristen daar inzicht in hebben.
Oh wat zijn we grappig.quote:Ik zal mijn niet gefrustreerdheid aantonen door bij deze niet door te flamen op je postHulde aan Sovereign, de enige op dit forum met kennis van de wet en recht! Wisten jullie trouwens dat hij al eens een pleidooi heeft gegeven voor een rechterlijk college?
![]()
Tenminste iemand die me hier waardeert.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:02 schreef ElisaB het volgende:
Sovereign, je hebt ongekende talenten! Zo opgewonden ken ik je niet
quote:Toch wel gezellig he, een moddergooi-topic in WGR.
Maar dat is nu juist mijn punt, daar weten juristen alles van af. Hoe komen sommigen er toch bij dat dit anders zou liggen? Een studie rechten is niet beperkt tot "wetboeken", tijdens een studie zal de gemiddelde jurist honderden vonnissen en arresten voor zijn kiezen krijgen waarmee een goed beeld wordt verkregen van niet alleen de ins en outs van de rechterlijke motivering op zich, maar ook de nuanceringen die worden aangebracht voor wat betreft het toepassen van wettelijke bepalingen. In het concreet word je eigenlijk voorbereid op het beroep van advocaat of rechter/OvJ bij de rechterlijke macht.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:10 schreef Bosco het volgende:
Ik zal trouwens de laatste zijn die zegt dat een rechtenstudent geen goed beeld heeft van de praktijk, ik zeg wel dat ik denk dat je in de praktijk wel zult merken dat de praktijk buigzamer is als in de wetboeken.
Wat ben jij gemeen, ElisaB.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:18 schreef ElisaB het volgende:
Zeg, het werd net leuk; jullie gaan het nu toch niet ineens goedmaken he
Omdat je je visie zo strak en "geirriteerd" neerzette, kwam het erg zwart-wit over. In mijn ervaringen met recht is dat gewoon anders..wellicht omdat we beiden een heel andere tak van de rechtsrpaak benaderenquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:21 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Maar dat is nu juist mijn punt, daar weten juristen alles van af. Hoe komen sommigen er toch bij dat dit anders zou liggen? Een studie rechten is niet beperkt tot "wetboeken", tijdens een studie zal de gemiddelde jurist honderden vonnissen en arresten voor zijn kiezen krijgen waarmee een goed beeld wordt verkregen van niet alleen de ins en outs van de rechterlijke motivering op zich, maar ook de nuanceringen die worden aangebracht voor wat betreft het toepassen van wettelijke bepalingen. In het concreet word je eigenlijk voorbereid op het beroep van advocaat of rechter/OvJ bij de rechterlijke macht.
Rechterlijke motiveringen blijven over het algemeen goed trouw aan het theoretische c.q. juridische kader simpelweg omdat er sprake moet zijn van rechtszekerheid en gelijkheid. Een gerechtshof kan niet zomaar buiten het leerstuk van de voorwaardelijke opzet treden, om maar wat te noemen. Dat zou namelijk een cassatiegrond opleveren wegens strijd met het recht.
Mensen hebben echt een verkeerd beeld van de strafrechtspraak heb ik zo het gevoel.![]()
Wellicht, vergeet niet dat in het strafrecht de rechtsbescherming van de verdachte een belangrijk uitgangspunt is. Daar komen enorm veel regels aan te pas waarbij afwijking al snel noopt tot schending van het recht. In het burgerlijke recht is het e.e.a. wat vrijer, bijvoorbeeld in het contractenrecht waar de bedoelingen en verwachtingen van partijen onder meer een rol kunnen spelen. Al kun je in beide vakgebieden wel semantische spelletjes spelen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:35 schreef Bosco het volgende:
Omdat je je visie zo strak en "geirriteerd" neerzette, kwam het erg zwart-wit over. In mijn ervaringen met recht is dat gewoon anders..wellicht omdat we beiden een heel andere tak van de rechtsrpaak benaderen
Argh.quote:Maar om ElisaB tevreden te stellen: Sterf Sovereign![]()
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:35 schreef Bosco het volgende:
Maar om ElisaB tevreden te stellen: Sterf Sovereign![]()
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:43 schreef Sovereign het volgende:
Argh.![]()
Of hij nu fout zit of niet, een boete geven ten onrechte komt heus wel voor in de praktijk.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:04 schreef FLipKick het volgende:
Je weet zelf best dat je fout zat want een wout geeft je heus niet zomaar een boete voor het negeren van een bevel.
Helaas heb ik een serieus voorkomen, en goedlopende eigen zaak, jij kent mijn soort niet, waarom zou ik irritant zijn door een betrokkenne bij te staan? , ja alhoewel jij het niet gelooft, ik kreeg ten onrechte een bevel om weg tegaan (ten eerste werd er geen rede gegeven want die was er niet)quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:04 schreef FLipKick het volgende:
Toch niet weer he Ragnarok-Goat:
Boete geen helm (heb de overheid terug gepakt)
Je weet zelf best dat je fout zat want een wout geeft je heus niet zomaar een boete voor het negeren van een bevel. Je bent gewoon een irritant ventje die het liefst zoveel mogelijk gal spuit tegen de "gemene politie".
Ik ken jou soort wel, jij bent van het type dat denk dat ze altijd gelijk hebben en altijd onschuldig is en bovenal te blind is om te zien dat ze niets minder zijn dan een gefrustreerd persoontje die moet gaan schelden zodra ze niet gelijk gaan krijgen. In hun optiek is iedereen dom en tegen ze en is er zelf niks mis met ze.
Nou, als ik jou posts zo lees dan denk ik dat jij best wel een vermoeiend leven gaat hebben als je blijft denken zoals je nu doet.
Naja ik wens je veel succes met je rechtzaak :'(:'(
(Serieus: Val alsjeblieft die rechter niet lastig met van die onbenullige zaken. Zodra jij binnenloopt in die rechtzaal en je verhaal vertelt denkt die rechter: "Alweer zo ééntje" )
Mee eensquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:06 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Of hij nu fout zit of niet, een boete geven ten onrechte komt heus wel voor in de praktijk.
tuurlijk ben ik een beetje gefrusteerd, maar alhoewel dat andere (zonder helm mischien wel errug kinderachtig was deed ik niemand kwaad) dat jij zo links bent , kan ik niks aan doen,quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:14 schreef Bosco het volgende:
[..]
Mee eens![]()
Maar omdat ik wel inhoudelijk in ben gegaan op de thread..nog even dit.
Nu ik ook het vorige topic heb gelezen van de TS twijfel ik des te meer aan het waarheidsgehalte.
Ik twijfel er niet aan dat de TS voor de politie in Alkmaar een heel verbelend, en inmiddels bekend, mannetje is.....ik twijfel wel aan het waarheidsgehalte van zijn topic. Ik denk dat de TS het forum gebruikt om zijn frustratie tegen de nederlandse politie uit te spelen...hopend dat er een pagina of 10 gewijd wordt aan reacties van medestanders die zich ook benadeeld voelen door de politie.
Net als die website, over het verkeersgedrag van de politie, ook zoiets kansloos..
Ik heb het niet over hoe je in de teksten van je posts overkomt...dat maakt me echt niet uitquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:35 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
tuurlijk ben ik een beetje gefrusteerd, maar alhoewel dat andere (zonder helm mischien wel errug kinderachtig was deed ik niemand kwaad) dat jij zo links bent , kan ik niks aan doen,
jij zou niet kwaad worden van deze gang van zaken? moet je nagaan als jij een keer verkeers controle hebt waar je genaaid word (ongeveer 1x keer per maand voor brommer rijders)
lol maar als jij een bon krijgt voor fiets zonder licht zal jij al beginnen te huilen enzo
en als jij denkt dat ik een triest figuur bent omdat ik volgens jou een hekel aan politie heb dan heb je het gewoon fout maar dit moet gewoon stoppen,
ik ben 23 en lang geen 16 of 17 ofzo, , kom in tekst niet vaak snugger over maar so be it,
De wet is de wet, .. ik vind dit zo bizar van jouquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:28 schreef Bosco het volgende:
Ik kan me niet zo kwaad maken om dit soort dingen. De wet is de wet, houdt je eraan en je hebt niets te vrezen. Probeer te genieten van het leven ipv me druk te maken om dit soort dingen.
Nu weet ik het: jij doet nooit iemand kwaad (dus zijn gelukkig je dreigementen ook loos?), maar wilt gewoon heel erg graag je eigen gang gaan en daarbij niet gehinderd worden door de Nederlandsche wet?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:35 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
tuurlijk ben ik een beetje gefrusteerd, maar alhoewel dat andere (zonder helm mischien wel errug kinderachtig was deed ik niemand kwaad) dat jij zo links bent , kan ik niks aan doen,
En heeft iemand je er - buiten het niet zo snuggere - al eens op gewezen dat je ook zo aggresief overkomt? En opvliegend?quote:kom in tekst niet vaak snugger over maar so be it,
't Is wel een beetje fris buiten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:45 schreef ElisaB het volgende:
in mn blote kont in de tuin ga zitten.
Misschien is dat juist wel lekkerquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:56 schreef dwerg het volgende:
't Is wel een beetje fris buiten.
Op de rollerbankquote:Op donderdag 7 oktober 2004 21:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is de plaats van ElisaB? Dit vraagstuk knaagt al de hele tijd aan me, dus verlicht me alsjeblieft.
Is dat niet toegestaan?!? Oeps...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:45 schreef ElisaB het volgende:
Ik doe ook niemand kwaad als ik in mn blote kont in de tuin ga zitten. Maar die zaken zijn nou eenmaal niet toegestaan. Klaar; simpel.
Zeg, niet zo minderwaardig.. Ik kan ook slecht tegen autoriteit, maar blaat niet per se meer dan ik waarmaak.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:45 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Eigenlijk denk ik dat je last hebt van authoriteit; dat je er dus niet tegen kan. Past wel redelijk bij wat je hier allemaal laat zien: veel geblaat en weinig wol
a) uh geen baan? wat lul jij nou dombo trolquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:31 schreef Mryc het volgende:
Zeg, als je a) geen echt baan hebt en b) alles zo goed denkt te weten, zorg dan dat je de volgende keer aan de andere kant van de controle staat
Wel juist redeneren hè.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:13 schreef Alicey het volgende:
Zeg, niet zo minderwaardig.. Ik kan ook slecht tegen autoriteit, maar blaat niet per se meer dan ik waarmaak.
Toch wordt ik nu weer indirect vergeleken met een zwart schaap.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 21:31 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wel juist redeneren hè.
Kijk, eikels hangen aan een boom, maar je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn. Alle schapen blaten, maar je hoeft geen schaap te zijn om te blaten
Zijn 'geblaat/wol' past goed bij zijn autoriteitsprobleempje, maar niet iedereen met een autoriteitsprobleempje heeft last van 'blaat/wol'
Ik wacht op input.quote:Overigens wel fijn dat het moddergooien gewoon doorgaat, ook als ik even niet oplet.
Game on!
Ik dacht al dat je het niet zou begrijpenquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 21:08 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
a) uh geen baan? wat lul jij nou dombo trol, Ik maak meer uren dan jij maar mag ze invullen wanneer ik ze zelf wil! (voordeel van eigen baas) , altijd beter dan kasmedewerker bij een bank.
b) aan welke kant van de controle moest ik dan staan? aan het verkeerde politie apparaat? ,
tjonge hoe bedoel je lijpe opmerking en ondoordacht, maak je ook zulke slimme opmerkingen bij de balie?
uhm dat filmpje zal nou niet bepaald in mijn voordeel werken?, daar worden gewoon een paar debielen voor de camera getovert waar ik me weer kapot voor schaamquote:Op zondag 10 oktober 2004 14:00 schreef Pokkehontas het volgende:
Het is inderdaad een hetze van de politie tegen een groep oppassende burgers die gecriminaliseerd en gedemoniseerd worden. Jullie zullen schrikken van deze beelden!!
http://media.rtl.nl/web/c(...)Media_WM_364K_V9.wmv
Goat, succes met je missie![]()
quote:Op zondag 10 oktober 2004 15:28 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
uhm dat filmpje zal nou niet bepaald in mijn voordeel werken?, daar worden gewoon een paar debielen voor de camera getovert waar ik me weer kapot voor schaam![]()
bedoel je niet een ander filmpje? ... btw dank je voor je steun
Ik voel een oorzakelijk verband opkomenquote:Op zondag 10 oktober 2004 14:00 schreef Pokkehontas het volgende:
Het is inderdaad een hetze van de politie tegen een groep oppassende burgers die gecriminaliseerd en gedemoniseerd worden. Jullie zullen schrikken van deze beelden!!
Ook gij bedankt voor de steun naar mij toe.quote:Op maandag 11 oktober 2004 00:39 schreef NiTiN het volgende:
......
en verder aan de TS: HULDE!!!heel goed! ik snap al die gasten die je afkraken niet hoor, je staat in je recht en komt ervoor op, en dan gaan andere mensen je uitlachen of zeggen dat jij fout zit?!
oom agent behoort inderdaad gezag uit te stralen en zijn functie uit te voeren. Maar ook hij is daarbij aan regels gebonden, wanneer hij deze overtreed (en zeker in een zaak als deze, waarbij het gaat om een relatief onschuldig vergrijp van de TS) dan vind ik het alleen maar bewonderenswaardig dat de TS opkomt voor zijn rechten!!!
....
Ik begrijp dat je vindt dat TS de enige is die kan doen en zeggen wat ie wil?quote:Op maandag 11 oktober 2004 00:39 schreef NiTiN het volgende:
ElisaB als ik administrator was zou ik je op grond van je kinderachtige en moderator-onwaardig gedrag meteen uit je funtie ontheffen. Jammer genoeg ben ik niet in de positie om dat te doen.
quote:Op maandag 11 oktober 2004 06:06 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je vindt dat TS de enige is die kan doen en zeggen wat ie wil?
en daar impliceer je mee?quote:Op maandag 11 oktober 2004 17:57 schreef rickywilliams het volgende:
In artikel 184 is sprake van het niet voldoen aan een bevel gedaan "krachtens wettelijk voorschrift" :')
Door onder meer te stellen dat jij op die plaats (als voetganger?) gewoon als burger aanwezig mocht zijn (ik neem tevens aan dat je geen verkeersregels verbrak daarmee) en dat jij meent dat er geen gegronde reden was om jou in je bewegingsvrijheid te beperken. Beschrijf de situatie dus aan de rechter, leg duidelijk uit waar de controle plaats vond.quote:Op maandag 11 oktober 2004 17:52 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
hoe moet ik me hier tegen verdedigen?
OK, punt 1: ik vind niet dat de TS kan doen en zeggen wat ie vind, zolang hij in zijn recht staat en ervoor op komt lijkt me daar niks mis mee.quote:Op maandag 11 oktober 2004 06:06 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je vindt dat TS de enige is die kan doen en zeggen wat ie wil?
Stuur een mailtje naar forum@fok.nl. Wie weet zijn de FA's en Admins het wel met je eens.
Daar zeg je het al. Heb je ook gezien wat TS links en rechts tegen users heeft geroepen?quote:Op maandag 11 oktober 2004 21:49 schreef NiTiN het volgende:
niet dat ik een persoonlijke kruistocht tegen je ga voeren ofzo hooralleen het viel me een beetje op dat je wat 'kinderachtig' reageerde in dit topic dus
quote:Op maandag 11 oktober 2004 22:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Daar zeg je het al. Heb je ook gezien wat TS links en rechts tegen users heeft geroepen?
Een user die komt vertellen dat ie mij wil verbouwen, die kan niet meer rekenen op mijn serieuze inbreng. En dat heb ik hem laten weten.
Wat het aanspreken en de verdere stappen betreft: het zou mij verbazen als je veel topics kunt vinden (laatste anderhalf jaar) waarin ik me heb misdragen. Je hebt gelijk dat ik me in dit topic allerminst sussend opstel. Voorbeeldfunctie? Akkoord, eens, helemaal gelijk, maar er zijn grenzen. Maar goed; je mag me altijd aanspreken op mijn gedrag en je mag zelfs verdere stappen ondernemen. Doe wat je goeddunkt; we hebben een vrij land.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 01:51 schreef NiTiN het volgende:
denk dat we bij deze klaar zijn. Je hebt gelijk over bepaalde punten (reactie van de TS jegens bepaalde mensen, including jouzelf etc), en ziet in dat ik ook wel wat zinnigs gezegd heb
Hij's fijnquote:no hard feelings van deze kant van de internetkabel![]()
Nee, jou hoogbegaafde intelligente post draagt wat bij in dit overigens zinvolle topic.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 11:00 schreef Space-Gast het volgende:
OW ow ow , wat is die ElisaB toch een dom wicht.... Kom wel vaker van die moderators tegen die over het onderwerp zelf geen fuck zinnigs te melden hebben. En maar wel kankeren over typfouten etc. ... HOud dan gewoon je smoel!!! Irritanten1
Geregistreerd op: maandag 25 oktober 2004 @ 11:00quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 11:00 schreef Space-Gast het volgende:
OW ow ow , wat is die ElisaB toch een dom wicht.... Kom wel vaker van die moderators tegen die over het onderwerp zelf geen fuck zinnigs te melden hebben. En maar wel kankeren over typfouten etc. ... HOud dan gewoon je smoel!!! Irritanten1
quote:Weet je wat jij moet doen? Weer eens 100 keer met je scooter langs een flitspaal rijden. Joker.
dat mag jij dan even toelichten aub voor mij , tuurlijk mag je mij dood wensen, ben alleen benieuwd waarom, eigenlijk schrok ik wel een beetje reactie om eerlijk te zijn , nou misschien schrok ik meer van jou!quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:17 schreef Guidoweb5 het volgende:
Elisa, mag ik een doodsverwensing richting TS doen?
Was het je nog niet duidelijk dat ik je een enorm ei vindt>quote:Op woensdag 27 oktober 2004 17:33 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
dat mag jij dan even toelichten aub voor mij , tuurlijk mag je mij dood wensen, ben alleen benieuwd waarom, eigenlijk schrok ik wel een beetje reactie om eerlijk te zijn , nou misschien schrok ik meer van jou!
quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:17 schreef Guidoweb5 het volgende:
En dat verbaast me dan weer, want je bent zelf niet al te mild in je wensen voor de medemensch.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 17:33 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
dat mag jij dan even toelichten aub voor mij , tuurlijk mag je mij dood wensen, ben alleen benieuwd waarom, eigenlijk schrok ik wel een beetje reactie om eerlijk te zijn , nou misschien schrok ik meer van jou!
misschien zit er straks wel een nekschot in zijn zaakquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 14:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]dat mag niet van de policy
[..]
En dat verbaast me dan weer, want je bent zelf niet al te mild in je wensen voor de medemensch.
Nou ja, ut zal wel weer aan mij liggen
OT nog maar een keer: zit er al een beetje schot in de zaak? Reeds koppen gerold?
Als je bij de politie een verklaring hebt afgelegd, zul je die bij de politie op moeten halen...quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 12:54 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
mijn verklaring opvragen en inlezen (btw moet ik dat bij rechtbank of politie bureau doen?)
Een agent moet wel degelijk uitgebreid kunnen aantonen dat het nodig was om jou een deel van je grondrechten te ontnemen.quote:Hey, ik dacht dat men hier wel geinteresseerd zou zijn in mijn huidige rechtsgang. Vorig jaar november werd ik aangehouden voor rollenbank controle met mijn DJ met 82,5cc, en de agent in kwestie zou me wel eens tot het uiterste naaien, ik kreeg 5 boetes (onterecht oranje platen, zonder helm, rijden op een motor zonder kentekenbewijs, teveel geluid en hinderen van een ambtenaar in functie) en twee dagvaardingen (>40km/h overschrijding en onverzekerd rijden met een motorvoertuig). Ook kreeg ik later een rekening voor de rollenbank omdat mijn scooter dat ouwe analoge ding gemold had en zij vonden dat ik dat mocht gaan betalen.
Iemand die er wat verstand van heeft ziet meteen al dat er geen reet van klopt. Ik heb het allemaal voor laten komen in 1 zaak en de uitkomst was:
De boete voor het onterecht voeren van oranje platen kan alleen bij een bromfiets terwijl de boete voor zonder kentekenbewijs van een motor uitging op basis van de cylinderinhoud, daarnaast was de geluidsmeting voor een bromfiets genomen. Ook is er een verbaliseringsinstructie die zegt dat er maximaal 3 boetes (inclusief dagvaardingen) per keer uitgeschreven mogen worden om zulke naaierij te voorkomen. De wet zegt ook dat als een voertuig gele of oranje platen voert dat het dan als bromfiets behandeld moet worden.
De boetes voor zonder kentekenbewijs rijden, teveel geluid en de dagvaarding voor onverzekerd rijden met een motor werden meteen geschrapt.
Voor onterecht oranje platen voeren kreeg ik 25 euro en voor zonder helm kreeg ik 35 euro. Deze vielen lager uit omdat de rechter het ook erg op naaierij vond lijken. Deze heb ik gewoon betaald.
De boete voor het hinderen van een ambtenaar in functie kreeg ik omdat ik van de controle zeker 100 foto's heb gemaakt en hij vond dat de flits hem hinderde (het was donker) en zei dat de foto's zijn portretrecht schonden. Hij 'vorderde' ook dat ik alle foto's zou wissen of anders de camera zou inleveren. Ik heb dat geweigerd en toen ben ik aangehouden en heeft ie me meegenomen naar het bureau (150 meter verderop), waar de officier van justitie hem heeft uitgelegd dat het portretrecht alleen geldt als de foto's gepubliceerd worden en ik het recht heb om foto's te maken op de openbare weg. Wel kon hij vorderen dat ik ophoud met flitsen als dat hem hinderde bij zijn werk. Daarvoor heb ik toen een boete van hem gekregen omdat ik niet opgehouden was.
Ik heb aangifte gedaan van onterechte aanhouding, maar dat is een andere zaak.
De rechter was niet overtuigd dat de agent echt last had van mijn flitsen en de boete werd verworpen.
De rechter heeft ook bepaald dat ik de rekening voor de rollenbank niet hoef te betalen omdat, kortgezegd, het niet mijn schuld is dat zij brakke apparatuur hebben.
De overschrijding werd doorverwezen naar een groepszitting twee weken later.
Nou klopte er nogal wat niet aan de meting, ze hadden bijvoorbeeld al vastgesteld dat het ding een typegoedkeuring had voor een bromfiets en me een boete gegeven voor de oranje stickers, maar hij is gemeten als een snorfiets, dus zonder iemand erop. Daar heb ik ook foto's van. Ook van dat de rollenbank bij de eerste keer stuk ging en de dagvaarding gebaseerd is op het feit dat de naald over de 1.9 geweest was voordat ie stuk ging.
In de groepsberechting had ik precies 3 minuten om mijn zaak duidelijk te maken en de rechter weigerde de foto's te bekijken. Mijn argument over de metingsprocedures in de europese regelgeving werd van tafel geveegd met "de europese regels zijn niet van toepassing". Dit terwijl er tegenwoordig in de wegenverkeerswet zoveel staat als "de ouwe regels zijn weg, hier moeten de europese regels XXX ingevoegd worden". Ik kreeg 475 euro boete.
Ik ben in hoger beroep gegaan bij het arrondissementsgerecht in Amsterdam waar ik verwacht te winnen. Als ik dat win span ik een civiele zaak aan tegen justitie voor schadevergoeding omdat de uitspraken van de kantonrechter (die ik op papier heb) gewoonweg foutief zijn en de weigering tot het bekijken van mijn bewijs me veel tijd en geld (advocaat) gekost hebben.
quote:Op maandag 1 november 2004 10:44 schreef het_ismij het volgende:
Ik heb zojuist het hele topic doorgelezen (jah indd geen klote te doen k zit nu op school)
quote:@Guidoweb5 Get a life,..
hebben we weer zo'n scooterlooser die meent meester in de rechten te zijn...quote:Op maandag 1 november 2004 02:40 schreef raphidae het volgende:
Ik heb vrijwel bijna hetzelfde gehad hier, en ik ben dan ook vrijgesproken. Ik heb het allemaal al eens opgeschreven op een scooterforum:
[..]
Een agent moet wel degelijk uitgebreid kunnen aantonen dat het nodig was om jou een deel van je grondrechten te ontnemen.
Ach, ik heb het iig gewonnen, en ik heb dadelijk jurisprudentie zodat ze me niet weer kunnen testen op de roller.quote:Op maandag 1 november 2004 18:47 schreef Guidoweb5 het volgende:
[..]
hebben we weer zo'n scooterlooser die meent meester in de rechten te zijn...
Ik bedoel de doodwensen richting TS stomme loser.quote:Op maandag 1 november 2004 18:46 schreef Guidoweb5 het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
ik heb geen doodsverwensing gedaan.quote:Op dinsdag 2 november 2004 12:18 schreef het_ismij het volgende:
[..]
Ik bedoel de doodwensen richting TS stomme loser.
als je verder niks zinnings te melden hebt zeg dan gewoon niks,..
en jij meent al in het gelijk gesteld te zijn.quote:Op een mooie dag blaatte het_ismij het volgende:
Ik ben in hoger beroep gegaan bij het arrondissementsgerecht in Amsterdam waar ik verwacht te winnen. Als ik dat win span ik een civiele zaak aan tegen justitie voor schadevergoeding omdat de uitspraken van de kantonrechter (die ik op papier heb) gewoonweg foutief zijn en de weigering tot het bekijken van mijn bewijs me veel tijd en geld (advocaat) gekost hebben.
trouwens leest dit even, misschien moet ik wel even aangifte doen bij de politie (mag je 3 maanden de bak in) Hogere eis per forum bedreigen Wildersquote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:17 schreef Guidoweb5 het volgende:
2 a4'tjes?quote:Op vrijdag 19 november 2004 15:31 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
trouwens leest dit even, misschien moet ik wel even aangifte doen bij de politie (mag je 3 maanden de bak in) Hogere eis per forum bedreigen Wilders
Jongens nog een weekje en dan moet ik voorkomen. ik ga nu mijn zaak zo goed mogelijk voorbereiden en heb al 2 a4tjes met text info etc. ik voel dat ik erg sterk sta in deze zaak.
Het hangt ook een beetje van je houding af..quote:bedankt voor de steun en de tegensteun. ik hoop alleen dat de politie rechter mijn serieus gaat nemen en niet met een vooringenomen houding zijn conclusies al heeft getrokken
2 A4'tjes vind ik eerlijk gezegd niet zoveel.. Of zijn het slechts aantekeningen? In eenvoudige zaken kom ik toch al snel op 4 tot 5 A4'tjes voor een conclusie (ex. bewijsstukken)..quote:Op vrijdag 19 november 2004 15:57 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ja 2 a4tjes met wat ik wil zeggen (en vooral wat ik terug moet zeggen als de officier van justitie mij probeert klem te praten of zoeits) - ik zal uiteraard mij serieus opstellen, dat begrijp ik zelf ook wel -
Kijk jij maar uit. Ergens in dit topic heb je ook aangegeven mij te willen verbouwen. Misschien doe ik ook wel aangifte; kunnen jullie gezellig een cel delen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 15:31 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
trouwens leest dit even, misschien moet ik wel even aangifte doen bij de politie (mag je 3 maanden de bak in) Hogere eis per forum bedreigen Wilders
Punt 1. Ik heb je nog niet bedreigd, alleen een woordspeling gemaakt.quote:Op vrijdag 19 november 2004 15:31 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
Jongens nog een weekje en dan moet ik voorkomen. ik ga nu mijn zaak zo goed mogelijk voorbereiden en heb al 2 a4tjes met text info etc. ik voel dat ik erg sterk sta in deze zaak.
bedankt voor de steun en de tegensteun. ik hoop alleen dat de politie rechter mijn serieus gaat nemen en niet met een vooringenomen houding zijn conclusies al heeft getrokken
Ik zal volgende week wel even posten wat de uitkomst is en als het negatief is of ik dan in Hogerberoep ga en getuigens ga opvragen etc.
das dubbel straf voor mij.quote:Op vrijdag 19 november 2004 16:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kijk jij maar uit. Ergens in dit topic heb je ook aangegeven mij te willen verbouwen. Misschien doe ik ook wel aangifte; kunnen jullie gezellig een cel delen.
[fingerspitzengefuhl]quote:Op vrijdag 19 november 2004 15:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
2 a4'tjes?
[..]
Het hangt ook een beetje van je houding af..
quote:Op donderdag 25 november 2004 22:07 schreef Guidoweb5 het volgende:
zeggen dat je een enorme domme lul bent,
Rechters zijn gevoelig voor mensen die hun hand in eigen boezem steken
dus je hebt je gelijk niet gehaald...want boete was terecht want jij deed iets wat niet ok was.quote:Op vrijdag 26 november 2004 13:30 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[...]
de rechter zei dat ik mij niet mocht bemoeien met betrokkennen of mee laten mengen in gesprek - dat moest ik achteraf met betrokkenne doen
zou jij geinteresseerd zijn in dit soort lullige zaakjes als je rechter was?... zquote:was trouwens niet echt een interessante rechter (keek alleen maar op zijn horloge) maar was wel rustig -
De rechter was echt een doetje imho - maar ik heb hem respect behandeld - hij moet uiteraard geinteresseerd zijn in mijn zaak (waarom niet)- maar ik ga maar even rondkijken of het zin heeft om in hoger beroep te gaan - (het geld boeit me toch niet) principes kent geen grenzen -quote:Op vrijdag 26 november 2004 20:04 schreef nikao het volgende:
[..]
dus je hebt je gelijk niet gehaald...want boete was terecht want jij deed iets wat niet ok was.
[..]
zou jij geinteresseerd zijn in dit soort lullige zaakjes als je rechter was?... z
Als er geen geldige reden voor is hoef je niks te doen, net zo simpel. Bij letter van de wet heb je gelijk, maar gelukkig kijken rechters soms ook verder dan hun neus lang is.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:22 schreef Deetch het volgende:
Als je een verzoek van een agent niet opvolgt dan krijg je een boete. Simpel.
Ik reageer zelf ook bijzonder heftig als ik me vanuit de staat onheus behandeld voel. En terecht. De wereld is geen kleuterklas en overheid en politie zijn van ons en voor ons. Niet andersom.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:48 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Leeftijd en volwassenheid zijn twee verschillende dingen. We zijn misschien wel even oud, maar we leven heel verschillende levens (neem ik aan). Met "kind van deze tijd" bedoel ik dat jouw gedrag heel erg past in de moderne tijd, waarin het vaak draait om je eigen rechten en je eigen gelijk. Respect voor jezelf en persoonlijke vrijheid worden vaak verward met het halen van je gelijk en het met het met hand en tand verdedigen van je 'personal space'.
Jij heb blijkbaar een erg groot rechtvaardigheidsgevoel, dat je hier en daar nogal heftig uit. Wat me vooral niet aanspreekt is dat je je zo ontzettend focust op het halen van je gelijk/recht. Als jou ook maar iets wordt gedaan, ben je helemaal op je tenen getrapt en moet er iets aan gebeuren. Anderen worden daar de dupe van. Laat ook eens iets lekker gaan, dan leef je veel relaxter.
Maar natuurlijkquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:13 schreef _Flash_ het volgende:
(_FlasH_ die vind dat in dit soort situaties de agent de neuzelende betweter mag voorzien van een intieme kennismaking met de gummieknuppel.)
Slik nou maar gewoon je verliesquote:Voorwaardelijke boete "wijsneus"
ALKMAAR "Ik beschouw het als mijn burgerplicht betrokkenen te informeren als de politie zich niet aan de regels houdt". Zo verklaarde de 23-jarige R. ter H. bij de rechter zijn bemoeienis met controles van bromfietsen door de politie. Ter H. ging vaker polshoogte nemen, als de agenten brommers aan het controleren waren. Zo was hij op 6 oktober aan de Helderseweg in Alkmaar van de partij, toen brommers op een rollerbank werden getest. Volgens Ter H. verdraaiden de verbalisanten verklaringen van de eigenaren van de brommers.
Zo zou de bezitter van een brommer hebben gezegd, dat zijn voertuig niet was opgevoerd. De verbalisant maakte daar volgens Ter H. van, dat de eigenaar 'niet wist dat diens brommer was opgevoerd'.
Omdat de Alkmaarder zijn onvrede tijdens de werkzaamheden van de politie aan de betrokken bromfietsbestuurders kenbaar maakte, werd hem verzocht op te krassen. Toen hij dat weigerde, wer proces-verbaal opgemaakt. Politierechter A. van der Perk merkte op, dat Ter H. niet het recht onzegd kon worden toe te kijken. Maar op het moment, dat die zich als een soort 'wijsneus' met de gang van zaken ging bemoeien, was hij in de fout gegaan. Ter H. werd wegens het niet opvolgen van een ambtelijk bevel veroordeeld tot een voorwaardelijke boete van 150 euro.
bron: Alkmaarsche Courant dd 29 november 2004
Ik hoop voor hem dat ´wijsneus´ ook daadwerkelijk omschreven staat want dan denk ik niet dat je het hoger beroep kan verliezen.quote:Maar op het moment, dat die zich als een soort 'wijsneus' met de gang van zaken ging bemoeien, was hij in de fout gegaan. Ter H. werd wegens het niet opvolgen van een ambtelijk bevel veroordeeld tot een voorwaardelijke boete van 150 euro.
Het ligt er enigszins aan hoe indringend hij daar bezig is geweest met zijn kritiek, maar het 'wijsneus' zijn op zich kan geen wettelijke grondslag opleveren voor het geven van een ambtelijk bevel.quote:Op maandag 29 november 2004 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik hoop voor hem dat ´wijsneus´ ook daadwerkelijk omschreven staat want dan denk ik niet dat je het hoger beroep kan verliezen.
nou souvereign van mij mag je dat die stukken inzien = mag je dit ff pro deo doen van mij (betaal ik wel een etentje als je het kan winnen)quote:Op maandag 29 november 2004 13:05 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Het ligt er enigszins aan hoe indringend hij daar bezig is geweest met zijn kritiek, maar het 'wijsneus' zijn op zich kan geen wettelijke grondslag opleveren voor het geven van een ambtelijk bevel.Maar goed, ik weerhoud me van verder inhoudelijk oordeel, dan zou ik alle stukken moeten inzien.
Je weet dat hoger beroep moet worden aangetekend binnen 14 dagen, niet? Na het aantekenen van hoger beroep kan je een schriftuur indienen met je grieven.quote:Op maandag 29 november 2004 15:36 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
nou souvereign van mij mag je dat die stukken inzien = mag je dit ff pro deo doen van mij (betaal ik wel een etentje als je het kan winnen)
De griffie van het gerecht zou je daarvan een afschrift moeten doen toekomen, jij hebt als verdachte immers recht op kennisneming van die stukken. Dus ik zou zeggen, bel die beste man/vrouw eens of ga er langs.quote:Op maandag 29 november 2004 19:37 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ja dat weet ik - trouwens het artikel in de krant is gewoon gigantisch fout (ze is een grotere fantast dan ik) - ik zou graag contact even kort contact over de telefoon / msn willen hebben (hoe kan ik iets inscannen als ik ze alleen mag inlezen (die verklaringen van de agenten en van mijzelf?)
Weet niet zeker of ik het goed begrijp, maar je kan er eventueel een digitale foto van maken (high resolutie enzo)?quote:Op maandag 29 november 2004 19:37 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
(hoe kan ik iets inscannen als ik ze alleen mag inlezen (die verklaringen van de agenten en van mijzelf?))
Een toegevoegd raadsman is een advocaat (wat ik dus niet ben) die je - als je niet-vermogend bent - kan worden toegewezen. (al moet ik hierbij toevoegen dat het onwaarschijnlijk is, nu ik erover nadenk, dat je voor een dergelijk luttel feit rechtsbijstand krijgtquote:Op maandag 29 november 2004 23:07 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
wat is een toegevoegde raadsman? - (iets wat jij nu voor mij bent?)
Op grond van art. 34 lid 2 van het wetboek van strafvordering kan de verdachte van de processtukken die hem ter kennisneming staan bij de griffie een afschrift krijgen. Kortom, men dient jou een schriftelijke kopie te verschaffen.quote:ik mag alleen de stukken in zien op de rechtbank dus ik kan ze niet copieren of mee naar huis nemen heb ik begrepen of???????? licht mij aub in!
Als ik het verhaal van TS lees levert het juist een hele hoop extra cash voor de schatkist op.quote:Op woensdag 1 december 2004 15:37 schreef dvr het volgende:
Yogidrink, hoeveel denk je dat incompetent, eigengereid en onbevoegd optreden van ambtenaren dit land jaarlijks kost?
quote:Op woensdag 1 december 2004 15:39 schreef Alicey het volgende:
Als ik het verhaal van TS lees levert het juist een hele hoop extra cash voor de schatkist op.
Ik meen dat Alicey refereert naar de controles in zijn algemeenheid.quote:Op woensdag 1 december 2004 17:27 schreef yogidrink het volgende:
Hahah ja oke maar de kosten zijn wel meer dan ¤150,-- hoor!
Een schrijven dat je in beroep gaat dient eveneens schriftelijk bij de giffie van het gerecht waar de zaak loopt te worden ingediend. Dat staat trouwens los van je eventuele grieven waarvoor je ook 2 weken hebt om die in te dienen nadat je gebruik maakt van je mogelijkheid tot hoger beroep. We hebben dus nog wel even tijd om het e.e.a. te beoordelen, als het hoger beroep maar tijdig wordt ingediend.quote:Op donderdag 2 december 2004 12:29 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ok dat zuigt - ik mag het alleen schriftelijk indienen zei ze (en dat heb ik dan maar meteen ter plekke ook gedaan)
hopelijk krijg ik de stukken van het weekend of nog beter morgen
sovereign als ik beroep ga wanneer en waar moet ik dat heensturen? (het moet voor volgende week vrijdag binnen zijn, ik zit in district alkmaar)
Bij de griffie van het gerecht waar de zaak heeft gediend.quote:Op maandag 6 december 2004 17:13 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ok ik ga dus in beroep, en mijn vraag aan sovereign is waar ik dat moet papiertje moet indienen etc.
Dat hoef je niet aan te geven, een korte mededeling, met datum, op schrift, dat je in beroep wenst te gaan volstaat.quote:ik moet dus ook redenen aangeven in die brief waarom ik beroep ga?
Als je toch even hoger beroep in gaat stellen, vraag dan even hoe het daarmee zit en dat het van belang is voor het opstellen van de schriftuur dat het e.e.a. zo spoedig in het bezit is van de jurist.quote:btw heb nog steeds niks gehoord dat ik een kopie of afschrift naar me toe kreeg
Je hebt in ieder geval recht op een afschrift, maar er is geen verplichting dat zulks onverwijld aan je wordt meegegeven. Het lijkt mij echter verstandig dat men dit wel spoedig verstrekt zeker met het oog op de beroepsprocedure en de 2 weken die je maar hebt om een griefschrift in te dienen.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:18 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ok dan - beroep aangetekend en voor de 2de keer om een afschrift gevraagd (kan ik eisen er terplekke 1 mee te krijgen?)
reeds al op 1 december schriftelijk dit ingediend en daar een bewijsje van meegekregen en vandaag opnieuw met het indienen van hogerberoep nog een keer gedaan! wat is een redelijke termijn en op welke stukken heb ik allemaal recht? (ik wil graag uitspraak van de rechter (bevindingen ofoz) en ook mijn verklaring en de verklaringen van de agenten <---- het liefst natuurlijk)quote:Op donderdag 9 december 2004 21:10 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval recht op een afschrift, maar er is geen verplichting dat zulks onverwijld aan je wordt meegegeven. Het lijkt mij echter verstandig dat men dit wel spoedig verstrekt zeker met het oog op de beroepsprocedure en de 2 weken die je maar hebt om een griefschrift in te dienen.
Het beste is om het verzoek om een afschrift eveneens schriftelijk in te dienen.
Op al die stukken heb je recht.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:33 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
reeds al op 1 december schriftelijk dit ingediend en daar een bewijsje van meegekregen en vandaag opnieuw met het indienen van hogerberoep nog een keer gedaan! wat is een redelijke termijn en op welke stukken heb ik allemaal recht? (ik wil graag uitspraak van de rechter (bevindingen ofoz) en ook mijn verklaring en de verklaringen van de agenten <---- het liefst natuurlijk)
quote:Op donderdag 23 december 2004 00:57 schreef Guidoweb5 het volgende:
ik hoop dat je nog meer moet betalen.
ontzettend dom figuur!
ga een baan zoeken ofzo
Ik ookquote:Op donderdag 23 december 2004 17:13 schreef FLipKick het volgende:
Ik wou dat ik zoveel vrije tijd had![]()
ja ik ga mezelf even te gronde richten tegen het machtige justitile apparaatquote:Op donderdag 6 januari 2005 20:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Grappig.
Maar een echte moralist gaat op zijn strepen staan![]()
![]()
Nepperd
Uhmm volgens mij heeft de desbetreffende agent ervoor gezorgd dat ik dit traject moest doorlopen en niet ik? , of had ik gewoon 150E moeten betalen? ik heb gewoon een voorwaardelijke boete en in hoger beroep zou die gewoon blijven staan!quote:Op vrijdag 7 januari 2005 05:41 schreef Phuturistixxx het volgende:
Jezus...
Begrijp ik nu goed dat jij de tijd van rechters gaat opeisen voor dit soort dingen??
, die hebben wel belangrijkere zaken om naar te kijken....
Ach hopelijk snel een vervolg in mijn voordeel, dus wees maar niet bang, had bijna al weer prijs bij de laatste controle (weekje geleden)quote:
Lmao, dus eigenlijk bedreig je ook nog een ambtenaar in functie.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 06:05 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
(want ik gaf ze geen kans en had haar gewaarschuwd voor iets waar ze behoorlijk bang van werd)
LMAO veel harder dan jijquote:Op dinsdag 11 januari 2005 02:49 schreef UberPimp het volgende:
[..]
Lmao, dus eigenlijk bedreig je ook nog een ambtenaar in functie.
Gozer, zoek aub een baan, betaal belasting enzo, en laat die gatsen met rust.
Als sommige mensen hun energie nu eens wat zinvoller zouden inzetten he, zagen bv. de bermen langs de snelweg er een stuk schoner uitquote:Op dinsdag 11 januari 2005 05:04 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
LMAO veel harder dan jij
ik bedreig niemand , zei bedreigde mij en maakte even haar attent dat ik met mijn mp3 spelertje ook kan opnemen wat ik ook op dat moment deed
ik een baan zoeken? no way waarom zou ik een baan zoeken als ik dat niet nodig heb om aan mijn bebhoeftes te voldoen!
ik belasting betalen, nee dank U maar ik betaal gelukkig wel veel btw (zo +500 euro permaand)
die gasten met rust? tuurlijk als ze mij met laten![]()
zelfs als jij in echt een uberpimp zou zijn .....ach laat maar![]()
Ik gooi nog geen papiertje op de grond dus aan mij ligt het niet dat de bermen wel eens een beetje vies zijn, en ik steek mijn energie in iets wat in mijn ogen zinvol genoeg is nlk het beschermen van bepaalde burgerrechtern en onder andere ook jou vrijheid!, maar jij denkt gewoon dat ik lukraak de politie aan het terroriseren bent , nou ga je gang maar met die gedachtengangquote:Op dinsdag 11 januari 2005 08:00 schreef Phuturistixxx het volgende:
Als sommige mensen hun energie nu eens wat zinvoller zouden inzetten he, zagen bv. de bermen langs de snelweg er een stuk schoner uit![]()
LOL, elke consument betaald btw, dus jij ookquote:Op dinsdag 11 januari 2005 05:04 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
LMAO veel harder dan jij
ik bedreig niemand , zei bedreigde mij en maakte even haar attent dat ik met mijn mp3 spelertje ook kan opnemen wat ik ook op dat moment deed
ik een baan zoeken? no way waarom zou ik een baan zoeken als ik dat niet nodig heb om aan mijn bebhoeftes te voldoen!
ik belasting betalen, nee dank U maar ik betaal gelukkig wel veel btw (zo +500 euro permaand)
zelfs als jij in echt een uberpimp zou zijn .....ach laat maar![]()
helaas helaas is een geluidsopname door derden geen geldige bewijsvorm. alleen telefoontaps e.d door politie gemaakt is geldig. zelfs aan videomateriaal zitten nog een hoop voorwaarden alvorens het legitiem bewijsmateriaal is.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 05:04 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[..]
LMAO veel harder dan jij
dus je geeft ongeveer 2000 euro per maand uit? en je werkt niet? dan kunnen ze je ook wel gaan korten op je uitkering.quote:ik belasting betalen, nee dank U maar ik betaal gelukkig wel veel btw (zo +500 euro permaand)
ik ga je niet tegenspreken maar het zal wel in iedergeval de schriftelijke verklaring in het procesquote:Op woensdag 12 januari 2005 15:58 schreef postman het volgende:
[..]
helaas helaas is een geluidsopname door derden geen geldige bewijsvorm. alleen telefoontaps e.d door politie gemaakt is geldig. zelfs aan videomateriaal zitten nog een hoop voorwaarden alvorens het legitiem bewijsmateriaal is.
[..]
dus je geeft ongeveer 2000 euro per maand uit? en je werkt niet? dan kunnen ze je ook wel gaan korten op je uitkering.
Onzin, eigen waarneming van de rechter is eveneens een wettig bewijsmiddel en leent zich prima om dit soort materiaal binnen het strafproces te krijgen.quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:58 schreef postman het volgende:
helaas helaas is een geluidsopname door derden geen geldige bewijsvorm. alleen telefoontaps e.d door politie gemaakt is geldig. zelfs aan videomateriaal zitten nog een hoop voorwaarden alvorens het legitiem bewijsmateriaal is.
1. ik hou er niet van als kerels gillen, en al zeker niet door mijn aanwezigheid.quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:28 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ohw guido , you made my day , zonder te kijken wat je schreef (ik zag je gereageerd had) zat ik al te gillen als een gillende keuken meid , you are my hero of the day,
i came i saw , i punched you in the face with my money ,
ach guido waarom ben jij me fan? waarom volg je mij , waarom gebruik je mij in andere topics
wat ben jij van beroep?
je was te zwak om een mailtje terug te sturen, dat zegt al genoeg, veel geblaat en weinig inhoud
stumpertje!
dude, wanneer wordt je 13?quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:28 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ohw guido , you made my day , zonder te kijken wat je schreef (ik zag je gereageerd had) zat ik al te gillen als een gillende keuken meid , you are my hero of the day,
i came i saw , i punched you in the face with my money ,
ja ik gedraag me extreem sneu in dti topic , daar is niet eens zelfkennis nodigquote:Op vrijdag 14 januari 2005 00:53 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
dude, wanneer wordt je 13?
sneue gast...
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 00:49 schreef Guidoweb5 het volgende:
[..]
1. ik hou er niet van als kerels gillen, en al zeker niet door mijn aanwezigheid.
2. ik mail jou niet omdat ik jou een zielige stakker vind, en op je mailtje (beloof me dat je stoned was stumper) regeageer ik niet omdat ik dit topic al genoeg aandacht voor je vindt.
3. veel geblaat en weinig inhoud......... ik lig in een deuk, stond je voor de spiegel toen je dit schreef> dat je zo DOOF EN BLIND bent dat je nog niet doorhebt dat bijna iedereen je hier uitkotst uitlacht en jou als HET voorbeeld ziet hoe je NIET moet zijn ziet..
je bent een stumper zonder baan, je probeert hier de nette jongen uit te hangen door te zeggen dat je geen uitkering hoeft omdat je genoeg geld hebt, ik denk dat jezelf de enige bent die in dat sprookje geloofd.
Je bent een stumper, een aso, een voorbeeld hoe je NIET worden wilt.
En ga nou maar gauw weer de ridder op je brommer uithangen...
En 1 troost voor je, je bent te achterlijk om ooit in te zien hoe dom je bent...
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 04:10 schreef raphidae het volgende:
Dit topic is mooi uitgelopen op een wedloop 'wie is de grootste stumper'. Het komische is alleen dat de deelnemers bij het aanvangen al gewonnen hebben.
Het gaat niet om het feit of er gewonnen of verloren is.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 10:39 schreef Pool het volgende:
Grappig topic dit. Vooral die huillies die de hele tijd tegen TS en ook tegen Sovereign lopen te zeuren. Bovendien is het maar de vraag of Ragnarok echt heeft "verloren". De boete die hij heeft gehad is zeer laag en ook nog eens voorwaardelijk, zodat hij waarschijnlijk nooit iets hoeft te betalen.
Verder heeft deze actie dankzij de TS zowel de rechtszaal als de krant gehaald. En niet te vergeten dit forum.Grote kans dat er nu meer mensen gaan opletten hoe de brommercontroles verlopen en misschien worden zelfs sommige politieagenten bewuster van het belang van het houden van juiste controles.
Daar zit misschien wel wat in. Er zitten echter ook reacties tussen die direct de TS beginnen af te blaten, alleen omdat hij zich in een strafzaak wil verdedigen. Terwijl dat de normaalste zaak van ons rechtssysteem is.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:25 schreef UberPimp het volgende:
Het gaat niet om het feit of er gewonnen of verloren is.
Het gaat erom dat de TS loopt te patsen dat hij genoeg geld heeft, en waarschijnlijk niets anders te doen heeft in zijn leven.
Daarnaast liegt en bedriegt hij vanalles bijelkaar, en in 99% van de gevallen geven de zogenoemde huilies daar een reply op.
Daarin ben ik het niet met je eens. Er zijn regels voor burgers en er zijn regels voor agenten. Die staan vastgelegd in de verschillende wetboeken en daar hebben beide partijen zich aan te houden. De politie heeft gewoon niet het recht om in alle gevallen iemand weg te jagen en al zeker niet om iemand te bekeuren als diegene geen gehoor geeft aan die oproep.quote:
Mijn mening is dat je niet moet zeiken als je een bon krijgt, en al helemaal niet als men van te voren heeft aangekondigd dat er weleens een bekeuring zou kunnen volgen.
De politie kan het nooit goed doen in veel mensen hun ogen, ik vind dat als de politie zegt dat je weg moet gaan, je gewoon met optiefen en weer op je BrEeZah SkOeTaH moet kruipen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |