dus je hebt je gelijk niet gehaald...want boete was terecht want jij deed iets wat niet ok was.quote:Op vrijdag 26 november 2004 13:30 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[...]
de rechter zei dat ik mij niet mocht bemoeien met betrokkennen of mee laten mengen in gesprek - dat moest ik achteraf met betrokkenne doen
zou jij geinteresseerd zijn in dit soort lullige zaakjes als je rechter was?... zquote:was trouwens niet echt een interessante rechter (keek alleen maar op zijn horloge) maar was wel rustig -
De rechter was echt een doetje imho - maar ik heb hem respect behandeld - hij moet uiteraard geinteresseerd zijn in mijn zaak (waarom niet)- maar ik ga maar even rondkijken of het zin heeft om in hoger beroep te gaan - (het geld boeit me toch niet) principes kent geen grenzen -quote:Op vrijdag 26 november 2004 20:04 schreef nikao het volgende:
[..]
dus je hebt je gelijk niet gehaald...want boete was terecht want jij deed iets wat niet ok was.
[..]
zou jij geinteresseerd zijn in dit soort lullige zaakjes als je rechter was?... z
Als er geen geldige reden voor is hoef je niks te doen, net zo simpel. Bij letter van de wet heb je gelijk, maar gelukkig kijken rechters soms ook verder dan hun neus lang is.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:22 schreef Deetch het volgende:
Als je een verzoek van een agent niet opvolgt dan krijg je een boete. Simpel.
Ik reageer zelf ook bijzonder heftig als ik me vanuit de staat onheus behandeld voel. En terecht. De wereld is geen kleuterklas en overheid en politie zijn van ons en voor ons. Niet andersom.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 16:48 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Leeftijd en volwassenheid zijn twee verschillende dingen. We zijn misschien wel even oud, maar we leven heel verschillende levens (neem ik aan). Met "kind van deze tijd" bedoel ik dat jouw gedrag heel erg past in de moderne tijd, waarin het vaak draait om je eigen rechten en je eigen gelijk. Respect voor jezelf en persoonlijke vrijheid worden vaak verward met het halen van je gelijk en het met het met hand en tand verdedigen van je 'personal space'.
Jij heb blijkbaar een erg groot rechtvaardigheidsgevoel, dat je hier en daar nogal heftig uit. Wat me vooral niet aanspreekt is dat je je zo ontzettend focust op het halen van je gelijk/recht. Als jou ook maar iets wordt gedaan, ben je helemaal op je tenen getrapt en moet er iets aan gebeuren. Anderen worden daar de dupe van. Laat ook eens iets lekker gaan, dan leef je veel relaxter.
Maar natuurlijkquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 00:13 schreef _Flash_ het volgende:
(_FlasH_ die vind dat in dit soort situaties de agent de neuzelende betweter mag voorzien van een intieme kennismaking met de gummieknuppel.)
Slik nou maar gewoon je verliesquote:Voorwaardelijke boete "wijsneus"
ALKMAAR "Ik beschouw het als mijn burgerplicht betrokkenen te informeren als de politie zich niet aan de regels houdt". Zo verklaarde de 23-jarige R. ter H. bij de rechter zijn bemoeienis met controles van bromfietsen door de politie. Ter H. ging vaker polshoogte nemen, als de agenten brommers aan het controleren waren. Zo was hij op 6 oktober aan de Helderseweg in Alkmaar van de partij, toen brommers op een rollerbank werden getest. Volgens Ter H. verdraaiden de verbalisanten verklaringen van de eigenaren van de brommers.
Zo zou de bezitter van een brommer hebben gezegd, dat zijn voertuig niet was opgevoerd. De verbalisant maakte daar volgens Ter H. van, dat de eigenaar 'niet wist dat diens brommer was opgevoerd'.
Omdat de Alkmaarder zijn onvrede tijdens de werkzaamheden van de politie aan de betrokken bromfietsbestuurders kenbaar maakte, werd hem verzocht op te krassen. Toen hij dat weigerde, wer proces-verbaal opgemaakt. Politierechter A. van der Perk merkte op, dat Ter H. niet het recht onzegd kon worden toe te kijken. Maar op het moment, dat die zich als een soort 'wijsneus' met de gang van zaken ging bemoeien, was hij in de fout gegaan. Ter H. werd wegens het niet opvolgen van een ambtelijk bevel veroordeeld tot een voorwaardelijke boete van 150 euro.
bron: Alkmaarsche Courant dd 29 november 2004
Ik hoop voor hem dat ´wijsneus´ ook daadwerkelijk omschreven staat want dan denk ik niet dat je het hoger beroep kan verliezen.quote:Maar op het moment, dat die zich als een soort 'wijsneus' met de gang van zaken ging bemoeien, was hij in de fout gegaan. Ter H. werd wegens het niet opvolgen van een ambtelijk bevel veroordeeld tot een voorwaardelijke boete van 150 euro.
Het ligt er enigszins aan hoe indringend hij daar bezig is geweest met zijn kritiek, maar het 'wijsneus' zijn op zich kan geen wettelijke grondslag opleveren voor het geven van een ambtelijk bevel.quote:Op maandag 29 november 2004 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik hoop voor hem dat ´wijsneus´ ook daadwerkelijk omschreven staat want dan denk ik niet dat je het hoger beroep kan verliezen.
nou souvereign van mij mag je dat die stukken inzien = mag je dit ff pro deo doen van mij (betaal ik wel een etentje als je het kan winnen)quote:Op maandag 29 november 2004 13:05 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Het ligt er enigszins aan hoe indringend hij daar bezig is geweest met zijn kritiek, maar het 'wijsneus' zijn op zich kan geen wettelijke grondslag opleveren voor het geven van een ambtelijk bevel.Maar goed, ik weerhoud me van verder inhoudelijk oordeel, dan zou ik alle stukken moeten inzien.
Je weet dat hoger beroep moet worden aangetekend binnen 14 dagen, niet? Na het aantekenen van hoger beroep kan je een schriftuur indienen met je grieven.quote:Op maandag 29 november 2004 15:36 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
nou souvereign van mij mag je dat die stukken inzien = mag je dit ff pro deo doen van mij (betaal ik wel een etentje als je het kan winnen)
De griffie van het gerecht zou je daarvan een afschrift moeten doen toekomen, jij hebt als verdachte immers recht op kennisneming van die stukken. Dus ik zou zeggen, bel die beste man/vrouw eens of ga er langs.quote:Op maandag 29 november 2004 19:37 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ja dat weet ik - trouwens het artikel in de krant is gewoon gigantisch fout (ze is een grotere fantast dan ik) - ik zou graag contact even kort contact over de telefoon / msn willen hebben (hoe kan ik iets inscannen als ik ze alleen mag inlezen (die verklaringen van de agenten en van mijzelf?)
Weet niet zeker of ik het goed begrijp, maar je kan er eventueel een digitale foto van maken (high resolutie enzo)?quote:Op maandag 29 november 2004 19:37 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
(hoe kan ik iets inscannen als ik ze alleen mag inlezen (die verklaringen van de agenten en van mijzelf?))
Een toegevoegd raadsman is een advocaat (wat ik dus niet ben) die je - als je niet-vermogend bent - kan worden toegewezen. (al moet ik hierbij toevoegen dat het onwaarschijnlijk is, nu ik erover nadenk, dat je voor een dergelijk luttel feit rechtsbijstand krijgtquote:Op maandag 29 november 2004 23:07 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
wat is een toegevoegde raadsman? - (iets wat jij nu voor mij bent?)
Op grond van art. 34 lid 2 van het wetboek van strafvordering kan de verdachte van de processtukken die hem ter kennisneming staan bij de griffie een afschrift krijgen. Kortom, men dient jou een schriftelijke kopie te verschaffen.quote:ik mag alleen de stukken in zien op de rechtbank dus ik kan ze niet copieren of mee naar huis nemen heb ik begrepen of???????? licht mij aub in!
Als ik het verhaal van TS lees levert het juist een hele hoop extra cash voor de schatkist op.quote:Op woensdag 1 december 2004 15:37 schreef dvr het volgende:
Yogidrink, hoeveel denk je dat incompetent, eigengereid en onbevoegd optreden van ambtenaren dit land jaarlijks kost?
quote:Op woensdag 1 december 2004 15:39 schreef Alicey het volgende:
Als ik het verhaal van TS lees levert het juist een hele hoop extra cash voor de schatkist op.
Ik meen dat Alicey refereert naar de controles in zijn algemeenheid.quote:Op woensdag 1 december 2004 17:27 schreef yogidrink het volgende:
Hahah ja oke maar de kosten zijn wel meer dan ¤150,-- hoor!
Een schrijven dat je in beroep gaat dient eveneens schriftelijk bij de giffie van het gerecht waar de zaak loopt te worden ingediend. Dat staat trouwens los van je eventuele grieven waarvoor je ook 2 weken hebt om die in te dienen nadat je gebruik maakt van je mogelijkheid tot hoger beroep. We hebben dus nog wel even tijd om het e.e.a. te beoordelen, als het hoger beroep maar tijdig wordt ingediend.quote:Op donderdag 2 december 2004 12:29 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ok dat zuigt - ik mag het alleen schriftelijk indienen zei ze (en dat heb ik dan maar meteen ter plekke ook gedaan)
hopelijk krijg ik de stukken van het weekend of nog beter morgen
sovereign als ik beroep ga wanneer en waar moet ik dat heensturen? (het moet voor volgende week vrijdag binnen zijn, ik zit in district alkmaar)
Bij de griffie van het gerecht waar de zaak heeft gediend.quote:Op maandag 6 december 2004 17:13 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ok ik ga dus in beroep, en mijn vraag aan sovereign is waar ik dat moet papiertje moet indienen etc.
Dat hoef je niet aan te geven, een korte mededeling, met datum, op schrift, dat je in beroep wenst te gaan volstaat.quote:ik moet dus ook redenen aangeven in die brief waarom ik beroep ga?
Als je toch even hoger beroep in gaat stellen, vraag dan even hoe het daarmee zit en dat het van belang is voor het opstellen van de schriftuur dat het e.e.a. zo spoedig in het bezit is van de jurist.quote:btw heb nog steeds niks gehoord dat ik een kopie of afschrift naar me toe kreeg
Je hebt in ieder geval recht op een afschrift, maar er is geen verplichting dat zulks onverwijld aan je wordt meegegeven. Het lijkt mij echter verstandig dat men dit wel spoedig verstrekt zeker met het oog op de beroepsprocedure en de 2 weken die je maar hebt om een griefschrift in te dienen.quote:Op donderdag 9 december 2004 19:18 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ok dan - beroep aangetekend en voor de 2de keer om een afschrift gevraagd (kan ik eisen er terplekke 1 mee te krijgen?)
reeds al op 1 december schriftelijk dit ingediend en daar een bewijsje van meegekregen en vandaag opnieuw met het indienen van hogerberoep nog een keer gedaan! wat is een redelijke termijn en op welke stukken heb ik allemaal recht? (ik wil graag uitspraak van de rechter (bevindingen ofoz) en ook mijn verklaring en de verklaringen van de agenten <---- het liefst natuurlijk)quote:Op donderdag 9 december 2004 21:10 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval recht op een afschrift, maar er is geen verplichting dat zulks onverwijld aan je wordt meegegeven. Het lijkt mij echter verstandig dat men dit wel spoedig verstrekt zeker met het oog op de beroepsprocedure en de 2 weken die je maar hebt om een griefschrift in te dienen.
Het beste is om het verzoek om een afschrift eveneens schriftelijk in te dienen.
Op al die stukken heb je recht.quote:Op donderdag 9 december 2004 22:33 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
reeds al op 1 december schriftelijk dit ingediend en daar een bewijsje van meegekregen en vandaag opnieuw met het indienen van hogerberoep nog een keer gedaan! wat is een redelijke termijn en op welke stukken heb ik allemaal recht? (ik wil graag uitspraak van de rechter (bevindingen ofoz) en ook mijn verklaring en de verklaringen van de agenten <---- het liefst natuurlijk)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |