abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23581825
tvp
pi_23583372
SPANNEND
hay hay
  vrijdag 26 november 2004 @ 12:12:01 #203
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_23586349
en, en, en, en?
moet je de bak in ragnarakgoat?

'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  vrijdag 26 november 2004 @ 12:44:25 #204
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_23587064
Hij moest pas om 11:45 uur op, dus het zou me niets verbazen als ie pas na 14:00 wat van zich laat horen. Hij moet ook nog naar huis enzo...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_23587623
he he voorwaardelijk boete (dus hoef niet te betalen) - ik ga waarschijnlijk in hoger beroep! (50%) want het zit me eigenlijk niet lekker
maar meer info volgt later - ik ga even met 2 mensen kijken wat ik in deze zaak nog kan doen

het enige heikel punt was - hoever mag je met betrokkenne praten,mengen in gesprek met dienstdoende agent als hij fout bezig is! (dat is het bijna het enige)
tot hoeverre moet ik aan een verordening gehoor geven als er geen rede word opgegeven! (staat ook in verklaring van agenten staat ook in dat ik het onderzoek niet stoorde etc. ((wat dus in mijn voordeel werkt) ) - hier zou ik toch echt graag duidelijke antwoorden op willen hebben! - het gaat mij niet om het geld maar om het recht - de rechter zei dat ik mij niet mocht bemoeien met betrokkennen of mee laten mengen in gesprek - (dat moest ik achteraf met betrokkenne doen ((dan heeft het ook geen nut meer omdat de agent de verklaring van betrokkenne bij mekaar gelogen heeft en verdraaid en informatie heeft achtergehouden)

was trouwens niet echt een interessante rechter (keek alleen maar op zijn horloge) maar was wel rustig - officier van justitie had niks in te brengen!

mvg Rene-

ik ben een beetje boos en teleurgesteld in de uitspraak van de rechter -

[ Bericht 77% gewijzigd door RaGNaRoK-GoaT op 26-11-2004 15:35:50 ]
pi_23590081
beetje makkelijk behandeld allemaal zo te lezen
pi_23590138
Ik hoop dat je wint, dan mag ik voortaan iedere agent uitmaken voor een incopentente loser die thuis niks te vertellen heeft als hij mij staande houdt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23593903
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 13:30 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
[...]
de rechter zei dat ik mij niet mocht bemoeien met betrokkennen of mee laten mengen in gesprek - dat moest ik achteraf met betrokkenne doen
dus je hebt je gelijk niet gehaald...want boete was terecht want jij deed iets wat niet ok was.
quote:
was trouwens niet echt een interessante rechter (keek alleen maar op zijn horloge) maar was wel rustig -
zou jij geinteresseerd zijn in dit soort lullige zaakjes als je rechter was?... z
pi_23597158
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 20:04 schreef nikao het volgende:

[..]

dus je hebt je gelijk niet gehaald...want boete was terecht want jij deed iets wat niet ok was.
[..]

zou jij geinteresseerd zijn in dit soort lullige zaakjes als je rechter was?... z
De rechter was echt een doetje imho - maar ik heb hem respect behandeld - hij moet uiteraard geinteresseerd zijn in mijn zaak (waarom niet)- maar ik ga maar even rondkijken of het zin heeft om in hoger beroep te gaan - (het geld boeit me toch niet) principes kent geen grenzen -
hopelijk kan ik iemand vinden die mij kan steunen in mijn hoger beroep -
  zaterdag 27 november 2004 @ 00:06:51 #210
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_23599714
Hoger beroep hoeft niet per se open te staan, hangt van een aantal zaken af (onder meer de hoogte van de boete).
pi_23608309
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:22 schreef Deetch het volgende:
Als je een verzoek van een agent niet opvolgt dan krijg je een boete. Simpel.
Als er geen geldige reden voor is hoef je niks te doen, net zo simpel. Bij letter van de wet heb je gelijk, maar gelukkig kijken rechters soms ook verder dan hun neus lang is.

Je bent een vrij mens en hoeft je niet te schikken naar de grillen van een agent die z'n dag niet heeft.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_23608532
Zie nu net dat je zelfs bij letter der wet geen gelijk hebt
pi_23608739
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:48 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Leeftijd en volwassenheid zijn twee verschillende dingen. We zijn misschien wel even oud, maar we leven heel verschillende levens (neem ik aan). Met "kind van deze tijd" bedoel ik dat jouw gedrag heel erg past in de moderne tijd, waarin het vaak draait om je eigen rechten en je eigen gelijk. Respect voor jezelf en persoonlijke vrijheid worden vaak verward met het halen van je gelijk en het met het met hand en tand verdedigen van je 'personal space'.

Jij heb blijkbaar een erg groot rechtvaardigheidsgevoel, dat je hier en daar nogal heftig uit. Wat me vooral niet aanspreekt is dat je je zo ontzettend focust op het halen van je gelijk/recht. Als jou ook maar iets wordt gedaan, ben je helemaal op je tenen getrapt en moet er iets aan gebeuren. Anderen worden daar de dupe van. Laat ook eens iets lekker gaan, dan leef je veel relaxter.
Ik reageer zelf ook bijzonder heftig als ik me vanuit de staat onheus behandeld voel. En terecht. De wereld is geen kleuterklas en overheid en politie zijn van ons en voor ons. Niet andersom.
Natuurlijk zijn er veel sukkeltjes die graag anti zijn (maak/maakte ik me zelf ook wel eens schuldig aan, aan zelfkennis geen gebrek hoor... wees niet bang) maar dat soort gedrag moet je niet verwarren met het oprecht in twijfel trekken van allerlei dwang maatregelen vanuit de staat.

De staat staat niet boven ons, de politie staat niet boven ons en de wet staat niet per definitie boven ons (wil ik best nog een toelichting op geven als iemand dat wenst). Het moet een subtiele balans zijn in de ideale situatie. Die ideale situatie kun je niet eisen of verwachten maar je kunt er wel naar streven.

'Streven naar perfectie om het aanvaardbare te bereiken'
pi_23608866
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 00:13 schreef _Flash_ het volgende:

(_FlasH_ die vind dat in dit soort situaties de agent de neuzelende betweter mag voorzien van een intieme kennismaking met de gummieknuppel.)
Maar natuurlijk

Zou ik ook wel durven als ik als agent zijnde toch beschermd word door het feit dat een mep terug als poging tot doodslag kan worden neergezet.
pi_23616096
Als de Nederlandse politie nu eens in de leer ging bij de politie in NY en hun slogan ´to serve and protect´ overnam.

Want dat zouden ze moeten doen wat mij betreft en bij beide schieten ze ernstig tekort. Maar verbalen uitschrijven kunnen ze als de beste
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 28 november 2004 @ 11:43:23 #216
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_23625243
Ja. Heb je straks meer blauw op straat maar wel een stuk minder zwart
  maandag 29 november 2004 @ 12:29:25 #217
18671 ArmaniXL
Retarded disfigured clown
pi_23640797
quote:
Voorwaardelijke boete "wijsneus"

ALKMAAR "Ik beschouw het als mijn burgerplicht betrokkenen te informeren als de politie zich niet aan de regels houdt". Zo verklaarde de 23-jarige R. ter H. bij de rechter zijn bemoeienis met controles van bromfietsen door de politie. Ter H. ging vaker polshoogte nemen, als de agenten brommers aan het controleren waren. Zo was hij op 6 oktober aan de Helderseweg in Alkmaar van de partij, toen brommers op een rollerbank werden getest. Volgens Ter H. verdraaiden de verbalisanten verklaringen van de eigenaren van de brommers.
Zo zou de bezitter van een brommer hebben gezegd, dat zijn voertuig niet was opgevoerd. De verbalisant maakte daar volgens Ter H. van, dat de eigenaar 'niet wist dat diens brommer was opgevoerd'.
Omdat de Alkmaarder zijn onvrede tijdens de werkzaamheden van de politie aan de betrokken bromfietsbestuurders kenbaar maakte, werd hem verzocht op te krassen. Toen hij dat weigerde, wer proces-verbaal opgemaakt. Politierechter A. van der Perk merkte op, dat Ter H. niet het recht onzegd kon worden toe te kijken. Maar op het moment, dat die zich als een soort 'wijsneus' met de gang van zaken ging bemoeien, was hij in de fout gegaan. Ter H. werd wegens het niet opvolgen van een ambtelijk bevel veroordeeld tot een voorwaardelijke boete van 150 euro.

bron: Alkmaarsche Courant dd 29 november 2004
Slik nou maar gewoon je verlies
Learning to love life by living through loss and mistakes.
pi_23641266
quote:
Maar op het moment, dat die zich als een soort 'wijsneus' met de gang van zaken ging bemoeien, was hij in de fout gegaan. Ter H. werd wegens het niet opvolgen van een ambtelijk bevel veroordeeld tot een voorwaardelijke boete van 150 euro.
Ik hoop voor hem dat ´wijsneus´ ook daadwerkelijk omschreven staat want dan denk ik niet dat je het hoger beroep kan verliezen.
  maandag 29 november 2004 @ 13:01:18 #219
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_23641478
Heeft hij toch de krant gehaald.
  maandag 29 november 2004 @ 13:05:09 #220
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_23641548
quote:
Op maandag 29 november 2004 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik hoop voor hem dat ´wijsneus´ ook daadwerkelijk omschreven staat want dan denk ik niet dat je het hoger beroep kan verliezen.
Het ligt er enigszins aan hoe indringend hij daar bezig is geweest met zijn kritiek, maar het 'wijsneus' zijn op zich kan geen wettelijke grondslag opleveren voor het geven van een ambtelijk bevel. Maar goed, ik weerhoud me van verder inhoudelijk oordeel, dan zou ik alle stukken moeten inzien.
pi_23641607
Dat was ook precies mijn punt.

Maar als ik hem was zou ik gewoon het functioneren van die agent in twijfel trekken, dan verlies je wel maar heeft ie wel zijn hart kunnen lichten
pi_23645454
quote:
Op maandag 29 november 2004 13:05 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Het ligt er enigszins aan hoe indringend hij daar bezig is geweest met zijn kritiek, maar het 'wijsneus' zijn op zich kan geen wettelijke grondslag opleveren voor het geven van een ambtelijk bevel. Maar goed, ik weerhoud me van verder inhoudelijk oordeel, dan zou ik alle stukken moeten inzien.
nou souvereign van mij mag je dat die stukken inzien = mag je dit ff pro deo doen van mij (betaal ik wel een etentje als je het kan winnen)

(balen dat ik gewoon geek kopietje heb)
pi_23646591
pi_23648529
Dat wint de TS makkelijk als die politierechter zich van zo´n vooringenomen bewoordingen uitlaat volgens mij.

Zo zou het in ieder geval moeten zijn.
pi_23648635
OMFG!! dat krantenartikel!!
pi_23649580
Benieuwd wat eruit komt na hoger beroep. .
Dat je een wijsneuzige bemoeial zou zijn, mag wel eens even wat concreter en objectiever worden toegelicht. .

Maareh... mogen brommers nu gewoon flink veel vermogen hebben op dit moment? Of is dat slechts een Europese Richtlijn (!) die nog niet in Wet is omgezet?
  maandag 29 november 2004 @ 19:07:44 #227
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_23650500
quote:
Op maandag 29 november 2004 15:36 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
nou souvereign van mij mag je dat die stukken inzien = mag je dit ff pro deo doen van mij (betaal ik wel een etentje als je het kan winnen)
Je weet dat hoger beroep moet worden aangetekend binnen 14 dagen, niet? Na het aantekenen van hoger beroep kan je een schriftuur indienen met je grieven.

Maar ik zal toch eerst moeten bekijken of het e.e.a. haalbaar is, dus scan maar in en mail de boel maar. Daarnaast zal ik een zeer heldere verklaring van je nodig hebben wat zich op die bewuste dag heeft afgespeeld zodat ik een volledig beeld krijg van de zaak. Pas dan kan ik beoordelen of hoger beroep wel zinvol is, en of ik er ook nog eens tijd voor heb!
pi_23651303
ja dat weet ik - trouwens het artikel in de krant is gewoon gigantisch fout (ze is een grotere fantast dan ik) - ik zou graag contact even kort contact over de telefoon / msn willen hebben (hoe kan ik iets inscannen als ik ze alleen mag inlezen (die verklaringen van de agenten en van mijzelf?)
  maandag 29 november 2004 @ 21:03:44 #229
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_23653560
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:37 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ja dat weet ik - trouwens het artikel in de krant is gewoon gigantisch fout (ze is een grotere fantast dan ik) - ik zou graag contact even kort contact over de telefoon / msn willen hebben (hoe kan ik iets inscannen als ik ze alleen mag inlezen (die verklaringen van de agenten en van mijzelf?)
De griffie van het gerecht zou je daarvan een afschrift moeten doen toekomen, jij hebt als verdachte immers recht op kennisneming van die stukken. Dus ik zou zeggen, bel die beste man/vrouw eens of ga er langs.

Heb je trouwens al een toegevoegde raadsman overwogen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Sovereign op 29-11-2004 21:15:18 ]
  maandag 29 november 2004 @ 21:04:56 #230
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_23653589
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:37 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
(hoe kan ik iets inscannen als ik ze alleen mag inlezen (die verklaringen van de agenten en van mijzelf?))
Weet niet zeker of ik het goed begrijp, maar je kan er eventueel een digitale foto van maken (high resolutie enzo)?
pi_23657422
wat is een toegevoegde raadsman? - (iets wat jij nu voor mij bent?)

ik mag alleen de stukken in zien op de rechtbank dus ik kan ze niet copieren of mee naar huis nemen heb ik begrepen of???????? licht mij aub in!
  maandag 29 november 2004 @ 23:48:49 #232
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_23658554
quote:
Op maandag 29 november 2004 23:07 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
wat is een toegevoegde raadsman? - (iets wat jij nu voor mij bent?)
Een toegevoegd raadsman is een advocaat (wat ik dus niet ben) die je - als je niet-vermogend bent - kan worden toegewezen. (al moet ik hierbij toevoegen dat het onwaarschijnlijk is, nu ik erover nadenk, dat je voor een dergelijk luttel feit rechtsbijstand krijgt ).
quote:
ik mag alleen de stukken in zien op de rechtbank dus ik kan ze niet copieren of mee naar huis nemen heb ik begrepen of???????? licht mij aub in!
Op grond van art. 34 lid 2 van het wetboek van strafvordering kan de verdachte van de processtukken die hem ter kennisneming staan bij de griffie een afschrift krijgen. Kortom, men dient jou een schriftelijke kopie te verschaffen.

Ik zou dan ook de griffie maar eens wijzen op dit recht. Ik kan dit niet voor je regelen, alleen de verdachte of een raadsman kan dit doen.
pi_23658647
. 34 lid 2 - dit ga ik morgen doen en scannen voor je - thx voor de info - ik zal mijn uiterste best doen voor je (dus ik zal het proberen je zo makkelijk mogelijk maken)
mvg scoot noob
pi_23695104
weet je wel hoeveel geld het kost door dit soort snotapen zoals jou?!?
Get A Life!
pi_23695352
Yogidrink, hoeveel denk je dat incompetent, eigengereid en onbevoegd optreden van ambtenaren dit land jaarlijks kost? TS steekt zijn nek uit om dat soort lui ter verantwoording te roepen, en staat daar vrijwel alleen in omdat de rest er te beroerd voor is of niet 'lastig' gevonden wil worden. Wat mij betreft nogmaals hulde aan TS.
  woensdag 1 december 2004 @ 15:39:26 #236
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_23695401
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:37 schreef dvr het volgende:
Yogidrink, hoeveel denk je dat incompetent, eigengereid en onbevoegd optreden van ambtenaren dit land jaarlijks kost?
Als ik het verhaal van TS lees levert het juist een hele hoop extra cash voor de schatkist op.
  woensdag 1 december 2004 @ 17:10:07 #237
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_23697478
quote:
Op woensdag 1 december 2004 15:39 schreef Alicey het volgende:
Als ik het verhaal van TS lees levert het juist een hele hoop extra cash voor de schatkist op.
pi_23697909
Hahah ja oke maar de kosten zijn wel meer dan ¤150,-- hoor!
  woensdag 1 december 2004 @ 17:40:05 #239
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_23698179
quote:
Op woensdag 1 december 2004 17:27 schreef yogidrink het volgende:
Hahah ja oke maar de kosten zijn wel meer dan ¤150,-- hoor!
Ik meen dat Alicey refereert naar de controles in zijn algemeenheid.
pi_23708845
ff nu ophalen
pi_23711350
ok dat zuigt - ik mag het alleen schriftelijk indienen zei ze (en dat heb ik dan maar meteen ter plekke ook gedaan)
hopelijk krijg ik de stukken van het weekend of nog beter morgen
sovereign als ik beroep ga wanneer en waar moet ik dat heensturen? (het moet voor volgende week vrijdag binnen zijn, ik zit in district alkmaar)
  donderdag 2 december 2004 @ 12:35:37 #242
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_23711501
quote:
Op donderdag 2 december 2004 12:29 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ok dat zuigt - ik mag het alleen schriftelijk indienen zei ze (en dat heb ik dan maar meteen ter plekke ook gedaan)
hopelijk krijg ik de stukken van het weekend of nog beter morgen
sovereign als ik beroep ga wanneer en waar moet ik dat heensturen? (het moet voor volgende week vrijdag binnen zijn, ik zit in district alkmaar)
Een schrijven dat je in beroep gaat dient eveneens schriftelijk bij de giffie van het gerecht waar de zaak loopt te worden ingediend. Dat staat trouwens los van je eventuele grieven waarvoor je ook 2 weken hebt om die in te dienen nadat je gebruik maakt van je mogelijkheid tot hoger beroep. We hebben dus nog wel even tijd om het e.e.a. te beoordelen, als het hoger beroep maar tijdig wordt ingediend.
pi_23712558
Sovereign De vliegende Judge (dat was snel en bedankt voor je response)

Sovereign kan je bepaalde zaken voor mij in kleuter-Nederlands uitleggen?
Het lijkt wel of er nu 2 dingen door mekaar lopen.
Ik heb als scootermongool natuurlijk niet heel veel verstand van deze juridisch technische gang van zaken –

Probeer je nu te zeggen dat ik gewoon alvast mijn hoger beroep moet gaan indienen en dat ik dan nog 2 weken de tijd hebt om de stukken op te vragen.

Maar als jij beoordeeld (na het zien van de stukken) dat mijn hoger beroep op dat moment kansloos is! Mag ik dan alsnog na het indienen ervan van het hoger beroep afzien?

Hopelijk begrijp ik je nu!
  donderdag 2 december 2004 @ 14:00:48 #244
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_23713347
Er spelen 3 zaken. Het aantekenen van hoger beroep, het indienen van je grieven (redenen waarom je het niet met de uitspraak in eerste aanleg eens bent), en het opvragen van de dossierstukken. Dat laatste heb je als het goed is nu gedaan, dus dat is afwachten.

Het hoger beroep moet binnen 2 weken na de einduitspraak worden ingesteld, dat moet je dus nog doen. Na het aantekenen van hoger beroep is het mogelijk om binnen 2 weken je griefschrift in te dienen, maar dat kunnen we dus pas doen als ik de zaak inhoudelijk heb bekeken en er ook idd wat te verdedigen valt.

Het hoger beroep kunnen we altijd intrekken zolang de zitting (die nog gepland zal worden) geen aanvang heeft genomen.
pi_23802030
ok ik ga dus in beroep, en mijn vraag aan sovereign is waar ik dat moet papiertje moet indienen etc.

ik moet dus ook redenen aangeven in die brief waarom ik beroep ga? of mag ik dat voor mij houden?

De rede is gewoon dat de politierechter gewoon niet luisterde naar mijn argumenten die ik zelf overigens nogal sterk vond (ik gebruikte de verklaringen van de agenten die vol tegenstrijdigheden en fouten zaten en hij negeerde dat gewoon , de beste man zei er niks over!!!!!
zij erkent letterlijk dat ze me geen rede gaf om weg te gaan
andere agent verklaard dat ik niet het onderzoek verstoorde of in hun functioneren
etc. (moet dit in de brief allemaal?)

hoe moet ik zo brief standaard opstellen en waarheen sturen?

btw heb nog steeds niks gehoord dat ik een kopie of afschrift naar me toe kreeg

btw de rechter loog ook nog eens keer kwam ik achter - (maar laat dat maar even zitten voor nu) - die man gaf me zo een naar gevoel ook die man was echt erg maar had geen zin om dat nog even te vertellen!!

http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=81654 trouwens hier op dit forum weer eens school voorbeeld dat de controles door volwassen mannen volledig gesaboteerd word en niet volgens de regels word uitgevoerd en dit is helaas de regel en niet de uitzondering (Foto's inbegrepen want dat is wel tegenwoordig nodig)

[ Bericht 4% gewijzigd door RaGNaRoK-GoaT op 06-12-2004 17:31:20 ]
  maandag 6 december 2004 @ 23:22:48 #246
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_23809822
quote:
Op maandag 6 december 2004 17:13 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ok ik ga dus in beroep, en mijn vraag aan sovereign is waar ik dat moet papiertje moet indienen etc.
Bij de griffie van het gerecht waar de zaak heeft gediend.
quote:
ik moet dus ook redenen aangeven in die brief waarom ik beroep ga?
Dat hoef je niet aan te geven, een korte mededeling, met datum, op schrift, dat je in beroep wenst te gaan volstaat.

Redenen komen aan de orde in het griefschrift.

Over de redenen en motivatie praten we nog wel indien dat zinnig blijkt na het doornemen van de stukken. In dat kader is het ook van belang dat:
quote:
btw heb nog steeds niks gehoord dat ik een kopie of afschrift naar me toe kreeg
Als je toch even hoger beroep in gaat stellen, vraag dan even hoe het daarmee zit en dat het van belang is voor het opstellen van de schriftuur dat het e.e.a. zo spoedig in het bezit is van de jurist.
pi_23860943
ok dan - beroep aangetekend en voor de 2de keer om een afschrift gevraagd (kan ik eisen er terplekke 1 mee te krijgen?)
  donderdag 9 december 2004 @ 21:10:22 #248
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_23863633
quote:
Op donderdag 9 december 2004 19:18 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
ok dan - beroep aangetekend en voor de 2de keer om een afschrift gevraagd (kan ik eisen er terplekke 1 mee te krijgen?)
Je hebt in ieder geval recht op een afschrift, maar er is geen verplichting dat zulks onverwijld aan je wordt meegegeven. Het lijkt mij echter verstandig dat men dit wel spoedig verstrekt zeker met het oog op de beroepsprocedure en de 2 weken die je maar hebt om een griefschrift in te dienen.

Het beste is om het verzoek om een afschrift eveneens schriftelijk in te dienen.
pi_23865878
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:10 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Je hebt in ieder geval recht op een afschrift, maar er is geen verplichting dat zulks onverwijld aan je wordt meegegeven. Het lijkt mij echter verstandig dat men dit wel spoedig verstrekt zeker met het oog op de beroepsprocedure en de 2 weken die je maar hebt om een griefschrift in te dienen.

Het beste is om het verzoek om een afschrift eveneens schriftelijk in te dienen.
reeds al op 1 december schriftelijk dit ingediend en daar een bewijsje van meegekregen en vandaag opnieuw met het indienen van hogerberoep nog een keer gedaan! wat is een redelijke termijn en op welke stukken heb ik allemaal recht? (ik wil graag uitspraak van de rechter (bevindingen ofoz) en ook mijn verklaring en de verklaringen van de agenten <---- het liefst natuurlijk)
  vrijdag 10 december 2004 @ 00:57:47 #250
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_23869566
quote:
Op donderdag 9 december 2004 22:33 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:
reeds al op 1 december schriftelijk dit ingediend en daar een bewijsje van meegekregen en vandaag opnieuw met het indienen van hogerberoep nog een keer gedaan! wat is een redelijke termijn en op welke stukken heb ik allemaal recht? (ik wil graag uitspraak van de rechter (bevindingen ofoz) en ook mijn verklaring en de verklaringen van de agenten <---- het liefst natuurlijk)
Op al die stukken heb je recht.

Wat is een redelijke termijn? Meestal was het binnen een paar dagen gepiept in de zaken die ik ken en kon een kopie worden opgehaald. Beste is als je op korte termijn even informeert (morgen, vrijdag dus) of anders na het weekend nog even.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')