quote:DEN HAAG - Fractievoorzitter Herben van de LPF scheidt zich af van de LPF-fractie. Hij keert terug naar de partij LPF. Dit zeggen bronnen binnen de Fortuynistische beweging. Binnen de fractie van de LPF heerst al langer onvrede over de leiding van Herben.
De fractie van de LPF was maandagavond in spoedvergadering bijeen. De fractieleden ontkennen dat er sprake is van een afscheiding.
Matt Herben drukt de snorquote:Na dat z'n snor van zich gescheiden is, scheidt ie nu ook van de LPF fractie.
Hij stapt van het ene zinkend vlot over naar het andere zinkende vlot.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:29 schreef Henk-Wim het volgende:
Hij scheidt van de LPF-fractie om terug te keren naar de LPF...
Zou G.Wilders dit bedoeld hebben met 3 strikes out...quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:31 schreef PLAE@ het volgende:
dus nu is de lpf in 3'en gesplitst![]()
Volgens de eerste berichten is hij naar de lpf-partij gestapt.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:30 schreef Drugshond het volgende:
Zullen we eens kijken hoe snel hij bij de lijst Geert Wilders stapt.
[..]
Eerdmans is de enige die zich echt heeft bewezen binnen die partij vind ik.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:25 schreef Steijn het volgende:
Hij wil toch met Wilders verder?Bovendien was Herben al uit de LPF.
Ik hoop wel dat Eerdmans in de politiek blijft.
Ik snap wel iets van wachtgeld regelingen.....quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:35 schreef lenin het volgende:
ik snap steeds minder van de LPF
Op zich logisch alleen wil Wilders niets met de LPF te maken hebben. En dat is heel begrijpelijk.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:32 schreef Falco het volgende:
Ja die gaat dus samen met Wilders en logisch ook.
Ze worden genummerd.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:38 schreef zakjapannertje het volgende:
maar hoe gaat dat dan in de Tweede Kamer, met 2 LPF-en
Hmmm, als Wilders een beetje goed gaat in de peilingen wil hij Herben wel hebben denk ik. Gewoon als zetelvulling, en je weet tenminste zeker dat je geen egotrippende ondernemer binnen haalt. Herben is wel een veilige factor denk ik.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:38 schreef Sidekick het volgende:
Maar de vraag is natuurlijk of Wilders alleen Herben wel wil hebben. Hij is dan wel geen stemmentrekker, toch is hij zowat de enige binnen de LPF, naast Eerdmans, die wel een politieke toekomst hebben.
Groep Herben wordt het dan.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:38 schreef zakjapannertje het volgende:
maar hoe gaat dat dan in de Tweede Kamer, met 2 LPF-en
Dat wordt druk bij de debatten.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:42 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
Dus Mat werd op het matje geroepen!? Nog één jaar verder en we hebben een stuk of 8 eenmansfracties.
Gelukkig hebben ze maar een paar minuten om hun boodschap over te brengen!quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:43 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat wordt druk bij de debatten.![]()
quote:Op vrijdag 29 november 2002 12:49 schreef Sidekick het volgende:
Persbericht LPF: nog maar 1 rotte appel in de partij.
quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:49 schreef Ryan3 het volgende:
Zeg mensen gaan we nog een liedje verzinnen voor de LPF of zo? Voor bij de carnaval.
Je hoeft alleen Calimero door Mat Herben te vervangen en je bent er al.quote:Calimero
Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo, Calimero
Piep-piep-hoi, piep-piep-hoi, Calimero
Op zijn kop draag hij een eierdop
O-hoi-o-hoi-o-hoi
Calimero is een heel lief kuikentje
(Calimero: 'ja, dat ben ik ook')
Hij vindt alles leuk en goed
En weet beslist wel wat hij doet!
Piep-piep-hoi, piep-piep-hoi, Calimero
Op zijn kop draagt hij een eierdop
O-hoi-o-hoi-o-hoi
'Want zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk!'
quote:Hij kon het lonken niet laten
Kom luister naar het lied, dat ik voor u ga zingen
Het is een tragisch lied over losbandigheid
Het gaat over een heer uit de hoogste kringen
De neiging tot het kwaad, die kon hij niet bedwingen
Zo raakte hij zijn eer en de reputatie kwijt
Refrein:
Hij kon het lonken niet laten
Hijj lonkte naar iedere partij
Dat liep veel te veel in de gaten
En oh, oh, oh, oh
Oh daar kwam narigheid van
Ach ja, in het land der lammen is kort door de bocht koning, natuurlijk.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Eerdmans is de enige die zich echt heeft bewezen binnen die partij vind ik.
Correctie:quote:Op maandag 4 oktober 2004 23:17 schreef Drugshond het volgende:
Bijgewerkt nummer van Henk Elsink "Zij kon het lonken niet laten"
quote:Herben keert terug naar partij LPF
DEN HAAG - Fractievoorzitter Herben van de LPF keert terug naar de partij LPF. Bronnen binnen de Fortuynistische beweging melden dat Herben de fractie zelf de rug toekeert. Binnen de fractie van de LPF heerst al langer onvrede over de leiding van Herben.
Bestuurslid Moleveld heeft maandagavond bij NOVA bevestigd dat Herben zich maandagmiddag weer heeft gemeld als LPF-lid. De fractie van de LPF was maandagavond in spoedvergadering bijeen. De fractieleden ontkennen dat er sprake is van een afscheiding.
Verrassing
Later op de avond zei Kamerlid Nawijn bij NOVA dat de fractie "enigszins verrast" was door de stap van Herben. Volgens hem is het slecht voor het imago van de LPF. Alleen Kamerlid Van de Brink was bij de fractievergadering afwezig. Hij is al lange tijd ernstig ziek.
Aan het begin van de vergadering was de fractievoorzitter nog aanwezig. Halverwege stapte hij op. Herben was niet beschikbaar voor commentaar.
De rechtbank van Den Haag neemt dinsdag een beslissing over de vraag of de fractie van de LPF de naam LPF mag blijven gebruiken. Hierover ontstond aan het eind van de zomer ruzie tussen fractie en partij. De partij spande een kort geding aan om haar gelijk te krijgen.
Eer
Volgens bronnen gaat de fractie ervan uit dat de rechter de partij inderdaad in het gelijk zal stellen. De fractie zou dus een andere naam moeten kiezen. Tegelijk hiermee wil een aantal Kamerleden Herben als fractievoorzitter aan de kant zetten. Herben zou de eer aan zichzelf willen houden.
De fractievoorzitter zou bovendien tot het inzicht zijn gekomen dat de oprichting van een nieuwe politieke beweging onvoldoende effect zou hebben. Volgens hem hebben alleen de gevestigde partijen daar belang bij.
Moederpartij
Hij wil terugkeren naar de moederpartij LPF omdat die partij inmiddels door de vele crises gelouterd zou zijn. Alleen de partij, die volgens hem inmiddels voldoende bestuurservaring heeft, zou tegenwicht kunnen bieden aan de gevestigde machtsblokken. Nieuwe bewegingen zouden hiertoe minder in staat zijn.
De LPF-partij werkt aan een hervorming. Er zou een nieuwe bestuurder zijn aangesteld. Bovendien zou worden gewerkt aan een sanering van de financiėn.
Toen de bestuurlijke chaos binnen de partij aan het eind van de zomer zichtbaar werd, maakte de fractie, inclusief Herben, zich los van de partij.
Gekke is dat die gozer nog het dichtst in de buurt komt van compos mentis.quote:Op maandag 4 oktober 2004 23:51 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ach ja, in het land der lammen is kort door de bocht koning, natuurlijk.
Thx... aangepast... ik zat al te twijfelen.quote:Op maandag 4 oktober 2004 23:51 schreef Gajus het volgende:
Correctie:
Dit lied is geschreven door Friso Wiegersma en gezongen door Wim Sonneveld (Nikkelen Nelis)
Die zie ik eerder een eigen "leefbare" partij oprichten (wat ze een tijd geleden volgens mij al van plan waren) of samengaan met Wilders.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 00:02 schreef Kozzmic het volgende:
[...] Vraag is wel wie de leider zal worden van dit gezelschap, en wie zich er nog meer bij aansluit (Sörensen, Pastors?).
Hij heeft een op zich geslaagde operatie ondergaan maar de vraag is inderdaad of kamerwerk nog tot de mogelijkheden behoort.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 00:02 schreef Kozzmic het volgende:
Maar goed, toen waren er nog maar zeven... Wien van den Brink is behoorlijk ziek (strottehoofdkanker) en komt wellicht sowieso niet meer terug in de Tweede Kamer.
Je doelt op Hermans, degene die ook in de commissie-Duijvesteijn zit.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 00:02 schreef Kozzmic het volgende:
Varela, Kraneveldt en iemand waarvan ik de naam even ben vergeten hebben te weinig politieke inhoud om het langer dan één Kamertermijn vol te houden.
Van parlement.comquote:De LPF-fractie in de Tweede Kamer moet haar naam wijzigen omdat de leden van de fractie geen lid van de partij meer zijn. Dat heeft de rechter vandaag bepaald. Eén en ander is een gevolg van het feit dat eind augustus de hele fractie het lidmaatschap van de partij opzegde.
Geruchten doen de ronde dat de fractie nu uiteen zal vallen. Gisteren werd al bekend dat Mat Herben i zich weer als lid bij de partij had aangesloten. Een aantal zullen hem misschien volgen. Eerdmans i zou zich bij de onlangs van de VVD afgesplitste Groep Wilders i willen aansluiten. Nawijn i zou dan als een-mansfractie overblijven.
nog iig 1 zo'n actie, ligt-ie tenminste weer met het gezicht naar bovenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:33 schreef MikeyMo het volgende:
Zou Pim al duizelig zijn, die man blijft draaien in zijn graf
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:24 schreef gekke_sandra het volgende:
Pffff... wat een drama's zeg. Ik ga bijna zelf een partij oprichten..
Nu.nlquote:LPF-fractie dreigt uiteen te vallen
DEN HAAG - De chaos binnen de Lijst Pim Fortuyn is weer eens compleet. Nadat fractievoorzitter Herben zich maandag weer meldde als lid van de partij LPF, lijkt de fractie uit elkaar te vallen. Zelf verwacht Herben dat de meerderheid van de fractie hem volgt, maar anderen weerspreken dat.
Kamerlid Nawijn kondigde wel aan uit de fractie te stappen, maar noemde een terugkeer naar de partij onbespreekbaar. De stap van Herben noemde hij "onverteerbaar" omdat de voltallige fractie in augustus juist het lidmaatschap van de partij had opgezegd. De fractie was de bestuurlijke perikelen zat.
Ook LPF-Kamerlid Eerdmans sluit uit ooit weer lid van de partij te worden. Zijn fractiegenoten zouden daar net zo over denken.
Orde op zaken
Fractiegenoot Varela evenwel zei wel weer lid te willen worden als het bestuur van de LPF binnen drie maanden orde op zaken stelt. Eerdmans en fractiegenoot Hermans ontkenden ook het bericht uit de mond van Herben dat zij zich aansluiten bij de Groep Wilders, die sinds zijn vertrek uit de VVD een eenmansfractie in de Tweede Kamer vormt.
Dinsdagmorgen kwam de LPF zonder Herben bijeen om de toekomst in de Tweede Kamer te bespreken. In alle onduidelijkheid staat een ding staat vast: Tweede-Kamerleden die geen lid zijn van de partij LPF mogen die naam niet meer gebruiken. Dat stelde de rechtbank in Den Haag dinsdag in een uitspraak in een kort geding dat de partij tegen de Kamerfractie had aangespannen. Alleen in vergaderingen in de Tweede Kamer mogen de fractieleden de naam LPF nog voeren omdat zij daar onschendbaar zijn.
"Die naam Lijst Pim Fortuyn is voor mij buitengewoon belangrijk", aldus Herben dinsdagochtend. "Ik zou nooit verder willen gaan als Groep Herben of Groep Nawijn."
Stabiele partij
Hij zegt ook in augustus al moeite te hebben gehad met het opzeggen van zijn LPF-lidmaatschap. Nu dat niet tot gevolg heeft gehad dat er een nieuwe beweging ontstaat, keert hij op zijn schreden terug. Veel leden zouden hem daarom gevraagd hebben. Herben verwacht als voorzitter of vice-voorzitter de LPF om te kunnen vormen tot een stabiele partij.
quote:Van As nieuwe fractievoorzitter LPF
Uitgegeven: 5 oktober 2004 12:28
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2004 15:17
DEN HAAG - Fractievoorzitter Herben in de Tweede Kamer van de LPF heeft zijn functie per onmiddellijk neergelegd. Het Kamerlid Van As volgt hem op. Herben heeft dit dinsdag meegedeeld. Volgens Herben en Van As blijft de fractie bij elkaar.
Ook het Kamerlid Nawijn zou van gedachten zijn veranderd en toch bij de fractie blijven. Dinsdagmorgen zei hij nog op te zullen stappen.
De fractie wil voorlopig ook de naam LPF blijven gebruiken. De rechter bepaalde dindsag dat de fractie de naam niet meer mag hanteren. De fractie heeft zich immers eind augustus losgemaakt van de partij LPF. Volgens Van As valt de uitspraak van de rechter echter op verschillende manieren uit te leggen
Nu.nl
T'is wat he. Je bent even op vakantie en als je terug komt zijn er weer 3 nieuwe politieke partijen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:30 schreef Libris het volgende:
Onvoorstelbaar, lees de posts eens van de afgelopen uren, het lijkt wel met het uur te veranderen. Daar gaan de laatste 3 zetels van de LPF (of hebben ze weer een andere naam..?)
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:35 schreef Steijn het volgende:
[..]
T'is wat he. Je bent even op vakantie en als je terug komt zijn er weer 3 nieuwe politieke partijen.![]()
Eens. Maar feit blijft dat er dus zodanige onvrede leeft cq. leefde dat mensen graag een proteststem wilden uitbrengen. En dat dat ook hun democratisch recht is.quote:[b]
Klein puntje was wel dat verreweg de meeste LPF kiezers nog nooit van de LPF leden hadden gehoord en het feit genegeerd hadden dat deze mensen nauwelijks tot geen ervaring hadden. En jawel vanaf dag 1 manisch-depressiefe LPF leden huilend voor de camera`s, voortdurende conflicten, elkaar niet het licht in de ogen gunnen etc en wij mochten al zeer spoedig al aan diverse LPF`ers wachtgeld gaan betalen.Deze partij heeft ons gigantisch veel geld gekost wat een betere bestemming had kunnen krijgen. Maar ja de kiezer wilde een 'proteststem' laten horen.
Ja, bizar dit. Anderhalve dag lang verschijnen de wildste verhalen in de pers, met name gevoed door de Kamerleden van de LPF zelf, en uiteindelijk verandert er niets. Nahja weinig. De situatie wordt er natuurlijk niet duidelijker op met sommige fractieleden die gewoon weer lid zijn van de partij LPF en anderen die niets met de partij te maken willen hebben.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:26 schreef freako het volgende:
Slappe hap, die LPF'ers
Het gaat bijna te snel om bij te houden. Het blijft dus zoals het was sinds januari 2003.
quote:De fractie wil voorlopig ook de naam LPF blijven gebruiken. De rechter bepaalde dindsag dat de fractie de naam niet meer mag hanteren. De fractie heeft zich immers eind augustus losgemaakt van de partij LPF. Volgens Van As valt de uitspraak van de rechter echter op verschillende manieren uit te leggen
Dat is hun goed recht. Maar stem dan op iemand die WEL ervaring heeft en een heldere visie heeft. TIjdens de verkiezingen had de LPF nog steeds geen partijprogramma. Dus zo`n proteststem uit brengen is gewoon dom. Had men kunnen verwachten.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:30 schreef evert het volgende:
[..]
Eens. Maar feit blijft dat er dus zodanige onvrede leeft cq. leefde dat mensen graag een proteststem wilden uitbrengen. En dat dat ook hun democratisch recht is.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:31 schreef ThomasBerge het volgende:
Nu B&W met o.a. Nawijn en Ferry HoogendijkEn LPF-kiezers
De farce wordt met de dag gekker. Dit bedenk je toch niet.quote:Op maandag 4 oktober 2004 22:22 schreef Drugshond het volgende:
Nova persbericht 04-10-2004 22:21
Nadere informatie volgt nog........
Dat is onzin, een proteststem is geen constructieve stem, maar een stem om de regeerder de voet dwars te zetten. Daarvoor heb je totaal geen goed georganiseerd alternatief nodig. Als vergaarbak van proteststemmen was de LPF uitstekend geschikt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 18:01 schreef MrCrowley het volgende:
[..]
Dat is hun goed recht. Maar stem dan op iemand die WEL ervaring heeft en een heldere visie heeft. TIjdens de verkiezingen had de LPF nog steeds geen partijprogramma. Dus zo`n proteststem uit brengen is gewoon dom. Had men kunnen verwachten.
Wat is die man toch een persiflage van zichzelf geworden zeg. Eigenlijk is de hele LPF dat al.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 19:54 schreef ThomasBerge het volgende:
Ferry lanceert zijn vriend Heinsbroek weer even![]()
quote:Herben: 'Fractie houdt naam LPF dankzij mij'
Uitgegeven op 05-10-2004 om 22:03 uur, bijgewerkt om 23:13
“Als iemand geen draaikont is, ben ik het wel.” Dat zegt Mat Herben dinsdag in actualiteitenprogramma Nova. “Ik heb nooit afstand willen doen van de naam Lijst Pim Fortuyn (LPF). Toen duidelijk werd dat de LPF-Kamerfractie de naam niet meer zou mogen dragen, ben ik weer lid geworden. Met mijn lidmaatschap heb ik de naam behouden.”
Mat Herben werd dinsdag afgezet als voorzitter van de Tweede Kamerfractie van de LPF. Maandag werd bekend dat hij weer lid was geworden van de partij LPF, waarmee de fractie anderhalve maand geleden had gebroken. Na een chaotische middag vol tegenstrijdige berichten over splitsingen, besloot de fractie verder te gaan met Gerard van As als voorzitter. Kamerlid Joost Eerdmans stapt uit de fractie.
Volgens Herben, dinsdag in Nova, kan de partij beter verder gaan onder de vertrouwde naam. “Onder elke andere naam zou de partij dezelfde problemen tegenkomen”, zegt Herben. “Dus kunnen we beter doorgaan met de bestaande partij, met de naam die mensen kennen, het wetenschappelijk bureau en de subsidies.”
http://www.nieuws.nl/bericht/4/29262
Varelaquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:37 schreef MikeyMo het volgende:
Als wilders slim is neemt hij Eerdmans mee in zijn partij, misschien Nawijn die ookw el een goed imago heeft (in rechts nederland) en evt die Varela...
Da's toch pas in de volgende afleveringquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:27 schreef Sidekick het volgende:
Maar is Eerdmans nu definitief bij Wilders?
Het kan haast niet anders of Herben is een AIVD-mol die de opdracht heeft gekregen rechts zo klein mogelijk te houden...quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:27 schreef Sidekick het volgende:
Ja, goede zet van Herben om de naam LPF te behouden. LPF is een merk dat voor kwaliteit staat. Het is politiek goud. Het is onmisbaar en symboliseert alles Fortuyn voor ogen had.
Goedzo Herben.
quote:Maar is Eerdmans nu definitief bij Wilders?
quote:De verwachting is dat Eerdmans zich zal aansluiten bij het afvallige VVD-Kamerlid Geert Wilders. De LPF'er wilde vanmiddag echter nog geen duidelijkheid verschaffen over zijn politieke toekomst. "Ik sluit niets uit. Er zijn een aantal grote spelers op de rechterflank. Daar ga ik mij op beramen."
Joost Eerdmans is 'klaar' met de LPF
Volgens mij zitten we gewoon naar de herhalingen te kijken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Da's toch pas in de volgende aflevering
V.
Het lijkt Oz wel; steeds hetzelfde verhaaltje en iedereen naait elkaar.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Volgens mij zitten we gewoon naar de herhalingen te kijken.
OK, dan is het artikel "LPF: de soap van de dag" 2 minuten na het eindigen van de 5e oktober nog meer van toepassing...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:00 schreef schatje het volgende:
Eerdmans blijft voorlopig bij LPF
Met dit soort reacties van Herben en Eerdmans kunnen we de partij beter de Lijst Politieke Opportunisten gaan noemen...quote:Eerdmans blijft "voorlopig" bij fractie LPF
DEN HAAG - Het Tweede-Kamerlid Eerdmans (LPF) wil "voorlopig" deel blijven uitmaken van de LPF-fractie onder leiding van de nieuwe voorzitter Van As. Maar vanaf volgend jaar gaat hij op zoek naar nieuwe politieke zielsverwanten.
In de televisierubriek Den Haag Vandaag noemde hij dinsdagavond de namen van de Rotterdamse wethouder Pastors en fractievoorzitter Sörensen van Leefbaar Rotterdam. Ook oud-VVD'er Wilders sluit hij niet uit. Eerdmans heeft vooral praktische redenen om voorlopig bij zijn oude fractie te blijven. "Als lid van een fractie van acht mensen krijg je in de Kamer vijftien minuten spreektijd. Als eenling een minuut."
Volgens Eerdmans gaat elk lid van de huidige fractie vanaf de kerstdagen op zoek naar nieuw politiek onderdak. "We hoeven niet per se bij elkaar te blijven." Eerdmans erkent dat het erg moeilijk zal worden voor de fractie om tot het einde van het jaar te overleven. "Maar we hebben afgesproken dat we van mening mogen verschillen. We agree to disagree."
Wilders heeft al eerder gezegd met Eerdmans te kunnen lezen en schrijven. Hij wilde dinsdagavond niet ingaan op de vraag of hij een politieke beweging gaat vormen met Eerdmans. "Ik voer de onderhandelingen met eventuele partners liever achter de schermen", zei Wilders.
http://www.telegraaf.nl/b(...)bij_fractie_LPF.html
De Kerry van de sneerlandse politiek.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:00 schreef schatje het volgende:
Eerdmans blijft voorlopig bij LPF
Want...?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 01:00 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
De Kerry van de sneerlandse politiek.
Eerdmans draag een bril en Kerry ook niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 08:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
Want...?
V.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 23:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het lijkt Oz wel; steeds hetzelfde verhaaltje en iedereen naait elkaar.
Er wordt steeds gezegd dat dit het laatste seizoen is van de LPF, maarquote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:57 schreef evert het volgende:
[..]
![]()
Geweldige vergelijking!
Zouden er ook zoveel seizoenen komen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kans is ook groot dat de spin-off soap "Wildman Wilders" de boel overneemt voordat het laatste seizoen voorbij is.A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
Van Teletekst.quote:Van As wil nieuwe naam LPF-fractie
DEN HAAG De LPF-fractie besluit vandaag
of ze onder een andere naam doorgaat.
Fractievoorzitter Van As zal tijdens de
fractievergadering voorstellen om met
de LPF te breken.Daarbij moet volgens
hem ook de naam LPF afgeschaft worden.
Van As heeft dat vanmorgen meegedeeld.
Van As vindt het geen probleem dat Mat
Herben vorige week lid is geworden van
de partij LPF."Hij kan gewoon deel uit
blijven maken van de fractie,zolang hij
zich houdt aan ons verkiezingsprogramma
van vorig jaar."
De fractie maakte zich eind augustus
los van de LPF wegens de financiėle en
bestuurlijke chaos binnen de partij.
Het wordt steeds ingewikkelderquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 11:35 schreef freako het volgende:
[..]
Van Teletekst.
Ik snap het niet meer.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 11:35 schreef freako het volgende:
[..]
Van Teletekst.
Maar Herben hecht echt veel waarde aan de naam. Zal hij als eenmansfractie doorgaan onder de naam LPF gezien hij lid is van de partij, of volgt hij de anderen met een nieuwe naam?quote:Herben: 'Fractie houdt naam LPF dankzij mij'
Varela wou onder voorwaarden weer lid worden. Het kan ook zijn dat Van den Brink nooit zijn lidmaatschap heeft opgezegd.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:56 schreef Sidekick het volgende:
Naast Herben, wie kan dat zijn?
Dat laatste.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:00 schreef freako het volgende:
[..]
Varela wou onder voorwaarden weer lid worden. Het kan ook zijn dat Van den Brink nooit zijn lidmaatschap heeft opgezegd.
Op zich hetzelfde verhaal, maar ze zijn wel erg optimitisch bij de Volkskrant.quote:'Ruzie LPF waarschijnlijk opgelost'
ANP
DEN HAAG - De LPF-fractie en het bestuur van de partij bereiken dinsdag waarschijnlijk een compromis over de vraag wie de naam LPF mag voeren. Het Tweede-Kamerlid Herben en partijvoorzitter Moleveld hebben dat dinsdagmiddag verklaard.
Het bestuur maakte eerder op de dag bekend zes fractieleden van de LPF in de Tweede Kamer vanaf woensdag een dwangsom op te leggen van 2500 euro per dag per persoon als ze de naam LPF nog zouden hanteren. Volgens Herben is de kans groot dat deze dwangsom voorlopig van tafel gaat.
Bron: de Volkskrant
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |