abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22373190
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen is welkom, zelfs Hunnen.

Voor het echte slappe persoonlijke ballen en eikelen, is er het IRC-kanaal, genaamd #pol. en natuurlijk MSN.
  zondag 3 oktober 2004 @ 15:06:28 #2
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22373228
Is die sig van Theo van Gogh, Johan?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_22373234
Volgens mij is het een collectie van uitingen die gedaan zijn hier, op dit forum.
pi_22373251
Niemand die mijn subtiele wijziging van het nieuwsbericht heeft gemerkt:
quote:
Meer dan 200.000 demonstranten in Amsterdam'

AMSTERDAM - Meer dan 200.000 mensen demonstreren in Amsterdam tegen het kabinetsbeleid. Dat schat de vakcentrale FNV, die het protest samen met het CNV, de MHP en Platform Keer het Tij heeft georganiseerd. De politie noemt het aantal van 200.000 niet ondenkbaar maar noemt het te moeilijk om met een schatting te komen.

Volgens een woordvoerster van de FNV kunnen er geen mensen meer bij op het Museumplein en staan de straten tussen het Centraal Station en het plein helemaal vol. De trams naar het Museumplein zijn vastgelopen in de menigte.

De politie roept mensen op het plein op plaats te maken voor nieuwe actievoerders. Op elektronische informatieborden langs de route van de Dam naar het Museumplein waarschuwt zij demonstranten om voor hun eigen veiligheid niet naar het plein te komen wegens de drukte.

CNV-voorzitter D. Terpstra is onder de indruk van de drukte. "Hier word je stil van. Nederland wil blijkbaar gratis openbaar vervoer."

Op de Dam en via een videoscherm op het Museumplein riepen leiders van de oppostiepartijen burgers op te blijven staken. Eerdere acties in bijvoorbeeld Rotterdam hebben succes gehad gezien de verzachtingen van de bezuinigingen waartoe het kabinet woensdag besloot, zeiden zij.

Verdere versoepelingen

"De coalitie is al gaan schuiven onder de vorige demonstraties. Maar dat was een minime stap", aldus PvdA-leider Bos. Hij verwacht verdere versoepelingen als de bonden de druk op de ketel houden.

"De coalitie knijpt 'm. Daarom hebben ze voor ongeveer een miljard euro geschoven", zei SP-leider Marijnissen. Ook volgens hem zijn de verzachtingen waartoe het kabinet woensdag besloot volstrekt onvoldoende en zullen mensen blijven actievoeren.
Alle demonstranten vandaag een Schop onder hun kont!

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_22373263
Het is een door Van Gogh gemaakte verzameling van uitspraken over Wallage. Voor het eerst dat ik hem ook maar zou willen citeren, .
pi_22373268
Ben benieuwd naar de FTAA volgend jaar.
Mafkezen imo, ze doen het te snel.
pi_22373335
Jij gelooft de officiele versie: Dat zuipendende en stripclubbezoekende ultra-ortodoxe fundamentalistische moslims waaran de helft nog in leven is met een spoedcursusje: "Hoe laat ik een vliegtuig opstijgen-voor Dummies" 2 wolkenkrabbers tot stof heeft verpulverd . En een 3e zelfs zonder het gebouw te raken. FUCK MAN allah is echt GROOOOT.

Ja, als het zó stelt, goed, dan misschien wel, ja.
pi_22373382
Waar staat dat?
pi_22373391
Een 9/11-topic in, jawel, TRU.
  zondag 3 oktober 2004 @ 15:17:53 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22373427
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 15:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is een door Van Gogh gemaakte verzameling van uitspraken over Wallage. Voor het eerst dat ik hem ook maar zou willen citeren, .
Maar van wie zijn die uitspraken dan?
pi_22373485
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:38 schreef UnderWorld_ het volgende:
Zullen we weddenschappen plaatsen voor de actie van Zaterdag? Bijvoorbeeld, ik zet 10 euro op onder de 80k mensen. En we houden het aantal aan dat de politie opgeeft, niet de vakbonden!!!
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 00:04 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ach, we maken er gewoon een weddenschap zonder geld van.

Underworld: 80k
sizzler: 45k
RQ: 110k
du_ke: 120k
pberends: 60k.

Overnemen in de volgende SC-op, enzo..
[Deel 440] Help Ype de barre en eenzame winter door!

Was ik nu toch maar die weddenschap aangegaan.
  zondag 3 oktober 2004 @ 15:24:58 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22373551
Harry_Sack zat er met 150k het dichtste bij.
  zondag 3 oktober 2004 @ 15:25:23 #13
80268 kLowJow
That's Gay
pi_22373556
Hier ben ik, en aangezien ik hier toch ben; hier post ik.
pi_22373564
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 15:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Maar van wie zijn die uitspraken dan?
Van Jan en alleman. .
pi_22373666
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 15:25 schreef kLowJow het volgende:
Hier ben ik, en aangezien ik hier toch ben; hier post ik.
Postus ergo sum?
pi_22373679
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 15:32 schreef sizzler het volgende:

[..]

Postus ergo sum?
Posto ergo sum.
pi_22373690
Qualis carnifex pereo. .
pi_22373728
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 15:32 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Posto ergo sum.
Aliquando bonus dormitat Homerus
pi_22373743
In eliqorum de essa
per opta mobilussum est
  zondag 3 oktober 2004 @ 15:40:25 #21
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22373792
Ach, Latijn. Dat spreken ze alleen in Zuid-Amerika, dus ik ga het niet leren.
pi_22373800
ontopic:
quote:

Bos: kabinet moet praten met vakbeweging

AMSTERDAM - Het kabinet moet een handreiking doen naar de vakbeweging en de communicatie verbeteren. Fractieleider Bos van de PvdA deed deze oproep zondag in het televisieprogramma Buitenhof. Volgens Bos loopt het conflict tussen kabinet en de vakbeweging steeds verder uit de hand. Het land is hiermee niet gediend, zei de PvdA-leider.

De vakbeweging bracht zaterdag 200.000 betogers op de been om te demonstreren tegen de bezuinigingen van het kabinet. Vice-premier Zalm liet zaterdagavond weten dat het kabinet zijn plannen op het gebied van VUT en prepensioen niet terug zal draaien.

Bos pleit ervoor dat beide partijen rond de tafel gaan zitten "en bereid zijn eerder ingenomen standpunten te verlaten." De PvdA voorziet anders een periode van stakingen en arbeidsonrust.

Ouderdomsregelingen

Minister Brinkhorst van Economische Zaken, zette, ook in Buitenhof, namens het kabinet nog eens uiteen dat de ingrepen in de pensioenregelingen nodig zijn om de ouderdomsregelingen in de toekomst te behouden. Volgens hem is er langdurig over gediscussieerd met maatschappelijke organisaties. De Tweede Kamer heeft het kabinet uiteindelijk gesteund en daarmee zijn de plannen volgens de minister definitief geworden.

Fractievoorzitter Dittrich van D66 in de Tweede Kamer heeft inmiddels gepleit voor het aanstellen van een bemiddelaar. Deze persoon moet helpen de lucht te klaren tussen kabinet en vakbeweging. Volgens Dittrich is dat belangrijk, omdat beide partijen binnenkort over andere netelige onderwerpen als de jeugdwerkloosheid en arbeidstijden moeten gaan onderhandelen
pi_22373868
Als je door Den Helder loopt, is het duidelijk: Nederland vernegeriseert, .
pi_22373876
Allemaal een Goede Zondag op deze Moie Zaterdag
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 3 oktober 2004 @ 15:46:59 #25
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22373894
Ik hoorde gister dat het kabinet wel bereid is om te praten, maar dat er niets veranderd gaat worden aan het beleid.

Nederland Vergaderland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')