abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_22312494
Na Genesis en Pink Floyd de bekendste band uit de symfonische rock. Ook de moeilijkst toegankelijke. Heeft een heel wisselende discografie, maar goed zijn ze zeker!

Aangeraden volgorde van luisteren:
1. 90125 (om in te komen, 1983)
2. Keys To Ascension (1998), voor newbees heeft die de beste live-uitvoeringen en een paar studiotracks.
2a. Keys to ascension 2 (1999), voor aanvulling op 2.

Als je dat leuk vind, kan je je vastbijten in:
3. Close to the edge (1972), slechts drie briljante nummers
4. Going for the one (1977)
5. Tales from topographic oceans (1973), slechts vier briljante nummers, maar - wacht! - het was oorspronkelijk een dubbelalbum!
6. Fragile, Yes album, Relayer, allerlei live-shit, etc.
7. Magnification (2000), helemaal niet slecht
  donderdag 30 september 2004 @ 18:23:59 #2
14505 OProg
A Life in Music
pi_22312660
Deze volgorde snap ik nog minder dan de Genesis-volgorde.

Je raad iemand toch aan om met 'CLose to the Edge' te beginnen en daarna bijvoorbeeld 'Fragile'. 'Tales'' en Relayer' enzo
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_22312691
ik ken niet veel van Yes, maar close to the edge vind ik super!
pi_22312727
Ik zou ook met Fragile of The Yes Album beginnen of zo. Als ik 90125 als eerste plaat had gehoord, dan zou ik de rest van hun muziek nooit een kans hebben gegeven, als ik eerlijk ben.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 30 september 2004 @ 18:58:19 #5
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_22313347
Zo is dat. Eerst de hoofdzaken , dan de bijzaken.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_22323589
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:58 schreef fripper het volgende:
Zo is dat. Eerst de hoofdzaken , dan de bijzaken.
Tsja, ik ga uit van de 'onervaren' luisteraar. Misschien teveel. Hoe dan ook, 90125 is een 'opwarmer' zoals ik zeg. En 'Keys' bevat uitstekende live-opnamen van juist genoemde klassiekers als Close, Relayer en Fragile.

OProg, je gaat een totaal onbekende met Yes toch niet gelijk opzadelen met The Gates Of Delirium?
pi_22323605
Waarom raad je de onervaren luisteraar een minder album aan?

Ik heb trouwens een gruwelijke hekel aan termen als 'de onervaren luisteraar.'
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 07:34:08 #8
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_22324893
Afgezien van of 90125 in minder album is of niet , het geeft totaal geen beeld van waar Yes voor staat. Pas toen het album bijna af was , besloot men om het als een Yes-album uit te brengen.

The Gates Of Delirium was overigens een van de eerste dingen die ik van Yes hoorde, en dat was niet bepaald een reden om de rest vervolgens maar te negeren.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 07:49:13 #9
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_22324934
Waarom ga je overigens steeds uit van de 'onervaren luisteraar' ? Vertel eens was je zelf leuk vind, dat is veel leuker om te lezen ! Als je hier weet uit te leggen waarom Relayer zo'n brilliante plaat is, dan gaan mensen er misschien ook nog naar luisteren.

Er zijn hier genoeg muziekliefhebbers die je best iets meer mag voorzetten dan 90125.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage vrijdag 1 oktober 2004 @ 08:13:01 #10
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_22325035
Ik sluit me bij Sebbo aan. Die elitaire houding is af en toe te arrogant voor woorden. Ik zou ook beginnen met The Yes Album. Relayer en Close to the edge gingen in eerste instantie als een raket aan mij voorbij. Maar ik denk dat er uiteindelijk weinig platen zijn geweest die zo lang in mijn cd speler hebben gezeten als deze twee.

Ten eerste gaat het gewoon om smaak. Als je de stem van Anderson niet trekt of je de hele muziekstijl niet bevalt tja, dan kun je nog zo dwingen maar dan gaat het er niet in.
Mocht je het wel bevallen maar "begrijp" je er in eerste instantie nog niet veel van dan bestaat er de mogelijkheid om platen "uit te zitten" en maar te blijven draaien tot het kwartje begint te vallen. Ik heb Close to the edge zeker 5 keer goed moeten horen voor ik het eindelijk een plaats kon geven. Time is the word. Als je daar niet open voor staat dan moet je je ook niet bezig houden met deze stijl muziek.Progrock is voor mij persoonlijk een enorme muzikale ontdekkingsreis en vergt soms veel geduld maar dat vind ik persoonlijk een van de mooiste dingen van muziek.

Het heeft met smaak en instelling te maken volgens mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheGrandWazoo op 01-10-2004 08:20:20 ]
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage vrijdag 1 oktober 2004 @ 08:22:49 #11
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_22325084
overigens wil ik wel opmerken dat er soms wat lacherig over Progrock gedaan wordt. Of dat het bij voorbaat al " te bedacht" is.Maar goed , vooroordelen heeft iedereen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_22325405
owner of a lonely heart klinkt anders best toegankelijk, maar dat zal wel hun meestl commerciele nummer zijn?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 11:10:59 #13
14505 OProg
A Life in Music
pi_22327174
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 01:31 schreef bleys het volgende:

[..]

Tsja, ik ga uit van de 'onervaren' luisteraar. Misschien teveel. Hoe dan ook, 90125 is een 'opwarmer' zoals ik zeg. En 'Keys' bevat uitstekende live-opnamen van juist genoemde klassiekers als Close, Relayer en Fragile.

OProg, je gaat een totaal onbekende met Yes toch niet gelijk opzadelen met The Gates Of Delirium?
Het is hierboven al duidelijk gemaakt door de rest.
90125 is gewoon compleet niet representatief voor Yes in de periode waar je naar toe wilt. En met 'Gates' ga je dan weer meteen naar het andere uiterste. Dat terwijl je als 2e keus wel op albums doelt waar ik in eerste instantie naar verwees.

Over het hele toontje is ook al genoeg gesproken overigens.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 11:12:20 #14
14505 OProg
A Life in Music
pi_22327201
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 07:49 schreef fripper het volgende:
Waarom ga je overigens steeds uit van de 'onervaren luisteraar' ? Vertel eens was je zelf leuk vind, dat is veel leuker om te lezen ! Als je hier weet uit te leggen waarom Relayer zo'n brilliante plaat is, dan gaan mensen er misschien ook nog naar luisteren.

Er zijn hier genoeg muziekliefhebbers die je best iets meer mag voorzetten dan 90125.
Je moet niet vergeten dat mensen die niet naar prog luisteren onervaren, halve zolen zijn die niet in staat zijn tot het waarderen van goede muziek en gevormd moeten worden
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 11:15:16 #15
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22327804
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:23 schreef OProg het volgende:
Deze volgorde snap ik nog minder dan de Genesis-volgorde.

Je raad iemand toch aan om met 'CLose to the Edge' te beginnen en daarna bijvoorbeeld 'Fragile'. 'Tales'' en Relayer' enzo
Zou eerder Fragile opgooien en dan pas Close to the edge. De "onervaren luisteraar" eerst wat middellange nummers laten horen in plaats van direct in het diepe gegooid te worden met complete plaatkantsymphoniëen is misschien wel een goed idee .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_22331665
Ey mensen, even stoppen met ruzie maken . Ik ben pas een paar maandjes into ProgRock (ik haat die term, want nu is t alleen niet Progressief meer (progressie, is veranderen, ontwikkelen, nu bordueren bands alleen nog voort op Yes etc, maar das mijn humble opinion, kijk naar bijv Dream Theater, tis overigens wel supergave muziek). En ben nu helemaal weg van Yes. Ben begonnen met Fragile en The Yes Album. Yes album vind ik niet helemaal geweldig, maar Fragile is subliem.

Perfect dus om daarmee te beginnen!
pi_22335204
Veel echte Yes fans vinden "90125" maar niks geloof ik. Ik vind het een zeer goed album, maar ik houd wel van dat typisch jaren '80 geluid (of is het een tijdloos geluid?) dat op de meeste stukken te horen is, zodoende is dit het enige Yes album dat ik heb. Het was mischien beter geweest als "90125" niet onder de naam Yes uitgebracht was, omdat het zo anders klinkt als het eerdere werk.
Sib | Dab | Dua
pi_22335615
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 11:12 schreef OProg het volgende:
Je moet niet vergeten dat mensen die niet naar prog luisteren onervaren, halve zolen zijn die niet in staat zijn tot het waarderen van goede muziek en gevormd moeten worden
Ja, eerst naar school om je 'progdiploma' te halen: 100x verplicht naar "90125", "Invisible Touch", "Love Beach" en "Momentary Lapse of Reason" luisteren voordat je aan het 'moeilijke' werk kan beginnen. Waarom zouden er toch zo weinig nieuwe fans bijkomen?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_22335675
en wat als je al 25 jaar "luisterervaring" hebt en close to the edge toch te gek vindt?
pi_22335684
Dat mag natuurlijk ook.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 18:58:51 #22
14505 OProg
A Life in Music
pi_22336538
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:56 schreef Zander het volgende:

[..]

Ja, eerst naar school om je 'progdiploma' te halen: 100x verplicht naar "90125", "Invisible Touch", "Love Beach" en "Momentary Lapse of Reason" luisteren voordat je aan het 'moeilijke' werk kan beginnen. Waarom zouden er toch zo weinig nieuwe fans bijkomen?
Och, 90125 is iig stukken beter dan MLOR en al helemaal stukken beter dan Love Beach
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 23:58:21 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_22343010
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 01:31 schreef bleys het volgende:

[..]

Tsja, ik ga uit van de 'onervaren' luisteraar. Misschien teveel.
Dan mag jij als 'ervaren' luisteraar eens hier mee beginnen
John Zorn! deel 3

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_22345197
John Zorn is alleen voor niet-snobs, dude.
  woensdag 1 februari 2006 @ 23:37:28 #25
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_34700281
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 01:31 schreef bleys het volgende:

[..]


OProg, je gaat een totaal onbekende met Yes toch niet gelijk opzadelen met The Gates Of Delirium?
Misschien niet de hele "Gates", maar "Soon" is zeker een goed stuk om mee te beginnen.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_34756637
90125 is een van mijn favoriete albums, niet alleen van yes trouwens. ik draai hem vaak in de auto. perfect geluid, superstrak. andere platen van yes zijn ook zeer oke.
  zondag 5 februari 2006 @ 15:00:58 #27
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_34761276
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:37 schreef Relayer het volgende:

[..]

Misschien niet de hele "Gates", maar "Soon" is zeker een goed stuk om mee te beginnen.
De rest van Gates ook wel hoor. Yesshows was een van de eerste platen van Yes die ik kocht, en the Gates of Delirium is nog steeds een van hun beste songs vind ik. Het was voor mij in ieder geval een reden om de rest van hun albums ook vrij snel te kopen.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_34775023
Vooral de oudere Yes albums zijn mijn all-time Yes favorieten en qua song is Heart of the Sunrise voor mij het ultieme Yes anthem.

Enne Bleys, jij als rechtgeschapen en ervaren muziekkenner bent Rush en Marillion vergeten te noemen naast Pink Floyd en Genesis
  maandag 6 februari 2006 @ 14:55:37 #29
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_34794717
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:00 schreef fripper het volgende:

[..]

De rest van Gates ook wel hoor. Yesshows was een van de eerste platen van Yes die ik kocht, en the Gates of Delirium is nog steeds een van hun beste songs vind ik. Het was voor mij in ieder geval een reden om de rest van hun albums ook vrij snel te kopen.
En bekijk ook eens de DVD Yessymphonic. "Gates" krijgt niet voor niets het meeste applaus.
Maar ik ben het er wel mee eens dat "Gates" behoorlijk lastig kan zijn voor niet-symfoliefhebbers als eerste kennismaking.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_34795147
Yes heeft zoveel bandwisselingen gehad dat ze er vele stijlen op na houden. Met Trevor Rabin in de jaren scoren ze wel de wereldhit Owner of a Lonely Heart en de sound is ook typisch voor de tijd en minder complex dan de muziek uit de jaren 70. Je moet er voor open staan en ik vind dat mijn Yes collectie behoorlijk verschillend is. Big Generator tegenover Fragile? Dat maakt de band ook zo sterk. Maar een juweel, wat eigenlijk geen Yes mocht heten, was Anderson Bruford Wakeman & Howe, daar kan ik naar blijven luisteren, een briljant. Wil je Yes beetje leren kennen, begin met het nieuwere werk en zo opbouwend naar het oudere werk, hetgeen best complex is en af en toe niet te volgen. Maar het blijven topmuzikanten!
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
pi_41194281
Moet nog wel een beetje aan Yes wennen maar een aantal nummers klinken zeker weten zeer aardig. Tot nu toe is mijn favoriet Roundabout, maar ja, ik heb pas een paar glimpen opgevangen...Wat lastig toegankelijk inderdaad.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Redactie Frontpage zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:42:56 #32
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_41195297
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 13:57 schreef Norrage het volgende:
Moet nog wel een beetje aan Yes wennen maar een aantal nummers klinken zeker weten zeer aardig. Tot nu toe is mijn favoriet Roundabout, maar ja, ik heb pas een paar glimpen opgevangen...Wat lastig toegankelijk inderdaad.
Volgende stap might be Close to the edge
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_41195582
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:42 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Volgende stap might be Close to the edge
Ik vond Yes in hun glorietijd ontoegankelijk, maar wel briljant. Ik heb aardig wat muziek van ze, maar moet me er nog steeds eens toe brengen er ècht goed naar te luisteren. Het is een band die qua muzikaliteit en techniek nog steeds op eenzame hoogte staat en dat zal voorlopig wel zo blijven.
  Redactie Frontpage zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:06:25 #34
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_41195837
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:55 schreef progrock het volgende:

[..]

Ik vond Yes in hun glorietijd ontoegankelijk, maar wel briljant. Ik heb aardig wat muziek van ze, maar moet me er nog steeds eens toe brengen er ècht goed naar te luisteren. Het is een band die qua muzikaliteit en techniek nog steeds op eenzame hoogte staat en dat zal voorlopig wel zo blijven.
Nou nou...dat laatste is totale onzin natuurlijk. Bestaan zat bands van dat niveau.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_41196172
Ze kunnen best vermakelijk zijn, maar ook niet meer dan dat. Ik word er niet door geraakt en raak er niet van in hogere sferen, wat Pink Floyd vaak wel lukt, terwijl Yes muzikaal beter, inventiever en gevarieerder was en technisch helemaal superieur. Maar het is allemaal zo pointless, het gaat nergens over en nergens heen. Complexiteit om de complexiteit, zonder echt substantiële muzikale ideeën die tegen meerdere luisterbeurten bestand zijn. Die had Pink Floyd ook niet, maar die verpakten hun geluid op zo'n bijzondere manier dat het veel aangrijpender is.

Tot en met Fragile vind ik ze zeer okee, en Fragile zelf is 1 van de betere progplaten die ik ken. Maar daarna vlogen ze volkomen uit de bocht, wat mij betreft.

En ben ik de enige die Jon Anderson niet kan uit staan? Zijn teksten, zijn stem, bleeeh
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:32:17 #36
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_41196414
Dat rijtje platen dat na Fragile kwam was toch ook prachtig en uniek ? Veel symfo-bands moeten het niet hebben van de afwisseling , maar Ik ken weinig albums die klinken als Relayer, Tales from Topographic Oceans of Going for the One.

Wat mij betreft geen "Complexiteit om de complexiteit" , maar gewoon erg goeie albums. Vaak op het randje van de chaos misschien ( soms er overheen ) , maar dat mag best vind ik.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_41202466
Tales From is mij toch echt een brug te ver hoor.... vier LP-zijdes achter elkaar, non-stop met een concept gebaseerd op Oosterse religie ofzoiets. Muzikaal niks te beleven, langdradig, niets wat we niet al kenden van eerdere albums. Nee, als je niet beter zou weten zou je kunnen denken dat het een karikatuur van een progalbum is. Zo erg heeft niemand het ooit doorgedreven. Hierna had ik het echt wel met deze meneren gehad.
  zondag 27 augustus 2006 @ 13:11:15 #38
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41220692
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 13:57 schreef Norrage het volgende:
Moet nog wel een beetje aan Yes wennen maar een aantal nummers klinken zeker weten zeer aardig. Tot nu toe is mijn favoriet Roundabout, maar ja, ik heb pas een paar glimpen opgevangen...Wat lastig toegankelijk inderdaad.
Bliven volhouden, toen ik "Close to the edge" voor het eerst hoorde vond ik het ook niks, en nu is het mijn favo Yes-plaat
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_41366297
Heb mij wel vermaakt met "the Yes album"....Ik begin erin te komen
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_41367120
Mooi. Favo song?
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_41367188
Perpetual Change...Maar niet echt eentje die er uitspringt. Vind het album een geheel
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Redactie Frontpage zaterdag 2 september 2006 @ 23:52:08 #42
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_41439587
Ik heb nu eindelijk de dvd van Yes en het symfonie orkest gekocht. Werkelijk een aanrader voor iedereen die zich bekocht voelt na het aanschaffen van bijvoorbeeld de Keys dvd. Mactig beeld en geluid. The Gates in een werkelijke sublieme uitvoering. Beter kun je het niet krijgen.

Fripper, ga je toevallig naar de Yes dag in eindhoven volgende week? Met de band 5 Bridges (vernoemd naar een Nice plaat meen ik)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 3 september 2006 @ 00:00:00 #43
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41439919
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 23:52 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik heb nu eindelijk de dvd van Yes en het symfonie orkest gekocht. Werkelijk een aanrader voor iedereen die zich bekocht voelt na het aanschaffen van bijvoorbeeld de Keys dvd. Mactig beeld en geluid. The Gates in een werkelijke sublieme uitvoering. Beter kun je het niet krijgen.
Dankzij het orkest is deze DVD niet alleen een lust voor het oor, maar ook voor het oor. Vooral dat ene percussie-meisje.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  Redactie Frontpage zondag 3 september 2006 @ 00:02:31 #44
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_41440017
Man, ze heb nie eens tietuh.

Geef mij Squire maar in zijn veel te strakke broek. Die man heeft na al die jaren nog steeds geen kleding smaak.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 3 september 2006 @ 00:04:56 #45
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_41440112
Zolang hij maar kan bassen.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_43177413
YES & ASIA: Classic Rock Revisited have posted the following newsitem:
MAJOR CONCERT TOUR ON TAP FOR 2007? YES & ASIA DISCUSS TOURING TOGETHER!

Inside sources tell Classic Rock Revisited that a major concert event is being planned as we type this story.

Due to the success of the 25th Anniversary tour with all four original members of Asia, a huge event is planned to unfold across the USA in 2007. Asia, comprised of Carl Palmer, Steve Howe, Geoff Downes and John Wetton, will take to the road opening for prog giants Yes. Howe, a member of both Asia and Yes, will play with both bands nightly.

An American band from the 80's is rumored to be offered the opening slot. No reports on who that band is yet.

If the plans come together then this could be THE concert event of the Summer of 2007. Stay tuned! As details unfold we will release them.


Mooi, als ze dan ook Nederland zouden bezoeken....
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_43288887
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:44 schreef Relayer het volgende:
YES & ASIA: Classic Rock Revisited have posted the following newsitem:
MAJOR CONCERT TOUR ON TAP FOR 2007? YES & ASIA DISCUSS TOURING TOGETHER!

Inside sources tell Classic Rock Revisited that a major concert event is being planned as we type this story.

Due to the success of the 25th Anniversary tour with all four original members of Asia, a huge event is planned to unfold across the USA in 2007. Asia, comprised of Carl Palmer, Steve Howe, Geoff Downes and John Wetton, will take to the road opening for prog giants Yes. Howe, a member of both Asia and Yes, will play with both bands nightly.

An American band from the 80's is rumored to be offered the opening slot. No reports on who that band is yet.

If the plans come together then this could be THE concert event of the Summer of 2007. Stay tuned! As details unfold we will release them.


Mooi, als ze dan ook Nederland zouden bezoeken....
Wow....dat zou wat zijn!
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
  maandag 6 november 2006 @ 19:00:02 #48
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_43299237
Hmm, Asia kan ik dan wel overslaan... hoop niet dat Yes dan ook een 'eighties'-set doet.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_43636870
Wow das wel vet, ik ken alleen het eerste album van Asia, maar das nog wel redelijk te pruimen (al is het geen prog), maar ik hoop idd dat Yes vooral hun jaren 70 werk zal doen.
  Redactie Frontpage vrijdag 17 november 2006 @ 14:53:56 #50
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43637163
Ik weet niet waar deze info vandaan komt, maar ik zou het maar niet meteen geloven.
Anderson is net klaar met een tournee samen met Wakeman en heeft vooralsnog geen plannen om met Yes te touren.

Als de info van Yes service komt kan het al helemaal bullshit zijn. Steve Howe vertelde mij eens dat yes service wat hem betreft opgedoekt mocht worden ivm verkeerd verspreide informatie.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_43637207
Crimson Glory erbij als voorprogramma en ik zit Asia wel uit in het midden .

er even vanuitgaand dat het niet gewoon klinkklare onzin is
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Redactie Frontpage vrijdag 17 november 2006 @ 14:56:30 #52
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_43637234
Uiteraard is het onzin. Zie vorige post
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zondag 4 februari 2007 @ 23:23:25 #53
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_45993537
Jon Anderson op 24 maart in Tillburg 013!!!!

Als je als beginner wilt starten met iets van Yes, dan is natuurlijk de trilogie
The Yes Album
Fragile
Close To The Edge
uit 1971-1972 het allerbeste

Voor de verdere freaks raad ik aan:
Tales From Topographic Oceans (1973)
Relayer (1974)
Going For The One (1977)
Tormato (1978)

De eerste albums 'Yes' (1969) en 'Time And A Word' (1970) zijn goed, maar het échte Yesgeluid stond nog in de kinderschoenen ...

'Drama' uit 1980 klinkt volgens veel échte fans zoals de titel doet vermoeden.
De twee andere jaren 80 platen zijn 'moderne' Yes... de échte fans vinden het maar zozo, maar tóch heeft het stiekem wel wat. '90125' en 'Big Generator' zijn goede rockplaten, maar tegelijkertijd niet te vergelijken met het 'klassieke' werk uit de begin jaren zeventig.

In 1989 brengen Anderson, Bruford, Wakeman en Howe een plaat uit onder de titel 'Anderson, Bruford Wakeman & Howe'.
Het is een prachtplaat, helemaal in de stijl van de ouwe Yes, terwijl het geluid modern is.

De 1991 'Union' plaat is een draak. Het project om met acht Yesmensen iets te doen mislukt, omdat de gespletenheid van de twee Yessen (ABWH en de jaren 80Yes) niet werkt op plaat.
De tour is fenomenaal: acht muzikanten op het podium maken het tot een waar Yes-orkest!

'Keys To Ascension' (deel 1 en 2), 'Open Your Eyes', 'The Ladder' en 'Magnification' zijn aanraders uit de jaren 90. Als je er één zou moeten skippen, is dat imo 'Open Your Eyes'.

Vanaf 2002 tourt Yes de wereld meerdere malen rond. Geen nieuw plaatwerk, helaas.
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  dinsdag 6 februari 2007 @ 23:18:45 #54
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_46059688
Maar wel een paar uitstekende DVD's, waaronder "Yessymphonic" en "Songs from Tsongas".
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  Redactie Frontpage dinsdag 6 februari 2007 @ 23:47:50 #55
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_46060769
Helemaal mee eens, Relayer!
Yessymphonic is natuurlijk het summum, omdat ik daarbij was toen het opgenomen was, en omdat die hele DVD een fantastische weergave is van die avond ... wat een setlijst ...
Tsongas vind ik van een heel andere orde ... wel mooi, maar je ziet zo goed wat een ouwe zakken het eigenlijk zijn geworden ...

JON ANDERSON in TILBURG 013 op 24 MAART!!!!!

Peace, love and understanding,


bazbo
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  woensdag 7 februari 2007 @ 08:15:56 #56
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_46065149
quote:
Op zondag 4 februari 2007 23:23 schreef bazbo het volgende:


'Drama' uit 1980 klinkt volgens veel échte fans zoals de titel doet vermoeden.
... en andere mensen ( zoals ik ) vinden hem juist weer erg goed. Veel beter dan het wel erg wisselvallige Tormato bijvoorbeeld.

[ Bericht 5% gewijzigd door fripper op 07-02-2007 08:24:35 ]
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_46067064
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 08:15 schreef fripper het volgende:

[..]

... en andere mensen ( zoals ik ) vinden hem juist weer erg goed. Veel beter dan het wel erg wisselvallige Tormato bijvoorbeeld.
Drama is tof. Met name Tempus Fugit (en in mindere mate Machine Messiah) is aanzienlijk beter dan alles wat ik op Tormato kan vinden, en een redelijk deel van Going for the One.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  zondag 11 februari 2007 @ 19:32:28 #58
148942 JB100-plus
Fumbling Towards Ecstasy
pi_46213709
Ik ben heb een aantal Yes CD's in mijn collectie waaronder een paar verzamel CD's: Yesterdays, Classic Yes, Symphonic Music Of Yes, Fragile, Close To The Edge, Going For The One en Union (de laatste gekocht bij een biblioteek verkoop, dus goede prijs/kwalitietsverhouding). En de CD van ABW&H niet te vergeten.
Going for the One heb ik leren kennen in mijn tienerjaren doordat mijn broer fan was van Yes., vooral "Awaken" staat in mijn geheugen gegrift. Met vlagen geweldige muziek, je vraagt je af en toe wel af hoe ze de composities hebben bedacht, zoals bijv. het begin van "Close to the Edge", heel apart.
"Ach, je moet toch wat te klooien hebben."
"If you have never stood at the end of a track and experienced a twin Rolls Royce Griffon tractor coming at you full throttle, you are missing something very special!!"
pi_46215031
Ik ben begonnen met de eerste boxset van Yes, (destijds 84 gulden, meen ik me te herinneren). Via de phonotheek had ik al wat kennisgemaakt, maar mijn nieuwsgierigheid werd steeds groter en heb toen zonder aarzelen de box gekocht. Ik heb ze al 3x live gezien, geweldig band!!!!
Ik kan niet zeggen welk album mijn favoriet is, ieder Yes-era heeft wel zijn charme.
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
  vrijdag 23 februari 2007 @ 23:13:58 #60
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_46610181
Omdat ik ‘Owner of a lonely heart’ moet leren spelen het ik vandaag 90125 maar gekocht, omdat ik me realiseer dat het niet hun beste album is heb ik ook meteen Fragile er maar bij gehaald. Nu binnenkort eens goed luisteren.
pi_46614252
Ik heb zelf alleen Relayer en Close to the edge, en dat vind ik ook hun beste CD's. Tales from topographic oceans is iets té, maar nog wel goed te pruimen (vooral het eerste nummer, mijn favo nummer allertijden!). Fragile vind ik te overrated, het is wel aardig maar lang niet zo goed als wordt verteld. Bazbo ik ben het wel met je volgorde eens om into Yes te komen
pi_47665917
Jon Anderson afgelopen Zaterdag in 013 was weer eens super
Erg relaxed optreden. Heel basic ook, met enkel een acoustische gitaar (en een paar nummers op keyboard). Vragen uit 't publiek waren welkom, op het concertkaartje stond tenslotte "workshop".
Jon beweerde een beetje high te zijn van medicatie (I feel like I'm on magic mushrooms), hetgeen resulteerde in zeer kostelijke anekdotes van de man!

Hij gaf zelfs 2 personen uit het publiek de gelegenheid om mee te spelen. Één jongen speelde "And You And I" op gitaar, terwijl Jon zong.
Niet veel later vroeg een ander of hij "Heart of the Sunrise" mee mocht spelen. Well, if you can play it, sure! Because I can't. Wat volgde een korte acoustische versie van dit (van oorsprong) gierende prognummer.
Top show
  Redactie Frontpage maandag 26 maart 2007 @ 18:11:57 #63
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47680314
Het was inderdaad weer geweldig
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_61975895
Tot nu toe alleen Close to the Edge gechecked maar dat is dan ook een meesterlijke plaat.
pi_61976002
Siberian Khatru!!
  Redactie Frontpage zondag 28 september 2008 @ 19:49:50 #66
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_61978053
Yes gaat weer op tournee, maar zonder Rick Wakeman en Jon Anderson....
Rick's zoon Oliver beroert de toetsen en één of andere zanger van één of andere Yes-coverband gaat zingen... wat denken we dáár nou van?

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zondag 28 september 2008 @ 20:02:31 #67
14505 OProg
A Life in Music
pi_61978433
Dit denkt Jon Anderson er iig van:
quote:
JON ANDERSON: Jon Anderson has posted an official statement responding to the news of the upcoming Yes tour without Jon Anderson on his website:
Disappointed, and very Disrespected.

Disappointed that, with the exception of one phone call from Alan, none of the guys have been in touch since my illness, just to find out how I am doing, and how we will foresee the future for YES. And disappointed that they were not willing to wait till 2009 when I’m fully recovered.

And I feel very disrespected, having spent most of this year creating songs and constant ideas for the band, spending time with Roger Dean creating a stage design, also working with VH1 and Sirius and XM Radio to help promote the welfare of YES.

Getting sick was not "on my radar”, and I thank my own angel Janeee and my family for helping me through this difficult time, and the many well wishers, friends and fans alike, for understanding that ''things happen''.

Of course I wish the guys all the best in their 'solo' work, but I just wish this could have been done in a more gentlemanly fashion. After all YES is a precious musical band.

This is not YES on tour...

I send best wishes to one and all,

Jon Anderson
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 28 september 2008 @ 22:51:43 #68
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_61984059
Yes= J.A. Deze tournee kan alleen maar uitlopen op een Drama!
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_61984205
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:51 schreef Relayer het volgende:
Yes= J.A. Deze tournee kan alleen maar uitlopen op een Drama!
Dat dacht ik dus ook. Eindelijk een goede gelegenheid om Tempus Fugit te doen .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 juni 2009 @ 21:53:20 #70
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70075642
Ik luister thans naar Drama en ik vind het toch wel een zeer bijzondere plaat hoor!
Kan nooit tippen aan Close of Relayer maar dat is ook niet de bedoeling. Gewoon een andere lichting Yes, zoals zo vaak. Soms bevalt het wel, dan weer eens niet.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 17 juni 2009 @ 07:57:25 #71
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_70084073
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik luister thans naar Drama en ik vind het toch wel een zeer bijzondere plaat hoor!
Kan nooit tippen aan Close of Relayer maar dat is ook niet de bedoeling. Gewoon een andere lichting Yes, zoals zo vaak. Soms bevalt het wel, dan weer eens niet.
Jon heeft op 6 juni weer een (solo)concert gegeven, trouwens. Hij is goed bij stem en hij klinkt of hij er weer zin in heeft!

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:49:07 #72
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_70088082
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 07:57 schreef bazbo het volgende:

[..]

Jon heeft op 6 juni weer een (solo)concert gegeven, trouwens. Hij is goed bij stem en hij klinkt of hij er weer zin in heeft!


Nou, hopelijk keert hij dan snel weer terug bij Yes, want geen Yes zonder Jon.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  Redactie Frontpage woensdag 17 juni 2009 @ 11:53:33 #73
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70090527
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:49 schreef Relayer het volgende:

[..]

Nou, hopelijk keert hij dan snel weer terug bij Yes, want geen Yes zonder Jon.
Dacht ik ook altijd, maar het is achteraf nogal onzin. Yes wisselt steeds wbt bezetting en dat Jon en af en toe niet meedoet, komt de muziek soms alleen maar ten goede (zie Drama).

Als ze nou eens een nieuw album gingen maken!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 12 juli 2009 @ 21:27:29 #74
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_70914013
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:57 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook. Eindelijk een goede gelegenheid om Tempus Fugit te doen .
http://www.dprp.net/concrev/2009_yes_1.php


setlist van de tour met Asia :

YES
Firebird Suite
Siberian Khatru
I�ve Seen All Good People
Tempus Fugit
Astral Traveller
And You And I
Clap
Owner Of A Lonely Heart
Machine Messiah
Roundabout
Heart Of The Sunrise

Encore
Starship Trooper


En 14 november zijn ze in Nederland (Heerhugowaard) :
http://www.yesworld.com/ywtour_euro.html
http://www.yesworld.com/

Nog steeds zonder Jon.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage zondag 12 juli 2009 @ 21:41:23 #75
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_70914434
Heerhugowaard, of all places.
Nou, 's kijken wat voor dag dat is en of het haalbaar is. En of de prijzen van kaarten nog te overzien zijn.


'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zondag 12 juli 2009 @ 22:42:13 #76
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_70916685
Hopelijk komt Jon's solo-tour ook naar NL...
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  Redactie Frontpage woensdag 15 juli 2009 @ 20:16:26 #77
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_71012150
Potjandikkie, VIJFENVEERTIG PLEURO exclusief!
En dan komen er nog transportkosten en overnachtingsperikelen bij.
Een vrijdagavond is dan wel weer gunstig.

Gaan we of gaan we niet?
Het zou wel eens de laatste keer kunnen zijn dat we de heren aan het werk zien. Maar dat riep ik in 1991 bij de Union tour ook. Ik heb zojuist de publieksopname van Los Angeles van 7 juli 2009 nog eens beluisterd. Muzikaal gezien zit het geramd, al is de vaart er wel wat uit. Ik vind de zang soms tenenkrommend slecht en vals. Een Yes zonder Jon en Rick? Ik twijfel nog steeds.
TGW, help eens?


'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:39:41 #78
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_71012838
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:16 schreef bazbo het volgende:. Ik vind de zang soms tenenkrommend slecht en vals. Een Yes zonder Jon en Rick? Ik twijfel nog steeds.

Zonder Rick hoeft nog niet zo erg te zijn zoals Patrick Moraz bewees op "Relayer". Maar zonder Jon? No.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  Redactie Frontpage donderdag 16 juli 2009 @ 21:41:51 #79
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_71046754
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:39 schreef Relayer het volgende:

[..]

Zonder Rick hoeft nog niet zo erg te zijn zoals Patrick Moraz bewees op "Relayer". Maar zonder Jon? No.
Maar Moraz was dan ook stukken vlammender dan Oliver. Die staat er een beetje als een lijk bij. Kunnen lijken staan? Pardon.

Ik denk niet dat ik ga maar ik ga toch.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:02:49 #80
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_71718673
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]


Ik denk niet dat ik ga maar ik ga toch.
Ik dacht ook niet dat ik ging, maar ik ga toch. Een hele klauw geld (en ik heb auw aan mijn klauw).
Wie heeft er ook al kaarten?

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:38:16 #81
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_71719595
hmm, naar deze so-called Yes gaan, terwijl ik in oktober 2x naar Marillion ga? En dan komen Beardfish en Mostly Autumn ook nog... mijn portemonnee zegt beslist 'no'!
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  Redactie Frontpage zondag 9 augustus 2009 @ 00:19:42 #82
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_71720648
Beardfish!

Maar het zou wel eens mijn laatste kans kunnen zijn dat ik mijn jeugdhelden aan het werk zie ...


'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_72880043
Vandaag heb ik Close to the Edge, Fragile en Yesterdays op LP gekocht. Ik heb alleen nog Close to the Edge 2 keer geluisterd, klinkt erg goed. Wel behoorlijk complexe muziek vind ik het.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2009 17:08:17 ]
pi_72884037
Heel goed, meteen met de beste plaat begonnen
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_72899294
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:23 schreef Mostlyanthony het volgende:
Heel goed, meteen met de beste plaat begonnen
Ik heb hem nu een aantal keer geluisterd, vind het echt een goed album. Die keyboard stukken he, zijn die echt zo opgenomen met die snelheid? Zo snel kan toch haast niet?
pi_72899618
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:06 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik heb hem nu een aantal keer geluisterd, vind het echt een goed album. Die keyboard stukken he, zijn die echt zo opgenomen met die snelheid? Zo snel kan toch haast niet?
Rick kan zelfs nog sneller:

"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_72944822
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 10:27 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Rick kan zelfs nog sneller:


Wow.

Ik luister nu Fragile, mooi album. Ik ga denk ik over een tijdje wat meer van Yes kopen. Ik heb hier trouwens ook al een aantal jaar de LP Yessongs liggen maar nog nooit helemaal afgeluisterd.
pi_72957104
Owner of a Lonely Heart
Kijk eens dom, ja ho maar
  Redactie Frontpage maandag 21 september 2009 @ 09:58:58 #89
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_72959201
And You And I


'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_72959889
GATES OF DELIRIUM!!!
quote:
Op maandag 21 september 2009 03:35 schreef DrDentz het volgende:
Owner of a Lonely Heart
Zeg dan niks
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
pi_72964012
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:29 schreef Mostlyanthony het volgende:
Zeg dan niks
Move yourself
Kijk eens dom, ja ho maar
  Redactie Frontpage maandag 21 september 2009 @ 21:27:22 #92
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_72981770
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:54 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Move yourself
Feel lost in the city?


'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_72983032
quote:
Op maandag 21 september 2009 12:54 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Move yourself
"Stand and fight, we do consider"
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2009 @ 23:16:35 #94
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_73055937
Maar goed, wie van jullie zie ik op 14 november in de Waerdse Tempel in Heerhugowaard?
Dragen jullie ook allemaal je YesFocus shirt?

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_73099419
Ik heb weer twee LP's van Yes gekocht. Relayer en Tales From Topographic Oceans.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:34:56 #96
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_73100114
goed bezig
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_73109507
Nu nog The Yes Album en Going for the one, en je hebt alle essentiele platen in huis .
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  Redactie Frontpage vrijdag 25 september 2009 @ 21:19:50 #98
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_73111369
En dan over naar Yessongs en Yesshows, Drama, AWBH, The Ladder, Keystudio en Magnification!

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_73113351
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:19 schreef bazbo het volgende:
En dan over naar Yessongs en Yesshows, Drama, AWBH, The Ladder, Keystudio en Magnification!


"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:27:36 #100
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_73113394
Drama
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage vrijdag 25 september 2009 @ 22:32:04 #101
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_73113528
Keystudio heeft het 'bonus' studiomateriaal van de twee Keys To Ascensionplaten.... het spul van KTA 1 vind ik niet zo heel goed, maar de studiostukken van nummer twee vind ik fenomenaal! ECHTE Yes! 'Mind Drive' bijvoorbeeld, dat is ouderwetse Yes in een modern klinkend jasje ... wow!


'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 25 september 2009 @ 23:17:08 #102
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_73114904
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:32 schreef bazbo het volgende:
Keystudio heeft het 'bonus' studiomateriaal van de twee Keys To Ascensionplaten.... het spul van KTA 1 vind ik niet zo heel goed, maar de studiostukken van nummer twee vind ik fenomenaal! ECHTE Yes! 'Mind Drive' bijvoorbeeld, dat is ouderwetse Yes in een modern klinkend jasje ... wow!



"Mind Drive" is dan ook meteen het enige goede aan Keystudio.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  Redactie Frontpage vrijdag 25 september 2009 @ 23:35:33 #103
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_73115432
Rick Wakeman pakte niet voor niets zijn boeltje weer in na de twee Keys To Ascension platen.
Het studiomateriaal is op zich bijzonder goed en van hoge kwaliteit, maar de productie is prut.
Toch klinkt het spul van KTA twee wel erg goed, vind ik. Drie kwartier prima Yes! Met inderdaad 'Mind Drive' als hoogtepunt. Man, je zou het die band in 2004 live hebben moeten horen spelen, bijvoorbeeld tijdens Arrow Rock festival nabij Lichtenvoorde. Kippenvel!

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 15 november 2009 @ 22:08:39 #104
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_74731102
Ik ben stiekem toch gegaan, gisterenavond in Heerhugowaard!



Mijn foto's en links naar youtube filmpjes hiero: http://www.bazbo.net/wp/?cat=8


'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 16 november 2009 @ 09:28:19 #105
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74740084
Hoe was het? Setlist?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 16 november 2009 @ 16:14:27 #106
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_74750953
TheGrandWazoo, je hebt echt iets gemist.
Natuurlijk, ook ik had mijn bedenkingen vooraf. Geen Rick, geen Jon. En ik had wat publiesopnames gehoord van eerder deze afgelopen maanden.
Maar het viel me enorm mee. Leuke zaal, overigens. Redelijk goed geluid, al ging het in de tweede helft wat harder en tijdens de toegift 'Würm' knalde de bas over alles heen.
Benoit David heeft een goede stem. Soms is hij griezelig eng gelijkend op Jon, maar het meeste zingt hij op zijn eigen manier. Alleen 'Owner Of A Lonely Heart' moet hij niet doen, want dan gaat hij schreeuwen en dan lijkt hij meer op die geit van Dream Theatre. Sowieso vraag ik me af waarom ze dit stuk doen, want Steve kan (en wil) het niet spelen. Enige échte minpunt van de avond. En ja, de heren maken fouten, het tempo is eruit en die ballen in de strakke broek van Squire zien er ook niet uit.
Maar tóch... leuke avond. En natuurlijk dank aan die Yesfocus-lui die regelden dat we achteraf de band mochten ontmoeten. Squire is een leuke gast. Je moet de groeten van hem hebben. Zijn handen zijn overigens twee keer zo groot en dik als die van mij.

Setlijstje (even zo uit mijn hoofd...):
1 Firebird Suite (intro)
2 Siberian Khatru
3 I've Seen All Good People
4 Tempus Fugit
5 Astral Traveler (incl Alan White drum solo)
6 Onward
7 Yours Is No Disgrace
8 And You And I
9 Mood For A Day - Steve Howe acoustic solo
10 Clap - Steve Howe acoustic solo
11 Owner Of A Lonely Heart
12 South Side Of The Sky
13 Machine Messiah
14 Heart of the Sunrise
15 Roundabout
16 Starship Trooper (encore)

Er gaan geruchten dat ze in deze bezetting een studioplaat gaan maken.

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 16 november 2009 @ 22:16:43 #107
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74764975
En wat vinden we van deze cover van "Wonderous stories"?

"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  maandag 16 november 2009 @ 22:41:05 #108
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74766194
Hmm, nog nooit iets van deze band beluisterd.. Shame on me! Is Close to the Edge een goede starter?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage maandag 16 november 2009 @ 22:58:53 #109
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_74766930
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:41 schreef Arn0 het volgende:
Hmm, nog nooit iets van deze band beluisterd.. Shame on me! Is Close to the Edge een goede starter?
Zekers! Begin met het trio 'The Yes Album', 'Fragile' en 'Close To The Edge'. Dan heb je het meest essentiële in huis!
Wat mij betreft daarna: 'Relayer', 'Going For The One' en 'Drama'. Vervolgens 'Tales From Topographic Oceans', 'Tormato', '90125', 'The Ladder', 'Keystudio' en 'Magnification'.
Als je dan een diehard geworden bent: 'Yes', 'Time And A Word', 'Yessongs', 'Yesshows', 'Big Generator', 'Union', 'Talk', 'Keys To Ascension 1+2', 'Live At The House Of Blues', 'Open Your Eyes', 'Live At Montreux'.
En eerder had je al 'Anderson Bruford Wakeman & Howe' moeten horen'. Want dat is Yes zonder dat het Yes mocht heten.

En dan kun je met een gerust hart doodgaan.


'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 16 november 2009 @ 23:11:10 #110
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74767474
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:58 schreef bazbo het volgende:

[..]

Zekers! Begin met het trio 'The Yes Album', 'Fragile' en 'Close To The Edge'. Dan heb je het meest essentiële in huis!
Wat mij betreft daarna: 'Relayer', 'Going For The One' en 'Drama'. Vervolgens 'Tales From Topographic Oceans', 'Tormato', '90125', 'The Ladder', 'Keystudio' en 'Magnification'.
Als je dan een diehard geworden bent: 'Yes', 'Time And A Word', 'Yessongs', 'Yesshows', 'Big Generator', 'Union', 'Talk', 'Keys To Ascension 1+2', 'Live At The House Of Blues', 'Open Your Eyes', 'Live At Montreux'.
En eerder had je al 'Anderson Bruford Wakeman & Howe' moeten horen'. Want dat is Yes zonder dat het Yes mocht heten.

En dan kun je met een gerust hart doodgaan.

Waarom de eerste twee albums van Yes pas op het laatst aanschaffen? Ik vind die platen minstens zo essentieel als The Yes Album bijvoorbeeld. Je hoort waar het allemaal vandaan komt . Arno, zeker als Beatle fan zou ik de eerste albums (of is het alba) aanschaffen.



Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 16 november 2009 @ 23:17:06 #111
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_74767720
Ik ging uit van het essentiële materiaal in mijn ogen. En dan komt de rest. Tuurlijk is het allemaal de moeite waard om te horen! Mijn tips zijn natuurlijk niet zaligmakend en zeker gebonden aan mijn eigen Yes-ontwikkeling. Ik kwam al vanuit de progressive rock; TheGrandWazoo is van huis uit een Beatle-liefhebber; dat is een andere insteek. Zeker waar.
Maar ik heb gelijk.


'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 16 november 2009 @ 23:19:11 #112
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74767802
Hmm, misschien is het inderdaad interessant om chronologisch te werk te gaan. Bedankt voor de tips iig Maar ga toch beginnen met Close to the Edge denk ik, om te zien of het mijn smaak is. Maar als ik het goed heb, lijkt het wat op Pink Floyd dus dat kan niet mis zijn.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage maandag 16 november 2009 @ 23:22:08 #113
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74767928
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:19 schreef Arn0 het volgende:
Hmm, misschien is het inderdaad interessant om chronologisch te werk te gaan. Bedankt voor de tips iig Maar ga toch beginnen met Close to the Edge denk ik, om te zien of het mijn smaak is. Maar als ik het goed heb, lijkt het wat op Pink Floyd dus dat kan niet mis zijn.
Het lijkt totaal niet op PF. PF gaat vervelen en Yes nooit
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 16 november 2009 @ 23:23:49 #114
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_74768000
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Het lijkt totaal niet op PF. PF gaat vervelen en Yes nooit




'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 16 november 2009 @ 23:24:21 #115
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74768036
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Het lijkt totaal niet op PF. PF gaat vervelen en Yes nooit
Plus dat Yes een band vol virtuozen is, en Pink Floyd is in de woorden van hun eigen drummer een middelmatig bandje met briljante gitarist.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  Redactie Frontpage maandag 16 november 2009 @ 23:25:23 #116
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_74768092
Laten we toch absoluut geen appels met peren gaan vergelijken! Ik vind de appels én peren lekker!
Of nee, eigenlijk eet ik liever mandarijnen. Gelukkig is het seizoen weer daar. Heerlijk. Of dwaal ik nou af?


'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 16 november 2009 @ 23:26:09 #117
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74768128
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:24 schreef Mostlyanthony het volgende:

[..]

Plus dat Yes een band vol virtuozen is, en Pink Floyd is in de woorden van hun eigen drummer een middelmatig bandje met briljante gitarist.
Yes is een band vol zuipschuiten en PF zijn potheads. Dát is het verschil. Snap dat nou eens.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 16 november 2009 @ 23:26:31 #118
270149 Mostlyanthony
Formerly Relayer
pi_74768142
OK. Laten we het er maar gewoon op houden dat Floyd en Yes totaal verschillend zijn.
"The river keeps on flowing, but the banks are ever changing"
(Mostly Autumn - Evergreen)
  Redactie Frontpage maandag 16 november 2009 @ 23:26:51 #119
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_74768157
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:25 schreef bazbo het volgende:
Laten we toch absoluut geen appels met peren gaan vergelijken! Ik vind de appels én peren lekker!



Zo is het.

Kutmandarijnen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 16 november 2009 @ 23:30:28 #120
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_74768301
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:26 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Yes is een band vol zuipschuiten en PF zijn potheads. Dát is het verschil. Snap dat nou eens.
Yes begon pas te zuipen in 1984. (Daarvoor deed Wakeman het ook wel, maar de anderen keurden dat toch wel af.) Zal uiteindelijk de invloed van Trevor Rabin wel zijn geweest. Sindsdien ziet Squire eruit als een fust pils. Toch een leuke vent, wel.

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 14 juli 2010 @ 21:10:40 #121
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_84064911
Hebben we deze gezien en gehoord?


(Yoso - Elements - special edition met bonus live-cd)

Yoso is: Bobby Kimball, Tony Kaye & Billy Sherwood

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_84065835
Ik vind Drama een heel fijn album maar ik heb altijd het idee dat ik dan niet naar Yes aan het luisteren ben.
Het is op en top Trevor Horn wat je hoort, die in die tijd ook een album van The Buggles geproduceerd heeft (Adventures in Modern Recording).

Drama lijkt veel op dat album van The Buggles, maar dan met wat meer gitaren en drums.
Het nummer "Into the lens" staat ook op het Buggles album maar dan heet het "I am a camera".






Verder vind ik Going for the One het fijnste Yes album om naar te luisteren maar dat zal wellicht wel komen omdat dat ook mijn eerste kennismaking was.
  Redactie Frontpage dinsdag 4 januari 2011 @ 23:37:32 #123
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_90862952
En natuurlijk is iedereen ook helemaal wild van deze:




(Rick Wakeman & Jon Anderson - 2010)

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_90863014
Wauw, goede cover. :P
  Redactie Frontpage woensdag 12 januari 2011 @ 22:47:35 #125
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_91240535
En heeft iedereen deze al besteld?
Hij is onderweg ...


(Yes - 'Union Live' - 2dvd+2cd box)

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 15 januari 2011 @ 18:42:05 #126
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_91375718
21 november in De Vereeniging in Nijmegen.
Toch maar weer proberen. :Y

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 29 januari 2011 @ 21:56:15 #127
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_92056316


:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 19 februari 2011 @ 17:30:08 #128
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_93018036
ZITPLAATSEN?!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 19 februari 2011 @ 18:06:49 #129
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_93019060
Tja, ouderdom.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 6 april 2011 @ 05:59:45 #130
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_95106294


Heruitgave. Fenomenaal geluid en interessant extra materiaal. Vooral de verborgen AWBH-versie van 'Children Of Light' is een verrassing.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 19 mei 2011 @ 23:34:56 #131
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_97057430
Oliver Wakeman is uit de band. Zijn plek wordt voor de tour van deze zomer ingenomen door Geoff Downes. Maar wat gebeurt er daarna? Hoe ziet de Europese tour eruit?
De nieuwe studioplaat moet in juli uitkomen. Daarop veel werk mét Oliver, maar naar het schijnt ook wel met Downes. De titel is Fly From Here, naar het nummer dat tijdens de 1980 tour wel werd gespeeld, maar nooit werd opgenomen.



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 8 juni 2011 @ 20:29:33 #132
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_97903428
Afgelopen maandag uitgekomen! Besteld, maar nog niet binnen:



Ben benieuwd!

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 18 juni 2011 @ 01:22:13 #133
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_98321774
De 'nieuwe' track is hier te horen:
Moet zeggen dat Benoit meer als Trevor klinkt dan Anderson. Vind ik op zich heel fijn :)

Misschien dan toch naar de concerten gaan..?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zondag 26 juni 2011 @ 17:13:14 #134
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_98683493
Er komt een 2cd+1DVD versie?

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 6 juli 2011 @ 21:45:53 #135
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_99128399
Heb een publieksopname van de eerste show van de tour gehoord.Yes tourt met Styx. U hoort het goed.

Setlijstje:
Yes
Susquehanna Bank Center
Camden, NJ
July 4, 2011
Total time: 1:27:46

01 Intro
02 Tempus Fugit
03 Yours Is No Disgrace
04 Heart Of The Sunrise
05 I've Seen All Good People
06 Fly From Here
07 And You And I
08 Owner Of A Lonely Heart
09 Roundabout
10 Encore: Starship Trooper

Benoit David: Lead vocals
Steve Howe: Guitars, backing vocals
Chris Squire: Bass, backing vocals
Geoff Downes: Keyboards, backing vocals
Alan White: Drums

Instrumentaal klopt het redelijk, voor zo ver ik het bij eerste beluistering kan beoordelen. Maar allemensen, wat is David verschrikkelijk slecht. Hij verknalt HOTS en AYAI echt helemaal. En OOALH moet hij echt niet doen. Ook Downes moet er duidelijk erg in komen.
Tuurlijk, het is de eerste show van de tour. Het kan nog goed komen. Maar je zult maar veel geld hebben betaald voor dit concert ...
Ik houd mijn hart vast voor november...

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 7 juli 2011 @ 22:14:38 #136
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_99173270
Wat kort! En maar één track van de nieuwe plaat. Ben blij dat ik niet ga...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 7 juli 2011 @ 23:43:24 #137
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_99178568
Niet te snel, plopper. We weten niet hoe de Europese tour in het najaar eruit ziet. Dan hopelijk niet met Styx en een uitgebreidere setlijst. Met méér van de nieuwe plaat, bid ik. Heel veel. Want het oude spul, dat moet even niet. Da's echt te erg. Gelukkig heb ik zitplaatsen.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:49:30 #138
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_99241191
Dat nieuwe nummer :D Ik beschouw mezelf als een tolerant fan (Big Generator O+), maar dit spreekt mij totaal niet aan :').
  Redactie Frontpage vrijdag 29 juli 2011 @ 18:08:07 #139
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_100095651
Wat vinden we van het nieuwe album? Ik vind het prut.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage vrijdag 29 juli 2011 @ 18:12:47 #140
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_100095811
Ik heb hem potverdomme nog niet eens. Hoe loyaal moet ik aan mijn platenzaakje blijven als een album dat al een maand uit is daar nog steeds niet verkrijgbaar is?
Ik word op allerlei fora al beschimpt. Deze man uit Canada bijvoorbeeld, stuurt me een foto dat hij hem al wel heeft.



't Is dat doodsverwensingen niet mogen. (Ik zou hem trouwens ook niet dood willen, want hij maakt prachtige schilderijen...)

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 29 juli 2011 @ 18:18:04 #141
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_100095972
Je mist niks, vind ik. Het is inspiratieloos en vooral saai. Je mist Rick (of een andere virtuoos) heel erg. Om over Anderson nog maar te zwijgen. Het ontbreekt het album gewoon aan goede songs.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage vrijdag 29 juli 2011 @ 18:23:43 #142
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_100096131
Die nieuwe Anderson heb ik vandaag dan wél binnen. Ik vind hem prachtig, maar ik moet nog een tweede keer luisteren.


(Jon Anderson - 'Survival & Other Stories')


:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 29 juli 2011 @ 19:13:11 #143
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_100097669
Ik durf niet zo goed na We Can Fly ;(.Dan lijkt die nieuwe van Jon Anderson beter.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:54:29 #144
14505 OProg
A Life in Music
pi_100204669
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 18:18 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Je mist niks, vind ik. Het is inspiratieloos en vooral saai. Je mist Rick (of een andere virtuoos) heel erg. Om over Anderson nog maar te zwijgen. Het ontbreekt het album gewoon aan goede songs.
Ik vind het over het algemeen tegen de verwachting in een erg sterk album. :)

Ik heb overigens de box-versie:
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage maandag 1 augustus 2011 @ 21:41:26 #145
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_100209614
Ik heb de plaat nog steeds niet. Maar als ik hem mooi vind, dan koop ik misschien alsnog de doosversie. Gewoon, uit verzamelaarsidiotie. :D

Maar de nieuwe Jon Anderson, jongens jongens .... die vind ik wel héél erg mooi.


:X

[ Bericht 4% gewijzigd door bazbo op 01-08-2011 21:51:48 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 4 augustus 2011 @ 18:22:17 #146
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_100321557
Oké, hij is binnen.



Toch draaide ik gelijk erachteraan deze:



En toen was ik eventjes gelukkig.


:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 4 augustus 2011 @ 18:44:52 #147
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_100322095
Hahaha, helder :)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 4 augustus 2011 @ 18:49:27 #148
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_100322219
Eén keertje gehoord, hè.
Ik vind het niet slecht, het deed me niet walgen, maar het deed me ook nog niet zo heel veel.
Het gitaarwerk is natuurlijk super. Howe kan niet stuk. Gelukkig probeert de zanger niet die ene Napoleon na te doen. De productie is erg gelikt, het klinkt allemaal wel heel erg 'mooi'. Maar het is wat bloedeloos, hè.
Snap alleen nog niet waarom ze Oliver eruit hebben geknikkerd en waarom ik hem niet hoor. Die vent kan een aardige riedel wegpingelen, dus dat was wel leuk geweest. Wat je eerder zei: er is geen virtuoos. (Ja, op Howe na, dan. Maar staat er een geile gitaarsolo op? Volgens mij niet. Straks nog eens horen.)
Het lijkt een beetje een Downes/Horn-feestje geworden, met een enkel uitschietertje voor Howe; dat akoestische stukje werd ik wel warm van.


:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 22 november 2011 @ 19:47:45 #149
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_104687593
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:01:31 #150
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_104688369
Allejezus, wat is Chris Squire oud geworden zeg!
  woensdag 23 november 2011 @ 14:00:32 #151
247294 Pa_Trick
www.wielermaster.nl
pi_104717436
We gaan wel allemaal tenminste 1 nummer pluggen in de top2000 toch hè.

Mijn 1e keus was Roundabout, die voorkeuzelijst maakt het trouwens statistisch onmogelijk om andere nummers dan van deze lijst erin te krijgen.
Speel ook gratis mee op : http://www.wielermaster.nl
  Redactie Frontpage donderdag 8 december 2011 @ 21:55:15 #152
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_105356136
En nu deze weer!



Idioot. Goede opnames van een show uit eind 2009. Acht dagen voordat ik ze in Heerhugowaard zag. En het klinkt nog goed ook.
De bijkomende dvd-documentaire is helemaal gaaf. Met een prominente rol voor zowaar Oliver Wakeman. De complete versie daarop van 'Machine Messiah' is toch wel heul erg goed.
Bijzonder leuke uitgave. Benoit zingt zuiver. Kunnen we die draak van Nijmegen van 21 november misschien wat vergeten.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 8 december 2011 @ 22:22:39 #153
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_105357409
Goh. Alweer een live plaat van Yes.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 8 december 2011 @ 22:24:40 #154
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_105357515
Ja.

Of zullen we het hier over die nieuwe, idioot goede liveplaat van Medeski Scofield Martin & Wood gaan hebben?

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 8 februari 2012 @ 21:36:35 #155
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_107770225
Ha! Yes heeft een nieuwe zanger. David Benoit 'is ziek', is het officiële bericht. (Ademhalingsproblemen, naar het schijnt :? )

De vervanger is .... JON!

Maar niet de Jon die we kennen. Het is Jon Davison (je verzint het niet), de man die op de laatste twee albums van Glass Hammer zong en de voorman van een coverband die Roundabout heet.
Voorproefje hiero:


Wat vinden we HIER nu weer van?

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 30 maart 2012 @ 13:48:53 #156
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_109692859
Al enige tijd uit. Best leuk:



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 12 april 2012 @ 21:49:21 #157
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_110252170
De eerste publieksopnames van Yes in New Zealand & Australia komen boven water.
Zoals deze, opgenomen in het Palais Theatre, St Kilda, Melbourne, op 11 april 2012 (gisteren, dus).

quote:
Jon Davison
Geoffrey Downes
Steve Howe
Chris Squire
Alan White

Setlist:
Yours is no Disgrace
Tempus Fugit
I've seen all good people
Life on a film set
Solitaire
Australia
And You and I
Fly from here Part I-V
Wondorous Stories
Into the Storm
Heart of the Sunrise
Owner of a Lonely Heart
Starship Trooper
Roundabout
Geen wijziging in de setlijst vergeleken met de laatste Europese tour. Wél veel betere en zuivere zang. :Y

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 16 april 2012 @ 10:48:46 #158
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_110387587
Open Your Eyes is gewoon een leuke plaat ^O^.
  Redactie Frontpage maandag 16 april 2012 @ 14:38:07 #159
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_110395890
Eens. Toch vind ik vele andere Yes-platen leuker.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_110398372
Zou er ooit nog een volledige reünie mogelijk zijn? Of zien Jon en Rick het niet meer zitten...
  Redactie Frontpage zondag 22 april 2012 @ 21:38:07 #161
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_110650573
Potver. Ik hoor nu de publieksopnames van Yes donderdag in Tokyo.
Wat klinkt het goed. Zei ik na Nijmegen november nog dat ik nooit meer naar die band live ga kijken/luisteren; ik ben nu geheel bijgetrokken. Dit is goed!
Wanneer komen ze weer naar Nederland?

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2012 @ 22:21:51 #162
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_114388598
En verhip! De zomertour is mooi van start in de USA.

Setlijstje van 14 juli
NYCB Theater at Westbury
Westbury, NY

Chris Squire - bass, vocals
Steve Howe - guitar, vocals
Alan White - drums, percussion
Jon Davison - vocals, keyboards, percussion, guitar
Geoff Downes - keyboards

1. Intro (Benjamin Britten's Young Persons Guide To The Orchestra)
2. Yours Is No Disgrace
3. Tempus Fugit
4. I've Seen All Good People
5. America
6. Sketches In The Sun/Clap
7. Fly From Here
8. Wonderous Stories
9. Into The Storm
10. Heart Of The Sunrise
11. Awaken
12. Roundabout

Ja ja, de heren spelen weer eens 'In the round'. En het klinkt nog goed ook. Awaken is wel zeer bijzonder in deze bezetting.
Laat maar komen!

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_117302609
Close to the Edge luister ik weer veel de afgelopen dagen. Vooral die zweverige momenten vind ik mooi.

Vandaag verwacht ik het album The Yes Album. Enige album uit die periode die ik nog mis.

Wat ik trouwens echt een tof nummer vind is Cans and Brahms, vooral omdat de Vierde Symfonie van Brahms een van mijn favoriete muziekstukken is.
  Redactie Frontpage donderdag 27 september 2012 @ 10:23:37 #164
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_117304608
Aan Close to the edge heb ik heel bijzondere herinneringen uit een vervlogen periode. Draai ik altijd op oudejaarsavond...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 27 september 2012 @ 11:00:29 #165
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_117305613
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Aan Close to the edge heb ik heel bijzondere herinneringen uit een vervlogen periode. Draai ik altijd op oudejaarsavond...
Nog maar drie maanden en dan is het bijna zover.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 22 november 2012 @ 18:51:10 #166
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_119511016
Nou, hebben we deze dan al?



Ik wel. :P

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 12 maart 2013 @ 22:43:15 #167
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_123984618
Peter Banks is dood. :'(



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  dinsdag 12 maart 2013 @ 22:54:29 #168
14505 OProg
A Life in Music
pi_123985421
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_126619769
Op dit nachtelijke uur Yes albums aan het luisteren...


Briljant!
pi_126776667
Vandaag mijn Yes LP's onder het stof vandaan gehaald. Ik heb dit de afgelopen jaren 'gewoon' een goede band gevonden, maar het lijkt alsof ik hun oudere albums nu pas echt in volle glorie begin te waarderen. :D

Tales From Topographic Oceans moet ik nog eens een paar luisterbeurten geven, want dit vond ik altijd een moeilijk te begrijpen album.
pi_126845395
Gister Yessongs in z'n geheel geluisterd.



Dit is zo gaaf! _O_
  Redactie Frontpage maandag 17 juni 2013 @ 22:33:46 #172
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_127927011


Dat werd tijd!

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 23 juni 2013 @ 23:23:31 #173
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_128174418


:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_129829386
Ben weer veel Yes aan het luisteren de afgelopen week. Vandaag heb ik het album Going for the One gekocht. Om de een of andere reden heb ik altijd over dit album heen gekeken.
pi_129906776
Man man, wat is dit toch een geniale band. Vandaag de geremasterde versie van Relayer gekocht, echt waanzinnige muziek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2013 19:09:29 ]
  Redactie Frontpage woensdag 23 oktober 2013 @ 22:46:30 #176
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_132496368
Steven Wilson wederom aan het werk.
Dit keer Close to the Edge.
Iemand 'm al gehoord?



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_132502562
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2004 18:15 schreef bleys het volgende:
[]
Ik luister nog regelmatig:
Yes (1969)
Time and a Word (1970)
The Yes Album (1971)
Fragile (1971)
Close to the Edge (1972)
Relayer (1974)
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:06:02 #178
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_132530374
Ben erg benieuwd naar de remix van Steven Wilson!

Met z'n werk aan de catalogus van King Crimson heeft hij wel bewezen een goed oor te hebben voor prog. Red en met name Lizard vond ik sterk verbeterd ten opzichte van de originele mix.

[ Bericht 67% gewijzigd door CloseToTheEdge op 24-10-2013 22:16:18 ]
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:20:43 #179
14505 OProg
A Life in Music
pi_132531116
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:46 schreef bazbo het volgende:
Steven Wilson wederom aan het werk.
Dit keer Close to the Edge.
Iemand 'm al gehoord?

[ afbeelding ]

:X
Nee. Dat komt mede doordat ik dit album dit leven al 6 keer heb gekocht en zodoende ook bezit.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:21:47 #180
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_132531169
quote:
9s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:20 schreef OProg het volgende:

[..]

Nee. Dat komt mede doordat ik dit album dit leven al 6 keer heb gekocht en zodoende ook bezit.
Ik heb 'm 1x op LP en 1x op CD, maar die 5.1 mix maakt me wel nieuwsgierig.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:25:27 #181
14505 OProg
A Life in Music
pi_132531353
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:21 schreef CloseToTheEdge het volgende:

Ik heb 'm 1x op LP en 1x op CD, maar die 5.1 mix maakt me wel nieuwsgierig.
Origineel vinyl, 180 grams vinyl herpersing, originele cd, eerste remaster, Japanse mini-lp van jaren terug die toen qua geluid superieur was en die remaster van een paar jaar terug.

En draai eigenlijk alleen nog die vinyl herpersing.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:46:11 #182
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_132532331
quote:
11s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:25 schreef OProg het volgende:

[..]

Origineel vinyl, 180 grams vinyl herpersing, originele cd, eerste remaster, Japanse mini-lp van jaren terug die toen qua geluid superieur was en die remaster van een paar jaar terug.

En draai eigenlijk alleen nog die vinyl herpersing.
Wow! Heb je van andere klassieke prog-albums ook zoveel exemplaren? Ik ben al blij dat ik de krant-versie van Thick as a brick heb.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:53:51 #183
14505 OProg
A Life in Music
pi_132535356
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:46 schreef CloseToTheEdge het volgende:

[..]

Wow! Heb je van andere klassieke prog-albums ook zoveel exemplaren? Ik ben al blij dat ik de krant-versie van Thick as a brick heb.
Ja. :')

Oude werk van Genesis. Originele versie, maar ook remasters op cd en vinyl. Yes zelfde verhaal. En zo nog veel meer dingen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage vrijdag 25 oktober 2013 @ 07:06:26 #184
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_132539370
Ha, hier zit er nog zo eentje. Sommige albums heb ik vier of vijf keer. :Y
Kwestie van bijhouden, hè.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_132547197
Niets bijzonders misschien voor de kenners, maar wel voor mij te meer ik deze lp in mijn jeugd ooit kocht en daarna ben kwijtgeraakt en anno 2013 deze dus opnieuw heb weten te bemachtigen.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2013 13:43:23 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:55:46 #186
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_132549189
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:43 schreef Iwanius het volgende:
Niets bijzonders misschien voor de kenners, maar wel voor mij te meer ik deze lp in mijn jeugd ooit kocht en daarna ben kwijtgeraakt en anno 2013 deze dus opnieuw heb weten te bemachtigen.

[ afbeelding ]
Betalen voor een bootleg. :N
Op allerlei torrentsites vind je de beste publieksopnames van Yes. Er is heel wat te vinden in goede geluidskwaliteit ook nog 's.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:53:21 #187
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_132553372
Ik heb wel de Bodast Tapes op vinyl. Met halverwege Black Leather Gloves een stukje dat sterk doet denken aan een passage in Close To The Edge
  Redactie Frontpage zondag 2 maart 2014 @ 09:34:22 #188
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_137298026
Bericht van Burning Shed:

quote:
The Yes Album is the second in a series of remixed and expanded Yes albums.
We have the cd/dvda and cd/blu-ray editions.
Both versions come with a booklet featuring new sleeve notes by Sid Smith, along with rare photos and archive material.
The album has been mixed for 5.1 Surround Sound from the original studio masters by Steven Wilson and is fully approved by Yes.
The CD features a completely new stereo album mix by Steven Wilson, a studio version of Clap and an extended version of A Venture.
The blu-ray is presented in a vinyl replica cover and the dvda is presented in a double digi-pack. Both contain an alternate version of The Yes Album drawn from live tracks, singles edits and an extended mix.
Pre-order for April 14th release.
Ben benieuwd.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_137329676
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2004 18:15 schreef bleys het volgende:


1. 90125 (om in te komen, 1983)

Als je dat leuk vind, kan je je vastbijten in:
3. Close to the edge (1972), slechts drie briljante nummers
4. Going for the one (1977)
5. Tales from topographic oceans (1973), slechts vier briljante nummers, maar - wacht! - het was oorspronkelijk een dubbelalbum!

Uitgerekend deze heb ik allemaal op CD (Eerste CD persingen) in de kast staan. Fragile was ongeveer 35 jaar geleden mijn allereerste kennismaking met Yes. Mijn oom (die nu overleden is) liet mij als puber deze muziek voor het eerst horen.

Het album 90125 (uit 1983) heb ik zelfs als eerste (roze) Target CD (Made in W Germany by Polygram) staan met matrixnummer dat eindigd op # 01

MIjn Fragile CD is de eerste Target CD uitgave uit 1984, zonder barcode en matrixnummer dat eindigd op # 01 en het catalogusnummer 250 009
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  maandag 3 maart 2014 @ 08:33:26 #190
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_137336869
Binnenkort staan ze in de 013 b.t.w. met 3 albums:
http://www.013.nl/event/4(...)th_anniversary_tour_
nee, jij dan!
  maandag 3 maart 2014 @ 10:46:24 #191
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_137339351
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:42 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Uitgerekend deze heb ik allemaal op CD (Eerste CD persingen) in de kast staan. Fragile was ongeveer 35 jaar geleden mijn allereerste kennismaking met Yes. Mijn oom (die nu overleden is) liet mij als puber deze muziek voor het eerst horen.

Het album 90125 (uit 1983) heb ik zelfs als eerste (roze) Target CD (Made in W Germany by Polygram) staan met matrixnummer dat eindigd op # 01

MIjn Fragile CD is de eerste Target CD uitgave uit 1984, zonder barcode en matrixnummer dat eindigd op # 01 en het catalogusnummer 250 009
Volgens mij hebben we hier een verzamelaar van eerste cd persingen :) Ik heb dat een tijdje geprobeerd voor de Genesis albums... was leuk om te doen.
  maandag 3 maart 2014 @ 14:37:57 #192
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_137345715
Door dit topic zit ik nu Tales of Topographic Oceans te luisteren. :)
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:54:09 #193
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_137447935
Hoppa. Maandag de High Vibration SACD box besteld.

De postbode kwam hem net brengen. Ik zit nu te luisteren. Daar zat dus nog aardig wat muziek verstopt op de master tapes die ik nog niet eerder had gehoord. Sommige albums heb ik toch al in verschillende uitvoeringen in bezit.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:58:20 #194
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_137903518
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2009 22:08 schreef bazbo het volgende:
Ik ben stiekem toch gegaan, gisterenavond in Heerhugowaard!

[ afbeelding ]

Mijn foto's en links naar youtube filmpjes hiero: http://www.bazbo.net/wp/?cat=8

:X
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2009 16:14 schreef bazbo het volgende:
TheGrandWazoo, je hebt echt iets gemist.
Natuurlijk, ook ik had mijn bedenkingen vooraf. Geen Rick, geen Jon. En ik had wat publiesopnames gehoord van eerder deze afgelopen maanden.
Maar het viel me enorm mee. Leuke zaal, overigens. Redelijk goed geluid, al ging het in de tweede helft wat harder en tijdens de toegift 'Würm' knalde de bas over alles heen.
Benoit David heeft een goede stem. Soms is hij griezelig eng gelijkend op Jon, maar het meeste zingt hij op zijn eigen manier. Alleen 'Owner Of A Lonely Heart' moet hij niet doen, want dan gaat hij schreeuwen en dan lijkt hij meer op die geit van Dream Theatre. Sowieso vraag ik me af waarom ze dit stuk doen, want Steve kan (en wil) het niet spelen. Enige échte minpunt van de avond. En ja, de heren maken fouten, het tempo is eruit en die ballen in de strakke broek van Squire zien er ook niet uit.
Maar tóch... leuke avond. En natuurlijk dank aan die Yesfocus-lui die regelden dat we achteraf de band mochten ontmoeten. Squire is een leuke gast. Je moet de groeten van hem hebben. Zijn handen zijn overigens twee keer zo groot en dik als die van mij.

Setlijstje (even zo uit mijn hoofd...):
1 Firebird Suite (intro)
2 Siberian Khatru
3 I've Seen All Good People
4 Tempus Fugit
5 Astral Traveler (incl Alan White drum solo)
6 Onward
7 Yours Is No Disgrace
8 And You And I
9 Mood For A Day - Steve Howe acoustic solo
10 Clap - Steve Howe acoustic solo
11 Owner Of A Lonely Heart
12 South Side Of The Sky
13 Machine Messiah
14 Heart of the Sunrise
15 Roundabout
16 Starship Trooper (encore)

Er gaan geruchten dat ze in deze bezetting een studioplaat gaan maken.

:X
Daar was ik ook bij :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:05:40 #195
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_137903956
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
Door dit topic zit ik nu Tales of Topographic Oceans te luisteren. :)
Laatst ook weer uit de kast gehaald. Revealing Science ^O^
  Redactie Frontpage woensdag 19 maart 2014 @ 10:03:40 #196
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_137915378
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:58 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

[..]

Daar was ik ook bij :D
Ook nog bij de show in Nijmegen, november 2011?
En zien we elkaar op 22 mei? :)

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:52:31 #197
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_137916786
quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:03 schreef bazbo het volgende:

[..]

Ook nog bij de show in Nijmegen, november 2011?
En zien we elkaar op 22 mei? :)

:X
Nee en nee :P Ben geen Yes fan ;) Maar mijn vader vroeger wel en toen ze op een half uur rijden in Heerhugowaard speelden wilde hij wel heen :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_138919698
Heb eindelijk na lang zoeken via ebay de eerste Duitse CD uitgave uit 1988 van deze Yes titel op CD kunnen vinden.

Kijk en vergelijk.



Linker CD, eerste CD uitgave made in W Germany
Barcode 0 7567-81510-2 6
Matrix / Runout: 250 379 SRC+02
Matrix / Runout (On CD hub): 17

Rechter CD, tweede CD uitgave printed in USA

Atlantic ‎– 19106-2
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:13:01 #199
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_138925176
1988? Dat vind ik nog best laat eigenlijk. Zo zijn er al Genesis of Queen cd's van 1983 dacht ik.
Maar destijds een mooie aanwinst! Ik heb nog een Genesis cd uit 1985 (dacht ik). Zelfs de jewel case was destijds anders, echt gaaf om te zien.
pi_138932017
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:13 schreef RonB79 het volgende:
1988? Dat vind ik nog best laat eigenlijk. Zo zijn er al Genesis of Queen cd's van 1983 dacht ik.
Maar destijds een mooie aanwinst! Ik heb nog een Genesis cd uit 1985 (dacht ik). Zelfs de jewel case was destijds anders, echt gaaf om te zien.
Van welke Genisis titel heb je dan de eerste CD persing? Wat is dan het matrixnummer en catalogisnummer?

Van deze Yes titel Going for the one is dit toch echt de eerste CD persing, van het album 90125 is in 1983 zowel de LP alsook de CD (Target) verschenen.
Van Yes Close to the edge heb ik ook de eerste Cd zonder barcode van, deze is rond 1985 voor het eerst op CD veschenen, van het albun Fragile heb ik de eerste Target CD van met matrixnummer # 01 die in 1984 is uitgebracht.

Van veel oude LPs wordt nu pas na 2010 voor het eerst op CD uitgebracht.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  Redactie Frontpage donderdag 22 mei 2014 @ 08:20:32 #201
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_140231777
Ik heb een kaart over voor het concert van Yes van vanavond in Tilburg!
Is er iemand die 'm wil overnemen, voor een redelijke prijs? Ik heb er zelf zestig euro voor betaald, inclusief reserveringskosten en zo.
(Als ik er vanavond een T-shirt voor kan kopen, vind ik het prima!)

PM of DM vóór 12.00 uur.


Te laat. Het kaartje is vergeven.

b

:X

[ Bericht 6% gewijzigd door bazbo op 22-05-2014 10:26:49 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 23 mei 2014 @ 17:38:30 #202
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_140284726




En hier is een mislukte selfie met meneer Chris Squire:



Dat haar daar rechts, dat ben ik. Het een ander laten doen, is een beter idee.
Met zanger Jon Davison:



Uit mijn weblog:
quote:
Drie complete albums (Close To The Edge, Going For The One en The Yes Album) achter elkaar en de stukken in de precieze volgorde. De eerste tien minuten is het geluid nog niet optimaal (vooral de bas van Squire giert door m'n kop), maar dan is het prachtig uitgebalanceerd. De muzikanten zijn, ondanks hun leeftijd, in topvorm. Ik sta bijna hardop te janken tijdens And You And I en dan zijn we nog maar net begonnen.
Steve Howe is altijd precies en geconcentreerd en goed, Squire ragt en bromt op z'n bas, maar de ware held blijkt Jon Davison, de nieuwe zanger. Hij doet Jon Anderson niet vergeten, maar ik ben erg onder de indruk. Zijn stem is wat zachter, fluweler, ronder, zonder rauw randje, met een tremolo in de lange noten. Maar allemachtig, als hij in het titelnummer van Going For The One uithaalt, krijg ik kippenvel: wat enorm hóóg en zuiver ook! Daarnaast heeft hij zichtbaar voortdurend plezier en overal zien we zijn tanden omdat hij onophoudelijk staat en loopt te stralen en te lachen.
Na anderhalf uur en twee complete albums verwacht ik een pauze, maar nee: de band knalt gewoon verder. We zijn inmiddels bij The Yes Album aanbeland en Yes is dan volledig op stoom. Tjonge, dit is écht goed.
Natuurlijk is Roundabout de toegift. Allemensen, dit had ik toch niet willen missen. Mijn onderkaak ligt na meer dan tweeënhalf uur zowat op de grond van verbijstering.
:X

[ Bericht 31% gewijzigd door bazbo op 24-05-2014 09:40:16 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 8 juli 2014 @ 17:50:33 #203
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_142054247


Vinden we ervan?
Ik heb 'm nu slechts twee keer gedraaid. Ben nog niet echt onder de indruk, maar slecht wil ik het nog niet noemen.
Lijkt-ie vlak? Mag ik dat nu al zeggen? Het is een eerste indruk, hè? Ik hoor wel het kenmerkende geluid van Howe en Squire terug en hun compositorische karakter, maar het lijkt alsof iedereen afzonderlijk aan het werk/schrijven is geweest en het geen eenheid is. Ieder stuk is door een instrumentalist gecomponeerd. Opvallend is zeker de invloed van jonge zanger Jon Davison, die de teksten en ook een hele compositie voor zijn rekening mocht nemen. Ik zal de plaat zeker nog een paar keer goed moeten horen voordat ik er echt een oordeel over kan vellen. (Heb je hier al wat aan, TheGrandWazoo?)

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_147318844
Was ruim 35 jaar geleden mijn eerdere (en dure) kennismaking van Yes. Die 3 dubbel LP kostte rond 1980 ruim 40 ouderwetse guldens, dat was voor mij als puber nauwelijks te betalen, om de 3 LP set met mooie klaphoes toch in bezit te krijgen vroeg ik hem voor mijn verjaardag en nu ik rond de 50 ben kan ik de muziek van dit meesterlijke live album nog steeds waarderen.

Op eBay de eerste dikke dubbel CD box gekocht voor minder dan 20 euro en ook nog eens de eerste W Germany uitgave uit 1986 met matrixnummers die eindigen met #01 en #02 op de CD rumout.


Deze CD versie heb ik.

http://www.discogs.com/Yes-Yessongs/release/3917595
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  Redactie Frontpage dinsdag 23 december 2014 @ 19:52:32 #205
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_147890598


:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 20 februari 2015 @ 17:17:23 #206
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_149862447
Van http://hub.contactmusic.c(...)inus-problem_4578668 (11 februari)

:'(

quote:
Former Yes star Jon Anderson has suffered another setback in his recovery from a respiratory illness that forced him out of the band - he now needs surgery to correct a severe sinus issue.

In a new Facebook post, the singer assures fans he will be "a different person" after the operation, insisting, "I will be better very soon."

It is not yet clear if his latest ailment will affect summer (15) dates he has planned with violinist Jean-Luc Ponty, as the Anderson-Ponty Band.
:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 2 maart 2015 @ 18:19:39 #207
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_150222758
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 2 maart 2015 @ 19:32:21 #208
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_150225365
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 28 juni 2015 @ 17:44:23 #209
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_153906470
Chris Squire (zanger/gitarist) is overleden aan een vorm van leukemie op de leeftijd van 67 jaar ;(

http://www.jambase.com/Ar(...)Bassist-Chris-Squire
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_153907516
Holy fuck, dat is snel gegaan :o.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  zondag 28 juni 2015 @ 19:19:08 #211
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_153908067
Ik schrik er van , had niet eens gehoord dat hij ziek was.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 28 juni 2015 @ 19:37:55 #212
14505 OProg
A Life in Music
pi_153908451
Damn. :'( ;( ;( ;(



RIP. ;(
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage zondag 28 juni 2015 @ 21:24:52 #213
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_153911963
Ja, dit stemt me droevig.
Ik mocht Chris een paar keer ontmoeten. Hij was een zeer vriendelijke man.
Zijn baswerk mag ik wel legendarisch noemen. Fish Out Of Water is een geweldig album.



Even een traantje wegpinken. :'(

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 14 oktober 2015 @ 20:38:47 #214
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_156838419
SInds vorige week uit.
Liet even op zich wachten. Vandaar de titel.



Zeer mooi, vind ik. Jazzy, folky, lekker onschuldig.
Wel vreemd is dat de oorspronkelijke gitaarpartijen (dit is live opgenomen) eruit zijn gehaald en door een ander opnieuw zijn ingespeeld. Op de bijkomende concert-dvd is dat echt een raar gezicht. Die dvd is verder best aardig om te bekijken, overigens.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 2 februari 2016 @ 18:16:40 #215
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_159601119
Eindelijk bericht. Geen nieuws, want we wisten dat hier sprake van zou zijn, maar nu dan echt plannen!

quote:
[...] Anderson, Rabin and Wakeman (the current working name for the time being).
Jon, Trevor and I have been talking about this for some time and following the very sad passing of Chris, felt it was the right time to get together and produce both new music and perform some of the classic material as we feel it should be performed.
We have no connection with any other former members and indeed intend this to be very fresh in every approach. We will have other experienced side musicians working with us and it does appear that musicians are lining up wanting to be a part of it. We know what sort of musicians we are looking for and so hopefully in the not too distant future we will be able to make an announcement accordingly.
The band, (or super-group as some papers are already calling it), will be managed by Brian Lane at United Stage Artists. Brian managed the original YES during the 1970s and was also instrumental in putting ABWH together and has managed my musical side of things for the last three years.
We are already writing new material and swapping ideas back and forth and what I’ve heard so far is quite amazing. Very fresh, full of life, energy and melody. I have sent stuff to Jon and Trev who will hopefully add some great ideas on top of my ideas.
The plan is to play a few festivals in the summer and then to tour fully in 2017.
(Van de webstek van Wakeman.)

Ik ben benieuwd.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 3 februari 2016 @ 19:43:27 #216
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_159630279
Mag aanverwant spul hier ook? Vast wel.
Want o jongens, wat vind ik dit een GI-GAN-TISCH mooie plaat!



:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 8 februari 2016 @ 19:50:02 #217
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_159762401
Meer nieuws over het ARW-project van Wakeman's webstek: *O*

quote:
....and then of course you have to factor in the Anderson/Rabin/Wakeman project which is really gathering momentum. The music that has been flying back and forth between the three of us is so exciting and some of it quite amazing. We are working on starting to free ourselves up from the second half of the year onwards so that ARW can take our main focus and the plan for recording and touring is suitably ambitious and so it should be!
:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 8 februari 2016 @ 19:51:11 #218
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_159762458
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 8 februari 2016 @ 20:24:56 #219
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_159763450
quote:
Hij kan wel een potje spelen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage vrijdag 19 februari 2016 @ 14:45:19 #220
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_160041755
Op onze eigen Voorpagina: FOK!toen: Yes - The Yes Album

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 11 maart 2016 @ 11:21:21 #221
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_160586734
Tsjonge, hier kijk ik wel naar uit:



Hier meer info.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 25 maart 2016 @ 12:47:44 #222
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_160930654
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 25 maart 2016 @ 12:48:47 #223
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_160930679
quote:
Die cover is ziek.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage vrijdag 13 mei 2016 @ 14:39:54 #224
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_162153192


Ondertussen kijk ik uit naar het concert zondagavond in Tivoli Vredenburg. :Y

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 13 mei 2016 @ 17:25:01 #225
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_162157104
Lang lopen twijfelen ... Maar uiteindelijk toch een kaartje voor zondag gehaald. Drama live wil ik niet missen, blijft een wereldplaat.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage maandag 16 mei 2016 @ 17:27:38 #226
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_162248130


Best leuk concert, gisterenavond. Duurde even voordat de band er lekker in kwam en het écht goed was. De eerste veertig minuten waren, mede door technische problemen, niet best. Echt Drama. Maar daarna vond ik het prachtig. Mooie versies van Time And A Word, Heart Of The Sunrise en Starship Trooper. Leuk om te zien hoe de 'jonkies' (Jon Davison en Billy Sherwood) de 'oudjes' (Steve Howe, Geoff Downes en Alan White) weten aan te moedigen om te vlammen.
Dank aan de mensen van YesFocus dat we weer in de gelegenheid waren om de band na afloop te ontmoeten.





:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  dinsdag 17 mei 2016 @ 01:25:58 #227
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_162261218
Leuk :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 18 mei 2016 @ 14:41:57 #228
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_162294592
Rick Wakeman is jarig vandaag :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage woensdag 18 mei 2016 @ 20:40:31 #229
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_162305821
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 14:41 schreef Dagoduck het volgende:
Rick Wakeman is jarig vandaag :)
En gisteren Bruford. :Y

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 18 mei 2016 @ 20:54:33 #230
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_162306406
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:40 schreef bazbo het volgende:

[..]

En gisteren Bruford.
En eergisteren Fripp. :Y

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 21 juni 2016 @ 13:42:10 #231
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_163186101
YES!

Hebbes! Kaarten!



Dinsdag 28 maart 2017 in Tivoli Vredenburg, Utrecht.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  dinsdag 21 juni 2016 @ 13:51:47 #232
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163186283
Waarom elke keer die ' :X '-smiley eronder eigenlijk?

Ik lees 'm steeds als "oh jee ik hou mijn hart vast, dit wordt waarschijnlijk niets"
nee, jij dan!
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:08:36 #233
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_163186567
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 13:51 schreef Gehenna het volgende:
Waarom elke keer die ' :X '-smiley eronder eigenlijk?

Ik lees 'm steeds als "oh jee ik hou mijn hart vast, dit wordt waarschijnlijk niets"
Hij doet Tong na, maar dan met een andere smiley.

8-)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:32:22 #234
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163187139
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:08 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hij doet Tong na, maar dan met een andere smiley.

8-)
Gebruik dan gewoon deze :T
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage dinsdag 28 juni 2016 @ 06:13:13 #235
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_163361012


YES! Ik vind 'm mooi geworden. Zo op het eerste gehoor: een echte Yes-plaat zoals Yes die zelf al in geen jaren meer gemaakt heeft. Anderson is geweldig bij stem en daarnaast valt vooral ook het typische Stolt-geluid op. Aanrader!

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 26 juli 2016 @ 15:31:19 #236
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_164022574
PROG GOD 2016:



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 5 oktober 2016 @ 19:43:02 #237
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_165775499
ARW is van start! Gisterenavond de eerste show en hieronder een voorproefje (publieksopname).
Ik ben blij dat ik een kaartje heb voor maart 2017!


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_165791528
Misschien moet ik toch wat meer gaan luisteren dan Close to the edge, the yes-album, fragile en relayer....
  Redactie Frontpage dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:45:58 #239
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_165901825


Meneer Steven Wilson heeft zijn best weer gedaan. Wat klinkt zijn stereo mix geweldig!

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 27 maart 2017 @ 06:05:41 #240
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_169807259
Tot morgenavond, allemaal? :W

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 29 maart 2017 @ 21:54:14 #241
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_169872564





:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_169884421
Topconcert in Tivoli..heb echt genoten. Ik heb er lang op moeten wachten om Trevor Rabin en Rick Wakeman live te zien.
Women fart just as much as men. It's just that most men take more pride in it than most women.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
  Redactie Frontpage donderdag 30 maart 2017 @ 21:28:17 #243
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_169893827
Ik vond het ook hoogst amusant. Mooi concert.
Het geluid vond ik niet zo mooi (gitaar en drums klonken alsof ik in een stadion was), maar na een kwartier kon ik er goed doorheen luisteren.
De setlijst is goed met klassieke stukken afwisselend uit de jaren zeventig en tachtig. Er zaten een paar prachtige vertolkingen. Het eerste kippenvel keeg ik bij Hold On, de echte tranen bij And You And I (natuurlijk), Heart Of The Sunrise en bij de toetsensolo in Awaken.
De heren waren fantastisch op dreef en hadden zichtbaar plezier in hun werk op het podium. Ook drummer Louis Molina III en bassist Lee Pomeroy doen goed werk. Jon was fijn bij stem, maar mijn held is en blijft Rick Wakeman. Zijn synthesizersolo’s snijden ouderwets lekker; wauw, hij kan het nog steeds! En wat een lol trapt hij nog altijd.
Tijdens de afsluitende solo’s in Owner Of A Lonely Heart gaan Rabin en Wakeman met gitaar en keytar het publiek in. Rabin kwam dichtbij voorbij en zowaar, ik kreeg hem een beetje behoorlijk op de foto. Traditionele toegift is Roundabout.
Ik was onder de indruk en kwam ogen en oren te kort. Er waren momenten dat ik met open mond zat en voornoemde orgelsolo in Awaken was wat dat betreft wel het hoogtepunt.

Enne ... ik sta hier links naast de heer Wakeman. De heer Wakeman staat precies onder het bordje van de herenplee.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_170081589
Gisteravond Yes opgenomen in de Rock 'n' Roll Hall of Fame. Met optreden met Steve, Alan, Jon, Rick en Trevor - met op bas Geddy Lee van Rush. Ze speelden Roundabout en Owner of a Lonely Heart.



Steve Howe heeft al aangegeven dat een permanente reunie er waarschijnlijk niet in zit :(
Bleuh.
  Redactie Frontpage zaterdag 8 april 2017 @ 15:38:18 #245
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_170086548
De toespraak van Wakeman was zeer geestig, zoals ik van hem wel verwachtte.

http://progreport.com/wat(...)ll-of-fame-ceremony/

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_170090756
Ze hadden niet alsnog Peter Banks opgenomen in de lijst van inductees, wel? Ik snap de gedachteprocessen van de Rock and Roll Hall of Fame niet echt...
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Redactie Frontpage vrijdag 8 september 2017 @ 20:39:18 #247
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_173665460
Toch maar kaarten gekocht voor het 50-jarig jubileumconcert van 2018.



Ze staan dinsdag 27 maart in 013, maar ik ga de zondag ervoor naar The Palladium in London, want die dinsdag ben ik al in The Royal Albert Hall (bij Steven Wilson).

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 13 september 2017 @ 09:10:30 #248
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_173746293
Op dezelfde dag dat het bericht kwam dat Virgil Howe (jongste zoon van) plots is overleden, lag dit op de deurmat: :{



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 28 september 2017 @ 10:45:12 #249
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_174048813
En in november komt:



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zaterdag 30 september 2017 @ 15:33:13 #250
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_174092856
quote:
10s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:45 schreef bazbo het volgende:
En in november komt:

[ afbeelding ]

:Y
Die komt op mijn kerstlijst.
  Redactie Frontpage donderdag 9 november 2017 @ 06:27:57 #251
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_174953783
Ik was afgelopen zaterdag in het Millfield Theatre in Edmonton, London.
Rick was lekker op dreef. Hoogtepunten: Wonderous Stories en Summertime. Verrassing: Sweet Georgia Brown. Maar hem Eleonor Rigby in de stijl van Prokoffief zien spelen was echt geweldig.





:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 3 december 2017 @ 18:30:50 #252
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_175474474


Ik vind 'm nog heel aardig ook!

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_177484242
Pre-orders voor de nieuwe versie van Fly From Here met Trevor Horn als zanger:



https://yesthedramalineup.pmstores.co/
Bleuh.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 februari 2018 @ 20:30:46 #254
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_177489137
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:15 schreef PimD het volgende:
Pre-orders voor de nieuwe versie van Fly From Here met Trevor Horn als zanger:

[ afbeelding ]

https://yesthedramalineup.pmstores.co/
En met de nu helemaal weggemixte Oliver Wakeman. :{
Maar ik ben benieuwd!
Ben er overigens bij als de plaat wordt gepresenteerd tijdens het concert in the Palladium op 25 maart.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 2 maart 2018 @ 14:09:07 #255
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_177549786
Hé, leuk!
Naar aanleiding van dit topic ging ik mijn platenkast doorbladeren. Kwam een Wakeman-deuntje tegen en ging toch eens kijken of die op Joeptoep te vinden is. Dat is hij. En: de originele videoclip was jarenlang 'verloren', maar hier is hij:


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_177786897
quote:
Yes have confirmed that former member Trevor Horn will rejoin them for three shows on their upcoming 50th anniversary tour.
Horn, who has also worked as a producer with Yes, is set for special guest turns on March 24-25 at the London Palladium, and on March 30 at the Paris Olympia. Founding member Tony Kaye will subsequently take part in the band's U.S. run of shows in June and July, though specifics on those shows are still forthcoming.

Yes will be performing Sides 1 and 4 of 1973's Tales from Topographic Oceans, as well as an excerpt from Side 3 and select other favorites from their catalog. "It will also be the last chance for fans to experience Roger Dean’s spectacular Tales From Topographic Oceans video artwork," Yes said in a news release, "as it is set to be retired after the current run of dates."
Horn fronted the band in 1980-81, appearing on Yes' 10th studio album Drama, then acted as their producer from 1983-87 and again in 2010-11. After a guest appearance in 2016, he re-recorded the lead vocals for Yes' 2011 album Fly From Here, which originally featured Benoit David.
“It is most refreshing and adds a whole new dimension to the original recordings,” keyboardist Geoff Downes recently said. “I think the fans will appreciate it as a genuine sequel to the Drama album, and embrace it as a valuable part of our YES50 celebrations.”
Fly From Here: Return Trip includes “Don’t Take No for an Answer,” a previously unreleased track, plus a rare full-length version of “Hour of Need.” The album will be launched at an official Yes fan convention, also to be held on March 25 at the London Palladium.
http://ultimateclassicroc(...)th-anniversary-tour/

Als ze nou eens gewoon een nieuwe Drama/Fly From Here tour doen... :D
Bleuh.
  Redactie Frontpage donderdag 15 maart 2018 @ 12:44:33 #257
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_177835992
Nieuwe versie hiervan uit:



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 2 april 2018 @ 08:36:47 #258
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_178250655
Iemand afgelopen dinsdag 27 maart nog in 013 geweest?
Ik niet. Zat op dat moment in The Royal Albert Hall.
Maar twee dagen ervoor was ik in The Palladium in London. Bill Bruford zei in de aankondiging: 'Today I'm the only original band member onstage.'

Mooie zaal, perfect geluid en de band was zowaar gedreven en érg goed! Ik hield mijn hart een beetje vast na de show in Utrecht 2016, maar dat was niet nodig. Met Jay Schellen op drums zit de vaart er weer in. Toen in de laatste stukken Alan White kwam drummen, zakte het maar een heel klein beetje in. Het materiaal van Tales From Topographic Oceans in de tweede helft klonk zeer geïnspireerd en Ritual was voor mij het hoogtepunt van het concert. Mooie avond!




Trevor Horn te gast:



En toen natuurlijk deze meegenomen:



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 2 april 2018 @ 12:29:34 #259
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_178254134
^O^
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage woensdag 11 april 2018 @ 16:11:09 #260
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_178450126
Heel fijn:

quote:
Yes featuring Jon Anderson, Trevor Rabin, Rick Wakeman have announced nine US dates to celebrate the band's 50th anniversary (new dates listed in bold, below). Quintessential Yes: The 50th Anniversary Tour will kicks off on August 26 with a show at the 500-capacity Whisky a Go Go venue on Sunset Strip in Los Angeles. Yes first headlined the venue in 1971 on the Fragile tour. More dates will be added.

The band have also announced some releases to mark the 50th anniversary of Yes's formation in 1967. In August, Warner Brothers will release a historical 2-CD/3-LP Yes anthology curated by band founder and singer Jon Anderson. This will be followed by a live CD and DVD recorded at the O2 Apollo in Manchester in March 2017.

Finally, Yes featuring ARW plan to release some new music in late 2018 or early 2019.
https://www.loudersound.c(...)nounce-us-tour-dates

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 12 juli 2018 @ 08:16:43 #261
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_180417204
Ik vond deze gisteren op een antiekmarkt in Zwolle. Kostte me een vermogen (¤9).



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:41:32 #262
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_180419174
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:16 schreef bazbo het volgende:
Ik vond deze gisteren op een antiekmarkt in Zwolle. Kostte me een vermogen (¤9).

[ afbeelding ]

:Y
Ik ben bezig alle platen in mijn ouders' platenkast te luisteren (MUZ / Draai hier alle platen in je platenkast #3 (5007)) ben nu bij de F, als ik bij de Y ben zijn al die YES-platen aan de beurt. :Y)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage donderdag 12 juli 2018 @ 13:23:24 #263
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_180422511
quote:
6s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:41 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik ben bezig alle platen in mijn ouders' platenkast te luisteren (MUZ / Draai hier alle platen in je platenkast #3 (5007)) ben nu bij de F, als ik bij de Y ben zijn al die YES-platen aan de beurt. :Y)
Ik volg het topic! (Wie weet ga ik het ook eens doen. Ben ik wel even bezig.)
Heb alle Yes-elpees (en een zwik maxisingles) t/m Big Generator (1987). Verder natuurlijk ook alles op cd, sommige meerdere keren (ivm remasters met bonusnummers en de Steven Wilson remixen). Paar bootlegs ook (op vinyl en cd). Blijft een leuk bandje, ook live.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 10 september 2018 @ 19:51:04 #264
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181823263
LEKKÂH!



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 10 september 2018 @ 19:57:55 #265
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181823448
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2018 19:51 schreef bazbo het volgende:
LEKKÂH!

[ afbeelding ]

:Y
Geen vinyl? ;)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage maandag 10 september 2018 @ 20:23:03 #266
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181824022
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2018 19:57 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Geen vinyl? ;)
:D

Is er volgens mij niet op vinyl. En dan zou ik het niet kopen. Dit schreeuwt om eentjes en nulletjes.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 10 september 2018 @ 20:40:47 #267
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181824519
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2018 20:23 schreef bazbo het volgende:

[..]

:D

Is er volgens mij niet op vinyl. En dan zou ik het niet kopen. Dit schreeuwt om eentjes en nulletjes.

:Y
https://www.discogs.com/Y(...)llo/release/12492174

Jawel hoor, met een oranje kleurtje.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage maandag 10 september 2018 @ 21:54:59 #268
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181826602
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2018 20:40 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

https://www.discogs.com/Y(...)llo/release/12492174

Jawel hoor, met een oranje kleurtje.
Koel. Ga hem niet kopen. De cd's klinken al erg goed.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 15 november 2018 @ 06:02:08 #269
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183158175
Deze al gehoord?



Ik vind 'm alleraardigst. Niet eens heel verkeerd, al blijven sommige stukken wel heel dicht bij de originelen hangen.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 11 december 2018 @ 06:05:37 #270
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_183654861
Deze dan?



Ook heel niet erg, al blijven ook hier de meeste stukken heel dicht bij de originelen ...

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 11 augustus 2019 @ 07:20:31 #271
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_188385726
Ja, weer heel fijn:



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:31:31 #272
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_189665680
Terug naar Utrecht: YES


Op zaterdag 23 mei komt de legendarische Engelse progrockband YES terug naar Utrecht voor een exclusieve Nederlandse show in onze Grote Zaal. De band zal deze avond o.a. hun album Relayer (1974) integraal spelen!

Relayer is het zevende album van de band en markeert het begin van een wat avontuurlijker tijdperk na het vertrek van toetsenist Rick Wakeman. Dat blijkt al meteen uit kant A, want dat bestaat uit slechts één nummer: het bijna 22 minuten durende epos The Gates Of Delirium. De jazzy progrocker Sound Chaser en het bespiegelende To Be Over maken dit classic album compleet. Yes speelt vanavond twee sets: eerst een selectie uit hun vijftigjarige carrière, gevolgd door de complete uitvoering van Relayer!

De ticketverkoop start op woensdag 30 oktober om 10 uur!
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage maandag 28 oktober 2019 @ 17:44:38 #273
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_189670315
Ben benieuwd!

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 29 oktober 2019 @ 06:02:59 #274
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_189677829
En hebben we de 'nieuwe' Yes al gehoord? Oliver Wakeman heeft vier 'vergeten' composities uit 2010 afgestoft en met goedkeuring van de huidige band uitgebracht.




Het rottige is dat het komt in een box die alleen via Burning Shed is te bestellen en die ook nog eens de dubbelaar In The Present - Live In Lyon bevat. Die hebben we al.
Ik heb het nieuwe werk nog niet gehoord, wil eerst wachten tot het nieuwe materiaal apart uitkomt...

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 3 december 2019 @ 06:06:11 #275
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_190244045


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 27 juni 2020 @ 21:10:16 #276
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193820495
Vandaag vijf jaar geleden ...



Chris Squire

(4 maart 1948 – 27 juni 2015)

Ik draai zijn fenomenale soloalbum Fish Out Of Water nog maar eens. Een van de allermooiste albums die ik ooit heb gehoord. Hij staat heel hoog in mijn top 10 van favoriete platen aller tijden.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:01:55 #277
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_194709234


Deze verscheen vorig jaar, maar was alleen verkrijgbaar via Jons webshop (en heel snel uitverkocht). Nu dan via de reguliere kanalen. Allemensen, wat een fijne plaat. Zo hoor ik de man het liefst: proggy, jazzy, intercultureel, niethelemaalvandezewereld, engelenverheerlijkend, superoptimistisch, aanstekelijk. Makes me happy!


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_194710708
Op stereogum worden er regelmatig nummer 1 hits besproken. Deze vond ik erg leuk om te lezen:

https://www.stereogum.com(...)2lcQ41xPt8Ku8aWnqYLQ

The Number Ones: Yes' "Owner Of A Lonely Heart"
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  Redactie Frontpage dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:40:30 #279
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_194719485
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 10:05 schreef pipster het volgende:
Op stereogum worden er regelmatig nummer 1 hits besproken. Deze vond ik erg leuk om te lezen:

https://www.stereogum.com(...)2lcQ41xPt8Ku8aWnqYLQ

The Number Ones: Yes' "Owner Of A Lonely Heart"
Yes! Leuk artikel. Dank je voor de link.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_194725613
Wellicht ook leuk voor hier, Jon was te gast bij Rick Beato (Youtuber) onlangs:
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage woensdag 26 augustus 2020 @ 11:59:21 #281
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_194725675
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:56 schreef Gehenna het volgende:
Wellicht ook leuk voor hier, Jon was te gast bij Rick Beato (Youtuber) onlangs:
Yes!

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 11 september 2020 @ 08:15:15 #282
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_194996903


Meneer Wakeman ouderwets aan het raggen op zijn (voornamelijk) analoge meuk. Fijn.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 1 november 2020 @ 20:05:59 #283
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_195988842
Best geinig weer:



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 1 november 2020 @ 20:07:29 #284
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_195988877
En hebben we deze ondertussen al gehoord?
Onze lieve engeltjeszwever is ongekend fel in onderstaande 'election edit' van het nieuwe lied Go Screw Yourself:


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 8 oktober 2021 @ 05:23:53 #285
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_201678025


Ik heb het 2cd+bluray 'art book'. Al één keer gehoord. Ben niet onaangenaam verrast. Opener The Ice Bridge vond ik gelijk erg goed. De rest zal nog moeten groeien. Dan moet ik 'm nog vaak beluisteren. Ga ik doen.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 26 mei 2022 @ 19:14:09 #286
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_204873828
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 27 mei 2022 @ 02:19:38 #287
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_204877098
quote:
15s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:14 schreef bazbo het volgende:
Alan White is overleden ...

https://twitter.com/AlanW(...)0jYAVQkpQk4NjsAa270A

-O-
Rip.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage donderdag 9 maart 2023 @ 20:32:15 #288
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_208305490


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 17 maart 2023 @ 23:45:38 #289
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_208430559
quote:
4s.gif Op maandag 28 oktober 2019 12:31 schreef fripper het volgende:
Terug naar Utrecht: YES


Op zaterdag 23 mei komt de legendarische Engelse progrockband YES terug naar Utrecht voor een exclusieve Nederlandse show in onze Grote Zaal. De band zal deze avond o.a. hun album Relayer (1974) integraal spelen!

Relayer is het zevende album van de band en markeert het begin van een wat avontuurlijker tijdperk na het vertrek van toetsenist Rick Wakeman. Dat blijkt al meteen uit kant A, want dat bestaat uit slechts één nummer: het bijna 22 minuten durende epos The Gates Of Delirium. De jazzy progrocker Sound Chaser en het bespiegelende To Be Over maken dit classic album compleet. Yes speelt vanavond twee sets: eerst een selectie uit hun vijftigjarige carrière, gevolgd door de complete uitvoering van Relayer!

De ticketverkoop start op woensdag 30 oktober om 10 uur!
Ik weet niet meer hoe vaak dit ondertussen verplaats is de afgelopen jaren .... maar als het in 2024 misschien door gaat dan hebben we er 5 jaar op moeten wachten.

quote:
It is with enormous regret that, due to unforeseen circumstances beyond the band’s control, YES have taken the decision to postpone their 2023 Relayer European and UK tour.YES and their management have explored every possible avenue to arrange insurance cover for the tour in the event of COVID-related exemption or Act of War exclusion.
The insurance industry has withdrawn all such insurances which made touring possible pre-COVID and before the Ukraine conflict.There have always been calculated risk assessments to consider when touring and YES has unfailingly paid a premium to cover against terrorism in addition to conventional cancellation risks.
With a view to supporting venues and crew, YES toured the UK in 2022 but the band simply cannot undertake such a large-scale tour with so many risks being uninsured. Insurance cover was promised for events in 2023 but this has now been withdrawn until 2024, with confirmations of normality in ’24 following representations to the insurance industry to reassess its attitudes to COVID and Act of War insurance.
Bands at some levels can mitigate against these risks but YES’ touring model creates unjustifiable levels of risk
YES’ 2023 Eventim Apollo (London) show is not happening and tickets are now being re-funded. The remainder of the tour dates are being rescheduled to 2024 with new dates to be announced shortly – all tickets will remain valid.
YES wish to express their sincere regrets to their faithful fans and ask for their understanding. The band has now received the necessary assurances for 2024 and are committed to returning to the stage then.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage zaterdag 18 maart 2023 @ 06:18:34 #290
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_208431493
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 23:45 schreef fripper het volgende:

[..]
Ik weet niet meer hoe vaak dit ondertussen verplaats is de afgelopen jaren .... maar als het in 2024 misschien door gaat dan hebben we er 5 jaar op moeten wachten.
[..]

Ik keek niet eens op van het nieuws. Maar toch: -O-
Nou ja, dan maar even The Gates Of Delirium draaien.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 26 mei 2023 @ 05:30:34 #291
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_209284275


Twee keer beluisterd nu. Ik hoor een paar mooie dingen, ook veel wat ik nog 'vlak' vind.
Het titelnummer mag er zeker zijn!

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage maandag 1 januari 2024 @ 14:44:11 #292
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_211879614
Op mijn verjaardag naar Musis in Arnhem! *O*

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  dinsdag 20 februari 2024 @ 16:06:53 #293
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_212512242
Ik zie nu toevallig op de pagina van Musis dat die oude tickets voor Tivolivredenburg ook toegang geven Musis ...

Heb jij daar een mail van gehad @bazbo ? Of heb je nieuwe tickets gekocht ? Jij had toch ook nog tickets voor die Relayer tour ?

https://www.musisenstadstheater.nl/programma/yes/8348

[ Bericht 10% gewijzigd door fripper op 20-02-2024 17:44:10 ]
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage woensdag 21 februari 2024 @ 06:06:27 #294
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_212519581
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 16:06 schreef fripper het volgende:
Ik zie nu toevallig op de pagina van Musis dat die oude tickets voor Tivolivredenburg ook toegang geven Musis ...

Heb jij daar een mail van gehad @:bazbo ? Of heb je nieuwe tickets gekocht ? Jij had toch ook nog tickets voor die Relayer tour ?

https://www.musisenstadstheater.nl/programma/yes/8348
Ik heb er geen mail van gehad en heb ook geen tickets gekocht. Inderdaad, ik heb nog altijd die 2020 Relayer-tour-kaarten. Baal wel dat de groep Relayer niet gaat spelen en we weer zo'n grootstehitssetlijst krijgen. Maar goed.
Ik was vroeg op de hoogte, omdat ik nog altijd lid ben van Yesfocus, de Nederlandsche Yesfanclub. Die is niet heel actief (meer), maar daar had iemand gelijk gebeld met Tivoli Vredenburg om uit te zoeken of oude kaarten nog geldig zijn. En dat is dus zo.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  woensdag 21 februari 2024 @ 06:51:55 #295
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_212519631
Ok, duidelijk . Dank je !
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')