Ik ben het helemaal niet eens met bovengenoemde lijst, maar dat geeft niet. Hier gaan we verder.quote:Na Genesis en Pink Floyd de bekendste band uit de symfonische rock. Ook de moeilijkst toegankelijke. Heeft een heel wisselende discografie, maar goed zijn ze zeker!
Aangeraden volgorde van luisteren:
1. 90125 (om in te komen, 1983)
2. Keys To Ascension (1998), voor newbees heeft die de beste live-uitvoeringen en een paar studiotracks.
2a. Keys to ascension 2 (1999), voor aanvulling op 2.
Als je dat leuk vind, kan je je vastbijten in:
3. Close to the edge (1972), slechts drie briljante nummers
4. Going for the one (1977)
5. Tales from topographic oceans (1973), slechts vier briljante nummers, maar - wacht! - het was oorspronkelijk een dubbelalbum!
6. Fragile, Yes album, Relayer, allerlei live-shit, etc.
7. Magnification (2000), helemaal niet slecht
Gedaan.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 09:07 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wat een hoes...
@:bazbo, open jij een nieuw topic?
Je hebt nog genoeg ruimte in de kast?quote:
Hier maak ik ruimte voor.quote:Op woensdag 19 maart 2025 07:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Je hebt nog genoeg ruimte in de kast?
Zag het. Ik sla over. Fragile heb ik in 2016 al gehoord, was leuk maar niet heel goed. In de eerste set de grote bekende stukken. Die heb ik vaak gehoord. Laatste keer dat ik Yes zag, was in 2024 in Musis in Arnhem. Aardig, aardig. Ik wacht eigenlijk op Anderson en The Band Geeks die naar Europa komen.quote:Op maandag 26 januari 2026 20:51 schreef fripper het volgende:
https://www.tivolivredenburg.nl/agenda/23090174/yes-06-05-2026
Donderdag start de vvk voor concert in TivoliVredenburg van 6 mei. Onderdeel van de Fragile tour.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |