Tsja, ik ga uit van de 'onervaren' luisteraar. Misschien teveel. Hoe dan ook, 90125 is een 'opwarmer' zoals ik zeg. En 'Keys' bevat uitstekende live-opnamen van juist genoemde klassiekers als Close, Relayer en Fragile.quote:Op donderdag 30 september 2004 18:58 schreef fripper het volgende:
Zo is dat. Eerst de hoofdzaken , dan de bijzaken.
Het is hierboven al duidelijk gemaakt door de rest.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 01:31 schreef bleys het volgende:
[..]
Tsja, ik ga uit van de 'onervaren' luisteraar. Misschien teveel. Hoe dan ook, 90125 is een 'opwarmer' zoals ik zeg. En 'Keys' bevat uitstekende live-opnamen van juist genoemde klassiekers als Close, Relayer en Fragile.
OProg, je gaat een totaal onbekende met Yes toch niet gelijk opzadelen met The Gates Of Delirium?
Je moet niet vergeten dat mensen die niet naar prog luisteren onervaren, halve zolen zijn die niet in staat zijn tot het waarderen van goede muziek en gevormd moeten wordenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 07:49 schreef fripper het volgende:
Waarom ga je overigens steeds uit van de 'onervaren luisteraar' ? Vertel eens was je zelf leuk vind, dat is veel leuker om te lezen ! Als je hier weet uit te leggen waarom Relayer zo'n brilliante plaat is, dan gaan mensen er misschien ook nog naar luisteren.
Er zijn hier genoeg muziekliefhebbers die je best iets meer mag voorzetten dan 90125.
Zou eerder Fragile opgooien en dan pas Close to the edge. De "onervaren luisteraar" eerst wat middellange nummers laten horen in plaats van direct in het diepe gegooid te worden met complete plaatkantsymphoniëen is misschien wel een goed idee .quote:Op donderdag 30 september 2004 18:23 schreef OProg het volgende:
Deze volgorde snap ik nog minder dan de Genesis-volgorde.
Je raad iemand toch aan om met 'CLose to the Edge' te beginnen en daarna bijvoorbeeld 'Fragile'. 'Tales'' en Relayer' enzo
Ja, eerst naar school om je 'progdiploma' te halen: 100x verplicht naar "90125", "Invisible Touch", "Love Beach" en "Momentary Lapse of Reason" luisteren voordat je aan het 'moeilijke' werk kan beginnen. Waarom zouden er toch zo weinig nieuwe fans bijkomen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:12 schreef OProg het volgende:
Je moet niet vergeten dat mensen die niet naar prog luisteren onervaren, halve zolen zijn die niet in staat zijn tot het waarderen van goede muziek en gevormd moeten worden
Och, 90125 is iig stukken beter dan MLOR en al helemaal stukken beter dan Love Beachquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:56 schreef Zander het volgende:
[..]
Ja, eerst naar school om je 'progdiploma' te halen: 100x verplicht naar "90125", "Invisible Touch", "Love Beach" en "Momentary Lapse of Reason" luisteren voordat je aan het 'moeilijke' werk kan beginnen. Waarom zouden er toch zo weinig nieuwe fans bijkomen?
Dan mag jij als 'ervaren' luisteraar eens hier mee beginnenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 01:31 schreef bleys het volgende:
[..]
Tsja, ik ga uit van de 'onervaren' luisteraar. Misschien teveel.
Misschien niet de hele "Gates", maar "Soon" is zeker een goed stuk om mee te beginnen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 01:31 schreef bleys het volgende:
[..]
OProg, je gaat een totaal onbekende met Yes toch niet gelijk opzadelen met The Gates Of Delirium?
De rest van Gates ook wel hoor. Yesshows was een van de eerste platen van Yes die ik kocht, en the Gates of Delirium is nog steeds een van hun beste songs vind ik. Het was voor mij in ieder geval een reden om de rest van hun albums ook vrij snel te kopen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:37 schreef Relayer het volgende:
[..]
Misschien niet de hele "Gates", maar "Soon" is zeker een goed stuk om mee te beginnen.
En bekijk ook eens de DVD Yessymphonic. "Gates" krijgt niet voor niets het meeste applaus.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:00 schreef fripper het volgende:
[..]
De rest van Gates ook wel hoor. Yesshows was een van de eerste platen van Yes die ik kocht, en the Gates of Delirium is nog steeds een van hun beste songs vind ik. Het was voor mij in ieder geval een reden om de rest van hun albums ook vrij snel te kopen.
Volgende stap might be Close to the edgequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:57 schreef Norrage het volgende:
Moet nog wel een beetje aan Yes wennen maar een aantal nummers klinken zeker weten zeer aardig. Tot nu toe is mijn favoriet Roundabout, maar ja, ik heb pas een paar glimpen opgevangen...Wat lastig toegankelijk inderdaad.
Ik vond Yes in hun glorietijd ontoegankelijk, maar wel briljant. Ik heb aardig wat muziek van ze, maar moet me er nog steeds eens toe brengen er čcht goed naar te luisteren. Het is een band die qua muzikaliteit en techniek nog steeds op eenzame hoogte staat en dat zal voorlopig wel zo blijven.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:42 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Volgende stap might be Close to the edge
Nou nou...dat laatste is totale onzin natuurlijk. Bestaan zat bands van dat niveau.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:55 schreef progrock het volgende:
[..]
Ik vond Yes in hun glorietijd ontoegankelijk, maar wel briljant. Ik heb aardig wat muziek van ze, maar moet me er nog steeds eens toe brengen er čcht goed naar te luisteren. Het is een band die qua muzikaliteit en techniek nog steeds op eenzame hoogte staat en dat zal voorlopig wel zo blijven.
Bliven volhouden, toen ik "Close to the edge" voor het eerst hoorde vond ik het ook niks, en nu is het mijn favo Yes-plaatquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:57 schreef Norrage het volgende:
Moet nog wel een beetje aan Yes wennen maar een aantal nummers klinken zeker weten zeer aardig. Tot nu toe is mijn favoriet Roundabout, maar ja, ik heb pas een paar glimpen opgevangen...Wat lastig toegankelijk inderdaad.
Dankzij het orkest is deze DVD niet alleen een lust voor het oor, maar ook voor het oor. Vooral dat ene percussie-meisje.quote:Op zaterdag 2 september 2006 23:52 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik heb nu eindelijk de dvd van Yes en het symfonie orkest gekocht. Werkelijk een aanrader voor iedereen die zich bekocht voelt na het aanschaffen van bijvoorbeeld de Keys dvd. Mactig beeld en geluid. The Gates in een werkelijke sublieme uitvoering. Beter kun je het niet krijgen.
Wow....dat zou wat zijn!quote:Op donderdag 2 november 2006 17:44 schreef Relayer het volgende:
YES & ASIA: Classic Rock Revisited have posted the following newsitem:
MAJOR CONCERT TOUR ON TAP FOR 2007? YES & ASIA DISCUSS TOURING TOGETHER!
Inside sources tell Classic Rock Revisited that a major concert event is being planned as we type this story.
Due to the success of the 25th Anniversary tour with all four original members of Asia, a huge event is planned to unfold across the USA in 2007. Asia, comprised of Carl Palmer, Steve Howe, Geoff Downes and John Wetton, will take to the road opening for prog giants Yes. Howe, a member of both Asia and Yes, will play with both bands nightly.
An American band from the 80's is rumored to be offered the opening slot. No reports on who that band is yet.
If the plans come together then this could be THE concert event of the Summer of 2007. Stay tuned! As details unfold we will release them.
Mooi, als ze dan ook Nederland zouden bezoeken....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |