abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22227336
een paar maanden geleden hadden we het nog of het nonsens gevaar van RFID-chips. Het maakt toch nix uit dat de BAJA-VIP-Bezoekers een chip in hun bovenarm moeten dragen om tot de vip ruimte toegelaten te worden EN hun drankjes ermee te betalen < talk about marketing

dan is dit nieuws item die ik net tegenkwam op nieuwsplatform .nl nog juic-ier qua "ohw we hebben dit echt nodig, het kanniet anders"

Ik ben benieuwd hoelang het nog duurt voordat de helft van Nederland ook milder tegen zo'n arm of voorhoofds chip, aan gaat kijken:

lees & huiver:
quote:
160 werknemers krijgen rfid-chip

Chips ter grootte van een graankorrel werden in de armen van 160 werknemers van procureur generaal Rafael Macedo de la Concha geïmplanteerd om ze toegang te geven tot beveiligde delen van het hoofdkantoor.

Voorheen werden dergelijke RFID (radio frequentie identificatie) chips vooral gebruikt om dieren te labelen. In Nederland staan met RFID chips gelabelde produkten op het punt in de schappen van winkels te belanden, met het doel diefstal te verminderen. In Mexico staan meer mensen in de rij om gelabeld te worden. Het Mexicaanse leger, de politie en het personeel van de president zouden wel eens snel kunnen volgen, meldt de Associated Press van Mexico op 14 juli 2004.

Of de werknemers zelf iets te zeggen hebben over deze 'veiligheidsmaatregel' is onduidelijk. VeriChip corp. een afdeling van Applied Digital Solutions heeft de chips geproduceerd. Ze zegt al 7000 chips te hebben verkocht over de hele wereld. in Mexico hebben 1000 mensen zich laten implanteren om hun medische gegevens in hun lichaam vast te leggen.

In Amerika moet de Food and Drug Administration zich nog uitspreken over de toelaatbaarheid van deze RFID chips voor medische doeleinden. De marketing loopt weer eens vooruit op de regelgeving. De privacy van mensen komt mogelijk nog meer op het spel te staan met de ontwikkeling van technieken om de geïmplanteerde chips te localiseren. Iedere chip, inclusief de persoon die eromheen zit, zou zo op elk gewenst moment opgespoord en gevolgd kunnen worden. De directeur van een Japanse basisschool in Osaka heeft onlangs besloten alle leerlingen te chippen. Schooltassen, kleding en naamkaartjes kunnen van een chip voorzien worden en zullen op diverse locaties door toegangspoortjes worden uitgelezen. De bewegingen van de kinderen kunnen zo in de gaten worden gehouden, schrijft Jo Best op CNETAsia op 12 juli jongstleden.

In Mexico zijn global 'positioning chips' al een normaal verschijnsel op juwelen en kleding. Er is onlangs zelfs een bende kidnappers opgerold genaamd 'Los Chips' omdat zij hun slachtoffers onderzochten op chips die hun locatie zouden kunnen verraden. (Herman van Wietmarschen)
pi_22227390
In principe heb ik er niet zo veel op tegen, zolang het maar niet meer traceble wordt dan je nu al bent met je betaal- en bonuspassen etc. (Of telefoon for that matter.)
[KNE]-Mod
pi_22227677
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:01 schreef ThE_ED het volgende:
In principe heb ik er niet zo veel op tegen, zolang het maar niet meer traceble wordt dan je nu al bent met je betaal- en bonuspassen etc. (Of telefoon for that matter.)
en hoe reeel denk je zelf dat dit beeld is?

de wereld gonst van de verhalen waar dit soort praktijken dus juist wel uitgevoerd worden
  maandag 27 september 2004 @ 00:14:36 #4
15985 huiz
Man in Black
pi_22227689
Er is toch ook een discotheek hier in Nederland waar bezoekers zich kunnen labelen met een chip in de arm? En Amerika is in staat om de nieuwe paspoorten voorzien van chips op 20m afstand al te kunnen bekijken. Dus of je zo'n chip hebt of een paspoort op zak hebt, maakt niet zoveel uit.

Het lijkt erop of dit soort zaken gewoon eenvoudig geaccepteerd worden door de samenleving.
Scope Pure Colombia BV
pi_22227781
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:13 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

en hoe reeel denk je zelf dat dit beeld is?

de wereld gonst van de verhalen waar dit soort praktijken dus juist wel uitgevoerd worden :}
Van praktijken gonzen?
Anyway;

Ik denk dat het inderdaad niet echt reeël is, van de ander ekant kan de mens tegenwoordig steeds beter omgaan met relatieve privacy. We schermen ons steeds meer af, maar een privé gesprek voeren in de trein is daarvoor in de plaats gekomen. Op zich is dat nog niet vergelijkbaar, en tot op heden is het ook nog meestal zo dat je als je het zou willen redelijk anoniem door het leven kunt; iets dat met een chip in je natuurlijk veel moeilijker dan wel onmogelijk wordt.

Als het echt gemeengoed gaat worden vind ik wel dat er enige regulering voor moet gaan komen, maar dan nog heb je het gevaar dat er maar 1x iemand verkeerde dingen mee hoeft te gaan doen en je privacy is direct een stuk minder. zolang het nog bij nuttige persoonsgerichte info blijft vind ik het niet erg, maar ik vrees zelf vooral de ongewenste benaderingen op basis van de verkregen gegevens.

Overigens, vergis je niet; vrij persoonlijke data over heel veel Nederlanders is ook nu al verkrijgbaar. Wie wat waar koopt enzo bijvoorbeeld. Of in bepaalde wijken hypotheken gaan aflopen etc.

Wat betreft doemscenario's als zou het tot een 2e holocaust kunnen zorgen; daar zie ik niet zoveel in, daarnaast zijn er veel andere oorzaken die daar net zo goed voor zouden kunnen zorgen.
[KNE]-Mod
pi_22228160
binnenkort lopen we met alluminiumfoilie op onze kop
wordt dat uit films toch nog realiteit
pi_22230033
Schapen...
Ja Ja , ik kom het wel weer maken !! domme doos..!!
  maandag 27 september 2004 @ 08:21:49 #8
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_22230348
schapen?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_22230408
Geen brol in mijn lijf !!!
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 27 september 2004 @ 09:07:11 #10
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22230649
quote:
Op maandag 27 september 2004 08:34 schreef UncleScorp het volgende:
Tsja, bijna niemand zegt zoiets te willen, ondertussen heeft naast een gewoon paspoort bijna iedereen een bankpasje of wat, een mobiele telefoon en een bonuskaart, en vullen we allemaal braaf kortingsformuliertjes in.
[KNE]-Mod
pi_22230694
Jep, een mobiele telefoon is eigenlijk hetzelfde principe. Het tracen wordt dankzij zo'n chip wat makkelijker.
  maandag 27 september 2004 @ 09:16:15 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22230725
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:12 schreef Redux het volgende:
Jep, een mobiele telefoon is eigenlijk hetzelfde principe. Het tracen wordt dankzij zo'n chip wat makkelijker.
En je hebt niet meer de keuze hem thuis te laten, een erg belangrijk nadeel vind ik.
[KNE]-Mod
pi_22230756
Dat klopt, maar ik heb nog nooit in m'n leventje m'n gsm thuis gelaten omdat ik bang was dat 'men' me zou kunnen traceren. Ik zou dat wel doen als ik iets crimineels in gedachte zou hebben.
  maandag 27 september 2004 @ 09:27:19 #14
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22230816
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:20 schreef Redux het volgende:
Dat klopt, maar ik heb nog nooit in m'n leventje m'n gsm thuis gelaten omdat ik bang was dat 'men' me zou kunnen traceren. Ik zou dat wel doen als ik iets crimineels in gedachte zou hebben.
Nee, ok inderdaad, van de andere kant lijkt zo'n chip er juist speciaal voor te zijn om je ergens te kunnen inloggen en om je over te kunnen traceren, vooral in dit laatste geval wijkt dat wel af van het telefoonverkeer, waar het actief traceren niet echt een taak is die men (de telefoonbedrijven) op zich neemt.
[KNE]-Mod
pi_22230947
Het tracen van GSM's zit toch ook al in de lift ?
Onlangs iets over gelezen dat men binnekort zou kunnen tracen waar de beller zich bevindt. (zoals voor werknemers op de baan enzo)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_22230966
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:07 schreef ThE_ED het volgende:
Tsja, bijna niemand zegt zoiets te willen, ondertussen heeft naast een gewoon paspoort bijna iedereen een bankpasje of wat, een mobiele telefoon en een bonuskaart, en vullen we allemaal braaf kortingsformuliertjes in.
Mja dat zit nog niet IN uw lijf hé... groot verschil toch ... vandaag de dag kan je nog steeds zonder creditcard of mobieltje hoor.
Bonuskaart en kortingsbonnetjes ... euh ... NL zeker ?

Maar toch geen chip inplanten voor onze "veiligheid" zeker.
Zoals al die geruchten de laatste van terrors in NL ... lol ... maak de mensen maar genoeg bang en ze slikken alles.
  maandag 27 september 2004 @ 09:44:35 #17
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22230970
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:41 schreef UncleScorp het volgende:
Het tracen van GSM's zit toch ook al in de lift ?
Onlangs iets over gelezen dat men binnekort zou kunnen tracen waar de beller zich bevindt. (zoals voor werknemers op de baan enzo)
Het kan nu al vrij precies, maar het is veel te veel moeite en dataverkeer om zoiets constant te gaan monitoren. Alleen op verzoek (van de politie..) wordt er wel nagegaan wanneer iemand waar was.
[KNE]-Mod
pi_22230990
Je kan pakketdiensten al real-time traceren mbv navigatiesystemen. Wij werken bv aan een applicatie waarmee je online kan zien waar je chaffeurs zich bevinden, op 10 meter nauwkeurig.
  maandag 27 september 2004 @ 09:46:47 #19
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22230995
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:44 schreef UncleScorp het volgende:

In belgie hebben ze vast andere methodes om gegevens te verkrijgen.
quote:
Zoals al die geruchten de laatste van terrors in NL ... lol ... maak de mensen maar genoeg bang en ze slikken alles.
Dat is wel een beetje zo natuurlijk, maar ik denk dat NL wel meer een target is dan België. Van de andere kant geloof ik nooit dat Nederland nu direct met stip op 1 staat op een lijstej met nog af te werken landen.
[KNE]-Mod
pi_22231038
Belgie zal niet zo snel een doelwit worden ... het is gewoon een draaischijf van criminaliteit en corruptie ...

Ow dus als je een kortingbonnetje afgeeft in bijv Aldi, en je betaalt contant , dan heb je gegevens vrijgegeven ?
  maandag 27 september 2004 @ 09:52:34 #21
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22231053
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:50 schreef UncleScorp het volgende:
Ow dus als je een kortingbonnetje afgeeft in bijv Aldi, en je betaalt contant , dan heb je gegevens vrijgegeven ?
Ligt eraan hoe slim de Aldi is, als ze de bonnetjes coderen per wijk dan wel natuurlijk, anders niet, tenzij je je adresgegevens moet invullen.
[KNE]-Mod
pi_22231090
De bonuskaart van de albert heijn is net zo. Opzich een mooi systeem, door het laten scannen van die kaart krijg je korting op bepaalde producten, maar ondertussen wordt precies geregistreerd wat je koopt. Daar kun je allerlei acties aan verbinden. Zo kun je gerichte reclame versturen bv, iets wat zeer aantrekkelijk is in de retail wereld.
pi_22231150
ja idd zoals ketens die hun eigen creditcards uitgeven ... gemakkelijk betalen ... en registreren van je koopgedrag natuurlijk.
Ik heb minder problemen met het vrijgeven wanneer ik nog es een pot choco koop, dan dat ze continu kunnen zien waar ik mij bevind, of automatisch geregistreerd wordt als ik ergens binnenkom.
  maandag 27 september 2004 @ 10:02:11 #24
26467 raphidae
...antichrist...
pi_22231176
Ik word in december of februari gechipped door VeriChip \o/
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  maandag 27 september 2004 @ 10:06:01 #25
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_22231239
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:55 schreef Redux het volgende:
De bonuskaart van de albert heijn is net zo. Opzich een mooi systeem, door het laten scannen van die kaart krijg je korting op bepaalde producten, maar ondertussen wordt precies geregistreerd wat je koopt. Daar kun je allerlei acties aan verbinden. Zo kun je gerichte reclame versturen bv, iets wat zeer aantrekkelijk is in de retail wereld.
behalve dat je bij die bonuskaart niet je naam en adres hoeft te geven...'t is dus wel anoniem
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 27 september 2004 @ 10:10:08 #26
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22231296
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:06 schreef Abbadon het volgende:

[..]

behalve dat je bij die bonuskaart niet je naam en adres hoeft te geven...'t is dus wel anoniem
Maar ivm die bankactie van toen hebben veel mensen dat toch wel gedaan.
[KNE]-Mod
pi_22231301
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:06 schreef Abbadon het volgende:
Hoeft niet, maar je moet wel een formuliertje invullen bij het aanvragen van zo'n kaart. En ik heb het vermoeden dat de meerderheid van de bonuskaaraanvragers hun formuliertje netjes naar waarheid invullen..
  maandag 27 september 2004 @ 10:11:27 #28
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_22231313
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:10 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Maar ivm die bankactie van toen hebben veel mensen dat toch wel gedaan.
tja, mensen zijn niet zo slim..zodra er iets te halen valt laten ze hun privacy graag vallen, om dan later te gaan zeuren...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 27 september 2004 @ 10:12:04 #29
102636 Snurk
Life's a bitch, sometimes
pi_22231321
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:20 schreef Redux het volgende:
Ik laat mijn mobiel weleens thuis liggen, niet omdat ik iets strafsbaars ga doen, maar meer voor mijn 'rust'. Het hoeft dus niet altijd criminele intenties te zijn.
  maandag 27 september 2004 @ 10:12:33 #30
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_22231325
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:10 schreef Redux het volgende:

Hoeft niet, maar je moet wel een formuliertje invullen bij het aanvragen van zo'n kaart. En ik heb het vermoeden dat de meerderheid van de bonuskaaraanvragers hun formuliertje netjes naar waarheid invullen..
klopt, maar dat is hun eigen verantwoordelijkheid...op zich kan je het AH niet kwalijk nemen dat ze die gegevens proberen te krijgen, en als mensen die dan geven....
pi_22231338
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:12 schreef Snurk het volgende:
Ik laat mijn mobiel weleens thuis liggen, niet omdat ik iets strafsbaars zou gaan doen, maar meer voor mijn 'rust'. Het hoeft dus niet altijd criminele intenties te zijn.
Je mobiel thuislaten omdat je niet gestoord wil worden is iets anders dan je mobiel thuislaten omdat je niet getraceerd wil worden.
pi_22231444
Nee dank je, ik bepaal zelf wel wat er in mijn lijf in en uit gaat
Waarom geen piercing met een chip ofzo, die kan je nog uitdoen Ik zie m'n neus al over de toonbank van de supermarkt gaan.
  maandag 27 september 2004 @ 13:14:26 #33
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_22234469
de potentie van zo'n chip is leuk .. .eventueel
maar doe mij hem maar in een goed zakje mee, dan laat ik hem wel 10 jaar later implanten als ik het echt vertrouw, logische optie , maar ik vrees dat die niet zal bestaan

ps
Get chipped!! menselijke chippromo-campagne
Get chipped!! menselijke chippromo-campagne deel 2
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  maandag 27 september 2004 @ 13:47:29 #34
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22235148
Tja het heb voordelen en nadelen. Zolang ze mensen de keuze laten (wat niet gaat gebeuren uiteindelijk) vind ik het een prima ding.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  maandag 27 september 2004 @ 14:00:23 #35
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_22235408
quote:
Op maandag 27 september 2004 13:14 schreef coz het volgende:
de potentie van zo'n chip is leuk .. .eventueel
maar doe mij hem maar in een goed zakje mee, dan laat ik hem wel 10 jaar later implanten als ik het echt vertrouw, logische optie , maar ik vrees dat die niet zal bestaan
probleem is dat zo'n ding, zodra je het niet implanteerd, niet meer 'persoonlijk' is...als je 'm los bij je hebt kan ie gestolen worden, of uitgeleend etc...
  maandag 27 september 2004 @ 14:01:59 #36
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22235437
Stel nu dat ze een scanner maken die je ook kan identificeren. Dan heb je dus niks in je lijf maar ze weten toch waar je bent. (Ala minority report) Zouden jullie daar ook allemaal op tegen zijn?
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  maandag 27 september 2004 @ 16:01:25 #37
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_22237951
quote:
Op maandag 27 september 2004 13:47 schreef livEliveD het volgende:
Tja het heb voordelen en nadelen. Zolang ze mensen de keuze laten (wat niet gaat gebeuren uiteindelijk) vind ik het een prima ding.
Je geeft het zelf aan dat eht volgens jouw uiteindelijk verkeerd zal gaan. Als dat klopt is het dus een slechte ontwikkeling. Nou is het nog de vraag of het inderdaad zo is, maar het geeft wel teveel macht aan enkele personen. En daar schuilt een te groot gevaar in.

Wat betreft minority report, als ze een soortgelijk systeem ontwikkelen heeft dat dezelfde gevolgen als een geimplementeerrde chip. Dus lijkt me dat daarover de meningen hetzelfde zijn.
Gezichtsherkenning via camera's wordt wel steeds beter en gebruikt op vliegvelden dus wie weet gaan we wel die kant op.
  maandag 27 september 2004 @ 18:31:21 #38
90061 coz
pi_22241425
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:00 schreef Abbadon het volgende:
probleem is dat zo'n ding, zodra je het niet implanteerd, niet meer 'persoonlijk' is...als je 'm los bij je hebt kan ie gestolen worden, of uitgeleend etc...
ja ende nee
gestolen kan altijd wel ,beetje bruut maar als je wil ....
en uitlenen is ook niet bezwaarlijk, praktisch hetzelfde als je pas en pincode uitlenen

dat zijn toch juist de argumenten waarom er zorgen gemaakt worden om die techniek,
het is namelijk wel persoonlijk (had ik begrepen, qua # iig )
zodra big brother zegt dat iemand anders jouw paspoort niet in ze handen mag hebben (vergelijking) (en dan behalve douane) ongeacht of het zinvol is om het uberhaubt uit te lenen dan zou men ook zeggen dat het best ver gaat, toch ?
pi_22244897
Ik zal nooit een chip accepteren.
Desnoods snij ik het er zelf uit.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_22245114
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Mja dat zit nog niet IN uw lijf hé... groot verschil toch ... vandaag de dag kan je nog steeds zonder creditcard of mobieltje hoor.

dat zeg ik GAMMA!

want ik zeik nl. helemaal niet over het feit dat we onszelf moeten beschermen...... maar tegen het feit dat de wereld en de boeken en de juiste bladen GONZEN van de verhalen en gefundeerde theorieen, dat die hele Irak-war & the WAR on terrorism BULLSHIT blijken te zijn omdat ze die aanslagen ZELLUF in scene hebben gezet....voor weet ik wat voor doel, die gekke machtswellustelingen in hun kop hebben gehaald, en dan moet ik zeker obv deze feiten, die de Amerikaanse overheid niet eens kan weerspreken (waar blijven ze nou allemaal, nu dat zelfs hun eigen volk komt met feiten dat 9/11 vol met leugens zit: Officiële versie valt steeds verder uit elkaar)

EEN CHIP IN M"N VOORHOOFD OF ARM GAAN LATEN PLAATSEN, zijn die gasten helemaal GEK geworden ofzo, denken ze nou echt dat iedereen hier op de wereld een en die onzin linea directa gaat slikken..... wie voert er nou al jaren oorlog, ik toch zeker niet?
  maandag 27 september 2004 @ 22:11:19 #41
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22247254
quote:
Op maandag 27 september 2004 20:50 schreef Balthar het volgende:
Ik zal nooit een chip accepteren.
Desnoods snij ik het er zelf uit.
Straks kun je niet meer zonder betalen. Ga je dan zwerven of stelen?
pi_22247986
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:11 schreef livEliveD het volgende:

[..]

ik denk niet dat dat ooit zal gebeuren op de markt lijkt het me bijvoorbeeld onmogelijk om zoiets te gebruiken.
het zal de pinpas en creditcard geheel of gedeeltelijk vervangen maar geen contant geld denk ik
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  maandag 27 september 2004 @ 22:52:27 #43
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22248328
Ik denk dat geld zelf helemaal verdwijnt en je alleen nog nummers overhoud zeg maar. Virtueel geld
pi_22248888
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:52 schreef livEliveD het volgende:
Ik denk dat geld zelf helemaal verdwijnt en je alleen nog nummers overhoud zeg maar. Virtueel geld
er zal toch iets van een pincode of een apperaat voor biometrische herkenning aan gekoppelt moeten worden wil niet iedereen die iets in zn handen krijgt om je chip te scannen je hele bankrekening leeg kunnen trekken.
en op bijvoorbeeld de markt lijkt me dit niet mogelijk en als klanten met contant geld blijven betalen zal het niet verdwijnen
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  maandag 27 september 2004 @ 23:37:11 #45
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22249393
Mwa ik denk dat dingen als een markt geleidelijk zullen verdwijnen. Tis niet meer van deze tijd enzo. Pincode is een idee idd of een chippie in je lijf
Als ie ook nog alarm slaat als hij geen hartslag meer meet kunnen ze hem ook niet zo snel meer jatten
  dinsdag 28 september 2004 @ 00:08:42 #46
90061 coz
pi_22250087
doet me denken aan de docu op disco over het aanpassen van de mens
dan dus met onderdelen en ik weet niet of ze ook een chip behandeld hadden
wat dat laatste heb je wel die man die zijn zenuwstelsen had aangesloten op een chip
een interessant stuk daarin was ook dat iemand zei dat er uiteindelijk 2 typen mens zullen zijn
de veranderden en de mens
kijk nu nog kun je bij de bank geld halen
nu nog kun je ook bij de kassa zonder je pin betalen, met contant geld dus
sterker nog, je kan zelfs nog met een theezakje langs de deur en steeds proberen het ruilen totdat je iets beters hebt .. my point being ; de opmerking dat er toch ernstige kwesties aan verbonden zijn
alles leuk en aardig en iedereen zou het zelf maar moeten weten of ze mee willen doen of niet
in principe dus en dan zonder naar de mogelijke conspiracy er nog bij te kijken
maar het zou dus het mooist zijn als deze toepassing niet alles vervangt maar een toevoeging is
dan nog kan je weer net als waar die man voor waarschuwde ook nog eens kunnen bedenken hoe het daarna gaat als er die twee groepen zijn
kijken de verbeterden met minachting naar de gewonen of gaan ze vreedzaam als 1e en 3e wereld naast elkaar leven
pi_22253633
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:11 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Verhuizen of in uiterste nood in het verzet. Als mensen gechipt gaan worden is het einde vrijheid.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  dinsdag 28 september 2004 @ 12:44:01 #48
90061 coz
pi_22256639
dat zeg ik .. als toevoeging is het een ander verhaal als 'gedwongen' chippen
en dat is slechts een van de discussiepunten
pi_22264722
ik heb er op de volgende punten wat op tegen:

- dag privacy! het is nu al een koud kunstje om iemand te traceren via GSM-gebruik, maar zo wordt het allemaal een beetje te makkelijk. en denk maar niet dat de BVD alleen maar criminelen gaat traceren. zo is het ook bekend dat bewakers die in de viewing-ruimtes van bewakingscamera's zitten, uit verveling inzoemen op de borspartijen van vrouwen en met z'n allen jou uit lachen, wanneer jij je tram net niet haalt. plus: vind jij het een fijn gevoel wanneer iemand over je schouder mee kijkt, terwijl jij je krantje aan het lezen bent? ik neem aan van niet en dat is waarom privacy zo belangrijk is.

- het is zo fraudegevoelig als de pest! elke beveiliging is gemaakt om gekraakt te worden (wet van het drama) en dat zal ook gebeuren. aangezien alle betaalsystemen worden aangesloten op een centraal punt, en alles met elkaar in verbinding staat, ben je altijd een mooi doelwit voor hackers.

dus nee, ik betaal wel gewoon kontant graag
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 28 september 2004 @ 18:26:44 #50
90061 coz
pi_22265123
beveiliging is gemaakt om gekraakt te worden
uuh bijna
elke beveiliging kan geen 100% zijn want anders kan je er geen gebruik meer van maken
ga maar na het enige waarneer je geld veilig is zal zijn in een kluis.. maar dan kan je het niet (letterlijk) uitgeven

waarneer is een computer veilig , losgekoppeld van het net , zonder stroom zonder toetsenbord zonder muis .. ingegoten in een blok beton , in een kluis .. en dan het liefst nog in de fundering van een gebouw .. maar dan kun je dus weer niets doen

elke beveiliging is gemaakt om addequat te beveiligen, behalve tegen degene met de sleutel
in de praktijk betekend dat dus wel
beveiliging is gemaakt om gekraakt te worden
pi_22266841
yep, wet van de drama; boten zijn gemaakt om te zinken, landen zijn gemaakt om te vallen ect.
pi_22268436
en iedereen gaat dood
maar een chip kan moeilijk gerold worden zonder dat je het zelf door hebt en dat kan bij je kontant geld wel weer
pi_22273401
nou...een digitale transactie gaat sneller dan het rollen van een zak. ik denk dat je er niet snel achter zou komen.
pi_22276444
mensen probeer nou eens vooruit te kijken op die komende 25 jaar (remember dat we in de laatste 50 jaarmeer dan 10x zo snel als voorgaande jaren/eeuwen heel snel zijn gegaan met techniek en het houdt niet op )

als we volgend jaar al beginnen aan de chip, waar zitten wij natuurlijke mensen dan op over 25 jaar?

heeft er iemand verbeeldingskracht hiero? please kom met je suggesties, laten we dit nou eens verder nemen dan alleen die chip in je voorhoofd < ik bedoel dit staat toch al binnen enkele jaren te gebeuren....maar wat nog meer daarna??
pi_22295179
tja...je kan met implantaten zeer ver gaan. je kunt misschien binnekort extra geheugen 'kopen' of zorgen dat je een orgasme krijgt me de druk op de knop. maar het is ook al gelukt om ratten d.m.v. een chip een bepaalde emotie te laten voelen. zo kun je iemand met de druk op de knop boos of verliefd laten worden. erg gevaarlijke technologie en het past in een rijstkorrel. dus voor je het weet is jou nieuwe veri-chip een 'weapon of mass-manipulation'.
pi_22316924
quote:
Op woensdag 29 september 2004 21:50 schreef NgInE het volgende:
tja...je kan met implantaten zeer ver gaan. je kunt misschien binnekort extra geheugen 'kopen' of zorgen dat je een orgasme krijgt me de druk op de knop. maar het is ook al gelukt om ratten d.m.v. een chip een bepaalde emotie te laten voelen. zo kun je iemand met de druk op de knop boos of verliefd laten worden. erg gevaarlijke technologie en het past in een rijstkorrel. dus voor je het weet is jou nieuwe veri-chip een 'weapon of mass-manipulation'.
precies!

en als je je dan ook nog eens bedenkt op wat voor termijn dit kan gebeuren, krijg ik het schaamrood op m'n kaken als ik m'n kinderen aankijk en daaraan denk....

wat is dit nou voor vooruitzicht die wij onze kinderen bieden, vooral als er zo mee omgegaan wordt > binnen enkele jaren zullen we waarschijnlijk niet eens meer een keuze hebben en krijg je die dingen verplicht geimplanteerd onder het motto "zo leven we in een veiligere samenleving"
pi_22317255
Je kan het ook positief bekijken. Je zou maar dankzij een chip je ontvoerde kind terug krijgen, of je zou je kind maar kwijt zijn op een vol strand. Die technologie heeft ook z'n positieve kanten, en ik denk dat je eerder die kanten moet bekijken dan de 'enge' doomscenario kanten.
  donderdag 30 september 2004 @ 21:26:36 #58
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_22317483
ja je zou je kop in het zand kunnen steken en denken dat iedereen altijd het beste met je voor heeft...

Een beetje kritisch zijn bij de huidige ontwikkelingen mag best wel eens hoor.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_22317646
quote:
Op donderdag 30 september 2004 21:26 schreef OpenYourMind het volgende:
ja je zou je kop in het zand kunnen steken en denken dat iedereen altijd het beste met je voor heeft...

Een beetje kritisch zijn bij de huidige ontwikkelingen mag best wel eens hoor.
Ja, je zou je mind maar eens openen zeg...
pi_22317648
quote:
Op donderdag 30 september 2004 21:20 schreef Redux het volgende:
Je kan het ook positief bekijken. Je zou maar dankzij een chip je ontvoerde kind terug krijgen, of je zou je kind maar kwijt zijn op een vol strand. Die technologie heeft ook z'n positieve kanten, en ik denk dat je eerder die kanten moet bekijken dan de 'enge' doomscenario kanten.
dit vind ik dus helemaal geen postieve manier van de zaak bekijken. ontvoering in Nederland? dus jij ziet in de toekomst meer en meer een groter & groter wordend gat tussen arm&rijk? waardoor dit soort zaken extreme vormen aan gaat nemen en iedere rijke z'n kind dus bijna verplicht gaat laten implanteren (wat is trouwens het eerste dat ze er gelijk uitsnijden, denk jij?)
pi_22317802
quote:
Op donderdag 30 september 2004 21:32 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

dit vind ik dus helemaal geen postieve manier van de zaak bekijken. ontvoering in Nederland? dus jij ziet in de toekomst meer en meer een groter & groter wordend gat tussen arm&rijk? waardoor dit soort zaken extreme vormen aan gaat nemen en iedere rijke z'n kind dus bijna verplicht gaat laten implanteren (wat is trouwens het eerste dat ze er gelijk uitsnijden, denk jij?)
Herinner je je nog dat meisje in Friesland? Onlangs is nog een kind ontvoerd. Maar het is maar 1 voorbeeld.
Hoezo zie ik een grotern en groter wordend gat tussen arm & rijk? Waar haal je dat vandaan? Dat bv bobo's in de jaren 80 een draagbare telefoon hadden heeft toch ook niet betekend dat nu alleen rijke mensen een gsm hebben? Trek zo'n ontwikkeling door op 10 jaar, en implant chips zijn gemeengoed.
pi_22318093
quote:
Op donderdag 30 september 2004 21:37 schreef Redux het volgende:

[..]

Herinner je je nog dat meisje in Friesland? Onlangs is nog een kind ontvoerd. Maar het is maar 1 voorbeeld.
Hoezo zie ik een grotern en groter wordend gat tussen arm & rijk? Waar haal je dat vandaan? Dat bv bobo's in de jaren 80 een draagbare telefoon hadden heeft toch ook niet betekend dat nu alleen rijke mensen een gsm hebben? Trek zo'n ontwikkeling door op 10 jaar, en implant chips zijn gemeengoed.
ook weer zo'n goed voorbeeld: de GSM

zou het gezond zijn voor ons denk je? daarbij de zogenaamde behoefte weggelaten.

bovendien geloof ik erin dat behoeftes in deze samenleving vnl gecreerd worden door de commercie. net zoals de chip. want de mens kan echt wel lang leven zonder implantaat hoor...

Straling
pi_22318165
Er is blijkbaar een behoefte aan communicatie. Dat hoeft niet ten nadele te gaan van sociale contacten. Zo zie je bv dat men vreesde dat het internet zou resulteren in wegvallen van winkels, etc. Maar niks van dat. Je ziet dat dingen als internet en gsm in de maatschappij worden opgenomen.
Ik geloof er niet zo in dat een gsm door de commercie wordt gepushed. Er is gewoon vraag naar, er is een behoefte naar.
En dat met die straling, er was onlangs toch weer een onderzoek gedaan waaruit bleek dat de straling niet voorkomt?
pi_22318612
sorry ik geloof allang niet meer in onderzoeken die ineens het tegendeel bewijzen.

straling is real! en zeer schadelijk voor ons mensen. wil je nu beweren dat die gsm masten geen straling afgeven die schadelijk voor ons zijn? heb je een link?

zo'n onderzoek doet me gelijk denken aan het nieuwe radar detector systeem van de politie, die eigenlijk illegaal is vanwege de extreem hoge straling en later door OM weer vrijgesproken op diezelfde feiten.
quote:
'Radardetector-detector is illegaal'
Het apparaat dat justitie gebruikt om radardetectors in auto's op te sporen, de zogeheten radardetector-detector (RDD), is volgens advocaat Hans Anker illegaal en mag niet worden gebruikt. De politie gebruikt de RDD sinds dit jaar, en kan daarmee simpel vaststellen of iemand een radardetector in zijn auto heeft. Het bezit van een radardetector in een auto is sedert 1 januari van dit jaar verboden.

Volgens Anker is echter uit onderzoek gebleken dat de RDD niet voldoet aan de Europese richtlijnen. De jurist, die in het bezit is van het rapport dat is opgesteld door het onderzoeksbureau Dare Consultancy, heeft naar aanleiding daarvan gisteren onmiddellijk gevraagd actie te ondernemen tegen de RDD. Anker: ''Justitie heeft apparatuur gebruikt die in strijd is met de regelgeving. Dat is natuurlijk absurd. Want als je je als burger aan de regels dient te houden, dan mag je verwachten dat de overheid dat zeker doet.''

Als de RDD inderdaad niet is toegestaan is het apparaat van ruim 45.000 euro in een klap waardeloos geworden. Bovendien kunnen nu bekeurde automobilisten hun radardetector terugeisen en hun boete, 250 euro, terugclaimen. Anker zegt op korte termijn hierover een proefproces te starten.

In ons land rijden naar schatting nog 70.000 automobilisten rond met een verboden radardetector. Overigens zijn er al mensen bezig met het maken van een zogeheten 'RDD-killer', die een radardetector zodanig maskeert dat een RDD hem niet meer kan opsporen.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 00:10:06 #65
90061 coz
pi_22322246
quote:
Op donderdag 30 september 2004 21:32 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
(wat is trouwens het eerste dat ze er gelijk uitsnijden, denk jij?)
quote:
Op donderdag 30 september 2004 21:37 schreef Redux het volgende:
er was in het andere topic al gezegd dat er mss wel een feature in kan komen dat een signaal geeft op het moment dat het chppie eruit is .. of lees geen hartfunctie meer detect

problem remains though

de chip kan terrorisme en ontvoering etc etc hooguit onderdrukken in de zin dat het sneller op te sporen is, thats it..

maar sowiezo het onderwerp van uitsnijden wordt niet aangeraakt
er is al een bedrijf wat alle werknemers deuren laat openen met zo'n chip

combineer dat eens
een mes, een chip, simsalabim, sesam open u
pi_22324488
of gewoon ff een hand of arm afhakken...jaja: veilig
pi_22325419
quote:
Op donderdag 30 september 2004 22:02 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
sorry ik geloof allang niet meer in onderzoeken die ineens het tegendeel bewijzen.

straling is real! en zeer schadelijk voor ons mensen. wil je nu beweren dat die gsm masten geen straling afgeven die schadelijk voor ons zijn? heb je een link?

zo'n onderzoek doet me gelijk denken aan het nieuwe radar detector systeem van de politie, die eigenlijk illegaal is vanwege de extreem hoge straling en later door OM weer vrijgesproken op diezelfde feiten.
[..]
Je haalt zelf het straling aspect van de gsm aan hoor... Je gelooft wel onderzoeken dat gsm straling gevaarlijk is, maar je gelooft geen onderzoeken dat gsm straling niet gevaarlijk is? Petje af!
pi_22325452
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:10 schreef coz het volgende:

[..]

[..]

er was in het andere topic al gezegd dat er mss wel een feature in kan komen dat een signaal geeft op het moment dat het chppie eruit is .. of lees geen hartfunctie meer detect

problem remains though

de chip kan terrorisme en ontvoering etc etc hooguit onderdrukken in de zin dat het sneller op te sporen is, thats it..

maar sowiezo het onderwerp van uitsnijden wordt niet aangeraakt
er is al een bedrijf wat alle werknemers deuren laat openen met zo'n chip

combineer dat eens
een mes, een chip, simsalabim, sesam open u
Tsja, als je punt is dat een implantchip makkelijk te jatten is, en op zo'n manier makkelijk toegang te verkrijgen is, pasjes zijn ook makkelijk te jatten.
Stel ik hoef geen bankpas meer te gebruiken om geld af te halen, maar een implant chip volstaat, het lijkt mij dat de stap voor iemand die kwaad wil eerder een pasje + code van iemand steelt dan dat diegene met een mes een persoon gaat bewerken om op die manier de rekening van die persoon te kunnen plunderen.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 11:37:21 #69
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22327665
Das ook zoiets idd. Als de helft die chip heeft en de andere helft daardoor meer last krijgt van de nadelen (zoals minder plekken om hun pas te gebruiken, minder toegang tot plaatsen, meer criminaliteit) dan heb je kans dat het ineens heel hard kan gaan en voor je het weet heeft iedereen zo'n chippie
pi_22328321
yep. en dat valt ook best wel te forseren. mijn vriendin heeft al duidelijk gemaakt dat wanneer ik een te grote mond open ga trekken wanneer die dingen op de markt komen en zij ook problemen krijgt dat wij b.v. niet op vakantie kunnen, omdat we daarvoor een chip nodig hebben, dat ze dan bij me weggaat dus ik hoop maar dat liefde idd alles overheerst, want ik ben echt niet van plan om zo een ding in m'n arm te proppen
pi_22460847
quote:
Op donderdag 30 september 2004 22:02 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
quote:
Stralingswaarden 300 mobieltjes op één site

Donderdag, 7 oktober 2004 - Fabrikanten van mobieltjes hebben voor het eerst gegevens omtrent het stralingsniveau van hun toestellen beschikbaar gesteld voor publicatie.

Het Mobile Manufacturers Forum (MMF), een Europese organisatie waarin de meeste fabrikanten van mobiele telefoons zijn verenigd, heeft vorige week een pagina op zijn website geplaatst waarop informatie wordt gegeven over de zogeheten Specific Absorption Rate (SAR) waarden van meer dan driehonderd modellen.

De SAR is de verhouding waarin het menselijk lichaam de straling die uit de mobieltjes komt absorbeert.

De stralingsniveaus van de toestellen die op de website zijn vermeld varieert van 0,12 watt per kilogram (w/kg) tot ongeveer 1,5 w/kg hetgeen ruimschoots ligt onder de limiet van twee w/kg die door deInternational Commission on Non-Ionizing Radiation Protection als veilig wordt aangemerkt.

De meeste fabrikanten hebben de SAR-niveaus in de kleine lettertjes van de gebruiksaanwijzingen van de diverse toestellen opgenomen en een aantal van hen vermeldt ze ook op hun website, maar het was tot nu toe een hels karwei om ze met elkaar te kunnen vergelijken.

Michael Milligan van de MMF vertelt dat het opzetten van de vergelijkingswebsite zo'n acht weken in beslag heeft genomen.

Blootgesteld
Van verschillende kanten is erop aangedrongen om de SAR-waarden op iedere mobiele telefoon te vermelden zodat gebruikers kunnen zien aan welke stralingsniveaus zij mogelijk worden blootgesteld.

Michael Milligan zegt dat de fabrikanten deze maatregel van de hand wijzen omdat zij bang zijn dat de gebruikers deze informatie zullen opvatten als een uitspraak over de relatieve veiligheid van een toestel. Milligan: "Wij hebben altijd de opvatting gehuldigd dat de informatie gezien moet worden in zijn context. De SAR is geen indicatie van de relatieve veiligheid maar het gaat om het voldoen aan de stralingslimieten."
http://www.webwereld.nl/nieuws/19692.phtml

Dank u.
pi_22460951
Als er onderzoeken gedaan worden naar schadelijkheid van iets, zijn er altijd pro en contra's, en elk individu zal geloven wat hij wil geloven ...
quote:
Donderdag, 7 oktober 2004 - Fabrikanten van mobieltjes hebben voor het eerst gegevens omtrent het stralingsniveau van hun toestellen beschikbaar gesteld voor publicatie.
Wow pas in 2004 ? Hoelang GSM'en we nu al ? Daarvoor was deze informatie van geen belang wss. Als de consument niets vraagt kan je beter niets zeggen.
pi_22461024
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:21 schreef UncleScorp het volgende:
Wow pas in 2004 ? Hoelang GSM'en we nu al ? Daarvoor was deze informatie van geen belang wss. Als de consument niets vraagt kan je beter niets zeggen.
Beter laat dan nooit, niet?
Punt is dat het vermoeden die blackgirl uitsprak niet klopt. Als ze dat vermoeden meeneemt als argument om tegen implantchips te zijn, zou ze die mening wellicht nog eens moeten herzien.
pi_22461046
Ik had wel verwacht dat jij hier weer voorstander van zou zijn ...
pi_22461065
Ho wacht, ik heb niet gezegd dat ik een voorstander bent, ik ben op voorhand geen tegenstander...is wel een verschil!
pi_22461102
quote:
Op donderdag 30 september 2004 21:20 schreef Redux het volgende:
Die technologie heeft ook z'n positieve kanten, en ik denk dat je eerder die kanten moet bekijken dan de 'enge' doomscenario kanten.
Je zoekt overal de positieve kanten ervan ... maar ik vind dat het gewoon weer overbodige snufjes zijn die ons opgedrongen worden ... Niemand vraagt hierachter, zij dringen het ons op.
pi_22461205
Ik benadruk die positieve kanten vooral omdat het eigenlijk altijd wel blijkt dat wat de tegenstanders vermoeden (de doomscenario's) eigenlijk nooit uitkomen of doel zijn. Er zal altijd wel een meerderheid blijven die de privacy van de burger belangrijker vindt dan het gemak van een nieuwe vinding, en er zal dan in mijn mening ook in dit geval ongetwijfeld een middenweg gevonden worden die meer neigt naar behartiging van de privacy dan het gemak en daarmee verliezen van privacy.

In feite zou je de pinpas al een zwakke versie van de implant chip kunnen zien. Je koopgedrag en tijdstippen van waar je geweest bent zijn allemaal te checken. Ga ik een middag naar amsterdam, pin daar, rij vervolgens naar rotterdam, tank onderweg, is mijn route ook na te gaan. Niet zo gedetailleerd als wanneer je een implant chip zou hebben, maar het principe is hetzelfde. En toch zie je heel veel gemak van een pinpas. Trek dat gemak door. Stel elk product krijg een uniek nummer, ik koop een product -laten we zeggen een nieuw paar schoenen-, betaal op weet ik veel wat voor manier, in de globale database is vervolgens dat product aan mij gekoppeld. Heb ik dat product aan, loop ik een andere winkel binnen, kan ik aan de hand van dat product geidentificeerd worden. Natuurlijk zitten er haken en ogen aan, maar die haken en ogen zullen ongetwijfeld uitgekristaliseerd worden. Maar in mijn mening niet in negatieve zin.
pi_22461282
Ik probeer het altijd iets ruimer te zien ... ok, de chip, op het eerste gezicht misschien niet echt bedreigend.
Maar in de us dringen ze daar zo ook op aan, human chips, biopassport ... en waarom ? Voor onze veiligheid zodat ze terrorisme preventief kunnen aanpakken. Iedereen moet gecontroleerd kunnen worden zonder teveel poespas zodat terorristen er op tijd uit gehaald kunnen worden.
Dus als er geen terorrisme was hadden we dit ook niet nodig.
Ik ben ervan overtuigd dat al dit terorrisme gepland is om een gevoel van onveiligheid te creeeren zodat zaken als the Patriot Act zonder al te veel gemor aanvaard worden. Beseffen de mensen wel wat zoiets inhoudt of kan inhouden in de toekomst ? Blijkbaar niet ... ze hebben meer schrik van de moslimterorrist.
Kijk maar naar NL ... daar beginnen ze nu ook plots te lullen over terorristische dreiging, en direct beginnen ze over meer bevoegdheid voor de politie ed. ... En er is zelfs nog geen aanslag gepleegd.
Alles gaat in een stroomversnelling de laatste jaren en de mensen zeggen te makkelijk ja, zonder te beseffen wat ze eigenlijk goedkeuren. Maar eens de stap gezet, is er geen weg meer terug.
pi_22461350
Ik denk dat je dat ja zeggen door de mensen onderschat. Ik weet niet precies waarom je nu per se de US en het terrorisme erbij haalt, bomaanslagen hebben ook in afrika en spanje plaatsgevonden. Mijn punt daarmee is dat ik daardoor denk dat het bang houden van burger door terrorisme 'plannen' niet opgaat. Maar het feit dat een ontwikkeling als implant chip in een stroomversnelling komt geeft niet aan dat die vinding er puur is vanwege het tegengaan van terrorisme. De vinding stond er al aan te komen, alleen komt het nu zoals je al zegt in een stroomversnelling. In die zin is die implant chip dus geen gevolg van het negatieve, de oorzaak van introduceren van de implant chip is niet terrorisme, terrorisme is een extra argument om die chip te introduceren.
pi_22461407
waarom hebben wij die chip nodig ?
pi_22461470
Die vraag gaat wat mij betreft niet op, aangezien je als scepticus die vraag bij elk product zou kunnen stellen. Maar in mijn mening is het gemak en koppelen van databases (dus informatie) erg wenselijk. Je ziet overal koppelingen van informatie. Door koppelingen kun je veel meer stromingen op welk vlak dan ook in kaart brengen. Ook op zorg gebied, noem maar op.
pi_22461549
Informatisering en koppeling van databases is wenselijk ?
Gisteren nog artikel gelezen over de komende internet-oorlog.
quote:
06/10 Noord-Korea 'werft strijders voor internet-oorlog'
Noord-Korea heeft zeshonderd computerexperts getraind voor een internet-oorlog tegen de Verenigde Staten en Zuid-Korea.

De cyberstrijders hebben een opleiding van vijf jaar achter de rug. Dat schrijft het Zuid-Koreaanse ministerie van defensie in een rapport aan het parlement.

Computers zijn schaars in het verarmde, stalinistische Noord-Korea. Internetverbindingen zijn nog veel schaarser. Toch doet de computerkennis van de Noord-Koreaanse inlichtingendienst niet onder voor die in ontwikkelde landen, aldus het ministerie.

De computerkrakers zouden onder meer tot taak hebben militaire geheimen uit landen als de VS, Zuid-Korea en Japan bloot te leggen en cyberaanvallen uit te voeren. Twee jaar geleden meldde een Amerikaanse regeringsadviseur al dat Noord-Korea, Irak, Iran en Rusland mensen trainden in het voeren van een internet-oorlog.
Dus cyber-terorrisme wordt de volgende schaakzet ... Wel risky als op den duur alle databases enzo aan elkaar gekoppeld zijn. Ik durf er niet aan denken wat de consequenties zouden kunnen zijn.
Hackers kraken nu ook banken ea belangrijke instantie-sites. Wat zou of kan er gebeuren als 'jouw' databases gekraakt worden ?
Er zijn zoveel risico's aan verbonden die nu zelfs nog niet ingeschat kunnen worden, en dat weegt echt niet op tegen "het gemak" dat we ervan zouden ondervinden.
pi_22461578
Ik denk dat we daar al te ver het digitale-informatie wereldje in zijn gegaan. In die zin is er geen weg terug en is cyber-terrorisme al een gevaar opzich. Dat gegeven vind ik geen argument tegen het koppelen van informatie aan de hand van implant chips. Het gevaar terrorisme zal altijd bestaan, in welke vorm dan ook. Bovendien ben ik van mening dat het nooit zover zou komen dat een cyber-terrorisme-aanval een wereldwijde invloed zal hebben, ook dat vind ik een doomscenario.
pi_22461618
Soit, ik hoef geen chip in mijn lijf ... de afwas doe ik ook nog altijd zelf
pi_22461732
De ingreep opzich is natuurlijk ook een beetje eng, via een injectie een chip ingebracht krijgen. Daar kun je nu natuurlijk niet zomaar even mee komen aanzetten.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:49:55 #86
90061 coz
pi_22462097
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 09:09 schreef Redux het volgende:

[..]

Tsja, als je punt is dat een implantchip makkelijk te jatten is, en op zo'n manier makkelijk toegang te verkrijgen is, pasjes zijn ook makkelijk te jatten.
Stel ik hoef geen bankpas meer te gebruiken om geld af te halen, maar een implant chip volstaat, het lijkt mij dat de stap voor iemand die kwaad wil eerder een pasje + code van iemand steelt dan dat diegene met een mes een persoon gaat bewerken om op die manier de rekening van die persoon te kunnen plunderen.
uuhm
pi_22462135
lol dus dat zou je wel tegenhouden ? ... dat prikje
pi_22462162
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:52 schreef UncleScorp het volgende:
lol dus dat zou je wel tegenhouden ? ... dat prikje
Nee, ik niet, jij wil toch geen chip? Dacht dat dat ook meespeelde bij jou.
pi_22462173
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:49 schreef coz het volgende:

[..]

uuhm
Ja dus? Er werd geloof ik iets gezegd over afhakken van arm oid. Daartegen over kun je met gemak het stelen van pasje + code zetten in mijn mening. Denk je niet?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 11:09:51 #90
90061 coz
pi_22462387
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:14 schreef Redux het volgende:
Ik denk dat we daar al te ver het digitale-informatie wereldje in zijn gegaan.
je en nee .. het is niet goed verdeeld ..maar dat gaat off topic
quote:
In die zin is er geen weg terug
tuurlijk wel .. maar het zal niet makkelijk zijn
quote:
en is cyber-terrorisme al een gevaar opzich.
ja en nee .. als men een cyberoorlog houd (wat dus gebeurd tegenwoordig) dan is het logisch dat de andere kant ook graag dat netwerk onderuit haalt zodat de ene partij belemmerd word .. als men niet volledig vertrouwd op 1 vorm maar redundant blijft (berichten gecodeerd via radio, digitaal en analoog bijvoorbeeld) dan verminder je het risico (is nog niet uitsluiten idd ..enz)
quote:
Dat gegeven vind ik geen argument tegen het koppelen van informatie aan de hand van implant chips.
defineer terrorisme .. en buig het iets om, elke actie tegen de maatschappij -- het hele conspiracytheoristen verhaal zit een element in van angst dat de overheid bewust of onbewust niet altijd het beste hoeft te doen -- als je de maatschappij verdeelt in kampen is dat net zo erg ... iets duidelijker --> je zegt terrorisme zou mss iets kunnen doen met dat we allen gaan chippen wat JIJ geen dilemma vind.... andersom is een plaatje wat geschetst word precies het omgekeerde dat doordat we allemaal chippen terrorisme verminderd word ...hetgeen allebei erg beperkt beeldvormen is
quote:
Het gevaar terrorisme zal altijd bestaan,
net zoals dat het altijd al bestaan heeft zeker .. het hele concept terrorisme is bizar tegenwoordig.. maar ik zou zeggen denk er even over na *nofi*
quote:
in welke vorm dan ook. Bovendien ben ik van mening dat het nooit zover zou komen dat een cyber-terrorisme-aanval een wereldwijde invloed zal hebben, ook dat vind ik een doomscenario.
*stil is*
  donderdag 7 oktober 2004 @ 11:14:25 #91
90061 coz
pi_22462460
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:55 schreef Redux het volgende:
Ja dus? Er werd geloof ik iets gezegd over afhakken van arm oid. Daartegen over kun je met gemak het stelen van pasje + code zetten in mijn mening. Denk je niet?

ben jij ook wel eens skeptisch over je eigen uitspraken ?
pi_22462491
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:09 schreef coz het volgende:
*stil is*
Ik bedoel niet op een impact als 9/11, maar daarmee bedoel ik dat stel het toekomstbeeld wat ik een paar posts naar boven beschreef werkelijkheid wordt, ik denk dat een cyber-terroristische-aanslag niet het globale informatiedatabase zal plaatsleggen. Daarmee bedoel ik dus dat zo'n aanslag niet wereldwijd een invloed zal hebben.
Ik denk niet dat een implant chip zo'n achilleshiel zal krijgen. Die angst is er altijd al geweest bij het aanleggen van computernetwerken, maar is ook nooit gebleken.
pi_22462504
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:14 schreef coz het volgende:

ben jij ook wel eens skeptisch over je eigen uitspraken ?
Je hebt het in de post boven deze in de eerste reactie erover dat het offtopic gaat. Vind je deze vraag ontopic??
  donderdag 7 oktober 2004 @ 11:28:47 #94
90061 coz
pi_22462686
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:17 schreef Redux het volgende:

[..]

Je hebt het in de post boven deze in de eerste reactie erover dat het offtopic gaat. Vind je deze vraag ontopic??
ja ..
stukjes mogen off topic zijn .. maar deze vraag helpt me bij het beter begrijpen waar jij zo'n mooi denkbeeld over hebt en vandaan haalt.. [nofi] dat ik hier niet het begrip terrorisme hoef uit te leggen en dan de discussie ga krijgen of terrorisme alleen bestaat als het toegestaan wordt (in de zin als de maatschappij de andere wang keert (vb)) enz enz enz dan snap je zelf ook dat het ene stukje off topic een reactie tussen ons is en bij het andere stukje off topic de complete discussie veranderd
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:16 schreef Redux het volgende:
maar is ook nooit gebleken.
omdat ze bij het opstellen van het netwerk er rekening mee hebben gehouden
als je iets verder kijkt dan weet je ook dat ondanks de architectuur er nog steeds een paar zwakke pilaren zijn ...
pi_22462759
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:28 schreef coz het volgende:
omdat ze bij het opstellen van het netwerk er rekening mee hebben gehouden
als je iets verder kijkt dan weet je ook dat ondanks de architectuur er nog steeds een paar zwakke pilaren zijn ...
Jazeker, en die zwakke pilaren zullen ook altijd wel blijven bestaan, maar ik ben niet van mening dat zoals unclescorp het schets het bestaan van cyber-terrorisme een argument tegen de impant chip op zich is. Zou je dat stellen, dan zou je uberhaubt geen digitale informatie moeten gebruiken.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 12:56:28 #96
90061 coz
pi_22464288
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:53 schreef Redux het volgende:
terrorisme is een extra argument om die chip te introduceren.
bullshit
behalve in de zin dat als je alle grondstoffen (--> alle grondstoffen voor bommen) en alle mensen (--> alle terroristen ) gechipped hebt en je een patroon kan ontdekken dat er een bom gemaakt gaat worden je dan sneller ervan kan weten dan via een andere methode spionage bijvoorbeeld
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:55 schreef Redux het volgende:
bullshit
het hele voordeel van zo'n chip is dat het sneller gaat
afrekenen zonder dat je fysiek afrekend
deuren openen zonder deuren te openen
bij een pinpas hebben de meeste mensen de code in hun hoofd zitten.
als je een chip hebt die zonder code dus een deur opent dan is dat makkelijker jatten dan een pinpas met code.. tenzij je weer een voorbeeld wat ik zelf eerder gebruikte erbij haalt dat je er een complete neppin voor een pin kan zetten en op die manier code plus pinpas krijgt

een omzeiling van het +code met die chip is weer biometrische gegevens
maakt het alleen weer lastiger.. moeten ze een arm en een hoofd afhakken
en dan is daar weer een omzeiling dat de chip in contact moet staan met een masterDB
dat als het contact van chip met bloeddruk + hartslag verbroken word
waarbij je weer het dilemma verschuift, weer lastiger maakt
maar nog geen gegarandeerde 101%
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:33 schreef Redux het volgende:
Jazeker, en die zwakke pilaren zullen ook altijd wel blijven bestaan, maar ik ben niet van mening dat zoals unclescorp het schets het bestaan van cyber-terrorisme een argument tegen de impant chip op zich is
kan ik je gelijk in geven .. in zoverre dat het niet op zich het ENIGE argument is tegen die chip .. maar het is ook niet een argument die NIET meespeeld
quote:
. Zou je dat stellen, dan zou je uberhaubt geen digitale informatie moeten gebruiken.
alereerst is informatie 'in the eye of the beholder' en wat jij bedoeld is gegevens
ten tweede kun je zeggen dat je dit waarschijnlijk sarcastisch bedoeld en dat dan alle gegevens af geschaft moeten worden .. of je bedoeld dat alle gegevens gerelateerd aan een individu moet worden afgeschaft ..

tja
of je zegt dat gegevens niet enkel voor iets of iemand zou moeten dienen maar voor iedereen waarde heeft en voor iedereen vrijuit beschikbaar moet zijn...

ik denk dat dat de een goede kant uit is .. als iedereen alles weet zijn we allemaal beter af
in plaats van dat een select groepje meer kennis, macht, geld, invloed enz
als iedereen kan opvragen wat jij gister gegeten heeft
dan kun je zeggen dat het jouw privacy is ... (en terecht, vanuit zelfbescherming en daarom juist kun je het ook weer omdraaien, het blijft heavy debatvoer)
als we allemaal van elkaar weten wat iedereen gister gegeten heeft
boeit het uiteindelijk niemand .. en heeft niemand een voordeel
in de zin van gegevens
als we allemaal maar op hetzelfde niveau staan
in de zin van informatie
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:51:46 #97
90061 coz
pi_22466719
quote:
Op woensdag 29 september 2004 01:09 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
mensen probeer nou eens vooruit te kijken op die komende 25 jaar (remember dat we in de laatste 50 jaarmeer dan 10x zo snel als voorgaande jaren/eeuwen heel snel zijn gegaan met techniek en het houdt niet op )
dit is eigenlijk ook een GC onderwerp (tikkie truth,tikkie wfl )
Betalen met een 'rijstkorrel' in je arm
ondanks dat we al in het tweede of derder topic zijn zou iedereen hiermee geconfronteerd of iig bekend moeten geraken
gister heeft deze ''rijstkorrel' in meerdere kranten gestaan en ik weet niet of ze allemaal het complete verhaal hebben aangestipt maar ik denk dat de meeste niet verder zijn gekomen dan 'het is handig'
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:55:15 #98
90061 coz
pi_22469503
tjongejonge

een vreemd verhaal over 'een teken of ben ik gek' waarbij de OP werd ingetrokken heeft nog meer belangstelling in een dag tijd als het topic waarin een discussie ZOU MOETEN zijn over die chip qua filosofie, S.W.O.T., mening enzenz die het gehele leven op aarde weer eens veranderd

ja ik ben zelf ook ignorant dus ook niet aan mij om met het vingertje te wijzen maar ...toch jammer
als je er nog niet eens een discussie over los kan krijgen dan geef ik ze geeneens ongelijk dat we binnen een paar jaar allemaal NET ALS DIE ANDERE SCHAPEN EN KOEEN GETAGGED WORDEN

mag dit topic naar GC misschien heeft het daar nog een beetje kans om mensen te bereiken?
of moet er een nieuwe OP komen en beginnen we weer vrolijk opnieuw ?
( TT mag bij verplaatsing ook iets duidelijker imo )
pi_22474769
Waar heb jij nou weer last van???
  donderdag 7 oktober 2004 @ 21:26:08 #100
90061 coz
pi_22475999
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:17 schreef Redux het volgende:
{} Vind je deze vraag ontopic??

maaruh tussen de uitbarstingen door staan nog wel wat vragen en opmerkingen
(ook nog die ene directe aan jou ..in hoeverre ben je wel eens skeptisch over je eigen antwoorden, meningen, conclusies)

care to respond --iedereen- mag en imo moet eens denken over dit onderwerp

levensveranderende technologie met compleet bijhorende filosofische vragen en het wordt ontvangen als geinige gadget die makkelijk is en het makkelijk maakt-- zoals het ook verkocht wordt

dan kan men zich er over opwinden, weinig feedback krijgen, en dan vragen ze ook nog waar je last van hebt .. muggen en nog wel meer dingen kan ik bedenken waar ik last van heb ...
maar laten we eens niet elkaar flamen ..
  donderdag 7 oktober 2004 @ 23:15:45 #101
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22478878
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:51 schreef coz het volgende:
gister heeft deze ''rijstkorrel' in meerdere kranten gestaan en ik weet niet of ze allemaal het complete verhaal hebben aangestipt maar ik denk dat de meeste niet verder zijn gekomen dan 'het is handig'
Ken je veel verhalen van mensen die hun mobiel hadden meegenomen en naderhand daar problemen mee kregen omdat een instantie wist waar ze waren?
pi_22481290
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:16 schreef Redux het volgende:

[..]

Ik bedoel niet op een impact als 9/11, maar daarmee bedoel ik dat stel het toekomstbeeld wat ik een paar posts naar boven beschreef werkelijkheid wordt, ik denk dat een cyber-terroristische-aanslag niet het globale informatiedatabase zal plaatsleggen. Daarmee bedoel ik dus dat zo'n aanslag niet wereldwijd een invloed zal hebben.
Ik denk niet dat een implant chip zo'n achilleshiel zal krijgen. Die angst is er altijd al geweest bij het aanleggen van computernetwerken, maar is ook nooit gebleken.
dia angst bij het aanleggen van computernetwerken zal wel de angst geweest zijn van Microsoft(die zo laat mogelijk in het internet investeerde?),
niet van de gewone mens in iedergeval

als er al een implant chip moet komen moeten de redenen duidelijk zijn: en die zij er simpelweg niet omdat al die aanslagen & de oorlog fake waren. de enige dreiging die er is, komt van die grootste der aarden achter de wereld schermen, mag men nu wel concluderen na de laatste conclusies over Bush nn zijn beleid en nie te vergeten zijn opvolger....ben benieuwd wat voor rampen die nu gaat brengen om de chip te promoten.

maar lieve Redux jij schijnt nig steeds niet te begrijpen waarom mensen nou zo huiverig zijn voor die chip? ik bedoel zal het echt de criminaliteit om laag brengen? hoor ik daar een realistise NEE!?

waar zou zo'n chip dan nog meer goed voor zijn? gaat de intelligente mens vanzelf sprekend afvragen. waar heb ik dat ding voor nodig nu blijkt dat de hele oorlog een leugen was, we kunnen nog maar beter niet spreken over de aanslagen: dat is ee te harde waarheid.

dus waar de f*ck zou ik die chip plaatsen. ik heb het prima naar m'n zin op de wereld nog zo HALF vrij

(camera's | corrupte OS | besmet voedsel | gem trails | honderduizenden kinderen vermist in de USA, waar de overheid geen krimp op geeft | invoering v.d. euro | afbraak van het economisch systeem | corrupt onderwijssysteem | homofiele & kindvriendelijke dominee's | hedendaagse antieke symboliek | lockheed affaire & wapenindustrie | guantanamo bay | David Icke | fok!forum | een oorlog die de hele wereld raakt onder valse voorwendselen | 2/3 v.d. wereldbevolking is nog steeds straat arm | miljarden (waar komt dit geld vandaan?) naar het USA space shuttle project | boven natuurlijke waarschuwingen | the world present is becoming at rage)

ik zeg je, deze wereld gaat me toch heel wat meer vertrouwen moeten geven, wil ik mezelf helemaal overgeven aan de chip
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 00:59:13 #103
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22481726
Nou als ze kunnen opvragen waar je was kan dat echt wel criminaliteit verminderen. Stel je hebt een systeem dat alles logt maar niemand kan erbij tenzij een rechter toegang geeft. Bv een bank wordt overvallen en ze mogen opvragen wie er op dat tijdstip in de bank was dan zie ik het aantal bankovervallen toch drastisch dalen.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 01:49:08 #104
90061 coz
pi_22482424
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 23:15 schreef livEliveD het volgende:
Ken je veel verhalen van mensen die hun mobiel hadden meegenomen en naderhand daar problemen mee kregen omdat een instantie wist waar ze waren?
in een broekzak ontploffen --en ja dan kan je het of de eigenaar en batterij blabla er wel of niet buiten laten -- iig niet iets doet waar je denkt dat het zo werkt, wat ook een element is van *handle with care* wat dus niet hoeft te betekenen dat het product op zich verkeerd is maar wat je niet moet tegenhouden in het totaalplaatje .. en wat juist meer redenen zijn om niet de angsten weg te nemen met loze beloften ofwel er niet op te willen letten dat er bij voorbat al mensen zijn die misschien iets meer inzicht willen geven

het is ook niet in een stap dat iemand met een rfid chip een hersenloze zombie is zonder eigen wil en mening want de chip neemt het over ... in de letterlijke zin

het is ook niet zo dat het kopen van een paar chippen en onderdelen en upgrades vergeleken moeten worden met het trekken van een kauwgombal uit een automaat

en natuurlijk zijn die voorbeelden er wel, maar dan praat je over vaak via die methoden correct gelocaliseerde verdachten , of wat later blijkt onterecht mogelijke verdachten ..

een rfid chip op zichzelf is ook niet verdacht imo
dat maak je zelf maar uit, maar als iemand al zonder dat ie er op verdacht is
een goed ogende handeling verricht, wat niet eens met het doel is om het product te beinvloeden ( you,robot ) of te misbruiken ( you, our customer ) waar sommigen voor waarschuwen (we, manual ) het plaatsen van een andere batterij bijvoorbeeld ( of plaats maar wat anders )
dan kan het jaren duren voor het ontploft, en het hoeft ook niet te ontploffen

ken je veel mensen die 9-11 zagen aankomen ?
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 01:56:09 #105
90061 coz
pi_22482517
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 00:59 schreef livEliveD het volgende:
Nou als ze kunnen opvragen waar je was kan dat echt wel criminaliteit verminderen. Stel je hebt een systeem dat alles logt maar niemand kan erbij tenzij een rechter toegang geeft. Bv een bank wordt overvallen en ze mogen opvragen wie er op dat tijdstip in de bank was dan zie ik het aantal bankovervallen toch drastisch dalen.
...als je de gehele wereldbevolking verplicht chipt idd wel
--laat staan dat er dan nog wel stevige vragen komen rond het waar dat opgeslagen wordt en hoe je dat wil doen enz ENZ enz .. laat staan hoe dat in vredesnaam niet beinvloedbaar blijft en proper gebruikt zal worden .. ondanks 'garanties'---
wil jij dat op je geweten hebben ?
oh wacht .. iets met vrijheid ofzo voor zover we het hier nog hebben
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 02:14:56 #106
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22482719
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 01:56 schreef coz het volgende:
...als je de gehele wereldbevolking verplicht chipt idd wel
--laat staan dat er dan nog wel stevige vragen komen rond het waar dat opgeslagen wordt en hoe je dat wil doen enz ENZ enz .. laat staan hoe dat in vredesnaam niet beinvloedbaar blijft en proper gebruikt zal worden .. ondanks 'garanties'---
wil jij dat op je geweten hebben ?
oh wacht .. iets met vrijheid ofzo voor zover we het hier nog hebben
Of het goed gebruikt gaat worden ligt aan de regels die we maken. Net als er regels zijn voor telefoon-afluisteren enzo. Als we bepaalde groepen teveel macht geven die kwaadwillend zijn dan gaan we behoorlijk op ons bek. Toch laat me dit niet afschrikken omdat ik zoveel moois mogelijk zie met zo'n chip. Als ik de angst voor nieuwe technologie de bovenhand zou laten voeren zou ik nooit in de IT zitten.

Ik begrijp heus wel de gevaren en mensen hiervan bewust maken i.p.v. gaan strooien met folders over het gemak van die dingen is zeker een goed iets. Toen de airmiles werden uitgevonden waren er ook felle discussies over de gespecialiseerde reclame die je zou krijgen en tot nu toe krijg ik nog steeds algemene folders over o.a. vleessoorten die ik als student toch links laat liggen.

Verder heb ik een spam account die me veelvuldig aanbied om heel makkelijk een bachelor opleiding te halen (hetgeen ik al heb), rijpe negerinnen te zien (hetgeen me geen hol boeit) en me funeral zo goedkoop mogelijk te regelen terwijl ik volgens de statistieken nog 55 jaar mee ga.
Nu zijn er ook gerichte banners en na het bezoeken van veel film sites zie ik meer film banners. Dit vind ik zwaar ok en er zit zelfs weleens iets interessants tussen.

Als laatste voel ik me enorm vrij in dit land en heb het gevoel dat bijna alles kan zolang ik me steentje maar bijdraag
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 08:53:01 #107
90061 coz
pi_22483883
ah telefoonafluisteren
interessant punt

voor het dect tijdperk was het nog niet zo moeilijk om zelfs per ongeluk af te luisteren
ondanks dat er wel regels voor zijn

wat men ook nog op een ander paranoide punt kan wijzen
uberhaubt interferentie, hoe ver kan dat gaan
het blijft een chip aan een antenne

willekeurig voorbeeld
je breekt je voorhoofd
en krijgt een MRI
nou kan ik nu al zeggen dat de kans wel groter is dat er niets gebeurt dan dat je er problemen mee krijgt, maar ik heb liever een telefoon die in mans broekzak ontploft dan ook nog eens onder de huid
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:05:13 #108
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22485788
Maar das meer een teststadium. Als alle kinderziektes eruit zijn en de voor en nadelen zijn in kaart gebracht dan zou dat tot niet al teveel problemen moeten lijden
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 16:21:02 #109
90061 coz
pi_22492339
ok maar dan heb je een produkt waar je nog moet kijken naar de eventuele voor en nadelen
die nu, voor zover men zonder doem en conspiracydenken al in een vorm geintroduceerd is
globaal

leve de vooruitgang
nog een verschillende(re) wereld
als het niet verplicht wordt ( hint dus dat je zegt eerst regels moet maken, huh )
het roept op meerdere kanten voor en tegenstand op
en dan heb je het qua gebruik voor de consument wel
meer gemak van .... in het teststadium
pi_22493079
quote:
Zoektocht naar vermist meisje Nijverdal

NIJVERDAL - De politie is in en rond Nijverdal bezig met een grootschalige zoekactie naar een vermist meisje.

Volgens getuigen is het kind vrijdagmiddag onder bedreiging van een mes meegenomen. Dit heeft de politie bevestigd. Er wordt onder meer met behulp van een helikopter naar het meisje gezocht.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=423538&c=14

Heel mooi voorbeeld waarbij een chip implant veel kan uitmaken.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 17:39:31 #111
90061 coz
pi_22493999
ja in de zin dat het de gevolgen kan verminderen en waardoor er minder vaak enof minder snel zoiets zal gebeuren
nee in de zin dat het voorbij gaat aan of/als het aan de andere kant voorkomen zou worden, of er aan ontvoeren als probleem wat kan gebeuren
dat laatste kun je ook heel goed met een chip doen , maar dan kom je er op uit dat zo'n chip ook danwel je gedachten moet kunnen beperken of lezen
en dat terwijl we er al zo veel aan hebben dat we sneller kunnen afrekenen en dat de belangrijke organisaties je sneller kunnen identificeren en dingen weten die van belang zijn in het ziekenhuis bijvoorbeeld... waarbij er ook mogelijkheden zijn buiten het simpele ach implanteer maar, want dan raken we het niet kwijt

het is een breed en heavy concept an sich en zeggen dat we regels moeten hebben terwijl er toch globaal al diverse dingen geimplementeerd en geinplanteerd dus worden
prachtig
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:15:49 #112
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_22494715
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:55 schreef Redux het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/news.jsp?n=423538&c=14

Heel mooi voorbeeld waarbij een chip implant veel kan uitmaken.
Het eerste wat een ontvoerder dan zou doen is de chip uit het lichaam halen van die persoon.

Een chip invoeren is ook helemaal niet bedoeld om in te voeren tegen terrorisme of criminaliteit en misdaden. Het eerste wat iemand die serieus met terrorisme of met andere zwaar criminele plannen bezig is zou doen is die chip eruit halen en annoniem door het leven gaan. Dit zou alleen werken als je in een totaal gecontrolleerde staat zou leven, zoals bijvoorbeeld in de film Minority Report. Maar iedereen vertrouwt op de goedheid van de mens dat er niks ergs gaat gebeuren en dat prive gegevens niet doorgespeeld en gekoppeld worden. Dus tenzij je overal camera's met gezichtscanners en irisscanners hebt, en je op elke hoek van de straat je chip moet laten scannen, helpt het niks tegen terroristen en criminelen.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:17:44 #113
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22494748
Zelfs al zou het fout gaan is er een weg terug. Nu worden ook door Microsoft bedrijven/personen aangeklaagd die zich bezig houden met spam. Of zie ik dat verkeerd?
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:22:20 #114
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22494831
ja ik zat me ook wel eens af te vragen hoeveel mensen er met een oog of duim rond zouden lopen als iris/dumscans verplicht worden !
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 20:32:23 #115
90061 coz
pi_22497518
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:17 schreef livEliveD het volgende:
Zelfs al zou het fout gaan is er een weg terug.
jup .. net als dat we de euro kunnen terugdraaien ((( )))
en binnenkort een vervanging hebben voor aardolie
en we geen tropisch hardhout meer gebruiken
en dan hebben we het over concepten waar iedereen het nog grotendeels over eens is
waarbij duidelijk de nadelen groter zijn als de voordelen
hier hebben we nog moeite met het concept nadelen
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 16:29:09 #116
90061 coz
pi_22512657
ok nou ga ik er zelf ook geen S.W.O.T op maken maar
mag het iets drukker in dit topic

pi_22513279
[offtopic]
ik heb net weer internet ff topic doorlezen
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 17:34:54 #118
90061 coz
pi_22514079
still same old

skepsis over de mogelijke nadelen
ophemelen van de voordelen
de etnische kwestie (upgraded-rijk-arm) negeren
en zeggen dat we overdrijven
meer heb je niet gemist
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 19:03:39 #119
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22515887
Mwa de voor en nadelen zijn inmiddels wel bekend. Ik zag laatst in de Elsevier een reclame die de chips aan stond te prijzen en ook kon leveren. Volgens de tekst zou het in 2005 een vogelvlucht nemen. Eerst in artikelen en dan in mensen. Voor de mensen die ertegen zijn is er helaas geen weg terug ben ik bang. We zien wel waar het schip gaat stranden
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 20:48:38 #120
90061 coz
pi_22518045
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:17 schreef livEliveD het volgende:
Zelfs al zou het fout gaan is er een weg terug.
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 19:03 schreef livEliveD het volgende:
dan nu al in mensen. Voor de mensen die ertegen zijn is er helaas geen weg terug ben ik bang. We zien wel waar het schip gaat stranden
en want
quote:
Of het goed gebruikt gaat worden ligt aan de regels die we maken.
dus , we hebben geen regels.. het levert een zwaar serieuze etnische kwestie op omdat we onszelf gaan veranderen (de chip is de eerste en makkelijke stap ) en we zien wel of het fout gaat .. en we kunnen nu niet terug .. maar als het fout gaat kunnen we volgens jou wel terug

dang .... ik weet niet of ik moet lachen of huilen
en dat is dan nog zonder de complottheorien

denk over 20 jaar nog even terug lui
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 20:50:48 #121
90061 coz
pi_22518106
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 20:48 schreef coz het volgende:
denk over 20 jaar nog even terug lui
[complottheorismemodus]
als je dan nog kan denken
we, robot !

prepare to be assimilated
[/complottheorismemodus]

zaterdag 9 oktober 2004 @ 21:44:16 #122
101909 CrackerJack
the truth shall set you free
pi_22519648
Ik ben op dit moment bezig het boek "Als computers slimmer worden dan mensen" van Ray Kurzweil aan het lezen. Hehe, wat daar allemaal instaat! (en ik ben nog geeneens halfweg). Hij bespreekt de hele voorloopgeschiedenis en wat nog komen gaat (het is dan ook een futurist). Dat gaat van blinden terug laten zien, doven terug laten horen (gaat al eigenlijk), maar ook implantaten laten installeren om bvb. het redeneervermogen enorm te vergroten, maar ook het geheugen verbeteren en kennis downloaden, zodat je een boek of handigheid op een paar seconden kunt leren, à la "Matrix". Bvb. ook je herseninhoud (de geest) downloaden in een machine, zodat je in feite het eeuwige leven hebt, zou nog deze eeuw kunnen! Verder nog aanpassingen aan het lichaam zelf m.b.v. nanotechnologie. Maar aan dat hoofdstuk ga ik nu beginnen.
Van mij mag dat soort dingen morgen al geintroduceerd worden, zolang ze maar van de privacy afblijven kan dat imo.
In zijn visie heeft de evolutie een manier gevonden om zichzelf verder te zetten doordat intelligente wezens (wij, voor de goede orde), iets kunnen maken waardoor de wet van de versnellende opbrengsten kan doorgaan (= iets zoals de Wet van Moore bij computerchips, waar de snelheid elke 18 maanden verdubbeld.)
Zoals dat boek is geschreven klinkt het allemaal aannemelijk en zeker geen SF!

Beetje offtopic als ik deze post nu teruglees, maar in de algehele context kan er toch iets bijzitten.
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 22:39:11 #123
90061 coz
pi_22521346
hoihoihoi allemaal voordelen
huh welke nadelen
hoezo is het een nadeel dan dat 91% van de wereld browst met internet explorer
de mensen in afrika hebben dat soort dilemma's niet

we moeten vooruitgaan
maar ondertussen , kun je al zien dat er een steeds grotere kloof komt tussen arm en rijk
en dan gaan we ook nog eens een nieuwe mensheid introduceren geupgraded
goed dat gaat niet in alle gevallen op, maar met een nieuw gehoor terwijl je eerst doof was kan je technisch ook meteen een radar kunnen installeren

pff, allerlei lastige terreinen en we kunnen het niet eens eensch worden over of er nadelen zitten aan een chip waarmee je kan betalen

laat staan de achterliggende gedachten, ideeen en problemen , kwesties, vragen , algehele etnische vraagstukken ...

maar ik weet dat mogelijkheden ook niet altijd slecht zijn
als je iemand de kans kan geven om weer te laten zien , dan zeg ik instinctief ook tuurlijk, doen
(en een paar terrabyte geheugensteuntje klinkt ook best lekker )

maar hoe we ondertussen op deze planeet rondlopen met zijn allen is al dubieus
niet dat er geen verbeteringen zijn gemaakt tov het kappen van regenwoud
( hoihoi tropisch hardhout .. kijk eens wat mooi stevig en duurzaam )

ach tja ..

we are human,
prepare to be assimilated
  zondag 10 oktober 2004 @ 11:32:02 #124
101909 CrackerJack
pi_22529354
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 22:39 schreef coz het volgende:
hoihoihoi allemaal voordelen
huh welke nadelen
hehe, da's weer een typisch antwoord voor TRU.
De genetische evolutie is ook niet te stoppen geweest in het verleden, misschien in de toekomst wel...
Maar misschien heeft net die evolutie er voor gezorgd, zoals ik al hoger zei, dat we in samenwerking met electronica/machines wel niet anders kunnen dan die volgende stap nemen.
pi_22529715
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 21:44 schreef CrackerJack het volgende:
Ik ben op dit moment bezig het boek "Als computers slimmer worden dan mensen" van Ray Kurzweil aan het lezen. Hehe, wat daar allemaal instaat! (en ik ben nog geeneens halfweg). Hij bespreekt de hele voorloopgeschiedenis en wat nog komen gaat (het is dan ook een futurist). Dat gaat van blinden terug laten zien, doven terug laten horen (gaat al eigenlijk), maar ook implantaten laten installeren om bvb. het redeneervermogen enorm te vergroten, maar ook het geheugen verbeteren en kennis downloaden, zodat je een boek of handigheid op een paar seconden kunt leren, à la "Matrix". Bvb. ook je herseninhoud (de geest) downloaden in een machine, zodat je in feite het eeuwige leven hebt, zou nog deze eeuw kunnen! Verder nog aanpassingen aan het lichaam zelf m.b.v. nanotechnologie. Maar aan dat hoofdstuk ga ik nu beginnen.
Van mij mag dat soort dingen morgen al geintroduceerd worden, zolang ze maar van de privacy afblijven kan dat imo.
In zijn visie heeft de evolutie een manier gevonden om zichzelf verder te zetten doordat intelligente wezens (wij, voor de goede orde), iets kunnen maken waardoor de wet van de versnellende opbrengsten kan doorgaan (= iets zoals de Wet van Moore bij computerchips, waar de snelheid elke 18 maanden verdubbeld.)
Zoals dat boek is geschreven klinkt het allemaal aannemelijk en zeker geen SF!
In die zin zou het heel goed kunnen zijn dat wij eindresultaten zijn van miljoenen jaren research door een hogere intelligentie. En ik meende dat believers er ook in geloofden dat wij 'gemaakt' waren door een hoger ras. Een implant chip zou in die zin een heel niets betekende (of een juist heel veel betekende) stap in evolutie kunnen zijn. Die gedachte is opzich best opmerkelijk, en zeer tegenstrijdig bij believers...
  maandag 11 oktober 2004 @ 12:38:03 #126
90061 coz
pi_22551281
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 11:32 schreef CrackerJack het volgende:

[..]

hehe, da's weer een typisch antwoord voor TRU.
De genetische evolutie is ook niet te stoppen geweest in het verleden, misschien in de toekomst wel...
Maar misschien heeft net die evolutie er voor gezorgd, zoals ik al hoger zei, dat we in samenwerking met electronica/machines wel niet anders kunnen dan die volgende stap nemen.
ja en misschien is de zon blauw en de planeet vierkant
en we kunnen alles, en we stoppen tegenwoordig ook alles
dus waarom niet het lot wat jij je voor ogen heb als natuurlijk gevolg
paradoxaal an sich al .. natuurlijke verbetering zou ons dwingen ons te verbeteren in een niet natuurlijke manier ... dat denk ik dus niet

het of je nou believer of niet believer bent van een paar verschillende dingen staat gewoon niet in de weg om voor jezelf te denken hoor.. en ik wil niet eens weten hoe dit onderwerp ook maar iets met typisch tru te maken zou hebben
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 12:01 schreef Redux het volgende:
In die zin zou het heel goed kunnen zijn dat wij eindresultaten zijn van miljoenen jaren research door een hogere intelligentie. En ik meende dat believers er ook in geloofden dat wij 'gemaakt' waren door een hoger ras. Een implant chip zou in die zin een heel niets betekende (of een juist heel veel betekende) stap in evolutie kunnen zijn. Die gedachte is opzich best opmerkelijk, en zeer tegenstrijdig bij believers...

laat nou in vredesnaam dat believer of non-believer eens weg
iig in dit topic .. lekker spannend zeg
doet niets onder aan de dingen die te wachten staan

daarnaast of iemand wil geloven dat we hier zijn neergepoot
http://www.infonegocio.com/xeron/bruno/adam.html
en daardoor dit wel een stap moet zijn , wil nog niet zeggen of iemand die in het eerste gelooft ook in het tweede moet geloven
pi_22551392
Geloof jij, coz, dat een hogere intelligentie ons 'gemaakt' zou kunnen hebben? En kun je please daar een antwoord op geven zonder ergens naartoe te linken?
  maandag 11 oktober 2004 @ 13:17:11 #128
101909 CrackerJack
pi_22552036
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:38 schreef coz het volgende:

[..]

ja en misschien is de zon blauw en de planeet vierkant
quote:
het of je nou believer of niet believer bent van een paar verschillende dingen staat gewoon niet in de weg om voor jezelf te denken hoor.. en ik wil niet eens weten hoe dit onderwerp ook maar iets met typisch tru te maken zou hebben
Dus alleen jou therorieën kunnen juist zijn?
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:43 schreef Redux het volgende:
En kun je please daar een antwoord op geven zonder ergens naartoe te linken?
  maandag 11 oktober 2004 @ 14:11:56 #129
90061 coz
pi_22553032
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 13:17 schreef CrackerJack het volgende:
nee.. maar ze hoeven ook niet onwaar te zijn omdat mensen zeggen dat ze 'typisch-tru' zijn
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 12:43 schreef Redux het volgende:
Geloof jij, coz, dat een hogere intelligentie ons 'gemaakt' zou kunnen hebben? En kun je please daar een antwoord op geven zonder ergens naartoe te linken?
defineer hogere intelligentie
ik vind sommige mieren al interlligenter dan ons
(een specifieke soort die alles kaalvreet ) die doet dat tenminste in ik meende 30(?) graden en dan tot een paar kilometer .. om enkele dagen daarna 120(?) graden te verschuiven en daar verder te gaan
en als ze rond zijn (in 3 of 4 kanten dus ) dan gaan ze een paar kilometer verder te werk

wel alles kapot maken, maar niet dat je er zelf aan kapot gaat of dat het permanente schade aanricht
zouden wij nog iets van kunnen leren he

maar zonder gekheid
er zijn een paar mogelijkheden ..schijnbaar

puur evolutie
evolutie + interventie
geschapen
en dan kan je ze splitsen in god en aliens ..
en er zijn vast nog meer smaken te bedenken

je wil weten wat ik denk of vind
ik denk dat het bijbelse 7 dagen en een wetenschappelijke big-bang scenario elkaar nog niet eens hoeven te bijten ... een dag van god durf ik geen universum tijd aan te hangen

een bijbelse engel die op een wolkje naar beneden komt .. tja, dat kan ook een dronken versie zijn dat er aliens op aarde geland zijn...

oftewel . alles kan ... en wat waar is weet ik ook niet
maar zal me er niet van weerhouden om verscheidene theorieen te bedenken en daar over te praten .. dus
quote:
meestal zal ik er een vertellen die ik probeer te staven met gegevens
je pakt verschillende theorien en streept er voor jezelf een paar weg, doen veel mensen
of het waar blijkt zal me niet zo heel veel schelen , daarom is het ook theorie

ik wil niet eens gelijk hebben meestal

ennuh
quote:
zonder ergens naartoe te linken
dat was geen ondersteuning maar gewoon een geweldig flash filmpje
maar dat had je vast wel door
  maandag 11 oktober 2004 @ 14:13:43 #130
101582 Lloyd-R-Q
Real Gentleman
pi_22553076
ja die mieren zijn echt slimmer dan mensen
  maandag 11 oktober 2004 @ 14:26:44 #131
90061 coz
pi_22553342
pff anders ga je even iets ondersteunen met gegevens ofzo
ik neem aan dat je bedoelde dus dat het niet zo is

ok wat jij wilt, ik had het over een colonie he
quote:
If a man could run as fast for his size as an ant can, he could run as fast as a racehorse. Ants can lift 20 times their own body weight. An ant brain has about 250 000 brain cells. A human brain has 10,000 million so a colony of 40,000 ants has collectively the same size brain as a human

en ik zei dat die colonie wel verwoestend bezig is .. het vreet alles kaal ..maar weet waarneer het moet ophouden ..

onze olie is nog niet op .. maar we hebben nog wel even de tijd
onze regenwouden staan er nog.. maar we zijn al minder aan het kappen dan vroegah
enzenzenz
terug on-topic svp
  maandag 11 oktober 2004 @ 15:31:49 #132
90061 coz
pi_22554621
http://www.infowars.com/print/bb/baja_netherlands.htm

staat een filmpje op van het journaal van rtl waarin ze een stukje vertellen over die chip, plus een implantatie laten zien in de Baja
wow en zelfs nog een paar lui laten langskomen die niet meteen ja zeggen

het is enkel het begin ... ( en ja dan zeggen sommigen , van het einde )
quote:
In April, after interviewing Baja Beach Club Director Conrad Chase, Alex wrote:

"I interviewed Conrad Chase for 30 minutes on my syndicated radio broadcast. He told me that the CEO of VeriChip, Mr. Bolton, had told him that there was a plan to use the VeriChip as a global implantable identity system. I asked him if whether in the future you would have to have a chip to get into the club period, and he said yes.
  maandag 11 oktober 2004 @ 15:36:59 #133
101582 Lloyd-R-Q
Real Gentleman
pi_22554746
Hoe kun je nou een mier met een mens vergelijken, dwaas? Een mier kan niet eens denken en het leven van een mens is vollgens mij wel 'iets' gecompliceerder dan het leven van een mier.

maandag 11 oktober 2004 @ 16:08:41 #134
101909 CrackerJack
pi_22555374
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 14:11 schreef coz het volgende:

meestal zal ik er een vertellen die ik probeer te staven met gegevens
je pakt verschillende theorien en streept er voor jezelf een paar weg, doen veel mensen
of het waar blijkt zal me niet zo heel veel schelen , daarom is het ook theorie
Wie neemt verschillende theorieën? Ik heb het over een boek van een bekende futurist, geen zelf verzonnen verhaaltjes, maar onderbouwde en logisch opgestelde conclusies na het analyseren van de ontwikkeling van computers.
Trouwens van die mier dat klopt niet, ik zit hier nu naar een tabel te kijken in dat boek. Daarin staat bijvoorbeeld een libelle afgebeeld, als symbool van de rekenkracht die hersenen van insecten hebben. Uiteraard ligt de mens hoger afgebeeld in deze tabel (lijkt me logisch). Afgeleid van de onwikkelingssnelheid van computeronderdelen besluit de schrijver dat in je 2019 (ongeveer) een computer voor 1000 dollar kunt kopen die de rekenkracht van de menselijke hersenen benaderd. Vanaf dan zal het snel gaan volgens hem, immers het menselijke verstand werkt op zo'n manier dat de pure rekenkracht dingen elimineert, en alleen het juiste overhoudt. Als dan computers sneller worden, gaan zij nog veel meer kunnen elimineren, of bijvoorbeeld door hun betere geheugencapaciteit, beter dingen gaan vergelijken in een database om zo conclusies te kunnen trekken. Trouwens een transistor schakelt op dit moment al zo'n miljoen keer sneller dan een menselijk neuron, en die aanpassing om iets organisch sneller te laten gaan kan de evolutie niet meer goed maken.
Op een bepaald moment gaan deze besluiten die de computer trekt, zo ver boven het menselijke petje, dat je niet anders kunt dan de mens laten opgaan in technologie omdat je anders simpelweg niet meer kunt volgen. Door implantaten of aanpassingen...

Ik kan hier moeiljk een hele boek quoten natuurlijk, maar het geeft toch al een idee in grote lijnen.

Wie zei ook weer dat je veel moest lezen om iets te weten
  maandag 11 oktober 2004 @ 17:29:43 #135
90061 coz
pi_22557070
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 15:36 schreef Lloyd-R-Q het volgende:
Hoe kun je nou een mier met een mens vergelijken, dwaas? Een mier kan niet eens denken en het leven van een mens is vollgens mij wel 'iets' gecompliceerder dan het leven van een mier.

dit neem ik net zo serieus als dat mijn vergelijking was okay
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 16:08 schreef CrackerJack het volgende:
Wie neemt verschillende theorieën?
Ik
quote:
Ik heb het over een boek van een bekende futurist, geen zelf verzonnen verhaaltjes,
ik verzin zo min mogelijk, maak je daar maar geen zorgen om
quote:
maar onderbouwde en logisch opgestelde conclusies na het analyseren van de ontwikkeling van computers.
Trouwens van die mier dat klopt niet
die miersoort die zo te werk gaat bestaat .. en of dat klopt dat als je het gewicht van al die kleine hersentjes in een colonie bij elkaar optelt heb ik nog niet geverifieerd maar wel op meerder sites gevonden
quote:
, ik zit hier nu naar een tabel te kijken in dat boek. Daarin staat bijvoorbeeld een libelle afgebeeld, als symbool van de rekenkracht die hersenen van insecten hebben. Uiteraard ligt de mens hoger afgebeeld in deze tabel (lijkt me logisch). Afgeleid van de onwikkelingssnelheid van computeronderdelen besluit de schrijver dat in je 2019 (ongeveer) een computer voor 1000 dollar kunt kopen die de rekenkracht van de menselijke hersenen benaderd. Vanaf dan zal het snel gaan volgens hem, immers het menselijke verstand werkt op zo'n manier dat de pure rekenkracht dingen elimineert, en alleen het juiste overhoudt. Als dan computers sneller worden, gaan zij nog veel meer kunnen elimineren, of bijvoorbeeld door hun betere geheugencapaciteit, beter dingen gaan vergelijken in een database om zo conclusies te kunnen trekken.
en net had je het nog over geen verzonnen verhaaltjes zonder gekheid, rekenkracht + AI heb je het ondertussen over...
quote:
Trouwens een transistor schakelt op dit moment al zo'n miljoen keer sneller dan een menselijk neuron,
optische transistoren .. kijk dan gaan computers echt leuk worden ... maar dit waar je het over hebt is allemaal zo erg jammerlijk off topic .. behalve dat het slaat op een van de achterliggende kwesties die ik erbij betrok het upgraden van de mensheid an sich .. nofi
quote:
en die aanpassing om iets organisch sneller te laten gaan kan de evolutie niet meer goed maken.
Op een bepaald moment gaan deze besluiten die de computer trekt, zo ver boven het menselijke petje, dat je niet anders kunt dan de mens laten opgaan in technologie omdat je anders simpelweg niet meer kunt volgen. Door implantaten of aanpassingen...
ey ik ben hier de conspiracy nut .. maar zonder gekheid .. wat een bullllllllllshit alles wat een computer kan besluiten kan die ook documenteren en voorleggen enzenz ... daarnaast kan een computer vooralsnog niets beslissen omdat het zelf geen waardeoordeel kan vellen over iets .. daar komt die AI bij kijken .. voor een computer is een mens een verzameling atomen en een appel ook .. bij wijze van
quote:
Ik kan hier moeiljk een hele boek quoten natuurlijk, maar het geeft toch al een idee in grote lijnen.
ja .. in grote lijnen .. je hebt een boek gelezen .. je probeert het hele verhaal op te dringen .. en zegt dat ik allerlei dingen verzin omdat ik ze in een boek lees
quote:
Wie zei ook weer dat je veel moest lezen om iets te weten
I know too much to be conservative or liberal.
  maandag 11 oktober 2004 @ 18:32:30 #136
101909 CrackerJack
pi_22558264
lol coz, jij wil ook altijd het laatste woord hebben merk ik, een discussie is niet echt mogelijk. En woorden verdraaien doe je ook al...
quote:
wat een bullllllllllshit alles wat een computer kan besluiten kan die ook documenteren en voorleggen enzenz ... daarnaast kan een computer vooralsnog niets beslissen omdat het zelf geen waardeoordeel kan vellen over iets .. daar komt die AI bij kijken .. voor een computer is een mens een verzameling atomen en een appel ook .. bij wijze van
Ik snap niet hoe je dit offtopic kunt noemen, dit is de aanloop _tot_ implantaten én AI.
De evolutie een conspiracy noemen doe ik ook al niet, of was de bedoeling niet

Nog maar eens over die mieren:
quote:
die miersoort die zo te werk gaat bestaat .. en of dat klopt dat als je het gewicht van al die kleine hersentjes in een colonie bij elkaar optelt heb ik nog niet geverifieerd maar wel op meerder sites gevonden
Heb jij al eens alle mensenhersentjes opgeteld in gewicht?
quote:
I know too much to be conservative or liberal.

Maar goed jij mag winnen van mij, tot de volgende discussie

[ Bericht 4% gewijzigd door CrackerJack op 11-10-2004 19:01:31 ]
  maandag 11 oktober 2004 @ 18:52:58 #137
90061 coz
pi_22558677
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 18:32 schreef CrackerJack het volgende:
lol coz, jij wil ook altijd het laatste woord hebben merk ik
nee hoor, maar soms hou ik er wel een topic mee levend
quote:
een discussie is niet echt mogelijk.
urm .. bewaar maar voor de feedback .. daar wil ik best een discussie aan wagen
quote:
Ik snap niet hoe je dit offtopic kunt noemen,
speculatie over de computer in 2019 is off topic .. edoch ook niet helemaal want als die computer in 2019 in je zit dan is de chip-tag nu het fundament daarvoor .. en zo had ik het ook al aangedragen
quote:
het dit is de aanloop _tot_ implantaten e.d.
De evolutie een conspiracy noemen doe ik ook al niet, of was de bedoeling niet
sow ik mag ook nergens een grapje over maken
quote:
Nog maar eens over die mieren:
[..]

Heb jij al eens alle mensenhersentjes opgeteld in gewicht?
[..]

1,300 - 1,400 volwassen
375 kind dus berekening klopt niet
6466002300 (e) x 1350 = 8.729.103.105.000 gram
quote:
Maar goed jij mag winnen van mij, tot de volgende discussie
het gaat me echt niet om het winnen hoor
helaas
  maandag 11 oktober 2004 @ 23:49:40 #138
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22565570
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 20:48 schreef coz het volgende:
dus , we hebben geen regels.. het levert een zwaar serieuze etnische kwestie op omdat we onszelf gaan veranderen (de chip is de eerste en makkelijke stap ) en we zien wel of het fout gaat .. en we kunnen nu niet terug .. maar als het fout gaat kunnen we volgens jou wel terug
Je moet de selectieve quotes natuurlijk in hun context zien anders ruk je hele posts uit zijn verband. Toen e-mail populair werd is de commercie er ook op ingesprongen waardoor we spam hebben. Nu blijkt dat mensen er zo van gingen balen dat o.a. Microsoft besloten heeft om spammers aan te klagen. Dit kan ook met die chip gebeuren als we omkomen in de reclame. Dat bedoel ik met een weg terug. Niet dat we teruggaan naar een leven zonder chip maar wel dat we de regels aanpassen om de nadelen te verminderen.

Verder zie ik niet in hoe je de technologie kan stoppen tenzij je een hele schare fans krijgt. Produkten hebben straks een chippie en soms moet je als mens al een chippie hebben om ergens binnen te komen. Deze trend zal doorzetten waarna de stap om een chip te nemen heel klein gaat worden omdat je anders amper meer kan functioneren. Zo van 'Hej je mag niet mee uit omdat je geen chip hebt en dan kom je niet binnen'

Als jij door een chip enorm veel geld kan besparen als bedrijf dan zal je op een gegeven moment die chip afdwingen waarna mensen vroeg of laat wel zullen moeten of op zichzelf moeten gaan wonen. Soort van zwerver bestaan zeg maar. Goede regels zou betekenen dat deze trend helemaal niet erg hoeft te zijn maar hoe of wat zal moeten blijken.

Over die mieren: Ik zag het programma ooit ook op National Geographic en die beesten knagen idd een pad waarna ze bij terugkomst 123 graden (meen ik) draaien om hetzelfde geintje weer te doen. Wil nog niet zeggen dat ze slimmer zijn dan mensen ook al zouden alle mieren samenwerken. Tis een opvallende eigenschap en raar dat dit beest die 123 graden zo goed weet maar meer ook niet.

Dat de toekomst alleen maar gekker wordt qua implantaten vind ik persoonlijk wel ontopic. Geeft immers aan dat dit pas het begin is en hoe snel de discussie wel niet moet worden gevoerd. Met genetische manipulatie waren we er ook te laat mee ergens en sukkelde de regering er weer achteraan.

Straks hebben we mss wel een computer als rechter De tijden gaan zwaar veranderen
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 11:52:32 #139
90061 coz
pi_22571407
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 23:49 schreef livEliveD het volgende:
Je moet de selectieve quotes natuurlijk in hun context zien anders ruk je hele posts uit zijn verband.
graag gedaan
quote:
Toen e-mail populair werd is de commercie er ook op ingesprongen waardoor we spam hebben. Nu blijkt dat mensen er zo van gingen balen dat o.a. Microsoft besloten heeft om spammers aan te klagen.
en nu is er geen spam in de wereld meer ...iiiiggght
quote:
Dit kan ook met die chip gebeuren als we omkomen in de reclame. Dat bedoel ik met een weg terug. Niet dat we teruggaan naar een leven zonder chip maar wel dat we de regels aanpassen om de nadelen te verminderen.
dan hadden de regels ook beter kunnen zijn in de eerste plaats .. als het kalf ... en of men nou wel of niet 10 mailtjes per dag in een spam mapje krijgt van e:nlargec:ock met als onderwerp Ge:tMoreInc:hes dat is misschien vervelend maar niet spannend... als er een hacker langskomt en die buigt al die regels over die chip en die gaat 24/7 via velen krachtige hubs iedereen voorzien van spam wat ala toekomstfilm direct in je hersens gepompt wordt dan is de ernst toch niet te vergelijken
quote:
Verder zie ik niet in hoe je de technologie kan stoppen tenzij je een hele schare fans krijgt.
kijk ..stoppen van _alle_ technologie ben ik ook niet direct voor, maar als het erop neerkomt dat de gehele aardbevolking gechipped _MOET_ worden dan draven we ook te ver door
quote:
Produkten hebben straks een chippie en soms moet je als mens al een chippie hebben om ergens binnen te komen. Deze trend zal doorzetten waarna de stap om een chip te nemen heel klein gaat worden omdat je anders amper meer kan functioneren. Zo van 'Hej je mag niet mee uit omdat je geen chip hebt en dan kom je niet binnen'
dat is de stap klein maken , sterker nog ..ombuigen naar dat het een grote stap is om niet te chippen ..terwijl je dan nog prima met zijn allen een colonie kan opzetten en allemaal terug naar een boeren bestaan gaan leven zelfs met behulp van een selectie uit de technologie ..tenzij de gechipde maatschappij dat tegenwerkt, en dat laat je al zien dat het die kant waarschijnlijk uitgaat .. wat het debacle alleen maar groter maakt imo
het laat zelfs de optie achterwegen van wel een chip ..maar niet als implant
quote:
Als jij door een chip enorm veel geld kan besparen als bedrijf
dan is dat mooi voor dat bedrijf , natuurlijk is er ook wel wat geld nodig voor het systeem
quote:
dan zal je op een gegeven moment die chip afdwingen
lees de keuze geven tussen oprotten of chippen .. ik denk dat je rechtsbijstand best blij is met dat scenario
quote:
waarna mensen vroeg of laat wel zullen moeten of op zichzelf moeten gaan wonen. Soort van zwerver bestaan zeg maar. Goede regels zou betekenen dat deze trend helemaal niet erg hoeft te zijn maar hoe of wat zal moeten blijken.
_goede_ regels zijn er al dat dit niet zomaar kan .. _goede_ regels zou betekenen dat deze trend niet escaleerd in een breuk tussen gechipden en nietgechipden ..en waar ik al de hele tijd op zit te hameren .. puur vooruitgang is het niet als je een groep mensen in de steek laat die niet mee willen, kunnen, zullen doen .. je kan nu toch ook nog met cash betalen ..en met chip en met pin.. terwijl veel mensen er over eens kunnen zijn dat pinnen oh zo fantastisch is ...

balies verdwijnen bij banken omdat pinnen oh zo fantastisch is .. maar er zijn nog wel balies
quote:
Over die mieren: Ik zag het programma ooit ook op National Geographic en die beesten knagen idd een pad waarna ze bij terugkomst 123 graden (meen ik) draaien om hetzelfde geintje weer te doen. Wil nog niet zeggen dat ze slimmer zijn dan mensen ook al zouden alle mieren samenwerken. Tis een opvallende eigenschap en raar dat dit beest die 123 graden zo goed weet maar meer ook niet.
iedereen maar vallen over die mieren .. punt was dat het een persoonlijke vraag was of ik in een hogere intelligentie geloofde die ons hier zou hebben gedumpt .. toen begon ik met het stellen van definieer intelligentie
met als voorbeeld dat er die miersoort is die wel alles kaalvreet, maar niet vergeet dat als ie dat doet in 360 graden dan een gebied vervalt in woestijn/steppe/ idk in plaats van dat het een belasting uitoefent op zijn omgeving die de omgeving ook zelf weer kan herstellen

wij vinden onszelf helemaal te gek en zwaar intelligent en noemen iemand dwaas die een paar domme mieren erbij haalt om te zeggen dat we misschien niet altijd gelijk hebben

niet dat die mieren slimmer zijn dan mensen
niet dat een mier of een colonie slimmer is dan 1 mens
of 1 menselijke bevolking slimmer is dan een mierenhoop of juist dommer
maar dat die mier wel weet waarneer die moet ophouden met zijn wereld te verneuken
maar _dat_ is wel off topic
quote:
Dat de toekomst alleen maar gekker wordt qua implantaten vind ik persoonlijk wel ontopic. Geeft immers aan dat dit pas het begin is en hoe snel de discussie wel niet moet worden gevoerd. Met genetische manipulatie waren we er ook te laat mee ergens en sukkelde de regering er weer achteraan.
dat vind ik ook
quote:
Straks hebben we mss wel een computer als rechter De tijden gaan zwaar veranderen
en dat was dus wel off topic .. het stuk over hoe slim een computer in 2020 is
dan heb je het over AI en alles wat er bij komt kijken
is ook een leuke discussie , en als daar een systeem uit kan komen wat rechter kan spelen wat zal men dan allemaal aan die computer overlaten? is ook iets leuks om over te babbelen
een computer kan vooralsnog geen waardeoordeel toekennen aan iets
hij kan wel weer een waardeoordeel krijgen en via AI bepalen of iets daarbij in de buurt komt

kijk als het allemaal zo simpel was dan zaten er nu al computers
je hebt een wet.. werd deze verbroken = schuldig
anders onschuldig.. maar zo simpel is het dus niet. kijk maar naar euthenasie of abortie
de tijden zijn al veranderd en wij willen allemaal het beste
dat is ook waar het op neerkomt dat het stukje digitale evolutie erbij gehaald werd

maar er zit dus verschil tussen wat bedrijven het beste vinden voor hun producten
en hoe wij zelf de rol gaan aannemen van producten om die bedrijven blij te maken
en imo wat werkelijk een betere kant uit is voor de mensheid
  donderdag 14 oktober 2004 @ 12:32:25 #140
101909 CrackerJack
pi_22618004
Is dit dan wel ontopic?

http://www.tweakers.net/nieuws/34670
  donderdag 14 oktober 2004 @ 12:38:39 #141
90061 coz
pi_22618133
laat je niet afschrikken doordat iemand zegt dat iets mss off topic is
jup ..dat is on topic ...tnx
quote:

FDA staat implantatie RFID-chips in mensen toe
Door Tamara van Hal - donderdag 14 oktober 2004 - 12:20 - Bron: Ars Technica - Views: 409
De Amerikaanse Food and Drug Administration heeft het gebruik van RFID-chips in mensen goedgekeurd, zo lezen we op Ars Technica. De geïmplanteerde chips zijn bij mensen vooral interessant voor gebruik in de medische sector, waarbij patiëntgegevens op de chip kunnen worden opgeslagen en door medisch personeel kunnen worden uitgelezen. De chips worden geïmplanteerd in het vetweefsel van de arm en bevatten een code die gelinkt is aan een database met medische gegevens, de gegevens staan dus niet direct op de chip.

Op dit moment zijn er al een aantal mensen bij wie een geïmplanteerde chip wordt gebruikt om gegevens op te slaan: in clubs in Barcelona, maar ook in de Nederlandse Baja Beach Club, kunnen gasten een chip gebruiken als een soort chipknip die altijd meegedragen wordt, zodat ze geen contant geld meer mee hoeven te nemen. Het gevaar van een dergelijke ontwikkeling is dat geïmplanteerde RFID-chips van afstand kunnen worden gelezen. Hiermee komen persoonlijke gegevens bloot te liggen voor iedereen met een leesapparaat, wat ethische en praktische bezwaren met zich meebrengt.

Er zijn al tests geweest waarbij chips van een afstand van twintig meter zijn uitgelezen, waaruit blijkt dat het rondlopen met persoonlijke informatie in het lichaam niet geheel ongevaarlijk is. Omdat op dit moment nog geen enkel hospitaal in de Verenigde Staten chips besteld heeft, geeft Applied Digital scanners weg aan tweehonderd traumacentrums. In andere landen worden de chips al wel gebruikt in medische kwesties: in Mexico zijn al ruim duizend patiënten geïmplanteerd met een VeriChip, in Italië wordt de technologie op dit moment getest. De scanners kosten 650 dollar per stuk, hoe duur de chips zijn wil het bedrijf niet bekendmaken.
pi_22618822
wie zei ook alweer dat de entree van de menselijke chip nog wel jaren zal duren?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 13:46:26 #143
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22619690
Ik geloof dat ik ergens las dat zo'n ding nu 7 eurocent per stuk kost (mits grote hoeveelheden besteld worden). Dit zal natuurlijk alleen maar goedkoper worden.
Ik kwam trouwens onlangs deze quote tegen 'Men are only as good as their technical development allows them to be' van George Orwell. Niet dat ik er eigenlijk iets mee wil zeggen ofzo
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:04:21 #144
90061 coz
pi_22620092
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:09 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
wie zei ook alweer dat de entree van de menselijke chip nog wel jaren zal duren?
ik ben er ook voor om de titel van dit topic iets te veranderen en het in gc te schuiven
het kan nl net zo goed in nws , pol, wfl ...
het is IMO belangrijke info voor iedereen
en tru uuh .. laten we het erop houden dat het niet het stormloopsubforum is

de topictitel kan iets beter
"de menselijke chips, al ingevoerd, zijn we er klaar voor ?" maarja uhm dat is maar een van de vele topictitels die kunnen

willen de ts en de modjes zich hier over beraden ?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:21:39 #145
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22620448
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 14:04 schreef coz het volgende:
willen de ts en de modjes zich hier over beraden ?
De kans dat ze het lezen is groter wanneer je het in feedback zet
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:00:33 #146
90061 coz
pi_22621341
of een topicreport plaatst

edit ..in de feedback gezet

[ Bericht 37% gewijzigd door coz op 14-10-2004 15:11:12 ]
pi_22637764
Jullie moeten de Vrij Nederland van deze week lezen. Staat een duidelijk op onze thread geinspireerd artikel over de verichip in.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:23:47 #148
90061 coz
pi_22637910
quote:
op onze thread
bron ?

--- als iemand hem kan scannen
kunnen we er allemaal van genieten
imageshack.us wil hem wel hosten
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:47:46 #149
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_22638048
Implanteren lijkt me ook niet nodig. Alle nieuwe horloges, telefoons en natuurlijk verschillende lijnen designer sieraden moeten gewoon een chip uitsparing hebben waar je hem gewoon instopt. Net zoals identificatieplicht moet er een chip plicht komen. Je moet hem bij je hebben, heb je dat niet, boete. Blijf je weigeren of ben je een vluchtgevaarlijke crimineel dan pas wordt die chip geimplanteerd. Het ding zou dan biometrische gegevens moeten hebben waar alleen politie en justitie bij kan zodat je kunt bewijzen dat het jou chip is. Verder moet je hem gewoon uitkunnen zetten als je geen gebruik wilt maken van makkelijk betalen in het OV of geen toegang tot bepaalde clubs of gebouwen hoeft. Daarbij moet iedere chip geleverd worden met een persoonlijke uitlezer zodat je altijd zelf in je chip kan en alle informatie daarin kan zien, kan wissen of kan toevoegen (met uitzondering van de identificatiegegevens natuurlijk).

Dan wordt het veel beter te verkopen. Ik vind niet dat een overheid mensen kan verplichten een lichaamsveranderende behandeling te ondergaan. Als ze zouden besluiten iedereen een nummer op de voetzool te tattoeren zouden we er nog niet eens over discussieren.

Ik, persoonlijk, ben geen tegenstander van een chip. Maar ik moet wel de keuze hebben.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:57:11 #150
90061 coz
pi_22638127
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 12:47 schreef stigchel het volgende:
Implanteren lijkt me ook niet nodig. Alle nieuwe horloges, telefoons en natuurlijk verschillende lijnen designer sieraden moeten gewoon een chip uitsparing hebben waar je hem gewoon instopt.
eensch
quote:
Net zoals identificatieplicht moet er een chip plicht komen
want ?
quote:
. Je moet hem bij je hebben, heb je dat niet, boete.
dat is dus het argument waarom implantatie zo 'handig' is ...
quote:
Blijf je weigeren
luhm
quote:
of ben je een vluchtgevaarlijke crimineel dan pas wordt die chip geimplanteerd
dus omdat je het niet wil .. krijg je het toch
quote:
. Het ding zou dan biometrische gegevens moeten hebben waar alleen politie en justitie bij kan
100% veilig.. nope
quote:
zodat je kunt bewijzen dat het jou chip is. Verder moet je hem gewoon uitkunnen zetten
vind ik .. maar dan kun je dus net zo goed ook het verplichten achterwege laten he
quote:
als je geen gebruik wilt maken van makkelijk betalen in het OV of geen toegang tot bepaalde clubs of gebouwen hoeft. Daarbij moet iedere chip geleverd worden met een persoonlijke uitlezer zodat je altijd zelf in je chip kan en alle informatie daarin kan zien, kan wissen of kan toevoegen (met uitzondering van de identificatiegegevens natuurlijk).
eensch
quote:
Dan wordt het veel beter te verkopen. Ik vind niet dat een overheid mensen kan verplichten een lichaamsveranderende behandeling te ondergaan. Als ze zouden besluiten iedereen een nummer op de voetzool te tattoeren zouden we er nog niet eens over discussieren.
dat gaat je tegenvallen denk ik
quote:
Ik, persoonlijk, ben geen tegenstander van een chip. Maar ik moet wel de keuze hebben.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 16:25:10 #151
90061 coz
pi_22642092
quote:
VeriChip RFID Technology Gets FDA Approval; Stock Surges

VeriChip technology, in which an RFID tag encoded with personal information is implanted under its user's skin, won approval from the U.S. Food and Drug Administration yesterday as a patient identification mechanism in healthcare situations. Such official validation marks a moment of vindication for the heretofore controversial product. Derided by privacy advocates as Orwellian and Seventh-day Adventists as the Mark of the Beast, VeriChip has nonetheless continued to grab headlines and gain traction in the marketplace: in July, Mexico's attorney general announced that he and his staff had accepted the chip to enhance authentication, and in Barcelona, a popular discotheque incents club-goers to "get chipped" in order to access its VIP lounge and make cashless purchases. Predictably, the stock of VeriChip-maker Applied Digital Solutions soared on the news.

dus even vernederlandsen
de 'consumentenbond' zegt dat het product niet schadelijk is voor het lichaam ..en dat het principe wel kan werken met identificatie en gegevens van patienten
impact achterwege gelaten, doemdenken achterwege gelaten, privacy achterwege gelaten, implicatie achterwege gelaten, toekomst .. gok eens
het is nu niet meer een controversieel product zeggen de makers, dat was het wel
met al die enge gristelijke en conspiracy doemdenkers. we hebben het gewoon ingevoerd, kijk maar naar baja en die rechtbank .. en kijk eens hoe onze aandelen omhoog gaan

dit kwam uit de nieuwsbrief van verichip
pi_22644120
ik houd mijn profielwerkstuk van natuurlijkde over deze chips.
weet iemand wat linkjes over het technische deel van de chips?
Tri State. Tri State. !
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 22:42:30 #153
13132 Core.
schizo eend
pi_22649810
Dus je kan concluderen: de Baja implant is de Nederlandse 'pilot'
'pilot' als in 'Human Control' door registratie en analyse cq. opslag van data.
dmv diverse strategisch opgestelde sensoren her en der....

hmmmms...
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 23:20:18 #154
13132 Core.
schizo eend
pi_22650664
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 18:13 schreef _Supreme het volgende:
ik houd mijn profielwerkstuk van natuurlijkde over deze chips.
weet iemand wat linkjes over het technische deel van de chips?
http://www.adsx.com/prodservpart/verichip.html

of bijvoorbeeld

http://www.mnsi.net/~mous(...)3ADSPressRelease.htm
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 17:50:01 #155
90061 coz
pi_22663704
  maandag 18 oktober 2004 @ 18:39:28 #156
90061 coz
pi_22705990
staat los van de chip op zich maar ... toch een leuk verhaal
en wel herkenbaar op bepaalde punten
http://www.cnn.com/2004/TECH/10/13/turing.test/index.html
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:20:25 #157
90061 coz
pi_22723755
okay ..dit is voor de producten kant RFID ( niet dat het dus uitmaakt vor een chip of die nou in een fles afwasmiddel of in je oor zit ..........)

RFID Enhanced System for Preventing Employee and Customer Theft, or "RespectRFID"
( die naam .. )
RespectRFID vastly increases the range that RFID tag data can be transmitted, from a few meters to upwards of 300 feet. Unlike current RFID systems, which require that tagged items be passed within relatively close proximity to low-powered readers placed intermittently throughout a store or warehouse, RespectRFID's long range allows the real-time, simultaneous monitoring of up to one million tagged goods

( 91.44 meter )
samengevat .. rfid + wifi + 100bit code = grotere afstand + meer items
http://rd.bcentral.com/?ID=2212123&s=103514954
pi_22883802
maar, zit er in een verichip geen GPS ontvanger?
Tri State. Tri State. !
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 14:23:38 #159
90061 coz
pi_22884735
de komende tijd nog niet volgens mij ...
maar [BB-modus] ya never know [/BB-modus]
pi_22885622
als de nieuwere versie zoals hierboven een groot genoeg berijk heeft kan je gewoon met de ontvangers een driehoeksmeting uitvoeren
en van de grondstations weten we precies waar ze staan

maar voor chips met zo'n berijk denm ik dat er een baterijtje nodig zal zijn om het aperaat te voeden ipv een antene de chips die geinplateerd worden of op de meeste produkten zullen komen

[ Bericht 34% gewijzigd door -Beestje- op 26-10-2004 15:11:19 ]
pi_22888283
ik wil het in mijn profielwerkstuk namelijk voornamelijk over GPS hebben... maar dat hoort dus nog niet echt bij de verichips.

een verichip nu, is dus nog gewoon een chip met een code, die aan een database is verbonden? en ze kunnen alleen worden getracked doordat de chip door een lezer loopt?
Tri State. Tri State. !
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:55:42 #162
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_26707974
en wederom een topic kickje van mij
Ik lees de replies hier een beetje en het valt me op dat niemand iets verder denkt en dit geheel in de bijbelse context plaatst (hallelujah!! .. en nee ik ben geen gefreakte jehova)
Gezien de globaliserende economie en de niet te stuiten toename van electronisch betalen zal er in de nabije toekomst echt wel markt zijn voor zo'n chip ze kunnen er immers veel op kwijt wat betreft identiteit enzo. dus het kan echt wel veilig.
Ik geloof dat ze een powersource hebben die met behulp van lichaamswarmte wordt opgeladen steeds.
Kent iemand het teken van het beest?
Staat in de bijbel ongeveer zo..
"En het maakte dat allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven, een merkteken ontvangen op hun rechterhand of op hun voorhoofd, en niemand kan kopen of verkopen als hij dat teken, de naam van het beest of het getal van zijn naam niet draagt"
Als je dat teken neemt ben je verdoemd dus..

Makes you wonder ,niet dan?
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 22:33:34 #163
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_26711398
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:55 schreef jehovaguerilla het volgende:
en wederom een topic kickje van mij
Ik lees de replies hier een beetje en het valt me op dat niemand iets verder denkt en dit geheel in de bijbelse context plaatst (hallelujah!! .. en nee ik ben geen gefreakte jehova)
Gezien de globaliserende economie en de niet te stuiten toename van electronisch betalen zal er in de nabije toekomst echt wel markt zijn voor zo'n chip ze kunnen er immers veel op kwijt wat betreft identiteit enzo. dus het kan echt wel veilig.
Ik geloof dat ze een powersource hebben die met behulp van lichaamswarmte wordt opgeladen steeds.
Kent iemand het teken van het beest?
Staat in de bijbel ongeveer zo..
"En het maakte dat allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven, een merkteken ontvangen op hun rechterhand of op hun voorhoofd, en niemand kan kopen of verkopen als hij dat teken, de naam van het beest of het getal van zijn naam niet draagt"
Als je dat teken neemt ben je verdoemd dus..

Makes you wonder ,niet dan?
Als jij het gehele topic en andere soortgelijke topics hierover hebt gelezen, zul je echt wel gezien hebben dat hiernaar al meerdere malen, is gerefereerd.
pi_26711914
quote:
Op maandag 27 september 2004 08:34 schreef UncleScorp het volgende:
Van de chemische rommel die je eet zal je rapper doodgaan...
Anyway, ik zie in de toekomst nog iedereen gechipt worden.
Of het goed of slecht is? Hangt ervan af.
Criminelen kunnen rapper worden opgespoord, verdwijningen rapper opgelost, ...
Nadeel, je moet er wat van je privacy voor inleveren.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:23:38 #165
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_26713216
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 22:33 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

Als jij het gehele topic en andere soortgelijke topics hierover hebt gelezen, zul je echt wel gezien hebben dat hiernaar al meerdere malen, is gerefereerd.
Soortgelijke topics ,maar hier heb ik er niks over gelezen.. misschien een opfriscursusje snel lezen voor mij
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')