abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22227336
een paar maanden geleden hadden we het nog of het nonsens gevaar van RFID-chips. Het maakt toch nix uit dat de BAJA-VIP-Bezoekers een chip in hun bovenarm moeten dragen om tot de vip ruimte toegelaten te worden EN hun drankjes ermee te betalen < talk about marketing

dan is dit nieuws item die ik net tegenkwam op nieuwsplatform .nl nog juic-ier qua "ohw we hebben dit echt nodig, het kanniet anders"

Ik ben benieuwd hoelang het nog duurt voordat de helft van Nederland ook milder tegen zo'n arm of voorhoofds chip, aan gaat kijken:

lees & huiver:
quote:
160 werknemers krijgen rfid-chip

Chips ter grootte van een graankorrel werden in de armen van 160 werknemers van procureur generaal Rafael Macedo de la Concha geïmplanteerd om ze toegang te geven tot beveiligde delen van het hoofdkantoor.

Voorheen werden dergelijke RFID (radio frequentie identificatie) chips vooral gebruikt om dieren te labelen. In Nederland staan met RFID chips gelabelde produkten op het punt in de schappen van winkels te belanden, met het doel diefstal te verminderen. In Mexico staan meer mensen in de rij om gelabeld te worden. Het Mexicaanse leger, de politie en het personeel van de president zouden wel eens snel kunnen volgen, meldt de Associated Press van Mexico op 14 juli 2004.

Of de werknemers zelf iets te zeggen hebben over deze 'veiligheidsmaatregel' is onduidelijk. VeriChip corp. een afdeling van Applied Digital Solutions heeft de chips geproduceerd. Ze zegt al 7000 chips te hebben verkocht over de hele wereld. in Mexico hebben 1000 mensen zich laten implanteren om hun medische gegevens in hun lichaam vast te leggen.

In Amerika moet de Food and Drug Administration zich nog uitspreken over de toelaatbaarheid van deze RFID chips voor medische doeleinden. De marketing loopt weer eens vooruit op de regelgeving. De privacy van mensen komt mogelijk nog meer op het spel te staan met de ontwikkeling van technieken om de geïmplanteerde chips te localiseren. Iedere chip, inclusief de persoon die eromheen zit, zou zo op elk gewenst moment opgespoord en gevolgd kunnen worden. De directeur van een Japanse basisschool in Osaka heeft onlangs besloten alle leerlingen te chippen. Schooltassen, kleding en naamkaartjes kunnen van een chip voorzien worden en zullen op diverse locaties door toegangspoortjes worden uitgelezen. De bewegingen van de kinderen kunnen zo in de gaten worden gehouden, schrijft Jo Best op CNETAsia op 12 juli jongstleden.

In Mexico zijn global 'positioning chips' al een normaal verschijnsel op juwelen en kleding. Er is onlangs zelfs een bende kidnappers opgerold genaamd 'Los Chips' omdat zij hun slachtoffers onderzochten op chips die hun locatie zouden kunnen verraden. (Herman van Wietmarschen)
pi_22227390
In principe heb ik er niet zo veel op tegen, zolang het maar niet meer traceble wordt dan je nu al bent met je betaal- en bonuspassen etc. (Of telefoon for that matter.)
[KNE]-Mod
pi_22227677
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:01 schreef ThE_ED het volgende:
In principe heb ik er niet zo veel op tegen, zolang het maar niet meer traceble wordt dan je nu al bent met je betaal- en bonuspassen etc. (Of telefoon for that matter.)
en hoe reeel denk je zelf dat dit beeld is?

de wereld gonst van de verhalen waar dit soort praktijken dus juist wel uitgevoerd worden
  maandag 27 september 2004 @ 00:14:36 #4
15985 huiz
Man in Black
pi_22227689
Er is toch ook een discotheek hier in Nederland waar bezoekers zich kunnen labelen met een chip in de arm? En Amerika is in staat om de nieuwe paspoorten voorzien van chips op 20m afstand al te kunnen bekijken. Dus of je zo'n chip hebt of een paspoort op zak hebt, maakt niet zoveel uit.

Het lijkt erop of dit soort zaken gewoon eenvoudig geaccepteerd worden door de samenleving.
Scope Pure Colombia BV
pi_22227781
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:13 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

en hoe reeel denk je zelf dat dit beeld is?

de wereld gonst van de verhalen waar dit soort praktijken dus juist wel uitgevoerd worden :}
Van praktijken gonzen?
Anyway;

Ik denk dat het inderdaad niet echt reeël is, van de ander ekant kan de mens tegenwoordig steeds beter omgaan met relatieve privacy. We schermen ons steeds meer af, maar een privé gesprek voeren in de trein is daarvoor in de plaats gekomen. Op zich is dat nog niet vergelijkbaar, en tot op heden is het ook nog meestal zo dat je als je het zou willen redelijk anoniem door het leven kunt; iets dat met een chip in je natuurlijk veel moeilijker dan wel onmogelijk wordt.

Als het echt gemeengoed gaat worden vind ik wel dat er enige regulering voor moet gaan komen, maar dan nog heb je het gevaar dat er maar 1x iemand verkeerde dingen mee hoeft te gaan doen en je privacy is direct een stuk minder. zolang het nog bij nuttige persoonsgerichte info blijft vind ik het niet erg, maar ik vrees zelf vooral de ongewenste benaderingen op basis van de verkregen gegevens.

Overigens, vergis je niet; vrij persoonlijke data over heel veel Nederlanders is ook nu al verkrijgbaar. Wie wat waar koopt enzo bijvoorbeeld. Of in bepaalde wijken hypotheken gaan aflopen etc.

Wat betreft doemscenario's als zou het tot een 2e holocaust kunnen zorgen; daar zie ik niet zoveel in, daarnaast zijn er veel andere oorzaken die daar net zo goed voor zouden kunnen zorgen.
[KNE]-Mod
pi_22228160
binnenkort lopen we met alluminiumfoilie op onze kop
wordt dat uit films toch nog realiteit
pi_22230033
Schapen...
Ja Ja , ik kom het wel weer maken !! domme doos..!!
  maandag 27 september 2004 @ 08:21:49 #8
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_22230348
schapen?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_22230408
Geen brol in mijn lijf !!!
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 27 september 2004 @ 09:07:11 #10
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22230649
quote:
Op maandag 27 september 2004 08:34 schreef UncleScorp het volgende:
Geen brol in mijn lijf !!!
Tsja, bijna niemand zegt zoiets te willen, ondertussen heeft naast een gewoon paspoort bijna iedereen een bankpasje of wat, een mobiele telefoon en een bonuskaart, en vullen we allemaal braaf kortingsformuliertjes in.
[KNE]-Mod
pi_22230694
Jep, een mobiele telefoon is eigenlijk hetzelfde principe. Het tracen wordt dankzij zo'n chip wat makkelijker.
  maandag 27 september 2004 @ 09:16:15 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22230725
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:12 schreef Redux het volgende:
Jep, een mobiele telefoon is eigenlijk hetzelfde principe. Het tracen wordt dankzij zo'n chip wat makkelijker.
En je hebt niet meer de keuze hem thuis te laten, een erg belangrijk nadeel vind ik.
[KNE]-Mod
pi_22230756
Dat klopt, maar ik heb nog nooit in m'n leventje m'n gsm thuis gelaten omdat ik bang was dat 'men' me zou kunnen traceren. Ik zou dat wel doen als ik iets crimineels in gedachte zou hebben.
  maandag 27 september 2004 @ 09:27:19 #14
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22230816
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:20 schreef Redux het volgende:
Dat klopt, maar ik heb nog nooit in m'n leventje m'n gsm thuis gelaten omdat ik bang was dat 'men' me zou kunnen traceren. Ik zou dat wel doen als ik iets crimineels in gedachte zou hebben.
Nee, ok inderdaad, van de andere kant lijkt zo'n chip er juist speciaal voor te zijn om je ergens te kunnen inloggen en om je over te kunnen traceren, vooral in dit laatste geval wijkt dat wel af van het telefoonverkeer, waar het actief traceren niet echt een taak is die men (de telefoonbedrijven) op zich neemt.
[KNE]-Mod
pi_22230947
Het tracen van GSM's zit toch ook al in de lift ?
Onlangs iets over gelezen dat men binnekort zou kunnen tracen waar de beller zich bevindt. (zoals voor werknemers op de baan enzo)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_22230966
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:07 schreef ThE_ED het volgende:
Tsja, bijna niemand zegt zoiets te willen, ondertussen heeft naast een gewoon paspoort bijna iedereen een bankpasje of wat, een mobiele telefoon en een bonuskaart, en vullen we allemaal braaf kortingsformuliertjes in.
Mja dat zit nog niet IN uw lijf hé... groot verschil toch ... vandaag de dag kan je nog steeds zonder creditcard of mobieltje hoor.
Bonuskaart en kortingsbonnetjes ... euh ... NL zeker ?

Maar toch geen chip inplanten voor onze "veiligheid" zeker.
Zoals al die geruchten de laatste van terrors in NL ... lol ... maak de mensen maar genoeg bang en ze slikken alles.
  maandag 27 september 2004 @ 09:44:35 #17
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22230970
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:41 schreef UncleScorp het volgende:
Het tracen van GSM's zit toch ook al in de lift ?
Onlangs iets over gelezen dat men binnekort zou kunnen tracen waar de beller zich bevindt. (zoals voor werknemers op de baan enzo)
Het kan nu al vrij precies, maar het is veel te veel moeite en dataverkeer om zoiets constant te gaan monitoren. Alleen op verzoek (van de politie..) wordt er wel nagegaan wanneer iemand waar was.
[KNE]-Mod
pi_22230990
Je kan pakketdiensten al real-time traceren mbv navigatiesystemen. Wij werken bv aan een applicatie waarmee je online kan zien waar je chaffeurs zich bevinden, op 10 meter nauwkeurig.
  maandag 27 september 2004 @ 09:46:47 #19
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22230995
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:44 schreef UncleScorp het volgende:

In belgie hebben ze vast andere methodes om gegevens te verkrijgen.
quote:
Zoals al die geruchten de laatste van terrors in NL ... lol ... maak de mensen maar genoeg bang en ze slikken alles.
Dat is wel een beetje zo natuurlijk, maar ik denk dat NL wel meer een target is dan België. Van de andere kant geloof ik nooit dat Nederland nu direct met stip op 1 staat op een lijstej met nog af te werken landen.
[KNE]-Mod
pi_22231038
Belgie zal niet zo snel een doelwit worden ... het is gewoon een draaischijf van criminaliteit en corruptie ...

Ow dus als je een kortingbonnetje afgeeft in bijv Aldi, en je betaalt contant , dan heb je gegevens vrijgegeven ?
  maandag 27 september 2004 @ 09:52:34 #21
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22231053
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:50 schreef UncleScorp het volgende:
Ow dus als je een kortingbonnetje afgeeft in bijv Aldi, en je betaalt contant , dan heb je gegevens vrijgegeven ?
Ligt eraan hoe slim de Aldi is, als ze de bonnetjes coderen per wijk dan wel natuurlijk, anders niet, tenzij je je adresgegevens moet invullen.
[KNE]-Mod
pi_22231090
De bonuskaart van de albert heijn is net zo. Opzich een mooi systeem, door het laten scannen van die kaart krijg je korting op bepaalde producten, maar ondertussen wordt precies geregistreerd wat je koopt. Daar kun je allerlei acties aan verbinden. Zo kun je gerichte reclame versturen bv, iets wat zeer aantrekkelijk is in de retail wereld.
pi_22231150
ja idd zoals ketens die hun eigen creditcards uitgeven ... gemakkelijk betalen ... en registreren van je koopgedrag natuurlijk.
Ik heb minder problemen met het vrijgeven wanneer ik nog es een pot choco koop, dan dat ze continu kunnen zien waar ik mij bevind, of automatisch geregistreerd wordt als ik ergens binnenkom.
  maandag 27 september 2004 @ 10:02:11 #24
26467 raphidae
...antichrist...
pi_22231176
Ik word in december of februari gechipped door VeriChip \o/
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  maandag 27 september 2004 @ 10:06:01 #25
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_22231239
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:55 schreef Redux het volgende:
De bonuskaart van de albert heijn is net zo. Opzich een mooi systeem, door het laten scannen van die kaart krijg je korting op bepaalde producten, maar ondertussen wordt precies geregistreerd wat je koopt. Daar kun je allerlei acties aan verbinden. Zo kun je gerichte reclame versturen bv, iets wat zeer aantrekkelijk is in de retail wereld.
behalve dat je bij die bonuskaart niet je naam en adres hoeft te geven...'t is dus wel anoniem
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 27 september 2004 @ 10:10:08 #26
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_22231296
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:06 schreef Abbadon het volgende:

[..]

behalve dat je bij die bonuskaart niet je naam en adres hoeft te geven...'t is dus wel anoniem
Maar ivm die bankactie van toen hebben veel mensen dat toch wel gedaan.
[KNE]-Mod
pi_22231301
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:06 schreef Abbadon het volgende:
Hoeft niet, maar je moet wel een formuliertje invullen bij het aanvragen van zo'n kaart. En ik heb het vermoeden dat de meerderheid van de bonuskaaraanvragers hun formuliertje netjes naar waarheid invullen..
  maandag 27 september 2004 @ 10:11:27 #28
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_22231313
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:10 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Maar ivm die bankactie van toen hebben veel mensen dat toch wel gedaan.
tja, mensen zijn niet zo slim..zodra er iets te halen valt laten ze hun privacy graag vallen, om dan later te gaan zeuren...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  maandag 27 september 2004 @ 10:12:04 #29
102636 Snurk
Life's a bitch, sometimes
pi_22231321
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:20 schreef Redux het volgende:
Ik laat mijn mobiel weleens thuis liggen, niet omdat ik iets strafsbaars ga doen, maar meer voor mijn 'rust'. Het hoeft dus niet altijd criminele intenties te zijn.
  maandag 27 september 2004 @ 10:12:33 #30
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_22231325
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:10 schreef Redux het volgende:

Hoeft niet, maar je moet wel een formuliertje invullen bij het aanvragen van zo'n kaart. En ik heb het vermoeden dat de meerderheid van de bonuskaaraanvragers hun formuliertje netjes naar waarheid invullen..
klopt, maar dat is hun eigen verantwoordelijkheid...op zich kan je het AH niet kwalijk nemen dat ze die gegevens proberen te krijgen, en als mensen die dan geven....
pi_22231338
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:12 schreef Snurk het volgende:
Ik laat mijn mobiel weleens thuis liggen, niet omdat ik iets strafsbaars zou gaan doen, maar meer voor mijn 'rust'. Het hoeft dus niet altijd criminele intenties te zijn.
Je mobiel thuislaten omdat je niet gestoord wil worden is iets anders dan je mobiel thuislaten omdat je niet getraceerd wil worden.
pi_22231444
Nee dank je, ik bepaal zelf wel wat er in mijn lijf in en uit gaat
Waarom geen piercing met een chip ofzo, die kan je nog uitdoen Ik zie m'n neus al over de toonbank van de supermarkt gaan.
  maandag 27 september 2004 @ 13:14:26 #33
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_22234469
de potentie van zo'n chip is leuk .. .eventueel
maar doe mij hem maar in een goed zakje mee, dan laat ik hem wel 10 jaar later implanten als ik het echt vertrouw, logische optie , maar ik vrees dat die niet zal bestaan

ps
Get chipped!! menselijke chippromo-campagne
Get chipped!! menselijke chippromo-campagne deel 2
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  maandag 27 september 2004 @ 13:47:29 #34
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22235148
Tja het heb voordelen en nadelen. Zolang ze mensen de keuze laten (wat niet gaat gebeuren uiteindelijk) vind ik het een prima ding.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  maandag 27 september 2004 @ 14:00:23 #35
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_22235408
quote:
Op maandag 27 september 2004 13:14 schreef coz het volgende:
de potentie van zo'n chip is leuk .. .eventueel
maar doe mij hem maar in een goed zakje mee, dan laat ik hem wel 10 jaar later implanten als ik het echt vertrouw, logische optie , maar ik vrees dat die niet zal bestaan
probleem is dat zo'n ding, zodra je het niet implanteerd, niet meer 'persoonlijk' is...als je 'm los bij je hebt kan ie gestolen worden, of uitgeleend etc...
  maandag 27 september 2004 @ 14:01:59 #36
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22235437
Stel nu dat ze een scanner maken die je ook kan identificeren. Dan heb je dus niks in je lijf maar ze weten toch waar je bent. (Ala minority report) Zouden jullie daar ook allemaal op tegen zijn?
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  maandag 27 september 2004 @ 16:01:25 #37
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_22237951
quote:
Op maandag 27 september 2004 13:47 schreef livEliveD het volgende:
Tja het heb voordelen en nadelen. Zolang ze mensen de keuze laten (wat niet gaat gebeuren uiteindelijk) vind ik het een prima ding.
Je geeft het zelf aan dat eht volgens jouw uiteindelijk verkeerd zal gaan. Als dat klopt is het dus een slechte ontwikkeling. Nou is het nog de vraag of het inderdaad zo is, maar het geeft wel teveel macht aan enkele personen. En daar schuilt een te groot gevaar in.

Wat betreft minority report, als ze een soortgelijk systeem ontwikkelen heeft dat dezelfde gevolgen als een geimplementeerrde chip. Dus lijkt me dat daarover de meningen hetzelfde zijn.
Gezichtsherkenning via camera's wordt wel steeds beter en gebruikt op vliegvelden dus wie weet gaan we wel die kant op.
  maandag 27 september 2004 @ 18:31:21 #38
90061 coz
pi_22241425
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:00 schreef Abbadon het volgende:
probleem is dat zo'n ding, zodra je het niet implanteerd, niet meer 'persoonlijk' is...als je 'm los bij je hebt kan ie gestolen worden, of uitgeleend etc...
ja ende nee
gestolen kan altijd wel ,beetje bruut maar als je wil ....
en uitlenen is ook niet bezwaarlijk, praktisch hetzelfde als je pas en pincode uitlenen

dat zijn toch juist de argumenten waarom er zorgen gemaakt worden om die techniek,
het is namelijk wel persoonlijk (had ik begrepen, qua # iig )
zodra big brother zegt dat iemand anders jouw paspoort niet in ze handen mag hebben (vergelijking) (en dan behalve douane) ongeacht of het zinvol is om het uberhaubt uit te lenen dan zou men ook zeggen dat het best ver gaat, toch ?
pi_22244897
Ik zal nooit een chip accepteren.
Desnoods snij ik het er zelf uit.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_22245114
quote:
Op maandag 27 september 2004 09:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Mja dat zit nog niet IN uw lijf hé... groot verschil toch ... vandaag de dag kan je nog steeds zonder creditcard of mobieltje hoor.

dat zeg ik GAMMA!

want ik zeik nl. helemaal niet over het feit dat we onszelf moeten beschermen...... maar tegen het feit dat de wereld en de boeken en de juiste bladen GONZEN van de verhalen en gefundeerde theorieen, dat die hele Irak-war & the WAR on terrorism BULLSHIT blijken te zijn omdat ze die aanslagen ZELLUF in scene hebben gezet....voor weet ik wat voor doel, die gekke machtswellustelingen in hun kop hebben gehaald, en dan moet ik zeker obv deze feiten, die de Amerikaanse overheid niet eens kan weerspreken (waar blijven ze nou allemaal, nu dat zelfs hun eigen volk komt met feiten dat 9/11 vol met leugens zit: Officiële versie valt steeds verder uit elkaar)

EEN CHIP IN M"N VOORHOOFD OF ARM GAAN LATEN PLAATSEN, zijn die gasten helemaal GEK geworden ofzo, denken ze nou echt dat iedereen hier op de wereld een en die onzin linea directa gaat slikken..... wie voert er nou al jaren oorlog, ik toch zeker niet?
  maandag 27 september 2004 @ 22:11:19 #41
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22247254
quote:
Op maandag 27 september 2004 20:50 schreef Balthar het volgende:
Ik zal nooit een chip accepteren.
Desnoods snij ik het er zelf uit.
Straks kun je niet meer zonder betalen. Ga je dan zwerven of stelen?
pi_22247986
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:11 schreef livEliveD het volgende:

[..]

ik denk niet dat dat ooit zal gebeuren op de markt lijkt het me bijvoorbeeld onmogelijk om zoiets te gebruiken.
het zal de pinpas en creditcard geheel of gedeeltelijk vervangen maar geen contant geld denk ik
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  maandag 27 september 2004 @ 22:52:27 #43
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22248328
Ik denk dat geld zelf helemaal verdwijnt en je alleen nog nummers overhoud zeg maar. Virtueel geld
pi_22248888
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:52 schreef livEliveD het volgende:
Ik denk dat geld zelf helemaal verdwijnt en je alleen nog nummers overhoud zeg maar. Virtueel geld
er zal toch iets van een pincode of een apperaat voor biometrische herkenning aan gekoppelt moeten worden wil niet iedereen die iets in zn handen krijgt om je chip te scannen je hele bankrekening leeg kunnen trekken.
en op bijvoorbeeld de markt lijkt me dit niet mogelijk en als klanten met contant geld blijven betalen zal het niet verdwijnen
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  maandag 27 september 2004 @ 23:37:11 #45
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22249393
Mwa ik denk dat dingen als een markt geleidelijk zullen verdwijnen. Tis niet meer van deze tijd enzo. Pincode is een idee idd of een chippie in je lijf
Als ie ook nog alarm slaat als hij geen hartslag meer meet kunnen ze hem ook niet zo snel meer jatten
  dinsdag 28 september 2004 @ 00:08:42 #46
90061 coz
pi_22250087
doet me denken aan de docu op disco over het aanpassen van de mens
dan dus met onderdelen en ik weet niet of ze ook een chip behandeld hadden
wat dat laatste heb je wel die man die zijn zenuwstelsen had aangesloten op een chip
een interessant stuk daarin was ook dat iemand zei dat er uiteindelijk 2 typen mens zullen zijn
de veranderden en de mens
kijk nu nog kun je bij de bank geld halen
nu nog kun je ook bij de kassa zonder je pin betalen, met contant geld dus
sterker nog, je kan zelfs nog met een theezakje langs de deur en steeds proberen het ruilen totdat je iets beters hebt .. my point being ; de opmerking dat er toch ernstige kwesties aan verbonden zijn
alles leuk en aardig en iedereen zou het zelf maar moeten weten of ze mee willen doen of niet
in principe dus en dan zonder naar de mogelijke conspiracy er nog bij te kijken
maar het zou dus het mooist zijn als deze toepassing niet alles vervangt maar een toevoeging is
dan nog kan je weer net als waar die man voor waarschuwde ook nog eens kunnen bedenken hoe het daarna gaat als er die twee groepen zijn
kijken de verbeterden met minachting naar de gewonen of gaan ze vreedzaam als 1e en 3e wereld naast elkaar leven
pi_22253633
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:11 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Verhuizen of in uiterste nood in het verzet. Als mensen gechipt gaan worden is het einde vrijheid.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  dinsdag 28 september 2004 @ 12:44:01 #48
90061 coz
pi_22256639
dat zeg ik .. als toevoeging is het een ander verhaal als 'gedwongen' chippen
en dat is slechts een van de discussiepunten
pi_22264722
ik heb er op de volgende punten wat op tegen:

- dag privacy! het is nu al een koud kunstje om iemand te traceren via GSM-gebruik, maar zo wordt het allemaal een beetje te makkelijk. en denk maar niet dat de BVD alleen maar criminelen gaat traceren. zo is het ook bekend dat bewakers die in de viewing-ruimtes van bewakingscamera's zitten, uit verveling inzoemen op de borspartijen van vrouwen en met z'n allen jou uit lachen, wanneer jij je tram net niet haalt. plus: vind jij het een fijn gevoel wanneer iemand over je schouder mee kijkt, terwijl jij je krantje aan het lezen bent? ik neem aan van niet en dat is waarom privacy zo belangrijk is.

- het is zo fraudegevoelig als de pest! elke beveiliging is gemaakt om gekraakt te worden (wet van het drama) en dat zal ook gebeuren. aangezien alle betaalsystemen worden aangesloten op een centraal punt, en alles met elkaar in verbinding staat, ben je altijd een mooi doelwit voor hackers.

dus nee, ik betaal wel gewoon kontant graag
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 28 september 2004 @ 18:26:44 #50
90061 coz
pi_22265123
beveiliging is gemaakt om gekraakt te worden
uuh bijna
elke beveiliging kan geen 100% zijn want anders kan je er geen gebruik meer van maken
ga maar na het enige waarneer je geld veilig is zal zijn in een kluis.. maar dan kan je het niet (letterlijk) uitgeven

waarneer is een computer veilig , losgekoppeld van het net , zonder stroom zonder toetsenbord zonder muis .. ingegoten in een blok beton , in een kluis .. en dan het liefst nog in de fundering van een gebouw .. maar dan kun je dus weer niets doen

elke beveiliging is gemaakt om addequat te beveiligen, behalve tegen degene met de sleutel
in de praktijk betekend dat dus wel
beveiliging is gemaakt om gekraakt te worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')