Vervolgens was Bukgeit meer geinteresseerd inquote:made its first appearance on
's
. This slow rock ballad was reprised with a more produced, decidedly heavier vibe on their platinum sophomore LP,
. The song's forlorn melody beautifully compliments the tune's deliberate pace and delicately balanced tension, though it could be argued that the later version drags in comparison to the less-precious earlier take. Seemingly determined to get the maximum mileage out of the tune, the group included a perhaps ill-advised third version as an extra track on the
single as a duet with slacker rock icon
from
. The odd blend of
trademark vocal warble and
's baby-sweet timbre could never be considered a match made in heaven.
mimics bassist
lone bass line note for note, slowly cooing the intimate opening lines. The band joins the trudging, low groove, guitars chugging dampened strings as a twanging tremolo guitar adds nice texture in between
's soft harmonizing. The lyrics are heartfelt and direct, unlike much of the record's more off-the-cuff musings. Things pick up in the chorus, with big, distorted guitar swiping strokes on ascending chords, the tension fully released. The track ends on a melancholic note, angelic backing vocals float above
's last lines, asking with painful directness "
"
Belsen is vanavond in Nighttown te bewonderen bij The Libertines!quote:Riplets in Nighttown. Ehm, hint, er is nog niks gegkot dus geen idee of iemand in de buurt zit of gezeten heeft Denk sowieso 1e helft jaren 90.
Eh, nee, Letters To Cleo?quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:54 schreef ranja het volgende:is er echt niemand die ook maar een piepklein ideetje heeft?
Letters to cleo is het niet, het nummer is (dacht ik) wel een stuk bekender.quote:Nou ja, samenvatting: dit nummer kwam eerst als single uit, daarna op een album, en daarna als b-kant met een gast'zang'
en het staat in mijn singles/songs top 20 allertijden
Dit wordt volgens mij echt zo'n oja...quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:00 schreef ranja het volgende:
Nog vergeten, dit had ik vannacht ook al gepost:
[..]
Letters to cleo is het niet, het nummer is (dacht ik) wel een stuk bekender.
Ik heb je laatste lijst bekeken en ik weet 't nog nietquote:en het staat in mijn singles/songs top 20 allertijden
quote:Op zaterdag 18 september 2004 16:05 schreef dr_diablos het volgende:
Het slacker rock icon is J Mascis?
quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:32 schreef Berkery het volgende:
Ik heb je laatste lijst bekeken en ik weet 't nog niet
Inmiddels welquote:Op zaterdag 18 september 2004 17:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Eindelijkquote:Op zaterdag 18 september 2004 20:07 schreef belsen het volgende:
The Breeders - Do you love me now, zegt Last splash.
Humm.. kennik niet.quote:Op zaterdag 18 september 2004 20:07 schreef belsen het volgende:
The Breeders - Do you love me now
Gewoon zijn vrouw inderdaad.quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:55 schreef Gambolputty het volgende:
Diana Krall?
Shit, dat wist ik dus niet.quote:Op zaterdag 18 september 2004 21:57 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Gewoon zijn vrouw inderdaad.
Ze zijn ook pas sinds december getrouwd.quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:03 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Shit, dat wist ik dus niet.
Van 3 Doors Down, inderdaad...quote:Op zondag 19 september 2004 01:29 schreef Mark het volgende:
Gok op "loser"
die ken ik dan weer niet...quote:Op zondag 19 september 2004 04:00 schreef belsen het volgende:
[..]
Van 3 Doors Down, inderdaad...
Die spelen nog weer twee verdiepingen lager dan in de kelder.quote:Op zondag 19 september 2004 04:44 schreef ranja het volgende:
[..]
die ken ik dan weer niet...
Idd van 3 doors down.quote:Op zondag 19 september 2004 01:29 schreef Mark het volgende:
Gok op "loser"
Kom op, zeg. De andere siingle van 3 Doors Down naast Kryptonite...quote:Op zondag 19 september 2004 10:40 schreef Mark het volgende:
Goeie gok dan: ik ging puur op de tekst af, het nummer zegt me zo 1-2-3 niets
even een nieuwe bedenken
Ja, moreel heb jij het punt maar ik vroeg alleen 't nummer...quote:Op zondag 19 september 2004 10:45 schreef belsen het volgende:
[..]
Kom op, zeg. De andere siingle van 3 Doors Down naast Kryptonite...
Nee; dat niemand het lijkt te kennen...quote:Op zondag 19 september 2004 10:48 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ja, moreel heb jij het punt maar ik vroeg alleen 't nummer...
is dat die ballad? Ik ken daar de titel niet vanquote:Op zondag 19 september 2004 10:45 schreef belsen het volgende:
[..]
Kom op, zeg. De andere siingle van 3 Doors Down naast Kryptonite...
Ja, zo vatte ik het ook op...omdat jij 'm wel kentquote:Op zondag 19 september 2004 10:53 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee; dat niemand het lijkt te kennen...
Junkie XL - Saturday teenage kicks?quote:Op zondag 19 september 2004 11:44 schreef Mark het volgende:
warm, warm
Oh, sjit dat kan dan ook nog.quote:Op zondag 19 september 2004 11:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
League of extra-ordinary gentlemen
Band is goed, maar ik zocht het nummerquote:Op zondag 19 september 2004 11:52 schreef belsen het volgende:
[..]
Junkie XL - Saturday teenage kicks?
The Billie Club, dan?quote:Op zondag 19 september 2004 11:56 schreef Mark het volgende:
[..]
Band is goed, maar ik zocht het nummer
Billy Clubquote:Op zondag 19 september 2004 12:02 schreef belsen het volgende:
[..]
The Billie Club, dan?
quote:Op zondag 19 september 2004 12:31 schreef Mark het volgende:
The Libertines?
Het voorprogramma, dus?quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:50 schreef belsen het volgende:
Belsen is vanavond in Nighttown te bewonderen bij The Libertines!
Nee, het was een festivalletje...quote:Op zondag 19 september 2004 12:33 schreef Mark het volgende:
[..]
Het voorprogramma, dus?
Dat kan heel goed, met hun vorige plaat haalden ze de Oorgasm CD.quote:Op zondag 19 september 2004 12:47 schreef timbob het volgende:
klinkt wel leuk
stem komt me enigsins bekend voor
Ja, ik ben een bikkel, hè.quote:Op zondag 19 september 2004 13:26 schreef ranja het volgende:
HoiJij bent alweer vroeg Belsen
ontopic: niet mijn smaak... the streets misschien?
hmmquote:Op zondag 19 september 2004 13:00 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat kan heel goed, met hun vorige plaat haalden ze de Oorgasm CD.
Luister hier naar dat nummer van hun vorige plaat.
En als je even wacht zal ik ook een linkje posten naar het volledige nummer...
En hoe was het?quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:50 schreef belsen het volgende:
Stand!
[..]
Belsen is vanavond in Nighttown te bewonderen bij The Libertines!
Aan The Libertines vond ik niet zo heel veel aan. De afsluitende band was een stuk beter (zie de vraag)...quote:Op zondag 19 september 2004 13:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En hoe was het?
Ik was er gister ook, maar ben vlak voor de Libertines ziek naar huis gegaan......(en ben nog steeds ziek
)
tevens tvp
En dat is natuurlijk goed.quote:Op zondag 19 september 2004 13:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En ik gok trouwens op the Faint
quote:Among Western listeners, the Japanese triohas most frequently been compared to
, thanks to the crashing punk and metal guitars which overlay the band's aggressive electronic backdrop of industrial, techno, and drum'n'bass rhythms. Yet they've been recording much longer than
, forming all the way back in 1990.
Dat klopt ook wel.quote:Op zondag 19 september 2004 16:42 schreef methodmich het volgende:
Ze lijken op een ouderwetse Mercury Rev...
Ja zekers!quote:Op zondag 19 september 2004 17:03 schreef methodmich het volgende:
Maar zijn het niet.... Small Faces?
Mocht ie cryptisch zijn: Mister Ramone (Johnny)quote:Op zondag 19 september 2004 22:10 schreef bukgeit het volgende:
Dit moet een makkie zijn: welke girl overleed drie dagen geleden?
Gok op the girl from ipanemaquote:Op zondag 19 september 2004 22:10 schreef bukgeit het volgende:
Dit moet een makkie zijn: welke girl overleed drie dagen geleden?
Die van jouw, ik haal de mijne nu wegquote:Op zondag 19 september 2004 23:32 schreef bukgeit het volgende:
Met welke vraag gaan we nou door?
Is dat de hele cover of een detail?quote:Op maandag 20 september 2004 00:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Echt??? Was echt meer een 'domme uitspraak' dan een serieuze poging tot antwoorden
Welke cd heb ik vanmiddag weer eens uit de kast getrokken en rondjes laten draaien in de cd-speler?
[afbeelding]
Dat is de gehele cover! Ik ga om 2.00 offline, mijn bedje roept me!quote:Op maandag 20 september 2004 01:29 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Is dat de hele cover of een detail?
quote:Op maandag 20 september 2004 09:41 schreef Gambolputty het volgende:
Geen flauw idee....zitten we weer in Scandinavië?
Ook wel leuk om te weten: haar vader is Ravi Shankar. Bekend van tientallen top40-hits.quote:Op maandag 20 september 2004 12:51 schreef iggy_in_the_house het volgende:
norah jones?
Echt? Leukquote:Op maandag 20 september 2004 13:02 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ook wel leuk om te weten: haar vader is Ravi Shankar. Bekend van tientallen top40-hits.
![]()
Ja klopt, naam ontschiet me evenquote:Op maandag 20 september 2004 13:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Echt? Leuk. Deed die ook niet wat met zo'n bandje, Rolling stones of Monkees ofzo
Ze is de ex van William Reid van the Jesus & MC. Lucky bastard.quote:Op maandag 20 september 2004 12:53 schreef bukgeit het volgende:
And hope its is.
Lucky dat ze zijn ex is?quote:Op maandag 20 september 2004 13:11 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ze is de ex van William Reid van the Jesus & MC. Lucky bastard.
quote:Op maandag 20 september 2004 13:13 schreef ranja het volgende:
Pim Jacobs?
Oja natuurlijkquote:Op maandag 20 september 2004 13:15 schreef Berkery het volgende:
Pim Jacobs heeft helaas geen foto op AMG![]()
quote:Op maandag 20 september 2004 13:16 schreef Prep2Fight het volgende:
Jerry Lee Lewis?
quote:Op maandag 20 september 2004 13:21 schreef ranja het volgende:
het pianowerkje van Epic![]()
quote:Op maandag 20 september 2004 13:40 schreef Prep2Fight het volgende:
Burt Bacharach ?
quote:Op maandag 20 september 2004 14:13 schreef iggy_in_the_house het volgende:
John Barry toch
quote:Though by no means an artistic innovator on par with contemporaries such as Bob Marley or Jimmy Cliff, singernevertheless proved a pivotal force behind the mainstream acceptance of reggae with the international success of his 1972 chart-topper "
." Born in Houston, TX on August 19, 1940,
honed his vocal skills singing in his Baptist church's choir...
quote:Op maandag 20 september 2004 15:05 schreef ranja het volgende:
Desmond Dekkereigenlijk ska, maar weet amg dat ook?
quote:Op maandag 20 september 2004 15:07 schreef Berkery het volgende:
Johnny Nash![]()
quote:For a very brief time in 1964, it seemed that the biggest challenger to the Beatles' phenomenon was. From the Tottenham area of London, the quintet had the fortune to knock "I Want to Hold Your Hand" off the top of the British charts with "
," and were championed (for about 15 minutes) by the British press as the Beatles' most serious threat. They were the first British Invasion band to break in a big way in the States after the Beatles, though the Rolling Stones and others quickly supplanted the
as the Fab Four's most serious rivals.
reached the Top 40 17 times between 1964 and 1967 as well as making more appearances on The Ed Sullivan Show than any other English act.
quote:Op maandag 20 september 2004 15:23 schreef pyl het volgende:
The Dave Clarke Five.
waar?quote:Op maandag 20 september 2004 16:25 schreef belsen het volgende:
Zie ik daar Vader Abraham en Mieke nou?
erg is subjectief in dit gevalquote:Op maandag 20 september 2004 16:26 schreef Gambolputty het volgende:
Is dit zoiets ergs als Catpain & Tennille?
laat dat 'new wave' maar weg trouwensquote:was a Canadian disco/new wave combo that consisted of lead singers
and
, and production/songwriting team
and
. A popular act in the '80s, they produced several influential singles in their genre, including the hit
Despite their large hit, they eventually started to fade out of the public eye through the '90s, finally retiring the name in the mid-'90s.
quote:I've often asked myself why no one has ever taken this band into serious consideration as a pioneer in the current dance music scene. They were among the best dance music makers in the early eighties. I would say they were better dance music makers than New Order, or even Bobby Orlando. They used pop, disco chords, and very high energy beats to make a sound unlike no other during the post disco era and the catchyness of their choruses is better than any of the disco era itself.
quote:Op maandag 20 september 2004 18:31 schreef Berkery het volgende:
Ik heb 't maar opgezocht, was er niet opgekomen vrees ik.![]()
Wel een leuk nummer overigens.quote:Ik heb 't maar opgezocht, was er niet opgekomen vrees ik.![]()
gaat over hun greatest hits dus.quote:They say disco died in the 80's but this album will prove to you that it didn't - it just got better! If you were around 21 back in the early 80's and going to the clubs regularly, there are at least 5 songs you'll recognize in this collection. Just about every song here is a classic dancefloor hit. This band could've been the biggest disco band if they only came out in the middle of disco's golden era - the 70's!
Oja!quote:Op maandag 20 september 2004 19:46 schreef dolle_hond het volgende:
zal wel een oja worden
Ik heb het opgezocht - en wie dit als 'o ja' ervaart is ofwel mesjogge ofwel niet van deze wereld.quote:Op maandag 20 september 2004 19:46 schreef dolle_hond het volgende:
zal wel een oja worden
Ik vergeef je de spelfoutquote:Op maandag 20 september 2004 20:06 schreef belsen het volgende:
A, Lyme!
Wat maakt het uit toch kutmuziek.quote:Op maandag 20 september 2004 20:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vergeef je de spelfoutLime.
Belsen +1
bekend van de hits Your love en Babe we're gonna love tonite.
Nee, dat zijn twee nichtjes...quote:Op maandag 20 september 2004 20:20 schreef ranja het volgende:
hepie en hepie? of is dat geen tweeling
quote:Op maandag 20 september 2004 20:26 schreef bukgeit het volgende:
De Twee Pinten wellicht?
Amerikaans.quote:Op maandag 20 september 2004 20:32 schreef bartrid het volgende:
engels? nederlands?
quote:Op maandag 20 september 2004 20:33 schreef bukgeit het volgende:
De Van Halentjes?
quote:Op maandag 20 september 2004 20:50 schreef Berkery het volgende:
BROS
Hoewel, 55
quote:Op maandag 20 september 2004 21:06 schreef Berkery het volgende:
Tja, ik heb niet zoveel met South Park
quote:Op maandag 20 september 2004 21:24 schreef Mark het volgende:
Even een opsomming: noem 10 nummers die met electriciteit te maken hebben
quote:Op maandag 20 september 2004 21:34 schreef bukgeit het volgende:
Eddy Grant - Electric Avenue
Electric Six - Danger! High Voltage
AC/DC - High Voltage
Frank Boeijen Groep - Contact
Ramones - Gimme Gimme Shock Treatment
Pizzicato 5 - Shock Treatment
Man Or Astroman? - Nine Volt
T.Rex - Dynamo
Dire Straits - Telegraph Road
Kraftwerk - Ohm Sweet Ohm
Nee. Mannen.quote:Op maandag 20 september 2004 21:51 schreef ranja het volgende:
volgens mij heb ik dit zelf ook een keer gevraagdwie was het dan... Bananarama?
quote:Op maandag 20 september 2004 22:12 schreef bukgeit het volgende:
Laibach?
Da's wel heel erg verlaat, ja; ik heb intussen twee keer zoveel punten...quote:
Hij was dacht ik ook al eens gebruiktquote:Op maandag 20 september 2004 22:14 schreef Berkery het volgende:
Ik dacht al dat ie niet zo moeilijk zou zijn
Je puntentotaal verdrievoudigdquote:Op maandag 20 september 2004 22:34 schreef pyl het volgende:
Gang of Four?
Mmmm...quote:Op maandag 20 september 2004 22:57 schreef belsen het volgende:
Beethoven, natuurlijk.
quote:Op maandag 20 september 2004 23:02 schreef bigshadow het volgende:
Ik meen toch echt dat het Chopin was
hmm, misschien moet ik iets sneller tikken af en toe :pquote:Op maandag 20 september 2004 23:03 schreef belsen het volgende:
[..]
quote:Op maandag 20 september 2004 23:15 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Brahms
Dat blijft moeilijk, ik stond er vanmiddag nogal van te kijken dat de naam John Barry pas na heel veel aanwijzingen werd geraden. En ik doe al vanaf het begin mee.quote:Op maandag 20 september 2004 23:19 schreef pyl het volgende:
Is dit misschien te moeilijk? Sorry, ben nieuw hier en het blijkt nogal lastig om jullie niveau in te schatten. Meestal val ik om van verbazing over de detailkennis van - althans voor mij - obscure muziek, vandaar dat ik ook eens een moeilijke vraag wilde stellen....![]()
quote:Op maandag 20 september 2004 23:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Prokoviev!
Tja, die had ik al...quote:Op maandag 20 september 2004 22:59 schreef belsen het volgende:
Tsaikovski, anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |