Ze hebben in Autralië geen contact met elkaar gehouden, maar Q. was niet boos en voelde zich niet door zijn vriend in de steek gelaten.quote:Op donderdag 16 september 2004 22:27 schreef bixister het volgende:
over die vriend die hij vanmiddag gezien heeft: hadden zij nog contact gehouden? ik zou me voor kunnen stellen dat Q zich behoorlijk in de steek gelaten moet hebben gevoeld door die jongen. en waren/zijn jullie niet pissig op hem?
Nee, niet in die periode dat L. (zal ik hem voor het gemak noemen) verder trok. Die heeft Q. wel proberen te bellen/mailen, maar zonder respons.quote:Op donderdag 16 september 2004 22:27 schreef bixister het volgende:
over die vriend die hij vanmiddag gezien heeft: hadden zij nog contact gehouden?
Nee, meerdere malen, ook in het begin heeft ie gezegd dat ie L. niet wilde en kon tegenhouden. Hoe hij zich daar werkelijk bij gevoeld zullen we nooit weten denk ik.quote:ik zou me voor kunnen stellen dat Q zich behoorlijk in de steek gelaten moet hebben gevoeld door die jongen.
Heel in het begin, eerlijk antwoord?quote:en waren/zijn jullie niet pissig op hem?
de Amisch (hoe schrijf je dat)quote:Op vrijdag 17 september 2004 09:03 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Bluezz, allereerst heb ik respect met hoe jullie ermee omgaan.
De leefwijze heeft ook wel wat weg van de (gloeiende nou kan ik er weer niet opkomen, ze leven in america. Allemaal in zwart gekleed, rijden rond in zwarte koetsjes.) am....... Nou ja ik kan er niet opkomen.
Graag!quote:Op vrijdag 17 september 2004 09:12 schreef bixister het volgende:
ik vind 't wel wat sektarisch klinken, hoor. kan me goed voorstellen dat jullie je er flinke zorgen om hebben gemaakt (en nog). een vriend van mij heeft trouwens (lang geleden alweer) uitgebreid onderzoek gedaan naar jonge mensen die zich bij sektes aansluiten, hun beweegredenen en mogelijke overeenkomsten in eigenschappen/gedrag. mocht je geïnteresseerd zijn, ik kan wel eens kijken of ik nog een exemplaar van zijn proefschrift kan opduikelen.
bij een msn-meet een dezer dagenquote:Op vrijdag 17 september 2004 09:57 schreef Brighteyes het volgende:
ben heel benieuwd naar de foto, maar dat komt vast wel een keertje
Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat het wel overwaait (ken hem verder niet, weet niet hoe vasthoudend hij vroeger aan dingen was). De manier van leven in Nederland gaat gewoon door, zijn hele omgeving zal gewoon doen en laten wat ze normaal ook doen. Volgens mij beinvloed dat hem, net als dat het hem beinvloed is daar in Australië.quote:Op vrijdag 17 september 2004 20:24 schreef Bluezz het volgende:
Morgen is het Quint's sabbath.
Zijn vader vertelde al dat hij vanmiddag voorbereidingen trof qua voeding en drank. Hij raadpleegt ook regelmatig zijn aantekeningen wat mag en niet mag.
Hij wil morgen skaten met zijn broer!
Ik hoop dat het mag
jij kent die jongen toch niet? beetje makkelijk geconcludeerd. ik denk dat bluezz & golfer zich heus niet voor niets zorgen maken. natuurlijk hoop ik ook voor ze dat hij in ieder geval voor rede vatbaar is/blijft/wordt. maar het zich zo terugtrekken uit het contact als de afgelopen maanden maakt het wel moeilijk om hem te blijven bereiken. hij wil kennelijk liefst zo snel mogelijk terug naar australië, als dat lukt is hij evensnel weer onder de ouderlijke/nederlandse invloed uit.quote:Op zaterdag 18 september 2004 00:30 schreef thaduck het volgende:
[..]
Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat het wel overwaait [...]
Kwestie van weken
Die regeltjes en voorschriften maken de groep tot wie ze zijn.quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar ik heb toch niet het idee dat deze "sekte" geld probeert te verdienen aan zijn "volgelingen"? Tenzij die leider zeg maar een hoop geld opstrijkt voor de projecten waar iedereen aan werkt, maar zo klinkt het niet. Wat ik me dus af vraag wat is de beweegreden van de sekte? Het komt op mij idd zoals eerder gezegd, eerder kiboetserig, dan sektarisch over. Maar wat ik dan wel weer raar/eng vind, zijn al die regeltjes en voorschriften enzo.
Dat klinkt dan wel weer ok...quote:Op zondag 19 september 2004 11:57 schreef Bluezz het volgende:
De rest van het geld wordt gebruikt voor de vaste lasten en om projekten te financieren.
Die projekten zijn dan weer bedoeld om b.v. drugsverslaafde Aboriginals dingen te leren zodat ze hun leven weer op kunnen bouwen, werk krijgen en hun fam/vrienden dat ook weer door te geven.
graag gedaan. heb nog geen antwoord ontvangen, klopt dat?quote:Op zondag 19 september 2004 11:57 schreef Bluezz het volgende:
@ Bix : Tnxx voor je mail!
Uitgaande mail is not working hierquote:Op maandag 20 september 2004 20:32 schreef bixister het volgende:
graag gedaan. heb nog geen antwoord ontvangen, klopt dat?
Vrijdagmiddag voorbereidingen getroffen, brood klaargemaakt, zijn vader macaroni gemaakt.quote:Op dinsdag 21 september 2004 10:56 schreef lady-wrb het volgende:
hoe heeft Q. eigenlijk zijn rustdag doorgebracht?
Pfff, dat gaat wel erg ver zeg.quote:Op dinsdag 21 september 2004 11:32 schreef Bluezz het volgende:
Zo gaat hij deze week een goed vullende cake bakken, zodat ie dat niet in de koelkast hoeft te bewaren (die mag hij niet openen, want het lampje floept dan aan)
Tja.. dit is een belangrijk onderdeel in zijn leven nu, en voor hem is het al een gewoonte dit laatste jaar natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:04 schreef Moonah het volgende:
Pfff, dat gaat wel erg ver zeg.
Hoe sta jij tegenover die regels Bluezz? Kun je op dergelijke (imo pietluttige) dingen ook met respect reageren?
Weet ik niet.quote:Op dinsdag 21 september 2004 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
Maar zou jij bijvoorbeeld wel thee voor hem mogen zetten? Of mag dat ook niet?
Hij mag geen ook al gewoon water drinken?quote:Op dinsdag 21 september 2004 14:09 schreef Bluezz het volgende:
gek. water
quote:Op dinsdag 21 september 2004 14:11 schreef Moonah het volgende:
Hij mag geen ook al gewoon water drinken?
Ik vind dat niet gek hoor, dat je dit zegt.quote:Op dinsdag 21 september 2004 14:27 schreef lady-wrb het volgende:
maar als hij nou op vrijdag het lampje uit de koelkast schroeft? (of zeg ik nou iets heel geks?)
Het zijn geen beperkingen, je mag geen licht ontsteken, en daar zit ook weer een heel verhaal achter, dus wíl hij ze naleven snap jequote:Op dinsdag 21 september 2004 14:27 schreef lady-wrb het volgende:
maar als hij nou op vrijdag het lampje uit de koelkast schroeft? (of zeg ik nou iets heel geks?)
Mijn moeder is een soort Prins Bernhard... vliegt in en uit het ziekenhuis, een echte pechvogelquote:Op donderdag 23 september 2004 21:48 schreef Liejannuh het volgende:
Ieuw Bluezz, wat rot voor je moeder dat ze dr heup heeft gebroken!
En Q. maakt het er nou niet echt makkelijker op voor jullie op deze manier.
Sterkte!!
Ach gosh... Sterkte ermee.quote:Op donderdag 23 september 2004 22:24 schreef Bluezz het volgende:
Mijn moeder is een soort Prins Bernhard... vliegt in en uit het ziekenhuis, een echte pechvogel
En terecht. Tot nu toe kon je neutraal staan tov. zijn veranderde levensvisie, die had verder geen invloed op jou. Maar dit is iets dat tegen jouw eigen principes ingaat, en dat lijkt me erg lastig.quote:En dit was maar een akkefietje met Q. misschien maar het zit me behoorlijk dwars.
Uhuh...quote:Op donderdag 23 september 2004 23:12 schreef golfer het volgende:
Eng clubje blijf ik die groep vinden waar hij bij gezeten heeft, met vreemde opvattingen en levensregels.
Bluezz, ik heb het verhaal achteraf gelezen. Damn, wat lijkt me dat moeilijk als je kind zo ver weg is en je je zo machteloos voelt. Gelukkig is hij nu weer terug, maar hij heeft een behoorlijke tik overgehouden aan zijn verblijf.quote:Op donderdag 23 september 2004 20:40 schreef Bluezz het volgende:
Omdat mijn moeder gisterochtend haar heup heeft gebroken (ze wilde een klosje garen of iets pakken en viel![]()
) zijn golfer, Q en ik vanavond op bezoek gegaan.
Na info van de verpleegster op de gang over haar toestand, geeft ze golfer en mij een hand.
Op het moment dat ze dat bij Q wil doen, knikt ie zijn hoofd en zegt zijn naam..... dus ik vraag hem buiten, waarom gaf je haar geen hand?
Zegt ie : vrouwen zijn niet gelijk aan mannen, die behoor je geen hand te geven....
................
Het was even erg stil in de auto op de terugweg.
Gadverdamme zeg
Dat is een beginnetje, houd je daar maar aan vast.quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:44 schreef Bluezz het volgende:
Xena mag zelfs op schoot
Ik geloof dat ie het wel een moeilijk iets vond, voor het eerst heel duidelijk in het openbaar afwijkend gedrag vertonen. Ik zag/voelde zijn spanning.quote:Op vrijdag 24 september 2004 15:05 schreef SCH het volgende:
Die opvattingen over vrouwen zijn wel erg orthodox - die vind je eigenlijk alleen terug bij de wat orthodoxere groeperingen in de diverse religies. En het lijkt er op alsof de groep de bijbel dus op sommige punten heel erg letterlijk neem (meestal vooral als ze dat zelf goed uitkomt). Ben wel benieuwd hoe dat precies met de leider van de groepering zit - hoe democratisch het allemaal is enzo.
p.s. wel positief dat je denkt dat hij zich er ook een beetje voor schaamt
100 porcent mee eensquote:Op vrijdag 24 september 2004 18:15 schreef Tinkepink het volgende:
Bluezz en golfer: ik reageer eigenlijk nooit in dit topic, maar ik volg alles op de voet.
Ik wilde alleen even zeggen dat ik, voor zo ver ik het in kan schatten, veel respect heb voor de manier waarop jullie met elkaar omgaan. Ja, ook voor je zoon, al ben ik het met zijn denkbeelden grotendeels niet eens verwacht ik.
Ik heb zelf gemerkt dat je als je in het buitenland zit en je een heel ander ritme hebt dan hier, dat je er dan minder aan denkt om te bellen. En de momenten dat je er wel aan denkt, komen ook niet altijd goed uit. (en dan heb je in Ozzie ook nog eens tijdverschil, waardoor bellen nog lastiger wordt). Tel daarbij alle nieuwe indrukken op en misschien schaamde hij zich of was hij bang voor jullie reactie. Kortom zijn verhaal is niet zo heel vreemd.quote:"weet je, als je niet met thuis bezig bent, maar je zo met vanalles bezig bent, zijn uren, dagen niets.
de weken vliegen voorbij, ik nam me steeds voor om deze week te bellen... maar dan realiseerde ik me, shit, dat was alweer bijna 2 weken geleden.. en zo ging het maar door, ik werd wel eens aangespoord, zo van, wat heb je nodig om kontakt met thuis te leggen, we brengen je naar een pc, zeg het maar, maar ik heb gewoon weinig aan thuis gedacht."
Dat was me juist heel erg duidelijk. Daarom vind ik het zo eng dat zijn mening over die dingen in zo'n korte tijd veranderd kan zijn. Het maakt de groep voor mij weer wat enger.quote:Op vrijdag 24 september 2004 12:59 schreef Bluezz het volgende:
Wij hebben hem uiteraard niet zo opgevoed.
Gelijkheid van, en respect voor ieder mens staat bij ons voorop (uiteraard zou ik bijna willen zeggen)
Durf je dat te vragen aan hem? Miscchien in de vorm dat je wel geschrokken bent van zijn manier van kijken naar vrouwen en of je nog meer dat soort "verrassingen" staan te wachten. Hij weet zelf ook wel wat anders is en wat niet.quote:Ik heb geen idee of er ons nog meer extreme, die tegen onze gewoontes en opvattingen in gaan staan te wachten.
ik zou het niet beter kunnen zeggen !quote:Op vrijdag 24 september 2004 18:15 schreef Tinkepink het volgende:
Bluezz en golfer: ik reageer eigenlijk nooit in dit topic, maar ik volg alles op de voet.
Ik wilde alleen even zeggen dat ik, voor zo ver ik het in kan schatten, veel respect heb voor de manier waarop jullie met elkaar omgaan. Ja, ook voor je zoon, al ben ik het met zijn denkbeelden grotendeels niet eens verwacht ik.
quote:Op maandag 27 september 2004 00:17 schreef Bluezz het volgende:
Sommige dingen vind ik wel eng, niet alleen hoe ie over vrouwen denkt, maar ook hoe in godsnaam (...) een of andere groep je in maar 10 maanden zo snel/makkelijk heeft kunnen hersenspoelen.
En dit woord zeg ik nu maar eens hardop ja
Hij weet naar welke film we gaan (The Terminal) en hij heeft er zin inquote:Op maandag 27 september 2004 10:06 schreef Bolletje... het volgende:
Maar jullie gaan naar de film..mag hij die film wel zien dan? gezien die leider in Aussie alle dvd censureerde enzo ?
zoals al eerder gemeld, je hebt het over de Amish.quote:Op vrijdag 17 september 2004 09:03 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Hoe meer ik lees erover hoe meer ik denk, dit is nou niet echt wat je noemt een sekte. De leefwijze heeft ook wel wat weg van de (gloeiende nou kan ik er weer niet opkomen, ze leven in america. Allemaal in zwart gekleed, rijden rond in zwarte koetsjes.) am....... Nou ja ik kan er niet opkomen.
Ja jeetje zeg, je zoon is niet zoals je wil dat hij is.quote:Op donderdag 23 september 2004 20:40 schreef Bluezz het volgende:
Voor het eerst dat ie thuis is was ik gewoon boos op hem. Mijn haren gingen hiervan overeind staan in mijn nek![]()
![]()
Gadverdamme zeg
Ik ben ook gewoon eerlijk tegen hem, en dat heeft niets met tegenhouden of afkeuren van zijn eigen leven te maken hoor. Damnquote:Op maandag 27 september 2004 14:14 schreef boebiedoe het volgende:
Ja jeetje zeg, je zoon is niet zoals je wil dat hij is.. Of het nou goed of fout is, hij heeft een eigen leven hoor. Damn.
.
Okequote:Op maandag 27 september 2004 14:20 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon eerlijk tegen hem, en dat heeft niets met tegenhouden of afkeuren van zijn eigen leven te maken hoor. Damn
Ja, hij wil zoveel mogelijk geld bij elkaar werken om eerst een half jaar terug te gaan als vakantie, dat schijnt te mogen, als je genoeg op je bankrek. hebt en kan aantonen dat het alleen vak. is.quote:Op maandag 27 september 2004 14:23 schreef boebiedoe het volgende:
Oke.
Ik kon het trouwens niet terug vinden, hij moest weg omdat zijn visum was afgelopen, maar heeft hij nog plannen om terug te gaan.. En kan teruggaan überhaupt wel ?
quote:Op maandag 27 september 2004 14:41 schreef SCH het volgende:
Ik heb jullie opgegeven voor Het Familiediner van de EO - ze vonden het meteen een razend interessant project
Maar dan kunnen je haren er nog wel van overeind gaan staanquote:Op maandag 27 september 2004 14:14 schreef boebiedoe het volgende:
Ja jeetje zeg, je zoon is niet zoals je wil dat hij is.. Of het nou goed of fout is, hij heeft een eigen leven hoor. Damn.
.
Ja hoor, en kinderen.quote:Op maandag 27 september 2004 17:06 schreef ChrisJX het volgende:
Zaten er eik ook vrouwen bij dei groep?
Graagquote:Op maandag 27 september 2004 23:33 schreef krakkemieke het volgende:
Als ik hem zie, zal ik eens vragen.
Wij zijn via mensen die in Gunalda wonen op de hoogte gesteld van de precieze verblijfplaats van de groep(en). Deze kennen de groep wel, en ook bij de politie zijn ze bekend omdat de groep drugsverslaafde aboriginals opnemen/helpen en daar komen natuurlijk veel problemen met de politie bij kijken.quote:Op dinsdag 28 september 2004 00:04 schreef Mistress_Dodo het volgende:
Ik heb dit draadje gevolgd en vind het eigenlijk best eng. Ik woon in Australie, in Ipswich, vlak bij Brisbane. Er is hier eigenlijk nix in het nieuws over sektes en cults, en ik vraag me dus af hoe/waar etc, en of het misschien eens in het nieuws gebracht moet worden hierzo zodat men een beetje waakzamer word.
Mja.. dat weet ik (nog) niet.quote:Op dinsdag 28 september 2004 01:51 schreef egilio het volgende:
hmmm, mag alleen de leider meerdere vrouwen hebben of alle mannelijke leden?
In het eerst geval is het natuurlijk heel erg krom, in het tweede het is het gewoon erg krom...
Alles waar Q. nu in gelooft komt uit de bijbel... tis maar net hoe je dingen interpreteert natuurlijkquote:Op woensdag 29 september 2004 16:14 schreef rooierooie het volgende:
Een leider die er meerdere vrouwen op na mag houden, daar krijg ik dus echt de creeps van. Eén leider met zoveel invloed is sowieso nooit goed, daar ben ik van overtuigd. Iemand die in z'n eentje zoveel verantwoordelijkheid krijgt en invloed heeft op andere mensen, daar komt vrijwel altijd gedonder van. Het is ook niet bijbels, trouwens...
Altijd leuk, je eigen cluppiequote:Op maandag 27 september 2004 22:32 schreef Bluezz het volgende:
De leider mag ook meerdere vrouwen hebben,
Bluezz, ik weet uit ervaring dat "die andere wereld" (thuis dus) zó ver weg kan zijn als je lang op reis bent. Zeker als je nog relatief jong bent, zoals jouw zoon, kan het een hele (positieve) schok zijn om ineens met totaal ándere denkbeelden in aanraking te komen. En dan kunnen die denkbeelden ineens heel verfrissend zijn, het idee van "hier ben ik al heel lang naar op zoek". Bij mij is dat alleen heel kleinschalig en positief geweest (ik bedoel: ook positief voor mensen om mij heen...quote:Op maandag 27 september 2004 00:17 schreef Bluezz het volgende:
....maar ook hoe in godsnaam (...) een of andere groep je in maar 10 maanden zo snel/makkelijk heeft kunnen hersenspoelen.
En dit woord zeg ik nu maar eens hardop ja
Dat was ook zo... zonder geld, slaapplaats, vast doel voor ogen, beinvloedbaar, en op zoek naar wat dan ook is ie door die mensen aangetroffen. Dan ben je allang blij dat er iets gebeurt om je uit die positie te halen. En hij vertelde dat ie al na een paar dagen zich prima op zijn gemak voelde, door de warmte en het vertrouwen van deze mensen en hoe ze met elkaar omgingen.quote:Op zondag 3 oktober 2004 13:47 schreef Hik het volgende:
maar zeker als je niet lekker in je vel zit (en dat zal bij hem ongetwijfeld het geval zijn geweest, toen hij onverwacht alleen op reis moest) kan dat een behoorlijke inpact op je hebben, kan ik me voorstellen.
Precies.quote:Wat ik bedoel te zeggen (want dat lijkt je een beetje aan te geven met je post) is dat er niet noodzakelijk al iets "mis" geweest is met Q. Hooguit een onbestemd gevoel van "is dit alles", waar ze bij die sekte handig op in hebben gespeeld...
Het ís voor ons de enige manier, ik zou geen andere wetenquote:Nogmaals: ik denk dat, zoals jullie ermee omgaan, de enige productieve manier is. Knap hoor!
De community zit op 3 plaatsen in Australië en met kerst is er altijd een "gathering" in Cairns van de drie groepen, ik heb Q niet gehoord over loofhutten, ik zal er eens naar vragenquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 20:07 schreef krakkemieke het volgende:
Bluezz, ik heb het gevraagd en die meneer is volgens mij niet van dezelfde groep. Hij heeft zojuist het loofhuttenfeest gevierd, met mensen van allerlei andere groeperingen.
Vergeet daarbij niet dat ze zichzelf niet graag/nooit een "sekte" zullen noemen omdat het over het algemeen een negatieve klank heeft. Toen ik de term liet vallen bij Q. zei hij dat het voor hem niet echt een negatieve klank had overigens.quote:Hij zei dat er wel meerdere groepen in Australie waren, die bv de sabbath houden, ipv de zondag. Maar ik kreeg de indruk, dat het over het algemeen geen sektes waren.
Lief dat je er naar vraagtquote:Op vrijdag 19 november 2004 01:07 schreef Plunderbunny het volgende:
en we zijn alweer een maandje verderWil Q nog steeds zo graag terug naar DownUnder?
Oh maar dat klinkt heel gezond eigenlijk. Het kan niet anders dan dat Australie heel belangrijk voor hem is geweest, kan me voorstellen dat je dan een keer terug wil om weer eens te gaan kijken. Gelukkig dat het zo goed met hem gaat!quote:Op vrijdag 19 november 2004 01:16 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lief dat je er naar vraagt
Austr. is erg op de achtergrond geraakt qua gesprekken.
Hij zal er nog wel veel aan denken, en schrijft nog regelmatig brieven.
Over teruggaan hebben we het niet, wel over "vakantie houden"
Ik ook hoor.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 07:55 schreef Cutie het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe 't er nu voor staat eigenlijk...
Liev van julliequote:
Ben blij voor jequote:Op zondag 30 januari 2005 15:01 schreef Bluezz het volgende:
Het kind zit onwijs lekker in vel
Heeft het erg naar zijn op zijn werk, heeft zelfs met de andere bakkers de eerste prijs gewonnen van alle filialen, zodat hij aankomend weekend 3 dagen naar Londen gaat
De zaterdag is nog steeds zijn sabbath, dan schrijft hij brieven naar de groep, dus het kontakt is nog steeds in stand. Ook zijn voedingsgewoontes zijn onveranderd.
Ik noem dit er even bij, dit zijn de dingen waar hij blijkbaar echt zelf achter staat, anders was het allang afgezwakt natuurlijk.
Het zijn vind ik ook geen negatieve 'restanten'.
Inmiddels geeft ie vrouwen ook weer gewoon een hand, hij zag denk ik wel in dat dat een vreemd iets is in onze samenleving.
We hebben het er verder niet meer over gehad eigenlijk, ik vind het wel best zo. Ik leef liever in het heden en de toekomst en heb geen zin meer om er over te blijven praten.
We merken verder niets van zijn geloofs overtuiging.
Gaat wel naar feesten met oude vrienden maar geeft wel aan dat ie dat gezuip maar niets vind
Zijn vrienden vinden hem ook veranderd hebben ze me verteld.
Met de vriend waar ie in de eerste instantie mee naar Austr. is gegaan heeft ie erg veel kontakt mee, en ze hebben plannen om samen op vakantie te gaan. 'gewoon naar egypte of zo'
Zijn haar groeit en groeit maar door, heeft een mooi staartje nu en een kort getrimd baardje
Hij is blijvend veranderd vinden wij, volwassen geworden, en alleen maar in zijn voordeel als ik heel eerlijk ben. Deze week ben ik met hem kleding gaan kopen, de hele dag gezellig gewinkeld, dat was 'vroega' bijna onmogelijk omdat ie erg moeilijk was en alleen maar naar speciale merken/winkels wilde, die overigens ook nog eens onbetaalbaar waren.
Nu loopt ie alle winkels af, jaagt op koopjes en laat zich adviseren door zijn moedertje
Met een prima resultaat, getuige de blikken van de dames op straat
En hij speelt inmiddels leuk gitaar, hij is in Austr. ermee begonnen (in de groep werd erg veel muziek gemaakt) heeft hier een goedkoop gitaartje gekocht en ermee doorgegaan
Oh en zijn broer (3 jaar jonger) is inmiddels ook weer gewend aan zijn veranderde broer.
Tot zover de update.
Je wilt je kind gelukkig en tevreden zien. Klaar dus.quote:Op zondag 30 januari 2005 16:52 schreef Moonah het volgende:
Hey Bluezzke!
Wat fijn te lezen!![]()
Kennelijk heeft die gemeenschap wel een heel erg definitieve invloed op hem gehad.
Goed te lezen dat jullie daar vrede mee hebben.
Uiteraard!quote:Op zondag 30 januari 2005 16:58 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je wilt je kind gelukkig en tevreden zien. Klaar dus.
Ik hoop van harte dat jullie dat oprecht kunnen accepteren.quote:Het enige nadeel met die sabbath is dat je geen gezellige weekend afspraken met hem kan maken.
(Hij blijf dan van vrijdagsavonds tot zaterdagsavonds meest van de tijd in zijn kamer, leest blijkbaar de bijbel en schrijft die brieven)
Ik vind het gewoon jammer, maar dat is meer het egoistische gezelligheidsaspect van mezelf zeg maarquote:Op zondag 30 januari 2005 17:04 schreef Moonah het volgende:
Ik hoop van harte dat jullie dat oprecht kunnen accepteren.
Dan ga je op zaterdagavond toch gezellig samen de bijbel lezen...quote:Op zondag 30 januari 2005 17:08 schreef Bluezz het volgende:
het egoistische gezelligheidsaspect van mezelf zeg maar
quote:Op zondag 30 januari 2005 17:12 schreef Moonah het volgende:
Dan ga je op zaterdagavond toch gezellig samen de bijbel lezen...
Beetje creatief zijn Bluezz.
Kijk..al een heel verschil met de vorige keer.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:24 schreef Bluezz het volgende:
Hij heeft trouwens net gemaild dat ie in Singapore was (tussenstop/tanken) en wat vertraging had en hij kwam snel even op msn
Het klinkt erg goed Bluezz!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:24 schreef Bluezz het volgende:
Daar heeft ie het niet meer over... hij is de afgelopen dagen bezig geweest om zijn baan hier in NL veilig te stellen enzo, wat heel goed lukte qua aanbiedingen van de werkgevers kant
Hij heeft trouwens net gemaild dat ie in Singapore was (tussenstop/tanken) en wat vertraging had en hij kwam snel even op msn
Doet mijn stoere moederhart wel weer goed
had ik al gelezen jaquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:01 schreef Bluezz het volgende:
Wat flauw nou....
hij mocht zijn tulpenbollen niet invoeren
Was net zo'n leuk kadoo-idee om mee te nemen... hij moest bijna een boete betalen ook nog
van zijn site
Australie is een crime om 'levende' goederen in te voeren idd. En dat is idd om ziektes die ze in Australie niet hebben ook niet binnen te krijgen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:31 schreef Bluezz het volgende:
Ja dat scheelt weer een hoop voor een "arme" backpacker
Overigens heeft het niets te maken met terrorisme natuurlijk, maar meer met ziektes die ze niet willen denk ik.
Maar jou/jullie toch wel?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:39 schreef Bluezz het volgende:
Ehm.. ja.. maar dat soort dingen zeggen hem niet zoveel.
Mooi zo.quote:En zijn broertje is getuige, dat maakt veel goed
't Bloed kruipt....quote:Op dinsdag 11 juli 2006 01:43 schreef Bluezz het volgende:
Hij is aangenomen op de internationale school
Koken, horeca
Ja idd, dat blijft (voor ons dan) wat minder.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 07:29 schreef Gaoxing het volgende:
't Bloed kruipt....Leuk Bluezz, klinkt positief allemaal. Afgezien van de afstand, dan....
De achterliggende gedachte van hem is, dat ie daar permanent wil wonen, dus dat denk ik nietquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:13 schreef coolbabe het volgende:
Dus het gaat god met hem? Heel fijn!
Jammer dat hij niet op 'naast de deur, ff een bakkie doen' afstand woont maar wie weet heeft hij na zijn 2 jaar school wel genoeg avontuur opgedaan en komt hij weer naar huis
Wat lief dat je daarnaar vraagtquote:Op zondag 22 juli 2007 16:12 schreef Leintjeuh het volgende:
We zijn inmiddels een jaar verder, hoe gaat het met Q. in Australië?
Nou weet je, het is heel dubbel, moeilijk en ingewikkeld allemaal.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:24 schreef Leintjeuh het volgende:
Zijn jullie hier ook happy mee?
Hey, wat goed van je ouders idd.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:56 schreef Isegrim het volgende:
Kan me voorstellen dat dit lastig is. Ik heb zelf twee jaar in een Hare Krishna-gemeenschap gewoond, van mijn achttiende tot mijn twintigste. Mijn ouders hebben me in die tijd volledig gesteund en hebben altijd interesse getoond en respect gehad voor mijn opvattingen (die voor een buitenstaander op sommige vlakken misschien ook extreem zouden lijken). Ben erg blij met hoe ze ermee om zijn gegaan en ik had die tijd voor geen goud willen missen.
Zie je PM.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:39 schreef Bluezz het volgende:
Hey, wat goed van je ouders idd.
En bedankt voor je reaktie, ook eens iemand die het van de andere kant beschrijft
Hoe kwam je daar zo in verzeild geraakt?
Het gaat over heel iemand anders, mijn zoon en hij is nog nooit op fok geweestquote:Op zondag 22 juli 2007 17:52 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Gaat dit over die Q. van fok of een andere
3 jaar!quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:25 schreef phluphy het volgende:
Wat fijn Bluezz! Hoe lang is het dan geleden dat je hem zag?
Wauw, wat gaaf!quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:16 schreef Bluezz het volgende:
Update :
We gaan in sept/okt voor een vakantie van ruim 3 weken naar Australië en hopen hem dan te zien
quote:
Tnxx allquote:Op zaterdag 29 december 2007 21:14 schreef Fuente het volgende:
Wauw! Heb net alles gelezen in het snel, wat een verhaal zeg!
Superfijn dat jullie naar hem toe kunnen komend jaar
jee, wat blijft iedereen lang!quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:08 schreef kozakken het volgende:
Australie is prachtig. (Zelf twee jaar terug geweest)!
Bluezzquote:Johannes 19:26
Toen Jezus zijn moeder zag staan, en bij haar de leerling van wie hij veel hield, zei hij tegen zijn moeder: ‘Dat is uw zoon,’
quote:
Ze komt maar gezellig hier logerenquote:Op zondag 30 december 2007 01:10 schreef golfer het volgende:
[..]
![]()
En weet jij eigenlijk al dat je verplicht weer 3 weken op Xena moet passen, als we Q. gaan bezoeken?
Zijn die poezen van jou wel gedoopt dan en Gristerlijk opgevoed?quote:
Oef, wat moet het moeilijk zijn om hem zo vrij te laten Bluezz. Brrr....quote:Op zondag 30 december 2007 00:06 schreef Bluezz het volgende:
.... maar ook belangrijk : dat ie ons toelaat in zijn leefgemeenschap, al is het maar voor een uurtje. Even de sfeer proeven van hoe en waar ie nu leeft.
Nou, idd.quote:Op zondag 30 december 2007 08:05 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oef, wat moet het moeilijk zijn om hem zo vrij te laten Bluezz. Brrr....
We gaan er in eerste instantie naartoe om gewoon een geweldige mooie, leuke vakantie te hebben.quote:Op zondag 30 december 2007 22:56 schreef Moonah het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe het jullie daar vergaat.
In dat geval: een paar van de beste maaltijden die ik ooit heb gehad waren in Kewarra Beach, niet ver van Cairnsquote:Op zondag 30 december 2007 23:21 schreef golfer het volgende:
We gaan er in eerste instantie naartoe om gewoon een geweldige mooie, leuke vakantie te hebben.
Weet je ook waarom hij niet wil dat jullie daar komen? Heeft hij iets te verbergen denk je?quote:Helaas wil hij niet dat wij hem terug brengen naar zijn 'farm' van de groep, maar hij heeft onze camcorder meegekregen om zelf vanavond en morgenochtend (als hij weer naar de Uni gaat) wat opnames te maken.
Vertel!quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:05 schreef Isegrim het volgende:
Het feit dat hij een Batman-shirt draagt en opeen motor rond crosst, doet mij trouwens vermoeden dat het wel een beetje meevalt met dat sektarische. Je had mij moeten zien toen ik bij de Hare Krishna zat.
Mijn ervaringen in ISKCON, aka 'de Hare Krishna-beweging'quote:
Het voelde heel goed. Het leven daar 'past hem als een jas'.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:39 schreef Étoile het volgende:
Wauw Bluezz wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt en wat fijn dat jullie hem toch hebben kunnen zien die dagen!![]()
Hoe kijk je er op terug om hem gezien te hebben? Voelde het goed of gaf het ook zorgen?
Nee, ook niet echt op de uni, alleen wat pelikanen in een vijvertje ervoor.quote:Heeft hij uiteindelijk nog 'thuis' gefilmd?
Misschien wil 'de groep' het niet, maar het kan ook zijn dat hij zelf denkt dat wij het niet zullen begrijpen of zoiets. Moeilijk te peilen bij hem, en als je doorvraagt lult ie eroverheen of geeft gewoon geen antwoord.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:51 schreef Isegrim het volgende:
Leuk om te lezen en jullie hebben veel moois gezien.
Even een stukje uit de blog gelicht:
Weet je ook waarom hij niet wil dat jullie daar komen? Heeft hij iets te verbergen denk je?
Hij is niet echt veranderd in de omgang. Behalve als je onderwerpen aansnijdt die met de groep te maken heeft. Die mijdt hij.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:05 schreef Isegrim het volgende:
Nog wat vragen hoor...
Merk je in de omgang met hem dat hij anders is? Bepaalde onderwerpen die hij mijdt, of juist opzoekt?
Het sektarische zit hem vooral in dat er voor hem gedacht wordt. Dat hij dat zich laat aanleunen en precies doet wat van hem verwacht wordt. Ook dat alle financiën worden beheerd door 'de shepherd' en dat die bepaald wat er uit en wat er in komt is niet echt een kenmerk van eigen beheer, eigen gedachtes, eigen richting, eigen wil.quote:Het feit dat hij een Batman-shirt draagt en opeen motor rond crosst, doet mij trouwens vermoeden dat het wel een beetje meevalt met dat sektarische. Je had mij moeten zien toen ik bij de Hare Krishna zat.
Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Lijkt me moeilijk.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:52 schreef Bluezz het volgende:
Misschien wil 'de groep' het niet, maar het kan ook zijn dat hij zelf denkt dat wij het niet zullen begrijpen of zoiets. Moeilijk te peilen bij hem, en als je doorvraagt lult ie eroverheen of geeft gewoon geen antwoord.
Om de sfeer niet te verpesten hebben we niet doorgevraagd of lastige vragen gesteld![]()
Geen evangelisatieneigingen?quote:Hij is niet echt veranderd in de omgang. Behalve als je onderwerpen aansnijdt die met de groep te maken heeft. Die mijdt hij.
En hij zoekt zéker niets op![]()
Dat kan heel prettig zijn, voor een tijdje. Maar bij de meeste intelligente mensen gaat er op enig moment iets wringen...quote:Het sektarische zit hem vooral in dat er voor hem gedacht wordt. Dat hij dat zich laat aanleunen en precies doet wat van hem verwacht wordt. Ook dat alle financiën worden beheerd door 'de shepherd' en dat die bepaald wat er uit en wat er in komt is niet echt een kenmerk van eigen beheer, eigen gedachtes, eigen richting, eigen wil.
Dát baart me zorgen voor zijn toekomst, maar op een bepaalde manier past dat ook weer bij hem en hij voelt zich er goed bij.
Kennelijk
Misschien dat het komt omdat ik zijn moeder benquote:Op donderdag 29 januari 2009 21:58 schreef Isegrim het volgende:
Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Lijkt me moeilijk.
Behalve af en toe een folder bij een brief, niet naar ons toe.quote:Geen evangelisatieneigingen?
Nee.quote:Heeft die groep ook een website o.i.d., of is er andere documentatie over?
Júist dan lijkt het me moeilijk. Ik zelf vind dat vooral moeilijk omdat ik zelf in zo'n situatie heb gezeten en weet welke mechanismen er aan het werk zijn. Je houdt jezelf echt voor de gek. Dus als ik iemand anders dat zie doen, dan wil ik diegene met alle geweld wakkerschudden.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Misschien dat het komt omdat ik zijn moeder ben![]()
Hmja. Hebben ze sektarische denkbeelden in de zin van dat zij denken dat ze de enige ware vorm van geloof hebben?quote:Behalve af en toe een folder bij een brief, niet naar ons toe.
Wél gaan ze elke week op stap met de groep in allerlei plaatsen om te evangeliseren, zo is hij er tenslotte ook bijgekomen.
Hoe oud is hij nu?quote:Ergens hoop ik op een soort inzicht bij hem, hij hoeft voor mij niet terug of zo, maar een zelfstandig leven waarin je zelf kiest en niet alles voor je laat bepalen.
Wie weet komt dat ooit als ie rond de 40 is. En misschien wel nooit, ook goed.
Als we maar in kontakt blijven
Moet ik het weekend even voor je opzoeken, kan zijn dat ze al tussen de brieven uit zijn en in de oude krantenstapel zijn verdwenen... het zijn vooral folders over dat de evolutie niet bestaat e.d.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:06 schreef Isegrim het volgende:
Hoeft niet altijd zo te zijn hoor.
Heb je zo'n foldertje, dat je 't kunt inscannen en naar me mailen ofzo? Ik ben zo benieuwd...
Okee, dus niet zozeer over wat ze wél geloven?quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Moet ik het weekend even voor je opzoeken, kan zijn dat ze al tussen de brieven uit zijn en in de oude krantenstapel zijn verdwenen... het zijn vooral folders over dat de evolutie niet bestaat e.d.
Dat wordt je vast niet in dank afgenomen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:11 schreef Bluezz het volgende:
Isegrim ik heb de foldertjes dus weggemieterd![]()
Ik ga ff kijken.quote:En ik heb over dit hele verhaal een boekje geschreven : zie dit topic.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:50 schreef YPPY het volgende:
Heel leuk dat het nu echt uit is, ga het zo bestellen.
Kun je al stoppen met werken van de inkomsten?
Ja, ik heb het hem geschrevenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:52 schreef Isegrim het volgende:
Ga je het ook aan je zoon laten lezen? Weet hij dat je het geschreven hebt?
Tnxxquote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:40 schreef Lishe het volgende:
Bluezz, gefeliciteerd met je boek. Wat heeft het uiteindelijk eigenlijk toch voor mooie dingen gezorgd bij jullie. Ik heb echt bewondering voor de manier waarop je met alles omgaat omtrent je zoon, ik denk dat er geen betere manieren zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |