abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22005334
vorige deel Als je kind lang weg is geweest......
Omdat ik het wel erg fijn vind om hier mijn verhaal in kwijt te kunnen, en het jammer vind dat die andere dicht is, open ik toch maar ff een nieuwe.

-foto weer weg-

[ Bericht 27% gewijzigd door Blues op 17-09-2004 07:11:22 ]
pi_22005448
ah gelukkig, een deel 2. ik had namelijk ook eindelijk eens een reply getypt:

netjes getrimd hoor bluezz! en ik heb dan nog wel niet eerder gereageerd maar volg dit verhaal wel met grote belangstelling (en ook verwondering zoals sjak het mooi zei). het lijkt me heel moeilijk om een goede middenweg te vinden tussen 'loslaten' en 'vasthouden' als je zoon plotseling zulke keuzes maakt in z'n leven. ik bedoel, om erop te kunnen vertrouwen dat dit echt zijn eigen keuze is. ik zou 't denk ik niet kunnen laten om er mijn vraagtekens bij te plaatsen en erover in discussie te gaan. sterkte er weer mee, en fijn dat jullie zo te lezen alweer wat meer gewend zijn aan elkaar.

over die vriend die hij vanmiddag gezien heeft: hadden zij nog contact gehouden? ik zou me voor kunnen stellen dat Q zich behoorlijk in de steek gelaten moet hebben gevoeld door die jongen. en waren/zijn jullie niet pissig op hem?
pi_22005536
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:27 schreef bixister het volgende:

over die vriend die hij vanmiddag gezien heeft: hadden zij nog contact gehouden? ik zou me voor kunnen stellen dat Q zich behoorlijk in de steek gelaten moet hebben gevoeld door die jongen. en waren/zijn jullie niet pissig op hem?
Ze hebben in Autralië geen contact met elkaar gehouden, maar Q. was niet boos en voelde zich niet door zijn vriend in de steek gelaten.

Ik vond het persoonlijk niet leuk van die gozer dat ie Q. zo snel in de steek liet daar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_22005590
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:27 schreef bixister het volgende:

over die vriend die hij vanmiddag gezien heeft: hadden zij nog contact gehouden?
Nee, niet in die periode dat L. (zal ik hem voor het gemak noemen) verder trok. Die heeft Q. wel proberen te bellen/mailen, maar zonder respons.
quote:
ik zou me voor kunnen stellen dat Q zich behoorlijk in de steek gelaten moet hebben gevoeld door die jongen.
Nee, meerdere malen, ook in het begin heeft ie gezegd dat ie L. niet wilde en kon tegenhouden. Hoe hij zich daar werkelijk bij gevoeld zullen we nooit weten denk ik.
quote:
en waren/zijn jullie niet pissig op hem?
Heel in het begin, eerlijk antwoord?
Ja

En dan schiet je ook al heel makkelijk in het Grote Als.
Als L. niet weg was gegaan.. had Q. ook niet in die gemeenschap terecht gekomen.. dat soort dingen..
Er is geen rancune bij Q. hij vond het leuk om door L. gehaald te worden vanmiddag om foto's te kijken en bij te praten.
Dat is dan weer voor L.
  donderdag 16 september 2004 @ 23:33:18 #5
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_22007455
Hey Bluezz en Golfer, de laatste foto staat die baard hem absoluut wel goed! Beter dan het krullending bij aankomst.

Jullie komen er wel, hij ziet er goed en vrolijk uit op die foto!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_22008392
Wow! Met baard vond ik um al een prachtig mens om te zien, maar nu zo in de getrimde uitvoering helemaal!!

Ik krijg trouwens steeds meer de neiging om te denken aan een kibboets qua levenswijze en filosofie ipv sekte, maar dat is misschien omdat ik als buitenstaander er minder van hebt meegekregen qua emoties als jullie dat als ouders hebben ervaren.

Ik blijf hier lezen om te volgen hoe het gaat met Q.!
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_22011078
Jammer dat ik de foto net gemist heb
Heb het hele vorige topic ook gevolgd, en ik vind echt dat jullie er super mee omgaan!

En ik blijf hier ook zeker lezen..
pi_22011176
Bluezz, allereerst heb ik respect met hoe jullie ermee omgaan.

Maar ik moet zeggen dat ik ook zeker wel respect heb voor Q, aangezien hij terug komt in de westerse wereld vol mensen met vooroordelen, grote kans dat ie uitgelachen wordt door velen. Dat moet echt niet meevallen voor hem. Hoe meer ik lees erover hoe meer ik denk, dit is nou niet echt wat je noemt een sekte. De leefwijze heeft ook wel wat weg van de (gloeiende nou kan ik er weer niet opkomen, ze leven in america. Allemaal in zwart gekleed, rijden rond in zwarte koetsjes. ) am....... Nou ja ik kan er niet opkomen.

Ik ben zelf opgegroeid in een christelijke gemeenschap, van zwaar tot lichter en wij hadden de zondag als rustdag. Veel dingen komen toch wel overeen.

Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom trok het hem zo aan om bij die commune te horen. Was het omdat ie in nood zat, geen geld en nergens kon ie terecht. Of was hij altijd al opzoek naar iets, niet wetende wat. Het is mij altijd nogal een raadsel waarom mensen zich zo ineens betrokken voelen bij zoiets. Meestal is het als ze een punt bereiken in hun leven waarin ze zwak zijn/staan.

Enne, ik heb al die foto's gezien. Ik denk persoonlijk dat ik hem zonder baard leuker zou vinden. Maar ik ben dan ook geen baardmens. Vindt ze nooit zo mooi. Dat lange haar vindt ik zeker wel mooi.
pi_22011261
ik vind 't wel wat sektarisch klinken, hoor. kan me goed voorstellen dat jullie je er flinke zorgen om hebben gemaakt (en nog). een vriend van mij heeft trouwens (lang geleden alweer) uitgebreid onderzoek gedaan naar jonge mensen die zich bij sektes aansluiten, hun beweegredenen en mogelijke overeenkomsten in eigenschappen/gedrag. mocht je geïnteresseerd zijn, ik kan wel eens kijken of ik nog een exemplaar van zijn proefschrift kan opduikelen.
  vrijdag 17 september 2004 @ 09:57:17 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22011817
Kan me goed voorstellen dat jullie 'niet echt happy' waren met de actie van L., dat hij weg ging.
Maar wel weer top idd dat hij nu langs geweest is om foto's te kijken etc.

ben heel benieuwd naar de foto, maar dat komt vast wel een keertje
pi_22011893
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 09:03 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Bluezz, allereerst heb ik respect met hoe jullie ermee omgaan.

De leefwijze heeft ook wel wat weg van de (gloeiende nou kan ik er weer niet opkomen, ze leven in america. Allemaal in zwart gekleed, rijden rond in zwarte koetsjes. ) am....... Nou ja ik kan er niet opkomen.
de Amisch (hoe schrijf je dat)
en tevens tvp
Carpe diem
pi_22013314
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 09:12 schreef bixister het volgende:
ik vind 't wel wat sektarisch klinken, hoor. kan me goed voorstellen dat jullie je er flinke zorgen om hebben gemaakt (en nog). een vriend van mij heeft trouwens (lang geleden alweer) uitgebreid onderzoek gedaan naar jonge mensen die zich bij sektes aansluiten, hun beweegredenen en mogelijke overeenkomsten in eigenschappen/gedrag. mocht je geïnteresseerd zijn, ik kan wel eens kijken of ik nog een exemplaar van zijn proefschrift kan opduikelen.
Graag!
We lezen al maanden bij vlagen alles wat los en vast zit erover.
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 09:57 schreef Brighteyes het volgende:
ben heel benieuwd naar de foto, maar dat komt vast wel een keertje
bij een msn-meet een dezer dagen
pi_22024663
Morgen is het Quint's sabbath.

Zijn vader vertelde al dat hij vanmiddag voorbereidingen trof qua voeding en drank. Hij raadpleegt ook regelmatig zijn aantekeningen wat mag en niet mag.
Hij wil morgen skaten met zijn broer!
Ik hoop dat het mag
pi_22024918
Jee Bluezz, ik kan me indenken dat je je hartstikke zorgen maakt(e).
Ik weet eigenlijk niet wat ik er over wil zeggen, wel dat ik bewondering heb voor de manier waarop jullie dit aanpakken. Als je compleet was geflipt had ik het ook begrepen!
Screw them.
We're going home.
pi_22025232
Ik denk het niet Bluezz. Rustdag is echt rustdag.

Marchien, ja de amisch, die bedoelde ik. Dank je.
  zaterdag 18 september 2004 @ 00:30:45 #16
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_22030135
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 20:24 schreef Bluezz het volgende:
Morgen is het Quint's sabbath.

Zijn vader vertelde al dat hij vanmiddag voorbereidingen trof qua voeding en drank. Hij raadpleegt ook regelmatig zijn aantekeningen wat mag en niet mag.
Hij wil morgen skaten met zijn broer!
Ik hoop dat het mag
Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat het wel overwaait (ken hem verder niet, weet niet hoe vasthoudend hij vroeger aan dingen was). De manier van leven in Nederland gaat gewoon door, zijn hele omgeving zal gewoon doen en laten wat ze normaal ook doen. Volgens mij beinvloed dat hem, net als dat het hem beinvloed is daar in Australië.

Kwestie van weken
pi_22036535
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 00:30 schreef thaduck het volgende:

[..]

Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat het wel overwaait [...]

Kwestie van weken
jij kent die jongen toch niet? beetje makkelijk geconcludeerd. ik denk dat bluezz & golfer zich heus niet voor niets zorgen maken. natuurlijk hoop ik ook voor ze dat hij in ieder geval voor rede vatbaar is/blijft/wordt. maar het zich zo terugtrekken uit het contact als de afgelopen maanden maakt het wel moeilijk om hem te blijven bereiken. hij wil kennelijk liefst zo snel mogelijk terug naar australië, als dat lukt is hij evensnel weer onder de ouderlijke/nederlandse invloed uit.

ohja en bluezz / golfer, ik heb net antwoord gekregen van diegene die dat onderzoek gedaan heeft, ik zal het jullie mailen.
pi_22046548
Maar ik heb toch niet het idee dat deze "sekte" geld probeert te verdienen aan zijn "volgelingen"? Tenzij die leider zeg maar een hoop geld opstrijkt voor de projecten waar iedereen aan werkt, maar zo klinkt het niet. Wat ik me dus af vraag wat is de beweegreden van de sekte? Het komt op mij idd zoals eerder gezegd, eerder kiboetserig, dan sektarisch over. Maar wat ik dan wel weer raar/eng vind, zijn al die regeltjes en voorschriften enzo.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_22054427
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 22:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar ik heb toch niet het idee dat deze "sekte" geld probeert te verdienen aan zijn "volgelingen"? Tenzij die leider zeg maar een hoop geld opstrijkt voor de projecten waar iedereen aan werkt, maar zo klinkt het niet. Wat ik me dus af vraag wat is de beweegreden van de sekte? Het komt op mij idd zoals eerder gezegd, eerder kiboetserig, dan sektarisch over. Maar wat ik dan wel weer raar/eng vind, zijn al die regeltjes en voorschriften enzo.
Die regeltjes en voorschriften maken de groep tot wie ze zijn.

De leider ontvangt wel alles wat binnen komt, maar iedereen krijgt daarvan wat ze nodig hebben.
Er moet even gezegd worden wat je nodig hebt (kleding, lenzenvl.stof een vliegticket, in Q's geval bijvoorbeeld) en dan krijg je dat ook.

De rest van het geld wordt gebruikt voor de vaste lasten en om projekten te financieren.
Die projekten zijn dan weer bedoeld om b.v. drugsverslaafde Aboriginals dingen te leren zodat ze hun leven weer op kunnen bouwen, werk krijgen en hun fam/vrienden dat ook weer door te geven.

@ Bix : Tnxx voor je mail!
  maandag 20 september 2004 @ 11:59:35 #20
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22077909
quote:
Op zondag 19 september 2004 11:57 schreef Bluezz het volgende:
De rest van het geld wordt gebruikt voor de vaste lasten en om projekten te financieren.
Die projekten zijn dan weer bedoeld om b.v. drugsverslaafde Aboriginals dingen te leren zodat ze hun leven weer op kunnen bouwen, werk krijgen en hun fam/vrienden dat ook weer door te geven.
Dat klinkt dan wel weer ok...
Maargoed, gelukkig maar. Ik bedoel: als het inderdaad de bedoeling zou zijn dat de leden alles afdragen aan de grote leider weet je helemaal niet meer wat je tegen Q moet zeggen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22090104
quote:
Op zondag 19 september 2004 11:57 schreef Bluezz het volgende:
@ Bix : Tnxx voor je mail!
graag gedaan. heb nog geen antwoord ontvangen, klopt dat?
pi_22090901
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:32 schreef bixister het volgende:

graag gedaan. heb nog geen antwoord ontvangen, klopt dat?
Uitgaande mail is not working hier

Maar ik mail deze week wel ff vanaf een ander adres.
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2004 @ 10:56:21 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22100644
hoe heeft Q. eigenlijk zijn rustdag doorgebracht?
pi_22101224
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 10:56 schreef lady-wrb het volgende:
hoe heeft Q. eigenlijk zijn rustdag doorgebracht?
Vrijdagmiddag voorbereidingen getroffen, brood klaargemaakt, zijn vader macaroni gemaakt.
Veel gelezen, gepraat met zijn pa, en geskate met broer, ook gewandeld.
De macaroni heeft ie na zonsondergang opgebakken.

Alles mag als je maar geen licht ontsteekt, niet kookt, niet telefoneert, tv kijkt en achter de pc zit,
niet iets doet wat op werken lijkt/zelfs sollicatiebrieven mag je niet schrijven, ook een banenmarkt zit er niet in helaas.

Er waren kleine dingen in de voorbereiding vertelde hij die beter konden.
Zo gaat hij deze week een goed vullende cake bakken, zodat ie dat niet in de koelkast hoeft te bewaren (die mag hij niet openen, want het lampje floept dan aan) en gekookt water alvast in een thermoskan om thee van te zetten b.v.

Ik hoor het allemaal van hem, ik was er niet bij omdat ie bij zijn vader woont.
pi_22103043
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 11:32 schreef Bluezz het volgende:
Zo gaat hij deze week een goed vullende cake bakken, zodat ie dat niet in de koelkast hoeft te bewaren (die mag hij niet openen, want het lampje floept dan aan)
Pfff, dat gaat wel erg ver zeg.
Hoe sta jij tegenover die regels Bluezz? Kun je op dergelijke (imo pietluttige) dingen ook met respect reageren?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_22104049
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 13:04 schreef Moonah het volgende:

Pfff, dat gaat wel erg ver zeg.
Hoe sta jij tegenover die regels Bluezz? Kun je op dergelijke (imo pietluttige) dingen ook met respect reageren?
Tja.. dit is een belangrijk onderdeel in zijn leven nu, en voor hem is het al een gewoonte dit laatste jaar natuurlijk.
Ik ben er niet bij als ie sabbath 'viert', maar zowel zijn vader als ik hebben afgesproken dat Q. de dingen zelf moet regelen, wij passen ons niet aan.
Dat weet en respecteert Q. trouwens ook, hij verwachtte niet anders, hij kent ons, zei hij met zo'n grijns op zijn gezicht

M.a.w. hij houdt zijn nieuwe leefregels voor zichzelf, leeft ernaar, maar dringt ons niets op.
Daar kun je alleen maar met respect op reageren toch

Het lijkt erg op de joodse spijswetten trouwens, alleen ik vergeet steeds te vragen of ie wel dingen mag combineren. Vlees en melk b.v.

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 21-09-2004 14:11:09 ]
  dinsdag 21 september 2004 @ 14:00:23 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22104108
Maar zou jij bijvoorbeeld wel thee voor hem mogen zetten? Of mag dat ook niet?
pi_22104342
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
Maar zou jij bijvoorbeeld wel thee voor hem mogen zetten? Of mag dat ook niet?
Weet ik niet.
Hij zet gewoon een thermoskan gek. water klaar met theezakjes.
pi_22104378
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 14:09 schreef Bluezz het volgende:

gek. water
Hij mag geen ook al gewoon water drinken?

Edit: 'ook al geen gewoon' dus...

[ Bericht 8% gewijzigd door Moonah op 21-09-2004 14:33:32 ]
pi_22104564
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 14:11 schreef Moonah het volgende:

Hij mag geen ook al gewoon water drinken?

Ik leg het je lekker niet uit
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2004 @ 14:27:29 #31
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22104730
maar als hij nou op vrijdag het lampje uit de koelkast schroeft? (of zeg ik nou iets heel geks?)
pi_22104927
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 14:27 schreef lady-wrb het volgende:
maar als hij nou op vrijdag het lampje uit de koelkast schroeft? (of zeg ik nou iets heel geks?)
Ik vind dat niet gek hoor, dat je dit zegt.
Dat is nou precies wat ik bedoelde met de pietluttigheid van die regels.
Bijzonder knap Bluezz dat je daar zo nuchter op kunt reageren.
pi_22104934
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 14:27 schreef lady-wrb het volgende:
Het zijn geen beperkingen, je mag geen licht ontsteken, en daar zit ook weer een heel verhaal achter, dus wíl hij ze naleven snap je

Ik zal eens even kijken of ik een samenvatting van de shabbath kan vinden...

Ik kom hierbij alleen maar uit op de puur joodse sjabbath, en dat is niet helemaal wat hij viert volgens mij.. zal hem binnenkort eens vragen of ie een samenvattinkje kan schrijven en de gedachte erachter

[ Bericht 10% gewijzigd door Blues op 21-09-2004 14:50:03 ]
pi_22105899
Ik zou er ook zo giechelig van worden van dat koelkastlampje..mijn koelkastlampje is trouwens stuk, floept niet aan en daarnet moest ik meteen aan Q denken.

Naast het giechelige moet ik zeggen dat ik het toch ook wel gezond vind klinken: hij wil dit nu in zijn leven en wil dat uitproberen en ik vind dan ook dat als je iets wil: je het ook echt moet proberen. Ik heb altijd zo'n hekel aan mensen die dan wel streng geloven en dan zelf allerlei uitzonderingen op dat geloof verzinnen om hun leven beter te maken.
Hij ontdekt wel denk ik of het wat voor hem is.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:32:24 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22106082
Totaal-overbodig-maar-evt-wel-grappig:
Hetgene wat met het meest bij is gebleven dan van de sabbath toen we in Jerusalem waren, zijn de liften in het hotel. Van de 4 liften waren er 2 als Sabbath's Lift ingesteld. Dus die stopte automatisch op elke verdieping. Dan duurt het heel lang vanaf de 36e naar beneden.
En wij ons in eerste instantie maar afvragen waarom er een zoemer klonk als we op de knopjes deur-dicht drukten.
pi_22106416
@ Brighteyes

@ Catoot : Dat vind ik dus ook. En ik vind hem erg volwassen geworden, en hij staat achter zijn dingen die hij doet. Zijn gevoel voor humor is er nog steeds, doet niet moeilijk over zijn terugkomst , is eerlijk en open.
Ik heb me echt veel te veel zorgen gemaakt
pi_22159491
Omdat mijn moeder gisterochtend haar heup heeft gebroken (ze wilde een klosje garen of iets pakken en viel ) zijn golfer, Q en ik vanavond op bezoek gegaan.

Na info van de verpleegster op de gang over haar toestand, geeft ze golfer en mij een hand.
Op het moment dat ze dat bij Q wil doen, knikt ie zijn hoofd en zegt zijn naam..... dus ik vraag hem buiten, waarom gaf je haar geen hand?
Zegt ie : vrouwen zijn niet gelijk aan mannen, die behoor je geen hand te geven....
Voor het eerst dat ie thuis is was ik gewoon boos op hem. Mijn haren gingen hiervan overeind staan in mijn nek
Bij onze opmerkingen van respect voor iedereen, vrouwen zijn gelijk aan mannen, dus jij vindt vrouwen minderwaardig reageerde hij voor het eerst wat gespannen en zei dat het niets met minderwaardigheid te maken heeft.
Er zijn wel 100 redenen voor zei hij.

Die wil ik dan nog wel eens horen zei ik

Het was even erg stil in de auto op de terugweg.
Gadverdamme zeg
  donderdag 23 september 2004 @ 21:05:11 #38
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_22160055
Dat zuigt behoorlijk Bluez.. Lijkt me verstandig er snel en goed over te praten uh..
pi_22161117
Ieuw Bluezz, wat rot voor je moeder dat ze dr heup heeft gebroken!
En Q. maakt het er nou niet echt makkelijker op voor jullie op deze manier.
Sterkte!!
pi_22162094
quote:
Op donderdag 23 september 2004 21:48 schreef Liejannuh het volgende:
Ieuw Bluezz, wat rot voor je moeder dat ze dr heup heeft gebroken!
En Q. maakt het er nou niet echt makkelijker op voor jullie op deze manier.
Sterkte!!
Mijn moeder is een soort Prins Bernhard... vliegt in en uit het ziekenhuis, een echte pechvogel

En dit was maar een akkefietje met Q. misschien maar het zit me behoorlijk dwars.
Verder is het nog steeds een lief open vrolijk kind hoor
pi_22162860
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:24 schreef Bluezz het volgende:
Mijn moeder is een soort Prins Bernhard... vliegt in en uit het ziekenhuis, een echte pechvogel
Ach gosh... Sterkte ermee.
quote:
En dit was maar een akkefietje met Q. misschien maar het zit me behoorlijk dwars.
En terecht. Tot nu toe kon je neutraal staan tov. zijn veranderde levensvisie, die had verder geen invloed op jou. Maar dit is iets dat tegen jouw eigen principes ingaat, en dat lijkt me erg lastig.
En natuurlijk blijft hij lief en vrolijk, dat kan immers best samen gaan.
pi_22163470
Ik vroeg hem vanavond, na die foute opmerking van hem, hoe hij dacht dat te gaan doen als ie zou gaan werken en zijn baas een vrouw zou zijn.
Of hij zichzelf dan ook niet met een handje geven zou voorstellen?

Hij zegt dan: "Er zijn altijd uitzonderingssituaties te bedenken waarbij je 'deze regel' mag overtreden"

Gevraagd waar die 'regel' vandaan komt, baseert hij zich weer op de bijbel en het verleden, waarin vrouwen geen rechten hadden.

Eng clubje blijf ik die groep vinden waar hij bij gezeten heeft, met vreemde opvattingen en levensregels.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_22163590
Ik kan me voorstellen dat het eng is. Het lijkt me dat hij zo niet opgevoed is. Dan gaat het niet om het handje geven, maar om wat je hem meegegeven hebt..... Sterkte!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22163975
quote:
Op donderdag 23 september 2004 23:12 schreef golfer het volgende:
Eng clubje blijf ik die groep vinden waar hij bij gezeten heeft, met vreemde opvattingen en levensregels.
Uhuh...
pi_22164206
quote:
Op donderdag 23 september 2004 20:40 schreef Bluezz het volgende:
Omdat mijn moeder gisterochtend haar heup heeft gebroken (ze wilde een klosje garen of iets pakken en viel ) zijn golfer, Q en ik vanavond op bezoek gegaan.

Na info van de verpleegster op de gang over haar toestand, geeft ze golfer en mij een hand.
Op het moment dat ze dat bij Q wil doen, knikt ie zijn hoofd en zegt zijn naam..... dus ik vraag hem buiten, waarom gaf je haar geen hand?
Zegt ie : vrouwen zijn niet gelijk aan mannen, die behoor je geen hand te geven....
................
Het was even erg stil in de auto op de terugweg.
Gadverdamme zeg
Bluezz, ik heb het verhaal achteraf gelezen. Damn, wat lijkt me dat moeilijk als je kind zo ver weg is en je je zo machteloos voelt. Gelukkig is hij nu weer terug, maar hij heeft een behoorlijke tik overgehouden aan zijn verblijf.

Ik hoop en denk dat de ratio zal zegenvieren, nu hij terug is in zijn 'oude omgeving'. De denkbeelden waarmee jij hem hebt opgevoed zijn gestoeld op ratio en niet op een bepaalde interpretatie van de Bijbel. Het vasthouden aan de denkbeelden die hij in Australië heeft omarmt, brengt hem in Nederland in conflinct-situaties waar hij geen adequaat antwoord op heeft totdat hij teruggrijpt op dat wat hij van jongsafaan geleerd heeft.

Ik wens je sterkte toe, en Golfer ook.
  vrijdag 24 september 2004 @ 10:41:04 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22168961
Jakkes Bluezz, gebroken heup...

En die opmerking, mijn haren gaan hier met terugwerkende kracht nog even omhoog.
Alles goed en wel, eigen leefstijl prima, maar dit is dan wel een heel typisch voorbeeld waarbij hij ingaat tegen iets waar jij juist voor staat (jou kennende).
Lastige...

vrijdag 24 september 2004 @ 12:23:20 #47
593 sjak
Juffie Bloem
pi_22171150
Oeps, dit is dan wel weer behoorlijk extreem. Dat hij dat kan en durft zeggen, hij is zo te horen wel anders opgevoed. Behoorlijk eng dat zoiets basaals uit je systeem kan gaan binnen een jaar.
Kan hij nog een andere reden noemen behalve dat het in de bijbel staat, wat vindt hij er zelf van. En nog moeilijker om te vragen, ziet hij zijn moeder dan ook zo want in de bijbel is de moeder wel een heilig symbool...of is dat zo'n uitzonderingssituatie?

Zijn jullie al meer van dat soort extreme opvattingen tegen gekomen? Ik denk aan bloedtransfusies/ operaties. Het is wel heel erge beroepsdeformatie dat ik gelijk aan dat soort dingen denk, maar ik moest denken aan een man die ik ooit op de operatiekamer had die een geloof had waarbij men hem niet mocht opereren. Dat tastte zijn etherlichaam aan ofzo.
(een soort aura wat om je lichaam zit begreep ik, die moet je altijd ononderbroken houden).
Lekker douchen!
pi_22171857
Sorry hoor, ik moet er echt een beetje van lachen. Wat een simpele opvattingen toch weer - typerend voor zo'n angstige geloofsgemeenschap waar ze zich blijkbaar vasthouden aan dogma's.

* SCH zal Q. binnenkort nog even wat nieuwe cultuurschokjes bezorgen
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
pi_22171869
Wij hebben hem uiteraard niet zo opgevoed.
Gelijkheid van, en respect voor ieder mens staat bij ons voorop (uiteraard zou ik bijna willen zeggen)
Ik heb geen idee of er ons nog meer extreme, die tegen onze gewoontes en opvattingen in gaan staan te wachten.

(rare zin)
pi_22172041
Heeft ie Xena wel een handje gegeven?
pi_22172990
Xena mag zelfs op schoot
pi_22174985
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 13:44 schreef Bluezz het volgende:
Xena mag zelfs op schoot
Dat is een beginnetje, houd je daar maar aan vast.

Die opvattingen over vrouwen zijn wel erg orthodox - die vind je eigenlijk alleen terug bij de wat orthodoxere groeperingen in de diverse religies. En het lijkt er op alsof de groep de bijbel dus op sommige punten heel erg letterlijk neem (meestal vooral als ze dat zelf goed uitkomt). Ben wel benieuwd hoe dat precies met de leider van de groepering zit - hoe democratisch het allemaal is enzo.

p.s. wel positief dat je denkt dat hij zich er ook een beetje voor schaamt
pi_22177619
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 15:05 schreef SCH het volgende:

Die opvattingen over vrouwen zijn wel erg orthodox - die vind je eigenlijk alleen terug bij de wat orthodoxere groeperingen in de diverse religies. En het lijkt er op alsof de groep de bijbel dus op sommige punten heel erg letterlijk neem (meestal vooral als ze dat zelf goed uitkomt). Ben wel benieuwd hoe dat precies met de leider van de groepering zit - hoe democratisch het allemaal is enzo.

p.s. wel positief dat je denkt dat hij zich er ook een beetje voor schaamt
Ik geloof dat ie het wel een moeilijk iets vond, voor het eerst heel duidelijk in het openbaar afwijkend gedrag vertonen. Ik zag/voelde zijn spanning.

Over de leider van de groep weet ik dat alles via hem gaat.
Er zijn op 3 plaatsen in Aus. deze groep en elke groep heeft zijn leider.
Ik begreep dat deze leider van Cairns ook de leider van alle groepen is.
DVD's b.v. worden gecensureerd door hem, en hij zegt welke films er gekeken mogen worden. Verder worden er geen kranten of TV gekeken.
Internet hebben ze niet, mailen naar mij deed Q. in de bibliotheek tijdens een bezoek aan de stad wanneer er inkopen gedaan moesten worden, of in de buurt gewerkt werd.
Dat verklaart meteen waarom het zo mondjesmaat was die mails.

Aankopen moeten worden toegelicht of je het echt nodig hebt, dan wordt er geinventariseerd wat er nodig is, en dan worden er 1 of 2 mensen op uit gestuurd om alles te kopen.

Het vliegticket wat Q extra nodig had om van Cairns naar Sydney te vliegen is trouwens ook door de groep betaald.. valt alweer niet tegen dus
pi_22178131
Ik ben ook wel benieuwd naar die 100 redenen waarom hij die vrouw geen hand gaf. OK, vrouwen zijn anders, so what? En in het verleden hadden ze geen rechten, is bij bepaalde bevolkingsgroepen/stammen/geloven misschien wel zo geweest, maar het is ook niet voor niks dat ze nu wel rechten hebben, lijkt me...En wat bedoeld ie met: "Er kunnen altijd wel uitzonderingssituaties bedacht worden", klinkt een beetje slap...
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_22178183
Ik moest ook ineens denken aan streng gelovige moslims.
Daar mogen de vrouwen de mannen toch niet aankijken, en ook niet als eerste gaan spreken of zo?

vrijdag 24 september 2004 @ 18:15:11 #56
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_22179073
Bluezz en golfer: ik reageer eigenlijk nooit in dit topic, maar ik volg alles op de voet.
Ik wilde alleen even zeggen dat ik, voor zo ver ik het in kan schatten, veel respect heb voor de manier waarop jullie met elkaar omgaan. Ja, ook voor je zoon, al ben ik het met zijn denkbeelden grotendeels niet eens verwacht ik.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_22179747
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 18:15 schreef Tinkepink het volgende:
Bluezz en golfer: ik reageer eigenlijk nooit in dit topic, maar ik volg alles op de voet.
Ik wilde alleen even zeggen dat ik, voor zo ver ik het in kan schatten, veel respect heb voor de manier waarop jullie met elkaar omgaan. Ja, ook voor je zoon, al ben ik het met zijn denkbeelden grotendeels niet eens verwacht ik.
100 porcent mee eens

en nog even terugkomen op dit:
quote:
"weet je, als je niet met thuis bezig bent, maar je zo met vanalles bezig bent, zijn uren, dagen niets.
de weken vliegen voorbij, ik nam me steeds voor om deze week te bellen... maar dan realiseerde ik me, shit, dat was alweer bijna 2 weken geleden.. en zo ging het maar door, ik werd wel eens aangespoord, zo van, wat heb je nodig om kontakt met thuis te leggen, we brengen je naar een pc, zeg het maar, maar ik heb gewoon weinig aan thuis gedacht."
Ik heb zelf gemerkt dat je als je in het buitenland zit en je een heel ander ritme hebt dan hier, dat je er dan minder aan denkt om te bellen. En de momenten dat je er wel aan denkt, komen ook niet altijd goed uit. (en dan heb je in Ozzie ook nog eens tijdverschil, waardoor bellen nog lastiger wordt). Tel daarbij alle nieuwe indrukken op en misschien schaamde hij zich of was hij bang voor jullie reactie. Kortom zijn verhaal is niet zo heel vreemd.
  vrijdag 24 september 2004 @ 18:59:32 #58
593 sjak
Juffie Bloem
pi_22179911
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:59 schreef Bluezz het volgende:
Wij hebben hem uiteraard niet zo opgevoed.
Gelijkheid van, en respect voor ieder mens staat bij ons voorop (uiteraard zou ik bijna willen zeggen)
Dat was me juist heel erg duidelijk. Daarom vind ik het zo eng dat zijn mening over die dingen in zo'n korte tijd veranderd kan zijn. Het maakt de groep voor mij weer wat enger.
quote:
Ik heb geen idee of er ons nog meer extreme, die tegen onze gewoontes en opvattingen in gaan staan te wachten.
Durf je dat te vragen aan hem? Miscchien in de vorm dat je wel geschrokken bent van zijn manier van kijken naar vrouwen en of je nog meer dat soort "verrassingen" staan te wachten. Hij weet zelf ook wel wat anders is en wat niet.
Lekker douchen!
  † In Memoriam † zondag 26 september 2004 @ 00:24:39 #59
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22207114
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 18:15 schreef Tinkepink het volgende:
ik zou het niet beter kunnen zeggen !
pi_22220957
Bluezz, een pietsietje offtopic denk ik, maar ik wil wel even beterschap wensen voor je moeder.
#geen
pi_22227459
Gaat-ie op sabbath of op zondag nou eigenlijk ook naar een kerk ofzoiets?
pi_22227633
tvp'tje
pi_22227748
@ duch , tnxx
@ rooierooie, nee hij leest op sabbath veel de bijbel, maar er is geen kerk of andere community die aansluit bij waar de gemeenschap voor staat. (zijn eigen woorden)

Overigens wat ik eerder zei dat ik me w.s. teveel zorgen heb gemaakt, trek ik weer in.
Sommige dingen vind ik wel eng, niet alleen hoe ie over vrouwen denkt, maar ook hoe in godsnaam (...) een of andere groep je in maar 10 maanden zo snel/makkelijk heeft kunnen hersenspoelen.
En dit woord zeg ik nu maar eens hardop ja
  maandag 27 september 2004 @ 00:49:22 #64
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_22228293
Maar hoe is de situatie nu? Heb ie zijn oude vrienden alweer gezien, en zo ja hoe liep dat?
  maandag 27 september 2004 @ 00:51:26 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22228330
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:17 schreef Bluezz het volgende:
Sommige dingen vind ik wel eng, niet alleen hoe ie over vrouwen denkt, maar ook hoe in godsnaam (...) een of andere groep je in maar 10 maanden zo snel/makkelijk heeft kunnen hersenspoelen.

Kus
  maandag 27 september 2004 @ 01:42:43 #66
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_22229052
Is er iets wat ik kan doen Bluezz? We gaan over een paar weken die kant op en proberen Cairns te vermijden, maar komen wel in de buurt.

Hier ook alle respect voor de manier waarop jullie met de situatie omgaan. Jee, wat moeilijk!
pi_22229279
Hij heeft dé vriend waar ik het over gehad heb eerder in dit topic al een keer gezien.
Zijn aller, allerbeste vriendin is ie kort(af) tegen, (op MSN) heeft ie niet eens gefeliciteerd op haar verjaardag gisteren, en dus ook niet geweest. Echt ondenkbaar voor ie wegging!! Hij smste haar tot ze er gek van werd de 1e 2 maanden

Gao! Nee hoor, ik zou niet weten wat.

Morgenavond gaan zijn broer (tje) Q en ik lekker naar de film, zoals we dat altijd al deden, ze eten hier en ik hoop dat ik me kan ontspannen.
Waarom loop ik op mijn tenen als hij hier is
pi_22229285
Bluezz, geef hem tijd, als hij in 10 maanden gehersenspoeld kan worden, zou dat toch ook weer terug gedaan moeten worden? En dan zou je ervan uit moeten/kunnen gaan dat hij nu pas op de helft is...sterkte...heel veel sterkte.
fok! fotoboek
pi_22229307
Ik geef hem alle tijd van de wereld.
Hij is nog niet eens 2 weken thuis, dus waar heb ik het over
pi_22229564
Toch alle sterkte gewenst!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 27 september 2004 @ 10:06:42 #71
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_22231244
Jeetje Bluezz,
Ik vind het allemaal wel een beetje scary hoor
Ik kan me voorstellen dat je op je tenen gaat lopen, er is toch een beetje een spanning.
Maar jullie gaan naar de film..mag hij die film wel zien dan? gezien die leider in Aussie alle dvd censureerde enzo ?
In ieder geval heel veel plezier met je jongens morgen,
en een dikke
Bol
doei
  maandag 27 september 2004 @ 10:39:53 #72
593 sjak
Juffie Bloem
pi_22231704
Veel plezier vanavond!
Lekker douchen!
pi_22233891
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:06 schreef Bolletje... het volgende:

Maar jullie gaan naar de film..mag hij die film wel zien dan? gezien die leider in Aussie alle dvd censureerde enzo ?
Hij weet naar welke film we gaan (The Terminal) en hij heeft er zin in
pi_22235544
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 09:03 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

Hoe meer ik lees erover hoe meer ik denk, dit is nou niet echt wat je noemt een sekte. De leefwijze heeft ook wel wat weg van de (gloeiende nou kan ik er weer niet opkomen, ze leven in america. Allemaal in zwart gekleed, rijden rond in zwarte koetsjes. ) am....... Nou ja ik kan er niet opkomen.
zoals al eerder gemeld, je hebt het over de Amish.
De amish zijn geen sekte! Het is een christelijke stroming onstaan uit de annabaptisen tijdens de reformatie. De mennonieten of doopsgezinden zijn enige tijd na de reformatie onstaan, de Amish zijn weer een afsplitsing van de doopsgezinden.
voor hen die meer willen weten: http://www.800padutch.com/amish.shtml

ennuh on-topic: Bluezz, ik hoop zo dat Q. minder fanatiek wordt, geloven is prima maar zo fanatiek
succes ermee!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_22235687
quote:
Op donderdag 23 september 2004 20:40 schreef Bluezz het volgende:

Voor het eerst dat ie thuis is was ik gewoon boos op hem. Mijn haren gingen hiervan overeind staan in mijn nek

Gadverdamme zeg
Ja jeetje zeg, je zoon is niet zoals je wil dat hij is. . Of het nou goed of fout is, hij heeft een eigen leven hoor. Damn. .
pi_22235832
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:14 schreef boebiedoe het volgende:

Ja jeetje zeg, je zoon is niet zoals je wil dat hij is. . Of het nou goed of fout is, hij heeft een eigen leven hoor. Damn. .
Ik ben ook gewoon eerlijk tegen hem, en dat heeft niets met tegenhouden of afkeuren van zijn eigen leven te maken hoor. Damn
pi_22235879
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:20 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik ben ook gewoon eerlijk tegen hem, en dat heeft niets met tegenhouden of afkeuren van zijn eigen leven te maken hoor. Damn
Oke .

Ik kon het trouwens niet terug vinden, hij moest weg omdat zijn visum was afgelopen, maar heeft hij nog plannen om terug te gaan. . En kan teruggaan überhaupt wel ?
pi_22236126
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:23 schreef boebiedoe het volgende:

Oke .

Ik kon het trouwens niet terug vinden, hij moest weg omdat zijn visum was afgelopen, maar heeft hij nog plannen om terug te gaan. . En kan teruggaan überhaupt wel ?
Ja, hij wil zoveel mogelijk geld bij elkaar werken om eerst een half jaar terug te gaan als vakantie, dat schijnt te mogen, als je genoeg op je bankrek. hebt en kan aantonen dat het alleen vak. is.

Daarna wil ie permanent terug.
En denkt dat ook voor elkaar te krijgen omdat ze hem gaan uitnodigen om aan een belangrijk project te gaan werken, daar mag je blijkbaar buitenlanders voor vragen.
Maar dit laatste gaat nog wel een aantal jaren duren. Hoop ik
pi_22236236
Ik heb jullie opgegeven voor Het Familiediner van de EO - ze vonden het meteen een razend interessant project
  maandag 27 september 2004 @ 14:45:06 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22236305
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:41 schreef SCH het volgende:
Ik heb jullie opgegeven voor Het Familiediner van de EO - ze vonden het meteen een razend interessant project
Zot!
pi_22239432
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:14 schreef boebiedoe het volgende:

Maar dan kunnen je haren er nog wel van overeind gaan staan

Ik geloof dat ik mijn kind zo ongeveer vierkant de grond in had gestampt... Het klonk eerst nog vrij onschuldig. Wat andere en afwijkende regels, maar vooruit. Daar doe je niemand kwaad mee. Ik vind dit wel extreem worden. Je bent 18 jaar opgevoed met een gelijkwaardigheidsidee en 10 maanden weet iemand dat zo ff om te vormen.

Zaten er eik ook vrouwen bij dei groep?
pi_22247777
quote:
Op maandag 27 september 2004 17:06 schreef ChrisJX het volgende:

Zaten er eik ook vrouwen bij dei groep?
Ja hoor, en kinderen.
De leider mag ook meerdere vrouwen hebben, maar zei Q. lachend, er waren niet veel vrouwen, dus daar had ie pech mee
pi_22248695
Opeens bedenk ik iets..... Bluezz, is het ook zo dat ze alleen met vrouwen van hun eigen groep mogen trouwen?
Een buurman van mij is ook lid van een onbekende groep, volgens mij ook in Australie.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22249262
Ja, je moet eerst bij de groep horen, wil je ermee mogen/kunnen trouwen.
pi_22249321
Als ik hem zie, zal ik eens vragen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22249438
quote:
Op maandag 27 september 2004 23:33 schreef krakkemieke het volgende:
Als ik hem zie, zal ik eens vragen.
Graag
De groep zit op 3 plekken in Aust.
pi_22249952
Ik heb dit draadje gevolgd en vind het eigenlijk best eng. Ik woon in Australie, in Ipswich, vlak bij Brisbane. Er is hier eigenlijk nix in het nieuws over sektes en cults, en ik vraag me dus af hoe/waar etc, en of het misschien eens in het nieuws gebracht moet worden hierzo zodat men een beetje waakzamer word.

Vind wel dat julie superveel geduld hebben en hoop dat de "hersenspoeling" er uitwast na verloop van tijd.

Groetjes,
Agnes
** Every cloud has a silver lining they say.... what if you are allergic to silver **
pi_22250453
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 00:04 schreef Mistress_Dodo het volgende:
Ik heb dit draadje gevolgd en vind het eigenlijk best eng. Ik woon in Australie, in Ipswich, vlak bij Brisbane. Er is hier eigenlijk nix in het nieuws over sektes en cults, en ik vraag me dus af hoe/waar etc, en of het misschien eens in het nieuws gebracht moet worden hierzo zodat men een beetje waakzamer word.
Wij zijn via mensen die in Gunalda wonen op de hoogte gesteld van de precieze verblijfplaats van de groep(en). Deze kennen de groep wel, en ook bij de politie zijn ze bekend omdat de groep drugsverslaafde aboriginals opnemen/helpen en daar komen natuurlijk veel problemen met de politie bij kijken.

Het is niet onze intentie om een heksenjacht te starten of te ontketenen, ook destijds toen Q er zat zijn wij dat zoveel mogelijk uit de weg gegaan.

Het is mij erg duidelijk na gesprekken met Q. dat hij de groep wil beschermen tegen dit soort dingen, dus dat respecteer ik snap je
pi_22250762
Snap ik totaal

Ben er gewoon een beetje huiverig over das al

Oh, en immigreren is wel mogelijk maar niet super gemakkelijk. Kijk eens op http://www.immi.gov.au daar staat een hoop informatie op.
** Every cloud has a silver lining they say.... what if you are allergic to silver **
pi_22251786
hmmm, mag alleen de leider meerdere vrouwen hebben of alle mannelijke leden?
In het eerst geval is het natuurlijk heel erg krom, in het tweede het is het gewoon erg krom...
fok! fotoboek
pi_22251871
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 01:51 schreef egilio het volgende:
hmmm, mag alleen de leider meerdere vrouwen hebben of alle mannelijke leden?
In het eerst geval is het natuurlijk heel erg krom, in het tweede het is het gewoon erg krom...
Mja.. dat weet ik (nog) niet.
pi_22251961
Mijn buurman kon iig niet trouwen, want er waren niet genoeg vrouwen........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22251987
Geen idee krakkemieke, of we het over dezelfde groep hebben.
pi_22252023
Nee, weet ik ook niet......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22286880
Hoe was het avondje uit?

(Ik lees vanaf 't begin al mee)
pi_22287059
Een leider die er meerdere vrouwen op na mag houden, daar krijg ik dus echt de creeps van. Eén leider met zoveel invloed is sowieso nooit goed, daar ben ik van overtuigd. Iemand die in z'n eentje zoveel verantwoordelijkheid krijgt en invloed heeft op andere mensen, daar komt vrijwel altijd gedonder van. Het is ook niet bijbels, trouwens...
pi_22287244
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:14 schreef rooierooie het volgende:
Een leider die er meerdere vrouwen op na mag houden, daar krijg ik dus echt de creeps van. Eén leider met zoveel invloed is sowieso nooit goed, daar ben ik van overtuigd. Iemand die in z'n eentje zoveel verantwoordelijkheid krijgt en invloed heeft op andere mensen, daar komt vrijwel altijd gedonder van. Het is ook niet bijbels, trouwens...
Alles waar Q. nu in gelooft komt uit de bijbel... tis maar net hoe je dingen interpreteert natuurlijk

Avondje film en happie eten was heel gezellig en relaxed, je merkt dat ie minder gespannen is en eigenlijk alleen maar veel volwassener reageert op alles. Legt zijn broertje (17) geduldig dingen uit. Dat was een jaar geleden vaak wat anders

En ik voelde me weer lekker zo tussen mijn grote mannen
pi_22290889
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:32 schreef Bluezz het volgende:
De leider mag ook meerdere vrouwen hebben,
Altijd leuk, je eigen cluppie
  zondag 3 oktober 2004 @ 13:47:30 #99
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22371773
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:17 schreef Bluezz het volgende:
....maar ook hoe in godsnaam (...) een of andere groep je in maar 10 maanden zo snel/makkelijk heeft kunnen hersenspoelen.
Bluezz, ik weet uit ervaring dat "die andere wereld" (thuis dus) zó ver weg kan zijn als je lang op reis bent. Zeker als je nog relatief jong bent, zoals jouw zoon, kan het een hele (positieve) schok zijn om ineens met totaal ándere denkbeelden in aanraking te komen. En dan kunnen die denkbeelden ineens heel verfrissend zijn, het idee van "hier ben ik al heel lang naar op zoek". Bij mij is dat alleen heel kleinschalig en positief geweest (ik bedoel: ook positief voor mensen om mij heen... ), maar zeker als je niet lekker in je vel zit (en dat zal bij hem ongetwijfeld het geval zijn geweest, toen hij onverwacht alleen op reis moest) kan dat een behoorlijke inpact op je hebben, kan ik me voorstellen.
Wat ik bedoel te zeggen (want dat lijkt je een beetje aan te geven met je post) is dat er niet noodzakelijk al iets "mis" geweest is met Q. Hooguit een onbestemd gevoel van "is dit alles", waar ze bij die sekte handig op in hebben gespeeld...

Nogmaals: ik denk dat, zoals jullie ermee omgaan, de enige productieve manier is. Knap hoor!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22381660
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 13:47 schreef Hik het volgende:

maar zeker als je niet lekker in je vel zit (en dat zal bij hem ongetwijfeld het geval zijn geweest, toen hij onverwacht alleen op reis moest) kan dat een behoorlijke inpact op je hebben, kan ik me voorstellen.
Dat was ook zo... zonder geld, slaapplaats, vast doel voor ogen, beinvloedbaar, en op zoek naar wat dan ook is ie door die mensen aangetroffen. Dan ben je allang blij dat er iets gebeurt om je uit die positie te halen. En hij vertelde dat ie al na een paar dagen zich prima op zijn gemak voelde, door de warmte en het vertrouwen van deze mensen en hoe ze met elkaar omgingen.
Als hij een vast omlijnd doel voor ogen had gehad, niet alleen was geweest, en gewoon ff aan het uitpuffen was in het park met geld genoeg en als tussenstop, ben ik ervan overtuigd dat ie vriendelijk had bedankt voor het gesprek met die man en door was gelopen
quote:
Wat ik bedoel te zeggen (want dat lijkt je een beetje aan te geven met je post) is dat er niet noodzakelijk al iets "mis" geweest is met Q. Hooguit een onbestemd gevoel van "is dit alles", waar ze bij die sekte handig op in hebben gespeeld...
Precies.
quote:
Nogmaals: ik denk dat, zoals jullie ermee omgaan, de enige productieve manier is. Knap hoor!
Het ís voor ons de enige manier, ik zou geen andere weten
En je merkt al aan hem dat ie zich meer en meer ontspant, meer tv en kranten bekijkt, belangstelling toont voor familie en vrienden, mee gaat naar verjaardagen/bezoekjes, dus al wat meer naar "buiten" gericht is.
Hij werkt intussen voor het uitzendburo
pi_22517148
Bluezz, ik heb het gevraagd en die meneer is volgens mij niet van dezelfde groep. Hij heeft zojuist het loofhuttenfeest gevierd, met mensen van allerlei andere groeperingen. Hij zei dat er wel meerdere groepen in Australie waren, die bv de sabbath houden, ipv de zondag. Maar ik kreeg de indruk, dat het over het algemeen geen sektes waren.
Sorry dat ik niet meer info heb.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22522872
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 20:07 schreef krakkemieke het volgende:
Bluezz, ik heb het gevraagd en die meneer is volgens mij niet van dezelfde groep. Hij heeft zojuist het loofhuttenfeest gevierd, met mensen van allerlei andere groeperingen.
De community zit op 3 plaatsen in Australië en met kerst is er altijd een "gathering" in Cairns van de drie groepen, ik heb Q niet gehoord over loofhutten, ik zal er eens naar vragen
quote:
Hij zei dat er wel meerdere groepen in Australie waren, die bv de sabbath houden, ipv de zondag. Maar ik kreeg de indruk, dat het over het algemeen geen sektes waren.
Vergeet daarbij niet dat ze zichzelf niet graag/nooit een "sekte" zullen noemen omdat het over het algemeen een negatieve klank heeft. Toen ik de term liet vallen bij Q. zei hij dat het voor hem niet echt een negatieve klank had overigens.

Deze buurman van jou, leeft hij in/bij die groep? En hoe kan hij dan je buurman zijn?
pi_22544604
De buurman woont gewoon in een flat, heeft een baan. Hij heeft vroeger in Australie gewoond. Hij heeft vooral contact met geloofsgenoten in Amerika.
Ik had het met hem over sektes en daar was hij erg tegen. Hij zei: als iemand me wat verteld, lees ik eerst in de Bijbel en dan beslis ik wel of ik het geloof. Volgens zijn zeggen zijn er meerdere groepen die bv de sabbath houden, dat doet hij ook. Maar zo heb je ook de Zevende dags adventisten en Messiaanse Joden.
Even een 'technisch' stukje: Volgens Christenen heeft Jezus een hoop wetten uit de Tora overbodig gemaakt. Mijn buurman gelooft echter wel dat de tien geboden nog gelden. Vandaar dat hij een aantal dingen zeg maar op de Joodse manier doet.
Ik hoop dat het wat dingen duidelijker maakt en vraag anders gerust!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22695670
hoe gaat het nu bloesje??
DANYEL EN THIJS
pi_22701416
Het gaat heel erg goed
Hij heeft een baan, vandaag begonnen, en niet eens via het uitzendburo
Afgelopen zaterdagavond is ie uit geweest met zijn oude vriendenklup en ze gaan een reünie organiseren van zijn oude school. Hij heeft dus volop plannetjes.

Hij is ook niet meer zo stil en afwachtend, en de oude Q. schemert er al flink doorheen
Lekker vrolijk en opgewekt als ie hier is.
Wel viert ie nog steeds zijn sabbath, en dat respecteert iedereen, heeft ie ook meteen in alle sollicitatie-gesprekken gezegd.
En hij is natuurlijk gewoon veel volwassener geworden. En probeer ik ook niet meer zo bovenop hem te zitten met mijn hulp en "aansporen", of herinneren met dingen die "moeten" of die hij niet moet vergeten.
Gewoon een klein beetje ontmoederen dus
Ik merk dat ie toch wel naar me toe komt als ie hulp met dingen nodig heeft, of ergens over wil praten.

We praten eigenlijk weinig over Australië, af en toe komt er nog wel eens een vraag bij mij naar boven en dan hebben we het er nog even over, maar eigenlijk gaan alle gesprekken weer gewoon over het hier en nu.
Hij schrijft nog wel brieven met de groep.

Tot zover de update
  maandag 18 oktober 2004 @ 15:02:03 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22701531
Klinkt goed!
pi_22704799
Hé Bluezz, dat klinkt goed!!!
#geen
pi_22705799
Da's allemaal positief zeg!
pi_22705980
Ja, ongelofelijk in een maand tijd, ik had verwacht dat ie veel langer zou moeten wennen, zijn draai zou moeten vinden, we zijn er allemaal ook erg blij om
pi_23416509
en we zijn alweer een maandje verder Wil Q nog steeds zo graag terug naar DownUnder?
pi_23416556
Oei, wou ik net vragen......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_23416598
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 01:07 schreef Plunderbunny het volgende:
en we zijn alweer een maandje verder Wil Q nog steeds zo graag terug naar DownUnder?
Lief dat je er naar vraagt
Austr. is erg op de achtergrond geraakt qua gesprekken.
Hij zal er nog wel veel aan denken, en schrijft nog regelmatig brieven.

Over teruggaan hebben we het niet, wel over "vakantie houden"
pi_23416647
Ok Bluezz.....!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_23416648
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 01:16 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Lief dat je er naar vraagt
Austr. is erg op de achtergrond geraakt qua gesprekken.
Hij zal er nog wel veel aan denken, en schrijft nog regelmatig brieven.

Over teruggaan hebben we het niet, wel over "vakantie houden"
Oh maar dat klinkt heel gezond eigenlijk. Het kan niet anders dan dat Australie heel belangrijk voor hem is geweest, kan me voorstellen dat je dan een keer terug wil om weer eens te gaan kijken. Gelukkig dat het zo goed met hem gaat!

[ Bericht 2% gewijzigd door Plunderbunny op 19-11-2004 10:43:11 ]
pi_23416669
Ik wou zeggen...... gelukkig dat het zo goed met JULLIE gaat...
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:08:44 #116
593 sjak
Juffie Bloem
pi_23422128
Goede berichten hoor Bluezz, nogmaals petje af voor hoe jullie daarmee om zijn gegaan.
Lekker douchen!
pi_24792199
Ik ben wel benieuwd hoe 't er nu voor staat eigenlijk...
  vrijdag 28 januari 2005 @ 18:21:00 #118
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24802151
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 07:55 schreef Cutie het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe 't er nu voor staat eigenlijk...
Ik ook hoor.
Dus laat die maar weg.
pi_24802985
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 18:21 schreef Moonah het volgende:

Ik ook hoor.
Dus laat die maar weg.
Liev van jullie
Dit weekend komt het er waarschijnlijk niet van, maar ik zal binnenkort even een update-je tiepen.
pi_24821361
Leuk topic om te lezen Vraag me af wanneer ie komt melden dat ie getrouwd is met 2 vrouwen en 3 kinderen heeft.
pi_24832795
Updateee
pi_24833237
Het kind zit onwijs lekker in vel
Heeft het erg naar zijn op zijn werk, heeft zelfs met de andere bakkers de eerste prijs gewonnen van alle filialen, zodat hij aankomend weekend 3 dagen naar Londen gaat

De zaterdag is nog steeds zijn sabbath, dan schrijft hij brieven naar de groep, dus het kontakt is nog steeds in stand. Ook zijn voedingsgewoontes zijn onveranderd.
Ik noem dit er even bij, dit zijn de dingen waar hij blijkbaar echt zelf achter staat, anders was het allang afgezwakt natuurlijk.
Het zijn vind ik ook geen negatieve 'restanten'.
Inmiddels geeft ie vrouwen ook weer gewoon een hand, hij zag denk ik wel in dat dat een vreemd iets is in onze samenleving.
We hebben het er verder niet meer over gehad eigenlijk, ik vind het wel best zo. Ik leef liever in het heden en de toekomst en heb geen zin meer om er over te blijven praten.
We merken verder niets van zijn geloofs overtuiging.

Gaat wel naar feesten met oude vrienden maar geeft wel aan dat ie dat gezuip maar niets vind
Zijn vrienden vinden hem ook veranderd hebben ze me verteld.

Met de vriend waar ie in de eerste instantie mee naar Austr. is gegaan heeft ie erg veel kontakt mee, en ze hebben plannen om samen op vakantie te gaan. 'gewoon naar egypte of zo'

Zijn haar groeit en groeit maar door, heeft een mooi staartje nu en een kort getrimd baardje

Hij is blijvend veranderd vinden wij, volwassen geworden, en alleen maar in zijn voordeel als ik heel eerlijk ben. Deze week ben ik met hem kleding gaan kopen, de hele dag gezellig gewinkeld, dat was 'vroega' bijna onmogelijk omdat ie erg moeilijk was en alleen maar naar speciale merken/winkels wilde, die overigens ook nog eens onbetaalbaar waren.
Nu loopt ie alle winkels af, jaagt op koopjes en laat zich adviseren door zijn moedertje
Met een prima resultaat, getuige de blikken van de dames op straat

En hij speelt inmiddels leuk gitaar, hij is in Austr. ermee begonnen (in de groep werd erg veel muziek gemaakt) heeft hier een goedkoop gitaartje gekocht en ermee doorgegaan

Oh en zijn broer (3 jaar jonger) is inmiddels ook weer gewend aan zijn veranderde broer.

Tot zover de update.
pi_24834675
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:01 schreef Bluezz het volgende:
Het kind zit onwijs lekker in vel
Heeft het erg naar zijn op zijn werk, heeft zelfs met de andere bakkers de eerste prijs gewonnen van alle filialen, zodat hij aankomend weekend 3 dagen naar Londen gaat

De zaterdag is nog steeds zijn sabbath, dan schrijft hij brieven naar de groep, dus het kontakt is nog steeds in stand. Ook zijn voedingsgewoontes zijn onveranderd.
Ik noem dit er even bij, dit zijn de dingen waar hij blijkbaar echt zelf achter staat, anders was het allang afgezwakt natuurlijk.
Het zijn vind ik ook geen negatieve 'restanten'.
Inmiddels geeft ie vrouwen ook weer gewoon een hand, hij zag denk ik wel in dat dat een vreemd iets is in onze samenleving.
We hebben het er verder niet meer over gehad eigenlijk, ik vind het wel best zo. Ik leef liever in het heden en de toekomst en heb geen zin meer om er over te blijven praten.
We merken verder niets van zijn geloofs overtuiging.

Gaat wel naar feesten met oude vrienden maar geeft wel aan dat ie dat gezuip maar niets vind
Zijn vrienden vinden hem ook veranderd hebben ze me verteld.

Met de vriend waar ie in de eerste instantie mee naar Austr. is gegaan heeft ie erg veel kontakt mee, en ze hebben plannen om samen op vakantie te gaan. 'gewoon naar egypte of zo'

Zijn haar groeit en groeit maar door, heeft een mooi staartje nu en een kort getrimd baardje

Hij is blijvend veranderd vinden wij, volwassen geworden, en alleen maar in zijn voordeel als ik heel eerlijk ben. Deze week ben ik met hem kleding gaan kopen, de hele dag gezellig gewinkeld, dat was 'vroega' bijna onmogelijk omdat ie erg moeilijk was en alleen maar naar speciale merken/winkels wilde, die overigens ook nog eens onbetaalbaar waren.
Nu loopt ie alle winkels af, jaagt op koopjes en laat zich adviseren door zijn moedertje
Met een prima resultaat, getuige de blikken van de dames op straat

En hij speelt inmiddels leuk gitaar, hij is in Austr. ermee begonnen (in de groep werd erg veel muziek gemaakt) heeft hier een goedkoop gitaartje gekocht en ermee doorgegaan

Oh en zijn broer (3 jaar jonger) is inmiddels ook weer gewend aan zijn veranderde broer.

Tot zover de update.
Ben blij voor je
  zondag 30 januari 2005 @ 16:35:08 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24834820
Sounds good Bluezzebabe!
  zondag 30 januari 2005 @ 16:52:29 #125
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24835140
Hey Bluezzke!
Wat fijn te lezen!
Kennelijk heeft die gemeenschap wel een heel erg definitieve invloed op hem gehad.
Goed te lezen dat jullie daar vrede mee hebben.
pi_24835238
quote:
Op zondag 30 januari 2005 16:52 schreef Moonah het volgende:
Hey Bluezzke!
Wat fijn te lezen!
Kennelijk heeft die gemeenschap wel een heel erg definitieve invloed op hem gehad.
Goed te lezen dat jullie daar vrede mee hebben.
Je wilt je kind gelukkig en tevreden zien. Klaar dus.
Het enige nadeel met die sabbath is dat je geen gezellige weekend afspraken met hem kan maken.

(Hij blijf dan van vrijdagsavonds tot zaterdagsavonds meest van de tijd in zijn kamer, leest blijkbaar de bijbel en schrijft die brieven)
  zondag 30 januari 2005 @ 17:04:54 #127
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24835350
quote:
Op zondag 30 januari 2005 16:58 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Je wilt je kind gelukkig en tevreden zien. Klaar dus.
Uiteraard!
quote:
Het enige nadeel met die sabbath is dat je geen gezellige weekend afspraken met hem kan maken.

(Hij blijf dan van vrijdagsavonds tot zaterdagsavonds meest van de tijd in zijn kamer, leest blijkbaar de bijbel en schrijft die brieven)
Ik hoop van harte dat jullie dat oprecht kunnen accepteren.
En uit je manier van posten maak ik op dat jullie dat dus lukt. Knap!
pi_24835415
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:04 schreef Moonah het volgende:

Ik hoop van harte dat jullie dat oprecht kunnen accepteren.
Ik vind het gewoon jammer, maar dat is meer het egoistische gezelligheidsaspect van mezelf zeg maar , ik heb het geaccepteerd dat wel, en inmiddels zijn we er ook allemaal aan gewend.
  zondag 30 januari 2005 @ 17:12:12 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24835481
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:08 schreef Bluezz het volgende:

het egoistische gezelligheidsaspect van mezelf zeg maar
Dan ga je op zaterdagavond toch gezellig samen de bijbel lezen...
Beetje creatief zijn Bluezz.
pi_24835589
quote:
Op zondag 30 januari 2005 17:12 schreef Moonah het volgende:

Dan ga je op zaterdagavond toch gezellig samen de bijbel lezen...
Beetje creatief zijn Bluezz.
pi_24849691
he ja Bluezz!!! hehehehe, dat zou wat zijn. Klinkt allemaal vreselijk positief, ik begrijp dat hij niet terug wil naar de commune?
DANYEL EN THIJS
pi_24851916
Zijn plan is om als ie genoeg geld heeft een half jaar "vakantie" daar door te brengen en een baan/verblijfsvergunning etc. te regelen, in de nabije toekomst wil hij dan emigreren.
Dat is zijn standaard antwoord als mensen het hem vragen.

Kan best zijn dat deze gerustgevende gedachte hem zo positief in het leven laat staan, in de volle overtuiging dat ie ooit terug gaat...
Het duurt nog wel eventjes voor ie het geld bij elkaar heeft voor dit alles, misschien wel jaren.
We zien het wel, tegenhouden kan je hem toch niet
pi_24939969
Wat fijn dat het zo goed gaat Bluezz
#geen
pi_29661583
Schopje
Vanochtend is ie weer vertrokken om een half jaar met zijn vrienden daar door te brengen
Zie sig voor zijn nieuwe site
Hij keek er erg naar uit
Dit keer is ie in goed overleg gegaan, en hebben we samen alle voorbereidingen gedaan.
  maandag 15 augustus 2005 @ 17:24:10 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29661953
Al meer over gehad, maar toch hier ook maar eventjes. Het klinkt allemaal erg goed en laten we hopen dat hij het deze keer net zo naar zijn zin gaat hebben daar maar dan mét af en toe een verslagje aan mams enzo.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:18:52 #136
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_29677464
Is hij nog steeds van plan te emigreren?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_29677613
Daar heeft ie het niet meer over... hij is de afgelopen dagen bezig geweest om zijn baan hier in NL veilig te stellen enzo, wat heel goed lukte qua aanbiedingen van de werkgevers kant
Hij heeft trouwens net gemaild dat ie in Singapore was (tussenstop/tanken) en wat vertraging had en hij kwam snel even op msn
Doet mijn stoere moederhart wel weer goed
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:26:03 #138
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_29677664
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 00:24 schreef Bluezz het volgende:

Hij heeft trouwens net gemaild dat ie in Singapore was (tussenstop/tanken) en wat vertraging had en hij kwam snel even op msn
Kijk..al een heel verschil met de vorige keer.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:20:02 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_29683090
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 00:24 schreef Bluezz het volgende:
Daar heeft ie het niet meer over... hij is de afgelopen dagen bezig geweest om zijn baan hier in NL veilig te stellen enzo, wat heel goed lukte qua aanbiedingen van de werkgevers kant
Doet mijn stoere moederhart wel weer goed
Het klinkt erg goed Bluezz!

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_29688615
Spannend hoor, zowel voor hem als voor jullie! Maar het begint allemaal wel goed!
Heeft hij nog wel contact met die groep?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_29688846
Ja, altijd kontakt gehouden d.m.v. briefkontakt.
Hij gaat dan ook echt terug naar de groep om met hen te werken en te leven.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:19:38 #142
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29688904
bleuzz ik heb het allemaal even nagelezen.. wat en verhaal en wat moet dit nu spannend voor je zijn... vind je het niet jammer dat hij niet op je bruiloft is?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_29689411
Ehm.. ja.. maar dat soort dingen zeggen hem niet zoveel.
En zijn broertje is getuige, dat maakt veel goed
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:40:48 #144
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29689445
ik snap
pi_29689992
Wat flauw nou....
hij mocht zijn tulpenbollen niet invoeren
Was net zo'n leuk kadoo-idee om mee te nemen... hij moest bijna een boete betalen ook nog
van zijn site
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:11:19 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29690266
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:01 schreef Bluezz het volgende:
Wat flauw nou....
hij mocht zijn tulpenbollen niet invoeren
Was net zo'n leuk kadoo-idee om mee te nemen... hij moest bijna een boete betalen ook nog
van zijn site
had ik al gelezen ja wehehe zullen wel denken dat er drugs of iets in zit
scheelt iig dat die de boete niet hoefde te betalen
pi_29690894
Ja dat scheelt weer een hoop voor een "arme" backpacker
Overigens heeft het niets te maken met terrorisme natuurlijk, maar meer met ziektes die ze niet willen denk ik.
pi_29691221
Blij dat nu alles in overleg is gegaan en dat er goed contact is Bluezz!!!
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:35:19 #149
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29692712
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:31 schreef Bluezz het volgende:
Ja dat scheelt weer een hoop voor een "arme" backpacker
Overigens heeft het niets te maken met terrorisme natuurlijk, maar meer met ziektes die ze niet willen denk ik.
Australie is een crime om 'levende' goederen in te voeren idd. En dat is idd om ziektes die ze in Australie niet hebben ook niet binnen te krijgen.
Voor een volgende keer: even op zoek naar de Plantenziektenkundige Dienst in de buurt en die even bellen. Zij kunnen een gezondheidscertificaat afgeven (en dan mogen ze wel naar binnen) (als tenminste de regelgeving en procedure de afgelopen 10 jaar niet is veranderd, vroeger kon ht op deze manier nl.)

Het klinkt allemaal iig een stuk positiever Bluezzz!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:10:36 #150
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_29698287
Geldt ook voor de VS trouwens, dat met die import van bloembollen.
Je kunt ze het beste pas op Schiphol zelf kopen, zit er meteen een certificaat bij.

On topic: het klinkt idd goed Bluezz!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:28:56 #151
11682 Moonah
Jolie femme
pi_29714167
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:39 schreef Bluezz het volgende:
Ehm.. ja.. maar dat soort dingen zeggen hem niet zoveel.
Maar jou/jullie toch wel?
quote:
En zijn broertje is getuige, dat maakt veel goed
Mooi zo.

Goed te lezen dat er nu (de intentie tot) meer contact is.
pi_29714550
Ik had hem er graag bij gehad natuurlijk
Hij zit overigens al in Cairns op plaats van bestemming, dus veilig aangekomen
pi_29726371
Klinkt goed allemaal Bluezzie, ik zal hem in de gaten houden via z'n site
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_38886640
Aangezien er de afgelopen tijd een paar mensen vroegen om een update

Hij zit nog steeds in Cairns woont en werkt met en bij 'de groep'.
Is very happy en druk bezig.
Heeft inmiddels zijn auto-rijbewijs en is druk bezig zijn motor-rijbewijs te halen....
Is op zoek naar een horeca-baan, want hij heeft zich (als het lukt om al het geld dat nodig is bij elkaar te vergaren) ingeschreven voor een 2 jarige internationale opleiding als commercial cook
Dan leer je 1 jaar koken (en werken/leren dus) en een jaar gastheer.

Hij zou in aug. terugkomen, omdat zijn visum dan afliep, maar nu hij naar school gaat is dat weer verlengd. Hij moet alleen nog iets regelen voor zijn terugvlucht.
(omzetten in een open ticket o.i.d.)
Ik hoop dat het allemaal lukt voor hem, al mis ik hem onwijs
pi_38886717
Wat grappig, ik moest toevallig een paar dagen geleden nog aan jullie verhaal denken!
Fijn dat het goed met hem gaat!
  donderdag 15 juni 2006 @ 19:56:03 #156
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_38894828
Wat fijn dat ik dit topic teruggevonden heb, ik zat regelmatig te denken hoe het nou met je zoon zou gaan, Bluezz. Het klinkt allemaal heel positief!

[ Bericht 2% gewijzigd door Spuuglokje op 15-06-2006 20:26:01 ]
pi_38895465
Heee hartstikke leuk om te lezen hoe het gaat met je zoon
#geen
pi_39711304
Hij is aangenomen op de internationale school
Koken, horeca

Ben benieuwd naar zijn baantje (s) die hij erbij zal moeten vinden qua schoolkosten
  dinsdag 11 juli 2006 @ 07:29:56 #159
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_39713547
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:43 schreef Bluezz het volgende:
Hij is aangenomen op de internationale school
Koken, horeca
't Bloed kruipt.... Leuk Bluezz, klinkt positief allemaal. Afgezien van de afstand, dan....
pi_39714368
Wow gaaf Bluezzie! Hij is goed bezig!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_39731273
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 07:29 schreef Gaoxing het volgende:

't Bloed kruipt.... Leuk Bluezz, klinkt positief allemaal. Afgezien van de afstand, dan....
Ja idd, dat blijft (voor ons dan) wat minder.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:13:36 #162
30488 coolbabe
My little pwny
pi_39732020
Dus het gaat god met hem? Heel fijn!
Jammer dat hij niet op 'naast de deur, ff een bakkie doen' afstand woont maar wie weet heeft hij na zijn 2 jaar school wel genoeg avontuur opgedaan en komt hij weer naar huis
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_39733015
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 20:13 schreef coolbabe het volgende:
Dus het gaat god met hem? Heel fijn!
Jammer dat hij niet op 'naast de deur, ff een bakkie doen' afstand woont maar wie weet heeft hij na zijn 2 jaar school wel genoeg avontuur opgedaan en komt hij weer naar huis
De achterliggende gedachte van hem is, dat ie daar permanent wil wonen, dus dat denk ik niet
Als ie het voor elkaar krijgt een baan te vinden na school, heeft ie genoeg punten bij elkaar om iig een werkvisum te krijgen.

Wij zijn van plan om (als de financiën het toelaten) volgend jaar of het jaar daarop hem op te gaan zoeken.
pi_51720791
We zijn inmiddels een jaar verder, hoe gaat het met Q. in Australië?
pi_51721027
quote:
Op zondag 22 juli 2007 16:12 schreef Leintjeuh het volgende:
We zijn inmiddels een jaar verder, hoe gaat het met Q. in Australië?
Wat lief dat je daarnaar vraagt
Hij is very happy
Woont nog in de 'woongroep', is inmiddels gedoopt en heeft een nieuwe naam aangenomen - de naam van een of andere profeet.
Hij werkt in een restaurant als kok, heeft het eerste jaar café kok gedaan op deze international school en is nu bezig aan zijn 2e jaar, hospitality management.
Druk baasje dus, en houdt ons d.m.v. brieven en af en toe een mail op de hoogte. Verplaatst zich meestal met de motor (heeft auto- en motorrijbewijs gehaald).

Voorlopig de komende jaren zal ie daar dus nog steeds wonen/werken, want dan is het vrij simpel om je visum te verlengen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 22-07-2007 16:32:46 ]
pi_51721185
Zijn jullie hier ook happy mee?
pi_51721329
quote:
Op zondag 22 juli 2007 16:24 schreef Leintjeuh het volgende:
Zijn jullie hier ook happy mee?
Nou weet je, het is heel dubbel, moeilijk en ingewikkeld allemaal.
We missen hem heel erg, maar zijn ook blij dat hij zo intens geniet en gelukkig is. Bovendien 'doet' ie wat met zijn leven, en zit ie niet alleen maar in die groep maar ook naar school en werken.

Het is wat moeilijk uit te leggen, in het begin van het jaar heb ik een soort 'overspannen' periode gehad door wat andere dingen die samenkwamen, en ik voelde me toen ook heel slecht wat betreft Q.
Na deze klote-periode gaat dit ook beter, en kan ik het wat meer accepteren hoe het allemaal gelopen is.
pi_51721964
Ik kan me heel goed voorstellen dat het zo moeilijk is voor jullie! Toen hij terug kwam, was ie een soort van brainwashed, en nu is ie weer terug daarheen. En als je op zo'n moment al niet helemaal lekker in je vel zit, hoe gek is het dan dat je een beetje overspannen ben? Het is wel heel sterk dat je blij voor hem kan zijn, ondanks dat je er zelf niet helemaal vrede mee kan hebben.
pi_51722315
Kan me voorstellen dat dit lastig is. Ik heb zelf twee jaar in een Hare Krishna-gemeenschap gewoond, van mijn achttiende tot mijn twintigste. Mijn ouders hebben me in die tijd volledig gesteund en hebben altijd interesse getoond en respect gehad voor mijn opvattingen (die voor een buitenstaander op sommige vlakken misschien ook extreem zouden lijken). Ben erg blij met hoe ze ermee om zijn gegaan en ik had die tijd voor geen goud willen missen.
pi_51723780
quote:
Op zondag 22 juli 2007 16:56 schreef Isegrim het volgende:
Kan me voorstellen dat dit lastig is. Ik heb zelf twee jaar in een Hare Krishna-gemeenschap gewoond, van mijn achttiende tot mijn twintigste. Mijn ouders hebben me in die tijd volledig gesteund en hebben altijd interesse getoond en respect gehad voor mijn opvattingen (die voor een buitenstaander op sommige vlakken misschien ook extreem zouden lijken). Ben erg blij met hoe ze ermee om zijn gegaan en ik had die tijd voor geen goud willen missen.
Hey, wat goed van je ouders idd.
En bedankt voor je reaktie, ook eens iemand die het van de andere kant beschrijft
Hoe kwam je daar zo in verzeild geraakt?
pi_51724069
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:39 schreef Bluezz het volgende:
Hey, wat goed van je ouders idd.
En bedankt voor je reaktie, ook eens iemand die het van de andere kant beschrijft
Hoe kwam je daar zo in verzeild geraakt?
Zie je PM.

Het begon met een TV-programma erover. Het trok me meteen omdat ik veel van hun denkbeelden toen sowieso al deelde.

Ik was destijds niet erg gelukkig, wist niet wat ik met mijn leven aanmoest en vond daarin mijn bestemming. Dacht ik toen althans. Ik heb er deels een zeer gelukkige tijd gehad, maar na twee jaar was het genoeg. Wel een zeer waardevolle ervaring.
pi_51724207
Gaat dit over die Q. van fok of een andere
pi_51724441
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:52 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Gaat dit over die Q. van fok of een andere
Het gaat over heel iemand anders, mijn zoon en hij is nog nooit op fok geweest
pi_55621048
Update :
We gaan in sept/okt voor een vakantie van ruim 3 weken naar Australië en hopen hem dan te zien
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:25:54 #175
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55621227
Wat fijn Bluezz! Hoe lang is het dan geleden dat je hem zag?
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:27:50 #176
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55621270
Wat een heerlijk vooruitzicht Bluezz
Lekker douchen!
pi_55621288
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:25 schreef phluphy het volgende:
Wat fijn Bluezz! Hoe lang is het dan geleden dat je hem zag?
3 jaar!
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:40:16 #178
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55621516
Zo lang!
Wat een fijn iets om naar uit te kijken, maar ook spannend denk ik.
... ♥ ik mis je ♥
pi_55622483
Super zeg. Bluezz!
Variety is the spice of life
  zaterdag 29 december 2007 @ 15:08:28 #180
103793 kozakken
Living the life
pi_55624703
Oohh wat spannend Bluezz!
Australie is prachtig. (Zelf twee jaar terug geweest)!
En dan lekker je zoon weer zien
  zaterdag 29 december 2007 @ 16:58:06 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55626892
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:16 schreef Bluezz het volgende:
Update :
We gaan in sept/okt voor een vakantie van ruim 3 weken naar Australië en hopen hem dan te zien
Wauw, wat gaaf!
Super zeg!
  zaterdag 29 december 2007 @ 17:09:24 #182
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55627123
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 12:28 schreef Bluezz het volgende:

[..]

3 jaar!
Jeutje!!! Dát is lang!

En wat fijn dat jullie naar hem toe gaan!
pi_55627451
Wat hebben jullie hem een tijd moeten missen zeg! 3 jaar
Wel fijn dat jullie er heen gaan!
Saartje
pi_55633462
Wauw! Heb net alles gelezen in het snel, wat een verhaal zeg!
Superfijn dat jullie naar hem toe kunnen komend jaar
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55639632
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 21:14 schreef Fuente het volgende:
Wauw! Heb net alles gelezen in het snel, wat een verhaal zeg!
Superfijn dat jullie naar hem toe kunnen komend jaar
Tnxx all
We hopen ook dat we hem een paar dagen kunnen zien en knuffelen, maar ook belangrijk : dat ie ons toelaat in zijn leefgemeenschap, al is het maar voor een uurtje. Even de sfeer proeven van hoe en waar ie nu leeft.
pi_55639817
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 15:08 schreef kozakken het volgende:
Australie is prachtig. (Zelf twee jaar terug geweest)!
jee, wat blijft iedereen lang!
mijn broer woont er ook sinds bijna 2 jaar (niet in een religieuze groep oid overigens) en komt over een jaar definitief terug.

maar bluezz, goed plan dat jullie er naartoe gaan! en de situatie klinkt toch allemaal een stuk beter nu. maar ik vind 3 jaar ook wel erg lang zeg, pfoeh...
pi_55640534
quote:
Johannes 19:26
Toen Jezus zijn moeder zag staan, en bij haar de leerling van wie hij veel hield, zei hij tegen zijn moeder: ‘Dat is uw zoon,’
Bluezz
  zondag 30 december 2007 @ 01:10:04 #188
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_55641770
quote:
Op zondag 30 december 2007 00:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Bluezz

En weet jij eigenlijk al dat je verplicht weer 3 weken op Xena moet passen, als we Q. gaan bezoeken?
Poef.....gone! ©golfer
pi_55641787
quote:
Op zondag 30 december 2007 01:10 schreef golfer het volgende:

[..]

En weet jij eigenlijk al dat je verplicht weer 3 weken op Xena moet passen, als we Q. gaan bezoeken?
Ze komt maar gezellig hier logeren
  zondag 30 december 2007 @ 01:13:17 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_55641862
quote:
Op zondag 30 december 2007 01:10 schreef SCH het volgende:

Ze komt maar gezellig hier logeren
Zijn die poezen van jou wel gedoopt dan en Gristerlijk opgevoed?
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 30 december 2007 @ 08:05:29 #191
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_55645678
quote:
Op zondag 30 december 2007 00:06 schreef Bluezz het volgende:
.... maar ook belangrijk : dat ie ons toelaat in zijn leefgemeenschap, al is het maar voor een uurtje. Even de sfeer proeven van hoe en waar ie nu leeft.
Oef, wat moet het moeilijk zijn om hem zo vrij te laten Bluezz. Brrr....

Maar wat fijn dat jullie hem gaan opzoeken!
  zondag 30 december 2007 @ 22:42:35 #192
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55665873
quote:
Op zondag 30 december 2007 08:05 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oef, wat moet het moeilijk zijn om hem zo vrij te laten Bluezz. Brrr....
Nou, idd.
Ik vind het een beetje, weet niet hoe te zeggen, maar toch een beetje vreemd klinken Bluezz, dat je hoopt dat hij jullie toelaat in de gemeenschap. Houdt hij jullie zo op afstand (wat dat betreft)?
pi_55666262
Hij houdt ons op afstand idd/beschermt de gemeenschap.
Kritische/lastige vragen ontwijkt hij of geeft ie een positieve draai aan (toen we er naar vroegen in NL).
Het voelde toen net of wij, als we een gewone vraag daarover stelden, we hem 'aanvielen'.
Zo kwam het op ons over iig.

Nu in onze briefwisseling (het enige weinige kontakt wat we hebben) ga ik er niet op in verder, alleen op zijn naamsverandering, daarvan wilde ik wel precies weten hoe dat zit, wilde ik tot het 'gaatje' gaan zeg maar

Wij weten meer van de "negatieve" kanten van de groep via de mailwisseling met die mensen uit Bauple, die ons toen hebben geholpen hem op te sporen, toen hij daar de 1e keer zat. Maar daar ga ik hem dus niet mee confronteren.
  zondag 30 december 2007 @ 22:54:24 #194
34891 melonovy
La Kutschie
pi_55666295
Wat een goed nieuws, ik hoop dat het een positief weerzien is, dat je je eigen kind nog herkent zoals je hem kent! Maar boven alles is het heel fijn dat je hem weer zal zien!
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 30 december 2007 @ 22:56:34 #195
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55666378
Heftig hoor.
Je hebt wrs geen andere keus, dan het te accepteren.
Ik ben erg benieuwd hoe het jullie daar vergaat.
Trusten!
pi_55666440
Moonah en Melonovy.
Heb idd geen andere keus om het te accepteren.
Het laatste wat we willen is hem veroordelen om waar ie nu voor kiest en hem daarmee 'wegjagen'....
  zondag 30 december 2007 @ 23:21:17 #197
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_55667167
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:56 schreef Moonah het volgende:

Ik ben erg benieuwd hoe het jullie daar vergaat.
We gaan er in eerste instantie naartoe om gewoon een geweldige mooie, leuke vakantie te hebben.
En het is mooi meegenomen als we hem daar dan ook nog kunnen opzoeken, maar dat is niet ons enige reisdoel.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:30:52 #198
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_55706058
quote:
Op zondag 30 december 2007 23:21 schreef golfer het volgende:
We gaan er in eerste instantie naartoe om gewoon een geweldige mooie, leuke vakantie te hebben.
In dat geval: een paar van de beste maaltijden die ik ooit heb gehad waren in Kewarra Beach, niet ver van Cairns
  maandag 3 maart 2008 @ 00:11:21 #199
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_57117397
Jeutje....

Voor mij 15 minuten om van het begin tot eind te lezen, maar voor jullie bijna 4 jaar (!) van realiteit en dagelijks leven! Wat een ongelovelijk verhaal en ik ben vol bewondering over de nuchtere doch meelevende ouders die jullie allebei zijn.

Die reis naar Australie krijgt zo ineens een heel andere wending.
Confidence through competence
pi_65512924
Iemand vroeg om dit topic en hoe het was in Australië.
Bij deze dus
pi_65513529
Indrukwekkend en ontroerend
  donderdag 29 januari 2009 @ 00:20:48 #202
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65513972
Ik moehoet nog elluke keer huilen bij dit topiiiiic.
Confidence through competence
pi_65516056
Jemig wat een verhaal Mooie blog jullie hebben zo te zien een super vakantie gehad!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_65518594
Wauw Bluezz wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt en wat fijn dat jullie hem toch hebben kunnen zien die dagen!

Hoe kijk je er op terug om hem gezien te hebben? Voelde het goed of gaf het ook zorgen?

Heeft hij uiteindelijk nog 'thuis' gefilmd?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_65522887
Leuk om te lezen en jullie hebben veel moois gezien.

Even een stukje uit de blog gelicht:
quote:
Helaas wil hij niet dat wij hem terug brengen naar zijn 'farm' van de groep, maar hij heeft onze camcorder meegekregen om zelf vanavond en morgenochtend (als hij weer naar de Uni gaat) wat opnames te maken.
Weet je ook waarom hij niet wil dat jullie daar komen? Heeft hij iets te verbergen denk je?
pi_65523376
Nog wat vragen hoor...

Merk je in de omgang met hem dat hij anders is? Bepaalde onderwerpen die hij mijdt, of juist opzoekt?

Het feit dat hij een Batman-shirt draagt en opeen motor rond crosst, doet mij trouwens vermoeden dat het wel een beetje meevalt met dat sektarische. Je had mij moeten zien toen ik bij de Hare Krishna zat.
pi_65524189
ik heb net alle 2 de topics gelezen en je reisverslag Bluezz, je bent een topper!
pi_65525203
Zijn jullie al geweest? Je vertelt mij ook nooit wat
pi_65526524
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:05 schreef Isegrim het volgende:
Het feit dat hij een Batman-shirt draagt en opeen motor rond crosst, doet mij trouwens vermoeden dat het wel een beetje meevalt met dat sektarische. Je had mij moeten zien toen ik bij de Hare Krishna zat.
Vertel!
pi_65526592
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:25 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Vertel!
Mijn ervaringen in ISKCON, aka 'de Hare Krishna-beweging'

Disclaimer: erg oud topic en reflecteert niet per se mijn huidige mening.
pi_65546612
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 09:39 schreef Étoile het volgende:
Wauw Bluezz wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt en wat fijn dat jullie hem toch hebben kunnen zien die dagen!

Hoe kijk je er op terug om hem gezien te hebben? Voelde het goed of gaf het ook zorgen?
Het voelde heel goed. Het leven daar 'past hem als een jas'.
quote:
Heeft hij uiteindelijk nog 'thuis' gefilmd?
Nee, ook niet echt op de uni, alleen wat pelikanen in een vijvertje ervoor.
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:51 schreef Isegrim het volgende:
Leuk om te lezen en jullie hebben veel moois gezien.

Even een stukje uit de blog gelicht:

Weet je ook waarom hij niet wil dat jullie daar komen? Heeft hij iets te verbergen denk je?
Misschien wil 'de groep' het niet, maar het kan ook zijn dat hij zelf denkt dat wij het niet zullen begrijpen of zoiets. Moeilijk te peilen bij hem, en als je doorvraagt lult ie eroverheen of geeft gewoon geen antwoord.
Om de sfeer niet te verpesten hebben we niet doorgevraagd of lastige vragen gesteld
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:05 schreef Isegrim het volgende:
Nog wat vragen hoor...

Merk je in de omgang met hem dat hij anders is? Bepaalde onderwerpen die hij mijdt, of juist opzoekt?
Hij is niet echt veranderd in de omgang. Behalve als je onderwerpen aansnijdt die met de groep te maken heeft. Die mijdt hij.
En hij zoekt zéker niets op
quote:
Het sektarische zit hem vooral in dat er voor hem gedacht wordt. Dat hij dat zich laat aanleunen en precies doet wat van hem verwacht wordt. Ook dat alle financiën worden beheerd door 'de shepherd' en dat die bepaald wat er uit en wat er in komt is niet echt een kenmerk van eigen beheer, eigen gedachtes, eigen richting, eigen wil.
Dát baart me zorgen voor zijn toekomst, maar op een bepaalde manier past dat ook weer bij hem en hij voelt zich er goed bij.
Kennelijk
pi_65546879
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:52 schreef Bluezz het volgende:
Misschien wil 'de groep' het niet, maar het kan ook zijn dat hij zelf denkt dat wij het niet zullen begrijpen of zoiets. Moeilijk te peilen bij hem, en als je doorvraagt lult ie eroverheen of geeft gewoon geen antwoord.
Om de sfeer niet te verpesten hebben we niet doorgevraagd of lastige vragen gesteld
Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Lijkt me moeilijk.
quote:
Hij is niet echt veranderd in de omgang. Behalve als je onderwerpen aansnijdt die met de groep te maken heeft. Die mijdt hij.
En hij zoekt zéker niets op
Geen evangelisatieneigingen?
quote:
Het sektarische zit hem vooral in dat er voor hem gedacht wordt. Dat hij dat zich laat aanleunen en precies doet wat van hem verwacht wordt. Ook dat alle financiën worden beheerd door 'de shepherd' en dat die bepaald wat er uit en wat er in komt is niet echt een kenmerk van eigen beheer, eigen gedachtes, eigen richting, eigen wil.
Dát baart me zorgen voor zijn toekomst, maar op een bepaalde manier past dat ook weer bij hem en hij voelt zich er goed bij.
Kennelijk
Dat kan heel prettig zijn, voor een tijdje. Maar bij de meeste intelligente mensen gaat er op enig moment iets wringen...

Heeft die groep ook een website o.i.d., of is er andere documentatie over?
pi_65549447
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:58 schreef Isegrim het volgende:

Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Lijkt me moeilijk.
Misschien dat het komt omdat ik zijn moeder ben
quote:
Geen evangelisatieneigingen?
Behalve af en toe een folder bij een brief, niet naar ons toe.
Wél gaan ze elke week op stap met de groep in allerlei plaatsen om te evangeliseren, zo is hij er tenslotte ook bijgekomen.
quote:
Heeft die groep ook een website o.i.d., of is er andere documentatie over?
Nee.

Ergens hoop ik op een soort inzicht bij hem, hij hoeft voor mij niet terug of zo, maar een zelfstandig leven waarin je zelf kiest en niet alles voor je laat bepalen.
Wie weet komt dat ooit als ie rond de 40 is. En misschien wel nooit, ook goed.
Als we maar in kontakt blijven
pi_65549583
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:55 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Misschien dat het komt omdat ik zijn moeder ben
Júist dan lijkt het me moeilijk. Ik zelf vind dat vooral moeilijk omdat ik zelf in zo'n situatie heb gezeten en weet welke mechanismen er aan het werk zijn. Je houdt jezelf echt voor de gek. Dus als ik iemand anders dat zie doen, dan wil ik diegene met alle geweld wakkerschudden.
quote:
Behalve af en toe een folder bij een brief, niet naar ons toe.
Wél gaan ze elke week op stap met de groep in allerlei plaatsen om te evangeliseren, zo is hij er tenslotte ook bijgekomen.
Hmja. Hebben ze sektarische denkbeelden in de zin van dat zij denken dat ze de enige ware vorm van geloof hebben?
quote:
Ergens hoop ik op een soort inzicht bij hem, hij hoeft voor mij niet terug of zo, maar een zelfstandig leven waarin je zelf kiest en niet alles voor je laat bepalen.
Wie weet komt dat ooit als ie rond de 40 is. En misschien wel nooit, ook goed.
Als we maar in kontakt blijven
Hoe oud is hij nu?

Je bent een goede ouder dat je er zo mee om kunt gaan. Mijn ouders deden dat ook en ik ben ze nog steeds dankbaar. Het maakt een eventuele weg terug ook makkelijker.
pi_65549866
Tnxx, maar ik doe alles zo veel mogelijk op gevoel, ik kan dus niet anders
In april wordt ie 25.
Ik heb ook wel in het begin gedacht, ik rammel hem door elkaar en als ie eenmaal na het backpacken weer in NL is turnen we hem wel om Maar dat doe je gewoon niet.

Ik heb te weinig informatie om te weten of zij denken het enige ware vorm van geloof te hebben.
Maar dat zal ongetwijfeld zo zijn.
pi_65549933
Hoeft niet altijd zo te zijn hoor.

Heb je zo'n foldertje, dat je 't kunt inscannen en naar me mailen ofzo? Ik ben zo benieuwd...
pi_65550065
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:06 schreef Isegrim het volgende:
Hoeft niet altijd zo te zijn hoor.

Heb je zo'n foldertje, dat je 't kunt inscannen en naar me mailen ofzo? Ik ben zo benieuwd...
Moet ik het weekend even voor je opzoeken, kan zijn dat ze al tussen de brieven uit zijn en in de oude krantenstapel zijn verdwenen... het zijn vooral folders over dat de evolutie niet bestaat e.d.
pi_65550242
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:09 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Moet ik het weekend even voor je opzoeken, kan zijn dat ze al tussen de brieven uit zijn en in de oude krantenstapel zijn verdwenen... het zijn vooral folders over dat de evolutie niet bestaat e.d.
Okee, dus niet zozeer over wat ze wél geloven?

Als 'ie een béétje intelligent is, dan zijn dat (anti-evolutie e.d.) dingen waar hij op enig moment hopelijk wel doorheen zal prikken. Dat type denkbeelden kun je alleen maar volhouden als je je echt helemaal afsluit voor de werkelijkheid en je eigen ratio... Maar goed, er zijn mensen die hun hele leven achter zulke dingen blijven aanlopen natuurlijk. En als hij gelukkig is / blijft, geeft dat misschien ook niet echt. Maar ik vind het altijd zo jammer wanneer mensen zichzelf op die manier beperken.

Ik zou wel geïnteresseerd zijn om eens zo'n foldertje te bekijken, als het niet te veel moeite is.
pi_65551165
Over zijn intelligentie niets dan goeds natuurlijk
pi_65554933
Uiteraard, met zo'n moeder kan dat ook niet anders.
pi_65922943
Isegrim ik heb de foldertjes dus weggemieterd

En ik heb over dit hele verhaal een boekje geschreven : zie dit topic.
pi_65923452
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:11 schreef Bluezz het volgende:
Isegrim ik heb de foldertjes dus weggemieterd
Dat wordt je vast niet in dank afgenomen.
quote:
En ik heb over dit hele verhaal een boekje geschreven : zie dit topic.
Ik ga ff kijken.
  Jubileum moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 11:57:55 #223
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66548073
Voor de volgers van dit topic, Bluezz boekje is uitgegeven:

FOK!ster Bluezz schrijft boek over zoon
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:46:20 #224
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66549087
Gefeliciteerd met je eerste boek, Bluezz!

Gelijk besteld. Ik vind het zo bijzonder
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66549194
Heel leuk dat het nu echt uit is, ga het zo bestellen.

Kun je al stoppen met werken van de inkomsten?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66549243
Ga je het ook aan je zoon laten lezen? Weet hij dat je het geschreven hebt?
  zaterdag 28 februari 2009 @ 13:40:43 #227
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66550399
Bluezz, gefeliciteerd met je boek. Wat heeft het uiteindelijk eigenlijk toch voor mooie dingen gezorgd bij jullie. Ik heb echt bewondering voor de manier waarop je met alles omgaat omtrent je zoon, ik denk dat er geen betere manieren zijn.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_66550893
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:50 schreef YPPY het volgende:
Heel leuk dat het nu echt uit is, ga het zo bestellen.

Kun je al stoppen met werken van de inkomsten?
Nee, ik zal er niet veel op verdienen, dat is zoals je begrijpt ook niet de insteek
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:52 schreef Isegrim het volgende:
Ga je het ook aan je zoon laten lezen? Weet hij dat je het geschreven hebt?
Ja, ik heb het hem geschreven Nog geen reaktie.
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:40 schreef Lishe het volgende:
Bluezz, gefeliciteerd met je boek. Wat heeft het uiteindelijk eigenlijk toch voor mooie dingen gezorgd bij jullie. Ik heb echt bewondering voor de manier waarop je met alles omgaat omtrent je zoon, ik denk dat er geen betere manieren zijn.
Tnxx Ik denk ook dat dit de beste manier was/is om ermee om te gaan, want nu hebben we nog contact met hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')