quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:25 schreef Duderinnetje het volgende:Mooi Bluezz! Weer een stapje verder.
Wat ik me afvroeg: Betaal jij Bookscout iets per boekje? Of betalen zij alles omdat ze 40 reclame-adressen hebben en putten ze verder uit de royalties etc?
In contract van boekscout staat o.a.
- Ik ga voorkant/omslag foto verzorgen
- ISBN komt erop, ook het logo van de uitgever
- De aller-eerste digitale print krijg ik natuurlijk en dan kan ik voorkeuren en of wijzigingen aanbrengen
- Formaat is 12,5 X 20 ruim 50 pagina's softcover de eerste maand staat ie dan te koop voor 11,95 de normale prijs is 12,95
- Ik ontvang 10% royalties (net als bij freemusketeers trouwens) per boekje.
- Printing on demand
- Ik moet minimaal het eerste jaar 15 boekjes hebben verkocht anders krijg ik geen royalties
- Als ik iets doe met film/radio/tv etc etc dan moet ik die royalties delen met de uitgever 50%
- Dan een heel gemiereneuk als ik hele partijen opkoop ten einde ze zelf met winst te verkopen, dat mag niet.
Oh nee? nee

- Ik moet 40 mailadressen leveren van potentiele kopers, dit moet ook echt een lijst zijn dat het succesvol verkopen wordt voor de uitgever, ik moet zelf zorgen dat deze 40 mensen hun schriftelijke toestemming gegeven hebben om op die mailinglist te staan. (boekscout wil dus geen mensen mailen die afwijzend staan tegen deze verkoop, maakt er dus eentje bezwaar, moet ik zorgen voor een nieuwe zodat de 40 gewaarborgd blijft)
- Ik verplicht me ook om het werk bekend te maken bij bieb, boekwinkels, plaatselijke pers, radio en tv.
- Ik stel me beschikbaar voor interviews

- De uitgever ondersteunt me hierin door de de genoemde instanties kenbaar te maken dat ik door de uitgever is gecontracteerd (die instanties moet ik dus zelf mailen en uitgever wil natuurlijk ook die mailinglist)
- Ik krijg een beveiligde plek op hun website waar ik inzicht heb in hoe het met mijn boekje gaat in de ruimste zin van het woord
- Dat ik niet aanzet tot haat
- Dat ik geen laster en/of discriminatie verspreidt blabla etc
- Als dit wel zo blijkt te zijn en het boek wordt verboden of iets dergelijks dan moet ik 40 maal de aankoopsprijs betalen (hihi)
- Overeenkomst is voor 2 jaar, stilzwijgend steeds voor een jaar verlengd