abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65513529
Indrukwekkend en ontroerend
  donderdag 29 januari 2009 @ 00:20:48 #202
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65513972
Ik moehoet nog elluke keer huilen bij dit topiiiiic.
Confidence through competence
pi_65516056
Jemig wat een verhaal Mooie blog jullie hebben zo te zien een super vakantie gehad!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_65518594
Wauw Bluezz wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt en wat fijn dat jullie hem toch hebben kunnen zien die dagen!

Hoe kijk je er op terug om hem gezien te hebben? Voelde het goed of gaf het ook zorgen?

Heeft hij uiteindelijk nog 'thuis' gefilmd?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_65522887
Leuk om te lezen en jullie hebben veel moois gezien.

Even een stukje uit de blog gelicht:
quote:
Helaas wil hij niet dat wij hem terug brengen naar zijn 'farm' van de groep, maar hij heeft onze camcorder meegekregen om zelf vanavond en morgenochtend (als hij weer naar de Uni gaat) wat opnames te maken.
Weet je ook waarom hij niet wil dat jullie daar komen? Heeft hij iets te verbergen denk je?
pi_65523376
Nog wat vragen hoor...

Merk je in de omgang met hem dat hij anders is? Bepaalde onderwerpen die hij mijdt, of juist opzoekt?

Het feit dat hij een Batman-shirt draagt en opeen motor rond crosst, doet mij trouwens vermoeden dat het wel een beetje meevalt met dat sektarische. Je had mij moeten zien toen ik bij de Hare Krishna zat.
pi_65524189
ik heb net alle 2 de topics gelezen en je reisverslag Bluezz, je bent een topper!
pi_65525203
Zijn jullie al geweest? Je vertelt mij ook nooit wat
pi_65526524
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:05 schreef Isegrim het volgende:
Het feit dat hij een Batman-shirt draagt en opeen motor rond crosst, doet mij trouwens vermoeden dat het wel een beetje meevalt met dat sektarische. Je had mij moeten zien toen ik bij de Hare Krishna zat.
Vertel!
pi_65526592
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:25 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Vertel!
Mijn ervaringen in ISKCON, aka 'de Hare Krishna-beweging'

Disclaimer: erg oud topic en reflecteert niet per se mijn huidige mening.
pi_65546612
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 09:39 schreef Étoile het volgende:
Wauw Bluezz wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt en wat fijn dat jullie hem toch hebben kunnen zien die dagen!

Hoe kijk je er op terug om hem gezien te hebben? Voelde het goed of gaf het ook zorgen?
Het voelde heel goed. Het leven daar 'past hem als een jas'.
quote:
Heeft hij uiteindelijk nog 'thuis' gefilmd?
Nee, ook niet echt op de uni, alleen wat pelikanen in een vijvertje ervoor.
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:51 schreef Isegrim het volgende:
Leuk om te lezen en jullie hebben veel moois gezien.

Even een stukje uit de blog gelicht:

Weet je ook waarom hij niet wil dat jullie daar komen? Heeft hij iets te verbergen denk je?
Misschien wil 'de groep' het niet, maar het kan ook zijn dat hij zelf denkt dat wij het niet zullen begrijpen of zoiets. Moeilijk te peilen bij hem, en als je doorvraagt lult ie eroverheen of geeft gewoon geen antwoord.
Om de sfeer niet te verpesten hebben we niet doorgevraagd of lastige vragen gesteld
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:05 schreef Isegrim het volgende:
Nog wat vragen hoor...

Merk je in de omgang met hem dat hij anders is? Bepaalde onderwerpen die hij mijdt, of juist opzoekt?
Hij is niet echt veranderd in de omgang. Behalve als je onderwerpen aansnijdt die met de groep te maken heeft. Die mijdt hij.
En hij zoekt zéker niets op
quote:
Het sektarische zit hem vooral in dat er voor hem gedacht wordt. Dat hij dat zich laat aanleunen en precies doet wat van hem verwacht wordt. Ook dat alle financiën worden beheerd door 'de shepherd' en dat die bepaald wat er uit en wat er in komt is niet echt een kenmerk van eigen beheer, eigen gedachtes, eigen richting, eigen wil.
Dát baart me zorgen voor zijn toekomst, maar op een bepaalde manier past dat ook weer bij hem en hij voelt zich er goed bij.
Kennelijk
pi_65546879
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:52 schreef Bluezz het volgende:
Misschien wil 'de groep' het niet, maar het kan ook zijn dat hij zelf denkt dat wij het niet zullen begrijpen of zoiets. Moeilijk te peilen bij hem, en als je doorvraagt lult ie eroverheen of geeft gewoon geen antwoord.
Om de sfeer niet te verpesten hebben we niet doorgevraagd of lastige vragen gesteld
Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Lijkt me moeilijk.
quote:
Hij is niet echt veranderd in de omgang. Behalve als je onderwerpen aansnijdt die met de groep te maken heeft. Die mijdt hij.
En hij zoekt zéker niets op
Geen evangelisatieneigingen?
quote:
Het sektarische zit hem vooral in dat er voor hem gedacht wordt. Dat hij dat zich laat aanleunen en precies doet wat van hem verwacht wordt. Ook dat alle financiën worden beheerd door 'de shepherd' en dat die bepaald wat er uit en wat er in komt is niet echt een kenmerk van eigen beheer, eigen gedachtes, eigen richting, eigen wil.
Dát baart me zorgen voor zijn toekomst, maar op een bepaalde manier past dat ook weer bij hem en hij voelt zich er goed bij.
Kennelijk
Dat kan heel prettig zijn, voor een tijdje. Maar bij de meeste intelligente mensen gaat er op enig moment iets wringen...

Heeft die groep ook een website o.i.d., of is er andere documentatie over?
pi_65549447
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 21:58 schreef Isegrim het volgende:

Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Lijkt me moeilijk.
Misschien dat het komt omdat ik zijn moeder ben
quote:
Geen evangelisatieneigingen?
Behalve af en toe een folder bij een brief, niet naar ons toe.
Wél gaan ze elke week op stap met de groep in allerlei plaatsen om te evangeliseren, zo is hij er tenslotte ook bijgekomen.
quote:
Heeft die groep ook een website o.i.d., of is er andere documentatie over?
Nee.

Ergens hoop ik op een soort inzicht bij hem, hij hoeft voor mij niet terug of zo, maar een zelfstandig leven waarin je zelf kiest en niet alles voor je laat bepalen.
Wie weet komt dat ooit als ie rond de 40 is. En misschien wel nooit, ook goed.
Als we maar in kontakt blijven
pi_65549583
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:55 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Misschien dat het komt omdat ik zijn moeder ben
Júist dan lijkt het me moeilijk. Ik zelf vind dat vooral moeilijk omdat ik zelf in zo'n situatie heb gezeten en weet welke mechanismen er aan het werk zijn. Je houdt jezelf echt voor de gek. Dus als ik iemand anders dat zie doen, dan wil ik diegene met alle geweld wakkerschudden.
quote:
Behalve af en toe een folder bij een brief, niet naar ons toe.
Wél gaan ze elke week op stap met de groep in allerlei plaatsen om te evangeliseren, zo is hij er tenslotte ook bijgekomen.
Hmja. Hebben ze sektarische denkbeelden in de zin van dat zij denken dat ze de enige ware vorm van geloof hebben?
quote:
Ergens hoop ik op een soort inzicht bij hem, hij hoeft voor mij niet terug of zo, maar een zelfstandig leven waarin je zelf kiest en niet alles voor je laat bepalen.
Wie weet komt dat ooit als ie rond de 40 is. En misschien wel nooit, ook goed.
Als we maar in kontakt blijven
Hoe oud is hij nu?

Je bent een goede ouder dat je er zo mee om kunt gaan. Mijn ouders deden dat ook en ik ben ze nog steeds dankbaar. Het maakt een eventuele weg terug ook makkelijker.
pi_65549866
Tnxx, maar ik doe alles zo veel mogelijk op gevoel, ik kan dus niet anders
In april wordt ie 25.
Ik heb ook wel in het begin gedacht, ik rammel hem door elkaar en als ie eenmaal na het backpacken weer in NL is turnen we hem wel om Maar dat doe je gewoon niet.

Ik heb te weinig informatie om te weten of zij denken het enige ware vorm van geloof te hebben.
Maar dat zal ongetwijfeld zo zijn.
pi_65549933
Hoeft niet altijd zo te zijn hoor.

Heb je zo'n foldertje, dat je 't kunt inscannen en naar me mailen ofzo? Ik ben zo benieuwd...
pi_65550065
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:06 schreef Isegrim het volgende:
Hoeft niet altijd zo te zijn hoor.

Heb je zo'n foldertje, dat je 't kunt inscannen en naar me mailen ofzo? Ik ben zo benieuwd...
Moet ik het weekend even voor je opzoeken, kan zijn dat ze al tussen de brieven uit zijn en in de oude krantenstapel zijn verdwenen... het zijn vooral folders over dat de evolutie niet bestaat e.d.
pi_65550242
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:09 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Moet ik het weekend even voor je opzoeken, kan zijn dat ze al tussen de brieven uit zijn en in de oude krantenstapel zijn verdwenen... het zijn vooral folders over dat de evolutie niet bestaat e.d.
Okee, dus niet zozeer over wat ze wél geloven?

Als 'ie een béétje intelligent is, dan zijn dat (anti-evolutie e.d.) dingen waar hij op enig moment hopelijk wel doorheen zal prikken. Dat type denkbeelden kun je alleen maar volhouden als je je echt helemaal afsluit voor de werkelijkheid en je eigen ratio... Maar goed, er zijn mensen die hun hele leven achter zulke dingen blijven aanlopen natuurlijk. En als hij gelukkig is / blijft, geeft dat misschien ook niet echt. Maar ik vind het altijd zo jammer wanneer mensen zichzelf op die manier beperken.

Ik zou wel geďnteresseerd zijn om eens zo'n foldertje te bekijken, als het niet te veel moeite is.
pi_65551165
Over zijn intelligentie niets dan goeds natuurlijk
pi_65554933
Uiteraard, met zo'n moeder kan dat ook niet anders.
pi_65922943
Isegrim ik heb de foldertjes dus weggemieterd

En ik heb over dit hele verhaal een boekje geschreven : zie dit topic.
pi_65923452
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:11 schreef Bluezz het volgende:
Isegrim ik heb de foldertjes dus weggemieterd
Dat wordt je vast niet in dank afgenomen.
quote:
En ik heb over dit hele verhaal een boekje geschreven : zie dit topic.
Ik ga ff kijken.
  Jubileum moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 11:57:55 #223
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66548073
Voor de volgers van dit topic, Bluezz boekje is uitgegeven:

FOK!ster Bluezz schrijft boek over zoon
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:46:20 #224
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66549087
Gefeliciteerd met je eerste boek, Bluezz!

Gelijk besteld. Ik vind het zo bijzonder
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66549194
Heel leuk dat het nu echt uit is, ga het zo bestellen.

Kun je al stoppen met werken van de inkomsten?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66549243
Ga je het ook aan je zoon laten lezen? Weet hij dat je het geschreven hebt?
  zaterdag 28 februari 2009 @ 13:40:43 #227
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66550399
Bluezz, gefeliciteerd met je boek. Wat heeft het uiteindelijk eigenlijk toch voor mooie dingen gezorgd bij jullie. Ik heb echt bewondering voor de manier waarop je met alles omgaat omtrent je zoon, ik denk dat er geen betere manieren zijn.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_66550893
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:50 schreef YPPY het volgende:
Heel leuk dat het nu echt uit is, ga het zo bestellen.

Kun je al stoppen met werken van de inkomsten?
Nee, ik zal er niet veel op verdienen, dat is zoals je begrijpt ook niet de insteek
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:52 schreef Isegrim het volgende:
Ga je het ook aan je zoon laten lezen? Weet hij dat je het geschreven hebt?
Ja, ik heb het hem geschreven Nog geen reaktie.
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:40 schreef Lishe het volgende:
Bluezz, gefeliciteerd met je boek. Wat heeft het uiteindelijk eigenlijk toch voor mooie dingen gezorgd bij jullie. Ik heb echt bewondering voor de manier waarop je met alles omgaat omtrent je zoon, ik denk dat er geen betere manieren zijn.
Tnxx Ik denk ook dat dit de beste manier was/is om ermee om te gaan, want nu hebben we nog contact met hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')