Weet je ook waarom hij niet wil dat jullie daar komen? Heeft hij iets te verbergen denk je?quote:Helaas wil hij niet dat wij hem terug brengen naar zijn 'farm' van de groep, maar hij heeft onze camcorder meegekregen om zelf vanavond en morgenochtend (als hij weer naar de Uni gaat) wat opnames te maken.
Vertel!quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:05 schreef Isegrim het volgende:
Het feit dat hij een Batman-shirt draagt en opeen motor rond crosst, doet mij trouwens vermoeden dat het wel een beetje meevalt met dat sektarische. Je had mij moeten zien toen ik bij de Hare Krishna zat.
Mijn ervaringen in ISKCON, aka 'de Hare Krishna-beweging'quote:
Het voelde heel goed. Het leven daar 'past hem als een jas'.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:39 schreef Étoile het volgende:
Wauw Bluezz wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt en wat fijn dat jullie hem toch hebben kunnen zien die dagen!![]()
Hoe kijk je er op terug om hem gezien te hebben? Voelde het goed of gaf het ook zorgen?
Nee, ook niet echt op de uni, alleen wat pelikanen in een vijvertje ervoor.quote:Heeft hij uiteindelijk nog 'thuis' gefilmd?
Misschien wil 'de groep' het niet, maar het kan ook zijn dat hij zelf denkt dat wij het niet zullen begrijpen of zoiets. Moeilijk te peilen bij hem, en als je doorvraagt lult ie eroverheen of geeft gewoon geen antwoord.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:51 schreef Isegrim het volgende:
Leuk om te lezen en jullie hebben veel moois gezien.
Even een stukje uit de blog gelicht:
Weet je ook waarom hij niet wil dat jullie daar komen? Heeft hij iets te verbergen denk je?
Hij is niet echt veranderd in de omgang. Behalve als je onderwerpen aansnijdt die met de groep te maken heeft. Die mijdt hij.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:05 schreef Isegrim het volgende:
Nog wat vragen hoor...
Merk je in de omgang met hem dat hij anders is? Bepaalde onderwerpen die hij mijdt, of juist opzoekt?
Het sektarische zit hem vooral in dat er voor hem gedacht wordt. Dat hij dat zich laat aanleunen en precies doet wat van hem verwacht wordt. Ook dat alle financiën worden beheerd door 'de shepherd' en dat die bepaald wat er uit en wat er in komt is niet echt een kenmerk van eigen beheer, eigen gedachtes, eigen richting, eigen wil.quote:Het feit dat hij een Batman-shirt draagt en opeen motor rond crosst, doet mij trouwens vermoeden dat het wel een beetje meevalt met dat sektarische. Je had mij moeten zien toen ik bij de Hare Krishna zat.
Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Lijkt me moeilijk.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:52 schreef Bluezz het volgende:
Misschien wil 'de groep' het niet, maar het kan ook zijn dat hij zelf denkt dat wij het niet zullen begrijpen of zoiets. Moeilijk te peilen bij hem, en als je doorvraagt lult ie eroverheen of geeft gewoon geen antwoord.
Om de sfeer niet te verpesten hebben we niet doorgevraagd of lastige vragen gesteld![]()
Geen evangelisatieneigingen?quote:Hij is niet echt veranderd in de omgang. Behalve als je onderwerpen aansnijdt die met de groep te maken heeft. Die mijdt hij.
En hij zoekt zéker niets op![]()
Dat kan heel prettig zijn, voor een tijdje. Maar bij de meeste intelligente mensen gaat er op enig moment iets wringen...quote:Het sektarische zit hem vooral in dat er voor hem gedacht wordt. Dat hij dat zich laat aanleunen en precies doet wat van hem verwacht wordt. Ook dat alle financiën worden beheerd door 'de shepherd' en dat die bepaald wat er uit en wat er in komt is niet echt een kenmerk van eigen beheer, eigen gedachtes, eigen richting, eigen wil.
Dát baart me zorgen voor zijn toekomst, maar op een bepaalde manier past dat ook weer bij hem en hij voelt zich er goed bij.
Kennelijk
Misschien dat het komt omdat ik zijn moeder benquote:Op donderdag 29 januari 2009 21:58 schreef Isegrim het volgende:
Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Lijkt me moeilijk.
Behalve af en toe een folder bij een brief, niet naar ons toe.quote:Geen evangelisatieneigingen?
Nee.quote:Heeft die groep ook een website o.i.d., of is er andere documentatie over?
Júist dan lijkt het me moeilijk. Ik zelf vind dat vooral moeilijk omdat ik zelf in zo'n situatie heb gezeten en weet welke mechanismen er aan het werk zijn. Je houdt jezelf echt voor de gek. Dus als ik iemand anders dat zie doen, dan wil ik diegene met alle geweld wakkerschudden.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Misschien dat het komt omdat ik zijn moeder ben![]()
Hmja. Hebben ze sektarische denkbeelden in de zin van dat zij denken dat ze de enige ware vorm van geloof hebben?quote:Behalve af en toe een folder bij een brief, niet naar ons toe.
Wél gaan ze elke week op stap met de groep in allerlei plaatsen om te evangeliseren, zo is hij er tenslotte ook bijgekomen.
Hoe oud is hij nu?quote:Ergens hoop ik op een soort inzicht bij hem, hij hoeft voor mij niet terug of zo, maar een zelfstandig leven waarin je zelf kiest en niet alles voor je laat bepalen.
Wie weet komt dat ooit als ie rond de 40 is. En misschien wel nooit, ook goed.
Als we maar in kontakt blijven
Moet ik het weekend even voor je opzoeken, kan zijn dat ze al tussen de brieven uit zijn en in de oude krantenstapel zijn verdwenen... het zijn vooral folders over dat de evolutie niet bestaat e.d.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:06 schreef Isegrim het volgende:
Hoeft niet altijd zo te zijn hoor.
Heb je zo'n foldertje, dat je 't kunt inscannen en naar me mailen ofzo? Ik ben zo benieuwd...
Okee, dus niet zozeer over wat ze wél geloven?quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Moet ik het weekend even voor je opzoeken, kan zijn dat ze al tussen de brieven uit zijn en in de oude krantenstapel zijn verdwenen... het zijn vooral folders over dat de evolutie niet bestaat e.d.
Dat wordt je vast niet in dank afgenomen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:11 schreef Bluezz het volgende:
Isegrim ik heb de foldertjes dus weggemieterd![]()
Ik ga ff kijken.quote:En ik heb over dit hele verhaal een boekje geschreven : zie dit topic.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:50 schreef YPPY het volgende:
Heel leuk dat het nu echt uit is, ga het zo bestellen.
Kun je al stoppen met werken van de inkomsten?
Ja, ik heb het hem geschrevenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:52 schreef Isegrim het volgende:
Ga je het ook aan je zoon laten lezen? Weet hij dat je het geschreven hebt?
Tnxxquote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:40 schreef Lishe het volgende:
Bluezz, gefeliciteerd met je boek. Wat heeft het uiteindelijk eigenlijk toch voor mooie dingen gezorgd bij jullie. Ik heb echt bewondering voor de manier waarop je met alles omgaat omtrent je zoon, ik denk dat er geen betere manieren zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |