Zelf ziet Frank de toekomst ook weer zonnig in, na al zijn perikelen.quote:Frank Vandenbroucke mag niet blijven bij Fassa Bortolo. Maar hij heeft al een nieuwe werkgever gevonden: het Belgische MrBookmaker.com. Vandenbroucke tekent wellicht maandagavond een contract voor de rest van het seizoen en hoopt dat hij volgende week al voor zijn nieuwe ploeg mag rijden. Hoe dan ook, één succesje is al binnen: in het criterium van Zwevegem was hij de snelste.
Ook bij Fassa Bortolo heeft Frank Vandenbroucke niet gebracht wat de ploegleiding verwachtte. Na een vrij goede seizoensstart bakte de Belg er niets meer van.
Toen Vandenbroucke in juli het nieuws haalde na een uit de hand gelopen familieruzie, liet manager Giancarlo Ferretti al verstaan dat hij dergelijke negatieve publiciteit wilde mijden. En dus kreeg Vdb te horen dat zijn toekomst niet bij de Italiaanse ploeg lag.
Het "enfant terrible" van het Belgische wielrennen moest echter niet lang zoeken naar een nieuwe werkgever. MrBookmaker-Palmans is al de achtste ploeg voor Vandenbroucke, sinds hij in 1993 als stagiair debuteerde bij Lotto. Daarna reed hij achtereenvolgens bij Mapei, Cofidis, Lampre, Domo-Farm Frites, Quick-Step-Davitamon en Fassa Bortolo.
Het zal me allemaal benieuwen hoe het nu gaat verlopen met deze, toch wel erg talentvolle, coureur. Gaat hij dan eindelijk koersen winnen of staat hij binnen 3 maanden weer met een pistool te zwaaien?quote:"Mijn leven zit weer op het goede spoor en dan kan het snel gaan met mij. De conditie is niet zo slecht als ik verwacht had. Na een zwarte periode zit mijn leven weer op het goede spoor."
.......
Vdb ziet het zitten bij MrBookmaker. "Hier word ik met open armen ontvangen. Kijk, een klein maar leuk detail is dat er een spandoek hing over de snelweg met "Welcome home Vdb" en de vermelding van de sponsor. Zoiets doet deugd."
.......
"Maandag ging ik in Zwevegem mijn rugnummer ophalen. De mensen gaven me schouderklopjes en toen ik won was iedereen door het dolle heen. Die dingen maken mee heel gelukkig."
Al lijkt de kans zowat nihil.quote:Was het die typische arrogantie? Hoogmoed? Of gewoon pure eerlijkheid? In de VRT-live-uitzending van de GP Wallonië zei Frank Vandebroucke dat hij mee wil naar het WK in Verona.
"Waarom niet? Ik kan met mijn ervaring en parcourskennis de jongeren iets bijbrengen. Drie weken geleden wist ik niet dat ik me nu zo goed zou voelen, maar het kopje wil mee. En dan gaat het snel bij mij", zei Vandenbroucke, ambitieus en voortvarend als altijd.
De kersverse Mr.Bookmaker-renner jaagt zo bondscoach José De Cauwer op die donderdag zijn selectie bekendmaakt.
quote:Bondscoach José De Cauwer lijkt niet geneigd om in te gaan op de woorden van Vandenbroucke: "Als we Frank willen helpen, moeten we hem gerust laten".
"Van een selectie voor het WK kan uiteraard geen sprake zijn". Klaar en duidelijk is het. De Cauwer wil de eeuwige belofte duidelijk niet mee. "Meer commentaar wil ik daar dan ook niet op geven", zo besloot hij.
Wat jammer nou.quote:Op donderdag 16 september 2004 13:45 schreef rubbereend het volgende:
en hij zit definitief niet bij e WK selectie
niet te hoog van stapel lopen. Laat hem maar eerst een jaar bij mrBookmaker waar die nu rijdt rijden. Laat hem daar opnieuw wedstrijden rijden en mag die laten zien dat hij het nog kan. Maar verwacht vooral in het begin niet te veel lijkt me. Als die daarna alsnog presteerd zou ik hem als pro-tour ploeg in 2006 hem pas een contract aanbieden. Nu de schone taak van Hilaire en Charel om hem in het gereel te houden (moet die zelf wel meewerken).quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:19 schreef placebeau het volgende:
Frank Vandenbroucke heeft dit weekend de Cyclocross meegereden en staat nu achtste in de puntenkoers op de zesdaagse van Amsterdam. Hij keert wel terug volgend jaar, hopelijk vindt hij nog een pro tour ploegje.
Ik verwacht dat hij er in het voorjaar al zal staan. Dat zijn zijn wedstrijden. Vorig jaar was hij ook goed, maar niet subliem. Hopelijk krijgt mrboomaker genoeg wild-cards.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:34 schreef Bartoli het volgende:
[..]
niet te hoog van stapel lopen. Laat hem maar eerst een jaar bij mrBookmaker waar die nu rijdt rijden. Laat hem daar opnieuw wedstrijden rijden en mag die laten zien dat hij het nog kan. Maar verwacht vooral in het begin niet te veel lijkt me. Als die daarna alsnog presteerd zou ik hem als pro-tour ploeg in 2006 hem pas een contract aanbieden. Nu de schone taak van Hilaire en Charel om hem in het gereel te houden (moet die zelf wel meewerken).
Heb er vertrouwen in.
Idd, want het lijkt me toch niet dat een Pro-Tour ploeg hem nog wIl hebben.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:37 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik verwacht dat hij er in het voorjaar al zal staan. Dat zijn zijn wedstrijden. Vorig jaar was hij ook goed, maar niet subliem. Hopelijk krijgt mrboomaker genoeg wild-cards.
voorlopig niet, eerst weer presteren en mentaal overeind zien te blijven. daarna kan het wel weerquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:43 schreef mitt het volgende:
[..]
Idd, want het lijkt me toch niet dat een Pro-Tour ploeg hem nog wIl hebben.
quote:Vrouwe Justitia heeft de zaak van Frank Vandenbroucke besproken. Een werkstraf is het voorstel van de Dendermondse rechtbank.
Het parket van Dendermonde heeft een alternatieve straf voorgesteld voor Frank Vandenbroucke. Mogelijk krijgt de wielrenner van MrBookmaker.com een werkstraf.
De verdediging van Frank Vdb pleitte dat de strafrechtbank niet bevoegd was om Vandenbroucke te veroordelen, omdat hij eerder al een tuchtsanctie opliep.
De rechtbank velt een vonnis op maandag 6 december. In februari 2002 werden bij Vdb thuis dopingproducten gevonden (epo, morfine, amfetamines, hormonen). Hij werd daarvoor al geschorst door de Vlaamse Gemeenschap. Twee keer straffen kan niet, zeggen zijn advocaten.
Bron: http://www.vrtnieuws.net/(...)cht/index.html
quote:Frank Vandenbroucke is veroordeeld
tot een werkstraf van 200 uur voor het
bezit van verboden middelen.
Bij een huiszoeking in 2002 werden bij
de Belg verboden hormoonpreparaten en
dopingmiddelen gevonden.Hiervoor werd
hij door de disciplinaire commissie van
de Vlaamse Gemeenschap al zes maanden
geschorst.
De verdediging meende dat de rechtbank
niet bevoegd was om Vandenbroucke te
veroordelen omdat hij al gestraft was,
maar de rechter oordeelde dat die straf
het toepassen van de federale drugswet
niet in de weg stond.
Was wel op de goede weg laatste weken totdat die in Picardie viel en zijn pols blesseerde. Heeft afgelopen week in brussel-ingooigem zijn rentree gemaakt.quote:Op maandag 27 juni 2005 14:38 schreef Chepke het volgende:
heeft ie nog uitslagen gereden de laatste tijd?
Ik vind het wel ok dat topsporters een veel hogere boete krijgen dan Jan Modaal, ze verdienen immers ook veel meer geld. Anders is de straf in ieder geval geen motivatie om geen overtreding te maken. Bij een boete van een paar duizend euro lachen ze zich kapot.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:11 schreef Bartoli het volgende:
Ik vind het allemaal wat te ver gaan. Alles wat die nu als veroordeling krijgt te horen staat tot geen verhouding met wat die gedaan heeft. 250.000 euro ipv 200 uur werkstraf dat is een uurloon van 1250 euro. Dat staat toch niet in verhouding met elkaar![]()
Het is zoals De Geyter zegt omdat hij Wielrenner is en zo beroemd is profiteren ze ervan en maken ze hem met de grond gelijk. Terwijl zo'n andere crimineel die oude vrouwtjes afperst etc. of een tal van andere criminelen met een zwaarder delict er beter vanaf komen.
Klassejustitie dat is het gewoon. Ben het in grote lijnen met de uitleg van De Geyter eens.
Nou en? mensen zijn mensen of ze nu miljoenen verdienen of maar modaal leven. Een echte crimineel komt er bij wijze van spreken nog goedkoper af dan iemand die aan de pot belge zitquote:Op maandag 27 juni 2005 15:10 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik vind het wel ok dat topsporters een veel hogere boete krijgen dan Jan Modaal, ze verdienen immers ook veel meer geld. Anders is de straf in ieder geval geen motivatie om geen overtreding te maken. Bij een boete van een paar duizend euro lachen ze zich kapot.
Doen zoals ze in Finland doen. Boetes betalen aan de hand van het inkomen.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:13 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Nou en? mensen zijn mensen of ze nu miljoenen verdienen of maar modaal leven. Een echte crimineel komt er bij wijze van spreken nog goedkoper af dan iemand die aan de pot belge zit![]()
Dat systeem gaat ook nergens over. Dan raken alle verhoudingen zoek.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:30 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Doen zoals ze in Finland doen. Boetes betalen aan de hand van het inkomen.
Ik vind het wel een goed systeem eerlijk gezegd, maar nu gaan we toch wel offtopic.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat systeem gaat ook nergens over. Dan raken alle verhoudingen zoek.
Die jongen kan het vergeten lijkt me...quote:MILAAN - Frank Vandenbroucke blijft verbazen. De voormalige Belgische topwielrenner, de afgelopen jaren verwikkeld in diverse (doping)schandalen, blijkt vorige week onder een valse naam te hebben deelgenomen aan een juniorenwedstrijd in Noord-Italië.
Nog opmerkelijker: Vandenbroucke gebruikte bij zijn inschrijving een foto van wereldkampioen Tom Boonen. Dat meldde de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport donderdag. In Italië rijden alle leeftijdscategorieën van 19 tot 39 jaar door elkaar in één peloton. Vandenbroucke kreeg als junior rugnummer 6 opgespeld. In de slotfase demarreerde de Belg. Toen hij in de slotkilometer werd teruggepakt, sloeg VDB linksaf om naar huis te fietsen.
Vandenbroucke stond dit seizoen onder contract bij de Belgische formatie Unibet.com. Nadat de ploegleider wekenlang geen contact met de coureur had gekregen, besloot de ploeg de overeenkomst met de Belg af te kopen. Om de verveling tegen te gaan, blijkt VDB zich nu uit te leven in juniorenkoersen.
Welke krant??quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En het was hem weldegelijk , er stond in de krant een foto uit die koers met hem ...
Hij logeert trouwens bij een of andere dokter daar in dat dorp ...
Het laatste nieuws ... Inclusief foto van zijn inschrijvingskaart met daarop foto van de jonge Tom Boonenquote:
Het is maar wat je humor noemt. De man is een halve sociopaat.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:18 schreef AcidBurner het volgende:
Frankie heeft humor!! Spijtig dat hij het niet echt gemaakt heeft. Een van mijn favoriete wielrenners. Ik hoop dat hij toch weer snel kan rijden bij een nieuwe ploeg!!
FRANK IS DE MAN!!!!!!!!
Geboortejaar is 75. Hoe kun je nu op je 30e/31e meedoen met de juniorenquote:
het zijn amateurskoersen hé, dat zal wel slaan op de lengte van de koers ?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:06 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Geboortejaar is 75. Hoe kun je nu op je 30e/31e meedoen met de junioren![]()
Z'n goude periode dusquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
het zijn amateurskoersen hé, dat zal wel slaan op de lengte van de koers ?
Ik ontdek trouwens net dat ons wonderkindje zelf van 1974 is ! Die wordt 32 al dit jaar ...![]()
Als ze VDB hebben wel natuurlijkquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Mogen Jartazi of Colba Cycling Team die koersen dan rijden ? :-p (zie niet in waar hij anders nog aan een contract zou raken)
Ik gok gewoon dat die volgend jaar in 1 van die 2 ploegen zit.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Mogen Jartazi of Colba Cycling Team die koersen dan rijden ?(zie niet in waar hij anders nog aan een contract zou raken)
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:29 schreef maril het volgende:
Ooit een prachtige renner,hoe gaat dit aflopen?
Tja, 3 dopinos is er ook al mee gestopt onlangs ...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:27 schreef mesecina het volgende:
Tja ... bij een Spaans ploegje zou het wel té opvallend zijn op dit ogenblik!![]()
Wie weet , want ook uit de Gazzetta vandaag :quote:
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tja, 3 dopinos is er ook al mee gestopt onlangs ...
Maar Frank zelf ziet het nog zitten hoor ... :
http://www.gazzetta.it/Ci(...)roucke25agosto.shtml
"Torneranno i grandi anni. Posso vincere ancora le grandi corse”
Daar heeft 'ie op zich wel een punt...quote:Il 6 novembre compirà 32 anni. Il tempo è breve.
“Ma io non ho corso molto. Posso essere competitivo fino a 38-40 anni. Come Ekimov, come Tchmil”.
quote:E il doping? Fu la fonte dei suoi guai.
“Il mio ciclismo da quattro anni è fuori da questa logica. Filosoficamente il mio ciclismo è cambiato”.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:36 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
[..]
Daar heeft 'ie op zich wel een punt...
[..]
!
Eerste dat 'ie nog niet afgesleten is en dat 'ie wel tot z'n 38e-40e kan blijven fietsen op een hoog niveau, Net all Ekimov en Tchmillquote:
Heb ik het voor niks vertaaldquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:53 schreef Postlezer het volgende:
Zijn reactie (in het Nederlands):
http://www.vrtnieuws.net/(...)_grap_bis/index.html
Dat dacht ik eigenlijk ook al meteen toen ik het bericht las, dat je geschost kunt worden daarvoor.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Terwijl de Belgische Bond laat weten dat ze hem willen schorsen voor dat "grapje" ...
... bij een topploegquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:39 schreef zjroentje het volgende:
Die moet gewoon opgenomen worden.
wildcard voor de ronde van italie is binnenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En volgens Italiaanse bronnen heeft Frank Vandenbroucke afgelopen zondag getekend bij Acqua E Sapone
En toch zijn er weinig renners die met zo weinig te koersen zo'n publiciteit opleveren als vdb. En niet alleen in België. Zelfs als hij met een valse pas op een kermiskoers in Italië opduikt haalt hij nog de voorpagina van de Gazzetta zo bleek vorige week ...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:37 schreef 4-elements het volgende:
Grappig om te zien dat mensen nog steeds geloven in VDB. Keer op keer krijgt hij kansen die hij daarna glansrijk weet te verpesten. Dom als een ploegleider hem nog een contract aan wil bieden. De tijd van VDB is voorbij, hij mag zijn dagen gaan slijten bij de psycholoog...
maar als VDB in zijn vertrouwde Italie kan koersen voor een Italiaanse ploeg. En een tijdje niet zo depressief enzo wordt en enkele resultaten neerzet zoals toen bij QS en Fassa (o.a 2e in RVV en top 10 P-Nice), dat A&S heel blij met hem kan zijn. Moet hij wel vaak top 10 rijden in die koersen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En toch zijn er weinig renners die met zo weinig te koersen zo'n publiciteit opleveren als vdb. En niet alleen in België. Zelfs als hij met een valse pas op een kermiskoers in Italië opduikt haalt hij nog de voorpagina van de Gazzetta zo bleek vorige week ...![]()
Als als als. Hij had een fantastische carrière kunnen hebben als hij zijn hoofd erbij had gehouden. Maar telkens ging het mis. Bij elke ploeg is hij met ruzie weggegaan. Of hij kwam niet opdagen bij wedstrijden, of hij was betrapt op doping, of meneer kreeg zijn zin niet. Natuurlijk, als hij nu alles op orde krijgt, dan kan hij nog leuke uitslagen behalen. Maar het verleden heeft bewezen dat het hem keer op keer niet lukt om een echte nieuwe start te maken. Ik heb daarom weinig hoop dat het hem deze keer wel gaat lukken...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:45 schreef Bartoli het volgende:
[..]
maar als VDB in zijn vertrouwde Italie kan koersen voor een Italiaanse ploeg. En een tijdje niet zo depressief enzo wordt en enkele resultaten neerzet zoals toen bij QS en Fassa (o.a 2e in RVV en top 10 P-Nice), dat A&S heel blij met hem kan zijn. Moet hij wel vaak top 10 rijden in die koersen.
quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:28 schreef Bartoli het volgende:
VDB 19e geworden vandaag, op 15" van winnaar Bennati, als eerste van de Acqua e Sapone's.
Das best knap.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:28 schreef Bartoli het volgende:
VDB 19e geworden vandaag, op 15" van winnaar Bennati, als eerste van de Acqua e Sapone's.
nog nergens geloof ik, maar dat die 19e is geworden las ik op 2cyclequote:Op zaterdag 16 september 2006 18:42 schreef -skippybal- het volgende:
Waar is de complete uitslag te vinden dan?
let maar op hem morgen in de GP Pratoquote:Op zaterdag 16 september 2006 18:28 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
!
VDB gaat Lombardia winnen![]()
Blabla lekker makkelijk weer. Ik geloof dat jullie Vlamingen zich beter druk kunnen maken om een ander dopingrelletje??quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dan is zijn verblijf bij Berzin en die Gewiss-arts nog ergens goed voor geweest blijkbaar ...
quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Blabla lekker makkelijk weer. Ik geloof dat jullie Vlamingen zich beter druk kunnen maken om een ander dopingrelletje??
precies en de resultaten die hij boekte na 1999 waren buiten die 2e plek in de RVV allemaal buiten Belgiequote:Op zaterdag 16 september 2006 19:03 schreef -skippybal- het volgende:
Niemand (met een beetje kennis van zaken) verwacht ook een '99 ofzo. Maar zoiets als 2003 of begin 2004 en dat volhouden, waarom niet? Vergeet niet dat het wel een übertalent is en blijft.
Inderdaad, in 2003 werd die zelfs nog 2e in de RvV achter de Peet.quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:03 schreef -skippybal- het volgende:
Niemand (met een beetje kennis van zaken) verwacht ook een '99 ofzo. Maar zoiets als 2003 of begin 2004 en dat volhouden, waarom niet? Vergeet niet dat het wel een übertalent is en blijft.
Hij kan nu lekker de winter ingaan met al die Italiaanse koersen die nog gereden moeten worden in de benen. Vrouw gewoon weer lekker op het strand dumpen en dan zelf gewoon goed blijven trainen om dan op de Poggio weg te rijden om M-SR te winnenquote:Op zaterdag 16 september 2006 19:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
precies en de resultaten die hij boekte na 1999 waren buiten die 2e plek in de RVV allemaal buiten Belgie. Dus laat VDB nu maar lekker overal koersen behalve in Belgie
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door -skippybal- op 16-09-2006 19:21:39 ]LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
Nee, je blijft geen ubertalent. VDB heeft jarenlang geen koersritme gehad, hoe een groot talent hij misschien 10 jaar geleden was, daar is nauwelijks meer iets van over. Ik denk niet dat hij ooit nog een fatsoenlijk resultaat in een goed bezette koers neerzet.quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:03 schreef -skippybal- het volgende:
Baguet heeft toch ook heel weinig koersritme gehad toen die terug prof werd?quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:35 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee, je blijft geen ubertalent. VDB heeft jarenlang geen koersritme gehad, hoe een groot talent hij misschien 10 jaar geleden was, daar is nauwelijks meer iets van over. Ik denk niet dat hij ooit nog een fatsoenlijk resultaat in een goed bezette koers neerzet.
quote:Op maandag 18 september 2006 13:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
VDB IS EEN FOKKER IN ZIJN VRIJE TIJD
Stiekem zou ik het eigenlijk ontzettend gaaf vinden als dat zou gebeuren!quote:Op maandag 18 september 2006 14:18 schreef ScottTracy het volgende:
Hij gaat gewoon Lombardije winnen, let maar op.
quote:Vandenbroucke opgenomen in psychiatrisch centrum
Uitgegeven: 29 juni 2007 08:50
IEPER - Wielrenner Frank Vandenbroucke is afgelopen weekeinde na een nieuwe inzinking opgenomen in het psychiatrisch centrum Heilig Hart in de Belgische plaats Ieper. Dat meldt Het Laatste Nieuws vrijdag.
Vandenbroucke deed begin juni een zelfmoordpoging in zijn woonplaats Milaan. Daarna is hij naar België vertrokken en woonde hij bij zijn ouders in Ploegsteert. Na een nieuwe inzinking ging 'VDB' samen met zijn vader naar het Ieperse centrum.
Eenmaal in de instelling wilde hij op zijn beslissing terugkomen. Omdat de coureur volgens specialisten een gevaar voor zichzelf en voor zijn omgeving is, werd hij gedwongen opgenomen. Zij bepalen vrijdag of zijn verblijf in het psychatrisch centrum wordt verlengd.
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2007/jul07/jul13news2quote:More VDB controversy
Frank Vandenbroucke continues to make the news in his home country for non-cycling related reasons. This time it has been reported that the Belgian has run away with a married woman from Deinze, Belgium and her 22 month-old child to Normandy, France. The woman's partner Yannic D'Haese has contacted police regarding the matter according to Belgian TV station VTM.
According to D'Haese, Vandenbroucke has taken his wife and daughter to the house of Bernard Sainz, the French soigneur who is due to come before French courts for the possession and sale of doping products.
Just what relationship Vandenbroucke has with the woman is unknown. D'Haese has also contacted the French police but they cannot begin investigations as so far been nothing illegal has been done.
Recently Vandenbroucke was admitted to a psychiatric hospital after a failed attempt to commit suicide at the beginning of June.
Uit Sportwereld.quote:Sylvie wordt er omschreven als een 'Deinse schone van het Paris Hilton-type'.
Sarah is al(weer) wegquote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:09 schreef -skippybal- het volgende:
Playa pimp![]()
Die staat binnenkort dus weer met een pistool tegen z'n harses aan als die Sarah met de kinderen weer eens weggaat.
Als dr Mabuse zich ermee gaat bemoeien heb ik er terug hoop opquote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:33 schreef -skippybal- het volgende:
Alles gaat toch nog goed komen
'Ik kan nog de Tour winnen'
![]()
En wie de absolute klasse nog eens wil zien rondrijden:quote:VDB: "Ik wil de Tour nog winnen"
di 24/07/07 - Frank Vandenbroucke heeft in Humo vrijuit gesproken over zijn zelfmoordpoging een maand geleden. VDB vertelde ook over zijn drugsverslaving. Maar nu gelooft hij weer in zichzelf: "Ik wil de Tour nog winnen." ()
"Ik wilde écht dood. Ik kon niet meer", zegt VDB, terwijl hij een litteken op zijn pols laat zien.)
"Ik wéét niet meer hoe ik mijn aders opengelegd heb. Te veel slaapmiddelen wellicht, anders zou ik niet weten hoe je zoiets kunt doen. Het leven deed te veel pijn, ik stikte in mijn verdriet."
Vandenbroucke kon niet verwerken dat zijn gezin hem verliet.
"Het was niet mijn eerste zelfmoordpoging. In 2004, toen Sarah me verliet, had ik het ook al een keer geprobeerd", vertelt hij.
Na zijn zelfmoordpoging op 6 juni besloot de eens flamboyante renner , die voor het Italiaanse Acqua & Sapone rijdt, naar België terug te keren.
"Ik gebruikte allerhande drugs"
Frank Vandenbroucke heeft het ook over zijn drugsverslaving.
"Die stamt uit mijn Cofidis-tijd (foto), toen ik in mei 1999 valselijk van doping werd beschuldigd."
"Ik wilde vergeten. Twee maanden lang gebruikte ik van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat drugs."
"Ik nam van alles: barbituraten, slaapmiddelen, amfetamines om weer wakker te worden. Voor je het weet zit je in een vicieuze cirkel."
"Pas in 2005 ben ik definitief gestopt. Ik was misschien de beste renner van de wereld, had misschien de mooiste vrouw en zou misschien het meeste gaan verdienen, maar zat toch diep in de put."
'Ik wil de Tour nog winnen"
Natuurlijk sprak Frank Vandenbroucke ook over doping.
"Ik was een van de braafsten van het peloton![]()
![]()
Het beste bewijs: ik ben nooit positief bevonden
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
. Als ik epo heb gebruikt, heeft het me niks opgeleverd."
"De dopingbiechten doen me lachen. Riis die alléén de Tour heeft gewonnen met epo, Zabel die maar één kuurtje heeft gevolgd en Museeuw die nog één keer wilde vlammen. Moeten we dat geloven?"![]()
Wat Vandenbroucke wel gelooft, is dat hij nog een toekomst heeft als renner.
"Ik wil de Tour nog winnen, in theorie kan dat. Met minder ben ik ook content, maar je kunt er maar beter in geloven."
Of die ook op komt dagen is natuurlijk maar de vraag...quote:VDB start in Tourcriterium in Diksmuide
Frank Vandenbroucke zal op dinsdag 31 juli meerijden in het Tourcriterium in Diksmuide. Hij verblijft en traint momenteel in Normandië, maar zakt begin volgende week opnieuw af naar ons land.
tuurlijk niet maar beter positief gezind zijn dan helemaal niks meer zeggenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:38 schreef TheVulture het volgende:
Die gast lijdt echt aan hoogmoedswaanzin... zo labiel als maar zijn kan... die komt echt never terug aan de top
quote:'Ik kan nog de Tour winnen'
Exclusief: Humo zocht Frank Vandenbroucke op in Normandië en voelde hem en dokter Sainz uitvoerig aan de tand. De biecht van VDB: 'Ik ben weer alleen op de wereld.'
Het gaat weer hard in het parallelle universum van Frank Vandenbroucke. In één maand tijd was er een bijna fatale zelfmoordpoging, een collocatie en een beschuldiging wegens ontvoering van een minderjarige. Hoe sterk is de eenzame fietser nog?
Het miezert in de stationsbuurt van Le Mans. En het ziet er niet naar uit dat het snel zal opklaren: géén Frank Vandenbroucke of Bernard Sainz op de afspraak. En ook de telefoon nemen ze niet op. Het wordt een lange zit in Café de la Gare.
De Fransman Bernard Sainz, bijnaam dokter Mabuse, is de vaste toeverlaat van Frank Vandenbroucke. Als die weer eens in de rats zit, is hij welkom op Sainz' afgelegen landgoed in de diepe en ondoordringbare wouden van Normandië, waar zoals bekend de beste toverdrank wordt gebrouwen. Het Franse gerecht jaagt al járen op Sainz: hij zou de spin in het web van een internationale dopingsmokkel zijn, al is er voorlopig niet veel bezwarend materiaal. Hij zou ook een dokter zonder diploma zijn. Dat is allicht wél juist: Sainz is naar eigen zeggen een specialist in de homeopathie, de acupunctuur en de natuurgeneeskunde, maar zijn diploma's worden niet erkend door de Franse overheid. En wat helemaal juist is: hij is een vriend van de renners. Sinds hij begin jaren zeventig werkte voor Gan-Mercier, het team van Raymond Poulidor en Joop Zoetemelk, heeft hij de grootste kampioenen over de vloer gehad voor zijn legendarische 'homeopathische druppels'.
Nu zit Vandenbroucke dus bij Sainz: niet zozeer om de druppels, wel om te bekomen van een mislukte zelfmoordpoging een maand geleden - het trieste dieptepunt van zijn turbulente scheiding van Sarah Pinacci. Na drie opnames in drie ziekenhuizen wil hij zichzelf terugvinden. Maar vandaag geven hij en Sainz dus geen teken van leven.
Tot de telefoon gaat: Sainz, die zich uitgebreid verontschuldigt omdat ze nog niet opgedaagd zijn. Hij moest vandaag onverwacht op een proces in Rennes verschijnen - een geding met de watermaatschappij, vandaar. En of we over enkele uren nog eens willen terugbellen, straks heeft hij vast meer nieuws. Zo gaat dat de hele dag.
's Avonds krijgen we de raad alvast naar Surdon te sporen, een negorij in het hart van Normandië. Morgenochtend zal hij ons daar oppikken en naar zijn geheime adres brengen, dat lukt zeker. In Surdon blijkt één huis te staan, godzijdank een hotel.
De ontvoering
Laat op de avond belt onze immer wakkere collega Sander Van den Broecke (geen familie) met Groot Nieuws: Frank Vandenbroucke wordt in België beschuldigd van ontvoering van een minderjarige! Een man uit Deinze heeft een klacht tegen hem ingediend omdat zijn vrouw met hun kind van tweeëntwintig maanden naar Vandenbroucke in Normandië is gereisd. En wat is die, in zijn labiele toestand, misschien niet van plan? Er begint ons iets dagen. De kans dat Sainz problemen heeft met zijn watermaatschappij is even groot als Vandenbroucke die de opperste staat van zen-onthechting bereikt.
Maar: de volgende dag is Sainz op het appel. Na een uitgebreide check bij een kop koffie rijdt hij ons naar zijn hoeve, een verweerde uitspanning met een kroon op het dak, waar VTM heeft postgevat met een telelens in de aanslag. 'Wat doen díé hier?' vraag ik zo onnozel mogelijk. 'Geen idee,' zegt Sainz, nog onnozeler. Maar als Vandenbroucke van de trap afdaalt, fris gewassen en met een kamerbrede glimlach, komt hij meteen ter zake. 'Bernard heeft jullie gisteren een smoes verteld, maar hij heeft dat voor mij gedaan: ik was niet in staat een interview te geven.'
FRANK VANDENBROUCKE « Enkele dagen voor ik in de psychiatrische kliniek van Ieper werd opgenomen, ben ik nog iets gaan drinken in een bar in Kortrijk. Daar raakte ik in gesprek met een vrouw die me sympathiek leek. We wisselden gsm-nummers uit, en toen ik achteraf in Normandië zat, stuurde ze me het ene sms'je na het andere: of ze, samen met haar kind, naar mij mocht komen. Ik vroeg Bernard of hij dat zag zitten. 'Doe maar,' zei hij, 'zo kom je misschien los van je obsessie voor Sarah.'
Bon, we halen haar op aan het station in Le Mans, we geven haar een kamer, ik ga trainen. Om middernacht staat de politie voor de deur. Ik zeg: 'Bernard, voor jou' - zijn proces begint binnenkort. Maar het was niet voor hem. 'Bent u meneer Vandenbroucke?' vroegen ze. - 'Ja.' - 'Is hier een vrouw met een kind van anderhalf?' - 'Ja.' En ik heb ze naar boven gebracht. De agenten zagen dat die vrouw met haar baby in een mooie kamer sliep; er was geen sprake van dwang of wat dan ook. Toen hoorde ik pas hoe de vork in de steel zat: haar man had een klacht voor ontvoering van een minderjarige ingediend. Ik zeg: 'Hoezo, heb jij een man dan?' Ze had me altijd voorgehouden dat ze single was. De politie heeft haar meegenomen voor ondervraging.
Ik wil haar niet meer zien. Is dat een manier om een relatie te beginnen, liegen vanaf de eerste dag? Van de politie heb ik ook vernomen dat ze een zwaar verleden heeft: drugs en prostitutie.»
BERNARD SAINZ « Dat zou je niet gezegd hebben: zo'n mooi en lief meisje - een engelengezichtje.»
VANDENBROUCKE « Waarom moet mij dat weer overkomen?»
Vandenbroucke verontschuldigt zich. Hij gaat, na enig aandringen van VTM, naar buiten om een woordje uitleg geven: hij heeft vernomen dat zijn verhaal al breed uitgesmeerd is in de Belgische kranten, en hij móét zijn versie geven. Als hij tien minuten later weer in het salon staat, kan Sainz er al om lachen. 'Heb je het ook gehad over het losgeld dat je gevraagd hebt?' - 'Helemaal vergeten.' - 'Je zult het nooit leren, jongen.'
bron: Humo
Mijn god, die gast is echt te domquote:
Sainz maakte trouwens ook de opmerking dat nog nooit een renner die bij hem op bezoek kwam is betrapt terwijl hij ermee werkte. Dat kunnen Ferrari en Conconi dan weer niet zeggen...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:09 schreef TheVulture het volgende:
Het geeft ook wel perfect HET probleem van de wielerwereld weer... gasten zoals Sainz die erin slagen om renners compleet afhankelijk van hen te laten worden... zolang dat soort figuren rondlopen is de wielersport niet schoon te krijgen
Dat je daar uberhaupt al over spreekt op zo'n manier geeft toch aan dat je met zaken bezig bent die het daglicht niet verdragen kunnen...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Sainz maakte trouwens ook de opmerking dat nog nooit een renner die bij hem op bezoek kwam is betrapt terwijl hij ermee werkte. Dat kunnen Ferrari en Conconi dan weer niet zeggen...
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nog 2,5 maand tot de Ronde van Lombardije. Go Frankieboy! You can do it!
Eerlijk gezegd, ik zou het echt mooi vinden als ie nog één keer ergens in een grote koers zou kunnen schitteren ...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nog 2,5 maand tot de Ronde van Lombardije. Go Frankieboy! You can do it!
Je bent niet de enige....quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:14 schreef Ereinion het volgende:
Elke keer als dit topic een bump krijgt denk ik dat hij zelfmoord heeft gepleegd.
In Kortrijk is VDB 3e geworden achter Mattan en Volderke. Laat Lombardije maar komen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nico Mattan speelde trouwens 'manager' voor Frank bij de criteriums. Overal waar hij aan de start verscheen vroeg hij of hij Frank mocht meebrengen ...
Waar fiets Mattan nu precies?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
In Kortrijk is VDB 3e geworden achter Mattan en Volderke. Laat Lombardije maar komen.![]()
quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:23 schreef thespotlessmind het volgende:
Hij vertelt ons dan ook vanavond in welk jaar hij de Tour de France wint.
Dan is het natuurlijk wel weer de vraag of 'ie zelf ook zo clean was.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:41 schreef mesecina het volgende:
[..]
Met een volledig clean peloton had hij er al een paar gewonnen!![]()
Hij zei met een clean peloton, niet met een cleane vdbquote:Op maandag 13 augustus 2007 21:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan is het natuurlijk wel weer de vraag of 'ie zelf ook zo clean was.
Hij zei een volledig clean peloton. Als iederen clean was, behalve VDB was het peloton niet volledig clean.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij zei met een clean peloton, niet met een cleane vdb![]()
Jef "Muwuwubuwuwuh" Braeckevelt kreeg de Tour wel naar zijn Waregem dit jaar, dus die wildcard voor Jartazi met VDB als kopman is allang binnen ...quote:Op woensdag 12 september 2007 16:49 schreef -skippybal- het volgende:
Hoe moet 'ie nou met Jartazi de Tour winnen
En Boogerd stopt dus de 2de plaats in AGR en LBL is ook al binnenquote:Op woensdag 12 september 2007 17:05 schreef -skippybal- het volgende:
En Van Petegem is gestopt dus die winst in Vlaanderen lijkt me appeltje eitje![]()
Met VDB als kopman hebben ze die wildcard in de zak.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:49 schreef -skippybal- het volgende:
Hoe moet 'ie nou met Jartazi de Tour winnen
Was Jef "Muwuwubuwuwuh" Braeckevelt ook al niet z'n ploegleider bij MrBookmaker?quote:Op woensdag 12 september 2007 16:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Jef "Muwuwubuwuwuh" Braeckevelt kreeg de Tour wel naar zijn Waregem dit jaar, dus die wildcard voor Jartazi met VDB als kopman is allang binnen ...![]()
Nee je verwart hem met Hilaire Vanderschueren , ook al zo'n figuur ...quote:Op woensdag 12 september 2007 19:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Was Jef "Muwuwubuwuwuh" Braeckevelt ook al niet z'n ploegleider bij MrBookmaker?
quote:Waarom VDB altijd weer een nieuwe kans krijgt
'Dit is zeker geen mediastunt', klonk het gisteren op de persconferentie van Mitsubishi-Jartazi, waar Frank Vandenbroucke een contract ondertekende. Maar wat is het dan wel? Waarom krijgt een gevallen engel als VDB telkens nieuwe vleugels om naar de top te vliegen?
Frank Vandenbroucke kwam de laatste jaren in het nieuws met - let u even op - doping op zijn nachtkastje, vingers tussen een autodeur, een depressie, een echtscheiding, een zelfmoordpoging én een pasfoto van Tom Boonen. Maar als het crisis is op de rennersmarkt, hoeft VDB maar met zijn vingers te knippen voor een nieuwe ploeg. Onverantwoord, zo lijkt het. Maar commercieel gezien is Vandenbroucke een goudmijn op een rommelende vulkaan.
'Van één ding zijn we zeker', zegt Jan Van de Perre, directeur van de Belgische afdeling van Mitsubishi Motors. 'Volgend seizoen komen we met Frank in het nieuws. Alleen weten we nog niet hoe.'
Van de Velde weet dat er een grote kans is dat het slecht nieuws wordt, maar VDB is het risico waard. Want stel nu eens dat Vandenbroucke een rustige winter doorkomt en zich kan klaarstomen voor de voorjaarsklassiekers. Dan komt er in elke krant een groot interview met hem. Dan staat er aan elke start een massa volk rond de bus van Mitsubishi-Jartazi. Dan komt de gloednieuwe outfit elke uitzending minutenlang in beeld. Het is een natte droom voor een team van de tweede rij, die anders nooit werkelijkheid kan worden.
Hoop doet leven
Een mediastunt dus, zou je kunnen concluderen. Ja en neen. Want de media waren de laatste jaren vaak kritisch voor de fratsen van Vandenbroucke. Een grote horde fans was dat niet. Zij bleven geloven in hun halfgod, in de verborgen talenten onder die ondoordringbare bolster. In de criteriums van de voorbije zomer was híj de grote held, niet de renners met 3.550 Tourkilometers in de benen. 'Ik denk dat de supporters zich herkennen in mij', zei hij toen. 'Ik ben iemand met menselijke problemen, die leeft van vallen en opstaan.'
VDB is een icoon geworden. Als je fan bent, neem je meteen een positie in. Dan geloof je in het sprookje van het wonderkind dat ter wereld gebracht is om grootse dingen te doen met een fiets. Dan weiger je aan te nemen dat hij zoals Icarus te dicht bij de zon is gevlogen, en met verbrande vleugels zal blijven neerstorten. Zo iemand trekt aan bij een supporter, meer dan een degelijke coureur die af en toe een wedstrijd wint.
De Ploegsteertenaar zelf speelt daar handig op in. 'Met tien kermiskoersen in de benen was ik nog altijd bij de beste in Parijs-Brussel', zei hij gisteren. 'Volgend jaar kan ik, met een goede voorbereiding, nog altijd de Omloop Het Volk winnen.'
Het doet denken aan de VDB van '99, die voorspelde in welke bocht hij zou aanvallen op de Côte de Saint-Nicolas. Het geeft de supporters hoop, dat het toch nog allemaal kan lukken. En hoop doet blijkbaar leven.
lolquote:'Volgend seizoen komen we met Frank in het nieuws. Alleen weten we nog niet hoe.'
quote:Vandenbroucke op Koppenberg
De organisatie van de Koppenbergcross heeft een nieuwe primeur beet. De Sint-Pietersvrienden slaagden erin Frank Vandenbroucke te strikken voor een uniek optreden als crosser.
Voor de oud-winnaar van Luik-Bastenaken-Luik een comeback in het veld. Twee jaar terug maakte de flamboyante renner kort kennis met de fiets met dikke tubes. In de Middelkerkse Noordzeecross hield hij het toen samen met zijn boezemvriend Nico Mattan vrij snel voor bekeken.
In Oudenaarde hoopt Vandenbroucke op ietsje meer. "Verwacht niet dat ik Sven Nys het vuur aan de schenen leg", geeft de nieuwste aanwinst van Mitsubishi - Jartazi, die nu nog de kleuren van het Italiaanse Acqua e Sapone verdedigt, ruiterlijk toe. "Hopelijk ben ik na twee ronden niet gedubbeld. Op deze manier blijf ik binnen de sfeer van het wielrennen. Ik heb altijd al eens willen proberen op een crossfiets. Een veldrit met zoveel uitstraling als de Koppenbergcross biedt daarvoor een uitgelezen kans."
Frank Vandenbroucke zal tijdens de wedstrijd uiteraard door zijn supportersclub 'De Franky Boys' met uitvalsbasis te Oudenaarde aangemoedigd worden.
Vandenbroucke krijgt het niet gemakkelijk. De Koppenbergcross vulde de vaste rennerspoule van de Gazet van Antwerpen Trofee aan met zowat elk talent uit de crosswereld. Momenteel wordt er enkel nog onderhandeld om Klaas Vantornout en Radomir Simunek aan het deelnemerslijstje toe te voegen.
Zo wordt het complete elitepodium van het WK in Hooglede verenigd op de flanken van de gevreesde puist in Melden. Zowel wereldkampioen Erwin Vervecken als de zilveren Jonathan Page en de bronzen Enrico Franzoi zakken op 1 november naar Melden-Oudenaarde af. Ook de winnaars van het goud bij de beloften - Lars Boom - en de juniores - Joeri Adams - staan aan de start.
Met verder ook namen als Sven Nys, Bart Wellens, Niels Albert, Sven Vanthourenhout, Kevin Pauwels, Bart Aernouts, Richard Groenendaal, Zdenek Stybar en Daphny van den Brand bulkt de deelnemerslijst van de (oud-) wereldkampioenen.
Frank Vandenbrouckequote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:54 schreef kikoooooo het volgende:
In het nieuws met een pasfoto van Tom Boonen? Kan iemand mij dat uitleggen?
Dat is toch al een tijdje bekend?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:29 schreef rubbereend het volgende:
aha een dame was dus zn doping tijdens de Vuelta in '99
leuk interview even terug op de VRT
Maandag trouwens om 22h10 op Canvas een documentaire over VDB in '99 : "Gevallen voor Sarah" , van Belga Sport, dus dat wordt een pareltje ...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:29 schreef rubbereend het volgende:
aha een dame was dus zn doping tijdens de Vuelta in '99
leuk interview even terug op de VRT
Trouwens, als je nu eens bekijkt wie hij toen op die muur allemaal voorbij vloog alsof ze stilstonden : Heras, Jiminez, Ullrich, Zarrabeita, De Galdeano, ... De volledige wachtkamer van Fuentes kon z'n wiel niet houden. Prachtig toch ?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:32 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat is toch al een tijdje bekend?
Dat 'ie eerst niet mocht maar toen 'ie zei dat 'ie de volgende dag zou gaan winnen vonden ze het ineens helemaal goed
En dan nog winnen ook
die beelden die ze alvast lieten zien belove veel jaquote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maandag trouwens om 22h10 op Canvas een documentaire over VDB in '99 : "Gevallen voor Sarah" , van Belga Sport, dus dat wordt een pareltje ...
Jaahaa, dat waren nog eens de tijden. De tijden dat er ondertiteling nodig was om het Nederlands van 'm te begrijpenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Trouwens, als je nu eens bekijkt wie hij toen op die muur allemaal voorbij vloog alsof ze stilstonden : Heras, Jiminez, Ullrich, Zarrabeita, De Galdeano, ... De volledige wachtkamer van Fuentes kon z'n wiel niet houden. Prachtig toch ?
Dat ik het aan het einde van vorig seizoen al. In een reportage over 'm van een paar minuutjes.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar ben ik trouwens de enige die toen je hem net zag zitten in De Laatste Show een vleugje het idee kreeg dat hij komend voorjaar misschien echt wel nog eens terug iets zou kunnen uitrichten ... ?
Dat valt mij ook op , misschien was een terugkeer bij Jef Braeckevelt (uiteindelijk toch degene die hem destijds gelanceerd heeft) zeker geen slechte zaak voor hem ...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:48 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat ik het aan het einde van vorig seizoen al. In een reportage over 'm van een paar minuutjes.
Zat 'ie heel rustig en tevreden met zichzelf. Geen grote bek enzo (later wel weer in de Humo, maar ach).
Maar ja, ik ben dan ook een echte 'VDB-believer'
Ennn, hij heeft deze winter nog geen enkel griepje of wat dan ook gehad.
ik durf dat bijna niet toe te gevenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar ben ik trouwens de enige die toen je hem net zag zitten in De Laatste Show een vleugje het idee kreeg dat hij komend voorjaar misschien echt wel nog eens terug iets zou kunnen uitrichten ... ?
Op zich niet zoveel speciaals, maar hij voelde zich goed, zegt dat hij in jaren nog nooit zo goed de winter is uitgekomen , hij woont trouwens terug bij zijn ouders nu en probeert het verleden te vergeten.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 01:29 schreef -skippybal- het volgende:
Wat zei 'ie allemaal dan? Ik kijk De Laatste Show al niet meer sinds het vertrek van Mark Uyhterhoeven
Ah, een nieuwe erbij voor in je sigquote:Op vrijdag 18 januari 2008 01:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
.
Maar het opvallendste vond ik zijn commentaar en 'advies' voor de jonge Steven Defour, die zopas de Belgische Gouden Schoen won en daar ook zat: Dat Steven vooral niet voor het geld moet kiezen en zijn eigen geluk boven al de rest moet stellen.
Ik had al een van zijn opvallende uitspraken daarnet uit De Laatste Show erin gezetquote:Op vrijdag 18 januari 2008 01:37 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ah, een nieuwe erbij voor in je sig
Waarvan VDB gisteren zei dat ze ook voor hem geldt ...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 08:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die laatste is een uitspraak van Pantani.
Of dan op zn minst Luik, het WK of Lombardijequote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:22 schreef zjroentje het volgende:
Hij gaat dit jaar gewoon de Tour winnen hoor.
nu is het ook nog niet te doen, vanaf het volk welquote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
FRANK VDB: "IK GING METEEN IN HET ROOD"
Frank Vandenbroucke moest zondag na 50
kilometer opgeven in La Marseillaise.
"Ik was echt slecht", zegt hij in HLN.
"48 km/u reden we gemiddeld het eerste
uur. Ik ging meteen in het rood en kwam
in ademnood. Of er wat sluimert? Nee,
ik ben kerngezond. Op training heb ik
een goed gevoel. Tja, ik ben geen 20
jaar meer, zeker? En misschien hebben
mijn benen een rittenwedstrijd nodig."
Vanaf woensdag rijdt Vdb de Ster van
Bessèges, vijf dagen in Zuid-Frankrijk.
"Aanklampen, niet te veel forceren en
uitrijden. Met mij weet je nooit: het
kan in 2 dagen tijd omslaan", zegt hij.
Was vorig jaar de finale van Parijs-Brussel niet z'n moment of fame?quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:35 schreef Bartoli het volgende:
vandaag tenminste uitgereden, en zijn doel besseges uitrijden en wdstrijd km malen. geen paniek. we mogen blij zijn als we hem in die belgische klassiekers op zijn minst 1x zien in de finale
quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Gewoon een kwestie van het juiste infuus vinden ...
http://www.sporza.be/cm/s(...)etbalmakelaar_wordenquote:FIFA verwacht straks Frank Vandenbroucke
Frank Vandenbroucke doet er alles aan om de sportwereld te blijven verrassen. Op en naast de fiets. In het wielermagazine Cyclo Sprint onthult hij wat zijn doel is na zijn carrière. "Ik wil voetbalmanager worden", zegt hij.
"Na de klassiekers ga ik me voorbereiden op het FIFA-examen van spelersmakelaar", zegt Vandenbroucke.
(Belga)
"Ik heb er al met mijn manager, Paul De Geyter, over gesproken. Hij ziet mijn plannen wel zitten."
Maar kent de renner van Mitsubishi iets van voetbal? "Ik ben een hevige supporter van Anderlecht."
En waarom waagt hij zich niet aan een job als ploegleider van een wielerploeg? "Zo iemand moet kunnen brullen en dat kan ik niet", toont hij zelfkennis.
quote:Vandenbroucke genoemd in cocaïnezaak
BRUSSEL - De Belgische wielrenner Frank Vandenbroucke wordt weer genoemd in een Belgische drugszaak. Dat schrijft de krant Het Laatste Nieuws.
De wielrenner kwam eerder tijdens zijn carrière in opspraak toen hij werd verdacht van doping- en drugsgebruik, wat hij later ook toegaf. Hij probeerde ook tot twee keer toe met slaappillen en amfetamines zelfmoord te plegen.
Volgens Het Laatste Nieuws zou de 33-jarige profrenner van Mitsubishi-Jartazi begin dit jaar cocaïne hebben gekocht bij een dealer in het Vlaamse Wielsbeek. Vandenbroucke's manager Patrick Stallaert wil nog geen uitspraken doen over deze zaak.
quote:Vandenbroucke weg bij Mitsubishi
Uitgegeven: 18 april 2008 9:05
BRUSSEL - De wegen van wielerploeg Mitsubishi-Jartazi en renner Frank Vandenbroucke zijn gescheiden. De 33-jarige renner en de leiding van het team besloten donderdag in onderling overleg hun contract te beëindigen.
Vandenbroucke werd twee weken geleden op non-actief gezet door zijn ploeg, nadat media hadden gemeld dat de Belg begin dit jaar cocaïne had gekocht. De wielrenner ontkende dit stellig en zei volledige medewerking te verlenen aan het onderzoek.
Vandenbroucke begrijpt dat een wielerteam een inactieve renner niet gewoon op de loonlijst kan laten staan”, aldus een verklaring van Mitsbusihi-Jartazi. De wielerploeg zegt begrip te hebben voor de situatie van de Belgische renner en hem de tijd te geven om de zaak te verwerken.
(c)ANP\
Joost pleasequote:Op vrijdag 18 april 2008 19:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Iemand een pronostiekje wanneer we hem ergens onder een trein, op de bodem van een kanaal, met een overdosis in de goot, ... terugvinden ?
Reëel scenario hoor ....quote:
quote:VDB: Wie klasse heeft, mag je nooit afschrijven. Het wordt moeilijk maar t'is nog altijd mogelijk
Maar hij is natuurlijk (itt bv een Thomas Dekker nog) op een bepaald moment wél de beste ter wereld geweest.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:43 schreef marcodej het volgende:
Tsja, Frank. Totaal de weg kwijt geraakt door zijn grootheidswaanzin en dwang om te beste te zijn...
Hij deed mij afgelopen week in Holland Sport héél erg aan de VDB bij zijn eerste come-back denken eigenlijk ...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 00:03 schreef Tommeke het volgende:
Waarom de vergelijking met Dekker? Die heeft ook een grote bek, maar is over het algemeen wel realistisch in z'n uitspraken.
Briljante docu, inderdaad. Ik heb net weer iets van 5-6 keer dat 'La Redoute momentje' bekekenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Maar hij is natuurlijk (itt bv een Thomas Dekker nog) op een bepaald moment wél de beste ter wereld geweest.
Op youtube staat trouwens nog altijd een gewéldige documentaire over hem van dit voorjaar ...
(waarin je ook ziet dat het gewoon de cofidisploeg is die hem kapot heeft gemaakt.)
quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:03 schreef Neontetra het volgende:
Weer een artikel op Sporza over Frank:
Frank Vdb: "Wil het nog een keer proberen"
http://sporza.be/cm/sporz(...)enkt_nog_aan_koersen
Met zijn talent ? Hij is in staat Armstrong naar huis te rijden in de Tour straks ...quote:
Ik blíjft erop hopenquote:
Ik vreemd genoeg ook. VDB had alles wat de renners in het huidige peloton missen ...quote:
Als zijn chauffeur misschien.quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Met zijn talent ? Hij is in staat Armstrong naar huis te rijden in de Tour straks ...
Goed opgemerktquote:Op maandag 6 oktober 2008 23:19 schreef -skippybal- het volgende:
Lefevere heeft een vervanger nodig voor Schumacher.
We zien het al voor ons : "Ik ga de Tour winnen" De Tour of Qinhai Lakequote:Op maandag 6 oktober 2008 23:17 schreef Neontetra het volgende:
- Rock Racing (Michael Ball staat meestal wel open voor een stuntje en wat publiciteit)
Idd, blijkbaar wordt ie nog steeds als held gezien.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:38 schreef Ericr het volgende:
Dat zo'n basket case nog fans heeft, opmerkelijk.
Pantani had toch ook nog fans in de tijden dat hij op een stuk vals plat zowat als eerste uit het peloton moest lossen en er 8 ploeggenoten op hem moesten wachten?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:38 schreef Ericr het volgende:
Dat zo'n basket case nog fans heeft, opmerkelijk.
Pantani is dan ook een cultheld, VDB heeft maar 1 a 2 jaar echt wat laten zien. Bij Pantani kon je nog een bevlieging verwachten, ook na slechte tijden. Bij VDB moet toch wel duidelijk zijn dat er nooit meer goede tijden komen. 8 jaar geen platte prijs gereden, kansloze comeback dus.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Pantani had toch ook nog fans in de tijden dat hij op een stuk vals plat zowat als eerste uit het peloton moest lossen en er 8 ploeggenoten op hem moesten wachten?
Bwah en toch, bij het enige moment dat hij écht serieus aan een comeback leek te werken , in 2003 , werd hij meteen terug 2de in de Ronde van Vlaanderen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Pantani is dan ook een cultheld, VDB heeft maar 1 a 2 jaar echt wat laten zien. Bij Pantani kon je nog een bevlieging verwachten, ook na slechte tijden. Bij VDB moet toch wel duidelijk zijn dat er nooit meer goede tijden komen. 8 jaar geen platte prijs gereden, kansloze comeback dus.
Poging 23...quote:Op maandag 6 oktober 2008 23:03 schreef Neontetra het volgende:
Weer een artikel op Sporza over Frank:
Frank Vdb: "Wil het nog een keer proberen"
http://sporza.be/cm/sporz(...)enkt_nog_aan_koersen
Sporza.bequote:Trekt Frank Vandenbroucke naar Revor?
zo 12/10/08 - Een gerucht opgepikt door onze man in Ruddervoorde én door Tom Vannoppen, die als cocommentator voor de tv op de Superprestigecross was: Frank Vandenbroucke zou volgend jaar bij de Revor-ploeg rijden.
Revor is de ploeg van veldrijder Ben Berden, waar vanaf januari ook Erwin Vervecken bij rijdt.
Vandenbroucke, die dit seizoen bij Mitsubishi-Jartazi reed, vertelde enkele weken geleden dat hij het nog één keer wil proberen.
Haha, Frank in de blubber? Volgens mij rijdt revor ook een wegprogramma, maar ik vraag me af of dat veel voor zal stellen.quote:
Bron/source : tt één - HNB.quote:[14-10-08] "Als Frank voortdoet, krijgt hij kans "
Het gerucht dat Frank Vandenbroucke in 2009 zou uitkomen voor het wielerteam van Revor, werd eerst nog ontkend. Nu zegt manager Jeroen Van der Spinnen in HLN dat hij Vandenbroucke wel volgt.
"Frank woont nu bij een goeie vriend van mij en ik zie hem dus wel een paar keer per week", zegt Van der Spinnen. "Hij leeft echt als een pater. Naast drie uur fietsen, gaat hij ook nog eens dagelijks zwemmen en fitnessen."
"Ik ken Franks verleden en weet dat de weg nog lang is. Maar als hij zo voortdoet, dan kan hij in januari misschien een kans krijgen bij Revor."
Bron: tt eenquote:[05-11-08] Frank op weg naar Cinelli
Het staat zo goed als vast dat Frank Vandenbroucke zijn rentree maakt in het peloton bij het Italiaanse Cinelli. "Het moet enker nog rond geraken met de Belgische cosponsor", zegt Nico Mattan.
"Cinelli wil graag in zee gaan met Vandenbroucke, maar het heeft wel nog een sponsor nodig om dat te kunnen betalen. Bovendien wil het met een Belgische sponsor voet aan de grond krijgen in de Belgische en Franse wedstrijden."
"Ik weet zelf niet over welke sponsor het gaat, maar het is niet Mitsubishi", zegt Mattan aan Sporza. "Het is iemand die Frank kent. Hij heeft het geregeld"
Mattan : "Al met veel renners gepraat".
Mattan wordt zelf ploegleider van de "nieuwe" ploeg voor het Belgische en Franse werk. "We hebben nog een zestal renners nodig, maar ik heb zeker al met 20 renners gesproken", zegt Mattan.
"Er zijn nog veel goeie renners op de markt. Ik streef naar een mix van jong en oud. Ik wil enkele neoprofs de kans geven met daar dan een ervaren wegkapitein bij, zoals een Bert Roesems."
"Maar we moeten ook nog een of twee renners hebben die het kunnen afmaken. Ik denk dan aan een Tombak, een Casper of een Van Dijk. Ik vermoed dat we donderdag of vrijdag meer zullen weten."
quote:Op woensdag 5 november 2008 18:37 schreef Neontetra het volgende:
"Cinelli wil graag in zee gaan met Vandenbroucke, maar het heeft wel nog een sponsor nodig om dat te kunnen betalen.
m.a.w VDB is nog steeds een dure renner?quote:
Nu goed , je krijgt natuurlijk gegarandeerde persaandacht als ploeg als je hem aantrekt ...quote:Op woensdag 5 november 2008 18:48 schreef Neontetra het volgende:
[..]
m.a.w VDB is nog steeds een dure renner?
Ongelofelijk eigenlijk! En ik maar denken dat hij met een broek en een shirt tevreden moet zijn.
quote:Vandenbroucke: "Cinelli wordt top"
Filmpje:
http://www.sporza.be/cm/s(...)_VDB_Mattan_Cinelli#
zo 23/11/08 - Nico Mattan en Frank Vandenbroucke worden herenigd bij de Cinelli-ploeg. Vandenbroucke kijkt er al naar uit. "We willen dat Frank gelukkig is", zegt Mattan. "En dat hij start."
Nico Mattan en Frank Vandenbroucke ontvouwden voor Sportweekend hun plannen.
"Ik geloof dat het een mooi project kan worden", zegt de 34-jarige Vandenbroucke in Sportweekend.
"Cinelli wordt top. Ons imago zal heel mooi zijn. Wij willen de beste fietsen en de beste kledij."
"Sportief wordt het afwachten. Misschien heb ik nog een mooie toekomst na een goede voorbereiding."
"Zeges verwacht ik niet van Frank", zegt ploegleider Mattan (foto).
"Bij ons heeft hij geen stress. Wij willen dat Frank gelukkig is. En we willen hem zien starten."
VDB: "Wij willen samen oud worden"
"Dit is een project voor de toekomst", vertelt Frank Vandenbroucke. "Ik ben er 34 en denk ook aan het leven na mijn carrière als wielrenner."
"Ik wil nog één keer proberen om te presteren als renner. Ik heb diep gezeten en heb niks te bewijzen aan de mensen, maar er is nu evenwicht in mijn leven. Ik wil niks overhaasten en wacht ook af of mijn knie het zal houden."
"We gaan bescheiden aan dit verhaal beginnen, maar wel heel professioneel werken. Ik ben trots op onze ploeg en wil nog jaren met Nico samenwerken. Wij willen samen oud worden."
Het zal al wel niet gebeuren omdat ze al niet eens zullen mogen starten , maar stel je eens voor dat het seizoen begint en hij rijdt - al dan niet kapot gespoten - iedereen glashard naar huis in de Omloop het Volk. Hoe fantastisch zou dat eigenlijk wel niet zijnquote:
Ach, ik mis eigenlijk nog wel zo'n renner in het huidige peloton. Koersgewijs bedoel ik dan. Iemand die zo zot is aan te kondigen waar en wanneer hij de tegenstand naar huis zal vlammen en dat dan nog eens drie tanden groter doet dan waarop hij het snelst zou wegrijden "omdat dat meer indruk maakt op de tegenstand"quote:Op maandag 24 november 2008 00:16 schreef -skippybal- het volgende:
De nieuwe aankomst is iig op maat voor 'm gemaakt.
quote:"Echt goeie" Vdb moet debuut uitstellen
Het competitiedebuut van Frank Vandenbroucke voor Cinelli is weer uitgesteld. De organisator van de GP van de Etruskische kust in Italië gaf geen startrecht aan het team dat nog wacht op een licentie. Die wedstrijd vindt zaterdag plaats.
Het debuut van Cinelli, waar naast Vandenbroucke ook Bert Roesems voor rijdt, was eerst gepland voor de Vuelta al Tachira, een rittenwedstrijd in Venezuela. Maar dat ging niet door. Ook in de Ronde van de Middellandse Zee is het team van ploegleider Nico Mattan niet welkom.
Vandenbroucke vliegt nu noodgedwongen terug naar Calpe, Spanje, om te trainen.
"Dus zal Frank enkel de Trofeo Laigueglia van 21 februari in de benen hebben als voorbereiding op Kuurne-Brussel-Kuurne", zegt Nico Mattan.
"Vandenbroucke is echt goed, dat zegt ook zijn vader", vertelt Mattan in Het Nieuwsblad.
"Alleen krijgt hij stress omdat hij nergens mag fietsen, terwijl de anderen aan de slag zijn in de Ronde van Qatar of de Tour Down Under al gereden hebben."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |