abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21970464

VDB keert weer terug in het peleton. Na een moeilijke tijd gaat hij nu koersen voor MrBookmaker.com, waarvoor hij waarschijnlijk vrijdag al kan starten.
quote:
Frank Vandenbroucke mag niet blijven bij Fassa Bortolo. Maar hij heeft al een nieuwe werkgever gevonden: het Belgische MrBookmaker.com. Vandenbroucke tekent wellicht maandagavond een contract voor de rest van het seizoen en hoopt dat hij volgende week al voor zijn nieuwe ploeg mag rijden. Hoe dan ook, één succesje is al binnen: in het criterium van Zwevegem was hij de snelste.

Ook bij Fassa Bortolo heeft Frank Vandenbroucke niet gebracht wat de ploegleiding verwachtte. Na een vrij goede seizoensstart bakte de Belg er niets meer van.

Toen Vandenbroucke in juli het nieuws haalde na een uit de hand gelopen familieruzie, liet manager Giancarlo Ferretti al verstaan dat hij dergelijke negatieve publiciteit wilde mijden. En dus kreeg Vdb te horen dat zijn toekomst niet bij de Italiaanse ploeg lag.

Het "enfant terrible" van het Belgische wielrennen moest echter niet lang zoeken naar een nieuwe werkgever. MrBookmaker-Palmans is al de achtste ploeg voor Vandenbroucke, sinds hij in 1993 als stagiair debuteerde bij Lotto. Daarna reed hij achtereenvolgens bij Mapei, Cofidis, Lampre, Domo-Farm Frites, Quick-Step-Davitamon en Fassa Bortolo.
Zelf ziet Frank de toekomst ook weer zonnig in, na al zijn perikelen.
quote:
"Mijn leven zit weer op het goede spoor en dan kan het snel gaan met mij. De conditie is niet zo slecht als ik verwacht had. Na een zwarte periode zit mijn leven weer op het goede spoor."
.......
Vdb ziet het zitten bij MrBookmaker. "Hier word ik met open armen ontvangen. Kijk, een klein maar leuk detail is dat er een spandoek hing over de snelweg met "Welcome home Vdb" en de vermelding van de sponsor. Zoiets doet deugd."
.......
"Maandag ging ik in Zwevegem mijn rugnummer ophalen. De mensen gaven me schouderklopjes en toen ik won was iedereen door het dolle heen. Die dingen maken mee heel gelukkig."
Het zal me allemaal benieuwen hoe het nu gaat verlopen met deze, toch wel erg talentvolle, coureur. Gaat hij dan eindelijk koersen winnen of staat hij binnen 3 maanden weer met een pistool te zwaaien?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 september 2004 @ 15:48:56 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_21970611
op de belg zit hij vandaag mee commentaar te geven en nu hebben beide heren een persoonlijk gesprek over vdb
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_21970838
strax eens op video beluisteren, mss doet hem dit wel goed
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 september 2004 @ 16:00:24 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_21970907
hij was heel open en lijkt duidelijk sterker nu...... dus misschien zou t toch weer gaan lukken met hem
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 15 september 2004 @ 19:00:01 #5
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_21975145
Puik topic
pi_21988364
De bluf is er nog steeds.
quote:
Was het die typische arrogantie? Hoogmoed? Of gewoon pure eerlijkheid? In de VRT-live-uitzending van de GP Wallonië zei Frank Vandebroucke dat hij mee wil naar het WK in Verona.

"Waarom niet? Ik kan met mijn ervaring en parcourskennis de jongeren iets bijbrengen. Drie weken geleden wist ik niet dat ik me nu zo goed zou voelen, maar het kopje wil mee. En dan gaat het snel bij mij", zei Vandenbroucke, ambitieus en voortvarend als altijd.

De kersverse Mr.Bookmaker-renner jaagt zo bondscoach José De Cauwer op die donderdag zijn selectie bekendmaakt.
Al lijkt de kans zowat nihil.
quote:
Bondscoach José De Cauwer lijkt niet geneigd om in te gaan op de woorden van Vandenbroucke: "Als we Frank willen helpen, moeten we hem gerust laten".

"Van een selectie voor het WK kan uiteraard geen sprake zijn". Klaar en duidelijk is het. De Cauwer wil de eeuwige belofte duidelijk niet mee. "Meer commentaar wil ik daar dan ook niet op geven", zo besloot hij.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 september 2004 @ 13:45:17 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_21992387
en hij zit definitief niet bij e WK selectie
DeLuna vindt me dik ;(
pi_21994673
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:45 schreef rubbereend het volgende:
en hij zit definitief niet bij e WK selectie
Wat jammer nou.
  maandag 20 september 2004 @ 16:42:42 #9
30919 mitt
Michael Corleone
pi_22084406
Ik had echt de schijt aan hem toen hij goed was, en nu het slecht met hem gaat hoop ik dat hij tot grootse daden komt, toch wel apart.

Toen hij LBL won dacht ik nog dat hij degene was die de klassiekers zou gaan beheersen, toch jammer dat het zo is gelopen.

En die uitspraken , hij is redelijk de weg kwijt.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 12:19:47 #10
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_22721181
Frank Vandenbroucke heeft dit weekend de Cyclocross meegereden en staat nu achtste in de puntenkoers op de zesdaagse van Amsterdam. Hij keert wel terug volgend jaar, hopelijk vindt hij nog een pro tour ploegje.
pi_22721561
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 12:19 schreef placebeau het volgende:
Frank Vandenbroucke heeft dit weekend de Cyclocross meegereden en staat nu achtste in de puntenkoers op de zesdaagse van Amsterdam. Hij keert wel terug volgend jaar, hopelijk vindt hij nog een pro tour ploegje.
niet te hoog van stapel lopen. Laat hem maar eerst een jaar bij mrBookmaker waar die nu rijdt rijden. Laat hem daar opnieuw wedstrijden rijden en mag die laten zien dat hij het nog kan. Maar verwacht vooral in het begin niet te veel lijkt me. Als die daarna alsnog presteerd zou ik hem als pro-tour ploeg in 2006 hem pas een contract aanbieden. Nu de schone taak van Hilaire en Charel om hem in het gereel te houden (moet die zelf wel meewerken).

Heb er vertrouwen in.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 12:37:27 #12
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_22721622
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 12:34 schreef Bartoli het volgende:

[..]

niet te hoog van stapel lopen. Laat hem maar eerst een jaar bij mrBookmaker waar die nu rijdt rijden. Laat hem daar opnieuw wedstrijden rijden en mag die laten zien dat hij het nog kan. Maar verwacht vooral in het begin niet te veel lijkt me. Als die daarna alsnog presteerd zou ik hem als pro-tour ploeg in 2006 hem pas een contract aanbieden. Nu de schone taak van Hilaire en Charel om hem in het gereel te houden (moet die zelf wel meewerken).

Heb er vertrouwen in.
Ik verwacht dat hij er in het voorjaar al zal staan. Dat zijn zijn wedstrijden. Vorig jaar was hij ook goed, maar niet subliem. Hopelijk krijgt mrboomaker genoeg wild-cards.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 12:43:07 #13
30919 mitt
Michael Corleone
pi_22721740
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 12:37 schreef placebeau het volgende:

[..]

Ik verwacht dat hij er in het voorjaar al zal staan. Dat zijn zijn wedstrijden. Vorig jaar was hij ook goed, maar niet subliem. Hopelijk krijgt mrboomaker genoeg wild-cards.
Idd, want het lijkt me toch niet dat een Pro-Tour ploeg hem nog wIl hebben.
pi_22722289
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 12:43 schreef mitt het volgende:

[..]

Idd, want het lijkt me toch niet dat een Pro-Tour ploeg hem nog wIl hebben.
voorlopig niet, eerst weer presteren en mentaal overeind zien te blijven. daarna kan het wel weer
pi_22767437
Hij doet het niet onaardig in de Zesdaagse van Amsterdam.
pi_23646237
quote:
Vrouwe Justitia heeft de zaak van Frank Vandenbroucke besproken. Een werkstraf is het voorstel van de Dendermondse rechtbank.

Het parket van Dendermonde heeft een alternatieve straf voorgesteld voor Frank Vandenbroucke. Mogelijk krijgt de wielrenner van MrBookmaker.com een werkstraf.

De verdediging van Frank Vdb pleitte dat de strafrechtbank niet bevoegd was om Vandenbroucke te veroordelen, omdat hij eerder al een tuchtsanctie opliep.

De rechtbank velt een vonnis op maandag 6 december. In februari 2002 werden bij Vdb thuis dopingproducten gevonden (epo, morfine, amfetamines, hormonen). Hij werd daarvoor al geschorst door de Vlaamse Gemeenschap. Twee keer straffen kan niet, zeggen zijn advocaten.

Bron: http://www.vrtnieuws.net/(...)cht/index.html
pi_23646371
Die taakstraf wordt wss wat scholen afgaan om de gevaren etc etc endergelijke van Doping en andere producten te gaan uitleggen
pi_23797946
quote:
Frank Vandenbroucke is veroordeeld
tot een werkstraf van 200 uur voor het
bezit van verboden middelen.

Bij een huiszoeking in 2002 werden bij
de Belg verboden hormoonpreparaten en
dopingmiddelen gevonden.Hiervoor werd
hij door de disciplinaire commissie van
de Vlaamse Gemeenschap al zes maanden
geschorst.

De verdediging meende dat de rechtbank
niet bevoegd was om Vandenbroucke te
veroordelen omdat hij al gestraft was,
maar de rechter oordeelde dat die straf
het toepassen van de federale drugswet
niet in de weg stond.
pi_23908457
Ik vind het een goede zaak dat het wieleridool van de Belgische wielerjeugd aan wordt gepakt. Misschien dat dit het gedrogeerde Belgische jeugdpeleton eens aan het denken zet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28189111
Geen werkstraf maar een dikke boete voor onze narcistische, drugsdealende Belgische vriend.
pi_28189705
Ik vind het allemaal wat te ver gaan. Alles wat die nu als veroordeling krijgt te horen staat tot geen verhouding met wat die gedaan heeft. 250.000 euro ipv 200 uur werkstraf dat is een uurloon van 1250 euro. Dat staat toch niet in verhouding met elkaar

Het is zoals De Geyter zegt omdat hij Wielrenner is en zo beroemd is profiteren ze ervan en maken ze hem met de grond gelijk. Terwijl zo'n andere crimineel die oude vrouwtjes afperst etc. of een tal van andere criminelen met een zwaarder delict er beter vanaf komen.

Klassejustitie dat is het gewoon . Ben het in grote lijnen met de uitleg van De Geyter eens.
pi_28273227
heeft ie nog uitslagen gereden de laatste tijd?
pi_28273641
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:38 schreef Chepke het volgende:
heeft ie nog uitslagen gereden de laatste tijd?
Was wel op de goede weg laatste weken totdat die in Picardie viel en zijn pols blesseerde. Heeft afgelopen week in brussel-ingooigem zijn rentree gemaakt.
  maandag 27 juni 2005 @ 15:10:41 #24
67089 Gillingham
The horror...
pi_28274145
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:11 schreef Bartoli het volgende:
Ik vind het allemaal wat te ver gaan. Alles wat die nu als veroordeling krijgt te horen staat tot geen verhouding met wat die gedaan heeft. 250.000 euro ipv 200 uur werkstraf dat is een uurloon van 1250 euro. Dat staat toch niet in verhouding met elkaar

Het is zoals De Geyter zegt omdat hij Wielrenner is en zo beroemd is profiteren ze ervan en maken ze hem met de grond gelijk. Terwijl zo'n andere crimineel die oude vrouwtjes afperst etc. of een tal van andere criminelen met een zwaarder delict er beter vanaf komen.

Klassejustitie dat is het gewoon . Ben het in grote lijnen met de uitleg van De Geyter eens.
Ik vind het wel ok dat topsporters een veel hogere boete krijgen dan Jan Modaal, ze verdienen immers ook veel meer geld. Anders is de straf in ieder geval geen motivatie om geen overtreding te maken. Bij een boete van een paar duizend euro lachen ze zich kapot.
What's it going to be then, eh?
pi_28275932
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:10 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ik vind het wel ok dat topsporters een veel hogere boete krijgen dan Jan Modaal, ze verdienen immers ook veel meer geld. Anders is de straf in ieder geval geen motivatie om geen overtreding te maken. Bij een boete van een paar duizend euro lachen ze zich kapot.
Nou en? mensen zijn mensen of ze nu miljoenen verdienen of maar modaal leven. Een echte crimineel komt er bij wijze van spreken nog goedkoper af dan iemand die aan de pot belge zit
pi_28279014
Ik denk niet dat VDB al te veel geld heeft hoor
  maandag 27 juni 2005 @ 17:53:43 #27
67089 Gillingham
The horror...
pi_28279112
Ik weet ook niet of VDB rijk is, maar als dat wel zo is vind ik het wel terecht en anders is het inderdaad niet echt eerlijk.

Een echte crimineel moet nog altijd de gevangenis in, daar hoeft VDB niet bang voor te zijn.
What's it going to be then, eh?
pi_28293845
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:13 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Nou en? mensen zijn mensen of ze nu miljoenen verdienen of maar modaal leven. Een echte crimineel komt er bij wijze van spreken nog goedkoper af dan iemand die aan de pot belge zit
Doen zoals ze in Finland doen. Boetes betalen aan de hand van het inkomen.
pi_28293984
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:30 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Doen zoals ze in Finland doen. Boetes betalen aan de hand van het inkomen.
Dat systeem gaat ook nergens over. Dan raken alle verhoudingen zoek.
pi_28313650
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:38 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat systeem gaat ook nergens over. Dan raken alle verhoudingen zoek.
Ik vind het wel een goed systeem eerlijk gezegd, maar nu gaan we toch wel offtopic.
pi_41139320
Francesco del Ponte gespot in Italië in wedstrijd voor liefhebbers! Frank is een van de grootste flitsers in het wielrennen en hij verdient respect!

Hier de link: http://www.vrtnieuws.net/(...)za_start/index.shtml

Gewoon geniaal!

pi_41140081
met de foto van Boonen op zijn pasje

directe link:http://www.vrtnieuws.net/(...)_vdb_grap/index.html
"It's a poor excuse, I know. But it helps me remember... and I need to remember..." | Last.FM
pi_41140996
Dit wil toch zeggen dat hij nog niet opgegeven heeft na zijn ontslag bij Unibet en de conditie wil blijven onderhouden! Op zich betekent het weer een vooruitgang want de voorgaande jaren was hij zonder twijfel weer in een depressie gevallen.

Maar al bij al blijft het wachten op niets vrees ik.

Hoewel ik het hem vanharte gun!
pi_41142961
Was de hond ook mee naar Italie of was die ziek (als een hond)
pi_41145558
Francesco del Ponte -O_
pi_41147198
Wat een malloot, die gast hoor niet thuis in dat soort wedstrijden.
pi_41149144
Ik geloof niet zoveel van dat verhaal. Ik zie daar al die mennekes van 16/17 daar in dat peloton al kijken... Ook met die foto van Boonen. Schitterend verhaal natuurlijk wel.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:05:33 #38
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_41154261
quote:
MILAAN - Frank Vandenbroucke blijft verbazen. De voormalige Belgische topwielrenner, de afgelopen jaren verwikkeld in diverse (doping)schandalen, blijkt vorige week onder een valse naam te hebben deelgenomen aan een juniorenwedstrijd in Noord-Italië.

Nog opmerkelijker: Vandenbroucke gebruikte bij zijn inschrijving een foto van wereldkampioen Tom Boonen. Dat meldde de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport donderdag. In Italië rijden alle leeftijdscategorieën van 19 tot 39 jaar door elkaar in één peloton. Vandenbroucke kreeg als junior rugnummer 6 opgespeld. In de slotfase demarreerde de Belg. Toen hij in de slotkilometer werd teruggepakt, sloeg VDB linksaf om naar huis te fietsen.

Vandenbroucke stond dit seizoen onder contract bij de Belgische formatie Unibet.com. Nadat de ploegleider wekenlang geen contact met de coureur had gekregen, besloot de ploeg de overeenkomst met de Belg af te kopen. Om de verveling tegen te gaan, blijkt VDB zich nu uit te leven in juniorenkoersen.
Die jongen kan het vergeten lijkt me...
Ongelovelijk dit.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:54:04 #39
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_41155263
De nieuwe Tom Boonen. Prachtig.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:19:46 #40
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41155828
Ik las het net in de krant. Die gast krijgt het steeds verder te pakken. Psycholigisch gewoon een wrak. Zullen binnenkort wel weer horen dat 'ie ruzie heeft met z'n vrouwen zelfmoord wilt plegen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_41158363
Die man is echt niet helemaal honderd
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:06:15 #42
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_41159031
En het was hem weldegelijk , er stond in de krant een foto uit die koers met hem ...

Hij logeert trouwens bij een of andere dokter daar in dat dorp ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:07:15 #43
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41159075
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En het was hem weldegelijk , er stond in de krant een foto uit die koers met hem ...

Hij logeert trouwens bij een of andere dokter daar in dat dorp ...
Welke krant??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:16:42 #44
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_41159404
VRT - nieuws
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:18:10 #45
pi_41159463
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:07 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Welke krant??
Het laatste nieuws ... Inclusief foto van zijn inschrijvingskaart met daarop foto van de jonge Tom Boonen
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:18:12 #46
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_41159465
Frankie heeft humor!! Spijtig dat hij het niet echt gemaakt heeft. Een van mijn favoriete wielrenners. Ik hoop dat hij toch weer snel kan rijden bij een nieuwe ploeg!!

FRANK IS DE MAN!!!!!!!!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:21:29 #47
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41159566
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:18 schreef AcidBurner het volgende:
Frankie heeft humor!! Spijtig dat hij het niet echt gemaakt heeft. Een van mijn favoriete wielrenners. Ik hoop dat hij toch weer snel kan rijden bij een nieuwe ploeg!!

FRANK IS DE MAN!!!!!!!!
Het is maar wat je humor noemt. De man is een halve sociopaat.
LastFM
pi_41160217
!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:47:55 #49
pi_41163024
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:50:51 #50
pi_41163126
Die Davide Posca was trouwens blijkbaar in 2001 nog een van de 18 "verdachten" in het dopingproces van Brescia , wat later in de doofpot terecht kwam.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:06:07 #51
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41163679
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[afbeelding]
Geboortejaar is 75. Hoe kun je nu op je 30e/31e meedoen met de junioren
LastFM
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:08:29 #52
pi_41163768
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:06 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Geboortejaar is 75. Hoe kun je nu op je 30e/31e meedoen met de junioren
het zijn amateurskoersen hé, dat zal wel slaan op de lengte van de koers ?

Ik ontdek trouwens net dat ons wonderkindje zelf van 1974 is ! Die wordt 32 al dit jaar ...
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:10:32 #53
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41163822
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

het zijn amateurskoersen hé, dat zal wel slaan op de lengte van de koers ?

Ik ontdek trouwens net dat ons wonderkindje zelf van 1974 is ! Die wordt 32 al dit jaar ...
Z'n goude periode dus

Volgend jaar komt 'ie gewoon terug met Omloop, Parijs-Nice, M-SR, RvV, AGR, WP, LBL, top10 in Tour met minimaal één etappe, CSS, top 10 vuelta met 3 etappes, WK, Zürich en GdL.

Frankse VDB
LastFM
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:14:09 #54
pi_41163939
Mogen Jartazi of Colba Cycling Team die koersen dan rijden ? (zie niet in waar hij anders nog aan een contract zou raken)
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:14:59 #55
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41163962
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Mogen Jartazi of Colba Cycling Team die koersen dan rijden ? :-p (zie niet in waar hij anders nog aan een contract zou raken)
Als ze VDB hebben wel natuurlijk
LastFM
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:45:32 #56
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_41164966
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Mogen Jartazi of Colba Cycling Team die koersen dan rijden ? (zie niet in waar hij anders nog aan een contract zou raken)
Ik gok gewoon dat die volgend jaar in 1 van die 2 ploegen zit.
Jartazi heeft zelfs Francesco Planckaert aangenomen, dan kan VDB er ook wel bij (publiciteit genoeg zo).
Als het Colba wordt dan zien we hem volgend jaar op VT4 'heb je even voor mij' van Frans Bauer zingen
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:53:35 #57
pi_41165222
Ik zie hem nog gewoon bij een Italiaans tweederangsploegje gaan rijden. Aqua & Sapone, Naturino ofzoiets ...
pi_41166068
Tja ... bij een Spaans ploegje zou het wel té opvallend zijn op dit ogenblik!
pi_41166120
Ooit een prachtige renner,hoe gaat dit aflopen?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:32:12 #60
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41166181
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:29 schreef maril het volgende:
Ooit een prachtige renner,hoe gaat dit aflopen?
LastFM
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:33:52 #61
pi_41166228
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:27 schreef mesecina het volgende:
Tja ... bij een Spaans ploegje zou het wel té opvallend zijn op dit ogenblik!
Tja, 3 dopinos is er ook al mee gestopt onlangs ...

Maar Frank zelf ziet het nog zitten hoor ... :
http://www.gazzetta.it/Ci(...)roucke25agosto.shtml

"Torneranno i grandi anni. Posso vincere ancora le grandi corse”
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:35:37 #62
pi_41166267
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:32 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

[afbeelding]
Wie weet , want ook uit de Gazzetta vandaag :

Che cosa fa, qui, in Italia, nel tempo libero?
“Colleziono vini. Sono sommelier. Ho una grande cantina. Vini nobili: Petrus, Mouton Rotschild, Cheval Blanc, Sassicaia. Oppure leggo. L’ultimo libro è Il codice Da Vinci. Non mi è piaciuto. Oppure vado al cinema. L’ultimo che ho visto è bellissimo: Domino”.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:36:31 #63
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41166290
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tja, 3 dopinos is er ook al mee gestopt onlangs ...

Maar Frank zelf ziet het nog zitten hoor ... :
http://www.gazzetta.it/Ci(...)roucke25agosto.shtml

"Torneranno i grandi anni. Posso vincere ancora le grandi corse”
quote:
Il 6 novembre compirà 32 anni. Il tempo è breve.
“Ma io non ho corso molto. Posso essere competitivo fino a 38-40 anni. Come Ekimov, come Tchmil”.
Daar heeft 'ie op zich wel een punt...
quote:
E il doping? Fu la fonte dei suoi guai.
“Il mio ciclismo da quattro anni è fuori da questa logica. Filosoficamente il mio ciclismo è cambiato”.
!
LastFM
pi_41166707
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:36 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

[..]

Daar heeft 'ie op zich wel een punt...
[..]

!
kan iemand het ff vertalen
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:27:13 #65
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_41167434
Ik moest inneens aan het liedje 'QUI' van de Brussels Sound Revolution denken
"VDB... tu ne vas pas crever"
http://www.bide-et-musique.com/song/1742.html

Tja, Frank:
Trop is te veel en te veel is trop
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:30:55 #66
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41167512
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:54 schreef maril het volgende:

[..]

kan iemand het ff vertalen
Eerste dat 'ie nog niet afgesleten is en dat 'ie wel tot z'n 38e-40e kan blijven fietsen op een hoog niveau, Net all Ekimov en Tchmill
En daar heeft 'ie wel aardig gelijk mee naar mijn mening.

Tweede vraag: En de doping? Het begin van de problemen.
Z'n manier van fietsen van de laatste vier jaar is niet meer in die logica ofzo.
Z'n filosofie over het fietsen in nu veranderd.
Halve schuld bekentenis als m'n Italiaans nog is wat het geweest is...
LastFM
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:38:04 #67
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41167702
Hij lijkt ook best trots te zijn dat 'ie Petacchi heeft kunnen meehelpen aan Milaan - San Remo.
En hij begrijpt ook wel dat teams niet echt zitten te wachten op iemand met zijn reputatie. Hij hoopt dat mensen (ploegleiders neem ik aan) kunnen vergeten en dat hij niet meer in de fout gaat.(waar hebben we dat eerder gehoord?)
LastFM
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:53:13 #68
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_41171513
Zijn reactie (in het Nederlands):
http://www.vrtnieuws.net/(...)_grap_bis/index.html
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:55:27 #69
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41171585
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 18:53 schreef Postlezer het volgende:
Zijn reactie (in het Nederlands):
http://www.vrtnieuws.net/(...)_grap_bis/index.html
Heb ik het voor niks vertaald
Hij heeft tenminste wel verstand van wat niet goede boeken zijn!
LastFM
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:58:59 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_41171680
Die is echt de weg kwijt

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:12:43 #71
pi_41172069
Vandenbroucke ontkent dat hij foto Boonen gebruikte

Frank Vandenbroucke heeft in de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport meer uitleg gegeven bij zijn opmerkelijke deelname aan een amateurwedstrijd in Italië.
VDB, die aan de start verscheen onder een valse naam maar werd ontmaskerd, geeft toe dat hij een fout heeft gemaakt. Niettemin bevestigt de Ploegsteertenaar dat hij wil blijven fietsen. Hij is zelfs ambitieus. ,,De grote jaren komen terug."

,,Ik heb opgegeven in die wedstrijd. Aankomen doe ik nooit bij amateurkoersen. Ik wil het wedstrijdverloop niet beïnvloeden. Ik doe het alleen om ritme op te doen", zegt Vandenbroucke, die vorige maand in onderling overleg zijn contract verbrak met Unibet.com.

Dat hij de foto van Tom Boonen zou gebruikt hebben voor zijn deelnameformulier, ontkent VDB ten stelligste. ,,Mocht ik een andere foto hebben gebruikt, zou het zekere niet die van Tom zijn." Over de naam die op het formulier staat, Francesco Del Ponte, zegt de renner: ,,Die naam klopt niet. Als mijn naam correct uit het Nederlands vertaald wordt, is het Francesco Del Pantalone. Broucke betekent in het Nederlands immers broek. Ik weet niet wie hierachter zit, en wil het ook niet weten."

De 31-jarige Vandenbroucke bevestigt ook nog eens dat hij de zwarte periode heeft afgesloten die in 2002 was begonnen door problemen met het gerecht. ,,Ik voel dat mijn lichaam opnieuw sterk is. Sinds een maand fiets ik weer op niveau. Ik weet dat ik opnieuw klassiekers kan winnen. Ik wacht nu op iemand die me vertrouwen geeft", verzekert hij.

Op de vraag of Vandenbroucke soms denkt aan het tragische lot dat Pantani en Jimenez was beschoren, antwoordt hij: ,,Ik loop geen enkel risico. Mijn familie is mijn kracht. Ik fiets met hen en voor hen."
pi_41172747
Eindelijk concurrentie voor Tom Boonen in de Ronde van Vlaanderen!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:44:30 #73
pi_41192803
En wat blijkt ondertussen, de manager/ploegleider van dat amateurteam waarvoor vdb "uitkwam" is niemand minder dan Evgeni Berzin. Die blijkt sinds een tijdje een héél goede vriend van vdb te zijn ...
pi_41194956
And the plot thickens ...
pi_41195674
en er is weer een ploeg zo gek om hem een aanbod te doen. Tuttobici meldt dat Naturino Sapore di Mare hem wel wil inlijven
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:16:52 #76
pi_41197474
Terwijl de Belgische Bond laat weten dat ze hem willen schorsen voor dat "grapje" ...
pi_41197530
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Terwijl de Belgische Bond laat weten dat ze hem willen schorsen voor dat "grapje" ...
Dat dacht ik eigenlijk ook al meteen toen ik het bericht las, dat je geschost kunt worden daarvoor.
pi_41202821
Die moet gewoon opgenomen worden.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:41:17 #79
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41202882
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:39 schreef zjro entje het volgende:
Die moet gewoon opgenomen worden.
... bij een topploeg
LastFM
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:33:48 #80
pi_41299134
En volgens Italiaanse bronnen heeft Frank Vandenbroucke afgelopen zondag getekend bij Acqua E Sapone
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:40:16 #81
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_41299309
.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_41299657
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En volgens Italiaanse bronnen heeft Frank Vandenbroucke afgelopen zondag getekend bij Acqua E Sapone
wildcard voor de ronde van italie is binnen
pi_41300762
Hoeveel jaar verheug ik mij nu reeds op een terugkeer van VDB in het wielrennen?!

En alweer kijk ik er naar uit!

pi_41302159
Bij hem denk ik altijd ... dat doping zo'n verschil kan maken.
pi_41323654
Bij de jeugd reed hij al iedereen naar huis! ( Beetje Valverde-type ) Zou hij dan van in het begin gepakt hebben? Nee ... hij is gewoon een klasbak die bij de overstap naar de profs geconfronteerd werd met tegenstanders die niet 'clean' reden en dat pastte niet bij VDB's winnaarsmentaliteit! En dan neem je verkeerde beslissingen natuurlijk ...
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:37:45 #86
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_41325235
Grappig om te zien dat mensen nog steeds geloven in VDB. Keer op keer krijgt hij kansen die hij daarna glansrijk weet te verpesten. Dom als een ploegleider hem nog een contract aan wil bieden. De tijd van VDB is voorbij, hij mag zijn dagen gaan slijten bij de psycholoog...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:42:19 #87
pi_41325450
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:37 schreef 4-elements het volgende:
Grappig om te zien dat mensen nog steeds geloven in VDB. Keer op keer krijgt hij kansen die hij daarna glansrijk weet te verpesten. Dom als een ploegleider hem nog een contract aan wil bieden. De tijd van VDB is voorbij, hij mag zijn dagen gaan slijten bij de psycholoog...
En toch zijn er weinig renners die met zo weinig te koersen zo'n publiciteit opleveren als vdb. En niet alleen in België. Zelfs als hij met een valse pas op een kermiskoers in Italië opduikt haalt hij nog de voorpagina van de Gazzetta zo bleek vorige week ...
pi_41325576
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En toch zijn er weinig renners die met zo weinig te koersen zo'n publiciteit opleveren als vdb. En niet alleen in België. Zelfs als hij met een valse pas op een kermiskoers in Italië opduikt haalt hij nog de voorpagina van de Gazzetta zo bleek vorige week ...
maar als VDB in zijn vertrouwde Italie kan koersen voor een Italiaanse ploeg. En een tijdje niet zo depressief enzo wordt en enkele resultaten neerzet zoals toen bij QS en Fassa (o.a 2e in RVV en top 10 P-Nice), dat A&S heel blij met hem kan zijn. Moet hij wel vaak top 10 rijden in die koersen.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:50:44 #89
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_41325760
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:45 schreef Bartoli het volgende:

[..]

maar als VDB in zijn vertrouwde Italie kan koersen voor een Italiaanse ploeg. En een tijdje niet zo depressief enzo wordt en enkele resultaten neerzet zoals toen bij QS en Fassa (o.a 2e in RVV en top 10 P-Nice), dat A&S heel blij met hem kan zijn. Moet hij wel vaak top 10 rijden in die koersen.
Als als als. Hij had een fantastische carrière kunnen hebben als hij zijn hoofd erbij had gehouden. Maar telkens ging het mis. Bij elke ploeg is hij met ruzie weggegaan. Of hij kwam niet opdagen bij wedstrijden, of hij was betrapt op doping, of meneer kreeg zijn zin niet. Natuurlijk, als hij nu alles op orde krijgt, dan kan hij nog leuke uitslagen behalen. Maar het verleden heeft bewezen dat het hem keer op keer niet lukt om een echte nieuwe start te maken. Ik heb daarom weinig hoop dat het hem deze keer wel gaat lukken...
Murray Walker
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:17:19 #90
pi_41326599
Italië gelooft nog in VDB
FRANK VANDENBROUCKE debuteert op 16 september voor Acqua&Sapone

Na enkele ontspoorde campagnes, met ontslag bij Unibet als trieste apotheose, heeft Frank Vandenbroucke een zoveelste laatste kans versierd. Hij tekende een contract tot eind 2007 bij het Italiaanse Acqua&Sapone-Caffe Mokambo, een degelijke continentale formatie, geleid door ex-prof Palmiro Masciarelli. VDB debuteert er op 16 september in de GP Misano-Adriatico.
Het ondertussen 31-jarige woelwater maakte vorige week nog ophef door zich met een zelfgemaakte licentie op naam van Francesco Del Ponte, met fotootje van Tom Boonen, in een niet-officiële wedstrijd te mengen. ,,Een grap van Evgueni Berzin, dirigent van het clubje waarvoor hij fietste'', sust Palmiro Masciarelli, manager van Acqua&Sapone. ,,Niet slecht bedoeld, maar het getuigde niet meteen van goede smaak. Het ging Frank alleen om koersritme. Daarom verliet hij de wedstrijd op een kilometer van het einde. Hij wilde als prof geen prijzen wegpikken voor de neus van pure amateurs.''

Niet zo gek

De reputatie van VDB kan de Italiaan, van 1976 tot 1985 de rechterhand van Francesco Moser, nochtans niet vreemd zijn. Diens fratsen zijn ook tot het schiereiland doorgedrongen. ,,Hij is niet zo gek als ze zeggen'', moet Masciarelli het nog allemaal zelf ondervinden. ,,Ik ken niet àl de verhalen die bij jullie de ronde doen, maar ik neem aan dat ik die niet allemaal even ernstig moet nemen. Een week of twee geleden zat ik samen met Frank en zijn gezinnetje. Hij is goed bevriend met mijn zonen Andrea en Simone, allebei prof bij Acqua&Sapone. Toen die hoorden dat Frank vrij was, vonden ze dat ik met hem moest praten. Niet meteen om hem een contract aan te bieden, hoor.''

Vandenbroucke, los van zijn kuren een aangename kerel, kreeg absolutie zonder biechten. ,,Voor mij zag ik een rustig, evenwichtig mens'', getuigt Masciarelli. ,,Hij bekende dat hij domme dingen deed in zijn leven, maar ook dat hij steun nodig heeft als het minder gaat. Is dat zo dwaas misschien? Alle topsporters kennen dat gevoel. Als het goed gaat, staan ze te drummen, maar in minder goede tijden moet je het vaak alleen rooien. Dat was zijn probleem.''

Ambitieus programma

Palmiro Masciarelli droomt ervan om VDB op de rails te houden. ,,Bij ons geen druk, geen lawaai maar de structuur én rust om de oude te worden. De klasse is nooit weggeweest. Nu nog de zin om te werken en te lijden op de fiets. Frank staat te popelen om te koersen. Bel binnenkort maar eens terug, je zal wel zien!''

Loopt het allemaal volgens de verwachtingen van de nieuwe Italiaanse beschermheilige van de voormalige Bimbo d'Oro , het gouden jong, dan rijdt die vanaf half september een ambitieus programma met Misano, de GP Prato, de Memorial Cimurri, de Coppa Sabatini, de Ronde van Emilia, de GP Beghelli, de Ronde van Piemont en de Ronde van Lombardije als afsluiter. Tenzij het sloepje voordien al op een zandbank loopt natuurlijk en de lijdensweg van de brave Masciarelli begint
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:13:16 #91
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_41858626
Vandaag zijn zoveelste comeback in de ' Gran Premio Città di Misano'.
Ik ben benieuwd...

[ Bericht 35% gewijzigd door Postlezer op 16-09-2006 12:28:18 ]
pi_41858906
voor VDB is alles beter dan in Belgie te koersen. Italie is zijn thuisland dus dat zal wel stimuleren
pi_41866623
VDB 19e geworden vandaag, op 15" van winnaar Bennati, als eerste van de Acqua e Sapone's.
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:28:55 #94
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41866637
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:28 schreef Bartoli het volgende:
VDB 19e geworden vandaag, op 15" van winnaar Bennati, als eerste van de Acqua e Sapone's.
!

VDB gaat Lombardia winnen
LastFM
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:37:07 #95
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_41866823
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:28 schreef Bartoli het volgende:
Das best knap.
Die wedstrijd is vrij heuvelachtig zeker? of vergis ik mij?
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:41:50 #96
pi_41866950

Beetje een WK-achtig parcours eigenlijk.
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:42:41 #97
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41866978
Waar is de complete uitslag te vinden dan?
LastFM
pi_41867086
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:42 schreef -skippybal- het volgende:
Waar is de complete uitslag te vinden dan?
nog nergens geloof ik, maar dat die 19e is geworden las ik op 2cycle
pi_41867102
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:28 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

!

VDB gaat Lombardia winnen
let maar op hem morgen in de GP Prato
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:52:36 #100
pi_41867224
Dan is zijn verblijf bij Berzin en die Gewiss-arts nog ergens goed voor geweest blijkbaar ...
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:55:51 #101
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41867299
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dan is zijn verblijf bij Berzin en die Gewiss-arts nog ergens goed voor geweest blijkbaar ...
Blabla lekker makkelijk weer. Ik geloof dat jullie Vlamingen zich beter druk kunnen maken om een ander dopingrelletje??
LastFM
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:59:07 #102
pi_41867371
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:55 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Blabla lekker makkelijk weer. Ik geloof dat jullie Vlamingen zich beter druk kunnen maken om een ander dopingrelletje??

Pas maar op, Dedecker zei ook al dat er minstens één Nederlandse topper ook een dopingkuur volgde bij die Italianen
(tuurlijk, die toogprater heeft ergens gelezen dat Dekker ook bij Checchini zit ofzo ondertussen en probeert het brandje te blussen)

Trouwens: "makkelijk weer" , hoe denk jij dat iemand die in zijn topjaar met zekerheid zwaar doping heeft gebruikt ooit terug op "zijn niveau" kan komen?
Dat is net het hele drama rond de gehypte vdb. Natuurlijk kan hij nooit terug op het niveau van '99 komen zonder opnieuw te gebruiken ...
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:00:43 #103
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41867409
Hij riep Boonen toch ook op "om de omerta te breken"? De dag nadat Boonen boos zei dat 'ie helemaal niks meer ging zeggen
LastFM
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:03:17 #104
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41867480
Niemand (met een beetje kennis van zaken) verwacht ook een '99 ofzo. Maar zoiets als 2003 of begin 2004 en dat volhouden, waarom niet? Vergeet niet dat het wel een übertalent is en blijft.
LastFM
pi_41867539
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:03 schreef -skippybal- het volgende:
Niemand (met een beetje kennis van zaken) verwacht ook een '99 ofzo. Maar zoiets als 2003 of begin 2004 en dat volhouden, waarom niet? Vergeet niet dat het wel een übertalent is en blijft.
precies en de resultaten die hij boekte na 1999 waren buiten die 2e plek in de RVV allemaal buiten Belgie . Dus laat VDB nu maar lekker overal koersen behalve in Belgie
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:06:20 #106
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_41867543
quote:
Inderdaad, in 2003 werd die zelfs nog 2e in de RvV achter de Peet.
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:10:13 #107
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41867632
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:06 schreef Bartoli het volgende:

[..]

precies en de resultaten die hij boekte na 1999 waren buiten die 2e plek in de RVV allemaal buiten Belgie . Dus laat VDB nu maar lekker overal koersen behalve in Belgie
Hij kan nu lekker de winter ingaan met al die Italiaanse koersen die nog gereden moeten worden in de benen. Vrouw gewoon weer lekker op het strand dumpen en dan zelf gewoon goed blijven trainen om dan op de Poggio weg te rijden om M-SR te winnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door -skippybal- op 16-09-2006 19:21:39 ]
LastFM
pi_41869792
quote:
Nee, je blijft geen ubertalent. VDB heeft jarenlang geen koersritme gehad, hoe een groot talent hij misschien 10 jaar geleden was, daar is nauwelijks meer iets van over. Ik denk niet dat hij ooit nog een fatsoenlijk resultaat in een goed bezette koers neerzet.
  zaterdag 16 september 2006 @ 20:48:03 #109
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_41870104
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:35 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Nee, je blijft geen ubertalent. VDB heeft jarenlang geen koersritme gehad, hoe een groot talent hij misschien 10 jaar geleden was, daar is nauwelijks meer iets van over. Ik denk niet dat hij ooit nog een fatsoenlijk resultaat in een goed bezette koers neerzet.
Baguet heeft toch ook heel weinig koersritme gehad toen die terug prof werd?
En nu is het wel een degelijk renner, zelfs beter dan voor hij op de daken zat.
pi_41872659
foto van VDB in tenue: http://www.cyclingnews.co(...)06/sep06/misano06/12

btw VDB blijft een talent want talent vergaat niet. Of het er ooit nog uitkomt is een tweede
  maandag 18 september 2006 @ 13:18:20 #111
pi_41917862
VDB: "HET GING BETER DAN VERWACHT"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Frank Vandenbroucke heeft zijn 1e offi-
ciële kilometers afgemaald voor Acqua &
Sapone, zijn nieuw team. Zaterdag ein-
digde Vdb 19e in de GP Misano, zondag
werd hij in Prato uit de koers gehaald.

"Een goed weekend", zei Vdb in de kran-
ten. "Zondag fietste ik in een groepje
van 20. Maar we hadden te veel achter-
stand op de leiders. Daarom moesten we
afstappen. Ik heb een goed gevoel."

"Het ging beter dan verwacht. Mijn an-
dere comebacks draaiden telkens op een
fiasco uit. Nu niet, ik kon het ritme
gemakkelijk aan en ik heb nooit afge-
zien. Ik kijk al uit naar Lombardije."

VDB IS EEN FOKKER IN ZIJN VRIJE TIJD
Frank Vandenbroucke rijdt niet met re-
vanchegevoelens rond. "Ik heb niemand
iets te bewijzen", vindt hij in HLN.
"Mijn critici moeten het ooit wel moe
worden, want ik plooi niet."

"Ik koers nu met de benen van een der-
tiger, maar met het hoofd van een twin-
tiger. Alsof ik nog alles moet bewij-
zen. Op die manier rijd ik nog 5 jaar."

Vdb heeft er ook een bijverdienste bij.
"Ik kweek Amerikaanse Staffordshire-
terriërs. Ik verkoop ze en schuim er
wedstrijden mee af. Op dit moment lopen
er 22 puppies en 12 volwassen hondjes
bij ons rond. We wonnen al veel, hoor."
  maandag 18 september 2006 @ 13:21:57 #112
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_41917944
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

VDB IS EEN FOKKER IN ZIJN VRIJE TIJD
.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_41919515
Hij gaat gewoon Lombardije winnen, let maar op.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_41919531
De vraag is alleen onder welke naam.
  maandag 18 september 2006 @ 14:22:52 #115
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_41919647
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:18 schreef ScottTracy het volgende:
Hij gaat gewoon Lombardije winnen, let maar op.
Stiekem zou ik het eigenlijk ontzettend gaaf vinden als dat zou gebeuren!
VDB
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 5 oktober 2006 @ 20:06:01 #116
pi_42400194
En in de Coppa Agostino ...

27 Frank Vandenbroucke (Bel) Acqua e Sapone 0.24s
pi_42400460
Hij eindigde net na wereldtoppers als Blazej Janiaczyk, Manuele Spadi en Alexandre Bazhenov. Nee, als je in de buurt van kleppers van dat kaliber kan blijven, dan is VDB helemaal op de weg terug.
pi_47261139
Frank Vandenbroucke in beroep vrijgesproken

BRUSSEL - Het Brusselse hof van beroep heeft wielrenner Frank Vandenbroucke woensdagochtend vrijgesproken van dopingbezit. Volgens het hof was de wielrenner betrapt in het bezit van verboden producten, terwijl hij in voorbereiding was op een sportwedstrijd.

Het Vlaams decreet op sportbeoefening voorziet dan dat er enkel een disciplinaire straf mogelijk is. En volgens het Brusselse hof is dat een verschoningsgrond die elke strafrechtelijke vervolging in de weg staat.

Volgens de advocaat van Frank Vandenbroucke, meester Luc Deleu, kan dit arrest ook gevolgen hebben in de zaak Johan Museeuw en José Landuyt.

De zaak van Vandenbroucke ging begin 2002 aan het rollen toen de politie bij hem thuis verschillende dopingproducten aantrof, waaronder epo en aranesp. VdB werd daarop door de disciplinaire commissie van de Belgische Wielerbond (KBWB) zes maanden effectief geschorst. Naast deze sanctie startte het parket van Dendermonde bovendien een strafrechtelijke procedure, waardoor de renner zich moest verantwoorden voor de correctionele rechtbank.

Zowel in eerste aanleg als in beroep kreeg Vandenbroucke ongelijk, maar in Cassatie volgde de rechter hem wel. Daarop moest de zaak opnieuw behandeld worden voor het hof van beroep in Brussel, waar VdB nu vrijgesproken werd.

,,Tevreden met uitspraak''

Johnny Maesschalck, een van de advocaten van wielrenner Frank Vandenbroucke, is tevreden dat het Brusselse hof van beroep zijn cliënt na een juridisch gevecht van vijf jaar heeft vrijgesproken.

,,We hebben eindelijk gelijk gekregen in een zaak die jarenlang aansleepte. Voor diverse rechtbanken hebben we gepleit en uiteindelijk viel vandaag de beslissing dankzij de toepassing van het artikel 44 in de wetgeving van het 'Medisch Verantwoord Sporten' van 27 maart 1991 van de Vlaamse Gemeenschap. Daarin wordt gesteld dat iemand enkel disciplinair kan gestraft worden", aldus Maesschalck, die zelf niet aanwezig was in Brussel.

,,Frank Vandenbroucke heeft zijn straf ondergaan en is nu vrijgesproken. Ik heb hem intussen aan de lijn gehad en hij is natuurlijk opgelucht. Hij kan nu in Italie verder werken aan zijn revalidatie", aldus Maesschalck.
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:19:54 #119
pi_47262895
Eigenlijk is hij helemaal niet vrijgesproken. Hij is schuldig bevonden , maar men kan hem geen straf opleggen omdat de sportbonden dat al deden.
pi_47265211
Kunnen ze die hele regelgeving niet eens optillen naar een uniform niveau? In Spanje kunnen ze niet vervolgd worden in de zaak Fuentes wegens 'niet strafbaar'. Hier weet de nationale bond niet wat de vlaamse doet en omgekeerd. Sommige renners lopen risico's om 3 keer gestraft te worden terwijl anderen ongestraft kunnen doen wat ze willen. Soit, wie zijn straf heeft uitgezeten moet geen tweede keer gestraft worden ... en nu beter opppassen met rondslingerende producten he!
pi_47293510
Frank Vandenbroucke voelt zich bevrijd en wil nu Belgisch kampioen worden
,,Ik ben nu een ander mens''

Het arrest van het Hof van Beroep ziet Frank Vandenbroucke (32) als een bevrijding. ,,Ik ben op slag een ander mens'', meldde VDB gisteren vanuit zijn Italiaanse woonplaats Pescara. ,,Die affaire heeft veel van mij gevraagd. Te veel.''

Frederik Backelandt

Vandenbroucke lag wel degelijk wakker van de uitspraak van het Brusselse hof. ,,Ik stelde er speciaal mijn training voor uit. Ik wilde weten waar ik aan toe was.''

Dan kreeg VDB het verlossende telefoontje van zijn advocaat Johnny Maesschalck. Vrijspraak. ,,Mijn geduld bleek de moeite waard. Dit is een mooie dag, al is het een dag die ik eigenlijk nooit had moeten meemaken. (zucht) Geloof me: er valt een zak van honderd kilo van mij af. Ik moest die vijf jaar lang meezeulen. Dat weegt op een mens, meer dan ikzelf heb willen toegeven. Ik heb vijf jaar met de daver op het lijf geleefd. Mijn leven was een aaneenschakeling van schrik en frustratie. Niks kon nog normaal verlopen. De mensen moeten me geloven als ik beweer dat ik nu op slag een ander mens ben.''

,,Ik heb heel veel geboet, meer dan een ander mens. Tien keer zoveel! Ja, er werden producten bij mij thuis gevonden. Dat was fout. Daarvoor werd ik zes maanden geschorst. Genoeg geboet, niet? Althans: dat dacht ik. Maar nee, het werd uiteindelijk vijf jaar afzien. Ik werd als een drugsverslaafde behandeld, terwijl ik nooit dealde. Er hing me nog die monsterboete en een werkstraf boven het hoofd. Het bleef maar aanslepen, als een voortdurende dreiging. Dat sloopt een mens. Iedere maand was er wel iets nieuws waarmee ik werd geconfronteerd. Omdat ik VDB ben. Ik heb nooit begrepen waarom er bepaalde wetten gelden voor mij, maar niet voor een ander. Iemand die ook maar een greintje intelligentie heeft, weet dat dit een absurde zaak was. Al weet ik dat sommige mensen in België plezier hebben gehad in mijn lijdensweg.''

Denken aan de driekleur

,,Dit is een grote overwinning. In de eerste plaats voor mezelf, maar ook voor mijn gezin en entourage, de mensen die in me zijn blijven geloven'', triomfeert Vandenbroucke. Al blijft de wielerfan zich afvragen wanneer er nog eens een overwinning in een koers volgt. Da's al geleden van 12 september 2005 met winst in... de kermiskoers van Zwevegem. Komt er nog een klasseflits van het kaliber Luik-Bastenaken-Luik 1999 toen hij iedereen op een hoopje reed? Als het van VDB afhangt - of wat had u gedacht - komt die dag er. In het verleden zat hij al niet om een uitsmijter verlegen, na de opsteker van gisteren zeker niet.

,,Wie in zijn vak aan de top wil functioneren, moet vrij van zorgen zijn in de kop. Dat was de voorbije jaren nooit het geval. Voordeel is dat ik nu al de energie die ik de voorbije jaren aan deze miserie verspilde, voortaan in mijn sport kan investeren. Ik vermoed dat ik een paar kilometer rapper zal kunnen fietsen. (lacht) Nu weet ik dat de déclic, de kentering, gewoon moet komen.''

Eerst moet die opspelende linkerknie, die op 12 februari werd geopereerd, echter sterker worden. ,,De revalidatie verloopt goed. De spieren rond het gewricht herstelden snel. Ik kan nauwelijks wachten om te koersen.''

De Ronde van de Abruzzen (19-22 april) wordt de eerste koers van VDB. Dan zijn de voorjaarsklassiekers al voorbij, maar dat deert hem niet. VDB denkt aan de Ronde van Italië, die op 12 mei op Sardinië start. ,,Verteer ik die drie weken Giro goed, dan ben ik kandidaat om op 1 juli Belgisch kampioen te worden. Waar is dat BK trouwens? In Ronse? Dat moet me zéker liggen! Weet je, dan zal het voor het eerst zijn in jaren dat ik nog eens met plezier naar België zal terugkeren. Zonder angst en als een vrij mens. Daar zie ik naar uit.''
pi_47295533
Ik heb helemaal niets met deze man, ik verwacht in de nabije toekomst ook weinig van hem eigenlijk.
That's all folks!
pi_47298673
Wat de toekomst brengt is nogal vaag ... maar die enkele topmomenten die hij geschonken heeft waren zoo wooooooooow! Klasbak waar jammergenoeg veel te weinig uitgekomen is.
pi_50961757
quote:
Vandenbroucke opgenomen in psychiatrisch centrum
Uitgegeven: 29 juni 2007 08:50

IEPER - Wielrenner Frank Vandenbroucke is afgelopen weekeinde na een nieuwe inzinking opgenomen in het psychiatrisch centrum Heilig Hart in de Belgische plaats Ieper. Dat meldt Het Laatste Nieuws vrijdag.

Vandenbroucke deed begin juni een zelfmoordpoging in zijn woonplaats Milaan. Daarna is hij naar België vertrokken en woonde hij bij zijn ouders in Ploegsteert. Na een nieuwe inzinking ging 'VDB' samen met zijn vader naar het Ieperse centrum.

Eenmaal in de instelling wilde hij op zijn beslissing terugkomen. Omdat de coureur volgens specialisten een gevaar voor zichzelf en voor zijn omgeving is, werd hij gedwongen opgenomen. Zij bepalen vrijdag of zijn verblijf in het psychatrisch centrum wordt verlengd.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:53:40 #125
30919 mitt
Michael Corleone
pi_50973184
--> R&P
pi_50975403
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:53 schreef mitt het volgende:
--> R&P
Ik moest lachen
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:14:38 #127
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_51007983
Erg, erg tragisch.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:18:28 #128
pi_51008113
Frank Vandenbroucke mag instelling verlaten

Wielrenner Frank Vandenbroucke, die sinds vorige zondag in de psychiatrische instelling H. Familie in Ieper zit, heeft vandaag de instelling verlaten. Dat meldt het Ieperse parket. De wielrenner bood zich in het bijzijn van zijn vader in de psychiatrische instelling aan.

Collocatie
VDB wou zich aanvankelijk vrijwillig laten opnemen. Ter plaatse veranderde hij echter van mening en begon hij moeilijk te doen. Het ging van kwaad tot erger en de politie werd ontbonden. Het openbaar ministerie besloot hem te colloqueren om hem tegen zichzelf en de buitenwereld te beschermen. De vrederechter oordeelde dat de collocatie niet verder hoefde en VDB mocht naar huis. (belga/hln)
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:38:40 #129
40566 Ericr
Livewrong
pi_51421034
quote:
More VDB controversy

Frank Vandenbroucke continues to make the news in his home country for non-cycling related reasons. This time it has been reported that the Belgian has run away with a married woman from Deinze, Belgium and her 22 month-old child to Normandy, France. The woman's partner Yannic D'Haese has contacted police regarding the matter according to Belgian TV station VTM.

According to D'Haese, Vandenbroucke has taken his wife and daughter to the house of Bernard Sainz, the French soigneur who is due to come before French courts for the possession and sale of doping products.

Just what relationship Vandenbroucke has with the woman is unknown. D'Haese has also contacted the French police but they cannot begin investigations as so far been nothing illegal has been done.

Recently Vandenbroucke was admitted to a psychiatric hospital after a failed attempt to commit suicide at the beginning of June.
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2007/jul07/jul13news2

Wat een soap.
pi_51425261
quote:
Sylvie wordt er omschreven als een 'Deinse schone van het Paris Hilton-type'.
Uit Sportwereld.

Je moet het hem nageven, zijn dalen zijn diep maar zijn pieken zijn hoog!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 12:09:25 #131
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51425296
Playa pimp

Die staat binnenkort dus weer met een pistool tegen z'n harses aan als die Sarah met de kinderen weer eens weggaat.
LastFM
pi_51426823
mja velen zeggen dat dit VDB zijn schuld is dat dit komt door zijn problemen. Wie zegt dat die vrouw niet gewoon van haar man afwilden en daarom met VDB meeging.
pi_51426835
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 12:09 schreef -skippybal- het volgende:
Playa pimp

Die staat binnenkort dus weer met een pistool tegen z'n harses aan als die Sarah met de kinderen weer eens weggaat.
Sarah is al(weer) weg
pi_51540865
VDB, wat een karakter is dat toch. Never a dull moment met die gast. Wat zou ik het stiekem toch mooi vinden als hij de LBL stunt van 1999 nog eens zou kunnen herhalen. Dat was een van de mooiste koersen die ik heb gezien, aangevallen waar je het vooraf hebt aangekondigd.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 02:18:23 #135
pi_51649194
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:18:13 #136
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_51672960
pi_51674313
  dinsdag 24 juli 2007 @ 00:33:58 #138
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51770328
Alles gaat toch nog goed komen

'Ik kan nog de Tour winnen'

LastFM
  dinsdag 24 juli 2007 @ 00:55:44 #139
pi_51770838
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:33 schreef -skippybal- het volgende:
Alles gaat toch nog goed komen

Als dr Mabuse zich ermee gaat bemoeien heb ik er terug hoop op
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:11:17 #140
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51777221
quote:
VDB: "Ik wil de Tour nog winnen"
di 24/07/07 - Frank Vandenbroucke heeft in Humo vrijuit gesproken over zijn zelfmoordpoging een maand geleden. VDB vertelde ook over zijn drugsverslaving. Maar nu gelooft hij weer in zichzelf: "Ik wil de Tour nog winnen." ( )
"Ik wilde écht dood. Ik kon niet meer", zegt VDB, terwijl hij een litteken op zijn pols laat zien.

)
"Ik wéét niet meer hoe ik mijn aders opengelegd heb. Te veel slaapmiddelen wellicht, anders zou ik niet weten hoe je zoiets kunt doen. Het leven deed te veel pijn, ik stikte in mijn verdriet."

Vandenbroucke kon niet verwerken dat zijn gezin hem verliet.

"Het was niet mijn eerste zelfmoordpoging. In 2004, toen Sarah me verliet, had ik het ook al een keer geprobeerd", vertelt hij.

Na zijn zelfmoordpoging op 6 juni besloot de eens flamboyante renner , die voor het Italiaanse Acqua & Sapone rijdt, naar België terug te keren.

"Ik gebruikte allerhande drugs"
Frank Vandenbroucke heeft het ook over zijn drugsverslaving.

"Die stamt uit mijn Cofidis-tijd (foto), toen ik in mei 1999 valselijk van doping werd beschuldigd ."

"Ik wilde vergeten. Twee maanden lang gebruikte ik van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat drugs."

"Ik nam van alles: barbituraten, slaapmiddelen, amfetamines om weer wakker te worden. Voor je het weet zit je in een vicieuze cirkel."

"Pas in 2005 ben ik definitief gestopt. Ik was misschien de beste renner van de wereld, had misschien de mooiste vrouw en zou misschien het meeste gaan verdienen, maar zat toch diep in de put."

'Ik wil de Tour nog winnen"
Natuurlijk sprak Frank Vandenbroucke ook over doping.

"Ik was een van de braafsten van het peloton Het beste bewijs: ik ben nooit positief bevonden . Als ik epo heb gebruikt, heeft het me niks opgeleverd."

"De dopingbiechten doen me lachen. Riis die alléén de Tour heeft gewonnen met epo, Zabel die maar één kuurtje heeft gevolgd en Museeuw die nog één keer wilde vlammen. Moeten we dat geloven?"

Wat Vandenbroucke wel gelooft, is dat hij nog een toekomst heeft als renner.

"Ik wil de Tour nog winnen, in theorie kan dat . Met minder ben ik ook content, maar je kunt er maar beter in geloven."
En wie de absolute klasse nog eens wil zien rondrijden:
quote:
VDB start in Tourcriterium in Diksmuide
Frank Vandenbroucke zal op dinsdag 31 juli meerijden in het Tourcriterium in Diksmuide. Hij verblijft en traint momenteel in Normandië, maar zakt begin volgende week opnieuw af naar ons land.
Of die ook op komt dagen is natuurlijk maar de vraag...
LastFM
pi_51777990
Die gast lijdt echt aan hoogmoedswaanzin... zo labiel als maar zijn kan... die komt echt never terug aan de top
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_51778600
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:38 schreef TheVulture het volgende:
Die gast lijdt echt aan hoogmoedswaanzin... zo labiel als maar zijn kan... die komt echt never terug aan de top
tuurlijk niet maar beter positief gezind zijn dan helemaal niks meer zeggen
pi_51782202
fragment uit Humo 3490:
quote:

Exclusief: Humo zocht Frank Vandenbroucke op in Normandië en voelde hem en dokter Sainz uitvoerig aan de tand. De biecht van VDB: 'Ik ben weer alleen op de wereld.'

Het gaat weer hard in het parallelle universum van Frank Vandenbroucke. In één maand tijd was er een bijna fatale zelfmoordpoging, een collocatie en een beschuldiging wegens ontvoering van een minderjarige. Hoe sterk is de eenzame fietser nog?

Het miezert in de stationsbuurt van Le Mans. En het ziet er niet naar uit dat het snel zal opklaren: géén Frank Vandenbroucke of Bernard Sainz op de afspraak. En ook de telefoon nemen ze niet op. Het wordt een lange zit in Café de la Gare.

De Fransman Bernard Sainz, bijnaam dokter Mabuse, is de vaste toeverlaat van Frank Vandenbroucke. Als die weer eens in de rats zit, is hij welkom op Sainz' afgelegen landgoed in de diepe en ondoordringbare wouden van Normandië, waar zoals bekend de beste toverdrank wordt gebrouwen. Het Franse gerecht jaagt al járen op Sainz: hij zou de spin in het web van een internationale dopingsmokkel zijn, al is er voorlopig niet veel bezwarend materiaal. Hij zou ook een dokter zonder diploma zijn. Dat is allicht wél juist: Sainz is naar eigen zeggen een specialist in de homeopathie, de acupunctuur en de natuurgeneeskunde, maar zijn diploma's worden niet erkend door de Franse overheid. En wat helemaal juist is: hij is een vriend van de renners. Sinds hij begin jaren zeventig werkte voor Gan-Mercier, het team van Raymond Poulidor en Joop Zoetemelk, heeft hij de grootste kampioenen over de vloer gehad voor zijn legendarische 'homeopathische druppels'.

Nu zit Vandenbroucke dus bij Sainz: niet zozeer om de druppels, wel om te bekomen van een mislukte zelfmoordpoging een maand geleden - het trieste dieptepunt van zijn turbulente scheiding van Sarah Pinacci. Na drie opnames in drie ziekenhuizen wil hij zichzelf terugvinden. Maar vandaag geven hij en Sainz dus geen teken van leven.

Tot de telefoon gaat: Sainz, die zich uitgebreid verontschuldigt omdat ze nog niet opgedaagd zijn. Hij moest vandaag onverwacht op een proces in Rennes verschijnen - een geding met de watermaatschappij, vandaar. En of we over enkele uren nog eens willen terugbellen, straks heeft hij vast meer nieuws. Zo gaat dat de hele dag.

's Avonds krijgen we de raad alvast naar Surdon te sporen, een negorij in het hart van Normandië. Morgenochtend zal hij ons daar oppikken en naar zijn geheime adres brengen, dat lukt zeker. In Surdon blijkt één huis te staan, godzijdank een hotel.

De ontvoering

Laat op de avond belt onze immer wakkere collega Sander Van den Broecke (geen familie) met Groot Nieuws: Frank Vandenbroucke wordt in België beschuldigd van ontvoering van een minderjarige! Een man uit Deinze heeft een klacht tegen hem ingediend omdat zijn vrouw met hun kind van tweeëntwintig maanden naar Vandenbroucke in Normandië is gereisd. En wat is die, in zijn labiele toestand, misschien niet van plan? Er begint ons iets dagen. De kans dat Sainz problemen heeft met zijn watermaatschappij is even groot als Vandenbroucke die de opperste staat van zen-onthechting bereikt.

Maar: de volgende dag is Sainz op het appel. Na een uitgebreide check bij een kop koffie rijdt hij ons naar zijn hoeve, een verweerde uitspanning met een kroon op het dak, waar VTM heeft postgevat met een telelens in de aanslag. 'Wat doen díé hier?' vraag ik zo onnozel mogelijk. 'Geen idee,' zegt Sainz, nog onnozeler. Maar als Vandenbroucke van de trap afdaalt, fris gewassen en met een kamerbrede glimlach, komt hij meteen ter zake. 'Bernard heeft jullie gisteren een smoes verteld, maar hij heeft dat voor mij gedaan: ik was niet in staat een interview te geven.'

FRANK VANDENBROUCKE « Enkele dagen voor ik in de psychiatrische kliniek van Ieper werd opgenomen, ben ik nog iets gaan drinken in een bar in Kortrijk. Daar raakte ik in gesprek met een vrouw die me sympathiek leek. We wisselden gsm-nummers uit, en toen ik achteraf in Normandië zat, stuurde ze me het ene sms'je na het andere: of ze, samen met haar kind, naar mij mocht komen. Ik vroeg Bernard of hij dat zag zitten. 'Doe maar,' zei hij, 'zo kom je misschien los van je obsessie voor Sarah.'

Bon, we halen haar op aan het station in Le Mans, we geven haar een kamer, ik ga trainen. Om middernacht staat de politie voor de deur. Ik zeg: 'Bernard, voor jou' - zijn proces begint binnenkort. Maar het was niet voor hem. 'Bent u meneer Vandenbroucke?' vroegen ze. - 'Ja.' - 'Is hier een vrouw met een kind van anderhalf?' - 'Ja.' En ik heb ze naar boven gebracht. De agenten zagen dat die vrouw met haar baby in een mooie kamer sliep; er was geen sprake van dwang of wat dan ook. Toen hoorde ik pas hoe de vork in de steel zat: haar man had een klacht voor ontvoering van een minderjarige ingediend. Ik zeg: 'Hoezo, heb jij een man dan?' Ze had me altijd voorgehouden dat ze single was. De politie heeft haar meegenomen voor ondervraging.

Ik wil haar niet meer zien. Is dat een manier om een relatie te beginnen, liegen vanaf de eerste dag? Van de politie heb ik ook vernomen dat ze een zwaar verleden heeft: drugs en prostitutie.»

BERNARD SAINZ « Dat zou je niet gezegd hebben: zo'n mooi en lief meisje - een engelengezichtje.»

VANDENBROUCKE « Waarom moet mij dat weer overkomen?»

Vandenbroucke verontschuldigt zich. Hij gaat, na enig aandringen van VTM, naar buiten om een woordje uitleg geven: hij heeft vernomen dat zijn verhaal al breed uitgesmeerd is in de Belgische kranten, en hij móét zijn versie geven. Als hij tien minuten later weer in het salon staat, kan Sainz er al om lachen. 'Heb je het ook gehad over het losgeld dat je gevraagd hebt?' - 'Helemaal vergeten.' - 'Je zult het nooit leren, jongen.'

bron: Humo
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:47:57 #144
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_51783672
Wat een joker.
pi_51798270
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:56 schreef thespotlessmind het volgende:
fragment uit Humo 3490:

[..]
Mijn god, die gast is echt te dom
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:08:08 #146
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_51798925
Je moet het maar doen, een dubbelinterview geven met Sainz.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_51799008
Het geeft ook wel perfect HET probleem van de wielerwereld weer... gasten zoals Sainz die erin slagen om renners compleet afhankelijk van hen te laten worden... zolang dat soort figuren rondlopen is de wielersport niet schoon te krijgen
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:17:14 #148
pi_51799363
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:09 schreef TheVulture het volgende:
Het geeft ook wel perfect HET probleem van de wielerwereld weer... gasten zoals Sainz die erin slagen om renners compleet afhankelijk van hen te laten worden... zolang dat soort figuren rondlopen is de wielersport niet schoon te krijgen
Sainz maakte trouwens ook de opmerking dat nog nooit een renner die bij hem op bezoek kwam is betrapt terwijl hij ermee werkte. Dat kunnen Ferrari en Conconi dan weer niet zeggen...
pi_51799541
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Sainz maakte trouwens ook de opmerking dat nog nooit een renner die bij hem op bezoek kwam is betrapt terwijl hij ermee werkte. Dat kunnen Ferrari en Conconi dan weer niet zeggen...
Dat je daar uberhaupt al over spreekt op zo'n manier geeft toch aan dat je met zaken bezig bent die het daglicht niet verdragen kunnen...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:43:44 #150
67640 SaintOfKillers
pi_52236879
Gisteren reed hij mee in het na Tour dernycriterium in Antwerpen. Hij werd luider aangemoedigd dan Steegmans, Devolder en Zabel samen.

Hij ziet er goed uit .

Go Frank .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:48:27 #151
109065 sungaMsunitraM
pi_52237021
Nog 2,5 maand tot de Ronde van Lombardije. Go Frankieboy! You can do it!
pi_52237876
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:02:23 #153
pi_52239098
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Eerlijk gezegd, ik zou het echt mooi vinden als ie nog één keer ergens in een grote koers zou kunnen schitteren ...

Maar ach, waar spreken we over, volgens Sainz wint ie volgend jaar toch de Tour ?
pi_52239383
Elke keer als dit topic een bump krijgt denk ik dat hij zelfmoord heeft gepleegd.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:17:11 #155
pi_52239470
Nico Mattan speelde trouwens 'manager' voor Frank bij de criteriums. Overal waar hij aan de start verscheen vroeg hij of hij Frank mocht meebrengen ...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:32:09 #156
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_52241836
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:14 schreef Ereinion het volgende:
Elke keer als dit topic een bump krijgt denk ik dat hij zelfmoord heeft gepleegd.
Je bent niet de enige....
Murray Walker
pi_52245339
waarom neemt niemand deze kerel in protectie?
Hij maakt de indruk van een geestelijk gestoorde?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_52257764
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nico Mattan speelde trouwens 'manager' voor Frank bij de criteriums. Overal waar hij aan de start verscheen vroeg hij of hij Frank mocht meebrengen ...
In Kortrijk is VDB 3e geworden achter Mattan en Volderke. Laat Lombardije maar komen.
pi_52259205
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:28 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

In Kortrijk is VDB 3e geworden achter Mattan en Volderke. Laat Lombardije maar komen.
Waar fiets Mattan nu precies?
pi_52259393
Bij DFL Cyclingnews
pi_52333207
quote:
Wielrenner Frank Vandenbroucke opent deze nieuwe week van Zomer 2007. Zijn carrière kent nogal wat ups & downs, maar tegenwoordig lijkt hij op het rechte pad. Hij vertelt ons dan ook vanavond in welk jaar hij de Tour de France wint.
één.be
Vanavond omstreeks 21u45 op één
  maandag 13 augustus 2007 @ 16:40:28 #162
pi_52333740
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:23 schreef thespotlessmind het volgende:

Hij vertelt ons dan ook vanavond in welk jaar hij de Tour de France wint.
pi_52334447
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ja .
sig verwijderd door FA
pi_52342867
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Met een volledig clean peloton had hij er al een paar gewonnen!
  maandag 13 augustus 2007 @ 21:51:56 #165
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_52343246
wat een talent was dat
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_52343308
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:41 schreef mesecina het volgende:

[..]

Met een volledig clean peloton had hij er al een paar gewonnen!
Dan is het natuurlijk wel weer de vraag of 'ie zelf ook zo clean was.
  maandag 13 augustus 2007 @ 21:58:23 #167
pi_52343529
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan is het natuurlijk wel weer de vraag of 'ie zelf ook zo clean was.
Hij zei met een clean peloton, niet met een cleane vdb
pi_52343711
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij zei met een clean peloton, niet met een cleane vdb
Hij zei een volledig clean peloton. Als iederen clean was, behalve VDB was het peloton niet volledig clean.
pi_52343789
Een opvallend nuchtere vdb, zonder grootspraak bedoel ik dan.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 23:30:46 #170
pi_52797612
29/08/2007

VDB koerst pas als hij mag van de dokter

Alle hoopvolle berichten over Frank Vandenbroucke ten spijt, is zijn toekomst als renner nog onzeker. Hij is nog altijd welkom bij Acqua e Sapone, maar moet medisch wel in orde zijn. 'Na de incidenten van het voorjaar heb ik hem op non-actief gezet', zegt manager Masciarelli. 'Pas als hij aantoont dat hij zichzelf en zijn ploegmaats niet in gevaar brengt, mag hij van mij weer koersen.'
Tot VDB geen medisch attest heeft voorgelegd, behoort hij officieel niet tot de rennerskern van Acqua e Sapone en kan hij geen officiële wedstrijden rijden.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 23:36:13 #171
67640 SaintOfKillers
pi_52797818
Hij kan sowieso niet buiten met die enkelband.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:46:41 #172
pi_53124646
VANDENBROUCKE ONDERHANDELT MET JARTAZI
Frank Vandenbroucke (32) onderhandelt
met Jartazi over een contract van een
jaar. Vorige week had hij al een eerste
gesprek met de Belgische ploeg.

"De deal is nog niet helemaal rond",
zegt Jartazi-eigenaar Patrick Stallaert
in HNB. "We denken in de richting van
een prestatiecontract." Als Vdb tekent,
wordt het zijn tiende ploeg in 15 jaar.
Nu rijdt hij voor Acqua & Sapone.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:49:24 #173
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53124721
Hoe moet 'ie nou met Jartazi de Tour winnen
LastFM
  woensdag 12 september 2007 @ 16:52:40 #174
pi_53124773
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:49 schreef -skippybal- het volgende:
Jef "Muwuwubuwuwuh" Braeckevelt kreeg de Tour wel naar zijn Waregem dit jaar, dus die wildcard voor Jartazi met VDB als kopman is allang binnen ...
pi_53125035
2008: het comeback jaar van VDB
  woensdag 12 september 2007 @ 17:05:05 #176
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53125103
En Van Petegem is gestopt dus die winst in Vlaanderen lijkt me appeltje eitje
LastFM
pi_53125563
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:05 schreef -skippybal- het volgende:
En Van Petegem is gestopt dus die winst in Vlaanderen lijkt me appeltje eitje
En Boogerd stopt dus de 2de plaats in AGR en LBL is ook al binnen
pi_53129100
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:49 schreef -skippybal- het volgende:
Met VDB als kopman hebben ze die wildcard in de zak.
pi_53129410
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Jef "Muwuwubuwuwuh" Braeckevelt kreeg de Tour wel naar zijn Waregem dit jaar, dus die wildcard voor Jartazi met VDB als kopman is allang binnen ...
Was Jef "Muwuwubuwuwuh" Braeckevelt ook al niet z'n ploegleider bij MrBookmaker?
  woensdag 12 september 2007 @ 20:01:51 #180
pi_53129682
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:54 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Was Jef "Muwuwubuwuwuh" Braeckevelt ook al niet z'n ploegleider bij MrBookmaker?
Nee je verwart hem met Hilaire Vanderschueren , ook al zo'n figuur ...

maar hij was wel z'n ploegleider toen hij op piepjonge leeftijd prof werd bij Lotto destijds, geloof ik.
  maandag 17 september 2007 @ 15:20:14 #181
pi_53245009
God is er weer

God is nog niet helemààl terug, maar als die Frank Vandenbroucke heet hoeft dat ook niet om in de schijnwerpers te staan. VDB haalde niet alleen de finish, maar verbaasde ook zichzelf door in volle finale nog op kop van het peloton te defileren.
'En dat met een paar criteriums en twee kermiskoersen in de benen', grinnikte de wondere ster uit Ploegsteert. 'Wat was dat niet geweest als ik twee rittenkoersen had kunnen rijden als voorbereiding? Zelfs nu kwam ik geen moment in de problemen, zelfs niet bergop. Alleen aanvallen was er nog niet bij.'

Kan VDB zich nóg eens tonen, wie weet waar kan hij dan volgend jaar niet terecht om zijn grillige carrière verder te laten meanderen door het wielerlandschap. Na het aanbod van Jef Braeckevelt kwam er zaterdag alvast dat van zijn huidige werkgever, waar hij ondanks zijn knieproblemen en zelfmoordpoging tóch mag blijven. (pdk)
pi_53245897
That's all folks!
pi_53246989
VDB , Lombardije dan maar Franky
  woensdag 26 september 2007 @ 13:51:57 #184
pi_53486047
Frank Vdb en Jartazi zijn er nog niet uit

wo 26/09/07 - Frank Vandenbroucke heeft nog niet getekend voor het Jartazi-team. Beide partijen zaten woensdag om de tafel, maar raakten het nog niet eens.

"Beide partijen moeten zich kunnen vinden in de voorwaarden en op dit moment is dat niet het geval", zegt teamverantwoordelijke Wim De Wolf aan onze redactie.

"We gaan zeker voortpraten, maar dat zal pas na het WK zijn."

Vandenbroucke staat nog tot eind dit jaar onder contract bij Acqua & Sapone. Vdb zelf beweerde eerder dat hij ook in Italië aan de de slag kan blijven.

"Maar ik zou graag wat meer mijn koersen rijden, in Vlaanderen", gaf Vandenbroucke ook mee.

Het Jartazi-team van ploegleider Jef Braeckevelt stelde woensdag met Mitsubishi de nieuwe hoofdsponsor voor. "We gaan ook in zee met een Duitse bank waarvan we de naam nog stil houden", klinkt het.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:28:33 #185
pi_53843856
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren"

wo 10/10/07 - Mitsubishi, de opvolger van Jartazi, heeft Frank Vandenbroucke voorgesteld als nieuwe aanwinst voor volgend seizoen. Mitsubishi wordt de tiende ploeg voor Vandenbroucke. "Ik wil weer de oude worden", zegt de 32-jarige renner.

Frank Vandenbroucke was al een tijdje aan het onderhandelen met het team van ploegleider Jef Braeckevelt.

Woensdag werd de 32-jarige Vandenbroucke (foto) voorgesteld aan de pers.

Vandenbroucke verlaat dus zijn huidige Italiaanse ploeg, Acqua & Sapone, waar hij ruim een jaar bleef.

"Ik heb lang moeten nadenken. Ik had heel goeie connecties met Acqua & Sapone."

"Het Belgische programma van mijn nieuwe ploeg heeft de doorslag gegeven", zei Vandenbroucke.

"Ik heb een chaotisch jaar achter de rug. Maar hier ben ik weer aan het openbloeien."

Het team maakte ook de tweede shirtsponsor bekend: de Duitse bank Kreditt Gesellschaft.

Jartazi is nu derde sponsor. De ploeg zal onder de naam Mitsubishi-MKG in het peloton rijden.

"Als hij presteert, verdient hij meer"
Patrick Stallaert, de manager van Mitsubishi, geeft uitleg bij zijn keuze voor Vandenbroucke. "Onze drijfveer is dat wij renners een tweede kans geven. Dus waarom een klasbak als Vandenbroucke niet? Ik geloof 200 procent in hem."

"Hij heeft niet zo'n goede naam? Ik ontkracht dat. Hij kwam de afspraken na. Ik voel dat hij klaar is om weer te schitteren. Vandenbroucke heeft een contract met een bonussysteem. Als hij presteert, verdient hij ook meer."

Vandenbroucke: "Ik wil me al vroeg laten zien"
Frank Vandenbroucke keert na een avontuur in Italië dus terug naar een Belgische ploeg.

"De overgang naar Mitsubishi plande ik samen met enkele vrienden en mijn familieleden", vertelt hij.
(Belga)
"De keuze is doordacht en ik hoef niks meer te bewijzen. Ik wil weer de oude worden."

"Ik hoop nu op een goeie winter. Het is al lang geleden dat ik al zo vroeg weet waar ik zal koersen. Ik leef dus zonder zorgen toe naar 2008."

Want is de ambitie van de 32-jarige Vandenbroucke? "Ik wil me al laten zien in de vroege koersen."

"Ik wil geen specifieke koers aanstippen waar ik er echt wil staan. Maar ik doe er alles aan om weer een hoog niveau te halen. Ik heb het talent en de omkadering bij Mitsubishi is goed."

Braeckevelt: "Hij moet deze kans grijpen"
Ploegleider Jef Braeckevelt had Frank Vandenbroucke begin jaren 90 al onder zijn hoede bij Lotto. "De bal ligt nu in het kamp van Frank. Hij móét nu iets laten zien om het niveau van weleer te halen."

"Niemand kan Frank nog iets bijbrengen, ook ik niet. Daarvoor heeft hij te veel talent en ervaring. Het is nu aan hem om deze kans met twee handen te grijpen."
pi_53844160
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren"

vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:13:42 #187
pi_53888056
quote:
Waarom VDB altijd weer een nieuwe kans krijgt

'Dit is zeker geen mediastunt', klonk het gisteren op de persconferentie van Mitsubishi-Jartazi, waar Frank Vandenbroucke een contract ondertekende. Maar wat is het dan wel? Waarom krijgt een gevallen engel als VDB telkens nieuwe vleugels om naar de top te vliegen?

Frank Vandenbroucke kwam de laatste jaren in het nieuws met - let u even op - doping op zijn nachtkastje, vingers tussen een autodeur, een depressie, een echtscheiding, een zelfmoordpoging én een pasfoto van Tom Boonen. Maar als het crisis is op de rennersmarkt, hoeft VDB maar met zijn vingers te knippen voor een nieuwe ploeg. Onverantwoord, zo lijkt het. Maar commercieel gezien is Vandenbroucke een goudmijn op een rommelende vulkaan.

'Van één ding zijn we zeker', zegt Jan Van de Perre, directeur van de Belgische afdeling van Mitsubishi Motors. 'Volgend seizoen komen we met Frank in het nieuws. Alleen weten we nog niet hoe.'

Van de Velde weet dat er een grote kans is dat het slecht nieuws wordt, maar VDB is het risico waard. Want stel nu eens dat Vandenbroucke een rustige winter doorkomt en zich kan klaarstomen voor de voorjaarsklassiekers. Dan komt er in elke krant een groot interview met hem. Dan staat er aan elke start een massa volk rond de bus van Mitsubishi-Jartazi. Dan komt de gloednieuwe outfit elke uitzending minutenlang in beeld. Het is een natte droom voor een team van de tweede rij, die anders nooit werkelijkheid kan worden.

Hoop doet leven

Een mediastunt dus, zou je kunnen concluderen. Ja en neen. Want de media waren de laatste jaren vaak kritisch voor de fratsen van Vandenbroucke. Een grote horde fans was dat niet. Zij bleven geloven in hun halfgod, in de verborgen talenten onder die ondoordringbare bolster. In de criteriums van de voorbije zomer was híj de grote held, niet de renners met 3.550 Tourkilometers in de benen. 'Ik denk dat de supporters zich herkennen in mij', zei hij toen. 'Ik ben iemand met menselijke problemen, die leeft van vallen en opstaan.'

VDB is een icoon geworden. Als je fan bent, neem je meteen een positie in. Dan geloof je in het sprookje van het wonderkind dat ter wereld gebracht is om grootse dingen te doen met een fiets. Dan weiger je aan te nemen dat hij zoals Icarus te dicht bij de zon is gevlogen, en met verbrande vleugels zal blijven neerstorten. Zo iemand trekt aan bij een supporter, meer dan een degelijke coureur die af en toe een wedstrijd wint.

De Ploegsteertenaar zelf speelt daar handig op in. 'Met tien kermiskoersen in de benen was ik nog altijd bij de beste in Parijs-Brussel', zei hij gisteren. 'Volgend jaar kan ik, met een goede voorbereiding, nog altijd de Omloop Het Volk winnen.'

Het doet denken aan de VDB van '99, die voorspelde in welke bocht hij zou aanvallen op de Côte de Saint-Nicolas. Het geeft de supporters hoop, dat het toch nog allemaal kan lukken. En hoop doet blijkbaar leven.
pi_53894577
quote:
'Volgend seizoen komen we met Frank in het nieuws. Alleen weten we nog niet hoe.'
lol
pi_54033921
quote:
Vandenbroucke op Koppenberg
De organisatie van de Koppenbergcross heeft een nieuwe primeur beet. De Sint-Pietersvrienden slaagden erin Frank Vandenbroucke te strikken voor een uniek optreden als crosser.

Voor de oud-winnaar van Luik-Bastenaken-Luik een comeback in het veld. Twee jaar terug maakte de flamboyante renner kort kennis met de fiets met dikke tubes. In de Middelkerkse Noordzeecross hield hij het toen samen met zijn boezemvriend Nico Mattan vrij snel voor bekeken.

In Oudenaarde hoopt Vandenbroucke op ietsje meer. "Verwacht niet dat ik Sven Nys het vuur aan de schenen leg", geeft de nieuwste aanwinst van Mitsubishi - Jartazi, die nu nog de kleuren van het Italiaanse Acqua e Sapone verdedigt, ruiterlijk toe. "Hopelijk ben ik na twee ronden niet gedubbeld. Op deze manier blijf ik binnen de sfeer van het wielrennen. Ik heb altijd al eens willen proberen op een crossfiets. Een veldrit met zoveel uitstraling als de Koppenbergcross biedt daarvoor een uitgelezen kans."

Frank Vandenbroucke zal tijdens de wedstrijd uiteraard door zijn supportersclub 'De Franky Boys' met uitvalsbasis te Oudenaarde aangemoedigd worden.

Vandenbroucke krijgt het niet gemakkelijk. De Koppenbergcross vulde de vaste rennerspoule van de Gazet van Antwerpen Trofee aan met zowat elk talent uit de crosswereld. Momenteel wordt er enkel nog onderhandeld om Klaas Vantornout en Radomir Simunek aan het deelnemerslijstje toe te voegen.

Zo wordt het complete elitepodium van het WK in Hooglede verenigd op de flanken van de gevreesde puist in Melden. Zowel wereldkampioen Erwin Vervecken als de zilveren Jonathan Page en de bronzen Enrico Franzoi zakken op 1 november naar Melden-Oudenaarde af. Ook de winnaars van het goud bij de beloften - Lars Boom - en de juniores - Joeri Adams - staan aan de start.

Met verder ook namen als Sven Nys, Bart Wellens, Niels Albert, Sven Vanthourenhout, Kevin Pauwels, Bart Aernouts, Richard Groenendaal, Zdenek Stybar en Daphny van den Brand bulkt de deelnemerslijst van de (oud-) wereldkampioenen.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:07:49 #190
pi_54034035
Hij blijft volslagen gek ...
pi_54092881
In Hamme gaat hij de parcoursverkenning rijden.

http://www.cocksbollekescross.be/index.php?p=5
pi_54128809
In het nieuws met een pasfoto van Tom Boonen? Kan iemand mij dat uitleggen?

VDB is gek, ben benieuwd hoe lang ie het dit keer volhoudt
pi_54129956
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 09:54 schreef kikoooooo het volgende:
In het nieuws met een pasfoto van Tom Boonen? Kan iemand mij dat uitleggen?
Frank Vandenbroucke
pi_54130503
haha, bedankt. Dat wist ik nog niet
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 18 januari 2008 @ 00:29:49 #195
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56118647
aha een dame was dus zn doping tijdens de Vuelta in '99

leuk interview even terug op de VRT
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:32:22 #196
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56118709
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:29 schreef rubbereend het volgende:

Dat is toch al een tijdje bekend?
Dat 'ie eerst niet mocht maar toen 'ie zei dat 'ie de volgende dag zou gaan winnen vonden ze het ineens helemaal goed

En dan nog winnen ook

Om dezelfde reden was Leukemans ook zo goed op het WK...
LastFM
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:33:04 #197
pi_56118731
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:29 schreef rubbereend het volgende:

Maandag trouwens om 22h10 op Canvas een documentaire over VDB in '99 : "Gevallen voor Sarah" , van Belga Sport, dus dat wordt een pareltje ...
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:35:18 #198
pi_56118781
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:32 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Dat is toch al een tijdje bekend?
Dat 'ie eerst niet mocht maar toen 'ie zei dat 'ie de volgende dag zou gaan winnen vonden ze het ineens helemaal goed

En dan nog winnen ook
Trouwens, als je nu eens bekijkt wie hij toen op die muur allemaal voorbij vloog alsof ze stilstonden : Heras, Jiminez, Ullrich, Zarrabeita, De Galdeano, ... De volledige wachtkamer van Fuentes kon z'n wiel niet houden. Prachtig toch ?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 18 januari 2008 @ 00:38:42 #199
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56118851
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Maandag trouwens om 22h10 op Canvas een documentaire over VDB in '99 : "Gevallen voor Sarah" , van Belga Sport, dus dat wordt een pareltje ...
die beelden die ze alvast lieten zien belove veel ja
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:41:13 #200
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56118900
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Trouwens, als je nu eens bekijkt wie hij toen op die muur allemaal voorbij vloog alsof ze stilstonden : Heras, Jiminez, Ullrich, Zarrabeita, De Galdeano, ... De volledige wachtkamer van Fuentes kon z'n wiel niet houden. Prachtig toch ?
Jaahaa, dat waren nog eens de tijden. De tijden dat er ondertiteling nodig was om het Nederlands van 'm te begrijpen
LastFM
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:46:39 #201
pi_56119002
Maar ben ik trouwens de enige die toen je hem net zag zitten in De Laatste Show een vleugje het idee kreeg dat hij komend voorjaar misschien echt wel nog eens terug iets zou kunnen uitrichten ... ?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 00:48:41 #202
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56119042
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar ben ik trouwens de enige die toen je hem net zag zitten in De Laatste Show een vleugje het idee kreeg dat hij komend voorjaar misschien echt wel nog eens terug iets zou kunnen uitrichten ... ?
Dat ik het aan het einde van vorig seizoen al. In een reportage over 'm van een paar minuutjes.
Zat 'ie heel rustig en tevreden met zichzelf. Geen grote bek enzo (later wel weer in de Humo, maar ach ).

Maar ja, ik ben dan ook een echte 'VDB-believer'

Ennn, hij heeft deze winter nog geen enkel griepje of wat dan ook gehad.
LastFM
  vrijdag 18 januari 2008 @ 01:16:27 #203
pi_56119558
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:48 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Dat ik het aan het einde van vorig seizoen al. In een reportage over 'm van een paar minuutjes.
Zat 'ie heel rustig en tevreden met zichzelf. Geen grote bek enzo (later wel weer in de Humo, maar ach ).

Maar ja, ik ben dan ook een echte 'VDB-believer'

Ennn, hij heeft deze winter nog geen enkel griepje of wat dan ook gehad.
Dat valt mij ook op , misschien was een terugkeer bij Jef Braeckevelt (uiteindelijk toch degene die hem destijds gelanceerd heeft) zeker geen slechte zaak voor hem ...

Maar goed, voor mij blijft hij een held. De manier waarop hij (natuurlijk was ie gedopeerd) in een ongeziene klasse van al die anderen wegvlamde van al die anderen waarvan we nu weten dat ze ook van top tot teen gedopeerd waren was en blijft ongezien en fantastisch. Zo'n figuren missen we de laatste tijd in de wielersport toch echt wel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 18 januari 2008 @ 01:28:31 #204
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56119723
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 00:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
ik durf dat bijna niet toe te geven maar zo heb ik hem in tijden niet gezien
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 18 januari 2008 @ 01:29:38 #205
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56119741
Wat zei 'ie allemaal dan? Ik kijk De Laatste Show al niet meer sinds het vertrek van Mark Uyhterhoeven
LastFM
  vrijdag 18 januari 2008 @ 01:34:56 #206
pi_56119814
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 01:29 schreef -skippybal- het volgende:
Wat zei 'ie allemaal dan? Ik kijk De Laatste Show al niet meer sinds het vertrek van Mark Uyhterhoeven
Op zich niet zoveel speciaals, maar hij voelde zich goed, zegt dat hij in jaren nog nooit zo goed de winter is uitgekomen , hij woont trouwens terug bij zijn ouders nu en probeert het verleden te vergeten.

Maar het opvallendste vond ik zijn commentaar en 'advies' voor de jonge Steven Defour, die zopas de Belgische Gouden Schoen won en daar ook zat: Dat Steven vooral niet voor het geld moet kiezen en zijn eigen geluk boven al de rest moet stellen.

En voor de rest ging het over de reportage die we maandag zullen zien. Maar ik moet echt zeggen, ik heb hem zo ontspannen en gelukkig als vanavond al in jaren niet meer gezien ...

Ik ben zelf eigenlijk allang geen believer meer, maar als je hem nu zag durf ik hem toch plaatsen onder 'je weet maar nooit' ...
  vrijdag 18 januari 2008 @ 01:37:25 #207
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56119841
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 01:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]
.

Maar het opvallendste vond ik zijn commentaar en 'advies' voor de jonge Steven Defour, die zopas de Belgische Gouden Schoen won en daar ook zat: Dat Steven vooral niet voor het geld moet kiezen en zijn eigen geluk boven al de rest moet stellen.
Ah, een nieuwe erbij voor in je sig
LastFM
  vrijdag 18 januari 2008 @ 01:41:59 #208
pi_56119896
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 01:37 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Ah, een nieuwe erbij voor in je sig
Ik had al een van zijn opvallende uitspraken daarnet uit De Laatste Show erin gezet , maar helaas is er geen plaats meer voor meer
  vrijdag 18 januari 2008 @ 01:44:30 #209
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56119920
Die is ook wel tof ja
LastFM
  vrijdag 18 januari 2008 @ 08:15:25 #210
67640 SaintOfKillers
pi_56121328
Die laatste is een uitspraak van Pantani.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:51:05 #211
pi_56136415
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 08:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die laatste is een uitspraak van Pantani.
Waarvan VDB gisteren zei dat ze ook voor hem geldt ...
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:51:34 #212
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_56139895
Wat op een manier ook wel waar is. Hij rijdt geen koers én de afgelopen maanden heeft hij ons zeker vermaakt met zijn voorstelling.
Tranquillo
pi_56306070
iemand reportage gezien van VDB op canvas afgelopen maandag?

deel 1 : http://fr.youtube.com/watch?v=ne5r6t27j3I ( 9'59")

deel 2 : http://fr.youtube.com/watch?v=3MqFFkZPTPM ( 9'13")

deel 3 : http://fr.youtube.com/watch?v=E4PalxffIhw ( 10')

deel 4 : http://fr.youtube.com/watch?v=IAllbNES578 ( 9'47")

deel 5 : http://fr.youtube.com/watch?v=VfLMqFvTasE ( 8'44")

deel 6 : http://fr.youtube.com/watch?v=-CrC2I9ss3M ( 5'51")
pi_56306934
pi_56312303
Bedankt konrad Prachtige reportage

Je kunt echt zien dat hij geniet van zn overwinningen... Ik hoop dat ie nog terugkomt, ooit

[ Bericht 44% gewijzigd door kikoooooo op 26-01-2008 00:57:59 ]
pi_56318071
Hij gaat dit jaar gewoon de Tour winnen hoor.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:55:17 #217
109065 sungaMsunitraM
pi_56318591
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:22 schreef zjroentje het volgende:
Hij gaat dit jaar gewoon de Tour winnen hoor.
Of dan op zn minst Luik, het WK of Lombardije
Ik hoop het echt.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 14:00:44 #218
pi_56318670
Het zou toch geweldig zijn als dit jaar in LBL Di Luca gaat op La Redoute en daar VDB dan nog eens glashelder er voorbij vlamt ...
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:26:19 #219
pi_56549552
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
FRANK VDB: "IK GING METEEN IN HET ROOD"
Frank Vandenbroucke moest zondag na 50
kilometer opgeven in La Marseillaise.
"Ik was echt slecht", zegt hij in HLN.

"48 km/u reden we gemiddeld het eerste
uur. Ik ging meteen in het rood en kwam
in ademnood. Of er wat sluimert? Nee,
ik ben kerngezond. Op training heb ik
een goed gevoel. Tja, ik ben geen 20
jaar meer, zeker? En misschien hebben
mijn benen een rittenwedstrijd nodig."

Vanaf woensdag rijdt Vdb de Ster van
Bessèges, vijf dagen in Zuid-Frankrijk.
"Aanklampen, niet te veel forceren en
uitrijden. Met mij weet je nooit: het
kan in 2 dagen tijd omslaan", zegt hij.
pi_56562383
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
FRANK VDB: "IK GING METEEN IN HET ROOD"
Frank Vandenbroucke moest zondag na 50
kilometer opgeven in La Marseillaise.
"Ik was echt slecht", zegt hij in HLN.

"48 km/u reden we gemiddeld het eerste
uur. Ik ging meteen in het rood en kwam
in ademnood. Of er wat sluimert? Nee,
ik ben kerngezond. Op training heb ik
een goed gevoel. Tja, ik ben geen 20
jaar meer, zeker? En misschien hebben
mijn benen een rittenwedstrijd nodig."

Vanaf woensdag rijdt Vdb de Ster van
Bessèges, vijf dagen in Zuid-Frankrijk.
"Aanklampen, niet te veel forceren en
uitrijden. Met mij weet je nooit: het
kan in 2 dagen tijd omslaan", zegt hij.
nu is het ook nog niet te doen, vanaf het volk wel
  woensdag 6 februari 2008 @ 18:23:21 #221
67640 SaintOfKillers
pi_56565900
Mja, maar slechts 50 kilometer?

Hij moest al na 10 kilometer lossen, dat vind ik toch niet normaal, helemaal niet voor een "super"talent dat een normale winter heeft doorgemaakt en er mentaal ook terug staat.
pi_56566351
Buiten het seizoen altijd mooie praatjes, echter als het weer moet gebeuren dan faalt hij telkens weer. Typisch VDB.
  woensdag 6 februari 2008 @ 19:08:34 #223
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56566731
Komt allemaal wel goed jongens!!

....
LastFM
  woensdag 6 februari 2008 @ 19:57:47 #224
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_56567763
Gaat niet meer gebeuren...
Murray Walker
pi_56571583
vandaag tenminste uitgereden, en zijn doel besseges uitrijden en wdstrijd km malen. geen paniek. we mogen blij zijn als we hem in die belgische klassiekers op zijn minst 1x zien in de finale
  woensdag 6 februari 2008 @ 22:37:29 #226
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_56571649
VDB reed vandaag de 1e etappe in de ster van Besseges uit, op plaats 109. (5e van zijn ploeg)
Het was een vrij zware waaieretappe, dus hij maakt zeker progressie.
pi_56589374
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 22:35 schreef Bartoli het volgende:
vandaag tenminste uitgereden, en zijn doel besseges uitrijden en wdstrijd km malen. geen paniek. we mogen blij zijn als we hem in die belgische klassiekers op zijn minst 1x zien in de finale
Was vorig jaar de finale van Parijs-Brussel niet z'n moment of fame?
  donderdag 7 februari 2008 @ 20:23:39 #228
pi_56589467
Ach, hij zegt het zelf: op twee dagen tijd kun je al een andere VDB te zien krijgen ...

Gewoon een kwestie van het juiste infuus vinden ...
pi_56590204
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 20:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Gewoon een kwestie van het juiste infuus vinden ...
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:24:52 #230
167287 H2CO3
it was there that i saw you
pi_57397623
quote:
FIFA verwacht straks Frank Vandenbroucke

Frank Vandenbroucke doet er alles aan om de sportwereld te blijven verrassen. Op en naast de fiets. In het wielermagazine Cyclo Sprint onthult hij wat zijn doel is na zijn carrière. "Ik wil voetbalmanager worden", zegt hij.
"Na de klassiekers ga ik me voorbereiden op het FIFA-examen van spelersmakelaar", zegt Vandenbroucke.

(Belga)

"Ik heb er al met mijn manager, Paul De Geyter, over gesproken. Hij ziet mijn plannen wel zitten."

Maar kent de renner van Mitsubishi iets van voetbal? "Ik ben een hevige supporter van Anderlecht."

En waarom waagt hij zich niet aan een job als ploegleider van een wielerploeg? "Zo iemand moet kunnen brullen en dat kan ik niet", toont hij zelfkennis.
http://www.sporza.be/cm/s(...)etbalmakelaar_worden

zaterdag 15 maart 2008 @ 17:57:55 #231
pi_57398166
Hij is helemaal het noorden kwijt. Dat bleek ook al uit z'n interview in Italië met HLN dat vandaag verscheen ...
pi_57398371
Schitterend
pi_57777076
quote:
Vandenbroucke genoemd in cocaïnezaak

BRUSSEL - De Belgische wielrenner Frank Vandenbroucke wordt weer genoemd in een Belgische drugszaak. Dat schrijft de krant Het Laatste Nieuws.

De wielrenner kwam eerder tijdens zijn carrière in opspraak toen hij werd verdacht van doping- en drugsgebruik, wat hij later ook toegaf. Hij probeerde ook tot twee keer toe met slaappillen en amfetamines zelfmoord te plegen.

Volgens Het Laatste Nieuws zou de 33-jarige profrenner van Mitsubishi-Jartazi begin dit jaar cocaïne hebben gekocht bij een dealer in het Vlaamse Wielsbeek. Vandenbroucke's manager Patrick Stallaert wil nog geen uitspraken doen over deze zaak.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:06:02 #234
14505 OProg
A Life in Music
pi_58131835
quote:
Vandenbroucke weg bij Mitsubishi

Uitgegeven: 18 april 2008 9:05

BRUSSEL - De wegen van wielerploeg Mitsubishi-Jartazi en renner Frank Vandenbroucke zijn gescheiden. De 33-jarige renner en de leiding van het team besloten donderdag in onderling overleg hun contract te beëindigen.

Vandenbroucke werd twee weken geleden op non-actief gezet door zijn ploeg, nadat media hadden gemeld dat de Belg begin dit jaar cocaïne had gekocht. De wielrenner ontkende dit stellig en zei volledige medewerking te verlenen aan het onderzoek.

Vandenbroucke begrijpt dat een wielerteam een inactieve renner niet gewoon op de loonlijst kan laten staan”, aldus een verklaring van Mitsbusihi-Jartazi. De wielerploeg zegt begrip te hebben voor de situatie van de Belgische renner en hem de tijd te geven om de zaak te verwerken.

(c)ANP\
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 18 april 2008 @ 19:26:15 #235
pi_58143432
Iemand een pronostiekje wanneer we hem ergens onder een trein, op de bodem van een kanaal, met een overdosis in de goot, ... terugvinden ?
  vrijdag 18 april 2008 @ 20:18:10 #236
127004 maril
Smeetsfan
pi_58144970
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Iemand een pronostiekje wanneer we hem ergens onder een trein, op de bodem van een kanaal, met een overdosis in de goot, ... terugvinden ?
Joost please
pi_58168461
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 20:18 schreef maril het volgende:

[..]

Joost please
Reëel scenario hoor ....
pi_58341393
Nu wordt net de St. Nicolas beklommen, waar VDB ooit zijn grootste moment beleefde.
  maandag 28 april 2008 @ 23:12:18 #239
pi_58370010
Frank Vandenbroucke heeft al een
tijdje geen wedstrijd meer gereden,
maar er is toch nog een toekomst voor
hem in de koers. Als voorspeller.

Vandenbroucke wist van 4 van de 5
voorjaarsklassiekers op voorhand wie
de winnaar zou worden. Zo voorspelde
Vdb de zege van Devolder in de Ronde,
Boonen in Parijs-Roubaix, Cunego in
de Gold Race en Valverde in Luik.

Enkel voor Milaan-Sanremo gokte Vdb
verkeerd. Daar zag hij Pozzato winnen
en die werd pas tweede. "Ik denk dat
ik maar beter een gokkantoor kan
opstarten", lachte Vandenbroucke. Vdb
moedigde Valverde en co trouwens
persoonlijk aan op La Redoute.
  maandag 28 april 2008 @ 23:14:26 #240
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_58370065
God weet allesch..
LastFM
pi_62064146
Schop

Sinds het bericht dat Frank niet zou starten op het BK is het lang stil geweest. Toch is er weer een teken van leven.
quote:
VDB: Wie klasse heeft, mag je nooit afschrijven. Het wordt moeilijk maar t'is nog altijd mogelijk

Hier zijn meest recente interview: http://www.unitassteenhuize.be/frankvdb.htm

Wie denkt er dat hij nog een ploeg gaat vinden voor 2009?

Ik denk dat er hooguit een kans bestaat dat hij wordt gecontracteerd door Rock Racing. Verder zie ik het somber in.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:15:14 #242
pi_62065159
Ik kom al plaats te kort in mijn onderschrift voor zijn uitspraken
pi_62066011
Tsja, Frank. Totaal de weg kwijt geraakt door zijn grootheidswaanzin en dwang om te beste te zijn...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:50:13 #244
67640 SaintOfKillers
pi_62066184
Hij mag ondertussen wel helemaal afgeschreven worden, bij de eerste 5 comebacks waren er nog (vergezochte) excuses waarom het telkens mislukte, maar de laatste 2/3 comebacks werd er hem vrij weinig in de weg gelegd.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:52:25 #245
pi_62066235
Ik heb hem nog ergens dit voorjaar april/mei/juni ofzo gezien in Waregem ... zat op café met enkele 'vrienden' rode vodka's te hijsen ...
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:56:46 #246
pi_62066341
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 23:43 schreef marcodej het volgende:
Tsja, Frank. Totaal de weg kwijt geraakt door zijn grootheidswaanzin en dwang om te beste te zijn...
Maar hij is natuurlijk (itt bv een Thomas Dekker nog) op een bepaald moment wél de beste ter wereld geweest.

Op youtube staat trouwens nog altijd een gewéldige documentaire over hem van dit voorjaar ...
(waarin je ook ziet dat het gewoon de cofidisploeg is die hem kapot heeft gemaakt.)

pi_62066496
Waarom de vergelijking met Dekker? Die heeft ook een grote bek, maar is over het algemeen wel realistisch in z'n uitspraken.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 00:10:13 #248
pi_62066626
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 00:03 schreef Tommeke het volgende:
Waarom de vergelijking met Dekker? Die heeft ook een grote bek, maar is over het algemeen wel realistisch in z'n uitspraken.
Hij deed mij afgelopen week in Holland Sport héél erg aan de VDB bij zijn eerste come-back denken eigenlijk ...

Maar goed , die gekheid van VDB maakte hem ook zo'n geweldige wielrenner. VDB die wegrijdt op de Redoute op de grote versnelling omdat ie vindt dat dat méér indruk maakt op de tegenstander dan hij op een kleinere versnelling nog sneller zou wegrijden bv , ...
  donderdag 2 oktober 2008 @ 01:25:37 #249
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_62067515
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 23:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Maar hij is natuurlijk (itt bv een Thomas Dekker nog) op een bepaald moment wél de beste ter wereld geweest.

Op youtube staat trouwens nog altijd een gewéldige documentaire over hem van dit voorjaar ...
(waarin je ook ziet dat het gewoon de cofidisploeg is die hem kapot heeft gemaakt.)

Briljante docu, inderdaad. Ik heb net weer iets van 5-6 keer dat 'La Redoute momentje' bekeken
LastFM
pi_62070117
Boogerd die er toen afgereden werd...
pi_62073715
Wat me trouwens nu pas opviel in het eerste deel: Filip Joos als interviewer bij het wielrennen
pi_62189400
Weer een artikel op Sporza over Frank:

Frank Vdb: "Wil het nog een keer proberen"

http://sporza.be/cm/sporz(...)enkt_nog_aan_koersen
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:07:17 #253
pi_62189538
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:03 schreef Neontetra het volgende:

Hij komt terug

pi_62189572
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij komt terug

Ja vast
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:09:36 #255
pi_62189602
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja vast
Met zijn talent ? Hij is in staat Armstrong naar huis te rijden in de Tour straks ...
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:09:38 #256
109065 sungaMsunitraM
pi_62189606
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hij komt terug
Ik blíjft erop hopen
pi_62189610
Dit keer geloof ik hem echt

Toch hoop ik het stiekem
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:11:12 #258
pi_62189651
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:09 schreef Neontetra het volgende:

Toch hoop ik het stiekem
Ik vreemd genoeg ook. VDB had alles wat de renners in het huidige peloton missen ...
pi_62189817
Maarja, zal hij nog een ploeg vinden?

Ik denk dat er niet veel mogelijkheden zijn.
De enige potentiële ploegen die ik kan bedenken zijn:
- Rock Racing (Michael Ball staat meestal wel open voor een stuntje en wat publiciteit)
- Aqua & Sapone (terug naar het oude nest, volgens mij mocht hij er destijds gewoon bijtekenen, maar koos hij er zelf voor dit niet te doen.)
- Amora & Vita (ploeg van de vergevende paus)
- Pallmans (begint in 2009 met wegploegje)

en anders misschien een nog kleiner ploegje.
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:19:25 #260
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_62189875
Lefevere heeft een vervanger nodig voor Schumacher.
LastFM
pi_62189926
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Met zijn talent ? Hij is in staat Armstrong naar huis te rijden in de Tour straks ...
Als zijn chauffeur misschien.
pi_62189943
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:19 schreef -skippybal- het volgende:
Lefevere heeft een vervanger nodig voor Schumacher.
Goed opgemerkt

Maar Quick-Step is wel de laatste ploeg waar Frank nog eens behoorlijk heeft gepresteerd. Vandenbroucke werd 2e in de RVV 2003
  maandag 6 oktober 2008 @ 23:42:20 #263
pi_62190425
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:17 schreef Neontetra het volgende:

- Rock Racing (Michael Ball staat meestal wel open voor een stuntje en wat publiciteit)

We zien het al voor ons : "Ik ga de Tour winnen" De Tour of Qinhai Lake

Maar Palmans zal wel een realistische optie zijn. Of een van die kleine Italiaanse ploegjes ...
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:38:04 #264
40566 Ericr
Livewrong
pi_62195932
Dat zo'n basket case nog fans heeft, opmerkelijk.
pi_62196239
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:38 schreef Ericr het volgende:
Idd, blijkbaar wordt ie nog steeds als held gezien.

Van mij mag ie wegblijven.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:17:51 #266
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_62198578
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_62201282
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:38 schreef Ericr het volgende:
Pantani had toch ook nog fans in de tijden dat hij op een stuk vals plat zowat als eerste uit het peloton moest lossen en er 8 ploeggenoten op hem moesten wachten?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 15:35:07 #268
40566 Ericr
Livewrong
pi_62203509
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:07 schreef wimderon het volgende:

[..]

Pantani had toch ook nog fans in de tijden dat hij op een stuk vals plat zowat als eerste uit het peloton moest lossen en er 8 ploeggenoten op hem moesten wachten?
Pantani is dan ook een cultheld, VDB heeft maar 1 a 2 jaar echt wat laten zien. Bij Pantani kon je nog een bevlieging verwachten, ook na slechte tijden. Bij VDB moet toch wel duidelijk zijn dat er nooit meer goede tijden komen. 8 jaar geen platte prijs gereden, kansloze comeback dus.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:20:24 #269
pi_62206995
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:35 schreef Ericr het volgende:

[..]

Pantani is dan ook een cultheld, VDB heeft maar 1 a 2 jaar echt wat laten zien. Bij Pantani kon je nog een bevlieging verwachten, ook na slechte tijden. Bij VDB moet toch wel duidelijk zijn dat er nooit meer goede tijden komen. 8 jaar geen platte prijs gereden, kansloze comeback dus.
Bwah en toch, bij het enige moment dat hij écht serieus aan een comeback leek te werken , in 2003 , werd hij meteen terug 2de in de Ronde van Vlaanderen.

En Pantani reed na 2000 ook nog nergens een platte prijs ... Dat is net hetzelfde.
pi_62207863
Pantani won nog een keer bijna een etappe in de Giro. Simoni achterhaalde hem kort voor de finish.
En hij reed de Giro nog uit. VDB rijdt niet eens een kermiskoers uit.
pi_62209798
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 23:03 schreef Neontetra het volgende:

Poging 23...
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:08:48 #272
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_62215712
Ik hoop dat ie weer gaat meedoen, maar dat zal er wel niet meer van komen.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_62223714
b b, Ieper schreef;
voila, hij zal binnen gaan in de abdij van sint sixtus. Hij is aan de trappist verslaafd, zoals velen uit de westhoek. Benedictus qui veni.....maar Jezus verrees na 3 dagen, Frankske is al een 8-tal jaar aan het verrijzen, maar 't lukt niet.
janneman
pi_62333352
Frank heeft waarschijnlijk een ploeg gevonden voor 2009: Team Revor

Dit zei Tom Vannoppen op VT4. Radio 1 (belgie) heeft bevestigd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 12 oktober 2008 @ 21:20:12 #275
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62335641
en daar zal hij ouderwets gaan vlammen!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_62338373
http://www.sporza.be/cm/s(...)_VDB_misschien_Revor
quote:
Trekt Frank Vandenbroucke naar Revor?
zo 12/10/08 - Een gerucht opgepikt door onze man in Ruddervoorde én door Tom Vannoppen, die als cocommentator voor de tv op de Superprestigecross was: Frank Vandenbroucke zou volgend jaar bij de Revor-ploeg rijden.
Revor is de ploeg van veldrijder Ben Berden, waar vanaf januari ook Erwin Vervecken bij rijdt.

Vandenbroucke, die dit seizoen bij Mitsubishi-Jartazi reed, vertelde enkele weken geleden dat hij het nog één keer wil proberen.
Sporza.be
pi_62338466

Dus hij gaat het veld in?
pi_62339463
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:48 schreef TargaFlorio het volgende:

Dus hij gaat het veld in?
Haha, Frank in de blubber? Volgens mij rijdt revor ook een wegprogramma, maar ik vraag me af of dat veel voor zal stellen.

We zullen zien!

Frank zal weer schitteren
pi_62509045
quote:
[14-10-08] "Als Frank voortdoet, krijgt hij kans "
Het gerucht dat Frank Vandenbroucke in 2009 zou uitkomen voor het wielerteam van Revor, werd eerst nog ontkend. Nu zegt manager Jeroen Van der Spinnen in HLN dat hij Vandenbroucke wel volgt.

"Frank woont nu bij een goeie vriend van mij en ik zie hem dus wel een paar keer per week", zegt Van der Spinnen. "Hij leeft echt als een pater. Naast drie uur fietsen, gaat hij ook nog eens dagelijks zwemmen en fitnessen."

"Ik ken Franks verleden en weet dat de weg nog lang is. Maar als hij zo voortdoet, dan kan hij in januari misschien een kans krijgen bij Revor."
Bron/source : tt één - HNB.
pi_62977151
quote:
[05-11-08] Frank op weg naar Cinelli
Het staat zo goed als vast dat Frank Vandenbroucke zijn rentree maakt in het peloton bij het Italiaanse Cinelli. "Het moet enker nog rond geraken met de Belgische cosponsor", zegt Nico Mattan.

"Cinelli wil graag in zee gaan met Vandenbroucke, maar het heeft wel nog een sponsor nodig om dat te kunnen betalen. Bovendien wil het met een Belgische sponsor voet aan de grond krijgen in de Belgische en Franse wedstrijden."

"Ik weet zelf niet over welke sponsor het gaat, maar het is niet Mitsubishi", zegt Mattan aan Sporza. "Het is iemand die Frank kent. Hij heeft het geregeld"

Mattan : "Al met veel renners gepraat".

Mattan wordt zelf ploegleider van de "nieuwe" ploeg voor het Belgische en Franse werk. "We hebben nog een zestal renners nodig, maar ik heb zeker al met 20 renners gesproken", zegt Mattan.

"Er zijn nog veel goeie renners op de markt. Ik streef naar een mix van jong en oud. Ik wil enkele neoprofs de kans geven met daar dan een ervaren wegkapitein bij, zoals een Bert Roesems."

"Maar we moeten ook nog een of twee renners hebben die het kunnen afmaken. Ik denk dan aan een Tombak, een Casper of een Van Dijk. Ik vermoed dat we donderdag of vrijdag meer zullen weten."
Bron: tt een
  woensdag 5 november 2008 @ 18:39:01 #281
pi_62977182
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:37 schreef Neontetra het volgende:
"Cinelli wil graag in zee gaan met Vandenbroucke, maar het heeft wel nog een sponsor nodig om dat te kunnen betalen.
  woensdag 5 november 2008 @ 18:46:34 #282
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_62977386
En Frankske heeft zélf een co-sponsor gevonden maar wil tegen z'n (mogelijk) nieuwe werkgever niet zeggen welke
LastFM
pi_62977439
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

m.a.w VDB is nog steeds een dure renner?

Ongelofelijk eigenlijk! En ik maar denken dat hij met een broek en een shirt tevreden moet zijn.
  woensdag 5 november 2008 @ 18:53:47 #284
pi_62977557
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:48 schreef Neontetra het volgende:

[..]

m.a.w VDB is nog steeds een dure renner?

Ongelofelijk eigenlijk! En ik maar denken dat hij met een broek en een shirt tevreden moet zijn.
Nu goed , je krijgt natuurlijk gegarandeerde persaandacht als ploeg als je hem aantrekt ...
  woensdag 5 november 2008 @ 18:55:22 #285
pi_62977592
En we mogen natuurlijk niet vergeten , zijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis. Hij zal nog wat blijven aanmodderen tot z'n 38ste en dan komt hij terug om de Tour te winnen. Eat that Lance !
  zondag 23 november 2008 @ 23:23:44 #286
pi_63465348
Hij komt terug
quote:
Vandenbroucke: "Cinelli wordt top"
Filmpje:
http://www.sporza.be/cm/s(...)_VDB_Mattan_Cinelli#

zo 23/11/08 - Nico Mattan en Frank Vandenbroucke worden herenigd bij de Cinelli-ploeg. Vandenbroucke kijkt er al naar uit. "We willen dat Frank gelukkig is", zegt Mattan. "En dat hij start."
Nico Mattan en Frank Vandenbroucke ontvouwden voor Sportweekend hun plannen.

"Ik geloof dat het een mooi project kan worden", zegt de 34-jarige Vandenbroucke in Sportweekend.

"Cinelli wordt top. Ons imago zal heel mooi zijn. Wij willen de beste fietsen en de beste kledij."

"Sportief wordt het afwachten. Misschien heb ik nog een mooie toekomst na een goede voorbereiding."

"Zeges verwacht ik niet van Frank", zegt ploegleider Mattan (foto).

"Bij ons heeft hij geen stress. Wij willen dat Frank gelukkig is. En we willen hem zien starten."

VDB: "Wij willen samen oud worden"
"Dit is een project voor de toekomst", vertelt Frank Vandenbroucke. "Ik ben er 34 en denk ook aan het leven na mijn carrière als wielrenner."

"Ik wil nog één keer proberen om te presteren als renner. Ik heb diep gezeten en heb niks te bewijzen aan de mensen, maar er is nu evenwicht in mijn leven. Ik wil niks overhaasten en wacht ook af of mijn knie het zal houden."

"We gaan bescheiden aan dit verhaal beginnen, maar wel heel professioneel werken. Ik ben trots op onze ploeg en wil nog jaren met Nico samenwerken. Wij willen samen oud worden."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 24 november 2008 @ 00:03:25 #287
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63466430
hij gaat alles winnen
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 24 november 2008 @ 00:06:19 #288
pi_63466523
quote:
Op maandag 24 november 2008 00:03 schreef rubbereend het volgende:
hij gaat alles winnen
Het zal al wel niet gebeuren omdat ze al niet eens zullen mogen starten , maar stel je eens voor dat het seizoen begint en hij rijdt - al dan niet kapot gespoten - iedereen glashard naar huis in de Omloop het Volk. Hoe fantastisch zou dat eigenlijk wel niet zijn
  maandag 24 november 2008 @ 00:16:03 #289
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_63466738
De nieuwe aankomst is iig op maat voor 'm gemaakt.
LastFM
  maandag 24 november 2008 @ 00:25:59 #290
pi_63466944
quote:
Op maandag 24 november 2008 00:16 schreef -skippybal- het volgende:
De nieuwe aankomst is iig op maat voor 'm gemaakt.
Ach, ik mis eigenlijk nog wel zo'n renner in het huidige peloton. Koersgewijs bedoel ik dan. Iemand die zo zot is aan te kondigen waar en wanneer hij de tegenstand naar huis zal vlammen en dat dan nog eens drie tanden groter doet dan waarop hij het snelst zou wegrijden "omdat dat meer indruk maakt op de tegenstand"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 24 november 2008 @ 01:39:14 #291
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63467841
dit is natuurlijk ook de echte reden waarom Armstrong een hele rij klassiekers laat schieten
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 24 november 2008 @ 08:39:07 #292
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63469829
Dit is we de terugkomst met de minste ambitie, die we van VDB al gezien hebben, zou het dit keer dan wel lukken...
  maandag 24 november 2008 @ 08:45:34 #293
67640 SaintOfKillers
pi_63469901
Op de fiets zie ik 'm niets meer bereiken, maar misschien kan hij later wel een goede ploegleider of commentator worden.
pi_63482667
VDB
  maandag 24 november 2008 @ 17:18:15 #295
pi_63482786
Roesems 'bewaker' van VDB?

Nico Mattan en Frank Vandenbroucke maken deze week de naam bekend van de sponsor die hun Italo-Belgische continentale ploeg ondersteunt. De geboorte van dit nieuwe team van één miljoen euro lijkt ook de reddingsboei te worden voor Bert Roesems.
De 36-jarige Hallenaar zag zijn contract bij Silence-Lotto niet verlengd en hoopt ergens op zijn ex-ploegmaat Mattan. 'Ik ben de wintervoorbereiding begonnen als had ik al een werkgever. Ik wil er meteen staan.'

Mattan ziet ook iets in Roesems als 'de man die VDB kan omringen en rust brengen'. Het lijkt er ook op dat VDB's vader als mecanicien weer mee in de volgauto zit van een ploeg die zal bestaan uit acht Italianen en zes landgenoten. (hc)
pi_63608563
Het is ongelofelijk. Frank spreekt weer wat woorden en het nieuws staat weer helemaal bol

Jaksche gaat ook naar Cinelli. Wordt een gezellig clupje daar
pi_63830816
Schrijf Kuurne maar vast bij op zijn palmares
pi_65773036
quote:
"Echt goeie" Vdb moet debuut uitstellen

Het competitiedebuut van Frank Vandenbroucke voor Cinelli is weer uitgesteld. De organisator van de GP van de Etruskische kust in Italië gaf geen startrecht aan het team dat nog wacht op een licentie. Die wedstrijd vindt zaterdag plaats.

Het debuut van Cinelli, waar naast Vandenbroucke ook Bert Roesems voor rijdt, was eerst gepland voor de Vuelta al Tachira, een rittenwedstrijd in Venezuela. Maar dat ging niet door. Ook in de Ronde van de Middellandse Zee is het team van ploegleider Nico Mattan niet welkom.

Vandenbroucke vliegt nu noodgedwongen terug naar Calpe, Spanje, om te trainen.

"Dus zal Frank enkel de Trofeo Laigueglia van 21 februari in de benen hebben als voorbereiding op Kuurne-Brussel-Kuurne", zegt Nico Mattan.

"Vandenbroucke is echt goed, dat zegt ook zijn vader", vertelt Mattan in Het Nieuwsblad.

"Alleen krijgt hij stress omdat hij nergens mag fietsen, terwijl de anderen aan de slag zijn in de Ronde van Qatar of de Tour Down Under al gereden hebben."
pi_65773174
volgens mij wordt die cinelli ploeg een ghost ploeg
  donderdag 5 februari 2009 @ 17:51:51 #301
pi_65773973
Zou doodjammer zijn voor VDB natuurlijk ,maar ik vrees daar ook wat voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')